Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:44
Iemand hier die ervaring heeft met een paar Dali opticon`s 1 als front? Op het moment heb ik twee Dali Zensor 3 speakers op standaard als front met een Dali e-9 subwoofer ic.m. een Marantz NR1607. Hier ben ik erg tevreden over, zowel met muziek als film. Nu zou ik eigenlijk toch fysiek wat kleinere speakers willen waarbij mijn oog viel op de Opticon 1, iets duurder maar wel kleiner. Deze zouden dus mijn Zensor 3 fronts gaan vervangen. Wie heeft er ervaring met de Opticon 1 en zou ik er op achteruit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 06:10:
[...]

Toch krijg ik het vermoeden dat er eea niet helemaal goed is gegaan tijdens de Audyssey inregeling, want de Denon had (met de sub actief aangesloten!!) de crossover in principe meteen op '80Hz' moeten zetten en de frontspeakers op 'small'.
Die waardes heb jij zo te lezen handmatig moeten overrulen??

Loop de gehele inregelprocedure dus nog eens goed door en zorg dat je in de Audyssey setup echt voor een 5.1/3.1 or whatever kiest.
Zet de meetmicrofoon op de goede hoogte & plek, zet de sub op 50% volume (of experimenteer daarmee) en zorg voor absolute stilte tijdens de inregeling.
Het volume van de sub mag je ná meting uiteraard omhoog, of omlaag krikken, jij bent en blijft de baas. :P

Check in het Denon menu (speaker settings??) of de sub tijdens stereo/direct na de Audyssey inregeling ook werkelijk meedoet, dat is nml. in de setup (achteraf) te configureren.

Lekker muziekje trouwens van Haffner, hier dendert op dit moment 'Acoustic Shapes' door de headphone. ;)
Ik heb de inregelprocedure meermaals doorlopen en de Denon blijft de Zensors instellen als LARGE en op 40Hz. Ik verander dit dus elke keer handmatig naar SMALL en 80Hz. Ik heb een 5.1 opstelling. Het klinkt nu wel een stuk beter als in het begin, maar ik snap niet waarom ie mijn speakers steeds op Large en 40Hz zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:56:
[...]
Ik heb de inregelprocedure meermaals doorlopen en de Denon blijft de Zensors instellen als LARGE en op 40Hz. Ik verander dit dus elke keer handmatig naar SMALL en 80Hz. Ik heb een 5.1 opstelling. Het klinkt nu wel een stuk beter als in het begin, maar ik snap niet waarom ie mijn speakers steeds op Large en 40Hz zet.
Dat is doorgaans het irritante aan volautomatiek, het doet niet altijd (zelden) wat je wilt.
Zo ook de "volautomatische" climatronic airco van een vorige VW, die zonder uitzondering nooit deed wat logisch leek. :+

Ik zou er niet van wakker liggen als het handmatig en eenvoudig te overrulen is.
Dat dit bij mijn eigen Denon wel goed gaat zal meer toeval dan wijsheid van het ding zijn en dan pas ik alsnog de gevonden settings naar eigen smaak aan.
Ik zei al eerder, jij bent de baas!!

Er zijn nu eenmaal variabelen in het spel, zoals de akoestiek waar de meting wordt gehouden, het apparaat, de meetmicrofoon, de plaatsing van de microfoon en niet te vergeten de speakers en de plaatsing daarvan, verzin daar maar eens een foolproof algoritme op. :z

De Audyssey meting is ook maar een globaal idee van hoe het mogelijk zou kunnen worden, als je niet tevreden bent met het resultaat dan experimenteer je gewoon tot het wél naar je zin is.
Zo kan het zomaar zijn dat jij de setup beter vindt klinken als de frontspeakers juist op large staan, probeer het gewoon uit en stoor je niet al teveel aan wat een sound engineer voor jou probeert te bepalen. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:19
Ik ben zelf ook sinds kort in het bezit van Zensor 7 luidsprekers als fronts. Als surrounds heb ik nu de Zensor 3 op stands staan. Voorheen had ik voor Zensor 3's staan en achter Zensor 1.

Ben er erg tevreden mee, vooral bij het luisteren van muziek.

(plaatje is klikbaar voor een grotere versie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5vd7oczMzSJD4Y6AWh89s1Ha/medium.jpg
vwtune schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:56:
Is geen fout van Audessy maar van Denon (gaat ook vaak mis bij andere merken receivers). Audessy geeft slechts de meetresultaten door aan de receiver, zoals het -3dB punt van de luidsprekers. De receiver bepaalt vervolgens aan de hand van deze gegevens de crossover en de small/large instelling. Ik krijg exact dezelfde resultaten na een Audessy meting met mijn Denon AVR-X2000.

Zoals je vast weet zijn small/large misleidende termen. Indien je een subwoofer hebt moeten alle luidsprekers op 'small' staan. De crossover van mijn Zensor 7's heb ik zelf op 60 hz ingesteld en die van mijn Vokal en 3's op 80 hz.

Hele informatieve en uitgebreide uitleg over de werking van Audessy > klik!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
nMad schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:45:
Ik ben zelf ook sinds kort in het bezit van Zensor 7 luidsprekers als fronts. Als surrounds heb ik nu de Zensor 3 op stands staan. Voorheen had ik voor Zensor 3's staan en achter Zensor 1.

Ben er erg tevreden mee, vooral bij het luisteren van muziek.

(plaatje is klikbaar voor een grotere versie)
[afbeelding]

[...]

Is geen fout van Audessy maar van Denon (gaat ook vaak mis bij andere merken receivers). Audessy geeft slechts de meetresultaten door aan de receiver, zoals het -3dB punt van de luidsprekers. De receiver bepaalt vervolgens aan de hand van deze gegevens de crossover en de small/large instelling. Ik krijg exact dezelfde resultaten na een Audessy meting met mijn Denon AVR-X2000.

Zoals je vast weet zijn small/large misleidende termen. Indien je een subwoofer hebt moeten alle luidsprekers op 'small' staan. De crossover van mijn Zensor 7's heb ik zelf op 60 hz ingesteld en die van mijn Vokal en 3's op 80 hz.

Hele informatieve en uitgebreide uitleg over de werking van Audessy > klik!
Mis je op je Zensor 7's dan niet meer laag/bass als je ze op 60 ipv 80hz zet? Ik heb het ideel dat ie op 60hz minder bas weergeeft dan op 80hz, of klopt dit niet?
Hoe hoger de hz (waarde) hoe meer bass toch? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
Ik raad je aan om die post op het AVSforum te gaan lezen, deze is heel verhelderend. De crossover en het verhogen hiervan heeft niks te maken met meer of minder bas.

Alle frequenties onder de crossover grens wordt naar je subwoofer gestuurd. Dus als je deze op 80 hz instelt wordt al het geluid onder de 80 hz door je subwoofer weergegeven, alles daarboven door je luidsprekers. Het is belangrijk om de crossover nooit lager in te stellen dan het initiële resultaat na de Audessy meting. Ik hou zelf altijd circa 1,5x het -3 dB roll-off punt van de luidspreker aan. Bij de Zensor 7 is dit dus 60 hz, bij de Zensor 1/3 circa 80 hz (afgerond naar boven).

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
nMad schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:51:
Ik raad je aan om die post op het AVSforum te gaan lezen, deze is heel verhelderend. De crossover en het verhogen hiervan heeft niks te maken met meer of minder bas.

