[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:23

aex351

I am the one

Dit is een discussie thread over EVE. Daar hoort zowel positieve als negatieve feedback bij. Wanneer je uitsluitend positieve geluiden wil horen dan kan je beter opzoek gaan naar een gerichte fan forum.
Er is nog een andere factor: activiteit. Mensen hebben verschillende 'niveaus' van prettige activiteit. Met activiteit bedoel ik cognitieve belasting. Sommige mensen zijn volcontinue bezig met andere mensen. Pure mechanische productiviteit is gewoon veel minder belangrijk voor ze. Anderen zijn puur technisch bezig en willen het liefst zo min mogelijk interactie. Omdat sociale interactie voor verschillende mensen extreem verschillende cognitieve belastingen vormen. Intermezzo: autisme speelt hier juist de rol in. Sommige autisten hebben een bijzonder hoge wil tot cognitieve belasting en zullen daarom sociaal vrij goed functioneren.
Ik begrijp niet zo goed wat je met deze argument wil bereiken. Dit spel is niet gericht op mensen met zo'n afwijking. Dat mensen met deze afwijking mogelijk aansluiting vinden in het herhalende karakter van bijvoorbeeld PVE is een tweede. Dat houdt niet in dat de grotere groep mensen die deze specifieke afwijking niet hebben een verkeerde mening of beeld van PVE erop nahouden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
aex351 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:08:
Dit is een discussie thread over EVE. Daar hoort zowel positieve als negatieve feedback bij. Wanneer je uitsluitend positieve geluiden wil horen dan kan je beter opzoek gaan naar een gerichte fan forum.

[...]

Ik begrijp niet zo goed wat je met deze argument wil bereiken. Dit spel is niet gericht op mensen met zo'n afwijking. Dat mensen met deze afwijking mogelijk aansluiting vinden in het herhalende karakter van bijvoorbeeld PVE is een tweede. Dat houdt niet in dat de grotere groep mensen die deze specifieke afwijking niet hebben een verkeerde mening of beeld van PVE erop nahouden.
Hij bedoelt simpel, dat niet iedereen dezelfde hoeveelheid van aktie wil hebben :D
Daarom zijn er toch veel gasten die minen leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
aex351 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:08:
Nee.

Dit is een discussiedraad waarin EVE Online besproken wordt. Bezoekers van de draad zijn EVE spelers of in het spel geinteresseerd. Mensen die niet geinteresseerd zijn in het spel (bijvoorbeeld omdat ze het niets vinden) mogen rustig meelezen en constructief posten.

Zelfs mogen ze negatief posten. Ik heb alleen al aangegeven dat dat vragen is naar de bekende weg.

Het is net zoiets als audi verheerlijken in een BMW-topic O-)
'Dit argument' of 'deze argumentatie'. Ze slaat op neurotypische mensen (voor zover EVEspelers normaal zijn natuurlijk). Voor de 'gemiddelde' mens. Dus niet de gemiddelde autist zoals je meent te lezen. Is trouwens ook vrij typisch hoe normale mensen lezen hoor. Je valt er niet door op...

Mijn bedoeling van de argumenten zoals ik ze gaf is aan te geven dat verschillende (ik zal het voor je toevoegen: *normale*) mensen verschillende mate van activiteit in hun spellen zoeken. Bij deze niveaus horen ook verschillende kenmerken en speelstijlen. En spelkeuzes.

Ik heb meermalen commentaar gehad over een tweakblog uit het verleden, mij en mijn 'afwijking'. Vaak in het kader van 'normale' mensen die het niet met mij eens zijn. Vandaar de lichte hint: als het ware offtopic in de argumentatie.

Al met al is deze forumdraad een 'fan hangout' van de EVEspelende tweakers...

(edit: bankirai verwoordde het toch een stukje korter :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:51
Hallo allemaal :) even een update van mijn kant.

Ik merk ondertussen dat ik een soort van mini-flamewar heb gestart met mijn initiele post om te vragen of de game wat voor mij zou kunnen zijn. mijn excuses daarvoor, dit was zèker niet mijn bedoeling.

Ben echter wel begonnen met EVE. heb Caldari gekozen vanwege de missile schepen waarvan men over het algemeen zegt de beste keus te zijn. en inderdaad, het bevalt prima. de meeste vijanden zijn one-shotters van mijn standard light missile launchers, erg grappig om te zien. het is af en toe net popcorn. dat zal vast nog veranderen. door middel van wat ingame tips van mensen heb ik ook EVEHQ geinstalleerd waarmee ik alles kan volgen / plannen en in de gaten kan houden, dat had nogal wat voeten in de aarde (met die key enzo), maar is gelukt. ben nu aan het trainen voor een caracal cruiser die in beginsel T1 gefit wordt, maar ik ga uitbouwen naar ~ voor de helft T2. tegen die tijd heb ik genoeg skillpunten verzameld om door te gaan naar de Drake. de bedoeling is dat de drake wel volledig T2 gefit wordt.

Ik ben nog steeds erg druk met het uitpluizen van alles en proberen te begrijpen hoe alles in elkaar steekt maar dat valt nog niet mee. het spel is zeer uitgebreid en ik leer elke dag tig dingen bij. maar dat vind ik ook uitdagend. over het algemeen speelt het spel heel fijn. de framerate op mijn computer is fantastisch, en de graphics zijn op sommige vlakken ècht heel erg goed (warp effecten, schepen van dichtbij etc). ook de geluiden, al zijn ze over het algemeen vrij saai, klinken goed. de muziek is dan wel weer erg lekker af en toe. AURA doet goed haar werk met de tutorials, daar was ik dan ook erg over te spreken. je wordt in ieder geval niet (gelijk) in het diepe gegooid.

Ik ga ook de ingame certification planner gebruiken, dit zorgt er voor een groot deel voor (als ik die papiertjes heb) dat ik in ieder geval in staat ben om wat ik vlieg, redelijk goed te gebruiken (en fitten!), anders zie je qua skills door de bomen het bos niet meer. ben dan ook erg blij dat die certification planner er in zit.

In a nutshell.. tot nu toe tevreden! ik vermaak me prima en heb een toekomstplan, voorlopig in iedergeval missies doen (heb ze nog lang niet allemaal gezien), later natuurlijk level 2-3-4 missies, level 4 moet in een goed gefitte drake wel te doen zijn van wat ik begrepen heb. Ik zit nog niet in een guild, clan.. corp, alliance.. hoe dat zit weet ik nog niet precies - maar dat komt t.z.t wel. ik denk dat ik ook van meer waarde ben voor zo'n groep als ik een hoger aantal skill points heb.

Wil wel iedereen die gereageerd heeft op mijn post bedanken voor de tips en antwoorden :) .

P.s , nog even een vraagje. meerdere mensen hebben mij al aangegeven dat je in EVE in principe nooit 100% veilig bent, en zelfs in highsec gewoon afgeschoten kan worden. In hoeverre is dit nou precies een risico voor mij? want ik stel natuurlijk geen drol voor in mijn ship. Ik ben op de hoogte van het feit dat in 1.0 concorde vrij snel aanwezig is, en in 0.5 duurt dat langer. stel dat ik nu bv in een 0.7 systeem een missie doe via mijn agent, kan iemand mij dan "zien" met scanners of zo? en naar mij toe warpen om mij aan te vallen? of werkt dit anders.... kan iemand hier wat duidelijkheid over geven? alvast bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door Visgek82 op 04-04-2012 00:21 . Reden: typo's verwijderd, stukje over certification planner toegevoegd. vraag toegevoegd. ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vergeet ook evemon niet!
Zeer handig programma om je skillplanning mee te maken.
Zo snel als mogelijk ook implants (+3 is fijn, omdat je daarvoor maar cybernetics lvl1 hoeft te hebben) aanschaffen om het leren sneller te laten gaan.

