Hallo Dali liefhebbers,
Voor wie even de tijd heeft volgt hier een mooi verhaal betreffende de WAF! en de aanschaf van mijn eerste Dali speakers.
Het begon als volgt; namelijk met een zeer onverwachte opmerking van mijn vrouw, of ik ook niet eens aan nieuwe speakers moest gaan denken; onze lieve kinderen hadden immers onze huidige satellietspeakers op staanders meerdere malen omver gegooid, en die waren nu al een paar keer van hun voetje gebroken. Ik was natuurlijk meteen om!
In eerste instantie werd er aangedrongen op JBL, niet door mij, maar door mijn vrouw. Ze zou namelijk iemand kennen die "GROTE" kortingen kon krijgen op JBL, minimaal 50% en ze was ook erg tevreden over onze nieuwe JBL Bluetooth Speaker.
Waar het natuurlijk op neer komt is dat ze gewoon erg op de centjes zit; in plaats van eens lekker los te gaan en gewoon te kopen wat ze (ik) wil. Oké, best verstandig natuurlijk, een buffertje voor het onverwachte kan geen kwaad, maar jullie begrijpen dat als het op audio aankomst dat de man daar vaak net iets anders over denkt dan de partner.
Ik dus op zoek naar het duurste 5.1 setje van JBL

. Ik bedoel, als er toch een mega korting op zit, waarom niet het duurste waar je uit kan (mag) kiezen. Ik kwam uit op de Studio serie, qua prijs redelijk in lijn met de DALI ZENSOR serie.
Na dagen op het internet te vergelijken en reviews gelezen te hebben was ik van, op zoek naar JBL speakers ineens super enthousiast van de ZENSOR's geworden.
Nu moest ik alleen de vrouw nog zien te overtuigen; die grote korting zat er natuurlijk niet in!
Ik ben begonnen met dagelijks nieuwe feitjes en mooie foto's van de ZENZOR's naar binnen te gooien, met als bonus (in haar ogen) de walnoot kleur; we hadden immers al meubels in walnoot en dit zou het plaatje perfect afmaken! Kuch kuch!>:)
Uiteindelijk was ik zover dat ik mocht gaan luisteren. De bedoeling was om de ZENSOR's 5 als front te nemen, de 1's als rear en de E-9F sub.
Daar moest natuurlijk nog wel een versterker bij, heb ik mijn vrouw uiteindelijk van kunnen overtuigen. Want op onze all in one Harman Kardon aansluiten leek mij geen optie.
Na een uurtje bij Hi-Fi klubben heb ik het volgende thuis laten bezorgen: DALI ZENSOR 7, DALI ZENSOR 1, DALI VOCAL, DALI SUB E-12 F, Denon AVR-X3300W.
(Met veel dank voor de korting die ik kreeg, anders waren het echt andere fronts, sub en receiver geworden).
Na een paar dagen worstelen met de ZENSOR's 1; hoe zou ik ze ophangen of op stand's plaatsen, heb ik de vrouw toch weten te overtuigen (telefonisch, terwijl ik al in de winkel stond) dat de ZENSOR 5's toch beter zouden zijn i.p.v. de 1's, aangezien we dan niet in de muur hoefde te boren en de kinderen zouden ze ook niet zo makkelijk van de stand's af kunnen gooien.
Zo gezegd zo gedaan, heel fijn zo'n omruilgarantie

.
Ik was nu echt goed op dreef, en een nieuwe televisie zou ook wel heel tof zijn. Dit vond ze natuurlijk totaal niet nodig, en die van ons mankeerde niets, en voldeed nog prima!
Maar wat een overtuigingskracht had ik die komende week. En er staat inmiddels ook nog een abnormaal grote, splik plinter nieuwe televisie te shinen in de woonkamer.
Maar!, er deed zich nu een klein probleem voor, we konden geen "kinderdvd's" meer kijken; de all in one was immers vervangen door een receiver! Toen kwam ik met het briljante idee om de Nintendo Wii te verkopen, die gebruikten we toch nooit. Daarvoor in de plaats zou dan een PlayStation 4 pro of Xbox one s moeten komen. De keuze is toen gevallen op Xbox one S, aangezien deze 4K ondersteund.
Inmiddels geniet ik nu zo'n 4 maanden van mijn (onze) thuisbioscoop, en buiten het fijt dat ik de WAF echt tot op zijn uiterste heb weten op te rekken ben ik natuurlijk bovenal heel erg trots en blij met deze aanschaf , uh!! Mijn vrouw bedoel ik natuurlijk
Ik zal binnenkort eens een paar foto's posten van mijn huidige set!
DALI ZENSOR 7 (front)
DALI ZENSOR 5 (rear)
DALI VOCAL
DALI SUB E-12 F
Denon AVR-X3300W
Sony KD-75XD8505
Xbox One S
Horizon Mediabox