Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Werken de dali zensor 5 met goed met een denon x1000??????
ik kan nou niet zeggen of ik echt een wauw factor heb :/ maargoed, ik ben leek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:57
Ik zit te denken aan een setje Dali Zensor 7 of een Q-Acoustics 2050i voor een 2.0 opstelling. Het setje wordt voornamelijk gebruikt voor TV / Games / Films en nauwelijks voor muziek. Surround hoeft voor mij niet, dus bij 2.0 zal het blijven, en er zal ook geen subwoofer bij komen. Een receiver heb ik al, namelijk een Yamaha V671; http://nl.yamaha.com/nl/p...mps/rx-v671_g/?mode=model

Nu vraag ik me af, is een Zensor 7 misschien voor mij niet overkill? Vanwege het feit dat ik muziek over andere speakers luister, ga ik het verschil voor film merken t.o.v. bijvoorbeeld een Zensor 3 of 5? Is het dan de moeite om voor de 7 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

Nickrsd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:10:
Werken de dali zensor 5 met goed met een denon x1000??????
ik kan nou niet zeggen of ik echt een wauw factor heb :/ maargoed, ik ben leek..
Wat mis je dan?

Alleen het missen van wow factor kunnen we weinig mee :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 15-09 11:49

Nickrsd

tja, weet niet goed uit te leggen, vind het een plomp geluid geven.
Zal grotendeels wel aan mijn woonkamer liggen denk..?

tijdens luister sessie met de sensor5 in de winkel klonk het heel aangenaam en sprankeld.. (op een denon versterker, geen hele dure)

maar thuis vind k het maar kil en weinig inhoud hebben, nu heb ik ook niet alteveel met de instellingen gerommeld omdat ik hier geen verstand van heb.. :( het is meer plug en play.. maar dat klonk in de winkel beter!

ik heb met die audissie(ofzo) de speaker setup test gedaan maar dan vind ik het helemaal verweg en super space achtig klinken.. op de knop "pure"van afstandbediening klinkt het veel fijner, maar wel doffer/ minder vol.. dat is mijn gevoel erbij..

Huiskamer is een plavuizen vloer met alle wanden spachtel en een strak plafond.. dus de akoestiek van de kamer zal wel niet al te best zijn;) er hangen wel wat decoraties zoals 2 schilderijen en wat plankjes aan de muur.. maar het blijft ook een beetje "hol" klinken.. haha

[ Voor 35% gewijzigd door Nickrsd op 08-09-2014 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Nickrsd schreef op maandag 08 september 2014 @ 01:25:
Huiskamer is een plavuizen vloer met alle wanden spachtel en een strak plafond.. dus de akoestiek van de kamer zal wel niet al te best zijn;) er hangen wel wat decoraties zoals 2 schilderijen en wat plankjes aan de muur.. maar het blijft ook een beetje "hol" klinken.. haha
Met bovenstaande ga ik toch heel erg vermoeden dat het hier om een akoestiekissue gaat. Je hebt een harde ruimte en dan zal het inderdaad hol gaan klinken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
tijdens luister sessie met de sensor5 in de winkel klonk het heel aangenaam en sprankeld.. (op een denon versterker, geen hele dure)

maar thuis vind k het maar kil en weinig inhoud hebben, nu heb ik ook niet alteveel met de instellingen gerommeld omdat ik hier geen verstand van heb.. :( het is meer plug en play.. maar dat klonk in de winkel beter!
Ik ben het met je eens dat de akoestiek veel uitmaakt voor je uiteindelijke geluidsbeleving. Maar mijn ervaring met de Zensor 5 is, dat ze enige tijd nodig hebben om in te spelen. In het begin mis je dus veel laag, waardoor het hoog meer opvalt; dan klinkt het dus wat kil zoals je zegt. Bij mij was het geluid pas na 3 weken een stuk beter in balans (en toen had ik niet 24 uur/dag de boel aanstaan, maar gewoon als ik thuis was). Ik stuur de Zensor overigens aan met de Yamaha RX-773, van nature geen "warme" versterker, maar eenmaal ingespeeld vind ik alles goed in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Inmiddels enkele weken in bezit van een denon x4000. Had er ook maar een set dali zensor 3 als frontspeakers (voorlopig) bijbesteld en een dali center speaker.
Sub en surroundspeakers moeten nog vervangen worden.

Moet zeggen, ben erg tevreden over de set. Geluid lijkt met de dag beter te worden.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
Vandaag alle rammelende deuren en kastjes stil gekregen met van die transparante stootdempers. Scheelt best veel, geen rammelende deuren meer bij een explosie of iets.

Nu nog de akoestiek van de huiskamer verbeteren. De ruimte is vrij vierkant, gespachtelde muren met niets er aan hangen, glad plafond, laminaat vloer met niks erop. Vooral bij de lagen tonen klinkt het gauw veel, blijft het hangen zeg maar. Eerst maar eens kijken voor een vloerkleedje en misschien wat schilderijen op hangen of zo.

Of heeft iemand andere tips? Ik heb de Zensor 7's.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Ook maar de knoop doorgehakt en besloten voor de Zensor 7 te gaan (later uitbreiden naar een 5.1/2 of 7.1/2 setup). We zitten nu nog met een HK AVR-135 met daarop uit huize HK een JBL SCS200.5 set. Toch wel een aantal jaar plezier van gehad. Maar met de jaren veranderen de wensen met betrekking tot geluidservaring en wil men op een gegeven moment toch wat meer en 'beter'. Vooral als je op zolder een paar Yamaha HS80M achtieve studio monitors hebt staan.

De AVR-135 is een prima instap receiver. Geen indrukwekkende specs, maar ook geen slecht apparaat.

Stereo:
50W per kanaal
20Hz–20kHz @ <0.07% THD
8 ohm

Fronts, Center en Backs:
40W per kanaal
@ <0.07% THD, 20Hz–20kHz
8 ohm

De JBL SCS200.5 (88dB @ 1 Watt/1 meter, 8 ohm nominaal, 100W max aanbevolen versterking) set is ook een prima mid-level 5.1 surround set. Maar het blijft 'maar' een surround set. De sub is meer dan prima. Maar de fronts zijn natuurlijk totaal niet te vergelijken met een set vloerstaanders als de Zensor 7.

We gaan dus beginnen met het vervangen van de fronts. Daarna volgen de center, backs en komen er mogelijk nog 2 zij-surrounds bij voor side imaging. Tevens overweeg ik voor 2 subs te gaan, eentje voor ter ondersteuning van de Zensor 7 en eentje achter om de bank te doen trillen :)

Zodra alle luisprekers aanwezig zijn, gaan we ook nog op zoek naar een nieuwe receiver. Kandidaten zijn de Yamaha RX-V777, Onkyo TX-NR737 en Denon AVR-X2100 want ik verwacht dat de huidige HK AVR-135 dit alles niet gaat trekken. Tevens mist de HK nogal wat features dat ik er graag bij wil hebben (o.a. HDMI voor TrueHD etc, WiFi, meer zones en 4K ready).

Gaat allemaal even duren, maar dan heb je wel uiteindelijk wel wat ...
Volgens mij gaat er alleen al na het vervangen van de fronts een nieuwe wereld voor ons open! :-)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik snap de 2e sub niet zo snel in een woonkamer om eerlijk te zijn. Ik weet niet wat je huidige sub doet, maar ik moet mijn Dali sub op minder dan 25% zetten om te zorgen dat het behang 2 kamers verder niet van de wand trilt. Lage tonen dragen zo ver dat het niet veel zin heeft er 1 bij de speakers en 1 achter de bank te zetten. Meeste opstellingen met 2 Subs zie je de subs beiden aan 1 kant van de ruimte staan. Niet dat het veel uitmaakt, omdat de locatie van de sub weinig effect heeft op het geluid.

Persoonlijk zie ik geen reden met de Dali Speakers en de Marantz SR6008 om uit te breiden naar 7.1 omdat de 5.1 zo afgesteld is dat ik nu al echt niet kan horen uit welke speaker het komt. Het enige wat ik hoor is richting. Geluid draait al echt perfect om je heen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb wel een testopstelling beluisterd maar ik haal mijn schouders er bij op.Iedereen is anders, dus er zullen vast mensen op mij kunnen reageren met de melding dat het voor hun wel degelijk verschil maakt.

Volgens mij is afstelling en akoestiek van de ruimte van een veel groter belang dan de extra 2 speakers of de extra subwoofer.

Just my 2 cents.

De Dali Zensor 7's zijn nog elke dag een genot voor het gehoor voor mij. Ze hebben wat minder body dan de XTi 80s van JBL die ik er voor had, maar een film met goed geluid wordt zoveel beter.