Alle frequenties onder de crossover grens wordt naar je subwoofer gestuurd. Dus als je deze op 80 hz instelt wordt al het geluid onder de 80 hz door je subwoofer weergegeven, alles daarboven door je luidsprekers. Het is belangrijk om de crossover nooit lager in te stellen dan het initiële resultaat na de Audessy meting. Ik hou zelf altijd circa 1,5x het -3 dB roll-off punt van de luidspreker aan. Bij de Zensor 7 is dit dus 60 hz, bij de Zensor 1/3 circa 80 hz (afgerond naar boven).
Oke, ik had het idee dat hoe hoger de hz, hoe 'voller' de klank was uit de fronts. Mijn Zensors staan nu op 80hz, ik zal ze eens beluisteren op 60hz (Audessy had ze op 40hz gezet) dus ik verlaag ze iig niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:38
Ha, ik wist niet dat er een apart Dali topic was :)

Ik ben ook mijn audio een beetje aan het updaten, speakers waren al meer dan 17 jaar oud, en klonken een beetje wollig :)
afgelopen vrijdag een wel hele leuke persoonlijke Black Friday aanbieding gekregen, en nu staan er 2 Fazon F5 wit bij mij thuis.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9a2hIxH.jpg
(sorry slechte pano)

Was een beetje bang dat de lage tonen niet zo goed zouden zijn (volgens een aantal sites), maar ik moet ze misschien zelfs ietsje terug draaien :)
Ik was al lang op zoek naar iets minder standaard blokken doos, maar dan stijgt de prijs meestal ook behoorlijk.
Of ik ze wit laat is nog de vraag, de zwarte of rode was geen optie, het is even wennen witte t.o.v. de kleuren in huis.

[ Voor 8% gewijzigd door absrnd op 29-11-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
@nMad en @vwtune
Vergeet niet dat je vooral op die lage frequenties te maken hebt met de akoestiek van de ruimte. Dat heeft een enorme invloed op de klank. Als het met de crossover op 80hz voller klinkt dan op 60hz, dan kan dat betekenen dat de front speakers qua akoestiek niet optimaal opgesteld staan. Ze halen dan (op de luisterpositie) niet het opgegeven bereik, waardoor het beter klinkt als de subwoofer eerder ingrijpt.

Wanneer het juist met een crossover op 60hz voller klinkt, kan dat betekenen dat juist de subwoofer qua akoestiek niet goed opgesteld staat, of dat deze in zijn geheel niet mee kan met de speakers/ruimte (bijvoorbeeld te kleine sub in grote ruimte).

Het is dus een kwestie van proberen. Er zijn geen zwart/wit regels. De juiste plaatsing doet meer voor het geluid dan het veranderen van de crossover van 80 naar 60hz.

Overigens @nMad puike opstelling :9~

@absrnd Ik denk dat je de speakers wel wat mag indraaien. Het lijkt op de foto alsof ze een beetje geblokkeerd worden door meubilair.

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 29-11-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 22:38
LA-384 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:58:
@nMad en @vwtune

@absrnd Ik denk dat je de speakers wel wat mag indraaien. Het lijkt op de foto alsof ze een beetje geblokkeerd worden door meubilair.
Ze staan nog niet helemaal goed, we zijn ook een nieuwe vloer aan het leggen, en moeten de kabels nog weggewerkt worden,
uiteindelijk krijgen ze wel meer ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54
@nMad mooi schermpje, maar het lijkt op de foto wel alsof je HEEL dichtbij al dat geweld zit. Zowel het scherm (diameter versus kijkafstand) als de speakers) lijken wel dichtbij te staan. Misschien is het vertekend en is het >5 meter afstand hoor. Ik neem aan dat dit niet je woonkamer is, maar een aparte bioscoopruimte in huis? Wel vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Soeski schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:57:
@nMad mooi schermpje, maar het lijkt op de foto wel alsof je HEEL dichtbij al dat geweld zit. Zowel het scherm (diameter versus kijkafstand) als de speakers) lijken wel dichtbij te staan. Misschien is het vertekend en is het >5 meter afstand hoor. Ik neem aan dat dit niet je woonkamer is, maar een aparte bioscoopruimte in huis? Wel vet :)
Thanks!

Kijkafstand is 3 meter en schermdiagonaal is 108": resultaat een kijkhoek van circa 40 graden. Prima dus! :P

Is gelukkig niet de woonkamer idd ;) Is een aparte bioscoopruimte op onze zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
[foute topic, verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door govie op 01-12-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerbys80
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04 10:50
Ik ben zelf aan het kijken om de Dali Zenso 5 te gaan kopen alleen ik kan niet de afmetingen vinden van de standaard|(staalframe) waar hij op staat BxD. Diepte lijkt even diep als de speaker zelf alleen de breedte is groter dan de speaker. Heeft iemand de afmetingen voor mij?

Verder was ik benieuwd of het aan te raden is om gelijk de Zensor Vocal erbij te kopen als de Zensor 5's een halve meter naast de TV staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nerbys80 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:25:
Ik ben zelf aan het kijken om de Dali Zenso 5 te gaan kopen alleen ik kan niet de afmetingen vinden van de standaard|(staalframe) waar hij op staat BxD. Diepte lijkt even diep als de speaker zelf alleen de breedte is groter dan de speaker. Heeft iemand de afmetingen voor mij?

Verder was ik benieuwd of het aan te raden is om gelijk de Zensor Vocal erbij te kopen als de Zensor 5's een halve meter naast de TV staan?
Een center speaker heeft zeker meerwaarde, maar of het nodig is, hangt altijd van de persoon die er naar luistert. Je luidsprekers staan niet al te ver van de TV af. Als je zelf ook niet al te dicht op de TV zit, zou je waarschijnlijk zonder ook wel af kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Nerbys80 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:25:
Voet is 22,5x21x1,2 (bxdxh) en valt enkel in de breedte buiten de dimensies van de speakerkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichyPW
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-12-2021
Hallo Forum leden,

Leuk om te zien dat er een Dali forum is.

Ik ben zelf in het bezit van:

2x Dali Zensor 5
2x Dali Fazon Mikro surround
1x Dali Fazon Mikro centre
2x Onkyo Atmos speakers

Deze speakers aangesloten op een Marantz SR5011.

Ik ben zeer tevreden over deze setup ook het geluid wat het geheel produceert is prima.
Nog aan het twijfelen of er een sub bij moet, op zich is de bas uit de Zensors voldoende voor mijn woonkamer maar met sub klinkt het misschien wat strakker allemaal.

Ook zit ik eraan te denken om het stereo geluid een boost te geven d.m.v. een versterker erbij te plaatsen en de SR wat te ontlasten. Ik heb al naar de PM7025 gekeken maar jammer genoeg is deze alleen in het zwart te verkrijgen. Mijn 5011 en UD7007 zijn in de zilver/goud uitvoering en wel zo mooi om dezelfde kleur te houden. Nu heb ik ook de PM8005 bekeken en zag dat deze ook aan te sluiten is op de receiver via de power amp aansluiting. Mijn vraag is of dit een goed idee is, of dat het zonde is van de centen?

Ik ben een beginner op dit gebied dus alle info is welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

RichyPW schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:39:
Mijn vraag is of dit een goed idee is, of dat het zonde is van de centen?
Als ik voor de keuze stond om een PM8005 te kopen of voor hetzelfde geld om een subwoofer toe te voegen aan de set zou ik altijd voor de subwoofer gaan. Dat kan een set geheel afmaken en voor het geld van een PM8005 heb je best een leuke subwoofer. Meer vermogen toevoegen klinkt leuk maar het is mijns inziens niet nodig en zonde van het geld. En dat zeg ik niet uit de lucht gegrepen, ik heb zelf al mijn speakers achter eindversterkers hangen en durf niet de uitdaging aan te gaan om blind te zeggen of de speakers op de surround receiver spelen of op de eindbakken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichyPW
@FeaR bedankt voor je reactie, wat ik me eigenlijk afvroeg is of de PM8005 een betere kwaliteit stereo levert t.o.v. de SR5011 en de speakers voor dat doel beter kunnen aansturen. Ik luister graag muziek naast het kijken van films en muziek is in stereo toch het mooist mijns inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RichyPW schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:18:
@FeaR bedankt voor je reactie, wat ik me eigenlijk afvroeg is of de PM8005 een betere kwaliteit stereo levert t.o.v. de SR5011 en de speakers voor dat doel beter kunnen aansturen. Ik luister graag muziek naast het kijken van films en muziek is in stereo toch het mooist mijns inziens.
Daar is maar één manier om achter te komen: een PM8005 lenen en thuis luisteren. Technisch gezien zal er geen verschil mogen zijn als beide apparaten in hun werkbare gebied aan het werk zijn. Dat werkbare gebied zal met de genoemde Dali en de gemiddelde huiskamer nooit een probleem mogen zijn. Emotioneel scheidt je stereo van surround en daar zijn sommigen toch wel vatbaar voor. Maar dat zijn sommigen ook voor kabels, dure DACs, et cetera. Op een technisch forum als GoT zal men over het algemeen niet vatbaar zijn voor emotie (uitzonderingen daargelaten), op een forum als HT Forum zal men meer op emotie discussie voeren (uitzonderingen daargelaten).

Met een subwoofer geef je zowel je 2.0 stereo (muziek) als je 5.1 (films, series en games) een boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichyPW
Ok een sub zou een betere keus zijn in mijn setup. Aangezien in mijn huidige opstelling ik alle speakers van Dali heb, is mijn oog gevallen op de de sub E9F. Volgens recensies/test zou deze goed moeten aansluiten op mijn mikro’s. Iemand ervaring met deze subwoofer of is er een beter alternatief in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 16:48

JTfoto

Work hard

RichyPW schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:13:
Ok een sub zou een betere keus zijn in mijn setup. Aangezien in mijn huidige opstelling ik alle speakers van Dali heb, is mijn oog gevallen op de de sub E9F. Volgens recensies/test zou deze goed moeten aansluiten op mijn mikro’s. Iemand ervaring met deze subwoofer of is er een beter alternatief in deze prijsklasse?
Deze sub speelt tot 37hz en niet lager. Indien je zo nu en dan ook een film gaat afspelen zou ik je aanbevelen voor een subwoofer te gaan die wat dieper kan spelen. Als je een grote ruimte hebt is het ook aan te bevelen voor een wat krachtigere subwoofer te kiezen.

Zoek bijvoorbeeld eens naar de SVS SB1000. Is iets groter dan de e9f van dali, maar dan met een 12” woofer met een bereik tot 24hz tov 37hz. Daarnaast is deze ook wat krachtiger, dus dan heb je wat meer “headroom”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichyPW
@JTfoto bedankt voor de info zal er zeker naar kijken. Mijn luisterruimte is 25m2 (woonkamer zitgedeelte). Ik hoop de lage tonen wat beter te krijgen zonder dat mijn huis begint te trillen 😉. We kijken wel films maar hoofdzakelijk is het voor de muziek waarin ik een upgrade zoek. Binnenkort maar ‘s bij Hificorner langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Je kan ook kijken naar een bk xxls400 stuk goedkoper dan een svs maar is een erg goede sub en gaat echt laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ben ook aan het uitkijken naar een Dali setup: vooraan sowieso de 2 x Zensor 7 en een Zensor Vokal.
Achteraan twijfel ik tussen de Pico's en de Zensor 1. Wat zou hier een betere keuze zijn?
Ik zou ze graag willen ophangen of plaatsen op een plank aan de muur.

Als receiver heb ik 3 opties in gedachte:
Yamaha RX-V481
Denon AVR-X1400H
Sony sdr-dn1080

Iemand die mij hier een goede tip kan geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Cronimet schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:37:
Ik ben ook aan het uitkijken naar een Dali setup: vooraan sowieso de 2 x Zensor 7 en een Zensor Vokal.
Achteraan twijfel ik tussen de Pico's en de Zensor 1. Wat zou hier een betere keuze zijn?
Ik zou ze graag willen ophangen of plaatsen op een plank aan de muur.
In onze 5.1 setup hebben wij als 'back' twee vloerstaanders en die grootte bevalt mij zeker met muziek uitstekend.
De balans is op deze manier -tegenover de iets grotere frontspeakers- evenwichtig en vol van toon.
Ik zou zo vlak naast m'n oren geen 'klein gepiep' willen horen. ;)

Voor film kan dat anders liggen, maar het lijkt mij sowieso het meest eerlijk beide speakers een kans te geven in een vergelijkende luistertest.
Heb je daar om de een of andere reden geen zin in, dan zou ik voor de iets grotere Zensor-1 kiezen.

Wat geld betreft maakt het weinig uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 04:47:
[...]

In onze 5.1 setup hebben wij als 'back' twee vloerstaanders en die grootte bevalt mij zeker met muziek uitstekend.
De balans is op deze manier -tegenover de iets grotere frontspeakers- evenwichtig en vol van toon.
Ik zou zo vlak naast m'n oren geen 'klein gepiep' willen horen. ;)

Voor film kan dat anders liggen, maar het lijkt mij sowieso het meest eerlijk beide speakers een kans te geven in een vergelijkende luistertest.
Heb je daar om de een of andere reden geen zin in, dan zou ik voor de iets grotere Zensor-1 kiezen.

Wat geld betreft maakt het weinig uit.
Ik zie achter de bank liefst geen vloerstaanders, daar zou ik de speakers willen ophangen aan de muur of op een plankje plaatsen.
Ondertussen staat mijn luisterafspraak vast, benieuwd wat ik ervan ga vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cronimet schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:10:
[...]
Ik zie achter de bank liefst geen vloerstaanders, daar zou ik de speakers willen ophangen aan de muur of op een plankje plaatsen.
Ja dat kan een hele goede reden zijn.
Ik heb de achterste vloerstaanders trouwens wel naast de bank gezet omdat achter de bank het glas begint.

Vloerstaanders hebben het voordeel dat de tweeters meteen op oorhoogte zitten en kleinere/lichtere speakers op 'statief' flikkeren hier met het pack rondlopende honden net iets te makkelijk om. :P
Ondertussen staat mijn luisterafspraak vast, benieuwd wat ik ervan ga vinden.
Dat dus, zet ze dan vooral ook eens naast de Zensor 7 op je lijstje om het eventuele verschil in klankkleur te horen.

Check dan ook meteen hoe straffeloos de Pico en de Zensor 1 zich tegen een muur laten zetten wat de reflexopening betreft, of dat ook deze kleintjes los van de muur moeten worden gezet.
Ik neem tenminste aan dat een reflexopening op beide kleine speakers aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries21
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 17:35
Iemand hier ervaring met de Dali E-12F Sub of de SVS PB 1000 in combinatie met Opticon 6 en Opticon vocal op een Marantz SR 7011?

De grootte vloer staanders leveren best wat bas maar een sub zou mijn set af maken. het staat in een kamer van ongeveer 27m2 en word zo wel voor muziek( rock/dance/classic) als film gebruikt iemand hier advies over of een hele andere sub goede ervaringen mee?

Ik zit dus in twijfel tussen de SVS PB 1000 of de Dali E-12 Sub, of de betere alternatieven.

Rig: Fractal North | Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus PRO | Sapphire RX 7900 XT | G.Skill Ripjaws V 32GB | Audio: Dali Opticon 6 | Dali Opticon Vocal | Marantz SR7011 | Sony XM4 | Tel: Google Pixel 8 Pro | Samsung S21FE | Laptop: Lenovo X13 Gen 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
jdevries21 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:52:
Iemand hier ervaring met de Dali E-12F Sub of de SVS PB 1000 in combinatie met Opticon 6 en Opticon vocal op een Marantz SR 7011?

De grootte vloer staanders leveren best wat bas maar een sub zou mijn set af maken. het staat in een kamer van ongeveer 27m2 en word zo wel voor muziek( rock/dance/classic) als film gebruikt iemand hier advies over of een hele andere sub goede ervaringen mee?

Ik zit dus in twijfel tussen de SVS PB 1000 of de Dali E-12 Sub, of de betere alternatieven.
Ik heb voor deze vloerstaanders en center de rel T5 staan. Alleen de markantz is anders de N1607

Ben hier tevreden over en je hoort zeker het verschil vooral in het diepere laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Laatst online: 09-09 17:59

Ik gebruik de SVS 1000 en ben er super tevreden over geeft een mooie diepe bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57

Kijk maar naar de specs de svs gaat veel dieper 19 hz-3db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 21:12

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@jdevries21, ik ben uitermate te spreken over m'n db3d, maar die zit wel even in een ander prijssegment.

Enige waar ik niet zo blij mee ben is de gevoeligheid van de auto on/off...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries21
dank voor de reacties word binnen kort dan toch de SVS halen ;)

Rig: Fractal North | Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus PRO | Sapphire RX 7900 XT | G.Skill Ripjaws V 32GB | Audio: Dali Opticon 6 | Dali Opticon Vocal | Marantz SR7011 | Sony XM4 | Tel: Google Pixel 8 Pro | Samsung S21FE | Laptop: Lenovo X13 Gen 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

jdevries21 schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:13:
dank voor de reacties word binnen kort dan toch de SVS halen ;)
Ik zou wel even gaan luisteren of je een open of gesloten box wil hebben. Ik neig zelf wat meer naar de gesloten variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries21
Dat ga ik ook zeker doen, heb ik idd ook met mijn vloerstanders gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Laatst online: 01-09 19:51

Hier Dali Helicon MKII icm SVS SB12NSD sub, integreert goed en geeft bij films (voor mij) voldoende laag. Kamer ongeveer 40 m2. Bank trilt lichtjes ...

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerbys80
De Dali Zensor serie is in wit te krijgen. Maar is er ook ervaring dat deze gaan verkleuren met zonlicht? Of ervaring met eerdere series die er in het wit waren omdat de Zensor serie natuurlijk nog niet heel oud is. Voor nu vindt ik het de beste optie alleen ik wil over een aantal jaar natuurlijk geen gele speakers hebben staan alsof er jaren gerookt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nerbys80 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:33:
De Dali Zensor serie is in wit te krijgen. Maar is er ook ervaring dat deze gaan verkleuren met zonlicht? Of ervaring met eerdere series die er in het wit waren omdat de Zensor serie natuurlijk nog niet heel oud is. Voor nu vindt ik het de beste optie alleen ik wil over een aantal jaar natuurlijk geen gele speakers hebben staan alsof er jaren gerookt is.
Is terug te vinden in de handleiding:
6.1 AVOID DIRECT SUNLIGHT:
The surfaces of the speakers may fade or become discoloured over time when exposed to
direct sunlight. Therefore avoid positioning the speakers in direct sunlight.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerbys80
Dat is de standaard voor alle kleuren en de tekst van de Dali om niet aangeklaagd te worden. Maar wat zijn de praktijk ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Zelf heb ik na een leuke deal 2x een Zensor 7 front, Zensor Vokal center, 2x Zensor 5 back en een Klipsch rs 12 w (totaal 1050 euro!) staan. Nu had ik ze eerst zonder frontjes staan aangezien dat er gaaf uitziet, maar mijn kleine neefje heeft in de tweeter van de Vokal zitten prikken. Hij is niet meer helemaal glad, maar klinkt echter goed. Daarop de frontjes maar geplaatst. Helaas heeft mijn broer bij het verplaatsen het frontje van de Vokal afgebroken, 3 van de 4 pootjes zijn afgebroken. Weet iemand waar ik een nieuwe tweeter kan bestellen, hoe ik die pootjes uit de Vokal haal (klein schroefje erin draaien?) en waar ik een nieuw frontje kan halen? Met een beetje geluk kan ik de pootjes eruit halen en lijmen. Zou Dali dit kunnen leveren of zou een HiFi zaak (Klubben bv) onderdelen hebben? Ik heb hier nog niet naar binnen gelopen.

[ Voor 6% gewijzigd door luuksnijmegen op 25-12-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
@luuksnijmegen
Ik zou persoonlijk even bij HIFI klubben naar binnen gaan aangezien hun de importeur zijn van DALI.

Dan heb ik een eigen vraag.
Momenteel heb ik een Marantz NR1507 staan
Hierop staan nu:
2 X opticon 6
1 X opticon Vokal
1 X REL T5

Nou zou ik er graag achter speakers bij willen hebben om er toch een 5.1 set van te maken.
ik twijfel alleen om van de poticon serie af te stappen en er 2 maal een sensor 2 achter te plaatsen. Of denken jullie dat het een stuk meer verbetering geeft om toch te gaan voor de opticon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Robbie521, ik zou in ieder geval eens even naar de LCR's gaan luisteren en te vergelijken met de Zensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
luuksnijmegen schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:22:
Zelf heb ik na een leuke deal 2x een Zensor 7 front, Zensor Vokal center, 2x Zensor 5 back en een Klipsch rs 12 w (totaal 1050 euro!) staan. Nu had ik ze eerst zonder frontjes staan aangezien dat er gaaf uitziet, maar mijn kleine neefje heeft in de tweeter van de Vokal zitten prikken. Hij is niet meer helemaal glad, maar klinkt echter goed. Daarop de frontjes maar geplaatst. Helaas heeft mijn broer bij het verplaatsen het frontje van de Vokal afgebroken, 3 van de 4 pootjes zijn afgebroken. Weet iemand waar ik een nieuwe tweeter kan bestellen, hoe ik die pootjes uit de Vokal haal (klein schroefje erin draaien?) en waar ik een nieuw frontje kan halen? Met een beetje geluk kan ik de pootjes eruit halen en lijmen. Zou Dali dit kunnen leveren of zou een HiFi zaak (Klubben bv) onderdelen hebben? Ik heb hier nog niet naar binnen gelopen.
Tweeters zijn los te bestellen bij Klubben. Evenals de frontjes overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopy50
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:04
Hallo kenners

Daar ik al een tijdje een opstelling heb staan van voor Zensor 7 midden Zensor vokal en achter Zensor 1
wil ik in verband met de opkomst van Dolby Atmos de set gaan uitbreiden met DALI ALTECO C-1
en deze plaatsen boven op mijn Zensor 7.
Volgens Hi-FI klubben kan deze opstelling gewoon.
Zijn er onder jullie al die deze speakers hebben en zoja in wat voor opstelling en dragen ze ook daadwerkelijk bij aan het geluid.
Alvast bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Droopy50 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:35:
Hallo kenners

Daar ik al een tijdje een opstelling heb staan van voor Zensor 7 midden Zensor vokal en achter Zensor 1
wil ik in verband met de opkomst van Dolby Atmos de set gaan uitbreiden met DALI ALTECO C-1
en deze plaatsen boven op mijn Zensor 7.
Volgens Hi-FI klubben kan deze opstelling gewoon.
Zijn er onder jullie al die deze speakers hebben en zoja in wat voor opstelling en dragen ze ook daadwerkelijk bij aan het geluid.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Ben ik opzich ook benieuwd naar. Was nog niet in de planning om atmos te kopen, aangezien ik "slechts" een 5.1 opstelling heb, maar ik vraag me af of het voor mij zin heeft en zo ja, of up-firing atmos speakers net zo goed het effect geven als echte plafond speakers.

PSN: bryanlost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNhuis
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier. En heb sinds kort de opticon 6 staan. Erg tevreden over.
Verder heb ik als center nog een quadral base 10 staan. En heb 2x ikon 1 mk1 als rear speakers staan.
Mijn center wil ik nog vervangen voor een dali zit te twijfelen tussen een ikon vokal 2 of opticon vokal.

Maar mijn vraag is eigenlijk of de opticon 1 of 2 beter klinken/zijn in vergelijking met de ikon 1 die ik al heb staan. Aangezien de opticon geen ribbontweeter heeft.( Of zijn lcr's beter? )

Ben benieuw naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Ik zou je Ikons gewoon meenemen voor een luistersessie samen met de Opticon 1 , 2 en lcr.

Ik heb zelf de Rubicon lcr's gekocht, zodat midden en hoog uit dezelfde drivers/tweeters komt als de fronts en center en ze toch ook aan de muur moesten komen te hangen. Nog steeds geen spijt van, daar ik spotify e.d. met 5 channel stereo draai als ik aan de eetkamer tafel zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 04:12
Hey hallo,

korte vraagjes;

Ik heb al een tijdje 2 speakers van Dali, de Zensor 1.
Nu had ik vroeger hierbij een Onkyo CR-555 versterkertje, prima geluid.
Laatst had ik deze verkocht voor een Pioneer XHM32, maar deze presteren in vergelijking met de Onkyo versterker duidelijk minder, vooral betreft bass maar ook treble.
(veranderd van versterker omdat er wel bluetooth op de Pioneer zit, op de Onkyo niet)

Hierover deze vragen:
1. Wat zou de voornaamste reden kunnen zijn dat de Onkyo CR-555 beter geluid weergeeft dan de Pioneer XHM32 icm de Zensor 1 speakers?
2. Ik ben aan het oriënteren om deze te vervangen, wat zou een goede versterker zijn voor een set Zensor 1 speakers? (Graag ook met het oog naar bang for your buck, wil geen 800 euro uitgeven hiervoor, liever ~250)

Mijn woonkamer is niet groot, dus heb aan deze 2 speakers meer dan kamervullend geluid.
Ik gebruik ze om TV te kijken, te gamen en muziek te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Rageplay, is misschien iet wat boven budget en wat groot voor je woonkamer, maar misschien is de Denon AVR-X1300W iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 04:12
@MDKlapwijk Ziet er goed uit maar ik denk idd dat die te groot is en te uitgebreid voor mijn setup.
Ik zit nu aan iets als deze te denken:

pricewatch: Panasonic SC-PMX152
pricewatch: Onkyo CS-N765 Zwart

heb in ieder geval het liefst een kleiner formaat, tenzij ergens een buitenkansje te vinden valt kwa prijs natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
In je initiële post geef je aan +- 250 euro te willen uitgeven, daar gaan de hierboven genoemde modellen wel flink overheen aan de pricewatch te zien. Maar als je daartoe bereidt bent zou ik eens kijken naar de NAD C328. Mooie match met je Dali speakers en voorzien van alle poorten die je mogelijk nodig kan hebben voor een stereo setje bij de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

Vanwege een woonkamerverbouwing gaat bij mij de Teufel Columa 300 eruit in de woonkamer.
Aangezien de hele vloer eruit gaat en alle muren worden opnieuw worden gestuct besloten om de audio ook mee te upgraden. Daarvoor aan het kijken naar een combinatie van Dali. De inbouwspeakers heb ik even overwogen maar dat krijg ik er helaas niet doorheen bij vriendinlief (we wonen niet in een bioscoop....).

Enfin deze twee setjes op het hoog:
2x Zensor 5
2x Zensor 1
1x Zensor Vokal
1x SUB E-12F
Set 1

of deze:
2x Zensor 5
2x Zensor Pico
1x Zensor Vokal
1x SUB E-12F
Set met Pico

Is het verschil tussen de Pico en de Zensor 1 verwaarloosbaar?

Systeem wordt aangesloten op een Marantz NR1608 in combinatie met een LG OLED 65G6V, PS4 Pro, Nvidia Shield en Apple TV 4K. Muziek afspelen wordt regelmatig gedaan maar niet op audiofiel gebied dus is geen keiharde prio. Netflix en films dienen wel goed geluid te hebben.

Voor de audiokabels (die worden niet getrokken c.q. aangelegd) nog tips? De zithoek is circa 25m2 groot en rechthoekig. Huidige kabels zijn 2.5mm varianten van Teufel. Alles mag, moet en gaat vervangen worden maar ik weet niet zeker of de impact van kabels heel groot gaat zijn.

Tips zijn dus welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kabels zijn waarschijnlijk prima en zou ik niet direct vervangen.

ik vind het lastig om te bepalen of de pico en zensor 1 verwaarloosbaar zijn. Dan kom je weer bij: heb je het zelf al eens beluisterd? Ik zou dat in een winkel gaan testen.

Verder gaat het sowieso een mooi set worden. Ik heb je set 1, maar dan met de Zensor 7 in een vergelijkbare ruimte an formaat. (De kamer is groter, maar de hoek, de set up van het luistervierkant is wel 5 bij 5, ongeveer.

Voor zaken als Netflix allemaal prima. Daar zit niet meer dan een DD 5.1 signaal bij. Gaat echt wel leuk klinken. Voor mij was de 5 wel wat te licht, maar dat heb je zelf vast al getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Typhone Voor film zal er weinig hoorbaar verschil zitten tussen de pico en zensor 1. Die surround speakers worden hoofdzakelijk voor wat effecten ingezet. Wil je echter ook surround opgenomen muziek gaan beluisteren (er bestaan dts cd's) dan zou ik wél voor de zensor 1 gaan, aangezien deze eenzelfde woofer diameter heeft als de zensor 5 en zodoende een meer gelijkwaardige klank zal geven.

Op het geheel is het verschil in prijs en formaat echter minimaal, zeker wanneer je over de prijs gaat onderhandelen. Je zou dus ook "op safe" kunnen spelen en voor de zensor 1 kunnen gaan. Die heeft zich veelvuldig bewezen in vele reviews. Zelf heb ik die ook staan in combi met de zensor 5.

Wat kabels betreft, maakt diameter praktisch niets uit. Ik heb het eens getest met diverse diameters tot 0,08mm^2!! aan toe en ook daar kwam onvervormd geluid uit, zonder dat het draad doorbrandde. In de praktijk is alles boven de 0,75mm^2 gewoon risicoloos.

[ Voor 19% gewijzigd door LA-384 op 14-01-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

Thanks voor de tips! Ik ben in Eindhoven wezen luisteren naar de Zensor 5 en de Zensor 1. Grootste verschil vond ik zelf de “diepte” in het geluid en de helderheid van alles. Dat leek in niks op de Teufel speakers die ik nu heb. Vriendinlief heeft wat meer moeite met de grote zuilspeakers en voor het esthetische is zelfs de pico set nog een optie.

De woonkamer is overigens fors groter maar ik bedoelde eigenlijk puur de zithoek waar de tv staat. Moet voor spotify streamen dus wel voldoende zijn gok ik ;).

Kabels zal ik dan mooi laten zitten, HDMI kabels (deel wordt weggebouwd) vervang ik voor de zekerheid wel. Na de verbouwing zal ik t.z.t. de hele setup posten (half/eind maart klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Voor ons nieuwe huis ben ik momenteel aan het oriënteren wat een perfecte set zou zijn. Mijn eerste gedachte ging uit naar B&W of Dali. Aangezien Hifi Klubben beiden hebben staan ben ik hier naar een luistersessie gegaan.

Mij werd verteld dat Dali meer op mijn wensen zijn afgesteld. Ik was ook zeker onder de indruk van het geluid. Momenteel luister ik op een Onkyo TX-NR515 icm Jamo S608HCS3 met een Jamo SUB210

Ik kijk voornamelijk films op een wat hoger volume, er wordt zeer veel tv gekeken waarbij het dialoog belangrijk is en ook wordt er vaak naar muziek geluisterd. Denk hierbij aan: lounge, hedkandi, house, dance, r&b en classic (soul, disco etc)

Ik vind een diep en breed geluid belangrijk.

Wij kwamen op de volgende set uit:
Fronts: Dali Opticon 6
Rears: Dali Opticon 1
Center: Dali Opticon Vokal
Sub: Dali Sub E12 F
Receiver: Denon AVR-X4400H

Dan nog naar de keuken (zone2) :
Rears: Dali Opticon 1

Ik was heel overtuigd van het 'volle' geluid.
Icm een zwakkere receiver was het geluid veel minder.
Icm de zensor serie was het geluid niet op hetzelfde niveau.

Waar ik alleen mee zit, ik begrijp dat Dali een soort van huismerk van Hifi Klubben is. Ga ik in deze vorm voor een goede prijs kwaliteit verhouding? Wat is jullie ervaring met de prijzen, valt hier nog iets mee te regelen? (wat zijn doorgaans prijzen in deze combo?) Is Dali het geluid dat ik wil of past dit niet op mijn wensen?

Edit: gaat hier om een woonkamer van 40m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelloDy
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-06-2020
Prijzen? Bij Klubben. Veel te hoog! Neem eens contact op met Stassen hifi! Dat scheelde mij op de Dali Rubicon 8 set € 1.000,— en da’s een hoop!

Over Dali. Mijn ervaring is meer dan positief. Ik hou van puur, ongekleurd, geluid. Dat levert Dali! Ik heb heel wat luidsprekers mogen bezitten, maar dit is werkelijk iets anders! Geluid zoals het is bedoelt!

Trouwens ook de Denon is bij Stassen goedkoper. Stassen zit wel ergens in Limburg! Ik heb er een heel goede ervaring mee! Het bestellen en leveren ging meer dan goed!

Gebruik a.u,b, in het vervolg de Wijzig-knop in plaats van tot drie keer achter elkaar te posten.

[ Voor 61% gewijzigd door FeaR op 25-01-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
I
MelloDy schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:36:
Trouwens ook de Denon is bij Stassen goedkoper. Stassen zit wel ergens in Limburg! Ik heb er een heel goede ervaring mee! Het bestellen en leveren ging meer dan goed!
Waar het vandaan komt maakt niet zoveel uit.
Ik zie alleen dat deze prijzen in de pricewatch vast staan, dat betekent dat er altijd een hoop rek is.
Zelfde idee voor de LG oled tvs die Klubben verkoopt, bijv de 65e7v bieden ze aan voor 3999 terwijl je deze voor 2999 bij foka mee kan krijgen.

Klubben bied sowieso prijsgarantie aan, dus als stassen het goedkoper kan, dan moet Klubben dat ook ga ik vanuit.

Wat denk je verder van de set? Ik lees dat de sub die ik kies voornamelijk in de zensor serie wordt meegenomen. En de k-14 f in de opticon. Maar tijdens het luisteren was de e-12 f veel aanweziger en beter van toon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

lvrijn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:45:
I
[...]
Waar het vandaan komt maakt niet zoveel uit.
Ik zie alleen dat deze prijzen in de pricewatch vast staan, dat betekent dat er altijd een hoop rek is.
Zelfde idee voor de LG oled tvs die Klubben verkoopt, bijv de 65e7v bieden ze aan voor 3999 terwijl je deze voor 2999 bij foka mee kan krijgen.
Waar het vandaan komt kan in principe wel uit gaan maken als de verkopende partij failliet gaat en je rechtstreeks bij de fabrikant aan moet kloppen. Als je dan opeens met grijze import te maken hebt dan kan het wel eens nadelig werken.
Klubben bied sowieso prijsgarantie aan, dus als stassen het goedkoper kan, dan moet Klubben dat ook ga ik vanuit.
HiFi Klubben dekt zich in de voorwaarden ook in tegen bijvoorbeeld grijze import. In de voorwaarden staat namelijk dat je moet wijzen naar een "officiële Nederlandse dealer". Of Stassen officieel dealer is van Denon en Dali moet je dus even uitzoeken. Hoe het nu is weet ik niet maar vroeger verkochten ze bijvoorbeeld Velodyne terwijl ze daar niet officieel dealer van waren. Aandragen bij HiFi Klubben kan altijd natuurlijk, als ze het er niet mee eens zijn zullen ze vast wel vertellen waarom.
Wat denk je verder van de set? Ik lees dat de sub die ik kies voornamelijk in de zensor serie wordt meegenomen. En de k-14 f in de opticon. Maar tijdens het luisteren was de e-12 f veel aanweziger en beter van toon.
Een subwoofer die veel meer aanwezig is zou ik juist niet willen. Een goed ingregelde subwoofer hoor je niet, die mis je pas als je deze uitzet. Persoonlijk ben ik niet snel fan van subwoofers die bij een speaker serie horen. Ik ben zelf (ik heb geen Dali, maar Focal) niet voor een subwoofer gegaan van het merk zelf maar van een subwoofer van een dedicated merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelloDy
De set “ziet” er goed uit! En inderdaad...en sub mag je pas missen als deze uit staat. De Klipsch lijkt niet mee te spelen. Zet hem uit en, vooral tijdens een film, mis je hem direct!
Ik was trouwens ook bij Klubben geweest voor de Rubicon 8! Ik heb ze de mail van Stassen laten zien maar met de prijs meegaan deden ze niet bij Klubben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
FeaR schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Waar het vandaan komt kan in principe wel uit gaan maken als de verkopende partij failliet gaat en je rechtstreeks bij de fabrikant aan moet kloppen. Als je dan opeens met grijze import te maken hebt dan kan het wel eens nadelig werken.

[...]

HiFi Klubben dekt zich in de voorwaarden ook in tegen bijvoorbeeld grijze import. In de voorwaarden staat namelijk dat je moet wijzen naar een "officiële Nederlandse dealer". Of Stassen officieel dealer is van Denon en Dali moet je dus even uitzoeken. Hoe het nu is weet ik niet maar vroeger verkochten ze bijvoorbeeld Velodyne terwijl ze daar niet officieel dealer van waren. Aandragen bij HiFi Klubben kan altijd natuurlijk, als ze het er niet mee eens zijn zullen ze vast wel vertellen waarom.

[...]

Een subwoofer die veel meer aanwezig is zou ik juist niet willen. Een goed ingregelde subwoofer hoor je niet, die mis je pas als je deze uitzet. Persoonlijk ben ik niet snel fan van subwoofers die bij een speaker serie horen. Ik ben zelf (ik heb geen Dali, maar Focal) niet voor een subwoofer gegaan van het merk zelf maar van een subwoofer van een dedicated merk.
Goede argumenten.
Uiteraard begrijp ik de verschillen qua grijze import etc. De receiver kan ook bij foka worden gekocht tegen een lagere prijs dus daar maak ik me niet druk om.

Omtrent de sub lijkt me dus een persoonlijke smaak. Jij gaat inderdaad liever voor een veel gebalanceerdere sub. Ik vind het juist fijn als deze aanwezig is dus lijkt me de keuze die ik heb gemaakt de verstandigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelloDy
Neem van mij aan dat het bij Stassen wel goed zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
MelloDy schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:08:
Neem van mij aan dat het bij Stassen wel goed zit!
Ik ga binnenkort even een offerte opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelloDy
Nog evenover de Sub! Neem een sub van een goed merk en eentje die goed af teregelen is!
B.v. Klipsch, Monitor Audio e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
Eens. Die Dali opticons zijn prima, maar voor een sub zou ik een ander merk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
Ik heb zelf mijn Denon receiver bij Poulissen in Roermond gehaald, deze hebben zowel Denon als Dali en konden ook nog wat met de prijs doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MelloDy schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:06:
Ik was trouwens ook bij Klubben geweest voor de Rubicon 8! Ik heb ze de mail van Stassen laten zien maar met de prijs meegaan deden ze niet bij Klubben.
Hebben ze ook gezegd waarom? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.
lvrijn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:07:
[...]
Omtrent de sub lijkt me dus een persoonlijke smaak. Jij gaat inderdaad liever voor een veel gebalanceerdere sub. Ik vind het juist fijn als deze aanwezig is dus lijkt me de keuze die ik heb gemaakt de verstandigste.
Als je de subwoofer wilt horen dan zou ik toch eens kijken naar iets van bijvoorbeeld een SVS. Daar haal je voor 650 euro meer "OEMPH" voor je geld dan bij Dali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@lvrijn, ik zou ook nog even naar de LCR's in de opticon serie kijken, die hebben in tegenstelling tot de 1's dezelfde tweeter units. Dat is iets wat ik bij mijn LCR's zeer op prijs stel...

Wat betreft de sub, bepaal eerst wat je voorkeur geniet, open, radiated of gesloten en kijk dan inderdaad eens naar de SVS's.

Zelf heb ik het meest met een gesloten variant en heb ik gekozen voor een DB3D, dit is een niet zo grote 2x 10" gesloten sub en bevalt mij zeer goed. Op z'n gummy pootjes creëert ie geen resonantie en is dus nauwelijk waarneembaar, totdat je 'm uitzet...

Ik heb de sub thuis getest, samen met de top 2 subs van Dali en vond deze gewoon het beste passen bij mijn idee van hoe een sub moet klinken; aanvullen, niet overheersen/aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
FeaR schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:53:
[...]

Hebben ze ook gezegd waarom? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.
Dat zal haast wel een medewerker moeten zijn geweest die niet helemaal op de hoogte is. Want Stassen is een officiële dealer van Dali. Alles wat zij aanbieden per offerte zal dus worden gematcht volgens de voorwaarden.

https://www.dali-speakers.com/nl/find-dealer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 22:37
Ik heb net een nieuwe denon reciever gekocht en heb 2 Ikon 2 als front speakers en 2 Concept 1 speakers als rear staan. Mijn center en sub zijn wat oudere beesjes en die wil ik dus ook gaan vervangen. Wat zou in jullie ogen goed bij mijn dali speakers passen? Lees vaak dat je de center uit de zelfde serie moet halen in verband met de klank kleur. Ga binnenkort ook luisteren voor de center. Voor de sub lijkt luisteren me nog al lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVD66
Opticon Vokal als center en een SVS als sub.
Ik heb de sb12-nsd, een gesloten kast niet al te groot en die het ook nog goed doet met muziek. Stel je mindere eisen aan je muziek dan zou ik voor een geboorte sub gaan.
De Opticon klinkt gewoon erg lekker, niet hard of schel. Goed verstaanbaar.
Mijn overige speakers zijn ook Dali's.
Succes!

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Geboorte sub?
PVD66 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:42:
Opticon Vokal als center en een SVS als sub.
Ik heb de sb12-nsd, een gesloten kast niet al te groot en die het ook nog goed doet met muziek. Stel je mindere eisen aan je muziek dan zou ik voor een geboorte sub gaan.
De Opticon klinkt gewoon erg lekker, niet hard of schel. Goed verstaanbaar.
Mijn overige speakers zijn ook Dali's.
Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
De meeste zijn niet ouder dan een jaar. BK is een merk dat op afspraak maakt, dus die zijn een paar dagen oud als je ze ontvangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PVD66
geboorte .... oh ja iets met automatisch je woorden omzetten 8)7
opnieuw proberen, gepoorte sub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
joppe113 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:34:
Ik heb net een nieuwe denon reciever gekocht en heb 2 Ikon 2 als front speakers en 2 Concept 1 speakers als rear staan. Mijn center en sub zijn wat oudere beesjes en die wil ik dus ook gaan vervangen. Wat zou in jullie ogen goed bij mijn dali speakers passen? Lees vaak dat je de center uit de zelfde serie moet halen in verband met de klank kleur. Ga binnenkort ook luisteren voor de center. Voor de sub lijkt luisteren me nog al lastig.
De center een ikon vokal (2e hands, nieuw lastig te krijgen). En /of de opticon testen. Met name de bandtweeter is iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Hi,

ik heb ook de zensor serie, begonnen met 2x de 5 en een Denon 1200W. Ik vond altijd alleen vooral de stemmen te zacht tijdens film kijken, maar uberhaupt de volume wel heel hard moest zetten.

Nu heb ik er de Vocal erbij en 2x de zensor 3 voor surround, maar vind het nog steeds een beetje slap.

Ik vermoed dat mijn Denon niet krachtig genoeg is. Zouden er andere redenen kunnen zijn of iemand tips? Zit nu naar een Denon 3400W te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Laatst online: 10-02 10:53
HogRider schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:48:
Hi,

ik heb ook de zensor serie, begonnen met 2x de 5 en een Denon 1200W. Ik vond altijd alleen vooral de stemmen te zacht tijdens film kijken, maar uberhaupt de volume wel heel hard moest zetten.

Nu heb ik er de Vocal erbij en 2x de zensor 3 voor surround, maar vind het nog steeds een beetje slap.

Ik vermoed dat mijn Denon niet krachtig genoeg is. Zouden er andere redenen kunnen zijn of iemand tips? Zit nu naar een Denon 3400W te kijken..
De Denon is het probleem niet, de Dali's zijn niet veeleisend. Wat je wel kan doen is kijken of je met de instellingen van de receiver de stemmen wat kunt aanzetten, of een andere modus kunt gebruiken. Mocht dat niet helpen dan denk ik dat de Zensor reeks misschien niet is wat je had verwacht. Met speaker plaatsing en interieur kun je ook niet veel veranderen aan stemgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

...maar uberhaupt de volume wel heel hard moest zetten.
Wat noem je "heel hard"? Welke waarde hebben we het over? Let wel dat die waarde ook niet alles zegt, want het hangt ook af van je bron(bestand). maar vermogen zou het probleem niet mogen zijn. Ik neig eerder naar instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
. Ik vond altijd alleen vooral de stemmen te zacht tijdens film kijken, maar uberhaupt de volume wel heel hard
wat Fear zegt: doet ie dit ook bij andere bronnen?

soms kan het ook nog per film verschillen. sterker nog: in mijn Sony tv zit een bug dat sommige series en films op netflix heel laag volume opleveren, als ik dan via de ps4 kijk is het normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
nou maar eens kijken of ik die ergens kan vinden.....marktplaats en zo maar wat in de gaten houden.
Smithkj schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:00:
[...]

De center een ikon vokal (2e hands, nieuw lastig te krijgen). En /of de opticon testen. Met name de bandtweeter is iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Bedankt voor jullie reacties, ik vind het vooral met Netflix (Panasonic tv app) en Spotify via Chromecast een te zacht. Volume zet ik meestal tussen de 50 en 60..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HogRider schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:20:
Bedankt voor jullie reacties, ik vind het vooral met Netflix (Panasonic tv app) en Spotify via Chromecast een te zacht. Volume zet ik meestal tussen de 50 en 60..
50 en 60 van..? 50 en 60 van 65 is inderdaad aanzienlijk ver de volumeknop open hebben staan, maar als het 50 en 60 van 80 tot 100 is zou ik me nergens zorgen over maken. Driekwart van het volume open wil niet zeggen dat je ook 75% van het vermogen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
Denon gaat van 0...98

Ik heb met mijn Denon X3300 en Zensor 1 het volume 'normaal' tussen de 44 en 50 staan afhankelijk van de bron.

[ Voor 3% gewijzigd door Peule_P op 01-02-2018 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Peule_P schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:40:
Denon gaat van 0...98

Ik heb met mijn Denon X3300 en Zensor 1 het volume 'normaal' tussen de 44 en 50 staan afhankelijk van de bron.
Niets om je zorgen over te maken dus. Er hangt ook veel af van de akoestiek van de ruimte. Ik speelde in mijn vorige woning veelal gemiddeld op -32.5 dB. Rustige muziek ging dan weer richting -40.0 dB en als ik echt goed in een film wilde zitten ging het richting de -25.0 dB. In de nieuwe woning met dezelfde speakers, versterking, kabels, et cetera zit ik gemiddeld op de -40.0 dB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smithkj
joppe113 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:11:
nou maar eens kijken of ik die ergens kan vinden.....marktplaats en zo maar wat in de gaten houden.

[...]
staan een nieuwe en een 2e hands op MP (2e hands is 'vocal' gespeld).

't is wel een aardige grote center -> ik heb m'n besta de deur uitgedaan en maatwerk laten komen ;) dus in verhouding met je Ikon's 2 is 't gelijkwaardig.

Maar ik ben er wel blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Smithkj schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:03:
[...]
't is wel een aardige grote center -> ik heb m'n besta de deur uitgedaan en maatwerk laten komen ;)
Dat klinkt zo ontzettend bekend....

[ Voor 9% gewijzigd door MDKlapwijk op 01-02-2018 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
joppe113 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:34:
De Opticon is de logische opvolger van de Ikon serie, dit heb ik ook nagevraagd bij hifi-klubben. Ik had ook in 2014 een setje Ikon 5 mk2 gekocht en in 2017 een bijpassende Opticon vokal erbij gekocht. Misschien is de Vokal wel iets krachtiger dan de twee Ikon 2 die je nu hebt, maar dat lijkt me niet zo'n groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Gister toch nog maar even een x2400h gehaald bij Klubben voor het setje Zensor 1's die ik nog overhad, kunnen deze, zodra Ikea de nieuwe kasten afgeleverd heeft, het kantoor in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Waarschijnlijk is deze vraag ergens in dit topic al ergens beantwoord, maar met de zoekfunctie kwam ik er niet uit.

Ik heb mijn oog laten vallen op een koppel Dali Zensor 5 of de Dali Zensor 3.
Op dit moment wil ik het bij een 2.0 set houden, ten eerste budget technisch en ten tweede om te kijken of ik surround mis. ( beide ga ik nog beluisteren om de keuze te maken)
Nou zat ik als versterker te denken aan de Denon avr-x1400h (ik wil graag een heos speaker in de keuken)
Kan deze versterker "alles" uit de Zensor 5 halen, of zal ik eerder naar de 2400h moeten gaan kijken.
En met oog op de toekomst, mocht ik surround willen wordt dat Zensor 1 als rear speakers. Gaat dit ook lukken met deze versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
jichem schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:48:
Waarschijnlijk is deze vraag ergens in dit topic al ergens beantwoord, maar met de zoekfunctie kwam ik er niet uit.

Ik heb mijn oog laten vallen op een koppel Dali Zensor 5 of de Dali Zensor 3.
Op dit moment wil ik het bij een 2.0 set houden, ten eerste budget technisch en ten tweede om te kijken of ik surround mis. ( beide ga ik nog beluisteren om de keuze te maken)
Nou zat ik als versterker te denken aan de Denon avr-x1400h (ik wil graag een heos speaker in de keuken)
Kan deze versterker "alles" uit de Zensor 5 halen, of zal ik eerder naar de 2400h moeten gaan kijken.
En met oog op de toekomst, mocht ik surround willen wordt dat Zensor 1 als rear speakers. Gaat dit ook lukken met deze versterker?
Die voldoet prima. Watts zijn overrated. Je hebt maar een paar Watts nodig om een normaal luisterniveau te behalen. Daarnaast is de Zensor serie niet veeleisend. Heb je echt zware speakers en wil je het dak er af blazen dan komen meer Watts van pas.

Ik denk dat de receiver voor jou doeleinden alles uit de Zensor haalt, al zijn er voor een echte stereo setup betere versterkers speciaal voor stereo om meer uit een 2.0 opstelling te halen dan een receiver van €350 in stereo modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Bedankt voor de reactie. De tip voor echte stereorecievers had ik inderdaad al eerder gelezen.
Echter ben ik nog totaal niet zeker van het feit dat de stereo opstelling het eindstation is.

Zou ik met deze versterker trouwens ook de tv en keuken tegelijk aan kunnen sturen met verschillende content? Of moet ik meer in de richting van OF zone 1 OF zone 2 aansturen denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
Daar heb ik geen verstand van. Die vraag zou je kunnen stellen in het Denon topic. Let wel op dat in de audio wereld met een versterker vaak een traditionele stereo versterker bedoeld wordt, en een multichannel versterker zoals de Denon een receiver genoemd wordt. Een versterker versterkt alleen, een receiver beschikt vaak over allerlei functies als streaming en radio etc, en beschikt over veel meer ingangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jinge op 05-02-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
Het is met een Denon 1400 mogelijk om in de main zone en zone 2 verschillende bronnen af te spelen. In zone 2 ben je echter gelimiteerd tot de analoge poorten van de Denon qua externe bronnen. Vanaf de 3400 kun je ook de digitale poorten (optisch en HDMI) gebruiken.

Dit soort dingen zijn overigens gewoon in de handleiding te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Bedankt beide voor de reactie.
Ik had nog niet in de handleiding gekeken, ik had verwacht hier op internet meer over te kunnen vinden.
Maar dat is dan wel een groot nadeel van de 1400 serie, misschien moet ik daar dan nog even goed over nadenken.

Over de speakers, zijn de zensor 5 speakers een goede aankoop voor het gebruik in 2.0 bij films en af en toe muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
De Zensor 5 is een mooie speaker. Echter is dat een heel persoonlijk iets. Elk merk heeft z'n eigen klankkleur die iedere persoon anders ervaart. De Zensor 5 is zeker geschikt voor jouw doeleinden, maar of het ook de beste speaker is voor jou zal je zelf moeten ervaren in een winkel.

Los daarvan zou ik overigens direct voor een center gaan. Ik heb het gevoel dat je voor 99% zeker weet dat je surround zou willen dus het punt hierboven over een stereoversterker laat ik even varen. Maar zonder superveel extra geld uit te geven is de aanschaf van een center speaker zeer de moeite waard als je langzaam wilt opbouwen naar volledig surround. Bij films doet je center namelijk nagenoeg alle dialoog en zullen je Zensor 5'en vooral de effecten en muziek oppakken. Dat geeft al een heel ander geluidsbeeld dan twee speakers kunnen bereiken.

En doe je zelf een plezier, stap ergens een winkel binnen voor een demo en gedegen advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Bedankt voor je reply! Inmiddels heb ik de Zensors geprobeerd bij een vriend, en ze bevallen mij erg goed.
Echter zijn er altijd producten in een prijscategorie die gemiddeld beter ontvangen worden dan de rest.
Mogelijk dat dit met speakers (waar ik geen verstand van heb) ook het geval is.

Bedankt voor de tip over de vocal, deze zal ik binnenkort eens gaan testen in een winkel. Mogelijk dat ik die dan inderdaad op korte termijn alsnog aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Voor een audio-enthousiast, maar geen audiofiel, kan er een argument gemaakt worden om voor de Zensor 7 te gaan I.P.V de zensor 5?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
Alibambam schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:49:
Voor een audio-enthousiast, maar geen audiofiel, kan er een argument gemaakt worden om voor de Zensor 7 te gaan I.P.V de zensor 5?
- Als de woonkamer/ruimte die je wilt vullen erg groot (relatief begrip) is, of de afstand tussen zithoek en geluidsinstallatie ver is heeft de 7 meer kwaliteit om de ruimte beter te vullen dan de 5.

- Als je bas een belangrijk onderdeel van de luisterervaring vindt en liever geen subwoofer wilt gebruiken. Niet dat de 5 dit slecht doet, de 7 heeft simpelweg grotere drivers.

- De 7 is niet heel veel duurder dan de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alibambam schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:49:
Heb je al eens geluisterd naar het verschil? Dan heb je ook antwoord op je vraag :) Ik vond het verschil wel noemenswaardig.
Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste