[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu heeft CCP Mittens een 30d ban gegeven en mag hij niet deelnemen aan CSM zeven. |:(

Je zou denken dat ze na al die jaren wel door zouden hebben hoe ze met dit soort dingen om moeten gaan. Blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:41:
En nu heeft CCP Mittens een 30d ban gegeven en mag hij niet deelnemen aan CSM zeven. |:(

Je zou denken dat ze na al die jaren wel door zouden hebben hoe ze met dit soort dingen om moeten gaan. Blijkbaar niet.
Ze doen precies wat Mittani ze heeft geleerd: reageren op negatieve pers door de reden voor de negatieve pers weg te nemen.

Dat Sony prominent aanwezig was op de presentatie waar werd opgeroepen iemand tot zelfmoord te krijgen zal ook wel een rol gespeeld hebben.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:02
Volgens mij als je zoiets geflikt had alszijnde non-csm'er of bekende EVE'er dan had je een permaban gehad ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
De_Bastaard schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:20:
Volgens mij als je zoiets geflikt had alszijnde non-csm'er of bekende EVE'er dan had je een permaban gehad ...
CCP kennende met het "nerf-bat" en extreme reacties wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:13
Nou, ben gisteren begonnen met spelen. Heb gekozen voor Caldari - Deteis - Tube Child.
Mijn doel is om miner en gewoon heel rijk te worden (denk ik ;)) .
Bij het begin een Ibis gekregen, eerste tutorial doorlopen en daarna de Industrial agent aangesproken. Bij de tweede missie heb ik een schip van em gekregen, een Bantam, met iets grotere cargohold dus die gebruik ik nu.
Heb nog een extra Mining laser gekocht, dan schiet het wat harder op dacht ik.
Nu ben ik in het Kakaleka system op en neer aan het pendelen tussen Massive Scordite en een station.
Ik heb Mining naar level 3 getraind, Shield Operation naar 1. Ik heb inmiddels 620.000 isk verzameld.

Wat is nu verstandig om te gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Melkunie schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:06:
Nou, ben gisteren begonnen met spelen. Heb gekozen voor Caldari - Deteis - Tube Child.

Wel een 21 day trial gebruikt via buddy program en die geactiveerd zodat je 400miljoen isk rijker bent? (als je dan toch rijk wilt worden) :P

Hoofd vol proppen met implants en voor een hulk gaan? :+

[ Voor 32% gewijzigd door NightHawk4 op 29-03-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28
Jammer is dat je met minen een behoorlijk investering nodig hebt aan isk en voornamelijk skills voordat je er serieus geld mee kan verdienen. Daarnaast schiet het niet echt op om solo te gaan minen. volgens mij kan je als beginner beter missies gaan doen om een inkomen te genereren.

[ Voor 7% gewijzigd door Cardinal op 29-03-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Bij het begin een Ibis gekregen, eerste tutorial doorlopen en daarna de Industrial agent aangesproken. Bij de tweede missie heb ik een schip van em gekregen, een Bantam, met iets grotere cargohold dus die gebruik ik nu.
Heb nog een extra Mining laser gekocht, dan schiet het wat harder op dacht ik.
Nu ben ik in het Kakaleka system op en neer aan het pendelen tussen Massive Scordite en een station.
Ik heb Mining naar level 3 getraind, Shield Operation naar 1. Ik heb inmiddels 620.000 isk verzameld.

Welkom in het EVE Online universum. Volgens mij ben ik in hetzelfde systeem begonnen als jij :) En ook met het idee om rijk te worden met minen.
Het beste kun je Halada's mining guide even gaan lezen. Helaas is deze niet meer via de officiele site te lezen. Hier heb ik nog een link gevonden.
Daar staat een mooie uitleg in hoe je van een Bantam naar een Hulk kunt groeien. Ik zelf ben nog met de mining guide 2.2 opgegroeid.

Verder is er naast mining nog veel meer te doen. Op PVE gebied is daar een hele mooie handleiding voor geschreven: ISK the guide. Deze kun je gratis downloaden of een hardcopy bestellen.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 17:12
De onderstaande berichten helpen al, daar even met comments daarop ;) Je doel is an pricipe haalbaar! (zoals praktisch alles in EVE, met genoeg tijd ;))
NightHawk4 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:18:
[...]
Hoofd vol proppen met implants en voor een hulk gaan? :+
Hulk = zeker de moeite waard, kost wel een groot aantal dagen skillen, maar dan heb je ook het beste miningship beschikbaar, ik ben momenteel zelf een indy char aan het maken om een hulk te kunnen vliegen en die juicy ABC's binnen te slepen :*)
Cardinal schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:26:
Jammer is dat je met minen een behoorlijk investering nodig hebt aan isk en voornamelijk skills voordat je er serieus geld mee kan verdienen. Daarnaast schiet het niet echt op om solo te gaan minen. volgens mij kan je als beginner beter missies gaan doen om een inkomen te genereren.
Het is ook een behoorlijke investering, echter niet eentje die niet zijn vruchten afwerpt, mining + building + research enzo is een van de meest lucratieve dingen in EVE, ik trok in 0.0 ongv 3 a 3,5 bil binnen per maand met T2 manufacturing, nu nog maar een altje erbij voor de capitals etc ;).

Hij heeft zeker gelijk met het solo minen, dit wordt je wss wel zat (ik vind mining lazorz ontspannend werken, en dus ook wel leuk om te doen :+). Zodoende zou ik een corp opzoeken die aan mining ops doet in high-sec, deze zijn veel te vinden en hebben vaak ook nog een booster (een andere speler met een specifiek schip (Orca of Rorqual) die bedoelt zijn om mining ships te ondersteunen. Deze geven boosts aan je mining amount, cycle time etc! En dan heb je meteen aanspraak in game en kan je vaak sneller ondersteuning krijgen. Vaak kan je na verloop van tijd ook skills etc krijgen via de corp (dit is erg corp afhankelijk, sommige corps delen skills uit, sommige niet, gewoon wat rond kijken)
MisterMichel schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:26:
[...]

Welkom in het EVE Online universum. Volgens mij ben ik in hetzelfde systeem begonnen als jij :) En ook met het idee om rijk te worden met minen. Het beste kun je Halada's mining guide even gaan lezen. Helaas is deze niet meer via de officiele site te lezen. Hier heb ik nog een link gevonden.
Daar staat een mooie uitleg in hoe je van een Bantam naar een Hulk kunt groeien. Ik zelf ben nog met de mining guide 2.2 opgegroeid.

Verder is er naast mining nog veel meer te doen. Op PVE gebied is daar een hele mooie handleiding voor geschreven: ISK the guide. Deze kun je gratis downloaden of een hardcopy bestellen.
Dit is ook hoe ik met minen ben begonnen! Tis een soort bijbel voor mining in EVE ;).

**EDIT: ik zit even de mining guide door te kijken en die zeggen dat je een specifieke char aan moet maken vanwegen de intelligence / memory bonussen, en ze hebben het over learning skills, vergeet dat alles, dat bestaat niet meer sinds een aantal patches geleden ;), nu zijn alle chars gelijk!

Stuk voor stuk goeie tips dus hier ;), mijn advies boven op wat er nu al gemeld is zou zijn zoek een corp die aan mining doet (EVE University heeft volgens mij ook een mining 'afdeling' en zijn vriendelijke gasten)

Mocht je nog vragen hebben over het een of ander, in-game ben ik te bereiken op Ubilosis (mits de EVE client 't weer gaat doen, na de update van gister istie kapoet -_-', dus dat zal wel weer een reinstall worden)

Fly safe ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ubilosis op 29-03-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:00:
Geef dan aan hoe je wel heet war. Anders kan ie je nog niet vinden ;)
Via een dm kan dat natuurlijk gewoon wel. Maar zoek maar op warbds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
voor defecte eve-installs kan je de repair.exe uit de eve map openen ;-) middels crc check download/repareerd ie de files welke defect zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
Dat hebk nog gedaan voor 't slapen gaan ;), kwam thuis toen zagk de error, nu even hopen dat het weer piekfijn werkt als ik vanavond opstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
@ MelkUnie
Mocht je aansluiting zoeken bij een (voornamelijk) mining corp moet je me maar even contacten (zie sig). Mijn corp regelt in ieder geval wekelijkse mining ops waar we in de regel met 3-5 hulks, een orca en een hauler deel van uitmaken.

Vorige week hebben we voor het eerst de mining op niet enkel binnen de corp gehouden maar alliance breed. De meeste konden helaas niet meedoen maar de groep zal enkel groter gaan worden in de komende weken. Niets is mooiers dan met een rits Hulks in de belt warpen, lasers aanslingeren en binnen een uur de belt leeg trekken :+

Dat je net bent begonnen maakt uiteraard niet uit, er zijn zat members (mij inclusief) die je graag willen helpen met eventuele vragen.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Laatst online: 04-07-2022
Mining skills vanuit de corp. Hoe moet ik dat zien?

Ik vlieg namelijk zelf een Orca en ben met me indu alt een cov aan het trainen en daarna voor een hulk. Maar ik heb nog nooit gehoord van skills die je krijgt vanuit de corp. Kan dat dan nog meer bonussen geven? Heb je daarvoor een speciale rol voor nodig binnen de corp?

[ Voor 72% gewijzigd door MacrosSimga op 29-03-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik denk dat ie doelt dat sommige corps de skillbooks gratis ter beschikking stellen, maar dit is meestal niet de moeite, gezien de meeste skillbooks niet zoveel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Laatst online: 04-07-2022
Aha, ik denk al xD En die skillbooks zijn inderdaad niet veel waard :P Het trainen ervan is alleen een ramp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Ubilosis schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:59:
A efx,

Ik stuur je als ik thuis ben wel een link voor een 21 day trail. Ik speel momenteel ook maar 2 a 3 uur per dag, (hooguit) en in het weekend nog veel minder (vervelende vrienden en dat mooie weer, dan moeten er pilsners genuttigd worden ;)). Ik heb het in het begin veel langer en vaker gespeeld. Qua learning curve is het idd redelijk stijl, hoewel de nieuwe tutorials missions het beter schijnen te doen!

Verder zijn ze in game in het help chan en verscheidene andere chat kanalen (zoals meerdere hier al aangegeven hebben) goed behulpzaam, en als je vannuit Tweakers komt zal dat iig wel goed komen ;). Je zal zeker niet 3 maanden het gevoel hebben dat je niet weet wat je doet, als je er een beetje op uitgaat, veel lezen enzo dan kom je er redelijk snel achter hoe de basis zit. In de tutorials wordt het meestal al uitgelegd, voor verdere vragen kan je vaak bij de eerder genoemde ingame chans terecht. Maar ook blogs en andere sites op internet staan borden vol info over EVE.

Het joinen van een player corp (niet de standaard NPC waar je in begint) is ook bevoordelijk, corps zoals EVE University (hoe schrijft men dat precies? :S) zijn starter friendly! Er bestaan ook guides voor alles van mining, industry, PVE, PVP, invention, exploration, noem het maar op!

Ik heb het idee dat je na 3 weken trial redelijk goed weet waar je mee bezig ben, vooral als je jezelf een beetje inleest ;), voor de rest is hier natuurlijk ook nog het forum!

Als je
Ik kan je ubuntu aanraden als corps, ben er ingekomen toen ze me op day 1 een gratis schip gaven om alle low levels door te komen, maar ze zitten in een war, dus verwacht om afgeschoten te worden, (gebeurde mij ook 1keer met gate campers) maar ze trainen je serieus om met war situaties om te gaan. wat heel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
MacrosSimga schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:47:
Aha, ik denk al xD En die skillbooks zijn inderdaad niet veel waard :P Het trainen ervan is alleen een ramp :P
ik heb bijv een char toen ik in een duister verleden nog deed minen :P, die orca kan vliegen en minin bonus geeft...

als je die gewoon ergens in een pos parkeert (vooral T3 met <3 extra bonus) en dan een orca voor hauling is:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56
Minen is iets wat ik never en nooit meer wil doen. Het is zo extreem saai, niet normaal meer :P

Overigens hadden we even een leuk moment on comms. Ik heb gezegd: "If you need any help with corpstuff, please say it! I'm there to help" dus kwamen ze met een troll: "Shall, we need your help. Go mine some ice" omdat ze weten dat ik minen echt 100% niks vind. Stelletje bastards!!1 :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Suicide dreads \0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
nwagenaar schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:35:
Minen is iets wat ik never en nooit meer wil doen. Het is zo extreem saai, niet normaal meer :P

Overigens hadden we even een leuk moment on comms. Ik heb gezegd: "If you need any help with corpstuff, please say it! I'm there to help" dus kwamen ze met een troll: "Shall, we need your help. Go mine some ice" omdat ze weten dat ik minen echt 100% niks vind. Stelletje bastards!!1 :+
Haha., das wel het mooie aan EVE, ik kan me met mining goed vermaken, zoals meerderen in mijn oude corp ook zeiden; Those stripmining lazorz are thereputical ;)

neemt niet weg dat ik het heerlijk blijf vinden om met m'n corp in experimental fits te pvp'n danwel beetje te roamen met bc en kleiner!

Echter zou ik mezelf wel beschrijven als carebear ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

Shunt

Boe

Ubilosis schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:11:
[...]

Haha., das wel het mooie aan EVE, ik kan me met mining goed vermaken, zoals meerderen in mijn oude corp ook zeiden; Those stripmining lazorz are thereputical ;)

neemt niet weg dat ik het heerlijk blijf vinden om met m'n corp in experimental fits te pvp'n danwel beetje te roamen met bc en kleiner!

Is experimental fit niet gewoon een ander woord voor i dunu what im doing select all modules fit to ship? In pvp zijn er maar een zeer beperkt aantal fits levensvatbaar en nuttig. Natuurlijk moet je altijd blijven kijken naar verschillende mogelijkheden maar soms gaan mensen net een stapje te ver. :P zoals super tanked fleets zonder propmods want dan hadden ze effectief 30% tot 40% meer tank. Nah moet jij eens raden hoe veel er thuis zijn gekomen in hun ship die avond. juist 0.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
Shunt schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:23:
[...]

Is experimental fit niet gewoon een ander woord voor i dunu what im doing select all modules fit to ship? In pvp zijn er maar een zeer beperkt aantal fits levensvatbaar en nuttig. Natuurlijk moet je altijd blijven kijken naar verschillende mogelijkheden maar soms gaan mensen net een stapje te ver. :P zoals super tanked fleets zonder propmods want dan hadden ze effectief 30% tot 40% meer tank. Nah moet jij eens raden hoe veel er thuis zijn gekomen in hun ship die avond. juist 0.
Haha, nee, dat niet, tis niet fit all ;), veelal kijken hoe we bijvoorbeeld met 3/4 personen iets neer kunnen zetten met verschillende vormen van ewar/tracking enhancing/dampning, etc. Dan er op uit en kijken of we de tactieken goed door gesproken hebben en we een gelijk aantal aan ships kunnen hebben of niet, heeft al meerdere malen tot hilarische momenten van 8)7 geleid doordat verscheidene onder ons hun rol niet helemaal meer door hadden en dus iets verkeerd deden ^^, vaak was er ook wel alcohol int spel, een CEO die zegt, ik ga even naar 't toilet en vervolgens zijn onyx 5 kwartier op een gate in hostile 0.0 laat hangen.. om vervolgens wakker gebeld te worden en heel droog meld, ja, ja, ik was effe weg gedut ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
IJzerlijm schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:08:
[...]

Ze doen precies wat Mittani ze heeft geleerd: reageren op negatieve pers door de reden voor de negatieve pers weg te nemen.

Dat Sony prominent aanwezig was op de presentatie waar werd opgeroepen iemand tot zelfmoord te krijgen zal ook wel een rol gespeeld hebben.
Rofl, tuurlijk.
De kleine carebear uit null sec heeft CCP geleerd om met pers om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
De summer of rage niet meegemaakt? Communicatie loopt de laatste maanden steeds beter. Of hij er verantwoordelijk voor zou zijn weet ik niet, echter is het heerlijk ironisch.
Ubilosis schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:11:
[...]
+1 and proud of it :)

[ Voor 36% gewijzigd door Cardinal op 30-03-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:51
Seamus Donohue heeft op youtube voor vanalles tutorials, die ik als beginner erg nuttig vond (en vind). Verder is EvE University erg leerzaam als nieuwkomer. (ik zit daar nu ca 3 maanden bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
IJzerlijm schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:41:
[...]

Mittani heeft helemaal niet de keus vrijwillig het chairmanschap at te wijzen, hij is door CCP uit de CSM gezet met zijn 30 daagse ban. Het is wel geweldig ironisch dat hij nu door het monster dat hij zelf gecreëerd heeft is verzwolgen, de MMO gaming pers en zijn positie als vertegenwoordiger van de spelers.

Dat hij nu in EVE en op zijn thuisbasis somethingawful.com gebanned is maakt het nog hilarischer.
Vallen ze over dat soort dingen op somethingawful? :? :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Volgens mij als je zelfs de regels strikt toepast zou hij meer moeten krijgen dan die 30 dagen ban. Breken van de EULA en dat soort meuk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Naluh! schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:43:
[...]

Vallen ze over dat soort dingen op somethingawful? :? :?
Nope, hij praat uit z'n nek. Bans op sa worden tentoongesteld, dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Sgreehder schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:01:
[...]

Nope, hij praat uit z'n nek. Bans op sa worden tentoongesteld, dus nee.
Kijk maar op http://forums.somethingawful.com/banlist.php?userid=63972 (Numismancer = Mittani)

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb een vraag, ik mine op dit moment in me Hulk, en haul met me alt in een Iteron Mark V.
Nu kan ik op me alt bijna een Orca vliegen, en ook al heb ik nog niet genoeg isk, dat komt wel.
Maar wat ik me afvraag is het volgende, heeft het wel zin om die Mark V te vervangen door een Orca,
Als ik alleen mine met me Alt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ja dat heeft zeker nut, je alt gaat namelijk erg leuke bonussen geven aan je hulk. Redelijk richting max heb je het dan over 30% kortere cycle times en 50% extra mining laser range.

Overigens is het wel zo dat wanneer je een Orca kan vliegen op je alt dat een hulk niet heel ver meer weg is. Twee hulks zonder bonus zullen natuurlijk meer kunnen minen dan 1 hulk met bonus.
Mij kan dat bijvoorbeeld niet veel schelen, ik mine liever een beetje ontspannen met een orca naast me. Scheelt een boel heen en weer gevlieg en geklik.

[ Voor 52% gewijzigd door sPENKMAN op 31-03-2012 13:13 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:12:
Ja dat heeft zeker nut, je alt gaat namelijk erg leuke bonussen geven aan je hulk. Redelijk richting max heb je het dan over 30% kortere cycle times en 50% extra mining laser range.

Overigens is het wel zo dat wanneer je een Orca kan vliegen op je alt dat een hulk niet heel ver meer weg is. Twee hulks zonder bonus zullen natuurlijk meer kunnen minen dan 1 hulk met bonus.
Mij kan dat bijvoorbeeld niet veel schelen, ik mine liever een beetje ontspannen met een orca naast me. Scheelt een boel heen en weer gevlieg en geklik.
dat en je kan (afhankelijk van je skills) 10 drones gebruiken... b.v. 5 mining drones en 5 valks meest ideaale is mining drones in de orca maar in de hulk kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Enige wat ik me dan afvraag is hoeveel ore ik kwijt kan in de Orca voor dat ik terug moet vliegen.
In de Iteron kan 38k m3, ik las dat de Orca 30k m3 kan vervoeren. blijf ik dan niet heen en weer vliegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
KunDun schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:21:
Enige wat ik me dan afvraag is hoeveel ore ik kwijt kan in de Orca voor dat ik terug moet vliegen.
In de Iteron kan 38k m3, ik las dat de Orca 30k m3 kan vervoeren. blijf ik dan niet heen en weer vliegen ?
Ik weet niet wie je dat verteld heeft, maar dat klopt niet. Een orca heeft:
- een 50k m3 ore hold
- met cargo mods/rigs een 92k m3 cargo bay
- een 40k m3 corp hangar array

In totaal zou je dus zo'n 180k m3 hebben, zo'n 5x meer dan in een itty 5.

Of het veilig is, is een tweede natuurlijk ;)

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
Orca cargo bay is voor normale mensen zo'n 86k m3 ;)

T2 rigs en max skills verhogen het, maar da's een beetje overkill volgens mij...
Daarnaast: gooi je veldspar in de cargobay en je ABC's in je hangar/orehold. Dan scannen ze alleen je veldspar. Veiligheid is nooit gegarandeerd in EVE - zelfs niet als metagamende csm-chair/top griefende alliancehoofd. Maar zorg dat je altijd vliegt wat je missen kunt. Dus als al je isk in je orca zit... Niet heel veilig...

[ Voor 54% gewijzigd door wheez50 op 31-03-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23
Even een vraagje.. ik heb an sich wel interesse om Eve op te pakken, en ook tijd daarvoor, maar een kennis van mij zegt dat als je niet wilt pvp'en of minen, er niets te doen is in EVE. hij zegt dat je het spel niet casual kan spelen om af en toe eens een beetje missies te doen en/of te ratten. daar is het volgens hem het spel niet voor. ook zegt hij dat je ècht absoluut in een corp moet zitten om te kunnen spelen (zelfs met mijn beoogde speelstijl) want anders zou je altijd afgeschoten worden (iets met high sec en low sec ofzo).

In hoeverre is dit waar? als ik zeg maar gewoon missies wil doen en een beetje piraten afschieten (npc's , dus geen spelers) , is er dan geen plek voor mij in EVE? de trailer zegt toch echt dat ik kan/mag zijn wat ik wil.... of liegt CCP dan een beetje?

Graag hoor ik hoe de ervaren eve speler daar tegenaan kijkt, omdat eve natuurlijk wel hèt spel is als je van ruimtespellen houdt.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek82 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:40:
Even een vraagje.. ik heb an sich wel interesse om Eve op te pakken, en ook tijd daarvoor, maar een kennis van mij zegt dat als je niet wilt pvp'en of minen, er niets te doen is in EVE. hij zegt dat je het spel niet casual kan spelen om af en toe eens een beetje missies te doen en/of te ratten. daar is het volgens hem het spel niet voor. ook zegt hij dat je ècht absoluut in een corp moet zitten om te kunnen spelen (zelfs met mijn beoogde speelstijl) want anders zou je altijd afgeschoten worden (iets met high sec en low sec ofzo).

In hoeverre is dit waar? als ik zeg maar gewoon missies wil doen en een beetje piraten afschieten (npc's , dus geen spelers) , is er dan geen plek voor mij in EVE? de trailer zegt toch echt dat ik kan/mag zijn wat ik wil.... of liegt CCP dan een beetje?

Graag hoor ik hoe de ervaren eve speler daar tegenaan kijkt, omdat eve natuurlijk wel hèt spel is als je van ruimtespellen houdt.
Wat je vriend zegt is absoluut niet waar! Het is geen enkel probleem om (alleen in high sec) missies te runnen en NPC's af te schieten, duizenden mensen doen niet anders in EVE.

Wel moet ik de kanttekening maken dat als je EVE alleen op die manier speelt het niet het beste spel ter wereld is, missies zijn op de lange termijn vrij saai en statisch. Ik had er zelf na een jaar meer dan genoeg van.

Het joinen van een corp is geen verplichting (zeker niet voor deze speelstijl) maar alsnog sterk aan te bevelen.
Missies draaien is veel leuker als je EVE tegelijk kan gebruiken als chatbox met gezellige mensen en dat kan eigenlijk alleen in een corp.
Er zijn voldoende corps die alleen high-sec PvE doen dus het zal geen probleem moeten zijn om er een te vinden met een stijl die jou aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Met Arthal7, het kan zeker wel, maar na verloop van tijd krijg je steeds dezelfde missies, en gaat het vervelen.
Het leuke is juist dat het een grote sandbox, en je, samen met anderen, kunt doen en laten wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23
okè , bedankt voor de input :) blij om te horen.

Nu was ik van plan om vanavond te beginnen, welk ras kunnen jullie mij aanraden nu jullie weten wat ik wil gaan doen in het begin? En zijn er nog gouden tips die jullie mij kunnen geven?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Visgek82 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:17:

Nu was ik van plan om vanavond te beginnen, welk ras kunnen jullie mij aanraden nu jullie weten wat ik wil gaan doen in het begin? En zijn er nog gouden tips die jullie mij kunnen geven?
rassen hebben ansich geen voordeel meer, als wordt vaak de caldari als start voor missioning aangeraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 08:24

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ras maakt niet uit, geeft je wat skills die dat race voor hun schepen gebruiken.
Caldari doen vooral missiles/hybrids
Amarr lasers
Minmatar projectiles
Gallante hybrids.

Uiteindelijk kan je alles wel vliegen, geeft geen voor- of na delen als je als caldari een gallante schip vliegt.
Tis puur alleen voor de starting skills

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Maar caldari is voor missions wel nice, evenals gallente als je drones gebruikt.

minmatar en amarr zijn imo beter geschikt voor pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:41:

Wat dat betreft zijn ze niets veranderd. Als het hun imago schaad dan worden ze ineens heel strikt en worden de regels ineens netjes nageleefd.
En dat CCP blijkbaar eist dat CSM chair in game zich netjes gedraagt is een nog zo'n krom voorbeeld. Dat is altijd nog aan de speler zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Hihi, even een PS3 gekocht vandaag, alvast voor Dust. Stiekem toch wel enthousiast geworden. Hij staat netjes op m'n hoofdscherm (HDMI), dus dat wordt multiboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
KunDun schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:36:
Ik heb een vraag, ik mine op dit moment in me Hulk, en haul met me alt in een Iteron Mark V.
Nu kan ik op me alt bijna een Orca vliegen, en ook al heb ik nog niet genoeg isk, dat komt wel.
Maar wat ik me afvraag is het volgende, heeft het wel zin om die Mark V te vervangen door een Orca,
Als ik alleen mine met me Alt ?
Zoek deze guid even op
The Complete Miner’s Guide - version 2.0 (Revelations)
daar staan berekeningen in en als je google op eve mining guides
dan kom je nog meer interesante dingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe

Ja best wel belangrijke, je hebt verhoudingen met alle fracties die omhoog en omlaag kunnen gaan.
als ze laag genoeg zijn dan word je automatisch aangevallen.
Je kan dit voorkomen door bepaalde missies te skippen, zeker als je galente federation gaat neerschieten in je missies dan gaat je verhouding met hun omlaag, het zelfde geld voor de andere fracties, amar, etc als je blind je missies doet kan je na een tijdje niet mee caldari space uit en word je bij de gate in het andere gebied tot puin geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
bamboe schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:54:
[...]

Ja best wel belangrijke, je hebt verhoudingen met alle fracties die omhoog en omlaag kunnen gaan.
als ze laag genoeg zijn dan word je automatisch aangevallen.
Je kan dit voorkomen door bepaalde missies te skippen, zeker als je galente federation gaat neerschieten in je missies dan gaat je verhouding met hun omlaag, het zelfde geld voor de andere fracties, amar, etc als je blind je missies doet kan je na een tijdje niet mee caldari space uit en word je bij de gate in het andere gebied tot puin geschoten.
Dit heb ik inderdaad op de harde manier mogen leren, zeer handige tip inderdaad.
Gallente moet me niet meer. (-6,7 standing oid)

Gelukkig hebben ze wel een skill "diplomacy" die dit voor een deel opheft, waardoor ik nu wel weer hun space in mag zonder een schip te verliezen.

Je moet minimaal een standing van -5 hebben om hun space in te mogen.
Minimaal -2 om agents hoger dan lvl1 aan te spreken (zelfs als je corp standing hoog genoeg is), en minimaal een bepaalde standing in de + hebben voor hogere agents en andere perks.
+5 voor lvl4 agents en +8 voor jumpclones te installeren.

nog een andere mini-tip: doe niet autopilot als je de tijd hebt om zelf te vliegen, want autopilot land 15km van de gate, terwijl je handmatig kunt kiezen voor 0km. Scheelt je toch wel wat tijd...
Natuurlijk wel handig als je even half uurtje AFK bent, en je moet van een highsec naar een andere highsec system vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
edit: carebearalert!

Ik hoop straks alle gallente, minmatar en caldari l4's te kunnen doen. Met allemaal heb ik na deze laatste missie van de caldari epic arc +5. Alleen Amarr blijft achter. Maar iig genoeg om l3's te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door wheez50 op 01-04-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

mij lijkt het interessant om dit spel te gaan spelen. Is EVE online casual te spelen? dus dat ik niet elke dag online moet zijn en dat ik het meer speel wanneer ik er zin in heb. Dat vind ik nog al belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 16:22
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:21:
hallo,

mij lijkt het interessant om dit spel te gaan spelen. Is EVE online casual te spelen? dus dat ik niet elke dag online moet zijn en dat ik het meer speel wanneer ik er zin in heb. Dat vind ik nog al belangrijk.
Ja hoor, als jij een tijd niet online wilt zijn is dat prima. Ik speel ook maar soms een uurtje en dat bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

wheez50 schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:15:
edit: carebearalert!

Ik hoop straks alle gallente, minmatar en caldari l4's te kunnen doen. Met allemaal heb ik na deze laatste missie van de caldari epic arc +5. Alleen Amarr blijft achter. Maar iig genoeg om l3's te doen.
haha, das toevallig, op deze of de vorige pagina is precies dezelfde vraag gesteld :)

ik denk dat het prima te doen is overigens :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Je zult al vrij vlot merken dat skills zeer belangrijk zijn in eve. En skills trainen door terwijl je offline bent.
Soms heb ik dus een skill in de queue staan om iets nieuws te kunnen, en dan heb ik gewoon geen zin om te spelen totdat de skill klaar is.
Recent voorbeeld: een racial cruiser naar lvl5 trainen zodat ik de T2 varianten kan vliegen. 2 weken ofzo gewoon niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:59

aex351

I am the one

Visgek82 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:40:

Voor de mensen die overwegen dit spel te spelen. Ik ben van mening dat dit geen spel is dat je actief kan spelen. 95% van de tijd valt er weinig tot niets te beleven. De overige 5% is wat dit spel interessant maakt (dan moet je wel in een corp/alliantie zitten). PVE activiteiten zijn herhalend, hetzelfde en totaal niet uitdagend. Dit geldt voor o.a. mining, npc's in belts schieten (ratten) en missies. PVP is wat dit spel nog enigszins interessant maakt. Maar dit is echter ook vrijwel niet aanwezig. Het is sterk gericht om de vijand met een grotere groep te verslaan (blobben). Kortom, in je eentje kan je niets. Want zodra mensen zien dat jij ergens in je eentje rond vliegt zullen ze je alleen aanvallen wanneer ze of een betere schip hebben of ze met meer mensen zijn waarvan ze zeker weten dat ze je aan kunnen.

De trailers van CCP zijn mooi. Maar puur marketing en vaak ook nog eens gerendered (kortom nep). Ik zou graag willen dat het spel daadwerkelijk zo is als in die trailers. Verder heb je isk (in-game) geld nodig om dingen te kunnen doen. Dit kan je verkrijgen door of PVE te doen (saai!) (daarom zijn er zoveel bots. hint!) of Plex te kopen van CCP dat je kan omwisselen naar in-game geld. Ik raad je de hint aan, want persoonlijk vind ik dit spel de 15 euro per maand niet waard.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op maandag 02 april 2012 @ 01:36:
[...]

Voor de mensen die overwegen dit spel te spelen. Ik ben van mening dat dit geen spel is dat je actief kan spelen. 95% van de tijd valt er weinig tot niets te beleven. De overige 5% is wat dit spel interessant maakt (dan moet je wel in een corp/alliantie zitten). PVE activiteiten zijn herhalend, hetzelfde en totaal niet uitdagend. Dit geldt voor o.a. mining, npc's in belts schieten (ratten) en missies. PVP is wat dit spel nog enigszins interessant maakt. Maar dit is echter ook vrijwel niet aanwezig. Het is sterk gericht om de vijand met een grotere groep te verslaan (blobben). Kortom, in je eentje kan je niets. Want zodra mensen zien dat jij ergens in je eentje rond vliegt zullen ze je alleen aanvallen wanneer ze of een betere schip hebben of ze met meer mensen zijn waarvan ze zeker weten dat ze je aan kunnen.

De trailers van CCP zijn mooi. Maar puur marketing en vaak ook nog eens gerendered (kortom nep). Ik zou graag willen dat het spel daadwerkelijk zo is als in die trailers. Verder heb je isk (in-game) geld nodig om dingen te kunnen doen. Dit kan je verkrijgen door of PVE te doen (saai!) (daarom zijn er zoveel bots. hint!) of Plex te kopen van CCP dat je kan omwisselen naar in-game geld. Ik raad je de hint aan, want persoonlijk vind ik dit spel de 15 euro per maand niet waard.
jouw mening d:)b ik ben het 100% ONEENS met je maar dat is dan weer mijn mening :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
[...]

Ik ben het behoorlijk oneens met je. PVE is wisselend: van ice-mining (niet anders dan afk te doen ;) )via gewoon mining, missions runnen tot incursions/wormholes (vergelijkbaar met raidcontent in WoW). Maar daarnaast ook productie, trading, koeriersdiensten. Alle typen PVE hebben een eigen intensiteit en opbrengst per uur. Meestal geldt: hoe meer tijd/energie je erinstopt, hoe meer het opbrengt. Wat niet verschilt met veel andere mmo's.

Factional warfare, npc nullsec en WH's bevatten meer dan genoeg pvp opties waarbij veel minder geblobt wordt. Wormholes leveren een unieke mix van pvp en pve. En always on: zodra je inlogt kan je aan de gang.

Eve is lelijk
Zoals je ziet is EVE online in het echt hardstikke lelijk. Dit is een in-game screenshot, gister door mij genomen op een PC van 7 jaar oud. Mijn PC weet 20-30 van dit soort beeldjes per seconde uit te poepen. En ik ben er niet ontevreden mee. Zie je trouwens het gebrek aan detail in de maan?

Isk krijg je niet gratis. Maar het is hardstikke goedkoop als je wat meer ervaren bent. Start in een willekeurige MMO en er is een eenheid die je verzameld over tijd. Soms zijn het levels, andere keren is het een monetaire eenheid. Maar nooit begin je op het hoogste niveau in mmorpg's.

Waarmee ik op het laatste punt kom: EVE is geen single player game. Het is gebaseerd op sociale interacties. Dus hoe meer 'vriendjes' je hebt, hoe meer plezier je eruit kan halen. Zeker in grotere alliances is er veel aanspraak. En hulp. En ops. En pvp. En zovoorts...

Al met al ben ik het dus niet met je eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 11-09 15:07
... Dit kan je verkrijgen door of PVE te doen (saai!) (daarom zijn er zoveel bots. hint!) of Plex te kopen van CCP dat je kan omwisselen naar in-game geld. Ik raad je de hint aan, want persoonlijk vind ik dit spel de 15 euro per maand niet waard.
Moet je vooral hardop zeggen dat je gebruik maakt van bots. 7(8)7 Als je gepakt wordt, krijg je een ban.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
[...]

De trailers van CCP zijn mooi. Maar puur marketing en vaak ook nog eens gerendered (kortom nep).
Absolute BS wat je hier zegt. En als het al zo was: Noem een spel waarbij trailers niet als marketing bedoeld zijn.
Verder heb je isk (in-game) geld nodig om dingen te kunnen doen. Dit kan je verkrijgen door of PVE te doen (saai!) (daarom zijn er zoveel bots. hint!) of Plex te kopen van CCP dat je kan omwisselen naar in-game geld. Ik raad je de hint aan, want persoonlijk vind ik dit spel de 15 euro per maand niet waard.
Heeft iemand de ingame naam van bovenstaand figuur. Het promoten van dingen die tegen de regels van het spel zijn lijkt mij namelijk ook verboden. Lijkt mij dan ook rapportage waardig.

Verder is je post natuurlijk je mening en die respecteer ik. Maar dingen zeggen die niet waar zijn omdat jij ze niet zo ervaart en het promoten van dingen die niet mogen gaan te ver. Dat je grafische kaart het niet aan kan is jammer maar ga dan niet roepen dat CCP dingen mooier voorstelt dan ze zijn. Dit heeft meer met je eigen verwachtingen te maken dan met wat CCP levert.

[ Voor 3% gewijzigd door Peekster op 02-04-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56
Ik lees het als: Omdat PVE extreem saai is, gebruiken mensen bots. Niet dat hij dat ook doet.

Overigens is interactiviteit met medespelers in elke MMORPG een belangrijk onderdeel. Mensen die een MMORPG willen spelen zonder dat ze contact willen hebben met de medespelers, die zijn beter af met een reguliere RPG.

Casual spelen in Eve is moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. Zelf zit ik wel vaak online in Eve met mijn main, maar ik doe dan vaak andere dingen (PVE, film kijken, aflevering kijken, ouwehoeren met corpies, etc). Vaak ben ik niet eens online en zit ik alleen op Jabber en/of onze TS3 server. Zodra ik een jabber-ping krijg dan kom ik in actie.

Het belangrijkste aspect in Eve is natuurlijk dat het een sandbox game is. En in feite moet de persoon zelf zijn content creëren. De tutorials en de standaard missions is en begin, maar op een gegeven moment houdt het op en moet je zelf dingen bepalen. Daarom is Eve moeilijker dan menig andere MMORPG en de grootste reden waarom mensen snel afhaken (vandaar het motto: "Eve is hard"). Aan de andere kant, de mensen die blijven spelen zijn wel van een ander kaliber dan de standaard WoW-speler, hij is vaak meer gedreven en er komen hele andere emoties los bij bepaalde situaties. Internetspaceships is serious business mensen ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Inderdaad, het sandbox principe is eigenlijk de grootste drempel. Toen ik begon, startte je gewoon met een schip in de ruimte, en dat was het. En dan zit je daar, euhm, wat moet ik doen? Het is anders dan bv WOW waar je zoals de rest dezelfde content door gaat.

Maar er zijn genoeg dingen te doen in EVE, wat AEX351 zegt zijn halve waarheden. PVP is zeker 1 van de sterke punten, en is zeker niet alleen maar om ter meeste spaceships hebben. Als je zit in 1 van de grote alliances zal je wel meer te maken hebben met het blobben, maar EVE is groot genoeg om PVP anders aan te pakken zoals ook wheez hier gezegd heeft, wormhole of een kleine corp kiezen.

Voor de rest is er ook nog de industriele kant, in EVE wordt praktisch alles gemaakt door medemensen. Is er ook een gigantische markt, waar alles gebaseerd is op vraag en aanbod. Geen whisper of dergelijke van een werknemer die komt zeggen dat je niet zo veel mag opkopen omdat je daarom het spel verknoeit voor anderen. Wat ik bij onder andere WOW wel heb voorgehad.

Nu is het wel zo dat wanneer je de PVP kant kiest het moeilijk te plannen is hoe lang je online gaat zijn. Vlak voordat je van plan bent om offline te gaan breekt er net een gevecht uit. En hopla het is weer een uur later. Terwijl bij de traditionelere MMORPG's je toch gemakkelijker je tijd kunt plannen.

Maar wel een veel volwassenere community, en er kunnen wel eens zware woorden vallen als er iemand weer eens een duur ship verloren is. Maar vanaf je zelf eens ontmaagd bent, en je eerste ship verliest (waarin je waarschijnlijk bijna al je ISK hebt gestoken), dan merk je het wel. Mijn eerste keer dat ik een noemenswaardig ship verloren had, heb ik een ragequit gedaan voor 3 dagen ofzo.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
4bit schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:41:

Maar wel een veel volwassenere community, en er kunnen wel eens zware woorden vallen als er iemand weer eens een duur ship verloren is. Maar vanaf je zelf eens ontmaagd bent, en je eerste ship verliest (waarin je waarschijnlijk bijna al je ISK hebt gestoken), dan merk je het wel. Mijn eerste keer dat ik een noemenswaardig ship verloren had, heb ik een ragequit gedaan voor 3 dagen ofzo.
Sadly but truely..

zo ben ik ooit uns een faction fitted nightmare verloren toen ik ik dacht de alliance tournament zat te kijken, en ik was met een lvl4 bezig....

Ik dacht klaar te zijn, komt er een respawn! ;O, zonder perma tank @nightmare vondt ik me pod dus ipv me schip.. was even lijkbleek... ff shocked.. maar ach... ik speel nog steeds dus..... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ik zal ook maar even dan:
Niet duur. Wel dom.
Onbewust een skillbook gekocht in lowsec omdat ie daar 10k goedkoper was. In mn lege itty mk5 even ophalen en bij de jump naar low sec aan de andere kant van de gate gelijk een gate camp tegenkomen!

FAIL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Dan ik ook :)

Jaren geleden, toen ik met men vorige char in 0.0 zat, ratten in een belt, vergeten je hardners/reppers aan te zetten.
Best wel jammer dat ik net een gun gevonden had van 150m (wat toen VEEL was (waren nog geen T2 dingen in game)).
Kostte me naast men loot ook mijn apoc.

Toen ik net weer begonnen was (afgelopen oktober) ff wat ophalen in .4 system, vroeger kon dat altijd zonder problemen). Ik jump dus systeem in, vol op een camp... kostte me mijn verse Myrm en pod. schade was totaal iets van 200M

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TepelStreeltje schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:34:
Dan ik ook :)

Jaren geleden, toen ik met men vorige char in 0.0 zat, ratten in een belt, vergeten je hardners/reppers aan te zetten.
Best wel jammer dat ik net een gun gevonden had van 150m (wat toen VEEL was (waren nog geen T2 dingen in game)).
Kostte me naast men loot ook mijn apoc.
Breek me de bek er niet over open, ik ben minstens 10 BS verloren in de jaren dat ik in 0.0 ratte omdat ik mijn hardners vergat aan te zetten :x
Ach jah, ik had een arma BPC en minerals zat om een nieuwe te bouwen en T2 bestond nog (bijna)niet, dus uiteindelijk kostte een loss met name isk omdat ik een middag niet kon ratten :P

En dat EvE 95% niks doen is ben ik het ook niet mee eens. 0.0 BLOB warfare is inderdaad 95% wachten, 5% actie, maar bij het leven in een wormhole is er eigenlijk altijd wat te doen, er zijn altijd wel mensen zonder goede scouts aan het minen in naburige wormholes/LS/0.0 systems. Je kan meestal anoms doen, minen, PI etc. Ik hoef me iig nooit te vervelen :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
Ff voor Aex351.

Grijns, je hebt blijkbaar nog geen flauw benul hoeveel mogelijkheden er wel in het spel zitten eigenlijk en hoeveel verschillende speelstijlen mogelijk zijn.

Minen saai? Ja, alleen, de gasten die minen, doen meestal ook de produktie, die kijken dus ondertussen naar market buy/sell orders, die werken hun spreadsheets bij, die chatten op verschillende channels of kijken tv.

Tja pve saai, het klopt, dat het de npc nauwelijks een AI hebben, maar laten we eerlijk wezen, dat kan in dit spel ook nauwelijks.
Echter als je in 0.0 zit te pve-en, zit je ondertussen wel continue je local in de gaten te houden, zit je intel kanalen in de gaten te houden en moet je toch best wel opletten, dat je schip niet kapot gaat.

Kijk, voor mij is het simpel: jij houdt blijkbaar meer van pure aktie spellen, tja, dat is eve niet, dat klopt.
Het gaat toch meer om dingen plannen, schip fitten, allerlei beslissingen van te voren namen, je aanpassen aan verschillende situaties en de interaktie met andere spelers.

Ondertussen is het wel de mmo met de grootste en de best werkende markt in een mmo en het is ook 1 van zeer weinige mmo, waarbij op alliantie niveau veel politiek en onderhandelingen nodig zijn.
En ladingen spelers vinden het gewoon relaxed om dingen te vervoeren, te minen, handel te drijven, in te kopen, prijsafspraken in grote bulk maken, contracten afsluiten.
Ik ken genoeg spelers, die nauwelijks 1 systeem verlaten, waarom? het is niet nodig voor hun speelwijze.

Eve is trouwens ook 1 van de zeer weinige mmo's, waarbij haast niemand ooit in elk systeem geweest is en waarbij grootste gedeelte van de spelers, maar een fraktie van de spelwereld hebben bezocht. Het is namelijk zo groot, dat het gewoon onpraktisch wordt om overal is te komen en het is ook te link, om overal naar toe te gaan.

PS: ik speel eve met grote pauzes, eve kun je HEEL AKTIEF spelen en ook erg relaxed, waarbij je nauwelijks aktief bent. Het is gewoon je eigen keuze, maar je moet het spel wel ZELF MAKEN. Zelf heb ik altijd een doel voor mezelf gesteld voor de komende maanden, daar na toe getrained en dan dat gedeelte van het spel te spelen. Je kunt niet alles tegelijk doen, dus doe dat ook liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:59

aex351

I am the one

nwagenaar schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:15:
Ik lees het als: Omdat PVE extreem saai is, gebruiken mensen bots. Niet dat hij dat ook doet.

Overigens is interactiviteit met medespelers in elke MMORPG een belangrijk onderdeel. Mensen die een MMORPG willen spelen zonder dat ze contact willen hebben met de medespelers, die zijn beter af met een reguliere RPG.

Casual spelen in Eve is moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. Zelf zit ik wel vaak online in Eve met mijn main, maar ik doe dan vaak andere dingen (PVE, film kijken, aflevering kijken, ouwehoeren met corpies, etc). Vaak ben ik niet eens online en zit ik alleen op Jabber en/of onze TS3 server. Zodra ik een jabber-ping krijg dan kom ik in actie.

Het belangrijkste aspect in Eve is natuurlijk dat het een sandbox game is. En in feite moet de persoon zelf zijn content creëren. De tutorials en de standaard missions is en begin, maar op een gegeven moment houdt het op en moet je zelf dingen bepalen. Daarom is Eve moeilijker dan menig andere MMORPG en de grootste reden waarom mensen snel afhaken (vandaar het motto: "Eve is hard"). Aan de andere kant, de mensen die blijven spelen zijn wel van een ander kaliber dan de standaard WoW-speler, hij is vaak meer gedreven en er komen hele andere emoties los bij bepaalde situaties. Internetspaceships is serious business mensen ;)
Ik deel de achterliggende gedachte van deze reactie. Ik vind alleen niet dat EVE een moeilijk spel is. Het oogt complex omdat bepaalde zaken niet helder in-game zijn uitgelegd of uitgewerkt zijn waardoor je afhankelijk bent van de uitleg van anderen of applicaties van derden. Een tweede hierop is bijvoorbeeld de naamgeving van modules. CCP is zich er van bewust dat het spel voor een deel niet gebruiksvriendelijk in elkaar zit. En is bezig om dit aan te passen. Resultaat was wel dat er op het forum onzettend veel geklaagd werd omdat de naamgeving werd versimpeld. Kennelijk vonden bepaalde spelers dat afbreuk doen aan de complexiteit van dit spel. Waarop CCP reageerde met: slechte gebruiksvriendelijkheid mag niet een reden zijn dat het spel onnodig complex wordt gemaakt.

Verder de mensen in mijn corp/alliantie spelen dit spel ook nauwelijks. De grap die dan ook veel gemaakt wordt is dat EVE een slechte spel is. We loggen alleen in als er op Jabber een bericht komt dat er iets te doen valt. Anders is er geen reden om uberhaubt in te loggen. En aangezien beginners vrijwel geen toegang zullen krijgen tot de grotere corps/allianties zullen zij nog minder te doen hebben.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

aex351 schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:29:
[...]

Ik deel de achterliggende gedachte van deze reactie. Ik vind alleen niet dat EVE een moeilijk spel is. Het oogt complex omdat bepaalde zaken niet helder in-game zijn uitgelegd of uitgewerkt zijn waardoor je afhankelijk bent van de uitleg van anderen of applicaties van derden. Een tweede hierop is bijvoorbeeld de naamgeving van modules. CCP is zich er van bewust dat het spel voor een deel niet gebruiksvriendelijk in elkaar zit. En is bezig om dit aan te passen. Resultaat was wel dat er op het forum onzettend veel geklaagd werd omdat de naamgeving werd versimpeld. Kennelijk vonden bepaalde spelers dat afbreuk doen aan de complexiteit van dit spel. Waarop CCP reageerde met: slechte gebruiksvriendelijkheid mag niet een reden zijn dat het spel onnodig complex wordt gemaakt.

Verder de mensen in mijn corp/alliantie spelen dit spel ook nauwelijks. De grap die dan ook veel gemaakt wordt is dat EVE een slechte spel is. We loggen alleen in als er op Jabber een bericht komt dat er iets te doen valt. Anders is er geen reden om uberhaubt in te loggen. En aangezien beginners vrijwel geen toegang zullen krijgen tot de grotere corps/allianties zullen zij nog minder te doen hebben.
mag aan nemen dat je met applicaties van derden EFT en evemon bedoelt?

En je stelt het als feiten, maar zoals als jij het speelt is het ook saai. Dus tis puur jouw mening. Er worden hier genoeg alternatieven genoemd om het veel interessanter te spelen.

Starlite, waar zit jij tegenwoordig dan???

En James Damarr, neem es contact met me op! Char name is Kage Roo / Angelsoldier.
ben ook te vinden in ons oude arin kanaal en in het gathering.tweakers kanaal :)
Mocht er iemand hulp nodig hebben of iets om tegen te ouwehoeren onder het spelen ben je ook welkom :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faquarl
  • Laatst online: 20-07 13:10
ai ai ai, net weer aan Eve begonnen, helaas is mn corp verhuist. De logistieke taak om 70 schepen waarvan 3 caps en 2 JF ladingen aan items zon 30 jumps the verplaatsen is bijna genoeg om gelijk weer te stoppen :s

Ben benieuwd of de nieuwe BC classes een beetje goed bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TepelStreeltje schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:07:
Starlite, waar zit jij tegenwoordig dan???
J173223 ;)
Vermaak me prima hier in de wormhole, niet heel veel PvP, maar altijd stuff te doen en zat gezelligheid op teamspeak :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

StarLite schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:33:
[...]

J173223 ;)
Vermaak me prima hier in de wormhole, niet heel veel PvP, maar altijd stuff te doen en zat gezelligheid op teamspeak :)
Class3, altijd leuk :)
Heb half jaartje in een C5 gewoont, erg leuk plexxen, altijd wel wat te pvp'en :)
Zit nu net bij een Merc WH corp, hopelijk hier meer PVP :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik ben bezig met de industrial tutorial agent. Nu dacht ik dat ik aan alle eisen voor de missie voldaan had, maar ik kan em toch niet completen. Wat doe ik fout?

http://i.imgur.com/gg5A1.jpg

Ik heb dus twee Civilian Afterburners gemaakt met de blueprint die ik voor de missie gekregen heb.
In de conversation staat links 'deliver' en rechts 'acquire'. Wat moet ik nu doen om de missie te halen?

Edit:
Spelletje bevalt tot nu toe prima, ook al ben ik vooral bezig geweest met pendelen tussen asteroids en stations om wat geld te verdienen. Helaas niet veel tijd ivm tentamenweek om me er verder in te verdiepen, dit simpele klikken kan nog net zo op de achtergrond.
En dualscreen maakt het natuurlijk nog beter d:)b

[ Voor 28% gewijzigd door Melkunie op 02-04-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 13:31
Misschien moet je even "Repackage" doen, en dan "Stack All". Dat zorgt ervoor dat de modules weer ingepakt worden, en stacken zorgt voor een stapel van 2 stuks.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ahaa, dat was em inderdaad, bedankt!
Wat voegt die repackage-functie verder dan toe eigenlijk? Voor mij lijkt het er nu alleen maar voor te zorgen dat unstackable items stackable worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
In-lore: Je pakt het weer in, zodat alle uitsteekseltjes etc naar binnen zittten. Is handiger voor drones/slaves/whatever tijdens het inpakken van je schip.

Ou-of-lore: Zodra je een item uitpakt ziet de server het als uniek. Het kan beschadigt raken en heeft zijn eigen unieke nummertje. Ingepakt is het dertien in een dozijn, hetzelfde als elk ander in een stack. En kan dus simpelweg aan worden gerefereerd door zijn itemtype.

edit: valt me wel tegen dat niemand commentaar heeft op noctissen die voor manen langsvliegen :P

[ Voor 10% gewijzigd door wheez50 op 02-04-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkunie schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:21:
Ahaa, dat was em inderdaad, bedankt!
Wat voegt die repackage-functie verder dan toe eigenlijk? Voor mij lijkt het er nu alleen maar voor te zorgen dat unstackable items stackable worden.
dat niet alleen... repacked items nemen ook minder ruimte in beslag (zelfde geldt voor schepen) dus zeker met verhuizen zoveel mogelijk repacken. voor schepen is het wel handig om te melden dat je ALS je hem repacked je rigs kwijt bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:42:
[...]

dat niet alleen... repacked items nemen ook minder ruimte in beslag (zelfde geldt voor schepen) dus zeker met verhuizen zoveel mogelijk repacken. voor schepen is het wel handig om te melden dat je ALS je hem repacked je rigs kwijt bent
en je insurance!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:07:
[...]
En James Damarr, neem es contact met me op! Char name is Kage Roo / Angelsoldier.
ben ook te vinden in ons oude arin kanaal en in het gathering.tweakers kanaal :)
Mocht er iemand hulp nodig hebben of iets om tegen te ouwehoeren onder het spelen ben je ook welkom :P
James speelt tegenwoordig in een andere timezone ;)
Een aantal oude arin mensen spelen sinds een weekje weer, hoe lang is de vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

WasBak schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:14:
[...]

James speelt tegenwoordig in een andere timezone ;)
Een aantal oude arin mensen spelen sinds een weekje weer, hoe lang is de vraag. :)
kweet, zag alweer wat oude bekenden in het arin kanaal.
Mis er nog een zooi though, dus als je het hier leest, kom allemaal weeres buurten :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:41:
[...]

kweet, zag alweer wat oude bekenden in het arin kanaal.
Mis er nog een zooi though, dus als je het hier leest, kom allemaal weeres buurten :)
Doel je dan op het arinpro kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
wheez50 schreef op maandag 02 april 2012 @ 02:34:
[...]

Ik ben het behoorlijk oneens met je. PVE is wisselend: van ice-mining (niet anders dan afk te doen ;) )via gewoon mining, missions runnen tot incursions/wormholes (vergelijkbaar met raidcontent in WoW). Maar daarnaast ook productie, trading, koeriersdiensten. Alle typen PVE hebben een eigen intensiteit en opbrengst per uur. Meestal geldt: hoe meer tijd/energie je erinstopt, hoe meer het opbrengt. Wat niet verschilt met veel andere mmo's.

Factional warfare, npc nullsec en WH's bevatten meer dan genoeg pvp opties waarbij veel minder geblobt wordt. Wormholes leveren een unieke mix van pvp en pve. En always on: zodra je inlogt kan je aan de gang.

[afbeelding]
Zoals je ziet is EVE online in het echt hardstikke lelijk. Dit is een in-game screenshot, gister door mij genomen op een PC van 7 jaar oud. Mijn PC weet 20-30 van dit soort beeldjes per seconde uit te poepen. En ik ben er niet ontevreden mee. Zie je trouwens het gebrek aan detail in de maan?

Isk krijg je niet gratis. Maar het is hardstikke goedkoop als je wat meer ervaren bent. Start in een willekeurige MMO en er is een eenheid die je verzameld over tijd. Soms zijn het levels, andere keren is het een monetaire eenheid. Maar nooit begin je op het hoogste niveau in mmorpg's.

Waarmee ik op het laatste punt kom: EVE is geen single player game. Het is gebaseerd op sociale interacties. Dus hoe meer 'vriendjes' je hebt, hoe meer plezier je eruit kan halen. Zeker in grotere alliances is er veel aanspraak. En hulp. En ops. En pvp. En zovoorts...

Al met al ben ik het dus niet met je eens...
PVE is wisselend in eve ?
Tja als je een laser die eerst in een asteroid gaat en vervolgens in een stuk ijs gaat afwisseling noemt....

PvE in eve is niks anders dan herhaling op herhaling, van missions tot incursions tot het clearen van wormholes.

Hoe hij pvp ziet op dit moment klopt aardig met hoe het in eve is en dat is ook een van de doelstellingen in de komende expansion.

Zoals ik ook al had gezegd paar maanden geleden alleen kreeg toen alleen maar reactie van een stel die niks anders deden dan trollen op het forum.

Wardecs werken niet zoals ze horen door het gebruik van dec shields.
Canflippen kun je ook wel doen in high sec alleen kan wel eens lang duren voordat je iemand hebt die erin trapt.
En low sec, dan moet je wel de goede systemen proberen te zoeken, maar grote kans dat juist die systemen behoorlijk druk zijn met gatecamps.
Faction Warfare werkt ook niet echt zoals het hoort, maar ook dat word als het goed is gefixed in Inferno.
Als je wil pvp'en kun je het beste red vs blue joinen, probleem dan is is dat je constant in een war zit dus vervolgens niet even een missie kan doen zonder risico dat je je schip verliest.

Over trading en koeriersdiensten, de isk die je ermee krijgt is niks vergeleken met het risico dat je loopt.
Zorg ervoor dat je een scout hebt, zeker als je door 0.5 en 0.6 systemen heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eve saai, dacht het niet. Ik zit in de drone region en het is afwisselend Drone hordes pakken en pvp op kleine of grote schaal. Never a dull moment! Wil je echt waar voor je geld waarbij je op het puntje van je stoel zit: met 10 man in smartbombers een hostile systeem met 500 reds induiken en een bombingrun doen en nog heel wegkomen ook ;) Dat is pas een kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ik heb uitgebreide ervaring met WoW, league of legends, de volledige Command & Conquer reeks, mijnenveger en patience. (En nog wat meer spellen, maar opsommingen zijn saai.)

Geen enkel spel is veel interessanter in PVE dan EVE. Soms gaat de actie wat sneller. Soms wat trager. Soms iets meer denkwerk vereist dan iceminen. Vaak een stuk minder dan WH/incursions. Wat EVE niet is is een singleplayer game. Met meer mensen is het leuker. Daarnaast is het geen action game. Het is een RPG. En dan niet in de zin dat je volledig in de huid van je karakter kruipt (al is er genoeg lore/mogelijkheid daartoe!). Maar dat je je karakter ontwikkelt in specialisaties.

Om EVE als saai te beschouwen, bewijst voor mij dat je ofwel: FPSlover bent, ofwel niet de juiste dingen doet, ofwel spelletjes in het algemeen nutteloos vindt. Dat mag allemaal. Maar niet in dit topic })

(edit: pve in lol = ikke en negen bots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
wheez50 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:06:
Het is een RPG. En dan niet in de zin dat je volledig in de huid van je karakter kruipt (al is er genoeg lore/mogelijkheid daartoe!). Maar dat je je karakter ontwikkelt in specialisaties.
Eerst je character. En als je meerdere rollen kunt vervullen moet je nog het juiste schip hebben. Verder is timing en geluk ook belangrijk. Genoeg dingen die de gemiddelde gamer kunnen laten afknappen.
Hoe ging die uitspraak ookalweer? Als een een speler stopt met Eve en begint met Wow stijgt het iq van beide groepen gamers? :>

[ Voor 0% gewijzigd door Peekster op 03-04-2012 15:11 . Reden: kusje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 00:00
Om EVE als saai te beschouwen, bewijst voor mij dat je ofwel: FPSlover bent, ofwel niet de juiste dingen doet, ofwel spelletjes in het algemeen nutteloos vindt. Dat mag allemaal. Maar niet in dit topic
In high sec in je eentje missions grinden is toch een een stuk saaier dan de meeste PVE opties die je als eenling in andere games hebt, zelfs groep pve vind ik saai in EVE: dat is gewoon veel beter in die andere MMO.

Wat betreft pvp is eve dan weer een stuk beter: al zul je daarvoor al gauw in een corp moeten zitten lijkt me (op wat uitzonderingen na).

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Geen enkel spel is veel interessanter in PVE dan EVE.
Hoe kun je nu beweren dat je uitgebreide ervaring hebt in WoW en toch de pve in eve interessanter beschouwt, heb je ooit wel eens een server kill of iets dergelijks gedaan op lvl 60?
Wat EVE niet is is een singleplayer game.
Dit is gewoon bullshit, er zijn zat mensen die een alt hebben in een trade hub die dat character als single player spelen.
Of je nu aan het scammen bent met een contract en margin trading of contracts aan het haulen bent in je eentje.
Of met je 4 accounts aan het minen bent, dat is een single player manier van spelen.
Met meer mensen is het leuker.
Weer onjuist, dat is je mening niet een feit aangezien het juist in eve met meerdere mensen minder leuk kan worden.
Dat is in eve erger dan in andere mmo's.
Om EVE als saai te beschouwen, bewijst voor mij dat je ofwel: FPSlover bent, ofwel niet de juiste dingen doet, ofwel spelletjes in het algemeen nutteloos vindt.
Ten eerste, waar heb ik het woord "saai" ooit gepost ?
Ik zeg dat de PvE in eve herhaling op herhaling is, dat is gewoon een feit dat is zo.
Of je nu incursions doet of missies of minen het is en blijft herhaling op herhaling.
Enige wat minder een constante herhaling is is WH's clearen aangezien je daar ook een pvp element in hebt als je word uitgescanned.

Ik heb genoeg in eve gezien na iets meer dan een jaar spelen dus ik kan wel een aardig goede mening geven over het spel.

[ Voor 25% gewijzigd door Daisai op 03-04-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik moet zeggen dat ondanks dat PVE repeterend is in EVE toch een stuk beter dan in andere games. Er zitten een hoop missies in en uiteindelijk zijn er slechts een paar echt interessant en iedereen hoopt op een aaneenschakeling van die missies. Echter kan ik me ook de quest "kill 1000 white tigers" uit silkroad herinneren, als je deze complete, mocht je hem opnieuw doen. Dus nee, niet super, wel beter.

Ik vond om die reden de (her)introductie van Dread Pirate Scarlett ook een verademing, niet dat de AI beter is, maar wel dat de missie afwisseling bevat. Mogen ze van mij doorvoeren in alle missies. Momenteel weet ik exact wat ik moet doen in elke missie en zijn er nog weinig verassingen.

Er bestaat naar mijn mening ook maar twee type missies, zoals SWTOR (wow with a lightsaber :X ), waar er meer een soort verhaal is, maar een verhaal houdt op een gegeven moment op en kan alleen terugvallen op herhaling. Of EVE waar het in principe een herhaling is. Ik wil niet weten hoe vaak ik "dat kutwijf" (damsel in distress) al heb gered. Het enige wat je volgens mij nog kan doen is randomness in een missie aanbrengen. Dat zou leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Cardinal schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:14:
Ik moet zeggen dat ondanks dat PVE repeterend is in EVE toch een stuk beter dan in andere games. Er zitten een hoop missies in en uiteindelijk zijn er slechts een paar echt interessant en iedereen hoopt op een aaneenschakeling van die missies. Echter kan ik me ook de quest "kill 1000 white tigers" uit silkroad herinneren, als je deze complete, mocht je hem opnieuw doen. Dus nee, niet super, wel beter.

Ik vond om die reden de (her)introductie van Dread Pirate Scarlett ook een verademing, niet dat de AI beter is, maar wel dat de missie afwisseling bevat. Mogen ze van mij doorvoeren in alle missies. Momenteel weet ik exact wat ik moet doen in elke missie en zijn er nog weinig verassingen.

Er bestaat naar mijn mening ook maar twee type missies, zoals SWTOR (wow with a lightsaber :X ), waar er meer een soort verhaal is, maar een verhaal houdt op een gegeven moment op en kan alleen terugvallen op herhaling. Of EVE waar het in principe een herhaling is. Ik wil niet weten hoe vaak ik "dat kutwijf" (damsel in distress) al heb gered. Het enige wat je volgens mij nog kan doen is randomness in een missie aanbrengen. Dat zou leuk zijn :)
Anders vergelijk je even "end game" content zoals level 4 missies en incursions met leveling quests uit andere mmo's.

Je kan het natuurlijk ook vergelijken met raid bosses uit wow en swtor.
End game vergelijken met end game, dat lijkt me wat beter en niet end game van eve vergelijken met een paar extreem saaie quests uit een ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Als PVE in EVE je niet meer aanstaat, gewoon gaan PVP-en of iets anders zoeken. In WOW stond het raiden/dungeon runnen mij ook niet meer aan, groot gevoel van "carrot on a stick". Daar ben ik dan ook gewoon gaan PVP-en om terug plezier te hebben. Wat arena doen, en dan kun je je meten met anderen.

Ik zeg niet dat EVE perfect is, er kan nog veel betere. Maar het is wel wat bij mij tot nu toe het grootste MMO gevoel geeft. Voor ik ooit maar MMO's speelde had ik altijd al een visie van wat een MMO was, en bij verre komt EVE daarbij het dichtste. Zo goed als alles player based. 1 grote wereld, items/ships die je kan maken blijven de moeite om te maken. Geweldige market.

En het is niet omdat er mensen zijn die hun afzonderen van alle andere EVE spelers en alles op hun eentje doen (met alts), dat het een singleplayer game is, grotendeel speelt het spel nog steeds grotendeels samen met corpmaten. Als EVE al geen multiplayer game is, dan zijn alle MMO's singleplayer games.

en nu over iets anders: Wat is er in EVE aan de hand met minerals? die prijzen zijn zo hard de hoogte ingeschoten. Ten gevolge daarvan zijn de prijzen van oa drakes ook gestegen naar 40+ mil.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Daisai schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:56:
[...]

Hoe kun je nu beweren dat je uitgebreide ervaring hebt in WoW en toch de pve in eve interessanter beschouwt, heb je ooit wel eens een server kill of iets dergelijks gedaan op lvl 60?
Je zit appels met peren te vergelijken, de persoon waarop je reageert heeft het over algemeen pve en jij gaat i.p.v. algemeen pve, naar een uitzondering pve situatie van wow kijken.

Grijns heb jij ooit wel is de echte cosmos complexen gedaan, of solo of met zn twee-en de echte 0.0 plexen of zware incursions in een groep?
Als je wow uitzonderlijke pve wilt gebruiken, moet je het ook vergelijken met uitzonderlijke eve pve.

Maar ff serieus, neem wow, neem everquest, neem swtor, neem wat dan ook voor mmo, de standaard pve is net zo saai als in eve hoor.. Klik 1,2,3,4,5,6,7 of zoiets, soms beetje bewegen en das het :D
Echter, in eve kun je alles kwijtraken als het fout gaat, bij de andere mmo's niet.

Zoveel verschil zit er niet in, grootste verschil is, dat eve grafisch eigenlijk de interactie tussen jou en doelwitten niet echt duidelijk laat zien.
Jouw schip doet eigenlijk geen moves, zoals je poppetje in andere mmo's.
Je doelwit doet ook eigenlijk geen moves, zoals de doelwitten in andere mmo's.

Ach, laten we wel wezen, elke mmo is best saai, vooral als je ze al jaren speelt :D
Eve is wat rustiger dan de meeste mmo's, maar dat komt ook vooral, doordat de aktie niet van scherm knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
4bit schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:38:
Als PVE in EVE je niet meer aanstaat, gewoon gaan PVP-en of iets anders zoeken. In WOW stond het raiden/dungeon runnen mij ook niet meer aan, groot gevoel van "carrot on a stick". Daar ben ik dan ook gewoon gaan PVP-en om terug plezier te hebben. Wat arena doen, en dan kun je je meten met anderen.

Ik zeg niet dat EVE perfect is, er kan nog veel betere. Maar het is wel wat bij mij tot nu toe het grootste MMO gevoel geeft. Voor ik ooit maar MMO's speelde had ik altijd al een visie van wat een MMO was, en bij verre komt EVE daarbij het dichtste. Zo goed als alles player based. 1 grote wereld, items/ships die je kan maken blijven de moeite om te maken. Geweldige market.

En het is niet omdat er mensen zijn die hun afzonderen van alle andere EVE spelers en alles op hun eentje doen (met alts), dat het een singleplayer game is, grotendeel speelt het spel nog steeds grotendeels samen met corpmaten. Als EVE al geen multiplayer game is, dan zijn alle MMO's singleplayer games.

en nu over iets anders: Wat is er in EVE aan de hand met minerals? die prijzen zijn zo hard de hoogte ingeschoten. Ten gevolge daarvan zijn de prijzen van oa drakes ook gestegen naar 40+ mil.
Ze gaan drones regions nerfen door inplaats van minerals gewoon bounties te geven. Nu kopen vele traders minerals in omdat deze stijgen en er minder minerals in het spel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
bangkirai schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:40:
[...]

Je zit appels met peren te vergelijken, de persoon waarop je reageert heeft het over algemeen pve en jij gaat i.p.v. algemeen pve, naar een uitzondering pve situatie van wow kijken.

Grijns heb jij ooit wel is de echte cosmos complexen gedaan, of solo of met zn twee-en de echte 0.0 plexen of zware incursions in een groep?
Als je wow uitzonderlijke pve wilt gebruiken, moet je het ook vergelijken met uitzonderlijke eve pve.

Maar ff serieus, neem wow, neem everquest, neem swtor, neem wat dan ook voor mmo, de standaard pve is net zo saai als in eve hoor.. Klik 1,2,3,4,5,6,7 of zoiets, soms beetje bewegen en das het :D
Echter, in eve kun je alles kwijtraken als het fout gaat, bij de andere mmo's niet.

Zoveel verschil zit er niet in, grootste verschil is, dat eve grafisch eigenlijk de interactie tussen jou en doelwitten niet echt duidelijk laat zien.
Jouw schip doet eigenlijk geen moves, zoals je poppetje in andere mmo's.
Je doelwit doet ook eigenlijk geen moves, zoals de doelwitten in andere mmo's.

Ach, laten we wel wezen, elke mmo is best saai, vooral als je ze al jaren speelt :D
Eve is wat rustiger dan de meeste mmo's, maar dat komt ook vooral, doordat de aktie niet van scherm knalt.
End game content van eve vergelijken met end game content van WoW is appels met peren vergelijken?
De gene die ik had gequote haalt zelf WoW erbij door te zeggen dat hij uitgebreide ervaring heeft in WoW en nog een pve in eve interessanter vind.

En ik heb genoeg incursions gedaan, daarvoor heb ik een leuke legion.
Dit laat zien dat je de ballen verstand hebt van WoW of soortgelijke mmo's op end game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
Hmm., ben ik de enige die zo simpel denkt als: take it or leave it? Ik kan me vermaken met het spel, dat jij het niet boeiend vind mag.

Tis niet alsof er een goede discussie gevoerd wordt, meer het afzeiken van EVE en vervolgens mensen die elkaar afzeiken en op woorden proberen te pakken.

Je houdt er niet van, duidelijk, mag. EVE getrouw rest mij maar een vraag: Can I haz your stuff?

EDIT: Geen aanval op iemand (ik las het terug en klok wat cru.. :O , echter heeft dit volgens mij weinig met het spel zelf te maken, zowel, dan zal ik mij weer netjes er buiten houden. Mijn excuses.

[ Voor 20% gewijzigd door Ubilosis op 03-04-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
-kardo- schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:42:
[...]

Ze gaan drones regions nerfen door inplaats van minerals gewoon bounties te geven. Nu kopen vele traders minerals in omdat deze stijgen en er minder minerals in het spel komen.
Grijns, als ze dan ook is fatsoenlijke loot krijgen en er ook normale loot plexen instoppen, wordt het eindelijk iets leuker :D

En bounties i.p.v. alloys kan ik als iemand, die zeer lang in de drone region heeft gezeten, niet zomaar als nerf kwalificeren, dan moet er eerst meer bekend zijn, wat er precies gaat veranderen.
Grote kans, dat het netto in veel drone region gebieden een boost gaat opleveren.

Om isk te krijgen als drone region speler, moet je eigenlijk isk importeren uit andere gebieden.
Dat doe je dus, door je produkten uit de regio te exporteren naar high sec of andere 0.0 gebieden en daar te verkopen voor de isk, die mensen daar door bounties/verkoop aan npc's/insurance/missions rewards "geproduceerd" hebben.
Dit is echter niet zonder risico en kost ook best veel kapitaal, des te langer je supply route naar high sec, des te duurder het transport is, maar ook des te groter de kans is op een totaal verlies, sommige transporten(kleine kans tegenwoordig als je oplet) worden wel is aangevallen en vernietigd.
Ook verdien je dus je isk met flinke vertragingen in de drone region, want je moet het eerst transporteren en verkopen.
(jaja, ik weet het, veel alliances/corps hebben buy orders, die jouw produkten opkopen en dus de transportrisico's overnemen en ook de vertraging van isk inkomen overnemen, waardoor het lijkt, dat je wel instant reward in isk krijgt)

Met bounties gaan veel van deze kosten dus vervallen, logistiek zal minder worden, mineraal prijzen zullen waarschijnlijk FLINK gaan stijgen, want i.p.v. dat de mineralen via npc's binnen wordt geschoten, moeten ze nu gemined worden en ja, dat vinden velen toch saaier dan in carrier plexen te doen in drone region.

Ik ben benieuwd, hoe zo een change gaat uitpakken, ook benieuwd hoeveel mensen mineralen in bulk gaan omkopen en gaan gokken op mineraalprijs verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
bangkirai schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:55:
[...]

Grijns, als ze dan ook is fatsoenlijke loot krijgen en er ook normale loot plexen instoppen, wordt het eindelijk iets leuker :D

En bounties i.p.v. alloys kan ik als iemand, die zeer lang in de drone region heeft gezeten, niet zomaar als nerf kwalificeren, dan moet er eerst meer bekend zijn, wat er precies gaat veranderen.
Grote kans, dat het netto in veel drone region gebieden een boost gaat opleveren.

Om isk te krijgen als drone region speler, moet je eigenlijk isk importeren uit andere gebieden.
Dat doe je dus, door je produkten uit de regio te exporteren naar high sec of andere 0.0 gebieden en daar te verkopen voor de isk, die mensen daar door bounties/verkoop aan npc's/insurance/missions rewards "geproduceerd" hebben.
Dit is echter niet zonder risico en kost ook best veel kapitaal, des te langer je supply route naar high sec, des te duurder het transport is, maar ook des te groter de kans is op een totaal verlies, sommige transporten(kleine kans tegenwoordig als je oplet) worden wel is aangevallen en vernietigd.
Ook verdien je dus je isk met flinke vertragingen in de drone region, want je moet het eerst transporteren en verkopen.
(jaja, ik weet het, veel alliances/corps hebben buy orders, die jouw produkten opkopen en dus de transportrisico's overnemen en ook de vertraging van isk inkomen overnemen, waardoor het lijkt, dat je wel instant reward in isk krijgt)

Met bounties gaan veel van deze kosten dus vervallen, logistiek zal minder worden, mineraal prijzen zullen waarschijnlijk FLINK gaan stijgen, want i.p.v. dat de mineralen via npc's binnen wordt geschoten, moeten ze nu gemined worden en ja, dat vinden velen toch saaier dan in carrier plexen te doen in drone region.

Ik ben benieuwd, hoe zo een change gaat uitpakken, ook benieuwd hoeveel mensen mineralen in bulk gaan omkopen en gaan gokken op mineraalprijs verhoging.
Sorry dat ik het een nerf noemden zo als jij het zegt klinkt het eigenlijk veel beter. Het is denk ik ook een buff voor miners omdat ze als het goed is meer geld kunnen verdienen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Ubilosis schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:53:
Hmm., ben ik de enige die zo simpel denkt als: take it or leave it? Ik kan me vermaken met het spel, dat jij het niet boeiend vind mag.

Tis niet alsof er een goede discussie gevoerd wordt, meer het afzeiken van EVE en vervolgens mensen die elkaar afzeiken en op woorden proberen te pakken.

Je houdt er niet van, duidelijk, mag. EVE getrouw rest mij maar een vraag: Can I haz your stuff?

EDIT: Geen aanval op iemand (ik las het terug en klok wat cru.. :O , echter heeft dit volgens mij weinig met het spel zelf te maken, zowel, dan zal ik mij weer netjes er buiten houden. Mijn excuses.
En waar zit ik eve af te zieken ?
Gewoon even laten zien ik bedoel blijkbaar lees jij op een ander forum als ik.

En tuurlijk mag je mijn spullen hebben, welk system zit je ? mag je het kopen via direct trade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
edit: tldr; - eve is real
Daisai schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:51:
[...]

End game content van eve vergelijken met end game content van WoW is appels met peren vergelijken?
De gene die ik had gequote haalt zelf WoW erbij door te zeggen dat hij uitgebreide ervaring heeft in WoW en nog een pve in eve interessanter vind.

Dit laat zien dat je de ballen verstand hebt van WoW of soortgelijke mmo's op end game.
Ik heb nog nooit een server first kill gehad. Ik geloof dat er iets van 200 europese servers zijn ( <bigdeal> )? Ik heb wel een try gezien (over schouder meegekeken) op een first server kill. Op l60 (naxx). Wat me opviel is dat *alles* ongeveer van tevoren bepaald is. Alles is geregeld. De try was eigenlijk de uitvoering van een vantevoren opgesteld script.

Om dat te vergelijken met EVE: moet je toch naar pvp (wow pvp is raar. In EVE komen PVP en PVE toch echt dichter bij elkaar.) Een willekeurige titan kills- of meerdere titan kills. Of het killen van een mom rev in een player event met 1600 op grid (been there, lagged that). Wat trouwens weer te vergelijken is met zoiets als opening of the dark portal (of @60 - opening AQ gates).

Al met al bestaan normale missies uit een semi-repeterende handeling. Net als in WoW semi-repeterende quests. Er zijn dungeons <--> storylines (eve verliest). Epic Arcs (zitten niet meer in WoW - @60 was dat attuned worden om een 'draakje te verslaan', epic mount quests en epic flying). Er zijn incursions <--> raids (lower lvl) en WH <--> PvP raids (en voorbereiding darvoor --> bg winnen).

Al met al is de spelervaring van WoW toch echt wel te vergelijken met EVE. Het is een ander spel. Als ik advocaat van de duivel speel, noem ik WoW een beter spel. Omdat het veel meer je mogelijkheden inperkt. Je kan veel minder. Daardoor is er meer eenheidsworst (sociaalcognitief zeer aantrekkelijk), een meer gedeelde ervaring (weer zeer aantrekkelijk vanuit hetzelfde conformiteitsprincipe) en minder mogelijkheden (aantrekkelijkheid vanwege keuzestress, onnodigheid van weten achtergronden).

Een voorbeeld dat lekker goed vergelijkt: gear. of fitting in eve :) - In wow zijn er een beperkt aantal mogelijkheden. Er is minder gear dan er mods zijn (op zelfde niveau). Daarnaast is EVE berucht om zijn afhankelijkheden. Als dit, dan dat. Een caldari schip uitvoeren met lasers is wat onzinnig. En waag het ook niet met armor te tanken. In wow is zoiets nauwelijks mogelijk (hunters die cloth rollen ofc uitgezonderd).

Maar ook speelstijlen. In wow vloog/rende ik urenlang rond om te herben/minen/skinnen. In eve snap ik de lol van (zelfs ice-)minen. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je niet een van de mensen was die liever met lolraids meeging dan met het echte werk. Dat was de sociale kant van wow voor mij. Ik vond endlvl raiding veels te veel serious business.

Er is nog een andere factor: activiteit. Mensen hebben verschillende 'niveaus' van prettige activiteit. Met activiteit bedoel ik cognitieve belasting. Sommige mensen zijn volcontinue bezig met andere mensen. Pure mechanische productiviteit is gewoon veel minder belangrijk voor ze. Anderen zijn puur technisch bezig en willen het liefst zo min mogelijk interactie. Omdat sociale interactie voor verschillende mensen extreem verschillende cognitieve belastingen vormen. Intermezzo: autisme speelt hier juist de rol in. Sommige autisten hebben een bijzonder hoge wil tot cognitieve belasting en zullen daarom sociaal vrij goed functioneren.

Maar die variabele belasting zorgt ervoor dat sommige mensen ontspannen door end-level te raiden. Anderen zullen zelfs een potje patience te veel interactie vinden (en consumeren passief). En ik speel spelletjes als bezigheid/ontspanning. Zelfs die motivatie hoeft niet voor iedereen dezelfde te zijn.

Een groot verschil tussen EVE en WoW is dat EVE Player en PVP-driven is. Wat dat betekent is dat de markt door spelers bepaald wordt. En dat PvP zo ongeveer *overal* mogelijk is. Dat zou in WoW betekenen dat horde in alliance steden + l3-10 startgebieden kan wandelen. En zolang ze niets aanvallen 'veilig' zijn. En als ze een leuk gankobject zien, mogen ze losgaan.

Zo werkt WoW niet. In WoW is PvP 100% consensual. En ja - ook op latere levels op een PvP server. Het was je keus om op een PvP server te rollen. Dus in WoW kies je voor pvp en heb je een alternatief. In eve is er geen alternatief (lees: geen pve server).

Daarnaast is eve een multiplayer game. Zelfs als je het als singleplayer speelt via missies: heb je ws ooit een schip gekocht. Van een medespeler. En wordt je geirriteerd door ninja salvagers. Dat je niet met anderen speelt, betekent niet dat je dat niet kan. Vergelijk dat met minesweeper. Je kan je scores delen, maar dat is het dan ook. Om in extreem te trekken: je kan ook facebooken in je eentje. En het is de kracht van EVE dat EVE solo een stuk leuker is dan facebook solo.

Al met al is er veel te zeggen. Maar in een EVE topic luid verkondigen dat andere spellen beter zijn. Of dat EVE slecht is... Dan vraag je om de reacties die je krijgt. Mensen zullen hier zitten omdat ze fan zijn. En ook ik weet dat EVE zijn mindere kanten heeft. Dat de enorme hoeveelheid mogelijkheden niet alleen afschrikken, maar ook afstompen. Dat het geen snel actiespel is. Dat faction warfare/cosmos (zou toch de tegenhanger van battlegrounds/league of legends-style spelen kunnen zijn) niet goed werken...

Maar dat zal ik in dit topic als fan nooit toegeven. En daar wel om vragen is gewoon trollen/flamen/ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ben ik de enige trouwens die, sinds de dood van shadow of xdx, de mineralprices ziet oplopen?

http://ore.cerlestes.de/index.html#site:trend
http://evemaps.dotlan.net/alliance/Shadow_of_xXDEATHXx/stats

(edit: ander onderwerp andere reactie)

[ Voor 12% gewijzigd door wheez50 op 03-04-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
wheez50 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:22:

[...]

Ik heb nog nooit een server first kill gehad. Ik geloof dat er iets van 200 europese servers zijn ( <bigdeal> )? Ik heb wel een try gezien (over schouder meegekeken) op een first server kill. Op l60 (naxx). Wat me opviel is .....
Op zich wel een goede post alleen zijn een paar dingen die niet echt kloppen over WoW.
Trouwens mij quoten en die quote aanpassen dus mooi uit context halen....

[ Voor 81% gewijzigd door Daisai op 03-04-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
gheghe - in eve is het ofwel een qft-post ofwel een troll/flame die *alles* quote om er een enkele zin achter te plakken. In beide gevallen een compliment waard. :>

(edit: damn - sniped 8)7 - hij had mijn hele Wall-of-Text (tm) gequote...)

[ Voor 22% gewijzigd door wheez50 op 03-04-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

wheez50 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:22:

Maar dat zal ik in dit topic als fan nooit toegeven. En daar wel om vragen is gewoon trollen/flamen/ongewenst.
niet alles gelezen, maar ben het eens met de strekking van je verhaal :P
Ik heb wel endgame WOW mee gemaakt, zelfs paar server firsts op men naam staan. In eve heb ik alleen nog niet echt grote battles mee gemaakt, maar verder bijna alles wat ik kan (geen R&D en stuff bouwen, boeit me niet zoveel). Tis appels met peren vergelijken.
Beide zijn gewoon een 3d chatroom. hoe ver je er in wil gaan ligt aan jezelf. en dus hoe leuk je het vind.
Vind het ook beetje nutteloze discussie om in een topic over EVE te gaan zeuren hoe hard eve zuigt/wat er aan zuigt. (!in jouw mening dus!)
Je zegt ook niet in op de F-side tribune dat hun clubbie zuigt.
Dus idd, /ongewenst.

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1 ... 25 ... 46 Laatste