Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkie_Noga
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-01 08:42
Zijn jullie bekend met verkleuring van speakers?

Ik bezit sinds oktober vorig jaar een prachtige set epicon 2 op de originele stands. Vandaag lekker luisteren en besloot de frontjes er af te halen. Tot mijn verbazing zie ik verkleuring net boven en woofer ontstaan. Een soort vergeling....

Op advies van de winkel heb ik Dali gemaild.

Dit hoort toch niet, vooral bij zo'n high end speaker? Bij jullie zo'n fenomeen bekend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaYjLTfvTYCDm3aqHJGVpLS-7qA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDnvYYkLOJ6xv7VSYRhVwRAe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOm_V2du_SJaL98UXAHYHzaWXds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsltsyCUfCZb84keNg6QgV0b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFXDvgTAlXmfjD9N49qjMpjGZzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGhTkCebK8mF6GEPzfvaDZF2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:05
Pikkie_Noga schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:37:

Ik bezit sinds oktober vorig jaar een prachtige set epicon 2 op de originele stands. Vandaag lekker luisteren en besloot de frontjes er af te halen. Tot mijn verbazing zie ik verkleuring net boven en woofer ontstaan. Een soort vergeling....

Dit hoort toch niet, vooral bij zo'n high end speaker? Bij jullie zo'n fenomeen bekend?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet dat je er veel aan hebt, maar bij Klubben raadden ze me de witte Epicon’s af vanwege de kans op verkleuring. Heb daarom een paar zwarte Epicon 2’s op de kop getikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ik blijf die verkleuringen apart vinden. Dit is toch gewoon gespoten oid? Hoe moeilijk is het om een lak te gebruiken die UV bestendig enzo is? Een auto verkleurt toch ook niet.
Ik zou dit niet pikken en helemaal niet als er nog garantie op zit.

Maar bij witte speakers heb ik dit vaker gezien. Ook andere merken hebben er last van.

[ Voor 15% gewijzigd door CPM op 12-05-2023 18:23 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is dit niet gewoon vergeling van alkydverf? Dat vergeelt als er geen daglicht op valt.
Je zou de speakers in de zon kunnen zetten, dan heb je juist kans dat het gele weer wit wordt.
Maar ja, misschien wordt het dan juist erger. Typisch dat ie niet helemaal verkleurd is waar de cover zat.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-05-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
CPM schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:21:
Hoe moeilijk is het om een lak te gebruiken die UV bestendig enzo is? Een auto verkleurt toch ook niet.
Oh jawel, ook een auto verkleurt onder invloed van UV-straling. Lang niet alle kleuren zijn er even gevoelig voor, maar bepaald type pigment in de lak verliest zijn kleur onder invloed van UV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie_Noga
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:12:
Is dit niet gewoon vergeling van alkydverf? Dat vergeelt als er geen daglicht op valt.
Je zou de speakers in de zon kunnen zetten, dan heb je juist kans dat het gele weer wit wordt.
Maar ja, misschien wordt het dan juist erger. Typisch dat ie niet helemaal verkleurd is waar de cover zat.
Bijzonder toch? Ik snap er geen hout van. Heb de mail naar de winkel en Dali Benelux gestuurd. Zij gaan het naar Denemarken doorzetten.

Als het vergeling door de zon komt zou je denken dat de gehele kast verkleurt. Daar lijkt het niet op. Op de plek waar de magneet van de grille "zuigt" aan de kast is een cirkel te zien van de oorspronkelijke kleur. Wit, witter witst. Dus de theorie dat er geen daglicht op staat zou je eigenlijk ook kunnen wegstrepen.

Voor zo'n high end product en prijs en nog geen 6 maanden oud zou je toch moeten kunnen verwachten dat dit niet plaats vindt...

Tenzij de speakers bij grootmoeders staan die 10 pakjes zware van nelle per dag rookt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Naafkap schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:46:
[...]

Oh jawel, ook een auto verkleurt onder invloed van UV-straling. Lang niet alle kleuren zijn er even gevoelig voor, maar bepaald type pigment in de lak verliest zijn kleur onder invloed van UV.
Heb nog nooit een witte auto zo snel geel zien worden. Dus ja misschien iets verkleuring, maar niet zoals deze speaker(s).

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Naafkap schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:46:
[...]

Met moderne lakken zit er een transparante beschermlaag op die dat moet voorkomen. No way dat die zonder ernstige beschadigingen binnen een jaar verkleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
mac1987 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Met moderne lakken zit er een transparante beschermlaag op die dat moet voorkomen. No way dat die zonder ernstige beschadigingen binnen een jaar verkleurt.
Nee klopt, niet binnen een jaar. Meestal na een jaar of 8 a 10 begint het bij sommige auto’s. Ik reageerde op de stelling dat auto’s niet verkleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Naafkap schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:17:
[...]

Nee klopt, niet binnen een jaar. Meestal na een jaar of 8 a 10 begint het bij sommige auto’s. Ik reageerde op de stelling dat auto’s niet verkleuren.
Zo zwart/wit kun je het stellen ja, maar zo bedoel ik het niet. Witte auto's worden niet massaal geel na een tijdje. Ook niet na 10-20 jaar. Uitzonderingen daargelaten.

Ik bedoel meer te zeggen dat de betreffende verkleuring niet normaal is, maar dat het meer voor komt bij witte speakers. wat de oorzaak is kan ik niet bepalen, zonlicht, chemische reactie?
Maar dit zouden ze (Dali) gewoon moeten oplossen want dit is niet wat je er van mag verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pikkie_Noga schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:37:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe je t ook went of keert. 6000 betalen voor speakers... En dan verkleuring in zo een korte tijd. Is belachelijk. Punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkie_Noga
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:04:
[...]

Hoe je t ook went of keert. 6000 betalen voor speakers... En dan verkleuring in zo een korte tijd. Is belachelijk. Punt.
Helemaal mee eens! Gelukkig heb ik de helft betaald voor een nieuw setje bij de dealer. Er is nirt gesproken over een productie fout oid met betrekking tot afwerking. Heb daarom de dealer gebeld, zij hebben geadviseerd om dali benelux te mailen (heb de dealer uiteraard meegenomen in de mail). Zij gaan het vervolgens weer doorzetten naar de fabriek.

Na 7 maanden verkleuring, in deze kwaliteit- en prijsklasse, zou gewoon echt niet horen en moet kunnen...

Wordt dus vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:04:
[...]

Als we het over lak hebben ja, fineer daar in tegen....

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
Pikkie_Noga schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:10:
[...]

Helemaal mee eens! Gelukkig heb ik de helft betaald voor een nieuw setje bij de dealer. Er is nirt gesproken over een productie fout oid met betrekking tot afwerking. Heb daarom de dealer gebeld, zij hebben geadviseerd om dali benelux te mailen (heb de dealer uiteraard meegenomen in de mail). Zij gaan het vervolgens weer doorzetten naar de fabriek.

Na 7 maanden verkleuring, in deze kwaliteit- en prijsklasse, zou gewoon echt niet horen en moet kunnen...

Wordt dus vervolgd.
Weet je toevallig hoe ze zich verhouden tot bijvoorbeeld rubicon of opticon staanders? Weet niet wat je allemaal gehad of beluisterd hebt maar ben benieuwd hoe de ervaring is.
Verder hopelijk snel een nette oplossing. Denk zelf aan een productiefoutje. Voor 6000e mag er niet bezuinigd zijn op het spuitwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPM schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:12:
[...]

