Wachten... schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:13:
[...]
Ik moet wel zeggen dat je echt alle kanten op gaat met wat je wilt, en dat alle speakers die je benoemd niet echt met elkaar te vergelijken zijn (appels met peren).
Voor mij is de keuze enorm beperkt, aangezien mijn fronts niet veel groters kunnen zijn dan de Oberon 1. Voor mij valt er dus enorm veel af. Dan zit je ook nog eens met een diminishing returns. Ik denk dat de deminishing return enorm snel bereikt is met boekenplank speakers van dit formaat, circa 180x300x250mm (BxHxD) dus speakers van dit formaat van 500 euro per speaker, klinken niet echt enorm veel beter dan speakers van 200 euro per speakers. Althans ik ben het nog niet tegen gekomen.
Dan is het in mijn geval ook nog eens zo dat in diezelfde lijn er ook een center speaker moet zijn, anders heeft het voor mij geen zin.
Om even te reageren op jou bericht voor de Zensor speakers, sowieso welke kleur hebben ze? Als wij 1 ding echt niet willen, dan is het zwarte speakers. Wat ik ook heb gemerkt is dat mensen echt belachelijke prijzen vragen voor Oberon en Vokal speakers op MP. Ik heb de Oberon nieuw voor 259 euro gekocht (de eiken versie) bijna iedereen vraagt 250 euro op MP terwijl ze dan al een paar jaar oud zijn

. Ze hebben volgens mij geen idee dat die speakers een stuk goedkoper zijn geworden.
Maar ben jij nou wel tevreden met die Zensor 1 speakers en die Vokal? Want zoals eerder gezegd weet ik nu niet zo goed waar je naar op zoek bent.
Ik ga heen en weer, dat klopt. Immers als je ergens wat luistert dan probeer je ook wat anders.
Zoals ik zei wilden we compact. Mijn vriendin vond zuilen niet mooi staan en wilde boekenplank speakers.
Dus hebben we at geluisterd. Dat klonk al heel mooi. Maar nu geeft ze aan dat de speakers niet op het TV meubel passen (ook niet met een groter meubel), het wordt propperig en dan staan ze stijf tegen de TV aan. Dan komen ze op een standaard te staan. Toen zei ze: dan kunnen we net zo goed voor vloerstaanders gaan.
Omdat we bij het beluisteren van speakers ook even een uitstapje hebben gedaan naar vloerstaande speakers kwamen we bij de Opticon 6 MK2 uit. Deze is 5 centimeter smaller dan de Zensor 7 en dat merk je best wel qua ruimte:
De Zensor 1 vind ze te groot, vanaf de bank moet je soms oppassen dat je er niet tegenaan stoot. Die willen we wat compacter maar ook kunnen verplaatsen omdat ze als rear speaker maar weinig gebruikt worden. Vandaar de keus om draadloos te gaan, ook voor de toekomst bij een aanpassing in de woonkamer.
Soms veranderen na een bepaalde tijd je wensen. Ik vond ze toen prima en grootte maakte me niet uit. Nu mag het (ook met kinderen) wel wat kleiner.
Wat iemand op Marktplaats vraagt moet degene zelf weten, het is aan de koper wat hij het waard vind. Ik zie juist dat veel speakers duurder zijn geworden. Het is geen auto, die na 4 jaar nog minder dan de helft waard is. Ik word altijd een beetje simpel van mensen die op MP beginnen met: Ja maar gemiddeld is de prijs op MP dit en dat en nieuw kosten ze nog maar zoveel -> dan koop je hem toch nieuw? Dan heb je nog garantie ook. Als anderen in de sloot springen, hoef ik dat toch niet te doen?
Vooral met telefoons zie ik dat mensen vaak alsnog overgaan tot koop bij mij.
Ik heb zojuist een offerte opgevraagd voor een nieuwe tv, draadloze rearspeakers, reciever. Krijg ik alleen een prijs voor de TV, want de rest niet op voorraad, levertijd onbekend. En als er vraag naar iets is dan gaat de prijs vaak omhoog.