squaddie schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:16:
[...]
Ik vermoed dat het slachtoffer ze zag aankomen en naar een safespot is gewarped, om deze reden was de hub leeg. Vervolgens log je uit in de site zodat het slachtoffer denkt dat je bent vertrokken en terug gaat naar de site en als je x tijd later inlogt kom je automatisch in de site terug met een beetje mazzel vlak bij je slachtoffer en zit je vaak in een ideale positie voor kill en mogelijk leuke loot.
Inderdaad. Ik zal proberen uit te leggen wat ik heb gedaan:
Toen ik binnenkwam heb ik eerst een dscan gedaan en ik kreeg een Tengu en een Macheriel als informatie. Daarna heb ik een systemscan gedaan zodat je een overzicht krijgt van alle anoms zoals Forsaken Hubs, Havens, Sanctums, etc .
Gezien de ervaring dat Forsaken Hubs enorm veel gebruikt wordt omdat de ISK per tick enorm goed is (je hebt alleen maar Cruisers, BC's en BS's), is de kans enorm groot dat ze daarmee bezig waren.
In mijn geval had ik dus die 2 schepen op dscan en er waren 2 Forsaken Hubs waarvan eentje op 25AU zat en de andere op 5.4AU. Aangezien dat de reguliere dscan alleen waardes geeft tot 14.2AU, moest ik dus naar de Forsaken Hub op 5.4AU. Terwijl ik daar kwam zag ik dat deze anom maar voor de helft was afgerond (ik zag dus wrecks en NPC's). Als je geen aggression hebt, kan je zonder problemen uitloggen (met aggression blijf je 2 minuten nog zichtbaar op dscan). Met een beetje geluk kom je - zodra je weer inlogt - naast of vlakbij de persoon terecht die op dat moment bezig is met die Forsaken Hub.
De reden waarom ik 5 minuten heb gekozen is omdat de meeste bots deze timer gebruiken om terug te gaan naar een anom om deze verder af te maken en ze zijn ook meestal niet gealligned. Gezien het feit dat ik door het uitloggen circa 1M KM zit en weer terugwarp naar mijn laatste positie, duurt het warpen enkele secondes en lande ik dus 4KM van hem terecht. Hierdoor had hij niet genoeg tijd om te allignen en naar een safe te warpen terwijl ik genoeg tijd had om hem te scramblen. Gezien het feit dat hij mij niet eens aanviel (hij bleef maar vuren op de NPC's) was mijn vermoeden dat het een bot betrof enorm groot.
Het resultaat was dus een Tengu ter waarde van 2.7B en een drop van 2B.
De killmails zijn behoorlijk mailformed en volgens mij geven ze alleen de laatste shot weer en niet datgene wat de meeste damage heeft gemaakt. Dus als je drone op de KM staat dan was de drone die de laatste damage heeft uitgedeeld.