Zo zwart/wit kun je het stellen ja, maar zo bedoel ik het niet. Witte auto's worden niet massaal geel na een tijdje. Ook niet na 10-20 jaar. Uitzonderingen daargelaten.

Ik bedoel meer te zeggen dat de betreffende verkleuring niet normaal is, maar dat het meer voor komt bij witte speakers. wat de oorzaak is kan ik niet bepalen, zonlicht, chemische reactie?
Maar dit zouden ze (Dali) gewoon moeten oplossen want dit is niet wat je er van mag verwachten.
Zag nog iemand in een forum die flinke verkleuring had op een paar rubicon 5 rosso. Dus t is zeker niet alleen tot t wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PkSf8JWbiq0BqhFiBO22az4bww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwHWRlcBiAtCJtfYoRM3hRKP.jpg?f=fotoalbum_large

Anyway kijken hoe dit experimentje gaat.
K-14 van dali is de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Verwijderd, verkleuring bij hout fineer is normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MDKlapwijk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:20:
Maar er moet een factor zijn wat het verergerd. Zonlicht is 1 ding. Net als bij lego in de zon. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:52:
[...]

Maar er moet een factor zijn wat het verergerd. Zonlicht is 1 ding. Net als bij lego in de zon. :)
Bij mijn Rubicons walnoot fineer is het alleen maar de zon geweest en binnen 4 weken. Hout verkleurd en als je dat niet wil, moet je geen hout kopen; vandaar dat wij 'eiken' plavuizen hebben....

Eerdere posts:
- MDKlapwijk in "[Speakers] Het Dali Ervaringen/Discussie Topic"

In het geval van de witte piano lak die verkleurd zou het kunnen zijn wat @CyBeRSPiN aangaf? Juist het gebrek aan UV? Maar het lijkt ook een beetje op verkleuring door temperatuur, net of het spul rond de woofer warm is geworden en een hoek wordt door minder materiaal ook sneller warm?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDKlapwijk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:10:
[...]

Bij mijn Rubicons walnoot fineer is het alleen maar de zon geweest en binnen 4 weken. Hout verkleurd en als je dat niet wil, moet je geen hout kopen; vandaar dat wij 'eiken' plavuizen hebben....

Eerdere posts:

In het geval van de witte piano lak die verkleurd zou het kunnen zijn wat @CyBeRSPiN aangaf? Juist het gebrek aan UV? Maar het lijkt ook een beetje op verkleuring door temperatuur, net of het spul rond de woofer warm is geworden en een hoek wordt door minder materiaal ook sneller warm?...
Ok. Maar t fineer is een finish lak. Niet perse t hout zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:01

page404

Website says no

Afgelopen weekend via marktplaats een Dali IO-6 op de kop getikt. Fijn ding hoor. Wel grappig hoe je nu elk foutje in de mix of de bron hoort. Heb al 2x gedacht dat er een storing in zat :D

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pikkie_Noga
schalk84 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:01:
[...]

Weet je toevallig hoe ze zich verhouden tot bijvoorbeeld rubicon of opticon staanders? Weet niet wat je allemaal gehad of beluisterd hebt maar ben benieuwd hoe de ervaring is.
Verder hopelijk snel een nette oplossing. Denk zelf aan een productiefoutje. Voor 6000e mag er niet bezuinigd zijn op het spuitwerk.
De epicon 2 speakers hebben mij omver geblazen in de soundstage. Ze zijn echt een directe concurrent van een vloerstaander. Bas is bizar, warme neutrale klanken. De vergelijking met rubicon heb ik niet gedaan, omdat ik design technisch de Epicons mooier vind qua afwerking. Wel heb ik de vergelijking gemaakt met de nieuwe 7 lijn van b&w. Dat was night and day waarbij bezoekers in de winkel dachten dat een vloer staander stond te spelen, terwijl het in werkelijkheid de Epicons waren. De match met de standaard is ook echt heel fraai. Het oog mag tenslotte ook wat 😉.

Voor wat betreft vergeling:

Dali Benelux heeft mijn mail doorgezet naar de fabriek. Ik hoop daar spoedig reactie op te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
MDKlapwijk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:20:
Ja, fineer kan verkleuren, maar merkbaar binnen 4 weken lijkt me een duidelijk geval van een productie- of ontwerpfout. Is de verkleuring na een degelijk korte tijd al te zien, dan is die verkleuring na een aantal jaar helemaal niet meer om aan te zien. Daar zijn deze speakers te duur voor, zeker aangezien veel goedkopere andere speakers hier veel minder tot geen last van lijken te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door mac1987 op 16-05-2023 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

mac1987 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:01:
[...]

Ja, fineer kan verkleuren, maar merkbaar binnen 4 weken lijkt me een duidelijk geval van een productie- of ontwerpfout. Is de verkleuring na een degelijk korte tijd al te zien, dan is die verkleuring na een aantal jaar helemaal niet meer om aan te zien. Daar zijn deze speakers te duur voor, zeker aangezien veel goedkopere andere speakers hier veel minder tot geen last van lijken te hebben.
Bij mij was het zichtbaar, omdat ik het front had laten zitten, je ziet duidelijk dat het onderste stuk grauwer/minder rood is geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoxaj8UftCg_W385QFZQqfphGF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGvFxq1QLRvbssNcRKMyucSN.jpg?f=fotoalbum_large

Speakers hebben hierna nooit meer de fronten ervoor gehad en het kleurverschil is weggetrokken. Veel grauwer zijn ze ook niet geworden, het is alleen jammer dat de oorspronkelijke warme kleur er een beetje af is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06
Pikkie_Noga schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:38:
[...]

Voor wat betreft vergeling:

Dali Benelux heeft mijn mail doorgezet naar de fabriek. Ik hoop daar spoedig reactie op te krijgen!
Waarom moet jij eigenlijk zelf hier achteraan bij de fabriek? Als ze zo recent gekocht zijn, dan moet de dealer dat toch voor jou oplossen? Anyway, vervelende situatie en hopelijk wordt het snel voor je opgelost!

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:46:
[Afbeelding]

Anyway kijken hoe dit experimentje gaat.
K-14 van dali is de deur uit.
Nu stuk of 6 films erdoor. 20 uur muziek.
Perfecte afstelling wel gevonden.
Bij de Dali k14 werd t film kijken vermoeiend.
Bij hoger volume werd t toch onaangenaam bij vlagen. Daar heb ik nu geen last meer van.
Voor muziek was t wel prima!

Maar de klipsch die gewoon 1000 euro goedkoper is en een paar inch kleiner lijkt t toch een betere combi op elk vlak.

