Glasvezel in Aalsmeer en Kudelstaart

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 20:53
De geleverde Sitecom routers zijn een drama, die krengen dekken maar een klein deel van je woning en is draadloos zeer traag. Bekabeld daarentegen werkt 'ie wel goed.

Controleer je netwerk op gigabit connectiviteit. Die 90Mbit/s lijkt er op dat er iets op 100Mbit draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Zojuist een gigabit kaartje besteld voor de bekabelde computer; het poort op 't mobo was inderdaad 10/100.... Niet bij stil gestaan. (in vergelijking met de max 200kb/s van het oude ADSL is alles een verademing).

Gelijk een CAT5e voor mijn laptop erbij, eens kijken of dat die 30Mbit wat opschroefd. Laptop is toch meer in gebruik als desktop bij mij ^^

Enige wat ik nu nog wil is een goede verbinding met m'n AC Ryan.... Maar dat is en blijft een hels karwij -.-'

EDIT:
Nieuwe Cat5e kabel naar mn bureau getrokken (inclusief uitvogelen hoe je een RJ45 krimpt en een cable extender omdat ik net te kort kwam |:( )
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3178255975.png
Kijk, nu komt er in iedergeval binnen wat er binnen zou moeten komen!

[ Voor 27% gewijzigd door Ducksy88 op 21-12-2013 01:27 . Reden: aanvulling, geen bump ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:02
Misschien wel weer leuk dit topic even wakker te schudden, omdat de levering van glasvezel in Uithoorn en De Kwakel aanstaande is, de verwachting is half juni, en aangezien dit topic ook over Uithoorn en De Kwakel gaat, zou ik dan ook graag willen weten of er inwoners van de betreffende plaatsen al wat hebben vernomen van Caiway en misschien wel leuk vinden om straks hun eerste ervaringen hier te delen.
Ik heb zelf mijn aanvraag al maanden geleden gedaan en later nog om laten zetten naar het G400 abonnement, ik heb tot op heden nog niks vernomen maar goed het is dan ook nog geen half juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
markmart33 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:40:
Misschien wel weer leuk dit topic even wakker te schudden, omdat de levering van glasvezel in Uithoorn en De Kwakel aanstaande is, de verwachting is half juni, en aangezien dit topic ook over Uithoorn en De Kwakel gaat, zou ik dan ook graag willen weten of er inwoners van de betreffende plaatsen al wat hebben vernomen van Caiway en misschien wel leuk vinden om straks hun eerste ervaringen hier te delen.
Ik heb zelf mijn aanvraag al maanden geleden gedaan en later nog om laten zetten naar het G400 abonnement, ik heb tot op heden nog niks vernomen maar goed het is dan ook nog geen half juni.
Leuk om te horen dat het nu ook daar aangesloten gaat worden. Je gaat er zeker plezier van hebben :)

Ik zag inderdaad ook dat de nieuwe snelheden hoger zijn geworden. Iemand bericht gehad van Caiway dat bestaande gebruikers een upgrade krijgen van hun snelheid?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Nee als je de nieuwe snelheden wilt hebben dan moet je dat zelf aangeven bij Caiway, let hierbij wel op dat hier ook andere abonnement voorwaarden voor gelden en volgens mij ga je ook gelijk weer een nieuw jaar contract aan.
IIk hoop en verwacht er inderdaad een hoop plezier van te krijgen, met name de upload snelheid geeft leuke mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
markmart33 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:50:
Nee als je de nieuwe snelheden wilt hebben dan moet je dat zelf aangeven bij Caiway, let hierbij wel op dat hier ook andere abonnement voorwaarden voor gelden en volgens mij ga je ook gelijk weer een nieuw jaar contract aan.
IIk hoop en verwacht er inderdaad een hoop plezier van te krijgen, met name de upload snelheid geeft leuke mogelijkheden.
Inderdaad. Ik heb vandaag even kontakt gehad met Caiway via Twitter en je moet via de website de nieuwe snelheden aanvragen. Als je al klant bent dan wordt na de aanvraag de nieuwe snelheid van kracht. In mijn ogen weer een typische Caiway manier... Waarom niet gewoon iedereen automatisch upgraden? Tot nu toe waren de snelheden 75/150/300 en nu zijn ze 100/200/400. Verder gewoon dezelfde pakketten volgens mij. Maar goed. Ik heb de nieuwe snelheid aangevraagd en ben benieuwd hoe snel dit aangepast wordt. :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Dan ga je ook 2,50 meer betalen he, dat had je gezien? Vandaar denk dat we niet automatisch geüpgraded worden.

Zie nu ook de optie van de interactieve tv ontvanger.... Ga je dus daar ook nog 5 euro per maand voor betalen??? Of lees ik dat verkeerd?

[ Voor 41% gewijzigd door mach2 op 16-06-2014 19:46 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Ligt er aan wat je keuze is, ik hoef niet via glasvezel te kijken, en het tv plus pakket maakte wij ook niet veel gebruik van, en in de avond en uren en weekend gratis te bellen hebben wij ook niet nodig, dus uiteindelijk ben ik straks 8 euro goedkoper uit maar mijn snelheid is 8 keer zo hoog, dat geld kan ik dan evt op termijn weer besteden als ik daar behoefte aan heb aan Netflix.
Maar inderdaad als je dat dus wel wil ben je duurder uit, dus denk goed na wat je wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
mach2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:43:
Dan ga je ook 2,50 meer betalen he, dat had je gezien? Vandaar denk dat we niet automatisch geüpgraded worden.

Zie nu ook de optie van de interactieve tv ontvanger.... Ga je dus daar ook nog 5 euro per maand voor betalen??? Of lees ik dat verkeerd?
reactie van Caiway op de vraag hoe het nu zit:
Dat is wel mogelijk, maar dan gaat u 5 euro p/mnd extra betalen voor het gebruik van de interactieve tv ontvanger.
Ook komen de extra zenders uit het plus pakket te vervallen bij overstap naar G200.
Het komt er op neer dat als u over wilt stappen naar G200 u 7.50 per maand meer gaat betalen voor 50Mb meer snelheid, maar dan wel de extra zenders uit het pluspakket kwijt bent.
Heel vage bedoening weer. Ik heb namelijk al een Entone interactieve tv ontvanger... Daar moet ik dan 5 euro extra voor gaan betalen? Volgens mij zijn ze een beetje raar aan het doen weer bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
Inderdaad erg vreemd. Ik heb dus ook al zo'n ontvanger en dus het 150/150 abo, laat het dan daar dus ook gewoon bij.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Ik denk dat Caiway hierbij hinkt op 2 gedachten, aan de ene kant een mogelijkheid om een lagere prijs aan te bieden, dus eventueel daar waar van toepassing, concurrerend kunnen zijn, en de andere kant hopen ze dat veel mensen de extra's er bij nemen, en halen dus ook meer omzet binnen.
Als je dit ineens zo invoerd kan het voor sommige klanten niet zo klant vriendelijk overkomen, maar als de mensen weinig andere keuze hebben zal dat op wat gemopper van sommige kritische klanten na weer snel overwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Als ik het een beetje vergelijk voor wat betreft prijs dan kom ik in vergelijking met mijn huidige abonnement op het volgende uit, 10 euro extra betalen voor 50Mbit meer:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lWfko35G60kWQgUu5foKmPGC/medium.png
Wat me alleen niet duidelijk is (heb het op Twitter even gevraagd maar nog geen antwoord) of het Veilig Internetten pakket 1 wat twee maanden gratis is bij packet 2 daarna verplicht afgenomen moet worden voor 2,50 per maand. Ik wil daar helemaal geen gebruik van maken. Als dat niet verplicht is dan is het verschil dus 7,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Nee dat ben je niet verplicht om af te nemen, net als het plus pakket, wat mij hielp met het maken van de keuze, waar maak ik daadwerkelijk gebruik van, en dan kan je er achter komen dat bijvoorbeeld een plus pakket van 11 euro erg veel geld is waar je maar 1 of 2 keer per maand even naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Inderdaad, nu net bevestiging ontvangen van Caiway. Dus dan is het verschil 7,50 in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
Gé Brander schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:43:
Inderdaad, nu net bevestiging ontvangen van Caiway. Dus dan is het verschil 7,50 in mijn geval.
Toch blijf ik het raar vinden dat je als bestaande gebruiker met dus al een interactieve ontvanger in ene huur moet gaan betalen voor het ding :X .

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Inmiddels met een kleine vertraging is het modem geleverd, direct aangesloten en geactiveerd, ziet er goed uit, mooie strakke snelheden over de 400 heen.
Bij deze snelheden moet wel je pc in goede conditie zijn anders zie je dat het patroon grillig gaat worden.
Overigens getest met de Caiway speedtest, met Speedtest.net valt bij deze snelheden niet te testen.
Voor de rest is men geleidelijk bij iedereen aan het opleveren in Uithoorn, dit gaat overigens in een willekeurig patroon, zodat mensen die het later hebben aangevraagd het eerder krijgen, dat vindt ik wel weer jammer.
Al met al ben ik dik tevreden met het glasvezel ten opzichte van het coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
Sinds een paar dagen merk ik dat de snelheidsverhoging die 1 juli in zou gaan al is ingegaan. Inplaats van 400 haal ik nu 500 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 12:50
Hier nog niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 12:50
Hier nog niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
Net even gekeken, ben nu inderdaad van 169 naar 210 Mbit gegaan.....dus is ook bij mij al verhoogd (Kudelstaart).

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog geen snelheidsverhoging hoor ( Krimpen aan den IJssel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Hier in Uithoorn ook niet niet, nog even wachten op de 500
Pagina: 1 2 3 Laatste