M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Bovendien is het probleem van de XPS 17 juist niet het fangeluid onder belasting, maar onder idle. Een tijd terug, door een blunder van dell, had ik goedkoop een XPS 17 aangeschaft, samen met een groot aantal tweakers. en ik vond het fangeluid redelijk onacceptabel, maar voor de rest heb ik maar 1 persoon horen klagen, ondanks dat ik een aantal mensen ernaar heb gevraagd. Je zou denken dat iedereen erover zou klagen als de fan net als bij mijn exemplaar om de minuut aan en uitgaat.
Maarja de 15" Dell heeft zit weer met mindere hardware / minder scherm en dergelijke.
Wat wil je? 15,6" omdat je hem soms ook meeneemt of is 17" ook geen probleem?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
bedankt voor je reactie. Ik ga even kijken naar de Dell.
Is Dell een betrouwbaar merk? Vroeger (10 jaar terug vond ik het maar niks). Wellicht inmiddels veranderd?
3d vind ik overbodige luxe en zou ik ook nooit gebruiken. Dus dan kan ik me centen daar beter op besparen en evt in andere hardware stoppen.
Verwijderd
17 inch mag ook. Maar ik koos voor 15 inch omdat dit makkelijker is om mee te sjouwen. + ik ging er vanuit dat een 15 inch goedkoper is, waardoor ik dit geld wat normaal in het scherm zit nu in andere hardware kan stoppen.
Maargoed, 17 inch kan dus ook wel! maar liever niet dat ding van dell als er veel herrie uitkomt
3D hoef je ook niet te gebruiken natuurlijk, maar het Full HD 3D scherm is een van de beste ter wereld..Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:52:
3d vind ik overbodige luxe en zou ik ook nooit gebruiken.
Dus dan kan ik me centen daar beter op besparen en evt in andere hardware stoppen.
Ook als je 3D dus niet gebruikt heb je nog steeds erg veel plezier van het scherm, omdat het zo goed is
Hoe de ervaringen met de huidige Dells zijn kun je lezen in desbetreffende ervaringentopics denk ik zo.
EDIT: Zelf heb ik de 15,6" BTO en XNB naast elkaar gezet met deze hardware:
• 15.6 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / True NON-Glare, (res. 1920x1080)
• NVIDIA® GeForce® GTX675M 2GB GDDR5
• Intel Core i7 - 2670QM Quad Core (2.2GHz -3.1GHz) 6MB cache
• 8GB DDR3-1600 * Corsair Vengeance (BTO verkoopt geen 1333MHz dus heb 't goedkoopste gelijke geheugen gepakt)
• 750GB HDD 7200rpm
• Intel WiFi 300Mbps (N 6230) + Bluetooth 2.1
Dat maakt €1515,- bij BTO en €1433,00 bij XNB... dat scheelt nogal!
Voor €1532,00 heb ik bij XNB het 95% gamut scherm en dat is wel erg horny weer...
Vind ik al vrij veel schelen... Ik wacht nog op de Ivy Bride CPU's, en de prijzen daarvan dusja ben benieuwd!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Asus doet dat dan gewoon weer een stukje beter. Wel weer een slechter scherm, ( ondanks full HD ) toetsenbord en slijtage. Het is een compromis sluiten voor dit budget, denk ik zo maar. Lastig, lastig...
dat s ook wel inderdaad 1 van de weinige opties (zoniet, de enigste optie) met een knappe gpu e.d. in een 15'' behuizing,
echter, edux heeft maar een budget van 7 a 800 euro, dat is grofweg de helft van wat die destiny kost
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Ik heb hier zowel de M17 als M14 staan dus mocht je in de buurt zijn, kun je altijd even komen kijken.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:17:
Ik ben op zoek naar een nieuwe game laptop met het budget tussen 1800-2000 euro. Ik heb internet afgespeurd en kom dan uit alienware m17x, m14x of de asus gaming laptop
Zoals hier al eerder opgemerkt werd is de keuze van formaat toch eigenlijk wel prio 1.
Op basis daarvan kun je gericht appels met appels gaan vergelijken.
Wat ik links en rechts steeds meer tegenkom is dat de Ivy Bridge CPU's de warmte moeilijk kwijt kunnen.
Door de die shrinks blijkt het allemaal behoorlijk krap te worden en is het oppervlak met koelblok ook steeds kleiner geworden. Eigenlijk wel weer logisch als je 45W TDP blijft houden maar die warmte dus moet overdragen via een kleiner raakvlak.
Ben benieuwd of wat dat terug gaan zien de Mobile series in de vorm van vroegtijdige throttling bij loads op alle cores inclusief GPU.
Via de juiste link lukt het zelfs voor €768 !!aron225 schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:53:
edux,
die asus heeft een brak keyboard, en maar een gt520...
een veeeeel betere keuze , zou de dell xps 17 zijn. eigenlijk de enigste keus in dat segment..
voor 808 euro is hij zelfs te krijgen met 3d scherm, 3gb gt555, en de nvidia 3dvision kit..
tevens heeft de xps het beste scherm in zijn klasse, bevat hij een prima keyboard en touchpad, en vind ik hem persoonlijk heel mooi..
1 van de nadelen is: fan geluid onder volle belasting,
Klopt, was ook niet voor hem bedoeldaron225 schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:40:
edux heeft maar een budget van 7 a 800 euro, dat is grofweg de helft van wat die destiny kost
Verwijderd
Verwijderd
Dus de beste optie voor het budget is Dell XPS 17' als ik het goed begrijp. Ondanks dat dit apparaatje bijna opstijgt.
Zijn er nog andere opties met een GT555M videokaart? Ik begrijp dat dit wel een goed kaartje is om te gamen.
Verwijderd
bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik heb de keuze gemaakt voor de m17x. Maar ik wacht nog even todat de nieuw chip er in zit. Kijken wat de reactie dan zijn
ik doe met je mee,
http://www.notebookcheck....75V-Notebook.73636.0.html
Ik ben teleurgesteld. Asus krijgt het weer voor elkaar te falen op het punt wat clevo deze generatie wel voor elkaar heeft gekregen: een fatsoenlijke accuduur.
Als ze deze laptop voor 1500-1700 euro zouden verkopen dan ben ik mogelijk klant
Zouden jullie hem dus verkiezen boven bijv. Alienware en BTO of juist niet en vooral waarom?
Grillmeister
Dat vind ik dan wel mooi aan die nVidia's met de Optimustechnologie bij bijvoorbeeld de GTX675...
Op nl.hardware.info hier het volledige artikel. Ziet er dus naar uit dat er hard gewerkt is aan het stroomverbruik+de prestaties van deze nieuwe serie mobiele gpu's.Energiebesparing
AMD heeft met deze nieuwe reeks laptopvideokaarten veel aandacht geschonken aan het stroomverbruik. De AMD Enduro technologie kan bijvoorbeeld naadloos schakelen tussen de ingebouwde Radeon GPU in een AMD A-serie processor en de losse grafische kaart, waarbij het stroomverbruik van laatstgenoemde helemaal wordt teruggebracht naar 0 watt. Dit gebeurt op het moment dat de gebruiker lichte programma's draait die de onboard GPU even goed kan afhandelen. Verder treffen we de ZeroCore Power feature aan die we al kennen van de desktopmodellen uit de Radeon HD 7000 serie. Deze functie zorgt ervoor dat de GPU in ruststand bijna volledig uitgeschakeld wordt, inclusief de ventilator die de grafische kaart koel moet houden. Wanneer de laptop even niet gebruikt wordt en naar standby gaat of het scherm op zwart zet zorgt deze feature ervoor dat het energieverbruik van de videokaart omlaag wordt gebracht.
De PowerGate technologie aan boord van deze nieuwe 'Londen series' videokaarten biedt ook energiebesparing als de GPU wél belast wordt. Dankzij deze feature kan de GPU namelijk dynamisch een aantal clusters met stream processors uitschakelen, een feature die bijvoorbeeld actief is bij minder veeleisende 3D-toepassingen en games en bij het afspelen van HD video.
@roofturkey
ik zou eerst eens nagaan wat voor scherm daarin zit!
de gt780 serie had een mat chi-mei panel..
dit is voor mij reden nummer 1 geweest om deze niet te kopen.
In dat filmpje zeggen ze dat het scherm echt goed is. Marketing-praat of serieuze reviewing, wie weet...aron225 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:04:
de 6990 had ook switchable graphics., dus neem aan dat de 7xxx dit ook heeft...
@roofturkey
ik zou eerst eens nagaan wat voor scherm daarin zit!
de gt780 serie had een mat chi-mei panel..
dit is voor mij reden nummer 1 geweest om deze niet te kopen.
Grillmeister
Voor zoveel geld mag je toch wel iets moois verwachten natuurlijk.
High-end MSI vs de M17x is heel erg simpel, de alienware kost zo'n €1700 naar boven afgerond, de MSI checkt in rond het belachelijke bedrag van €2300, althans, de huidige generatie.RoofTurkey schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:53:
Ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk ben van MSI's GT70:
[video]
Als ze deze laptop voor 1500-1700 euro zouden verkopen dan ben ik mogelijk klant, maar wat vinden jullie er van? Nog steeds slechte behuizing? Toetsenbord ongeveer vergelijkbaar met bijv. Alienware? Gewicht goed genoeg om iedere dag mee te nemen? Niet veel te dik? Maakt hij niet veel lawaai? Geen underpowered GPU voor moderne games? Zijn al deze vragen te beantwoorden dmv te kijken naar het vorige model (weinig vernieuwing dus)?
Zouden jullie hem dus verkiezen boven bijv. Alienware en BTO of juist niet en vooral waarom?
Als hij nu €100, of iets meer, goedkoper was dan de M17x, dan zou hij te overwegen zijn als je de versie met steelseries toetsenbord pakt, ik zie de M17x echter als net ietsje beter, en dan dat prijsverschil... Daar moet MSI echt iets aan doen.
De M17x heeft switchable graphics, en de sony's, en de HP dv6/7. Maar optimus werkt over het algemeen gewoon beter. Maar als ik zie dat bijvoorbeeld de M17x zo'n 20w verbruikt in optimus mode, en de XPS 15/17 10w, dan is er nog aardig wat vooruitgang mogelijk op dat gebied.Hebben die highend ATI's ook iets van een bespaarstand / onboard VGA voor simpele taken?
Dat vind ik dan wel mooi aan die nVidia's met de Optimustechnologie bij bijvoorbeeld de GTX675...
Ook, dat iemand het scherm mooi vind zegt over het algemeen niet erg veel, tenzij het de mening van een professionele reviewer is.Ze kunnen beter uitlezen welk scherm er wordt gebruikt...
Voor zoveel geld mag je toch wel iets moois verwachten natuurlijk.
Ook anandtech heeft een artikel over de HD7xxx serie:
http://www.anandtech.com/...00m-and-7900m-mobile-gpus
Ik zie vooral veel beloften. Hopelijk kunnen ze dat waar maken.
MSI heeft een startprijs van 1199 euro: pricewatch: MSI GT780DX-694NL . Dan heb je een dualcore i5 en 570m. Voor zo'n 1650 euro heb je een: pricewatch: MSI GT780DXR-672NL met quadcore i7 en 570m. Maar voor 2500 euro heb je wel de meest high-end versie met 128gb SSD x2 in raid 0, een i7 quad, 16gb geheugen en 580m. Dan heb je er ook een tas, muis en redelijke garantietermijn bijVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:41:
[...]
High-end MSI vs de M17x is heel erg simpel, de alienware kost zo'n €1700 naar boven afgerond, de MSI checkt in rond het belachelijke bedrag van €2300, althans, de huidige generatie.
Als hij nu €100, of iets meer, goedkoper was dan de M17x, dan zou hij te overwegen zijn als je de versie met steelseries toetsenbord pakt, ik zie de M17x echter als net ietsje beter, en dan dat prijsverschil... Daar moet MSI echt iets aan doen.
Grillmeister
[ Voor 11% gewijzigd door RoofTurkey op 24-04-2012 16:20 ]
Grillmeister
En verder, trek je eigen conclusie:
http://www.anandtech.com/...-msi-gt680r-mobile-gaming
http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo
Het alienware toetsenbord is volgens tweakers beter dan het steelseries toetsenbord. Bovendien krijg je in de de 17" MSI 99% zeker het bekende chi-mei scherm, wat voor mij al reden genoeg zou zijn om hem niet te nemen.
Overigens is dell weer lekker bezig met de configuratieopties. Een 128GB SSD op de M14x kost €50, de 256GB variant kost €199. Gaan we verder naar de M17x, dan kan je alleen de 256GB kiezen voor een veel hogere prijs, en bovendien is de momentus XT optie weg
Ten eerste is dat appels met peren vergelijken, want de 680 heeft een hele andere behuizing dan de 780 zo even uit mijn hoofd (en het steelseries toetsenbord). Maar dat MSI de optie geeft om voor 2200 euro een SSD + HDD en 16gb geheugen geeft vind ik persoonlijk toch wel goed, want je zegt het al: Dat koop je er dan toch gewoon los bij. Waarom dan niet meteen eentje kopen waar het al in zit? Maar even serieus, mocht het scherm van de GT70 goed zijn (dus geen chi-mei), is het dan het geld waard? Even ervan uitgaande dat een config met 128gb (64gb x2 in raid 0) SSD, 750gb HDD, 16gb geheugen en 675m wordt verkocht voor 2200-2500 euro.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:31:
Nee hoor. Voor de SSD betaal je los €130, en voor het RAM tel je minder dan €100 neer. Dan is de MSI nog steeds minimaal €270 duurder als ik uitga van €1700 basis vs €2200 basisprijzen. Als je factory-installed 16GB wilt hebben, dan kan je inderdaad beter uitwijken naar iets anders.
En verder, trek je eigen conclusie:
http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo
Het alienware toetsenbord is volgens tweakers beter dan het steelseries toetsenbord. Bovendien krijg je in de de 17" MSI 99% zeker het bekende chi-mei scherm, wat voor mij al reden genoeg zou zijn om hem niet te nemen.
Overigens is dell weer lekker bezig met de configuratieopties. Een 128GB SSD op de M14x kost €50, de 256GB variant kost €199. Gaan we verder naar de M17x, dan kan je alleen de 256GB kiezen voor een veel hogere prijs, en bovendien is de momentus XT optie weg
Grillmeister
Bovendien staat de HD7970m al op de stoep. en als ik de slides van AMD mag geloven is die 50% sneller. Dat doe ik niet
Volgens mij valt het verschil tussen de 680 en 780 overigens wel mee. De prijs is bijna hetzelfde, uit het hoofd zit er zelfs hetzelfde moederbord in, net als bij de clevo's. Maar daar heb ik even geen bron voor.
Ik ben op zoek naar een goede notebook waar ik goed op kan gamen (iig Diablo 3 high). Naast het gamen wil ik deze met name gebruiken voor werk gerelateerde zaken. Dit houdt in dat ik er meerdere virtual machines (SharePoint Server, Visual Studio, SQL Server 2012+) tegelijk op moet kunnen draaien waardoor veel RAM gewenst is.De CPU hoeft niet bijzonder snel te zijn, als deze maar een quad core is. Ik ben van plan om te wachten tot er meerdere laptops uit komen op basis van Ivy bridge en dan een keuze te maken. Het budget is +/- 2000 euro En het systeem dient minimaal aan de volgende eisen te voldoen: Minimaal 16gb RAM, een I7quad core processor,een +/- 15 inch scherm, een SSD schijf van minimaal 256 gb, een verlicht toetsenbord. Ik wil hem ook makkelijk vanaf de bank kunnen gebruiken. De volgende laptops heb ik op het oog:
- Macbook Pro 15 inch: Ik zou de versie van 1750 euro nemen en deze dan zelf upgraden naar 16 gb ram en een 256 SSD schijf erin doen.Ik vind de MBP er erg mooi uitzien en heb het gevoel dat deze erg degelijk is. Ik zou dan wachten op de nieuwe versie.Nadelen zijn dat je veel meer lijkt te betalen dan bij merken en heb het gevoel dat wanneer er problemen optreden je veel gedoe krijgt rondom garantie.
- Dell XPS 15: De foto's welke ik heb gezien van de mogelijk nieuwe XPS 15 zien er erg gaaf uit. Ik zou hier dan ook zelf meer ram inbouwen indien dit niet voor soortgelijke prijzen te configureren is. Ik heb erg goede ervaringen met Dell rondom service en garantie. Ik krijg alleen het gevoel dat m.b.t. de bouwkwaliteit er te wensen over blijft in vergelijking met bijv de MBP (bijv Fan problemen op de huidige XPS 15 en het loslaten van randen op de XPS 15z).
- BTO: Op de website van BTO en Notebook totaal kan ik erg gave 15 inch notebooks configureren met 32 GB geheugen. Hierbij is het nadeel dat deze notebooks erg zwaar zijn 3.1 kilo plus en hoort hier een adapter bij van nogeens bijna een kilo. Ik ben bang dat dit veel minder mobiel is dan gewenst. Ook heb ik gelezen dat de behuizing niet erg sterk is (achterkant van laptop kan met druk tegen het scherm komen).
Kunnen jullie aangeven welke van de bovenstaande jullie denken dat het meest geschikt lijkt voor mij? Ook ben ik benieuwd of ik geen notebooks over het hoofd zie. Alienware notebooks zijn niet geschikt omdat ik hier niet mee bij klanten aan kan komen.Ik zal denk sowieso de komende maand afwachten vanwege de aankomende ontwikkelingen (ivy bridge). Graag jullie advies. Alvast bedankt!
Ik vind het persoonlijk gewoon heerlijk om een pakketje thuis te krijgen met een nieuwe (gaming) laptop erin én een leuke rugzak, gaming muis en (standaard) een redelijke garantietermijnVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:06:
Voor dat geld, echt niet. De MSI moet goedkoper zijn dat de M17x al wil je beginnen om die te overwegen, maar het tegenovergestelde is het geval.
Bovendien staat de HD7970m al op de stoep. en als ik de slides van AMD mag geloven is die 50% sneller. Dat doe ik nieten ik ga voor zo'n 20% (en een veel lager TDP). Op moment van spreken kan je die kopen in de M17x voor zo'n €1700 zonder epp truuk, of €1570 met. (in combinatie met een minimale hoeveelheid RAM en opslag, dat weer wel)
Volgens mij valt het verschil tussen de 680 en 780 overigens wel mee. De prijs is bijna hetzelfde, uit het hoofd zit er zelfs hetzelfde moederbord in, net als bij de clevo's. Maar daar heb ik even geen bron voor.
Al met al zie ik mijzelf van de zomer met een dikke glimlach op mijn gezicht lopen met beide laptops, maar ik zou graag willen weten waarom de GT70 echt superslecht is en de M17x super goed.
[ Voor 6% gewijzigd door RoofTurkey op 24-04-2012 17:26 ]
Grillmeister
Verwijderd
Ik heb dit topic is een beetje door zitten lezen omdat ik/wij (=mijn vriendin en ik) opzoek zijn naar een laptop.
Zij vooral voor het dagelijkse gebruik en de sims3. Ik wil graag wat meer gamen oa. Guild Wars 2 en Diablo III
Onze huidige laptop trekt overigens beide spellen niet. Nu kwam ik in dit topic aardig wat positieve reacties tegen over die XPS 17 van Dell (en dan vooral deze setup http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1.
Echter wil mijn vriendin graag een maatje kleiner en kom je uit op de XPS 15 van dell. Echter zit daar weer een videokaart in die een stukje minder is (volgens de testresultaten die ik op internet kan vinden)
Weet iemand zo of de XPS 15 ook mogelijk is met de videokaart van de XPS 17? Ik heb namelijk zelf geprobeerd te kijken of dit mogelijk is maar bij de ene setup kan ik niet eens een videokaart wijzigen en bij de andere setup staat die GT555M er dan weer niet tussen.
Zijn er naast Dell nog andere opties voor dezelfde pijs/kwaliteit? Heb zelf namelijk wel wat setups gevonden van bijv. Medion of Acer maar als ik de reviews lees weet ik niet of ik daar wel goed aan doe.
Als ik nu dubbele vragen zit te stellen omdat ik slecht gelezen heb wil ik bij deze vast mijn excuses aanbieden!
Wat dacht je van lenovo? De W520 is goedkoper dan de MBP 15" met iets betere specs. Ik snap eigenlijk niet waarom je de MBP naast de W520 nog zou nemen... Bovendien kunnen er 4 DIMM's in, wat het totale RAM op 32GB brengt. Met on-site garantie is ook de ondersteuning dik in orde.Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar een goede notebook waar ik goed op kan gamen (iig Diablo 3 high). Naast het gamen wil ik deze met name gebruiken voor werk gerelateerde zaken. Dit houdt in dat ik er meerdere virtual machines (SharePoint Server, Visual Studio, SQL Server 2012+) tegelijk op moet kunnen draaien waardoor veel RAM gewenst is.De CPU hoeft niet bijzonder snel te zijn, als deze maar een quad core is. Ik ben van plan om te wachten tot er meerdere laptops uit komen op basis van Ivy bridge en dan een keuze te maken. Het budget is +/- 2000 euro En het systeem dient minimaal aan de volgende eisen te voldoen: Minimaal 16gb RAM, een I7quad core processor,een +/- 15 inch scherm, een SSD schijf van minimaal 256 gb, een verlicht toetsenbord. Ik wil hem ook makkelijk vanaf de bank kunnen gebruiken. De volgende laptops heb ik op het oog:
blablabla...
Dat was het goede nieuws. Het nadeel is dat de lenovo's nauwelijks verkrijgbaar zijn in nederland. Je moet dan uitwijken naar ebay.
Verder, voor wat je betaalt is de XPS 15 een echte knaller. Ik durf zelfs te beweren dat het onder de pak-m-beet de €1500 de beste all-round notebook is. Maar als je toch al zoveel gaat uitgeven, dan kan je imo beter iets anders nemen. Vooral de W520 lijkt mij een leuk ding.
De 15z kan je meteen overslaan, daar zijn te veel problemen mee. Neem dan de sony SE. (al vraag ik me serieus af of je dat wilt. De service van sony is echt heel slecht).
Iets anders geldt voor de BTO's, als gamen je hoofddoel is dan zijn ze te overwegen, maar ik krijg niet de indruk dat je veel kwaliteit krijgt. Dan zit je nog met het service argument. Er is nog bijna niets bekend, maar ik denk dat je beter niet bij een prijsvechter kunt kopen als je waarde hecht aan service. En dan worden ze wel erg duur, primair in vergelijking met de alienware's en in mindere mate de W520. Of de W530, zoals de opvolger gaat heten.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 17:30 ]
ik vind dat ook vooral de bouwkwaliteit moet spreken,RoofTurkey schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:24:
[...]
Ik vind het persoonlijk gewoon heerlijk om een pakketje thuis te krijgen met een nieuwe (gaming) laptop erin én een leuke rugzak, gaming muis en (standaard) een redelijke garantietermijn. Als dat voor pakweg 100-200 euro meer zou kunnen tov de M17x (met ongeveer dezelfde specs, waarbij je bij de m17x dus nog wel ssd en geheugen los zou moeten kopen) dan zou mij dat niet tegenhouden. De config met 3610qm, 670m, 8/16gb ram (
), 750gb HDD, 2x 64 gb SSD in raid 0 (800mb/s
), Killer internet en met een gewicht van <4 kg gaat zo'n 1500-1700 euro kosten volgens mij. Is dat dan echt zoveel slechter dan een m17x (als je cpu power net iets belangrijker vindt dan gpu power)?
Al met al zie ik mijzelf van de zomer met een dikke glimlach op mijn gezicht lopen met beide laptops, maar ik zou graag willen weten waarom de GT70 echt superslecht is en de M17x super goed.
als de nieuwe msi, echt veel degelijker en sterker is als de huidige gt780, dan pas zou het een overweging kunnen zijn..
ik heb voor de gt780 gestaan, met in me achterhoofd, dat ik hem mee zou nemen, echter, heb ik hem laten staan..
ik ga voor een nieuwe alienware,
zelfs als de alienware 100 of 200 euro duurder zou zijn, zou ik nog voor de alienware gaan.
gewoon omdat je een heel degelijk product koopt... plus het chimei panel in de huidige 780 serie, vind ik echt bespottelijk, dat je dat durft te verkopen op zo een machine
De versie met GTX570m / 670m is redelijk geprijsd, vooral de meest kale versie. Maar wat je neertelt voor de GTX580m, voor die prijs is het gewoon geen aantrekkelijke koop meer.RoofTurkey schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:24:
De config met 3610qm, 670m, 8/16gb ram (), 750gb HDD, 2x 64 gb SSD in raid 0 (800mb/s
), Killer internet en met een gewicht van <4 kg gaat zo'n 1500-1700 euro kosten volgens mij. Is dat dan echt zoveel slechter dan een m17x (als je cpu power net iets belangrijker vindt dan gpu power)?
Hij is niet superslecht. De M17x is ietsje beter wat mij betreft. Maar zoals ik al zei, een goed argument is de prijs, waarom zou je een mindere notebook kopen die een paar honderd euro duurder is? Het kan je een uurtje schroeven besparen, maar zo'n ramp vind ik dat niet.Al met al zie ik mijzelf van de zomer met een dikke glimlach op mijn gezicht lopen met beide laptops, maar ik zou graag willen weten waarom de GT70 echt superslecht is en de M17x super goed.
In dat segment heb je trouwens ook nog de G75/ G76. Die levert nog minder prijs/performance dan de MSI, maar doet qua kwaliteit niet onder voor de M17x, als ik anandtech moet geloven.
Grillmeister
Nu niet, maar volgende week waarschijnlijk wel. De GT6xx lijn staat op de stoep, en ik verwacht minimaal de GT640m in de refresh van de XPS 15 (zelfde design, andere hardware). Die is nog iets sneller dan de GT555mVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:26:
Weet iemand zo of de XPS 15 ook mogelijk is met de videokaart van de XPS 17? Ik heb namelijk zelf geprobeerd te kijken of dit mogelijk is maar bij de ene setup kan ik niet eens een videokaart wijzigen en bij de andere setup staat die GT555M er dan weer niet tussen.
Verwijderd
Heel erg bedankt voor je reactie. Dan wacht ik dat nog even af. Is er al iets bekend over de prijs? Want als ik ga zoeken kom ik op een aantal koreaanse websites uit.. en tbh mijn koreaans is niet zo goedVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:46:
[...]
Nu niet, maar volgende week waarschijnlijk wel. De GT6xx lijn staat op de stoep, en ik verwacht minimaal de GT640m in de refresh van de XPS 15 (zelfde design, andere hardware). Die is nog iets sneller dan de GT555m
EDIT: laat maar heb al wat gevonden. Prijs valt best mee ten opzichte van de huidige generatie.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 18:36 ]
Bedankt voor je reactie, de w520 ziet er qua specs inderdaad goed uit, maar ik wil niet via ebay kopen. De belangrijkste reden voor de MBP zou toch de looks zijn. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe XPS 15. Grote kans dat dat hem wordt. Hopelijk komt deze snel. Ik vraag me dan wel af wat de maximale hoeveelheid RAM zal zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:29:
[...]
Wat dacht je van lenovo? De W520 is goedkoper dan de MBP 15" met iets betere specs. Ik snap eigenlijk niet waarom je de MBP naast de W520 nog zou nemen... Bovendien kunnen er 4 DIMM's in, wat het totale RAM op 32GB brengt. Met on-site garantie is ook de ondersteuning dik in orde.
Dat was het goede nieuws. Het nadeel is dat de lenovo's nauwelijks verkrijgbaar zijn in nederland. Je moet dan uitwijken naar ebay.
Verder, voor wat je betaalt is de XPS 15 een echte knaller. Ik durf zelfs te beweren dat het onder de pak-m-beet de €1500 de beste all-round notebook is. Maar als je toch al zoveel gaat uitgeven, dan kan je imo beter iets anders nemen. Vooral de W520 lijkt mij een leuk ding.
De 15z kan je meteen overslaan, daar zijn te veel problemen mee. Neem dan de sony SE. (al vraag ik me serieus af of je dat wilt. De service van sony is echt heel slecht).
Iets anders geldt voor de BTO's, als gamen je hoofddoel is dan zijn ze te overwegen, maar ik krijg niet de indruk dat je veel kwaliteit krijgt. Dan zit je nog met het service argument. Er is nog bijna niets bekend, maar ik denk dat je beter niet bij een prijsvechter kunt kopen als je waarde hecht aan service. En dan worden ze wel erg duur, primair in vergelijking met de alienware's en in mindere mate de W520. Of de W530, zoals de opvolger gaat heten.
BTO lijkt me op zich best goed (er zit toch allemaal spul in van de grote leveranciers). Het nadeel hierbij is met name het gewicht. Ook heb ik het gevoel dat de service van een bedrijf als BTO juist goed is omdat ze het van mond op mond reclame en terugkerende (tevreden) klanten moeten hebben. Nadeel: wat heb je aan 2 jaar garantie als het bedrijf na 1 jaar failliet is
2 DIMM's, in de praktijk 16GB max. Al kan er vast ook 32GB in als je bereid bent 16GB DIMM's te kopen, maar dan wil ik graag weten waar je die kan krijgen. Ze zullen ongetwijfeld heel erg duur zijn.kennyx schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:33:
[...]
Bedankt voor je reactie, de w520 ziet er qua specs inderdaad goed uit, maar ik wil niet via ebay kopen. De belangrijkste reden voor de MBP zou toch de looks zijn. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe XPS 15. Grote kans dat dat hem wordt. Hopelijk komt deze snel. Ik vraag me dan wel af wat de maximale hoeveelheid RAM zal zijn.
Ik verwacht overigens niet veel van de nieuwe xps 15z. Dell's vorige poging was een ramp, en ik betwijfel of dell in staat dat allemaal op te lossen binnen een revisie.
Bij BTO wel, maar bij de prijsvechters als XNB en deviltech vraag ik me dat af. Daarnaast kan $computerzaakomdehoek waar je je HP/asus/dell/... hebt gekocht net zo goed volgende maand failliet gaan.BTO lijkt me op zich best goed (er zit toch allemaal spul in van de grote leveranciers). Het nadeel hierbij is met name het gewicht. Ook heb ik het gevoel dat de service van een bedrijf als BTO juist goed is omdat ze het van mond op mond reclame en terugkerende (tevreden) klanten moeten hebben. Nadeel: wat heb je aan 2 jaar garantie als het bedrijf na 1 jaar failliet is
Daarnaast, aron255 heeft ook zo'n BTO, een 17CL35 uit het hoofd, en de levensduur van de behuizing valt toch heel erg tegen. De high end variant is wat beter, maar als ik de reviews lees krijg ik de indruk dat het allemaal nog een beetje onder het gemiddelde zit. Maar met de introductie van het nieuwe toetsenbord en switchable graphics worden er ten minste stappen gezet.
Op zich is 16 gb acceptabel. Ik verwacht ook dat 32 gb in 2 slots onbetaalbaar isVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:04:
2 DIMM's, in de praktijk 16GB max. Al kan er vast ook 32GB in als je bereid bent 16GB DIMM's te kopen, maar dan wil ik graag weten waar je die kan krijgen. Ze zullen ongetwijfeld heel erg duur zijn.
Ik heb een post te gezien op tweakers met screenshots van de nieuwe XPS 15 en niet de XPS 15z (klik hier voor het artikel). Die screenshots leken erg op de macbook pro maar dan in het zwart.Ik verwacht overigens niet veel van de nieuwe xps 15z. Dell's vorige poging was een ramp, en ik betwijfel of dell in staat dat allemaal op te lossen binnen een revisie.
Mee eens.Bij BTO wel, maar bij de prijsvechters als XNB en deviltech vraag ik me dat af. Daarnaast kan $computerzaakomdehoek waar je je HP/asus/dell/... hebt gekocht net zo goed volgende maand failliet gaan.
Ik had de 15CL46 in gedachte. Ik ben een beetje reviews aan het zoeken, maar krijg ook het gevoel dat het niet high end is. Ik vind deze er overigens best clean uitzien alleen zwaar, ik denk namelijk dat bijna een kilo zwaarder dan de gemiddelde 15 inch wel merkbaar is. Zeker met de adapter erbij. Aan de andere kan zal ik er niet constant mee reizen en hem voornamelijk zeker in het begin vanuit huis gebruiken. Het gaat er meer om of het wel werkbaar is vanaf de bank.Daarnaast, aron255 heeft ook zo'n BTO, een 17CL35 uit het hoofd, en de levensduur van de behuizing valt toch heel erg tegen. De high end variant is wat beter, maar als ik de reviews lees krijg ik de indruk dat het allemaal nog een beetje onder het gemiddelde zit. Maar met de introductie van het nieuwe toetsenbord en switchable graphics worden er ten minste stappen gezet.
De case van de nieuwe is grotendeels hetzelfde, het toetsenbord zou verbeterd zijn, en er is switchable graphics aanwezig waardoor de accuduur ook een stuk beter is, en er zit een ander merk speakers in.
Dat wordt de nieuwe 15z. De XPS 15 blijft bestaan. Althans, dat hoop ik.Ik heb een post te gezien op tweakers met screenshots van de nieuwe XPS 15 en niet de XPS 15z (klik hier voor het artikel). Die screenshots leken erg op de macbook pro maar dan in het zwart.
De knelpunten van het nieuwe design zijn onder andere het touchpad -clickpads werken bijna per definitie slecht onder windows- en het gebrek aan de door mij geliefde home/end toetsen.
Er komt geen nieuwe xps 15 dan?Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:15:
[...]
Dat wordt de nieuwe 15z. De XPS 15 blijft bestaan. Althans, dat hoop ik.
De knelpunten van het nieuwe design zijn onder andere het touchpad -clickpads werken bijna per definitie slecht onder windows- en het gebrek aan de door mij geliefde home/end toetsen.
Dat is wat ik het meest waarschijnlijk acht, maar feitelijk zijn het geruchten.
Verwijderd
En is die nieuwe of huidige XPS 15 Z dan een goede keuze? Heb net een paar reviews gelezen maar de helft vind het een super ding en de andere helft vind het niks, maar echt een goede beargumentatie is daar niet voor te vinden. En ik krijg het idee dat jij nogal redelijk wat verstand hebt van deze zakenVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:20:
Jawel. Het nieuwe ontwerp wordt de opvolger van de XPS 15z. En de huidige XPS 15 blijft bestaan, en krijgt een upgrade naar ivy/kepler.
Dat is wat ik het meest waarschijnlijk acht, maar feitelijk zijn het geruchten.
De bouwkwaliteit is gewoon heel erg slecht. En niet alleen volgens deze persoon, ook notebookreview staat er vol mee.
Met de normale XPS 15 zit het overigens wel goed. Dat is al meer dan een jaar verreweg de populairste laptop in het mainstreamsegment.
Als je de reviews leest krijg je over het algemeen wel het idee dat het een goede laptop is, de 15z, maar dit is een van de zeldzame gevallen dat ik het niet helemaal met o.a. anandtech eens ben.
Wat is zoeken op GoT met google overigens een disastre. Met "tweakers.net xps 15z review" vind ik hem niet, en zelfs na toevoegen van de username vind ik niets.
Dat is toch wel echt heel bizar inderdaad... Vind MSI normaal wel redelijk geprijsd, maar zoiets is crap!Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:41:
High-end MSI vs de M17x is heel erg simpel, de alienware kost zo'n €1700 naar boven afgerond,
de MSI checkt in rond het belachelijke bedrag van €2300, althans, de huidige generatie.
Inderdaad, daarom refereerde ik aan 'noem het type scherm' dan kun je verder met zoeken / reviews...Ook, dat iemand het scherm mooi vind zegt over het algemeen niet erg veel,
tenzij het de mening van een professionele reviewer is.
Als ze zeggen dat het een B156HW01 V4 dan weten we genoeg, maar met 'mooi' weten we helemaal niks.
Ik ga denk dit keer voor nVidia, heb ik toch zelf 'n beter gevoel bij dan bij ATI...Ook anandtech heeft een artikel over de HD7xxx serie:
Weet niet waarom, zal vooral persoonlijk zijn, maar bv. drivers updaten bij ATI, wat 'n crap is dat zeg...
Dat is gewoon echt crap inderdaad... Niet het scherm ansich wat ik bedoel, maar dat je zo'n scherm krijgt...Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:31:
Bovendien krijg je in de de 17" MSI 99% zeker het bekende chi-mei scherm,
wat voor mij al reden genoeg zou zijn om hem niet te nemen.
De Alienwares maken met hun Full HD 3D scherm, gebruik van een van de beste glossy panelen, dat is mooi!
Zelf zweer ik bij mat, dus kom zeer waarschijnlijk weer uit bij XNB met het B156HW01 V4 scherm in het mat.
Ik ben nooit zo heel moeilijk en vind het scherm van m'n meisjes XPS15 ook leuk (de 1366x768 variant) maar ik zie toch wel duidelijk verschil. En als je dan zo'n bak geld gaat uitgeven, moet je toch wel high-end stuff krijgen!
De 15,6" laptop die ik had, woog 3,0KG... De Dell XPS15 van m'n meisje weegt 2,8KG.. Uhm tsjaa?kennyx schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:33:
BTO lijkt me op zich best goed (er zit toch allemaal spul in van de grote leveranciers). Het nadeel hierbij is met name het gewicht. Ook heb ik het gevoel dat de service van een bedrijf als BTO juist goed is omdat ze het van mond op mond reclame en terugkerende (tevreden) klanten moeten hebben. Nadeel: wat heb je aan 2 jaar garantie als het bedrijf na 1 jaar failliet is
Bij BTO wel, maar XNB niet? Het bedrijf erachter is al jaren op de markt, lijkt me wat simpel gezegd dit.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:04:
Bij BTO wel, maar bij de prijsvechters als XNB en deviltech vraag ik me dat af. Daarnaast kan $computerzaak waar je je HP/asus/dell/... hebt gekocht net zo goed volgende maand failliet gaan.
Ik heb de voorganger gehad, dan van XNB, maar dat is dezelfde barebone als BTO ze verkoopt...kennyx schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:07:
Ik had de 15CL46 in gedachte. Ik ben een beetje reviews aan het zoeken, maar krijg ook het gevoel dat het niet high end is. Ik vind deze er overigens best clean uitzien alleen zwaar, ik denk namelijk dat bijna een kilo zwaarder dan de gemiddelde 15 inch wel merkbaar is. Zeker met de adapter erbij. Aan de andere kan zal ik er niet constant mee reizen en hem voornamelijk zeker in het begin vanuit huis gebruiken. Het gaat er meer om of het wel werkbaar is vanaf de bank.
En ik vind / vond het een prachtding: CLB in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"
Omdat de nieuwe revisie een verlicht toetsenbord heeft, heb ik deze (na 3 weken) verkocht en ga ik zeer waarschijnlijk voor 'n nieuwe. High-end... Nou dat zal allemaal leuk in reviews benoemd zijn, maar ik vind het gewoon robuust ogen, werken, geen kraakjes bevatten en 'n goed ding... Natuurlijk heb ik hem geen jaar gebruikt, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik zou niet weten wat er onder 'high-end' zou moeten vallen...
Werken met dit apparaat op de bank vond ik erg fijn... Dit omdat er geen uitstekende batterij in de laptop wordt gebruikt, zoals bij bijvoorbeeld de 9 cells accu van de Dell XPS17, dat steekt in je bovenbenen dan, dit niet. 3,0KG is daar ook een goed gewicht voor imho, maar dat is natuurlijk voor elke persoon verschillend
En er is keuze voor Ivy Bridge CPU's, En er zit een extra DisplayPort op, 1x USB minder (maar wel 3x USB 3.0 ipv 2x USB 3.0 wat op de 'oude' zat) En is keuze voor mSata HDD'tjes die op het moederbord kunnen worden geprikt en de scharnieren zijn verbeterd en de DVI-port is donkergrijs ipv wit, dat scheelt natuurlijk erg qua designVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:15:
De case van de nieuwe is grotendeels hetzelfde, het toetsenbord zou verbeterd zijn, en er is switchable graphics aanwezig waardoor de accuduur ook een stuk beter is, en ander merk speakers.
Voor een prijs vanaf zo'n €1375,00 (zonder OS) krijg je imho echt 'n prachtig ding
(met SB i7, 8GB RAM, GTX675, 750GB HDD (of 128GB SSD), Full HD scherm en verlicht toetsenbord.
en hoevaak gebruiken jullie dan de 3d mogelijkheid?
ik heb nu 2 configs, waar ik echt heel erg over aan het twijfellen ben..
config 1:
gtx675
3d 120hz panel met vision kit
i7 2670
6gb mem (zal uitgebreid worden later)
500gb hdd (zal een ssd bij komen later)
----------------------------------------------------------------
config 2:
hd7970
1080p hd scherm
i7 2670
6gb mem (zal uitgebreid worden later)
500gb hdd (zal een ssd bij komen later)
uiteraard zal er nog een weekje gewacht worden, en er waarschijnlijk een i7 3612 of 3610 in komen..
maar weegt de mogelijkheid van 3d op, tegen de rauwe power van de 7970??
Persoonlijk kan k me niet voorstellen dat je dat echt vaak gaat gebruiken...
Ik heb gelezen, dat het 1080 p. Scherm ook van goede kwaliteit is..
3d lijkt me wel grappig, maar ik denk idd ook dat het de meerprijs van 250 euro niet waard is.
de 7970 zou tevens een stuk sneller zijn als de gtx675, als ik de geruchten mag geloven, plus dat optie2 een 200 euro goedkoper is
Grillmeister
Ik ben benieuwd of het nog beter kan qua GPU-kracht... De ATI6990 die ik had had 'n FPS van 120 in MW 3...aron225 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:50:
Daar zit ik dus mee...
Ik heb gelezen, dat het 1080 p. Scherm ook van goede kwaliteit is..
3d lijkt me wel grappig, maar ik denk idd ook dat het de meerprijs van 250 euro niet waard is.
de 7970 zou tevens een stuk sneller zijn als de gtx675, als ik de geruchten mag geloven, plus dat optie2 een 200 euro goedkoper is
De GTX675 moet nog iets beter presteren en 'n ATI7990 moet daar weer overheen gaan, maarja merk je dat?
Als beide schermen gewoon als goed beoordeel worden zou ik me daar niet op blindstaren en gaan voor de goedkoopste optie... Als daar ook nog is een snellere ATI7990 in zit lijkt de keuze me snel gemaakt toch!?
Mooie instapprijs is dat wel hoor... Vond de GX640 / GX740 van MSI altijd premiumfeel geven, dit vind ik er plasticness uit zien (niet dat dat wat zegt over de bouwkwaliteit natuurlijk maar okee) Voor de rest vind ik datRoofTurkey schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:51:
TeamHWW heeft de GT60 van MSI gereviewd, alleen jammer dat ze niet laten zien hoe hij is in dagelijks gebruik... Linkje , volgens hen wel de beste gaminglaptop die ze tot nu toe in handen hebben gehad (ze vergeleken hem ook heel eventjes met de alienware's). De prijs wordt dus 1100 euro voor het instapmodel (3610qm, 670m, 4/8gb ram, 750gb HDD, 1080p, steelseries tobo, dynaudio speakers, etc.), hoe is dan jullie (darkstone vooral) mening over de nieuwe serie. Want hij zit wel ongeveer in mijn budget (maar dan zou ik natuurlijk wel gaan voor 8/16gb ram en de raid 0 SSD
).
een beetje papen bij HWW... Die Donny had 'n geimporteerd toestel, helemaal whoooowie, maar over het slechte scherm sprak die niet, dat je hem hier niet kon gebruiken sprak die niet en nu babbelt die over 'n laptop?
Oftewel ik zou wat andere reviews afwachten, prijzen afwachten en dan is in de winkel gaan kijken
Grillmeister
ik speel vooral bf3, en de gtx580 doet bf3 op ultra maar 24fps( niet speelbaar dus)..
De upgrade van gtx675 naar 7970 kost maar 50 euro geloof ik
Vanavond even zoeken of ik nog een screenshot heb van de instellingen, maar dat geloof ik niet eigenlijk.
Waarbij volgens hun, de gtx580 op max settings , 64.7 fps zou doen..
De 580 doet 213fps in low settings
[ Voor 8% gewijzigd door aron225 op 25-04-2012 10:52 ]
Dat ga je in MW3 zelf niet merken en zolang er geen cijfers bekend zijn van atuele prestaties van de 7970 is het moeilijk om daar iets nuttigs over te zeggen. Percentages tot 10% zijn eigenlijk geen echt zinvolle verschillen omdat je in het kritische bereik (rond de 30 fps) het verschil dus 3 FPS zou zijn.CLB schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:03:
Ik ben benieuwd of het nog beter kan qua GPU-kracht... De ATI6990 die ik had had 'n FPS van 120 in MW 3...
De GTX675 moet nog iets beter presteren en 'n ATI7990 moet daar weer overheen gaan, maarja merk je dat?
Kost de 10% je geen extra geld dan is alles uiteraard mooi meegenomen.
De GTX580m en 6990 liggen erg dicht bij elkaar en in sommige gevallen is de 6990 gewoon iets sneller.aron225 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:50:
Dat is interessant, volgens notebookcheck, presteert de clevo 6990 6% hoger fps in mw3 , dan de gtx580 (ook clevo variant)..
Door de verschillen in architectures/technieken zijn de uitkomsten per game verschillend.
Zo zullen er ook verschillen zijn/blijven in zware tesselation scenes.
[ Voor 3% gewijzigd door Double-X-L op 25-04-2012 11:51 ]
Ach de ATI6970 / ATI6990 / ATI79xx / nVidia GTX580 / nVidia GTX670 / nVidia GTX675 zijn allemaal
Ik blijf mij verbazen dat vooralsnog wordt aangenomen dat de 675 sneller zou zijn t.o.v. de 580m.CLB schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:54:
InderdaadDan heb je ook nog weer de nVidia GTX675, wat 'n gerebrande GTX580 is, en iets sneller...
Ach de ATI6970 / ATI6990 / ATI79xx / nVidia GTX580 / nVidia GTX670 / nVidia GTX675 zijn allemaal
De specs zijn exact gelijk zover ik op de NV site kan zien, een 1 op 1 relabel dus.
Ik wacht de reviews af, maar vooralsnog zie ik geen enkele aanleiding om daarin mee te gaan.
hij zou zuinig moeten zijn, en wat ik er van verwacht, ongeveer de performance van de gtx670/570
Dat doen ze met alle laptops die ze 'reviewen' (dus ook met alienware's). Maar het geeft wel een goede indicatie van specs en nederlandse prijs.Extace666 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:55:
Niet super relevant maar ik werd gewoon pissed off toen ik deze MSI GT60 Laptop - Review zag, gewoon schaamteloos een verkooppraatje verkondigen als review.
Grillmeister
prijs werd niet eens genoemd en ze doen net alsof de GTX 670m de nieuwste generatie videochip is.RoofTurkey schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:52:
[...]
Dat doen ze met alle laptops die ze 'reviewen' (dus ook met alienware's). Maar het geeft wel een goede indicatie van specs en nederlandse prijs.
Verwijderd
is de i5 voor gamen nou beter dan een i7? of gelijk aan? of gewoon veel slechter?
ik hoor verschillende geluiden dat een i5 evengoed of zelfs beter presteert voor gamen, vanwege dat deze geen HT heeft en de i7 wel. En om die reden je dus best kunt besparen op je processor en meer geld kan steken in andere wensen.
ook hoor ik dat de i7 weer beter is, omdat hij meer cores heeft etc. ik ben er nog niet uit, wie kan mij helpen?
De GPU is dus de bottleneck in een Gamebook.
Daarbij zijn de Mobile i5's dual cores, de i7's zijn dual of quads en allemaal voorzien van HT.
Let even op dat het dus anders is als in de desktop series.
Verwijderd
i5 is dus voor mij te overwegen. Alhoewel i7 nooit een slechte investering is, gezien de toekomst ook.
Verder nog 1 vraag. Weet iemand hoe die deviltech laptops het doen? Qua bouwkwaliteit, service, eigelijk alles.
Ik kan op de website van deviltech het volgende systeem bouwen:
Bildschirm: 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit neuer Non-Glare-Technologie
Betriebssystem: kein
Sprache Betriebssystem: Englisch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 3610QM / 6MB L3 Cache, 2.30GHz - 3.30GHz Turbo Modus [+79€]
Grafikkarte: NVIDIA® GeForce® GT650M mit 2GB GDDR5, NVIDIA® PhysX®, NVIDIA® Optimus™, NVIDIA-CUDA
Speicher: 8 GB - 2 x 4096 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz [+49€]
Festplatte: 500 GB 5.400 U/Min SATA
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: Integrierte DevilTech Wireless-Karte + Bluetooth
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Keyboard: Notebook-Tastatur - Englisch
Maus: keine
Headset: kein
Office-Software: kein
Anti-Viren-Software: kein
USB-Stick: kein
Ersatz-Akku: kein
Prijs: 887 euro
Dit vind ik behoorlijk goedkoop, gezien de GT650m een beste videokaart is.
Is dit aan te raden?
Daarnaast:
Het matte scherm is simpelweg slecht. Niet iedereen is het daarmee eens, maar ik kom zoveel negatieve ervaringen tegen dat het slimmer is dit scherm gewoon direct af te raden. Ik heb de link even niet bij de hand, maar er staat een hele thread op notebookreview met negatieve ervaringen.
De duurzaamheid van het model is crap. aron255 heeft er een, en na een jaar is het touchpad finaal versleten en typt het toetsenbord nog slechter dan op dag 1. Dat is ook het geval met een 2e hands exemplaar wat ik een tijdje had. En dat was het higher-end model zelfs.
Voor de rest gelden de meeste punten uit http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested, de 15" broer. Als je de conclusie even doorskimt, de bouwkwaliteit is het gewoon niet.
Misschien zijn er dingen verbeterd sinds de vorige generatie, maar eer we dat weten zijn we een jaar verder. Tot die tijd raad ik dit model af.
Verwijderd
Oftewel: Je hebt 1/3 kans op een Chi-MeiBeste () Tim,
Het is lastig om te zeggen welk merk paneel er gebruikt wordt in de GT60 en GT70. Dit verschil namelijk per 'batch'. De panelen kunnen afkomen van LG, Samsung en ook van Chi-Mei. Wel is het zo dat het bij alle panelen gaat om de duurdere varianten van LCD schermen.
Er komen in eerste instantie 4 verschillende GT70 notebooks uit. Allen beschikken over dezelfde processor en grafische kaart. Het verschil zit'm met name in de hoeveelheid opslagruimte, hoeveelheid geheugen en het wel of niet hebben van een SSD of Blu-ray speler. Alleen de duurste variant beschikt over SuperRaid.
Vanaf volgende week zullen de eerste modellen online verkrijgbaar zijn. Ik hoop je hiermee op weg geholpen te hebben.
Met vriendelijke groet,
MSI Benelux
[ Voor 4% gewijzigd door RoofTurkey op 26-04-2012 14:40 ]
Grillmeister

Maar ze laten nu eigenlijk gewoon Alienware de kroon mee naar huis nemen en geven bijna geen concurrentie (een beetje overdreven, maar daar komt het wel op neer uiteindelijk).
Grillmeister
msi: beroerd scherm
asus: ERG duur, en minder tobo
toshiba: qosmio is veel te duur, grafisch veel minder.
xnb/bto/deviltech: clevo heb ik het niet op (slechte ervaring mbt behuizing en afwerking).
alienware heeft WEL een goed scherm, voor een normale prijs, grafisch snel genoeg, prima bouwkwaliteit..
nadeel van alienware, dat blijft toch voor mij persoonlijk toch wel het gewicht
Heb hier de M17x voor me staan en 5 kilo in een goede rugtas valt best meearon225 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:55:
de concurentie op het 17 inch gebied, haalt het gewoon niet bij de alienware (geloof me, ik heb gezocht, en nog steeds niets besteld)
xnb/bto/deviltech: clevo heb ik het niet op (slechte ervaring mbt behuizing en afwerking).
alienware heeft WEL een goed scherm, voor een normale prijs, grafisch snel genoeg, prima bouwkwaliteit..
[ Voor 14% gewijzigd door koelebobes op 26-04-2012 20:00 ]
BTC €94.837,08
Precies hetzelfde hierzo, ook vind ik trouwens de hoek waarin het tobo van de MSI staat wel mooi gedaan tov de alienware (die staat toch gewoon plat?). En nogmaals doet MSI er gewoon een volledig pakket bij van alles wat je nodig hebt, muis, stevige rugzak met veel vakjes voor schoolspullen bijv. Alleen de Alienware is qua hardware gewoon superieur (van de cpu tot het scherm). Al met al moeten de reviews van Ivy Brigde notebooks niet zo lang meer op zich laten wachten en dan kan het echte selecteren beginnenaron225 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:55:
de concurentie op het 17 inch gebied, haalt het gewoon niet bij de alienware (geloof me, ik heb gezocht, en nog steeds niets besteld)
Grillmeister
ik ben er in ieder geval 1 van!
ivy bridge vs sandy bridge, is voor mij, gewoon lekker omdat ze minder verbruiken, en daarmee dus koeler blijven.
de dell chat wist vanmiddag nog niet wanneer ze te selecteren zijn, en ik kreeg een deal op de m17x.. of teminste, die zou ik moeten krijgen......
ik kreeg de gewone prijs....
ik wacht ook met smart op de reviews / bench score's van de gtx660 en vooral de hd7970..
de laatste zou echt een beest moeten zijn, en ben ERG benieuwd, of dit de eerste notebook word, die battlefield 3 op ultra met alles aan, vloeiend zou kunnen spelen in de 17'' klasse.
en er zal gerust linksom of rechtsom een beetje korting te regelen zijn, en zoiezo 7 procent shopkorting gaat eraf..
er zijn mensen die nog een 15% kortingsbon hebben.. (en je daar waarschijnlijk cashback van shopkorting na kan krijgen), dan zou je voor net geen 1500 euro, een m17x kunnen krijgen met:
1080p scherm
6gb memory
hd7970m gpu
500gb hdd
lijkt mij een SUPER prijsje, die in praktijk door weinig mensen kan worden gerealisseerd, maar "some of us are lucky" (ik niet btw)
ik wou zoiezo geen 560, prijs/kwaliteit scoort hij gewoon te laag
anyhow, ik kwam hier met een vraag...
ik heb een heeeleee mooie aanbieding gekregen, voor de m17x r4, met 3d scherm, gtx675 en i7 2670..
wel zonder optimus, maar dat vind ik helemaal niet erg..
mocht de i7 3 serie niet veel sneller zijn, denk ik dat ik het gewoon doe, maar kan iemand dit bevestigen? zoiezo word de gpu en hdd de bottleneck voor dit systeem
de m17x r4 is ook intern veranderd, er schijnt een grote verandering te zijn geweest ivm de koeling, die zou een stuk beter moeten zijn..
het leek mij een mooie config, wat is de mening hier?
De vraag lijkt me wat moeilijk te beantwoorden.aron225 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:20:
anyhow, ik kwam hier met een vraag...
ik heb een heeeleee mooie aanbieding gekregen, voor de m17x r4, met 3d scherm, gtx675 en i7 2670..
wel zonder optimus, maar dat vind ik helemaal niet erg..
mocht de i7 3 serie niet veel sneller zijn, denk ik dat ik het gewoon doe, maar kan iemand dit bevestigen? zoiezo word de gpu en hdd de bottleneck voor dit systeem
de m17x r4 is ook intern veranderd, er schijnt een grote verandering te zijn geweest ivm de koeling, die zou een stuk beter moeten zijn..
het leek mij een mooie config, wat is de mening hier?
- we kennen de enorm goede aanbiedings prijs niet.
- we hebben de veranderingen aan de R4 nog niet gezien.
Ik verwacht helemaal geen aanpassing aan de koeling aangezien die prima voldoet.
De m17 draait in 2d zo goed als passief en onder loads zie ik geen throttling.
Fan noise onder loads houd je toch met een Gamebook, zie niet in hoe dat stiller zou moeten worden.
Zoals het er staat is het de 3d variant met 2670QM en 580m, maar dan onder een nieuwe naam.
Uiteraard ben ik alsnog bijzonder benieuwd of, en wat, de veranderingen zullen zijn.
alsmede de geluidschip (recon 3d op mobo gesoldeerd)
maar ik weet niet wat hun woord waar is..
prijs lag IETS boven 1700 euro.. en leek mij best een leuke deal, icm het 3d scherm en 580 (met een nieuwe naam dan)
verder ben ik erg benieuwd inderdaad naar die verandering in koeling, gezien ik op het notebookcheck forum verschillende mensen hebben gehoord dat een 580 net aan genoeg gekoeld onder full load na een lange tijd (diverse benches na elkaar, een middagje)
uiteraard is dat geen alledaagse gebeurtenis, en puur theoretisch..
ik heb nog 2 vragen uitstaan, en dan ga ik mischien over op de koop..
de 2 vragen zijn: wat is er exact veranderd aan de koeling, en : kunnen jullie garanderen dat er 2 sata 3 poorten op dat ding zitten, voor een toekomstige SSD upgrade
mocht ik onderbouwd antwoord krijgen, ben ik bang dat ik tot koop over ga
Daarmee kom ik op € 1,575 met i7-2670QM, non-3D 1080p scherm en HD 7970m. Ik zie niet wat er zo goed aan die deal is.. Die configuratie (nu niet mee beschikbaar, maar vorige week wel) had je al een maand of 4 met een betere processor en een lagere prijs.
1575???
wat kost hij met epp , voor de 675 en 3d?
waarschijnlijk goedkoper als de aanbieding die ik nu heb gekregen?
1575 voor een 7970 is wel super aanbieding...
Heb jij mischien een directe link? (Mag ook dm)
3D met GTX675m is niet mogelijk, of iig €200 duurder omdat je bij de configuratie waar het scherm standaard is niet voor iets anders dan de GTX560m kan kiezen, dat zal maandag wel veranderen.
dat was de r3? en dan indd met 2760qm.... die had ik eigenlijk toen moeten bestellen, maarja, geen euro's voor over op dat moment..Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 01:09:
Volgens mij heft iemand de epp truuk uit de sheet nog niet ontdekt
Daarmee kom ik op € 1,575 met i7-2670QM, non-3D 1080p scherm en HD 7970m. Ik zie niet wat er zo goed aan die deal is.. Die configuratie (nu niet mee beschikbaar, maar vorige week wel) had je al een maand of 4 met een betere processor en een lagere prijs.
zal de r3 niet helemaal verdwijnen?
de link die je geeft, als ik daar de 7970m bij kies, en 1080p scherm, kom ik op 1818 euro uit, met shopkorting daar af (7% was dat toch? )
kom ik nog steeds niet in de buurt van die 1575 euro
[ Voor 55% gewijzigd door aron225 op 28-04-2012 12:42 . Reden: toevoeging ]
De R3 zal verdwijnen, volgens mij als je nu een R3 bestelt, krijg je alsnog een R4. Dat heeft een dell werknemer meerdere keren gezegd @ notebookreview. Maar ik zou wachten tot maandag, dan weet je het zeker.
als ik de 675 en 3d neem, met die epp korting, en die 7 procent shopkorting ..
trouwens, komt de aanbieding die ik heb gekregen, sterk overeen met de 5.5% effectieve shopkorting, en die 7 procent epp... ongeveer gelijk..
[ Voor 79% gewijzigd door aron225 op 28-04-2012 14:51 ]
Ik kom gewoon niet op die 1673 van jouVerwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:49:
Als ik doorklik kom ik op 1.673,46, als je daar shopkorting vanaf haalt (7% / 1.19) korting, dan kom ik op €1575.02.
De R3 zal verdwijnen, volgens mij als je nu een R3 bestelt, krijg je alsnog een R4. Dat heeft een dell werknemer meerdere keren gezegd @ notebookreview. Maar ik zou wachten tot maandag, dan weet je het zeker.
Je moet hem door klikken, en bij je mandje gaat de korting er pas af.
Geen 3612's voor zo ver ik het zie... Prijs is 't zelfde met 3610QM als met de 2670QM zie ik ook nog.
Helaas weet ik de upgradeprijs van 2670 naar 2760 niet meer... Google cache ofzo cjecken dan?
Ze leveren vanaf volgende week uit, ga ik vanuit 'vanaf de 29e' mja weekend en Koninginnedag:

Vandeweek ga ik zeer waarschijnlijk bestellen dan... Even bedenken of ik het jammer vind van de 3612QM
Toon inzet en ga op zoek naar modellen die je aanspreken. Enkel een budget noemen komen we niet ver mee.