Ik heb veel laminaat. En glazen zeikant. Dus misschien is de accoustiek niet perfect. En de klipsch heeft de port aan de voorkant ipv de onderkant zoals bij de dali. Misschien dat daar ook nog een verschil uit blijkt.
Maar anyways. Ik ga geen dali subs meer kopen. Niet dat er perse wat mis is. Maar als ik dit nu meemaak voor 1/3de van t geld vind ik dat toch wel bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Soort van epicon 8 met nog een woofer erbovenop geplakt :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ook de Oberon lijn is uitgebreid met een nieuwe center speaker:

Oberon Grand Vokal:
Afbeeldingslocatie: https://8572466.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hub/8572466/hubfs/Images/Landing%20Pages/High%20End%202023/BANNER-G-VOKAL-600x600-01.png?width=1200&height=1200&name=BANNER-G-VOKAL-600x600-01.png

https://www.dali-speakers.com/grand-vokal

Hier de complete line up van de nieuwe producten:
https://www.dali-speakers...-release-at-high-end-2023

[ Voor 51% gewijzigd door CPM op 20-05-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:55

sjirafje

No inspirational quotes here

Ben wel benieuwd naar die grand vokal mits hij er ook in het wit komt. Ik zie dat de bass poort aan de achterkant zit ipv de voorkant zoals bij de reguliere vokal. Betekent dit dat hij nu niet meer in het tv meubel geplaatst kan worden? Ik kan de afmetingen van de grand vokal niet vinden, heeft iemand anders die kunnen vinden?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
sjirafje schreef op zondag 21 mei 2023 @ 00:07:
Ben wel benieuwd naar die grand vokal mits hij er ook in het wit komt. Ik zie dat de bass poort aan de achterkant zit ipv de voorkant zoals bij de reguliere vokal. Betekent dit dat hij nu niet meer in het tv meubel geplaatst kan worden? Ik kan de afmetingen van de grand vokal niet vinden, heeft iemand anders die kunnen vinden?
Hij is bedoeld voor "full-range" (hun term, niet van mij) geluid in grotere ruimtes. Waarschijnlijk is de bassreflex aan de achterkant nodig om voldoende versterking van lage tonen te krijgen. Dat lijkt me inderdaad een beperking voor plaatsing in een meubel, tenzij dat meubel aan de achterkant open is en de achterkant van de speaker gelijk ligt met de achterkant van het meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mac1987 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 00:01:
[...]

Hij is bedoeld voor "full-range" (hun term, niet van mij) geluid in grotere ruimtes. Waarschijnlijk is de bassreflex aan de achterkant nodig om voldoende versterking van lage tonen te krijgen. Dat lijkt me inderdaad een beperking voor plaatsing in een meubel, tenzij dat meubel aan de achterkant open is en de achterkant van de speaker gelijk ligt met de achterkant van het meubel.
Lijkt mij zoizo slimme marketing. Omdat oberon serie meest verkochte dali serie is. Gaan een hoop liefhebbers deze aanschaffen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:31
Mag ik even jullie mening over onderstaande 2 video's?
Betreft een DAli E9F subwoofer, waarbij ik bij lage freqenties een hoge toon 'rambling' hoor.
Ik had een lange tijd geleden al eens contact opgenomen met de supplier, en die hebben hem verstuurd naar Dali om te controleren, maar die hebben destijds niets gevonden. Maar het blijft mij irriteren.

https://photos.app.goo.gl/9TF34mwLgKudpJEk7
https://photos.app.goo.gl/5MWdhvNnYS6PSP9X6

Crossover freq / phase / andere receiver / andere bekaling ed. maken geen verschil uit
Lijkt vooral voor te komen bij films en series met repetitive 20-25hz tonen.

[ Voor 8% gewijzigd door beOnt op 25-05-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beOnt schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:44:
Betreft een DAli E9F subwoofer, waarbij ik bij lage freqenties een hoge toon 'rambling' hoor.
Ik had een lange tijd geleden al eens contact opgenomen met de supplier, en die hebben hem verstuurd naar Dali om te controleren, maar die hebben destijds niets gevonden. Maar het blijft mij irriteren.

Crossover freq / phase / andere receiver / andere bekaling ed. maken geen verschil uit
Doet ie zoiezo wel iets met input onder de 28 hz?

Klinkt wel apart. Veel dali subs gehad maar nog nooit zoiets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

beOnt schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:44:

Klinkt alsof er iets los zit. Verder niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:34:
[...]

Doet ie zoiezo wel iets met input onder de 28 hz?

Klinkt wel apart. Veel dali subs gehad maar nog nooit zoiets gehoord.
vanaf 24hz begin je geluid te horen, maar eronder zie je de subwoofer bewegen, maar krijg je bijna geen geluid (lijkt mij wel logisch) Maar je hoort wel het gerammel.

Ik heb hem ook eens kort open gedaan, maar eigenlijk niets speciaal gezien, of iets die los zit. Is allemaal heel mooi met foam afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beOnt schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:18:
[...]

vanaf 24hz begin je geluid te horen, maar eronder zie je de subwoofer bewegen, maar krijg je bijna geen geluid (lijkt mij wel logisch) Maar je hoort wel het gerammel.

Ik heb hem ook eens kort open gedaan, maar eigenlijk niets speciaal gezien, of iets die los zit. Is allemaal heel mooi met foam afgewerkt.
Lastig. Vraag me af of dali hem dan ook echt openmaakt en doormeet en vooral luisterd. Of dat z alleen maar kijken.

Misschien dat er met een echte meting iets afwijkends te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik neem aan dat je ook heb getest of het probleem blijft bestaan wanneer je de subwoofer op andere plekken zet?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
sjirafje schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:07:
Ik neem aan dat je ook heb getest of het probleem blijft bestaan wanneer je de subwoofer op andere plekken zet?
Ja, we wonen ondertussen op een andere plaats. je hoort het ook als je de subwoofer in je handen hebt.
Ik heb ondertussen ook nog eens een support ticket aangemaakt bij Dali, en ook vrij snel antwoord gehad. Ik mag hem opsturen voor herstelling. (is ondertussen wel buiten garantie, dus weet niet hoe dat juist zal gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:41:
[...]

Lastig. Vraag me af of dali hem dan ook echt openmaakt en doormeet en vooral luisterd. Of dat z alleen maar kijken.

Misschien dat er met een echte meting iets afwijkends te zien is.
Dali doet volgens mij niets. Die besteden het uit. Mijn speaker werd naar Audio Service in Elst gestuurd.
Wat helpt is dat de probleem omschrijving erg specifiek is, dus @24hz bij volume X raar geluid. Printje erbij met de url van de video etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPM schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:04:
[...]

Dali doet volgens mij niets. Die besteden het uit. Mijn speaker werd naar Audio Service in Elst gestuurd.
Wat helpt is dat de probleem omschrijving erg specifiek is, dus @24hz bij volume X raar geluid. Printje erbij met de url van de video etc.
Hoe weet je de exacte input qua hz dan?

Is de theorie dat als dus de dali e9 vanaf 28hz wat doet je op 24hz niks zou moeten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je hebt hem zelf open gemaakt. Zullen ze ook wel weer wat over t zeggen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 20:13
Ik wil mijn Zensor 3 gaan upgraden naar Opticon 2 mk1. Niet omdat ik ontevreden ben, maar ik ben toe aan een kleine upgrade. Helaas heb ik geen mogelijkheid om te gaan luisteren, omdat ik 2e hands koop. Is er iemand die een zelfde soort upgrade heeft gedaan? Ik ben benieuwd of het een stap vooruit is, ook omdat ik wat laag (50Hz voor de Zensor 3 en 59Hz voor de Opticon 2 bij +-3dB) ga inleveren en de Opticons moeilijker aan te sturen zijn dan de Zensors.

Ze komen op Norstone Stylum 2 stand, op ongeveer 25cm van de muur en worden aangestuurd door een Denon x1300w in een 5.0 opstelling (subwoofer volgt nog) met de Zensor Vokal
als center en 2 Zensor Pico's als surrounds.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

R1kske schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:04:
Ik wil mijn Zensor 3 gaan upgraden naar Opticon 2 mk1. Niet omdat ik ontevreden ben, maar ik ben toe aan een kleine upgrade. Helaas heb ik geen mogelijkheid om te gaan luisteren, omdat ik 2e hands koop. Is er iemand die een zelfde soort upgrade heeft gedaan? Ik ben benieuwd of het een stap vooruit is, ook omdat ik wat laag (50Hz voor de Zensor 3 en 59Hz voor de Opticon 2 bij +-3dB) ga inleveren en de Opticons moeilijker aan te sturen zijn dan de Zensors.

Ze komen op Norstone Stylum 2 stand, op ongeveer 25cm van de muur en worden aangestuurd door een Denon x1300w in een 5.0 opstelling (subwoofer volgt nog) met de Zensor Vokal
Geen ervaring mee helaas, maar laat me weten hoe het bevalt, het is namelijk dezelfde upgrade die ik ooit wil doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:59

Volgens mij kan je dan nog steeds prima bij dealers gaan luisteren ;)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987

De Zensor 3 zal inderdaad wat meer volume in het laag hebben, waardoor je daar iets achteruitgang zou hebben met de Opticon 2. Voeg een sub toe voor de lage frequenties, en de Opticon zal gedetailleerder en ruimtelijker spelen. Ik zou persoonlijk overwegen op een later moment ook de center te upgraden naar de Opticon Vokal. Die is merkbaar een klasse beter dan de Zensor Vokal en je voorkomt klankverschil. Een hoop mensen onderschatten hoe belangrijker een center is bij films, games en multichannel muziek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@R1kske, ik weet niet of de x1300 een A+B kanaal heeft zodat je de Opticon alleen voor stereo bronnen kan gebruiken? Mijn ervaring is namelijk dat speakers van verschillende merken of uit verschillende seriies niet lekker bij elkaar matchen; volume op 15 alles netjes gematched, op 28 een aantal speakers merkbaar harder/anders.

En zoals @mac1987 al min of meer aangaf is inderdaad de center die het meest merkbaar is als die uit de pas loopt, omdat deze redelijk intensief in 5.1 gebruikt wordt....

Ik heb lange tijd om die reden een 5.1 set met de Zensor 1 op kanaal A gehad en een set TMA Premium 903's op kanaal B gehad. De 2309 kon dit prima op input/output switchen, zodra het stereo was, pakt hij het B kanaal.

En wat vermogen betrefd, zou ik me niet te druk maken; ik heb hier een tijdje m'n Rubicons (8+vokal+walls) op een 2400 gehad, toen m'n 8500 voor z'n b-upgrade ging en dat is prima te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door MDKlapwijk op 30-05-2023 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Over aansturing zou ik je geen zorgen maken. Tenzij je t volume 80% open hebt constant?? Dit word een flinke upgrade. Punt.

Je noemt kleine upgrade. Maar ik denk dat dit een flinke uprade word. Zelfs een set oberon 3 zou een upgrade zijn.

Gewoon doen. Genoeg t fixen op mp voor prima prijsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26
Eind dit jaar wil ik in-ceiling speaker installeren in ons verlaagde plafond ten behoeve van Dolby Atmos 5.1.4. Afgelopen weekend ben ik al langs Hifi Klubben geweest om wat inspiratie op te doen.

Zij raden de Phantom E-80's aan vanwege het hoge plafond van ca. 4 meter. Ik dacht zelf dat de E-60's voldoende moeten zijn, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee.

Hebben jullie ervaring met deze plafondluidsprekers en welke zouden jullie kiezen? Nog de moeite waard om naar de K-serie te kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Safaci op 05-06-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Safaci, ik zou zelf tussen e60 en e80, de e80 pakken; 100,- per speaker t.o.v. het werk om ze in te bouwen is verwaarloosbaar.

Echter de k80 is nog weer 200,- duurder dan de e80 en ik weet niet of het 'directionele' het enige verschil is waar je naar kijkt, of dat je ook de 'back-cans' wil hebben/gebruiken. Zal deels ook afhangen van je andere speakers, hebben die een woodfiber cone bijv.?

Maar misschien dat je ergens kan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26
Ik heb nu de Zensor 3 en Zensor Vokal, volgens mij met woodfiber cone.

Ik heb zowel E-80 als E-60 beluisterd, maar meer als onderdeel van de Atmos-luisterervaring. Ik hoorde geen verschil maar dat is niet zo gek haha. De K-serie hadden ze niet ik de winkel volgens mij. Zal even kijken of ik die kan beluisteren ergens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogge!

Op mp staat een mooi paar Helicon 300. Bookshelf met ribbon tweeter. Waar komen deze een beetje terecht in het huidige aanbod?
Meer richting de epicon of rubicon?
Iemand ervaring met deze speakers?
Vooral de finish ziet er gelikt uit. Zelfde shiney meuk als de epicons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:42:
Mogge!

Op mp staat een mooi paar Helicon 300. Bookshelf met ribbon tweeter. Waar komen deze een beetje terecht in het huidige aanbod?
Meer richting de epicon of rubicon?
Iemand ervaring met deze speakers?
Vooral de finish ziet er gelikt uit. Zelfde shiney meuk als de epicons.
Geen idee eigenlijk, maar de interwebs misschien wel: https://www.avsforum.com/...kers.638394/post-28371522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk. Ze worden naast de rubicon 2 gezet maar hebben een compleet andere sound. Wat overal minder bevalt. Terwijl z wel een ribbon tweeter hebben.
En een tegenvallend laag. Bijzonder voor speakers die een epicon prijs hadden.
Alleen de finish is flink gelikt imo. :)

De vraagprijs is 2500. Inc stands van monitor a 300 per stuk nieuwprijs

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 20:13
Ik had vorige week een bericht getypt maar blijkbaar niet verzonden. Nog even terugkomend op mijn upgrade.

De Opticon 2 hebben duidelijk veel mooiere midden en hoge tonen dan de Zensor 3. Stemmen zijn supermooi, ik zou bijna de Zensor Vokal weg doen.

Ik heb de speakers nu ook op standaarden staan, de Zensor 3 stonden op het TV meubel, dat maakt de vergelijking niet helemaal eerlijk, maar de Opticons geven een geweldig stereobeeld en de instrumenten zijn veel beter te plaatsen.
Ik merk wel dat ze een kleinere woofer hebben, vooral bij films is dat flink te merken.

Ik wil een kleine subwoofer toevoegen om dit op te vangen. Mijn vriendin denkt hier echter anders over, aangezien onze woonkamer al wat voller is geworden doordat de speakers nu op een standaard naast het TV-meubel staan. Een kleine Rel T3 ergens in de hoek misschien.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
R1kske schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:06:
Ik merk wel dat ze een kleinere woofer hebben, vooral bij films is dat flink te merken.

Ik wil een kleine subwoofer toevoegen om dit op te vangen. Mijn vriendin denkt hier echter anders over, aangezien onze woonkamer al wat voller is geworden doordat de speakers nu op een standaard naast het TV-meubel staan. Een kleine Rel T3 ergens in de hoek misschien.
Als je meer diepgang bij films wil, dan zou ik eens voor een SVS SB1000 Pro of SB3000 Micro in pianolak kijken. Deze zijn zeer compact en gaan veel dieper en luider dan een Rel T3.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Net setje Rubicon 6 op de kop getikt :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYWbChtJoTwwJSH15bK63n2auBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLCyboOc6ej4WQg581NaWfTL.jpg?f=fotoalbum_large

Rubicon 5 mogen weg voor de geintresseerde.
Tevens heb ik nog een setje zensor 5, vokal en e9f sub over in wit. Pm mag altijd.

Voor nu maar eens genieten van de Rubicon 6

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:57
Ik wil me hier even melden. Ik was op zoek naar ervaringen van mensen die Oberon 1's voor near-field gebruiken maar kon maar 1 post vinden daarover. Inmiddels heb ik ze nu 2 weken zelf staan op mijn bureau en moet zeggen dat ze perfect zijn voor een bureauopstelling!

Ik had ze eerst direct op het bureau (schuin omhoog gericht m.b.v. een stel rubberen deurwiggen). Nu sinds een paar dagen heb ik ze op zefgemaakte standaards staan en dat klinkt nog veel beter. Ik had ze eerst een 'toe-in' gegeven maar dat is nu niet meer nodig. De tweeters zitten nu precies op oorhoogte en het klinkt uitstekend.

De speakers staan 109 cm uit elkaar (hart op hart), en de afstand tot mijn oren is ca. 85 cm. Ik kan redelijjk heen en weer bewegen zonder dat het geluid anders wordt dus dat is ook fijn.

Hopelijk hebben anderen ook wat aan deze info.

Foto voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ixtnn1HN_KdkGuOc0hpXZiHNfQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIQHMWICa0dbi0Jzgy1KUgQu.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

ErikG2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:19:
Ik wil me hier even melden. Ik was op zoek naar ervaringen van mensen die Oberon 1's voor near-field gebruiken maar kon maar 1 post vinden daarover. Inmiddels heb ik ze nu 2 weken zelf staan op mijn bureau en moet zeggen dat ze perfect zijn voor een bureauopstelling!

Ik had ze eerst direct op het bureau (schuin omhoog gericht m.b.v. een stel rubberen deurwiggen). Nu sinds een paar dagen heb ik ze op zefgemaakte standaards staan en dat klinkt nog veel beter. Ik had ze eerst een 'toe-in' gegeven maar dat is nu niet meer nodig. De tweeters zitten nu precies op oorhoogte en het klinkt uitstekend.

De speakers staan 109 cm uit elkaar (hart op hart), en de afstand tot mijn oren is ca. 85 cm. Ik kan redelijjk heen en weer bewegen zonder dat het geluid anders wordt dus dat is ook fijn.

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit, leuke inrichting. De stands zijn ook netje hoor! Aiyima versterker zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
CPM schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:17:
[...]

Ziet er netjes uit, leuke inrichting. De stands zijn ook netje hoor! Aiyima versterker zie ik?
Dank je!

Idd, Aiyima A07 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:44:
Net setje Rubicon 6 op de kop getikt :D
[Afbeelding]

Rubicon 5 mogen weg voor de geintresseerde.
Tevens heb ik nog een setje zensor 5, vokal en e9f sub over in wit. Pm mag altijd.

Voor nu maar eens genieten van de Rubicon 6
Nice, welke kleur hebben de Rubicon 5's?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspervc schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:02:
[...]

Nice, welke kleur hebben de Rubicon 5's?
Deze zijn rosso. Aangeschaft januari dit jaar. Dus alles netjes aanwezig.
Hier op forum staan ergens terug fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:55:
[...]

Deze zijn rosso. Aangeschaft januari dit jaar. Dus alles netjes aanwezig.
Hier op forum staan ergens terug fotos.
Ah jammer. Voor zwarte was ik wel in geweest :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspervc schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Ah jammer. Voor zwarte was ik wel in geweest :)
Snap ik. Is lastige kleur voor t interieur. Maar ik moet zegge dat ik vooraf ook bang was. Maar t ziet er echt veel luxer uit dan zwart of wit. Met de lijnen en graveringen. Zelfde als het eikenhout. Wit en zwart heeft toch een beetje een plastic look.

Btw heb ik ook nog een 2 jaar nieuwe denon x2700h beschikbaar. Met bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 21:19
ErikG2 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:19:

[Afbeelding]
Heel cool, zelf ben ik ook geïnteresseerd om zodra ik beneden mijn nieuwe set heb en het nieuwe kantoor ga maken de oberons daar te hergebruiken :)
Dreunt het niet? want ze lijken erg dicht bij de muur te staan zo niet er tegenaan?
Zelf twijfel ik ook over near field, en daarom of ik niet beter mijn oberon on-wall zou ophangen naast mijn monitor.

Voor de beeldvorming, hoe diep en breed is je bureau?
Ik vermoed een 80 diep als ik zo luisterafstand 85 lees?

Ziet er goed uit in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
Savagegek schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:41:
[...]

Heel cool, zelf ben ik ook geïnteresseerd om zodra ik beneden mijn nieuwe set heb en het nieuwe kantoor ga maken de oberons daar te hergebruiken :)
Dreunt het niet? want ze lijken erg dicht bij de muur te staan zo niet er tegenaan?
Zelf twijfel ik ook over near field, en daarom of ik niet beter mijn oberon on-wall zou ophangen naast mijn monitor.

Voor de beeldvorming, hoe diep en breed is je bureau?
Ik vermoed een 80 diep als ik zo luisterafstand 85 lees?

Ziet er goed uit in ieder geval!
Dreunen doen ze niet, ik heb ook on-wall voor mijn avr receiver als front speaker. Ik vind de 1's mooier klinken al scheelt het weinig. Als je ze allebei al hebt is het makkelijk experimenteren natuurlijk. Je moet ook bedenken dat je ze nooit voluit zet als je er zo dicht op zit, dan blaas je je trommelvliezen weg denk ik.

Mijn bureau is 85 diep en 1220 breed. De speakers staan een paar centimeter van de muur. Dali beweert dat ze zelfs direct tegen de muur moeten kunnen.

Ik heb er nog wel een Onkyo subwoofer(tje) op aangesloten.

Ik denk in ieder geval niet dat ik voor een desk setup nog beter zou kunnen. Wordt al snel overkill denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Afgelopen weekend een setje Zensor 5's aan de collectie mogen toevoegen.
Waar ik begon met zwarte Zensor 1's die verruild werden voor zwarte Zensor 3's en die aangevuld werden met walnoot Zensor 1's, waarbij vervolgens een setje Zensor 3's walnoot bijkwam om vervolgens weer afscheid te nemen van een setje zwarte Zensor 3's.....Nu dus Zensor 5's naast de 3's.

Hoewel ik de verschillen lastig vind te benoemen, o.a. vanwege de plaatsing in de ruimte en de verschillende tweeter hoogtes moet ik toegeven dat het fijne speakers zijn. De 3 lijkt iets lager te gaan terwijl de 5 iets meer dimensie in de lagere tonen lijkt te hebben.
De tweeters lijken anders, die van de 3 positioneert hoge tonen meer in het midden van het stereobeeld ofzo, die van de 5 kan je meer lokaliseren vanuit de luidspreker zelf.
De speakers ook al op elkaar gezet om te bekijken of het beeld verandert maar door de hoogte verschillen is het lastig te beoordelen.
Wat mij opvalt is dat de tweeters van de 5 licht grijs zijn terwijl die van de 3 donker zwart zijn. Die van de Zensor 1 zijn ook donker zwart.
De Zensor 5 heeft altijd de frontjes erop gehad dus het lijkt me ook geen verkleuring door de zon oid. Ook de conussen van de 5 zijn donkerder en hebben meer glans dan de 3 en ze zien er in het algeheel beter uit. Ik denk ook dat de 3 wat ouder is of meer zonlicht heeft gezien.
De verschillen zijn minimaal, je ziet het alleen omdat ze naast elkaar staan.

Ik weet niet of ik de opstelling zo ga laten, misschien verplaats ik de 3's inclusief stand naar achter zodat ze kunnen dienen als surround back en de 1's als surround.

Nu gewoon aan het spelen met A of B of A+B, wat allemaal een andere luister ervaring geeft.
Een echt winnaar kan ik niet kiezen eerlijk gezegd. Misschien is een setje 7's toch de ideale mix tussen 3 en 5. ;)

Hier een voor en een na plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxLpKPTuOAer6dikXrusvVpmzCc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wx05BOKKNsW1IjrjSfWti6Xc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VL2YuiBo_wQpJz6AGr1VyA0a9Ks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXQadGafWTv8fZHOnCPjEzI4.jpg?f=fotoalbum_tile

Er staan overigens ook nog twee werkeloze receivers waar ik nog geen afstand van kan doen. :+

Onder: Yamaha R-S300
Boven: Pioneer VSX-1131

[ Voor 4% gewijzigd door CPM op 26-06-2023 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsBJg4g_U4S4xA6J9YMT1L4hfSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1fyo4uQPcNukob5450I5uuX.jpg?f=fotoalbum_large

Na flink wat uren film en muziek blijkt het een top combi! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Afgelopen week een setje Opticon 2's opgepikt met de bedoeling om uiteindelijk mijn Zensor 3's te vervangen.
Ik heb even wat tijd gehad om voor de lol wat metingen met REW te doen. Mijn "luisterruimte"
betreft een zolder met een schuine kant. Ik heb Norstone Stylum 3 stands (90cm hoog) en Dali Connect M600 stands (60cm hoog).

Ik heb de Opticon's eerst naast de Zensor 3's gezet en wat A / B geluisterd. De bevindingen zal ik later posten inclusief wat metingen. Daarna heb ik bekeken wat de twee verschillende stands doen en wat het effect was van indraaien.

Uiteraard is alles subjectief en ik ben geen audio expert.
Hieronder de resultaten van de twee verschillende stands en het indraaien van de speakers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6RGQ1qnIUufLCRe-LGvudHrNlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8op5zrN4WjRSDV117tedo4jQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ook heb ik de ruimte ingemeten met Audyssey en heb ik de focus even gelegd op de integratie met de 2 Onkyo subwoofers. DynEQ en DynVol uit.
Het effect van Audyssey is goed te zien, maar of je er blij van wordt is maar de vraag....
De blauwe lijn is gemeten zonder subwoofers actief en laat een behoorlijke dip zien op 80hz die bij de direct modus niet aanwezig is. Het maakt niet uit welke crossover je instelt de dip blijft exact hetzelfde. Uiteraard zal met het aanpassen van de crossover de curve iets anders lopen maar die dip blijft exact hetzelfde.
Audyssey plaatst dus ergens een filter die een enorme dip veroorzaakt.
De subs zijn misschien een kleine toevoeging in het lagere gebied, daar produceren ze iets meer dan de Opticon's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88k-RxSErcAupmuf7ydSywZLl7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbR7pmXyrD98qrQYpUzyeYR4.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder de Opticon 2 VS de Zensor 3 waarbij ik beide speakers op beide stands heb gemeten. Daarna komt een gecombineerd plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XloKwOXmRPziYv_krZPXMR0shik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eA60RcPIA05qlcD0HBxKp5p5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgyAy_72dzUGpvg1CsT1sPnembs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvrquYlxR9gJulUJpaWqsGZm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3C6gPo2BGFk4S6htZDFA_hJ3awo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gl0D26kJB75LguebCCoiJoWJ.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie zover:
Het viel mij al meteen op dat de Zensors meer hoge tonen lieten horen. Ook komen de stemmen in een stereo opstelling meer vanuit het midden. Of beter gezegd: die zijn meer aanwezig in het midden. Ik heb ook een Oberon Vokal als center en soms dacht ik dat de stemmen daar uit kwamen terwijl die niet eens actief was (over phantom center gesproken).
Ook lijkt de Zensor iets meer laag te geven. De Zensor klinkt iets levendiger, pakt je in eerste instantie meer. Dat was best een verassing.....De Opticons waren in het begin saaier, minder levendig bijna tam en stemmen plaats ik, ondanks met experimenteren met verschillende posities minder gemakkelijk in het midden......heb ik dan toch de verkeerde keuze gemaakt???

Tot dat ik beter ging luisteren.....de Opticon heeft een veel betere separatie van tonen, je kunt het onderscheid beter maken. Bepaalde instrumenten waren geen brei meer die door elkaar heen loopt maar je kunt ze beter horen. Als ik vervolgens terugschakelde naar de Zensors vond ik die zelfs een beetje schel en dacht ik: oei, even een tandje lager qua volume.
Ondanks dat hebben beide speakers hun eigen karakter en charme en ik vind ze beiden erg fijn.
Het was de bedoeling om uiteindelijk afscheid te nemen van de Zensor 3's maar die stel ik toch nog even uit. Ik heb ze nu even als rear's ingezet (ipv Zensor 1) en de Zensor 5 staat naast de Opticon. :+

Tot zover mijn bevindingen, het was leuk om dit te ontdekken en te realiseren dat een meting niets zegt over hoe een speaker daadwerkelijk kan klinken. ;)

PS: mocht iemand nog een meting missen dan kan ik die nog wel maken.
PS2: Nu ik zie dat de subs niet heel laag gaan begint het ook wel te kriebelen om ze te vervangen door een andere :+

[ Voor 67% gewijzigd door CPM op 02-07-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 15:35
MDKlapwijk schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:50:
@Safaci, ik zou zelf tussen e60 en e80, de e80 pakken; 100,- per speaker t.o.v. het werk om ze in te bouwen is verwaarloosbaar.

Echter de k80 is nog weer 200,- duurder dan de e80 en ik weet niet of het 'directionele' het enige verschil is waar je naar kijkt, of dat je ook de 'back-cans' wil hebben/gebruiken. Zal deels ook afhangen van je andere speakers, hebben die een woodfiber cone bijv.?

Maar misschien dat je ergens kan luisteren?
Ik heb zelf de 60's en voor atmos in het plafond is dit ruim voldoende ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• beOnt
beOnt schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:44:
[...]

Ja, we wonen ondertussen op een andere plaats. je hoort het ook als je de subwoofer in je handen hebt.
Ik heb ondertussen ook nog eens een support ticket aangemaakt bij Dali, en ook vrij snel antwoord gehad. Ik mag hem opsturen voor herstelling. (is ondertussen wel buiten garantie, dus weet niet hoe dat juist zal gaan)
Ondertussen de subwoofer hersteld terug gekregen. Ze hebben de driver en de woofer vervangen.
Hij was buiten garantie, maar ze hebben het toch keurig gratis opgelost. Heel tevreden van :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
-

[ Voor 109% gewijzigd door Veertien14 op 02-04-2024 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn baspoorten van mijn Rubicon 6 zijn heel plakkerig. Niet glad.
Dacht altijd dat de vorige eigenaar in een minder schone ruimte had laten staan of iets.
Maar nu wil ik er toch wat mee. Schoonmaken.

Had dali gemaild. Wacht nog op antwoord.
Klubben zegt dat t geen nut heeft want t zou een compound fout zijn.
Smits arnhem kan 4 nieuwe bestellen voor 15 euro per stuk. Dus dat valt ook wel weer mee.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Informeer ook even bij audioservice.nl wat ze kosten. Dat is bij mijn weten de officiële service partij voor Dali in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 00:19:
Dacht altijd dat de vorige eigenaar in een minder schone ruimte had laten staan of iets.

Smits arnhem kan 4 nieuwe bestellen voor 15 euro per stuk. Dus dat valt ook wel weer mee.

Je zou kunnen proberen ze met plastidip te coaten?

Mijn Rubicon 8s (2017) lijken er (nog) geen last van te hebben trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door MDKlapwijk op 25-10-2023 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDKlapwijk schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:28:
[...]

Je zou kunnen proberen ze met plastidip te coaten?

Mijn Rubicon 8s (2017) lijken er (nog) geen last van te hebben trouwens.
Ze zouden zo uit de fabriek gekomen moeten zijn zegt klub. Maar de eerste eigenaar heeft nooit gebruik gemaakt van garantie.
Maar tis gek omdat t zwarte boven de ribbon tweeter ook plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:18:
[...]

Ze zouden zo uit de fabriek gekomen moeten zijn zegt klub. Maar de eerste eigenaar heeft nooit gebruik gemaakt van garantie.
Maar tis gek omdat t zwarte boven de ribbon tweeter ook plakt.
Die zijn bij mijn 8's rond de dome en ribbon tweeter ook sticky, maar de lcr's dus weer niet en de vokal heb ik nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Misschien even een berichtje naar de importeur doen om te bekijken of er iets vanuit coulance geregeld kan worden?
€15 p/s is veel geld voor een stukje plastic maar als daarmee de ergenis weg is....
Plastidip kan je overwegen, spuitbusje kost €20. Maar dan moet je wel zelf aan het klooien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84

hier hetzelfde probleem bij de poorten en aan de voorkant bij de tweeters idd. Het zachte rubber lijkt snel te vergaan.
Bij opticons hebben ze hard plastic gebruikt en is dit probleem er niet. Meest irritante is dat al het stof er aan blijft plakken.

ps. spuiten of plastidippen lijkt mij niet te werken. Kan me niet voorstellen dat dit op het zachte rubber pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glasbergem
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 11:25

Bij mij hetzelfde (Rubicon 8's). Ik lig er vooralsnog niet wakker van, maar raar of slordig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPM schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:12:
Misschien even een berichtje naar de importeur doen om te bekijken of er iets vanuit coulance geregeld kan worden?
€15 p/s is veel geld voor een stukje plastic maar als daarmee de ergenis weg is....
Plastidip kan je overwegen, spuitbusje kost €20. Maar dan moet je wel zelf aan het klooien gaan.
Kan er altijd eerst 1 proberen van de 4.
Als mislukt alsnog 4 nieuwe kopen.

Maar ik begrijp hier ook uit een post dat het poort materiaal zoizo verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:55:
[...]

Kan er altijd eerst 1 proberen van de 4.
Als mislukt alsnog 4 nieuwe kopen.

Maar ik begrijp hier ook uit een post dat het poort materiaal zoizo verschilt?
Rubicon zacht rubber afwerking en opticon hard plastic.
Ik moet eens proberen of de poorten van de opticon niet op de rubicon passen. Dan zit je alleen nog met de vraag of er verschil in klank is..
Zoals al gezegd iig erg slordig dat de duurdere speaker dit gebrek heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Mijn 8's hebben trouwens hard plastic poorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
MDKlapwijk schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:04:
Rubicon 5 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glasbergem
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 11:25
MDKlapwijk schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:04:
DALI lijkt dus in de loop van de tijd van zacht naar hard plastic te zijn gegaan op de Rubicon 8's. Of andersom, maar dat lijkt me minder aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
glasbergem schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:36:
[...]

DALI lijkt dus in de loop van de tijd van zacht naar hard plastic te zijn gegaan op de Rubicon 8's. Of andersom, maar dat lijkt me minder aannemelijk.
Goede nieuws is dan dat het voor de klank wrss niet uitmaakt en met een paar nieuwe ( van hard plastic ) opgelost is.
Denk dat ik dan een keer nieuwe bestel want wrss dat ze alleen maar slechter worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

schalk84 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Goede nieuws is dan dat het voor de klank wrss niet uitmaakt en met een paar nieuwe ( van hard plastic ) opgelost is.
Denk dat ik dan een keer nieuwe bestel want wrss dat ze alleen maar slechter worden.
Heb bij nog 2 dealers gevraagd naar prijs. Zal de goedkoopste wel vermelden hier asap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]schalk84 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Antwoord van dali en inderdaad de eerste generatie modellen rubicon hadden een rubbere coating. Later werd t plastic omdat t rubber gaat 'ontbinden' . Hoe erger dat word hoe meer t gaat plakken.
Het valt ook niet schoon t krijgen.
Dus ze raden mij aan nieuwe plastic t laten bestellen. Schoonmaken heeft geen nut.
Binnen garantie zou dealer het moeten regelen maar die is uiteraard verlopen.

Voor geluidskwaliteit maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:07:
[quote]schalk84 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Antwoord van dali en inderdaad de eerste generatie modellen rubicon hadden een rubbere coating. Later werd t plastic omdat t rubber gaat 'ontbinden' . Hoe erger dat word hoe meer t gaat plakken.
Het valt ook niet schoon t krijgen.
Dus ze raden mij aan nieuwe plastic t laten bestellen. Schoonmaken heeft geen nut.
Binnen garantie zou dealer het moeten regelen maar die is uiteraard verlopen.

Voor geluidskwaliteit maakt het niet uit.
eigenlijk niet netjes dat ze het op de garantie periode afschuiven terwijl ze zelf weten dat het hun fout is. Het is ook niet alsof je daar snel achter komt als de speakers eenmaal opgesteld staan. En het kapje van de tweeter is niet te vervangen denk ik. Zelfde probleem.

Iig even opletten dus voor de mensen die een tweedehands rubicon op het oog hebben.

weet je al waar je de nieuwe besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 13:23
Kan je de rubber coating niet met wat alcohol verwijderen? (maakt niet veel uit of je spiritus of IPA rubbing alcohol gebruikt) Ik heb dit wel met andere voorwerpen gedaan, ik weet alleen niet meer of zwaardere middelen zoals wasbenzine gebruikt heb hiervoor.
schalk84 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:50:
[...]
Iig even opletten dus voor de mensen die een tweedehands rubicon op het oog hebben.
Wellicht juist een goede deal te vinden voor de doe het zelvers? Viel me al op dat er meer aangeboden worden op marktplaats de laatste tijd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

schalk84 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

eigenlijk niet netjes dat ze het op de garantie periode afschuiven terwijl ze zelf weten dat het hun fout is. Het is ook niet alsof je daar snel achter komt als de speakers eenmaal opgesteld staan. En het kapje van de tweeter is niet te vervangen denk ik. Zelfde probleem.

weet je al waar je de nieuwe besteld?
Smits arnhem. 60 euro inc verzend. Voor 4. Tweeter is nie anders. Heb wel gevraagd voor een losse. Maar zal prijzig zijn denk ik. En weet ook niet of ik dat zelf wil vervangen. Baspoorten is niet zo lastig. Maar tweeter...? Geen idee hoe of wat van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag hebben mijn speakers (rubicon 6) op extreem volume gedraaid. Door op afstand verbonden t zijn vanaf mijn vriendin haar werk :(
In de buurt app Kwamen meerdere klachten over geluidsoverlast....

Nu klinkt t alsof de tweeter of ribbon tweeter is opgeblazen of dan wel niet stuk is. Er komt een soort kras geluid uit bij hele hoge tonen.

Is dit vervangbaar? Valt dat zelf te doen? Is ook niet goed t horen exact voor mij.. Woofers lijken oke. Maar iets klopt er niet.... 😞

Morgen uiteraard even met klubben contact zoeken. Of direct dali.
Maar misschien iemand al ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schalk84
Verwijderd schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:42:
Vandaag hebben mijn speakers (rubicon 6) op extreem volume gedraaid. Door op afstand verbonden t zijn vanaf mijn vriendin haar werk :(
In de buurt app Kwamen meerdere klachten over geluidsoverlast....

Nu klinkt t alsof de tweeter of ribbon tweeter is opgeblazen of dan wel niet stuk is. Er komt een soort kras geluid uit bij hele hoge tonen.

Is dit vervangbaar? Valt dat zelf te doen? Is ook niet goed t horen exact voor mij.. Woofers lijken oke. Maar iets klopt er niet.... 😞

Morgen uiteraard even met klubben contact zoeken. Of direct dali.
Maar misschien iemand al ervaring?
Fck dat is balen. Ik zou misschien ook even op een a/v forum posten. Die hebben ongetwijfeld een adresje voor je waar ze reparaties doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schalk84 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 06:09:
[...]

Fck dat is balen. Ik zou misschien ook even op een a/v forum posten. Die hebben ongetwijfeld een adresje voor je waar ze reparaties doen.
Thnx.

De Soft dome tweeters klinken gewoon goed btw.
En met een herz sweep hoor ik eigelijk geen gekke dingen op 15 khz. Dali zegt dat de ribbon boven de 10khz gaat werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Das klote. Dat is ook de reden dat ik het maximum volume in mijn versterker begrenst heb (instelling op het apparaat) zodat zoiets nooit per ongeluk kan gebeuren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Verwijderd, geen idee waar je zit, maar mocht je een umik willen lenen om te kijken waar dat ze vreemd doen, geef dan maar een gil, ik zit in Spijkenisse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:44
Ik mag me ook eens melden in het topic hier :)
Had 2 maandjes terug al een nieuwe receiver aangeschaft, en toen ook al even geluisterd naar wat speakers die ik op 't oog had. Geluisterd naar de opticon 1 mk2, en de B&W 607 S3. Deze week nog een keer terug gegaan om nog een keer te luisteren (op dezelfde receiver aangesloten als die ik nu heb), en aangezien ik me in dit topic meld kunnen jullie wel raden welke het geworden zijn.
Heb ook de opticon vokal mk2 er bij, dus mijn huidige Infinity Oreus set wordt volledig vervangen.
Nu zit ik alleen nog over een nieuwe sub te denken. Om bij Dali te blijven zat ik naar de E-9f te kijken. Een maatje groter gaat helaas niet passen waar ik hem wil/moet plaatsen. Een alternatief zou de svs sb 1000 zijn, die wat lager gaat en wat meer power heeft. De Dali vind ik wat betreft design weer mooier.
De buren hoef ik niet weg te blazen met de sub, maar hij moet wel redelijk mee kunnen doen. Is de E-9f dan afdoende, of is de SB-1000 toch echt de betere?
Hieronder een plattegrondje met ruimte afmeting en waar de speakers staan. De sub komt op de vloer onder de linker front te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2181NFiI0iRU0uzLcz_uqhE1dlQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RUvLPYqH4zEmoEQcMF1Mwc90.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schalk84
Bucephalus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:29:
Had 2 maandjes terug al een nieuwe receiver aangeschaft, en toen ook al even geluisterd naar wat speakers die ik op 't oog had. Geluisterd naar de opticon 1 mk2, en de B&W 607 S3. Deze week nog een keer terug gegaan om nog een keer te luisteren (op dezelfde receiver aangesloten als die ik nu heb), en aangezien ik me in dit topic meld kunnen jullie wel raden welke het geworden zijn.
Heb ook de opticon vokal mk2 er bij, dus mijn huidige Infinity Oreus set wordt volledig vervangen.
Nu zit ik alleen nog over een nieuwe sub te denken. Om bij Dali te blijven zat ik naar de E-9f te kijken. Een maatje groter gaat helaas niet passen waar ik hem wil/moet plaatsen. Een alternatief zou de svs sb 1000 zijn, die wat lager gaat en wat meer power heeft. De Dali vind ik wat betreft design weer mooier.
De buren hoef ik niet weg te blazen met de sub, maar hij moet wel redelijk mee kunnen doen. Is de E-9f dan afdoende, of is de SB-1000 toch echt de betere?
Hieronder een plattegrondje met ruimte afmeting en waar de speakers staan. De sub komt op de vloer onder de linker front te staan.

[Afbeelding]
Ik ben zelf (en volgens mij wel meer mensen) niet zo onder de indruk van dali subwoofers. Ze zijn zeker niet slecht maar lopen wat achter op de speakers. Svs is bijvoorbeeld echt een klasse beter zeker als je het geld voor de pro versie hebt. De svs zal als het goed is makkelijker en beter te integreren zijn met de speakers (blazen doen alle subwoofers wel, het is eerder de truc de sub niet te laten overheersen imo)

Maar als het even kan zou ik bij dezelfde winkel vragen of ze misschien een showmodel hebben wat je thuis mag proberen. Kan goed zijn dat je met de gewone 1000 of de e9 al tevreden bent.
Een sub integreren kan best tricky zijn dus zoek even op hoe je dat doet als je het nooit gedaan hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bucephalus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:29:

[Afbeelding]
In mijn denk ik wel vergelijkbare kamer heb ik een e9 e12 en k14 gehad in combi met diverse dali speakers. Tussen de e9 en e12 vond ik weinig verschil zitten. Denk dat alle techniek ook wel t zelfde zal zijn. En t verschil in grote komt er echt pas uit bij hoge volumes.

De k14 was wel echt een andere sound. Maar voelde erg vermoeiend na 2 uur film op de oren. Erg heftig.
Heb nu een 12 inch klipsch sub en bevalt eigenlijk nog t beste. En die was goedkoper dan elk van de dalis.

Dus ik denk als je t bij dali wilt houden de e9 prima zal zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Bucephalus, ik heb bij m'n Rubicons de 2 grote van Dali naast de DB3D gehad en uiteindelijk voor de B&W gekozen. Net als @schalk84 en @Verwijderd dus ook niet echt onder de indruk van de Dali' subs dus.

De DB3D heeft het veld moeten ruimen toen we van 2 losse banken naar 1 u-bank gingen. Die is toen vervangen door 2x SB2000 van SVS, de non-pro en geen moment spijt van gehad.

De E9f heb ik hier ook nog bij m'n oude set Zensors zitten, welke nu in het kantoor verblijven, maar dat is niet een sub die ik naast de Opticons in zou zetten. Mischien als je multi-sub zou doen, dat het een leuke sub is, maar ik geloof dat daar leuker geprijsde subjes voor zijn en dan houd je weer wat geld over voor een minidsp.

SVS maakt in mijn ogen hele nette subs, zien er misschien niet zo gelikt uit, maar waren in het non-pro tijdperk een redelijke bang voor je centjes. Zo heb ik iets van 2x 700,- afgetikt voor de SB2000's en kastjes laten maken om ze te verstoppen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcaY8lGHp4Za0wIGP9NOMhhK5zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LdYant66q8CcBbcWC7ogu7b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSUWgvfgqi-g93feLZCjlHC1SSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGcTyidgxyuQi5V638BHEc50.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, de kastjes waren duurder dan de subs zelf, maar ik heb hier te maken met een zegmaar zeer gunstige waf; zo heb ik ook de Rubicons mogen/moeten kiezen omdat de Opticon8 niet door waf heen kwam...

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste