Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritwillie
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-07 21:27
Ik heb nu ook de dropbox via NickelMenu erop gezet, en wat ik er via de pc opzet zie ik ook tevoorschijn komen op mijn Kobo Glo HD. Echter lukt het me niet om de boeken te openen. Het zijn ACSM bestanden, vanuit de Online Bibliotheek. Als ik deze probeer te openen op de Kobo krijg ik de melding 'Sorry, het bestand "[boeknaam].acsm" kpn niet worden gesynchroniseerd'".
Iemand hier een oplossing voor?
Het zou heel fijn zijn als dit gaat werken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 08:57
gerritwillie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:25:
Ik heb nu ook de dropbox via NickelMenu erop gezet, en wat ik er via de pc opzet zie ik ook tevoorschijn komen op mijn Kobo Glo HD. Echter lukt het me niet om de boeken te openen. Het zijn ACSM bestanden, vanuit de Online Bibliotheek. Als ik deze probeer te openen op de Kobo krijg ik de melding 'Sorry, het bestand "[boeknaam].acsm" kpn niet worden gesynchroniseerd'".
Scan bovenaan even op acsm in dit topic. Dan heb je 95% van je antwoord al denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritwillie
WaterFire schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 06:45:
[...]

Scan bovenaan even op acsm in dit topic. Dan heb je 95% van je antwoord al denk ik.
Thanks voor je reactie, dat had ik uiteraard al gedaan.. Ik zie echter geen oplossing genoemd staan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
gerritwillie schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 07:56:
[...]

Thanks voor je reactie, dat had ik uiteraard al gedaan.. Ik zie echter geen oplossing genoemd staan .
Ik vermoed (maar met je eens dat er geen oplossing te vinden is als je naar acsm zoekt) dat je op de PC de Adobe DRM beveiliging er af moet halen voor je hem naar je reader stuurt. En nee, dat valt onder de onderwerpen die hier niet besproken mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
gerritwillie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:25:
Het zou heel fijn zijn als dit gaat werken.... :)
Jazeker, andere oplossing gebruiken. Er zit DRM beveiliging op de bibliotheek boeken.
Dus de handleiding hoe dit wel te doen is inderdaad door met de computer te koppelen:
https://www.onlinebibliot...s-op-e-reader-zetten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritwillie
swhnld schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:14:
[...]

Jazeker, andere oplossing gebruiken. Er zit DRM beveiliging op de bibliotheek boeken.
Dus de handleiding hoe dit wel te doen is inderdaad door met de computer te koppelen:
https://www.onlinebibliot...s-op-e-reader-zetten.html
Hm, dat is jammer... had gehoopt juist een makkelijkere oplossing te vinden. dan toch maar eens kijken naar een andere reader waar er wel gemakkelijk boeken op te zetten zijn vanuit de online bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
gerritwillie schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:27:
[...]
Hm, dat is jammer... had gehoopt juist een makkelijkere oplossing te vinden. dan toch maar eens kijken naar een andere reader waar er wel gemakkelijk boeken op te zetten zijn vanuit de online bibliotheek.
Die zijn er niet legaal (en de illegale oplossingen mogen hier niet besproken worden), dankzij de Adobe DRM die de bibliotheek moet gebruiken van de boekuitgevers.

Maar je zou naar een Kobo Plus abonnement kunnen kijken als alternatief voor de Online bibliotheek, of dat de lading dekt voor jou situatie?
https://www.consumentenbond.nl/e-reader/kobo-plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Een acrm is geen ebook. Het is een (beveiligde) link naar een ebook. Je opent deze beveiligde link in Adobe, waarna je het (beveiligde) ebook krijgt, over het algemeen een epub. Die moet je via Adobe op je ereader zetten. Dat kan alleen met een kabel. Bibliotheek boeken hebben deze beveiliging omdat ze na X weken (4 meen ik?) on-openbaar worden. Je ereader geeft dan een melding dat het boek niet meer te openen is. Zover mij bekend kun je boeken via Adobe alleen met een kabel op je ereader zetten. Sterker nog, niet alle merken ereader ondersteunen deze beveiliging. Check de website van de bibliotheek voor je een ander koopt die het helemaal niet kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
@gerritwillie Pocketbook e-readers zijn meer geschikt als je veel boeken via de bibliotheek wil lenen, omdat daarbij de Adobe DRM software ook op de e-reader zelf staat.
Vond deze link met uitleg waarbij gebruik wordt gemaakt van Dropbox, maar je kan ook gebruik maken van Send-to-Pocketbook waarbij een @pbsync.com e-mailadres wordt aangemaakt om bestanden naartoe te sturen die gesynchroniseerd worden op je e-reader.
Oh en misschien nog makkelijker: op de Pocketbook naar de site van de online bibliotheek gaan en vanuit daar gelijk het .acrm-bestand downloaden.

Maar goed dit wordt wat off-topic in een Kobo topic ;)

[ Voor 11% gewijzigd door musicfreak op 05-07-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
vanaalten schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:08:
[...] En nee, dat valt onder de onderwerpen die hier niet besproken mogen worden.
Dat was de achterliggende gedachte van mijn antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Weet iemand wat er met de prijs gebeurd is 1 juli?
In de avond van 30 juni wilde ik een extra clara bw bestellen maar was er niet aan toe gekomen en per 1 juli alle tarieven ineens € 20,-

Iemand nog een adres waar die voor € 119,- ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Gewoon tijdelijke actie geweest denk ik, net iets te laat dus.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:17
Daros schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:57:
Weet iemand wat er met de prijs gebeurd is 1 juli?
In de avond van 30 juni wilde ik een extra clara bw bestellen maar was er niet aan toe gekomen en per 1 juli alle tarieven ineens € 20,-

Iemand nog een adres waar die voor € 119,- ligt?
Was een tijdelijke actie en hij is nu weer de normale prijs.
Nu is de andere in de aanbieding de Kobo libra color aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 14:45
Ik dacht ik ga dat Nickelmenu ook eens installeren, lukte voor geen meter, maar nu krijg ik het icoon van Nickelmenu niet van mijn e-reader. Heb al verschillende sites bezocht, maar ik snap dit allemaal niet zo goed. Kan iemand mij, in het Nederlands vertellen hoe ik deze kan verwijderen? Fabrieksreset helpt niet, inloggen op een ander account helpt niet.
Ik las op pgskin.net dat je een nieuw bestand moet aanmaken KOBOeReader/.adds/nm/uninstall maar dan krijg ik dat ik geen /. mag gebruiken. Kortom, ik snap er niets van. (ik zal vandaag niet veel reageren, ben de heel dag opstap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:14

MsG

Forumzwerver

Hilliebillie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:01:
Ik dacht ik ga dat Nickelmenu ook eens installeren, lukte voor geen meter, maar nu krijg ik het icoon van Nickelmenu niet van mijn e-reader. Heb al verschillende sites bezocht, maar ik snap dit allemaal niet zo goed. Kan iemand mij, in het Nederlands vertellen hoe ik deze kan verwijderen? Fabrieksreset helpt niet, inloggen op een ander account helpt niet.
Ik las op pgskin.net dat je een nieuw bestand moet aanmaken KOBOeReader/.adds/nm/uninstall maar dan krijg ik dat ik geen /. mag gebruiken. Kortom, ik snap er niets van. (ik zal vandaag niet veel reageren, ben de heel dag opstap)
Met de slash wordt in de computerwereld doorgaans een mappenstructuur aangeduidt. Wat men vermoedelijk bedoeld is dat je dus in de Kobo reader hoofdlocatie een map .adds moet maken waarin een map nm zit, en daarbinnen moet je dan iets doen. Er wordt vermoedelijk niet letterlijk bedoeld om een bestand te maken die 'KOBOeReader/.adds/nm/uninstall' heet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 09:39
Hilliebillie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:01:
Als je het Nickelmenu icoon in je knoppenbalk hebt staan lijkt het er juist op dat het wel gelukt is. Waarschijnlijk moet je alleen zorgen dat je een KOBOeReader/.adds/nm/config file aanmaakt waarin je Nickelmenu configureert en de functies die je wilt hebben instelt. Ik moet toegeven dat ik daar ook wat mee heb zitten knoeien voordat ik tevreden was. Er is ook niet echt een duidelijk voorbeeld beschikbaar, de voorbeeld config die ik gevonden had was ook alweer achterhaald met de huidige firmware enzo.

Goed, mocht je toch nog eens willen proberen dan kan ik mijn config wel eens posten als je dat toch interessant zou vinden.

Maar je vraag was om het eraf te halen: een bestand KOBOeReader/.adds/nm/uninstall betekend dat je een bestand uninstall aan moet maken in de map nm die je aan kan maken, of kan vinden in de map .adds die weer in de map KOBOeReader zit.
Als je via Windows Explorer naar binnen komt kan je dat waarschijnlijk niet zomaar in één keer aanmaken, je moet het map voor map doen, als er een map nog niet bestaat. En misschien moet je ook nog zorgen dat je "verborgen bestanden" zichtbaar maakt bij de instellingen van je file-explorer.

(Het kan natuurlijk goed zijn dat dit iets is dat je wel gewoon goed snapte, maar dat er iets anders mis ging. Sorry dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
MaffeMaarten schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:14:
[...]

Als je het Nickelmenu icoon in je knoppenbalk hebt staan lijkt het er juist op dat het wel gelukt is. Waarschijnlijk moet je alleen zorgen dat je een KOBOeReader/.adds/nm/config file aanmaakt waarin je Nickelmenu configureert en de functies die je wilt hebben instelt. Ik moet toegeven dat ik daar ook wat mee heb zitten knoeien voordat ik tevreden was. Er is ook niet echt een duidelijk voorbeeld beschikbaar, de voorbeeld config die ik gevonden had was ook alweer achterhaald met de huidige firmware enzo.

Goed, mocht je toch nog eens willen proberen dan kan ik mijn config wel eens posten als je dat toch interessant zou vinden.

Maar je vraag was om het eraf te halen: een bestand KOBOeReader/.adds/nm/uninstall betekend dat je een bestand uninstall aan moet maken in de map nm die je aan kan maken, of kan vinden in de map .adds die weer in de map KOBOeReader zit.
Als je via Windows Explorer naar binnen komt kan je dat waarschijnlijk niet zomaar in één keer aanmaken, je moet het map voor map doen, als er een map nog niet bestaat. En misschien moet je ook nog zorgen dat je "verborgen bestanden" zichtbaar maakt bij de instellingen van je file-explorer.

(Het kan natuurlijk goed zijn dat dit iets is dat je wel gewoon goed snapte, maar dat er iets anders mis ging. Sorry dan ;) )
Met deze uitleg ben ik wel blij. Ik had het Nickelmenu inderdaad op mijn e-reader staan, maar als ik op het icoontje klikte zat er niet in. alleen dat ik de instructies van het wordbestand moest opvolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:48
stomme vraag: ik heb nu een Kobo met heel veel boeken. maar weet van sommige series echt niet meer waar ik was.

Wil dus overzicht hebben. Lees veel dat men Calibre gebruikt.
maar:
- als ik mijn kobo koppel aan een pc met Calibre. kan ik dan die titels allemaal naar Calibre zetten en dan zien welke boeken ik van bepaalde series heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
gupfishy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:22:
stomme vraag: ik heb nu een Kobo met heel veel boeken. maar weet van sommige series echt niet meer waar ik was.

Wil dus overzicht hebben. Lees veel dat men Calibre gebruikt.
maar:
- als ik mijn kobo koppel aan een pc met Calibre. kan ik dan die titels allemaal naar Calibre zetten en dan zien welke boeken ik van bepaalde series heb?
Klopt!
Als je de reader aansluit en je de boeken ziet die er op staan kan je “add to library” kiezen waarna ze naar de Calibre folder op de PC worden gekopieerd. Ik neem nu aan dat de boeken niet uit een winkel zoals de Kobo store komen, want die zijn beveiligd.
Het hangt af van de bestanden zelf of er series gevuld zijn of niet. Maar dat is eenvoudig toe te voegen. Kwestie van even spelen met de app en Google blijft je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
er zitten er wel een stel vanuit de Kobo winkel, maar ook Bol.com. het zijn wel allemaal officiele boeken.
of is er dan wat beters dan Calibre

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

gupfishy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:40:
er zitten er wel een stel vanuit de Kobo winkel, maar ook Bol.com. het zijn wel allemaal officiele boeken.
of is er dan wat beters dan Calibre
Nee. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03
Calibre is heerlijk.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57
Ik zou niet meer zonder kunnen. Maar is het niet zo dat je wel de metadata kunt beheren als je DRM-infested boeken hebt? (ik haal altijd gelijk de DRM eraf, al een paar keer mee gemaakt dat de eboekwinkel verdwenen is...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

Wailing_Banshee schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:51:
[...]

Ik zou niet meer zonder kunnen. Maar is het niet zo dat je wel de metadata kunt beheren als je DRM-infested boeken hebt? (ik haal altijd gelijk de DRM eraf, al een paar keer mee gemaakt dat de eboekwinkel verdwenen is...)
Geen idee eigenlijk. Stap 1 voor mij is: DRM gaat eraf. Als het niet kan wordt het boek ook niet gekocht

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Ik haal ook altijd meteen de DRM er af, verder heb ik in Calibre een aantal extra kolommen aangemaakt, één waardoor ik kan zien welk boek er al op mijn e-reader staat. Een kolom waarin ik de serie kan schrijven, Calibre nummert de delen zelf. Op de website boekbeschrijving staan ontzettend veel schrijvers en de volgorde van hun boeken, en ik heb nog een kolom Verzamelingen, hierin zet ik het genre, dus thriller of biografie
Je moet wel bepaalde plugins activeren om deze kolommen werkend te krijgen
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CMt3Jhj8/image.png

Op mijn e-reader ziet het er zo uit
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Hsy13FG2/20240717-060420.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yYkcGXnn/20240717-060438.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/65vTRHMs/20240717-060454.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Hilliebillie op 17-07-2024 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
heb ik calibre gedownload. ziet er super uit. Kobo op pc aansluiten. herkend de pc hem niet. Lijkt wel alsof de connector kapot is. is ook wel een Kobo Clara HD. maar hij laadt wel op. met geen mogelijkheid dat de Kobo gevonden wordt. dan heb ik ook weinig aan calibre.

misschien toch maar eens een vervanger halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:27
gupfishy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:35:
heb ik calibre gedownload. ziet er super uit. Kobo op pc aansluiten. herkend de pc hem niet. Lijkt wel alsof de connector kapot is. is ook wel een Kobo Clara HD. maar hij laadt wel op. met geen mogelijkheid dat de Kobo gevonden wordt. dan heb ik ook weinig aan calibre.

misschien toch maar eens een vervanger halen.
Probeer eens een andere usb kabel. Zie je ook geen extra drive letter in de verkenner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
Ik heb gemerkt dat Kobo ereaders nogal kieskeurig zijn qua kabels. Het beste werkt eigenlijk degene die er bij geleverd wordt is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Heb het nu met 3 kabels geprobeerd maar helaas geen resultaat. Pc opnieuw opgestart. Kobo opnieuw maar helaas niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 09:39
Vandaag toevallig ook gedoe gehad met een Kobo die ik niet op de pc kreeg aangesloten. Na de vierde kabel, en de tweede machine (een chromebook) werkte het eindelijk.
Met diezelfde kabel op Windows 11 lukte het niet, wel iets van herkenning, maar geen echte verbinding.

Ik geloof dat dat eerder is langsgekomen hier op het forum, maar tegen die tijd had ik de boeken al overgezet met de chromebook, volgende keer maar eens wat beter kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
het is zowaar gelukt. met een hele oude kabel pakt die hem wel. alleen kan ik niet de boeken van de ereader afhalen naar Calibre. Dat zou wel moeten kunnen werd er hier gezegd.
Ik kan wel zien welke erop staan, maar als ik ze aan de bibliotheek toe wil voegen zegt die dat dat net kan omdat ze virtueel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-08 19:00
Iemand ervaring met de Kobo app op een Windows tablet zoals surface go?
Ik heb de surface go en daarop Kobo app geïnstalleerd. Lezen is geen probleem, maar annotaties/schrijven/notities maken met een pen lukt niet (in OneNote wel op dezelfde laptop).
Lukt het jullie om notities te maken in de Kobo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
gupfishy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:44:
het is zowaar gelukt. met een hele oude kabel pakt die hem wel. alleen kan ik niet de boeken van de ereader afhalen naar Calibre. Dat zou wel moeten kunnen werd er hier gezegd.
Ik kan wel zien welke erop staan, maar als ik ze aan de bibliotheek toe wil voegen zegt die dat dat net kan omdat ze virtueel zijn
Hoe probeer je ze toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Hilliebillie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 06:41:
[...]

Hoe probeer je ze toe te voegen?
ik ga naar mijn device toe. dan zie ik welke boeken er allemaal opstaan. als ik dan een boek met de rechtermuis aanklik en deze naar de bibliotheek wil zetten dan geeft die de melding dat het een virtueel boek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
gupfishy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 07:17:
[...]

ik ga naar mijn device toe. dan zie ik welke boeken er allemaal opstaan. als ik dan een boek met de rechtermuis aanklik en deze naar de bibliotheek wil zetten dan geeft die de melding dat het een virtueel boek is
En als je dan eens probeert in Calibre boeken toevoegen, dan zoek je vervolgens naar de e-reader klikt een mapje open van een schrijver en klikt op het boek, wordt deze ook dan niet toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik denk dat je wat gratis boeken hebt gedownload op je reader, die kun je niet in Calibre plaatsen volgens mij.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
CLB schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 07:52:
Ik denk dat je wat gratis boeken hebt gedownload op je reader, die kun je niet in Calibre plaatsen volgens mij.
Volgens mij wel hoor, als het maar epubs zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16
gupfishy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 07:17:
[...]

In het verleden kwam dit vaak doordat het een kepub file is en geen epub. Zie bijvoorbeeld dit oude topic: https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=258837
Oplossing daar is om op de desktop bij kobostore (in Nederland is dat volgens mij alleen via bol.com) in te loggen en daar je boeken te downloaden. Die toevoegen aan calibre, en daarna werkt de sync wel. Beetje omslachtig dus.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
het zijn allemaal gekochte boeken op Bol.com of via de kobo store. maar dan moet ik ze dus downloaden via Kobo en dan naar calibre doen. ga ik dat vanavond even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik heb wat ruzie met het gebruik van Calibre en Kobo (libra colour 2). Ik ben op de e-reader ingelogd op Kobo. Ik heb alle ebooks via de bol.com site gedownload (EPUB, dus geen kepub).

Via Calibre de DRM eraf gehaald, alles netjes gezet, series aangemaakt etc.

Alles naar de ereader gegooid. Helaas blijft de ereader de, niet gedownloade, KEPUB prefereren. Dus in Reeks zie ik de niet gedownloade versies, niet de er op gezette versies.

Ik moet nu de boeken met de hand zoeken en dan selecteren.

Kan ik dit op een manier oplossen? Moet ik uitloggen vanuit Kobo op de ereader?

Wat is jullie advies?

@Hilliebillie , jij lijkt veel te weten hiervan. Wat is jouw advies?

===============

Oké, ik denk dat ik hem begin te begrijpen.

1) Ik download de gekochte boeken op de Kobo ereader.
2) Ik download de gekochte boeken via de bol.com site, zet deze versie in Calibre en laat de DRM eraf halen.
3) Ik werk de metadata bij in Calibre.
4) Nu hang ik de ereader aan Calibre en koppel de boeken op de ereader aan de DRM vrije versie die ik in Calibre had gezet.
5) Alle boeken die buiten Kobo om gekocht zijn zet ik eerst in Calibre en upload ik daarna naar de ereader.

Dit lijkt voor mij nu te werken. Dit zou dan betekenen dat mijn pc altijd de DRM vrije collectie bevat. De ereader bevat niet altijd de DRM vrije versie.

Zie ik zo iets over het hoofd? Doe ik dit helemaal gek?

[ Voor 34% gewijzigd door Panzer_V op 18-07-2024 21:05 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
[b]Panzer_V in "[Kobo e-readers] Ervaringen & Discussie"

===============

2) Ik download de gekochte boeken via de bol.com site, zet deze versie in Calibre en laat de DRM eraf halen.
4) Nu hang ik de ereader aan Calibre en koppel de boeken op de ereader aan de DRM vrije versie die ik in Calibre had gezet.
5) Alle boeken die buiten Kobo om gekocht zijn zet ik eerst in Calibre en upload ik daarna naar de ereader.

Dit lijkt voor mij nu te werken. Dit zou dan betekenen dat mijn pc altijd de DRM vrije collectie bevat. De ereader bevat niet altijd de DRM vrije versie.

Het kan wel een stukje simpeler hoor. Log in bij Bol, klik op je account (op je laptop/pc) ga naar Digitale producten en download daar je boeken, open Calibre en voeg de boeken toe vanuit je download map, je kan alle downloads selecteren en in één keer in Calibre zetten.

Als je je boeken in series op je e-reader wil hebben, kopieer je de boeken uit deze serie naar je e-reader en ontkoppel je de e-reader, als de boeken op je e-reader geladen zijn, sluit je de e-reader nog een keer aan je ziet dan rechtsonderin dat er een aantal taken uitgevoerd worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Panzer_V schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:31:
Ik heb wat ruzie met het gebruik van Calibre en Kobo (libra colour 2). Ik ben op de e-reader ingelogd op Kobo. Ik heb alle ebooks via de bol.com site gedownload (EPUB, dus geen kepub).

Via Calibre de DRM eraf gehaald, alles netjes gezet, series aangemaakt etc.

Alles naar de ereader gegooid. Helaas blijft de ereader de, niet gedownloade, KEPUB prefereren. Dus in Reeks zie ik de niet gedownloade versies, niet de er op gezette versies.

Ik moet nu de boeken met de hand zoeken en dan selecteren.

Kan ik dit op een manier oplossen? Moet ik uitloggen vanuit Kobo op de ereader?

Wat is jullie advies?

@Hilliebillie , jij lijkt veel te weten hiervan. Wat is jouw advies?

===============

Waarom doe je dit allemaal überhaupt?

Maar als je je bol boeken niet op je e-reader wilt op de eenvoudige manier, maar via een, mijn inziens, omslachtige manier, waarom heb je dan je bol account aan je Kobo account gekoppeld?? Dat ontkoppelen lijkt me voor jou de "oplossing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:36
Welke kobo is nu aan te raden? Zijn die colour versies het waard? Ik wil ongeveer 150 besteden en mag ook tweedehands zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Beavbusi schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:33:
Welke kobo is nu aan te raden? Zijn die colour versies het waard? Ik wil ongeveer 150 besteden en mag ook tweedehands zijn.
Kleur is het alleen waard als je het gebruikt.
Anders bespaar je een paar tientjes door de zwart wit versie te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09
Zelf onlangs een nieuwe Kobo aangeschaft het is de Kobo Clara BW geworden. Had de color ook even getest maar vond het scherm persoonlijk toch behoorlijk minder prettig dan de BW. Ik had hiervoor de Libra 2. Ik kreeg echter na 2,5 jaar lees en schrijffouten. Hierna wilde de Kobo in zijn geheel niet meer opstarten. Kobo hield niet thuis. Amazon deed gelukkig coulance van 50% van aankoopbedrag. Het net iets kleinere formaat vind ik toch prettiger. Dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
Persoonlijk vind ik voor thuis de Libra erg prettig, maar gisteren bijv moest ik naar het ziekenhuis voor controle, dan gooi ik de Clara in mijn erg klein handtasje (ik heb dus zowel de Libra als de Clara) Met de kleuren versie heb ik geen ervaring, ook geen behoefte om deze aan te schaffen, want dan zou het alleen voor de boekomslagen zijn.
Heb de Sage ook even in huis gehad, maar die vond ik echt te groot en te zwaar vanwege die powercover. Gelukkig ging deze na een paar weken stuk en kon ik 'm terug brengen en mijn geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:20
Beavbusi schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:33:
Het blijft een persoonlijke keus. Wat vind je belangrijk?

Ik heb jaren plezier gehad van mijn Aura H2O. Die is kortgeleden vervangen door de Klara BW. Die is kleiner en lichter. Dat heeft direct een voordeel op twee plekken waar ik veel lees: onderweg en in bed. Was nog een beetje bang dat het kleinere scherm tegen zou vallen qua formaat, maar dat is niet het geval. Heb de kleurenversie ook overwogen, maar heb er eigenlijk geen idee wat ik daar in mijn geval nou mee opschiet anders dan een kleurencover. Dan is het voor mij niet meer dan een leuke gimmick waarvoor je helderheid inlevert.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Nou, de Clara is besteld ! Hoe goed is de accu naar jullie beleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En welke heb je dan uiteindelijk besteld? Accuduur van ereaders is subliem, alhoewel het natuurlijk wel ligt aan het feit hoeveel je leest en op welke helderheid dat is, of je altijd wifi aan hebt staan enzovoort. Ik heb sinds de release de Kobo Clara Colour, heb nu 45 uur gelezen en de accu staat nog op zo'n 30 procent, prima prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Oh de Klara, BW voor 125 euro. Lijkt mij een oke deal en iedereen hier + Tweakers review is positief over deze. Heb alleen een kindle zonder batterijduur gehad welke opzich ook al wel beviel. Alleen geen backlight was erg irritant in bed.

Gebruiken jullie de rode/oranje setting voor het lezen voor het slapen gaan of heeft het blauwe licht niet zoveel invloed? Is wss ook weer erg persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09
Ik heb zelf de nachtverlichting wel aan. Vind ik persoonlijk fijn en toen ik dat op op mijn oude e reader nog niet had aanstaan was het net een soort zaklamp die aanstaat. Dat vond mijn vriendin minder fijn. Hierbij deed ik al de helderheid op minimaal.
Dat heb ik eigenlijk met de Clara BW nu weer. Helderheid staat meen ik op 7 ofzo. Batterij houd het heel lang vol.

Enige wat mij een heel klein beetje stoort is de hoeveelheid opslag. De Libra 2 had een opslag van 32GB. Dit is binnen in de behuizing een micro sd kaartje. Deze kun je met speciale truukjes schijnt gewoon vergroten naar een groter formaat.

De Clara BW heeft dit systeem hoe ik het lees ook. De standaard opslag is tegenover de Libra 2 de helft (16GB). Echter dat is in werkelijkheid ruim voldoende opslag voor erg veel boeken. Een mogelijkheid om toch een extra geheugenkaartje zelf erin te prikken zou aan de ene kant fijn zijn. Mijn vriendin heeft de Aura 1 meen ik van Kobo en die heeft een eigen geheugenkaart erin. Bij dat model (is erg antiek) kun je niet echt meer dan een e-book lezen maar tegenwoordig kun je ook luisterboeken etc. doen en dan kan ik me voorstellen dat 16GB wat sneller vol zit.

Het openen van mijn Libra 2 eerder ging verbazingwekkend makkelijk (geen schroefjes alleen maar klikwerk). Daar was ik positief verrast over. Ik was ook verrast hoeveel loze ruimte er in het apparaat zit. De batterij kon makkelijk nog veel groter. Dan heb je wel weer meer gewicht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Haha, ik had hem via Amazon besteld. 5 minuten later krijg ik een email over welke mooie kindle paperwhites ze wel niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
CLB schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:46:
En welke heb je dan uiteindelijk besteld? Accuduur van ereaders is subliem, alhoewel het natuurlijk wel ligt aan het feit hoeveel je leest en op welke helderheid dat is, of je altijd wifi aan hebt staan enzovoort. Ik heb sinds de release de Kobo Clara Colour, heb nu 45 uur gelezen en de accu staat nog op zo'n 30 procent, prima prima.
Nou niet om het een of het ander, de accu van de Sage is verre van subliem, daar kan je een paar dagen mee lezen als je geen powercover hebt.
Ik lees best veel, ik kan met de Libra zeker 14 dagen lezen, de Clara weet ik niet, die gebruik ik niet dagelijks, ligt standaard in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Beavbusi schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:23:
Nou, de Clara is besteld ! Hoe goed is de accu naar jullie beleving?
Accuduur ligt ws ook aan de versie die je hebt gekocht de zw/w of de kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
De batterij van mijn tig jaar oude Kobo Aura H2O edition 2 begint rare kuren te vertonen. Gisteravond nog 90% en nu 5%. Wifi staat uit, etc.

Tijd voor een nieuwe lijkt me.

Iemand ervaring met de switch van geen fysieke knoppen naar een versie met bladerknoppen? Het lijkt me niet heel fijn, maar lees juist enorm veel goede reviews.

Ik twijfel dus tussen de Clara en Libra ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 18-08-2024 09:27 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Dean Martin schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:15:
De batterij van mijn tig jaar oude Kobo Aura H2O edition 2 begint rare kuren te vertonen. Gisteravond nog 90% en nu 5%. Wifi staat uit, etc.

Iemand ervaring met de switch van geen fysieke knoppen naar een versie met bladerknoppen? Het lijkt me niet heel fijn, maar lees juist enorm veel goede reviews.

Ik heb de switch gemaakt van een Aura naar een Libra Colour. Ik vind de knoppen verrassend fijn werken, maar gebruik meestal alsnog het scherm ivm de hoorbare klik en een slaper naast me ‘s avonds. En daar kan ik ook nog gewoon prima bij met de hand die de knop zijde vast heeft. Ook het grotere scherm bevalt goed.

Het contrast van de colour is wel echt minder. Ik ben wat (coloured) manga gaan lezen en daarmee heeft de color echt meerwaarde, maar puur voor gekleurde covers zou ik het niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld

Van knoppen naar aanraakscherm is even wennen, en je moet af en toe het scherm schoonmaken, maar verder prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
swhnld schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:43:
[...]

Van knoppen naar aanraakscherm is even wennen, en je moet af en toe het scherm schoonmaken, maar verder prima te doen.
Andersom in mijn geval ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39
Ik gebruik een tap op het scherm om van pagine te wisselen nadat mn blader knopje een beetje gaar begint te raken. Die klikt nog maar heel zacht i.t.t. de andere knop (vorige) die ik nooit gebruik. Moet zeggen dat de knop wel al een hele hoop paginas heeft omgeslagen. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Pepper92 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:21:
[...]

Ik heb de switch gemaakt van een Aura naar een Libra Colour. Ik vind de knoppen verrassend fijn werken, maar gebruik meestal alsnog het scherm ivm de hoorbare klik en een slaper naast me ‘s avonds. En daar kan ik ook nog gewoon prima bij met de hand die de knop zijde vast heeft. Ook het grotere scherm bevalt goed.

Het contrast van de colour is wel echt minder. Ik ben wat (coloured) manga gaan lezen en daarmee heeft de color echt meerwaarde, maar puur voor gekleurde covers zou ik het niet doen.
Als ik de colour koop, zal ik wel eens een strip lezen, omdat het mogelijk is.

Maar twijfel nu nog aan colour of bw ;)
Ik denk toch voor de compactheid van de Clara te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 18-08-2024 11:28 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire

Als het de batterij is (ik neem aan dat het vaker dan een enkele keer voorkwam) zou je die voor een euro of 15 kunnen vervangen. Een nieuwe reader is veel beter en vooral sneller hoor, daar niet van. Maar ik geef het slechts in overweging.

De knoppen op een reader hoef je niet te gebruiken, touch werkt ook nog altijd. Sowieso is die ruimte goed voor het vasthouden.
Bij mijn Libra 1 en Sage werken ze niet ideaal, ze reageren soms niet en moet je 2x klikken. Dus gebruik ik vaak gewoon de touch er vlak naast. Maar dat is hopelijk inmiddels opgelost een jaar of 2 later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik mis nog altijd de knoppen van mijn Kindle Keyboard maar die maakten wel geen geluid. Touchscreen werkt prima maar de knoppen van de Kindle zaten net op de goede plek voor hoe ik het apparaat vasthield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Andersom is iets meer wennen in vasthouden. Je moet je grip aanpassen. Kijk of je het in een winkel kunt testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ik heb op mijn Pocketbook ook knoppen, gebruik ze zelden :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik ben vandaag even gaan testen.
De Libra valt voor mij sowieso af, vind hem te groot.

Nu dus nog steeds aan het twijfelen tussen de Clara BW en Colour.
Mij stoorde het scherm van de colour niet. Ja, ik zie de diagonale lijnen, maar was in de winkel niet storend.
Ik lees voornamelijk in het donker, dus blacklight staat altijd aan, daarmee denk ik dat de donkerheid ook niet storend gaat zijn.

Maar twijfel toch nog omdat de BW in zowat elke test er als beste uit komt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Dean Martin schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:44:
Ik ben vandaag even gaan testen.
De Libra valt voor mij sowieso af, vind hem te groot.

Nu dus nog steeds aan het twijfelen tussen de Clara BW en Colour.
Mij stoorde het scherm van de colour niet. Ja, ik zie de diagonale lijnen, maar was in de winkel niet storend.
Ik lees voornamelijk in het donker, dus blacklight staat altijd aan, daarmee denk ik dat de donkerheid ook niet storend gaat zijn.

Maar twijfel toch nog omdat de BW in zowat elke test er als beste uit komt.
Je bent nu zwart wit gewend, dus dat is zeker een goede keuze, en waarschijnlijk ook de goedkoopste (althans de adviesprijs is goedkoper). Dus tenzij je wil experimenteren is er geen logisch argument om de kleuren versie te kopen. Uiteraard kun je het dan alsnog doen vanuit een gevoelsperspectief, maar dat kunnen wij niet inschatten voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ben toch voor de Clara Colour gegaan. Gezien ik de scherpte/licht in de winkel prima vond. Ik vind het toch leuk om de covers in kleur te hebben :)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dean Martin schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:18:
Ben toch voor de Clara Colour gegaan. Gezien ik de scherpte/licht in de winkel prima vond. Ik vind het toch leuk om de covers in kleur te hebben :)
Na een half uur in gebruik toch geruild voor een BW. Het scherm is de praktijk toch echt te donker (voor mij).

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Dean Martin schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

Na een half uur in gebruik toch geruild voor een BW. Het scherm is de praktijk toch echt te donker (voor mij).
Told you. Ik heb zelf dus ook enige spijt van de colour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Pepper92 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:26:
[...]

Told you. Ik heb zelf dus ook enige spijt van de colour.
Ja, eigenwijs ;) In de winkel was het prima. Maar dat was onder felle verlichting. Zodra iets donkerder voor mij niet prettig.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Dean Martin schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 06:55:
[...]

Ja, eigenwijs ;) In de winkel was het prima. Maar dat was onder felle verlichting. Zodra iets donkerder voor mij niet prettig.
Misschien kun je een review schrijven bij de gekochte ereader, met al jouw gedegen onderzoek en praktijk ervaring kun je daar gelijk andere mensen mee helpen?
uitvoering: Kobo Clara BW Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:36:
[...]

Misschien kun je een review schrijven bij de gekochte ereader, met al jouw gedegen onderzoek en praktijk ervaring kun je daar gelijk andere mensen mee helpen?
uitvoering: Kobo Clara BW Zwart
Done voor de colour.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steven1987
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 00:54
Hopelijk kan hier iemand mij verder helpen. ben al enkele weken opzoek naar de juiste usb poort kobo n236 (Kobo Aura Edition 2 zegt google)
heb deze vraag neer gelegd bij Kobo zelf maar die helpen je niet verder. weet iemand om welk type nummer usb poort het gaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ha79Yu30lkxy-WGou4lw6u-9Q_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZyKnszg08PycDxOYVzfQ7rF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8Ejv_Sbz2qRjSi6tARK5hUMwIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62q6lwc3qTogFQW7FE04oJni.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 11:18
steven1987 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:12:
Hopelijk kan hier iemand mij verder helpen. ben al enkele weken opzoek naar de juiste usb poort kobo n236 (Kobo Aura Edition 2 zegt google)
heb deze vraag neer gelegd bij Kobo zelf maar die helpen je niet verder. weet iemand om welk type nummer usb poort het gaat?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is toch gewoon een micro-usb? https://www.conrad.nl/nl/...N18mPggUZ_mAaAhYqEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Dat dacht ik ook, tot ik op Ali dit zag.. Dus maar niet gereageerd toen :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkntMOff2JGaeKOltc0mAWnsJG0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vvfcIokOLcZaB4snFH1CjSya.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Ik zou gewoon even bij de lokale electronica zaak gaan snuffelen (mocht je die in de buurt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:41
Hallo, ik heb problemen met mijn Clara HD. Als deze uitgeschakeld is geweest, start deze niet goed op. Het lijkt er dan op dat het scherm stuk is.
Members only: afbeelding
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Na veel geprobeer, met een lader etc. krijg ik het apparaat uiteindelijk weer aan de praat. Dit gaat niet van harte en lijkt willekeurig te zijn.
Ik heb al geprobeerd de Clara naar fabrieksinstellingen te brengen en een oudere firmware te gebruiken. Beide hebben geen effect. Ik verdenk dat de accu te weinig spanning geeft om goed op de starten... heeft iemand dit eerder meegemaakt? of ideeën om dit op te lossen/testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daily.data.inj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Heeft iemand de sync naar Calibre-web EN de sync naar de officiële Kobo shop werkend?
Wat ik tegenkom is alleen de mogelijkheid om 1 api_endpoint in de Kobo reader conf bestand te hebben. Dus bij mij doet of alleen deCalibre-web sync het of de standaard Kobo shop sync.

In een aantal online beschrijvingen lees ik terug om in Calibre-web de "Proxy unknown requests to Kobo store" aan te zetten, deze staat bij mij aan maar zorgt niet voor de oplossing.

EDIT: na een herstart ofzo lijkt zowel de Calibre-web sync als downloads vanuit de Kobo shop te werken. Book covers vanuit de Kobo shop lijken nog niet te werken. Even kijken of dat gerelateerd is aan de image_host, image_url_quality_template en image_url_template settings.

[ Voor 23% gewijzigd door daily.data.inj op 31-08-2024 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:38
Stef012 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:43:
Hallo, ik heb problemen met mijn Clara HD. Als deze uitgeschakeld is geweest, start deze niet goed op. Het lijkt er dan op dat het scherm stuk is.
Ik vermoed dat het scherm defect is. Zodra er teveel druk op het scherm is uitgeoefend ziet het er hetzelfde uit. Heb dit ooit eerder gehad en toen zag het er net zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:41
sir_huxley schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:54:
[...]

Ik vermoed dat het scherm defect is. Zodra er teveel druk op het scherm is uitgeoefend ziet het er hetzelfde uit. Heb dit ooit eerder gehad en toen zag het er net zo uit.
Dat is balen, na veel proberen had ik hem gister weer aan de praat. Boekjes erop gezet, toen startte hij opnieuw op en zag het scherm er weer zo uit... Wordt dan toch een nieuwe denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39
Als het scherm het wel deed toen je de boeken er op zette, is deze niet stuk. Dan is de reader uitgevallen tijdens een full screen refresh.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven1987
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 00:54
@tinusterror helaas niet. er zijn een hoop verschillende types

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
chaoscontrol schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:34:
Als het scherm het wel deed toen je de boeken er op zette, is deze niet stuk. Dan is de reader uitgevallen tijdens een full screen refresh.
Dan is het scherm misschien niet stuk, maar ik zou wel zeggen dat de reader dan stuk is. In ieder geval de batterij. Dat zou namelijk ook verklaren waarom hij niet goed opstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:51
Stef012 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:43:

***members only***

Na veel geprobeer, met een lader etc. krijg ik het apparaat uiteindelijk weer aan de praat. Dit gaat niet van harte en lijkt willekeurig te zijn.
Ik heb al geprobeerd de Clara naar fabrieksinstellingen te brengen en een oudere firmware te gebruiken. Beide hebben geen effect. Ik verdenk dat de accu te weinig spanning geeft om goed op de starten... heeft iemand dit eerder meegemaakt? of ideeën om dit op te lossen/testen?
Nou bij mij thuis vorige week het zelfde probleem, ineens deed het scherm het maar half net als op de foto hier.
Er was niks mee gebeurd het was zomaar ineens, tot dat we er achter kwamen dat er iemand een koprol gemaakt had over de ereader. En een paar jaar geleden het zelfde gehad ook qua beeld, toen had iemand even met zijn ellenboog op het scherm geleund. Toen heb ik het scherm vervangen, maar dat kan vaak toch niet echt uit qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Binnenkort wil ik mijn vrouw verrassen met een nieuwe e-reader. Op dit moment heeft ze een Kobo Glo HD. Boeken koopt ze los op Bol.com en die worden vervolgens automatisch gesynchroniseerd met de e-reader. Ze maakt geen gebruik van een abonnement als Kobo Plus.

Weten jullie of deze koppeling met Bol.com, zonder abonnement, ook mogelijk blijft als ik aan haar een nieuwe Kobo Clara BW geef?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ja, je logt in met je bol account op de ereader,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Is een nieuwe libra 2 voor 70 euro een goede deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
Chrosser schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:46:
Zolang je goed op de schade let door het vallen van de vrachtwagen ;)
Normale prijs was 179-189.

• Hilliebillie
Chrosser schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:46:
Op zich een goede deal, maar of het uiteindelijk ook een slimme deal is???

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:20
Sommige ebooks bevatten illustraties. Om die goed te kunnen bekijken zou ik ze graag willen vergroten. Met mijn Kindle kon ik met twee vingers de afbeelding grootte wijzigen. Hoe dat met mijn Kobo Libra 2 moet weet ik niet. De helpdesk suggereert dat dat met de lettergrootte functie kan maar dat klopt niet. Iemand een idee?

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hilliebillie schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:29:
[...]

Op zich een goede deal, maar of het uiteindelijk ook een slimme deal is???
Deal uiteindelijk niet meer doorgegaan. Wat is wijs? Ik lees max 3 boeken per maand, maar meestal maar 1tje. Ik heb nog een oude kobo met een kobo plus abbo, maar de hele tijd doorgeven aan mijn vriendin is gewoon niet handig gebleken omdat we vaak ook op de zelfde tijdstippen lezen. klikken om te bladeren lijkt mij wel handig maar heb ik nog niet mee gewerkt. Gewoon inzetten op het meest courante model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:41
snarfl schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:18:
Sommige ebooks bevatten illustraties. Om die goed te kunnen bekijken zou ik ze graag willen vergroten. Met mijn Kindle kon ik met twee vingers de afbeelding grootte wijzigen. Hoe dat met mijn Kobo Libra 2 moet weet ik niet. De helpdesk suggereert dat dat met de lettergrootte functie kan maar dat klopt niet. Iemand een idee?
Met de juiste plugin (volgens mij KoboTouchExtended) kan je een epub converteren naar een kepub in Calibre. Als je in een kepub file op je Kobo op een plaatje klikt ga je naar een image viewer en kan je inzoomen. Ik heb dit voor mijn Kobo Libra Colour voor een aantal epubs gedaan en hoewel het een extra stap is werkt het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:38
Chrosser schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:16:
[...]

Deal uiteindelijk niet meer doorgegaan. Wat is wijs? Ik lees max 3 boeken per maand, maar meestal maar 1tje. Ik heb nog een oude kobo met een kobo plus abbo, maar de hele tijd doorgeven aan mijn vriendin is gewoon niet handig gebleken omdat we vaak ook op de zelfde tijdstippen lezen. klikken om te bladeren lijkt mij wel handig maar heb ik nog niet mee gewerkt. Gewoon inzetten op het meest courante model?
Je kunt hetzelfde bol plus account op meerdere readers actief hebben. Ik zie het probleem niet zo. Koop of een goede gebruikte 2de hands kobo of een nieuwe voor €139,-
(eender welke kobo biedt dezelfde ervaring, ofschoon ik voor een nieuwe zou gaan gezien die water dicht is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:20
Thy... schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:22:
[...]

Met de juiste plugin (volgens mij KoboTouchExtended) kan je een epub converteren naar een kepub in Calibre. Als je in een kepub file op je Kobo op een plaatje klikt ga je naar een image viewer en kan je inzoomen. Ik heb dit voor mijn Kobo Libra Colour voor een aantal epubs gedaan en hoewel het een extra stap is werkt het wel goed.
Heel erg bedankt voor de tip! Ik ben een biografie aan het lezen met stambomen en familiefoto's en miste een boel op mijn Libra 2
_/-\o_ Nu niet meer! Geweldig, dank je wel!
Bijkomend voordeel: de afbeeldingen worden standaard op maximale grootte getoond, vergroten hoeft dan vaak niet eens meer :*)

[ Voor 8% gewijzigd door snarfl op 15-09-2024 23:07 ]

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:32
Prime days komen er weer aan. Volgens mij zitten de kindle Paperwhite en de Kobo clara BW bij elkaar in de buurt qua specs en prijzen.

Is er een algemene consensus welke een goede / beste koop zou zijn?

Ben weer flink aan het lezen geslagen de afgelopen maanden en een stuk of 8-9 boeken uit op mijn ipad. Staan er nog veel op het lijstje die ik wil lezen, dus wil wel overstappen naar een ereader qua formaat / gewicht en rustiger scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
Odysseus87 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:22:
Prime days komen er weer aan. Volgens mij zitten de kindle Paperwhite en de Kobo clara BW bij elkaar in de buurt qua specs en prijzen.

Is er een algemene consensus welke een goede / beste koop zou zijn?

Ben weer flink aan het lezen geslagen de afgelopen maanden en een stuk of 8-9 boeken uit op mijn ipad. Staan er nog veel op het lijstje die ik wil lezen, dus wil wel overstappen naar een ereader qua formaat / gewicht en rustiger scherm.
Als je googlet op "kindle Paperwhite vs Kobo clara BW" krijg je een hoop vergelijkende resultaten, zowel in tekst als youtube. Daarmee kan je (ook) je eigen mening vormen in plaats van de voor/tegens van anderen (je zit in het Kobo topic dus je kan de richting misschien voorspellen)

[ Voor 10% gewijzigd door WaterFire op 24-09-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nu ook een Boox Go 6 liggen met Carta 1300-screen, mooi eens vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:32
CLB schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

Nu ook een Boox Go 6 liggen met Carta 1300-screen, mooi eens vergelijken :)
en? Wat vind je van die 2 naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nog te weinig kunnen bekijken om een goed oordeel te vellen, kom ik op terug!

Plastic is wat vingerafdrukgevoelig en het scherm ligt niet verlaagd in de behuizing, dat valt direct op. Tevens is het een pure Android-device, dat zie je al tijdens de set-up, maar ook als je 'm aan je computer hangt. Voor de rest kent 'ie veel mogelijkheden en extra's. Zo is er een calculator-app aanwezig, maar kun je er ook foto's mee bekijken of muziek mee afspelen (via bluetooth). Op leesgebied moet ik er echt nog verder induiken, on it! ;)

[ Voor 74% gewijzigd door CLB op 13-10-2024 20:53 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 71 Laatste