[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
GamemasterByte schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:14:
[...]

Het kan wel, maar ik denk dat je als noob meer verdient als je missions gaat doen. Minen in iets anders dan een covetor/hulk is eigenlijk bijna niet de moeite waard, relatief gezien. Wat je ook kunt doen, als je iets minder risico zoekt: kijken of je in empire PI kunt doen, door middel van P0/1/2/3 dingen van de markt te kopen, en dan P1/2/3/4 dingen maken. Dat kan ook al redelijk wat opleveren, zonder dat je de lage yield van empire planets nodig hebt.

Hier heb je trouwens nog een 60day trial code: 26S9Q4YWJKFJULH8Q2NYDN6E3PKEUHDN013
Ohw. De ding zegt dat de code is al gebruikt. Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou vanavond na me werk mijn codes wel even posten heb 2 accounts dus 2 van die codes beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Dat zou echt heel aardig zijn zou je misschien hem via pm 1tje willen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
-kardo- schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:38:
Dat zou echt heel aardig zijn zou je misschien hem via pm 1tje willen sturen.
Code sent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 02-06 07:48
Mining an sich verdient weinig ( done that )
Hierna ben ik gaan mission runnen. Dit wordt uiteindelijk saai maar is wel praktisch de meest constante cash flow in het spel.
Ik ben nu aan het skillen voor productie. Met mijn mining skills heb ik de minerals "gratis". Het enige wat het me kost is tijd.
Les: Mining is pas interessant als je wat met de minerals gaat doen. Anders kan je beter mission running doen om geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Ik maak zelf m'n isk met low-sec incursions en moon goo, vereist wat moeite maar dan heb je ook wel best veel. Corpgenootjes doen het verder met anomalies e.d. in nullsec, dat kan ook echt goed verdienen als je geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:29

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

GX schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:18:
Ik maak zelf m'n isk met low-sec incursions en moon goo, vereist wat moeite maar dan heb je ook wel best veel. Corpgenootjes doen het verder met anomalies e.d. in nullsec, dat kan ook echt goed verdienen als je geluk hebt.
hoe wat waar dan met anomalies?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05
GX schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:51:
Och details, details. Toch zal het gezellig worden in Vale!
Inderdaad, het was extreem gezellig: http://dog-net.org/brdoc/?brid=2336 en http://kb.raidenalliance....kill_related&kll_id=45081

128 TEST & Co dood vs 19 aan onze zijde. Oops, better luck next time :P

Maar even serieus, ik vond het een leuk gevecht! Ik schat dat ik rond de 60 kills heb gehaald en ondertussen zit ik op 1500+ PvP kills \o/ I love it in Raiden :*)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peekster schreef op maandag 26 december 2011 @ 18:31:
Ik ben nu aan het skillen voor productie. Met mijn mining skills heb ik de minerals "gratis". Het enige wat het me kost is tijd.
Les: Mining is pas interessant als je wat met de minerals gaat doen. Anders kan je beter mission running doen om geld te verdienen.
Wel leuk gedacht. Maar als je in eenzelfde tijdsinvestering makkelijker isk verdient dan met mining, kan je beter goede buy orders plaatsen en iets anders gaan doen dan mining. Minerals van mining zijn niet gratis. Ik mine met mijn alt: loot de wrecks van de l4's van mijn main. Levert naast isk+salvage ook vrij leuk minerals op. En voor productie heb je altijd high ends nodig. Die redelijk verdeeld in de loot zitten.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik aan icemining doe: zelfs gewoon minen is een wereld van activiteit :D Maar aan de andere kant ben ik andere dingen aan het doen terwijl mijn iceminers cyclen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
nwagenaar schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:31:
[...]

Inderdaad, het was extreem gezellig: http://dog-net.org/brdoc/?brid=2336 en http://kb.raidenalliance....kill_related&kll_id=45081

Maar even serieus, ik vond het een leuk gevecht! Ik schat dat ik rond de 60 kills heb gehaald en ondertussen zit ik op 1500+ PvP kills \o/ I love it in Raiden :*)
jij was gewoon lucky :P

Kom ik net thuis van de festivities :P, zie ik de ping, denk je.. mooi! pew pew!, ben een van de eerdere op onze 1e bridge titan, even nog een alt ge pod jumped voor extra pew!,

Ik voor me alt schipt gefit, die ook undocked... cyno gaat up wil jumpen en paf! krijg de bekende "person not in fleet" titan jump bug :(.. krijg dus van de FC te horen meld je maar af.... ik zeg wel wanneer je, je kan aanmelden...

Ik denk mooi... zal wel goed komen.. mag mij dus op een gegeven moment weer aanmelden.. en 2e bridge van 1e titan komt.. en ja hoor weer die jump error |:(

3e keer was scheepsrecht (en lukt het dus gelukkig) maar onderstussen was de skirmish al begonnen... verder was er in vale weinig te beleven dus eindigde ik uit eindelijk wel nog in vale op een titan als reinforcements (met nog een 10-20 man) en kon ik zonder titan jumpbug wel weer naar home verkassen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ik ga ook niet minen/produceren voor het geld Maar gewoon omdat ik iets wil maken. Ook wil ik dingen met invention gaan doen. Uiteindelijk zal ik misschien minder winst maken dan met mission running maar ik heb dat laatste voorlopig wel weer even gezien. Nu komt weer een periode van isk investeren in iets leuks.

Om aan mn high end minerals te komen zou ik inderdaad salvage kunnen scrappen maar ik heb daar een ander plannetje voor. Iets met een wormhole :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX

GX

Nee.

TepelStreeltje schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:10:
[...]

hoe wat waar dan met anomalies?
Overal. Gewoon:

• naar een planeet warpen
• on board scanner aanzetten
• pak een willekeurige anomaly en verdien ISK

Je kan ook exploration doen (met probes en zo), dan vind je de betere complexes, maar die zijn heel vaak al bezet :(.
nwagenaar schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:31:
[...]

Ha, dat waren twee fleets van ons; de eerste fleet hadden jullie bijna meteen de FC te pakken, dus dat was een succes voor jullie ;). Met de tweede fleet (en de merge van de eerste fleet daarbij) ging het een stuk beter; minder losses ook, zeker ISK-wise. Overigens ben ik zelf na die battle teruggevlogen met m'n ontzettend beroerde drake en naar bed gekukeld. De rest is daarna nog even zonder weerstand over alles van OWN heen gewandeld.

fake edit: Grappig overigens dat de eve-kill killboards niet compleet zijn; ik heb zelf al meer kills dan dat er totaal gemaakt zijn volgens die battle report.

[ Voor 5% gewijzigd door GX op 27-12-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
meteen de fc te pakken? ik hoop toch dat jullie multiple target-callers in een fleet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Afgelopen avond/nacht een mining op gehad in onze wh met wisselende bezetting (11 man op z'n top, gemiddeld een man of 5) van 9 uren aan een stuk :D

Ruim 1.500.000m3 aan ABC ores gemined :) refinery is er maar druk mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX

GX

Nee.

Dutch2007 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:16:
meteen de fc te pakken? ik hoop toch dat jullie multiple target-callers in een fleet hebben?
Dat was een kitchensinkfleetje. En kom op nou, je weet toch wel hoe TEST werkt ;) We hebben veel mensen, maar we zijn allemaal slecht in het spel. Dat is geen gimmick, het is gewoon waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Noxious schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:22:
Afgelopen avond/nacht een mining op gehad in onze wh met wisselende bezetting (11 man op z'n top, gemiddeld een man of 5) van 9 uren aan een stuk :D

All hulks en orca erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Noxious schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:22:

En hoeveel is dat dan waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
GX schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:10:
[...]
Dat was een kitchensinkfleetje. En kom op nou, je weet toch wel hoe TEST werkt ;) We hebben veel mensen, maar we zijn allemaal slecht in het spel. Dat is geen gimmick, het is gewoon waar.
Nou ja, gezien je doctrine is dat wel duidelijk :P

Maar ik heb een video gemaakt van gisteravond, enjoy:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

He hehe eve quitten als een baas.
https://www.pandemic-legi...d/view_kill.php?id=471055
Hij warpte naar onze home station en tja dan is PL er zo!

YouTube: Eve Online: 200 Man Tengufleet vs Russian Alphafleet
eerste stukje van het filmpje laat de aon kill zien ><

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ah das gewoon zuur zo weg doen :P had k zelfs me JF pilot voor over om die ff te abusen voor een aeon...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Leuke video en een leuke kill, dat gevecht ziet er wel zeer vermakelijk uit. Maar je weet wat ze zeggen: Death to all hostile supercaps! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren hadden we overigens ook een fight met Goons maar dat pakte niet zo goed uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX

GX

Nee.

:D En ondertussen heb ik ook welgeteld één OWN dude gezien, terwijl we hun TCUs aan het slopen waren. Man, wat een nonalliance is dat.

Fake edit: OWN slopes! Gelukkig brengt Raiden. wel wat te doen :).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FIuqb.png

Overigens, dik geluk gisteravond; ik speel op een mac (houdt de flamewar voor je) en de client is totally broken, zie bijvoorbeeld het mac-forum op eve-o zelf. Toch nog een hele op mee kunnen doen, terwijl het vandaag al twee keer crashte voordat ik überhaupt een skill kon instellen :(. M'n bugreport bij CCP heeft inmiddels meer dan 60 logs, en CCP zelf blijft angstvallig stil. Het lijkt er weer steeds meer op dat ze hun belofte aangaande aandacht besteden aan hun users niet waarmaken :(.

[ Voor 69% gewijzigd door GX op 28-12-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
GX schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:49:
:D En ondertussen heb ik ook welgeteld één OWN dude gezien, terwijl we hun TCUs aan het slopen waren. Man, wat een nonalliance is dat.
Toen bekend werd dat TEST Vale zou gaan binnenvallen, heb ik vernomen dat OWN behoorlijk snel weg waren. Dus dat je ze amper ziet, dat is meer dan logisch. ;)
De_Bastaard schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:43:
Gisteren hadden we overigens ook een fight met Goons maar dat pakte niet zo goed uit :X
Het was mijn intentie om wat vroeger te stoppen en mee te doen. Maar helaas was dit niet mogelijk. Uiteindelijk ben ik - gezien de killboard stats en de uitleg van één van de personen binnen The Ankou wat er was gebeurd - blij dat ik niet ben gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ach, volgende keer beter hé :-) Heb alweer 'n nieuwe abbadong gelukkig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Was *kuch* mis communicatie zeg maar :P

Daarnaast had OWN idd zitten te klagen bij NC. ipv RAIDEN. ivm de TEST/Goon assault...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Weet iemand misschien een goede corp om te joinen ik weet nog niet watik precies wil doen in eve maar een noob vriendelijk corp zou fijn zijn. (ben noig wel een trial).

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
dpb is een aanrader :)

• GX

GX

Nee.

Dutch2007 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:05:
Was *kuch* mis communicatie zeg maar :P

Daarnaast had OWN idd zitten te klagen bij NC. ipv RAIDEN. ivm de TEST/Goon assault...
Serieus, weet je daar meer van? Tot nu toe zijn de diplomatieke ervaring met OWN ... merkwaardig, om 't nog vriendelijk uit te drukken.

Maar ja, wat verwacht ja nadat we ze met (letterlijk) water en vee, en een dag reimbursements, vervuilt hebben.
Nouja voor zover ik weet is Vale eigenlijk van ons. Lijkt me logisch dat ze dan gaan klagen bij de sov houdende partij toch?

Overigens heb ik geen idee van wat zich er in Vale afspeelt. We hebben die regio een tijd terug gepakt maar we komen er totaal niet.

• Dutch2007
De_Bastaard schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:46:
Nouja voor zover ik weet is Vale eigenlijk van ons. Lijkt me logisch dat ze dan gaan klagen bij de sov houdende partij toch?

Overigens heb ik geen idee van wat zich er in Vale afspeelt. We hebben die regio een tijd terug gepakt maar we komen er totaal niet.
gangsters renters paradise

en ooit zaten wij, IEGEX, daar met ~1500 man, toen wij daar weg gingen was het zoals de drone lands --> deserted

• Peekster
-kardo- schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:16:
Weet iemand misschien een goede corp om te joinen ik weet nog niet watik precies wil doen in eve maar een noob vriendelijk corp zou fijn zijn. (ben noig wel een trial).
Kom eens praten in ons ingame channel: Bendebeukers of in Dutch ( alhoewel dat tegenwoordig "Nederlands" heet als channel name :? )
We zijn een carebear/industry corp en heb het zelf als zeer noob friendly ervaren. Nog steeds trouwens. We zijn niet zo happig op trail spelers maar daar kom je vanzelf uit als je het spelletje leuk genoeg vind.

Verwijderd

Peekster daarbij opgemerkt dat we nu een "War" hebben en een van onze regels is dat wij niemand aannemen in zo'n periode. Kleine maar bij de carebear opmerking we hebben wel erg scherpe klauwen voor zo'n corp :D

Hoewel gezien de opkomst de laatste paar dagen van de de wardeccende corpsen max 1 a 2 online schat ik in dat de war maandag wel is afgelopen.

• Peekster
Aangezien de huidige war meer het uitzitten is en "Wooha!" roepen als er uberhaupt een wartarget online komt (om over undocken nog maar te zwijgen), vond ik het niet het vermelden waard.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
1 wardec en jullie komen niet meer online/undocken niet meer?

denk dat we nu op 5 wardecs zitten. moet wel bekennen dat ik me veiliger voel in 0.0 dan in highsec...

• nwagenaar
Dutch2007 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:40:
[...]
gangsters renters paradise

en ooit zaten wij, IEGEX, daar met ~1500 man, toen wij daar weg gingen was het zoals de drone lands --> deserted
Inderdaad. Toen wij in Detorid zaten, hetzelfde verhaal. Alleen onze space was behoorlijk in gebruik, de rest was gewoon deserted (met een paar keysystems als uitzondering).

Over Drone Lands gesproken.. Gisteravond heb ik besloten om een roam te organiseren. Met 12 man gingen wij weg (canes, wat tackle en een paar scouts) en we kwamen met 12 man weer terug. In die 1,5 of 2 uur in de Drone Lands hebben wij een zeer beperkt aantal mensen gezien. En het is niet dat wij zo sneaky waren, ik ben speciaal naar een groot aantal station-systems gegaan om onze presence bekend te maken. Ik hoopte dat wij geblobt zouden worden. Maar nee, zelfs dat niet. Resultaat: 2 kills (2 cyno frigates), 1 loss (mijn scout werd neergeschoten door een blue >.<) en we hebben geprobeerd om te spelen met een Archon, maar die dockte al behoorlijk snel en besloot toen niet meer te undocken. IMHO: Drone Lands zuigen voor PvP ;(

• Sleepie
  • Laatst online: 15-09 16:19
nwagenaar schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:29:
Nou ja, gezien je doctrine is dat wel duidelijk :P

Maar ik heb een video gemaakt van gisteravond, enjoy:

[video]
Correct me if I'm wrong, maar ik zie (o.a. in je damage notifications) kleurtjes die er volgens mij normaal niet zijn?
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Verwijderd

defusion schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:51:

denk dat we nu op 5 wardecs zitten. moet wel bekennen dat ik me veiliger voel in 0.0 dan in highsec...
Wij wel maar de tegenstanders niet helaas en we zijn al een paar keer met een vlootje in hun thuis systeem geweest.

De war ervoor hebben we een ander corpje de les gelezen. Die hadden het na 1 vloot battle wel weer gezien.

• nwagenaar
Sleepie schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:20:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar ik zie (o.a. in je damage notifications) kleurtjes die er volgens mij normaal niet zijn?
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Dat klopt, dat is niet standaard. Maar als je denkt dat het handig is, hier heb je de link waar je het kan downloaden: http://barkkor.blogspot.com/p/ship-labels.html

• Sleepie
  • Laatst online: 15-09 16:19
nwagenaar schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:37:
Dat klopt, dat is niet standaard. Maar als je denkt dat het handig is, hier heb je de link waar je het kan downloaden: http://barkkor.blogspot.com/p/ship-labels.html
Thanks!
Of het echt handig is weet ik niet, maar het brengt in ieder geval wat kleur in de (wat saaie) Eve UI :)

• nwagenaar
Sleepie schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:41:
[...]
Thanks!
Of het echt handig is weet ik niet, maar het brengt in ieder geval wat kleur in de (wat saaie) Eve UI :)
Inderdaad, het is een aangename verbetering. En soms helpt het bij overview bugs. Maar het probleem is, als er een blob is, dan helpt dit natuurlijk niet :+

• Peekster
defusion schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:51:

Ik had het over de tegenpartij. Ze wardeccen ons op kerstavond en vervolgens zijn ze een week nauwelijks online. :(.

[ Voor 14% gewijzigd door Peekster op 29-12-2011 14:29 ]

• Dutch2007
GX schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:14:
[...]

Serieus, weet je daar meer van? Tot nu toe zijn de diplomatieke ervaring met OWN ... merkwaardig, om 't nog vriendelijk uit te drukken.

Maar ja, wat verwacht ja nadat we ze met (letterlijk) water en vee, en een dag reimbursements, vervuilt hebben.
Ja daar wist ik meer van, maar dan lees ik niet alleen deze forums ;-)

iets met kugu.com ;-) (niet de directe link)

• GX

GX

Nee.

Tsja, toch ben je niet helemaal op de hoogte ;)

De op aan onze kant ging vanavond niet helemaal goed, bij raiden duidelijk wel :D. Tijd om een appeltje te schillen met onze FCs. Goed gedaan aan de andere kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
GX schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:11:
Tsja, toch ben je niet helemaal op de hoogte ;)

De op aan onze kant ging vanavond niet helemaal goed, bij raiden duidelijk wel :D. Tijd om een appeltje te schillen met onze FCs. Goed gedaan aan de andere kant!
en jullie hadden bijna geluk... onze bijna fail scout zei dat jullie aan het emergency warpen waren (krijg je als je 100+ tegelijk jumpt dan auto warp je 1.000.000 van de gate naar een random safe)

op tijd gemerkt en gebubbled en ja toen ging het goed voor raiden. :), jullie hebben wel station reinforced en ihub in a8a is dood als k me niet vergis,

mer ach... we hebben soon tenminste een fight... en ik wist dat raiden./wn. veel supers hadden maar wat k gisteren zag :9~

http://img857.imageshack.us/img857/8214/titansinc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Nou, eerlijk gezegd had het veel meer kunnen zijn. Maar doordat wij in Branche zaten, terug moesten gaan en het reshippen iets te lang duurde; waren het aantal kills minder dan verwacht. :+

Voor de personen die niet weten waar het over gaat:

Zoals jullie weten zijn de GOONS bezig met het overnemen van Branche. Omdat WN (voorheen) wat issues had met hun participatie, is het begin van de oorlog niet erg vlekkeloos verlopen. TEST is dus bezig om Vale over te nemen. Wij, RAIDEN, zijn dus betrokken in 2 oorlogen en vechten zowel TEST als de GOONS.

Gisteren was Raiden begonnen met het neerschieten van een SBU. Een abaddon fleet van circa 160 mensen (bestaande uit Raiden en HELL4S) zaten de SBU druk te grinden met 600 goons 3 jumps van ons vandaan. Zij hadden de nieuwe stagingpoint van WN voorzien van een uitdaging waardoor hun fleet van 200 abaddons niet konden undocken (lees: ze hadden de station gerapecaged).

Uiteindelijk werd het duidelijk dat de GOONS niet veel zouden gaan doen, totdat wij de melding kregen dat wij onze supers moesten inloggen en moesten switchen naar tengu's, met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/3308/wtf77titans.jpg

Een snelle telling kwam bij mij op 75 titans (combinatie van WN/RAIDEN/RA) en een groot aantal sc's. Als je goed kijkt, zie je die van mij hier ergens tussenzitten :+

Om welke reden dan ook, werd het sein gegeven om onze SC-fleet weer terug te jumpen naar onze stagingsystem en klaar te staan voor een ander gevecht met TEST. De cyno ging up en beide teams kwamen op de gate terecht. Wij zaten rustig te orbitten en te wachten op wat TEST ging doen. Uiteindelijk jumpte zij naar de andere kant, onze scout zei dat TEST van de gate afgingen en dus jumpte wij naar de andere kant om ze neer te schieten, met dit als resultaat: http://kb.raidenalliance....kill_related&kll_id=45642

Vervolgens kregen wij informatie dat WN in trouble was en dat één van hun titans dood begon te gaan. Op dat moment bleken 600 GOONS in gevecht te zijn met 300 WN. Dus wij burnde naar onze titan om vervolgens weer gebridged te worden naar onze stagingpoint. Terwijl wij zaten te wachten kregen wij te horen dat het gevecht tussen WN en GOONS voorbij was. Hun titan had wat armor damage, maar verder was er weinig aan de hand. Ondanks dat WN de ISKWar duidelijk heeft verloren, hebben ze wel een aantal objectives van de GOONS beperkt en een morele overwinning gehaald. Als WN dit blijft doen, dan kan deze war wel eens heel erg interessant gaan worden. Sowieso was de participatie - door WN - van vandaag een aanzienlijke verbetering met waar ze eerder mee kwamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
Hoeveel betalende spelers heeft EVE inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Liteiten schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:28:
Hoeveel betalende spelers heeft EVE inmiddels?
Op basis van verschillende bronnen: Tussen de 360.000 en 400.000 subscribers. Maar in hoeverre dat deze ook actief en betaald zijn, dat is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al tijdenlang rond de 350.000. Dat zijn accounts waarvoor betaald wordt.

(edit: Mensen die op plex spelen betalen ook: De plex zijn immers gekocht?)

[ Voor 39% gewijzigd door wheez50 op 30-12-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Sinds een maandje ben ik overgestapt naar Rapalje. Ik had wel eens zin in wat PVP activiteiten.
Nu heb ik me behoorlijk beperkt door het uitzoeken van PVP targets. Ik wil namelijk mijn 5.01 security standing niet kwijt raken O+ Dus geen lowsec pew pew voor mij. Nu is het geluk met mij - de corp is overgestapt naar Eternal Evocations alliance. En die zit in 0.0 Providence. Jawel 8)
Wel een flinke overgang van 3 jaar puur hisec PVE naar 0.0 met kans op PVP op elk moment.
De ervaren 0.0 gangers noemen Providence een arme regio. Dat kan best wel zo zijn, maar tot nu toe rat ik daar in mijn basic Raven zo tussen de 35 er 45 mil per uur door het doen van anomalies. Mij hoor je niet klagen - en mijn wallet ook niet :9

Ik ben erg blij dat ik de stap van hisec naar 0.0 heb gemaakt. _/-\o_

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
nwagenaar schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:38:
[...]

Op basis van verschillende bronnen: Tussen de 360.000 en 400.000 subscribers. Maar in hoeverre dat deze ook actief en betaald zijn, dat is onbekend.
Dat zijn mooie cijfers.

Dus EVE zal niet zomaar verdwijnen dus? Ik ben altijd bang als ik aan MMO begin dat het binnen de kortste keren zal verdwijnen, maar volgens mij is EVE er ook al een behoorlijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
6 jaar nu ofzo?

En mensen stoppen er niet zo maar mee. Mensen zijn er echt "to stay" zogezegd. Voor mn gevoel is het verloop veel lager dan bij de populairdere MMO's zoals WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
EVE draait sinds 2003. Daarvoor ook nog een tijdje beta. Dus toch wel ietsie pietsie langer dan 6 jaar.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMichel schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:14:
Sinds een maandje ben ik overgestapt naar Rapalje. Ik had wel eens zin in wat PVP activiteiten.
Nu heb ik me behoorlijk beperkt door het uitzoeken van PVP targets. Ik wil namelijk mijn 5.01 security standing niet kwijt raken O+ Dus geen lowsec pew pew voor mij. Nu is het geluk met mij - de corp is overgestapt naar Eternal Evocations alliance. En die zit in 0.0 Providence. Jawel 8)
Wel een flinke overgang van 3 jaar puur hisec PVE naar 0.0 met kans op PVP op elk moment.
De ervaren 0.0 gangers noemen Providence een arme regio. Dat kan best wel zo zijn, maar tot nu toe rat ik daar in mijn basic Raven zo tussen de 35 er 45 mil per uur door het doen van anomalies. Mij hoor je niet klagen - en mijn wallet ook niet :9

Ik ben erg blij dat ik de stap van hisec naar 0.0 heb gemaakt. _/-\o_
sec standing boeit gewoon echt niet zolang je niet onder de -1.99 komt kan je hetzelfde als iemand met +5 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:59:
[...]

sec standing boeit gewoon echt niet zolang je niet onder de -1.99 komt kan je hetzelfde als iemand met +5 :/
Er zijn corps die er wel naar kijken, en zowiezo kan het voor je eigen gevoel ook gewoon beter staan..

Ik ben laatst dus weer begonnen, ben af en toe in low-sec geweest, ondertussen al een maelstrom, 2 cane's en een harby verloren. Hoewel die laatste cane echt gewoon een domme fout was :P

Voorlopig maar ff lvl4's gaan doen in highsec, want ik ben niet zo rijk dat ik nog meer verliezen kan gaan verdragen. Tevens moet ik nodig beginnen aan skills voor pvp anders komt dat er ook nooit meer van :D

Misschien als ik bij de corp waar ik ge-applied heb zit dat ik eens mee kan met een pvp roam ofzo. Al is het maar in een frig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Mijn main heeft een secstatus van -9.8 en zelf heb ik daar geen problemen mee (hij komt toch alleen maar in 0.0 en lowsec). Ik heb 3 alts die (eventueel) in empire kunnen gaan. Sowieso zitten we nu 25 jumps van Jita en met een nullified cloaky tengu kom ik door de zwaarste gatecamps heen. Ok, misshien niet degene met 200+ goons/test :+

Overigens had mijn voorgaande corps dus wel wat problemen met mijn secstatus. Er werd duidelijk gezegd: geen pirating en NRDS in lowsec. Wel balen als je 10 jumps van lowsec zit en de PvP in Syndicate is niet wat het bleek te zijn...

Sowieso is het wel handig om gebruik te maken van een neutral alt. Corps in 0.0 worden met grote regelmaat voorzien van een wardec. Door middel van een neutral alt is het mogelijk alsnog goodies rond te vliegen en (ver)kopen in de grote tradehubs. Ook bij een negatieve secstatus is een neutral alt verdomde handig. Bovendien heb je een extra manier van inkomsten, want wellicht willen je corpmates en/of alliancemates gebruik maken van je diensten. En een kleine fee van 5%~10% op het totaalbedrag is voor velen geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marce schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:05:
[...]

Er zijn corps die er wel naar kijken, en zowiezo kan het voor je eigen gevoel ook gewoon beter staan..

Ik ben laatst dus weer begonnen, ben af en toe in low-sec geweest, ondertussen al een maelstrom, 2 cane's en een harby verloren. Hoewel die laatste cane echt gewoon een domme fout was :P

Voorlopig maar ff lvl4's gaan doen in highsec, want ik ben niet zo rijk dat ik nog meer verliezen kan gaan verdragen. Tevens moet ik nodig beginnen aan skills voor pvp anders komt dat er ook nooit meer van :D

Misschien als ik bij de corp waar ik ge-applied heb zit dat ik eens mee kan met een pvp roam ofzo. Al is het maar in een frig :S
ja hoor geen probleem we houden altijd rekening met mensen die nieuw/arm/minder SPs hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:18:
[...]
ja hoor geen probleem we houden altijd rekening met mensen die nieuw/arm/minder SPs hebben
De belangrijkste regel: Don't fly what you can't affort to lose.

Dus als jij bij PvP alleen een rifter kan betalen en op kan vangen mocht je hem verliezen, dan ga je met een rifter. Tackle is behoorlijk belangrijk tijdens PvP en ja, je hebt een grotere kans dat je komt te overlijden maar het is ook niet dat je geen nut hebt.

Overigens is een frig-roam of een destroyer-roam behoorlijk leuk om te doen. Het voordeel is dat je behoorlijk wat mensen mee kan laten doen (iedereen kan een frig vliegen), het is goedkoop en de nieuwe personen leren de beginselen van PvP zonder hoge kosten. Geen idee hoe de andere met PvP in aanraking zijn gekomen, maar ik ben begonnen als tackler en (permanent) bait :P

[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 30-12-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX

GX

Nee.

Het is GEWNS of CONDI ;). Het was druk op de goons jabber gisteren, dat wel. Jeetje. Bij ons niet zo; het is vrij gangbaar dat TEST van alles welpt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:23:
[...]

De belangrijkste regel: Don't fly what you can't affort to lose.

Dus als jij bij PvP alleen een rifter kan betalen en op kan vangen mocht je hem verliezen, dan ga je met een rifter. Tackle is behoorlijk belangrijk tijdens PvP en ja, je hebt een grotere kans dat je komt te overlijden maar het is ook niet dat je geen nut hebt.

Overigens is een frig-roam of een destroyer-roam behoorlijk leuk om te doen. Het voordeel is dat je behoorlijk wat mensen mee kan laten doen (iedereen kan een frig vliegen), het is goedkoop en de nieuwe personen leren de beginselen van PvP zonder hoge kosten. Geen idee hoe de andere met PvP in aanraking zijn gekomen, maar ik ben begonnen als tackler en (permanent) bait :P
i know :) en vaak worden dat ook onze tacklers inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Klopt het dat als je een trial hebt en dan eve koopt die bij de trial worden opgeteld. Want dat zou wel leuk zijn dat als ik nu 60 dagen trial heb en voeg de eve van steam erbij toe dat ik dan heel goedkoop 90 dagen kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
-kardo- schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:05:
Klopt het dat als je een trial hebt en dan eve koopt die bij de trial worden opgeteld. Want dat zou wel leuk zijn dat als ik nu 60 dagen trial heb en voeg de eve van steam erbij toe dat ik dan heel goedkoop 90 dagen kan spelen.
jup, dat klopt

ik was met 21+30 begonnen voor 5 euro door de steam key te activeren op een buddy trial. (toen steam het in de aanbieding had).
(Alleen de buddy kreeg geen plex op die manier)

[ Voor 8% gewijzigd door defusion op 30-12-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Dat is zeker nice. En dan ben ik meteen geen trial meer. Want ik zie de grensen van trial al komen qua skills en corps.

[ Voor 73% gewijzigd door -kardo- op 30-12-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-kardo- schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:19:
Dat is zeker nice. En dan ben ik meteen geen trial meer. Want ik zie de grensen van trial al komen qua skills en corps.
ja aantal hele fijne skills kan je niet trainen dan dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ja, ik had ook het briljante idee om een highsec ganking battleship te trainen met de 60day trial.
maar kwam bedrogen uit op dag 3/4 ofzo, toen bleek dat battleships niet mogelijk waren op een trial account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:21:
Ja, ik had ook het briljante idee om een highsec ganking battleship te trainen met de 60day trial.
maar kwam bedrogen uit op dag 3/4 ofzo, toen bleek dat battleships niet mogelijk waren op een trial account...
en dat is erg want? dan gebruik je hem toch om een ganking BC te maken? met de nieuwe BCs kan je large turrets gebruiken en er goedkoper dan BS net zoveel DPS uit stampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:08:
[...]

en dat is erg want? dan gebruik je hem toch om een ganking BC te maken? met de nieuwe BCs kan je large turrets gebruiken en er goedkoper dan BS net zoveel DPS uit stampen :)
code:
1
Skill at operating Battlecruisers. Can not be trained on Trial Accounts.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:16:
[...]

code:
1
Skill at operating Battlecruisers. Can not be trained on Trial Accounts.
:'(
oops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 20:29

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

CCP heeft er wel beetje over nagedacht natuurlijk ;)
Geen Throw-away altjes die te gevaarlijk kunnen worden!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 04-09 12:42
Nouja.... een beetje leuk aangekleden catalyst doet met de laatste patch ook aardig wat dps volgens mij? Meende ergens fittings te zien (wel all level V skills) waarmee je in je eentje hulks kon ganken.

Zou zal een trail aardig worden beperkt maar volgens mij kan je daar nog een redelijke dps uit krijgen?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Gelukkig Nieuwjaar vriendelijke capsuleers! Ik hoop dat jullie oudjaarsdag een stuk beter was dan die van RAIDEN. We hadden dus een ops op 31-12, maar ondanks dat diverse allies klaar waren; besloot de WN supercapital FC niet online te komen. Met als gevolg dat we niks hebben gedaan. Ik keek behoorlijk uit naar dit gevecht.... Het gevolg is nu dat WN HB7R-F en (waarschijnlijk) heel Branche kwijt is.

Nou ja, gelukkig waren onze brenemies TEST wel zo vrolijk om ons de dag daarvoor te vermaken:

Die 2 minuten was de hoogtepunt van onze avond, structures en POS'es schieten is wel extreem saai zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
weet iemand nog een goede incursion corp waar ik een altje kan dumpen voor iskies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Is het nodig om logistics skill verder te trainen? Wil scimitar vliegen.
Natuurlijk zo blijkt: Logistics Skill Bonus: 10% bonus to Tracking Link efficiency and 15% reduction in Shield Transport capacitor use per level

[ Voor 52% gewijzigd door Hurtebise op 01-01-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Hurtebise schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:23:
Is het nodig om logistics skill verder te trainen? Wil scimitar vliegen.
Natuurlijk zo blijkt: Logistics Skill Bonus: 10% bonus to Tracking Link efficiency and 15% reduction in Shield Transport capacitor use per level
yup waar minimaal lvl 4 aangeraden wordt en lvl5 aanbevolen, zo kan je bijv bij guardians dan met 1 cap transfer cap stable zijn (bij lvl4 ben je dat niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Ik lees net hier: http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&nbid=3361 dat het mogelijk is om nog steeds een christmas gift te krijgen. Dat lijkt me wel leuk om die nog te reclaimen. Maar ik weet niet goed wat is het handig als newbie om voor die cruiser te gaan of toch voor iets wat redelijk wat geld waard is?
EDIT: Ik heb ook net een vexor gekocht. Iemand goede tips om hem leuk te fitten?

[ Voor 11% gewijzigd door -kardo- op 02-01-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het niet gewoon zo dat je elkaar een beetje in leven houdt met die logistics? De een locked de ander en doet energy transfer. Bij 3 of meer is toch iedereen capstable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

De_Bastaard schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:13:
Is het niet gewoon zo dat je elkaar een beetje in leven houdt met die logistics? De een locked de ander en doet energy transfer. Bij 3 of meer is toch iedereen capstable?
Yep je hebt 2 energy transfers. Meestal lock je twee andere mede logies en stop je de cap transfers er op. Doordat de cap transfer minder cap kost dan dat je over stuurt heb je zegmaar free cap. waardoor je dus capstabile bent met 3x large rep en 1x medium rep. En je hebt logi 5 nodig om op 1 energy transfer te kunnen werken. Als je iets lager hebt dan logi 5 werkt het dus niet fatsoenlijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja die heb ik laatst ook maar eens getrained, wel zo handig om ook triage te kunnen doen iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
-kardo- schreef op maandag 02 januari 2012 @ 07:43:
Ik lees net hier: http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&nbid=3361 dat het mogelijk is om nog steeds een christmas gift te krijgen. Dat lijkt me wel leuk om die nog te reclaimen. Maar ik weet niet goed wat is het handig als newbie om voor die cruiser te gaan of toch voor iets wat redelijk wat geld waard is?
EDIT: Ik heb ook net een vexor gekocht. Iemand goede tips om hem leuk te fitten?
http://eve.battleclinic.com/browse_loadouts.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
-kardo- schreef op maandag 02 januari 2012 @ 07:43:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37315658

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teecee
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 11:25
Is er nog iemand die mij (een oudere gamer) kan voorzien van een 60 dagen trial code voor Eve Online? Ik wil graag weer eens rondkijken in dat universum om te zien of een langere periode mij ertoe kan zetten om daar te blijven.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Verstuurd via DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teecee
Hartstikke bedankt! Ik ga vanavond nog een account aanmaken en aan een carriere beginnen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Is goed man. Laat even weten hoe je je character noemt dan houden we in Eve ook nog contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teecee
Peekster schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:29:
Is goed man. Laat even weten hoe je je character noemt dan houden we in Eve ook nog contact.
Ben aktief onder de naam Fred Charante.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Onze FC vond dat wij een fight nodig hadden. Dus gisteravond hebben we dat geforceerd door een bait in AA-YRK te droppen, gelukkig stelde de GSF ons niet teleur! :)

Uitkomst van het bovenstaande gevecht: http://kb.raidenalliance....kill_related&kll_id=46401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt me erg weinig zo'n filmpje. :)

Ben gisteren weer begonnen (2 maanden voor de prijs van 1). Heb het een jaar of 2 geleden eens geprobeerd met een trail. Erg wennen weer, het is zo anders dan andere games. Ik ben nu bezig met de transport missies. De combat missies vind ik niet zo heel interessant. :) Het is momenteel veel heel en weer vliegen.Komt daar nog verandering in?

En dat trainen voor van alles en nog wat duurt eeuwen, enige kans om dat sneller te aten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Er komt verandering in als je hogere levels missies gaat doen. Lvl1 zijn kleine cargo ver weg.
lvl2 is kleine cargo dichtbij
lvl3 is grote cargo ver weg
lvl4 is grote cargo dichtbij.

Dat is tenminste hoe ik het heb ervaren.

Skills kun je sneller trainen door implants te gebruiken.
+4 implants zijn in een loyalty point store volgens mij 12k points en een paar miljoen.

Je zegt dat je combat missions niet interessant vind? Brengen ze te veel isk en loyalty points op? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:46:
Er komt verandering in als je hogere levels missies gaat doen. Lvl1 zijn kleine cargo ver weg.
lvl2 is kleine cargo dichtbij
lvl3 is grote cargo ver weg
lvl4 is grote cargo dichtbij.

Dat is tenminste hoe ik het heb ervaren.

Skills kun je sneller trainen door implants te gebruiken.
+4 implants zijn in een loyalty point store volgens mij 12k points en een paar miljoen.

Je zegt dat je combat missions niet interessant vind? Brengen ze te veel isk en loyalty points op? :+
Ik zit nog in het begin he. (heb een Catalyst, tech 1 destroyer)
Je neemt dus missies aan van persoon x op basis y en die vertelt dan dat je bij punt x eens moet gaan kijken en een piraat moet ombrengen oid. Dan vind ik het combatsysteem weinig intensief (heb in het verleden wel Freelancer gespeeld, dat was een stuk spannender). Kan zijn dat ik het fout doe hoor, ik vind het ook een vrij gecompliceerd spel. :)

Afijn, de tijd dat ik daadwerkelijk iets kan bijdragen aan coöperaties (een soort van kinships zijn dat toch) zal nog wel even op zich laten wachten. De spannende dingen waar filmpjes van gemaakt zijn, volgens mij zijn dat allemaal mensen die al jaren spelen.

Mijn naam is overigens Extriason. Ben schijnbaar lid van 'the scope'. Dat zal ik 2 jaar geleden wel een keer gedaan hebben. Hoe kom ik eigenlijk weer daaruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
The Scope is een NPC corp, waarschijnlijk zit je daar standaard al in.
Overigens kun je als nieuw lid altijd wel iets bij een corp :) al is het maar meedoen met missions runnen (loyality points / standing / isk farmen) of als tackler/bait/scout in pvp.

Mocht je ooit op zoek zijn naar een corp ;) join dan even 'JOVLEG Public' chat ingame, of contact NoxiousPluK. Wij zoeken altijd gezellige leden en hebben ook een clubje mede NL'ers :)

----

Gisteren de WH posses een emergency refuel gegeven :P Door wat vervelende goons was er van de ice mining niet veel gekomen, en met die kerstdagen en alles niet heel veel mensen actief gehad in de WH die hun planetary op orde hadden.

Uiteindelijk kwam het hier op neer:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11684856/EVE/Jovian%20Empire/posfuel-01-02-2012-14-02.PNG

Nadeel van onze WH is dat we alleen een lowsec static hebben, dus met een Bustard met 30.6k ruimte even een rondje gevlogen door 8 lowsec jumps.

Fitting is zoiets:

High:
Dread Guristas Cloaking Device

Mid:
3x ECM - Multispectral Jammer II

Low:
6x Expanded Cargohold II

Rigs:
2x Medium Cargohold Optimization I

Niet heel speciaal, maar toch echt verdraait handig voor dit soort taken.
Alleen jammer dat 'ie geen 2e highslot heeft voor een probe launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammers op haulers is erg nuttig, heeft me vorige week gered toen ik @ planet was en er een tengu op me badger zat te schieten, alle jammers op de tengu gericht en hij verloor zijn lock en dus zijn point.

+ 1 voor de fit, hoewel een factioncloak mischien overkill is :)

edit:

mischien iets van tank mag ook wel, haulers hebben een lage scan resolution, een plate er op of nano om teminsten 1 shot te kunnen overleven tot je een lock hebt om je target te jammen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ja, gelukkig heeft de Bustard al enige ehp in vergelijking met de meeste andere industrials / transport ships.
En ik heb nog de optie tot snel cloaken :+ maar inderdaad, wil alleen eigenlijk geen cargo afstaan...

Zat nog te kijken naar storyline cargo expanders, die zijn vrij duur (65m per stuk) maar dan hou ik wat meer ehp over en wat meer snelheid...

Daarnaast wil ik nog een keer t2 rigs er op (70-75m) voor +10% cargo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSW
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

DSW

Beste EVE online liefhebbers,

Ik doe onderzoek namens de Universiteit van Tilburg naar het effect van koopbare items in MMO spellen. Daarvoor zoek ik een MMO waarbij je 1. kan zien of iemand een item gekocht heeft met echt geld, of door middel van spelen . En 2. waar je zowel functionele als cosmetische items hebt die je kan kopen dan wel halen.

Ik heb gehoord dat dit bij EVE online het geval is. Zou iemand dit kunnen verifiëren? mocht je interesse hebben om me vertellen over je ervaringen met eve online en koopbare items zou dat enorm welkom zijn!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
*zucht*

Niet weer die shitstorm van 6 maanden geleden over iets wat "misschien ingevoerd zou gaan worden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
DSW schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:08:
Beste EVE online liefhebbers,

Ik doe onderzoek namens de Universiteit van Tilburg naar het effect van koopbare items in MMO spellen. Daarvoor zoek ik een MMO waarbij je 1. kan zien of iemand een item gekocht heeft met echt geld, of door middel van spelen . En 2. waar je zowel functionele als cosmetische items hebt die je kan kopen dan wel halen.

Ik heb gehoord dat dit bij EVE online het geval is. Zou iemand dit kunnen verifiëren? mocht je interesse hebben om me vertellen over je ervaringen met eve online en koopbare items zou dat enorm welkom zijn!

_/-\o_
Je hebt 2 "valuta" in eve

1. ISK
2. Aurum (meen dat het zo heet)

1. ISK, verdien je door te spelen in het spel, en hiermee koop je alles wat het spel beinvloed.
2. AUR koop je door "Plex" om te ruilen voor AUR. AUR zijn de cosmetische dingen.

Plex koop je voor echt geld, door deze op de website aan te schaffen, of door een GameTimeCard om te ruilen voor Plex.

Plex kun je 2 dingen mee doen:
- Je kunt je account er 30 dagen mee verlengen
- Je kunt het dus omruilen voor AUR

Maar een andere belangrijke eigenschap is dat een PLEX vrij verhandelbaar is in het spel. Je kunt deze ingame dus ook verkopen voor ISK, waar anderen weer voor gespeeld hebben.

ISK komt dus alleen ingame door mensen die ervoor spelen, en PLEX komt alleen ingame door ervoor te betalen met echt geld. Maar je kunt dus wel PLEX verkopen voor ISK van andere spelers, en PLEX kopen met ingame verdiende ISK.
De waarde van een plex staat dus niet vast, maar is afhankelijk van vraag/aanbod, net als een 'echte' economie.

Het bedrijf achter EVE (CCP) beinvloed de markt niet op een directe manier, door bijv. zelf plex aan te bieden danwel door plex op te kopen van spelers. Wel indirect, door bijv een tijd terug dat AUR in te voeren.
Andere delen van de market worden wel beinvloed, doordat CCP bepaalde items in de ingame market aanbied tegen relatief vaste prijzen (skillbooks bijv). Opkopen weet ik niet of ze dat ook doen. Denk het wel voor bepaalde items.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is.

ohja, wel handig:
Afbeeldingslocatie: http://img1.mmo.mmo4arab.com/news/2011/06/22/eve/eve_currency.jpg
wat ik dus was vergeten is dat je dingen die je voor AUR koopt ook weer in de market te verkopen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 03-01-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:39:
Dat zegt me erg weinig zo'n filmpje. :)
Hier is wat er ongeveer gebeurt:

-0:13 De vloot zit klaar op een Titan om met een Jump Portal naar de vijand te worden gezapt. De speler vliegt zo te zien een Abaddon net zoals de rest.
0:38 Bridge is up ! In het doelsysteem wordt een cyno field geopend en de vloot spring daar naartoe. Ze beginnen op ongeveer 300 kilometer van de vijand die in Hurricane Battlecruisers en Scimitar logistics zit. Het gevecht vindt zo te zien plaats bij een Control Tower.
0:45 Vijandelijke Interdictors warpen op de vloot en droppen Warp Disrupt Probes waardoor niemand weg kan warpen. De interdictors worden meteen aan puin geschoten maar de bubbles zijn er en de Hurricanes warpen op de Abaddons van Raiden voor een point blank gevecht. (Hurricanes kunnen tot zo'n 30 kilometer goed schieten, Abaddons tot 75 km)
0:55 Jana Civire in een Drake wordt als primary target opgegeven, zoals algemeen bekend is dat de Fleet Commander van Goonswarm. Jana doet vrijwel onmiddelijk poef.
0:55 - 01:15: De Hurricanes worden snel opgeblazen, dichtste bij als eerste.
01:16 Supercapitals jumpen het gevecht in op afstand. Wie dit zijn is nog niet duidelijk. Het gevecht gaat ondertussen door, je ziet veel meldingen dat mensen hun pod self-destructen, dat is veel sneller dan al die bubbles uit te moeten vliegen.
02:00 De supercap vloot warpt weg. Ondertussen is het aantal Interdictors flink verminderd, dat is te zien aan het veel kleinere aantal bubbles
02:40 Het gevecht is voorbij, de Hurricanes zijn dood of weg gewarped.

In het overzicht van het killboard is te zien dat de supercarriers van Goonswarm waren en die hebben met hun zwerm Fighter-Bombers drie Archons van Raiden snel opgeblazen en weer vertrokken. Deze Archons hadden Triage Modules om de Abaddons te kunnen repareren maar dat zorgt wel dat ze niet weg kunnen warpen. Raiden heeft geen enkele Abaddon verloren tegen al die Hurricanes dus de Archons hebben goed werk geleverd.

Drie Carriers verliezen en 100 Hurricanes opblazen is iets waar beide partijen tevreden over kunnen zijn. Raiden zal wel het meest balen dat al die Goon Supercarriers ontsnapt zijn. Hier had een enkele Interdictor een gigantische impact kunnen hebben.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg. Het kijkt een stuk leuker als je zo'n beetje snapt wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
en shallente had de verkeerde gun "enhancements" gefit :P hij fitte de mods voor long range (de scripts iig) en niet de tracking zie k :P

ikzelf was daar ook, eigenlijk met 2 abaddons alts ftw \o/ echter 2 andere alts met guardians gekozen zodat we wat meer repping power hadden \o/ had zelf bijna nog een hic dr bij gegooid en zelf niet meteen die supers opgemerkt anders had ut wel fun kunnen zijn geweest:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onze isk ratio was behoorlijk goed totdat een daap van onze kant zijn volledig geladen carrier als triage carrier gebruikte :X Maakte hem ongeveer 2x zo duur ofzo :7

Voor de rest idd een goede job van ons, het lijkt alsof Goon een beetje moeite begint te krijgen met het bij elkaar sprokkelen van grote aantallen na een paar weken structure grinden?

Overigens de volgende keer als er daar supercapitals gebruikt worden zullen we er op tijd bij zijn >:)
Pagina: 1 ... 5 ... 46 Laatste