[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dudes,

Ik wil een nieuwe gamelaptop van Dell kopen, en ik zit te twijfelen tussen de XPS 17 en de Alienware M14X. Alienware is natuurlijk awesome om te hebben, maar ik heb het idee dat je bij de XPS uiteindelijk toch meer waar voor je geld krijgt, of mis ik iets? Hieronder de twee builds. Wat vinden jullie van beide builds? Of zouden jullie nog weer iets heel anders kiezen?

XPS 17:
PROCESSOR - 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
BESTURINGSSYSTEEM - Legitieme Windows® 7 Ultimate 64 BIT – Engels
GRAFISCHE KAART - 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
SERVICES EN SUPPORT - 2 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING - Geen Accidental Damage-support
MICROSOFT-SOFTWARE - Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
BEVEILIGINGSSOFTWARE - McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
SOFTWARE VOOR FOTOGRAFIE - Adobe® Photoshop® Elements + Premiere® Elements
GEHEUGEN - 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
HARDE SCHIJF - 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
OPTISCH(E) STATION(S) - dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
DATASAFE ONLINE BACK-UP - DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
SYSTEM RECOVERY - Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Ultimate (64-bits)
LCD-SCHERM - 44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril
HOOFDBATTERIJ - 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TOETSENBORD - Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
TV-TUNER - TvTuner niet inbegrepen

Alienware M14X:
KLEUR KEUZE - Alienware M14x, zwart, WLAN
GRAFISCHE KAART - 3 GB NVIDIA® GeForce® GT555M
BASE - Alienware M14x: 3.0 Base Black
PROCESSOR - Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2,20 GHz, 6 MB cache, Quad Core)
BESTURINGSSYSTEEM - Legitieme Windows® 7 Professional, 64-bits, Nederlands
GEHEUGEN - 6.144 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
HARDE SCHIJF - 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
LCD-SCHERM - 36 cm(14,1") HD lcd-breedbeeldscherm (1.600 x 900) WLED met TrueLife™
OPTISCH(E) STATION(S) - 8x dvd+/-rw-station inclusief software
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT - Killer™ Wireless-N 1103 - EUR
HOOFDBATTERIJ - 8-cel lithium-ion hoofdbatterij (63 Wh)
BEVEILIGINGSSOFTWARE - Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
DATASAFE ONLINE BACK-UP - DataSafe is al in uw beveiligingsplan geselecteerd
VERZENDINGSDOCUMENTEN - Verzendaccessoire: documentatie voor West-Europa

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:01:

Ik zie hem op internet voor €699. voor die prijs is het gewoon geen goede deal als je je bedenkt dat de GT630m precies hetzelfde is als de GT540m. In de pricewatch heb je die al voor veel minder. Goede opties zijn de K53SV en de XPS 15 met de bekende kortingsacties.
De meest low end variant van de XPS 15 is sinds gisteren? €30 duurder, en daarom is de K53 weer interessant.

Zie de sheet voor dell prijzen, en de pricewatch voor de rest.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb gezocht naar de "bekende kortingsacties" maar werd daar niet wijzer van. Heeft iemand een linkje oid waar dit concept wordt uitgelegd? Of bedoel je gewoon acties van de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:40:
Hey dudes,

Ik wil een nieuwe gamelaptop van Dell kopen, en ik zit te twijfelen tussen de XPS 17 en de Alienware M14X. Alienware is natuurlijk awesome om te hebben, maar ik heb het idee dat je bij de XPS uiteindelijk toch meer waar voor je geld krijgt, of mis ik iets? Hieronder de twee builds. Wat vinden jullie van beide builds? Of zouden jullie nog weer iets heel anders kiezen?

XPS 17:
PROCESSOR - 2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
BESTURINGSSYSTEEM - Legitieme Windows® 7 Ultimate 64 BIT – Engels
GRAFISCHE KAART - 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
MICROSOFT-SOFTWARE - Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
BEVEILIGINGSSOFTWARE - McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
SOFTWARE VOOR FOTOGRAFIE - Adobe® Photoshop® Elements + Premiere® Elements
GEHEUGEN - 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]
HARDE SCHIJF - 1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
OPTISCH(E) STATION(S) - dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
DATASAFE ONLINE BACK-UP - DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
SYSTEM RECOVERY - Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Ultimate (64-bits)
LCD-SCHERM - 44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril
HOOFDBATTERIJ - 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
TV-TUNER - TvTuner niet inbegrepen

Alienware M14X:
KLEUR KEUZE - Alienware M14x, zwart, WLAN
GRAFISCHE KAART - 3 GB NVIDIA® GeForce® GT555M
BASE - Alienware M14x: 3.0 Base Black
PROCESSOR - Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2,20 GHz, 6 MB cache, Quad Core)
BESTURINGSSYSTEEM - Legitieme Windows® 7 Professional, 64-bits, Nederlands
GEHEUGEN - 6.144 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[1 x 2.048 + 1 x 4.096]
HARDE SCHIJF - 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
LCD-SCHERM - 36 cm(14,1") HD lcd-breedbeeldscherm (1.600 x 900) WLED met TrueLife™
OPTISCH(E) STATION(S) - 8x dvd+/-rw-station inclusief software
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT - Killer™ Wireless-N 1103 - EUR
HOOFDBATTERIJ - 8-cel lithium-ion hoofdbatterij (63 Wh)
BEVEILIGINGSSOFTWARE - Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
DATASAFE ONLINE BACK-UP - DataSafe is al in uw beveiligingsplan geselecteerd
VERZENDINGSDOCUMENTEN - Verzendaccessoire: documentatie voor West-Europa

Alvast bedankt voor de reacties!
beetje vreemde vergelijking... een xps17 is een stuk goedkoper.. en krijg je meer hardware voor je euro's, een groter scherm..

de m14x is 14 inch, en 14vs17 inch zijn wel 2 heel anderre dingen..

als je de m17x tegen de xps zet, zou ik zeker voor de (ook instap) m17x gaan...

als je fan geluid en korte accuduur voor lief neemt, dan zou ik voor de xps gaan!
mooi 3d scherm, mooie alu behuizing,

als je lange accuduur belangrijk vind, en 14 inch groot genoeg.. alienware..

als je aan mij de keuze zou geven, zou ik de xps17 nemen

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:42:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb gezocht naar de "bekende kortingsacties" maar werd daar niet wijzer van. Heeft iemand een linkje oid waar dit concept wordt uitgelegd? Of bedoel je gewoon acties van de fabrikant?
in de link die iemand anders net voor je gezocht heeft, staat weer een link naar een sheet..
die sheet heeft bepaalde configuraties staan, met wat url tweaks e.d. ;)

de xps 15 :Inbegrepen bij uw systeem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
8x optisch dvd+/-rw-station
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Cover – Metalloid Aluminium
6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (Europees)
Services & Software
1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
Geen Accidental Damage-support
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar

via deze link: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1

899 euro, thuisbezorgd... als je die besteld via:
www.shopkorting.nl.
gaat daar nog bruto 7 procent vanaf (zal effectief een procentje of 5.5 a 6 zijn)
tevens zijn er geloof ik nog wel kortingsbonnen beschikbaar ?? maar dat zou je even aan darkstone moeten vragen.

dan heb je wel meteen de dikste config te pakken, met 8gb ram, de 2gb videokaart, en een SCHITTEREND 1080p rgb led display :9~ _/-\o_

hier heb je een directe link naar die sheet:
https://sheet.zoho.com/vi...8772348/Dell/prijzen.xlsx

[ Voor 3% gewijzigd door aron225 op 03-05-2012 18:59 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:40:
Hey dudes,

Simpel: fix je eisen. als je aankomt met een 14" en een 17", dan denk ik dat je je eisen nog niet geweldig hebt gedefineerd. Een 14" is mobiel, maar een 17" niet echt. Welk model het beste is hangt puur af van je eisen.

Wel vind ik de M14x een raar model. hij is eigenlijk te zwaar om als 14" door het leven te gaan. Maar de resolutie is weer te laag voor een 15". Als mobiele krachtpatser raad ik liever de pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed. Bij lange na niet zo goed gebouwd als de M14x. Maar het 1080p scherm en lagere prijs vind ik toch echt een stuk meer waard.

Ten slotte geld dat je altijd nog even kan wachten. Dell komt met een XPS 15 en/of de opvolger van de mislukking XPS 15z met GT640m of 650m. en dat lijkt mij voor de prijsbewuste mobiele gamer eigenlijk een betere keuze. Datzelfde gaat op voor de asus N56 die binnenkort schijnt te komen. Anandtech was er best tevreden over: http://www.anandtech.com/...ge-and-asus-n56vm-preview.
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:42:
[...]

De bekende kortingsacties staan min of meer in de sheet. Die rekent de actuele prijs (give or take de verzendkosten) uit. Je kan er het beste gewoon vanuitgaan dat de sheet klopt, anders ben je even bezig.
aron225 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:56:
dan heb je wel meteen de dikste config te pakken, met 8gb ram, de 2gb videokaart, en een SCHITTEREND 1080p rgb led display :9~ _/-\o_
Het is B+RGled, wat niet veel meer is dan een fancy naam voor Wled: blauwe ledjes wat wat filers eroverheen om wit licht te maken. RGBled werkt toch echt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik dacht echt dat het een rgb led scherm was..

anyhow, het is 1 van de mooiste schermen die i heb gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
aron225 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:45:
[...]

heb jij zelf, persoonlijke ervaring met de clevo machines?
weleens 1 gehad? of vastgehouden?

of heb jij weleens de m17x vastgehouden NAAST een 17 inch clevo machine?

ik denk het niet? en dat je daarom twijfelt?

wat is er mis met de 3610? ding is meer dan snel zat...
de 7970 is de snelste gpu voor notebooks op dit moment..
Nee, nog nooit een Alienware of Clevo in m'n handen gehad. Maar eerlijk gezegd maak ik me daar niet echt druk over. Ik gebruik nu een Asus X71SL 17" laptop die ook niet bepaald solide is, en daar stoor ik me niet echt aan. De Clevo's zien er al steviger uit dan wat ik nu heb, dus dat gaat voor mij geen factor zijn. En de reden dat ik graag de iets hoger geschaalde CPU zou willen is, zoals ik al noemde, dat hij een jaar of 3-4 mee zou moeten. Ik heb bij de aanschaf van een PC al eens de fout gemaakt om de 'laagste' optie te nemen hoewel die op dat moment ook snel zat was. Maar een jaartje later liep ik al tegen limieten aan en ben ik gaan overclocken :P.
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:23:
Nu weet ik waarom de i7-3820QM zo duur is..

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Deze configuratie heeft er standaard een.

€ 1,627 met i7-3820QM, HD7970M, 8GB RAM en 1080p scherm, in combinatie met de epp truuk. Hey aron, ik zou je bestelling cancellen en deze nemen...
Kijk, dat lijkt er meer op. Dan steek ik er zelf voor €40-50 8GB RAM bij indien nodig, en een SSD en klaar is Kees. Helaas zal ik ook nog even moeten wachten (iets met loonstrookjes enzo :P). Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over die CPU discussie, ik krijg opeens flashbacks. Een hele lange tijd terug kon ik kiezen tussen een T6400 en een P8600. De verschillen:

tdp 35W vs 25W
2.0Ghz vs 2.4Ghz (20% sneller, en wat extra cache?)
Wel virtualisatie vs geen virtualisatie

Dat kostte destijds €100 en er werd mij aangeraden dat alleen te doen wanner virtualisatie belangrijk was.

Anno 2012, ik pak even de gemiddelde prijzen tussen de i7-3610QM en i7-3720QM, dan is het verschil ongeveer 150 euro. Daarvoor krijg je:
<10% sneller.
vt-D ondersteuning. Wat nutteloos is in een laptop (imho)

Ofwel, je betaalt meer, voor minder pluspunten, van iets wat sowieso al alleen een goede deal was vanwege een bepaalde feature. Tenzij het belachelijk goedkoop is (zoals in de M17x daarboven): neem gewoon de goedkoopste CPU met een acceptabele hoeveelheid cores en features. Je kunt over het algemeen beter je storage upgraden dan je geld in een snellere CPU stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat betreft de CPU discussie, in mijn eigen zoektocht kwam ik op notebookcheck.net een mooie review van de Ivy Bridge processoren tegen. Conclusie:
Our favorite chip of the Ivy family is the Core i7-3610QM. The performance loss is measurable, but not really noticeable, and should be considerably cheaper. Particularly price-conscious buyers should take a look at discontinued Sandy Bridge machines or wait for the launch of dual core models expected in early summer.

[ Voor 34% gewijzigd door DarkFly op 04-05-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 17:30
Ik ben op zoek naar een notebook die mijn desktop moet gaan vervangen.

Budget: 1500€ (iets meer mag, maar geen 2000€)
Ik gebruik de laptop voor gamen (niet super intensieve spellen), kantoor werkzaamheden, photoshop, illustrator, dreamweaver. Ik wil alles tegelijk kunnen draaien en niet lang hoeven wachten. Voor mijn werkzaamheden kan het zo zijn dat ik dagelijks op 1 tot 4 locaties moet werken. Mobiliteit is enigszins belangrijk, maar niet super (auto in, auto uit).

Mijn huidige laptop is een HP G62 (waar ik niet mee game), mijn huidige pc is een AMD Phenom X4 955 met een 4870. Beide vind ik na een frisse windows installatie snel genoeg. Dan weten jullie ongeveer waar ik tevreden mee ben.

Ik wil dat het systeem zo'n 3 tot 4 jaar mee gaat. Een alienware is voor mij absoluut geen optie omdat mijn laptop er degelijk uit moet zien.

Mijn voorgestelde config:
http://www.xnotebooks.nl/...rminator-iv15-gtx670.html

Met een Samsung 830 256 GB SSD. Totaalprijs is €1.448

Of een
http://www.xnotebooks.nl/.../destiny-iv15-gtx675.html

Met een Samsung 830 256 GB SSD. Totaalprijs is €1.618

Zal dit voldoende zijn? Ik lees bijvoorbeeld berichten dat een setup met de HD7970 ongeveer hetzelfde gaat kosten en de prestatiewinst 40% is. Ook al gebruik ik dat nu niet direct, ik vind dat wel het wachten waard (1 maand heb ik gelezen).

Ik kan geen beslissing maken omdat ik allergisch ben voor geld betalen voor iets dat niet nodig is en niet nodig zal zijn. Voor mij is dat bijvoorbeeld een upgrade naar een i7 3820QM. Of teveel betalen voor een SSD upgrade.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
de eerste optie valt af..
gewoon door het keyboard..
nu zullen er mensen zijn die zeggen: mwah, het is niet zo erg... maar ik heb nu een half jaar dat keyboard (met numeriek gedeelte dan, in 17inch)
en dat is schandalig, dat ze die durfen te verkopen!

de 2e optie heeft een nieuw keyboard, en zou iets beter zijn (nog steeds niet meer dan redelijk, voor zover ik het heb gelezen, en de layout is nog steeds idioot)

weet je zeker dat je, proffesioneel, zoiets wilt hebben??
ik zou zoiezo op de eerste, geen hele dag gaan werken (ik heb hem net aan de kant gelegen, omdat ik er na een uur al zat van ben)

alienware is buiten het flashy uiterlijk (wat reuze mee valt als je alle ledjes uit zet), gewoon te groot en te zwaart in 17 inch formaat neem ik aan?
en de m14x levert gewoon niet genoeg power voor het gewilde doel..

het spijt me om te zeggen, maar in de cathegorie: degelijk, goed kb, mobiel genoeg, is er niets met een degelijke grafische kaart e.d.

beste optie is de destiny van xnb dan, maar ga GOED na, of je wel proffesioneel bezig wilt zijn, met een vreemd keyboard layout, en een "matige" aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
@aron225, bedankt voor je input, dit is zeker bruikbaar.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat de toetsenbord layout anders was en dat het toetsenbord zo'n drama is.

Het probleem met de Alienware is dat ik echt absoluut niet met zo'n apparaat op bezoek bij de klant kan komen. Niet omdat de klant dat vindt, maar omdat ik dat zelf vind. Ik vind het onprofessioneel en ongepast staan. Echt goede argumenten heb ik er overigens niet voor.

Meestal gebruik ik een ander toetsenbord, muis en monitor, maar de notebook moet natuurlijk wel gewoon degelijk zijn.
Hoe kan ik eigenlijk reviews van de XNB vinden? Ik heb gezocht op de namen maar kan niets vinden.
En is er geen "normaal" toetsenbord beschikbaar voor deze laptops?

Waar ik eigenlijk op hoopte is dat iemand zou zeggen dat als ik contact opneem met Dell dat ik een 15z vol zou kunnen stoppen met de features die ik nodig heb. Maar helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
voor dell moet je even kijken in de sheet die darkstone heeft gemaakt, hier zijn o.a. de laagste prijzen te vinden.. ik geloof dat de 15z ook zo zijn flaws had..

nee, het chicklet keyboard is DRAMATISCH! ( maar dat is mijn mening, overall mening bij iedereen is negatief, zoiezo van mensen die hem langer als 3 dagen hebben gehad)..
clb heeft een revies hier geschreven in dit bewustte topic geloof ik, maar die is niet echt objectief (die vond het keyboard voldoen.. maar die heeft hem niet langer dan een maand gehad.. ik heb zo een zelfde kb nu een jaar ofzo)

het nieuwe backlit keyboard heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik heb een review gelezen dat die ook niet geweldig was.. ('matig')
het keyboard layout is gewoon vreemd, ook op het nieuwe keyoard (zonde!)

mijn clevo had ook een tot het bot versleten touchpad na een halfjaar/jaar (en ik gebruik regelmatig een muis)

probleem met de xps-en is, dat ze grafisch nooit zo snel zullen zijn als de alienwares/destiny's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
aron225 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:47:
clb heeft een revies hier geschreven in dit bewustte topic geloof ik, maar die is niet echt objectief (die vond het keyboard voldoen.. maar die heeft hem niet langer dan een maand gehad.. ik heb zo een zelfde kb nu een jaar ofzo)
No offense, maar je klinkt zelf ook niet echt objectief ;). Ik kom pas net kijken in dit topic en in de game-notebooks markt, maar uit je posts die ik tot dusver heb gezien blijkt dat je duidelijk heel veel waarde aan bouwkwaliteit hecht. Er zijn echter zat mensen die met minder al tevreden zijn.

Bijvoorbeeld voor keyboards; sommige mensen zweren bij hun 20-30 jaar oude IBM mechanisch keyboard, anderen hebben liever een Microsoft keyboard van €15 met laptop-style toetsen. Ik zie eerlijk gezegd aan de layout van de Clevo toetsenborden niet zo gek veel vreemds, mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
Ik heb zojuist de foto's bekeken van beide laptops, beide hebben alle toetsen hetzelfde als mijn huidige laptop en keyboard

Ik heb thuis nog dit keyboard, deze vind ik super: pricewatch: Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty)
Is de XNB van dezelfde kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
het is meer, dat ik nu dat ding bijna een jaar heb, en dat het keyboard een factor 3 a 4 keer slechter is, als mijn acer 6530g die uit 2009 komt, en toen al een middenmoter was..

een positieve review schrijven over je eigen spullen is niet zo moeilijk.. kritisch kijken naar de spullen, en toegeven dat het echt niet goed is.. is een 2e..

de layout van de gewone plank is inderdaad niet heel gek, maar kijk eens naar de maat van de enter toets onder het touchpad, of de shit knoppen.. of de home/end en dat soort toetsen, daar klopt geen hout van..

ik ben erg objectief, ik geef toe, dat ik toen een verkeerde keuze heb gemaakt, en probeer hier anderre mensen voor te lichten hierover..

ik vin dhet vooral on acceptabel, dat elke toets een andere weerstand/gevoeligheid heeft...

in de eerste 2 maanden dacht ik ook: er is toch niets mis mee? en de layout is een kwestie van wennen, maar na een periode van gebruik, is de kwaliteit van het toetsenbord, VER onder de noemer: acceptabel, in mijn opinie,

wat jullie daar mee doen, moeten jullie zelf weten, maar ik heb in ieder geval gezegd, dat het keyboard, 1 van de slechtste, zoniet DE slechtste is , in notebook land..

maar zo zijn er meer (sony die in zijn budget lijn wel knappe toetsenborden stopt, maar de duurderre versies, ook een niet zo best keyboard stopt)

en zo heeft alienware ook eeen aantal minpunten (neem bijvoorbeeld het gewicht, wat erg hoog ligt, en voor sommige het te flashy uiterlijk)

de veel geprezen dell xps17, heeft bijvoorbeeld een herrie makende koeling, exemplaren met slechte usb3.0 ondersteuning.

clevo's hebben het brakke keyboard, en de niet al te beste bouw kwaliteit..

zo heeft ieder merk iets, maar het clevo keyboard blijft voor mij een reden om deze (voor mij in ieder geval) kosten wat het kost, te vermijden .

dit is allemaal persoonlijke mening, en mischien ben ik inderdaad wel een zeikerd, maar ik vind dat als je een laptop koopt in dit segment , en hij 1500+ euro mag kosten, er wel een degelijk keyboad in zit, een goed scherm, een knappe bouwkwaliteit e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

aron225 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:23:
dit is allemaal persoonlijke mening, en mischien ben ik inderdaad wel een zeikerd, maar ik vind dat als je een laptop koopt in dit segment , en hij 1500+ euro mag kosten, er wel een degelijk keyboad in zit, een goed scherm, een knappe bouwkwaliteit e.d.
Als je 1500 euro betaalt en je hebt er een dikke i7, GPU en dergelijke in zitten is het dan wel echt redelijk om ook nog eens goede bouwkwaliteit te verwachten? Het is dat alienware het wel doet, maar eigenlijk is dat toch wel speciaal lijkt me.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik vind dat je dat zeer zeker mag verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoofTurkey schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:53:
[...]

Als je 1500 euro betaalt en je hebt er een dikke i7, GPU en dergelijke in zitten is het dan wel echt redelijk om ook nog eens goede bouwkwaliteit te verwachten? Het is dat alienware het wel doet, maar eigenlijk is dat toch wel speciaal lijkt me.
Het punt is dat clevo laptops verkoopt van €1500 met dikke specs, die slechter zijn in alles (accuduur, bouwkwaliteit, toetsenbord, features, slijtvastheid, fangeluid) dan laptops van €750. En nee, dat is geen overdrijving. De input devices zijn gewoon dramatisch, en dat is leuk als hij €200 goedkoper is als een vergelijkbare notebook die dat wel goed doet. Je bent niet €200 goedkoper uit, je bent duurder uit dan een vergelijbare alienware. En ja, dan vind ik het gewoon een waardeloze keuze.

Specs zijn leuk, maar niet alles. Bij mijn laptop stellen de specs niets meer voor, het is bijna netbook niveau. Toch ben ik er nog altijd blij mee, omdat het scherm/toetsenbord/prijs/accuduur destijds alles wegblies wat je kan krijgen. Tegenwoordig is er iets meer keus, maar niet veel meer.

Ik had een tijd zo'n clevo, gratis, en ik krijg bijna nog dezefde dag de neiging dat ding door het raam te gooien. Het fangeluid en toetsenbord en touchpad zijn gewoon dramatisch, en dat voor een laptop die heel wat duurder en nieuwer is dan mijn trouwe studio 15... Aan de performance ga je je met een SSD niet direct irriteren. Maar aan een slecht toetsenbord en scherm wel.

En zeker als je niet een echte gamer ben... Dan is een clevo wel het laatste wat je wil kopen. Op dit moment zijn de XPS 17 en 15 goede keuzes, aangevuld met de HP dv6 (iets duurder en mindere bouwkwaliteit, betere GPU) en sony SE (50% lichter, minder prestaties) een betere keuze. En als je toch €1600 wilt uitgeven, dan zijn de zakelijke notebooks (latitude) en asus G55 en G75 ook redelijk. Al heb je met de asus een vergelijkbaar probleem als met de clevo's: De alienware M17x is zo goed geprijsd, je kan er nauwelijks meer omheen in het high-end segment. De laatste keet dat ik het controleerde betaalde je voor de M17x zo'n 20 a 30% meer dan voor de G75, tegen een 100% snellere grafische kaart. Dat tikt wel aan.
Propane schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:12:
[...]
No offense, maar je klinkt zelf ook niet echt objectief ;). Ik kom pas net kijken in dit topic en in de game-notebooks markt, maar uit je posts die ik tot dusver heb gezien blijkt dat je duidelijk heel veel waarde aan bouwkwaliteit hecht. Er zijn echter zat mensen die met minder al tevreden zijn.
Eens, maar er is een groot verschil tussen een matige notebook, zoals ik de dv6 en M14x zie, en een notebook met serieuze kwaliteitsissues. De XPS 15z valt haast uit elkaar als je er naar kijkt, de palmrest van de N55 is finaal weggesleten bij sommigen, en dat ding is nog geen jaar op de markt. En een aantal acers en MSI's zijn ook van de categorie: hoe had dit ooit de markt kunnen bereiken? Ik reken de clevo's tegenwoordig tot de laatste groep. Er is gewoon niets aan wat ook maar enigzins een voordeel bied tegenover de concurrentie in hetzelfde prijssegment...
Bijvoorbeeld voor keyboards; sommige mensen zweren bij hun 20-30 jaar oude IBM mechanisch keyboard, anderen hebben liever een Microsoft keyboard van €15 met laptop-style toetsen. Ik zie eerlijk gezegd aan de layout van de Clevo toetsenborden niet zo gek veel vreemds, mis ik iets?
Het numpad is non standaard, de aanslag is (imo) heel slecht. En de spatie doet het niet als je te veel naar de zijkant klikt. Of zie gewoon reviews:
http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested low-end
http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo
http://www.anandtech.com/...-laptop-for-under-a-grand
http://www.anandtech.com/...dates-to-asus-g7-series/6
http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge

...voor zover de laptops in deze post door fatsoenlijke sites zijn gereviewd. /me rekent tegenwoordig alleen anandtech en t.net onder 'fatsoenlijke sites' :P

En ja dat is de low end versie. Ik dacht dat anandtech ook en high-end review had. Namelijk http://www.anandtech.com/...clevo-p170hm-geforce-485m. Maar dat is de P170HM zie ik, en in nederland wordt alleen de W170** verkocht, en die schijnt een stuk minder te zijn. Volgens mij heeft anandtech geen W170 review.
nvm, klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
lekker he ? dat stoom afblazen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:54:
[...]

Het punt is dat clevo laptops verkoopt van €1500 met dikke specs, die slechter zijn in alles (accuduur, bouwkwaliteit, toetsenbord, features, slijtvastheid, fangeluid) dan laptops van €750. En nee, dat is geen overdrijving. De input devices zijn gewoon dramatisch, en dat is leuk als hij €200 goedkoper is als een vergelijkbare notebook die dat wel goed doet. Je bent niet €200 goedkoper uit, je bent duurder uit dan een vergelijbare alienware. En ja, dan vind ik het gewoon een waardeloze keuze.

Specs zijn leuk, maar niet alles. Bij mijn laptop stellen de specs niets meer voor, het is bijna netbook niveau. Toch ben ik er nog altijd blij mee, omdat het scherm/toetsenbord/prijs/accuduur destijds alles wegblies wat je kan krijgen. Tegenwoordig is er iets meer keus, maar niet veel meer.

Ik had een tijd zo'n clevo, gratis, en ik krijg bijna nog dezefde dag de neiging dat ding door het raam te gooien. Het fangeluid en toetsenbord en touchpad zijn gewoon dramatisch, en dat voor een laptop die heel wat duurder en nieuwer is dan mijn trouwe studio 15... Aan de performance ga je je met een SSD niet direct irriteren. Maar aan een slecht toetsenbord en scherm wel.

En zeker als je niet een echte gamer ben... Dan is een clevo wel het laatste wat je wil kopen. Op dit moment zijn de XPS 17 en 15 goede keuzes, aangevuld met de HP dv6 (iets duurder en mindere bouwkwaliteit, betere GPU) en sony SE (50% lichter, minder prestaties) een betere keuze. En als je toch €1600 wilt uitgeven, dan zijn de zakelijke notebooks (latitude) en asus G55 en G75 ook redelijk. Al heb je met de asus een vergelijkbaar probleem als met de clevo's: De alienware M17x is zo goed geprijsd, je kan er nauwelijks meer omheen in het high-end segment. De laatste keet dat ik het controleerde betaalde je voor de M17x zo'n 20 a 30% meer dan voor de G75, tegen een 100% snellere grafische kaart. Dat tikt wel aan.

[...]
Eens, maar er is een groot verschil tussen een matige notebook, zoals ik de dv6 en M14x zie, en een notebook met serieuze kwaliteitsissues. De XPS 15z valt haast uit elkaar als je er naar kijkt, de palmrest van de N55 is finaal weggesleten bij sommigen, en dat ding is nog geen jaar op de markt. En een aantal acers en MSI's zijn ook van de categorie: hoe had dit ooit de markt kunnen bereiken? Ik reken de clevo's tegenwoordig tot de laatste groep. Er is gewoon niets aan wat ook maar enigzins een voordeel bied tegenover de concurrentie in hetzelfde prijssegment...

[...]
Het numpad is non standaard, de aanslag is (imo) heel slecht. En de spatie doet het niet als je te veel naar de zijkant klikt. Of zie gewoon reviews:
http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested low-end
http://www.anandtech.com/...-laptop-for-under-a-grand
http://www.anandtech.com/...dates-to-asus-g7-series/6
http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge

...voor zover de laptops in deze post door fatsoenlijke sites zijn gereviewd. /me rekent tegenwoordig alleen anandtech en t.net onder 'fatsoenlijke sites' :P

En ja dat is de low end versie. Ik dacht dat anandtech ook en high-end review had. Namelijk http://www.anandtech.com/...clevo-p170hm-geforce-485m. Maar dat is de P170HM zie ik, en in nederland wordt alleen de W170** verkocht, en die schijnt een stuk minder te zijn. Volgens mij heeft anandtech geen W170 review.
Did not see that one coming :/ . Maar ik bedoelde dus dat AlienWare eigenlijk belachelijk goede prijzen hanteert en dat je voor dat geld eigenlijk de bouwkwaliteit er als 'free gift' bij krijgt, want in een goede behuizing (met alles erop en eraan, zoals scherm en speakers) gaat toch wel wat geld zitten (zeker als je het omrekent naar wat je er als consument voor zou moeten betalen als je laptops zelf zou kunnen bouwen zoals je dat kunt met desktops). Maar ja, je moet als BTO ook geen poepkwaliteit leveren in laptops boven de 1000 euro, al is dat om de prijs te drukken met dat soort specs, want uiteindelijk worden ook je klanten er niet blijer van.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aron225 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:07:
lekker he ? dat stoom afblazen ? ;)
Ik blaas geen stoom af. Ik probeer objectief te blijven. Als stoom afblazen de insteek was zou ik het reageren uitstellen tot een latere datum ;)
Propane schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:12:
[...]
Nog even hierover, dat heb ik aron ook wel eens gemeld. Maar later dacht ik: hij is erg negatief, maar hoe zou dat komen, denk je?

Je mag negatief zijn wat je wil, of positief zijn als je dat leuk vind. zo lang je dat maar kan beargumenteren. Je moet niet zozeer kijken naar de mening, maar naar de argumenten. Vroeger op school kreeg je toch ook geen punten voor een open vraag zonder beargumentering?
Maar ja, je moet als BTO ook geen poepkwaliteit leveren in laptops boven de 1000 euro, al is dat om de prijs te drukken met dat soort specs, want uiteindelijk worden ook je klanten er niet blijer van.
Dat zou je zeggen ja. Maar alienware heeft in het verleden ook zat troep verkocht, en de vroegere vostro lijn was dramatisch. Evenals de dv6 van een paar jaar terug Ik haat dat onduidelijke nummerschema van HP en vorig jaar de sony E en F series. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, maar al deze merken bestaan nog steeds, en ik zie toch regelmatig de termen "nooit meer een hp/dell/bto/sony" langskomen. Dat geldt voor alle merken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:35:

Dat zou je zeggen ja. Maar alienware heeft in het verleden ook zat troep verkocht, en de vroegere vostro lijn was dramatisch. Evenals de dv6 van een paar jaar terug Ik haat dat onduidelijke nummerschema van HP en vorig jaar de sony E en F series. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, maar al deze merken bestaan nog steeds, en ik zie toch regelmatig de termen "nooit meer een hp/dell/bto/sony" langskomen. Dat geldt voor alle merken.
Hoog tijd voor serieuze concurrentie, oftewel tweakers moeten voortaan net zo makkelijk een eigen laptop kunnen bouwen als dat met desktops gaat :P . Dan kun je zelf kiezen hoeveel je over hebt voor een goed scherm, tobo, speakers, etc. En dan ben je naderhand ook niet boos op de fabrikant, want jij bent het dan die er een budget tobo in heeft gezet ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb zat punten, om mijn negativiteit te be argumenteren hoor!
- een mousepad die doorgesleten is na een half jaar
- een palmrest die zichtaar mee veert bij gewoon tik werk
- sinds vandaag (iig vandaag gemerkt) cpu die 62+ graden idle't
- een gpu die niet wil switchen (nvidia gt555 / optimus)
- een BAKSTEEN van een lader (die tevens maar 120 watt oid output heeft)
- een 17 inch glare scherm, wat niet meer dan redelijk is (chi-mei)
- een keyboard die ELKE key een andere feedback geeft, sommige toetsen waar je ECHT hard voor moet drukken..

dan blijft er mijn inziens weinig positief's over?

het grootste verschil is, dat ik mijn beoordeling betrek op mijn persoonlijke gebruik..

en daarin is de clevo machine, de een na slechtste koop die ik gedaan heb.....
op 1 staat de packard bell tj65, me zusje en haar vriend hadden er allebei 1 gekregen van de familie (niet mijn kant van de familie)

beiden laptops hadden dezelfde euvel's.. gewoon grote design fouten (aan/uit knop in het scharnier, met slechte plastic constructie)... en ook die hadden beroerde build qualitiy, maar die vallen onder de noemer: budget notebooks.. en daar vind ik een niet zo heel goede bouwkwaliteit, geen bezwaar..

net als deze acer 6530g.. ook niet uitstekend gebouwd (nog steeds is alles 5x degelijker als de clevo).. maar gewoon voo rhet segment toen, goed genoeg!!

[ Voor 38% gewijzigd door aron225 op 04-05-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ben niet objectief dus ik zeg hier maar niks meer :)
Je had ook gewoon m'n link erbij kunnen pakken, zodat mensen zelf kunnen lezen wat ik er van vind..? :Y

Heb hier een IV15 staan met de GTX675 en vernieuwde toetsenbord dus als je vragen hebt, ask them...
Heb 'm nu een half uurtje uitgepakt en het toetsenbord is toch wel van een heel ander kaliber dan wat ik had.

EDIT: Contact opgenomen met XNB, voordat ik er heen ging...
Kwestie van toetsenbord eruit (had m'n RAM eronder laten plaatsen, zodat ik via de onderkant zelf makkelijk 2 geheugenmodules kon plaatsen) maar de flatcable zat niet heel goed (aangedrukt) wat ik net zelf heb gedaan d:)b Weinig tijd om vandaag verder te kijken, maar op het eerste gezicht is m'n problem solved :) Nice!

Die backlight keyboard is wel echt hele toffe shit man:
XNB keyboard
Keuze voor: uit/ donkerblauw / rood/ roze/ groen/ lichtblauw/ geel/ wit (wat meer lila / lichtpaars is)

Scherm is weer een topper (heb het matte 95% gamut scherm), snelheid is subliem (i7 / 8GB RAM / SSD) en de bouwkwaliteit is imho hetzelfde als ik had... Speakers heb ik nog niet goed naar geluisterd, maar klinkt ook gewoon weer goed uit een laptopje... Nu nog maar is wat nieuwe drivers installeren, want HDD/SSD swap werkt goed, maar moet wel wat nieuwe drivers installeren natuurlijk :) Nu dus 4 USB-poorten ipv 5 op de oude barebone, maar wel een Displayport (die ik nooit gebruik maar toch), een grijze DVI-poort :+ & mSata :)

Oftewel dat toetsenbord moet gefixed worden, dan ben ik blij...

EDIT: De cardreader is 'n tikkeltje anders dan bij de 'oude', positief, de gehele SD-kaart kan in de laptop!
En de laptop ligt nu al 5 kwartier op m'n schoot en staat op 70% accu, dat is ook wel stukken beter _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 05-05-2012 13:56 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
subtiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
blij dat je blij bent..
maar dat toetsenbord... is in grote lijnen precies wat ik heb met mijn chiclet keyboard..
dat begon pas na een paar maanden, ik hoop dat jij meer geluk hebt!

die interface van dat programma zuigt wel zeg! daar hadden ze iets veel mooiers van kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De interface boeit niet. Daar is over een maand vast al een open source variant van die meteen alienFX implementeert:
http://www.anandtech.com/...h-ivy-bridge-and-new-gpus
(extra lichteffecten tijdens games. Bijvoorbeeld een rode flits als je geraakt wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ach ik ben toch niet objectief :)

En die interface boeit me inderdaad niks... staat nu toch op 1 kleur ingesteld...
Leuk dat je kan 'dancen' ofzo, maar dat is leuk voor in een showroom, niet echt functioneel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:35:
[...]

Nog even hierover, dat heb ik aron ook wel eens gemeld. Maar later dacht ik: hij is erg negatief, maar hoe zou dat komen, denk je?

Je mag negatief zijn wat je wil, of positief zijn als je dat leuk vind. zo lang je dat maar kan beargumenteren. Je moet niet zozeer kijken naar de mening, maar naar de argumenten. Vroeger op school kreeg je toch ook geen punten voor een open vraag zonder beargumentering?
Het was dan ook niet direct negatief bedoeld. Meer omdat hij CLB 'niet objectief' noemde terwijl die net zo goed uit (weliswaar kortere) ervaring spreekt. Dat ging over een toetsenbord. Ik heb geen half jaar nodig om een mening te vormen over een toetsenbord, dus of iemand nou na 3 weken of na 3 maanden zegt dat het een redelijk toetsenbord is maakt voor mij geen verschil :).

Dan weer verder ontopic. Darkstone, die configuratie link met een 3820QM die je eerder postte, daar staat een korting bij van €240, geldig tot 10 mei. Is dat iets wat je met via link krijgt en met een andere link na 10 mei ook nog beschikbaar is of is het echt iets tijdelijks? Ik baal een beetje, wil hem wel bestellen maar ik zal even moeten wachten op m'n loon. Wil geen geld uitgeven dat ik nog niet heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doorgaans blijven dezelfde aanbiedingen een maand or-so. Maar niet altijd. maar laten we eerlijk zijn, zo boeiend is die processor nu ook weer niet, ik zou me dan ook niet te veel zorgen maken over de specificaties volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Inderdaad :) Er zijn al weinig mensen die denk een 3610/12 upgraden naar 'n 3720, laat staan 'n 3820 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Enkeltje prullenbak is het voor sommige posts hier. Laat het kinderachtige achterwege a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Forse prijzen zeg... 1600 euro voor een 17,3" / Full HD / 1x 750GB HDD / 8GB... |:(
En dan 2x750GB HDD voor 1900 euro, wel met 4GB RAM extra... En voor 2200 euro weer 4GB RAM + SSD >:)

Nou O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat vind ik ook. Doe maar €300-600 ervanaf, en dan kunnen we praten in vergelijking met de M17x of zelfs maar MSI's sandy-bridge line-up.

On a side note. Ik denk dat ik maar een leuk scripje ga maken wat elke dag de nieuwe prijsvermeldingen zoekt. Dat is vast handig. Even kijken hoe dat het makkelijkste kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
Ik wil jullie bedanken voor de goed beargumenteerde meningen.
Als de kermislichten van de Alienware uitstaan, is deze inderdaad een stuk minder kitscherig.

Ik heb de volgende opstelling:
http://configure.euro.del...odel_id=alienware-m17x-r4
Met de volgende aanvulling:
HD7970
1920x1080 scherm (ipv 1600x900)
8gb geheugen

En eigenlijk wil ik nog een SSD erin, echter zijn de prijzen hier astronomisch hoog.
Ik kom op een totaal van 1562 Euro.
Alles wat ik wil erin en voor een leuk bedrag. Echter zie ik de korting niet, hoe krijg ik die? (zelfs via de sheet krijg ik de korting niet :( )

[EDIT] om 1 of andere reden is de BTW nu uitgeschakeld. Ik zie net staan, exclusief BTW...

Dat betekent dus dat mijn setup 1859 Euro zal kosten. Dat is te duur.

In de vorige posts zag ik zulke alienware's voor 1575 euro weg gaan, doe ik iets fout?

[ Voor 16% gewijzigd door Angilo op 05-05-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je bestelt nu zakelijk. Het is goedkoper om hem als consument te kopen. Bovendien heb je dan meer rechten: zoals de wet koop op afstand en een hele rits conformiteitsregels.

http://configure.euro.del...odel_id=alienware-m17x-r4 is dat, er gaat nog 8% af als je doorklikt naar je mandje. Dat de de variant met i7-3820QM en blu-ray, die maar euro's duurder is dan die met i7-3610QM.. Je komt op de juiste prijs als je http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell toepast. Je krijgt dan 5.88% (7%, ex btw) cashback.

Een SSD kan je er beter zelf inzetten. Op dit moment zijn de M4 verreweg het beste geprijsd. De samsung 830 zou ook een optie kunnen zijn. Er kunnen zonder problemen 2 schijven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
Duidelijk.
Ik vind laptops overigens erg lastig en verwarrend, de 7970M schijnt geenszins vergeleken te kunnen worden met een 7970 die in een normale computer gaat. Ook wel begrijpelijk, maar ik heb geen idee waar ik 'm dan wel mee moet vergelijken.

Ik wil een laptop zodat ik alles maar op 1 apparaat heb staan, ipv 2 verschillende apparaten en dan dmv dropbox synchroniseren.

De laptop komt in totaal op 1650 Euro met alle kortingen, dat is toch een leuk bedrag voor zo'n laptop!
Nu nog een handtekening eronder van de vrouw... Het aller lastigste gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
hoezo ? mijn vrouw betaalde gewoon mee ;) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
Dat heb je goed voor elkaar.
Ik zal waarschijnlijk nog 200 euro bij de laptop op moeten tellen vanwege de bloemen en het etentje dat ik nodig ga hebben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Angilo schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:45:
Duidelijk.
Ik vind laptops overigens erg lastig en verwarrend, de 7970M schijnt geenszins vergeleken te kunnen worden met een 7970 die in een normale computer gaat. Ook wel begrijpelijk, maar ik heb geen idee waar ik 'm dan wel mee moet vergelijken.
Starting at the high end, AMD will have the 7900M series. Note that there will be more than one part for each family, but AMD is currently providing the configuration for the highest performance parts in each category. At the top, the HD 7970M uses a fully enabled Pitcairn core. The GPU clock is 850MHz compared to 1000MHz (stock) on the desktop HD 7870, but surprisingly AMD is going whole hog on the RAM and featuring 2GB of 4.8GHz GDDR5. That makes the 96GB/s bandwidth of NVIDIA’s GTX 580M/675M positively pale in comparison, and we’d wager the GPU performance will easily reclaim the mobile performance crown—at least until NVIDIA launches the inevitable GTX 680M, but we don’t know when that will be. Going by the core clocks, the HD 7970M should be about 15% slower than the HD 7870, and given the fact that no consumer laptops have yet shipped with an LCD resolution above 1920x1200, you can look at our HD 7870 benchmarks and subtract 15% to get a pretty good idea of how the HD 7970M will perform.
http://www.anandtech.com/...00m-and-7900m-mobile-gpus

Dat is al jaren zo. Vroeger waren de mobiele chips gewoon de desktop parts maar dan veel lager geclockt, maar tegenwoordig zitten er ook minder shaders/geheugenbandbreedte in dan vergeleken met de gelijknamige desktop parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:02:
Forse prijzen zeg... 1600 euro voor een 17,3" / Full HD / 1x 750GB HDD / 8GB... |:(
En dan 2x750GB HDD voor 1900 euro, wel met 4GB RAM extra... En voor 2200 euro weer 4GB RAM + SSD >:)

Nou O-)
Ik ben opzoek naar een mooie game laptop en zat juist te kijken naar de €1600 uitvoering van de GT 70. Maar als ik zo naar uw post kijk is dit geen goede keuze? :'(

Als ik bijvoorbeeld Alienware neem wat ik persoonlijk erg lelijke laptops vind, lijkt het wel of ik altijd veel duurder uit ben. En met al die keuzes wil ik altijd beter en nog beter omdat het soms lijkt dat de standaard versie slecht is? Juist omdat ze zoveel opties bieden, en ik maar tot ongeveer 1600 kan upgraden kan ik nooit kiezen.

HP laptops vind ik mooi maar voor game speccs zijn ze te duur. BTO laptops vertrouw ik niet haha en Asus G74/73 versies staan hier in de mediamarkt en vind ik ook gewoon te lelijk.

Men nieuwe laptop moet ff mee en moet zeker nieuwe Games op max dan niet ultra settings aankunnen, met een max van 1600 euro:) Tips iemand? Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als er een notebook is die absoluut gruwelijk geprijsd is, dan is het wel de M17x:
Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"
Als dat buiten het budget is, dan kom je het verste met of de XPS 17 (€808, GT555m) of MSI/medion met GT570m of GT670m. Die 2 GPU's zijn exact hetzelfde. Zie de pricewatch, uit het hoofd is de medion (of MSI. Het is dezelfde laptop, maar met een andere kleurtje) variant met i7-2670QM €1250-ish.

Voor alles wat in de buurt komt van de prijs van de alienware, is de alienware gewoon een no-brainer. De prijs is gewoon te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Alienware ziet er inderdaad gewelig uit. Maar is de MSI dan ook echt af te raden? Daarnaast vraag ik me ook af hoe alienware aanvoelt. Ik heb graag een wat solidere laptop. die niet als "plastic"aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bouwkwaliteit is zeker beter dan de MSI en clevo's. En waarschijnlijk gelijk aan de G74. Maar er komt zo weinig over die notebook voorbij dat dat niet direct te zeggen is. Probeer de reviews:

http://www.anandtech.com/...-msi-gt680r-mobile-gaming
http://www.anandtech.com/...updates-to-asus-g7-series

..van de vorige generatie. Maar volgens mij is er 4x bijna niets veranderd. Het groostste nadeel van de msi vind ik zelf het scherm: een mat 17.3" scherm is bijna per definitie kut, en de 15.6" doet het meestal niet beter, daar word door msi(en medion, maar da's zo goed als hetzelfde) meestal een budgetpaneel gebruikt met een hoge resolutie.

Edit: lees wel even http://forum.notebookrevi...tling-798mhz-how-fix.html voordat iemand de G75/G75 koopt..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Alles met een mat chi-mei panel wil je vermijden..
Het glare chimei panel is redelijk.

Beter gebouwd als die alienware vind je ze bijna niet in dit segment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikga heel eerlijk zijn. Ik had niet eens gekeken naar het scherm van de MSI. ik ging er gewoon vanuit dat anno 2012 het wel goed zou zijn, de Alienware komt helaas wel op 1750 en 1600 was al moeilijk te verkrijgen, Kijken of het vrouwtje dit oke vind /crossfingers.

Darkstone, aron225 super bedankt voor de hulp. en ik ga ermee aan de slag. Kijken of ik die Alienware naar binnen kan slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
€1627 ;)
Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"
Het kost alleen enige moeite om op die prijs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:49:
ikga heel eerlijk zijn. Ik had niet eens gekeken naar het scherm van de MSI. ik ging er gewoon vanuit dat anno 2012 het wel goed zou zijn, de Alienware komt helaas wel op 1750 en 1600 was al moeilijk te verkrijgen, Kijken of het vrouwtje dit oke vind /crossfingers.

Darkstone, aron225 super bedankt voor de hulp. en ik ga ermee aan de slag. Kijken of ik die Alienware naar binnen kan slepen
Als je de link van Darkstone gebruikt en met EPP-korting en shopkorting.nl, kost de volgende configuratie van de Alienware M17x je uiteindelijk 'slechts' € 1.655,72 (incl. bezorgkosten).
Alienware M17x
Processor: Intel® Core™ i7-3820QM (8MB Cache, up to 3.7GHz w/ Turbo Boost 2.0)
Geheugen: 8. 192 MB (2 x 4 GB) 1.600 MHz Dual Channel DDR3
Grafische kaart: 2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 7970M
Harde schijf: 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations: Blu-ray Disc-rom-combinatiestation (Blu-ray alleen lezen, cd/dvd lezen en schrijven)
LCD-scherm: 44 cm(17.3") Wide Full HD (1920 x 1080) WLED LCD
Voor dat geld lukt het niet om je een beter alternatief te vinden. Met deze specificaties gaat menig alternatief al over de € 2.000,--.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkFly op 05-05-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is de verzendkosten berekening in de sheet dus weer stuk :') Dell maakt het wel moeilijk om dat goed te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Dag mensen,

Ik heb al heel veel laptops bekeken, niet alleen hierop tweakers, maar ook op de website van HP, Dell en ASUS en Sony. Ik wil namelijk graag een laptop en vroeg me af of het verstandig is om die nu aan te schaffen of dat ik nog even moet wachten tot er nieuwe laptops uitkomen met betere hardware? Ik heb namelijk de volgende eisen aan een laptop:
  • Moet een spel zoals BF3 aankunnen.
  • Moet snel zijn.
  • Moet er mooi en elegant uitzien. (dus niet zo'n game achtige laptop)
  • Moet tegen een stootje kunnen omdat hij ook voor m'n studie gebruikt zal worden en daardoor zal hij dus veel gedragen worden.
  • Moet over kwalitatief goede onderdelen beschikken.
  • Minimale accuduur: 3,5 uur.
  • Moet over edged LED of Full LED beeldscherm beschikken.
  • Minimale beelddiagonaal: 14 inch.
Voor de laptop heb ik een budget van maximaal € 1250,00 euro.

Zou iemand met hierin kunnen adviseren?

[ Voor 3% gewijzigd door Fjerpje op 06-05-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fjerpje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:19:
• Moet over edged LED of Full LED beeldscherm beschikken.
Led of CCFL is geen indicatie van kwaliteit. Sterker nog: op de desktop koopt iedereen nog en masse high-end CCFL schermen voor drukwerk e.d.

Ik denk dat je beter even kan wachten. Je hebt op dit moment de XPS 15 en de Dv6 die aan je eisen voldoen. Heel grof gezegd: de XPS is net ietsje beter, en de dv6 is net ietsje lichter met een betere grafische kaart. En zo'n €50 duurder.
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed is dat. als je goed kijkt schommelt de prijs hevig.

Waarom ik je aanraad om te wachten is hetvolgende: HP komt met een laptop met GT650m, dell komt met 2 of 3 laptops met een grafische kaart in die klasse, en asus heeft de N56 in de pijplijn. Ook met GT650m. Qua grafische prestaties is dat een grote vooruitgang. Ik verwacht die eigenlijk deze maand nog. Maar dat kan altijd langer worden. Als je niet wilt wachten: xps 15 of dv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Oke hartelijk dank. Dus even wachten zou op dit moment wat beter zijn? Kan je ook specifieke datums geven? Ik heb tevens de n56 apple like laptop even bekeken en dat is inderdaad een zeer leuke laptop. Vraag me tevens wel af hoe de gt650 het in de benchmarks doet

[ Voor 42% gewijzigd door Fjerpje op 06-05-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Dell XPS 17 met betere gear erin zou zeker helpen. Een wat meer budget game laptop. Zeker met de bezuinigen tegenwoordig.. enig idee wanneer ze die lanceren Darkstone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De N56 zou ik mei ergens komen... Maar voor de rest tast ik in het duister. Voor benchmarks kan je http://www.anandtech.com/...-life-on-the-kepler-verge na slaan, en vergeet niet dat daar een ULV chipje in zit.

En wat betreft de XPS 17, ik had hem eigenlijk al verwacht. Maar misschien wacht dell wel tot de lancering van de low-end ivy bridge chips. Begin juni. Maar de XPS 17 lijkt mij wat zwaar en log. De prijs/kwaliteit is wel killing. Dat wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Ik had idd ook wat min puntjes gelezen over de XPS17 en dan Voornamelijk het geluid en de warmte waren te niet al te goed. Tevens ULV is beter?

[ Voor 8% gewijzigd door Fjerpje op 06-05-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb juist graag log en zwaar haha. Het is niet dat ik hem veel zou gaan vervoeren. maar afentoe, Dus daarom liever geen desktop maar log en zwaars is oke. Ik heb wel de OKE gekregen voor de Alienware maar...met de aankomende bezuinigen wil ik toch liever een buffer hebben inplaats van een dikke laptop zonder dak boven men hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fjerpje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:59:
Ik had idd ook wat min puntjes gelezen over de XPS17 en dan Voornamelijk het geluid en de warmte waren te niet al te goed. Tevens ULV is beter?
Dat klopt. Maar bij de concurrerende N53 in dezelfde prijsklasse krijg je dan weer een heel slecht toetsenbord en een mindere grafische kaart. De HP-concurrent checkt €300 hoger in 8)7

De XPS 17 heeft gewoon heel veel features voor een erg lage prijs, als je weer waar je moet zoeken. Alleen het fangeluid vind ik wat minder. En usb 3.0 hebben alle merken last van die geen 7-series chipset gebruiken (ergo, alles met sandy bridge).

ULV betekent trouwens ultra-low-voltage. De acer die ik daar link heeft een erg trage processor, met een 'full-voltage' processor zou je hogere framerates moeten halen, afhankelijk van de game.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Ik ben zelf niet zo'n fan van Dell heb namelijk eens een studio 15 gehad en dan voornamelijk om de prijs en de kortingscodes waar Dell vaak mee stunt. Echter kreeg de laptop na 5 dagen al last van dode pixels en werd ie ontzettend warm en ging de HDD tikken. Vervolgens contact gezocht met de support van Dell waarna ik werd doorverbonden met een gebrekkig engels sprekende indiaase vrouw. Na 10 keer contact te hebben gezocht en 5 e-mailtjes later kreeg ik het voor elkaar om de laptop terug te sturen en mn geld terug te krijgen.

Het zou kunnen dat ik net een laptop met ongelukkige onderdelen kreeg maar ben sindsdien van Dell afgestapt en ga ik nu liever voor HP, Sony of ASUS. Ik heb trouwens zakelijk ook niet de beste ervaring met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Fjerpje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:40:
Ik ben zelf niet zo'n fan van Dell heb namelijk eens een studio 15 gehad en dan voornamelijk om de prijs en de kortingscodes waar Dell vaak mee stunt. Echter kreeg de laptop na 5 dagen al last van dode pixels en werd ie ontzettend warm en ging de HDD tikken. Vervolgens contact gezocht met de support van Dell waarna ik werd doorverbonden met een gebrekkig engels sprekende indiaase vrouw. Na 10 keer contact te hebben gezocht en 5 e-mailtjes later kreeg ik het voor elkaar om de laptop terug te sturen en mn geld terug te krijgen.

Het zou kunnen dat ik net een laptop met ongelukkige onderdelen kreeg maar ben sindsdien van Dell afgestapt en ga ik nu liever voor HP, Sony of ASUS. Ik heb trouwens zakelijk ook niet de beste ervaring met Dell.
Zo moet je een model nooit beoordelen op het merk.. Dell maakt slechte machines maar dat betekend niet dat ze slecht zijn... Ze maken ook zat goede machines... De xps 15 is daar een perfect voorbeeld van. De service van dell is juist veel beter dan de concurrentie, met name de shit service van Sony.. (Die dat aan de andere kant wel weer compenseert met de consistent zijn in kwaliteit)

En daarnaast als er 1 merk is die gebruik van goedkoper onderdelen, kostenbesparing en slechte engineering dan is dat wel HP (Met kop en schouder). De gehele hudige DV en G series hebben last van enorme koelingsproblemen en oververhitting.. Laat staan de slechte engineering die ik ooit in mijn hele leven gezien heb. (Dv series vol met gluren tussen de aluminium delen...

Kortom: Elk merk maakt slechte machines en goede machines.. Je moet niet iedere laptop op het naam beoordelen maar beoordelen op de machine zelf. Ik heb zelf ook enorm slechte ervaring met mij huidige alienware m15x en mijn neef met zijn xps13... MAar dat betekend niet dat Dell is slecht merk is.. Ik weet namelijk wel dat de huidige xps15 zo een beetje de beste laptop is die je op het moment kunt krijgen.. En dat zou ik never nooit zeggen over de huidige sony e series.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Los daarvan moet je een merk niet beoordelen op spul zoals kapotgaande harde schijven en dode pixels. Alle merken gebruiken gewoon standaard OEM schijven, en zelfs op de duurste sony's zit geen fatsoenlijke controle op dode pixels. Iemand had ooit 6 sony F1's achter elkaar met dode pixels. En dat voor het op een na beste scherm wat er destijds op de markt was, dat doet toch wel pijn.

Over de koeling heb je gelijk. Ik heb zelf de studio 1555, en de koeling is zodanig low-end dat die laptop nooit uitgerust had mogen worden met quadcores. Maar elk merk heeft tegenwoordig zijn slechte modellen, je moet maar net het model kopen wat geen grote problemen heeft. En daar reken ik tegenwoordig eigenlijk alleen de XPS 15 (niet 17, vanwege de fan probleempjes) en M17x onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:47:
[...]

Ik ben opzoek naar een mooie game laptop en zat juist te kijken naar de €1600 uitvoering van de GT 70. Maar als ik zo naar uw post kijk is dit geen goede keuze? :'(

Als ik bijvoorbeeld Alienware neem wat ik persoonlijk erg lelijke laptops vind, lijkt het wel of ik altijd veel duurder uit ben. En met al die keuzes wil ik altijd beter en nog beter omdat het soms lijkt dat de standaard versie slecht is? Juist omdat ze zoveel opties bieden, en ik maar tot ongeveer 1600 kan upgraden kan ik nooit kiezen.

HP laptops vind ik mooi maar voor game speccs zijn ze te duur. BTO laptops vertrouw ik niet haha en Asus G74/73 versies staan hier in de mediamarkt en vind ik ook gewoon te lelijk.

Men nieuwe laptop moet ff mee en moet zeker nieuwe Games op max dan niet ultra settings aankunnen, met een max van 1600 euro:) Tips iemand? Alvast bedankt _/-\o_
http://nl.hardware.info/n...-officieel-geintroduceerd

Volgens mij is deze nog niet besproken in dit topic. De vorige versie ervan gezien in mediamarkt. Vond het niet echt een mooie laptop en daarom niet verder naar gezocht. Maar wie weet is samsung meer jouw smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi laptopje oosterhofjf, maar die zal wel duur uitvallen. Maar ik heb wat Samsungs gezien in de Media en ze zijn inderdaad nice. Maar ik weetniet... Samsung zie ik nog steeds als een TV, telefoon verkopen en niet echt als laptop gigant. Ja ik weet ik moet mijn bril afzetten maar het is niet anders haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:10:
Mooi laptopje oosterhofjf, maar die zal wel duur uitvallen. Maar ik heb wat Samsungs gezien in de Media en ze zijn inderdaad nice. Maar ik weetniet... Samsung zie ik nog steeds als een TV, telefoon verkopen en niet echt als laptop gigant. Ja ik weet ik moet mijn bril afzetten maar het is niet anders haha
Ik vraag me af wat de reputatie van samsung is in laptop land. Zelf heb ik een samsung laptop en mijn vriendin heeft een samsung laptop gehad. Allebei nooit problemen mee gehad, dus zelf ben ik erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik weet wel, dat NIEMAND kan tippen, aan de m17x config zoals mensen hem hier hebben besteld (dus met 3820qm, 7970gpu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons thuis is het juist HP hemel haha. Behalve ik dan. Ik chill nog op een oude Acer Aspire 8930G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er veel verschil tussen? En dan bedoel ik de 7970 GPU en de Nvdia kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je me wel misschien wilt uitleggen hoe ik aan de lagere prijs komt.. Shopkorting werkt niet bij? Zelf als ik hem in men mandje prop dan alle browsers sluit en terug ga via shopkorting blijft de prijs 1778 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh. Ja. Ergens tussen de 15 en 30% sneller dan de GT675m. Er zijn nog geen fatsoenlijke reviews beschikbaar.

En als je goed leest, dan zie je dat shopkorting een cashback actie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus na betaling een mailtje? met de vraag waar ze het geld kunnen storten? want ik heb nooit een rekeningnummer ofzoiets ingevuld..niet dat ik me kan herrineren tenminste haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proficiat! Uw systeem is klaar om op maat te worden gemaakt
Inbegrepen bij uw systeem:
PROCESSOR Intel® Core™ i7-3820QM (8MB Cache, up to 3.7GHz w/ Turbo Boost 2.0) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
GRAFISCHE KAART 2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 7970M bewerken
GEHEUGEN 8. 192 MB (2 x 4 GB) 1.600 MHz Dual Channel DDR3 bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
LCD-SCHERM 44 cm(17,3") WideHD+ (1.600 x 900) witte led lcd-beeldscherm bewerken
KLEUREN Alienware M17x Stealth Black bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Blu-ray Disc-rom-combinatiestation (Blu-ray alleen lezen, cd/dvd lezen en schrijven) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 2230 with Bluetooth 4.0 bewerken
HOOFDBATTERIJ Primary 9 cell Li-Ion Default Base Battery bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter 30 Day trial version bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support bewerken
Accessoires
ALIENFX-KLEUR Plasma Purple bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
Processor Alienware M17x Base
Toetsenbord Intern toetsenbord — Nederlands (qwerty)
Geluidskaarten Creative Sound Blaster Recon3Di with THX TruStudio Pro Software
Cables Euro 2M 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Western Europe Documentation (EN, FR, IT, GER, DUT)
Gedis-pakketreferentie N05W7M05
Onderlegger Placemats (Eng, Fre, Ger, Ita, Dut)
Bestelgegevens Alienware M17x Order
Camera Integrated Skype HD Certified FullHD Camera with dual digital microphones
TimeZone (GMT + 00.00) Dublin, Edinburgh, Lisbon, London
Additional Software Alienware M17x Resource DVD
Power Supply 240W AC Adaptor

Prijs € 2.039,01
Totale Besparing* € 240,00

Totaal € 1.799,01

Prijzen zijn inclusief btw en exclusief verzendkosten (tenzij anders vermeld) Verzending

Zo is die met de betere GPU, dit is via de link van Darkstobe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:41
Sunva, je bent je er van bewust dat je niet het full-hd scherm hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niks besteld :P ben alleen aan het kijken hoe ik hem cheap kan krijgen
Met HD scherm is ie trouwens 1800+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik zou die zeker nemen inderdaad..

en dan stop je hem in je mandje, en ga je naar www.shopkorting.nl.
via shopkorting.nl navigeer je naar de dell website, en laad je je mandje in (als dit niet lukt, even de config opnieuw invullen)

hierna kan je gewoon betalen, en wachten tot hij komt..

de cashback zal op deze manier (101 euro) terug gestort worden op de rekening die j eheb gemaakt op shopkorting.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus dan hem je 101 euro account op shopkorting. en dat kan je laten uitbetalen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:43:
nog niks besteld :P ben alleen aan het kijken hoe ik hem cheap kan krijgen
Met HD scherm is ie trouwens 1800+
Je komt gewoon precies op de prijs die ik heb genoemd, plus 29 euro omdat de bron die ik gebruik geen fatsoenlijke verzendkosten berekening heeft. Zie Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8" voor alles wat te maken heeft met 'dell' en 'harde euro's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
In de hogere segmenten van HP en Sony zijn de laptops gewoon goed. Bij Dell gaat dit vaker mis dan bij andere merken dat is wat ik erover wilde zeggen. Ik werk zakelijk ook veel met Dell en dit gaat nog wel eens mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zakelijk werk ik ook met dell. erg slome en oude pc's dan wel. Maar ze doen het wel altijd. Ik ben nu erg aan het wegen of ik die Alienware ga scoren. Als ik nu gewoon ff de hersenen van Darkstone voor een dag kon lenen dan wist ik precies of ik er goed aan deed haha.

Want als ik kijk wat ik ermee wil. Ik wil Zoiezo Starcraft 2 erop kunnen draaien en ook Guild wars 2. van de laatste is nog niet veel bekend over wat je nodig hebt voor max settings. Zelf ben ik een casual gamer dus zovaak ben ik nu ook niet bezig. En meestal is dat surfen/muziek luisten, Maar als ik dan game verwacht ik wel dat alles soepel loopt. en dat is nu alles behalve zo. Men laptop word soms zo heet dat ik er een eitje op kan bakken, en dat is op low settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als surfen en muziek luisteren niet soepel loopt, dan heeft dat niets te maken met het merk van de PC, maar alles met de software. Mijn studio 1555 is de snelste laptop die ik ooit heb gezien. Niet omdat de hardware zo goed is, maar omdat ik de enige ben die zo slim is er een SSD in te zetten en een verse installatie te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Ik snap niet waarom die game laptops er zo ontzettend lelijk uit moeten zien. Dit vind ik dan heel misschien nog net kunnen pricewatch: MSI GT70 0NC-027NL maar deze is me net wat te duur.

Maar stel ik ga wachten op die N56 van ASUS zou dat dan betekenen dat ik daar ook gewoon een spelletje zoals BF3 op zou kunnen doen met high gfx?

[ Voor 21% gewijzigd door Fjerpje op 06-05-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik dus ook Fjerpje, ik viel voor zen uiterlijk. Niet zo overdreven maar toch is het er. Daarom had ik een :( face toen ik hier vroeg of ie goed was haha. voelde als een blauwtje lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:48:
Dat had ik dus ook Fjerpje, ik viel voor zen uiterlijk. Niet zo overdreven maar toch is het er. Daarom had ik een :( face toen ik hier vroeg of ie goed was haha. voelde als een blauwtje lopen
Dat zelfde principe heb je ook met Hybride en vol elektrisch auto's. Ze zien er allemaal spuuglelijk futuristisch uit ik snap dat niet dat het dan zo moelijk is om bijvoorbeeld een elektrisch of hybride auto te maken met het ontwerp van een Volkswagen passat of een Audi Quattro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha inderdaad, Daarnaast wil ik men auto horen brommen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fjerpje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:46:
Ik snap niet waarom die game laptops er zo ontzettend lelijk uit moeten zien. Dit vind ik dan heel misschien nog net kunnen pricewatch: MSI GT70 0NC-027NL maar deze is me net wat te duur.
In dat prijssegment zit je toch met het punt dat de M17x alles omver blaast. De GPU (HD7970m vs GTX670m) is ook 45-60% sneller gok ik.

en dat is waar deze pricewatch selectie into play komt. GTX570m = GTX670m. De msi/medion is een leuk ding, maar alleen voor een significant lagere prijs dan de M17x
Maar stel ik ga wachten op die N56 van ASUS zou dat dan betekenen dat ik daar ook gewoon een spelletje zoals BF3 op zou kunnen doen met high gfx?
Ja hoor. Ik verwacht hem rond de performance van de oude GTX560m. Zie bijvoorbeeld http://www.anandtech.com/bench/Product/431.

tech jargon alert BF3 @ ultra 1080p 4xMSAA 20fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:59:
[...]
In dat prijssegment zit je toch met het punt dat de M17x alles omver blaast. De GPU (HD7970m vs GTX670m) is ook 45-60% sneller gok ik.

en dat is waar deze pricewatch selectie into play komt. GTX570m = GTX670m. De msi/medion is een leuk ding, maar alleen voor een significant lagere prijs dan de M17x

[...]

Ja hoor. Ik verwacht hem rond de performance van de oude GTX560m. Zie bijvoorbeeld http://www.anandtech.com/bench/Product/431.

tech jargon alert BF3 @ ultra 1080p 4xMSAA 20fps
Daarin kon je nog wel eens gelijk hebben gezien deze benchmarks http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html staat de GT650M net boven de GTX560M. Ik vind het dan ook vrij netjes dat de GT650M 20 FPS trekt uit 1920x1020 op ultra.

Volgens diverse fora's zou de N56 van ASUS rond of op 16 mei moeten uitkomen. Ik denk dat ik dan nog even een paar weekjes wacht en dan nog even wat reviews afwacht.

[ Voor 10% gewijzigd door Fjerpje op 06-05-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Het verschil tussen high en ultra in bf3 is optisch gewoon erg klein, terwijl je er veeeel fps aan inlevert..
Op 1080p kon ik niet duidelijk het verschil zien( terwijl ik speelde) tussen high en ultra..

Terwijl hij op high gewoon lekkerre framerate haalde.. (45 ongeveer) kostte ultra gewoon teveel naar mijn inziens (gemiddeld 25 tot 28fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fjerpje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:11:
Volgens diverse fora's zou de N56 van ASUS rond of op 16 mei moeten uitkomen. Ik denk dat ik dan nog even een paar weekjes wacht en dan nog even wat reviews afwacht.
http://www.anandtech.com/...ge-and-asus-n56vm-preview :Y)

Er zijn nog wat onbekenden. Maar als asus geen fouten maakt krijgen we straks de eerste laptop die in de buurt komt van de de XPS 15 zonder meteen 75% meer te betalen. Dat werd tijd na anderhalf jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:31:
[...]

http://www.anandtech.com/...ge-and-asus-n56vm-preview :Y)

Er zijn nog wat onbekenden. Maar als asus geen fouten maakt krijgen we straks de eerste laptop die in de buurt komt van de de XPS 15 zonder meteen 75% meer te betalen. Dat werd tijd na anderhalf jaar...
Hij "zou" ook € 1200 euro moeten gaan kosten volgens de fora's die XPS15 ligt toch ook rond die prijs? Tenminste de wat "dik" aangeklede XPS15. Tenminste http://ecomm.euro.dell.co...ype=CFG&details=undefined met 10% kortingscode HGF2ZPNS2K5V3K

[ Voor 15% gewijzigd door Fjerpje op 06-05-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan niet linken naar je mandje.

XPS 15 = €762 met i7, 1080p, GT540m, 8GB, 750GB hdd op moment van spreken.

Daarom zeg ik, als je niet gaat gamen, dan kan je beter vandaag nog de XPS 15 kopen. De N56 wordt wat duurder, en dell's alternatief ook. Wachten heeft alleen zin vanwege de snellere grafische kaart en (ietsje) snellere processor. De XPS 15 doet gewoon heel veel dingen goed waar de N53/N55/bto's keihard falen. De dv6 valt daar een beetje tussenin: hij faalt nergens, maar blinkt ook niet ergens in uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:47:
Je kan niet linken naar je mandje.

XPS 15 = €762 met i7, 1080p, GT540m, 8GB, 750GB hdd op moment van spreken.

Daarom zeg ik, als je niet gaat gamen, dan kan je beter vandaag nog de XPS 15 kopen. De N56 wordt wat duurder, en dell's alternatief ook. Wachten heeft alleen zin vanwege de snellere grafische kaart en (ietsje) snellere processor. De XPS 15 doet gewoon heel veel dingen goed waar de N53/N55/bto's keihard falen. De dv6 valt daar een beetje tussenin: hij faalt nergens, maar blinkt ook niet ergens in uit.
Ik wil sowieso BF3 fatsoenlijk kunnen draaien dus ik denk dat ik dan nog 2 weken ga wachten en kijken wat de markt dan doet. Als er dan geen goed of aantrekkelijk alternatief is dan ga ik hoogstwaarschijnlijk voor een Sony of misschien een XPS15 en anders natuurlijk de n56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke sony? Sony heeft sinds de FW 3 jaar geleden geen enkele mainstreamnotebook gehad die redelijk geprijsd was en na een paar maanden niet bleek te kampen met allerlei problemen. wat dus de reden is dat ik sony een rukmerk vind tegenwoordig. De Z en SE series zijn wel erg goed, maar vallen buiten jouw eisen. (door te focussen op gewicht in plaats van prestaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:54:
Welke sony? Sony heeft sinds de FW 3 jaar geleden geen enkele mainstreamnotebook gehad die redelijk geprijsd was en na een paar maanden niet bleek te kampen met allerlei problemen. wat dus de reden is dat ik sony een rukmerk vind tegenwoordig. De Z en SE series zijn wel erg goed, maar vallen buiten jouw eisen. (door te focussen op gewicht in plaats van prestaties).
Die reactie is volslagen onzin en nergens op gebasseerd Sony bouwt prima laptops en heb er zelf persoonlijk ervaring mee. Loop nu zelfs te typen op een VGN-NW21SF welke ik al meerdere malen per ongelijk heb laten vallen en zelfs een studietijd heeft overleefd en nog steeds perfect werkt. Sony werkt gewoon met kwaliteit onderdelen. Het is best mogelijk dat er in de lagere klassen van de Vaio's wat laptops gewoon niet goed zijn maar alles in middenklasse en hogere klasse zijn gewoon goed.

Het zou wel mooi zijn als de laptop zelf licht zou zijn maar prestaties heeft dan wel een hogere prioriteit. Ik heb hier trouwens ook nog een VGN-NS11N welke inmiddels al 4 jaar oud is en nog steeds gebruikt word en nog steeds perfect werkt. Daarbij doel ik dus ook op geen losse scharnieren en goede hardware.

[ Voor 13% gewijzigd door Fjerpje op 06-05-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zowel de E series als de F series hebben een hele tijd problemen gehad: de E series combineerde een goede grafische kaart met een redelijke prijs, een irritante pieptoon en de slechtste accuduur in jaren. Sony heeft de pieptoon problemen altijd ontkent. ('valt binnen de gestelde specificaties'...). De F was bovendien uitgerust met een snerpende fan en veel mensen hebben last van een afbrekende power jack. Wat wederom door sony wordt ontkent.

Sony was een goed merk, maar de laptops van de afgelopen jaren wijzen toch anders uit. Bij sony moet je heel goed oppassen wat je koopt, want sony weigert over het algemeen productiefouten te repareren en gooit alles op user abuse, zelfs als het overduidelijk is dat het een fabricagefout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:06:
Zowel de E series als de F series hebben een hele tijd problemen gehad: de E series combineerde een goede grafische kaart met een redelijke prijs, een irritante pieptoon en de slechtste accuduur in jaren. Sony heeft de pieptoon problemen altijd ontkent. ('valt binnen de gestelde specificaties'...). De F was bovendien uitgerust met een snerpende fan en veel mensen hebben last van een afbrekende power jack. Wat wederom door sony wordt ontkent.

Sony was een goed merk, maar de laptops van de afgelopen jaren wijzen toch anders uit. Bij sony moet je heel goed oppassen wat je koopt, want sony weigert over het algemeen productiefouten te repareren en gooit alles op user abuse, zelfs als het overduidelijk is dat het een fabricagefout is.
De pieptoon klopt maar zoals hierboven word gezegd is dat Sony geen rukmerk is maar dat er zo af en toe eens een laptop tussen kan zitten welke problemen hebben. Echter zijn het dan niet direct van die gigantisch grote problemen zoals schermen defect en slechte hardware. Dat is bij die andere merken vaak wel het geval door B hardware. Als Sony een laptop bouwt kan je ervan op aan dat er goede hardware in zit en geen hardware van B merken. Dat er dan een productie foutje in zit, wat voornamelijk aan de samenstelling ligt, kan eens voorkomen. Over het algemeen vind ik dat ze het vele malen beter doen dan Dell echter zijn ze daardoor wel duurder dan Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Sony beter doen dan dell? Mwah, ik denk van niet..
Collega van ne heeft ook alleen maar ellende met zijn sony( weet alleen dat hij 17 inch is, 1e gen i7, en gt330, en bluray speler)..

hij heeft ook alleen maar ellende, overhittings problemen, en garantie? Nee hoor, volgens sony kan en mag de i7 gewoon 68 graden idlen met fans op 80 procent...

Plus alle reacties in de verschillende sony topics hier... en de veel te hoge prijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Mja tis toch sowieso altijd kijken naar wat een laptop doet ongeacht de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
B-merk hardware is tegenwoordig niet echt slecht meer, maar gewoon minder features.

En je hebt gelijk hoor, dell -als voorbeeld- maakt ook zat fouten. Maar neem de volgende feiten:

sony E: pieptoon -> binnen de gestelde specificaties volgens sony. Er kwam uiteindelijk een fix... die de accuduur halveerde.
sony F1: afbrekende power jacks -> sorry, user abuse.
sony weetikveel: GT 8xxx probleem, vaak geen garantie, en zeker niet na de 2 jaar.

dell M11x: afbrekende hinges, gratis on-site vervanging
dell studio xps 16: het heeft lang geduurd, maar er kwam een bios update en gratis zwaardere adapter die de problemen oploste.
dell weetikveel met het GT8xxx probleem: onsite vervanging tot 5 jaar na aankoop. (of beter gezegd, zolang de voorraad strekt, met een minimum van 5 jaar)

Alle merken hebben problemen, maar qua service afhandeling is sony consistent een absoluut dieptepunt geweest de afgelopen jaren, en dat doen dell en asus zeker een paar klassen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Ik hoop toch op de ASUS N56 als ie dan qua prijs en prestatie niet tegenvalt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:57:
hahaha inderdaad, Daarnaast wil ik men auto horen brommen. :)
Haha benzine motor in je laptop?
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Let op:
Toon inzet en ga op zoek naar modellen die je aanspreken. Enkel een budget noemen komen we niet ver mee.