Glasvezel in Aalsmeer en Kudelstaart

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Mede-auteur:
  • markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 16:59

markmart33

In dit topic wil ik graag praten over en ervingen delen over de voorgenomen verglazing in de gemeente Aalsmeer en Kudelstaart.

Informatie: http://www.aalsmeer.nl/Ac...r_krijgt_glasvezelnetwerk
Aalsmeer krijgt glasvezelnetwerk

In januari 2012 gaat CIF (Communication Infrastructure Fund) als beheerder van het kabeltelevisienetwerk starten met de aanleg van een glasvezelnetwerk in Aalsmeer en Kudelstaart.

Afgesproken is dat de klus binnen 16 maanden geklaard is en dat dan alle 11.000 aansluitingen gebruik kunnen maken (als ze willen) van het glasvezelnetwerk.
Door het glasvezelnetwerk zijn de verbindingen voor internet, televisie en telefonie sneller, en beter. Bovendien heeft de abonnee met het glasvezelnetwerk veel meer keuzemogelijkheden op het gebied van snelheid en kwaliteit, al naar gelang zijn behoefte. Met het glasvezelnetwerk is Aalsmeer klaar voor de toekomst.

Rol van Gemeente Aalsmeer

De gemeente Aalsmeer tekent een convenant met CIF om afspraken vast te leggen over de uitvoering van de werkzaamheden en de communicatie met bewoners. Bovendien houdt de gemeente toezicht op de naleving van de afspraken. Wethouder Verburg: 'Aalsmeer hoort bij de kopgroep van gemeenten in Nederland die een glasvezelnetwerk voor bewoners krijgen. We hebben goede afspraken gemaakt om er voor te zorgen dat de aanleg van het glasvezelnetwerk niet teveel overlast gaat geven voor onze bewoners en het is mooi dat bewoners als het netwerk in hun straat wordt aangelegd een gratis aansluiting kunnen aanvragen.'

Uitvoering van de werkzaamheden

Aalsmeer is voor het project opgedeeld in zes wijken. In elk van deze wijken wordt een verdeelstation geplaatst (POP), daar vandaan worden de kabels naar woningen gelegd.
De nieuwbouwwijken Nieuw Oosteinde, Proosdij Noord en de Rietlanden zijn al grotendeels voorbereid voor de aanleg van glasvezel. In de overige wijken moeten alle straten gedeeltelijk open; de bewoners worden uitgebreid en tijdig geïnformeerd over de werkzaamheden door CIF. Alle bewoners krijgen de mogelijkheid om tijdens de aanlegperiode gratis een glasvezelaansluiting in de woning te laten monteren. Als men tijdens de aanlegperiode niet kiest voor een aansluiting en later alsnog een aansluiting wil, dan kost het wel geld. Het laten monteren van de aansluiting geeft geen verplichting tot afname van diensten.
Geweldig initiatief dit. Ik ben hier erg blij mee dat we hiermee een grote stap vooruit maken. Vooral het concept dat iedereen een gratis een aansluiting in de woning kan laten monteren, zonder dat men daarbij verplicht wordt de diensten ook via de glasvezel af te nemen.

Link
Op 20 december ondertekenden Wethouder Verburg en de heer Visser namens Communication Infrastructure Fund (CIF) een overeenkomst over de aanleg van een glasvezelnetwerk in Aalsmeer en Kudelstaart. De Gemeente Aalsmeer krijgt als één van de eerste gemeenten in Nederland een glasvezelnetwerk. Glasvezel is hét netwerk van de toekomst voor internet, telefoon en televisie. Wethouder Verburg: “Ik hoor veel positieve geluiden van inwoners, sportverenigingen, scholen en het bedrijfsleven over de aanleg van het snelle glasvezelnetwerk. Natuurlijk is het hier en daar lastig als de straat open moet, maar we zorgen in de afspraken met CIF dat er zo min mogelijk overlast is voor de omwonenden.”

De gemeente Aalsmeer tekende de overeenkomst met CIF om afspraken vast te leggen over de uitvoering van de werkzaamheden en de communicatie met bewoners. Ook houdt de gemeente toezicht op de naleving van de afspraken.

Tijdens de feestelijke ondertekening nam de wethouder uit handen van initiatiefnemer CIF het eerste exemplaar van de glasvezelbouwkrant in ontvangst met daarin alle relevante informatie over de aanleg. Alle bewoners die binnen het aansluitgebied wonen ontvangen, een aantal weken voor de aanlegwerkzaamheden in hun straat beginnen, deze krant. Ook kreeg hij de ‘bouwmat’ overhandigd. Deze ludieke deurmat wordt gratis verstrekt aan iedere inwoner van Aalsmeer die zich aanmeldt voor een kosteloze aansluiting. Op http://www.glasvezelweken.nl/ staat hoe inwoners zich kunnen aanmelden. Als inwoners tijdens de aanlegperiode niet meedoen, maar later besluiten alsnog een aansluiting te nemen, zijn hier wel kosten aan verbonden. Op deze website is ook de planning van de werkzaamheden te zien.

Van start
Maandag 9 januari starten de graafwerkzaamheden voor de aanleg van de eerste glasvezelkabels. De bewoners van deze huizen zijn al geïnformeerd. Naar verwachting zijn voor het eind van het jaar 2012 alle werkzaamheden voor de aanleg van het glasvezelnetwerk afgerond in de hele gemeente.

CIF is de organisatie die de aanleg van het glasvezelnetwerk mogelijk maakt. Zij is een Nederlandse onderneming op het gebied van communicatie-infrastructuur en dataverbindingen. CIF investeert continu in haar infrastructuur bestaande uit onder andere zendmasten en kabelnetmerken om ervoor te zorgen dat deze geschikt zijn voor de meest geavanceerde communicatiediensten.
Vandaag (9 januari 2012) is er begonnen met de aanleg van de glasvezel kabels in een van de wijken in Aalsmeer. In de Linnaeuslaan zag ik dat er kabels de grond in gaan. Vanavond even aan familie vragen die daar wonen wat de communicatie is geweest en op welke termijn ze de aansluiting kunnen verwachten.

Edit (20120523)
De glasvezel is in de Linnaeuslaan intussen aangesloten op een kastje in de meterkast. In andere wijken zullen deze werkzaamheden intussen ook wel gedaan zijn of zeer binnenkort plaatsvinden.

Intussen zijn er in grote delen van Aalsmeer de kabels in de grond. Binnenkort gaat er begonnen worden aan Kudelstaart (vanaf 4 juni).

Wil je weten wanneer er in jouw straat gewerkt gaat worden: http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/planning.php

Meer informatie is te vinden op:
http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/

Indien er nieuwe ontwikkelingen zijn zal ik deze in de startpost toevoegen.

Edit 01-04-2013

Uithoorn en De kwakel toegevoegd aan dit topic.

Op 28 februari 2013 heeft CIF een overeenkomst getekend met de gemeente Uithoorn voor de aanleg van glasvezel in Uithoorn en De Kwakel.
De werkzaamheden zullen op 22 april 2013 starten.
Aangezien Uithoorn, De Kwakel, Aalsmeer en Kudelstaart buurgemeentes zijn heb ik gevraagd aan Gé Brander of het dan niet handiger is om deze gemeentes toe te voegen aan dit topic om te voorkomen dat er voor elke gemeente een nieuwe topic gestart wordt.
Inmiddels is de website in de lucht waar je alle informatie kan lezen en waarop de planning staat wanneer de graafwerkzaamheden zijn in je straat en je woning wordt aangesloten op het netwerk.
Dat betekend overigens niet dat je dan gelijk een werkende verbinding hebt, die uitrol zal pas in het voorjaar beginnen wat ze mij hebben verteld.
Ik zal jullie hier zoveel mogelijk op de hoogte houden van de ontwikkelingen in Uithoorn en De Kwakel.
Meer informatie kan je hier vinden:
http://www.glasvezelweken.nl/uithoorn/

Edit 18-09-13

Zover mijn duidelijk is ligt er al in een groot deel van Uithoorn inmiddels de groene kabels waar het het glasvezel ingeblazen moet worden en gaan ze beginnen met het huis aan huis aansluiten, dus de gang lijkt er aardig in te zitten.
De planning staat nog steeds op dit moment van schrijven op lente 2014, dus dat is wel een ruim begrip.
Wat overigens wel opmerkelijk is dat ik schrijven heb gehad dat men binnenkort werkzaamheden gaat verrichten aan het Coax netwerk en diverse componenten gaat vervangen om het netwerk voor de komende jaren in goede conditie te houden, met andere woorden coax blijft voorlopig nog aanwezig naast het glasvezel, dat zijn goede ontwikkelingen!

Edit 10-03-2014

Volgens het blog van de glasvezel weken schijnt het allemaal al aardig op te schieten in Uithoorn en De Kwakel, ondanks dat blijft de planning staan op zomer 2014, was eerst lente, navraag via andere kanalen blijft het zelfde antwoord geven helaas.
Bij mijzelf is begin januari de glasvezel kabel binnen gebracht, en het moet gezegd worden de jongens hebben net werk afgeleverd.

[ Voor 51% gewijzigd door markmart33 op 10-03-2014 16:38 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Deze is gereserveerd voor latere aanvullingen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Dus jullie krijgen gewoon Caiway glasvezel net zoals wij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Daar had ik dus nog mijn twijfels over, aangezien Caiway nergens in het bericht wordt genoemd. We zullen het zien. Je zal wel gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als CIF, glasvezel gaat aanleggen is altijd de eerste aanbieder daarop Caiway. Ik heb het nog nergens anders gezien.

Gewoon nemen die aansluiting, je krijgt er zeer stabiel internet voor terug en je hoeft geen PVR zelf meer aan te schaffen. Een externe harde schijf volstaat op programma's op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Startpost aangepast met meer informatie

[ Voor 86% gewijzigd door Gé Brander op 09-01-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:11
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat Kudelstaart aan de beurt is. Ik ben bij zoeken op CIF voor andere plaatsen kaartjes tegengekomen met planningen per wijk. Helaas heb ik deze voor Aalsmeer nog niet kunnen vinden.

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie hebben voor Aalsmeer ook als eerste gemeente een andere website. De glasvezelweken ofzoiets.

Wij heben allemaal de website Cif-glasvezel .

Ik heb wel vernomen dat er binnenkort ook begonnen wordt met Uithoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-07 20:52
Verloopt trouwens ondertussen best goed volgensmij, in grote delen van Aalsmeer heb ik de kabels al de grond in zien gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
In Kudelstaart, mijn postcode om precies te zijn, gaan ze 11 juni starten. Op de site staat ook informatie hierover. Je kan je postcode en huisnummer invoeren, en er komt een geplande datum uit.

Planning: http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/planning.php
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 06:53:
Gewoon nemen die aansluiting, je krijgt er zeer stabiel internet voor terug en je hoeft geen PVR zelf meer aan te schaffen. Een externe harde schijf volstaat op programma's op te nemen.
Kan je wat meer informatie geven hierover? Hoe werkt dat? Dan voeg ik dat toe aan de startpost.

[ Voor 57% gewijzigd door Gé Brander op 23-05-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt een IPTV ontvanger van Airties.. Daarop kan je via de dubbele usb aansluiting een externe harde schijf aan koppelen van man 1 gb... www.airties.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
c70070540 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:14:
In Kudelstaart, mijn postcode om precies te zijn, gaan ze 11 juni starten. Op de site staat ook informatie hierover. Je kan je postcode en huisnummer invoeren, en er komt een geplande datum uit.

Planning: http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/planning.php
Volgensmij lopen ze achter hoor, op locaties waar ze begin mei hadden moeten starten zijn ze nu nog steeds niet begonnen, dus ik vraag me af of ze op 11 juni in Kudelstaart staan. Ze zijn nu op de aalsmeerderweg/oosteinderweg bezig, hierna moet dus nog een zone in Aalsmeer voordat Kudelstaart in aanmerking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Gamepie56 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:59:
[...]

Volgensmij lopen ze achter hoor, op locaties waar ze begin mei hadden moeten starten zijn ze nu nog steeds niet begonnen, dus ik vraag me af of ze op 11 juni in Kudelstaart staan. Ze zijn nu op de aalsmeerderweg/oosteinderweg bezig, hierna moet dus nog een zone in Aalsmeer voordat Kudelstaart in aanmerking komt.
Volgens mij liggen ze prima op schema. Mijn schoonouders waren 26 mei aan de beurt volgens planning, en daar lag vrijdag een briefje in de bus met de vraag een afspraak te maken voor inventarisatie omdat ze niet thuis waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat maakt het uit. Het duurt toch tot tweeduizenddertien voordat Caiway producten gaat leveren op de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:30:
Wat maakt het uit. Het duurt toch tot tweeduizenddertien voordat Caiway producten gaat leveren op de glasvezel.
Dat kan inderdaad zo zijn. Daar heb ik nog niets over gehoord, maar wat mij betreft ligt het plaatsen van de infrastructuur op schema, en kan het eerder beginnen. Je mag hoop hebben natuurlijk. Of het realistisch is weet ik niet, maar ben niet teleurgesteld als het inderdaad pas 2013 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat dan de prijzen van Caiway gedaald zijn en de snelheden drastisch verhoogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercetti
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 16:40
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:21:
Ik hoop dat dan de prijzen van Caiway gedaald zijn en de snelheden drastisch verhoogd zijn.
Ik betwijfel het. De kabel-prijzen zijn ook nog steeds abnormaal hoog voor wat je ervoor terug krijgt.

Je moet het duurste pakket nemen, wil je een beetje upload hebben, anders kan je net zo goed op kabel of ADSL blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door Vercetti op 16-07-2012 22:06 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Frank_is_gek schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:05:
[...]

Ik betwijfel het. De kabel-prijzen zijn ook nog steeds abnormaal hoog voor wat je ervoor terug krijgt.

Je moet het duurste pakket nemen, wil je een beetje upload hebben, anders kan je net zo goed op kabel of ADSL blijven.
Dat is ook weer redelijk overdreven. Je kan het alleen met xDSL vergelijken, en als je dan niet naast de centrale zit dan heb je totaal geen snelheid voor de hoofdprijs. Ik zit zes kilometer van de centrale af voor xDSL, en meer als 4Mbit kan ik gewoon niet krijgen als download.

Bij Caiway heb ik in ieder geval wel de geadverteerde snelheden.

Prijzen en snelheden Caiway nu:
Snel internet
8 Mbit/s down - 1 Mbit/s up - 24,50
25 Mbit/s down - 3 Mbit/s up - 34,50
40 Mbit/s - 4 Mbit/s up - 44,50
Ze zijn nu ook een week of zo bezig in Kudelstaart. Een volle maand vertraging dus. Er wordt in ieder geval nu wel aan gewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 16-07-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer komt eigenlijk Uithoorn aan de beurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:50:
Wanneer komt eigenlijk Uithoorn aan de beurt ?
Heb je daar al wat over gelezen in de lokale kranten of post over gehad dat het zou gaan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schoonzus woont daar. Nee, niks in de krant. Maar kan me niet voorstellen dat CIF Uithoorn overslaat met verglazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:06:
Schoonzus woont daar. Nee, niks in de krant. Maar kan me niet voorstellen dat CIF Uithoorn overslaat met verglazen.
De globale planning van CIF is hier te vinden.

Uithoorn zal inderdaad ook meegaan.

Bert Vellekoop

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:17
Kijk, dat is mooi, iemand van caiway op het forum.
Misschien een beetje offtopic en waarschijnlijk niet jou afdeling, maar wanneer komt er een app van caiway dat tv kijken op de tablet mogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
stokmeister schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:04:
Kijk, dat is mooi, iemand van caiway op het forum.
Glad you like it!
Misschien een beetje offtopic en waarschijnlijk niet jou afdeling, maar wanneer komt er een app van caiway dat tv kijken op de tablet mogelijk maakt?
Voor iOS komt dat in oktober, Android vanaf november. Webbased komt er ook aan.

Dat zal overigens voorlopig alleen van toepassing zijn voor de nieuwe glasvezelaansluitingen.

Bert Vellekoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus in Krimpen krijgen we dit niet? Terwijl we wel veel meer betalen dan de nieuwe glasvezel klanten krijgen we behalve een lagere snelheid ook minder mogelijkheden? Ik val iedere keer weer van mijn stoel van verbazing door Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Tijdens mijn vakantie is er een brief gekomen met bericht over de glasvezelaansluiting.
Dat ze binnenkort beginnen te graven in 'mijn' wijk en dat ik mij via de antwoordkaart kan afmelden als ik geen glasvezel zou willen.

Er zit dus weer wat schot in de zaak, maar wel een flinke vertraging dus. Volgens de officiële planning zouden ze per 11 juni al beginnen met aanleg in Kudelstaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:11:
Dus in Krimpen krijgen we dit niet? Terwijl we wel veel meer betalen dan de nieuwe glasvezel klanten krijgen we behalve een lagere snelheid ook minder mogelijkheden? Ik val iedere keer weer van mijn stoel van verbazing door Caiway.
Het is de bedoeling dat in Krimpen ook de nieuwe glasvezeldiensten krijgt, met alle bijbehorende mogelijkheden. Er is toch niet gezegd dat Krimpen wordt overgeslagen?

Bert Vellekoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, maar voorlopig zeg je. En de voorlopige plannen van Caiway gaan meestal over jaren is mijn ervaring.
En voordat je denkt dat ik cynisch ben. Je weet dat twee jaar geleden binnen een half jaar ons in Krimpen al uitzending gemist is beloofd op de glasvezel.

En kijk naar de Rekam die al eind vorig jaar erbij zou komen in Krimpen, maar er nog steeds niet is en ik ook niet verwacht, maar wel het basicpakket voor is gecodeerd.

Er is bij Caiway een heel groot tijdverschil tussen wat ze aankondigen en wanneer het komt. Dan heb ik nog maar niet over de dingen die ze aankondig(d) en en nooit komen of gekomen zijn.

Maar ja, dat we financiele compensatie krijgen in Krimpen voorlopig vind ik al netjes als begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:57:
Nee, maar voorlopig zeg je. En de voorlopige plannen van Caiway gaan meestal over jaren is mijn ervaring.
En voordat je denkt dat ik cynisch ben. Je weet dat twee jaar geleden binnen een half jaar ons in Krimpen al uitzending gemist is beloofd op de glasvezel.

En kijk naar de Rekam die al eind vorig jaar erbij zou komen in Krimpen, maar er nog steeds niet is en ik ook niet verwacht, maar wel het basicpakket voor is gecodeerd.

Er is bij Caiway een heel groot tijdverschil tussen wat ze aankondigen en wanneer het komt. Dan heb ik nog maar niet over de dingen die ze aankondig(d) en en nooit komen of gekomen zijn.

Maar ja, dat we financiele compensatie krijgen in Krimpen voorlopig vind ik al netjes als begin.
Met voorlopig word bedoeld dat het alleen geld voor glasvezel en niet voor coax-only aansluitingen. Het aanbod zal dus mogelijk worden wanneer Krimpen gereed is gemaakt voor de nieuwe diensten. Het klopt dat dit later volgt,

Kan het cynisme vanuit je positie wel begrijpen, ga in deze geen dingen beloven met harde deadlines maar je kan er zeker van uitgaan dat het onze aandacht heeft.

Bert Vellekoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ik kan me de frustratie van diverse mensen over Caiway communicatie goed voorstellen. Geen communicatie is frustrerender dan af en toe een statusupdate. Ook al is er niet veranderd, dat geeft de mensen wel het idee dat er aan gewerkt wordt. Geen communicatie is gewoon slecht. En dat gebeurd teveel vanuit Caiway helaas.

Gelukkig is er wel verbetering nu er ook of dit forum door CaiWay gereageerd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Gé Brander op 14-08-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop ook dat het de aandacht heeft van Caiway dat een klant maar op drie televisies naar zijn pakket kan kijken. Jullie willen ook op de glasvezel van Reggefiber en dat is veel Ziggo gebied. De Ziggo klanten kunnen op vijf televisies naar hun volledige pakket kijken zonder meerkosten. Vijf smartcards worden toegestaan heb ik op veel plekken op forums gelezen. Dan is Caiway met maximaal drie televisies en 1.95 per maand per extra smartcard niet bepaald concurrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Zo, vandaag is de kabel hier in Kudelstaart de grond in gegaan. Nu maar weer afwachten wat er volgen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De aansluiting in je woning :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Morgen gaat het gebeuren... Vervolgens afwachten op werkelijke diensten via de glasvezel.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ok, weer even een update. De kabel is in tussen binnengebracht. Er hangt een mooi kastje in de meterkast waar we nog niets mee kunnen.

Echter op de website heb ik intussen wel aan kunnen geven wat voor abonnement ik wilde hebben.

Voor wat betreft internet kunnen we kiezen uit de volgende snelheden:
- 75Mbit
- 150Mbit
- 300Mbit

Best ok te noemen. We wachten weer verder af wanneer het aangesloten gaat worden. Ik hoop nog dit half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
Hier ook de kabel binnen in de meterkast.

Volgens mij las ik op de site dat er vanaf mei geleverd moet gaan worden.

Ben benieuwd!

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Aangezien Caiway op 22 april ook in Uithoorn en De Kwakel gaat beginnen met de aanleg van glasvezel, dacht ik of het misschien slim is deze plaatsen ook toe te voegen in dit topic, in plaats voor elk dorp of stad een eigen topic te beginnen?
Hebben jullie trouwens in Aalsmeer al een werkende verbinding of is dat pas echt vanaf mei wat ik ergens gelezen denkt te hebben?
Ik kan in ieder geval niet wachten op het glasvezel maar ben ook wel een beetje bang voor eventuele problemen als ik zo in het topic lees over het glasvezel in Westland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Lijkt mij een goed plan. Wil jij het bijhouden voor Uithoorn? Dan voeg ik je toe aan de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Ja is prima, voeg mij er maar aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
markmart33 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:54:
Ja is prima, voeg mij er maar aan toe.
Toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 17:33

BeyondThunder

Lost Lightning

Maanden geleden een brief gekregen dat in het voorjaar 2013 de diensten worden geleverd over glas, volgens mij stond er zelf een maand in de brief. Welke maand weet ik niet meer. Als ik nu kijk op de site dan staat er "zomer" 2013. En dat is natuurlijk ook een ruim begrip.
Heeft iemand wat concretere info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
BeyondThunder schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:47:
Maanden geleden een brief gekregen dat in het voorjaar 2013 de diensten worden geleverd over glas, volgens mij stond er zelf een maand in de brief. Welke maand weet ik niet meer. Als ik nu kijk op de site dan staat er "zomer" 2013. En dat is natuurlijk ook een ruim begrip.
Heeft iemand wat concretere info?
Ik had destijds iets gezien dat het in Mei aangesloten zou worden. Maar ik heb ook gezien dat ze in Kudelstaart op de Kudelstaartsteweg nog steeds aan het graven zijn. Wellicht dat ze door de vorst wat vertraging hebben opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Hi Gé, leuk om je hier tegen te komen! (Ik zag al dat je de OP had gemaakt) Hier JM. Weet je al welk abonnement je neemt? Ik denk de 150/150. (ik zou niet weten wat ik met nog meer bandbreedte moet) En ik vraag me ook nog steeds af wat de zapsnelheid is van IPTV. Ik heb de vraag al enkele keren gesteld in andere draadjes maar nooit antwoord ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Er stond op de website altijd "voorjaar 2013", dat is aangepast naar "zomer 2013". Ze lopen dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
Op de brief die ik enkele maanden terug kreeg, kon je je voorkeur opgeven. Hierin stond mei vermeld als uitroldatum.
Zijn er al mensen die de voorinschrijving hebben ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

yep, ik 150/150. niet dat het zin heeft die voorinschrijving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Gaat lekker in Uithoorn, ze zouden bij mij in de straat op 21mei gaan graven, maar ik keek net en het is uitgesteld tot 28 oktober, eerst de mensen lekker maken dat het glasvezel er aankomt en dan vervolgens meer dan een half jaar uitstellen, hou het dan liever nog even stil.
Jammer Caiway ik mag verwachten van een professionele organisatie als jullie dat zulke dingen niet gebeuren, aangezien ze toch meelezen zou ik ook graag de reden van de vertraging willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-11-2024

MrJelle

-- Snelle Jelle --

jckw schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:30:
Zijn er al mensen die de voorinschrijving hebben ingevuld?
Ik heb hem destijds ook ingevuld, moet nu toch wel 1 dezer dagen zover zijn lijkt mij?
Vreemde is wel dat er op https://www.ikgavoorglas....lasinuwgebied/kudelstaart over zowel voorjaar als zomer 2013 word gesproken.

Kan iemand van Caiw hier misschien uitsluitsel over geven?

Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
BeyondThunder schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:52:
Hi Gé, leuk om je hier tegen te komen! (Ik zag al dat je de OP had gemaakt) Hier JM. Weet je al welk abonnement je neemt? Ik denk de 150/150. (ik zou niet weten wat ik met nog meer bandbreedte moet) En ik vraag me ook nog steeds af wat de zapsnelheid is van IPTV. Ik heb de vraag al enkele keren gesteld in andere draadjes maar nooit antwoord ontvangen.
Hé JM! Ja ben nog steeds hier ook te vinden :)
Inderdaad ook de 150/150 alhoewel ik de 75/75 waarschijnlijk ook wel voldoende vind. Maar ik kijk het eerst even aan met 150/150 je kan altijd nog up/down graden.
Geen ervaring met zapsnelheid van IPTV. We zullen het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Inmiddels is het al half mei, graag verneem ik (van Caiway) een concrete datum wanneer we de diensten kunnen verwachten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plaats een Tweet op Twitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Maar even gedaan. Wellicht meer informatie maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Gé Brander schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:00:
[...]

Maar even gedaan. Wellicht meer informatie maar ik denk het niet.
Zomer 2013... Niet echt een antwoord waar we wat mee kunnen... Maar weer afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Op de nieuwe site van Caiway kan ik met mijn postcode (Kudelstaart) nu al wel bestellen. Er staat bij medio juli..

In de bevestigingsmail staat het volgende:
Hartelijk dank voor uw bestelling. Wij hebben uw bestelling in goede orde ontvangen. De aanvraag van uw Alles-in-1 Glas pakket wordt zodra de diensten via glasvezel bij u beschikbaar zijn verwerkt. Op de website pagina www.caiway.nl 'Bij u in de buurt' kunt u na het doen van de postcodecheck bekijken wanneer de diensten via glasvezel bij u beschikbaar zijn.
We gaan het zien of ik volgende maand hier ook echt met glas aan de slag kan..

Zag ze 2 weken geleden trouwens wel opnames maken op het Raadhuisplein voor de reclame campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat wordt een feest straks met die Entone ontvanger.

Ik zou als ik jullie was de coaxkabel maar achter de hand houden.

De ervaringen van de Entone is een aaneenschakeling van drama's momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Als die Entone echt zo slecht is zal Caiway ze niet gaan leveren (hoop ik!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
https://www.caiway.nl/sit...teninuwgebied/kudelstaart
Inderdaad vanaf juli beschikbaar. Als het goed is komt op 8 juli iemand langs om mij aan te sluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Gé Brander schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:37:
Inderdaad vanaf juli beschikbaar. Als het goed is komt op 8 juli iemand langs om mij aan te sluiten. :)
Zo, dat is luxe.

Ik heb sinds mijn aanmelding nog helemaal niks gehoord. Zie jij al een status staan in mijn caiway?

Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Als je de link volgt en je postcode en huisnummer invoert dan zie je vanzelf of het op jouw adres ook beschikbaar is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RKESwar2aYVOSW79XxoUVw5T/medium.png
Vervolgens heb ik gewoon opnieuw aangevraagd op de site.

[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 29-06-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Status op de Caiway site voor Kudelstaart is aangepast:

Op uw adres zijn onze diensten via glasvezel beschikbaar.
Dus het ziet er naar uit dat het nu toch ook echt gaat gebeuren in Kudelstaart.
We wachten af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik heb nu ook besteld, wat vreemd trouwens dat ik niets heb gehoord van die voorinschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
BeyondThunder schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:54:
Ik heb nu ook besteld, wat vreemd trouwens dat ik niets heb gehoord van die voorinschrijving.
Ja, dat is best weer raar. Maar Caiway is niet zo goed in communicatie heb ik in de afgelopen jaren al gemerkt. Gelukkig ben ik meer tevreden over de diensten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Ik heb vanmorgen contact gehad met de webcare via Twitter. Ik had van mijn aanvraag van 13 juni ook nog niks gehoord. Ze konden hem eerst niet vinden, maar kreeg later dit antwoord:
Dankjewel en ik heb je bestelling gevonden! De aanmaak en uitlevering van de pakketten gaat deze week beginnen! ^HO
Heb ze wel de bestelbevestiging door moeten mailen om ze mijn aanvraag boven water te laten krijgen.

We zullen dus ergens deze week wat moeten horen..

Ik log net om 11:15 in op mijn caiway, krijg ik deze melding:
U kunt momenteel uw abonnementen niet inzien in Mijn Caiway, waarschijnlijk omdat uw order nog in behandeling is of omdat er nog apparatuur geactiveerd moet worden.

[ Voor 20% gewijzigd door MrJelle op 02-07-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
Hier ook besteld; had vanmorgen bij de post een brief dat de glas diensten beschikbaar zijn dus direct maar besteld.
Nu afwachten hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Als je op de website kijkt kan je als je in Uithoorn woont ook al voor bestellen, maar dat lijkt mij niet zo slim aangezien de verwachte oplevering lente 2014 is, en misschien zijn de abonnementen tegen die tijd weer veranderd.
Wat wel positief is, is dat de verwachte oplevering naar voren geschoven is van de zomer naar de lente dus, nu maar hopen dat er geen strenge winter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Zou vandaag aangesloten kunnen worden, maar Caiway.nl had het pakket naar mij gestuurd het is alleen nog niet binnen... TNT bezorgt hier over het algemeen niet op maandagen. Waarschijnlijk morgen dan. Even geduld nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Ik heb vorige week een Track en tracé code via de webcare gekregen, en kan zien dat het pakket bij mij morgen komt.
Ik had afgelopen vrijdag de bevestiging gehad dat het binnen 5 werkdagen moeten werken, en zaterdag de router binnen gekregen.

Ben benieuwd of er morgen ook al echt signaal op de lijn staat, want dat kan tot 5 werkdagen na dagtekening (4 juli) duren.

Edit 9 juli: Pakket gaat vandaag niet komen, is doorgeschoven naar morgen.... :?

[ Voor 10% gewijzigd door MrJelle op 09-07-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb je het pakket al binnen? Ik heb nl. ook de brief op 5 juli ontvangen (dagtekening 4 juli) en een track en trace maar die staat nu nog op status moet nog verzenden :/
MrJelle schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:52:
Ik heb vorige week een Track en tracé code via de webcare gekregen, en kan zien dat het pakket bij mij morgen komt.
Ik had afgelopen vrijdag de bevestiging gehad dat het binnen 5 werkdagen moeten werken, en zaterdag de router binnen gekregen.

Ben benieuwd of er morgen ook al echt signaal op de lijn staat, want dat kan tot 5 werkdagen na dagtekening (4 juli) duren.

Edit 9 juli: Pakket gaat vandaag niet komen, is doorgeschoven naar morgen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Nee, ik heb het helaas nog niet binnen.

Als ik nu bij PostNL kijk staat de status ook nog op "Zending wordt voorbereid door de verzender"..
Bij bezorgdatum staat nu zelfs onbekend...

Gisteren al contact gehad met webcare, en dit antwoord gekregen:
Wij hebben het bekeken en onze verwachting is dat het pakket 11 juli bij je is. ^AH
We zullen zien of het er morgen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ze lopen de boel gewoon vreselijk te liegen en te bedriegen. Maandag had ik een twitter bericht gestuurd hoe ze de boel nou aan wilden sluiten als ik geen spullen had en er geen afspraak gemaakt was voor aansluiten op 8 juli.
Het bericht wat ik terugkreeg was dat het doe het zelf pakket al verstuurd was (dat zou dan vrijdag moeten zijn) via PostNL en dat ze nog geen track en trace nummer hadden voor mij. (toen ging er al een alarmbel rinkelen)
Vervolgens dinsdag nog niets en dus aan het eind van de dag maar weer een twitter bericht. De volgende dag (woensdag) antwoord. Nee het pakket was echt onderweg en nu hadden ze opeens wel een Track en Trace nummer. Dus ik vanochtend meteen kijken op de tracktrace.nl site en warempel het pakket zou donderdag ochtend afgeleverd worden. Maar bij status staat nog steeds 'Zending wordt voorbereid door verzender'.
Ik moet het allemaal nog maar zien. Het is weer duidelijk dat de communicatie bij Caiway nog steeds uitermate slecht is. Ik had ook nergens een bericht gekregen dat het een doe het zelf pakket zou zijn, daar kom je pas achter als je gaat klagen over hoe of wat.
Gelukkig heb ik met de kabel bijna nooit problemen, dus als de beschikbaarheid van de glasvezel het zelfde is als met de kabel ben ik blij. Beter slechte communicatie en goede diensten dan andersom. Maar slecht is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Bij mij is de status vanavond aangepast bij PostNL naar "Zending is ontvangen door PostNL."
Tijdstip van afleveren staat nog wel op onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
Bij mij is inmiddels ook de aflevertijd voor vandaag bekend bij PostNL. Gaat goed dus ;)
MrJelle schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:31:
Bij mij is de status vanavond aangepast bij PostNL naar "Zending is ontvangen door PostNL."
Tijdstip van afleveren staat nog wel op onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:24
Nice, eindelijk glas in Aalsmeer en de postcodecheck geeft ook aan dat het beschikbaar is! :)

Wellicht een stomme vraag maar ik kan niet 1-2-3 vinden waar ik mijn huidige kabel abonnement kan overzetten naar een Glas abonnement. Als ik inlog in Mijn Caiway zie ik alleen de kabel abonnementen staan en niet de Glas. Ook kan ik alleen maar "downgraden" en niet upgraden naar Glas. Ook via de post nog geen bericht gekregen ivm overstappen

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:17
Niet op alle postcode's in aalsmeer, ik woon op de postcode 1431dc en krijg alleen de kabelpakketten te zien. Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Ik heb het pakket binnen, ben nu aan het activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:24
stokmeister schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:21:
Niet op alle postcode's in aalsmeer, ik woon op de postcode 1431dc en krijg alleen de kabelpakketten te zien. Nog even afwachten dus.
Je hebt gelijk; jouw postcode geeft nog kabelabo's aan na de check maar mijn (1431BA) geeft wel Glas aan.
Is het gewoon een kwestie van aanvraag indienen via internet of is het zaak echt te wachten todat je bericht krijgt via de post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
MrJelle schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:10:
Ik heb het pakket binnen, ben nu aan het activeren
En werkt het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Activeren is bij mij niet helemaal goed gegaan, waardoor TV nog even niet werkt, Internet en telefoon wel.
Hier gaan ze mij vanmiddag nog even over terugbellen.

Internet snelheid ziet er wel goed uit:
http://www.speedtest.net/my-result/2829529840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ziet er wel goed uit zegt ie dan... Dat is ruim boven de geadverteerde snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:23

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik http://speedtest.caiw.net
De normale speedtest geeft vaak te hoge upload resultaat. Normaal moet zowel DL als UL rond de 320Mbit liggen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Firma list en bedrog heeft niet geleverd... Opeens was de T&T bezorgdatum van vanmorgen veranderd naar morgen. En nog steeds staat er bij dat de zending: 'Zending wordt voorbereid door verzender'...

Als ze nou gewoon eerlijk en open zouden zijn in hun communicatie... Maar dat kan Caiway blijkbaar niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 11-07-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18685

Waar zien jullie de bestelstatus? In de bevestigingsmail staat dat dit in Mijn Caiway zou moeten staan, maar ik kan het niet terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Anoniem: 18685 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:39:
Waar zien jullie de bestelstatus? In de bevestigingsmail staat dat dit in Mijn Caiway zou moeten staan, maar ik kan het niet terugvinden?
Via twitter bericht heb ik een T&T nummer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Blisterin_Bull schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:52:
Gebruik http://speedtest.caiw.net
De normale speedtest geeft vaak te hoge upload resultaat. Normaal moet zowel DL als UL rond de 320Mbit liggen.
Die heb ik nu even getest, en die geeft idd exact 320.0 Mbit down, en 321,5 Mbit up. Dit is wel zonder router ertussen, met router kakt het aardig in, maar dat moet ik nog even uitzoeken hoe dat komt.

TV werkt helaas nog niet, ze hebben het probleem met activeren vandaag nog niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
Hier hetzelfde; alles doet het behalve activeren van de tv; ik krijg een popup met klantnummer en pincode... Er werd gezegd dat niet alle diensten waren geactiveerd. Nog een keer alles afgekoppeld en opnieuw aangesloten maar zelfde probleem met tv... Gelukkig werkt internet en tv wel :)
MrJelle schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:19:
[...]

Die heb ik nu even getest, en die geeft idd exact 320.0 Mbit down, en 321,5 Mbit up. Dit is wel zonder router ertussen, met router kakt het aardig in, maar dat moet ik nog even uitzoeken hoe dat komt.

TV werkt helaas nog niet, ze hebben het probleem met activeren vandaag nog niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Dan hebben we inderdaad hetzelfde probleem. Bij mij vraagt de entone ook om een klantnummer en pincode.
Volgens de klantenservice was bij mij het activeren ook nog niet goed gegaan. heb hier ook al van alles gedaan om het op te lossen.

Het is ook geen technisch probleem, maar een administratief probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Nou, schot in de zaak dus. De eerste Aalsmeerders en/of Kudelstaarters zijn aangesloten. Mijn pakket zou ook deze week binnen komen, Maar ik heb geen haast. Ik zie het wel verschijnen. Ik ben de slechte communicatie van Caiway wel gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
Ben benieuwd hoe snel het wordt opgelost; ik heb gisteren 2x 50 minuten aan de telefoon gezeten; ik moest van alles doe; modem uit, computer rechtstreeks op modem, activatiecode gebruiken die het niet deed etc. Pas helemaal aan het einde van de rit werd een call aangemaakt en werd gezegd dat men het handmatig gaat activeren voor me.
MrJelle schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:48:
Dan hebben we inderdaad hetzelfde probleem. Bij mij vraagt de entone ook om een klantnummer en pincode.
Volgens de klantenservice was bij mij het activeren ook nog niet goed gegaan. heb hier ook al van alles gedaan om het op te lossen.

Het is ook geen technisch probleem, maar een administratief probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Het zal mij ook benieuwen. Wel toevallig dat het bij ons allebij mis is gegaan. Mogelijk toch een foutje in het systeem in Aalsmeer/Kudelstaart (voor mij Kudelstaart, POP bij de sporthal)

Eigenlijk zou ik gisteren voor 2 uur gebeld worden.. Maar laat ik me daar maar niet druk om gaan maken.

