[caiway] Conflict over slechte verbinding

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:29

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik ben net een klein maandje een nieuwe klant bij Caiway.
Sinds de oplevering is mijn verbindnig niet stabiel.
De monteur van TNS (Tower Network Systems) is inmiddels 3X langsgeweest en 3X gemeten en geconstateerd dat de het signaal prima is. Rechtstreeks op de groene kabel, maar ook aan het "einpunt" van de eigen coax bekabeling. Ik heb inmiddels de kabels en de splitter vervangen.
Vandaag heeft de helpdesk van Caiway de hoorn erop gegooid.

Infra:
Groen kabel --> Coax (3 meter) --> Splitter (Hirschman) --> Coax (3 meter) --> Arris Modem (TM722) --> Linksys WRT160Nv2 (PPPoE) --> Rest van mijn netwerk

Symtomen:
1: Verbinding valt regelmatig weg, ik verlies het IP adres
2: Verbinding is regelmatig zeer traag 200/300 Kb/s (ik heb Ultra abo)

De problemen komen zeer onregelmatig voor, als de verbinding o.k. is dat is deze ook rete snel (3,8 MB/s op Hitnews)

De problemen komen ook voor als ik het modem rechstreeks op de groene Caiway kabel aansluit.
Vandaag vroeg de helpdesk "meneer kunt u de splitter vervangen".
Ik antwoord, meneer het modem staat rechtstreeks op de groene kabel.
Helpdesk: "wilt u de splitter vervangen en de coax kabel"
Ik (zucht) ok, ik heb de coax en de splitter vervangen,
Helpdesk: "Ja, ik zie nu dat uw splitter kapot is"
Ik: "meneer, het modem staat RECHSTREEKS op de groene kabel"
Helpdek: "Ja, maar ik zie nu een verschil."
en ga zo maar door.

Ik heb zelf 10 jaar ervaring in de IT en satelliet is mijn hobby dus ik denk te weten waar ik het over heb. En dus vaak genoeg een F connectortje gemonteerd.

Wat is nou mijn vraag?
  • Heeft iemand dergelijke ervaring met de Caiway verbinding.
  • Weet iemand een goede tool om vanaf mijn kant de internet verbinding te monitoren (netwok monitor kan natuurlijk, maar wellicht dat er specifiekere tools zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:42
Zelf geen ervaring mee, maar als je inlogt in de webinterface van 't modem (192.168.100.1 dacht ik), zit daar geen logfunctie oid?

/edit: En neem aan dat je altijd test zonder router ertussen?

[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 28-08-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al nagelopen of het misschien niet gewoon aan de modem ligt ? want dat is dan een optie naast dat er toch de verbinding misschien niet lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik denk eerder 192.168.1.100 ;)
Dat is het vervelende van dat modem, ik krijg geen DHCP adres als ik e.e.a. rechtstreeks aansluit.
Kom ook niet bij de webinterface als ik in hetzelfde netwerk zit als het modem.
Dit komt waarschijnlijk omdat het modem al geconfigureerd is, toen ie net nieuw was (en dus nog niet geregistreerd bij Caiway) kwam ik er wel op.

192.168.1.100
en
192.168.100.1

Beide geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:22:
Al nagelopen of het misschien niet gewoon aan de modem ligt ? want dat is dan een optie naast dat er toch de verbinding misschien niet lekker is.
Dit heb ik inderdaad al diverse malen gemeld aan Caiway, mijn gevoel zegt ook dat er in het modem een buffer o.i.d. volloopt.
Maar het antwoord van Caiway is dan: "Nee hoor meneer, uw modem is niet stuk, want ik kan er bij." En ik kan ook niet naar de Caiway shop en een nieuwe halen. Kan alleen op verzoek van de Helpdesk.

Een andere manier van uitsluiten van het Modem kan ik niet verzinnen.

TV doet het overigens altijd, met een prima signaal.
(maar dat interesseert me niet omdat ik Satelliet kijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:16:
/edit: En neem aan dat je altijd test zonder router ertussen?
Niet altijd, het is een behoorlijk avontuur telkens in de kruipruimte.
Maar zeker 4X exact dezelfde resultaat met een directe verbinding.
Dus met een PPPoE verbinding op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

3.8mb/sec lijkt mij erg twijfelachtig, daar caiway pas 1 oktober overstapt naar de 32mbit variant van Ultra.
edit: Dit neem ik terug, zojuist getest en ik ga ook ruim 3,8MB/sec :$ (heb pas gister die TM722 neergezet).

@nielson, het is een 'orginele' modem, welke net als de oude 56k6's niet meer doet dan verbinding maken maar de PPPoE aan de PC/router kant het inloggen doet/IP aanvragen.

Bevestigden zij wel jou verloren connectie/IP reset? Dat kunnen zij daar zo zien.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2009 18:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je hebt kans dat er in de straat iets niet lekker ligt. Dat is bij ons ook een langdurig probleem geweest met af en toe een slechte verbinding, totdat het ons opviel dat het bijna altijd gebeurde als er een vrachtwagen door de straat denderde.

Wat betreft de helpdesk van Caiway: Daar heb ik nog nooit een goed woord voor overgehad. Ik heb letterlijk voor het raam van de Infoshop gestaan toen dat nog de centrale helpdesk was, gebeld, de telefoon over horen gaan en de medewerkers gezellig met elkaar zien babbelen en koffie drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ja, het is echt ongelooflijk dat ze zomaar de hoorn erop gooien.
Ik heb ook jaren Helpdesk werk gedaan, maar dat doe je gewoon niet.
En elke dag weer 30 minuten in de wacht....

@SinergyX,
Yep, dat bevestigen ze. En ze zeggen dat telkens dat het aan de coax/splitter/eigen netwerk ligt
Het vervelende is dat als de monteur er is, dat ik natuurlijk een prima verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32
Wat ik mezelf afvraag:

Je zegt dat de je al 3x een TNS monteur over de vloer hebt gehad? Is dit naar aanleiding geweest van een storingsmelding bij de helpdesk?

If not: Toch even vriendjes worden met die helpdesk gasten, en ze zover krijgen dat ze een storingsmelding aanmaken waarmee ze jouw lijn een aantal dagen gaan monitoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:52:
3.8mb/sec lijkt mij erg twijfelachtig, daar caiway pas 1 oktober overstapt naar de 32mbit variant van Ultra.
edit: Dit neem ik terug, zojuist getest en ik ga ook ruim 3,8MB/sec :$ (heb pas gister die TM722 neergezet).
Hallo Gouwenees :)

Ik zie dat je een hele mooie nieuwe download snelheid hebt :*)
Zou je a.u.b. ook je upload kunnen testen op: http://www.speed.io/index_en.html

Trouwens, ben eigenlijk nog benieuwd welk type nr. Linksys router je in je bezit had.
In de Caiway shop werd mij verteld dat Caiway alleen de routers ondersteunen van het merk Eminent type EM 4450 en de EM 4551 maar ga eigenlijk toch liever voor een Linksys router Dualband bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:32:
[...]
Trouwens, ben eigenlijk nog benieuwd welk type nr. Linksys router je in je bezit had.
In de Caiway shop werd mij verteld dat Caiway alleen de routers ondersteunen van het merk Eminent type EM 4450 en de EM 4551 maar ga eigenlijk toch liever voor een Linksys router Dualband bijvoorbeeld.
Zie OP, Linksys WRT160Nv2 , het maakt niet uit welk device je gebuikt voor het opzetten van de PPPoE verbinding. Alleen voor het instellen van van de verbinding krijg je geen ondersteuning van de Helpdesk. Maar dat is geen probleem. Upload is 0.5 Mb/s.
Ik heb ook getest met een Linksys WRT45G, maar die haalt de downloadsnelheid niet via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
MasterM schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:02:
Wat ik mezelf afvraag:

Je zegt dat de je al 3x een TNS monteur over de vloer hebt gehad? Is dit naar aanleiding geweest van een storingsmelding bij de helpdesk?

If not: Toch even vriendjes worden met die helpdesk gasten, en ze zover krijgen dat ze een storingsmelding aanmaken waarmee ze jouw lijn een aantal dagen gaan monitoren..
Yep, naar aanleidigen van een storingsmelding is Ronald al 3X langsgeweest. Woensdag komt ie voor de vierde keer.

Monitoring loopt nu al ruim een week. Maar ik heb al een paar keer geinformeerd naar de resultaten. Die krijg ik niet te horen.

100 meter verderop wordt een viaduct gebouwd. Er is 12 meter zand gestort aan beide kanten van de weg. Wellicht dat dit gewicht de kabel naar beneden drukt en er een breuk is ontstaan welke "actief" wordt als er zwaar verkeer langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:30:
[...]

Yep, naar aanleidigen van een storingsmelding is Ronald al 3X langsgeweest. Woensdag komt ie voor de vierde keer.

Monitoring loopt nu al ruim een week. Maar ik heb al een paar keer geinformeerd naar de resultaten. Die krijg ik niet te horen.

100 meter verderop wordt een viaduct gebouwd. Er is 12 meter zand gestort aan beide kanten van de weg. Wellicht dat dit gewicht de kabel naar beneden drukt en er een breuk is ontstaan welke "actief" wordt als er zwaar verkeer langskomt.
Wat een drama zeg :'(
Ik hoop dat het allemaal goed komt voor je.

Net zoals SinergyX ben ik ook woonachtig in Gouda en maak ik a.s. dinsdag de overstap naar Caiway met het Ultra abonnement.
Beetje huiverig ben ik wel want ik heb ooit een Kabelfoon (voormalig Caiway) account gehad en dat was een groot drama.Dus ik hoop dat het allemaal in één keer goed zal gaan.Ik wil een snelle betrouwbare Wireless router met 4 lan poorten.Heel veel soorten in de omloop en ik weet nog steeds niet welke ik ga aanschaffen.

De keuze voor Caiway Ultra is voor de de 4 mbit upload, er is geen andere aanbieder In Gouda die dat kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Waarom neem je geen Linksys WRT160Nv2?
Die heb ik ook en ondanks enkele negatieve geluiden is deze tot nu toe zeer stabiel.

Alleen jammer dat er geen Gigbit poorten opzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf een linksys met aparte gbit switch, werkt goed.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:59:
[...]
...Ik wil een snelle betrouwbare Wireless router met 4 lan poorten.Heel veel soorten in de omloop en ik weet nog steeds niet welke ik ga aanschaffen...
pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router

Gbit WAN
Gbit LAN
600 Mbps WIfi(N) door middel van dual channel

Snelste op dit moment voor thuisgebruik en goed getest.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn modem is onlangs (door Ziggo) vervangen door de Arris TM702.

Sinds ik dit modem heb, ervaar ik allerlei problemen, regelmatig valt mn verbinding weg... het modem gaat dan zelf proberen opnieuw online te komen, wat niet altijd (snel) lukt.
Ik help m dan een handje door de stroom er even af te halen.
Tevens lijkt de snelheid verre van stabiel.
In tegenstelling tot de prima stabiele verbinding die ik had met het vorig Motorola modem.

Ik heb dus min of meer de zelfde symptomen als jij... ook geen pijl op te trekken wanneer het gebeurt.
Zo gaat het dagen goed... en dan heb ik gewoon mn volledige snelheid (50mbit down / 5 up).

Hier is verder geen grof verkeer aan de orde en deze symptomen zijn ontstaan sinds de modemswitch.

Gisteren heb ik daar contact over op genomen met Ziggo en die geven aan dat dit een bekend probleem is.
Het Arris modem wat geleverd is, heeft te kampen met firmwarebugs.
Ze zeggen dat op dit moment nieuwe software wordt geschreven om de problemen op te lossen.
Echter is niet zeker wanneer dit klaar is.

Nu geef je aan dat je een TM722 hebt (waar ik overigens zo gauw niets over terug vind op Google), maar wellicht dat bij jou dezelfde problemen spelen, geen idee of er aparte firmware voor Ziggo is gebruikt... daar heb ik allemaal geen verstand van. Maar misschien is het een puntje om rekening mee te houden?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Caiway mensen kregen de 722, enige verschil dacht ik dat er voip in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijsbeer121 schreef:

Nu geef je aan dat je een TM722 hebt (waar ik overigens zo gauw niets over terug vind op Google), maar wellicht dat bij jou dezelfde problemen spelen, geen idee of er aparte firmware voor Ziggo is gebruikt... daar heb ik allemaal geen verstand van. Maar misschien is het een puntje om rekening mee te houden?
Caiway Ultra Modem: http://www.arrisi.com/pro...ecsheet/090713_TM722B.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:09:
[...]

pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router

Gbit WAN
Gbit LAN
600 Mbps WIfi(N) door middel van dual channel

Snelste op dit moment voor thuisgebruik en goed getest.
Prijzig maar het zal het waard zijn, bedankt voor je link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:14:
......
Kijk, daar gaan we. :)
Ik ben bezig met Caiway of ik een nieuw modem kan krijgen, maar ook dat is een hele toer.
En als het inderdaad de Firmware is dan zal dat weinig helpen.
Ik kan me ook voorstellen dat de gemiddelde huis, tuin en keuken internetter denk dat het aan de eigen configuratie ligt en niet zo snel gaat bellen, of wordt afgepoeierd door de "help"desk.

Er is inderdaad bijzonder weinig info te vinden over dit modem op internet, en waar ik ook van baal is dat ik geen enkele controle heb over het modem. Wellicht dat er al een hack is gevonden zodat ik de logs kan nakijken. Maar de kans is groot dat er weinig "intelligentie" in het modem zit.

Misschien een apart topic openen met "Ervaringen met de Arris TM722 kabel modem" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:15:
[...]

Kijk, daar gaan we. :)
Ik ben bezig met Caiway of ik een nieuw modem kan krijgen, maar ook dat is een hele toer.
En als het inderdaad de Firmware is dan zal dat weinig helpen.
Ik kan me ook voorstellen dat de gemiddelde huis, tuin en keuken internetter denk dat het aan de eigen configuratie ligt en niet zo snel gaat bellen, of wordt afgepoeierd door de "help"desk.

Er is inderdaad bijzonder weinig info te vinden over dit modem op internet, en waar ik ook van baal is dat ik geen enkele controle heb over het modem. Wellicht dat er al een hack is gevonden zodat ik de logs kan nakijken. Maar de kans is groot dat er weinig "intelligentie" in het modem zit.

Misschien een apart topic openen met "Ervaringen met de Arris TM722 kabel modem" :?
Hallo SubSense,

Misschien kan je jouw probleem voorleggen aan de technical support van Arris.

Europe techsupport.europe@arrisi.com 020 311 2525 (8:30 AM to 5:30 PM CET)

Jaja een Ned. tel. nr. A-dam net nummer :)

Bron: http://www.arrisi.com/abo...us/tech_support/index.asp

Geen idee of ze ook particulieren te woord staan maar je kan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Thanks, ook een goede tip.
Ik ga eerst het Modem zelf uitsluiten door een nieuwe aan te vragen.
Morgen komen TNS weer op de koffie. Vanochtend en gister was de verbinding weer klote.

Toch even gebeld. en het is geen "known bug" maar ze geven inderdaad geen support op particulieren. Wat ik overigens wel kan begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per vanochtend ook in het bezit van het Ultra abonnement.
Aansluiten en in werking stellen van het modem (arris 722b) ging vrij soepel.

Speedtest:

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2361/7950/speed.io.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Alsjeblieft,

Mijn resultaten

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2362/1949/speed.io.png

De ping is wel o.k. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door BeyondThunder op 01-09-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:22:
Alsjeblieft,

Mijn resultaten

[afbeelding]

De ping is wel o.k. ;)
Heel vreemd, het lijkt wel of je jouw account opnieuw moet activeren met de snelheid die je nu hebt.

Mijn kersverse account werkt nog steeds goed, full speed en geen disconnects al de gehele dag en nu getest bij Speedtest.net :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/553937407.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met hierboven :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/554221786.png

Is die download ook nog zo na reset van je modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Yep, ook na een reset is de download nog steeds bagger.
Nu is het al twee dagen aan eengesloten zeer traag.
Vanmiddag komt TNS, ben benieuwd.

Ik heb restitutie van mijn eerste twee maanden Internet abo gevraagd aan CAIW, maar daar willen ze uiteraard niets van weten. De klantgerichtheid is echt ver onder de maat van deze tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
En vanmiddag zijn mijn resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/554604785.png

Prima dus.

Straks komt TNS, dus de wet van Murphy is weer lekker van toepassing.
Komt hij weer voor niets.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Gelukkig heeft TNS de symptomen gezien. Maar tijdens de trage verbinding zag men geen afwijkende waarde's in het Modem. Er is nu ook aan de andere kant van kabel een nieuwe aansluiting geknepen. Geen effect. Nu wordt ik weer in de meting gezet, maar nu samen met een paar buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:28:
Gelukkig heeft TNS de symptomen gezien. Maar tijdens de trage verbinding zag men geen afwijkende waarde's in het Modem. Er is nu ook aan de andere kant van kabel een nieuwe aansluiting geknepen. Geen effect. Nu wordt ik weer in de meting gezet, maar nu samen met een paar buren.
Uitslag van de meting al bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 10:56

Local Host

Het forum is om te leren.

Ik denk dat zijn internet er inmiddels helemaal uit ligt ^_^

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:07
Mijn snelheid (ook omgeving Gouda), sinds het plaatsen van het nieuwe modem (wat trouwens niet zo soepel verliep, hehe)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/566639497.png

• Local Host

Local Host

Laat me raden het activeren liep niet zo lekker :)

Verwijderd

De eerste dag was ook hier een klein beetje tobben maar na een paar uur had de Touchstone zich een weg gevonden.Op het modem aangesloten een Sitecom WL-306 Wireless router.
Na 17 dagen online draait de boel hier nog steeds als een zonnetje, geen downtime, geen disconnects.
Soms in de vroege avond wil de snelheid wel eens gaan zakken maar blijft dan wel 16 mbit geven tussen + - 19:00 & 22:00 uur.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/567461592.png

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:07
Vandaag ligt mijn hele internet eruit en is in de huiskamer TV de helft van de zenders slecht of niet bereikbaar. Daarnaast is het signaal in mijn computerkamer dermate slecht, dat mijn software zegt dat er geen signaal is.......

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Massiefje schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:10:
Vandaag ligt mijn hele internet eruit en is in de huiskamer TV de helft van de zenders slecht of niet bereikbaar. Daarnaast is het signaal in mijn computerkamer dermate slecht, dat mijn software zegt dat er geen signaal is.......
Ik zit ook in omgeving Gouda, maar hier is het nu, na 2 maandjes uiteindelijk wel goed (Stuk kabel vervangen onder de straat)

Eerst natuurlijk alles bij je zelf uitsluiten, en dan bellen, en blijven bellen, dat je een storing heb, hierbij alleen melden dat je geen TV meer kan kijken, hier doen ze meer aan, dan dat je belt met dat je geen internet meer heb.

Mijn ervaring met Caiway is, dat het langer duurt voordat er wat met je probleem wordt gedaan, in het verleden was ik klant bij Rekam (rechtstreeks, en Internet via caiway als dienst afnemen, als ik internet problemen had door bv slecht signaal, gewoon een TV storing bij de Rekam melden, werkte prima) en zij staan de volgend dag op de stoep, maar zodra je TV abo via Caiway gaat lopen, kan je heel lang aan het lijntje gehouden worden, eigenlijk rare situatie zo, met 2 aanbieders. Rekam komt uiteindelijk langs om te repareren.

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Zo , even een update.

Na een "boze" mail naar de Customer Care van Caiway werd ik eindelijk serieus geholpen door Curt, Mijn complimenten. Ook krijg ik restitutie van de eerste maand internet. :)
Het modem is inmiddels vervangen en in het begin leek alles prima. Ik ging met een gerust hart op mini valantie van 4 dagen.
Maar helaas, toen ik terug kwam stond het nieuwe modem ook weer in te trainen. Dat doet ie nu al 4 uur.
De gehele infrastructuur in mijn huis is inmiddels vervangen. De coax, splitter, modem en het Accespoint (PPPoE). De problemen komen ook voor als ik het modem rechtstreeks op de groene kabel prik.

Het vreemde blijft dat het TV signaal prima en stabiel blijft, ook op de momenten dat het modem aan het intrainen is.

Ik heb een mail gestuurd met de vraag of het ticket weer heropend kan worden.

Weet iemand in welke mate Caiway verplicht is tot levering van een goede verbinding? Of kunnen ze zeggen "Sorry meneer, maar internet wordt niets bij u"?

Ik zit er over te denken om er maar een goedkoop ADSL abonnement bij te nemen, te zot voor woorden eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
BeyondThunder schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:48:
Zo , even een update.

Na een "boze" mail naar de Customer Care van Caiway werd ik eindelijk serieus geholpen door Curt, Mijn complimenten. Ook krijg ik restitutie van de eerste maand internet. :)
Het modem is inmiddels vervangen en in het begin leek alles prima. Ik ging met een gerust hart op mini valantie van 4 dagen.
Maar helaas, toen ik terug kwam stond het nieuwe modem ook weer in te trainen. Dat doet ie nu al 4 uur.
De gehele infrastructuur in mijn huis is inmiddels vervangen. De coax, splitter, modem en het Accespoint (PPPoE). De problemen komen ook voor als ik het modem rechtstreeks op de groene kabel prik.

Het vreemde blijft dat het TV signaal prima en stabiel blijft, ook op de momenten dat het modem aan het intrainen is.

Ik heb een mail gestuurd met de vraag of het ticket weer heropend kan worden.

Weet iemand in welke mate Caiway verplicht is tot levering van een goede verbinding? Of kunnen ze zeggen "Sorry meneer, maar internet wordt niets bij u"?

Ik zit er over te denken om er maar een goedkoop ADSL abonnement bij te nemen, te zot voor woorden eigenlijk....
Dus een tegenvallertje na je vakantie...

Even een klein vraagje: Met het intrainen wat jij hier schrijft, brand het DS ledje constant, en US blijft knipperen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ja, en mijn zwembad was ook al lek.... :(

Maar goed, nu ik kijk staat het modem ingetrained, (post dit vanaf een wifi netwerkje in de buurt....)
Ik ga snel een paar testjes doen.

[ Voor 3% gewijzigd door BeyondThunder op 20-09-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Tel is up, maar krijg geen adres van de PPPoE server.
Een bekend symptoom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Nu ff up, maar nog zeker niet optimaal

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/570306034.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wddeelen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-03 21:38
Bekende problemen allemaal maar zoals ik hier lees is er misschien nog hoop voor me….. Ben al vanaf 13-08-2009 bezig met het nieuwe Arris modem van Caiway….

Hiervoor ook altijd al het Ultra abonnement gehad en dat ging altijd super met het Webstar modem alleen na de upgrade van de snelheid is het 1 groot tranen dal….

Kan totaal geen verbinding krijgen…. Ben zaterdag (19-09-2009) met het 2e modem begonnen maar weer hetzelfde verhaal… Dus dit weekend ook weer zonder internet gezeten… De vorige keer ruim anderhalve week zonder internet gezeten… Ze zouden een monteur sturen en die binnen de 5 werkdagen zou moeten komen.
Na een week lang bellen moest ik zelf maar naar de Rekam bellen voor een afspraak te maken met een monteur. Die is uiteindelijk de zelfde middag nog geweest en heeft alles tot in de wijkcentrale door gemeten en met de lijnen was niets aan de hand… Voor de zekerheid ook in huis de hoofd aansluiting vervangen en de coax kabel naar het modem. De monteur kon dus ook niets vinden wel heeft hij gelukkig mijn oude Webstar modem weer kunnen activeren zodat ik eindelijk weer internet en telefoon had nadat ik vanaf 13-08-2009 t/m 26-08-2009 zonder heb gezeten.

Conclusie was dat het modem waarschijnlijk niet goed was…. Dit heb ik vanaf de eerste dag al gezegd maar daar luisteren ze niet naar… Aangezien de handleiding die er bij zou moeten zitten er ook niet bij zat. Toen ik het modem op ging halen.

Door omstandig heden heb ik uiteindelijk afgelopen zaterdag (19-09-2009) een nieuw modem opgehaald in de shop in Gouda. Die vervolgens aangesloten en weer het zelfde verhaal.. Dus weer bellen en ze konden weer niets voor me doen… Dus momenteel weer zonder internet en telefoon.

Vandaag (21-09-2009) maar weer eens bellen met de helpdesk….. Om te kijken hoe het er voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
wddeelen schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:55:
Bekende problemen allemaal maar zoals ik hier lees is er misschien nog hoop voor me….. Ben al vanaf 13-08-2009 bezig met het nieuwe Arris modem van Caiway….

Hiervoor ook altijd al het Ultra abonnement gehad en dat ging altijd super met het Webstar modem alleen na de upgrade van de snelheid is het 1 groot tranen dal….

Kan totaal geen verbinding krijgen…. Ben zaterdag (19-09-2009) met het 2e modem begonnen maar weer hetzelfde verhaal… Dus dit weekend ook weer zonder internet gezeten… De vorige keer ruim anderhalve week zonder internet gezeten… Ze zouden een monteur sturen en die binnen de 5 werkdagen zou moeten komen.
Na een week lang bellen moest ik zelf maar naar de Rekam bellen voor een afspraak te maken met een monteur. Die is uiteindelijk de zelfde middag nog geweest en heeft alles tot in de wijkcentrale door gemeten en met de lijnen was niets aan de hand… Voor de zekerheid ook in huis de hoofd aansluiting vervangen en de coax kabel naar het modem. De monteur kon dus ook niets vinden wel heeft hij gelukkig mijn oude Webstar modem weer kunnen activeren zodat ik eindelijk weer internet en telefoon had nadat ik vanaf 13-08-2009 t/m 26-08-2009 zonder heb gezeten.

Conclusie was dat het modem waarschijnlijk niet goed was…. Dit heb ik vanaf de eerste dag al gezegd maar daar luisteren ze niet naar… Aangezien de handleiding die er bij zou moeten zitten er ook niet bij zat. Toen ik het modem op ging halen.

Door omstandig heden heb ik uiteindelijk afgelopen zaterdag (19-09-2009) een nieuw modem opgehaald in de shop in Gouda. Die vervolgens aangesloten en weer het zelfde verhaal.. Dus weer bellen en ze konden weer niets voor me doen… Dus momenteel weer zonder internet en telefoon.

Vandaag (21-09-2009) maar weer eens bellen met de helpdesk….. Om te kijken hoe het er voor staat.
Kijk, dit heb ik dus exact! Had ik nog maar een webstar modem....
Ik heb een email richting Customer Care gestuurd, dat heeft geholpen voor wat betreft de service. Maar de lijn is nog steeds niet o.k. Hoe ons op de hoogte van je strijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Dat met DNS lijkt ik inderdaad ook te hebben...

Connection Type: PPPoE
Login Status: Connecting
Internet IP Address: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
DNS1: 62.45.45.45
DNS2: 62.45.46.46
DNS3:
MTU: 1492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo SubSense & wddeelen

Wat een vervelende situatie voor jullie zeg, ik klop elke dag maar weer af dat het bij mij nog steeds goed loopt sinds de oplevering van mijn account op 01-9-2009.
Vanavond merkte ik alleen dat ik geen pagina's meer kon openen en heel erg last had van haperige verbindingen en testen.
Ik heb vervolgens het Arris modem en de router voor 5 minuten uitgezet.
Eerst het modem gestart en na 5 minuten de router en weer 5 minuten later het internet op zonder problemen gelukkig.
Ik hoop dat het allemaal zo snel mogelijk weer in orde voor jullie is binnenkort.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/571137315.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wddeelen
Hallo DH64, SubSense en alle andere Caiway Ultra abonnees,

Ben even benieuwd bij wie de Ultra Abonnementen problemen geven en of jullie hiervoor ook al internet hadden via Caiway. En graag zou ik ook willen weten wie er ook problemen hebben in de omgeving van Reeuwijk met het Ultra Abonnement.

Zelf had ik al een Ultra Abonnement van Caiway met het webstar modem. En woon ik in Reeuwijk.

Heb gisteren avond (21-09-2009) dus maar weer eens gebeld om te kijken hoe het er voor staat… Was natuurlijk weer een heel tijdje wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt.

Na bijna een uur aan de telefoon gehangen te hebben hebben ze weer een notitie gemaakt dat ik mijn oude Webstar modem weer geactiveerd wil hebben zodat ik weer kan internetten en bellen… Voorgaande keren dat ik daarom gebeld had was dat allemaal niet mogelijk volgens de mensen van de helpdesk. Maar als je een monteur over de vloer hebt van de Rekam die het vervolgens binnen 5 minuten geregeld heeft. Gaan we met “Nee dat kan niet” niet meer akkoord. Ook gevraagd als ze me op de hoogte konden houden van de status door even te bellen als het opgelost was of het oude modem weer geactiveerd is. Maar natuurlijk niet verder komen met dat telefoon gesprek dus hellaas maar weer afwachten.

Vandaag (22-09-2009) weer gebeld om te vragen hoe het er voor staat. Krijg je het standaard verhaal dat hun collega’s er mee bezig zijn…. En als je dan vraag of het oude modem al geactiveerd is wordt er eerst heel moeilijk gedaan om vervolgens te melden dat dat wel gedaan is vandaag…. Dus gelijk de vraag er achteraan waarom ik daar dan niet over ben geïnformeerd…. Aangezien ik daar duidelijk om gevraagd had. Wordt het stil aan de helpdesk kant. Maargoed het oude modem zou nu weer moeten werken dus die straks maar weer aansluiten als ik thuis ben en dan kijken als het werkt.

DH64: Bedankt voor de steun voor zover… En we laten het weten als alles weer werkt..

SubSense: Als je het Webstar modem nog hebt dit kunnen ze gewoon weer activeren. Dit wordt geregeld door Caiway NOC

Nou tot zover mijn status van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
DH64, bedankt voor je medeleven!

Ik merk overigens dat sinds ik het nieuwe modem heb de verbinding alleen maar slechter is geworden. Af en toe krijg ik wel een IP adres, maar ook dan heb ik geen internet verbinding. Wellicht dat ik een stapje terug ga in mijn abonnement en het oude Caiway modem ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wddeelen
Ben net thuis en heb m'n oude webstar modem aangesloten die volgens caiway weer geactiveerd moest zijn. En zowaar werkt alles nu gewoon weer.

Alleen nu nog maar eens er achteraan gaan hoe ze het probleem met de nieuwe arris modem op gaan lossen.

Die kreeg bij mij inderdaad ook af en toe verbinding en ook een IP adres alleen was er niet mee te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Welk type is dat? Dan probeer ik er ook een op de kop te tikken.
Welke snelheid haal je max. met je webstar?

• wddeelen
Heb het even na gekeken en het is de Webstar Scientific-Atlanta EPC2203. Deze zat bij mijn oude Ultra abonnement van Caiway. Maar deze haalt de nieuwe snelheid niet dus vandaar de nieuwe Arris Modems.

De download snelheid met het Webstar modem was altijd gewoon goed 2400KB/s en meestal nog wat hoger.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
wddeelen, kan je het webstar modem niet gewoon zelf activeren via de modemruil pagina. Ik geloof dat het mijncaiway.caiway.nl/modemruil is?
Ik kon er webstar kopen voor 5 euro, maar de verkoper vertelelde mij dat deze het niet gaat doen op het Caiway netwerk omdat het modem niet door Caiway is uitgegeven.

Ik heb nu weer even internet, maar van vorige wek zondag tot donderdag heb ik zonder gezeten.

Ging je Arris modem ook regelmatig opnieuw intrainen/resetten? Bij mij wel...

• wddeelen
SubSence,

Het zou inderdaad kunnen dat het modem inderdaad bij caiway geregistreerd moet staan in het systeem. Maar je kunt hem hellaas niet zelf activeren via caiway.nl/modemruil. Ik heb nu nog steeds mijn oude webstar van caiway aangesloten staan maar als ik het Arris modem aansluit en activeer dan komt ie de ene keer wel online en de andere keer blijft ie knipperen. Of de telefonie werkt niet. En als die dus online komt dan is dit zo traag dat het bijna 3,5 minuten duurt voordat www.google.com geladen is... Dus dat is niet te doen. En dan kan ik niet gelijk weer m'n webstar aansluiten omdat die dan gedeactiveerd wordt bij caiway.

Ze hebben bij mij dus mijn oude modem weer geactiveerd en vervolgens heb ik nog niets meer van ze gehoord hoe nu verder er staan nog 2 tickets open. En kijk ik online bij de facturen zie ik tot mijn verbazing dat ze wel al de 50 euro berekent hebben voor het nieuwe Ultra abonnement die tot nu toe nog geen 1 keer gewerkt heeft. En waardoor ik hier dus in totaal al bijna 2 weken geen internet en telefoon heb gehad.

Hoop dat ze toch echt iets van een oplossing gaan verzinnen voor de problemen… Begin het aardig zat te worden namelijk…. En je komt geen stap verder met ze…. De enige mogelijkheid die je hebt is de service desk en daar krijg je altijd het zelfde te horen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, Ultra loopt hier nog steeds als een zonnetje (2807)
Ligt het misschien niet aan de wijkkast (hardware) ?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/576362610.png

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wddeelen
Qua metingen die door de monteur gedaan zijn zou alles goed moeten wezen t/m de wijk centrale….

Maar van de genoemde snelheden die je laat zien kan ik alleen nog maar dromen….. Ga vandaag maar weer eens er achteraan bellen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
wddeelen schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:58:
Qua metingen die door de monteur gedaan zijn zou alles goed moeten wezen t/m de wijk centrale….

Maar van de genoemde snelheden die je laat zien kan ik alleen nog maar dromen….. Ga vandaag maar weer eens er achteraan bellen….
Als ik al die snelheid haal dan is de lol maar van korte duur.
Volgens mij heeft Caiway een verplichting tot levering.

Gelukkig heb ik een rechtsbijstands verzekering, wellicht dat ik een advocaat van DAS inschakel.
Ik ben het ook helemaal zat, nu al weer 3 dagen geen internet. De resultaten van de metingen op de kabel bij mij zijn prima, ze meldt de monteur. (4X geweest)
Vandaag weer gebeld en wordt morgen terug gebeld, ik hoop met de mededeling dat ze een nieuwe kabel gaan leggen, of een andere passende oplossing.
Ik zou momenteel tekenen voor een 24 Mbit verbinding met het webstar modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Zouden onze problemen te maken hebben met de frequency? Hoe hoger deze is de sneller je verbinding?
Het is een aanname die ik nog aan het checken ben, maar het past wel in het plaatje.

We halen beide niet of nauwelijks de beoogde snelheid.
Jij haalt het nu wel met je Webstar (24 Mbit), je modem traint dus in op een lagere frequency.

Wellicht dat door externe factoren (vocht, breuk of kabelmijt) deze frequency niet gehaald wordt.
En dit geeft ruis op de TCP/IP communicatie.

Vandaar dat ik maar af en toe verbinding heb terwijl alle lampjes op groen staan.
Ik krijg gewoon geen IP adres, en als ik hem al heb dan is de verbinding zeer instabiel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:47:
Zouden onze problemen te maken hebben met de frequency? Hoe hoger deze is de sneller je verbinding?
Het is een aanname die ik nog aan het checken ben, maar het past wel in het plaatje.

We halen beide niet of nauwelijks de beoogde snelheid.
Jij haalt het nu wel met je Webstar (24 Mbit), je modem traint dus in op een lagere frequency.

Wellicht dat door externe factoren (vocht, breuk of kabelmijt) deze frequency niet gehaald wordt.
En dit geeft ruis op de TCP/IP communicatie.

Vandaar dat ik maar af en toe verbinding heb terwijl alle lampjes op groen staan.
Ik krijg gewoon geen IP adres, en als ik hem al heb dan is de verbinding zeer instabiel....
Je zou best eens gelijk kunnen hebben hierover, trouwens ik weet niet of het de mooite loont maar probeer jullie Arris modem eens uit bij je buren of elders in de wijk indien mogelijk.

By the way kijk en lees het volgende op deze pagina:

http://www.caiway.nl/site...caiwovernaarkoninghartman

Misschien dat de medewerkers van NKM Network Services kunnen helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Mijn modem doet het prima in de Caiway shop. Buren heb ik nauwelijks met Caiway internet

Ik hang net op met de Helpdesk medewerker, de enige die me echt goed helpt en bovenop het probleem zit.
Ik ga de naam niet noemen hier, ik denk dat hij dit Topic ook volgt. Mocht je z;n naam willen hebben PM me dan even.

Wat blijkt;

Na intensieve monitoring van de buurt is geconstateerd dat ik samen met één ander aangesloten zit in de wijkkast met internet. Als mijn verbinding eruit ligt dan ligt die andere verbinding er ook uit.
Dit is goed nieuws, het wordt weer bevestigt dat het probleem niet in huis zit en ook niet in het Modem zit.
Morgen komt de monteur om de componenten in de wijkkast de controleren, ik hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:44:
Mijn modem doet het prima in de Caiway shop. Buren heb ik nauwelijks met Caiway internet

Ik hang net op met de Helpdesk medewerker, de enige die me echt goed helpt en bovenop het probleem zit.
Ik ga de naam niet noemen hier, ik denk dat hij dit Topic ook volgt. Mocht je z;n naam willen hebben PM me dan even.

Wat blijkt;

Na intensieve monitoring van de buurt is geconstateerd dat ik samen met één ander aangesloten zit in de wijkkast met internet. Als mijn verbinding eruit ligt dan ligt die andere verbinding er ook uit.
Dit is goed nieuws, het wordt weer bevestigt dat het probleem niet in huis zit en ook niet in het Modem zit.
Morgen komt de monteur om de componenten in de wijkkast de controleren, ik hou jullie op de hoogte...
Mooi zo :)

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
De monteur is vandaag aan de slag gegaan, ik ben inmiddels een bekende van hem dus hij belde even.
Hij heeft een voeding vervangen in de wijkkast, en toen ik thuis kwam had ik inderdaad internet!
Hij had het ook nog over iets anders maar dat heb ik niet onthouden...

Ik juich nog niet te vroeg, maar de eerste resultaten zijn positief.
Een middag newsleecher aangehad en nog geen dip gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:14:
De monteur is vandaag aan de slag gegaan, ik ben inmiddels een bekende van hem dus hij belde even.
Hij heeft een voeding vervangen in de wijkkast, en toen ik thuis kwam had ik inderdaad internet!
Hij had het ook nog over iets anders maar dat heb ik niet onthouden...

Ik juich nog niet te vroeg, maar de eerste resultaten zijn positief.
Een middag newsleecher aangehad en nog geen dip gehad.
Zo hee dat is goed nieuws :)

Dan wacht ik nog ff met het feliciteren ;)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Speedtest 30-9-2009:
Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2426/2095/speed.io.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 00:22 ]

• wddeelen
SubSense,

Zou mooi zijn als het nu inderdaad blijft werken bij jouw.
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat er zo snel een monteur langs komt? Zit ondertussen ook alweer ruim een week te wachten op een monteur of in ieder geval een telefoontje van Caiway.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Er komt altijd dezeflde monteur, dit was dus de 5-de keer.
Het zit de monteur natuurlijk ook niet lekker dat het na 4 keer nog niet opgelost was.
Ik denk dat het daarmee te maken heeft.

En bij Caiway zitten ze er nu bovenop na een mailtje naar Customer Care (PM me al je dat mailtje wil hebben).

Nog steeds geen dip gehad. Toen ik gisteren thuiskwam haalde ik meer dan 4MB download via speedtest.net.
Helaas was dat eenmalig.
Maar ik zie in Newsleecher dat de verbinding veel minder fluctueerd dan voorheen.
Ik heb goede hoop ;-)

• wddeelen
SubSense,

Kan je niet PMen krijg de de volgende melding "Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'SubSense'"

Kan ook aan mij liggen ben nog niet zolang actief op deze site.....

Verwijderd

Ik heb ook caiway ultra pakket bij mijn is het super snel. Heb je al een andere modem geprobeerd?
hoe zit het met je telefoon en je televiesie? want als dat het doet ligt het misschien wel gewoon aan je netwerk in huis.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 15:28 ]

Verwijderd

Zelf bij Caiway gewerkt en zomaar de hoorn erop gooien gebeurd niet. Dan zal je in de ogen van de medewerker niet netjes zijn kant op geweest zijn en na een waarschuwing mogen ze ophangen, dit moeten ze dan wel melden. Maar goed maakt niet uit.

Laat ze je signaal monitoren anders. Dit komt dan bij de 2e lijns te liggen. Ze doen dan verschillende metingen gedurende een aantal dagen.
Laat het modem dan wel aanstaan en direct op de WCD.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 15:35 ]

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Jeroen1982,

Het ziet er naar uit dat het nu, na bijna 2 maanden, is opgelost.
Ik ben vooral de eerste maand bezig geweest door te bewijzen dat het niet bij mij lag.
Dit ondanks metingen op het modem rechtstreeks aan de groene kabel.
Toen waren de disconnects al gemeten. Ook heb ik thuis alles vervangen.

Daarna weer een week of 3 bezig geweest met de helpdesk. Meting zus meting zo.
Customer Care een klacht gestuurd, en toen werd ik eindelijk eens terug gebeld.
Pas toen ik deze medewerker aan de lijn kreeg kwam de vaart er in.

Met hem concrete stappen ondernomen zonder poespas.
Modem kunnen vervangen, en hij stuurde de monteur precies waar hij wezen moest.
Bij de wijkkast.

En nu hopen dat de verbinding up blijft.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
wddeelen schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:29:
SubSense,

Kan je niet PMen krijg de de volgende melding "Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'SubSense'"

Kan ook aan mij liggen ben nog niet zolang actief op deze site.....
Ik kan de optie ook niet zo 123 vinden om het aan te zetten.
Mail me maar op krapslagapestaartgmaildotcom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:38:
Jeroen1982,

Het ziet er naar uit dat het nu, na bijna 2 maanden, is opgelost.
Ik ben vooral de eerste maand bezig geweest door te bewijzen dat het niet bij mij lag.
Dit ondanks metingen op het modem rechtstreeks aan de groene kabel.
Toen waren de disconnects al gemeten. Ook heb ik thuis alles vervangen.

Daarna weer een week of 3 bezig geweest met de helpdesk. Meting zus meting zo.
Customer Care een klacht gestuurd, en toen werd ik eindelijk eens terug gebeld.
Pas toen ik deze medewerker aan de lijn kreeg kwam de vaart er in.

Met hem concrete stappen ondernomen zonder poespas.
Modem kunnen vervangen, en hij stuurde de monteur precies waar hij wezen moest.
Bij de wijkkast.

En nu hopen dat de verbinding up blijft.
Ik hoop het ook voor je :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway is 1 grote baggerzooi.
Het loopt niet goed al maanden hier.Download speed is gewoon niet goed,en in de avond stort het helemaal in.Dit is de slechtste provider die ik ooit heb gehad wat een troep voor 40E.
Jammer dat ik niet kan overstappen naar wat vlottere provider met een goed prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:00:
Caiway is 1 grote baggerzooi.
Het loopt niet goed al maanden hier.Download speed is gewoon niet goed,en in de avond stort het helemaal in.Dit is de slechtste provider die ik ooit heb gehad wat een troep voor 40E.
Jammer dat ik niet kan overstappen naar wat vlottere provider met een goed prijskaartje.
Gezellig, ben je er ook weer? Miste je al in andere Caiway topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja ik denk kom even langs.
Misschien vind jij het leuk om voor iets te betalen,terwijl het k%t is.
Ben al blij dat ik niet voor die Ultra heb gekozen.
Prijs verhouding tegenover Ziggo is dit toch niets.
Kabelboeren moeten alles opgooien dan is mijn keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:06
hey the sixt en sinergyX zijn er weer ;-) ja ook ik heb natuurlijk weer een instabiele lijn bij ons fantastische Caiway, 's morgens turbo snelheden van 4 up en 32 mbits down, maar tussen 18:00 en 22:00 droevige snelheden tot 3,2 up en 5 mbits down (ja ja je keest het goed VIJF mbits) ik heb ook het Ultra abbo en ben momenteel bezig met Caiway Helpdesk om te meten met ndt van caiway. http://speedtest.caiway.nl/ndt
Ik vermoed trouwens dat het arris modem niet altijd channel bonding juist uitvoert tijdens het trainen bij een reconnect.Oja en natuurijk moet je testen direkt op het modem dus pc -> modem i.p.v pc -> router -> modem
Nou ik kan je vertellen dat het allemaal geen ruk uitmaakt, tussen 18:00 en 2200 is het gewoon DRUK op de lijn. ik had trouwens pc naar modem verbinding gelegd met dial-in caiway en dan staat er dood leuk dat er een 10 mbits inbel (PPPoE) verbinding is opgezet - 10 mbits ?????? - dat is wel gek lijkt mij.
ik ga dat nog navragen maandag bij caiway. ik heb ook ondekt dat er ongeveer 70 of meer ip's te pingen zijn op hetzelfde netwerk segment van caiway, dus druk is het wel 's avonds.

Oja leuk detail er werd mij gezegd door de helpdesk medewerker, dat je op piek tijden minimaal boven de 20 mbits/sec down mag verwachten voor een Ultra abbo., dus alles lager dan dat is niet aanvaardbaar

[ Voor 9% gewijzigd door MeTheOne2008 op 03-10-2009 08:27 . Reden: typ vauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeTheOne2008 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 08:22:
hey the sixt en sinergyX zijn er weer ;-) ja ook ik heb natuurlijk weer een instabiele lijn bij ons fantastische Caiway, 's morgens turbo snelheden van 4 up en 32 mbits down, maar tussen 18:00 en 22:00 droevige snelheden tot 3,2 up en 5 mbits down (ja ja je keest het goed VIJF mbits) ik heb ook het Ultra abbo......

Oja leuk detail er werd mij gezegd door de helpdesk medewerker, dat je op piek tijden minimaal boven de 20 mbits/sec down mag verwachten voor een Ultra abbo., dus alles lager dan dat is niet aanvaardbaar
Inderdaad valt de snelheid hier ook naar beneden rond 18:30 uur naar zo'n 16 mbit down en 2,5 mbit up en dat duurt tot zo'n 23:00 uur.
Het blijft voor mij toch een aardige snelheid over want ik ben van 8 mbit down / 1 mbit up (telfort 2400 meter van centrale) naar de ultra snelheid gegaan.
Ervaring dus hier (2807) = 23:00 uur t/m 18:30 volle ultra snelheid (ping:11)
Ik lees ook op andere kabel forums van ziggo en upc dat zij daar ook "last" van hebben.
Het hoort gewoon denk ik toch bij kabel internet deze wisselende snelheden helaas.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]ik had trouwens pc naar modem verbinding gelegd met dial-in caiway en dan staat er dood leuk dat er een 10 mbits inbel (PPPoE) verbinding is opgezet - 10 mbits ?????? - dat is wel gek lijkt mij.
ik ga dat nog navragen maandag bij caiway. ik heb ook ondekt dat er ongeveer 70 of meer ip's te pingen zijn op hetzelfde netwerk segment van caiway,
Dat heeft te maken met je duplex mode. Het zou goed kunnen zijn dat je de duplex mode hebt aangepast of dat het in de instellingen op 'auto negotiate' staat van je netwerkkaart. Probeer dat ook eens aan te passen naar 100 mbits/FULL DUPLEX en test de verbinding dan opnieuw. Dit zal je dan ook verteld worden als je naar de helpdesk maandag belt ;)
ik heb ook ondekt dat er ongeveer 70 of meer ip's te pingen zijn op hetzelfde netwerk segment van caiway,
Dat met die IP's maakt allemaal niet uit. De IP Ranges worden niet op basis van wijk uitgegeven dus dat maakt verder niet uit. Iedere klant zit op een bepaalde wijk aangesloten. Die wijk heeft verschillende Groepsversterkers en Eindversterkers waar alles in geregeld wordt. Het kan heel goed zijn dat de ene in de wijk op 83.125.X.X zit en de ander weer op 83.127.X.X (LET OP dit zijn fictieve IP's en alleen maar een voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:45:
[...]

Ik kan de optie ook niet zo 123 vinden om het aan te zetten.
Mail me maar op krapslagapestaartgmaildotcom ;)
Onder forum > myReact > Voorkeuren > Onder het kopje Privacy:

Toon onlinestatus? Ja - Aanwezigheid is zichtbaar voor andere gebruikers
Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Sixt is terug.Maar deze keer ga ik het een beetje rustig houden.Ach ik loop al maanden te dubben met mijn snelheid en stabiliteit,en als je de helpdesk belt,dan komen ze met instelling dit instelling dat terwijl ze heus wel weten dat het de grootste onzin is.In het verleden was het gewoon stabiel en zeker vlotter.Je betaald 40E p/m,en Ultra klanten zelfs 50E terwijl je de meeste en langste tijd op internet ben in de avonduren.En juist dan kan ik niet genieten van een produkt waar ik toch goed geld betaald.Bij Ziggo tja als ik daar een 50MB verbinding zou hebben en het stort in de avond naar 35MB,ja lekker boeie,daar kan ik meeleven.Maar met Caiway zit ik vaak genoeg met Newsleecher in de avond uren op een snelheid van 800kb/sec.En dat bedoel ik daar betaal ik niet voor.Wij allemaal betalen een hoop geld voor een produkt wat gewoon niet goed en stabiel is.Laten ze nou de zelfde kwalitiet geven als digital tv kijken dan ben ik tevreden.
Bij Ziggo is gewoon alles beter geregeld.Ik kan het weten ik woon op de grens Den-Haag.Hier word net Caiway geleverd jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wij zitten nu sinds een paar dagen ook weer met een slechte verbinding. Een paar dagen geleden lag de verbinding eruit, en toen het weer hersteld werd was de snelheid erg laag. Nu haal ik ook slechts 5Mbit/s, en in de nacht slechts 16Mbit/s download (Ultra) ! Nou zat ik te denken, toevallig lag de verbinding even uit op 1 oktober. Waarschijnlijk had nog niet iedereen de nieuwe snelheden voor 1 oktober ofzo (wij wel)? Kan het niet zijn dat op 1 oktober 'de rest' werd overgeschakeld op hogere snelheden, met als overbelasting tot gevolg? Ik heb al een hele tijd het idee dat ze de niet genoeg capaciteit ofzo hebben om iedereen die snelheid te garanderen. Helaas is hier ook geen Ziggo mogelijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MercedesCLS schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:33:
Wij zitten nu sinds een paar dagen ook weer met een slechte verbinding. Een paar dagen geleden lag de verbinding eruit, en toen het weer hersteld werd was de snelheid erg laag. Nu haal ik ook slechts 5Mbit/s, en in de nacht slechts 16Mbit/s download (Ultra) ! Nou zat ik te denken, toevallig lag de verbinding even uit op 1 oktober. Waarschijnlijk had nog niet iedereen de nieuwe snelheden voor 1 oktober ofzo (wij wel)? Kan het niet zijn dat op 1 oktober 'de rest' werd overgeschakeld op hogere snelheden, met als overbelasting tot gevolg? Ik heb al een hele tijd het idee dat ze de niet genoeg capaciteit ofzo hebben om iedereen die snelheid te garanderen. Helaas is hier ook geen Ziggo mogelijk ..
Het is zeker een capaciteit probleem wat ze hebben.
Al maanden ellende hier in de drukke uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben weer snelheid, snel maar weer gaan binnen slurpen full speed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/582596722.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:07:
[...]

Het is zeker een capaciteit probleem wat ze hebben.
Al maanden ellende hier in de drukke uren.
Jongens stuur een mail naar de helpdesk en vraag of ze je een email terug kunnen sturen met een formulier voor een trage verbinding.

Wat je dan moet doen is de verbinding gaan testen rechtstreeks op de modem en hoofdaansluiting.
Dus modem zonder splitter aansluiten en de pc rechtstreeks op de modem en dan verbinding maken via PPPoE. Als je dat hebt gedaan lees je de instructies in de mail die de Helpdesk dan stuurt. Je kan het ook telefonisch met de Helpdesk gaan doen maar dan zit je snel een half uur aan de telefoon om verschillende testen te doen. Wat je wel kan doen is telefonisch de situatie uitleggen dat je een trage verbinding hebt. Meestal adviseren ze je dan ook om de email die ze dan sturen in te vullen en weer terug te sturen.
Je kan er ook naar vragen of ze je de mail willen sturen voor een trage verbinding, dan sturen ze die naar je emailadres die je bij caiway gebruikt.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:44:
[...]

Jongens stuur een mail naar de helpdesk en vraag of ze je een email terug kunnen sturen met een formulier voor een trage verbinding.
Okay bedankt voor de tip.

By the way: Ik durf het bijna niet te "schrijven" maar de gehele zondag dag full speed up & down dus ook de avond :)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah ik heb hier wel een goede verbinding :P Niks aan de hand ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/583588024.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:44:
[...]

Onder forum > myReact > Voorkeuren > Onder het kopje Privacy:

Toon onlinestatus? Ja - Aanwezigheid is zichtbaar voor andere gebruikers
Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen

;)
Thanks! Gelijk even aangezet. Ik zat te zoeken op MY TNET. En dan kom je niet ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Die troubleshoot Email heb ik uiteraard ook gehad, ik zal hem even posten.
Het is een behoorlijke lap tekst, maar goed. Past wel in het draadje denk ik...

Geachte abonnee,

Wanneer u problemen ervaart met de snelheid van uw verbinding kan dit diverse oorzaken hebben. In deze mail geven wij u diverse mogelijke oplossingen. Mocht u aan de hand van deze mail nog niet de gewenste snelheid behalen dan heeft u ondertussen wel voldoende gegevens verzameld waarmee de helpdesk voor u een storingsmelding kan aanmaken.

---

Als u continue dezelfde, te lage snelheid haalt (er is weinig verschil als u testen verricht op verschillende tijdstippen van de dag) kan het zijn dat het probleem zich in uw netwerk of computer bevindt. Vooral oudere routers, switches en netwerkkaarten kunnen de nieuwe snelheid van bijvoorbeeld het Ultra abonnement niet aan. U kunt dit controleren door de computer direct aan te sluiten op de modem en een breedbandverbinding aan te maken. (hiervoor raadpleegt u de handleiding of neemt u contact op met de Internet Helpdesk).

In Windows zijn er enkele instellingen die invloed hebben op de snelheid van uw verbinding. Het kan bijvoorbeeld zijn dat uw netwerkkaart is ingesteld op een verbindingssnelheid van 10 Mbit/s half duplex. Die instelling is niet geschikt voor een internetsnelheid van 5Mbit/s of hoger.
Als u hieraan twijfelt kunt u zelf de instelling aanpassen, u kunt ook contact opnemen met de Internet Helpdesk welke u erdoor kan helpen.

Een tweede instelling die de oorzaak kan zijn is dieper in Windows gezet. (Windows Vista heeft dit probleem NIET) Het gaat om het buffer-formaat van het TCP-protocol. Om dit aan te passen kunt u gebruik maken van het hulpprogramma DR-TCP. Dit is een gratis hulpprogramma van een derde aanbieder. U kunt het programma downloaden op www.dslreports.com/drtcp . (Let op: CAIWAY draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor het gebruik van dit programma).
U stelt hierbij het ‘TCP Receive Window’ in op 256960 en bij ‘Window Scaling’ selecteert u Yes. Hierna herstart u de computer en kunt u testen of het gewenste effect bereikt is. Ook hierbij kunt u de Internet Helpdesk raadplegen voor (beperkte) ondersteuning.

---

Mocht u na bovenstaande stappen nog geen resultaat hebben behaald dan vragen wij u onderstaande stappen te zetten en ons te informeren over de uitkomsten. Aan de hand van onderstaande testen kunnen wij voor u een storingsmelding aanmaken.

Wij vragen u onderstaande lijst zo compleet mogelijk in te vullen/uit te voeren. Een onvolledig of niet correct ingevulde lijst kunnen wij niet in behandeling nemen. Voor hulp bij het invullen van de storingmelding adviseren wij u contact op te nemen met onze internet helpdesk via het nummer 088-2249111 (optie 3). Ontvangen wij een correct ingevulde lijst dan heeft onze storingsdienst voldoende informatie om de oorzaak te achterhalen, mits deze niet zijn opgelost na het uitvoeren van onderstaande tests.

----

Begin met het resetten van de modem. Dit doet u door de stroom van de modem af te halen 10 seconden te wachten en vervolgens de stroom er weer terug op te plaatsen.

**Testen moet zonder tussenkomst van een eventuele router uitgevoerd worden. In veel gevallen is dan ook gelijk het probleem gevonden.**
Is dit niet het geval, dienen de volgende tests uitgevoerd te worden;

Sluit uw modem, zonder splitter aan op de hoofd kabelaansluiting in uw huis (meterkast of woonkamer).
(deze test zal wellicht met een laptop uitgevoerd moeten worden). Als u vervolgens opnieuw de snelheid test, speelt het probleem dan nog steeds? Ja/Nee

Als de modem met de korte coax-kabel aangesloten is, is het ook raadzaam de bijgeleverde korte UTP-kabel aan te sluiten om te testen.
Speelt het probleem ook met een andere UTP-kabel?: Ja/Nee

Als bovenstaande tips/tests niet werken, vult u dan onderstaande vragenlijst zo volledig mogelijk in.

---

Wanneer ondervindt u problemen? (tijdstip of dagdeel):
Wanneer heeft u het probleem voor het eerst geconstateerd? (Datum + tijdstip):
Hoe heeft u de klacht geconstateerd? (via welke website of applicaties):
Wat is de waarde van de “TCP Receive Window” in de DR-TCP tool? (Alleen invullen bij Windows XP/2000):
Wat is de waarde van de duplex mode in de PC (ga hiervoor naar het apparaatbeheer van uw computer, vervolgens naar netwerkadapters, vraag de eigenschappen op van uw netwerkkaart en kies voor het tabblad geavanceerd, hier vindt u de duplex mode, ook wel “link speed” of “media type” genoemd)?:

Onderstaande tests dienen op de computer te worden uitgevoerd;

Is uw modem via een netwerkkaart, USB, USB-adapter of router aangesloten?:

Hieronder volgt een korte omschrijving van een ping-test:
1. Klik start - uitvoeren
2. Type in het witte veld: cmd
3. Type direct in het zwarte scherm: ping www.caiway.nl
4. Toets enter
Bij stap 3 vult u de tweede keer in: ping 62.45.45.45

Vul de uitkomst hieronder in (bij de puntjes):
pingen naar host www.caiway.nl: .. % packetloss .. ms (gemiddeld)
pingen naar 62.45.45.45 : .. % packetloss .. ms (gemiddeld)

De laatste test dient te worden uitgevoerd via de website http://speedtest.caiway.nl/
Let u erop dat u alle programma’s die gebruik maken van uw internetverbinding (bijvoorbeeld Limewire, eMule e.d.) uitschakelt, voordat u de test uitvoert.

Als de test is voltooid, verschijnt een aantal gegevens, zoals de up- en downloadsnelheid.
Deze snelheid is afhankelijk van een aantal zaken, waarvan uw abonnementsvorm het meest van invloed is.
Hiernaast zijn de drukte op het netwerk, de configuratie van uw pc en eventuele achtergrondprogramma’s ook van belang.

Wij vragen u deze testen uit te voeren in verschillende dagdelen. Bijvoorbeeld een keer in de ochtend en avond.

Graag ontvangen wij van u 2x de resultaten van speedtest.caiway.nl
Vermeldt u ook de datum en tijdstip waarop u de test uitvoerde, (dd-mm + tijdstip)

Outbound test (client to server [C2S]) ..Mb/s
Inbound test (server tot client [S2C]) ..Mb/s

Plak hieronder de informatie van de tabbladen “statistics” en “more details”.

Als de testsnelheid bij meerdere metingen sterk afwijkt van het theoretisch maximum, raden wij u aan de testresultaten naar ons te sturen via e-mail of contact op te nemen met de CAIWAY Internet Helpdesk 088-2249111 (optie 3).
Het e-mailadres van de internet helpdesk vind u onderin.

Let u er wel op dat de servicedesk geen e-mail bijlagen kan ontvangen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

CAIWAY Internet Helpdesk

CAIW Diensten BV
Postbus 45
2670 AA NAALDWIJK
T 088 2249 111
E info@caiw.nl
I www.caiway.nl

Caiway | Postbus 45 2670 AA Naaldwijk | Servicenummer: 088 2249111 (lokaal tarief) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:43:
Mwah ik heb hier wel een goede verbinding :P Niks aan de hand ;)

[afbeelding]
Hummm 100 mbit glasvezel account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hummm 100 mbit glasvezel account ?
;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermeldt u ook de datum en tijdstip waarop u de test uitvoerde, (dd-mm + tijdstip)

LET OP bij speedtest.caiway.nl wel de NDT test pakken. Als je op begin test drukt krijg je niet de correcte waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Het begint er eindelijk een beetje op te lijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/584413070.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi Subsense :-)

Zo en het is weer avond, Ultra is weer Super abo. vanavond

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/584660206.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:11:
Die troubleshoot Email heb ik uiteraard ook gehad, ik zal hem even posten.
Het is een behoorlijke lap tekst, maar goed. Past wel in het draadje denk ik...

Geachte abonnee,

Wanneer u problemen ervaart met de snelheid van uw verbinding kan dit diverse oorzaken hebben. In deze mail geven wij u diverse mogelijke oplossingen. Mocht u aan de hand van deze mail nog niet de gewenste snelheid behalen dan heeft u ondertussen wel voldoende gegevens verzameld waarmee de helpdesk voor u een storingsmelding kan aanmaken.

---

Als u continue dezelfde, te lage snelheid haalt (er is weinig verschil als u testen verricht op verschillende tijdstippen van de dag) kan het zijn dat het probleem zich in uw netwerk of computer bevindt. Vooral oudere routers, switches en netwerkkaarten kunnen de nieuwe snelheid van bijvoorbeeld het Ultra abonnement niet aan. U kunt dit controleren door de computer direct aan te sluiten op de modem en een breedbandverbinding aan te maken. (hiervoor raadpleegt u de handleiding of neemt u contact op met de Internet Helpdesk).

In Windows zijn er enkele instellingen die invloed hebben op de snelheid van uw verbinding. Het kan bijvoorbeeld zijn dat uw netwerkkaart is ingesteld op een verbindingssnelheid van 10 Mbit/s half duplex. Die instelling is niet geschikt voor een internetsnelheid van 5Mbit/s of hoger.
Als u hieraan twijfelt kunt u zelf de instelling aanpassen, u kunt ook contact opnemen met de Internet Helpdesk welke u erdoor kan helpen.

Een tweede instelling die de oorzaak kan zijn is dieper in Windows gezet. (Windows Vista heeft dit probleem NIET) Het gaat om het buffer-formaat van het TCP-protocol. Om dit aan te passen kunt u gebruik maken van het hulpprogramma DR-TCP. Dit is een gratis hulpprogramma van een derde aanbieder. U kunt het programma downloaden op www.dslreports.com/drtcp . (Let op: CAIWAY draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor het gebruik van dit programma).
U stelt hierbij het ‘TCP Receive Window’ in op 256960 en bij ‘Window Scaling’ selecteert u Yes. Hierna herstart u de computer en kunt u testen of het gewenste effect bereikt is. Ook hierbij kunt u de Internet Helpdesk raadplegen voor (beperkte) ondersteuning.

---

Mocht u na bovenstaande stappen nog geen resultaat hebben behaald dan vragen wij u onderstaande stappen te zetten en ons te informeren over de uitkomsten. Aan de hand van onderstaande testen kunnen wij voor u een storingsmelding aanmaken.

Wij vragen u onderstaande lijst zo compleet mogelijk in te vullen/uit te voeren. Een onvolledig of niet correct ingevulde lijst kunnen wij niet in behandeling nemen. Voor hulp bij het invullen van de storingmelding adviseren wij u contact op te nemen met onze internet helpdesk via het nummer 088-2249111 (optie 3). Ontvangen wij een correct ingevulde lijst dan heeft onze storingsdienst voldoende informatie om de oorzaak te achterhalen, mits deze niet zijn opgelost na het uitvoeren van onderstaande tests.

----

Begin met het resetten van de modem. Dit doet u door de stroom van de modem af te halen 10 seconden te wachten en vervolgens de stroom er weer terug op te plaatsen.

**Testen moet zonder tussenkomst van een eventuele router uitgevoerd worden. In veel gevallen is dan ook gelijk het probleem gevonden.**
Is dit niet het geval, dienen de volgende tests uitgevoerd te worden;

Sluit uw modem, zonder splitter aan op de hoofd kabelaansluiting in uw huis (meterkast of woonkamer).
(deze test zal wellicht met een laptop uitgevoerd moeten worden). Als u vervolgens opnieuw de snelheid test, speelt het probleem dan nog steeds? Ja/Nee

Als de modem met de korte coax-kabel aangesloten is, is het ook raadzaam de bijgeleverde korte UTP-kabel aan te sluiten om te testen.
Speelt het probleem ook met een andere UTP-kabel?: Ja/Nee

Als bovenstaande tips/tests niet werken, vult u dan onderstaande vragenlijst zo volledig mogelijk in.

---

Wanneer ondervindt u problemen? (tijdstip of dagdeel):
Wanneer heeft u het probleem voor het eerst geconstateerd? (Datum + tijdstip):
Hoe heeft u de klacht geconstateerd? (via welke website of applicaties):
Wat is de waarde van de “TCP Receive Window” in de DR-TCP tool? (Alleen invullen bij Windows XP/2000):
Wat is de waarde van de duplex mode in de PC (ga hiervoor naar het apparaatbeheer van uw computer, vervolgens naar netwerkadapters, vraag de eigenschappen op van uw netwerkkaart en kies voor het tabblad geavanceerd, hier vindt u de duplex mode, ook wel “link speed” of “media type” genoemd)?:

Onderstaande tests dienen op de computer te worden uitgevoerd;

Is uw modem via een netwerkkaart, USB, USB-adapter of router aangesloten?:

Hieronder volgt een korte omschrijving van een ping-test:
1. Klik start - uitvoeren
2. Type in het witte veld: cmd
3. Type direct in het zwarte scherm: ping www.caiway.nl
4. Toets enter
Bij stap 3 vult u de tweede keer in: ping 62.45.45.45

Vul de uitkomst hieronder in (bij de puntjes):
pingen naar host www.caiway.nl: .. % packetloss .. ms (gemiddeld)
pingen naar 62.45.45.45 : .. % packetloss .. ms (gemiddeld)

De laatste test dient te worden uitgevoerd via de website http://speedtest.caiway.nl/
Let u erop dat u alle programma’s die gebruik maken van uw internetverbinding (bijvoorbeeld Limewire, eMule e.d.) uitschakelt, voordat u de test uitvoert.

Als de test is voltooid, verschijnt een aantal gegevens, zoals de up- en downloadsnelheid.
Deze snelheid is afhankelijk van een aantal zaken, waarvan uw abonnementsvorm het meest van invloed is.
Hiernaast zijn de drukte op het netwerk, de configuratie van uw pc en eventuele achtergrondprogramma’s ook van belang.

Wij vragen u deze testen uit te voeren in verschillende dagdelen. Bijvoorbeeld een keer in de ochtend en avond.

Als de testsnelheid bij meerdere metingen sterk afwijkt van het theoretisch maximum, raden wij u aan de testresultaten naar ons te sturen via e-mail of contact op te nemen met de CAIWAY Internet Helpdesk 088-2249111 (optie 3).
Het e-mailadres van de internet helpdesk vind u onderin.

Let u er wel op dat de servicedesk geen e-mail bijlagen kan ontvangen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

CAIWAY Internet Helpdesk

CAIW Diensten BV
Postbus 45
2670 AA NAALDWIJK
T 088 2249 111
E info@caiw.nl
I www.caiway.nl

Caiway | Postbus 45 2670 AA Naaldwijk | Servicenummer: 088 2249111 (lokaal tarief) |
Dit verhaal heb ik ook gedaan een paar maanden geleden en het helpt geen ene ruk.
Ik heb nooit pc instellingen veranderd en zeker niet in het netwerkcentrum.Voorheen was het altijd goed altijd netjes 24MB met het oude Ultra abo.
Dit probleem ligt bij hun.Valt ook niet op waarom het diep in de nacht wel stukken beter loopt en op andere tijden is het een drama.Ben totaal niet tevreden met Caiway.En zoals ik al toen zei ik ga ze al helemaal niet bellen want dan beginnen ze weer over die instellingen terwijl alles gewoon goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Jij geeft ze ook niet echt bepaald de kans om het probleem te zoeken ofwel op deze manier ?

Tevens zal Caiway echt niets uit zichzelf doen zolang jij niet aangeeft dat er problemen zijn :)

Heb je trouwens weleens geprobeerd om je computer opnieuw te installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef Local Host wel een beetje gelijk.
Mensen roepen altijd maar ik heb nog nooit wat veranderd, het heeft altijd gewerkt! dat vind ik zo'n vaag begrip... mijn auto heeft ook altijd gewerkt en ineens stopt die ermee en zo kunnen we nog veel meer voorbeelden noemen. Dat zou betekenen dat apparatuur en voorwerpen het eeuwige leven zouden hebben.
Denk eens aan updates die aan je pc gebeuren zoals bijvoorbeeld automatische updates van firewalls, virusscanners, Windows update noem maar op. Er is dan toch echt wel iets aan het systeem veranderd.
Ik ben er van overtuigd dat een ISP wel degelijk de problemen op wil lossen. Mijn tip is daarom ook het formulier netjes in te vullen, te testen met verschillende machines, kabels enz. Dit allemaal te beschrijven wat je gedaan hebt zoals driver updates enz enz (desnoods je pc opnieuw installeren). Als jij een goede lijst hebt kunnen ze je gewoon niet meer melden dat het aan jouw instellingen/bekabeling ligt maar je moet ze dan wel de kans geven om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Local Host schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:05:
Jij geeft ze ook niet echt bepaald de kans om het probleem te zoeken ofwel op deze manier ?

Tevens zal Caiway echt niets uit zichzelf doen zolang jij niet aangeeft dat er problemen zijn :)

Heb je trouwens weleens geprobeerd om je computer opnieuw te installeren ?
Moeite doen? Ben je gek ofzo? :P

Nee, makkelijker is gewoon gillen dat het ruk is en caiway grote oplichter is met capaciteitsproblemen.

Ok, ik heb af en toe wel een inzinkertje of een complete disconnect, maar deels schuld bij mezelf omdat ik met een te lange coax kabel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:34:
[...]

omdat ik met een te lange coax kabel werk.
Deels ten onrechte Caiway zwart maken dus :s Je bent iig wel eerlijk wat je eigen kabel betreft dan ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:59:
Deels ten onrechte Caiway zwart maken dus :s Je bent iig wel eerlijk wat je eigen kabel betreft dan ;-)
Deels, omdat ik nog een lopende zaak heb van de periode dat ik het modem wel direct op de aansluiting had zitten, maar ik bleef disconnects krijgen :) Dus nog niet zozeer iemand z'n fout, dat deel is nog in onderzoek :P

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 07-10-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loopt nu redelijk,maar hou mijn hart vast.
Alleen kwa prijs is Caiway erg duur.32Mb voor 50 euries.
UPC geef een prachtige deal voor 50 euries 90MB internet.
En ziggo gaat voor 64 euro en dan 50MB met tv en bellen.
Caiway moet de snelheid hoger zetten de concurentie gaan hun dik voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik probeer ook al ruim een week mijn aanvraag van internet en digitale tv te regelen via caiway. Helaas geen andere kabel aanbieder. Maand geleden heb ik de formulieren opgestuurd, met als ingaansdatum 1 okt. Dus ze hadden 4 weken de tijd om alles te regelen. 30-09 nog niets gehoord. Dus maar even gebeld. Daar konden ze mij vertellen dat internet zo goed als klaar was en morgen of overmorgen een brief kreeg. Maar TV was nog in behandeling omdat REKAM nog geen prik op de kabel had gezet. Mijn gevoel was meteen, Caiway was te laat met het bij REKAM aanvragen van een her aansluiting(huis heeft ruim jaar te koop gestaan, vandaar een afsluiting). Dus leuk internet was voor elkaar maar geen prik dus heb er nog niets aan. Op 03-09 de kabel modem opgehaald nog even nagevraagd wat de status was van de TV. Daar kreeg ik te horen dat vanwege de vertraging het abonnement pas november in gaat. Ik terug naar huis, ligt er een brief van Caiway op de grond, ik kon digitaal starterspakket ophalen. Omdat ik er net geweest was had ik geen zin om terug te gaan. 5-9 het digitaal starterspakket opgehaald + een splitter en kabel voor naar de modem, die ze vergeten waren bij de internetmodem te doen. Thuis komende ervan uit gaande dat we prik hebben de boel aangesloten. Nee hoor nog geen prik. Op 7-10 krijg ik tot mij verbazing een brief van REKAM met een automatische incasso voor de her aansluitkosten van ruim 50 euro. Dus neem een dienst af bij Caiway, die vervolgens tijd genoeg hadden om alles in te regelen, moet ik aan een 2de partij nog eens de aansluitkosten betalen? Om nog meer vertraging te meiden heb ik deze incasso maar ingevuld en meteen opgestuurd.

Ik weet dat bij Ziggo, ziggo de aansluitkosten voor hun rekening nemen.
Weet iemand hoe dit zit bij Caiway? Mijn ervaringen met Caiway begint dus al met enig frustratie.
Pagina: 1 2 Laatste