Toon posts:

[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste
Acties:

• AtomicWing
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:20
Gisteren samen met A_De2 alles geboekt voor Fanfest 2013.. Zijn er meer mensen hier van plan te gaan?

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• ormagon
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16-11 11:06

ormagon

Definitely Maybe

Zo, anno 2012 duik ik ook nog even in EVE Online. Zo eerst maar is rustig door de tutorial blazen. Wat me al wel duidelijk is, is dat een corporatie vanaf het begin echt aan te raden is. Wat me nog niet duidelijk is, is of het bijvoorbeeld zin heeft om als Explorer van start te gaan of dat dit echt wat te hoog gegrepen is.

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Wat wil je met exploren gaan doen?
Meestal moet je namelijk bij de sites die je vindt iets doen, zoals minen, bots afknallen, iets hacken of salvagen, etc.

Alleen het exploren heb je dus niet veel aan, je hebt ook nog andere skills nodig om er iets mee te doen.

Maar je kunt eigenlijk al vrij snel aan de slag, alleen de skills verder uitbreiden duurt exponentiëel langer hoe hoger je wilt gaan.

Doe inderdaad eerst even de tutorial. Ik zou gewoon alles doen wat je kunt bedenken, zo kom je er pas achter of het iets voor je is.

• Legolas_1973
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01-01-2018
ormagon schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:56:
Zo, anno 2012 duik ik ook nog even in EVE Online. Zo eerst maar is rustig door de tutorial blazen. Wat me al wel duidelijk is, is dat een corporatie vanaf het begin echt aan te raden is. Wat me nog niet duidelijk is, is of het bijvoorbeeld zin heeft om als Explorer van start te gaan of dat dit echt wat te hoog gegrepen is.
doe de tutorials en bekijk wat je het leukste vind ik zou beginnen met missions runnen daarvoor heb je combat skills nodig... deze skills heb je ook nodig als je later wil gaan PVPen en ook voor exploring is het een must om combat skills te hebben. echter geeft missions een wat stabielere inkomen.

zorg echter dat je nooit missions tegen: amarr, gallente, caldari en minmatar doet omdat je dan problemen kan krijgen als je ooit eens ergens anders heen wil.

weet niet of je al een char hebt maar hier is een 21 dagen trial als je wil

https://secure.eveonline....7e5afd1d49bb&action=buddy

[Voor 8% gewijzigd door Legolas_1973 op 21-12-2012 17:31]

Diablo 3

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Legolas_1973 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:30:
[...]

doe de tutorials en bekijk wat je het leukste vind ik zou beginnen met missions runnen daarvoor heb je combat skills nodig... deze skills heb je ook nodig als je later wil gaan PVPen en ook voor exploring is het een must om combat skills te hebben. echter geeft missions een wat stabielere inkomen.

zorg echter dat je nooit missions tegen: amarr, gallente, caldari en minmatar doet omdat je dan problemen kan krijgen als je ooit eens ergens anders heen wil.

Heb net mijn character klaar, wat een geweldige editor overigens! Beste die ik tot nu toe ben tegengekomen in een game, toch bijna een uur zoet mee geweest. Caldari, Achura, Inventor met State War Academy leek me wel redelijk gebalanceerd en is het dus geworden. Daar kan ik op het begin hopelijk een beetje mee uit de voeten.

[Voor 9% gewijzigd door ormagon op 21-12-2012 18:01]

• JanvD
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:17

JanvD

Portretfotograaf

ormagon schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:56:
Het is te doen...

www.janvandoornik.nl

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:42
Nog niks om trots op te zijn maar ik vermaak me prima bij RvB :D

Killboard

• Legolas_1973
MonkeySandwich schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 01:49:
Nog niks om trots op te zijn maar ik vermaak me prima bij RvB :D

Killboard
top man! je hebt meer kills dan losses dus :) belangrijkere vraag hoe bevalt PVP?

Diablo 3

• MonkeySandwich
Bevalt goed, tot nu toe is het niet veel meer dan fc volgen maar hopelijk snel ook wat eigen killmails, de damage van de t1 rommel die ik gebruik is redelijk verwaarloosbaar ivm het gene waar veel andere rvbers mee vliegen :P

• Legolas_1973
MonkeySandwich schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 09:44:
Bevalt goed, tot nu toe is het niet veel meer dan fc volgen maar hopelijk snel ook wat eigen killmails, de damage van de t1 rommel die ik gebruik is redelijk verwaarloosbaar ivm het gene waar veel andere rvbers mee vliegen :P
komt met de tijd :Y zelf ook hele tijd met crap gunnery gevlogen maar nu ik fucking awesome gunnery heb is het echt awesome 8)

Diablo 3

• bangkirai
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:55
Legolas_1973 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:24:
[...]

komt met de tijd :Y zelf ook hele tijd met crap gunnery gevlogen maar nu ik fucking awesome gunnery heb is het echt awesome 8)
Nu al?

grijns

• Legolas_1973
ghehe nou ik ben nu echt wel happy met mijn char

Diablo 3

• MonkeySandwich
RVB Ganked 51, +/- 150 frigs en destroyers :)

http://rvbganked.co.uk/kills/index.php/pilot_detail/11236/

Eerste roam door NULL :D . Helaas niet heel veel actie, behalve dan van volgens mij [FA] die ons op de live stream volgde en ons achterna zat met 300+ van alles, dat was best intens aangezien ik op een gegeven moment gewoon blind aan het jumpen was om terug bij de fleet te komen, 3x slechts een paar meter buiten de bubbles gespawned. Aangezien ze ons op de stream incl coms volgde wisten ze precies waar we heen gingen dus was ik het eerst heldere licht die zei dat de stream uit moest :P

Ik was ewar full fleet support met een 100+km TD crucifier en geen wapens die daarbij konden helpen :P . 1x geraakt door een bom die me ongeveer tot de helft in armor knalde, kun gelukkig optijd weg komen :D .

Top avond!

• Esiq
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 27-09 14:13
AtomicWing schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:38:
Gisteren samen met A_De2 alles geboekt voor Fanfest 2013.. Zijn er meer mensen hier van plan te gaan?
Het lijkt mij wel tof maar bijna mijn hele corp zijn Amerikanen en ken maar 1 Nederlander irl die EVE speeelt. Moet nog bij hem polsen of hij heen wil.

• Legolas_1973
MonkeySandwich schreef op zondag 23 december 2012 @ 04:01:
RVB Ganked 51, +/- 150 frigs en destroyers :)

http://rvbganked.co.uk/kills/index.php/pilot_detail/11236/

Eerste roam door NULL :D . Helaas niet heel veel actie, behalve dan van volgens mij [FA] die ons op de live stream volgde en ons achterna zat met 300+ van alles, dat was best intens aangezien ik op een gegeven moment gewoon blind aan het jumpen was om terug bij de fleet te komen, 3x slechts een paar meter buiten de bubbles gespawned. Aangezien ze ons op de stream incl coms volgde wisten ze precies waar we heen gingen dus was ik het eerst heldere licht die zei dat de stream uit moest :P

Ik was ewar full fleet support met een 100+km TD crucifier en geen wapens die daarbij konden helpen :P . 1x geraakt door een bom die me ongeveer tot de helft in armor knalde, kun gelukkig optijd weg komen :D .

Top avond!
awesome!!!

Diablo 3

• MRCL
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 07-12 14:21
Legolas_1973 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:30:

Jij vindt het vast niet erg als ik die straks gebruik he? :)

• Legolas_1973
MRCL schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:18:
[...]

nope ga je gang :)

Diablo 3

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Nog niet erg veel tijd gehad om te spelen, maar als je een beetje door de tutorials gaat komt de diepgang en de mogelijkheden van het spel al goed naar voren. Je hebt constant het gevoel dat je slechts aan de oppervlakte zit van wat er allemaal kan!

• Legolas_1973
ormagon schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:58:
Nog niet erg veel tijd gehad om te spelen, maar als je een beetje door de tutorials gaat komt de diepgang en de mogelijkheden van het spel al goed naar voren. Je hebt constant het gevoel dat je slechts aan de oppervlakte zit van wat er allemaal kan!
dat klopt... zorg in ieder geval dat je trainings cue altijd loopt

Diablo 3

• Legolas_1973
MRCL schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:18:
[...]

heads up als je voor 27 december betaald voor eve krijg je alle kerst gifts alsnog ;) (en je gratis dagen hou je ook gewoon) :)

Diablo 3

• MRCL
Zijn die zo bijzonder dan?

• Legolas_1973
mwoah zit een implant in die wel aardig wat waard is en een schip die leuke cent opbrengt en wat geinige dingen launchers met sneeuwballen enzo :D het ie niet onmisbaar dacht alleen geef het ff mee :)

Diablo 3

• MRCL
Bedankt voor de tip in ieder geval! :)

• Hurtebise
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07-12 18:40
EVE weer voor 4.99 te koop op Steam incl. 30 d.

• Esiq
Of 21 days gratis met ~250-300 ISK bij een PM aan mij.. >:)

• AtomicWing
En de Power-of-2 loopt ook weer... 3 PLEX voor 6 maanden sub.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:40

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Esiq schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:44:
haha, of ongeveer 300Miljoen ISK als je mij je mail adres PMd ;P

• A_De2
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:36

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Esiq schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:44:
Ik weet dat je net m'n nightmare hebt gekocht maar iemand afzetten voor 250-300 isk terwijl jij er 550-600 Mill voor krijgt ;)

640KB should be enough for everyone

• De_Bastaard
  • Laatst online: 23:37
Aantal20
Bouwkosten Totaal$2,068,780,205.20
Verkoopprijs per stuk$195,799,997.00
Verkoopprijs totaal$3,915,999,940.00
Winst$1,847,219,734.80

>:)

• PromWarMachine
  • Laatst online: 07-12 15:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

De_Bastaard schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:22:
<patserige ik-ben-rijk-maar-ik-wil-nog-rijker-zijn :+

>:)
/shooooooooooo

Tenzij je ons natuurlijk verteld wat het is :*

[Voor 48% gewijzigd door PromWarMachine op 27-12-2012 16:45]

Dividend for Starters

• De_Bastaard
Sacriledge

• Peekster
  • Laatst online: 19:39
Note to self: Build moar T2 stuffz ;)

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Stel je bent het minen in je Retriever een beetje beu maar je hebt nog wel een Badger markII in de schuur staan? Wat zijn dan leuke dingen om te gaan doen?
De logistics en industrial missions zijn opzich wel grappig om te doen maar die benutten tot nu toe de capaciteit van de badger nog niet echt.
Dus als er iemand tips heeft voor leuk (solo) tijdverdrijf in een Badger MarkII dan hou ik me aanbevolen

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:05
Wat je zou kunnen doen is spul verplaatsen tussen verschillende markethubs of tussen empire en 0.0.

Over het algemeen is er altijd wel een markethub overprices ten opzichte van de andere en mensen binnen EVE zijn lui. Zolang ze niet 5+ jumps hoeven te gaan, kopen ze het in Jita of Amarr.

Je zou dus je Badger MKII vol kunnen gooien met gewilde items die in Jita goedkoper zijn dan in Amarr (of andersom) en deze kunnen verkopen. Uiteraard kan je nog meer "winst" halen door goederen te verplaatsen naar 0.0. Alleen ja, de kans op ganking is natuurlijk een stuk hoger ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

• AtomicWing
In Rens ligt het prijsniveau op sommige simpele dingen (Damage Control II) gewoon 70-100% hoger dan in Jita. Rens - Jita is ook gewoon 25 jumps, terwijl Amarr - Jita er maar een stuk of negen is. Negen jumps vliegt men nog wel, de rit Rens - Jita niet zo snel (ook door gankers in de 0.5 systems).

Ik zou doortrainen voor een Transport Ship; de "blockade runner" heeft sinds Retribution een niet-scanbare cargohold, vliegt snel en gecloaked met weinig tank, en de "Deep space transport" heeft een dikke huid, genoeg cargohold maar vliegt wat trager. Beiden zijn handig in hun eigen rol, afhankelijk van de omstandigheden.

Je zou ook eens kunnen kijken naar bevoorrading in lowsec; zolang je prijzen maar 10-15% afwijken van de dichtstbijzijnde hub zit je goed; je kunt behoorlijk veilig lowsec in met een blockade runner.

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

Klopt, een van de weinig zwakke punten die overblijft is het undocken. Dan ben je kwetsbaar, kan ook wel weer opgelost worden door een instawarp bookmark. Maar die moet je naar al gemaakt hebben.

Zonneboiler | Zonnepanelen

• AtomicWing
_Apache_ schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:50:
Klopt, een van de weinig zwakke punten die overblijft is het undocken. Dan ben je kwetsbaar, kan ook wel weer opgelost worden door een instawarp bookmark. Maar die moet je naar al gemaakt hebben.
Of net na downtime even snel maken. Neem bij je eerste ritje dan een frigate mee met een micro warpdrive. Google even op de term "Instant undock" en je hebt heel veel informatie hoe deze bookmark te maken.

Als je waardevolle dingen gaat vervoeren zou ik zo'n zelfde bookmark maken bij de trade hub stations van Jita, Amarr, Rens, Dodixie en Hek.

• InFecTedMush
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 26-03-2015
@De_Bastaard: We zijn dus concurrenten :) Hier zijn er ook een 25 tal cruisers in aanbouw + 50 frigs.. Industrie rulez ^^

En wat betreft de undock, ofwel via safepoint undocken of gewoon even komen piepen en terug docken als het niet safe is, er zit amper delay op.

• De_Bastaard
Heb je ook de BPO dan :D

• InFecTedMush
Niet de Sacriledge, momenteel zitten de rapier en de stabber (verkopen vlot in 0.0) in productie en dan de usual T2 frigs :)

• nwagenaar
Blijf met jullie poten van sabres af, ik ben daar nu mee bezig :+

• InFecTedMush
Oops :) Er zijn er 10 klaar over enkele dagen ^^

• nwagenaar
10, pff. Dat is niks :+ Ik heb er 54 in de cooker zitten en deze zouden zondag klaar moeten zijn.

• De_Bastaard
Daar moet ik me ook maar eens mee bezig gaan houden.

Ben zelf nu met dit bezig:

Sacriledge - Pilgrim - Lachesis - Redeemer - Devoter

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 14:28
Hehe, mijn alt http://eveboard.com/pilot/Jean_Nijemanting kan ook dat soort dingen, tijdje Zealots gemaakt als experiment maar het is een nogal volatile markt :P Je kan zo 20 mln per stuk verdienen, en zo verlies maken. Maar weer mee gestopt toen :/

• InFecTedMush
Cruisers en black ops bs, aan die T2 battleships zijn we nog niet begonnen, zitten volgens mij capital parts in niet? je zult ook wel enkele component bpo's van dezelfde soort werken om die een beetje vlot te bouwen..

@ravenger: We werken met een excel en passen daar de prijzen in aan, kan je direct zien of een bepaald product voldoende marge heeft om er energie in te steken.. Exel is wel vrij complex, maar eens je een goede hebt bespaard het je wel tijd en isk. En alles zelf doen :p PI, datacores, ect.. verhoogd ook weer de winst.

• ravenger
Mja, en je hebt waarschijnlijk een POS met het een en ander hangen. Binnenkort maar weer eens kijken of ik wat op kan zetten, wanneer ik weer wat kapitaal heb :)

• nwagenaar
In principe is de markt in EVE redelijk golvend, dus op den duur stijgt het vanzelf weer.

Ik zag het ook bij Sabres: Ik verkocht ze voor 52M per stuk, vervolgens zakken ze naar 45M en nu stijgen ze weer richting de 50M. In het ergste geval zou ik ze achter kunnen houden zodra ik direct actie kan nemen op de volgende stijgende golf.

Sowieso invent en build ik alles zelf. Dus de BPO's zijn voorzien van goede TE/ME waardoor ik minder tijd en minder materiaal gebruik en dat maakt toch wel een behoorlijk verschil in de manufacturing costs. Het enige nadeel is dat ik dus ook meer tijd kwijt ben omdat ik de building-mats niet in Jita 4-4 koop.

Maar goed, 3M meer winst per item vind ik dan wel weer behoorlijk; al is het alleen maar omdat je dan ook flexibeler bent in undercutten.

[Voor 13% gewijzigd door nwagenaar op 28-12-2012 11:40]

• De_Bastaard
Ja same here, we hebben vrij veel BPO's is mijn alt corp... eigenlijk alles wel behalve de dure Cap BPO voor carrier/dread/hoger.

BlackOps heb je alleen Capital Jump Drive voor nodig, dus dat valt mee.

• Srooij
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-01-2016
@bastaard, hoeveel voor een redeemer? :)

• bangkirai
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:55
InFecTedMush schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:36:
Cruisers en black ops bs, aan die T2 battleships zijn we nog niet begonnen, zitten volgens mij capital parts in niet? je zult ook wel enkele component bpo's van dezelfde soort werken om die een beetje vlot te bouwen..

@ravenger: We werken met een excel en passen daar de prijzen in aan, kan je direct zien of een bepaald product voldoende marge heeft om er energie in te steken.. Exel is wel vrij complex, maar eens je een goede hebt bespaard het je wel tijd en isk. En alles zelf doen :p PI, datacores, ect.. verhoogd ook weer de winst.
Alles zelf doen verhoogd de winst bij t2 niet automatisch!
Mods, componenten zijn soms goedkoper op de markt te krijgen, dan dat je zelf basismaterialen aanschaft en ze zelf bouwt, dit moet je bij t2 bs echt behoorlijk vaak controleren.

• nwagenaar
Met Dedan's Industrial Sheet (oid) kan je enorm goed zien welke componenten je moet kopen of welke je het beste kan bouwen. Daarbij kan je met sites zoals EVE Market Guide dit ook zien (alleen is mijn ervaring dat de informatie niet altijd correct is).

Sowieso kan je met de laatste URL wel zien wat de market trend is door gewoon even op Search te klikken ;)

[Voor 15% gewijzigd door nwagenaar op 28-12-2012 13:15]

• ed-oorklep
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
nwagenaar schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:13:
Met Dedan's Industrial Sheet (oid) kan je enorm goed zien welke componenten je moet kopen of welke je het beste kan bouwen. Daarbij kan je met sites zoals EVE Market Guide dit ook zien (alleen is mijn ervaring dat de informatie niet altijd correct is).

Sowieso kan je met de laatste URL wel zien wat de market trend is door gewoon even op Search te klikken ;)
Dedaf's industrial sheet ;)
Moet ik toch weer es van t net plukken om mijn productie wat te structureren. Duurt nu te lang voordat de batches zich opvolgen bij mij ;)

flickr iRacing Profiel

• InFecTedMush
Inderdaad, we vergelijken met 0.0 prijzen (vooral minerals) en die van verschillende regio's.
Onze huidige excel trekt wat op het voorbeeld hier, de gene die we nu gebruiken is wel volledig uitgebreid heeft bv enkele extra werkbladen voor het bouwen van schepen. Heb niets recenter hier op het werk..

http://dl.dropbox.com/u/64285626/Cost%20calculator.ods

edit: eve central is ook handig voor wat markt onderzoek :p

[Voor 8% gewijzigd door InFecTedMush op 28-12-2012 14:21]

• De_Bastaard
Heb zelf m'n eigen sheet gemaakt op basis van de Eve Central API.

effe refreshen en ik zie de kost/winst prijs :-)

• InFecTedMush
Like a boss, ik ga er eens op googlen :)

• De_Bastaard
Ik gebruik dan Google Docs, maakt goed gebruik van die API.

Maak voor de grap eens een Spreadsheet aan op Google Docs, en zet het onderstaande in een cel.

code:
1
=importXml("http://api.eve-central.com/api/marketstat?typeid=11267&typeid=11277&typeid=11301&typeid=11303&typeid=11305&&typeid=3538&typeid=3528&usesystem=30000142","//sell/min")

Als je dan even een andere cel selecteert, zie je in de oude + de cellen daaronder allerlei prijzen verschijnen. In dit geval van

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Isogen
Mexallon
Megacyte
Morphite
Nocxium
Pyerite
Tritanium
Zydrine

Dit is het TypeID, als je via Eve-Central een item zoekt zie je dat nr in de URL staan. Kun je weer hieronder na de = zetten.

code:
1
&typeid=

En dit is dan het SystemID dat je in kunt stellen. Ik gebruik altijd Jita, dat is voor mijn idee makkelijker.

code:
1
&usesystem=

Beetje knutselen en je kunt zo heel snel prijzen vergelijken tussen Jita/Amarr/Rens en of het wel de moeite waard is om bijvoorbeeld een roadtrip te moeten maken voor als je materials.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nadeel van google docs vind ik wel dat je maar een X aantal imports kan doen. hele grote, uitgebreide sheets worden dus lastig.
Verder briljant om te delen met je corpies. Heb er zelf eentje gemaakt waar gas prices en PI prices in staan, samen met het totale gewicht. simpel, maar wel erg handig.

• nwagenaar
Tegenwoordig kan je dit natuurlijk ook doen met MS Skydrive en een Excel Sheet. Deze Excel-sheet kan je vervolgens delen met een ReadOnly-URL.

• De_Bastaard
Ik ga gewoon mn eigen programma schrijven :-)

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07-12 22:24
De_Bastaard schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:08:
Ik ga gewoon mn eigen programma schrijven :-)
maak dr dan ook meteen een app van :P, wat subtiele ads en een "donation" versie en *ka-ching*

• De_Bastaard
Lol nja een App op je GSM bijv is gewoon ruk :') Daar heb je niet echt wat aan :D

En voor web, tja .. zo goed zijn mijn PHP skills niet....

• ed-oorklep
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
De_Bastaard schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:51:
Lol nja een App op je GSM bijv is gewoon ruk :') Daar heb je niet echt wat aan :D

En voor web, tja .. zo goed zijn mijn PHP skills niet....
Voor en Tablet zou t wel handig zijn lijkt me. Heb je meteen al je gegevens ed bij de hand en je boodschappenlijstje :)

flickr iRacing Profiel

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Zo, ik ben door de eerste career agents heen en ben nu naar SOE gevlogen (Arnon IX), schijnen veel missies te zijn zonder je standing bij rassen negatief te beïnvloeden, lijkt me handig als beginner die nog niet goed weet welke kant die op wil.

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

ormagon schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:11:
Zo, ik ben door de eerste career agents heen en ben nu naar SOE gevlogen (Arnon IX), schijnen veel missies te zijn zonder je standing bij rassen negatief te beïnvloeden, lijkt me handig als beginner die nog niet goed weet welke kant die op wil.
yes, inderdaad...

als je nu net pas klaar bent met de career agents, dan kunnen een paar missies nogal moeilijk zijn. Vraag in je corp of in local naar hulp...

www.janvandoornik.nl

• Old Swartly
  • Laatst online: 13:50
Ligt er aan hoe je het aanpakt, ben met een destroyer door die hele arc heengeploegd, nog niet superlang geleden. De laatste paar (waar je Dagan moet kapot schieten en Burning Down The Hive) zijn wel tricky als beginner, maar niet onmogelijk. Heb ze uiteindelijk allen in een Coercer kunnen doen, geloof Dagan misschien met wat anders omdat zijn shields zwaar tanken op jouw racial damage (EM/Thermal voor amarr).

• Hurtebise
Nog een leuke blog: http://community.eveonlin...log.asp?a=blog&nbid=74169
Het effect van Retribution op trading.

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

28B in containers 8)7

dat was iig een flinke (verkeerde) gok!

www.janvandoornik.nl

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

JanvD schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:55:
[...]

yes, inderdaad...

als je nu net pas klaar bent met de career agents, dan kunnen een paar missies nogal moeilijk zijn. Vraag in je corp of in local naar hulp...
Burning down the Hive reeds gehaald, heb zo'n Cormorant vrij goed uitgerust en dan is het prima te doen :). Nu een kleine 20mil bij elkaar gespaard en ga denk ik een Navy Slicer halen, prachtig schip om te zien en lekker snel, vind ik interessanter dan zo'n Cormorant.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Damn, dat had ik gewoon moeten gaan doen ipv caldari navy missies...
Naja, kan altijd nog, verhuis ik gewoon naar die soep :)

Moet het wel redden in een Trasher met alle tanking skills op 5 toch? ;)
anders ga ik over op een assault frig.

Level 3's ga ik wss runnen in een drake of T2 cruiser/BC. Moet ook te doen zijn gok ik zo? Geen idee of de Brick Tank van de Drake nog zo goed is met missies als vorig jaar.

• MonkeySandwich
Doen hier mensen mee aan de somerblink loterij? Ik had vanavond 20 mill gestort en door de een uurtje blinks te spelen heb ik inmiddels meer dan 100m isk credits. Ik speel gewoon constant op lage inzet, tussen de 2 en 5 mill isk, constant op het zelfde nummer en wissel de winst in op nieuwe credits. Ik wil jullie niet allemaal gokverslaafdd maken maar blijkbaar werk het wel O-)

• Esiq
Mittani: dronken, kan geen werk vasthouden (uit het ambt gezet), scammed, uit CSM geschopt, -10 voor Solar, en dan toch zo iemand vertrouwen.. :9

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

MonkeySandwich schreef op zondag 30 december 2012 @ 03:34:
Doen hier mensen mee aan de somerblink loterij? Ik had vanavond 20 mill gestort en door de een uurtje blinks te spelen heb ik inmiddels meer dan 100m isk credits. Ik speel gewoon constant op lage inzet, tussen de 2 en 5 mill isk, constant op het zelfde nummer en wissel de winst in op nieuwe credits. Ik wil jullie niet allemaal gokverslaafdd maken maar blijkbaar werk het wel O-)
heb er 300M in gestort, maar nog niet zoveel winst gemaakt. Ooit es +4 implant set er uit gehaald. Meer prijzen heb ik niet geclaimed, meestal laat ik het in blink isk uitbetalen. Verder gebruik ik het vooral voor de promo's. Nog nooit eentje gewonnen helaas.

verder, sja, blijft een loterij, huis wint altijd ;)

• Legolas_1973
Esiq schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:37:
[...]

Mittani: dronken, kan geen werk vasthouden (uit het ambt gezet), scammed, uit CSM geschopt, -10 voor Solar, en dan toch zo iemand vertrouwen.. :9
uit zijn ambt gezet? ik hoorde dat hij door een grote klapper binnen was en niet meer hoefde te werken... hoe dan ook als iemand van solar the mittani vertrouwt :S

Diablo 3

• Niet online
Onze Corp zit voor het eerst dat ik het meemaak in een War, ben gelijk heel laf gevlucht naar een alt corp om buiten schot te blijven :)
Was net deze week begonnen met een beetje traden binnen de region, gewoon een paar mil per avond maken om de smaak een beetje te pakken te krijgen.
Daarnaast krijg ik nu ook een beetje feeling wat het aantal jumps inhoudt en wat dan de moeite waard is :) En een beetje 'the lay of the land' doorkrijgen is nooit verkeerd..
De eerste paar avonden traden in mijn Badger MarkII zijn nu ongeveer even vruchtbaar gebleken als minen met mijn Retriver; zo'n 5 mil per uur is goed haalbaar.

Aangezien de skill voor 'Caldari Industrial V' nog 18 dagen loopt heb ik ook nog wel even de tijd om mijn ISK voor mijn aanstaande Bustard/Crane bijelkaar te harken. (rest van de skill reqs heb ik al ondertussen) Zit nog een beetje te twijfelen welke van de twee ik uiteindelijk ga nemen. Bustard heeft een hoger potentie qua volume maar de Crane is weer wat veiliger/sneller uiteindelijk. Iemand een idee? Vooralsnog ga ik High Sec nog niet (veel) uit.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Anoniem: 93248 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:09:
Onze Corp zit voor het eerst dat ik het meemaak in een War, ben gelijk heel laf gevlucht naar een alt corp om buiten schot te blijven :)
Was net deze week begonnen met een beetje traden binnen de region, gewoon een paar mil per avond maken om de smaak een beetje te pakken te krijgen.
Daarnaast krijg ik nu ook een beetje feeling wat het aantal jumps inhoudt en wat dan de moeite waard is :) En een beetje 'the lay of the land' doorkrijgen is nooit verkeerd..
De eerste paar avonden traden in mijn Badger MarkII zijn nu ongeveer even vruchtbaar gebleken als minen met mijn Retriver; zo'n 5 mil per uur is goed haalbaar.

Aangezien de skill voor 'Caldari Industrial V' nog 18 dagen loopt heb ik ook nog wel even de tijd om mijn ISK voor mijn aanstaande Bustard/Crane bijelkaar te harken. (rest van de skill reqs heb ik al ondertussen) Zit nog een beetje te twijfelen welke van de twee ik uiteindelijk ga nemen. Bustard heeft een hoger potentie qua volume maar de Crane is weer wat veiliger/sneller uiteindelijk. Iemand een idee? Vooralsnog ga ik High Sec nog niet (veel) uit.
Neem dan degene met warp strenght bonus (weet uit men hoofd niet welke dat precies is, zit zelf bij Gallente met de Viator/Occator).
Mijn Occator doet gerigged en wel totaal bijna 36k m3 aan cargo space, mijn viator doet met een zelfde setup maar 11k m3. Dit grote verschil word veroorzaakt door de basis cargo die bij de occator wat hoger is en daarbij heeft deze 6 low slots waar je prima cargohold extender 2's in kan prakken. Vlieg je niet zo vol? Dan kan je er een warp core / inertia stabs bij plaatsen.
Pas in low/null sec gaat het voordeel van de cloak werken.

• warlord01
  • Laatst online: 10-03-2020
_Apache_ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:32:
[...]

Neem dan degene met warp strenght bonus (weet uit men hoofd niet welke dat precies is, zit zelf bij Gallente met de Viator/Occator).
Mijn Occator doet gerigged en wel totaal bijna 36k m3 aan cargo space, mijn viator doet met een zelfde setup maar 11k m3. Dit grote verschil word veroorzaakt door de basis cargo die bij de occator wat hoger is en daarbij heeft deze 6 low slots waar je prima cargohold extender 2's in kan prakken. Vlieg je niet zo vol? Dan kan je er een warp core / inertia stabs bij plaatsen.
Pas in low/null sec gaat het voordeel van de cloak werken.
Ben ik niet geheel met je eens. Gebruik de viator cloak juist om de kleine maar dure dingen te vervoeren. Bijvoorbeeld bpo's Als je het goed doet ben je niet te volgen en bijna niet te ganken. Let wel heb bij de trade hubs minimaal 6 quick exits op verschillende afstanden.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Een br gebruiken in high sec? Gebruik dan een shuttle, of frigate met inertia + wcs Sneller, en een vele malen goedkoper.

• Peekster
  • Laatst online: 19:39
Cargohold van een BR is niet te scannen. Best leuk als je wat dure meuk wilt vervoeren. Ook in high sec kan je geganked worden!

• Niet online
_Apache_ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:32:
[...]

Bij Caldari:
Bustard = Deep Space Transport
Crane = Blockade Runner

Voordeel van de Bustard is dus dat de max cargo space factor 3 hoger zal liggen, daarentegen is de Crane een stuk sneller met allignen en minder snel te detecteren. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de Bustard puur vanwege de grotere cargo hold. De crane komt ongeveer op hetzelfde neer als mijn huidige Badger MarkII. Gezien het feit dat ik waarschijnlijk veelal in High Sec blijf valt de Crane dan sneller af. Maar zoals hierboven al werd gezegd kun je in High Sec ook prima geganked worden, de unscanable cargo hold van de Crane is dan wel weer handig.... Lastig lastig lastig ;)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Of je neemt ze allebei, en kiest afhankelijk van de rit/cargo welk je neemt. Daarnaast is het verstandig altijd een setje modules mee te nemen voor de terugweg. Vlieg namelijk nooit met veel cargo space over, maar vul deze dan met wsc/inertia stabs oid. Een occator (trage boot/veel cargo space) komt met 3 intertia en 2 nanofibers aardig goed van z'n plek.

Zelf kom ik prima rond met de Viator (het cloaky/kleintje). Deze word gebruikt om vanuit Nullsec waar naar Amarr te brengen, op de heenweg trek ik een van men planeten leeg (10k past precies) dat plus de waar die al verkocht moest worden verpats ik op Amarr. Gooi de nieuwe zooi erin, en wissel de cargo extenders voor inertia/warp core stabs waar nodig. Moet alleen nog even een instawap undock bookmark maken in Amarr, vergeet ik steeds.

De Occator gebruik ik om mijn minerals te verplaatsen. Minen + refinen doe ik op een andere plaats van invention en manufactuering. Hier heb ik genoeg intel om niet gecloakt toch veilig te vliegen. En met 35k zo de mineralen zo over.

Iemand trouwens nog interesse in in een Iteron 3, met 2x cargo rig I erin? Heb er twee. Ze mogen voor een zacht prijsje weg. Ben zelf helemaal over op de Occator/Viator. Ze liggen in Amarr.

[Voor 39% gewijzigd door _Apache_ op 03-01-2013 11:53]

• ravenger
Deep Space Transports kunnen wel cloaken evt, dus als je het goed doet ben je ook vrij onopmerkbaar lijkt me?

• _Apache_

_Apache_

For life.

ravenger schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:19:
Deep Space Transports kunnen wel cloaken evt, dus als je het goed doet ben je ook vrij onopmerkbaar lijkt me?
Ja, maar je hebt geen bonus voor covert ops cloak (cloaken terwijl je warpt). Bij een normale cloack (prototype, of improved) heb je een max velocity van maar iets van 10-20% en kan je niet warpen.
Mocht je gezien zijn en men ziet dat je geen cloakboot vliegt dan vliegt men waar je als laatst gezien bent. Lig je binnen 2km dan decloak je, en pakt men je alsnog. Knappe jongen die met een max velocity van 10-20% snel even 2km aflegt.

[Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 03-01-2013 12:53]

• Ramasha
  • Laatst online: 01-10 12:54
Voor de liefhebbers; mijn productielijnen draaien vol vermogen. Ik ben nog opzoek naar mensen die copy slots overhebben (of iemand kent) die wat simpel ISK wil verdienen.

Er worden elke week 10-40 sabres uitgepoept, dus als hier mensen zijn die er handel/nut in zien je weet me te vinden!

• ravenger
_Apache_ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:46:
[...]

Ja, maar je hebt geen bonus voor covert ops cloak (cloaken terwijl je warpt). Bij een normale cloack (prototype, of improved) heb je een max velocity van maar iets van 10-20% en kan je niet warpen.
Mocht je gezien zijn en men ziet dat je geen cloakboot vliegt dan vliegt men waar je als laatst gezien bent. Lig je binnen 2km dan decloak je, en pakt men je alsnog. Knappe jongen die met een max velocity van 10-20% snel even 2km aflegt.
Ja, daar heb ik wel ervaring mee; een keertje een badger gedecloaked en gekilled in mn bomber terwijl ik op 80km van em was toen ik begon te approachen toen ik zag dat ie cloakte en een bepaalde richting op ging. Dat was wel een mooie kill ;)

Maar inderdaad, covops cloaks zitten op blockade runners zie ik nu. Dat was volgens mij ooit wel andersom, vandaar in de war 8)7

• Niet online
De Crane (blockade runner) begint toch wel wat mee voor zich te winnen, daarnaast heb ik nog 2 weken om te bekijken wat mij een beetje ligt in het traden/haulen. Tegen die tijd moet ik wel kunnen bepalen wat de cargo capacity moet worden. Bedankt allemaal zover in ieder geval! :)

edit; qua veiligheid tijdens warpen wordt de afweging dus: +2 warpstrenght (Bustard, DST) vs. Covops Cloak (Crane, BR)

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 03-01-2013 14:10]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Anoniem: 93248 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:04:
De Crane (blockade runner) begint toch wel wat mee voor zich te winnen, daarnaast heb ik nog 2 weken om te bekijken wat mij een beetje ligt in het traden/haulen. Tegen die tijd moet ik wel kunnen bepalen wat de cargo capacity moet worden. Bedankt allemaal zover in ieder geval! :)

edit; qua veiligheid tijdens warpen wordt de afweging dus: +2 warpstrenght (Bustard, DST) vs. Covops Cloak (Crane, BR)
Goede keus, knappe jongen die snel uit de 10k m3 groeit. De snelheid van het bootje heeft ook zo z'n charmes.
@ Ramasha, ik heb geloof ik nog wel 2 copy lijnen over. Hoe snel wil je het gedaan hebben?

[Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 03-01-2013 14:37]

• De_Bastaard
Ik ga ook maar eens Thrasher bpo's kopen :-)

• Ramasha
De_Bastaard schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:44:
Ik ga ook maar eens Thrasher bpo's kopen :-)
Haha :) is geen vet pot maar potentieel de moeite waard

• warlord01
  • Laatst online: 10-03-2020
_Apache_ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Goede keus, knappe jongen die snel uit de 10k m3 groeit. De snelheid van het bootje heeft ook zo z'n charmes.
Je kan er altijd nopg een wcs op gooien indien je dat wil. Dan neemt de ruimte wel behoorlijk af maar toch.

• nwagenaar
Ramasha schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:01:
[...]
Haha :) is geen vet pot maar potentieel de moeite waard
Hij gaat de Trasher BPO's kopen om Sabres te maken. En ik schat dat je in 0.0 circa 20M~25M per stuk winst kan maken.

• Ramasha
nwagenaar schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:42:
[...]

Hij gaat de Trasher BPO's kopen om Sabres te maken. En ik schat dat je in 0.0 circa 20M~25M per stuk winst kan maken.
Ik geloof dat ik het opzetje al gaf in mijn eerdere post. Idd maar prijzen zijn nooit stabiel vandaar potentieel

• Sorki
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-10 11:41

Sorki

world wide wubbish

TepelStreeltje schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:03:
[...]

heb er 300M in gestort, maar nog niet zoveel winst gemaakt. Ooit es +4 implant set er uit gehaald. Meer prijzen heb ik niet geclaimed, meestal laat ik het in blink isk uitbetalen. Verder gebruik ik het vooral voor de promo's. Nog nooit eentje gewonnen helaas.

verder, sja, blijft een loterij, huis wint altijd ;)
Altijd gedacht dat er wel iets mis was met blink. Niet voor de kleine ships, maar voor de waw-promo's & blinks was ik altijd wat achterdochtig.

Tot gisterenavond: welcome Vindicator!

Ik was redelijk verbaast als ik de prijs van dat ding zag.... duurt nog eeuwen voor ik hem kan vliegen dus dat wordt wss verkopen :)

Sorki#2242

• Hurtebise
Ouch, wat is die drake hard generft. Zeer voelbaar in lvl 3, dps en dmg zijn behoorlijk naar beneden gegaan. Ik heb de indruk dat het een pak vlotter gaat met een hurri. Ik waag het niet om met een drake een lvl 4 te doen.

• Legolas_1973
Hurtebise schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:59:
Ouch, wat is die drake hard generft. Zeer voelbaar in lvl 3, dps en dmg zijn behoorlijk naar beneden gegaan. Ik heb de indruk dat het een pak vlotter gaat met een hurri. Ik waag het niet om met een drake een lvl 4 te doen.
precies de bedoeling, drake is een BC en zou nooit in staat geweest moeten zijn om lvl 4s te doen. die fout is nu dus hersteld :)

ik heb vaarwel gezegd aan CFC 8)

Diablo 3

• De_Bastaard
Eindelijk man, heeft té lang geduurd om die Drake te nerfen!

• Legolas_1973
De_Bastaard schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:11:
Eindelijk man, heeft té lang geduurd om die Drake te nerfenfixen!
typos hersteld ;)

Diablo 3

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hurtebise schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:59:
Waar doe je nu lvl3's in dan?

• Hurtebise
Drake op mijn main (heb nog een Myrmidon staan), doe ze op een alt met een Hurricane.
Is een Gallente boot nog aangewezen met de verbeterde npc (anti-drone) AI?
Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee