In dit topic wil ik graag praten over en ervingen delen over de voorgenomen verglazing in de gemeente Aalsmeer en Kudelstaart.
Informatie: http://www.aalsmeer.nl/Ac...r_krijgt_glasvezelnetwerk
Link
Edit (20120523)
De glasvezel is in de Linnaeuslaan intussen aangesloten op een kastje in de meterkast. In andere wijken zullen deze werkzaamheden intussen ook wel gedaan zijn of zeer binnenkort plaatsvinden.
Intussen zijn er in grote delen van Aalsmeer de kabels in de grond. Binnenkort gaat er begonnen worden aan Kudelstaart (vanaf 4 juni).
Wil je weten wanneer er in jouw straat gewerkt gaat worden: http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/planning.php
Meer informatie is te vinden op:
http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/
Indien er nieuwe ontwikkelingen zijn zal ik deze in de startpost toevoegen.
Edit 01-04-2013
Uithoorn en De kwakel toegevoegd aan dit topic.
Op 28 februari 2013 heeft CIF een overeenkomst getekend met de gemeente Uithoorn voor de aanleg van glasvezel in Uithoorn en De Kwakel.
De werkzaamheden zullen op 22 april 2013 starten.
Aangezien Uithoorn, De Kwakel, Aalsmeer en Kudelstaart buurgemeentes zijn heb ik gevraagd aan Gé Brander of het dan niet handiger is om deze gemeentes toe te voegen aan dit topic om te voorkomen dat er voor elke gemeente een nieuwe topic gestart wordt.
Inmiddels is de website in de lucht waar je alle informatie kan lezen en waarop de planning staat wanneer de graafwerkzaamheden zijn in je straat en je woning wordt aangesloten op het netwerk.
Dat betekend overigens niet dat je dan gelijk een werkende verbinding hebt, die uitrol zal pas in het voorjaar beginnen wat ze mij hebben verteld.
Ik zal jullie hier zoveel mogelijk op de hoogte houden van de ontwikkelingen in Uithoorn en De Kwakel.
Meer informatie kan je hier vinden:
http://www.glasvezelweken.nl/uithoorn/
Edit 18-09-13
Zover mijn duidelijk is ligt er al in een groot deel van Uithoorn inmiddels de groene kabels waar het het glasvezel ingeblazen moet worden en gaan ze beginnen met het huis aan huis aansluiten, dus de gang lijkt er aardig in te zitten.
De planning staat nog steeds op dit moment van schrijven op lente 2014, dus dat is wel een ruim begrip.
Wat overigens wel opmerkelijk is dat ik schrijven heb gehad dat men binnenkort werkzaamheden gaat verrichten aan het Coax netwerk en diverse componenten gaat vervangen om het netwerk voor de komende jaren in goede conditie te houden, met andere woorden coax blijft voorlopig nog aanwezig naast het glasvezel, dat zijn goede ontwikkelingen!
Edit 10-03-2014
Volgens het blog van de glasvezel weken schijnt het allemaal al aardig op te schieten in Uithoorn en De Kwakel, ondanks dat blijft de planning staan op zomer 2014, was eerst lente, navraag via andere kanalen blijft het zelfde antwoord geven helaas.
Bij mijzelf is begin januari de glasvezel kabel binnen gebracht, en het moet gezegd worden de jongens hebben net werk afgeleverd.
Informatie: http://www.aalsmeer.nl/Ac...r_krijgt_glasvezelnetwerk
Geweldig initiatief dit. Ik ben hier erg blij mee dat we hiermee een grote stap vooruit maken. Vooral het concept dat iedereen een gratis een aansluiting in de woning kan laten monteren, zonder dat men daarbij verplicht wordt de diensten ook via de glasvezel af te nemen.Aalsmeer krijgt glasvezelnetwerk
In januari 2012 gaat CIF (Communication Infrastructure Fund) als beheerder van het kabeltelevisienetwerk starten met de aanleg van een glasvezelnetwerk in Aalsmeer en Kudelstaart.
Afgesproken is dat de klus binnen 16 maanden geklaard is en dat dan alle 11.000 aansluitingen gebruik kunnen maken (als ze willen) van het glasvezelnetwerk.
Door het glasvezelnetwerk zijn de verbindingen voor internet, televisie en telefonie sneller, en beter. Bovendien heeft de abonnee met het glasvezelnetwerk veel meer keuzemogelijkheden op het gebied van snelheid en kwaliteit, al naar gelang zijn behoefte. Met het glasvezelnetwerk is Aalsmeer klaar voor de toekomst.
Rol van Gemeente Aalsmeer
De gemeente Aalsmeer tekent een convenant met CIF om afspraken vast te leggen over de uitvoering van de werkzaamheden en de communicatie met bewoners. Bovendien houdt de gemeente toezicht op de naleving van de afspraken. Wethouder Verburg: 'Aalsmeer hoort bij de kopgroep van gemeenten in Nederland die een glasvezelnetwerk voor bewoners krijgen. We hebben goede afspraken gemaakt om er voor te zorgen dat de aanleg van het glasvezelnetwerk niet teveel overlast gaat geven voor onze bewoners en het is mooi dat bewoners als het netwerk in hun straat wordt aangelegd een gratis aansluiting kunnen aanvragen.'
Uitvoering van de werkzaamheden
Aalsmeer is voor het project opgedeeld in zes wijken. In elk van deze wijken wordt een verdeelstation geplaatst (POP), daar vandaan worden de kabels naar woningen gelegd.
De nieuwbouwwijken Nieuw Oosteinde, Proosdij Noord en de Rietlanden zijn al grotendeels voorbereid voor de aanleg van glasvezel. In de overige wijken moeten alle straten gedeeltelijk open; de bewoners worden uitgebreid en tijdig geïnformeerd over de werkzaamheden door CIF. Alle bewoners krijgen de mogelijkheid om tijdens de aanlegperiode gratis een glasvezelaansluiting in de woning te laten monteren. Als men tijdens de aanlegperiode niet kiest voor een aansluiting en later alsnog een aansluiting wil, dan kost het wel geld. Het laten monteren van de aansluiting geeft geen verplichting tot afname van diensten.
Link
Vandaag (9 januari 2012) is er begonnen met de aanleg van de glasvezel kabels in een van de wijken in Aalsmeer. In de Linnaeuslaan zag ik dat er kabels de grond in gaan. Vanavond even aan familie vragen die daar wonen wat de communicatie is geweest en op welke termijn ze de aansluiting kunnen verwachten.Op 20 december ondertekenden Wethouder Verburg en de heer Visser namens Communication Infrastructure Fund (CIF) een overeenkomst over de aanleg van een glasvezelnetwerk in Aalsmeer en Kudelstaart. De Gemeente Aalsmeer krijgt als één van de eerste gemeenten in Nederland een glasvezelnetwerk. Glasvezel is hét netwerk van de toekomst voor internet, telefoon en televisie. Wethouder Verburg: “Ik hoor veel positieve geluiden van inwoners, sportverenigingen, scholen en het bedrijfsleven over de aanleg van het snelle glasvezelnetwerk. Natuurlijk is het hier en daar lastig als de straat open moet, maar we zorgen in de afspraken met CIF dat er zo min mogelijk overlast is voor de omwonenden.”
De gemeente Aalsmeer tekende de overeenkomst met CIF om afspraken vast te leggen over de uitvoering van de werkzaamheden en de communicatie met bewoners. Ook houdt de gemeente toezicht op de naleving van de afspraken.
Tijdens de feestelijke ondertekening nam de wethouder uit handen van initiatiefnemer CIF het eerste exemplaar van de glasvezelbouwkrant in ontvangst met daarin alle relevante informatie over de aanleg. Alle bewoners die binnen het aansluitgebied wonen ontvangen, een aantal weken voor de aanlegwerkzaamheden in hun straat beginnen, deze krant. Ook kreeg hij de ‘bouwmat’ overhandigd. Deze ludieke deurmat wordt gratis verstrekt aan iedere inwoner van Aalsmeer die zich aanmeldt voor een kosteloze aansluiting. Op http://www.glasvezelweken.nl/ staat hoe inwoners zich kunnen aanmelden. Als inwoners tijdens de aanlegperiode niet meedoen, maar later besluiten alsnog een aansluiting te nemen, zijn hier wel kosten aan verbonden. Op deze website is ook de planning van de werkzaamheden te zien.
Van start
Maandag 9 januari starten de graafwerkzaamheden voor de aanleg van de eerste glasvezelkabels. De bewoners van deze huizen zijn al geïnformeerd. Naar verwachting zijn voor het eind van het jaar 2012 alle werkzaamheden voor de aanleg van het glasvezelnetwerk afgerond in de hele gemeente.
CIF is de organisatie die de aanleg van het glasvezelnetwerk mogelijk maakt. Zij is een Nederlandse onderneming op het gebied van communicatie-infrastructuur en dataverbindingen. CIF investeert continu in haar infrastructuur bestaande uit onder andere zendmasten en kabelnetmerken om ervoor te zorgen dat deze geschikt zijn voor de meest geavanceerde communicatiediensten.
Edit (20120523)
De glasvezel is in de Linnaeuslaan intussen aangesloten op een kastje in de meterkast. In andere wijken zullen deze werkzaamheden intussen ook wel gedaan zijn of zeer binnenkort plaatsvinden.
Intussen zijn er in grote delen van Aalsmeer de kabels in de grond. Binnenkort gaat er begonnen worden aan Kudelstaart (vanaf 4 juni).
Wil je weten wanneer er in jouw straat gewerkt gaat worden: http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/planning.php
Meer informatie is te vinden op:
http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/
Indien er nieuwe ontwikkelingen zijn zal ik deze in de startpost toevoegen.
Edit 01-04-2013
Uithoorn en De kwakel toegevoegd aan dit topic.
Op 28 februari 2013 heeft CIF een overeenkomst getekend met de gemeente Uithoorn voor de aanleg van glasvezel in Uithoorn en De Kwakel.
De werkzaamheden zullen op 22 april 2013 starten.
Aangezien Uithoorn, De Kwakel, Aalsmeer en Kudelstaart buurgemeentes zijn heb ik gevraagd aan Gé Brander of het dan niet handiger is om deze gemeentes toe te voegen aan dit topic om te voorkomen dat er voor elke gemeente een nieuwe topic gestart wordt.
Inmiddels is de website in de lucht waar je alle informatie kan lezen en waarop de planning staat wanneer de graafwerkzaamheden zijn in je straat en je woning wordt aangesloten op het netwerk.
Dat betekend overigens niet dat je dan gelijk een werkende verbinding hebt, die uitrol zal pas in het voorjaar beginnen wat ze mij hebben verteld.
Ik zal jullie hier zoveel mogelijk op de hoogte houden van de ontwikkelingen in Uithoorn en De Kwakel.
Meer informatie kan je hier vinden:
http://www.glasvezelweken.nl/uithoorn/
Edit 18-09-13
Zover mijn duidelijk is ligt er al in een groot deel van Uithoorn inmiddels de groene kabels waar het het glasvezel ingeblazen moet worden en gaan ze beginnen met het huis aan huis aansluiten, dus de gang lijkt er aardig in te zitten.
De planning staat nog steeds op dit moment van schrijven op lente 2014, dus dat is wel een ruim begrip.
Wat overigens wel opmerkelijk is dat ik schrijven heb gehad dat men binnenkort werkzaamheden gaat verrichten aan het Coax netwerk en diverse componenten gaat vervangen om het netwerk voor de komende jaren in goede conditie te houden, met andere woorden coax blijft voorlopig nog aanwezig naast het glasvezel, dat zijn goede ontwikkelingen!
Edit 10-03-2014
Volgens het blog van de glasvezel weken schijnt het allemaal al aardig op te schieten in Uithoorn en De Kwakel, ondanks dat blijft de planning staan op zomer 2014, was eerst lente, navraag via andere kanalen blijft het zelfde antwoord geven helaas.
Bij mijzelf is begin januari de glasvezel kabel binnen gebracht, en het moet gezegd worden de jongens hebben net werk afgeleverd.
[ Voor 51% gewijzigd door markmart33 op 10-03-2014 16:38 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!