Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik ben in een winkelgeweest en beiden getest, uiteindelijk toch voor de 5 gegaan en heb hem al mee!

Net thuis maar heb een probleempje, ik heb bananaplugs voor beide uiteinden gekocht, maar ik ben niet zeker hoe ik deze moet verbinden met de speaker. Zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://photos.google.com/photo/AF1QipMMX04x7oM3fxbGYMJffWeVqQhBx8AhtmY6Z4y6

Het is de allereerste keer dat ik speakers verbind

Ik heb begrepen dat de plastic caps eraf moeten?

[ Voor 5% gewijzigd door Alibambam op 08-02-2018 17:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
oh wacht, ik ben dom geweest niet? De ingang aan de speaker is al banaanplugs dus ik mag de klaargemaakte speaker kabel er zo insteken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Je afbeelding werkt niet, dus geen idee wat je precies hebt meegenomen. Betreft het aansluiten. Je kunt ofwel de blote kabel in de terminals doen aan zowel de speaker als versterker zijde. Je kunt ook de kabels afwerken met bananenpluggen en deze in de terminals steken. Dat is voordelig voor zowel je connectie met de speaker als gebruiksgemak. Mocht je dan eens je speakers verplaatsen voor schoonmaak bezigheden kun je simpelweg de pluggen eruit halen zonder gedoe met de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
Linius schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:53:
Je afbeelding werkt niet, dus geen idee wat je precies hebt meegenomen. Betreft het aansluiten. Je kunt ofwel de blote kabel in de terminals doen aan zowel de speaker als versterker zijde. Je kunt ook de kabels afwerken met bananenpluggen en deze in de terminals steken. Dat is voordelig voor zowel je connectie met de speaker als gebruiksgemak. Mocht je dan eens je speakers verplaatsen voor schoonmaak bezigheden kun je simpelweg de pluggen eruit halen zonder gedoe met de kabels.
Hoi, ik heb hem even op Imgur geupload.

https://imgur.com/a/MlihG

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Ja daar geldt bovenstaande voor inderdaad. Kabel even strippen en in de plug verwerken. Vervolgens de pluggen gewoon achterin de Zensor 5 steken. Wel even opletten dat je beide kanten consequent bent met rood en zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
Linius schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:24:
Ja daar geldt bovenstaande voor inderdaad. Kabel even strippen en in de plug verwerken. Vervolgens de pluggen gewoon achterin de Zensor 5 steken. Wel even opletten dat je beide kanten consequent bent met rood en zwart.
Wat bedoel je met "in de plug verwerken"? Das het gedeelte dat ik te zien krijg nadat dat topje losschroef right?

hoe blijft de kabel dan vastzitten want hij is smaller dan die cap.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Alibambam schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:28:
[...]

Wat bedoel je met "in de plug verwerken"? Das het gedeelte dat ik te zien krijg nadat dat topje losschroef right?

hoe blijft de kabel dan vastzitten want hij is smaller dan die cap.
Vermoedelijk zo.........

Afbeeldingslocatie: https://www.spacehifi.com.au/image/data/knowledge-base/ultralock-banana-plugs-preparation.jpg

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
De kabel moet sowieso even gestript worden. En dan verschilt het per bananen plug hoe je de kabel erin verwerkt. Sommige zijn heel simpel en hoef je slechts open te draaien waarna een gewichtje de kabel vast klemt in de plug om het contact te maken. Bij sommige pluggen moet je even wat schroefjes losdraaien om de kabel er in te krijgen.

Het voornaamste wat ik hier uit kan halen is dat de winkel waar je dit hebt gekocht in ieder geval niet echt advies zal hebben gegeven omtrent de pluggen en de werking ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
Je advies klopt, ik had iets dom over het hoofd gezien. Ondertussen is alles geïnstalleerd en werkt het prima!

Bedankt voor de hulp

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen, als ik zo door dit forum blader heb ik bijna spijt dat ik 'maar' twee Zensor 1'tjes heb gekocht. Maar daar moet ik het nu toch echt mee doen.

Twee Zensor 1's en een Zensor Pico vokal als center heb ik aangesloten op mijn Denon AVR X1400-H. Wordt gebruikt voor films (Blu-ray) en muziek (all genres, ook house). Nu valt de bass die geleverd wordt me zwaar tegen en wil ik dit opvangen met een losse sub. De Fazon Sub 1 kost € 399,- en dat is ongeveer wel mijn budget. Heeft iemand ervaring met deze subwoofer, of hebben jullie misschien alternatieven?

Misschien moet ik deze vraag in een ander topic stellen, dan hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
De fazon is echt een kleine sub als ik kijk naar de specs. Een laagbereik tot 37hz is niet ver voor een sub en dat komt door de kleine conus diameter van 6,5".

Het zal wat meer laag geven dan de zensor 1 speakers, maar ik denk dat het niet gaat brengen wat je hoopt van een sub.

Voor wat meer output kom je toch sneller bij de 10" en 12" subs uit. Je kunt dan kijken naar een BK xls200 of misschien een BK p12-300 als de pond-koers gunstig is.

Klipsch heeft ook een paar subs welke binnen budget vallen, die zijn dan wel gepoort (R12sw en R10sw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
@Verwijderd check even het subwoofer forum, daar kun je ook zeker meer informatie vinden. Maar wat LA-384 zegt ben ik 't mee eens. En als ik eerlijk ben zou ik in de regel wegblijven van de subwoofers van de bekende fabrikanten, met name Dali's lijken mij altijd duur. En laat je in de winkel niets vertellen over verschil in klankkleur etc. (zou verkoopargument/leugen) kunnen zijn.

Ik had een paar jaar geleden tannoy boekenplank speakers: daar mistte ook wat bas. ik heb toen op MP een 2e hands sub gescoord: Was niet top of the bill, maar het gaf een duidelijke verbetering tegen een kleine 130 euro (was een Tannoy). Ik heb die subwoofer gebruikt om te 'oefenen' met luisteren en oriënteren.

conclusie op dit moment is dat ik prima zonder sub kan voorlopig, maar áls er één komt zal het een BK worden verwacht ik, óf zelfbouw.

de REL subwoofers zijn compact en zouden nog aardig wat geluid moeten hebben, dus kun je ook eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:55
REL is ook vrij duur voor wat je krijgt, zou dan eerder bij BK kijken.
Als je iets meer wilt uitgeven heeft SVS mijn persoonlijke voorkeur, SB1000 bijvoorbeeld, ook compact, maar ik denk zelf dat deze misschien al wat ‘te zwaar’ is icm Zensor 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb een Dali Zensor Vokal, en nu is het frontje stuk gegaan (dat stoffen ding wat je op de box klikt om het zicht op de speakers weg te nemen). Ik ga het nog even navragen bij de winkel waar ik de speaker gekocht heb, maar misschien hebben mensen hier een goede tip waar ik een nieuw frontje los kan kopen? Of hoe zoiets ook mag heten :P. Hoor het graag van jullie :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smithkj
Hifiklubben heeft er soms 1 in de online koopjeshoek, anders marktplaats zo nu en dan.

Of, als je handig bent zelf wat speakerdoek kopen en proberen te spannen? (Als t niet het frame is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:48
Bart ® schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:52:
Ik heb een Dali Zensor Vokal, en nu is het frontje stuk gegaan (dat stoffen ding wat je op de box klikt om het zicht op de speakers weg te nemen). Ik ga het nog even navragen bij de winkel waar ik de speaker gekocht heb, maar misschien hebben mensen hier een goede tip waar ik een nieuw frontje los kan kopen? Of hoe zoiets ook mag heten :P. Hoor het graag van jullie :).
Dit is er volgens mij eentje:
https://www.audiovisualon...e-speaker-grille-single-/

Ze worden Grill of Grille genoemd, ik heb zelf net via Dali gevraagd om vervangende grill's voor Dali sat's,
zij geven aan, naar een officiële dealer te gaan via hun site.
https://www.dali-speakers.com/find-dealer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Thnx, ik ga het bekijken!

Cunning linguist.

• Peule_P
Mijn vrouw vind de Zensor 1 als surround eigenlijk te groot en wil wat kleiners, zal ik er veel van merken als ik voor Pico's ga ipv de Zensor 1?

Dit icm Zensor 7 fronts op een Denon X3300

• LA-384
Ik denk dat het niet storend zal zijn. De surround speakers zijn doorgaans niet overheersend aanwezig, waardoor een klank verschil vermoedelijk niet op gaat vallen.

Anders wordt het wanneer je alle speakers intensiever gebruikt (denk aan all channel stereo of surround muziek). De conus diameter van de zensor pico is namelijk wezenlijk kleiner dan die van de zensor 7. Met een subwoofer ìs het verschil vermoed ik makkelijker te overbruggen.

Nog even terugkomend op jouw eerdere opmerking:
Peule_P schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:17:
...SB1000 bijvoorbeeld, ook compact, maar ik denk zelf dat deze misschien al wat ‘te zwaar’ is icm Zensor 1
Subwoofers en speakers staan enigszins los van elkaar. Het formaat subwoofer bepaal je beter aan de hand van de inhoud van de kamer/ruimte en evt. de afstand tot de luisterplek.

• Peule_P
Ik denk dat ik maar gewoon eens een setje Pico’s probeer en kan dan altijd overwegen welke dan blijven.
Ik maak geen gebruik van muziek ofzo in surround, dit loopt netjes via de fronts in stereo :)

Over het subwoofer verhaal heb je wel een punt, ik heb de combinatie nooit zelf geprobeerd, maar een SB1000 is een sub met behoorlijke power en zal in gemiddelde woonkamer prima voldoen.
Als denk ik dan dat om de sub niet te overheersend te laten zijn je of de sub flink tekort doet door hem terug te regelen, of je een maatje grotere fronts wilt hebben.

Voor alles geldt, iedere situatie is anders, dus je weet het niet totdat je het probeert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Je hebt een verkeerd beeld van een sub. Daar ben je zeker niet de enige in helaas ;)
De meesten denken aan trillende ramen, maar dat is niet wat je moet willen van een subwoofer, tenzij je een vrijstaande woning hebt en een bioscoopgevoel nastreeft (wat overigens snel gaat vervelen). In tegenstelling tot wat je zou verwachten, zijn er trouwens zeer veel subs die dat gewoon kunnen, ook de goedkope subs.

Waar de duurdere en grotere/zwaardere subs juist in uitblinken, is dat ze ook op een wat lager volume nog bass kunnen produceren en dat zo doen dat het niet hoeft te overheersen. Bijkomend effect is dat ze ook nóg lagere frequenties kunnen weergeven. De zwaardere subs zijn dus stabieler en subtieler in hun weergave, waar de kleinere subs al snel op hun tenen lopen en daardoor overaanwezig gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 21:12

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Duurder en zwaarder zegt ook niet veel, de 2 Dali's die ik hier in huis gehad heb, gaven veel eerder trillingen en gerammel dan de DB3D die ik uiteindelijk heb gekozen. Persoonlijk vind ik dat je een sub pas moet 'horen' op het moment dat je 'm uitschakeld. Je mist hem dus pas op het moment dat ie er niet is...

P.S. Ik heb een vrijstaande woning, maar dat wil nog niet zeggen dat de ramen moeten rammelen... ;)

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met de Zensor 3 ten opzichte van een enkele Sonos Play 5? Ik twijfel de 3's te vervangen voor een Play 5 vanwege gemak maar wil er niet teveel op achteruit gaan qua geluidskwaliteit.

Ik zou verwachten dat de Zensor 3 meer punch heeft gezien de 7" driver maar lees ook erg goede reviews over de Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Je weet dat bij de zensor 3 nog een versterker hoort? Dali heeft wel actieve zensor speakers, maar dat beperkt zich tot de 1 ax en de 5 ax. Daarbij zou ik voor echt muziek luisteren altijd stereo prefereren boven mono. Voor wat achtergrond geluid maakt het niet zoveel uit.

Oh, wacht je hèbt de 3 en wil die mogelijk verruilen voor een Sonos. Je moet dan idd even bekijken hoe belangrijk het draadloze aspect is voor je. Mijn standpunt over stereo/mono blijft wel bestaan. Persoonlijk denk ik dat je bij Sonos erg veel betaalt voor het draadloze aspect, wat volgens mij vooral tot zijn recht komt wanneer je meer Sonos producten hebt.

Kun je niet een chromecast audio aan de zensor 3 toevoegen?

[ Voor 75% gewijzigd door LA-384 op 07-03-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:11:
Iemand ervaring met de Zensor 3 ten opzichte van een enkele Sonos Play 5? Ik twijfel de 3's te vervangen voor een Play 5 vanwege gemak maar wil er niet teveel op achteruit gaan qua geluidskwaliteit.

Ik zou verwachten dat de Zensor 3 meer punch heeft gezien de 7" driver maar lees ook erg goede reviews over de Sonos.
Als het alleen om het gemak gaat kun je ook een losse streamer aan je huidige set toevoegen. Is goedkoper dan een play 5 en ik ben het wel met mijn voorganger eens dat van stereo naar mono een vermindering is.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Precies, gewoon een connect toevoegen aan je huidige installatie is een stuk logischer dan downgraden naar Sonos speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:32:
Hallo allen, als ik zo door dit forum blader heb ik bijna spijt dat ik 'maar' twee Zensor 1'tjes heb gekocht. Maar daar moet ik het nu toch echt mee doen.

Twee Zensor 1's en een Zensor Pico vokal als center heb ik aangesloten op mijn Denon AVR X1400-H. Wordt gebruikt voor films (Blu-ray) en muziek (all genres, ook house). Nu valt de bass die geleverd wordt me zwaar tegen en wil ik dit opvangen met een losse sub. De Fazon Sub 1 kost € 399,- en dat is ongeveer wel mijn budget. Heeft iemand ervaring met deze subwoofer, of hebben jullie misschien alternatieven?

Misschien moet ik deze vraag in een ander topic stellen, dan hoor ik dat ook graag.
Ik heb de pico vokal ook eens als center geprobeerd en dat was helemaal niets. Meteen weer teruggestuurd en een échte Zensor Vokal geplaatst. De centerspeaker is voor dialoog (midden), dus speelt een belangrijke rol in films en dagelijks tv kijken. Vooral wat oudere mensen horen die midden tonen het beste, maar die worden aangevuld met lagere bass en hoge trebble. Met de Pico Vokal mis je dus als het ware een deel van het geluid. Daar heb je domweg een grotere kast(diepte) voor nodig. Maakt weinig uit als je de Zensor 1 als front dichtbij de tv zet, maar staan ze verder weg dan ga je geen vol geluid krijgen.

Verder heb ik 2 pico's als surround back en 2 Alteco's als High. Ik heb een wat oudere Yamaha sub die je op de stand Muziek (bassdrums) of film (explosies, onweer, heli's) kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Afgelopen week een set Opticon 2 gekocht, geweldige speaker!

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede match als center speaker, een Opticon Vokal kom ik helaas niet mee weg ivm de hoogte (20cm), maar een Zensor Vokal zou perfect passen in mijn meubel (16cm hoog).
Zal dit een goede match zijn?

En dan ook icm Zensor Pico als surround.

[ Voor 6% gewijzigd door Peule_P op 16-03-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Peule_P schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:37:
Afgelopen week een set Opticon 2 gekocht, geweldige speaker!

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede match als center speaker, een Opticon Vokal kom ik helaas niet mee weg ivm de hoogte (20cm), maar een Zensor Vokal zou perfect passen in mijn meubel (16cm hoog).
Zal dit een goede match zijn?

En dan ook icm Zensor Pico als surround.
Center nemen van dezelfde reeks als je fronts is doorgaans het advies. De next best thing voor jou zou dan een Zensor Vokal zijn.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Hulleman schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Center nemen van dezelfde reeks als je fronts is doorgaans het advies. De next best thing voor jou zou dan een Zensor Vokal zijn.
Dit idd. Front en center het liefst van zelfde serie. Dit geldt in mindere mate voor de surround en helemaal niet voor de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik was van plan om de Zensor 7 aan te schaffen, maar dat net dat er ook een serie is die er net onder zit. Heeft er iemand ervaring met de Spektor 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Banaan86, zoiezo gaan luisteren, maar houdt er rekening mee, dat de Zensors voor het geld echt hele goede speakers zijn. Ik was echt verbaasd over hoe goed de Zensor 1 en Vokal het deed...

What hifi reviews op beide:
- https://www.whathifi.com/dali/zensor-1/review
- https://www.whathifi.com/dali/zensor-3/review
- https://www.whathifi.com/dali/zensor-5/review
- https://www.whathifi.com/dali/zensor-7/review
- https://www.whathifi.com/dali/zensor-1-51/review

- https://www.whathifi.com/dali/spektor-1/review
- https://www.whathifi.com/dali/spektor-2/review
- https://www.whathifi.com/dali/spektor-6/review

[ Voor 53% gewijzigd door MDKlapwijk op 17-03-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Whathifi is niet onafhankelijk. Dus leuk om te lezen, maar laat je er niet teveel door leiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Mijn antieke JM Labs kunnen met pensioen :D

Ben vandaag even de stad in geweest en heb bij Klubben geluisterd naar de Zensor 5, Zensor 7 en Spektor 6. Die eerste viel geluid al af in de vergelijking en tot mijn verbazing vond ik de 6 mooier klinken dan de 7. Ze staan nu in te spelen met een cd van Blof en wow nu al een geweldige sound zeg. Zo helder en mooie strakke lage tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Banaan86, komt dat misschien door het verschil in de positie van de bass-reflex tussen de Spektor en de Zensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
MDKlapwijk schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:53:
@Banaan86, komt dat misschien door het verschil in de positie van de bass-reflex tussen de Spektor en de Zensor?
Zou kunnen.... Ik ben in ieder geval erg blij met de Spektors. Bij deze een plaatje. De Logitech set gaat nog weg zodra mijn kabel binnen is voor de connectie met de TV.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2i9gikg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
Na het overlijden van mijn versterker zit ik met 5 Dali boxen, na jarenlange discussies met mijn vriendin komt er iets kleins als Sonos in de plaats. Wat ga ik doen met mijn 15 jaar oude boxen?

Dali Concept Center
2 x Dali Concept 2
2 x Dali Suite 2.8

Kan ik dit nog proberen te verkopen en voor welke prijs of geef ik ze aan de kantine van de voetbalclub of een andere liefhebber? Zag op Marktplaats een bod van € 150 voor de Dali Suite 2.8, is dat reëel?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
Als het aan mij had gelegen had ik de Center en Concept 2's graag van je overgenomen (we hebben nu 2 Concept 2's), maar mijn partner heeft iedere verdere uitbreiding van luidsprekers in de woonkamer verboden O-)

Nu heb ik er na lang onderhandelen nog wel een belofte uit gekregen dat er een centerspeaker bij mag komen (want dat is beter voor dialoog bij films en series), maar nu gelden er helaas weer maximum afmetingen, waardoor de Concept Center helaas buiten de boot valt }:|

Waarschijnlijk wordt het nu een Dali Fazon Mikro Vokal.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Als ik een beetje kijk wat er wordt aangeboden zou je voor het complete set best rond de €350 kunnen vragen lijkt me

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:55
Net een reclame mailtje gehad: 2e paasdag bij hifi klubben iedere 2e dali voor halve prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:04
wortelsoft schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:28:
Net een reclame mailtje gehad: 2e paasdag bij hifi klubben iedere 2e dali voor halve prijs.
25% korting dus. Staat het mailtje ook ergens online?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Mooi moment om 2 Pico surrounds te bestellen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Morpheusk schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:38:
[...]

Klinkt goed inderdaad. Zit al een tijdje te staren naar vier Zensor 5's.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offpir
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-08-2022
Vorige maand net een Dali surround set besteld...
2x Zensor 7
2x Zensor 3
1x Zensor vokal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
zojuist ook even hificorner.nl een bericht gestuurd of hun ook mee konden met de actie en dat kon.
Wel ook echter alleen op 2de paasdag.

Heb namelijk meerdere spullen bij hun besteld, dan heb ik tenminste alles van dezelfde shop en overzichtelijk in 1 account ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Peule_P op 29-03-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:55
Morpheusk schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:38:
[...]

Kan dat niet vinden, maar hier de tekst:

Op Tweede Paasdag, maandag 2 april, zijn alle Hi-Fi Klubben winkels geopend van 12:00 tot 17:00 uur. Dus als je dit jaar geen zin hebt in meubelboulevard of IKEA, kom dan gewoon goed geluid en mooi beeld kopen bij de leukste Hi-Fi winkel van Nederland: Hi-Fi Klubben! Daar kun je je ei wel kwijt!

We hebben speciaal voor deze dag een paar mooie aanbiedingen voor je – alleen geldig op 2e Paasdag!
• Iedere 2e DALI speaker voor de halve prijs
• 20% korting op alle Argon tafelradio's
• 10% korting op alle hoofdtelefoons

Deze aanbiedingen zijn alleen geldig in onze winkels, dus niet online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
wortelsoft schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Op Tweede Paasdag, maandag 2 april, zijn alle Hi-Fi Klubben winkels geopend van 12:00 tot 17:00 uur. Dus als je dit jaar geen zin hebt in meubelboulevard of IKEA, kom dan gewoon goed geluid en mooi beeld kopen bij de leukste Hi-Fi winkel van Nederland: Hi-Fi Klubben! Daar kun je je ei wel kwijt!

We hebben speciaal voor deze dag een paar mooie aanbiedingen voor je – alleen geldig op 2e Paasdag!

Thx!

Mijn ouders hebben wat moeite om hun TV goed te verstaan. Ik zelf heb de Dali Ikon 6 MK2 en zij vinden het geluid bij mij veel duidelijker. Ik twijfel wel een beetje of bijvoorbeeld een Dali Zensor 1 voor hun een goede verbetering zou zijn qua spraak geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
had ik nog 2 weekjes moeten wachten met Mn pico surrounds 🙈 Gelukkig had ik al n stuk van de prijs af. Dus scheelt t weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
[...]

Dat is interessant. Klubben heeft een prijsverlagingsgarantie van 60 dagen. Dat wil zeggen dat je tegoedbonnen ter waarde van het prijsverschil krijgt als ze een product in prijs verlagen binnen 60 dagen na aankoop. Nu heb ik half februari 2 opticon-zuilen gekocht. Het zou een mooie meevaller zijn als ik daar achteraf nog 25% korting over kan krijgen. Geen idee of ze het ook hard maken voor zo'n speciale dagactie, maar het is op zijn minst een mailtje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Morpheusk schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Thx!

Mijn ouders hebben wat moeite om hun TV goed te verstaan. Ik zelf heb de Dali Ikon 6 MK2 en zij vinden het geluid bij mij veel duidelijker. Ik twijfel wel een beetje of bijvoorbeeld een Dali Zensor 1 voor hun een goede verbetering zou zijn qua spraak geluid.
Alleen stereo, of met center? Want ik denk dat er met een center het meest te halen valt, zeker als je deze iets harder zet t.o.v. de rest.

Maar de Zensor 1 is voor wat ie moet kosten een, qua geluid dan, bijzonder 'grote' speaker en ik denk dat zeker wat winst op kan halen. Staan er nu al losse speakers of worden de speaker van de tv gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
MDKlapwijk schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:09:
[...]

Alleen stereo, of met center? Want ik denk dat er met een center het meest te halen valt, zeker als je deze iets harder zet t.o.v. de rest.

Maar de Zensor 1 is voor wat ie moet kosten een, qua geluid dan, bijzonder 'grote' speaker en ik denk dat zeker wat winst op kan halen. Staan er nu al losse speakers of worden de speaker van de tv gebruikt?
Nu worden de speakers van de TV zelf gebruikt.

Het idee was eigenlijk in eerste instantie stereo. Want het geluid moet ook via optische aansluiting van de TV naar een eventuele nog aan te schaffen versterker. Als je met een center gaat werken komt er gelijk een duurdere surround receiver bij (Of downgraden naar de spektor of pico?). Ook is niet elke TV uitzending in surround, waardoor volgens mij stereo uitzendingen alsnog de center niet wordt gebruikt?

Qua spraak zijn genoemde speakers denk ik wel een beter alternatief dan een soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Morpheusk, 0/null/nada ervaring met soundbars, dus daar kan ik je niet meehelpen. Het enige advies dat ik je kan geven is sleur je ouders mee naar een zaak waar je de Zensor1 en een soundbar kan testen/vergelijken met alleen geluid uit een tv.

Maar als ze geen muziek luisteren en het alleen om de verstaanbaarheid van de tv gaat, dan is een soundbar de meest makkelijke oplossing, zeker als er nog geen versterker/receiver is...

https://www.techradar.com...10-best-soundbars-1288008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik doe sinds ik 12 ben (19 jaar al..) met dezelfde speakers, de set die bij de Philips stereo zat die ik toen kocht. Hebben het goed gedaan al die tijd, maar wordt toch wel tijd voor wat nieuws ;)

Heb intussen al het onderdeel receiver vervangen door een Marantz NR1608. Voor speakers kijk ik o.a naar de zensors 1 en 3. Komende maandag langsgaan bij hifiklubben is wellicht een goed plan. Maar ga ze dan ook voor het eerst beluisteren, mits die mogelijkheid er is..

Op voorhand heb ik wel wat twijfel of de zensor 1 genoeg power hebben mbt het laag. Hoe ervaren anderen - met ervaring met deze zensors - dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
Glenfiddich schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:36:
Nu heb ik er na lang onderhandelen nog wel een belofte uit gekregen dat er een centerspeaker bij mag komen (want dat is beter voor dialoog bij films en series), maar nu gelden er helaas weer maximum afmetingen, waardoor de Concept Center helaas buiten de boot valt }:|

Waarschijnlijk wordt het nu een Dali Fazon Mikro Vokal.
Weet niet welke afmeting bij jou de das om doet, maar ik had het met de hoogte. Deze mocht niet meer zijn dan 13cm. Aangezien ik de Zensor 7 als front heb en de Zensor 1 als back, dacht ik eerst ook aan de Dali Fazon Mikro Vokal als vervanger van de Zensor Vokal. Maar wat was dat van een koude kermis thuiskomen toen ik die hoorde zeg, was echt blikkerig :'(
Kreeg als tip om dan de Monitor Audio Radius 200 te proberen en moet zeggen dat die het erg goed doet in deze setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

JeyJey schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:33:
Ik doe sinds ik 12 ben (19 jaar al..) met dezelfde speakers, de set die bij de Philips stereo zat die ik toen kocht. Hebben het goed gedaan al die tijd, maar wordt toch wel tijd voor wat nieuws ;)

Heb intussen al het onderdeel receiver vervangen door een Marantz NR1608. Voor speakers kijk ik o.a naar de zensors 1 en 3. Komende maandag langsgaan bij hifiklubben is wellicht een goed plan. Maar ga ze dan ook voor het eerst beluisteren, mits die mogelijkheid er is..

Op voorhand heb ik wel wat twijfel of de zensor 1 genoeg power hebben mbt het laag. Hoe ervaren anderen - met ervaring met deze zensors - dit?
Zensors, zeker de eentjes, kunnen wel wat hulp van een sub gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Tijntjuh.eu schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:51:
[...]

Weet niet welke afmeting bij jou de das om doet, maar ik had het met de hoogte. Deze mocht niet meer zijn dan 13cm. Aangezien ik de Zensor 7 als front heb en de Zensor 1 als back, dacht ik eerst ook aan de Dali Fazon Mikro Vokal als vervanger van de Zensor Vokal. Maar wat was dat van een koude kermis thuiskomen toen ik die hoorde zeg, was echt blikkerig :'(
Kreeg als tip om dan de Monitor Audio Radius 200 te proberen en moet zeggen dat die het erg goed doet in deze setting.
Bedankt voor de tip. Het gaat inderdaad om de hoogte!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Nu online
Gisteren Hifi Klubben Amersfoort binnen gewandeld, en de zensors 1 en 3 beluisterd. Toch gekozen voor de 3! Fantastisch geluid kwam daaruit zeg :).

Eind deze week wordt het bezorgd (walnoot) en dan kan ik deze aansluiten op de marantz. Ben benieuwd hoe het in ons appartementje gaat klinken.. Sinds 2000 heb ik een stereotorentje in bezit gehad (https://www.philips.nl/c-p/FW-C80_22/-) dus het werd wel enigszins tijd voor wat nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
[...]

Lekker dan, heb in maart 2 Dali's daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 22:39
Iemand ervaring met de Zensor 1 AX? Via de zoekfunctie weinig over terug kunnen vinden in dit topic. Wil eigenlijk geen grote versterker neerzetten in mijn tv meubel. Staat toch al wel vol met een horizon box en een playstation. Maar lever je veel in qua prijs kwaliteit tov bijvoorbeeld de normale zensor serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
JeyJey schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:46:
Gisteren Hifi Klubben Amersfoort binnen gewandeld, en de zensors 1 en 3 beluisterd. Toch gekozen voor de 3! Fantastisch geluid kwam daaruit zeg :).

Eind deze week wordt het bezorgd (walnoot) en dan kan ik deze aansluiten op de marantz. Ben benieuwd hoe het in ons appartementje gaat klinken.. Sinds 2000 heb ik een stereotorentje in bezit gehad (https://www.philips.nl/c-p/FW-C80_22/-) dus het werd wel enigszins tijd voor wat nieuws..
En hoe bevalt de combinatie Marantz NR1608 en Dali Zensor 3? Ik ben zelf ook al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe set, en precies deze combinatie leek mij erg geschikt voor het luisteren van (stereo) muziek en het kijken van films/series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Nu online
SOEFuture schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:44:
[...]

En hoe bevalt de combinatie Marantz NR1608 en Dali Zensor 3? Ik ben zelf ook al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe set, en precies deze combinatie leek mij erg geschikt voor het luisteren van (stereo) muziek en het kijken van films/series.
Geen idee :). De speakers waren niet op voorraad begin deze week, dus worden verstuurd vanuit Denemarken (hoofdmagazijn Dali?). Hopelijk komen ze morgen binnen..
Banaan86 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:18:
[...]

Lekker dan, heb in maart 2 Dali's daar gekocht.
Zie de reactie van T-Mob in dit topic, van 29 maart, misschien heb je wat aan die '60 dagen garantie'?
Ken zelf de precieze voorwaarden niet overigens.

[ Voor 23% gewijzigd door JeyJey op 05-04-2018 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
JeyJey schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:28:

Zie de reactie van T-Mob in dit topic, van 29 maart, misschien heb je wat aan die '60 dagen garantie'?
Ken zelf de precieze voorwaarden niet overigens.
Ik heb er een mailtje aan gewaagd, inderdaad. Aangezien het een speciale winkel-only paasactie was rekende ik nergens op. Maar heb er wel wat leuks uitgehaald: niet de volledige 25%-aanschafwaarde van mijn zuilen, maar wel een uitzonderlijk goede deal voor een Opticon Vokal. Dank dus @wortelsoft, als je het niet had gemeld in dit topic had ik helemaal niet van de actie afgeweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
T-MOB schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:50:
[...]

Ik heb er een mailtje aan gewaagd, inderdaad. Aangezien het een speciale winkel-only paasactie was rekende ik nergens op. Maar heb er wel wat leuks uitgehaald: niet de volledige 25%-aanschafwaarde van mijn zuilen, maar wel een uitzonderlijk goede deal voor een Opticon Vokal. Dank dus @wortelsoft, als je het niet had gemeld in dit topic had ik helemaal niet van de actie afgeweten.
Ik heb ze ook even aangeschreven. Ik ben namelijk nog op zoek naar een Denon platenspeler. Als ik niet de 25% krijg, krijg ik misschien wel een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Nu online
Banaan86 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:09:
[...]

Ik heb ze ook even aangeschreven. Ik ben namelijk nog op zoek naar een Denon platenspeler. Als ik niet de 25% krijg, krijg ik misschien wel een mooie deal.
De actie was echter wel enkel 50% op het tweede Dali artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
Ik was maandag ook gaan snuffelen bij Klubben, ik wilde eens wat anders dan mijn HK 16BQ melkpakjes.
Ik ging eigenlijk voor of de Spektor 2 of de Zensor 3.
Na wat luisteren naar die speakers gekozen voor de Zensor 3, echter toen de overigens zeer vriendelijke en jofele verkoper de doos al had gepakt en ik moest wachten bij de kassa om af te rekenen, ging hij weer verder met de volgende klant, en wat doet die pipo.......hij sluit de Zensor 5 aan voor die klant en ik toch nieuwsgierig en ga naast de nieuwe klant zitten met als gevolg dat ik dus met een wat grotere doos huiswaarts keerde.
Ik zit nu dus thuis met een big smile te genieten van mijn Zensor 5's, voor mij perfect geluid en het wordt met de dag beter....de bas is ruim voldoende voor mijn kleine woonkamer (20m2).
Dus ook hier een nieuwe Dali liefhebber......wat een wereld van verschil met mijn oude HK melkpakjes, ik vind de combi van de Dali's en mijn wat oudere Yamaha RXV-671 in pure direct mode helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
JeyJey schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:18:
[...]

De actie was echter wel enkel 50% op het tweede Dali artikel.
I know, is toch al gauw 150 euro in mijn geval. Als het nou een tientje was boeide het me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banaan86
Numaga schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:35:
Ik was maandag ook gaan snuffelen bij Klubben, ik wilde eens wat anders dan mijn HK 16BQ melkpakjes.
Ik ging eigenlijk voor of de Spektor 2 of de Zensor 3.
Na wat luisteren naar die speakers gekozen voor de Zensor 3, echter toen de overigens zeer vriendelijke en jofele verkoper de doos al had gepakt en ik moest wachten bij de kassa om af te rekenen, ging hij weer verder met de volgende klant, en wat doet die pipo.......hij sluit de Zensor 5 aan voor die klant en ik toch nieuwsgierig en ga naast de nieuwe klant zitten met als gevolg dat ik dus met een wat grotere doos huiswaarts keerde.
Ik zit nu dus thuis met een big smile te genieten van mijn Zensor 5's, voor mij perfect geluid en het wordt met de dag beter....de bas is ruim voldoende voor mijn kleine woonkamer (20m2).
Dus ook hier een nieuwe Dali liefhebber......wat een wereld van verschil met mijn oude HK melkpakjes, ik vind de combi van de Dali's en mijn wat oudere Yamaha RXV-671 in pure direct mode helemaal top.
Gefeliciteerd! Ik heb ook naar de Zensor 5 geluisterd naast de Spektor 6 en Zensor 7. Uiteindelijk is het de 6 geworden, echt heel erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Reactie terug gehad van Klubben en een waardebon gekregen van € 150,-. Erg netjes van ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 04:12
Linius schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 01:02:
In je initiële post geef je aan +- 250 euro te willen uitgeven, daar gaan de hierboven genoemde modellen wel flink overheen aan de pricewatch te zien. Maar als je daartoe bereidt bent zou ik eens kijken naar de NAD C328. Mooie match met je Dali speakers en voorzien van alle poorten die je mogelijk nodig kan hebben voor een stereo setje bij de TV.
(sorry voor late reactie, wil dit nog even kwijt :) )
Ik heb nu een tijdje de Onkyo CR-375 (Speakers verkocht, Dali's aangesloten)
Die NAD zal ik eens bekijken, het enige wat zou 'missen' is de CD speler maar daar heb ik een Sega Dreamcast voor ^_^.
Mocht deze NAD (<wat voor merk is dat eigenlijk, nooit van gehoord?) beter passen bij de Zensor 1's dan zal ik hem zeker overwegen, de Bluetooth koppeling met de Onkyo verloopt namelijk stroef en equalizer-opties zijn minimaal. Bedankt voor de suggestie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Rageplay schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:52:
[...]
Mocht deze NAD (<wat voor merk is dat eigenlijk, nooit van gehoord?) beter passen bij de Zensor 1's dan zal ik hem zeker overwegen, de Bluetooth koppeling met de Onkyo verloopt namelijk stroef en equalizer-opties zijn minimaal. Bedankt voor de suggestie. _/-\o_
Wow. NAD is toch al een naam in de Hifi-wereld sinds de iconische 3020 uit de jaren '70. In Nederland hebben NAD en Dali dezelfde importeur. De producten passen goed bij elkaar qua filosofie/marketing. Met een NAD C328 (of een C338, heeft Chromecast ingebouwd) koop je absoluut een mooie versterker.
Maar... als ik heel eerlijk ben vind ik het wel een beetje overkill om 2 Zensor 1's aan zo'n prijzige jongen te knopen. Voor de helft van het geld koop je een surround receiver van Denon, Pioneer of Yamaha tjokvol handige functies die verder niets te kort komt om deze speakers aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 04:12
T-MOB schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:07:
[...]

Wow. NAD is toch al een naam in de Hifi-wereld sinds de iconische 3020 uit de jaren '70. In Nederland hebben NAD en Dali dezelfde importeur. De producten passen goed bij elkaar qua filosofie/marketing. Met een NAD C328 (of een C338, heeft Chromecast ingebouwd) koop je absoluut een mooie versterker.
Maar... als ik heel eerlijk ben vind ik het wel een beetje overkill om 2 Zensor 1's aan zo'n prijzige jongen te knopen. Voor de helft van het geld koop je een surround receiver van Denon, Pioneer of Yamaha tjokvol handige functies die verder niets te kort komt om deze speakers aan te sturen.
Ja, ik was vandaag naar Hifi Klubben geweest om hem te zien.
Wat mij betreft past ie perfect maar toch idd een beetje overkill.
Is er een aanrader voor een kleinere prijs?
Mijn woonkamer is niet meer dan 15m2 denk ik zo dus speakerupgrade is niet nodig.
De enige eisen die ik heb: Optische aansluiting (voor TV), Bluetooth (evt. Cast) en iig 1 tulp aansluiting.

Ik ga nu ook even de pricewatch checken, kijken wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Met die eisen zou je een Denon CEOL piccolo of CEOL N9 (die heeft ook een CD-speler geintegreerd) kunnen overwegen. Klubben verkoopt die dingen ook als set met je Zensor 1's. Dus werken zal dat zeker.

Maar als het niet compact hoeft te zijn... in dezelfde prijsklasse koop je volledige surround-receivers. Een Denon AVR-X1400H heeft alles wat je vraagt (en kan streamen). Dan ben je gelijk klaar voor een toekomst waarin je misschien wel een centertje (of volledig surround) wil toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Ik heb mij op internet verdiept in B&W 683 S2 luidsprekers en ben vol overtuiging naar Klubben gegaan.
Na een uitgebreide luistersessie in meerdere ruimten vond ik de Dali Opticon toch een stuk mooier en voller klinken.
Ik ging naar huis met een set Dali Opticon 5 luidsprekers in combinatie met een Dali Opticon Vocal center luidspreker. Maar al snel kreeg ik spijt.

Na een week geluisterd te hebben vroeg ik mij af waarom ik niet voor de Dali Opticon 6 gekozen had. Deze klonk immers nog voller.
Gebeld met Klubben, vol gas heen en weer terug met een set Opticon 6 luidsprekers. Uiteraard deed ik dit snel zonder overleg met mijn vriendin.
Wat een ontzettend mooi geluid! Ik gebruik de set in combinatie met een Pioneer VSX-924, al zou ik te zijner tijd mijn versterker willen vervangen..... maar daar ga ik nog een ander forum voor spammen.

Een maand (en een salarisstrookje) verder ben ik weer naar Klubben gegaan om mij te verdiepen in een subwoofer. Ondanks het volle geluid van de Opticon 6 voegt een sub met name bij films wat toe.
Ik ging naar huis met een Dali Sub E-12 F subwoofer. Deze kon lekker laag tot 28 Hz. Na een paar films en een paar audio cd's heb ik de juiste instellingen gevonden. Wat een geweld!
Vriendin blij, buren blij, wat wil je nog meer?

Ik lees in meerdere posts dat men bewust kiest voor een sub van een ander merk dan de luidsprekers. Waarom is dit precies? Kwalitatief doet een Dali naar mijn mening niet onder voor bijvoorbeeld een REL. Volgens mij weten ze bij Dali net zo goed hoe ze een subwoofer moeten maken. Of zie ik dit verkeerd?

Binnenkort nog even kijken voor een paar satelliet luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
bokko! schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:52:
Ik heb mij op internet verdiept in B&W 683 S2 luidsprekers en ben vol overtuiging naar Klubben gegaan.
Na een uitgebreide luistersessie in meerdere ruimten vond ik de Dali Opticon toch een stuk mooier en voller klinken.
Ik ging naar huis met een set Dali Opticon 5 luidsprekers in combinatie met een Dali Opticon Vocal center luidspreker. Maar al snel kreeg ik spijt.

Na een week geluisterd te hebben vroeg ik mij af waarom ik niet voor de Dali Opticon 6 gekozen had. Deze klonk immers nog voller.
Gebeld met Klubben, vol gas heen en weer terug met een set Opticon 6 luidsprekers. Uiteraard deed ik dit snel zonder overleg met mijn vriendin.
Wat een ontzettend mooi geluid! Ik gebruik de set in combinatie met een Pioneer VSX-924, al zou ik te zijner tijd mijn versterker willen vervangen..... maar daar ga ik nog een ander forum voor spammen.

Een maand (en een salarisstrookje) verder ben ik weer naar Klubben gegaan om mij te verdiepen in een subwoofer. Ondanks het volle geluid van de Opticon 6 voegt een sub met name bij films wat toe.
Ik ging naar huis met een Dali Sub E-12 F subwoofer. Deze kon lekker laag tot 28 Hz. Na een paar films en een paar audio cd's heb ik de juiste instellingen gevonden. Wat een geweld!
Vriendin blij, buren blij, wat wil je nog meer?

Ik lees in meerdere posts dat men bewust kiest voor een sub van een ander merk dan de luidsprekers. Waarom is dit precies? Kwalitatief doet een Dali naar mijn mening niet onder voor bijvoorbeeld een REL. Volgens mij weten ze bij Dali net zo goed hoe ze een subwoofer moeten maken. Of zie ik dit verkeerd?

Binnenkort nog even kijken voor een paar satelliet luidsprekers.
Er zijn een aantal merken die alleen subs maken en die zijn blijkbaar toch beter dan de normale speakermerken. Svs en vooral velodyne maken leuk spul, maar daar betaal je dan ook snel een stuk meer voor dan bijvoorbeeld je fronts gekost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Malt007 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:03:
[...]

Er zijn een aantal merken die alleen subs maken en die zijn blijkbaar toch beter dan de normale speakermerken. Svs en vooral velodyne maken leuk spul, maar daar betaal je dan ook snel een stuk meer voor dan bijvoorbeeld je fronts gekost hebben.
Ik begrijp dat een hogere kwaliteit duurder is en vind het daarom ook een beetje lastig vergelijken. Een fabrikant die zich enkel of voornamelijk op subs richt zal uiteraard een paar hele goede series hebben waar nauwelijks aan te tippen valt, maar daar betaal je inderdaad ook naar.
Maar als je in de zelfde prijscategorie kijkt liggen de (kwaliteits)verschillen toch niet uiteen?

Het argument dat een fabrikant welke enkel subwoofers maakt om die reden ook beter zou zijn heb ik vaker gehoord, maar ik vind dat eigenlijk een slecht onderbouwd argument. Wat doen ze anders of gebruiken ze dan om beter te zijn dan een fabrikant die naast subwoofers ook luidsprekers maakt? Ik bedoel een vergelijk in eenzelfde prijscategorie.
Dali is toch ook een gerenommeerd merk wat niet wil onderdoen voor andere merken? Ik denk dat een merk als Dali juist zijn best doet om beter te zijn dan vele andere merken.

Hoe dan ook, ik ben heel erg blij met mijn Dali set en dat is het belangrijkst :)

[ Voor 6% gewijzigd door bokko! op 10-04-2018 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

bokko! schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:33:
[...]
Maar als je in de zelfde prijscategorie kijkt liggen de (kwaliteits)verschillen toch niet uiteen?
Voor €649,- heb je ook een SVS subwoofer door voor hetzelfde geld lager gaat en meer SPL heeft. Voor mij is de enige reden om naar een merk gelijke subwoofer te kijken voor de looks. Als je daar niet wakker van ligt zijn er genoeg andere opties.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Ik geloof ook niet dat Dali slechte subs maakt vergeleken met andere merken in dezelfde prijscategorie. Een bijkomend voordeel is dat je binnen het merk vergelijkbare looks hebt. Maar bij een dedicated subwoofermerk heb je wel iets meer te kiezen. SVS heeft met de SB-1000 en PB-1000 in dezelfde prijsrange een gesloten model en een open model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
T-MOB schreef op woensdag 11 april 2018 @ 00:06:
... Een bijkomend voordeel is dat je binnen het merk vergelijkbare looks hebt...
Ja dit weegt/woog bij mij zeker ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
bokko! schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:33:
[...]

Ik begrijp dat een hogere kwaliteit duurder is en vind het daarom ook een beetje lastig vergelijken. Een fabrikant die zich enkel of voornamelijk op subs richt zal uiteraard een paar hele goede series hebben waar nauwelijks aan te tippen valt, maar daar betaal je inderdaad ook naar.

Het argument dat een fabrikant welke enkel subwoofers maakt om die reden ook beter zou zijn heb ik vaker gehoord, maar ik vind dat eigenlijk een slecht onderbouwd argument. Wat doen ze anders of gebruiken ze dan om beter te zijn dan een fabrikant die naast subwoofers ook luidsprekers maakt? Ik bedoel een vergelijk in eenzelfde prijscategorie.
Dali is toch ook een gerenommeerd merk wat niet wil onderdoen voor andere merken? Ik denk dat een merk als Dali juist zijn best doet om beter te zijn dan vele andere merken.

Hoe dan ook, ik ben heel erg blij met mijn Dali set en dat is het belangrijkst :)
Eerlijk gezegd geen idee wat de verschillen zijn, enige dat ik weet is dat het de meest complexe speaker uit de standaard 'set' is. Grote driver, veel vermogen, eigen voeding, eigen aanstuur, eigen inregeling, etc. Ook al koop je nog zo'n goede sub, als je hem niet goed inregelt en vooral niet goed plaatst dan is elke investering in een duurdere al zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Laatst online: 07-09 12:01
Even wat heels anders, ik heb 2x een Zensor 1 (rears) en 2x Zensor 7's als front met een vokal als center. Mijn subwoofer is een ELAC S10EQ.

Ik weet dat het zo goed zit, maar ik merk "amper" tot niet iets van de bossdrop behalve misschien ietswat minder aan trillingen als ik de ELAC subwoofer uitzet. De bass blijft naar mijn idee vrijwel gelijk, op de minder heftige trillingen na. De crossover op mijn receiver (yamaha rx-a660) staat op 80 Hz en de Low Pass op 120hz in de sub.

Het hoort natuurlijk zo te zijn, maar blijft me wel dwarszitten :P. Het is trouwens wel spotify muziek waarbij ik dat heb. Als ik een film test weet ik zeker dat het verschil aanzienlijk is.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

bryanvan schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:19:
Even wat heels anders, ik heb 2x een Zensor 1 (rears) en 2x Zensor 7's als front met een vokal als center. Mijn subwoofer is een ELAC S10EQ.

Ik weet dat het zo goed zit, maar ik merk "amper" tot niet iets van de bossdrop behalve misschien ietswat minder aan trillingen als ik de ELAC subwoofer uitzet. De bass blijft naar mijn idee vrijwel gelijk, op de minder heftige trillingen na. De crossover op mijn receiver (yamaha rx-a660) staat op 80 Hz en de Low Pass op 120hz in de sub.

Het hoort natuurlijk zo te zijn, maar blijft me wel dwarszitten :P. Het is trouwens wel spotify muziek waarbij ik dat heb. Als ik een film test weet ik zeker dat het verschil aanzienlijk is.
Allereerst moet je je luidsprekers wel als small hebben ingesteld op je receiver (beetje afhankelijk van de receiver)

De muziek op Spotify heeft misschien ook niet het laag en zonder een bron waarvan je de frequenties weet is het sowieso lastig inschatten.

Overigens vind ik voor muziek bij mij de sub niets toevoegen bij mijn sensor 7's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Laatst online: 07-09 12:01
Hann1BaL schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:57:
[...]

Allereerst moet je je luidsprekers wel als small hebben ingesteld op je receiver (beetje afhankelijk van de receiver)

De muziek op Spotify heeft misschien ook niet het laag en zonder een bron waarvan je de frequenties weet is het sowieso lastig inschatten.

Overigens vind ik voor muziek bij mij de sub niets toevoegen bij mijn sensor 7's
Uiteraard staan die op small :). Ik heb ook de "Add extra bass" feature aan, dat brengt wel wat extra juice aan dus dat werkt wel. Maar mijn vermoeden was zoals ik zei ook al dat het waarschijnlijk aan de Spotify bron ligt. Bij films heb ik vaak dat ik bang ben dat ie doorslaat en dat de ELAC stuk gaat 8)7 wat waarschijnlijk niet eens zo snel gaat haha. Ding staat ook maar op 60% power ingesteld. Komt wel en behoorlijke bass uit als ik films kijk, afhankelijk van de audio stream ofcourse.

PSN: bryanlost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

bryanvan schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:13:
[...]

Uiteraard staan die op small :). Ik heb ook de "Add extra bass" feature aan, dat brengt wel wat extra juice aan dus dat werkt wel. Maar mijn vermoeden was zoals ik zei ook al dat het waarschijnlijk aan de Spotify bron ligt. Bij films heb ik vaak dat ik bang ben dat ie doorslaat en dat de ELAC stuk gaat 8)7 wat waarschijnlijk niet eens zo snel gaat haha. Ding staat ook maar op 60% power ingesteld. Komt wel en behoorlijke bass uit als ik films kijk, afhankelijk van de audio stream ofcourse.
Altijd goed om even te bevestigen, maar dat is wel een verschil ja. Een dedicated sub channel in filmaudio zorgt voor een veel rijkere ervaring. (Mijn zoontje had zich achter de sub gewurmd en het volume even op 100% gezet. Dat merk je dan tijdens films wel. (Gaf bijna een mooie klus aan de glaszetter ;))

Veel muziek is afgemixt om goed te klinken bij "iedereen" en de meeste mensen hebben nu eenmaal niet een systeem met een zeer groot frequentiebereik helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Onlangs een tweedehands setje Dali Zensor 1 en 5 gekocht, met de E-12 sub erbij.
Maar ik merk bij het aansluiten dat er een stroomkabel ontbreekt bij de sub.
Iemand een idee waar ik deze nog zou kunnen verkrijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Cronimet schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:02:
Onlangs een tweedehands setje Dali Zensor 1 en 5 gekocht, met de E-12 sub erbij.
Maar ik merk bij het aansluiten dat er een stroomkabel ontbreekt bij de sub.
Iemand een idee waar ik deze nog zou kunnen verkrijgen?
Bij haast elke winkel die iets met elektra doen. Het is een standaard C13 snoer wat bijvoorbeeld ook gebruikt wordt voor PC voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
FeaR schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 02:09:
[...]

Bij haast elke winkel die iets met elektra doen. Het is een standaard C13 snoer wat bijvoorbeeld ook gebruikt wordt voor PC voedingen.
Ok thanks, dan ga ik straks even nr de mediamarkt.
Wat is de beste manier om de woofer aan te sluiten op de receiver? Via de line input of lfe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Cronimet schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 07:08:
[...]

Ok thanks, dan ga ik straks even nr de mediamarkt.
Wat is de beste manier om de woofer aan te sluiten op de receiver? Via de line input of lfe?
LFE, dat is regelbaar in de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
"Groen licht" van mijn partner om een center speaker toe te mogen voegen. We hebben nu twee Concept 2's staan, en nu kan ik twee dingen doen: een Concept center er bij zoeken, of een nieuwe Spektor Vokal er bij kopen.

Heeft iemand een idee of een Spektor Vokal te combineren zal zijn met twee Concept 2 luidsprekers?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Men adviseert meestal om binnen een serie te blijven, omdat de speakers dan beter op elkaar afgestemd zijn. Maar volgens mij moet een Spektor Vokal prima kunnen. Wel is het zo dat de Concept een stukje gevoeliger is (91dB tegenover 87dB) dan de Spektor. Als je een Spektor koopt zul je het volume van de center dus wat moeten (kunnen) opplussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
T-MOB schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:43:
Men adviseert meestal om binnen een serie te blijven, omdat de speakers dan beter op elkaar afgestemd zijn. Maar volgens mij moet een Spektor Vokal prima kunnen. Wel is het zo dat de Concept een stukje gevoeliger is (91dB tegenover 87dB) dan de Spektor. Als je een Spektor koopt zul je het volume van de center dus wat moeten (kunnen) opplussen.
Dat had ik idd ook gezien, maar ik heb een Marantz receiver met zo'n setup-microfoon dus ik neem aan dat hij eventueel volumeverschil dan wel opmeet en corrigeert (en anders zal ik dat handmatig moeten doen).

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:51
Gister wezen kijken om mijn speakers te upgraden. Heb nu een 5.1 setje met Canton satelite speakers. Nu ben ik verliefd geworden op de Dali zensor 7, Dali vocal. Nu is mijn vraag kan ik achter beter de zensor 1 of 3 doen?

En dan het ergste mijn vrouw was mee en vond de Dali's ook erg lekker klinken als het maar wel de walnoot variant werd. Echter begint ze nu te zeiken ja wel erg veel geld voor een beetje betere muziek dan we nu hebben. Wat is de trick om je vrouw om te praten. Bedoel dat ze jaarlijks veel geld aan cosmetica uitgeeft maakt niet uit natuurlijk :( Om nou te gaan scheiden is wel erg dramatisch :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
Wat je eigenlijk moet doen is nadat je de nieuwe speakers in huis hebt, de oude nogmaals aansluiten.
Je vrouw zal moeten toegeven dat het ‘oude’ eigenlijk nergens meer naar klinkt en het nieuwe toch wel beter is...

Zo werkt het bij ons tenminste altijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vangoghnl schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:40:
Gister wezen kijken om mijn speakers te upgraden. Heb nu een 5.1 setje met Canton satelite speakers. Nu ben ik verliefd geworden op de Dali zensor 7, Dali vocal. Nu is mijn vraag kan ik achter beter de zensor 1 of 3 doen?
Ik heb zelf de 7 voor en 1 achter. Ik moet zeggen dat in een 5.1 opstelling de achterspeakers wel iets te doen hebben, maar dat ik zelf niet de 3 neer zou zetten. Voor het verschil in prijs kun je leukere dingen doen/kopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:09
vangoghnl schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:40:

En dan het ergste mijn vrouw was mee en vond de Dali's ook erg lekker klinken als het maar wel de walnoot variant werd. Echter begint ze nu te zeiken ja wel erg veel geld voor een beetje betere muziek dan we nu hebben. Wat is de trick om je vrouw om te praten. Bedoel dat ze jaarlijks veel geld aan cosmetica uitgeeft maakt niet uit natuurlijk :( Om nou te gaan scheiden is wel erg dramatisch :*)
Dat ompraten kostte niet veel moeite, ondanks dat zij zelf het verschil niet hoort (of bijna niet hoort) tussen diverse speakers... zelfs niet van heel divers pluimage of merk of vermogen. Ze vond ze ook gewoon mooi en zag hoe blij ik werd, dus toen was het ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:51
Het zijn uiteindelijk de zensor 7 voor geworden en zensor 1 achter plus zensor vokal. Nu heb ik voor de avond receiver mijn oog laten vallen op een Yamaha rx-a670. Kan hem voor €550 op de kop tikken. Is dit wat ook voor het beluisteren van muziek? Of zijn er betere alternatieven. Apparaat moet wel Dolby atmos ondersteunen. Mijn vrouw is inmiddels helemaal om en snapt nu dat het nodig was na het aansluiten van het oude set haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
Hier ook de Zensor 7 als front en de Zensor 1 als back. Alleen heb ik dan zelf de Monitor Audio Radius 200 als center ivm de hoogte die ik maximaal kwijt kon. Heb de set aangesloten op de Denon AVR-X3400H en moet zeggen dat deze set een heerlijk geluid geeft. Zowel met muziek als films/series.
Zie alleen dat de Denon wel stukje duurder is geworden. Had hem zelf in de periode dat die EUR 635,00 koste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
vangoghnl schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:39:
Het zijn uiteindelijk de zensor 7 voor geworden en zensor 1 achter plus zensor vokal. Nu heb ik voor de avond receiver mijn oog laten vallen op een Yamaha rx-a670. Kan hem voor €550 op de kop tikken. Is dit wat ook voor het beluisteren van muziek? Of zijn er betere alternatieven. Apparaat moet wel Dolby atmos ondersteunen. Mijn vrouw is inmiddels helemaal om en snapt nu dat het nodig was na het aansluiten van het oude set haha.
Versterkers van gerenommeerde merken in die prijscategorie voldoen allemaal voor het luisteren van muziek op je DALI's. Bij het bepalen welke versterker je kiest kun je het beste letten op de overige functies. Atmos geef je zelf al aan. Maar ik zou vooral ook letten op de digitale mogelijkheden en bediening. De Yamaha komt met MusicCast, een Denon komt met Heos, NAD komt met Bluesound, etc. In essentie doet dat allemaal hetzelfde: een appje op de telefoon en een ecosysteem van draadloze speakers. Maar het is de moeite waard om je er in te verdiepen en te bedenken wat je er eventueel mee wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
T-MOB schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:30:
[...]

Versterkers van gerenommeerde merken in die prijscategorie voldoen allemaal voor het luisteren van muziek op je DALI's. Bij het bepalen welke versterker je kiest kun je het beste letten op de overige functies. Atmos geef je zelf al aan. Maar ik zou vooral ook letten op de digitale mogelijkheden en bediening. De Yamaha komt met MusicCast, een Denon komt met Heos, NAD komt met Bluesound, etc. In essentie doet dat allemaal hetzelfde: een appje op de telefoon en een ecosysteem van draadloze speakers. Maar het is de moeite waard om je er in te verdiepen en te bedenken wat je er eventueel mee wil.
Ik heb me een tijd geleden ook flink verdiept in de combinatie versterkers en DALI speakers. Maar daar kwam duidelijk uit dat Denon, Marantz en NAD het beste combineren met DALI, omdat deze een 'warmere' klank geven en daarmee beter combineren met het neutrale en accurate karakter van DALI speakers.
Yamaha daarentegen heeft hetzelfde klank profiel als de DALI speakers en wanneer je deze combineert wordt het geluid daardoor dus vrij kaal en mist het de warme kant. Ik weet daarom 100% zeker dat ik mijn Yamaha versterker ga vervangen door een Marantz wanneer ik DALI's koop :)

Ik zou zeker de verschillende merken vergelijken (beluisteren) voordat je iets koopt puur op de features...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Raymond schreef op maandag 16 februari 2015 @ 00:27:
Oeh, een Dali topic :) Ik kom veel te weinig in dit subforum, jammer dat ik dit zo lang over het hoofd heb gezien :P

Ooit heb ik eens samen met mijn moeder nieuwe luidsprekers uitgezocht voor mijn vader, als verjaardagscadeau. Dat werden Dali 505's. M'n moeder vond het eerst niks, luidsprekers uitzoeken. Maar eenmaal bij de hifi-zaak en na wat luisteren, kreeg ze er wat meer zin in. En de verschillen waren ook best groot, dus uiteindelijk in onze prijsklasse de best klinkende luidsprekers uitgezocht. Dat waren Dali 505's.

Die zijn intussen alweer verkocht, maar eigenlijk heb ik daar altijd spijt van gehad. Niet eens zozeer vanwege de speakers (ook al klonken die echt prima), maar vooral vanwege het verhaal erachter.

Ik betrap me erop dat ik toch nog een paar keer per jaar op MP kijk, of er niet nog een paartje voor weinig te koop staat. Gewoon, om weer zo'n setje in huis te halen :) (hetzelfde paar ga ik natuurlijk nooit terugvinden, maar dat hoeft ook niet :P )
3,5 jaar later: Gisteren een setje Dali 505's van MP gescoord. 8 tientjes voor betaald en liggen nu nog achter in de auto. Moet nog even moed verzamelen om het aan m'n vriendin te vertellen :D _O-

Zodra ze in huis staan, plaats ik wel een fotootje :)

* Raymond is er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 21:29

page404

Website says no

onlangs de Rubicon 2 geluisterd. Ik wilde 'm combineren met een Rubicon LCR als centerspeaker, waarop een van de medewerkers opmerkte dat die twee helemaal niet samenklinken en dat een slechte combinatie is. Het. was of 3 LCR's, of 3 Rubicons, zie hij. Anders zou ik gek worden van de verschillende klankkleuren etc. Iemand die dit verhaal kan ontkennen of bevestigen?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste