Ik heb het nu zo gedaan:

Dus gewoon de rubberen dopjes over de schroefgaten geplakt. In de handleiding staat aangegeven dat je die dopjes normaal gesproken gebruikt bij de Opticon 1 en 2:
https://media-dali.azuree...n-mk2-qsg-85x160_tryk.pdf
Ik vond nog een andere handleiding waar wat meer uitleg bij staat:
https://www.handleidi.ng/dali/opticon-6-mk2/handleiding?p=6 (gek dat deze niet op de site van Dali zelf staat).
3.1 DALI OPTICON 5, 6 and 8The speakers are designed to stand on the floor, using spikes or rubber bumpers under the speakers, (see Figure 3+4). Be careful not to over tighten the contra nuts. Spikes or rubber bumpers can improve the sound quality. You can try both to hear what gives the best sound quality in your setup. Please be aware that spikes may damage the floor if it is not protected.
Ook staat erin dat de speakers minimaal 20cm van de achtermuur moeten staan.
3.0 POSITIONING
To achieve the best results, the loudspeaker setup should be symmetrical round your favourite listening position, (see Figure 1A – 1C). We recommend that you experiment with the position of your loudspeakers – the sound quality will change depending on the loudspeaker position. DALI OPTICON 5, 6 and 8 are designed as floor standing speakers. They should be positioned minimum 20 cm (8”) from the rear wall.
In de quickstart guide staat 0-100cm uit de muur. Maar goed, ik zal er mee moeten experimenteren, heb er alleen niet heel veel bewegingsruimte.
@
Anoniem: 663309 Ik zal even moeten kijken hoe ik dat in de Powernode kan instellen, volgens mij kan dat niet.
Sowieso moet ik nog goed kijken naar instellingen enzo.
Ik merkte dat ik met de Zensor 7's een hele mooi vol geluid had en dat nu niet heb. Ik kwam er achter dat wanneer ik via Plex iets afspeel op de een of andere manier het laag niet doorgegeven wordt. Sloot ik een laptop rechtstreeks aan op mijn oude receiver dan had ik ineens wel een mooi laag. Het verschil is dat ik door de laptop rechtstreeks op de receiver aan te sluiten zowel Plex, als mijn Xiaomi TV stick omzeil. Het probleem zal daar ergens in moeten zitten. En anders eens de Opticons op mijn oude receiver aansluiten en kijken of ik dan wel een betere laag heb. Puur om dingen uit te sluiten.
Het is altijd even spelen met nieuwe apparatuur.
Edit: overigens zie ik dat de specs aangeven dat de Opticon 6 MK2 minder laag gaat dan de Zensor 7: Een Zensor 7 doet 40 - 26,500hz, een Opticon 6 doet 49 - 32,000hz.
Maakt die 9 hz veel uit?
[
Voor 3% gewijzigd door
Binnetie op 15-12-2022 16:36
]