Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Deze zou er direct af moeten gaan na activeren, maar omdat bij ons activeren niet helemaal is gegaan zoals gegaan werkte hij bij mij gisteravond nog.BeyondThunder schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:38:
Weet iemand hoelang het internet signaal op de kabel blijft na het in gebruik nemen van glas?
Ik heb even contact gehad met mijn vrouw, en de Entone thuis werkt, hoefden nu geen klantcode meer in te vullen. Ze heeft de code voor multiscreen doorgegeven, en ik zit nu via VPN te kijken. Bij mij lijkt alles dus nu naar behoren te werken!
Ook het lampje:
-->
<--
brand niet...
[ Voor 27% gewijzigd door Gé Brander op 12-07-2013 22:43 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Bij mij werkt alles nu, en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben!
Ik zal eens bij de buren of zo kijken of ie het daar wel doet. Dan weet ik of het glasmodem defect is of dat het aan de glasaansluiting zelf ligt.
Ik heb trouwens deze morgen geen signaal meer op de coax, buurman ook niet.. Storing in Kudelstaart?
net getest bij mijn schoonouders en mijn vader maar daar bij beiden geen lampje bij:
-->
<--
[ Voor 111% gewijzigd door Gé Brander op 13-07-2013 10:14 ]
Ik stuur de Webcare even een tweet hierover.
[ Voor 8% gewijzigd door BeyondThunder op 13-07-2013 11:09 ]
Wordt dus maandag maar bellen...

[ Voor 25% gewijzigd door jeroenzelle op 13-07-2013 12:44 ]
Ik heb ook gebeld voor het lampjes probleem (geen connectie). Gaan ze aan werken tijdens mijn vakantie...
[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 13-07-2013 13:09 ]
Heb de voorwaarden nu even niet bij de hand, maar op de website staat het vast niet zo.BeyondThunder schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:23:
Die indruk had ik ook ;-) maar ik begrijp alleen niet dat in de voorwaarde staat dat je ze beide krijgt? Of lees ik het nou verkeerd?
https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten

Zojuist aangesloten en geactiveerd (Kudelstaart).
Alleen wat is die AB van de Enote een kl*te ding zeg. Morgen even een vizier halen. (En ja, ik heb het plastic van de Entone gehaald ;-)
Ik heb alle commando's naar mijn Harmony One gekopieerd, maar dat gaat helemaal ruk. Dan werkt de bijgeleverde afstandsbediening nog 100x beter.. Heb jij hem wel goed op je Harmony gekregen?
Ook zo stom dat er knoopcellen in de originele ab zitten. Misschien zijn die al wat zwakjes.
[ Voor 16% gewijzigd door BeyondThunder op 16-07-2013 22:08 ]

Een aantal knoppen we opnieuw moeten doen.
Je kan ook even de support desk van Logitech Harmony bellen om te vragen of en wanneer hij goed in de database komt.
ps. het qwerty toetsenbord zit uiteraard niet in de Harmony.
Dit is in Aalsmeer btw.
"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates
In Kudelstaart (mijn straat in ieder geval) begonnen ze wat later dan gepland stond.markmart33 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:24:
Ik heb het idee dat ze in Uithoorn van de planning van afwijken bij het aanleggen van het glasvezel, ze zouden het bij mij op 28 oktober beginnen, echter vanmorgen werden er al spullen klaar gezet om te beginnen, hoe verliep dat in Aalsmeer en Kudelstaart, verliep het daar wel volgens de eerder gaat gestelde planning?
Verwijderd
Was tot op heden via ADSL aangesloten met een verbinding die maximaal 13 Mbit/s leverde en 0,9 Mbit/s upload gaf.
Afgelopen woensdag ontving ik de brief van caiway met de activeringscode. Keurig hoor, na drie werkdagen.
Een dag later ontving ik het glasmodem. Natuurlijk direct aangesloten, maar de verbinding werd niet gelegd.
Geen probleem, volgende ochtend weer gekeken, geen verbinding. Eind van de ochtend zag ik dat de verbinding tot stand was gekomen. Het lampje met het <>-teken stond continu aan. Activering opgestart, kreeg de foutmeldingspagina. Toen gebeld met de klantenservice. Keurig te woord gestaan, ze zagen dat er verbinding was en een pc was verbonden. Er moest technische ondersteuning worden ingeschakeld om te onderzoeken waarom de activering niet lukte.
Die middag niet meer gebeld door Caiway. Eind van de middag nogmaals activering geprobeerd, succes!
Wel gaf de site nog een foutmelding op de activeringscode, maar de internetverbinding kwam toch tot stand.
Snelheid is zoals beloofd door Caiway, 70 Mbit/s upload en download, met enige variatie er omheen.
Een sneller pakket lijkt me niet erg waardevol, alle sites lopen als een zonnetje, ook sites als Vimeo en Youtube met HD content. Downloaden zal ook profiteren van de snellere verbinding t.o.v. Adsl.
