Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:49
Zelf heb ik een set met Zensor 3 fronts + Vokal center en Zensor 1 rears. Doelbewust heb ik voor de Zensor 3's gekozen, aangezien ik bij een luistertest de Zensor 5 en 7 wat teveel (overheersende) bass vond geven en de 1's net wat te weinig.
De (low cost) subwoofer die ik had staat nu op zolder. Ieder zijn smaak natuurlijk, dus zeker eens gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hann1BaL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:00:
[...]

Dat is lastig te kiezen.
Ik zou persoonlijk kiezen voor Zensor 7 als fronts, omdat muziek vaak 2.0 is en de sub niet gebruikt. Ik heb een voorkeur om de 7's het werk te laten doen en niet met LFE+main te gaan spelen.

Iemand anders kan het omgekeerde adviseren. Beiden prima keuzes

Mocht je in de buurt van Utrecht wonen, ben je welkom eens te komen luisteren.
NuKeM schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:21:
Zelf heb ik een set met Zensor 3 fronts + Vokal center en Zensor 1 rears. Doelbewust heb ik voor de Zensor 3's gekozen, aangezien ik bij een luistertest de Zensor 5 en 7 wat teveel (overheersende) bass vond geven en de 1's net wat te weinig.
De (low cost) subwoofer die ik had staat nu op zolder. Ieder zijn smaak natuurlijk, dus zeker eens gaan luisteren.
kijk das fijn, gelijk al 2 tegenstrijdige adviezen 8)7.

Ik ben in Amersfoort wezen luisteren en vond de 7 beter klinken dan de 1. ik weet alleen niet of dit kwam door het gebrek aan laag of dat ook het midden en hoog zuiverder was. Helaas kon/heb ik niet geluisterd naar de 7’s en de 1’s+sub. In Amersfoort werden de 7’s en 1’s aangeraden en in Zwolle werden dan juist weer de 1’s als front en rear met een sub aangeraden omdat je dan in alle hoeken dezelfde geluidsbron hebt (evenwichtiger beeld).

Ik lees juist vaak dat je de sub al het laag, waar hij goed in is, moet laten doen (tot ±100hz) ook al heb je vloerstaanders, er van uitgaande dat je een redelijk sub hebt.
Wordt het LFE kanaal trouwens doorgestuurd naar vloerstaanders als je geen sub gebruikt?

Ik kom nu van Panasonic melkpakjes af dus alles klinkt beter. Om echt verschil te horen en te bedenken wat ik prettig vind is nog een uitdaging :?. Ik hoorde overigens wel duidelijk verschil met de kef Q500 dat klonk wat doffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jahaa! schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:03:
Wat zouden jullie adviseren? Zensor 7 als fronts en de 1 als rear of de zensor 3 of 1 als front en rear met een goeie sub?
Ik heb in eerste instantie dezelfde afweging gemaakt, maar ik vond de Zensor 1 behoorlijk minder klinken. Veel minder vol en helder en inderdaad ook minder bass. De Zensor 7 klinkt ook net even wat lekkerder dan de 5. In tegenstelling tot t3q vond ik de Lektor 6 ronduit slecht, rommelig, onduidelijke spraak en daarnaast ook nog minder mooi.

De Zensor 7 als fronts, Zensor Vokal als center en 1's op stands achter in combinatie met de E-12F sub vormen samen een set met de Marantz NR-1605 die zo fijn klinkt, ik vind het de investering waard _/-\o_
De versterker gooit de subwoofer uit wanneer hij op Stereo staat, de fronts kunnen namelijk prima de bass van muziek weergeven (beter dan de sub imho). Bij films schakelt de sub vanzelf aan en komen de dreunen uit de hoek van de woonkamer goed hard binnen.

Overigens moet je niet vergeten dat er bij de meeste zaken (Klubben, Hificorner, Avtrader) behoorlijk wat mogelijkheden zijn met de prijs. Enkel via mail kreeg ik al 15% korting op de totaalprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Jahaa! schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:24:
[...]

[...]

kijk das fijn, gelijk al 2 tegenstrijdige adviezen 8)7.
Dat komt omdat er verschillende wegen zijn die naar Rome leiden en de iedereen zijn eigen beslissing zal moeten maken. Er is geen juiste beslissing, maar alleen een beslissing die bij je past.

Bij HiFi Klubben heb ik zelf ook mijn set gehaald, bestaande uit:
2x Zensor 7
1x Zensor Vokal
2x Zensor 1
1x Sub E12-F
1x Marantz SR6008

Ik was een jaar geleden 2200,- kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Hier de volgende opstelling:

2x Zensor 7
1x Zensor Vokal
2x Zensor 1
1x DIY sub
1x Onkyo 609

Totale investering ca. 2500,- en nog steeds zeer in m'n nopjes mee.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
Hann1BaL schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:22:
[...]

Dat komt omdat er verschillende wegen zijn die naar Rome leiden en de iedereen zijn eigen beslissing zal moeten maken. Er is geen juiste beslissing, maar alleen een beslissing die bij je past.
Uiteraard.

HIFI Klubben stond ook als volgende op mijn lijstje om langs te gaan. (Utrecht of Hilversum)

Vorige week in Amersfoord geweest en daar kreeg ik al gelijk een mooie 'speciale' aanbieding van 20% op de speakers. Met een receiver erbij moet er dus genoeg te onderhandelen zijn merk ik al.
J0YR1D3R schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:27:

Ik heb in eerste instantie dezelfde afweging gemaakt, maar ik vond de Zensor 1 behoorlijk minder klinken. Veel minder vol en helder en inderdaad ook minder bass. De Zensor 7 klinkt ook net even wat lekkerder dan de 5.
Dat doet mijn vermoede dus al een beetje bevestigen dat de 7 ook in midden en hoog wat beter is (wel vaker als ervaring voor bij horen komen).

Ik denk dat ik dan toch voor de 7's ga met de 1 als rears en een vokal. Qua receiver ben ik er nog niet uit waarschijnlijk een Denon X3100w of marantz 6009. Ik ben er alleen nog niet voor me zelf uit of ik het gebrek aan HDCP2.2 een deal breaker vind. Nog even getwijfeld aan een NAD T758 met de upgrade module. maar de upgrade is ook de half bakke upgrade dus schiet ik nog niks mee op.

Wat betreft de sub; voor m'n gevoel hegt ik ook minder waarde aan het laag. Merk al snel dat ik het té vind (ook voor de buren). Echter kom ik nu van een boomboom sub af die bij panasonic kant-en-klaar setje zat dus dat geeft ook een vertroebeld beeld. Een goeie komt dan wellicht later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik kijk zelf regelmatig films en heb de complete set (Zensor 7 + Zensor Vokal + Zensor 1) geluisterd met en zonder sub bij Klubben in Amsterdam. Met muziek doet die subwoofer er niet toe, maar bij films heeft hij echt wel meerwaarde. Ik ben het met je eens dat hij op het eerste gezicht wat té kan zijn, maar dat ligt er ook een beetje aan hoe je hem instelt.

Ik kom zelf van een simpele Onkyo 5.1 set af maar de subwoofer van Dali is toch van een heel ander kaliber. De lage tonen gaan veel dieper en zijn vooral veel strakker. De grootste verbetering vind ik overigens de center, de spraak is veel helderder en duidelijker. Denk wel een ondergewaarde speaker in de meeste sets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

J0YR1D3R schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:09:
Ik kijk zelf regelmatig films en heb de complete set (Zensor 7 + Zensor Vokal + Zensor 1) geluisterd met en zonder sub bij Klubben in Amsterdam. Met muziek doet die subwoofer er niet toe, maar bij films heeft hij echt wel meerwaarde. Ik ben het met je eens dat hij op het eerste gezicht wat té kan zijn, maar dat ligt er ook een beetje aan hoe je hem instelt.

Ik kom zelf van een simpele Onkyo 5.1 set af maar de subwoofer van Dali is toch van een heel ander kaliber. De lage tonen gaan veel dieper en zijn vooral veel strakker. De grootste verbetering vind ik overigens de center, de spraak is veel helderder en duidelijker. Denk wel een ondergewaarde speaker in de meeste sets :)
Een goede sub hoeft dan ook niet hard te gaan. Mensen denken dat de sub is om zo hard mogelijk bass te laten horen. Daar is de sub niet voor bedoeld. Het bereik van geluid wordt gewoon veel groter en daarmee wordt de ervaring drastisch verrijkt. Kun je zonder? Absoluut, maar je kunt ook zonder rear speakers en center speaker.

Ga films zoals Interstellar kijken en je begrijpt wat ik bedoel. Het is wel iets wat je er altijd bij kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

Dreke008 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:44:
[...]

Heb zelf de sr7007, bevalt prima, zie voetnoot.

Kan alleen bevestigen dat de t748 voortreffelijk klinkt, ook gehad voordat ik de sr7007 nam.
Enigste reden dat ik hem weggedaan had is dat hij te weinig kon.
Geen app ondersteuning, geen internet radio ect, voor de rest voortreffelijk geluid.
Ik vind wel dat de NAD T748 een heel klein voedinkje heeft? Ben ik niet gewend van ze. Ik ben gewend van NAD dat ze altijd van die zware ringkerntrafo's gebruiken.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:45:
[...]

Een goede sub hoeft dan ook niet hard te gaan. Mensen denken dat de sub is om zo hard mogelijk bass te laten horen. Daar is de sub niet voor bedoeld. Het bereik van geluid wordt gewoon veel groter en daarmee wordt de ervaring drastisch verrijkt. Kun je zonder? Absoluut, maar je kunt ook zonder rear speakers en center speaker.

Ga films zoals Interstellar kijken en je begrijpt wat ik bedoel. Het is wel iets wat je er altijd bij kan plaatsen.
Bij mijn Onkyo set ging hij vooral hard, bij deze Dali's vult hij vooral de fronts aan. Komt ook omdat hij beter is ingesteld en de versterker meer mogelijkheden heeft hier voor. Interstellar heb ik nog op mijn vorige set gekeken, maar zal hem eens erbij pakken als test :) Gelukkig staat de subwoofer in de uitbouw en heeft de buurman die niet, veel last zal hij er niet van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Audione0 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:21:
[...]

Ik vind wel dat de NAD T748 een heel klein voedinkje heeft? Ben ik niet gewend van ze. Ik ben gewend van NAD dat ze altijd van die zware ringkerntrafo's gebruiken.
Ik ben begonnen met een Marantz SR5500 en waar deze bij hoog volume nogal eens over zijn huig ging geeft de NAD geen krimp. Het wattage zegt echt niets, dat was van de Marantz namelijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:54:
[...]

Ik ben begonnen met een Marantz SR5500 en waar deze bij hoog volume nogal eens over zijn huig ging geeft de NAD geen krimp. Het wattage zegt echt niets, dat was van de Marantz namelijk hoger.
Ja klopt zegt indd niets, alleen als je laag rendement speakers gebruikt kan het problemen geven, maar dan moet je wel heel erg hard gaan. Maar wat ik hierboven zei, ben ik niet gewend van ze.
Die 7x40 watts zijn indd de echte watts ipv bonkyo 7x200 8)7. Terwijl er ook weer onky's zijn waarbij de wattage wel eerlijk vermeldt worden. Geen pijl op trekken

Gelukkig zijn er merken die gewoon eerlijk zijn :)

[ Voor 20% gewijzigd door Audione0 op 01-04-2015 22:44 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
Hann1BaL schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:45:
[...]

Dat lijkt inderdaad dan de beste optie (later bij plaatsen). En nu te investeren in staande speakers.

Afgelopen weekend weer wezen luisteren.
Ik kwam in eerste instantie voor de zensor 7, zoals eerder aangegeven, maar was nieuwsgierig of ik duidelijk verschil zou horen met wat duurder speakers. Ik heb toen ook de IKON 5 beluisterd (zou qua voormaat weer iets betere WAF hebben). die is in het hoog en midden duidelijk iets strakker/zuiverder alleen miste toch dat 'volle' van de 7. Toen dacht die grappenmaker (verkoper) laat ik hem ook de IKON 6 horen. Waardoor het voor mij wel heel moeilijk werdt (lees opslag verliefd) Die heeft het beste van beide, strakke van de IKON 5 en het volle van de zensor 7.

De beste man gaf aan dat de fronts en de center uit de zelfde serie moet zijn alleen dat de rears uit een andere serie kunnen komen omdat die weinig doen. Ik begreep juist dat alles zo veel mogelijk het zelfde moet zijn. niet alleen de zelfde serie maar ook het liefst zelfde type (bron: andere verkoper/Internet). Ik kan hier wat meer inkomen omdat het geluid dan beter geplaatst kan worden in 5.0 surround. Wat is jullie ervaring hiermee?

De beste man raade de lektor 1 aan als rears zowel bij de IKON als de zensor set (denk dat hij ze kwijt moest had er ook wat korting op).

Met wat korting was de IKON set met lektors als rear 400€ duurder dan de zensor set. Ik hoorde duidelijk verschil en ken mezelf dat ik er waarschijnlihj spijt van ga krijgen als ik nu niet die extra investeringen doe. What has been heart can never be unheart.

Echter heb ik toch die twijfels of de rears niet uit de zelfde serie moet komen. Met de IKON 1 als rears zou het verschil oplopen richting de 700 wat wel weer erg veel is.

[dubio] 8)7 [/dubio]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
Jahaa! schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:02:
[...]

Dat lijkt inderdaad dan de beste optie (later bij plaatsen). En nu te investeren in staande speakers.

Afgelopen weekend weer wezen luisteren.
Ik kwam in eerste instantie voor de zensor 7, zoals eerder aangegeven, maar was nieuwsgierig of ik duidelijk verschil zou horen met wat duurder speakers. Ik heb toen ook de IKON 5 beluisterd (zou qua voormaat weer iets betere WAF hebben). die is in het hoog en midden duidelijk iets strakker/zuiverder alleen miste toch dat 'volle' van de 7. Toen dacht die grappenmaker (verkoper) laat ik hem ook de IKON 6 horen. Waardoor het voor mij wel heel moeilijk werdt (lees opslag verliefd) Die heeft het beste van beide, strakke van de IKON 5 en het volle van de zensor 7.

De beste man gaf aan dat de fronts en de center uit de zelfde serie moet zijn alleen dat de rears uit een andere serie kunnen komen omdat die weinig doen. Ik begreep juist dat alles zo veel mogelijk het zelfde moet zijn. niet alleen de zelfde serie maar ook het liefst zelfde type (bron: andere verkoper/Internet). Ik kan hier wat meer inkomen omdat het geluid dan beter geplaatst kan worden in 5.0 surround. Wat is jullie ervaring hiermee?

De beste man raade de lektor 1 aan als rears zowel bij de IKON als de zensor set (denk dat hij ze kwijt moest had er ook wat korting op).

Met wat korting was de IKON set met lektors als rear 400€ duurder dan de zensor set. Ik hoorde duidelijk verschil en ken mezelf dat ik er waarschijnlihj spijt van ga krijgen als ik nu niet die extra investeringen doe. What has been heart can never be unheart.

Echter heb ik toch die twijfels of de rears niet uit de zelfde serie moet komen. Met de IKON 1 als rears zou het verschil oplopen richting de 700 wat wel weer erg veel is.

[dubio] 8)7 [/dubio]
Op een gegeven moment moet je en keuze maken en een grens trekken, vooral bij audio ;) Ik heb zelf 2 harman kardon boxjes achter hangen omdat ik niet veel films kijk en ik moet zeggen dat het niet opvalt. Je front speakers zijn icm je center speaker toch het belangrijkste bij films. Rears zijn effect speakers niet 80% van hun tijd omgevingsgeluid weergeven en afentoe een uitgebreider effect.

Ps. waar heb je de Ikons beluisterd en wat gaan ze je kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
De verkoper staat er niet voor jou ,maar om te verkopen en een goede verkoper weet donders goed hoe hij op je geweten moet inspelen!
Ik heb zelf bewust gekozen om de laatste luistersessie niet de Ikon6 te beluisteren omdat ik wist dat deze beter klonk dan de zenzor7 en een complete set ver boven mijn budget zat!
Ik heb nu de serie met sensor 7 wat leuk klinkt en ben er tevreden mee.
Trouwens wat bij mij ook nog mee speelde is dat ik te weinig gewoon in de bank zit om alleen muziek te luisteren!

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
tita_tovenaar schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:45:
De verkoper staat er niet voor jou ,maar om te verkopen en een goede verkoper weet donders goed hoe hij op je geweten moet inspelen!
Ik heb zelf bewust gekozen om de laatste luistersessie niet de Ikon6 te beluisteren omdat ik wist dat deze beter klonk dan de zenzor7 en een complete set ver boven mijn budget zat!
Trouwens wat bij mij ook nog mee speelde is dat ik te weinig gewoon in de bank zit om alleen muziek te luisteren!
Dat ligt eraan wat je insteek is, wil je de klant het beste verkopen rond zijn budget of wil je hetgeen verkopen waar je het meeste op verdient ;) Als je weet dat je de klant nog blijer kan maken met zijn aankoop door een iets duurder product te verkopen dan ben je stom als je het niet doet. Je verdient meer en de klant is blij dat je meedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:05:
[...]

Op een gegeven moment moet je en keuze maken en een grens trekken, vooral bij audio ;) Ik heb zelf 2 harman kardon boxjes achter hangen omdat ik niet veel films kijk en ik moet zeggen dat het niet opvalt. Je front speakers zijn icm je center speaker toch het belangrijkste bij films. Rears zijn effect speakers niet 80% van hun tijd omgevingsgeluid weergeven en afentoe een uitgebreider effect.
Ik blijf het een moeilijke zaak vinden. Met het ene vak vibrations dat ik heb gehad snap ik de logica van het zoveel mogelijk het zelfde hebben. De man gaf zelf ook aan egt de center uit de zelfde serie te hebben omdat je anders allemaal rare vervormingen krijgt. Daarmee gooit hij eigenlijk ook zn eigen glazen in door dan de rears wel anders aan te bevelen. Lijkt me om het geluid egt presies te plaatsen in serround dat je zo veel mogelijk het zelfde wilt hebben. Ik wil ook niet een dure investering doen in de fronts wat vervolgens negatief wordt beïnvloed door de rears.

Maar goed ik ben totaal geen ervarings deskundige op het gebied van geluid dus daarom moet ik ook wat meer op jullie mening af gaan.
jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:05:

Ps. waar heb je de Ikons beluisterd en wat gaan ze je kosten?
Ik ben bij hifi klubben in Utrecht geweest. Ze gaven 150e op de IKON 6 en 100e korting op de IKON vokal, rears weet ik niet. Was een inshop aanbieding in maart en april zei hij.
tita_tovenaar schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:45:
Naja ik ben er zelf ook heengegaan om vershillende te horen. Dus ik wou ook weten of ik nou egt verschil/verbetering zou horen met duurdere speakers.
Ik ben er wel veel beter geholpen voor mijn gevoel dan een eerdere winkel, veel minder opdringerig.

Er zat nu een verschil van 120e tussen per speakers. Alleen als je de hele set dan neemt wordt het verschil wel weer erg groot.
Ik ben er nog niet helemaal uit. De zensor serie is prima voor films etc. Ik luister ook wel vaak muziek alleen niet van hoge kwaliteit.
Ik heb nog een offerte aanvraag bij een andere zaak uit staan, daar hoor ik hopelijk vandaag wat over. Als die goed is ga ik daar nog langs en hak ik daar de knoop door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:16
Jahaa! schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:49:

[...]

Ik ben bij hifi klubben in Utrecht geweest. Ze gaven 150e op de IKON 6 en 100e korting op de IKON vokal, rears weet ik niet. Was een inshop aanbieding in maart en april zei hij.

[...]

Naja ik ben er zelf ook heengegaan om vershillende te horen. Dus ik wou ook weten of ik nou egt verschil/verbetering zou horen met duurdere speakers.
Ik ben er wel veel beter geholpen voor mijn gevoel dan een eerdere winkel, veel minder opdringerig.

Er zat nu een verschil van 120e tussen per speakers. Alleen als je de hele set dan neemt wordt het verschil wel weer erg groot.
Ik ben er nog niet helemaal uit. De zensor serie is prima voor films etc. Ik luister ook wel vaak muziek alleen niet van hoge kwaliteit.
Ik heb nog een offerte aanvraag bij een andere zaak uit staan, daar hoor ik hopelijk vandaag wat over. Als die goed is ga ik daar nog langs en hak ik daar de knoop door.
Was die 150 euro korting op de IKON 6 MKII per speaker of per set? Toevallig ook een bijpassende prijs gekregen op een reciever, bijv de NAD T748v2?

Ik heb nu ook een offerte liggen met ongeveer 5% korting, gratis kabels en daar zit ook wel aan huis service bij.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
Morpheusk schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:42:
[...]

Was die 150 euro korting op de IKON 6 MKII per speaker of per set? Toevallig ook een bijpassende prijs gekregen op een reciever, bijv de NAD T748v2?

Ik heb nu ook een offerte liggen met ongeveer 5% korting, gratis kabels en daar zit ook wel aan huis service bij.
Was per speaker de korting, Dus ruim 20%. Voor de receiver heb ik geen prijs gevraagd. De receiver die ik wil is daar zoizo al 100e duurder dan ik elders gezien had. Hij adviseerde ook de nad t748 te nemen echter vind ik de beperkte hdmi mogelijkheden een dealbreaker. :?

Welke vesteging ben jij geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:01
Jahaa! schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:22:
[...]

Was per speaker de korting, Dus ruim 20%. Voor de receiver heb ik geen prijs gevraagd. De receiver die ik wil is daar zoizo al 100e duurder dan ik elders gezien had. Hij adviseerde ook de nad t748 te nemen echter vind ik de beperkte hdmi mogelijkheden een dealbreaker. :?

Beperkte HDMI is makkelijker op te lossen dan een receiver die minder mooi geluid levert ;). In het eerste geval koop je nog een los kastje erbij of prik je gewoon een deel in de TV en een deel in de receiver (er zit toch ARC op). In het tweede geval heb je jarenlang een verminderde luisterervaring. Ik ben na een half jaar nog steeds ontzettend te spreken over het geluid van de T748 en blij dat dat verkoper me overtuigde om die te nemen. Hoewel het menu niet altijd even duidelijk is, is het geluid van de receiver geweldig.

Afgelopen week The Conjuring op blu ray thuis gekeken vanaf de PS3 en het geluid was werkelijk overweldigend. Ik heb twee IKON 6 MK2 staan en de NAD T748 en ik viel soms zowaar van de bank van het ontzettend goede geluid. Nu nog een sub, center en 2 rears en het feest is compleet, maar dat geld heb ik er nu nog even niet voor over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Jahaa! schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:22:
[...]

Dat is een leuke korting. Wat ik volgens de geleerden mag geloven past op Dali speakers het beste een warm klinkende receiver, omdat anders het hoog te overheersend wordt. NAD schijnt dus perfect op de Dali's aan te sluiten.

Ik ben niet bij een keten geweest maar bij een speciaalzaakje wat door een echtpaar gerund wordt www.versnelhifi.nl. Dus ik denk dat daar de marges sowieso wat kleiner zijn, maar 20% verschil is wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techhuis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-05-2021
Dali's moet je nooit indraaien zegt Dali zelf ook,hun techniek zorgt voor een perfecte stereoweergave als ze recht staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
AlexV schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:23:
[...]

Beperkte HDMI is makkelijker op te lossen dan een receiver die minder mooi geluid levert ;). In het eerste geval koop je nog een los kastje erbij of prik je gewoon een deel in de TV en een deel in de receiver (er zit toch ARC op). In het tweede geval heb je jarenlang een verminderde luisterervaring. Ik ben na een half jaar nog steeds ontzettend te spreken over het geluid van de T748 en blij dat dat verkoper me overtuigde om die te nemen. Hoewel het menu niet altijd even duidelijk is, is het geluid van de receiver geweldig.

Afgelopen week The Conjuring op blu ray thuis gekeken vanaf de PS3 en het geluid was werkelijk overweldigend. Ik heb twee IKON 6 MK2 staan en de NAD T748 en ik viel soms zowaar van de bank van het ontzettend goede geluid. Nu nog een sub, center en 2 rears en het feest is compleet, maar dat geld heb ik er nu nog even niet voor over :P
Heb je al nagedacht over de center en de rears? Ik ben er eigenlijk wel over uit dat ik als rears Dali Zensor 1 zou willen gaan inzetten. Puur omdat dit alleen voor de surround effecten is denk ik niet dat ik de meer prijs van een Dali Ikon MK2 waard vindt €149 <> €379. En bij stereomuziek gebruik je deze speakers niet. Ook zijn ze net een slagje lager qua maatvoering. De Ikon 1 is vrij lang in verhouding met de breedte.

Wel twijfel ik over de center of ik een Zensor Vokal of een Ikon Vokal 2 zou aanschaffen naast de Ikon 6 Mk2 i.c.m. een NAD T748. De winkel adviseerde mij eigenlijk wel een Ikon Vokal als dit mogelijk was. Maar het kan zijn dat je de verschillen niet noemenswaardig zijn of niet in die mate merkt dat het niet goed klinkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 18-04-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Morpheusk schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:42:
[...]

Heb je al nagedacht over de center en de rears? Ik ben er eigenlijk wel over uit dat ik als rears Dali Zensor 1 zou willen gaan inzetten. Puur omdat dit alleen voor de surround effecten is denk ik niet dat ik de meer prijs van een Dali Ikon MK2 waard vindt €149 <> €379. En bij stereomuziek gebruik je deze speakers niet. Ook zijn ze net een slagje lager qua maatvoering. De Ikon 1 is vrij lang in verhouding met de breedte.

Wel twijfel ik over de center of ik een Zensor Vokal of een Ikon Vokal 2 zou aanschaffen naast de Ikon 6 Mk2 i.c.m. een NAD T748. De winkel adviseerde mij eigenlijk wel een Ikon Vokal als dit mogelijk was. Maar het kan zijn dat je de verschillen niet noemenswaardig zijn of niet in die mate merkt dat het niet goed klinkt.
Het beste is natuurlijk om alle speakers (behalve de sub, kan ook van een ander merk) van dezelfde serie te hebben. Ik wil soweiso de center ook uit de Ikon serie, de rears is ook nog een optie om Zensor te nemen omdat ze idd geen overdreven grote rol spelen. Toch denk ik dat ik zoiets laat afhangen van luisterervaring in de winkel, ik kan er tot nu toe nog te weinig over zeggen om echt een goede beslissing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
AlexV schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:12:
[...]

Het beste is natuurlijk om alle speakers (behalve de sub, kan ook van een ander merk) van dezelfde serie te hebben. Ik wil soweiso de center ook uit de Ikon serie, de rears is ook nog een optie om Zensor te nemen omdat ze idd geen overdreven grote rol spelen. Toch denk ik dat ik zoiets laat afhangen van luisterervaring in de winkel, ik kan er tot nu toe nog te weinig over zeggen om echt een goede beslissing te maken.
Voordeel van hier is dat ik alles eerst op proef kan krijgen. Dus dan kan ik thuis mooi de verschillen luisteren tussen tussen de rears en centers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het verschil tussen de Zensor Vokal en de Ikon Vokal is groot; laatstgenoemde is een stuk rustiger terwijl de Zensor Vokal schreeuwerig is. Ik zou zweren bij de Ikon de Vokal maar dat is een kwestie van smaak. Thuis luisteren is de enige manier om er achter te komen welke van de twee je het fijnst vindt klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Maar merk je dit ook bij films waar deze alleen voor de stemmen wordt gebruikt? Want ik verwacht niet dat ik concerten ga beluisteren in 5.1. En bij stereomuziek gebruik je de vokal niet.

Jij geeft ongeveer precies het zelfde aan wat de winkel aangeeft, heb jij zelf de verschillen beluisterd?
Zo ja, met welk fragment kon je dit goed horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Morpheusk schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:26:
Maar merk je dit ook bij films waar deze alleen voor de stemmen wordt gebruikt? Want ik verwacht niet dat ik concerten ga beluisteren in 5.1. En bij stereomuziek gebruik je de vokal niet.

Jij geeft ongeveer precies het zelfde aan wat de winkel aangeeft, heb jij zelf de verschillen beluisterd?
Zo ja, met welk fragment kon je dit goed horen?
Ik proef bij jou dat je vooral goede kwaliteit muziek wilt en de Ikons hebt gekozen. Als films een beetje bijzaak is, dan kun je zomaar wel eens prima wegkomen met de Zensor Vokal (die ik zelf ook heb en echt goed vond klinken.) Ik heb dan wel een heel Zensorset, omdat ik het verschil tussen de Ikon en de Zensor te klein vond en het prijsverschil wel groot was.

Ik denk dat je voor films prima uit kan met een Zensor Vokal, gezien het niet je hoofdgebruik wordt. Het is vooral voor stemgeluid.

Idealiter maak je je set compleet met dezelfde serie voor het meest homogene resultaat, maar ik denk dat het de moeite waard is dit te testen, gezien je aangaf dat je dat kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Welke kabels gebruiken de Dali Ikon 6 eigenaren hier? Mijn dealer adviseert Audio Quest X-2 of Type 2, zelf leek mij de SLiP 14/4 ook wel wat omdat ik deze later zou kunnen verwerken in de muur.

Bij Type 2 wordt er ook gesproken over een termination kit, zorgt dit ervoor dat je van 4 aderig naar 2 aderig gaat? Als je dus bi-wire de boel aan zou aansluiten heb je geen termination kit nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Ik gebruik zelf 2,5mm² speaker kabel wat ik al 26 jaar heb en koste toen ergens tussen de f0,50 - f0,75 p/m.
Ik zelf vind het zonde om tussen de 5 a 7 euro uit te geven aan speaker kabel als je al goede 2,5mm² kabel van tussen de 1 a 2,5 euro kan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

tita_tovenaar schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:47:
Ik gebruik zelf 2,5mm² speaker kabel wat ik al 26 jaar heb en koste toen ergens tussen de f0,50 - f0,75 p/m.
Ik zelf vind het zonde om tussen de 5 a 7 euro uit te geven aan speaker kabel als je al goede 2,5mm² kabel van tussen de 1 a 2,5 euro kan kopen!
Met tita_tovenaar eens.Zeker als het over korte afstanden gaat en weinig risico op interferentie door de powerkabels goed gescheiden te houden, dan is het het niet waard. En je winkel adviseert altijd de dure kabels, omdat de marge daar nogal interessant op is. Maar over dit onderwerp is een ongekend lange thread of GoT beschikbaar. Dus verwacht geen eensgezindheid op dit vlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Dus met andere worden gewoon lekker de gratis kabel Audio Quest X-2 nemen die ik erbij kan krijgen.
Type 2 is tegen bij betaling, maar dan die kabel kan alleen gebruikt worden i.c.m. banaanpluggen dus dat zijn dan ook weer extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Morpheusk schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:37:
Dus met andere worden gewoon lekker de gratis kabel Audio Quest X-2 nemen die ik erbij kan krijgen.
Type 2 is tegen bij betaling, maar dan die kabel kan alleen gebruikt worden i.c.m. banaanpluggen dus dat zijn dan ook weer extra kosten.
Ik zou dat doen, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
lekker naar praktische eigenshappen kijken: is de kabel dik en lang genoeg? Plat en/of soepel ivm wegwerken, altijd handig. Kleur kan soms ook handig zijn, als'ie in het zicht ligt.

Rest van het geld investeren in speakers (naar mijn mening het onderdeel waar de meeste winst kan worden gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Eindelijk de knoop doorgehakt. Volgende week worden ze thuis neer gezet op proef en als ze bevallen worden ze later omgeruild als de nieuwe binnen zijn.

Omdat de speakers maar op 2 meter afstand uit elkaar komen te staan verwacht de winkelier dat ik zelfs geen center nodig heb. Maar ik krijg deze er wel bij om uit te proberen. :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 07-05-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heb je wel eens een film gekeken met en zonder center? De center is dan juist een van de belangrijkste speakers uit de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Ik heb hier ook maar +/- 2m tussen de speakers maar ik wil de center echt niet missen.Daar is het verschil veelte groot voor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
J0YR1D3R schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:10:
Heb je wel eens een film gekeken met en zonder center? De center is dan juist een van de belangrijkste speakers uit de set.
tita_tovenaar schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:50:
Ik heb hier ook maar +/- 2m tussen de speakers maar ik wil de center echt niet missen.Daar is het verschil veelte groot voor .
Ik ga het mee maken tijdens het proefluisteren. Bij een volledige 5.1 set raadde hij het wel aan maar bij 3.0/3.1 was het wellicht niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 11:39
Maakt het veel uit of ik een Zensor Vokal voor/onder de tv zet, of dat ik hem (wel omhoog gericht) op de plek van de cd-speler zet?

Excuus voor de brakke foto:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2akd0qv.jpg

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Onder de TV zal net iets beter klinken!
Maar qua kabel lengte maakt het niet veel uit ,dus gewoon allebei uitproberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Zoals ik al aangaf heb ik de ikon's 6 mk2 nu op luisterproef en inmiddels laten bestellen. Nu was ik op zoek naar 2e hands surrounds. En tijdens het ophalen bleek de verkoper ook ikon's 7 mk2 van de hand te willen doen. Afijn, deze dus ook meegenomen O-) .

Maar wat zijn de groot :o Nu moet ik deze een keuze gaan maken tussen de ikon 6 of 7. Moeilijk moeilijk, hoor opzich weinig verschil. Dus of de 7 houden en de 6 nieuw in doos verkopen of net andersom. Iemand toevallig een keer voor dezelfde keuze gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:09
ik sta op het punt om een wireless speaker systeem aan te schaffen (genoeg van alle kabels).
Nu liep ik tegen de Dali Kubik Free (en eventueel met de "extra" erbij) aan.
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze set, of dat iemand kan inschatten of de audio kwaliteit een beetje "HIFI" is?

Ik ben geen super audiofiel maar kan goede geluidskwaliteit wel waarderen en hoor zeker het verschil tussen slecht en goed geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Morpheusk schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:36:
Zoals ik al aangaf heb ik de ikon's 6 mk2 nu op luisterproef en inmiddels laten bestellen. Nu was ik op zoek naar 2e hands surrounds. En tijdens het ophalen bleek de verkoper ook ikon's 7 mk2 van de hand te willen doen. Afijn, deze dus ook meegenomen O-) .

Maar wat zijn de groot :o Nu moet ik deze een keuze gaan maken tussen de ikon 6 of 7. Moeilijk moeilijk, hoor opzich weinig verschil. Dus of de 7 houden en de 6 nieuw in doos verkopen of net andersom. Iemand toevallig een keer voor dezelfde keuze gestaan?
Niet echt voor de keus gestaan, kon de Dali Ikon 6 voor een goeie prijs krijgen.
Voor wat ik toendertijd tegenkwam aan reviews komt de 6 erg goed uit de test, div. prijzen gewonnen, neutraal geluid, goeie prijs etc.

De 7 heeft meer oppervlak qua woofers, en zal dus wat meer presteren op hogere volumes en bass lijkt mij. Maar je leest er niet heel veel over. De 5 kom je ook her en der tegen, en dat is gewoon het kleine broertje die dus niet op alle vlakken mee kan doen met de 6 en 7. Die heeft zijn -3db punt op 43hz, de 6 en 7 op 39hz. (Er is nog wat verschil tussen de MK1 en MK2 modellen, maar ik neem aan dat het beide de Ikon MK2 betreft)

Ben benieuwd of dat er qua klank echt zo weinig verschil tussen zit? Misschien is het met name de bass die krachtiger is?

Let wel op dat de ene dus nieuw is als ik het goed begrijp, en de andere gebruikt. Als ze een tijdje hebben gespeeld komt de speaker qua ophanging wat meer los, en dat verschilt soms best wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 12:02

tornado61

jupiter deus est

Zojuist een zeer net setje Zensor 7's gescoord voor ongeveer 500 euro (edit: 2ehands 4 maanden oud), nou kan ik ook een mooie Marantz NR1604 voor 325 euro krijgen, is dat genoeg power voor de zensor 7? Ik woon in een gehorig huis boven 2 snel gepikeerde buren, heel hard hoeven de luidsprekers dus niet (vooral de bas). Ik ben erg gecharmeerd van de netwerkfuncties van de 1604, met name spotify. Hebben jullie misschien ook andere suggesties in dezelfde prijsklasse?

[ Voor 3% gewijzigd door tornado61 op 01-06-2015 12:06 ]

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De NR1605 heeft genoeg power, volgens mij scheelt die niet heel veel met de NR1604 dus dat zou goed moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/a/img537/8813/nUw7s0.jpg

En zo ziet alles er uitgestald uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Mogen ze straks ook nog ademen als alles op zijn plek komt te staan? De twee fronts staan nu veel te dicht tegen je meubel en ook nog eens tegen de muur lijkt het. Het is belangrijk dat ze wat "lucht" krijgen zeg maar. Ik vind het nu nog benauwd overkomen in ieder geval. (en dan praat ik alleen over de fronts, en niet de rest).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Bij de 2 linker fronts gaat er uiteraard 1 weg (De 2e rechter front staat niet op de foto). Dan komt links wat meer ruimte en rechts ook als het meubel verder naar links toe gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Morpheusk op 02-06-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 12:02

tornado61

jupiter deus est

http://hificorner.nl/hifi...rs/denon/denon-avr-x1100w de X1100-W is vandaag in de aanbieding bij de hifi-corner... Is dit genoeg voor een setje Dali Zensor 7? In de winkel waar ik gister was zeiden ze 145 watt, in de specificaties bij de hifi-corner staat 120 watt en in de tekst bij hificorner staat 80 watt...

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:36
Als complete n00b vraag ik me af of de Dali Zensor 1 ook aan te sluiten is op PC/laptop. Wat heb ik nodig om deze te verbinden?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Een simpele zoekopdracht via Google brengt me op deze link, met opmerkingen van FeaR (onze speakerguru). Er staat vast wat zinnige informatie tussen die je kunt verder helpen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

StopEcocide schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:58:
Als complete n00b vraag ik me af of de Dali Zensor 1 ook aan te sluiten is op PC/laptop. Wat heb ik nodig om deze te verbinden?
Simpel: een versterker. Je PC geeft alleen signaal uit en dus moet je een versterker hebben om de Zensors aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Ik kan voor een leuke prijs een tweetal Dali Zensor 5 krijgen. Ik heb mijn eerste receiver hier staan (overgenomen van mijn zwager), een Yamaha rx-v557. Hiervoor een z-5500, dus ik ga er zeker op vooruit.

Ik heb de speakers nog niet gehoord icm mijn receiver. Zou dit een goede match zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

luuksnijmegen schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:18:
Ik kan voor een leuke prijs een tweetal Dali Zensor 5 krijgen. Ik heb mijn eerste receiver hier staan (overgenomen van mijn zwager), een Yamaha rx-v557. Hiervoor een z-5500, dus ik ga er zeker op vooruit.

Ik heb de speakers nog niet gehoord icm mijn receiver. Zou dit een goede match zijn?
Technisch geen reden waarom niet, maar uiteindelijk is het de vraag of het een match met jouw oren is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Ja dat klopt natuurlijk. Ik wil ze eerst ook even lekker horen. Maar de receiver is wel "sterk" genoeg? Hij heeft een vermogen van 90 watt, in de range van de speakers. Ik heb de laatste dagen erg veel gelezen, maar ik ben toch een beetje huiverig. Dit is de eerste keer dat ik zo'n grote uitgave doe en ik ben een beetje bang dat ik een miskoop bega haha.

Zou het eigenlijk überhaupt "verkeerd" kunnen klinken als ik overstap van z5500 naar een receiver+speakers van dit kaliber? Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar het lijkt mij dat je eigenlijk niet mis kan gaan?

[ Voor 32% gewijzigd door luuksnijmegen op 02-07-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
luuksnijmegen schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:58:
Ja dat klopt natuurlijk. Ik wil ze eerst ook even lekker horen. Maar de receiver is wel "sterk" genoeg? Hij heeft een vermogen van 90 watt, in de range van de speakers. Ik heb de laatste dagen erg veel gelezen, maar ik ben toch een beetje huiverig. Dit is de eerste keer dat ik zo'n grote uitgave doe en ik ben een beetje bang dat ik een miskoop bega haha.

Zou het eigenlijk überhaupt "verkeerd" kunnen klinken als ik overstap van z5500 naar een receiver+speakers van dit kaliber? Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar het lijkt mij dat je eigenlijk niet mis kan gaan?
Vermogen zegt niet zoveel. Mijn NAD T748 heeft een vermogen van 40W per kanaal (of 80W indien slechts 2.0 aangesloten), maar klinkt wel ontzettend goed. Hij klonk stukken beter en levendiger dan een Denon van vergelijkbare prijs met meer dan 100W per kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
AlexV schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 00:44:
[...]

Vermogen zegt niet zoveel. Mijn NAD T748 heeft een vermogen van 40W per kanaal (of 80W indien slechts 2.0 aangesloten), maar klinkt wel ontzettend goed. Hij klonk stukken beter en levendiger dan een Denon van vergelijkbare prijs met meer dan 100W per kanaal.
Zelfde ervaring hier, echt een super versterker voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Vergeet ook de D7050 van NAD niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb thuis ook een set Dali Zensor's staan! Al zijn de 1's en de Vokal misschien toch iets te groot voor mijn woonkamer. Ik denk dus eigenlijk dat ik ze moet verkopen en voor de Fazon Sat of Mikro moet gaan voor de surrounds.

Iemand hier ervaring met deze satellietspeakers? Ik heb gezocht, en er wordt hier veel naar gevraagd maar met weinig respons...

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Póg mo Thóin schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:52:
Ik heb thuis ook een set Dali Zensor's staan! Al zijn de 1's en de Vokal misschien toch iets te groot voor mijn woonkamer. Ik denk dus eigenlijk dat ik ze moet verkopen en voor de Fazon Sat of Mikro moet gaan voor de surrounds.

Iemand hier ervaring met deze satellietspeakers? Ik heb gezocht, en er wordt hier veel naar gevraagd maar met weinig respons...
Zensor 1 te groot??! Die zijn nog niet te groot voor een WC :)
Ieder zijn eigen eisen natuurlijk. Ik probeer je niet aan te vallen. Ik ben erg bang dat veel kleinere luidsprekers al snel behoorlijk inleveren op bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ah, de Zensor 1's zijn de surrounds en ik moet ze aan de muur onder het plafond hangen. Dus daar zijn ze me wel iets te groot voor :) Ik heb liever een Fazon Sat of Mikro daar hangen. Die zijn niet zo "in your face".

Verder heb ik Zensor 5'jes staan, maar ik denk dat ik even moet bellen met de zaak waar ik ze heb gekocht om te zien of ik ze niet kan upgraden voor de 7. Ik mis toch wel iets bij de 5.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
Verschil tussen de 5 en de 7 is behoorlijk, ongeveer net zo groot als tussen de 7 en de Ikon 6 mk2. Wat dat betreft is de Zensor 7 wel gunstig geprijsd.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

De opvolgers van de Ikon zijn aangekondigd: Dali Opticon. Begin augustus meer nieuws.

teaser:

Afbeeldingslocatie: http://www.dali-speakers.com/files/billeder/DALI/News/OPTICON-teaser-banner.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door FREAKJAM op 08-07-2015 16:02 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

FREAKJAM schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:00:
De opvolgers van de Ikon zijn aangekondigd: Dali Opticon. Begin augustus meer nieuws.

teaser:

[afbeelding]
Sprak gisteren de importeur toevallig. Wordt
een mix van de Zensor en de Rubicon te worden. Met elementen uit die laatste serie.
Meteen even kans gehad om die Rubicon 8 te beluisteren.... Op slag verliefd!
Als die nieuwe serie uit is wordt het misschien toch eens tijd om in de buidel te gaan tasten voor nieuwe speakers.
Zijn er trouwens zaken waar je bij Dali op moet letten als je voor 2e hands gaat kijken?

[ Voor 13% gewijzigd door page404 op 15-07-2015 20:20 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

oeps... dubbel.

[ Voor 93% gewijzigd door page404 op 15-07-2015 20:20 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Heb al wel vernomen dat de nieuwe serie opticon ongeveer 20% duurder wordt (indien dit correct is). Ben dan wel benieuwd wat het gat gaat opvullen tussen de Zensor en Opticon lijn. Of ze maken de Zensors ook duurder...

[ Voor 9% gewijzigd door Morpheusk op 18-07-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
https://presentations.yes...451c80120e932e54756ff2dd0
https://presentations.yes...ea3110f07ac2ea14f7b382063

Meer info over de nieuwe dali opticon serie.

[ Voor 29% gewijzigd door Morpheusk op 04-08-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Toevallig recent verhuisd en met mijn Zensor setup in het nieuwe huis klinkt het zoveel beter. Een hard bewijs hoe de ruimte eigenlijk misschien wel meer bepaalt wat betreft geluid dan de luidsprekers zelf. Het is alsof ik naar een complete andere set aan het luisteren ben.

Natuurlijk even Interstellar aangezet om de sub even te ontstoffen :)
Prachtig spul! helemaal blij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Toch maar even snel een center besteld van de Dali Ikon Vokal MK2 serie. Aangezien deze serie er uit gaat. Net op tijd, de ene laatste wordt nu vanuit Denemarken opgestuurd. :*)

Dus mocht je nog een center willen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Gister ook naar de Ikon serie geluisterd.
Versterker/speaker keuze is er niet makkelijker op geworden. Heb het idee dat een iets minder 'juiste' instelling een speaker of versterker wel of niet aantrekkelijk kan maken (in dit geval bij HiFi Klubben).
Vond de Ikon 6 serie fijn en neutraal, maar misschien ook weer iets te neutraal.
De B&W CM8 S2 vond ik iets te geforceerd overkomen. Tussen de speakers switchende, leken de B&Ws iets meer te brengen, maar waren ze ook veel vermoeiender om naar te luisteren.
Bij mijn ouders nog even kort naar B&W 7 geluisterd en daar had ik geen last van het 'te geforceerde' geluidsbeeld of dat het vermoeiend werd.
Denk binnenkort ergens anders ook nog even wat speakers en receivers luisteren.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

VincentG schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:18:
Gister ook naar de Ikon serie geluisterd.
Versterker/speaker keuze is er niet makkelijker op geworden. Heb het idee dat een iets minder 'juiste' instelling een speaker of versterker wel of niet aantrekkelijk kan maken (in dit geval bij HiFi Klubben).
Vond de Ikon 6 serie fijn en neutraal, maar misschien ook weer iets te neutraal.
De B&W CM8 S2 vond ik iets te geforceerd overkomen. Tussen de speakers switchende, leken de B&Ws iets meer te brengen, maar waren ze ook veel vermoeiender om naar te luisteren.
Bij mijn ouders nog even kort naar B&W 7 geluisterd en daar had ik geen last van het 'te geforceerde' geluidsbeeld of dat het vermoeiend werd.
Denk binnenkort ergens anders ook nog even wat speakers en receivers luisteren.
De accoustiek van de ruimte is misschien nog wel belangrijker. Dat blijft het probleem met luisteren. Hoe het in de hifi winkel klinkt en hoe het thuis klinkt is toch weer anders. Zoals hierboven ook aangegeven: Mijn luidsprekers klinken nu weer compleet anders in mijn nieuwe huis en gelukkig voor mij: een stuk beter voor mijn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Dali Opticon euro prijzen zijn ook bekend.

Opticon 1: 349 Euro
Opticon 2: 449 Euro
Opticon 5: 699 Euro
Opticon 6: 849 Euro
Opticon 8: 1299 Euro
Opticon LCR: 649 Euro
Center Opticon Vokal: 549 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nog wat extra info:
De Opticon 1 en Opticon 2 zijn beide voorzien van Dali's SMC (Soft Magnetic Compound) magnet systeem. De eerste gebruikt een 26mm soft-dome tweeter en 12cm wood-fibre woofer, terwijl de tweede is uitgerust met een 28mm tweeter en een 16.5cm woofer. De Opticon 5 is de eerste vloerstaander die we tegenkomen en debuteert Dali's hybrid soft-dome/ribbon tweeter samen met een 16.5cm woofer. Opticon 6 is ook een vloerstaander, maar is iets groter en heeft een tweetal 16.5cm woofers.

De Opticon 8 is het grote vlaggenschip van de serie en heeft 20cm woofers. Tot slot kun je ook een surround sound set-up creëren met de Opticon Vokal centre speaker en de Opticon LCR. Die laatste kun je ook aan de muur vastmaken en heeft een roterende tweeter sectie waardoor je hem kunt gebruiken front-speaker, achter-speaker of center-speaker.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20150810154910_daliopticonnew.jpg

Ik vind ze niet zo heel erg mooi om eerlijk te zijn, ze ogen aardig grof. Maar misschien komt dat ook omdat ik de Zensor serie nog steeds heel erg mooi vind.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Prijzen vallen me enigszins mee, dacht dat ze stuk duurder zouden worden.
Vind het ook niet de mooiste speakers, maar dat heb ik ook bij de Ikon MKII.
Nog even afwachten hoe de recensies voor de Opticon reeks zijn. Heb toch nog wel even (ca 1,5 maand) voordat ik m'n set ga aanschaffen en ben er nog niet volledig over uit wat het wordt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
FREAKJAM schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:54:
Nog wat extra info:

[...]

[afbeelding]

Ik vind ze niet zo heel erg mooi om eerlijk te zijn, ze ogen aardig grof. Maar misschien komt dat ook omdat ik de Zensor serie nog steeds heel erg mooi vind.
Zensor serie vind ik ook erg mooi. Vind vooral de Center erg lomp ogen van deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43

hbsJR

All rounder

Heeft iemand hier ervaringen met de Dali Sub E-12F of de DALI SUB E-9F ? Ik kan bijna nergens op internet ervaringen of reviews vinden van dit ding. Hoe is de subwoofer en is het de moeite waard om die erbij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Nee, dat moet je niet willen. Heb hier zelf voor gekeken maar de kwaliteit vond ik matig.
Je hebt veel meer aan een BK Monolith +, die heb ik in hoogglans wit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

hbsJR schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:23:
Heeft iemand hier ervaringen met de Dali Sub E-12F of de DALI SUB E-9F ? Ik kan bijna nergens op internet ervaringen of reviews vinden van dit ding. Hoe is de subwoofer en is het de moeite waard om die erbij te zetten?
Zelf heb ik de E-12F en ben er zeer tevreden over. Natuurlijk heb ik geen vergelijking met andere subs icm mn Zensor serie, maar gaat diep en is een prachtige aanvulling op mn luidsprekers. Of de E-9F ook voldoende is, hangt af van de ruimte, je wensen en eisen. Ja, andere subs van andere merken kun je prima combineren met Dali (Zensor) luidsprekers, maar het idee dat de Dali subs slecht zijn wil ik wel even ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Slecht lijkt me inderdaad niet de beste woordkeuze. Je hebt met de ”standaardmerken” als SVS en BK meer subwoofer voor je geld (al had XTZ ook leuke subwoofers). Vandaar dat de keuze daar voor velen eerder op zal vallen. Je moet dan wel een niet matchend uiterlijk en/of kleur op de koop toe nemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

FeaR schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:38:
Slecht lijkt me inderdaad niet de beste woordkeuze. Je hebt met de ”standaardmerken” als SVS en BK meer subwoofer voor je geld (al had XTZ ook leuke subwoofers). Vandaar dat de keuze daar voor velen eerder op zal vallen. Je moet dan wel een niet matchend uiterlijk en/of kleur op de koop toe nemen.
Dat klopt deels, maar vaak is er een hoop te regelen met setprijzen waardoor het interessant kan zijn om het in 1 deal te kopen. Dit kan ook met een andere sub zijn, maar dan moet je leverancier die wel leveren. Los kopen wordt dan wel een duurdere hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica