Visgek82 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:09:
Hallo allemaal

even een update van mijn kant.
Ik merk ondertussen dat ik een soort van mini-flamewar heb gestart met mijn initiele post om te vragen of de game wat voor mij zou kunnen zijn. mijn excuses daarvoor, dit was zèker niet mijn bedoeling.
Geen stress, er wordt momenteel niemand wat kwalijk genomen dnek ik zo, meningen mag iedereen hebben, zoals eerder aangegeven zijn de posters hier wellicht een beetje bevooroordeeld, fans om 't zo maar te zeggen

Ben echter wel begonnen met EVE. heb Caldari gekozen vanwege de missile schepen waarvan men over het algemeen zegt de beste keus te zijn. en inderdaad, het bevalt prima. de meeste vijanden zijn one-shotters van mijn standard light missile launchers, erg grappig om te zien. het is af en toe net popcorn. dat zal vast nog veranderen. door middel van wat ingame tips van mensen heb ik ook EVEHQ geinstalleerd waarmee ik alles kan volgen / plannen en in de gaten kan houden, dat had nogal wat voeten in de aarde (met die key enzo), maar is gelukt. ben nu aan het trainen voor een caracal cruiser die in beginsel T1 gefit wordt, maar ik ga uitbouwen naar ~ voor de helft T2. tegen die tijd heb ik genoeg skillpunten verzameld om door te gaan naar de Drake. de bedoeling is dat de drake wel volledig T2 gefit wordt.
Momenteel zal je idd nog wel veel instapop's hebben, ga er maar vanuit dat zodra je lvl 3/4 missies gaat doen dit over is

, maar ik vind het altijd heel prettig om ze in eenkeer poef te zien doen

. Een drake is momenteel (er zijn verhalen over nerfs?) zeer geschikt voor lvl 3/4 missies. Als je de juiste shield skills heb kan je hier een ENORME passive tank mee bereiken. De juist hardners fitten en je kan een drake tanken voor heel veel aggro

. (als rats je beginnen te beschieten). In 0.0 deed ik vaak complexes met een passive tanked drake, max passive tank, bijna nooit problemen gehad (voor de veiligheid een remote repping domi erbji is nooit verkeerd) maar zodra je een t2 fit drake vliegt zal je zien dat je je opzicht (mits de juiste hardners) geen zorgen hoeft te maken over tank!
Ik ben nog steeds erg druk met het uitpluizen van alles en proberen te begrijpen hoe alles in elkaar steekt maar dat valt nog niet mee. het spel is zeer uitgebreid en ik leer elke dag tig dingen bij. maar dat vind ik ook uitdagend. over het algemeen speelt het spel heel fijn. de framerate op mijn computer is fantastisch, en de graphics zijn op sommige vlakken ècht heel erg goed (warp effecten, schepen van dichtbij etc). ook de geluiden, al zijn ze over het algemeen vrij saai, klinken goed. de muziek is dan wel weer erg lekker af en toe. AURA doet goed haar werk met de tutorials, daar was ik dan ook erg over te spreken. je wordt in ieder geval niet (gelijk) in het diepe gegooid.
Het is idd wat complex, maar dit houdt het ook interessant, de basis heb je in iedergeval onder de knie als ik het goed hoor

. EVE is qua graphics niet heel zwaar, ik draai 3 clients zonder hapering of wat (Op me profiel staat m'n huidige PC). De muziek vind ik prachtig in EVE, heb hem een hele tijd uit gehad, maar bij de reinstall weer aan laten staan, vooral het eerste nr, miners something, dat brengt een gevoel van jaren terug weer boven

, voor het eerst EVE en ratten in een SB -_-', god de mate van noobisme, heerlijk!
Ik ga ook de ingame certification planner gebruiken, dit zorgt er voor een groot deel voor (als ik die papiertjes heb) dat ik in ieder geval in staat ben om wat ik vlieg, redelijk goed te gebruiken (en fitten!), anders zie je qua skills door de bomen het bos niet meer. ben dan ook erg blij dat die certification planner er in zit.
Staar je niet blind op de certifications! Er zijn er een groot aantal die (afhankelijk van wat je wil doen) niet essentieel zijn! De core certifications zijn goed om te hebben, net als defensive en offensive, maar zie ze niet als een heilige graal, het zijn guidelines van wat er mogelijk is. Persoonlijk gebruik ik ze als een indicatie wat voor skills je heb omtrent een bepaald onderwerp, om vervolgens te bepalen hoe goed ik er in wil zijn. (zo zijn bijvoorbeeld de ore specific refining skills vaak nutteloos om hoger als 4 te trainen, net als deep core mining (of hoe heet die skill die de change of a toxic cloud beperken))
In a nutshell.. tot nu toe tevreden! ik vermaak me prima en heb een toekomstplan, voorlopig in iedergeval missies doen (heb ze nog lang niet allemaal gezien), later natuurlijk level 2-3-4 missies, level 4 moet in een goed gefitte drake wel te doen zijn van wat ik begrepen heb. Ik zit nog niet in een guild, clan.. corp, alliance.. hoe dat zit weet ik nog niet precies - maar dat komt t.z.t wel. ik denk dat ik ook van meer waarde ben voor zo'n groep als ik een hoger aantal skill points heb.
Zoals ik hier boven al zei, een drake is een beest qua tank

, kijk anders is op
battleclinic.com voor mogelijke fits! Hier haal ik vaak ideeen vandaan zodat je niet 3 tot 4 uur bezig ben met het bedenken van fits (ik doe vaak combo's voor mijn 2 pvp chars verzinnen die elkaar dan ondersteunen op een of andere manier, en daar kan ik wel een paar uur in verdwalen

, EFT warrior FTW!) die een ander al uitgedacht heeft. Vervolgens je persoonlijke voorkeur hier op maken!
Een T2 fit drake heeft een 0,01% chance om geganked te worden

. Zodra je een Tengu/CNR/Golem met faction fit gaat vliegen stijgt dit, zoals hier boven al is aangegeven, het gaat de gankers vaak om de loot.
EDIT: Jeetje wat een verhaal -_-'