(Luxe probleem: Gratis spotify heeft een te lage bitrate en bij bepaalde muziek hoor je gewoon het gebrek aan kwaliteit. :))

• OriginalDon
Hann1BaL schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:02:
Ik snap de 2e sub niet zo snel in een woonkamer om eerlijk te zijn. Ik weet niet wat je huidige sub doet, maar ik moet mijn Dali sub op minder dan 25% zetten om te zorgen dat het behang 2 kamers verder niet van de wand trilt. Lage tonen dragen zo ver dat het niet veel zin heeft er 1 bij de speakers en 1 achter de bank te zetten. Meeste opstellingen met 2 Subs zie je de subs beiden aan 1 kant van de ruimte staan. Niet dat het veel uitmaakt, omdat de locatie van de sub weinig effect heeft op het geluid.

Persoonlijk zie ik geen reden met de Dali Speakers en de Marantz SR6008 om uit te breiden naar 7.1 omdat de 5.1 zo afgesteld is dat ik nu al echt niet kan horen uit welke speaker het komt. Het enige wat ik hoor is richting. Geluid draait al echt perfect om je heen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb wel een testopstelling beluisterd maar ik haal mijn schouders er bij op.Iedereen is anders, dus er zullen vast mensen op mij kunnen reageren met de melding dat het voor hun wel degelijk verschil maakt.

Volgens mij is afstelling en akoestiek van de ruimte van een veel groter belang dan de extra 2 speakers of de extra subwoofer.

Just my 2 cents.

De Dali Zensor 7's zijn nog elke dag een genot voor het gehoor voor mij. Ze hebben wat minder body dan de XTi 80s van JBL die ik er voor had, maar een film met goed geluid wordt zoveel beter.

(Luxe probleem: Gratis spotify heeft een te lage bitrate en bij bepaalde muziek hoor je gewoon het gebrek aan kwaliteit. :))
Het idee komt voort uit een van de laatste sets van Teufel: de
http://www.teufelaudio.nl...-5.2-set-cinema-p152.html

Maar wellicht zal ik tegen die tijd zelf wel ervaren dat 1 sub meer dan voldoende is. Ik zal ze ook niet tegelijk aanschaffen. Voor mij kan het in ieder geval niet hard genoeg dreunen, het moet alleen niet het geluidsbeeld gaan overheersen en mogelijk zal dat met 2 subs wel het geval zijn.

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:46
Hann1BaL schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:02:
Twee subwoofers kunnen wel degelijk nut hebben, niet voor de extra decibels maar zodat de lage frequenties evenrediger door de kamer worden verspreid.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

tja, weet niet goed uit te leggen, vind het een plomp geluid geven.
Zal grotendeels wel aan mijn woonkamer liggen denk..?

ik heb met die audissie(ofzo) de speaker setup test gedaan maar dan vind ik het helemaal verweg en super space achtig klinken.. op de knop "pure"van afstandbediening klinkt het veel fijner, maar wel doffer/ minder vol.. dat is mijn gevoel erbij..

Kun je mits je wilt hoor een foto kunnen posten hier, zodat we kunnen zien hoever de speakers van elkaar staan en tot hoever de speakers van de muur staan.

Waarom het in de winkel beter klinkt zou zomaar kunnen zijn dat ze daar de ruimte hebben om te spelen, dat verklaard misschien wel dat ze daar sprankelender klonken.

Zet ze voor de gein eens voor je tv kast, ver van de achter en zijwand, en ga dan nog eens luisteren, grote kans dat het dan heel lekker sprankelend klinkt.
Ik heb al vaak genoeg gezien dat speakers helemaal in een hoek weg gepropt staan
(ook hele dure jongens), en ze je vervolgens een heel slecht geluidsbeeld geven.

Succes!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Hann1BaL

Hann1BaL

nMad schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:43:
[...]

Twee subwoofers kunnen wel degelijk nut hebben, niet voor de extra decibels maar zodat de lage frequenties evenrediger door de kamer worden verspreid.
Ach, dat dat zal zeker kunnen en dat is een interessante link. Alleen volgens mij is dat meer theoretisch dan iets wat bijdraagt aan de ervaring voor mij. In het artikel wordt gezegd dat hij de richting van het geluid kon bepalen en met 2 subs niet. Dat kan ik echt niet met 1 sub. Dat hangt natuurlijk ook sterk van de cross over frequentie af. Daarbij komt dat we hier wel over de categorie Zensor aan het praten waren. Mocht je dan de 2 subs aanschaffen, denk ik dat je het geld beter kan besteden aan een duurdere serie luidspreker met 1 sub. Je zit toch vaak met een budget.

• OriginalDon
Nou inderdaad. Ikon MK2 x2 a 849 euro is gelijk de hoofdprijs.

Een 46kilo zware Monolith is 100 euro goedkoper en geeft vergelijkbare prestaties, denk ik?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Prijs-prestatie van dedicated merken is over het algemeen beter. Denk aan een SVS of BK inderdaad. En zo zijn er nog wel wat andere merken. Enige is alleen dat je met design dan wel kleuren zit die kunnen afwijken. REL is naar mijn mening een uitzondering, niet mijn ding qua subwoofers.

Als ik zo die Dali subwoofer puur op specificaties (!) bekijk is het niet extreem bijzonder. Een gepoorte subwoofer met 12" die tot 26 Hz gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• OriginalDon
Voor de belanghebbenden:

Apollo heeft de Zensor 7 deze week in de aanbieding voor 369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fzweers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 09:54
Wel jammer dat alle Zensor 7's die goedkoper zijn dan 429 euro, wit zijn. Ik kan geen zwarte vinden voor zulke prijsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witte frontjes voor alle Zensor speakers zijn ook te bestellen ben ik vandaag achter gekomen.
Voor de mensen die van wit houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

FeaR schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:08:
Prijs-prestatie van dedicated merken is over het algemeen beter. Denk aan een SVS of BK inderdaad. En zo zijn er nog wel wat andere merken. Enige is alleen dat je met design dan wel kleuren zit die kunnen afwijken. REL is naar mijn mening een uitzondering, niet mijn ding qua subwoofers.

Als ik zo die Dali subwoofer puur op specificaties (!) bekijk is het niet extreem bijzonder. Een gepoorte subwoofer met 12" die tot 26 Hz gaat.
Dali heeft wel verschillende subs. Bij mij was het voordeel dat het makkelijker was een mooie korting te krijgen bij de hele set. Koop je los ergens een sub heb je dat natuurlijk niet. Als je een set wilt uitbreiden met een sub heb je gelijk, maar de WAF is vaak afhankelijk van homogeen uiterlijk van de luidsprekers :)

• ndonkersloot
Beetje aan het spelen met de plaatsing van de speakers. Ze blijven mooi he :).

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1h3uc0.jpg

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tiwazz schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 14:31:
Beetje aan het spelen met de plaatsing van de speakers. Ze blijven mooi he :).

[afbeelding]
Zeker weten! I.v.m. WAF moet ik de frontjes er op houden :/

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
Hann1BaL schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 23:26:
[...]

Kun je de frontjes niet per ongeluk onherstelbaar slopen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
[...]

Hier hetzelfde hoor ;) . De vrouw was weg dus kapjes eraf, speakers naar voren en volume omhoog :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Cyclonist schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 23:56:
[...]

Kun je de frontjes niet per ongeluk onherstelbaar slopen? :9
Haha, Dat is me het ook net niet waard. Ik ben al lang blij dat die "veel te grote speakers" er mogen staan en hangen.
Tiwazz schreef op zondag 28 september 2014 @ 09:20:
[...]

Hier hetzelfde hoor ;) . De vrouw was weg dus kapjes eraf, speakers naar voren en volume omhoog :*) .
prima fotomomentje dan :) Toch wel fijn dat je bij mensen terecht kunt die hetzelfde probleem ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:22
[...]

Ghehe...ik heb ook de Zensor 7s staan, maar mijn wederhelft vindt ze zelfs mooier zonder stofkappen _/-\o_

hoezo WAF >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Laatst online: 20:36
Call me crazy..maar wat is waf?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Queros schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:12:
Call me crazy..maar wat is waf?:p
Is zelf zoeken nu echt zo moeilijk?
http://nl.urbandictionary...php?term=waf&defid=744224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztevan1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-11-2021
Vandaag een set witte Dali Zensor 7 speakers besteld. Als het goed is vrijdag in huis, dan komt er ook wel een foto.

De speakers gaan mijn volledige klipsch surroundset vervangen.
Klipsch Rf-62 fronts,
Klipsch rc-52II center,
Klipsch rs-42II surrounds.

Fantastische set en altijd van genoten.
Ik was toe aan weer eens iets anders en ben gaan luisteren.
De dali zensor 7 vielen mij positief op. Zowel optisch als in geluid.
Heb ze naast de klipsch kunnen beluisteren. Ik vond het geluid voller en completer, heel open en minder gericht dan de klipsch.

De zensor 7 ook vergeleken met de dali ikon 5.
Wat is dat een prachtig klinkende complete speaker. Net iets strakker dan de zensor.
Ik kreeg een aanbieding voor de zensors waardoor de keuze snel gemaakt was, anders had ik het verschil wel bijgelegd voor de ikons. Er moet immers ook wat te upgraden blijven >:)

De vrouw in huis vond de grote donkere klipsch niet mooi helaas, dus goede reden om de overstap te maken.

Ik begin weer in stereo en wil daarna waarschijnlijk wel weer uitbreiden naar surround.
Voorlopig aangesloten op een onkyo tx-nr 509 receiver. Ook daar wil ik een keer een passende upgrade voor vinden (NAD, Cambridge, rotel of marantz)

[ Voor 24% gewijzigd door Ztevan1 op 21-10-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03 13:35
Weet iemand of een sony receiver (gaat in dit geval om str-dn1050) goed samen gaat met 2x dali zensor 5 voor front, dali vokal voor center, 2x zensor 1 voor surround en nog een sub e-12f? Was namelijk zeer onder de indruk van deze surround set en volgens Whathifi is de sony str-dn1050 een extreem goede receiver voor de prijs (€600). Zo niet, zouden jullie een andere suggestie kunnen geven, twee dingen die belangrijk zijn voor mij bij een receiver zijn: 2 hdmi uitgangen en minimaal 5 hdmi ingangen. Bedankt.

Edit:
Vergeten te zeggen, ik ga de surround set vooral gebruiken voor films, gamen en gewoon tv kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door MauritsDe op 15-11-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48
Ik heb mijn Denon PMA 2000 ingeruild voor een Musical Fidelity Nu-Vista M3. Aangesloten op Mentor 5. Een geweldige upgrade tov de Denon. Ik haal nu eindelijk al het potentieel uit de Dali's. De buizen voorversterker is volgens mij een goede combi voor Dali. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk mijn zensor 7 's staan en ik denk dat mijn versterker een Onkyo 509
nu de bottleneck is. Ik denk dat ze voor muziek meer vermogen nodig hebben. Iemand tips ?
Qua film geluid vind ik het fantastisch maar muziek ....zozo.

Ik mis power in het geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Volgens mij zijn dit alle "geluidsbewerkende" toestanden in zo'n receiver. Ik heb hetzelfde met mijn Denon 1911. Met 5.1 film geweldig, natuurlijk, krachtig, dynamisch. Met muziek stereo, ...., bah. Vlak, gekunsteld, helemaal niks. Ook op standje "Direct" is er nog altijd het een en ander actief lijkt het.

Na vele pogingen om het aan het klinken te krijgen (zijn martin logan motion 4 speakers met een XTZ W10.16 subwoofer) ben ik ermee gestopt. Ik heb een stereo set ernaast gezet. 2 staande speakers en een goede stereo versterker met een bluesound node streamer. Hemels geluid.

Nu zijn er mensen die beweren dat sommige merken receivers wel in staat zijn tot fatsoenlijk hifi stereo geluid, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:53:
Volgens mij zijn dit alle "geluidsbewerkende" toestanden in zo'n receiver. Ik heb hetzelfde met mijn Denon 1911. Met 5.1 film geweldig, natuurlijk, krachtig, dynamisch. Met muziek stereo, ...., bah. Vlak, gekunsteld, helemaal niks. Ook op standje "Direct" is er nog altijd het een en ander actief lijkt het.

Na vele pogingen om het aan het klinken te krijgen (zijn martin logan motion 4 speakers met een XTZ W10.16 subwoofer) ben ik ermee gestopt. Ik heb een stereo set ernaast gezet. 2 staande speakers en een goede stereo versterker met een bluesound node streamer. Hemels geluid.

Nu zijn er mensen die beweren dat sommige merken receivers wel in staat zijn tot fatsoenlijk hifi stereo geluid, dus wie weet.
Mijn oude zeer akai versterker met zeer technics speakers klonken in stereo beter....

Bestaat er ook een soort switch zodat je versterkers kan switchen met dezelfde speakers ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
Ik heb zelf bijvoorbeeld Audessey helemaal uitgeschakeld, dat scheelde ook een hóóp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
Ik heb het idee dat er zelfs met direct nog van alles gebeurd.... Het is werkelijk triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oplossing al gevonden :

http://www.elektronicatek...-speaker-schakelaar-zwart

En een stereo versterker erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Ik heb sinds kort 2 Dali Zensor 3's en op het moment staan ze naast de tv op een tv-meubel, binnenkort wil ik echter de tv vernieuwen en meteen een groter formaat nemen. De speakers passen daarna niet meer naast de tv op het tv-meubel en dus wil ik luidspreker standaards kopen. Alleen staat er rechts van mijn tv-meubel al een 70 cm hoog kastje waar ik één speaker op wil zetten in plaats van op een standaard, en de standaard die ik op het oog heb voor de andere kant maar 60 cm hoog is. Ik vroeg mij dus af of 10 cm hoogte verschil tussen de speakers veel uit maakt of dat ik er niks van zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 11:39
Pompi schreef op zondag 30 november 2014 @ 18:34:
Ik heb sinds kort 2 Dali Zensor 3's en op het moment staan ze naast de tv op een tv-meubel, binnenkort wil ik echter de tv vernieuwen en meteen een groter formaat nemen. De speakers passen daarna niet meer naast de tv op het tv-meubel en dus wil ik luidspreker standaards kopen. Alleen staat er rechts van mijn tv-meubel al een 70 cm hoog kastje waar ik één speaker op wil zetten in plaats van op een standaard, en de standaard die ik op het oog heb voor de andere kant maar 60 cm hoog is. Ik vroeg mij dus af of 10 cm hoogte verschil tussen de speakers veel uit maakt of dat ik er niks van zal merken.
Of je het verschil hoort durf ik niet te zeggen, enkel om cosmetische redenen zou ik het in elk geval niet doen.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:14:
Ik heb het idee dat er zelfs met direct nog van alles gebeurd.... Het is werkelijk triest.
Hoe kun je testen dat bij de direct modes dit wel of niet gebeurt?
JAHRASTAFARI schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:53:

Als ik mijn toenmalige Denon 2113 1 op 1 vergelijk met de Cambridge 651r die ik nu heb vind ik de cambridge in stereo beter klinken met dezelfde speakers dan de Denon. Ik kon ze naast elkaar houden omdat ik de beide receivers nog had en makkelijk om kon schakelen tussen de 2.

Dus ik kan wel zeggen dat er 7.1 home cinema receivers zijn die in stereo goed presteren.
Maar wat ik goed vind, kan een ander waardeloos vinden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Audione0 op 01-12-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Vitamine schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:46:
[...]
Of je het verschil hoort durf ik niet te zeggen, enkel om cosmetische redenen zou ik het in elk geval niet doen.
Tja heb niet zoveel ruimte in studentenkamer, dus cosmetische redenen zijn op het moment van minder groot belang. Kan ook altijd iets onder standaard leggen, maar wou voor zo ver weten of het hoogte verschil invloed zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56

TMC

Ik zit te twijfelen tussen een Zensor 3 (op stands) en Zensor 5. De speakers zullen gebruikt worden in een relatief kleine ruimte. Ik lees soms dat een Zensor 3 in kleine ruimtes beter is dan een grote ruimte.

Heeft iemand ervaring met beide speakers? Hoe verhouden deze zich tot elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik zit zelf ook te neuzen naar een nieuwe setup en ik vind de Zensor 7 toch wel erg mooi. Ik heb inmiddels ~3,5 jaar een Teufel setje (kan geen fatsoenlijke info vinden over mijn huidige set op een Nederlandse site), maar ik wil meer. Ik ben een fervent liefhebber van series en films en ik heb het gevoel dat ik toch het een en ander "mis" wanneer ik aan het kijken ben. Let wel dat ik verder een leek ben op het gebied van audio.

Ik woon op dit moment nog in een appartement, maar binnen nu en 2 jaar zie ik mezelf inclusief vriendin wel in een huis wonen. Ik heb nu een woonkamer van ongeveer 25 m² (5,6x4,4 meter). Als zuil spreekt de Zensor 7 mij erg aan. Ik lees veel positieve verhalen en ze zijn er ontzettend mooi uit. (Ik hou ook wel van design). Nog belangrijker, de Zensor 7 is tevens goedgekeurd door vrouwlief. (Ze vindt hem zelf ook mooi WAF _/-\o_ )

Mijn setup is nu als volgt: (betreft een crappy foto die ook ~3,5 jaar oud is, maar beeld zegt meer dan tekst).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vyMydqHl.jpgNaast het feit dat ik de boel het beste kan gaan luisteren (rekening houdende met het feit dat het in de winkel anders klinkt dan bij mij thuis), heb ik voor nu het volgende op het oog:

Front: Dali Zensor 7 (2x)
Rear: Dali Zensor 3 (2x)
Center: Dali Zensor VOKAL
Sub: ?

