Inderdaad, C-J is RA's homesystem of capital. Die locatie verdedigen ze altijd met volle overtuiging en de laatste keer dat C-J in handen was van hostiles is (denk ik) alweer ruim 2 jaar geleden (ondanks de vele gevechten om C-J). Maar ik heb het vermoeden dat C-J toch echt gaat vallen.
Volgens mijn bron hebben ze gisteravond 4 opties besproken:
1. Terugtrekken naar de Dronelands en bij blobs gewoon blueballen (verworpen omdat RA zijn huidige meatshield tactieken wil beperken)
2. Verhuizen naar Curse (verworpen vanuit ISK-perspectief omdat de meeste personen binnen RA slechte standings hebben met Angel Cartel)
3. Verhuizen naar Geminate (verworpen omdat ze te weinig SOV hebben en meer SOV overnemen betekent dat ze tegen RDN & Friends moeten vechten; die - gezien de RUTZ - sterker zijn)
4. Verhuizen naar Delve/Querious en rebuilden
De 5e (mogelijke) optie: Blue standings met Solar Fleet en hun vragen om te helpen is niet besproken. Simpelweg omdat RA - vanwege historische banden - blue is met XIX en blue status met SF zou waarschijnlijk resulteren in een reset van XIX.
Er is alleen een probleem. RA is van origine Russisch, maar ze hebben ook een Engelse tegenpoot; Red Legion (sinds enkele weken ong. de helft aan members heeft verloren). In theorie zouden ze op gelijke hoogte met RA moeten staan, in de praktijk maken de Russen de dienst uit. En dan hebben we nog Controlled Chaos (RA allies/pet/meat shield/whatever) dat zich focused op Europese spelers. De vraag is dus: wat gaan Red Legion en Controlled Chaos (WTF) doen zodra -A- hun steamroll buldozer aan zet?
Even mijn persoonlijke gedachte:
Mocht het zo zijn dat RA ze aan hun lot overlaat, dan zie ik RED.L niet mergen/allie-en met -A- omdat de verhoudingen niet erg goed zijn (understatement van het jaar

) en ik zie ze ook niet direct terugtrekken richting Delve/Querious, daarom zie ik ze terugtrekken naar Detorid of Geminate. WTF zal ook nog wel even in Geminate blijven, de vraag is voor hoelang en of ze genoeg pull hebben om blue status met UPS/SF/RAIDEN/RED.L te behouden of te verkrijgen (ik denk het niet).
In dat opzicht heeft de reset van DRF toch wel veel tot weeg gebracht. Werd 6 maanden geleden de DRF (XIX/RA/SF/WN) nog als de machtigste en onverslaanbare coalitie gezien, nu is dat duidelijk niet meer het geval. Long live Russian politics
[
Voor 5% gewijzigd door
nwagenaar op 05-03-2012 12:53
]