Verder is het internet wel super zo, maakt een hoop goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Wat zijn het toch een ongelovelijke ........ daar. Krijg ik alleen een Wifi router opgestuurd zonder glasmodem. Kunnen die lui bij Caiway nou helemaal niets goed doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

De wifi router heb ik ook afgelopen zaterdag al ontvangen, en het glas pakket pas gisteren.

Ik heb het idee dat ze de glaspakketten pas verzenden, op het moment dat de 5 dagen uit de opleverbrief ook echt voorbij zijn. Dit om te voorkomen dat mensen al aansluiten, en gelijk gaan bellen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
Ik lees ook in een andere thread dat activeren via een Imac of Macbook niet goed zou werken. Heb jij toevallig ook je glasvezel geactiveerd met een Apple PC of laptop?
MrJelle schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:08:
Het zal mij ook benieuwen. Wel toevallig dat het bij ons allebij mis is gegaan. Mogelijk toch een foutje in het systeem in Aalsmeer/Kudelstaart (voor mij Kudelstaart, POP bij de sporthal)

Eigenlijk zou ik gisteren voor 2 uur gebeld worden.. Maar laat ik me daar maar niet druk om gaan maken.

Verder is het internet wel super zo, maakt een hoop goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

RobinStn schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:05:
Heb jij toevallig ook je glasvezel geactiveerd met een Apple PC of laptop?
Die berichten had ik ook al gelezen, dus had express mijn Dell laptop ervoor gepakt.
Nadat ik deze had aangelsloten op het glasmodem, kwam ik op die speciale pagina die op een gegeven moment 15 minuten die balk aan het vullen was. Op het moment dat daar "nu activeren" in beeld kwam, was de netwerklink down (genexis aan het herstarten) en toen deze terugkwam zat ik op het caiw netwerk, en niet meer op het gesloten CIF netwerk. Daardoor heb ik het activeren niet af kunnen maken.

Volgens mij had de genexis pas moeten herstarten nadat ik op activeren had gedrukt, en niet tijdens het vullen van die balk.

Jij trouwens vandaag al iets gehoord?

[ Voor 3% gewijzigd door MrJelle op 12-07-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
Nee ik heb helaas nog niets gehoord. Heb gisteren wel kunnen activeren met een Macbook en kreeg netjes de nu activeren button. Desondanks is het toch mis gegaan. Het vreemde is dat ik een brief heb met een activeringscode die je alleen zou moeten gebruiken wanneer je een smartcard had ontvangen en die heb ik niet omdat ik die al had. De activicatie code werkt ook niet en is gisteren verifieerd dat ie goed zou zijn. Een Kudelstaart probleem? :)
MrJelle schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:11:
[...]

Die berichten had ik ook al gelezen, dus had express mijn Dell laptop ervoor gepakt.
Nadat ik deze had aangelsloten op het glasmodem, kwam ik op die speciale pagina die op een gegeven moment 15 minuten die balk aan het vullen was. Op het moment dat daar "nu activeren" in beeld kwam, was de netwerklink down (genexis aan het herstarten) en toen deze terugkwam zat ik op het caiw netwerk, en niet meer op het gesloten CIF netwerk. Daardoor heb ik het activeren niet af kunnen maken.

Volgens mij had de genexis pas moeten herstarten nadat ik op activeren had gedrukt, en niet tijdens het vullen van die balk.

Jij trouwens vandaag al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Nadat je op die nu activeren drukte, kreeg je toen een pagina? Mijn browser gaf toen aan dat hij de pagina niet kon vinden (omdat netwerk link down was).

Ik heb zelf idd ook al 3 passen, de code die op de brief staat werkt bij mij ook niet.

Volgens de helpdesk had ik na het drukken op nu activeren op een pagina moeten komen met een postcode check, en uiteindelijk hier: https://mijn.caiway.nl//m....logic?action=glaswelcome

Dat het een Kudel probleem zou kunnen zijn heb ik gisteren ook al aan ze gemeld.. We wachten nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
Klopt; die postcode check heb ik ook niet gehad maar kreeg direct na activeren die pagina die jij aangeeft. Ik heb net weer gebeld met de klantenservice; er zou een call worden aangemaakt gisteravond, nou die is nergens te vinden; alleen een notitie dat ik de diensten moet activeren... 8)7 ... na lang wachten kwam de dame terug; ze gaan alsnog een call aanmaken voor de administratie om de televisie handmatig te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Ik heb zojuist even gebeld, ik zie nu in Mijn caiway wat meer opties.
Ik heb iig de pincode voor de TV kunnen resetten, dus deze kan ik als het goed is straks thuis testen.

Ik mis nu alleen nog de optie Multiscreen TV in mijn caiway, maar wie weet komt die zo nog.

Krijg net WhatsApp van mijn buurman dat hij het pakket ook heeft ontvangen, zal daar vanavond eens proberen. Kijken of hij hetzelfde probleem gaat krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door MrJelle op 12-07-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
Ongelofelijk, bij mij heb ik nu ook alle opties onder mijncaiway.nl staan :) Multiscreen zie ik ook nog niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJelle

MrJelle

-- Snelle Jelle --

Haha, krijg gelijk mailtje van Caiway voor klanttevredenheidsonderzoek, daar zijn ze wel snel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
Wat betreft Multiscreen staat er een fout in de handleiding. Een collega van me heeft al glasvezel en gebruikt Multiscreen sinds vorige week. Hij geeft aan dat je op de IPTV decoder onder menu een button Caiway hebt; daaronder staat rechts Multiscreen. Als je die aanklikt verschijnt een userid en wachtwoord met uitleg. Onder mijncaiway heeft hij ook geen multiscreen button dus ik neem aan dat het zo moet gaan werken.
Pagina: 1 2 3 Laatste