Na een klein beetje stoeien eindelijk mijn Glasvezel geïnstalleerd en werkend gekregen. (Aalsmeer)
Activatie ging in eerste instantie niet; vanaf modem rechtstreeks bekabeld op de laptop bleef het activeerscherm elke keer terugspringen naar... het activeerscherm.

Denk wel een stuk of vijf keer geprobeerd en ook elke keer 15 min gewacht, zonder resultaat. Uiteindelijk maar de desktop erbij gepakt en rechtstreeks op het modem aangesloten en warempel: Binnen 7 minuten een geactiveerde verbinding! Achteraf gezien denk ik dat het gelegen heeft aan het feit dat ik de laptop al bij mijn oudjes had gebruikt om daar de Glasvezel te activeren, maar zeker weten doe ik het niet.
Vervolgens gelijk maar de speedtest gedaan via Caiway, echter bleef ik steken op de 96mbps ipv de 150mbps die ik moest halen. Alles nagekeken en erachter gekomen dat ik de UTP kabel niet goed had gedrukt

. Nog een keer goed gedaan en toen was die wel goed. Gemiddeld 167mbps Down en Up, dus snelheid is prima!
Daarna de TV aangesloten, mijn router (WNDR3800) ertussen gepropt en alles werkte gelijk. Enige nadeel is dat ik draadloos gemiddeld maar 67 Mbps krijg. Dit terwijl ik een Linksys WMP600n kaartje heb en naar mijn idee minimaal 100Mbps zou moeten kunnen halen. Bedraad via de router haal ik wel weer volledig, moet dus nog even spelen met instellingen denk ik.
Ander nadeel waar ikzelf helaas niets aan kan doen is de verschrikkelijke Entone TV ontvanger.
- Traag in alles (menu, schakelen kanaal).
- Na het schakelen is er op elk kanaal een vertraging van 5 seconden.
- Entone reageert erg slecht / niet op de AB.
- Knoppen van de AB zijn erg klein.
- Ivm het display moet ik mijn zonnebril elke keer opdoen

(
Intussen wel gevonden dat ik die uit kan zeten
Enige pluspunt is dat de AB mijn (oude) Samsung TV kan bedienen, maar daar is alles mee gezegd. Blijf daarom ook lekker op coax in de huiskamer, mijn TV ondersteund alle functionaliteiten van de Entone + meer en sneller. De Entone staat nu op mijn slaapkamer, een plek waar ik weinig TV kijk.
Al met al zeer tevreden over de internetverbinding via Glas, terwijl de TV is echt huilen is met de pet op.

Telefonie niet getest ivm geen behoefte en zal ik ook neit gaan aansluiten.