laat ik het zo stellen haal de switch ertussenuit en als het probleem weg is krijg ik 50 mil isk van jeDe_Bastaard schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:15:
En dan zeg je zonder mijn netwerk te kennen?
Heb boven een switch waar mn desktops op zitten, die verbindt naar mn router/ap in de meterkast (dhcp server), die is verbonden met de ziggo modem.
Er zat eerst een router ipv die switch... daarmee was het probleem er ook al.
Aangezien er op die kamer meerdere computers verbonden moeten zijn met mn modem in de muurkast en er maar een kabel van boven naar onderen door de muur kan, is een switch/router de enige optie.
Het heeft overigens altijd gewerkt, dus wel gek dat de oude router of switch opeens het probleem zou zijn.
Aangezien er op die kamer meerdere computers verbonden moeten zijn met mn modem in de muurkast en er maar een kabel van boven naar onderen door de muur kan, is een switch/router de enige optie.
Het heeft overigens altijd gewerkt, dus wel gek dat de oude router of switch opeens het probleem zou zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door De_Bastaard op 05-01-2013 17:02 ]
Anoniem: 66797
probeer het eensDe_Bastaard schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:45:
Er zat eerst een router ipv die switch... daarmee was het probleem er ook al.
Het werkt inderdaad, maar een echte oplossing is het helaas niet.Anoniem: 66797 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:29:
[...]
ik heb dit ook gehad hoogst irritant. alles werkte en verbinding was nooit weg en alleen eve klapte er meerdere keren uit. ik had een switch vervangen en problem solved.
probeer eens een rechtstreekse UTP kabel van je modem naar je PC en dan testen
je weet de oorzaak... vervang het voor een router en tada problem solvedormagon schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:58:
[...]
Het werkt inderdaad, maar een echte oplossing is het helaas niet.
Gezeur over routers en switches. Ik heb een TP-Link router en een heel goedkope TP-Link 8-poorts switch daarachter en ben nog nooit gedisconnect. Ook met Ziggo als provider. Als de switch blijkbaar het probleem is, dan kun je die ook vervangen. Die van mij koste ongeveer.. 300 miljoen.. ISK.
ofwel een euro of 8
Ingame gaat het redelijk. Vanavond wel een Drake verloren door tijdens een op in nulsec een desto in fleet te missen. Toen nam ik een verkeerde afslag en hingen er ineens teveel schepen om me heen die niet blauw waren.
Heb eerder vandaag m'n eerste bootje gefit met probes. Dat scannen is moeilijk, maar als je het een paar gedaan hebt, gaat het steeds beter. 'k Heb alleen niet de indruk dat ik er meer mee ga verdienen dan met ratten in een Talos.
Het tanken met laatst genoemde gaat me nog steeds niet goed af. De fitting is volgens ongeveer iedereen die ik spreek wel goed, maar tanken blijft een probleem.
Damage is ook een onderdeel van tanken. Daar schort nog wel een en ander aan. Niet alle gunnery support skills zijn op 4: ik ben van oorsprong Caldari en heb dus veel missile skills in verhouding.
ofwel een euro of 8
Ingame gaat het redelijk. Vanavond wel een Drake verloren door tijdens een op in nulsec een desto in fleet te missen. Toen nam ik een verkeerde afslag en hingen er ineens teveel schepen om me heen die niet blauw waren.
Heb eerder vandaag m'n eerste bootje gefit met probes. Dat scannen is moeilijk, maar als je het een paar gedaan hebt, gaat het steeds beter. 'k Heb alleen niet de indruk dat ik er meer mee ga verdienen dan met ratten in een Talos.
Het tanken met laatst genoemde gaat me nog steeds niet goed af. De fitting is volgens ongeveer iedereen die ik spreek wel goed, maar tanken blijft een probleem.
Damage is ook een onderdeel van tanken. Daar schort nog wel een en ander aan. Niet alle gunnery support skills zijn op 4: ik ben van oorsprong Caldari en heb dus veel missile skills in verhouding.
weet iemand of je amarr standing kan verbeteren door badges ofzo? ik heb echt 0,6 standing nodig op amarr maar iedereen die me amarr standing geeft haat me
Imperial Navy gekeken? Die hebben agents in lowsec die security zijn. L1-20 agents accepteren iedereen.
Je moet COSMOS missies doen. Je kan dit makkelijk of moeilijk doen. De makkelijke manier is om tags te kopen en deze in te leveren, de moeilijke manier is om de missies te doen.Anoniem: 66797 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:00:
weet iemand of je amarr standing kan verbeteren door badges ofzo? ik heb echt 0,6 standing nodig op amarr maar iedereen die me amarr standing geeft haat me![]()
http://wiki.eveonline.com/en/wiki/COSMOS_constellation
Talos is een zogenaamd Glass Canon, bedoeld om massive dmg te doen, maar meer ook niet echt.PromWarMachine schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:40:
Zou zelf eerder een ander bootje pakken met betere tank en dan maar iets minder dmg
Scannen is ff goed door hebben, ben er zelf niet erg snel in, maar krijg wel alles te pakken.
Ben je op zoek naar complexes in nullsec? is dat beetje de moeite waard dan?
Battle.net Spud#2543
Na het vervangen van m'n Sitecom router/ap door een TP Link 8poorts switch en mn router even een ontzettende stamp te geven, lijkt het weer te werken.
Overigens ook allemaal TP-Link spul hier, behalve het Ziggo modem.
Overigens ook allemaal TP-Link spul hier, behalve het Ziggo modem.
Je kan natuurlijk ook een Tracking Talos gebruiken dat je voorziet van redelijke tank (20K) icm behoorlijke DPS op 30KM afstand:
Voor meer tank kan je de Large F-S9 Regolith Shield Induction vervangen voor Large Shield Extender II. Houd er wel rekening mee dat je dan gebruik moet maken van implants.
Volgens EFT heb heb ik 21062 EHP icm 829DPS.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| [Tracking Talos] Magnetic Field Stabilizer II Magnetic Field Stabilizer II Tracking Enhancer II Tracking Enhancer II Tracking Enhancer II Large F-S9 Regolith Shield Induction Large F-S9 Regolith Shield Induction Warp Disruptor II 10MN Microwarpdrive II Neutron Blaster Cannon II,Caldari Navy Antimatter Charge L Neutron Blaster Cannon II,Caldari Navy Antimatter Charge L Neutron Blaster Cannon II,Caldari Navy Antimatter Charge L Neutron Blaster Cannon II,Caldari Navy Antimatter Charge L Neutron Blaster Cannon II,Caldari Navy Antimatter Charge L Neutron Blaster Cannon II,Caldari Navy Antimatter Charge L Neutron Blaster Cannon II,Caldari Navy Antimatter Charge L Neutron Blaster Cannon II,Caldari Navy Antimatter Charge L Medium Core Defense Field Extender I Medium Anti-EM Screen Reinforcer I Medium Hybrid Burst Aerator I |
Voor meer tank kan je de Large F-S9 Regolith Shield Induction vervangen voor Large Shield Extender II. Houd er wel rekening mee dat je dan gebruik moet maken van implants.
Volgens EFT heb heb ik 21062 EHP icm 829DPS.
[ Voor 24% gewijzigd door nwagenaar op 06-01-2013 13:37 ]
Ik heb net voor de gein nog eens een level 4 gedaan (rogue drone harassment). in een drake. Een fout gemaakt (niet opgelet) en redelijk wat spawn gecreeerd. Maar tot mijn verbazing ging dat gewoon weer goed.Hurtebise schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:59:
Ouch, wat is die drake hard generft. Zeer voelbaar in lvl 3, dps en dmg zijn behoorlijk naar beneden gegaan. Ik heb de indruk dat het een pak vlotter gaat met een hurri. Ik waag het niet om met een drake een lvl 4 te doen.
Ik ben van mening dat er niet veel verandert is aan de drake. De range is behoorlijk minder geworden, maar mijn dps is het zelfde gebleven, net als mijn tank.
Ik ben groot voorstander van het corrigeren van de drake voor level 3, maar vooralsnog lijkt dat niet gelukt.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
ja leuk maar al die agents zitten in domain ik kan daar niet komen omdat ze me dan meteen afschietennwagenaar schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:32:
[...]
Je moet COSMOS missies doen. Je kan dit makkelijk of moeilijk doen. De makkelijke manier is om tags te kopen en deze in te leveren, de moeilijke manier is om de missies te doen.
http://wiki.eveonline.com/en/wiki/COSMOS_constellation
Fit een snelle frigate met warp-stabs, koop de tags en ik zie het probleem niet. Zo heb ik het ook gedaan op mijn alt die enorme slechte caldari standings had en ik had deze nodig voor het plaatsen van een POS in empire.Anoniem: 66797 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:06:
[...]
ja leuk maar al die agents zitten in domain ik kan daar niet komen omdat ze me dan meteen afschieten
is het ook mogelijk om genoeg tags te kopen om vanaf lvl 0 standing naar lvl 3 standing te gaan? hoeveel kost zoiets?
www.janvandoornik.nl
ik ben van -5,58 na -4,75 gegaan met 3 tag missions dat koste me ruim 80 milJanvD schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:41:
is het ook mogelijk om genoeg tags te kopen om vanaf lvl 0 standing naar lvl 3 standing te gaan? hoeveel kost zoiets?
ps. heb nog een Vindicator te koop in derelik...
2x Large Capacitor Control Circuit I
1x Large Capacitor Control Circuit II
4x Federation Navy Magnetic Field Stabilizer
iemand iteresse?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 06-01-2013 19:28 ]
Er zitten ook gewoon amarr agents in minmatar, gallente en caldari space - gebruik de in-game agentzoeker...
ben er alwheez50 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:28:
Er zitten ook gewoon amarr agents in minmatar, gallente en caldari space - gebruik de in-game agentzoeker...
Sinds wanneer kan een pod geprobed worden 
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=15802340
[ Voor 37% gewijzigd door De_Bastaard op 06-01-2013 20:36 ]
ik wist niet dat het niet kon... het zal wel lastig(er) zijn ivm kleine sig maar onmogelijk waarom?De_Bastaard schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:35:
Sinds wanneer kan een pod geprobed worden
mja volgens mij is de sig echt enorm klein, lukt je niet zonder virtue set gok ik.
edit
[ Voor 91% gewijzigd door jochem4207 op 06-01-2013 22:50 . Reden: dubbel ]
Geen last van gehad. Stroomstoring..sPENKMAN schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:23:
Edit
Ik heb geen enkel probleem met mijn eve clients, ze staan toch aardig wat uren per dag aan en zijn nooit disconnected als ik even wat market prijzen wil aanpassen.
Misschien dat de verbinding iets gevoeliger is geworden met de recente patches en netwerk problemen simpelweg duidelijker naar voren komen?
BTW: Wat duurt de downtime vandaag lang zeg.... normaal kan ik omstreeks 12:10 wel weer inloggen maar het blijft nu bijzonder stil aan de andere kant...
@ anderen
Ik zit zelf bij UPC, helemaal nergens last van disconnects.
vraagje:
Welke allianties/coorporaties zitten de meeste tweakers of is dit erg verdeeld?
vraagje 2:
Iemand enig idee of gerucht gehoord wanneer de eve store weer open gaat?
[ Voor 11% gewijzigd door jochem4207 op 06-01-2013 22:56 . Reden: vragen, dubbelpost ]
Wat is trouwens eigenlijk de beste manier om de inventioncosts te berekenen? Ben nooit echt een kei geweest in kansberekening, maar ik dacht dit:
(Datacores + Eventuele decryptor + Installation cost) / Invention Chance ?
Dit weekend voor het eerst in een fleet op stap gegaan. . Fleet netjes verdeel in squads met bijbehorende boosters (ging zelf van 90km range en 501 dps,, naar 99km range en 550), 3 basi's erbij, 3 man recon' de FC ging vooruit. Met ~35 bc als gunners. Wat is dat gaaf zeg
Begin ging een beetje stroef, maar later in de nacht zijn ze aardig losgegaan.
Was wel even schrikken op een gegeven moment in local, 499 man, waarvan 460 rood.
Bubbles all over the place.
Was wel even schrikken op een gegeven moment in local, 499 man, waarvan 460 rood.
[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 07-01-2013 09:52 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
4th alliance in Providence, wie die 460 man waren me even niet duidelijk - had wat haast om weg te komen
-. Later begreep ik dat van die 460 ongeveer 115 man gesloopt waren later in de nacht.
Eventuele kosten van de slot. Persoonlijk rond de invention chance altijd naar beneden af, zodoende houd ik genoeg marge.De_Bastaard schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:10:
Wat is trouwens eigenlijk de beste manier om de inventioncosts te berekenen? Ben nooit echt een kei geweest in kansberekening, maar ik dacht dit:
mja cost is vrij laag toch? hebben een gedeelde toren in highsec, fuel betaalt de corp
Zoals ik zei, de kosten voor je slot. Als die voor jou 0 zijn welDe_Bastaard schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:09:
mja cost is vrij laag toch? hebben een gedeelde toren in highsec, fuel betaalt de corp
Met de trial begonnen, en wat is het toch een heerlijk spel. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt, en niet moeilijk doen erover. Heb net de tutorials af, en ben de Career agent missions aan het doen (nu op 6/10 van military, daarna doe ik mining).
Kan niet wachten, heb begrepen dat ik als ik de skills heb dat er een drake viavia voor me klaarligt
Kan niet wachten, heb begrepen dat ik als ik de skills heb dat er een drake viavia voor me klaarligt

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wordt het niet eens tijd voor een nieuw draadje? Retribution is al een tijdje uit
Als de kosten door 'anderen' gedragen worden zijn ze voor jou 0 en ga je dus eerder winst maken, ik zou daar dus wel mee rekenen. Als je slots in een station gebruikt moet je die uiteraard wel meenemen als je n beetje compleet wil zijn.Ramasha schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:42:
[...]
Zoals ik zei, de kosten voor je slot. Als die voor jou 0 zijn wel. Echter zou ik persoonlijk niet zo rekenen omdat die tower niet "gratis" is en gewoon fuel verstookt. En daarbij houd je alleen maar de markt voor de gek
Mooi moment om de vernieuwingen binnen het spel even op een rijtje te zetten. Mocht de TS geen tijd hebben wil ik me er wel in verdiepen.Looney11 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:41:
Wordt het niet eens tijd voor een nieuw draadje? Retribution is al een tijdje uit
Die kosten moet nog steeds gemaakt worden, het is niet dat jij ineens goedkoper kan produceren. Als iedereen zo redeneerd had de markt helemaal "vert***' geweest. Feit is dat dat niet zo is, dus dat iedereen zijn fuel meerekend.ed-oorklep schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:01:
[...]
Als de kosten door 'anderen' gedragen worden zijn ze voor jou 0 en ga je dus eerder winst maken, ik zou daar dus wel mee rekenen. Als je slots in een station gebruikt moet je die uiteraard wel meenemen als je n beetje compleet wil zijn.
Dat het voor de persoon in kwestie "gerefund" wordt is zijn mazzel.
ook in je vrije tijd gemined ore is niet gratis
Zeker moeten die kosten gemaakt worden, maar als je wil weten wat je in je wallet krijgt dan moet je dus rekenen met de werkelijke kosten voor jou.Ramasha schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:07:
[...]
Die kosten moet nog steeds gemaakt worden, het is niet dat jij ineens goedkoper kan produceren. Als iedereen zo redeneerd had de markt helemaal "vert***' geweest. Feit is dat dat niet zo is, dus dat iedereen zijn fuel meerekend.
Dat het voor de persoon in kwestie "gerefund" wordt is zijn mazzel.
ook in je vrije tijd gemined ore is niet gratis
En natuurlijk is zelf geminede ore niet gratis, als je meer in je wallet krijgt door die te verkopen dan door er bijv schepen van te bouwen dan hoef je niet lang na te denken (als het goed is.
Zo, Cash flow for capsuleers gedaan. Wolf was erg makkelijk >< Nu de rest nog, aanraders?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Anoniem: 93248
Al die tuts zijn erg makkelijk, get used to itlanerios schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:06:
Zo, Cash flow for capsuleers gedaan. Wolf was erg makkelijk >< Nu de rest nog, aanraders?
Het enige moelijke in het begin was het accepten van missions

Ik had dat dus ook.. 9/10 van capsuleers, kom er aan "Waarom schiet ik nie.. FUCK ammo vergeten" >_>
Heb nu mn eerste mining ship van de quest gekregen, holy balls wat zijn die cool gemaakt.
Heb nu mn eerste mining ship van de quest gekregen, holy balls wat zijn die cool gemaakt.
Squadboosts en links hebben geen invloed op je dps._Apache_ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:28:
Dit weekend voor het eerst in een fleet op stap gegaan. . Fleet netjes verdeel in squads met bijbehorende boosters (ging zelf van 90km range en 501 dps,, naar 99km range en 550), 3 basi's erbij, 3 man recon' de FC ging vooruit. Met ~35 bc als gunners. Wat is dat gaaf zeg![]()
Was wel even schrikken op een gegeven moment in local, 499 man, waarvan 460 rood.Bubbles all over the place.
Alleen je tank je sig radius en je ew modules.
sommige commandships geven boost op guns hoorDaisai schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:22:
[...]
Squadboosts en links hebben geen invloed op je dps.
Alleen je tank je sig radius en je ew modules.
Ok - leadership skills: shield+armor hitpoints, targetting range, agility en targetting speed.
Adv skills: alleen module bonus.
Schepen: alleen module bonus
modules - armor: cap+cycling reppers+resists, shield: cap+cycling reppers+resists, skirmish:point/webrange+sigradius+ab/mwdspeed en info: ewstrength+range+sensorstrength(hele belangrijke trouwens, veel onderschat!)
implants: skill/modulekracht.
Nopez - sorry. DPS kan niet omhoog gaan van fleetboost - of mis ik nu wat? Link eens schip/module die een fleetboost in dps geeft?
(edit: twee vergeten - raggy geeft sig rad en avatar cap recharge bonus)
Adv skills: alleen module bonus.
Schepen: alleen module bonus
modules - armor: cap+cycling reppers+resists, shield: cap+cycling reppers+resists, skirmish:point/webrange+sigradius+ab/mwdspeed en info: ewstrength+range+sensorstrength(hele belangrijke trouwens, veel onderschat!)
implants: skill/modulekracht.
Nopez - sorry. DPS kan niet omhoog gaan van fleetboost - of mis ik nu wat? Link eens schip/module die een fleetboost in dps geeft?
(edit: twee vergeten - raggy geeft sig rad en avatar cap recharge bonus)
[ Voor 6% gewijzigd door wheez50 op 08-01-2013 06:16 ]
vraagje, hoe lang zou het duren voordat 2 spelers self reliant kunnen zijn met Plex? (dus geen monhtly costs meer betalen, alleen via plex) 1 is een miner, de andere is een miner/fighter.
Heb de grootste moeite met blockade lvl 3 angel cartel. Vlieg met een hurricane, maar slaag er niet in om de dmg te tanken. Moet op een gegeven moment steeds warpen. Ik denk bij de derde wave dat ik het niet meer trek. Dps is wel ok met 440 (AC II), met t2 drones erbij zelfs 539. Missies lijken aardig te zijn 'vermoeilijkt'. Kon het vroeger vrij makkelijk clearen met een Drake en een Myrmidon. Maar wat ik van de Drake zag na de aanpassing boezemt mij niet veel vertrouwen in.
Iemand nog een Hurricane fit liggen die solo werkt (na de aanpassingen)?
Iemand nog een Hurricane fit liggen die solo werkt (na de aanpassingen)?
Zoals je het nu zegt, is er geen peil op te trekken.lanerios schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:17:
vraagje, hoe lang zou het duren voordat 2 spelers self reliant kunnen zijn met Plex? (dus geen monhtly costs meer betalen, alleen via plex) 1 is een miner, de andere is een miner/fighter.
• Waar en waarin mine je nu in?
• Hoeveel SP heb je?
• Hoeveel uur per dag speel je?
• Doe je dingen die geld kosten? (pvp'en bv)
Mijn character is erg oud, maar ik heb weinig gespeeld. Momenteel 14 miljoen SP, kan een Talos vliegen om mee te ratten in complexes en daarmee moet het goed mogelijk zijn om iedere maand 670 miljoen ISK te verdienen en daarmee PLEX te kopen. Alleen is mijn char ook niet goed gespecialiseerd, dus het moet ook eerder / met minder SP kunnen.
Met slimme handel schijn je het al in je eerste maand te kunnen. Het is maar net wat je doet, hoeveel uur je investeert en wat je leuk vind om te doen.
Mining en fighting zijn trouwens geen professions die je wilt combineren. Dan word je nergens goed in. Specializeren is het beste!
Heel erg afhankelijk van wat je doet en hoeveel tijd je er in steekt.lanerios schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:17:
Mining gaat je ERG veel tijd kosten. PLEX prijzen zijn nu iets van 590M, dus je kan vrij gemakkelijk uitrekenen hoelang je bezig bent met trit minen
prijs van 1 trit is nu zelfs 6.15, wat vrij hoog is! Dussuh, je moet 200miljoen units trit hebben. De rest van de cijfers heb ik niet bij de hand, maar denk niet dat je er vrolijk van word als je ziet hoe lang je bezig bent.
mission running levert denk ik ook niet snel genoeg veel op. lvl 3 missies beginnen bijna de moeite waard te zijn; geloof dat je paar miljoen per missie krijgt. moet je er dus alsnog paar honderd per maand doen.
PVP kan ERG lucratief zijn, maar kost je net als missies vrij veel tijd voordat je zover bent dat je het beetje goed kan doen. Mijn duurste kill was een Tengu van 3.3B, dropte 2.2B aan loot, wat ik gedeelt heb met 2 andere. Was dus 1 plex.
WH en 0.0 levert het meeste geld op, maar daar kom je alleen in als je goede skills hebt en goede corp hebt.
samenvattend; gaat je voorlopig niet lukken
Battle.net Spud#2543
Ben zelf redelijk self sufficient maar toch betaal ik gewoon. Wil mijn ISK kunnen opmaken aan leuke PVP Bootjes 
Dan maar 4 bier minder per maand.
Voor mij exact hetzelfde, maanden lang grinden voor PLEX was leuk, maar nu ben ik daar compleet in omgedraaid. Account gewoon betalen en als ik echt geen zin heb maar in dollars paar PLEX kopen. Gelukkig heb ik nog een flinke buffer omdat ik nu aardig wat assets (uit mijn missions/complex tijd) heb verkocht en niet veel ships heb verloren in pvp. En geen PLEX hoeven kopen scheelt ook.De_Bastaard schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:01:
Ben zelf redelijk self sufficient maar toch betaal ik gewoon. Wil mijn ISK kunnen opmaken aan leuke PVP Bootjes
Ik speel immers niet al die uren EVE om daarna al het verdiende ISK weer op te kunnen maken aan 2x plex

Wat ook goed werkt is uitrekenen hoeveel euro per uur je eigenlijk verdiend met (bijvoorbeeld) minen.
Hint: Ongeveer net zoveel als de kinderen in India die in echte mijnen werken
Uitrekenen wat ik op m'n werk per dag aan ISK verdien daarentegen.. Multibiljonair in een dag..
Dat gezegd hebbende is het nog steeds leuk om op een gemakkelijke en leuke manier jezelf te onderhouden. Die dure boten kan ik toch nog niet vliegen.
Hint: Ongeveer net zoveel als de kinderen in India die in echte mijnen werken
Uitrekenen wat ik op m'n werk per dag aan ISK verdien daarentegen.. Multibiljonair in een dag..

Dat gezegd hebbende is het nog steeds leuk om op een gemakkelijke en leuke manier jezelf te onderhouden. Die dure boten kan ik toch nog niet vliegen.
In onderhoud mezelf in eve door samen met iemand anders een carebear corpje te runnen in high sec op die manier maken we isk door manufacturing/margin trading/PI/ect... al de iskies gaan dan rechtstreeks in PVP en andere leuke dingen in 0.0. Wel eerst ff nieuwe space vinden daar onze oude alliantie een beetje kapot is ondertussen ^^ (En Garde)
Plexen heb ik nooit gedaan met dezelfde reden als de meeste hierboven
Plexen heb ik nooit gedaan met dezelfde reden als de meeste hierboven
Een vriend van mij doet vooral veel station trading, paar keer per dag/week een lijst aan sales bijwerken, en dan maar doen wat je leuk vindt. Dan verdien je ISK terwijl je aan het fw/ops/pvpen bent. Hij had binnen zijn eerste 2 maand meer dan een bil aan ISK. Enige wat je nodig hebt is wat trading skills en zorgen dat je zoveel mogelijk buy en sellorders kan plaatsen.
Hoi voormalige blue dan!InFecTedMush schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:53:
Wel eerst ff nieuwe space vinden daar onze oude alliantie een beetje kapot is ondertussen ^^ (En Garde)
[ Voor 36% gewijzigd door Esiq op 08-01-2013 12:55 ]
Tsja, de vraag is of je persé isk wilt grinden om quite te spelen (laat staat wat te sparen om mooie investeringen te doen). Of dat je gewoon een plex koopt als je game time op is en voor de rest richt op het spel.
Zelf verdeel ik het een beetje. door de weeks ben ik wat vaker aan het pve'en en trek ik zo 50-75M per 1,5u naar binnen. Terwijl ik tijdens een avondje pvp een fractie verdien. Dit komt overigens omdat we nog redelijk safe spelen, niet zoveel slopen en de loot over redelijk wat man moeten verdelen.
Zelf verdeel ik het een beetje. door de weeks ben ik wat vaker aan het pve'en en trek ik zo 50-75M per 1,5u naar binnen. Terwijl ik tijdens een avondje pvp een fractie verdien. Dit komt overigens omdat we nog redelijk safe spelen, niet zoveel slopen en de loot over redelijk wat man moeten verdelen.
Thanks for the info iedereen:) voorlopig niet dan maar.
Zit nu wel te kijken naar de upgrade van de Venture (career mining ship). Nu zat ik te kijken naar de Retriever omdat die lekker cheap is (rond de 8 miljoen isk).
Wat zouden jullie aanraden als miner?
Zit nu wel te kijken naar de upgrade van de Venture (career mining ship). Nu zat ik te kijken naar de Retriever omdat die lekker cheap is (rond de 8 miljoen isk).
Daar is een makkelijk antwoord op: Een Hulk 
As soon as possible
As soon as possible
Anoniem: 353061
Een Retriever voor 8 mil? Weet je zeker dat je niet de Procurer bedoelt? Die ligt namelijk meer rond die prijs, de Retriever zie ik meestal voor rond de 30-40 mil gaan.lanerios schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:01:
Ik ben na mijn Venture in de Procurer gestapt vanwege dezelfde reden (was de goedkoopste barge). Daar snel enkele miljoenen ISK mee kunnen verdienen om naar een Retriever te upgraden. Als je het mij vraagt is de Retriever het beste voor solo mining in een veilige omgeving (want grote ore hold), de Covetor het beste in mining fleets met hauler support (want hoge yield maar kleine ore hold) en de Procurer het beste in onveilige omgevingen (want goede tank).
Dus kies 1 van die 3 afhankelijk van je situatie
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 353061 op 08-01-2013 13:36 ]
Training voor een Hulk is behoorlijk steil. Zou inderdaad via een retriever gaan. Die heeft ook nog eens dikke bonussen, je yield/cycle is dan ongeveer zoveel als een Covertor/Hulk terwijl de retriever tot dik in de 20k m3 door kan gaan. Een Covetor had dan al 2/3x moeten legen. Heb ook even een Covetor gehad, vrij rap weer verkocht. 
@Wheez, het kan evengoed mijn fout zijn, we hebben flink zitten wisselen qua ammo. Dan weer Uranium of Antimatter daarna weer faction.
@Wheez, het kan evengoed mijn fout zijn, we hebben flink zitten wisselen qua ammo. Dan weer Uranium of Antimatter daarna weer faction.
zit erover te denken om mijn Dread/Carrier alt :http://eveboard.com/pilot/She_Zuki te verkopen voor isk. Wat zou hier een goede prijs voor zijn? Er zijn nog wat skills bijgekomen om een command ship te kunnen vliegen geloof ik maar heb al een tijdje niet meer ingelogd met dat char.
Ik heb altijd de retriever gebruikt, fijn schip.lanerios schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:01:
Je zou die eveboard link eens hierin kunnen plakken:ed-oorklep schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:38:
zit erover te denken om mijn Dread/Carrier alt :http://eveboard.com/pilot/She_Zuki te verkopen voor isk. Wat zou hier een goede prijs voor zijn? Er zijn nog wat skills bijgekomen om een command ship te kunnen vliegen geloof ik maar heb al een tijdje niet meer ingelogd met dat char.
http://gemblog.nl/skill/
Die zegt 9,389,116,526.20 ISK, dus 10,5B als je de 1 bil aan transfer fee betaald wilt hebben
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
Die bookmark ik even. Want, cool. Bedankt!AtomicWing schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:40:
[...]
Je zou die eveboard link eens hierin kunnen plakken:
Die zegt 9,389,116,526.20 ISK, dus 10,5B als je de 1 bil aan transfer fee betaald wilt hebben

Thanks, dat helpt alweer watAtomicWing schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:40:
[...]
Je zou die eveboard link eens hierin kunnen plakken:
Coole char! Wel jammer dat hij geen JDC5 heeft (toch wel handig voor dread ...), en geen echte carrier skills heeft ....
Boosts krijg je alleen van leadership skills en modules.Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:30:
[...]
sommige commandships geven boost op guns hoor
Armored warfare: armor tank
Siege warfare: shield tank
Skirmish warfare: sig. radius , snelheid met prop mod, bereik op webs en points.
Informative warfare: sensor str., bereik op je ew modules, effect van je ew modules.
Dus je krijgt geen boosts op je dps van een command ship.
Command shIps geven alleen boosts op de effect van die links en niet dps.
Als je alleen in high sec zit en level 4 missies doet dan is dat ongeveer wanneer je een pirate faction bs kan vliegen met tech 2 guns, of een marauder.lanerios schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:17:
Maar dan zal je wel behoorlijk veel moeten spelen om dat voor 2 accounts te doen.
Hoe het zit met industry en mining weet ik niet, aangezien ik liever tetris ga spelen dan ga minen voor isk.
vraagje, hoe kom je erachter wat je volgende schip moet worden? we zitten nu met:
mining, retriever
military, de amarr ship van laatste career military missie.
nu zitten we een beetje te kijken maar kunnen we niet vinden wat een beetje leuke upgrades zijn omdat er gewoon zoveel opties zijn.
mining, retriever
military, de amarr ship van laatste career military missie.
nu zitten we een beetje te kijken maar kunnen we niet vinden wat een beetje leuke upgrades zijn omdat er gewoon zoveel opties zijn.
Meestal schuif je een level door (Frigate -> Cruiser -> Battlecruiser -> BattleShip) als het om knallen gaat totdat je bij het type boot zit die je wilt houden waarop je eventueel naar de T2 en/of pirate faction kan gaan kijken.
Met het minen was het vroeger (nagenoeg) simpelweg door skillen naar de eerst volgende boot met betere yields, nu is het wat meer afhankelijk gemaakt van hoe je wilt minen wat ook al een paar posts eerder aan bod was gekomen: Anoniem: 353061 in "[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible"
Met het minen was het vroeger (nagenoeg) simpelweg door skillen naar de eerst volgende boot met betere yields, nu is het wat meer afhankelijk gemaakt van hoe je wilt minen wat ook al een paar posts eerder aan bod was gekomen: Anoniem: 353061 in "[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible"
Eve char: Warock <TEST>
Onder welke corp vloog je?[...]
Hoi voormalige blue dan!
Je zei dat je alliantie kapot aan het gaan was. Ging er van uit dat je er niet meer bij zat.
Ik vlieg nog bij DNS. Die zijn AAA en En Garde blue. Ergo ik was blue met jou! Ik was nog laatst TEST aan het bomben en toen ze weg warpten maakte En Garde het af.
[ Voor 4% gewijzigd door Esiq op 09-01-2013 16:47 ]
Rai Ardose
Character Specials:
70.08% Combat
29.92% Industry
Can fly T2 Amarr & Gallente & Minmatar & Caldari Cruisers!
Has high sec status!
147,494,606.00 SP x 330.22 ISK = 48,706,122,095.50 ISK
Jean Nijemanting
Character Specials:
71.09% Industry
28.91% Combat
Has normal sec status.
137,273,794.00 SP x 292.64 ISK = 40,172,213,258.31 ISK
vindt het maar magere bedragen eerlijk gezegd, daarbij heb ik 3mln SP meer dan meegeteld wordt op een of andere manier
Character Specials:
70.08% Combat
29.92% Industry
Can fly T2 Amarr & Gallente & Minmatar & Caldari Cruisers!
Has high sec status!
147,494,606.00 SP x 330.22 ISK = 48,706,122,095.50 ISK
Jean Nijemanting
Character Specials:
71.09% Industry
28.91% Combat
Has normal sec status.
137,273,794.00 SP x 292.64 ISK = 40,172,213,258.31 ISK
vindt het maar magere bedragen eerlijk gezegd, daarbij heb ik 3mln SP meer dan meegeteld wordt op een of andere manier
[ Voor 8% gewijzigd door ravenger op 09-01-2013 16:56 ]
denk dat de 3 mil SP of nieuwe skills zijn die de site mogelijk nog niet kent en of gedeeltelijk getrainde skills, of een combi van beidenravenger schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:55:
Hmm ..
Redeemers zijn toch niet zo luceratief als dat ik dacht

oepsieDe_Bastaard schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:39:
Hmm ..

ik mag niet klagen, als er mensen zijn die sabres kopen ik heb er een heel (15) stel liggen op dit moment
heerlijk lekker produceren
Sabres worden echt als weggooi bootjes gebruikt bij ons, denk dat dit wel geld voor de meeste gebruikers.
Kortom, sabres is en blijft wel een goeie markt
Kortom, sabres is en blijft wel een goeie markt
Battle.net Spud#2543
Jaja heb hier al wat 2 run ME-2's gemaakt ;-)
50M per Redeemer winst op basis van Jita prijzen, zal hoger zijn als ik de components zelf maak ... maar dat moet ik nog even fixen in mijn nieuwe sheet
50M per Redeemer winst op basis van Jita prijzen, zal hoger zijn als ik de components zelf maak ... maar dat moet ik nog even fixen in mijn nieuwe sheet
[ Voor 63% gewijzigd door De_Bastaard op 10-01-2013 12:25 ]
in 90% van de gevallen (ship invention) maak je aanzienlijk meer winst wanneer je de components zelf maakt. Echter is het altijd de afweging; want het kost wel tijd en slotsDe_Bastaard schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:23:
Jaja heb hier al wat 2 run ME-2's gemaakt ;-)
Yep I know ;-) In de tijd dat ik bijv. de components gemaakt heb voor 20 Pilgrims, heb ik er al 10 zelf gemaakt ... is idd ff afwegen.
Bij "grote" dingen doe ik het wel, Redeemers e.d. kosten toch wel heel erg veel aan components. Nog maar niet te beginnen over JF's ...
Bij "grote" dingen doe ik het wel, Redeemers e.d. kosten toch wel heel erg veel aan components. Nog maar niet te beginnen over JF's ...
Ik zat te kijken om wat JF's te gaan doen, maar kapitaalDe_Bastaard schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:12:
Yep I know ;-) In de tijd dat ik bijv. de components gemaakt heb voor 20 Pilgrims, heb ik er al 10 zelf gemaakt ... is idd ff afwegen.

Jup idd.Ramasha schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:59:
[...]
Ik zat te kijken om wat JF's te gaan doen, maar kapitaal![]()
![]()
Zo net even uitgerekend, het maken van 50 Retributions (2 weken bouwtijd):
Wanneer ik de components/materials koop in Jita: 722M bouwkosten
Wanneer ik de components/materials zelf maak: 560M
Klopt overigens nog niet, ik ga bij deze berekening er nog van uit dat ik de Punishers ook koop in Jita. Zelf maken is natuurlijk cheaper.
Scheelt me 160M Profit op 2 weken! Toch die alt maar eens wat meer van die components laten pompen
[ Voor 19% gewijzigd door De_Bastaard op 10-01-2013 17:25 ]
Anoniem: 6441
James Damar
Character Specials:
99.64% Combat
0.36% Industry
Can fly T2 Gallente & Caldari Cruisers!
Has low sec status..
Has rank 45 (out of 50812) in ISK per SP!
149,659,325.00 SP x 475.76 ISK = 71,202,240,854.19 ISK
Toch leuk om te zien af en toe
Character Specials:
99.64% Combat
0.36% Industry
Can fly T2 Gallente & Caldari Cruisers!
Has low sec status..
Has rank 45 (out of 50812) in ISK per SP!
149,659,325.00 SP x 475.76 ISK = 71,202,240,854.19 ISK
Toch leuk om te zien af en toe
Is wel wat gedoe vind ik zelf. Al die moonmaterials schippen naar POS etc.De_Bastaard schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:24:
[...]
Jup idd.
Zo net even uitgerekend, het maken van 50 Retributions (2 weken bouwtijd):
Wanneer ik de components/materials koop in Jita: 722M bouwkosten
Wanneer ik de components/materials zelf maak: 560M
Klopt overigens nog niet, ik ga bij deze berekening er nog van uit dat ik de Punishers ook koop in Jita. Zelf maken is natuurlijk cheaper.
Scheelt me 160M Profit op 2 weken! Toch die alt maar eens wat meer van die components laten pompen
Ik doe het zelf wel want het levert me persoonlijk heel veel winst op (totwel 50%)
Of bouw je in een outpost?
[ Voor 5% gewijzigd door Ramasha op 11-01-2013 10:41 ]
Ik koop gewoon de ferrogel enzo in Jita, en dan bouw ik daar mijn Components van.
De ferrogel bijv. maak ik niet zelf, dat kost echt teveel tijd.
Nice James
Ik vraag me af hoe ik aan die 30% industry kom op Rai though. Wie het weet mag het zeggen, want het gaat over 45 mln SP kennelijk. http://eveboard.com/pilot/Rai_Ardose
Ik vraag me af hoe ik aan die 30% industry kom op Rai though. Wie het weet mag het zeggen, want het gaat over 45 mln SP kennelijk. http://eveboard.com/pilot/Rai_Ardose
[ Voor 12% gewijzigd door ravenger op 11-01-2013 11:21 ]
Zo, vriendin is aan het skillen voor een Retriever en ik? Al 2 dagen niet ingelogd, geen idee wat ik wil doen. Zoveel mogelijkheden. Zit nu maar Isk the guide te lezen in de hoop dat ik er wat nuttigs uit kan halen.
En trainen voor een schip dat een stapje hoger is? Wat vlieg je nu?lanerios schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:22:
Zo, vriendin is aan het skillen voor een Retriever en ik? Al 2 dagen niet ingelogd, geen idee wat ik wil doen. Zoveel mogelijkheden. Zit nu maar Isk the guide te lezen in de hoop dat ik er wat nuttigs uit kan halen.
Ik gok op:ravenger schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:20:
Nice James![]()
Science + Mining Barge Skills + Industrial Ship skills etc.
Wat je vervolgens kan doen is leren scannen en in high-sec opzoek gaan naar Large Hemorphite, Hedbergite and Jaspet sites 
Zon site is ~4 uur minen en levert 400M+ op.
Zon site is ~4 uur minen en levert 400M+ op.
[ Voor 16% gewijzigd door Cardinal op 11-01-2013 11:45 ]
Ik vlieg nu de cruiser van de Amarr advanced military. Zit te kijken naar scanning, en dat vind ik geweldig om te doen, echter moet je daar een goede combat miner voor hebben. Iets waar ik nog voor moet gaan skillen_Apache_ schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:23:
[...]
En trainen voor een schip dat een stapje hoger is? Wat vlieg je nu?
Als je gaat scannen een paar tips.
1. Zorg dat je bij voorkeur 7 probes gebruikt. Dit maakt het scannen makkelijker en sneller.
2. Voor het scannen, gebruik een schip met scan bonussen zoals Magnate of Anathema.
3. Pak een leuk alround schip voor het runnen van de sites. Mogelijk is een Arbitrator een goede, is tegenwoordig een drone boot en heeft redelijk wat slots voor analyzer, codebreaker en salvager.
Er zijn betere schepen hiervoor, maar ik heb het voor het gemak op amarr boten gehouden.
1. Zorg dat je bij voorkeur 7 probes gebruikt. Dit maakt het scannen makkelijker en sneller.
2. Voor het scannen, gebruik een schip met scan bonussen zoals Magnate of Anathema.
3. Pak een leuk alround schip voor het runnen van de sites. Mogelijk is een Arbitrator een goede, is tegenwoordig een drone boot en heeft redelijk wat slots voor analyzer, codebreaker en salvager.
Er zijn betere schepen hiervoor, maar ik heb het voor het gemak op amarr boten gehouden.
[ Voor 19% gewijzigd door Cardinal op 11-01-2013 11:52 ]
Inderdaad, zo doe ik het ook. Werkt opzich wel, eerdaags me freighter account maar even tot leven roepen en toch maar eens kijken naar een JF 
De_Bastaard schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:18:
Ik koop gewoon de ferrogel enzo in Jita, en dan bouw ik daar mijn Components van.
mja, etcDe_Bastaard schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:40:
[...]
Ik gok op:
Science + Mining Barge Skills + Industrial Ship skills etc.
Totaal aan indy ship skills: ~7mln
· 3 Corporation Management skills trained, for a total of 28,244 skillpoints.
· 7 Industry skills trained, for a total of 946,594 skillpoints.
· 6 Social skills trained, for a total of 860,785 skillpoints.
· 1 Trade skills trained, for a total of 1,415 skillpoints.
Met science skills erbij die indy related zijn kom ik maximaal op 15 mln SP, dus 10%
Gister ook die appraiser geprobeerd. Meerdere api keys gemaakt. 1tje met alle rechten op alle chars. Ik kan nergens en nooit een char selecteren. Beetje jammer.
Anders ff op EveBoard gooien? Die link kun je dan weer pasten op die site.
Duurt wel retelang af en toe.
Duurt wel retelang af en toe.
Ja probleem is dat ik alleen chars tekort kom die kunnen bouwenRamasha schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:55:
Inderdaad, zo doe ik het ook. Werkt opzich wel, eerdaags me freighter account maar even tot leven roepen en toch maar eens kijken naar een JF
[...]
Probeer dat juist te mijden, vooral met die dure materials....
Een JF gebruiken kan juist wel handig zijn omdat er meer voor nodig is om te ganken in high-sec. Kan je wat high value goods meenemen.
De capaciteit van een JF is inderdaad genoeg, had destijds een orca om te haulen naar me build-site maar die was net ff slagje te klein. Freighter was veel te groot maja ik ga ook niet 2x haulen.
Miss over nadenken om de handen in 1 te slaan voor JF productie
De capaciteit van een JF is inderdaad genoeg, had destijds een orca om te haulen naar me build-site maar die was net ff slagje te klein. Freighter was veel te groot maja ik ga ook niet 2x haulen.
Miss over nadenken om de handen in 1 te slaan voor JF productie
DatDe_Bastaard schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:31:
[...]
Ja probleem is dat ik alleen chars tekort kom die kunnen bouweneen JF zou wel cool zijn, maar het is niet dat ik nu elke dag met een overvolle Charon rondvlieg.
Probeer dat juist te mijden, vooral met die dure materials....
Doorgaan in [PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 22: Retribution?