Voor TV heb ik nog geen hdmi nodg in de huiskamer. Er staat nog een prima CRT-toestel met een humaxdecoder. Geen HD maar wel prachtige kleuren en fantastische kijkhoeken en een vol geluid.
De Entone-decoder lijkt me weinig meerwaarde te bieden als ik de reacties zie.
Al met al zeer tevreden, binnen vijf werkdagen na aanvraag heb ik het internet werkend.
Mijn voip komt komende week over, die hadden we bij de adsl lopen en komt met nummerbehoud over naar de glasvezel.
Tot slot, ik heb aan het modem een Asus RT-N66U router gehangen. Wat een superverbinding voor een redelijk scherpe prijs. Heel wat betere snelheid dan via de Fritzbox die ik voorheen had staan.
Heb geen ac-apparatuur, dus zo'n router biedt nog geen meerwaarde. Voorlopig op alle andere apparatuur wel een erg goede verbinding.
Verwijderd
Ze moeten wel, veel te veel mensen willen die dramadoos niet en lekker via de coaxkabel blijven kijken.
Hallo
stef
4350Wp 48 heatpipes 300L boiler cv ondersteuning met houtcv + zelfbouw L/W warmtepomp
Activatie ging in eerste instantie niet; vanaf modem rechtstreeks bekabeld op de laptop bleef het activeerscherm elke keer terugspringen naar... het activeerscherm.
Vervolgens gelijk maar de speedtest gedaan via Caiway, echter bleef ik steken op de 96mbps ipv de 150mbps die ik moest halen. Alles nagekeken en erachter gekomen dat ik de UTP kabel niet goed had gedrukt

Daarna de TV aangesloten, mijn router (WNDR3800) ertussen gepropt en alles werkte gelijk. Enige nadeel is dat ik draadloos gemiddeld maar 67 Mbps krijg. Dit terwijl ik een Linksys WMP600n kaartje heb en naar mijn idee minimaal 100Mbps zou moeten kunnen halen. Bedraad via de router haal ik wel weer volledig, moet dus nog even spelen met instellingen denk ik.
Ander nadeel waar ikzelf helaas niets aan kan doen is de verschrikkelijke Entone TV ontvanger.
- Traag in alles (menu, schakelen kanaal).
- Na het schakelen is er op elk kanaal een vertraging van 5 seconden.
- Entone reageert erg slecht / niet op de AB.
- Knoppen van de AB zijn erg klein.
- Ivm het display moet ik mijn zonnebril elke keer opdoen
Enige pluspunt is dat de AB mijn (oude) Samsung TV kan bedienen, maar daar is alles mee gezegd. Blijf daarom ook lekker op coax in de huiskamer, mijn TV ondersteund alle functionaliteiten van de Entone + meer en sneller. De Entone staat nu op mijn slaapkamer, een plek waar ik weinig TV kijk.
Al met al zeer tevreden over de internetverbinding via Glas, terwijl de TV is echt huilen is met de pet op.

Heb je al getest met de speedtest van Caiway zelf, voor deze snelheden is speedtest niet de beste tester, geeft veel vreemde waardes, zoals nu ook bij jou te zien is.Gé Brander schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:41:
Internet werkt nu prima. Nog geen Entone aangesloten.
[afbeelding]
Wel grappig dat de upload naar Caiway hoger is dan de download
Ja, en dan is het gewoon beide rond de 160Mbit. Maar ik vond het zo grappig. Eindelijk een upload die sneller is dan download na jaren andersommarkmart33 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:47:
[...]
Heb je al getest met de speedtest van Caiway zelf, voor deze snelheden is speedtest niet de beste tester, geeft veel vreemde waardes, zoals nu ook bij jou te zien is.

[ Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 03-08-2013 22:04 ]
Ik lees veel negatieve berichten over die Entone en de video-on-demand mogelijkheden zouden voor mij de enige reden zijn om te overwegen m'n HUMAX PVR kabelontvanger ermee te vervangen..
Nou ben ik zelf nooit een gebruiker geweest van VOD, maar als ik op het knopje op mijn AB druk gebeurt er niets....cdhughes schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:27:
Wat zijn de ervaringen met de 'video-on-demand' functionaliteit? En de beeldkwaliteit vergeleken met de kabelontvanger?
Ik lees veel negatieve berichten over die Entone en de video-on-demand mogelijkheden zouden voor mij de enige reden zijn om te overwegen m'n HUMAX PVR kabelontvanger ermee te vervangen..
Qua kwaliteit zie ik geen verschil. Mijn oude / huidige situatie was de coax rechtstreeks in de TV met een CI+ module. Met de Entone aangesloten zag kwaliteitshalve geen verschil (47-inch tv), behalve de negatieve punten van de Entone welke ik hierboven al heb besproken.
We zijn al een poosje bezig met Caiway en haar onderaannemers ( Koning&Hartman ) om toch de boel werkend te krijgen; tot op heden is het een langzaam proces. Na melding niet functioneren Genexis kwam de monteur na een week welke de breuk had getraceerd. Nu zijn we wederom een week verder en wachten we nog steeds op een andere monteur ( eentje met een schep ipv een opsporingskastje ).... So far weinig joy en deze gang van zaken ( 2-3 partijen die op elkaar wachten zonder duidelijke communicatie ) doet je toch denken wat als het nog een keer misgaat etc etc.
stef
4350Wp 48 heatpipes 300L boiler cv ondersteuning met houtcv + zelfbouw L/W warmtepomp
De grootste misser in mijn ogen is de noodzaak van een aparte netwerkkabel naar de Entone naast de bekabeling voor Internet. Het glas komt binnen in de meterkast en ik heb geen mogelijkheid om kabels te trekken naar de woonkamer. En toch moet er in de woonkamer naast een Internet aansluiting voor oa de Xbox ook nog een netwerkkabel voor de Entone komen.
Op aanraden van Caiway een setje powerline adapters (Eminent 8031) gekocht voor de Entone. Dit werkt prima, maar ik ben toch meer van vaste bekabeling. Via een omweg en heel veel werk had ik dat al voor het Internet gedeelte bij de TV/XBox gekregen en vind het raar dat het IPTV gedeelte over een apart draadje moet van Caiway. Dat had beter gemoeten.
De klachten over de Entone deel ik echter niet. De Entone is niet sneller of langzamer dan de Humax ontvanger die ik had.
Dit is inderdaad voor veel mensen een serieus onderschat probleem. IP-TV distributie naar de ontvangers gebeurd op een eigen ethernet netwerk. Je komt in de woning dus voor de situatie te staan dat je een netwerkkabel tussen de Genexis en de TV('s) moet plaatsen dit is additioneel en zul je dus je bestaande bekabeling moeten wijzigen.Gé Brander schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:45:
De grootste misser in mijn ogen is de noodzaak van een aparte netwerkkabel naar de Entone naast de bekabeling voor Internet. Het glas komt binnen in de meterkast en ik heb geen mogelijkheid om kabels te trekken naar de woonkamer. En toch moet er in de woonkamer naast een Internet aansluiting voor oa de Xbox ook nog een netwerkkabel voor de Entone komen.
Knappe van Caiway is dat je "oude" coax met bestaand DVB-C ontvangers ALTIJD actief blijven.
Kortom televisie in HD kijken zoals je altijd al deed met je bestaande infrastructuur? Altijd mogelijk; die nieuwe truukjes met de Interactie decodering etc etc -> ja dan sta je voor het dilemma dat je een nieuwe UTP aansluiting eigenlijk moet realiseren.
Ik snap dat Caiway als "quick fix" PowerLine "aanraad" maar persoonlijk heb ik daar echt slechte ervaringen mee; powerline is nl gevoelig en de correcte werking ervan is afhakelijk hoe je elektrische installatie zich gedraagt. In het tijdperk dat ik nog steeds aardings problemen van mijn buren bemerk en dat men in de woning massaal aan de goedkope Chinese LEDlampen gaat is powerline gewoon een no-no (overigens doe ik beroepsmatig iets in energie distributie veelal in datacenter omgevingen, ik ben hier dus best zeikerig in).
Einde van het liedje is simpel; mijn werkgever is producent van hoogwaardige elektrische componenten een er ligt een ferme doos van 500m CAT6 UTP bij mij in de auto. Met die doos onder mijn arm ga ik dus de familie af; bekijk ik de situatie en ongeacht alles trek ik in bestaande pijpen ipv de telefoon aansluiting / COAX er additioneel 1 of 2 UTP in of bij. Alleen dit soort connecties gaan je zorgeloos (kijk)plezier geven.
Op dit moment zijn 2 huishoudens in Aalsmeer prima met glasvezel ( en Entone ) onderweg en bij mij thuis in Haarlemmermeer is de combinatie Reggefiber + Ziggo actief. Zo ook is al een woning in Uithoorn al compleet voorbereid.
Echt waar het investeren / realiseren van een vaste aansluiting is echt "the only way to go" in mijn optiek.
En veel huishoudens in de bestaande bouw; daarvoor zullen er ferme aanpassingen gedaan moeten worden. Een creatieveling kan trouwens op een enkele bestaande UTP zonder aanpassing best wel iets doen met eenderzijds VLAN en switches en anderzijds iets met "uitsplitsen utp naar 2x4 ader aansluitingen 10/100mbit. Maar het heeft absoluut mijn preferentie om een additionele kabel te leggen; hier is echt zelfs in de woonkamer met 1 telefoonlijn en 1 coax aansluiting ( 2 pijpen! ) alle mogelijkheid toe!

Hallo
Nee Stef, dit klopt niet. Ik heb gebeld en een extra ontvanger in "huur" gekregen van Caiway. Ze berekende wel extra verzendkosten. Gebeld, die krijg ik terug. Let daarop. toch weer 8 euro.stef110 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:16:
Wij hebben gisteren ook het "standaard" pakket ontvangen, zouden daar geen 2 tv ontvangers in moeten zitten? 1 interactieve en 1 extra hd ontvanger gewoon via de coaxkabel? volgens de website wel alleen zat hij niet in de doos klopt dit?
stef
Inderdaad een COAX onrvanger, zoals vermeld staat op de site, Maar het blijft natuurlijk uiterst eigenaardig dan je een COAX ontvanger krijgt terwijl veel mensen al geïnvesteerd hebben in UTP voor Internet en TV.
Alleen is het in een woning uit 1974 over het algemeen zwaar hopeloos om een extra bekabeling te plaatsen. Of ik moet een gat in de vloer maken, groot genoeg voor mijzelf en dan de kabel onderlangs plaatsen, of ik moet in het zicht vanuit de meterkast door de gang, toilet, trapgat en andere plaatsen een kabel leggen. Geloof maar niet dat er extra pijpen beschikbaar zijn in een huis uit 1974. Wat dat betreft is het net een huis uit de middeleeuwen... Sukkels bij Caiway. Echt niet over nagedacht.Seven_of_Nine schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:45:
[...]
Dit is inderdaad voor veel mensen een serieus onderschat probleem. IP-TV distributie naar de ontvangers gebeurd op een eigen ethernet netwerk. Je komt in de woning dus voor de situatie te staan dat je een netwerkkabel tussen de Genexis en de TV('s) moet plaatsen dit is additioneel en zul je dus je bestaande bekabeling moeten wijzigen.
<Heel verhaal waar ik het mee eens ben>
Iemand ervaring met dit soort splitters?
http://www.ebay.com/itm/2...pters&hash=item5d420287db
http://www.ebay.com/itm/G...ain_0&hash=item35c602390c
http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item4d09c518f5
http://www.ebay.com/itm/N...8P8C_&hash=item5d3d91d8e6
Kan ik dat gebruiken om mijn enige (nu als internet Ethernet) kabel vanuit de meterkast naar de tv te krijgen om zo TV signaal én Internet te krijgen op de plaats waar nu één kabel is?
De huidige kabel gaat vanuit de meterkast, buitenlangs naar de zolder en via de zolder naar beneden naar de tv. Ik heb niet echt zin om nogmaals alles op die manier aan te leggen.
Zijn die hele goedkope goed genoeg of moet ik duurdere hebben om een beter signaal door te krijgen?
Of is de VLAN oplossing een betere? Dan moet ik natuurlijk weer een switch hebben die dat aankan...
[ Voor 38% gewijzigd door Gé Brander op 15-08-2013 00:29 ]
Ik snap hem. Erg fucked-up.Gé Brander schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:17:
[...]
Geloof maar niet dat er extra pijpen beschikbaar zijn in een huis uit 1974. Wat dat betreft is het net een huis uit de middeleeuwen... Sukkels bij Caiway. Echt niet over nagedacht.
VLAN etc -> check de (budget)switches van Netgear (GS-105 / 108) en vooral het commentaar in de REVIEW van deze units op de tweakers main site ( sorry heb de URL niet in 1-2-3 hiero )
Daar zie je mensen hiermee succesvol zijn; de bestaande kabel is de TRUNK geworden en daarover lopen VLAN1 en 2.
Opletten VLAN 1 moet dan wel je IP-TV gebeuren zijn; VLAN 2 is je normale LAN
Andere methode; ala middeleeuwen; iets met frees / boorhamer etc dacht ik zo.
Overigens het appartement van mijn schoonouders ( Weteringsplantsoen ) is niet veel beter !
Maar de vezel is nog steeds stuk. Volgende week woensdag ( we tellen na mijn 1e bericht dan alweer 4 weken verder ) gaan ze bij de buren beneden kijken; de vezels die daar bij hun omhoog gaan zijn denken ze daar in die meterkast niet goed. De straat is opengeweest; niks gevonden... We wachten en wachten geduldig....
Ja, dat kunnen ze. Daar is speciale apparatuur voor. Licht wordt bij een breuk (gedeeltelijk) weerkaatst en dus kan je meten waar de breuk zit.BeyondThunder schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:53:
Kunnen ze eigenlijk meten met glas waar de breuk zit? Ik heb gemerkt dat ze dat met COAX uiterst nauwkeurig kunnen.
Ik heb toch maar enkele splitters gekocht. Dat is goedkoper dan nieuwe switches boven, beneden bij de tv en in de meterkast die VLAN's ondersteunen. Ik hoop dat dit gaat lukken.Seven_of_Nine schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:11:
[...]
Ik snap hem. Erg fucked-up.
VLAN etc -> check de (budget)switches van Netgear (GS-105 / 108) en vooral het commentaar in de REVIEW van deze units op de tweakers main site ( sorry heb de URL niet in 1-2-3 hiero )
Daar zie je mensen hiermee succesvol zijn; de bestaande kabel is de TRUNK geworden en daarover lopen VLAN1 en 2.
Opletten VLAN 1 moet dan wel je IP-TV gebeuren zijn; VLAN 2 is je normale LAN
Andere methode; ala middeleeuwen; iets met frees / boorhamer etc dacht ik zo.
Het zou me niets verbazen als dat pas na een of enkele jaren komt. Op deze wijze kan Caiway eerst de investering gedeeltelijk terug verdienen.rokro schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:47:
Is het bekend wanneer andere providers glasvezel diensten in aalsmeer gaan aanbieden? Nu kun je alleen bij Caiway terecht.
Dat is raar. De extra glasvezel heeft iedereen binnengekregen. De wijkverdeelkasten zijn overal nieuw geplaatst waarvandaan de glasvezel naar de huizen gaat.Kraziey schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:03:
Heel apart, maar bij de nieuwbouw wijken (zoals achter bij de Shell langs de N201) is wel KPN aan te vragen. Net even postcodecheck gedaan en Glas is daar gewoon te bestellen. Zal ongetwijfeld te maken hebben dat dit nieuwbouw is, want in het centrum is dit weer niet beschikbaar.
Zou het zijn omdat KPN in de nieuwe wijk al een glasvezel naar de wijkverdeelkast heeft en nog niet naar de andere wijkverdeelkasten?
En ik zie Aalsmeer/Kudelstaart nog niet staan op: http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-buurt.htm
Welke website (url) heb je dat gezien?
[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 21-08-2013 08:13 ]
Zie hiervoor http://www.eindelijkglasvezel.nl/aalsmeer/kaart
Ik hoorde van de installateur dat er twee fibers naar elk huis zijn aangelegd door Caiway en dat er in de toekomst andere aanbieders gebruik kunnen maken van de tweede fiber.
http://www.ebay.com/itm/2...pters&hash=item5d420287db
Hiermee ga ik vanuit de meterkast waar het glasmodem hangt via 1 Ethernet kabel naar zolder. De ene splitter poort doet internet en de andere tv. Er gaat vanuit de zolder weer 1 Ethernet kabel met splitters naar de 1e etage en door naar de woonkamer waar de tv en XBox staat. Zo heb ik nu geode ontvangst van de tv (erg belangrijk). Internet doet het ook nog steeds prima, maar ik kan wel terug naar het 75Mbit abonnement want door de splitters is het signaal van max 1Gbit naar max 100Mbit gegaan voor de netwerk (internet) verbinding. De tv heeft ruim voldoende aan 100Mbit. (ongeveer 20Mbit max nodig voor een HD signaal wat ik met de Powerplug niet haalde.)
Jammer voor de internet snelheid. Misschien dat ik de Intel NUC (pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U) in de meterkast ophang zodat ik op 1 van mijn pc's nog 150Mbit kan halen. Die machine benader ik toch altijd via Terminal Services... Wel jammer van de downgrade maar beter beide goed dan een heel goed en de ander slecht. De powerplug werkte gewoon slecht en wordt ook niet ondersteund door Caiway...
[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 22-08-2013 19:58 ]
Afgelopen woensdag de hele dag 3 monteurs gehad. Meetingen van de breuk liepen uit een; kon niet getraceerd worden. Einde van het liedje blijkt dat er in elke woning 2 vezels zitten ( poort A en B ) de 2 vezel kon wel verlicht worden. Gisterenavond had de Genexis connectie is de bende aangesloten / ge-activeerd.Seven_of_Nine schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:11:
[...]
Overigens het appartement van mijn schoonouders ( Weteringsplantsoen ) is niet veel beter !
Maar de vezel is nog steeds stuk. Volgende week woensdag ( we tellen na mijn 1e bericht dan alweer 4 weken verder ) gaan ze bij de buren beneden kijken; de vezels die daar bij hun omhoog gaan zijn denken ze daar in die meterkast niet goed. De straat is opengeweest; niks gevonden... We wachten en wachten geduldig....
Internet kwam op 75-80 up/down prima dus. Wel gedoe met telefoonummer overname enzo; dat moet nl apart met insturen van brieven met facturen en paspoort etc...... Pffff ( de mannen van Ziggo laten je 1-2-3 online je contractnummer invullen en klaar is kees )
Nu nog alle buren uit de 2.4 ghz drukken; met gvd 35 accesspoints in de directe omgeving is het een drama om iets van bereik / snelheid van de 80mb over te houden.
Einde van het liedje als de vezel 100% intact is; is het activeren geen drama en werkt zoals Caiway aangeeft. Reparatie duurt even maar uiteindelijk goed en correct verlopen.
Ach zo. Konden ze dan echt niet even mijn wijkje aan de andere kant van de N201 meepakken dan...MrJelle schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:09:
In de wijk Dorpshaven is door Regifber (onderdeel van KPN) een apart glasnetwerk naast het netwerk van CIF aangelegd.
Zie hiervoor http://www.eindelijkglasvezel.nl/aalsmeer/kaart
Ben dan wel erg benieuwd wat men bedoeld met de toekomst, hoop snel!Aha, bedoel je het zo. Echte een apart netwerk. Ja dan is het logisch.
Ik hoorde van de installateur dat er twee fibers naar elk huis zijn aangelegd door Caiway en dat er in de toekomst andere aanbieders gebruik kunnen maken van de tweede fiber.
Duurde het bij andere ook zo lang voordat het glasmodem binnen kwam?
Eerst de wifi router ontvangen, daarna de glasmodem en tv ontvanger en als laatste, na herinnering de extra tv ontvanger. Het is een beetje een zootje hoe ze alles afhandelen. Maar als alles eenmaal werkt...paulzurrr schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:16:
Begin van de maand glasvezel besteld, dagtekening van de activeringsbrief op 13 augustus. Gister dan uiteindelijk een pakketje ontvangen, is het alleen de wifi router. We blijven wachten..
Duurde het bij andere ook zo lang voordat het glasmodem binnen kwam?
Nou, het liedje gaat verder. Gisteren namiddag is het signaal weer verdwenen op de Genexis. De helpdesk was al dicht; dus geen actieve vezel, geen diensten.Seven_of_Nine schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:31:
[...]
Einde van het liedje als de vezel 100% intact is; is het activeren geen drama en werkt zoals Caiway aangeeft. Reparatie duurt even maar uiteindelijk goed en correct verlopen.
Gelukkig is het oude ADSL nog werkend; even de router omsteken en we hebben connectie maar we worden wel erg moe van dit gebeuren.
Maandag bellen en de soap gaat verder............ So far not so good!
Entone voor het glasvezel tv signaal en er zat ook een aanbieding bij met een extra digitale ontvanger, een Humax zonder harddisk, maar die kan alleen op de kabel aangesloten worden. Op de Humax kan echter wel een USB disk aangesloten worden, en dan kan er wel mee opgenomen worden.Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 01:17:
Wat voor merk TV ontvanger krijg je bijgeleverd , Entone of Airties?
Poort 1 zal waarschijnlijk even door Caiway zelf geactiveerd moeten worden. Het systeem werkt nog niet helemaal goed heb ik gemerkt.paulzurrr schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:45:
Gister dan toch het glasmodem ontvangen! Na aansluiten werkte het internet via port 1. Activeren van de code ging niet omdat ongeldig zou zijn? Vandaag geprobeerd verder te gaan. Nu krijg ik geen ip adres via port 1 en alleen via 2 zonder internet mogelijkheid..
Poort 2 is alleen voor TV en niet voor internet. Dus daar zal internet ook niet gaan werken. (staat in de handleiding...)
Opeens werkt poort 1 weer! Nu alleen nog de wifi router werkend krijgen.. Van Poort 1 naar de WAN poort op de wifi router lijkt me?Gé Brander schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:58:
[...]
Poort 1 zal waarschijnlijk even door Caiway zelf geactiveerd moeten worden. Het systeem werkt nog niet helemaal goed heb ik gemerkt.
Poort 2 is alleen voor TV en niet voor internet. Dus daar zal internet ook niet gaan werken. (staat in de handleiding...)
Zag inderdaad dat Poort 2 voor de TV is haha
De VLAN toewijzing op het glasmodem loopt zo nu en dan wel eens verkeerd. Dit komt vaak maar 1 keer voor. Oplossing: alle kabels loskoppelen van het glasmodem en een reboot geven. Het glasmodem haalt namelijk een nieuwe config op als het opmerkt dat er geen kabels zijn aangesloten (uitzondering van de glasvezel en voeding daargelatenpaulzurrr schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:19:
[...]
Opeens werkt poort 1 weer! Nu alleen nog de wifi router werkend krijgen.. Van Poort 1 naar de WAN poort op de wifi router lijkt me?
Zag inderdaad dat Poort 2 voor de TV is haha
Je wifi router sluit je idd aan van de L1 poort op het glasmodem, naar de WAN poort op je wifi router. Geef ze allebei een reboot, nieuw IP adres krijg je binnen 30 minuten toegewezen.
[ Voor 10% gewijzigd door Neyluzz op 26-08-2013 12:43 ]
De Caiway router heeft wat beperkingen waar ik niet zo blij mee ben.
Hier een Netgear WNDR3700, heb hem aangesloten en volgens mij niet hoeven wachten. Werkt in elk geval prima bij mij.Gé Brander schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:18:
Heeft iemand al een niet Caiway router aan de praat gekregen? Mijn Netgear deed het niet. Of heb ik niet lang genoeg gewacht en kan dat enkele uren duren voordat hij het gaat doen in verband met MAC adressen etc en hoe het bij Caiway geregeld is?
Hallo
Ook bij mij werkte het met de router binnen half uurtje, de WNDR3800 in mijn geval. Wel eerst het glas geactiveerd rechtstreeks op mijn pc. Vervolgens de glasmodem opnieuw opgestart en daarna de router aangesloten en aangezet. Tot nu toe geen probleempjes.Gé Brander schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:18:
Heeft iemand al een niet Caiway router aan de praat gekregen? Mijn Netgear deed het niet. Of heb ik niet lang genoeg gewacht en kan dat enkele uren duren voordat hij het gaat doen in verband met MAC adressen etc en hoe het bij Caiway geregeld is?
Mijn ouders hebben heel bewust gekozen voor 150/150 omdat ze graag NPO gemist willen. De Entone krijg je nl. niet bij het 75/75 abo.
En helaas toch weer niks bij Caiway.Seven_of_Nine schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:31:
[...]
Op donderdag alles geactiveerd; zaterdag omstreeks 16:30 alles wederom offline ( geen connectie ).
Helpdesk bellen -> 1001 wachtenden en 17:00 dicht.....
Dan maar maandag verder (gisteren) zowel om 09:00 storing aangemeld; "u wordt terug gebeld" nou om 16:00 nog maar een keer aan de lijn; 45 minuten in de wacht; "nee u wordt niet terug gebeld, de monteur maakt op termijn een afspraak met u......."
Hoeveel geduld moet je opbrengen? Ik begrijp dat dit soort netwerken technisch een uitdaging voor hun kan vormen, glas is geen coax. Maar die situatie met 2-3 onderaannemers + de wachttijden; zo kun je uiteindelijk er wel vanuitgaan dat je contractanten dat niet pikken.
We hopen op spoedig een start van de levering van de diensten wat dit is gewoon bagger nu.
@Seven_of_Nine: Spam ze met Twitter berichten dat het niet goed gaat. Daar zijn ze wat gevoelig voor heb ik het idee. Helaas krijg je tegenwoordig vaak meer gedaan via een goed geplaatst Twitter bericht dan gewoon telefoon. Het lijkt wel alsof publieke druk helpt.
Hallo
Via netwerkkabel geen centje pijn.
Verwijderd
Door een macclone uit te voeren zal de router stabieler functioneren. Je kunt d.m.v. de WiFi Analyzer op een android smartphone weergeven wat het ''beste'' kanaal is. Zet deze router op een vast kanaal. Ik denk dat dan je probleem tot het minimum wordt beperkt.
Afgelopen vrijdag is Koning en Hartman wederom geweest.
De vezel was gebroken ergens in de straat verderop; op dezelfde plek als waar vezel #1 ook kaptop was gegaan. Er is met flink materieel en graafwerk een compleet nieuwe (dubbele aangesloten) en deze maakte ook meteen en nog steeds contact. Bellen / Internetten allemaal prima. Einde liedje is dat je aan een kapotte kabel niks kan doen en dat de samenwerking met CAIWAY en Koning&Hartman lastig te stroomlijnen is. Het loopt wel; het komt uiteindelijk allemaal goed maar wel 2 maanden na orginele planning ( overigens compensatie voor gekregen ).
Send me your gameboys
Ik kan nergens een handleiding vinden van dat ding en blijkbaar zit je verplicht met NAT opgescheept.
Kan nergens vinden of het ding ook NAT-T ondersteund.
Ben een hele tijd aan het kloten geweest om me VPN server hier in huis weer werkend te krijgen nadat ik me windows 2003 server had afgedankt als router. En nu zit ik WEER achter een NAT te kloten... Moet ik alle poorten 2 keer gaan forwarden... waarom kan dat ding niet gewoon in bridge-mode
Maar is er dus al iemand geweest die IPsec aan de praat heeft gekregen met dit modem?
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Zit je wel op poort 1 aangesloten?
Ik heb zelf een Draytek router eraan hangen, met diverse IPsec Lan2Lan verbindingen.
Ik heb, voor de verandering eens, netjes de installatiehandleiding opgevolgd omdat ik via-via al wist dat er een poort voor tv is en een poort voor internet. Netwerk zit dus in de meest linker poort met nummer 1 erboven.
Maar heb jij ook een Genexis HRG1000 hybride geval?
Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de Genexis op de lan poort een DHCP server heeft draaien. Als ik me laptop eraan knoop krijg ik daar netjes een IP van in de 192.168.1.x range. Nou heb ik die even veranderd in 192.168.0.x want de .1 botst met me eigen netwerk. Verder kun je de port-forwarding instellen.
Op zich heb ik weinig te klagen over Caiway. TV op de coax is netjes free-to-air DVB-C. En er zitten plakkertjes bij het modem met gebruikersnaam en wachtwoord zodat je ieder geval bij, een deel van, de instellingen kan.
Maar echt duidelijk is Caiway niet in zijn informatie voorziening. Vooraf is er totaal geen informatie te vinden over welk stukje achterliggende techniek dan ook. Maar dat geldt voor alles wat ze aanbieden.
Dat was al zo met het internet via de coax wat eerst via PPPoE liep. Als je dan bij iemand internet moet installeren loop je dus onverwacht tegen het probleem aan dat bepaalde routers geen PPPoE ondersteunden. Je ben dan afhankelijk van andere informatie bronnen om erachter te komen wat er aan de hand is. Caiway bellen begin ik niet eens meer aan.
Ook leuk was het dat ik als niet Caiway-internet klant geen brief had gekregen dat ze de PPPoE uit gingen schakelen. Kreeg ik dus steeds meer belletjes van mensen bij wie het internet in ene niet meer werkte...
Nog een vraag waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden. Wat gebeurd er bij een stroomstoring?
Het huis draait hier dan op een noodstroom aggregaat en me ADSL lijn bleef, in het verleden tenminste, gewoon doorwerken.
Van de coax weet ik al dat die er meteen uitligt. Als dat bij het glasvezel net ook het geval is betekend dat dus dat je met een 3in1 abonnement je 'totaal' bent afgesloten van de buitenwereld. Je heb dan geen TV meer, geen internet en je kunt niemand meer bellen.
Lekker als er echt een keer wat aan de hand is. Doe je netjes alles wat de overheid je opdraagt om jezelf een tijdje te kunnen redden. Kun je geen rampenzender meer bekijken om de simpele reden dat er geen stroom is. Weet je nog niet waar je aan toe ben.
[ Voor 3% gewijzigd door NBK op 04-11-2013 20:20 ]
Maar als jij nu nog geen signaal op het modem hebt, zal deze denk ik nog met fabrieks instellingen draaien. Zodra er prik op de glasvezel komt zal deze via provisioning wel de juiste instellingen krijgen gok ik.
Wat er bij een stroomstoring zal gebeuren durf ik niet te zeggen...
Zie je wel dat je glasmodem link heeft? middelste lampje aan de schuine kant met de 2 pijltjes erbij.NBK schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:44:
Nou, de maximale 5 werkdagen die ze zeggen nodig te hebben voor het technisch klaarmaken van de glasvezel verbinding zijn inmiddels voorbij en ik krijg nog steeds geen ander IP
Als deze niet brandt dat is er überhaupt geen inkomend glas signaal, of zit je connector er niet juist in.
Ik begrijp uit de brief dat het juist uiterlijk binnen 5 dagen moet werken. Die 5e werkdag was gister/vandaag. Beetje afhankelijk vanaf wanneer je telt.
Kan weinig misgaan aan het inpluggen van die connector toch
Connector zit in poort 1 zoals ook aangegeven op het stickertje.
Kijk morgen wel weer of ie het doet. Helpdesk bellen heeft nu niet zo veel zin. Tig wachtende voor me...
[ Voor 38% gewijzigd door NBK op 05-11-2013 19:37 ]
Nu heb ik wel link... 'Prutsers' hebben de draadjes ergens verwisselt...
Krijg nu inderdaad een ander IP 11.x.x.x.
Nu bezig met activeren. Kijken wat ik straks krijg.
edit:
Internet en TV werken ieder geval alvast
Inderdaad direct een internet IP op de router dus dat is een hele opluchting
[ Voor 19% gewijzigd door NBK op 05-11-2013 21:33 ]
Ik heb van daaruit nog geen klachten gehoord, draait daar nu een maand of 2 zonder problemen.
Vanmiddag een Netgear R6300 gehaald. Hopelijk nu geen problemen meer.NBK schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:55:
Ja, die klacht heb ik wel vaker voorbij horen komen bij bekende van me.
De reactie was dat er geen andere modellen geschikt zouden zijn voor Caiway glasvezel dan de Entone 400... Vreemde zaak dit. Toch nog maar eens contacten...
Draait met een Sitecom X4 N300 router, mee besteld via Caiway zelf. 1PC via kabel aan de router, alle tablets, telefoons en laptops (al met al een aparaatje of 10max) draadloos. Zo ver geheel probleemloos.
Downloaden gaat via het Wi-Fi met een max van rond de 3,5MB/s (Supernews/SABnzdb) en 2,7MB/s via torrents. Online Ookla Speedtests 30Mbit/s via Wi-Fi en bekabeld 90Mbit/s.
De speedtests schelen een factor 3, als ik mijn laptop ook bekabeld aansluit is een 3x verbetering van downloadsnelheden dan een reeele verwachting?
Ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld met de huidige snelheden, had een stukje meer verwacht.... (hoewel mijn verwachtingen gebaseerd waren op 150/150MB/s, niet Mbit/s, dus deze waren vooraf al te hoog gespannen >.< )