Ik ga er vanuit dat ik de boel moet kunnen aansturen met mijn Onkyo TX-NR535. Ik lees wel ontzettend veel verhalen dat een Marantz en/of Denon ipv een Onkyo is aan te raden met een dergelijke setup. De subwoofer ben ik ook nog niet helemaal uit, maar die is wat mij betreft wel onmisbaar in het geheel. Ik lees niet veel overtuigende verhalen over een sub van het merk Dali zelf, maar wellicht voldoet die meer dan genoeg aan mijn wensen.

Ik hou voorlopig dit topic in ieder geval zeker in de gaten, want stiekem ben ik nu al verliefd op de Zensor 7 :+ Bovendien, hij is nu trouwens in de aanbieding bij besthomecinema (verpakking licht beschadigd wel).

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 29-12-2014 15:33 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Die Onkyo moet de boel, mijn inziens, netjes kunnen aansturen. Heb zelf een Onkyo 609, in combinatie met 2x de Zensor 7, 2x de Zensor 1, 1x de Zensor Vokal en een DIY sub. Ik zou, als ik jou was, eens kijken naar een dedicated sub merk, zoals SVS, Velodyne of Sunfire. Of er zelf een bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dank voor je snelle reply. DIY zit er voor mij niet in, wat dat betreft heb ik 2 linkerhanden en bovendien heel weinig kennis op het gebied van audio. Ik zal me eens verdiepen in de door jou aangegeven merken op het gebied van subs.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Weet iemand waar je Dali Zensor 1s in de buurt van 's Hertogenbosch kan luisteren? Ik heb nog geen zaak kunnen vinden die ze tentoon heeft staan.

En hoe zijn deze speakers voor nearfield gebruik?

[ Voor 18% gewijzigd door PostHEX op 05-01-2015 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

FREAKJAM schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:50:
Ik zit zelf ook te neuzen naar een nieuwe setup en ik vind de Zensor 7 toch wel erg mooi. Ik heb inmiddels ~3,5 jaar een Teufel setje (kan geen fatsoenlijke info vinden over mijn huidige set op een Nederlandse site), maar ik wil meer. Ik ben een fervent liefhebber van series en films en ik heb het gevoel dat ik toch het een en ander "mis" wanneer ik aan het kijken ben. Let wel dat ik verder een leek ben op het gebied van audio.

Ik woon op dit moment nog in een appartement, maar binnen nu en 2 jaar zie ik mezelf inclusief vriendin wel in een huis wonen. Ik heb nu een woonkamer van ongeveer 25 m² (5,6x4,4 meter). Als zuil spreekt de Zensor 7 mij erg aan. Ik lees veel positieve verhalen en ze zijn er ontzettend mooi uit. (Ik hou ook wel van design). Nog belangrijker, de Zensor 7 is tevens goedgekeurd door vrouwlief. (Ze vindt hem zelf ook mooi WAF _/-\o_ )

Mijn setup is nu als volgt: (betreft een crappy foto die ook ~3,5 jaar oud is, maar beeld zegt meer dan tekst).
[afbeelding]Naast het feit dat ik de boel het beste kan gaan luisteren (rekening houdende met het feit dat het in de winkel anders klinkt dan bij mij thuis), heb ik voor nu het volgende op het oog:

Front: Dali Zensor 7 (2x)
Rear: Dali Zensor 3 (2x)
Center: Dali Zensor VOKAL
Sub: ?

Ik ga er vanuit dat ik de boel moet kunnen aansturen met mijn Onkyo TX-NR535. Ik lees wel ontzettend veel verhalen dat een Marantz en/of Denon ipv een Onkyo is aan te raden met een dergelijke setup. De subwoofer ben ik ook nog niet helemaal uit, maar die is wat mij betreft wel onmisbaar in het geheel. Ik lees niet veel overtuigende verhalen over een sub van het merk Dali zelf, maar wellicht voldoet die meer dan genoeg aan mijn wensen.

Ik hou voorlopig dit topic in ieder geval zeker in de gaten, want stiekem ben ik nu al verliefd op de Zensor 7 :+ Bovendien, hij is nu trouwens in de aanbieding bij besthomecinema (verpakking licht beschadigd wel).
Ik zou voor je rears adviseren na te denken over de Zensor 1's. Een slagje kleiner maar icm met de Zensor 7 echt perfect als surround set. Ik heb de E-12 F sub van Dali zelf en ben er zeer tevreden over. Nu wonen we nog in een redelijk klein appartement, dus dat betekent dat de sub ook maar op 15% staat en dan alsnog bijna max. gedempt door de Receiver. Hij komt zeer laag en ik ben er zeer tevreden over. Ik ben het met je eens, een sub hoort er bij. Ik ben blij met mijn keuze, maar een sub van een ander merk zal het vast ook prima doen.

Verder zou ik geen andere receiver kopen en moet dat prima gaan. Je kunt in de toekomst altijd nog upgraden.

Voordat ik besloten heb de boel aan te schaffen, heb ik dankbaar gebruik gemaakt van een aanbod van een tweaker om de set eens te luisteren. Dat heeft mij erg geholpen. Dat aanbod staat dus ook voor anderen om dat bij mij te doen. :) Het is natuurlijk heel persoonlijk. Voor mij was het doorslaggevend om de Zensor 7's en 1's te kiezen en niet bijv de 5, en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hann1BaL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:55:
[...]

Ik zou voor je rears adviseren na te denken over de Zensor 1's. Een slagje kleiner maar icm met de Zensor 7 echt perfect als surround set. Ik heb de E-12 F sub van Dali zelf en ben er zeer tevreden over. Nu wonen we nog in een redelijk klein appartement, dus dat betekent dat de sub ook maar op 15% staat en dan alsnog bijna max. gedempt door de Receiver. Hij komt zeer laag en ik ben er zeer tevreden over. Ik ben het met je eens, een sub hoort er bij. Ik ben blij met mijn keuze, maar een sub van een ander merk zal het vast ook prima doen.

Verder zou ik geen andere receiver kopen en moet dat prima gaan. Je kunt in de toekomst altijd nog upgraden.

Voordat ik besloten heb de boel aan te schaffen, heb ik dankbaar gebruik gemaakt van een aanbod van een tweaker om de set eens te luisteren. Dat heeft mij erg geholpen. Dat aanbod staat dus ook voor anderen om dat bij mij te doen. :) Het is natuurlijk heel persoonlijk. Voor mij was het doorslaggevend om de Zensor 7's en 1's te kiezen en niet bijv de 5, en 3.
Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord, wordt altijd gewaardeerd! Ik twijfel nu nog heel erg met het aanschaffen van het geheel omdat het natuurlijk ten eerste een flinke duit kost plus ten tweede dat ik nu in een kamer woon van 25 vierkante meter. (Wat volgens mij niet eens uitmaakt). Verder heb ik nu alle bekabeling al achter de plinten en onder het laminaat liggen (2 kabels komen precies onder mijn bank uit voor de rears). Deze kabels zijn nu niet te vervangen, maar volgens mij zijn die gewoon goed ((2,5 mm²).

Dank voor je aanbod in ieder geval, ik houd me graag aanbevolen 8)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

FREAKJAM schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:31:
[...]

Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord, wordt altijd gewaardeerd! Ik twijfel nu nog heel erg met het aanschaffen van het geheel omdat het natuurlijk ten eerste een flinke duit kost plus ten tweede dat ik nu in een kamer woon van 25 vierkante meter. (Wat volgens mij niet eens uitmaakt). Verder heb ik nu alle bekabeling al achter de plinten en onder het laminaat liggen (2 kabels komen precies onder mijn bank uit voor de rears). Deze kabels zijn nu niet te vervangen, maar volgens mij zijn die gewoon goed ((2,5 mm²).

Dank voor je aanbod in ieder geval, ik houd me graag aanbevolen 8)
2,5mm2 is gewoon prima. Er zijn natuurlijk eindeloze discussies te vinden, maar volgens mij zit je prima met de 2,5mm2 bedrading. Mijn appartement is ook niet erg groot. Ik ga deze zomer zelf ervaren hoe het is in een grotere kamer, maar bij de tweaker waar ik het heb geluisterd was de kamer een stuk groter. Dat had voor mij weinig effect op de geluidskwaliteit. Akoestiek is natuurlijk wel erg belangrijk. Success met je zoektocht. Neem de tijd, dat is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Wat vinden jullie van 2x dali ikon 5 icm marantz nr1605?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Queros schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 08:52:
Wat vinden jullie van 2x dali ikon 5 icm marantz nr1605?
In eerste instantie denk ik dat de receiver wat licht is voor de zuilen, maar dat kun je het beste zelf beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Btw dagen bij mediamarkt dus zou graag een nieuwe versterker kopen:)
Heb je wellicht advies over welke versterker ik bij 2x ikon 5 kan kopen?
Ik luister stereo maar wil wel de surround functionaliteiten en later naar 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Queros schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:27:
Btw dagen bij mediamarkt dus zou graag een nieuwe versterker kopen:)
Heb je wellicht advies over welke versterker ik bij 2x ikon 5 kan kopen?
Ik luister stereo maar wil wel de surround functionaliteiten en later naar 2.1.
Zelf ben ik erg te spreken over de NAD T748, die ik gebruik i.c.m. mijn Ikon 6 mk2. Het geluid is erg goed, de aansluitmogelijkheden ook (al is 4 HDMI poorten in niet heel veel meer tegenwoordig) en zodra je hem ingesteld hebt werkt het als een trein. Het enige minpuntje is het menu, dat is niet heel geweldig. Hij kost echter wel rond de €700, dus dat is maar net wat je ervoor overhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
NAD T748 werd mij ook aangeboden toen ik de speakers kocht inderdaad. HifiKlubben was ook erg enthousiast. (logisch, 'huismerk') maar reviews zijn inderdaad ook goed.. Enige nadeel is dat Mediamarkt hem niet verkoopt haha. Maar de T748 komt in de top 3!

Is er ook iets van Marantz/Denon oid te adviseren wat bij mijn speakers past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Queros schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:25:
NAD T748 werd mij ook aangeboden toen ik de speakers kocht inderdaad. HifiKlubben was ook erg enthousiast. (logisch, 'huismerk') maar reviews zijn inderdaad ook goed.. Enige nadeel is dat Mediamarkt hem niet verkoopt haha. Maar de T748 komt in de top 3!

Je kunt kijken naar een Marantz SR5008 (EOL) of SR5009 als een goed alternatief. De SR6009 zal wel boven budget zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Heb zelf de NAD en Dali combo. Zensor 7, stereo. Zelf veel versterkers gehoord op de zensor 3, 5 en 7. Als iemand er een vraag over heeft stuur eff pb'tje, houd t hier wat schoner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit serieus te denken een setje dali zensor 1/3 's te halen. Maar momenteel heb ik een jvc home cinema set staan, de th-a10r. Met de versterker in de subwoofer. Het budget staat op het moment niet echt toe om ook een nieuwe versterker, en subwoofer te halen. Maar ik vraag me af of deze versterker voldoende is voor de dali's, maar 30w per kanaal geloof ik. Luisterruimte is wel klein, 9 á 11 m2.

Mijn vraag dus, zijn de dali's enigszins veel eisen, of zullen ze hierop ook nog prima klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Het vermogen is hier niet echt het probleem.

Het lijkt erop dat de subwoofer in deze set altijd meespeelt. Ook weet ik niet in hoeverre de subwoofer het signaal naar de fronts filtert. Het ding is bedoeld om in een kant-en-klare set te spelen.

Beter een goede stereoversterker aanschaffen icm een setje Zensor 1 of 3. Dat hoeft ook de hoofdprijs niet te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:03:
Zit serieus te denken een setje dali zensor 1/3 's te halen. Maar momenteel heb ik een jvc home cinema set staan, de th-a10r. Met de versterker in de subwoofer. Het budget staat op het moment niet echt toe om ook een nieuwe versterker, en subwoofer te halen. Maar ik vraag me af of deze versterker voldoende is voor de dali's, maar 30w per kanaal geloof ik. Luisterruimte is wel klein, 9 á 11 m2.

Mijn vraag dus, zijn de dali's enigszins veel eisen, of zullen ze hierop ook nog prima klinken?
Ik denk dat je je Zensors tekort gaat doen. Ik zou wachten tot je in 1 keer het budget hebt om alles te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nov4storm
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-08 15:34
Ik heb nu ongeveer 1.5 maand de Dali zensor 3 speakers in combinatie met een Denon X2100W
Er komt echt goed muziek uit. Maar had wel de behoeft om net ff wat meer bass te hebben. Na veel luisteren is de keuze gevallen op de REL T7. deze sub heeft een mooie lage tonen voor zowel muziek als films
De rel en dali zijn samen een genot om naar te luisteren elke keer weer.

ps in eerste instantie had ik een rel t5. maar na een week deze thuis te hebben heb ik deze toch geruild voor de T7. de T5 heeft het gewoon net niet de punch die nodig is bij films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Queros schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:25:

Ik heb dali ikon 5 mk2 samen met NAD t748v2 gekocht. Ik wilde oorspronkelijk voor een marantz nr1605 gaan (ivm netwerk opties en slim line case), maar toen ik luisterde bij Klübben klonk de NAD veel zuiverder! Zelfs als je niet van harde muziek is de NAD een betere keuze. Ik gebruik de NAD ook vooral om audio te schakelen en je TV en eigen mediaspeler voor de overige functionaliteit.

Ik zou zeggen, ga even luisteren bij Klübben en dan ben ik benieuwd of je nog steeds voor Marantz en/of Denon gaat...

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
de dali ikon 5 lijken me ook erg goede boxen met die extra tweeter, en nog redelijk compact ook.
hoe is het geluid schel net als kef of meer neutraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Goofy1978 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:55:
de dali ikon 5 lijken me ook erg goede boxen met die extra tweeter, en nog redelijk compact ook.
hoe is het geluid schel net als kef of meer neutraal?
ik ken de kef niet, maar ik vind ze heel helder klinken. Minder wollig dan B&W maar dat is ook maar smaak. Ik heb de witte versie en die zijn mooi stijlvol en minder hoog/breed dan bijv. de ikon 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niklosz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08-2024
Vorige week geluisterd naar de Ikon 5 en vandaag in een andere hifi-zaak de Zensor 7 geluisterd. Helaas heb ik nog niet de mogelijkheid gehad om ze beide te beluisteren, zodat ik geen goede vergelijking kon maken.

Echter, wel interessant: de verkoper waar ik de Zensors beluisterde gaf aan dat deze de Ikon's ingehaald hebben. Zowel qua prijs (uiteraard), maar qua geluid zou het ook niet voor elkaar onder doen... Dali lijkt dit zelf ook min of meer te onderkennen, doordat de Ikon's met pallets tegelijk voor dumpprijzen bij de dealers worden aangeboden.

Wat is jullie mening over het kwaliteitsverschil tussen de Ikon's en de Zensors? En wat raden jullie aan (vooreerst voor 2.0 setup, maar met latere uitbouw naar 5.0 of 5.1)?

[ Voor 11% gewijzigd door niklosz op 14-02-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Verschil tussen de Zensor en Ikon is er zeker wel als je ze naast elkaar hoort.
Na een van mijn luistersessies van de Ikon 6 Mk II wou een klant de Zensor 5 beluisteren, heb toen ook even mee staan luisteren. De Zensor mist helderheid t.o.v. de Ikon. En het laag was minder, maar de kleinere woofer en kast zijn daar waarschijnlijk de oorzaak van
Je moet wel zorgen dat je "vergelijkbare" speakers vergelijkt trouwens, de Zensors 7 heeft woofers die 2" groter zijn en een veel grotere kast dan de Ikon 5. Groot kans de er uit ee Zensors dus meer laag komt.

De verkoper van de Zensors wil jou natuurlijk een setje Zensors slijten. :P
Prijzen van de Ikon's zijn hier in Noorwegen trouwens nog gewoon op hetzelfde niveau als toen ik de mijne kocht.

[ Voor 8% gewijzigd door MewBie op 15-02-2015 00:39 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Laagweergave lijkt mij zelf nou het minst belangrijk aan een speaker, als ie maar ongeveer tot 65hz-0db kan weergeven de rest verzorgt de subwoofer wel lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Oeh, een Dali topic :) Ik kom veel te weinig in dit subforum, jammer dat ik dit zo lang over het hoofd heb gezien :P

Ooit heb ik eens samen met mijn moeder nieuwe luidsprekers uitgezocht voor mijn vader, als verjaardagscadeau. Dat werden Dali 505's. M'n moeder vond het eerst niks, luidsprekers uitzoeken. Maar eenmaal bij de hifi-zaak en na wat luisteren, kreeg ze er wat meer zin in. En de verschillen waren ook best groot, dus uiteindelijk in onze prijsklasse de best klinkende luidsprekers uitgezocht. Dat waren Dali 505's.

Die zijn intussen alweer verkocht, maar eigenlijk heb ik daar altijd spijt van gehad. Niet eens zozeer vanwege de speakers (ook al klonken die echt prima), maar vooral vanwege het verhaal erachter.

Ik betrap me erop dat ik toch nog een paar keer per jaar op MP kijk, of er niet nog een paartje voor weinig te koop staat. Gewoon, om weer zo'n setje in huis te halen :) (hetzelfde paar ga ik natuurlijk nooit terugvinden, maar dat hoeft ook niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Goofy1978 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:11:
Laagweergave lijkt mij zelf nou het minst belangrijk aan een speaker, als ie maar ongeveer tot 65hz-0db kan weergeven de rest verzorgt de subwoofer wel lijkt mij.
Dat hangt van je setup af, ik heb 5.0 dus een goede laag weergave is vrij belangrijk.
Wegens praktische redenen heb ik geen subwoofer.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

MewBie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 01:28:
[...]

Dat hangt van je setup af, ik heb 5.0 dus een goede laag weergave is vrij belangrijk.
Wegens praktische redenen heb ik geen subwoofer.
Daarbij zou een subwoofer altijd een toevoeging moeten zijn en niet als compensatie voor het gebrek van luidsprekers. De Zensor 7 heeft, vind ik, een mooi laag, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de Subwoofer nog steeds veel meerwaarde biedt bij films en series. Voor het gewone dagelijkse muziekwerk is de sub niet nodig en staat dan ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niklosz
MewBie schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:38:
[...] Je moet wel zorgen dat je "vergelijkbare" speakers vergelijkt trouwens, de Zensors 7 heeft woofers die 2" groter zijn en een veel grotere kast dan de Ikon 5. Groot kans de er uit ee Zensors dus meer laag komt.

De verkoper van de Zensors wil jou natuurlijk een setje Zensors slijten. :P
Prijzen van de Ikon's zijn hier in Noorwegen trouwens nog gewoon op hetzelfde niveau als toen ik de mijne kocht.
Als ik het goed begrijp is voor een eerlijk vergelijk dus een luistersessie nodig met de Ikon 5 en de Zensor 5. Dat gaan we dan maar eens regelen.

Voor wat betreft de verkoper (hifispecialist in het noorden van het land) van de Zensors, die kon de Ikon's ook gewoon leveren. Tenzij de Zensors voor hem als dealer meer marge opleveren, kan ik me niet goed voorstellen waarom hij deze anders zou aanbevelen boven de Ikon's. Hij was ervan overtuigd dat de Zensors als zodanig een betere aankoop waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik weet niet hoe de Ikon 5 klinkt maar persoonlijk vind ik de Zensor 5 erg matig en zou ik iedereen aan raden mits de ruimte er is voor de 7 te gaan ipv de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tiwazz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:46:
Ik weet niet hoe de Ikon 5 klinkt maar persoonlijk vind ik de Zensor 5 erg matig en zou ik iedereen aan raden mits de ruimte er is voor de 7 te gaan ipv de 5.
Dit was ook mijn persoonlijke ervaring. Voor de 7 gegaan omdat dat echt een wereld van verschil is. Dat verschil was voor mij veel groter dan van de 1 naar de 3.

• niklosz
Gistermiddag dan toch maar de proef op de som genomen. Gezien het prijsverschil was ik toch wel onder de indruk van de Zensor 5, maar de Ikon 5 wint het duidelijk als het gaat om bereik. Het grootste verschil zit 'm voor mij in het laag, waarbij de Ikon daar het beste uit de verf komt...

Nu nog een (definitief) ei leggen over welke receiver het moet worden (Denon AVR X3100 of NAD T748), dan kan de aankoop geschieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
niklosz schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:49:
Gistermiddag dan toch maar de proef op de som genomen. Gezien het prijsverschil was ik toch wel onder de indruk van de Zensor 5, maar de Ikon 5 wint het duidelijk als het gaat om bereik. Het grootste verschil zit 'm voor mij in het laag, waarbij de Ikon daar het beste uit de verf komt...

Nu nog een (definitief) ei leggen over welke receiver het moet worden (Denon AVR X3100 of NAD T748), dan kan de aankoop geschieden!
Luisteren blijft toch altijd de beste proef! We willen natuurijk wel foto's zien he! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Tiwazz schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:18:
[...]

Luisteren blijft toch altijd de beste proef! We willen natuurijk wel foto's zien he! :+
Koppel ze bij de luistertest ook eens aan de NAD D7050. Zal je verbazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb op dit moment een setje Dali Zensor 7's icm de Denon X3000 versterker en zit er over te twijfelen om de Dali Zensor Vokal als center bij aan te schaffen. Ik twijfel alleen over de toegevoegde waarde hiervan, heb nog niets geluisterd dus weet nog niet wat ik mis. Wat is jullie ervaring hierin? Is de Vokal ook een beetje een goede center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
niklosz schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:49:

Persoonlijk (op basis van mijn luisterervaring bij Hifi Klubben in Rotterdam) zou ik voor de T748 gaan. Het geluid klonk veel warmer en voller dan bij de Denon. De Dali Ikon 6 (die ik zelf heb gekocht) klonken wat schel in combinatie met de Denon. Wat mij tevens aansprak aan de NAD is dat er weinig poespas op zit, je krijgt waar je voor betaalt: een verdomd goede versterker. Er zit geen zooi op die over 4 jaar outdated is (zoals Spotify, etc). Het voordeel is dat je dus niet de receiver hoeft te vervangen omdat ie geen software updates meer krijgt of iets in die richting. Daarbij koop je voor serieuze streaming toch een los apparaat, dus gebruik je die features op een receiver nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexV schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:14:
[...]

Persoonlijk (op basis van mijn luisterervaring bij Hifi Klubben in Rotterdam) zou ik voor de T748 gaan. Het geluid klonk veel warmer en voller dan bij de Denon. De Dali Ikon 6 (die ik zelf heb gekocht) klonken wat schel in combinatie met de Denon. Wat mij tevens aansprak aan de NAD is dat er weinig poespas op zit, je krijgt waar je voor betaalt: een verdomd goede versterker. Er zit geen zooi op die over 4 jaar outdated is (zoals Spotify, etc). Het voordeel is dat je dus niet de receiver hoeft te vervangen omdat ie geen software updates meer krijgt of iets in die richting. Daarbij koop je voor serieuze streaming toch een los apparaat, dus gebruik je die features op een receiver nauwelijks.
Ook ik heb geruime tijd de IKON 6 MK2 in combinatie met de NAD T748 aangeschaft. Ik ben er nog elke dag zeer over te spreken en is elke keer weer een feestje om diverse muziekstijlen te kunnen beluisteren.

In aanloop tot mijn aanschaf heb ik diverse luidsprekers beluisterd. In eerste instantie was ik aan het kijken naar de Zensor 5 met de sub. Dat voegde naar mijn mening in die opstelling wel veel toe. Echter zit je dan al snel qua budget in de buurt van de IKON MK2 x2. Ik heb nogmaals goed beluisterd en kwam tot de conclusie (wat al eerder is gezegd in dit forum) dat de IKON niet vermoeiend is om naar te luisteren na een tijdje. Dit vond ik wel met de Zensor.

Na het besluit om te gaan voor de IKON 6 MK2's was het tijd voor de versterker. Marantz, Denon en NAD heb ik allemaal een voor een beluisterd. De Denon maakte de speakers erg schel... Marantz vond ik wat te dof en merkte dat de NAD naadloos aansluit bij het gewenste geluidsbeeld.

Ik meen mij te herinneren dat NAD en DALI een intensieve samenwerking hebben?
Zou logisch zijn dat NAD dan ook het beste met de IKON speakers over weg kan.

Mijn advies voor mensen die nog aan het zoeken zijn.. Mocht je overwegen voor de Zensor 5 icm Sub te gaan. Kies voor de IKON 6 MK2. :)

BTW. Ik heb de speakers BI-Amped aangesloten. Oftewel, het hoog en laag apart versterkt. Wauw, nog beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tiwazz schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:15:
Ik heb op dit moment een setje Dali Zensor 7's icm de Denon X3000 versterker en zit er over te twijfelen om de Dali Zensor Vokal als center bij aan te schaffen. Ik twijfel alleen over de toegevoegde waarde hiervan, heb nog niets geluisterd dus weet nog niet wat ik mis. Wat is jullie ervaring hierin? Is de Vokal ook een beetje een goede center?
De Vokal matcht perfect met je Zensor 7's.Dat zorgt voor een homogeen klinkend geluid en een center doet veel voor je film- en seriekijkervaring. Ik zou het zo zeggen: Als jij de Zensor 7 goed vindt, zit je zeker goed met de Vokal als center.

Reageren op laatste reactie:
Bi-amp aansluiten: ik gok toch meer op wat placebo effect, maar goed :).., daar zijn wel lange andere topics over op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Als je regelmatig films en series bekijkt ,is het juist een verbetering . Helemaal als ze un-subbed zijn ,word de spraak duidelijker met een centerspeaker !
In de center loze tijdperk had ik eigenlijk constant de ab in mijn handen om de volume elke bij/af te regelen .
Verstaanbaarheid vind IK het belangrijkste ,daarna komen pas de surround effecten .

[ Voor 38% gewijzigd door tita_tovenaar op 16-03-2015 09:31 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silasje1 schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:49:
[...]

Ga eens luisteren voor de Zensor series :)
Ik heb de Zensor van de week naast de 600lijn van b&w gehoord en dat verloren ze toch wel... Zeker op hoger volume blijven de b&w's wat rustiger en de Zensor word heel schel :F
De Ikon lijn daarentegen vond ik wel weer super klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nadat ik een half jaar geleden behoorlijk heb verbouwd en ben gaan samen wonen, werd het ook hoog tijd voor een upgrade van mijn speakers en versterker. Al jaren heb ik een voorliefde voor mooi versterkers en speakers, maar op een studentenkamer kwam het toch nooit echt mooi tot zijn recht. Toen ik ging samenwonen en we ineens een woonkamer van 60m2 kregen, werd het tijd voor iets nieuws.

Uiteindelijk bij diverse winkels gaan luisteren en orienteren. Qua budget had ik niet echt een vast bedrag in mijn hoofd, maar dacht: "een deftige versterker/receiver van +- 1000 euro en 1500 euro voor een net setje speakers (2) geeft mij de upgrade die ik wil". Dus ik op speurtocht. B&W's geluisterd, begonnen bij de 684 S2, maar die miste body. Door naar de 683 S2. Wat viel ook dat tegen zeg! Ik vond het maar een doffe sound. Ik had er zulke goede verhalen over gehoord. ;( Helaas.

Op naar de volgende sets. Na wat tussenstops van vanalles, kwam ik bij een Focal Chorus 726. Dat was al meer in de buurt van wat ik zocht. Mooie heldere hoge tonen en lekker all-round. Op enig moment komen we uit bij Dali. Die sound stond mij nog het meeste aan: helder hoog, warm en gecontroleerd laag.

Begonnen bij de Ikon 6. Vervolgens door naar een stapje hoger: de Mentor 5. De Mentor 5 pakte mij geweldig. Dít was de sound die ik zocht! Wat klonk dat heerlijk dynamisch! Dat hoog: zo ruimtelijk. Hier kon ik uren naar luisteren zonder dat het hoog of laag vermoeiend wordt. Maar: boven budget, eigenlijk... Maargoed, dat stond toch niet helemaal vast, dus dan kom je op het punt van: ok, fuck it, dan gaan we er ook maar voor. Dus die nog eens afgezet tegen B&W CM9. B&W wederom teleurstellend. Dus toen gevraagd of hij de Mentor 6 nu eens aan wilde slingeren. Toen had ik een probleem. :F Want voornamelijk op hoger volume, waarop ik met regelmaat speel, hield de 6 zich echt ontzettend veel beter staande dan de Mentor 5. De 6 speelt op hoogst asociale volumes met een attitude van "Och, mag nog wel harder hoor... :/ ". Dusja, toen was ik verpest. Ik kon niet meer terug. What has been heard cannot be unheard, zeg maar. ;w

Uiteindelijk ook verschillende receivers geprobeerd en uiteindelijk uitgekomen bij een NAD T758, waarmee ik de Mentor 6'en bi-amp in 2.1 opstelling. Bizar verschil trouwens met Marantz, Onkyo, etc. Veel warmer en gecontroleerder. Ik heb ze nu ongeveer een half jaar en verbaas mij nog steeds over de geweldige geluidskwaliteit. Op de bank, ogen dicht, muziek aan en je laten overspoelen met de weldadige klanken van deze set is simpelweg fantastisch. _/-\o_

Dus een enorme Dali-fan erbij in dit topic!

Setup zoals 'ie er nu bij staat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xehLewG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H1GWw4A.jpg
(Let niet op de rommel ;) )

De volgende upgrade is, zoals je ziet, een grotere TV. Want 40" is gewoon wat te klein daar nu...

Qua WAF bof ik: "boys will be boys" heeft zij goed begrepen en het resultaat in termen van genieten van mooi geluid vind zij ook niet vervelend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Plague schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:06:

De volgende upgrade is, zoals je ziet, een grotere TV. Want 40" is gewoon wat te klein daar nu...
Offtopic maar vind je je TV niet hoog hangen? Dat ziet er vrij oncomfortabel uit. Verder een mooie opstelling :) Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:59:
[...]

Offtopic maar vind je je TV niet hoog hangen? Dat ziet er vrij oncomfortabel uit. Verder een mooie opstelling :) Geniet er van!
Dat vind ik inderdaad, maar de beugel hangt nu alvast op standje 60" tv. Dan komt de onderkant van de tv nog 20cm verder naar onderen en hangt hij mooi qua hoogte. Oncomfortabel is het overigens niet: liggend op de bank kijk je er precies mooi tegenaan.

Ontopic: de speakers staan nu wel op een erg fijne afstand die mooi stereobeeld creeert. Daarmee heb ik wel even lopen klooien in het begin. Het is bijna een driehoek met 3 gelijke assen, qua afstand. Afstand tussen speakers is ongeveer 260 cm en speaker naar luisterpositie 320-330 cm. Ik merkte dat dat het meest ruimtelijke effect creëert in deze ruimte.

Wel wil ik nog kijken of onze nieuwe vloer (niet die van de foto's) nog wat helpt tegen de (overigens minimale) echo. Het is een vrij forse ruimte met niet teveel meubels, dus heel af en toe hoor ik nog wel een klein beetje galm. Anders meer schilderijen aan de muur of een vloerkleed. Maar ik gok dat een houten vloer al wel eea oplost in vergelijking met het huidige laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Plague schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:51:
[...]
Wel wil ik nog kijken of onze nieuwe vloer (niet die van de foto's) nog wat helpt tegen de (overigens minimale) echo. Het is een vrij forse ruimte met niet teveel meubels, dus heel af en toe hoor ik nog wel een klein beetje galm. Anders meer schilderijen aan de muur of een vloerkleed. Maar ik gok dat een houten vloer al wel eea oplost in vergelijking met het huidige laminaat.
Of leg eens een vloerkleed onder de salontafel. Leuk detail, trouwens, die spotjes achter de speakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Plague schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:06:
Nadat ik een half jaar geleden behoorlijk heb verbouwd en ben gaan samen wonen, werd het ook hoog tijd voor een upgrade van mijn speakers en versterker. Al jaren heb ik een voorliefde voor mooi versterkers en speakers, maar op een studentenkamer kwam het toch nooit echt mooi tot zijn recht. Toen ik ging samenwonen en we ineens een woonkamer van 60m2 kregen, werd het tijd voor iets nieuws.

Uiteindelijk bij diverse winkels gaan luisteren en orienteren. Qua budget had ik niet echt een vast bedrag in mijn hoofd, maar dacht: "een deftige versterker/receiver van +- 1000 euro en 1500 euro voor een net setje speakers (2) geeft mij de upgrade die ik wil". Dus ik op speurtocht. B&W's geluisterd, begonnen bij de 684 S2, maar die miste body. Door naar de 683 S2. Wat viel ook dat tegen zeg! Ik vond het maar een doffe sound. Ik had er zulke goede verhalen over gehoord. ;( Helaas.

Op naar de volgende sets. Na wat tussenstops van vanalles, kwam ik bij een Focal Chorus 726. Dat was al meer in de buurt van wat ik zocht. Mooie heldere hoge tonen en lekker all-round. Op enig moment komen we uit bij Dali. Die sound stond mij nog het meeste aan: helder hoog, warm en gecontroleerd laag.

Begonnen bij de Ikon 6. Vervolgens door naar een stapje hoger: de Mentor 5. De Mentor 5 pakte mij geweldig. Dít was de sound die ik zocht! Wat klonk dat heerlijk dynamisch! Dat hoog: zo ruimtelijk. Hier kon ik uren naar luisteren zonder dat het hoog of laag vermoeiend wordt. Maar: boven budget, eigenlijk... Maargoed, dat stond toch niet helemaal vast, dus dan kom je op het punt van: ok, fuck it, dan gaan we er ook maar voor. Dus die nog eens afgezet tegen B&W CM9. B&W wederom teleurstellend. Dus toen gevraagd of hij de Mentor 6 nu eens aan wilde slingeren. Toen had ik een probleem. :F Want voornamelijk op hoger volume, waarop ik met regelmaat speel, hield de 6 zich echt ontzettend veel beter staande dan de Mentor 5. De 6 speelt op hoogst asociale volumes met een attitude van "Och, mag nog wel harder hoor... :/ ". Dusja, toen was ik verpest. Ik kon niet meer terug. What has been heard cannot be unheard, zeg maar. ;w

Uiteindelijk ook verschillende receivers geprobeerd en uiteindelijk uitgekomen bij een NAD T758, waarmee ik de Mentor 6'en bi-amp in 2.1 opstelling. Bizar verschil trouwens met Marantz, Onkyo, etc. Veel warmer en gecontroleerder. Ik heb ze nu ongeveer een half jaar en verbaas mij nog steeds over de geweldige geluidskwaliteit. Op de bank, ogen dicht, muziek aan en je laten overspoelen met de weldadige klanken van deze set is simpelweg fantastisch. _/-\o_

Dus een enorme Dali-fan erbij in dit topic!

Setup zoals 'ie er nu bij staat:
[afbeelding]
[afbeelding]
(Let niet op de rommel ;) )

Qua WAF bof ik: "boys will be boys" heeft zij goed begrepen en het resultaat in termen van genieten van mooi geluid vind zij ook niet vervelend. ;)
Mooi verhaal en hele hele mooie speakers. Denk dat ik in de toekomst dit ook wel. Heb al een mooie subwoofer dus dan wordt het een 3.1 opstelling. Achterste speakers zitten toch in de weg en zoveel filmpjes met mooie surrounds worden er niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
niklosz schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:35:

Echter, wel interessant: de verkoper waar ik de Zensors beluisterde gaf aan dat deze de Ikon's ingehaald hebben. Zowel qua prijs (uiteraard), maar qua geluid zou het ook niet voor elkaar onder doen... Dali lijkt dit zelf ook min of meer te onderkennen, doordat de Ikon's met pallets tegelijk voor dumpprijzen bij de dealers worden aangeboden.
Dumpprijzen? Ik zie dat ze overal nog hetzelfde kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 20:11

t3q

Say yes to teq

Mooi topic, zit ook te denken om de huidige 20 jaar oude Sony vloer luidsprekers te vervangen. Gekregen van mijn vader 8 jaar geleden en werkten prima.

Deze zijn aangesloten op een yamaha rx-v465 amp.

Vanwege praktische redenen gaat de Kef Kube-2 subwoofer verkocht worden.
En dan goede frontspeakers aanschaffen die genoeg laag generen, voor onze toepassingen misten we het laag van de subwoofer eigenlijk niet, hij staat vaak gewoon uit.

Zit dus naar de Dali Zenzor 7 te kijken, heb deze ook beluisterd bij hifi klubben in Rotterdam en klonken goed maar is lang geleden dus moet maar weer is opnieuw gaan.

Enig idee hoe ze zich gaan gedragen icm de yamaha versterker?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Ik heb gevraagd of de Ikon eruit gaat en kreeg het volgende antwoord:

De Dali Ikon series loopt nog zeker tot aan de herfst door, de vervanger is nog niet eens geintroduceerd dus dergelijke informatie kunnen wij u nog niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:20:
Ik heb gevraagd of de Ikon eruit gaat en kreeg het volgende antwoord:

De Dali Ikon series loopt nog zeker tot aan de herfst door, de vervanger is nog niet eens geintroduceerd dus dergelijke informatie kunnen wij u nog niet geven.
Het ziet er wel naar uit dat ze het assortiment aan het opschonen zijn want de Mentor is van de website verdwenen.

Een tijdje terug is de Epicon serie als topmodel geintroduceerd boven de Helicon Mk II en niet al te lang geleden is de Rubicon onder de Helicon gekomen op ongeveer hetzelfde prijs niveau als de Mentor. Welke nu dus van de website is gehaald.

Mijn kristallen bol denkt dat Ikon, Lektor en Zensor ook het veld gaan ruimen en vervangen worden door 2 nieuwe series met een *con naam. :P

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 21:14
MewBie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:12:
[...]

Mijn kristallen bol denkt dat Ikon, Lektor en Zensor ook het veld gaan ruimen en vervangen worden door 2 nieuwe series met een *con naam. :P
Zegt jou kristallen bol ook iets over wanneer dat zou moeten gaan gebeuren??
In de markt voor de Zensor of Ikon serie (nog even goed beluisteren). Het is me al te vaak voorgekomen dat ik iets kocht en een (half) jaar later iets nieuws/beters werdt aangekondigd voor de zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Jahaa! schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:43:
[...]

Zegt jou kristallen bol ook iets over wanneer dat zou moeten gaan gebeuren??
In de markt voor de Zensor of Ikon serie (nog even goed beluisteren). Het is me al te vaak voorgekomen dat ik iets kocht en een (half) jaar later iets nieuws/beters werdt aangekondigd voor de zelfde prijs.
Neuh, maar het lijkt niet heel erg snel te gaan. Epicon in 2012, Rubicon 2014, Helicon Mk II is uit 2005, Ikon Mk II is uit 2010.
De speaker wereld gaat niet zo hard dat ze elk jaar het complete assortiment vervangen. Dali lijkt ook niet echt een merk te zijn dat nieuwe series ver van te voren aankondigd.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 20:11

t3q

Say yes to teq

Gisteren bij hifi klubben de lektor 6 en zensor 7 beluisterd. Wat een verschil, de lektor 6 heeft een veel ruimer bereik en het laag was een stuk strakker dan bij de zensor 7.

De zensor 7 had wel iets meer laag.

Nu nog even overleg met de waf :)

Hoe gaan verschillende weerstanden zich verhouden, mijn center en rear speakers zijn 8 ohm en de dali's zijn 6 ohm?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryBrok
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-01 13:26
Bij Ben van Dijk in Uden staan de Dali Zensor 5 nu voor € 299,-. jammer dat de tweakers prijs alert deze niet laat zien.

OT: Ik zit er over na te denken deze te halen, maaaar ik heb ook de POLK Audio TXs 330t gehoord en ook deze klinken niet slecht...iemand advies!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryBrok
DaMarcus schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:17:
Da's de vaste prijs van de Zensor 5. Kan zo geen dealer vinden die deze speakers goedkoper kan leveren.
Ben van Dijk in Uden verkoopt ze volgens mij voor € 299,- !??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je valt in herhaling en je reageert op een post uit 2014? :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryBrok
haha ow ja, eehhh my bad. Ik zit mezelf nu pas te orienteren en kwam deze post tegen. Had er vandeweek al op gereageerd maar dacht even in n ander topic te zitten hahaha, foutje bedankt. Ehhh even OT: wat vinden jullie van POLK Audio vs Dali?? En ja, dit Postje mag best n schopje krijgen into 2015 :P......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik gooi het toch maar is hier in de groep:

Ik ben in de markt voor een nieuw setje 5.x speakers. Ik heb verschillende speakers beluisterd en ben (in deze prijst klasse) erg te spreken over de Zensor serie (vergeleken met o.a. de KEF Q serie). Voor de beoogde set gaat de eerste gedachten uit naar een combi van zensor 7 met de zensor 1 als rears (vokal als center) zonder sub(eventueel later). Nu ben ik toch aan het twijfelen of dit mijn oplossing is. Een andere oplossing zou zijn om de zensor 3 (of 1) als fronts en rears te gebruiken met een SVSounds sub als aanvulling voor het laag. Dit heeft voor mij esthetisch de voorkeur.
Ik gebruik de set 50% voor muziek (radio, lage kwaliteit) en 50% voor films (hoge kwaliteit belangrijkste reden aanschaf).

Wat zouden jullie adviseren? Zensor 7 als fronts en de 1 als rear of de zensor 3 of 1 als front en rear met een goeie sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Jahaa! schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:03:
Ik gooi het toch maar is hier in de groep:

Ik ben in de markt voor een nieuw setje 5.x speakers. Ik heb verschillende speakers beluisterd en ben (in deze prijst klasse) erg te spreken over de Zensor serie (vergeleken met o.a. de KEF Q serie). Voor de beoogde set gaat de eerste gedachten uit naar een combi van zensor 7 met de zensor 1 als rears (vokal als center) zonder sub(eventueel later). Nu ben ik toch aan het twijfelen of dit mijn oplossing is. Een andere oplossing zou zijn om de zensor 3 (of 1) als fronts en rears te gebruiken met een SVSounds sub als aanvulling voor het laag. Dit heeft voor mij esthetisch de voorkeur.
Ik gebruik de set 50% voor muziek (radio, lage kwaliteit) en 50% voor films (hoge kwaliteit belangrijkste reden aanschaf).

Wat zouden jullie adviseren? Zensor 7 als fronts en de 1 als rear of de zensor 3 of 1 als front en rear met een goeie sub?
Dat is lastig te kiezen.
Ik zou persoonlijk kiezen voor Zensor 7 als fronts, omdat muziek vaak 2.0 is en de sub niet gebruikt. Ik heb een voorkeur om de 7's het werk te laten doen en niet met LFE+main te gaan spelen.

Iemand anders kan het omgekeerde adviseren. Beiden prima keuzes

Mocht je in de buurt van Utrecht wonen, ben je welkom eens te komen luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 30-03-2015 19:40 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste