Heb hier een opstelling met een NAD c338 versterker, twee zensor 5’s en een E-12F subwoofer. Plotseling begon sinds vrijdag de subwoofer te ploffen, op willekeurige momenten. Even getroubleshoot en het leek de kabel. De rca kabel vanuit de versterker (sub-out, geen LFE) was via een y-kabel op de left en right aangesloten van de subwoofer. Dit destijds op advies van hifi klubbe. Nu na wat te hebben gechat met ChatGPT lijkt dit helemaal niet nodig te zijn en zou dit het ploffen kunnen veroorzaken? Ik heb nu de splitter weggehaald en de RCA kabel vanuit de versterker direct op de left-ingang van de subwoofer aangesloten. Tot nu toe geen plofjes meer.
De opstelling werkte overigens vijf jaar probleemloos dus lijkt dan degradatie in de kabel te zijn?
Klopt het dat hoe ik het nu heb aangesloten dus verder prima is en dit geen nadelen oplevert? Dat het toen mooie bijverkoop was voor hifi klubbe?
De opstelling werkte overigens vijf jaar probleemloos dus lijkt dan degradatie in de kabel te zijn?
Klopt het dat hoe ik het nu heb aangesloten dus verder prima is en dit geen nadelen oplevert? Dat het toen mooie bijverkoop was voor hifi klubbe?