Drake is een zeer goede keus om naar toe te werken vind ik. Je kunt er bijna overal mee uit de voeten.

Ook EFT is een zeer handige tool. Hiermee kun je theoretische fittings in elkaar zetten en kijken wat het doet met je skills (hoewel evehq ook zoiets schijnt te hebben, maar ik vind evehq maar brak geprogrammeerd)
Ook kun je kiezen voor alle skills lvl5, zo kun je zien of er nog wat te trainen valt om het te verbeteren, en of je fitting uberhaupt mogelijk is met max skills.
Visgek82 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:09:
P.s , nog even een vraagje. meerdere mensen hebben mij al aangegeven dat je in EVE in principe nooit 100% veilig bent, en zelfs in highsec gewoon afgeschoten kan worden. In hoeverre is dit nou precies een risico voor mij? want ik stel natuurlijk geen drol voor in mijn ship. Ik ben op de hoogte van het feit dat in 1.0 concorde vrij snel aanwezig is, en in 0.5 duurt dat langer. stel dat ik nu bv in een 0.7 systeem een missie doe via mijn agent, kan iemand mij dan "zien" met scanners of zo? en naar mij toe warpen om mij aan te vallen? of werkt dit anders.... kan iemand hier wat duidelijkheid over geven? alvast bedankt.
Ja ze kunnen je vinden, maar hoogstwaarschijnlijk ben je het niet "waard" om af te schieten.
In principe verliezen zijn gewoon hun schip. Dus jouw loot (dingen in je cargohold + fitted modules) moet al meer waard zijn dan hun schip om het aantrekkelijk te maken.
2x zoveel zelfs, want gemiddeld wordt de helft van je cargo/fitted modules destroyed.

Vaak is het wel de moeite om bijv. een industrial ship aan te vallen, want die hebben vaak waardevol spul bij zich, en hun hitpoints stellen niet zoveel voor.

Nog een tip, als iemand je vind en komt naar je missiegebied, zullen ze meestal jouw loot gaan stelen.
Je zult merken dat ze dan "flashy red" worden. Dat betekend dat jij op hun mag schieten.
MAAR! Als je ook op hun schiet, dan mogen zij ook "legaal" terug schieten.
Laat ze maar jatten dus, of je moet zeker weten dat je ze aan kunt, en dat ze geen vriendjes hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door defusion op 04-04-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27
wheez50 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:32:
Ben ik de enige trouwens die, sinds de dood van shadow of xdx, de mineralprices ziet oplopen?

http://ore.cerlestes.de/index.html#site:trend
http://evemaps.dotlan.net/alliance/Shadow_of_xXDEATHXx/stats

(edit: ander onderwerp andere reactie)
Nope. Dit viel mij zaterdag ook al op. Diverse bekende personen - die SC's maken - begonnen al te klagen dat de prijzen enorm aan het stijgen waren.

Maar zoals ik toen ook al zei, dit is een logisch gevolg. XIX was een behoorlijke grote leverancier van materials en SF/IRC zijn bezig om hun oude space over de te nemen. De meeste SC-builders hebben een aanzienlijke voorraad van materials en kunnen (nog steeds) supers maken. Alleen gaan ze nu meer verdienen met de verkoop van supercaptials en titans.Totdat SF en IRC zijn zaakjes op orde hebben dan, op den duur zal de prijs weer gaan zakken.

In ander nieuws, de blobs van CFC zijn simpelweg te groot en zelfs met onze allies zijn ze moeilijk te counteren. Tenal is burning en de verwachting is dat ze binnen 30 dagen alles hebben overgenomen. De CFC is al zover dat ze renters accepteren :+

[ Voor 11% gewijzigd door nwagenaar op 04-04-2012 08:16 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 21:31

Shunt

Boe

Als je wilt weten wat een waffle zijn allemaal om draait:
YouTube: SniggWaffe: BEST KILL EVER

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 17:12
Hallo allemaal :) even een update van mijn kant.

Ik merk ondertussen dat ik een soort van mini-flamewar heb gestart met mijn initiele post om te vragen of de game wat voor mij zou kunnen zijn. mijn excuses daarvoor, dit was zèker niet mijn bedoeling.
Geen stress, er wordt momenteel niemand wat kwalijk genomen dnek ik zo, meningen mag iedereen hebben, zoals eerder aangegeven zijn de posters hier wellicht een beetje bevooroordeeld, fans om 't zo maar te zeggen :P
Ben echter wel begonnen met EVE. heb Caldari gekozen vanwege de missile schepen waarvan men over het algemeen zegt de beste keus te zijn. en inderdaad, het bevalt prima. de meeste vijanden zijn one-shotters van mijn standard light missile launchers, erg grappig om te zien. het is af en toe net popcorn. dat zal vast nog veranderen. door middel van wat ingame tips van mensen heb ik ook EVEHQ geinstalleerd waarmee ik alles kan volgen / plannen en in de gaten kan houden, dat had nogal wat voeten in de aarde (met die key enzo), maar is gelukt. ben nu aan het trainen voor een caracal cruiser die in beginsel T1 gefit wordt, maar ik ga uitbouwen naar ~ voor de helft T2. tegen die tijd heb ik genoeg skillpunten verzameld om door te gaan naar de Drake. de bedoeling is dat de drake wel volledig T2 gefit wordt.
Momenteel zal je idd nog wel veel instapop's hebben, ga er maar vanuit dat zodra je lvl 3/4 missies gaat doen dit over is ;), maar ik vind het altijd heel prettig om ze in eenkeer poef te zien doen ;). Een drake is momenteel (er zijn verhalen over nerfs?) zeer geschikt voor lvl 3/4 missies. Als je de juiste shield skills heb kan je hier een ENORME passive tank mee bereiken. De juist hardners fitten en je kan een drake tanken voor heel veel aggro ;). (als rats je beginnen te beschieten). In 0.0 deed ik vaak complexes met een passive tanked drake, max passive tank, bijna nooit problemen gehad (voor de veiligheid een remote repping domi erbji is nooit verkeerd) maar zodra je een t2 fit drake vliegt zal je zien dat je je opzicht (mits de juiste hardners) geen zorgen hoeft te maken over tank!
Ik ben nog steeds erg druk met het uitpluizen van alles en proberen te begrijpen hoe alles in elkaar steekt maar dat valt nog niet mee. het spel is zeer uitgebreid en ik leer elke dag tig dingen bij. maar dat vind ik ook uitdagend. over het algemeen speelt het spel heel fijn. de framerate op mijn computer is fantastisch, en de graphics zijn op sommige vlakken ècht heel erg goed (warp effecten, schepen van dichtbij etc). ook de geluiden, al zijn ze over het algemeen vrij saai, klinken goed. de muziek is dan wel weer erg lekker af en toe. AURA doet goed haar werk met de tutorials, daar was ik dan ook erg over te spreken. je wordt in ieder geval niet (gelijk) in het diepe gegooid.
Het is idd wat complex, maar dit houdt het ook interessant, de basis heb je in iedergeval onder de knie als ik het goed hoor ;). EVE is qua graphics niet heel zwaar, ik draai 3 clients zonder hapering of wat (Op me profiel staat m'n huidige PC). De muziek vind ik prachtig in EVE, heb hem een hele tijd uit gehad, maar bij de reinstall weer aan laten staan, vooral het eerste nr, miners something, dat brengt een gevoel van jaren terug weer boven :D, voor het eerst EVE en ratten in een SB -_-', god de mate van noobisme, heerlijk!
Ik ga ook de ingame certification planner gebruiken, dit zorgt er voor een groot deel voor (als ik die papiertjes heb) dat ik in ieder geval in staat ben om wat ik vlieg, redelijk goed te gebruiken (en fitten!), anders zie je qua skills door de bomen het bos niet meer. ben dan ook erg blij dat die certification planner er in zit.
Staar je niet blind op de certifications! Er zijn er een groot aantal die (afhankelijk van wat je wil doen) niet essentieel zijn! De core certifications zijn goed om te hebben, net als defensive en offensive, maar zie ze niet als een heilige graal, het zijn guidelines van wat er mogelijk is. Persoonlijk gebruik ik ze als een indicatie wat voor skills je heb omtrent een bepaald onderwerp, om vervolgens te bepalen hoe goed ik er in wil zijn. (zo zijn bijvoorbeeld de ore specific refining skills vaak nutteloos om hoger als 4 te trainen, net als deep core mining (of hoe heet die skill die de change of a toxic cloud beperken))
In a nutshell.. tot nu toe tevreden! ik vermaak me prima en heb een toekomstplan, voorlopig in iedergeval missies doen (heb ze nog lang niet allemaal gezien), later natuurlijk level 2-3-4 missies, level 4 moet in een goed gefitte drake wel te doen zijn van wat ik begrepen heb. Ik zit nog niet in een guild, clan.. corp, alliance.. hoe dat zit weet ik nog niet precies - maar dat komt t.z.t wel. ik denk dat ik ook van meer waarde ben voor zo'n groep als ik een hoger aantal skill points heb.
Zoals ik hier boven al zei, een drake is een beest qua tank ;), kijk anders is op battleclinic.com voor mogelijke fits! Hier haal ik vaak ideeen vandaan zodat je niet 3 tot 4 uur bezig ben met het bedenken van fits (ik doe vaak combo's voor mijn 2 pvp chars verzinnen die elkaar dan ondersteunen op een of andere manier, en daar kan ik wel een paar uur in verdwalen ;), EFT warrior FTW!) die een ander al uitgedacht heeft. Vervolgens je persoonlijke voorkeur hier op maken!
P.s ,

[...]

In hoeverre is dit nou precies een risico voor mij?

[...]
Een T2 fit drake heeft een 0,01% chance om geganked te worden ;). Zodra je een Tengu/CNR/Golem met faction fit gaat vliegen stijgt dit, zoals hier boven al is aangegeven, het gaat de gankers vaak om de loot.

EDIT: Jeetje wat een verhaal -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
Lijkt mij wel - maar: alles wat je zegt snijdt goed hout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:51
Ubilosis schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:49:

<snip> Jeetje, een heel verhaal <snap>
Kijk , aan dit soort posts heb ik wat :)

Ja, de cert. planner wilde ik inderdaad gebruiken voor de core skills, power management , shield systems en dergelijke. zodat ik in ieder geval die caracal en drake goed kan fitten, want dat maakt ook nog behoorlijk wat uit qua shield/wapens. heb ook al wat skills opgeschreven die nuttig zijn voor mijn missile launchers (damage, range en attack speed) , dus voorlopig is er genoeg te trainen.

Ik zal niet snel terugschieten op iemand tenzij ik er zeker van ben dat ik die persoon aan kan (hoewel je dat nooit zeker weet) , echter als iemand het op mij gemunt heeft, heeft het geen zin om niet te proberen zoveel mogelijk damage te doen :)

Als het goed is kan ik morgenmiddag ergens mijn caracal gaan gebruiken, lijkt me wel een aardige cruiser als ie een beetje goed gefit is.

Bedankt voor je antwoord :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15
Shunt schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:38:
Als je wilt weten wat een waffle zijn allemaal om draait:
YouTube: SniggWaffe: BEST KILL EVER
Ik ging stuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:15:
Dit is een discussiedraad waarin EVE Online besproken wordt. Bezoekers van de draad zijn EVE spelers of in het spel geinteresseerd. Mensen die niet geinteresseerd zijn in het spel (bijvoorbeeld omdat ze het niets vinden) mogen rustig meelezen en constructief posten.

Zelfs mogen ze negatief posten. Ik heb alleen al aangegeven dat dat vragen is naar de bekende weg.
Denk dat het punt is dat als je hier negatief bent je daar al redelijk snel over aangevallen wordt omdat je aan de favoriete bezigheid van mensen komt. Maar in dat geval is een beetje relativisme ook niet verkeerd.

Destijds ben ik gestopt omdat het beleid van CCP meer dan spugzat was. Daarin blijken ze nog steeds niet veranderd te zijn en ze gaggen nog steeds mensen als ze zich negatief uitlaten met smerige trukjes terwijl die negatieve opmerkingen vaak zwaar terecht zijn. Maar naar de summer of rage schijnt het toch nog wel wat verbeterd te zijn omdat zelfs CCP doorhad dat ze leden aan het verliezen waren.

Maar ook het feit dat Eve eigenlijk ook een soort Sociopath Online genoemd kan worden. Je kan je behoorlijk op je duistere zijde uitleven zonder weinig of geen consequenties. Daarmee bevorder je in het spel om je als hufter te gaan gedragen want daar kan je makkelijk beter van worden terwijl je weinig tot geen risico loopt. Dat vind ik dus zonde van mijn tijd en is waarschijnlijk ook een van de hoofd redenen waarom zo weinig vrouwen Eve spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:08:
[...]
Dat vind ik dus zonde van mijn tijd en is waarschijnlijk ook een van de hoofd redenen waarom zo weinig vrouwen Eve spelen.
Noem een PC spel waar het meerendeel vrouw is.. zylomachtige spellen tellen niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello Kitty Online? :D

Maar de meeste vrouwen die ik in Eve heb meegemaakt waren carebears. En de enkele fanatieke PvPster was nogal apart. (Want ze verzamelde ook RL wapens.)

In de meeste fantasy MMO's is het percentage vrouwen ver boven de 20%. Bij Eve is het er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:45:
Hello Kitty Online? :D

Maar de meeste vrouwen die ik in Eve heb meegemaakt waren carebears. En de enkele fanatieke PvPster was nogal apart. (Want ze verzamelde ook RL wapens.)

In de meeste fantasy MMO's is het percentage vrouwen ver boven de 20%. Bij Eve is het er onder.
nooit dat het percentage vrouwen ver boven de 20% ligt ik denk dat het minder is dan 5% :/

in geen enkele MMO that is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 21:31

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:02:
[...]

nooit dat het percentage vrouwen ver boven de 20% ligt ik denk dat het minder is dan 5% :/

in geen enkele MMO that is
http://www.shacknews.com/...mates-400000-female-world
Ook in mijn ervaring zaten er toch echt flink wat vrouwelijke wow players in de guild waar ik in zat. En op de server waar ik zat had je een aantal girls only guilds.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik wil met dit spel beginnen. Heb veel Freelancer gedaan, volgens mij is er nog steeds niets wat aan Freelancer kan tippen.

Maar dit spel ziet er toch wel heel erg uitdagend en mooi uit! Kan iemand me aan een 21 day trial helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Geen probleem! Zie DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Rambo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:53:
Ik wil met dit spel beginnen. Heb veel Freelancer gedaan, volgens mij is er nog steeds niets wat aan Freelancer kan tippen.

Maar dit spel ziet er toch wel heel erg uitdagend en mooi uit! Kan iemand me aan een 21 day trial helpen?
geef ff je email en ik mail je een 21 trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
36degrees bij gmail.com

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Gisteren voor het eerst incursions gerund met mn Nightmare. Ging best aardig. Tweede fleet was wat minder dan de eerste maar uiteindelijk toch 8 sites a 10 mil. Volgende keer hoop ik dat het nog wat soepeler gaat maar het blijft natuurlijk een beetje een loterij als je je fitting in het incursion channel gooit.
Ging altijd nog beter dan in het BTL Pub channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
mail is verzonden.
mocht je hulp nodig hebben of een corp zoeken. Wij hebben sinds kort een aparte corp voor beginners. Deze week zelfs 5 nieuwe leden in die allemaal nog geen week spelen.
Je kan gebruik maken van onze teamspeak en zo de ervaren spelers vragen stellen en we geven ook korte lessen. Indien je het spel genoeg onder de knie hebt spreekt het voor zichzelf dat je kan doorvloeien naar onze corp :)

peekster btl is dan ook armor channel en 90% van de incursion fleets zijn shield :p

[ Voor 9% gewijzigd door Stampertjen op 05-04-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raiden evac. Confirm/Deny?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28
evacuatie voor wie?
(ik ben geen raiden, dus dit is geen deny)

[ Voor 53% gewijzigd door Cardinal op 05-04-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde gisteren van diverse kanten dat Raiden uit Tenal aan het evaccen zou zijn? Kon echter geen bevestiging krijgen en we hebben hier wat Raiden lui.

Overigens heb ik x13 al een paar weken in low sec zien rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik heb zelf niets vernomen van een raiden evac.. check dotlanmaps activiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gedaan. Dotlan geeft aan dat ze inderdaad sov aan het verliezen zijn in Tenal.

http://evemaps.dotlan.net/alliance/Raiden./changes

Waar ik in geinteresseerd ben is of ze de regio opgeven of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Idd viel me ook al op, net ff paar sec gekeken. Verder weet ik niet van hoe of wat.. heb gister niet de corp leader gesproken .. :/ ziet er niet echt leuk en gezellig uit in tenal... maar we zullen strx wel horen denk ik!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
nwagenaar schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:13:
[...]
In ander nieuws, de blobs van CFC zijn simpelweg te groot en zelfs met onze allies zijn ze moeilijk te counteren. Tenal is burning en de verwachting is dat ze binnen 30 dagen alles hebben overgenomen. De CFC is al zover dat ze renters accepteren :+
Trek je conclusie heren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
maar het is toch nog geen pasen? :+ (insider joke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Dutch2007 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:15:
[...]
maar het is toch nog geen pasen? :+ (insider joke)
Tja. Als de MOTD een specifiek commando geeft zonder uitleg op het forum of via de mail en wij voeren het uit, dan hadden ze maar meer informatie moeten geven. Niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Not a happy easter for RAIDEN

Is er dan geen manier om meer krachten te bundelen om de CFC tegen te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
O.o wtf dat is echt gewoon 100 tegen 40 zo'n beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Dat is gewoon het grootste probleem. Ze hebben zelfs tijdens EU-prime minimaal 3 volle fleets online (dus 750 mensen) en tijdens een klein testje (DD op een carrier van XIX) waren ze ook niet bang om even 20+ supers online te brengen.

Zelfs met onze allies is dit toch wel extreem moeilijk te counteren. Maar goed, Tenal was toch alleen maar bedoeld als ratting grounds voor de tussenmomenten. Ik heb daar zelf maar 2 weken doorgebracht om mijn wallet een beetje aan te vullen en dat was 4 maanden terug. "We didn't want that space anyway" is hier wel op z'n plaats denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door nwagenaar op 05-04-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Daarnaast hebben de goons zojuist de SOTG (state of the goonion) gehad, dat is voor hun een moraal boost , de SOTG is een motiverende speech van hun leider "the mittani".

Ansich zegt dit vrij weinig, het is echter zo dat 99% van de gevallen hierna de gooon activity drastisch hoger qua participation e.d. ligt dan normaal, hebben zo normaal 300 man in fleets, dan is het vaak 3- 9 dagen na een SOTG 600 - 900 goons & co in fleets...

Zeker met alpha fleets als hun fleet doctrine, kan je daar vrij weinig aan doen...

najah.. in mij optiek kon je daar supers/titans tegen couteren, maar die gaan soon(tm) toch nerfed worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Dus in princiepe komt RAIDEN & Alllies mensen tekort om het gevecht tegen de goons aan te kunnen.

Wat ik mij dan afvraag is dat er niet op diplomatiek niveau met andere ( anti goons ) gejoined word om ze een grote slag toe te brengen... enemy of my enemy is my friend princiepe...?!

Natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan..

[ Voor 7% gewijzigd door MacrosSimga op 05-04-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat Tenal niet te houden zou zijn was al bekend toen WN Branch aan het verliezen was :) Raiden is in aantal pilots veel minder groot als CFC.

Eve politics zijn zo complex dat je daar imho geen touw aan kunt vastknopen. Het ene moment waren wij nog een enorm sterk blok vs de NC/Goons, en even later knalt alles uit elkaar omdat WN disband en dat XIX en Solar elkaar afschieten.

En in de tussentijd is Red Alliance ook nog dood aan het gaan.

Met -A- zullen wij echt geen vriendjes worden, omdat we die aan hebben gepakt in Catch vorig jaar. Enige buddies zijn INIT, NCdot, ev0ke en PL ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Zijn er al mogelijke plannen sov te moven naar een andere kant van eve? of blijven jullie volhouden tot het echt niet meer uit te houden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

M'n corp is op zoek naar een leuke plek met guristas of serpentis npc's in null...
Met de hoeveelheden systems, alliances en politieke verschuivingen daar lijk het wel een hopeloze zoektoch :D

Voor zover ik gevonden heb:
Guristas:
Caldari (Black Rise, The Citadel, The Forge, Lonetrek) + Branch, Deklein, Geminate, Pure Blind, Tenal, Tribute, Venal

Serpentis:
Gallente (Essence, Everyshore, Placid, Sinq Laison, Solitude, Verge Vendor) + Cloud Ring, Fade, Fountain, Outer Ring, Syndicate

Iemand een idee waar we mogelijk welkom zijn daar in een leuke alliance of beter nog een NRDS zone daar?

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
We blijven er zolang tot het leuk gevonden wordt door de members :-) Daarna zullen we wel zien wat we doen, ik gok op iets ala PL of NCdot stijl.

En als we ergens wat willen ratten dan kegelen we wel 'n alliance eruit .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Op een goed moment kunnen de CFC 1200 tot 1600 mensen in fleet krijgen. Dat is wel heel erg veel en extreem moeilijk te counteren zonder dat je akkoord gaat met hoge verliezen. En wij zijn niet extreem dom, dus wij kiezen wel de gevechten die wij willen doen en ja, soms welpen wij dan complete fleets :+

Het probleem is dus dat je consequent minimaal 50% moet hebben, ongeacht de timezone, en zelfs met allies is dit een uitdaging. Maar goed, space is voor ons niet belangrijk. Dat wij ondertussen al 4 maanden in NPC space zitten zegt denk ik al wel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Ach zolang de goons maar veel schade word aangedaan en er veel supers van ze gemold worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
MacrosSimga schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:44:
Zijn er al mogelijke plannen sov te moven naar een andere kant van eve? of blijven jullie volhouden tot het echt niet meer uit te houden is?
In eve is sov anisch alleen belangrijk voor...

x Regions zonder tech moons (technetium e.d.)
x Super cap builders...

Momenteel hebben wij nog diverse tech moons, zowel in tenal, venal, vale of the silent en mogelijk nog een paar in germinate (en daarnaast is vale of the silent, "Renters Paradise" voor RDN.

Meeste mensen in RDN. zitten daar voor de pvp en nagenoeg iedereen heeft minsten 30M SP (iig in the ankou) en de nodige isk en natuurlijk hebben velen ook high-sec ratting/incursion alts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Waar moet ik beginnen om de voorgaande 20 posts te kunnen begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ik had tot 1 week geleden niet eens een 30M SP char (mijn main bedoel ik dan), pas sinds afgelopen weekend heb ik net de 30M gehaald. Onze corp heeft de recruiting weer opengedraaid en ik vertelde vorige week on comms dat ik niet voldeed aan de minimale corp recruiting-standard. :+

Dus ja, natuurlijk begonnen ze met noob en meer van dat soort dingen. Waarna iemand zei: "Hm. Yeah. But he has had more kills since he joined then most of the people who are here.". Wat dus klopt, sinds vorige week sta ik in algemene top 10 van onze corp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rambo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:57:
Als je kan aangeven tot waar je het nog begrijpt dan kunnen we proberen om de rest toe te lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha wagenaar, nu die Steve nog eventjes aanpakken want hij mist Tenal nu al :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:12

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hahaha. :D
Ik zou bijna zeggen; doe geen moeite tenzij je zelf in 0.0 woont of er op een ander manier met de Goons of Raiden of andere grote alliances nodig hebt.

Het kan gevolgen hebben voor de markt, maar verder zal je (als empire bewoner neem ik aan?) er geen last van hebben.
Ik zelf, als WH bewoner heb er ook weinig mee te maken. Hoewel ik het wel grappig vind om te zien wat ze doen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha nou jouw t2 schip zal anders wel in prijs stijgen als één partij de tech in handen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ok, ik zal je even een snelle les geven waar wij het net over hadden:

EVE bestaat naast empire (aka highsec) ook uit lowsec (minder veilig dan highsec) en nullsec (0.0, spelers bepalen de regels). Nullsec wordt dus beheerd/overgenomen door spelers in de form van corperaties en/of allianties en uiteindelijk kunnen deze corperaties en/of allianties een gezamenlijke powerblock vormen wat ze een coalitie noemen. Maar ja, niets in EVE staat vast dus is het mogelijk om stukjes space (=SOV) van rivaliserende corperaties en/of allianties over te nemen.

Een paar prutsers hier zitten dus in dezelfde alliance (Dutch, moi en Bastard) genaamd RAIDEN. RAIDEN. en de allies NCDOT, Ev0ke, INIT en in mindere mate Pandemic Legion (PL) worden ook wel Team Tech genoemd. RAIDEN heeft een stukje nullsec (Tenal) dat sinds 4 maanden onder aanval staat van de noordelijke coaliatie genaamd: The Clusterfuck Coalition (CFC).

Wat wij dus effectief hebben gezegd is dat wij Tenal laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Cool :-).
Vanavond nieuwe laptop, helaas geen geweldige grafische kaart (NVS 4200M) maar ik hoop EVE goed te kunnen draaien. Heb inmiddels een trial account key gekregen (thanks De_Bastaard) en kan niet wachten om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Niet om het één en ander: Maar ik wil je wel alvast waarschuwen (dit is meer om een teleurstelling te voorkomen) dat het begin geheel niet overeenkomt met waar wij het net over hadden.

Ik bedoel, ik ben EVE gaan spelen vanwege de prachtige video's op Youtube. Ik zag die gevechten en ik dacht: "Dat wil ik ook doen!". Maar het duurde toch 2~3 maanden alvorens ik in 0.0 zat en mijn eerste gevecht had meegemaakt. En ik speel het spel nu 1 jaar en 9 maanden. Ah yes, the good old days toen ik permanent bait was, it brings back good memories :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Thanks. Maar dat besef ik hoor. In m'n ééntje vermaakt ik me voorlopig ook wel denk ik. Beetje minen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Als je begint met minen, pak dan wel snel de miners guide erbij zodat je snel een beter shipje hebt om mee te minen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:51
tip: Ga als eve-groentje bij een corp die newby friendly is. Vaak krijg je dan her en der wel wat isk / schepen / skillbooks van de corp of van oudere spelers.

Mocht je minen leuk vinden dan is er soms iemand van je corp online die je een bonus geeft als je in hetzelfde systeem mined. Wil je liever missies doen, dan is er wel iemand die je kan helpen wat sneller standings te krijgen bij je favoriete mission NPC corp, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door NomoDigger op 05-04-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Rambo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:52:
Thanks. Maar dat besef ik hoor. In m'n ééntje vermaakt ik me voorlopig ook wel denk ik. Beetje minen :P
wat de vorige heren ook al zeggen, ga zo snel mogelijk bij een goede corp.
is veel leuker om met dezelfde mensen samen te spelen of iig samen te ouwehoeren.
als je in een npc corp zit met 800 man is het stuk minder gezellig. als je mensen leert kennen is het stuk leuker.

wat ik al eerder zei ergens, EVE is gewoon een 3d chat applicatie ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Een aantal veranderingen die Inferno zal brengen zijn nu bevestigd: http://community.eveonline.com/en/inferno/features/

Het feit dat drones geen alloys meer zullen droppen heeft de prijzen van oa Zydrine, Morphite en Megacyte al flink opgedrongen. De prijs van Zydrine is zelfs meer dan verdubbeld ten opzichte van een maand geleden.

Ik ben geen econoom, maar zou het nog de moeite waard zijn om een lading van deze mineralen in te kopen, om deze later hopelijk voor meer weer te kunnen verkopen? Of is het daar nu al te laat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
KillerX42 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:15:
Ik ben geen econoom, maar zou het nog de moeite waard zijn om een lading van deze mineralen in te kopen, om deze later hopelijk voor meer weer te kunnen verkopen? Of is het daar nu al te laat voor?
Je geeft zelf aan dat je geen econoom bent. Je beantwoordt dan ook je eigen vraag correct ( met een 2de vraag maar toch ) ;)

EDIT: Het is natuurlijk nooit ergens te laat voor! */filosofischemodus*

[ Voor 7% gewijzigd door Peekster op 05-04-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Als de prijzen nu heel erg gaan stijgen is het altijd handig om in te slaan nu. Na de update verkopen en dan maak je winst. Dus lijkt me wel handig om dat nu te doen :P

Wel jammer dat ze die alloys eruit gehaald hebben.. moet ik nog meer moeite doen om aan zydrine enz te komen... Die drone missies waar zowaar nog lucratief om te doen nu vermoed ik niet meer... zker als de prijzen van die minerals skyward gaan...

Krijgen de miners nu ook andere stroids met een beetje zydrine in high sec...

Verder vind ik ook dat die nerf-udpate nou niet echt veel bijzonders meebrengt....

[ Voor 56% gewijzigd door MacrosSimga op 05-04-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Nocx is ook van ~500 naar ~750 gegaan.. insane..

En @Macros heb jij al een idee voor wormhole/nullsec pos en dan mining?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
MacrosSimga schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:24:
Als de prijzen nu heel erg gaan stijgen is het altijd handig om in te slaan nu. Na de update verkopen en dan maak je winst. Dus lijkt me wel handig om dat nu te doen :P
Het probleem is dat al een week ofzo deze changes verwacht werden. Hierdoor zijn veel speculators flink mineralen gaan kopen, waardoor de prijs steeg. Het kan dus zijn dat de prijs niet veel verder meer zal stijgen.
Niet dat ik uberhaupt de middelen heb om een flinke winst te krijgen, maar misschien iets van 100 of 200 miljoen investeren kan me misschien wel iets opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Voordeel voor de missionrunners: Drones krijgen bounties. Voor wat hoort wat natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
ben totaal niet op de hoogte van manufacturing maar die Loot Table Changes Show Some Industrialist Love. Wil dit nu zeggen dat als je nu bv een rat bs afknalt en die vroeger eventueel een M4 gun kon droppen , dit nu niet meer kan?
Enkel nog via player production te verkrijgen dan?
Ik dacht trouwens dat zo goed als bijna alle items door players werden gemaakt. Wat kunnen npc dan nog droppen? :s
Alloys verdwijnen dus ook van de markt?

rambo : zoals ik hier op deze pagina al aangegeven heb. DPb heeft een 2de corp DPB Academy. Wij aanvaarden members die nog maar pas gestart zijn en proberen hen zoveel mogelijk raad en hulp te geven. NA verloop van tijd kan je altijd doorgroeien naar DPB. We doen trouwens ook in de weekends mining ops. Dus als je wil mijnen is het altijd leuk dat je de bonussen van een orca krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Wat er staat is dat alle T1 modules die droppen waar een blueprint van is .... niet meer zullen droppen. Oftewel: spelers moeten die modules gaan maken als je die wilt hebben. Is gezonder voor de markt.
Als er geen bluerprint van bestaat droppen de modules wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Stampertjen schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:29:
ben totaal niet op de hoogte van manufacturing maar die Loot Table Changes Show Some Industrialist Love. Wil dit nu zeggen dat als je nu bv een rat bs afknalt en die vroeger eventueel een M4 gun kon droppen , dit nu niet meer kan?
Enkel nog via player production te verkrijgen dan?
Ik dacht trouwens dat zo goed als bijna alle items door players werden gemaakt. Wat kunnen npc dan nog droppen? :s
Meta 1-4 zal nog steeds van NPCs komen.
Deze post op de forums laat het goed zien:
Medium Beam Laser I (Meta 0) - No longer in Loot Drops, will now only be manufactured by players from BPOs / BPCs
Medium Afocal Maser I (Meta 1) - Loots Drops
Medium Modal Laser I (Meta 2) - Loot Drops
Medium Anode Particle Stream I (Meta 3) - Loot Drops
Medium Modulated Energy Beam I (Meta 4) - Loot Drops
Medium Beam Laser II (Tech 2 / Meta 5) - Already only available from invention / player manufacture from BPCs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
GewoonWatSpulle schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:27:
Nocx is ook van ~500 naar ~750 gegaan.. insane..

En @Macros heb jij al een idee voor wormhole/nullsec pos en dan mining?
Geen idee eerlijk gezegd. Ik kan zelf niet scannen en dat moeten we wel kunnen. ( of kan jij of jacob dat? )

Als we eerst bij een ander in een WH kunnen om er eerst eens aan te proeven zou dat denk ik een stuk makkelijker zijn.

Plus dat ik atm met het probleem zit dan mijn ( ik vermoed ) mijn graka niet meer zo goed leeft.
Heb al mijn drivers geuninstalled en opnieuw geinstalleerd.. did not work
Reinstall eve werkte ook niet.

Rare van die glitches zijn wel dat ik het weer heb na de update van EvE.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Dat NPC's geen meta0 en/of T1 zaken meer droppen, dat is nog wel te overzien. Het meest interessante is dat de NPC's in de Drone Regions geen alloys meer gaan droppen en dus bounties krijgen, dat dit heeft behoorlijk wat gevolgen voor de prijzen van supercapitals en nu worden de Drone Regions in één klap toch wel een zeer interessante renting haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Dit is overigens een interessante website om de trend van de prijzen te volgen:
http://ore.cerlestes.de/index.html#site:trend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Jammer genoeg laat die alleen sell prijzen zien.
Als ik prijzen wil checken buiten de game gebruik ik: http://www.eve-markets.net

Verglijk de grafiek van zydrine van jouw link met Eve Markets: http://www.eve-markets.net/detail.php?typeid=39&limit=90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
http://pastebin.com/n8LJz7qV - micro warp drive *engaged*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

MacrosSimga schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:38:
[...]

Rare van die glitches zijn wel dat ik het weer heb na de update van EvE.....
idem :(

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Heb jij het al kunnen oplossen? Met de vorige update, 2 weken geleden, heb ik het uiteindelijk kunnen oplossen door me drivers en eve te herinstalleren... deze keer lukt het alleen niet :S

Welke graka heb jij?

Ik ben nu de eve client aan het repairen.. hopelijk werkt dit wel...
Edit: Werkt niet.... ik ben het zat na 6x eve te hebben geinstalleerd plus de ATI drivers... Van het weekend maar een verse windows installatie... hopelijk werkt dat wel. Ik laat het weten!

[ Voor 39% gewijzigd door MacrosSimga op 05-04-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 21:34
Zo, Tenal is begraven, nog een paar dagen doorstampen dan hebben we dat ook gehad.

De goons zijn druk bezig met market manipulatie, het reeds eerder genoemde fenomeen dat de ABC ores omhoog gaan door speculatie en market manipulatie. Ik zou zeggen, gan u alvast grof inslaan, want de ore prijzen zullen door het dak gaan.

Na Tenal is eerst Jita aan de beurt. 28 april breekt de hel los daar, hoe lang het duurt? geen idee. Op dit moment is iedereen bezig met het hoarden van schepen, het inkopen van items en het fitten van schepen.

Één tip, zorg dat je met een neutral freighter alt in ieder geval op de 28e niet undocked in Jita of een gate pakt in de buurt van Jita, kans is groot dat je je schip kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

De ABC ores?!

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Arknor, Bistot en Crokite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
En dan heeft Mittani EVE gewonnen? Oh wait hij is nog altijd banned :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 19:44

JanvD

Portretfotograaf

Sorki schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:45:
M'n corp is op zoek naar een leuke plek met guristas of serpentis npc's in null...
Met de hoeveelheden systems, alliances en politieke verschuivingen daar lijk het wel een hopeloze zoektoch :D

Voor zover ik gevonden heb:
Guristas:
Caldari (Black Rise, The Citadel, The Forge, Lonetrek) + Branch, Deklein, Geminate, Pure Blind, Tenal, Tribute, Venal

Serpentis:
Gallente (Essence, Everyshore, Placid, Sinq Laison, Solitude, Verge Vendor) + Cloud Ring, Fade, Fountain, Outer Ring, Syndicate

Iemand een idee waar we mogelijk welkom zijn daar in een leuke alliance of beter nog een NRDS zone daar?
Benader Moon Warriors, misschien zijn zij (wij) geïnteresseerd. We zijn wel RL first! (btw, we zitten in syndicate)
MacrosSimga schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:02:
Heb jij het al kunnen oplossen? Met de vorige update, 2 weken geleden, heb ik het uiteindelijk kunnen oplossen door me drivers en eve te herinstalleren... deze keer lukt het alleen niet :S

Welke graka heb jij?

Ik ben nu de eve client aan het repairen.. hopelijk werkt dit wel...
Edit: Werkt niet.... ik ben het zat na 6x eve te hebben geinstalleerd plus de ATI drivers... Van het weekend maar een verse windows installatie... hopelijk werkt dat wel. Ik laat het weten!
ik heb ook erg veel problemen gehad, maar bij mij waren ze in één klap opgelost door de 'Catalst A.I.' uit te schakelen. Die zit in de 3D-toepassingsinstellingen (je zal zelf de vertaling naar engels moeten maken wanneer van toepassing). Schijnt een bekend probleem te zijn tussen EVE en Catalyst

[ Voor 39% gewijzigd door JanvD op 05-04-2012 22:56 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
KillerX42 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:15:
Een aantal veranderingen die Inferno zal brengen zijn nu bevestigd: http://community.eveonline.com/en/inferno/features/

Het feit dat drones geen alloys meer zullen droppen heeft de prijzen van oa Zydrine, Morphite en Megacyte al flink opgedrongen. De prijs van Zydrine is zelfs meer dan verdubbeld ten opzichte van een maand geleden.

Geen idee, als je geduld heb, haal je de prijs er wel uit.
Er zijn absoluut niet genoeg 0.0 miners om de mineralen die uit alloys kwamen te vervangen en die zullen er ook nooit komen.
Volgens een ccp post, komt er wel snel een dev blog weer uit.

[ Voor 3% gewijzigd door bangkirai op 05-04-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Ok thnx for the update, niet in jita komen verlopig, ff aankijken hoe Geras zich houdt in die tijd... anders heel snel een keer na downtime mijn meuk vervoeren aan wat jumps verder dan de 4/5 die ik nu van jita af ben :P

Ik zal het ff proberen om die instellingen te doen proberen de CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

M'n ATI Firepro M7820 (laptop) die heeft problemen. Op de vaste pc (Nvidia 460) alles in orde.
Wat ik al geprobeerd heb zonder resultaat:

- Catalyst A.I
- Repair eve
- GFX setting verlagen (HDR, rest verlagen)

Bij mij zijn er sinds de laatste patch vooral gfx problemen aan de stations. De engine trails lijken all over the screen te flikkeren en er treden nog wat bizariteiten op. Het lijk wat op memory corruption op je gfx kaart. Maar goed, andere 3D zaken werken wel netjes, i blame CCP. Hopen dat het volgende patch weer oké is.

edit: typo's

[ Voor 3% gewijzigd door Sorki op 06-04-2012 09:44 ]

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn NVIDIA kaart. In bepaalde gevallen zijn de graphics van de stations verkeerd (alsof ze imploded zijn) en heb ik last van geflikker zodra ik kijk richting de zon.

Gewoon even een bugreport indienen en wellicht dat ze het met de volgende patch fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
jeetje ik moet echt een extra bouw-character hebben :(

Maken van components voor een aantal Redeemers duurt weer mega lang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 11-09 15:07
De_Bastaard schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:24:
jeetje ik moet echt een extra bouw-character hebben :(

Maken van components voor een aantal Redeemers duurt weer mega lang 8)7
Je zou sommige componenten ook kunnen kopen. Maar als ik 't goed begrepen heb via je posts uit het verleden, bevind jij je in 0.0. En dan kan ik me indenken dat de beschikbaarheid van componenten op de markt wat minder is...

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nah bouwen doe ik in Empire met een alt joh ;-) Heeft geen voordeel om die dingen in lowsec of nullsec te bouwen :D

En ja ik weet dat ik het kan kopen, maar het verschil in winst tussen het kopen van components en het zelf maken van components is bij 10 Redeemers ongeveer 1 billion isk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
Gisteren leuk gevecht gehad. had een rifter al tijdje in de gaten met mijn alt en was zijn tactical cloaked aan het benaderen terwijl mijn main aan de andere zijde van de gate in een retribution klaar stond. 40km away en rifter warped naar een tactical off grid. zelfde moment land er een republic fleet firetail op de gate.
Ik jumped en engage. wanneer de firetail in hull gaat land de rifter op gate en heb ik een wolf on scan. wolf land iets later en engaged ook :o

Resultaat :
3 kills en hull op 4% :) verloor bijna tegen de wolf omdat ik laatste seconden cap empty was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

[quote]JanvD schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:14:
[...]

Benader Moon Warriors, misschien zijn zij (wij) geïnteresseerd. We zijn wel RL first! (btw, we zitten in syndicate)

[...]

Bedoel je InterSun? Die ben ik al eens tegen gekomen, lijkt me leuke bende. Toch maar een dieper diggen dan ^^ Bedankt!

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
DPB zit ook ook vooraan syndicate. rustige regio en voor een kleine corp zeker interessant om hier te starten. JE kan me contacteren ingame (Stampertje'n)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 21:34
Mittani EVE gewonnen? Tsjonge, da's wel heel erg naief. Ja, hij is tot 28 april gebanned maar dat betekent niet dat Goonswarm stil zit, in tegendeel. Net als de director roles binnen goonwaffe en de alliance roles, wordt ook de CEO rol "bewaakt". In dit geval van Mittani's ban, is de wallet character over gezet naar een ander iemand zodat de sov bills gewoon betaald kunnen worden, we hebben daar wat ervaring in opgedaan :)

28 april breekt de hel los in Jita, zoals eerder gezegd. Een van de insteek punten voor deze event is om te kijken hoe CCP er mee omgaat, vooral nu ze met Sony getrouwd zijn. Als ze het blijven toestaan en verder geen stunts uithalen, blijft de sandbox zoals die er nu is bestaan. Als CCP ingrijpt, zijn er redenen om aan te nemen dat Sony nu een behoorlijke vinger in de pap heeft bij CCP en dat CCP naar hun pijpen gaat dansen.
Enfin, nog 22 dagen, we gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 19:44

JanvD

Portretfotograaf

Sorki schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:21:
[quote]JanvD schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:14:
[...]

[...]

Bedoel je InterSun? Die ben ik al eens tegen gekomen, lijkt me leuke bende. Toch maar een dieper diggen dan ^^ Bedankt!
Ik zit in de corp. 'InterSun Freelance'. Wij als corp zitten in de alliance Moon Warriors. Als jullie als corp interesse hebben in een alliance kunnen jullie contact opnemen met Moon Warriors.

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
dus als jullie mass banned zouden gaan worden... na 28 april...

Can i haz your stuff?

en natuurlijk zou door het power vaccuum dat dan ontstaat, veel space beschikbaar zijn voor kleine allainces...

zei die tegen CFC zijn, en natuurlijk CCP zodat zij hebben wat ze wilden: kleine alliances in 0.0 hebben...

en why gewonnen?

moah ze zijn momenteel de grootste, en daardoor sterkste 0.0 coallition...

zoals wel eens links en rechts gezegd wordt: "Northern Coalition 2.0"

Versie 1.0 schaarde zich ook achter number voor quality... (welke redelijk gelijk is bij v2.0, al is de alpha fleet een doctrine die beter in elkaar zit dan de rag-tag van v1.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Looney11 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:15:

28 april breekt de hel los in Jita, zoals eerder gezegd. Een van de insteek punten voor deze event is om te kijken hoe CCP er mee omgaat, vooral nu ze met Sony getrouwd zijn. Als ze het blijven toestaan en verder geen stunts uithalen, blijft de sandbox zoals die er nu is bestaan. Als CCP ingrijpt, zijn er redenen om aan te nemen dat Sony nu een behoorlijke vinger in de pap heeft bij CCP en dat CCP naar hun pijpen gaat dansen.
ok, ik speel nog maar 2 weken, wat houd dit in, alles word daar kapot geschoten inclusief de stations?
of zijn die onbeschadigbaar?

Verder vraag ik me af of er in 0sec ook gewoon stations zijn waar je vrij kan docken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 11-09 15:07
Stations kunnen niet kapot geschoten worden. In 0.0 worden de stations overgenomen door er op te schieten en station services (zoals cloning, repair, market, ...) incapacitated te schieten. Kapot gaan ze niet, maar je mag ze daarna weer repareren. Zucht.

Er zijn in 0.0 genoeg stations waar je kunt docken. De verschillende ratjes hebben allemaal hun eigen gebied waar ze in 0.0 zitten. Guristas, Serpentis, Angel, Sansha en Blood Raiders heb je. Die zitten respectievelijk in Venal, Fountain, Curse, Stain en Delve. (Als ik 't goed heb).

Om daar te komen kan nog wel eens een uitdaging zijn. Om daar te blijven ook trouwens. Een beetje bekend zijn met de lokale bewoners kan geen kwaad.

Voor de verschillende regio's zie dotlan

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
JanvD schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:57:
[...]

Ik zit in de corp. InterSun. Wij als corp zitten in de alliance Moon Warriors. Als jullie als corp interesse hebben in een alliance kunnen jullie contact opnemen met Moon Warriors.
Is er bij jullie sinds 4-6 maanden dan veel veranderd?

Shallente (Nwagenaar) heeft middels zijn voormalige corp "Eye of God" minder goede ervaringen met de alliance..

velen deden niet pvp-en, en isk maken werd via alts in high-sec gedaan... (niet in syndicate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
MisterMichel schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:31:
Stations kunnen niet kapot geschoten worden. In 0.0 worden de stations overgenomen door er op te schieten en station services (zoals cloning, repair, market, ...) incapacitated te schieten. Kapot gaan ze niet, maar je mag ze daarna weer repareren. Zucht.

Er zijn in 0.0 genoeg stations waar je kunt docken. De verschillende ratjes hebben allemaal hun eigen gebied waar ze in 0.0 zitten. Guristas, Serpentis, Angel, Sansha en Blood Raiders heb je. Die zitten respectievelijk in Venal, Fountain, Curse, Stain en Delve. (Als ik 't goed heb).

Om daar te komen kan nog wel eens een uitdaging zijn. Om daar te blijven ook trouwens. Een beetje bekend zijn met de lokale bewoners kan geen kwaad.

Voor de verschillende regio's zie dotlan
Bedankt voor de uitleg, zit er nog verschil in sterkte van the serpentis, guristas etc, ik vlieg nu in een drake, maak ik enige kans als ik binnenkort met een jumpcloon probeer mijn drake ergens heen te vliegen? en is daar nog iets te doen zoals missies of deadspace etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

bamboe schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:51:
[...]

Bedankt voor de uitleg, zit er nog verschil in sterkte van the serpentis, guristas etc, ik vlieg nu in een drake, maak ik enige kans als ik binnenkort met een jumpcloon probeer mijn drake ergens heen te vliegen? en is daar nog iets te doen zoals missies of deadspace etc.
Ze hebben allemaal hun eigen weapon types en dus damage soorten en hun tank is ook verschillend.
Zie ook: http://games.chruker.dk/eve_online/damage_types.php

Jump clones kan je pas gebruiken als je rep bij een corp 8 of hoger is.

Ik zou niet nullsec in gaan tenzij je daar heen mag. De bewoners zijn niet bij met bezoekers (naja, alleen om target practice). Dus pak een corp die er wel in mag of er zelf woont. anders raad ik je aan zo ver mogelijk weg te blijven uit 0.0 :P zeker als je nog maar 2 weken speelt

met je drake kan je wel redelijk ratten in 0.0 though, als je skills maar hoog genoeg zijn.

er zijn wel systems met agents en deadspace complexes, deze zijn alleen natuurlijk nogal taai, omdat ze in 0.0 zitten

deze site is ook erg goed als je missies gaat doen: http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=HomePage
Beide sites zijn goed voor de Ingame browser

[ Voor 11% gewijzigd door TepelStreeltje op 06-04-2012 15:02 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Looney11 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:15:
Mittani EVE gewonnen? Tsjonge, da's wel heel erg naief. Ja, hij is tot 28 april gebanned maar dat betekent niet dat Goonswarm stil zit, in tegendeel. Net als de director roles binnen goonwaffe en de alliance roles, wordt ook de CEO rol "bewaakt". In dit geval van Mittani's ban, is de wallet character over gezet naar een ander iemand zodat de sov bills gewoon betaald kunnen worden, we hebben daar wat ervaring in opgedaan :)

Ik kan me eens sandbox herinneren waarin alles mogelijk was en dat je ook met grote schepen zou mogen schieten op kleinere. Oh wait ... dat is ook veranderd sinds bepaalde personen zich met CCP bemoeien, want het is o zo goed voor EVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramasha
  • Laatst online: 24-01 19:28
De_Bastaard schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:12:
[...]

Ik kan me eens sandbox herinneren waarin alles mogelijk was en dat je ook met grote schepen zou mogen schieten op kleinere. Oh wait ... dat is ook veranderd sinds bepaalde personen zich met CCP bemoeien, want het is o zo goed voor EVE.
Ha die ouwe bastaard =)

Haha nog steeds titantears? Een titan die een BS neerhaalt kan de bedoeling niet zijn he vriend haha. Weet je nog die DD die onze totale BS (2x full fleet) neerhaalden:P toen liepen we te **** dat titans alleen SC mochten pakken :P

Nu doen ze dat :P en nu lopen "we" te zeuren dat Sony de schuldige is. Miss moet ik eerdaags weer eens Raiden gaan joinen, terug naar me vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ha neuh die titans zouden mij eigenlijk m'n reet roesten, maar de manier waarop het e.e.a. verloopt vind ik uiterst merkwaardig :-)

Het is gewoon 'n prestige ding van Mittens om te kijken hoever hij EVE onder controle heeft. Eerst het gedoe in de CSM om te kijken wat hij voor elkaar kan krijgen mbt de Titans, en nu dan zijn plan voor Jita.

Stiekem hoop ik dat iedereen 'n lekkere ban krijgt daar, zoals destijds met die lui die duizenden shuttles unloadde om Jita om zeep te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

De_Bastaard schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:47:
Stiekem hoop ik dat iedereen 'n lekkere ban krijgt daar, zoals destijds met die lui die duizenden shuttles unloadde om Jita om zeep te helpen.
Ik keur de actie zeker niet goed, maar het kan & het mag volgende de regels van het spel.

Ben vooral benieuwd naar de gevolgen. Gaan de spelers groeperen en zich verzetten tegen de goon-incursion? Gaan we gewoon lekker met z'n alle flexibel een andere mayor trade hub uit de grond stampen? Of gaan we het een paar dagen (geloof nooit dat ze het een maand volhouden) met lede ogen toekijken en dan verder gaan alsof er niets gebeurt is.

Sorki#2242

Pagina: 1 ... 26 ... 46 Laatste