Ik ben net een klein maandje een nieuwe klant bij Caiway.
Sinds de oplevering is mijn verbindnig niet stabiel.
De monteur van TNS (Tower Network Systems) is inmiddels 3X langsgeweest en 3X gemeten en geconstateerd dat de het signaal prima is. Rechtstreeks op de groene kabel, maar ook aan het "einpunt" van de eigen coax bekabeling. Ik heb inmiddels de kabels en de splitter vervangen.
Vandaag heeft de helpdesk van Caiway de hoorn erop gegooid.
Infra:
Groen kabel --> Coax (3 meter) --> Splitter (Hirschman) --> Coax (3 meter) --> Arris Modem (TM722) --> Linksys WRT160Nv2 (PPPoE) --> Rest van mijn netwerk
Symtomen:
1: Verbinding valt regelmatig weg, ik verlies het IP adres
2: Verbinding is regelmatig zeer traag 200/300 Kb/s (ik heb Ultra abo)
De problemen komen zeer onregelmatig voor, als de verbinding o.k. is dat is deze ook rete snel (3,8 MB/s op Hitnews)
De problemen komen ook voor als ik het modem rechstreeks op de groene Caiway kabel aansluit.
Vandaag vroeg de helpdesk "meneer kunt u de splitter vervangen".
Ik antwoord, meneer het modem staat rechtstreeks op de groene kabel.
Helpdesk: "wilt u de splitter vervangen en de coax kabel"
Ik (zucht) ok, ik heb de coax en de splitter vervangen,
Helpdesk: "Ja, ik zie nu dat uw splitter kapot is"
Ik: "meneer, het modem staat RECHSTREEKS op de groene kabel"
Helpdek: "Ja, maar ik zie nu een verschil."
en ga zo maar door.
Ik heb zelf 10 jaar ervaring in de IT en satelliet is mijn hobby dus ik denk te weten waar ik het over heb. En dus vaak genoeg een F connectortje gemonteerd.
Wat is nou mijn vraag?
Sinds de oplevering is mijn verbindnig niet stabiel.
De monteur van TNS (Tower Network Systems) is inmiddels 3X langsgeweest en 3X gemeten en geconstateerd dat de het signaal prima is. Rechtstreeks op de groene kabel, maar ook aan het "einpunt" van de eigen coax bekabeling. Ik heb inmiddels de kabels en de splitter vervangen.
Vandaag heeft de helpdesk van Caiway de hoorn erop gegooid.
Infra:
Groen kabel --> Coax (3 meter) --> Splitter (Hirschman) --> Coax (3 meter) --> Arris Modem (TM722) --> Linksys WRT160Nv2 (PPPoE) --> Rest van mijn netwerk
Symtomen:
1: Verbinding valt regelmatig weg, ik verlies het IP adres
2: Verbinding is regelmatig zeer traag 200/300 Kb/s (ik heb Ultra abo)
De problemen komen zeer onregelmatig voor, als de verbinding o.k. is dat is deze ook rete snel (3,8 MB/s op Hitnews)
De problemen komen ook voor als ik het modem rechstreeks op de groene Caiway kabel aansluit.
Vandaag vroeg de helpdesk "meneer kunt u de splitter vervangen".
Ik antwoord, meneer het modem staat rechtstreeks op de groene kabel.
Helpdesk: "wilt u de splitter vervangen en de coax kabel"
Ik (zucht) ok, ik heb de coax en de splitter vervangen,
Helpdesk: "Ja, ik zie nu dat uw splitter kapot is"
Ik: "meneer, het modem staat RECHSTREEKS op de groene kabel"
Helpdek: "Ja, maar ik zie nu een verschil."
en ga zo maar door.
Ik heb zelf 10 jaar ervaring in de IT en satelliet is mijn hobby dus ik denk te weten waar ik het over heb. En dus vaak genoeg een F connectortje gemonteerd.
Wat is nou mijn vraag?
- Heeft iemand dergelijke ervaring met de Caiway verbinding.
- Weet iemand een goede tool om vanaf mijn kant de internet verbinding te monitoren (netwok monitor kan natuurlijk, maar wellicht dat er specifiekere tools zijn)