Dat is toch wel echt heel bizar inderdaad... Vind MSI normaal wel redelijk geprijsd, maar zoiets is crap!
Ook, dat iemand het scherm mooi vind zegt over het algemeen niet erg veel,
tenzij het de mening van een professionele reviewer is.
Inderdaad, daarom refereerde ik aan 'noem het type scherm' dan kun je verder met zoeken / reviews...
Als ze zeggen dat het een B156HW01 V4 dan weten we genoeg, maar met 'mooi' weten we helemaal niks.
Ook anandtech heeft een artikel over de HD7xxx serie:
Ik ga denk dit keer voor nVidia, heb ik toch zelf 'n beter gevoel bij dan bij ATI...
Weet niet waarom, zal vooral persoonlijk zijn, maar bv. drivers updaten bij ATI, wat 'n crap is dat zeg...
Dat is gewoon echt crap inderdaad... Niet het scherm ansich wat ik bedoel, maar dat je zo'n scherm krijgt...
De Alienwares maken met hun Full HD 3D scherm, gebruik van een van de beste glossy panelen, dat is mooi!
Zelf zweer ik bij mat, dus kom zeer waarschijnlijk weer uit bij XNB met het B156HW01 V4 scherm in het mat.
Ik ben nooit zo heel moeilijk en vind het scherm van m'n meisjes XPS15 ook leuk (de 1366x768 variant) maar ik zie toch wel duidelijk verschil. En als je dan zo'n bak geld gaat uitgeven, moet je toch wel high-end stuff krijgen!
kennyx schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:33:
BTO lijkt me op zich best goed (er zit toch allemaal spul in van de grote leveranciers). Het nadeel hierbij is met name het gewicht. Ook heb ik het gevoel dat de service van een bedrijf als BTO juist goed is omdat ze het van mond op mond reclame en terugkerende (tevreden) klanten moeten hebben. Nadeel: wat heb je aan 2 jaar garantie als het bedrijf na 1 jaar failliet is

De 15,6" laptop die ik had, woog 3,0KG... De Dell XPS15 van m'n meisje weegt 2,8KG.. Uhm tsjaa?
Bij BTO wel, maar XNB niet? Het bedrijf erachter is al jaren op de markt, lijkt me wat simpel gezegd dit.
kennyx schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:07:
Ik had de 15CL46 in gedachte. Ik ben een beetje reviews aan het zoeken, maar krijg ook het gevoel dat het niet high end is. Ik vind deze er overigens best clean uitzien alleen zwaar, ik denk namelijk dat bijna een kilo zwaarder dan de gemiddelde 15 inch wel merkbaar is. Zeker met de adapter erbij. Aan de andere kan zal ik er niet constant mee reizen en hem voornamelijk zeker in het begin vanuit huis gebruiken. Het gaat er meer om of het wel werkbaar is vanaf de bank.
Ik heb de voorganger gehad, dan van XNB, maar dat is dezelfde barebone als BTO ze verkoopt...
En ik vind / vond het een prachtding:
CLB in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"
Omdat de nieuwe revisie een verlicht toetsenbord heeft, heb ik deze (na 3 weken) verkocht en ga ik zeer waarschijnlijk voor 'n nieuwe. High-end... Nou dat zal allemaal leuk in reviews benoemd zijn, maar ik vind het gewoon robuust ogen, werken, geen kraakjes bevatten en 'n goed ding... Natuurlijk heb ik hem geen jaar gebruikt, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik zou niet weten wat er onder 'high-end' zou moeten vallen...
Werken met dit apparaat op de bank vond ik erg fijn... Dit omdat er geen uitstekende batterij in de laptop wordt gebruikt, zoals bij bijvoorbeeld de 9 cells accu van de Dell XPS17, dat steekt in je bovenbenen dan, dit niet. 3,0KG is daar ook een goed gewicht voor imho, maar dat is natuurlijk voor elke persoon verschillend

En er is keuze voor Ivy Bridge CPU's, En er zit een extra DisplayPort op, 1x USB minder
(maar wel 3x USB 3.0 ipv 2x USB 3.0 wat op de 'oude' zat) En is keuze voor mSata HDD'tjes die op het moederbord kunnen worden geprikt en de scharnieren zijn verbeterd en de DVI-port is donkergrijs ipv wit, dat scheelt natuurlijk erg qua design
Voor een prijs vanaf zo'n €1375,00 (zonder OS) krijg je imho echt 'n prachtig ding
(met SB i7, 8GB RAM, GTX675, 750GB HDD (of 128GB SSD), Full HD scherm en
verlicht toetsenbord.