Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:00:
@CLB Ik heb even een gifje gemaakt van de twee achterkanten.
De plaatsing van de powerbutton lijkt vrijwel overeen te komen.
Appreciated en slim!
Gewoon een Clara 2E-cover besteld, houd jullie op de hoogte :)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 15-04-2024 16:55 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:00:
@CLB
Ik heb even een gifje gemaakt van de twee achterkanten. De plaatsing van de powerbutton lijkt vrijwel overeen te komen.
[Afbeelding]
Mooi gedaan, zou je hem transparant kunnen maken en de powerbutton eruit laten springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:27

Eerste reviews druppelen binnen.

Ik twijfel nog tussen de Clara Colour en de Libra Colour. Met name de grootte. Mijn vrouw heeft nu een Clara HD, maar die vind ik best klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FastForwardNL schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:59:
[YouTube: Kobo Libra Colour REVIEW: The King of E-Readers?!]
Eerste reviews druppelen binnen.

Ik twijfel nog tussen de Clara Colour en de Libra Colour. Met name de grootte. Mijn vrouw heeft nu een Clara HD, maar die vind ik best klein.
Dat scherm ziet er bijzonder goed uit! Benieuwd wat t met de accuduur doet op de lange termijn in de praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
FastForwardNL schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:59:
De Libra heeft dan ook een stukje gigantische bezel...
Lijkt mij ook leuk 7 inch, maar fysieke knoppen hoef ik dan weer echt niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:17
CLB schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:59:
[...]

Die bezel zorgt wel voor fijn vast houden 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:18
CLB schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:59:
[...]

Ik vind die knoppen juist heerlijk op de Libra. Los van het feit dat het veel fijner vasthoudt met die bezel, navigeert het ook veel fijner dan enkel touchscreen IMO. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:19
Brilsmurfffje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:07:
[...]

Dat scherm ziet er bijzonder goed uit! Benieuwd wat t met de accuduur doet op de lange termijn in de praktijk
Helaas laat de review zien dat vanwege het slechte contrast van het scherm (grijze letters op een grijze achtergrond, in tegenstelling tot z/w schermen die zwarte letters op een witte achtergrond hebben) altijd het backlight aan moet staan. Dus dat is wel een groot nadeel ten opzichte van z/w schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 14:57
Of-Aaargh schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:30:
[...]
Dus dat is wel een groot nadeel ten opzichte van z/w schermen.
Ik vind dat "groot nadeel" niet een nadeel. Het hangt er helemaal vanaf waar en hoe je de reader gebruikt. Als je anders nooit de sidelight aan zou doen, ja, dan zou het een "groot" nadeel kunnen zijn, maar als je hem toch altijd aan hebt staan (omdat je meestal in een wat donkerdere kamer leest) is het zelfs helemaal niet van toepassing.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:00:
[...]

Ik vind dat "groot nadeel" niet een nadeel. Het hangt er helemaal vanaf waar en hoe je de reader gebruikt. Als je anders nooit de sidelight aan zou doen, ja, dan zou het een "groot" nadeel kunnen zijn, maar als je hem toch altijd aan hebt staan (omdat je meestal in een wat donkerdere kamer leest) is het zelfs helemaal niet van toepassing.
Je slaat de spijker op zijn kop hier, hoe gebruik je het, of hoe wil je het gebruiken.
Er is een reden dat beide modellen (kleur en B/W) uitkomen op dit moment. Lees je alleen in bed, of ook op het strand?
Ik zou op dit moment alleen kleur aanraden omdat je het ergens voor nodig hebt, of omdat je het gewoon wil ervaren als gadgetliefhebber.
Voor recreatief boeken lezen is de noodzaak er totaal niet, loop de boekhandel binnen en buiten de kaft zijn er weinig tot geen gewone leesboeken met kleur in hun tekst. Dus dan kun je beter het geld uitsparen en de traditionele B/W versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Roos79 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:01:
Die bezel zorgt wel voor fijn vast houden 😊
Dat klopt vast zeker, maar voor extra schermoppervlakte is het maar een kleine plus...

Ik ben wel hyped, ook omdat je weken moet wachten, voordat ze uitgeleverd worden. Is de Colour toch niks, dan is de keuze makkelijk: switchen naar Clara BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 14:45
gerrit94 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:01:
Iemand op Reddit heeft de Libra eerder ontvangen. Het kleurenscherm lijkt wel een heftig contrastverschil te zijn.

[Afbeelding]
Ik vind dit een beetje vaag, voor hetzelfde geld staat links het licht op 0% en rechts op 100%
Zie bijgevoegde foto van mijn e-readers links op 0% en rechts op 100%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQ4s2w0u0EU2_Jfu-SjUTU_K3xY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMiLaEccfSasoVLWiVfaGvW3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 14:45
Kobo kennende zul je echt een nieuw hoesje moeten aanschaffen. Die mm's verschil maken echt uit, kijk maar hoe strak de e-reader in het hoesje zit, je krijgt 'm er bijna niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Over de Libra Colour ben ik stiekem wel enthousiast. Niet zo zeer voor het kleurenscherm maar wel voor de mogelijkheid tot notities nemen en de fysieke knoppen. Ik wil al een tijdje stiekem experimenteren met nota's nemen op een e-ink scherm maar de dedicated oplossingen zijn altijd zo duur. Als ik dat kan combineren met een e-reader dan is de kost misschien nog wel te verantwoorden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

EDIT: En nog een hands-on, waarbij de backlight grotendeels juist uitstaat, ziet er prima uit:

[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 20-04-2024 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
Ik las op reddit dat een Libra 2 case past om een Libra Colour. Enkel de USB poort zit niet op de juiste plek.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Ik hoop dat ik er deze week ergens 1 kan kopen, i.v.m. vakantie.

[ Voor 11% gewijzigd door FastForwardNL op 21-04-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 08:57
FastForwardNL schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:52:
Ik las op reddit dat een Libra 2 case past om een Libra Colour. Enkel de USB poort zit niet op de juiste plek.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Als ik de unboxing in het topic hierboven bekijk vraag ik me af waarom men nog een cover zou willen hebben. Een sleeve lijkt me dan veel mooier, want dan heb je gewoon de reader zelf in handen in plaats van een dikkere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
WaterFire schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:15:
[...]

Als ik de unboxing in het topic hierboven bekijk vraag ik me af waarom men nog een cover zou willen hebben. Een sleeve lijkt me dan veel mooier, want dan heb je gewoon de reader zelf in handen in plaats van een dikkere versie?
Hangt van gebruik af, of het nu voor extra grip is, om niet van de bank leuning af te glijden, stuiter bescherming, bookcover met automatische slaapstand, lekkerder in de hand liggen, zuinigheid op het product, redenen te over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik ben niet van plan om er een hoes omheen te doen. Het neemt veel weg van de sterke punten namelijk de handzaamheid en gewicht. Van zichzelf is het watervast en is het geen glazen telefoonscherm wat snel breekt. Repareren is ook makkelijk. Ik doe wel een popsocket op de achterkant voor lezen in bed en op het strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
FastForwardNL schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:52:
Lastig denk ivm uitlevering vanaf 30-04... Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
CLB schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:08:
[...]

Lastig denk ivm uitlevering vanaf 30-04... Fingers crossed.
Heb wel vaker iets eerder mee gekregen bij een lokale winkel hier. Dus ga het gewoon proberen..

Ga geen oude versie meer kopen voor de reguliere prijzen (2E of Libra 2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zo, nu ben ik wel klaar met filmpjes, kom maar op met dat ding:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik snap niet dat al die reviewers zo enthousiast zijn over de kleuren-Kobos, alsof het zo revolutionair is. Pocketbook heeft precies hetzelfde kleurenscherm (Kaleido 3) al sinds 2020 of zo in hun kleuren-ereaders.
Het is niet voor niets dat die kleuren-ereaders niet zo goed lopen. Het grote nadeel is dat de leeservaring met het lezen van 'gewone' boeken in zwart/wit slechter is, vanwege het veel slechtere contrast (grijze letters op een grijze achtergrond, in plaats van zwarte letters op een witte achtergrond op een z/w ereader).
Officiele pen-support op een ereader onder de 230 euro is wel mooi. Kom maar op met die nieuwe z/w Libra met pen support voor 199 euro!

[ Voor 5% gewijzigd door Of-Aaargh op 22-04-2024 07:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
Of-Aaargh schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:26:
Ik snap niet dat al die reviewers zo enthousiast zijn over de kleuren-Kobos,
Heel simpel, die gasten verdienen hun geld met het plaatsen van reviews, dus elk haakje dat ze kunnen pakken om meer views te krijgen doen ze. En ja bij andere merken zijn er al kleuren eReaders, maar bij Kobo nog niet, dus voor Kobo is het ook gewoon marketing om de verkoop te stuwen, en ik heb de indruk dat ze aardig wat media en daarmee mensen weten te bereiken, maar ze hebben niet voor niets gelijk Z/W en kleurenmodellen gelanceerd. Zo is er voor ieder wat wils.

Persoonlijk hoop ik op recordverkopen van de kleurenmodellen, zodat er meer focus op komt en de kwaliteit omhoog gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Reviewmodellen worden ook hier uitgeleverd... en wij maar wachten :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM-braESJVVVyE_AE7Z92Rs-Gw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vrkD0YntPbortSUlJMlmMCUE.jpg?f=user_large

Kobo Libra Colour

Kobo Libra Colour

Kobo Libra Colour

[ Voor 53% gewijzigd door CLB op 24-04-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De thumbnails geven wel een erg raar effect. Als je de foto's op ware grootte opent dan zie je dat het scherm wel een soort screendoor effect geeft wat ik niet gewoon ben van andere apparaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Combinatie van lage resolutie waarin het scherm dan functioneert en maken van een (te scherpe) foto?

En nog wat foto's kunnen bemachtigen van de Kobo Libra Colour naast de Libra 2:

Met backlight volledig uit:
Kobo Libra 2 vs Kobo Libra Colour - 0% backlight

Met backlight volledig aan, geen weet of kleurtemperatuur hetzelfde stond bij beide readers:
Kobo Libra 2 vs Kobo Libra Colour - 100% backlight

Kobo Libra 2 vs Kobo Libra Colour - 100% backlight

[ Voor 83% gewijzigd door CLB op 24-04-2024 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
CLB schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:39:
Combinatie van lage resolutie waarin het scherm dan functioneert en maken van een (te scherpe) foto?

En nog wat foto's kunnen bemachtigen van de Kobo Libra Colour naast de Libra 2:

Met backlight volledig uit:
[Afbeelding: Kobo Libra 2 vs Kobo Libra Colour - 0% backlight]

Met backlight volledig aan, geen weet of kleurtemperatuur hetzelfde stond bij beide readers:
[Afbeelding: Kobo Libra 2 vs Kobo Libra Colour - 100% backlight]

[Afbeelding: Kobo Libra 2 vs Kobo Libra Colour - 100% backlight]
Ik ben nog niet overtuigd. Wil hem eerst in het echt zien. Behoorlijk verschil te zien.

Wil sowieso een nieuw model i.v.m. waterdichtheid en repareerbaarheid. Maar welke moet ik nog bepalen. Ik neig naar de Clara BW. Al is kleur natuurlijk leuk. Meeste boeken die ik lees zijn toch zwart wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
FastForwardNL schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:19:
[...]

Ik ben nog niet overtuigd. Wil hem eerst in het echt zien. Behoorlijk verschil te zien.

Wil sowieso een nieuw model i.v.m. waterdichtheid en repareerbaarheid. Maar welke moet ik nog bepalen. Ik neig naar de Clara BW. Al is kleur natuurlijk leuk. Meeste boeken die ik lees zijn toch zwart wit.
Ik twijfel ook nog hard. Kleuren zijn leuk voor de covers maar als dat te hard ten koste gaat van de leesbaarheid van tekst dan is het niet nodig. Dan rest enkel nog de mogelijkheid om nota's te nemen op de Libra Colour... Twijfels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 08:57
Admiral Freebee schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:14:
[...]

Ik twijfel ook nog hard. Kleuren zijn leuk voor de covers maar als dat te hard ten koste gaat van de leesbaarheid van tekst dan is het niet nodig. Dan rest enkel nog de mogelijkheid om nota's te nemen op de Libra Colour... Twijfels!
Hij is alweer wat ouder, maar note taking op de Sage was/is drama. Dus ik zou zeker eerst onafhankelijke reviews bekijken die dat laten zien. Ik denk niet dat de software opeens grote stappen heeft gemaakt in een goedkoper model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik verwacht dat er ook snel een geüpdatede versie van de Libra komt, met z/w scherm, met ook officiële kobo/Surface pen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 16:09
Mijn Clara bw bij bol in bestelling, benieuwd of hij iets eerder komt dan de 30e.. het is maar een ereader maar ik kan niet wachten 😊😊 nu nog de Kobo glo maar merk dat het lezen in de avond wat "onrustig" is.. waarschijnlijk door het wat verouderde scherm. Ook getwijfeld over de kleuren variant maar ik zal er geen notities of wat dan ook op maken.. daarom gekozen voor de bw versie. Boek cover in kleur is "leuk voor een paar seconden" maar als het zoals het er nu uitziet ten koste gaat van het contrast tijdens het lezen..nah. wie weet over een paar jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
FastForwardNL schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:19:
Meeste boeken die ik lees zijn toch zwart wit.
Hier ook, maar we zijn niet voor niets Tweakers >:)
In die paar foto's of filmpjes die er nu beschikbaar zijn, vind ik alles prima te lezen eerlijk gezegd.
Leg je apparaten direct naast elkaar, ja dan ziet iedereen verschil, heb je maar één apparaat in handen...

Ik vraag het me af :)
WaterFire schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:06:
Dus ik zou zeker eerst onafhankelijke reviews bekijken die dat laten zien.
Ik denk niet dat de software opeens grote stappen heeft gemaakt in een goedkoper model.
De content die nu beschikbaar is, laat toch al goed zien hoe snel, rap en secuur dat werkt toch?
Richard89 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:38:
Mijn Clara bw bij bol in bestelling, benieuwd of hij iets eerder komt dan de 30e.. het is maar een ereader maar ik kan niet wachten 😊😊 [...] Ook getwijfeld over de kleuren variant maar ik zal er geen notities of wat dan ook op maken.. daarom gekozen voor de bw versie. Boek cover in kleur is "leuk voor een paar seconden" maar als het zoals het er nu uitziet ten koste gaat van het contrast tijdens het lezen..nah. wie weet over een paar jaar.
Haha leuk wel heh, dat wachten op uitlevering. Veelal bestel je wat en heb je het de volgende dag in huis, hier ook wel excited inderdaad. Met de Clara's kun je geen notities maken, dus die keuze is snel gemaakt ;)
Bij m'n oude Clara HD had ik de backlight altijd en overal op 1% staan, vooral handig voor in het donker.

Ben ook benieuwd hoe dat is bij de Clara Colour inderdaad, maar ik denk dat het allemaal wel meevalt eerlijk gezegd. Mocht het echt tegenvallen en de backlight altijd een stuk hoger aan moeten staan, wat de batterij weer draint, dan switch ik ook naar de Clara BW. Dan hebben we toch mooi waterdichtheid en usb-c :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:52
Hier een duidelijke vergelijking van de libra colour, libra 2 and kindle paperwhite

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:48
Heb nu de Clara de eerste. Is het verschil met lezen weg groot als je naar een libra2 gaat? Of is de Clara 2 al een goede upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 15:49
gupfishy schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:40:
Heb nu de Clara de eerste. Is het verschil met lezen weg groot als je naar een libra2 gaat? Of is de Clara 2 al een goede upgrade?
Ik heb verschillende e-readers gehad, waaronder dus ook redelijk oude. En eerlijk gezegd leest alles prima. Maar persoonlijk vind ik het formaat van de Libra ideaal en is het "handvat" met de knoppen erg fijn, evenals backlight + comfort lighting.

Dus als je tevreden bent met het formaat van de Clara, waarom zou je dan überhaupt overstappen naar een 2 of Libra? Is er iets dat je mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Hij is wat ouder aan het raken. Soms moeite met opstarten. En soms denk ik dat het beeld scherper kan. Vandaar eventueel de Libra. Hogere resolutie. Al.is de nieuwe Clara die komt ook al wat scherper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
gupfishy schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:45:
Hij is wat ouder aan het raken. Soms moeite met opstarten. En soms denk ik dat het beeld scherper kan. Vandaar eventueel de Libra. Hogere resolutie. Al.is de nieuwe Clara die komt ook al wat scherper
Dan zou ik gewoon even in een winkel gaan kijken. Kun je ze naast elkaar houden.
Ik ben erg tevreden over de Libra 2, maar de Clara 2 was voor mij ook prima geweest denk ik. Het zal met name gaan om formaat (is persoonlijk) en budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ook groter scherm, dus zelfde pixeldichtheid... dus niet scherper.
En welke Clara heb je nu dan, de Clara HD bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Heb nu de Clara hd ja. Die met usb mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Die had ik ook en ik stap nu over naar de Clara Colour... Mij bevalt dat formaat uitstekend, maar een kleurenscherm, USB C, waterdichtheid en meer opslag is altijd leuk.

Wat Barry zegt, bevalt de grootte, dan weer een Clara? Colour dan of de BW-versie. Wat bedoel je met 'Clara 2'? Je hebt een Clara 2E inmiddels en de Clara Colour en Clara BW komen eraan volgende week.

Mag het wat groter dan is de Libra 2 / Colour een idee. Dat scherm is echter maar een inch groter, dus qua lees oppervlakte valt dat wel mee ten opzichte van de Clara's met hun 6 inch-scherm. En zoals gezegd is dat scherm niet scherper dan van de Clara's. Verschil tussen Clara HD en Clara Colour / BW zijn er qua resolutie ook niet trouwens.

Wil je nog groter, dan kom je uit bij andere modellen / merken.

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 27-04-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Ik twijfel echt niet op basis van die plaatjes: Mijn e-reader gebruik ik voor lezen van boeken, bijna altijd zwart-wit. En toevallig lees ik nu een boek die van website is gehaald met gekleurde tekst soms, waarbij kleurenscherm best handig zou zijn. Maar zo'n drop in contrast wordt het echt niet voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Vooralsnog lijkt dat me allemaal wat overdreven. Ja ik zie ook verschil als ik twee apparaten naast elkaar zie met verschillende type schermen. Collega van me heeft een Libra 2 en Libra Colour om te testen en die leest echt veel. Die heeft nergens last van qua contrast liet ze weten. Veel reviews benoemen het ook, maar vinden het zeker geen reden om een Colour-versie links te laten liggen, want ook zwartwitcontent leest daarop prima. Ieder zn ding gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb nog wat nagezocht, en dan lees ik dat er gesteld wordt dat als je je achtergrond verlichting maar hoog genoeg zet (sommige zeggen 20-30%, andere 80%) je geen verschil merkt. En zoals je zegt, ieder zijn ding, maar ik heb geen e-reader om alsnog met achtergrond verlichting te lezen. Of nou ja, op bed wel, en ik ben te lui de verlichting aan/uit te zetten, dus hij staat permanent aan. Op 2%. Maar schijnbaar hebben veel mensen hun achtergrondverlichting permanent veel hoger staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hier op 1% ook altijd, we zullen het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 08:22
Wacht alvast op jullie 1e ervaringen met deze nieuwe toestellen voor ik eentje bestel, :)

Kobo libra colour besteld, zal wel meer dan ok zijn voor mijn behoeften :D

[ Voor 30% gewijzigd door katerke op 29-04-2024 09:41 ]

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Vond deze review nog erg fijn om naar te kijken, ook wat extra uitleg over de schermlagen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
bij bol staan ze nu op vandaag besteld, morgen in huis.. ben benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Richard89 schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:04:
bij bol staan ze nu op vandaag besteld, morgen in huis.. ben benieuwd :-)
Ik ook 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Yes uitlevering vanaf 30-04, dus we zullen morgen wel wat eerste ervaringen lezen van Tweakers hier...
Ik hoop dat 'ie thuis wordt geleverd, ben 's avonds pas terug vanwege werk, maar dat komt vast goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Hier de track n trace ontvangen, er staat bij "hij past door de brievenbus, je hoeft er niet voor thuis te blijven".. hoop maar dat hij zacht terecht komt, want net morgen niemand thuis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Net besteld bij bol en ook de track & trace binnen voor morgen 🎊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
CLB schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:12:
Ik zie twee totaal andere apparaten?

Zouden cases van de Clara 2E ook passen om de Clara Colour...?
112,05 x 159,02 x 8,66 mm vs 112 x 160 x 9,2 mm.
Dus dat geloof ik wel, maar de plek van de powerbutton, zelfde of niet?
Het lijkt erop dat de hoes wel past, maar USB poort is verschoven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSJa3CAetfiU6QmV6syGjSJYqks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzrsIxksKxAqjfrTYO47qRjT.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd naar jullie ervaringen vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 08:06

Aiii

何これ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Emq7gqwzT96WUQlLgh3OegDWgMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWQ8Zi20f2ceaRLdN1iCjkvC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KOzomHPucu_wy4rAXo2_UtqGwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKTHG8f9ajmHa9lbcsG5LEtr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tipex
De mijne (Libra) is binnen en na alle negatieve geluiden valt het me 100% mee. Buiten, niet in direct zonlicht en al het licht uit is het prima leesbaar en ook het screendoor zie ik niet echt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hjSELGP_q2h5qyJv1tIrv6yP00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YE3vkdr6FbW9HLs34li8Adj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door tipex op 30-04-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-08 19:00
Toevallig ook al ervaring met het notities maken? (wat is de latency, het gevoel van schrijven, integratie met andere apps?)
Ik weet wel dat de pen apart gekocht moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Ik heb zelf geen pen besteld, notities heb ik verder geen interesse in. Dacht gelezen te hebben dat de pen van de Elissa die ik nog wel ergens heb niet ondersteund werd. De kobotouch plug-in van calibre snapt de laatste firmware voor de color nog niet maar door in de settings van de plug-in aan te geven dat hij toekomstige firmware moet ondersteunen gaat het wel goed, er wordt nu gesynchroniseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ligt nu aan de oplader, dus wat eerste shots:
Kobo Clara Colour

Kobo Clara Colour

Kobo Clara Colour

Kobo Clara Colour

Kobo Clara Colour

Kobo Clara Colour

Kobo Clara Colour

Kobo Clara Colour

Kobo Clara Colour

Kobo Clara Colour

Kobo Clara Colour
FastForwardNL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:26:
Het lijkt erop dat de hoes wel past, maar USB poort is verschoven.
Slim van Kobo, past inderdaad goed, alleen niet bij de USB-poort...
Dat wordt retourneren of iemand vinden met een 2E die interesse heeft (en op zoek naar een nieuwe) :+
Kobo Clara 2E-case om Clara Colour

Kobo Clara 2E-case om Clara Colour

EDIT: Ook een fijne review weer:

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 30-04-2024 23:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik heb de Clara BW ontvangen en kom van de Sony PRS-T2 af. Mijn eerste indruk is dat alles echt verbazingwekkend snel werkt. Het schermtoetsenbord is gewoon bruikbaar en het vliegt door menu's heen. Paginaverversing staat op het maximum van tien pagina's en er is geen enkele retentie te zien.

Wat ik nog nergens voorbij heb zien komen, en ik weet niet of het een nieuwe functie is van deze generatie, is 'ouderlijk toezicht'. Als je dit inschakelt verdwijnen alle aanbevelingen, de webbrowser en de store. Je houdt dus alleen Mijn Boeken en Instellingen over. Handig voor iedereen die toch gaat sideloaden.

Nog een extra tip: zorg ervoor dat je de ereader veilig verwijderd door het in het systeemvak te ontkoppelen. Ik heb meer dan tien keer de ereader er gewoon uit getrokken om alle Calibre instellingen goed te zetten en kreeg na een tijdje een database error en toen herkende mijn computer het apparaat niet meer. Fabrieksinstellingen hersteld en nu werkt alles weer, maar ik heb mijn lesje geleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door gerrit94 op 01-05-2024 11:29 . Reden: Zinsstructuur en aanvullende info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Vergelijking van de nieuwe Kobo Clara Colour met de 'oude' Clara 2E.
Wat opvalt (naast het inmiddels bekende veel slechtere contrast van het scherm van de Colour) is dat de interface en het bladeren door de pagina's van de Colour zo te zien helemaal niet sneller is, ondanks dat er een andere CPU in zit ('Dual 2,0 GHz' vs '1,0 Ghz').

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Eerste ervaringen na paar uurtjes lezen...
Dat kleurenscherm is net alsof ik het al jaren heb. Ziet er leuk uit voor de covers en instellingenmenu's, meer ook niet, maar dat is precies goed voor mijn gebruik. Heb geen last van minder contrast, maar misschien komt dat ook omdat mijn Clara HD al drie weken geleden verkocht is en ik ze dus ook niet naast elkaar kan leggen.

Had de helderheid van het scherm standaard altijd op 1 procent staan en dat staat het nu nog steeds. Daarbij de opmerking dat ik vooral lees in het donker, niet overdag op de bank ofzo, dus dan zou het misschien wat omhoog geschroefd moeten worden. Fijne bijkomstigheid is dat het apparaatje echt wel stukje sneller is. Door instellingen bladeren gaat vlotter, toetsenbord gebruiken gaat wat sneller, komt rapper uit slaapstand, pagina's omslaan gaat instant. Al met al ga ik hier heel blij mee zijn aankomende tig jaar, nieuwe hoes komt eraan ook!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:41
Eergisteren de kobo libra colour gekocht. Lees veel over het verschil in contrast. Maar ben zelf aangenaam verrast hoe rustig het nieuwe scherm voor mijn ogen is. Ik krijg er minder moeie ogen van na uren lezen tov mijn pocketbook inkpad 4.
Markeren met verschillende kleuren van stukken tekst is ook wel heel handig. Verder is de snelheid van de interface wel heel aangenaam snel geworden.
Zeer tevreden dus over het kleurenscherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVwQ55Z3TJkSKiHwYiAS9Gwa3-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjAGhLgsJDS95eWPPltsz92g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZU_ckTE0GLgIcs5djIPd-O8hyMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkgHb5lM0HgeseH8GfRIVXTM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXnU5XKehnv5KCsX-zxfWXNqipE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFA6yb2HNddnBUgBuBtTP3Ka.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door krotwijk op 02-05-2024 18:26 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Of-Aaargh schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:39:
Vergelijking van de nieuwe Kobo Clara Colour met de 'oude' Clara 2E.
Wat opvalt (naast het inmiddels bekende veel slechtere contrast van het scherm van de Colour) is dat de interface en het bladeren door de pagina's van de Colour zo te zien helemaal niet sneller is, ondanks dat er een andere CPU in zit ('Dual 2,0 GHz' vs '1,0 Ghz').
Dat is nu het probleem: vergelijken... Als het leesbaar is en de letters scherp, is het goed toch? Boeken hebben ook andere kleuren papier. Hoe minimaal ook.

Ik hoef geen update van m'n Libra 2 nu, maar anders zou ik de kleuren gimmick prima nemen boven contrast, als daar snelheid tegenover staat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Vergelijken is altijd zinvol! Want nu weet je dat de nieuwe Kobo's geen grote verbeteringen met zich meebrengen. Al die gesponsorde Youtube-reviewers die zeggen hoe hoeveel snappier de nieuwe Kobo's met de snellere 2,0 Ghz aanvoelen kun je met een korrel zout nemen, want het daadwerkelijk verschil in snelheid is miniem of zelfs afwezig wanneer je ze naast een twee generaties ouder model legt.
De laatste grote 'revolutie' was toen een aantal jaren geleden de fabrikanten van ereaders ein-de-lijk begonnen over te stappen van Micro-USB naar USB-C. De nieuwere processor, en de Kaleido 3 kleurenschermen (die overigens al jaren bij andere merken bestaan) zijn dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-09 16:03

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Voor wie dus niet maalt om een kleurtje biedt deze nieuwe dus niet eens zoveel meer?

Ik ben wel zo'n lezer (ook op de 1%) die uitgebreid de annotatiefuncties gebruikt, maar dat hoeft niet in kleur, het belangrijkste is dat de reader er niet op blijft 'hangen', zoals bij een grote, zelfgemaakte ePub soms gebeurt.

Nou ja, mijn Clara doet het door de hier gegeven oplaadtip weer prima, dus die mag nog even blijven. Moet wel op zoek naar een ander hoesje, want het huidige begint door dagelijks gebruik uit elkaar te vallen. (Een meelezende kat helpt ook niet, want blijkbaar moet ook het hoesje veel kopjes krijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Dat is nu het probleem: vergelijken... Als het leesbaar is en de letters scherp, is het goed toch? Boeken hebben ook andere kleuren papier. Hoe minimaal ook.

Ik hoef geen update van m'n Libra 2 nu, maar anders zou ik de kleuren gimmick prima nemen boven contrast, als daar snelheid tegenover staat...
Je kan dan hetzelfde stellen over welke nou net wat scherper is, als het leesbaar is, is het toch goed? Boeken hebben ook verschillende drukkwaliteit. En wat retentie is toch ook niet einde van de wereld? En traag met pagina's omslaan? Wen je ook aan door hem op tijd te laten beginnen met omslaan.

Mij lijkt vergelijken heel erg zinvol als je een keuze moet maken welke je wil kopen (hell of je een nieuwe wil kopen, als je er al eentje hebt).

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 03-05-2024 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 07:04:
Vergelijken is altijd zinvol! Want nu weet je dat de nieuwe Kobo's geen grote verbeteringen met zich meebrengen. Al die gesponsorde Youtube-reviewers die zeggen hoe hoeveel snappier de nieuwe Kobo's met de snellere 2,0 Ghz aanvoelen kun je met een korrel zout nemen, want het daadwerkelijk verschil in snelheid is miniem of zelfs afwezig wanneer je ze naast een twee generaties ouder model legt.
En dat baseer jij weer op een hele video die je hebt gevonden op YouTube? Het zou natuurlijk wel fijn zijn als men pretendeert 'dat het snappier is', om dat ook goed te laten zien. Maar als we dan gaan 'vergelijken' zijn er natuurlijk nog wel heel wat vragen te beantwoorden: hoe is de accustatus van beide ereaders, hoeveel boeken staan erop, zijn ze net opgestart of draaien er andere achtergrondprocessen op de verschillende ereaders, hoe staat het met de connectiviteitsinstellingen, staan ze op dezelfde instellingen qua lettertype, grootte, ververs- functie voor het scherm enzovoort.

Het maakt uiteraard ook niet uit, iedereen is anders en heeft z'n eigen bronnen of baseert z'n meningen op andere informatie. Dat een 2.0GHz-cpu per se sneller is dan een 1.0GHz-cpu is natuurlijk zeker niet waar, maar als ikzelf video's bekijk van de annotatiefunctie op de Libra 2 Colour dan werkt dat gewoon bijna realtime, weet niet hoe dat bij oudere modellen was, maar volgens mij niet zo? Heb zelf ook weinig vergelijkingsmateriaal (meer), maar mijn Clara HD was wel echt wat trager dan de Clara Colour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Gaan we nu oude zwart wit ereaders afzetten tegen de nieuwe kleuren modellen, en daarbij de nieuwe zwart wit modellen vergeten?

Voor mij is het heel simpel, ben je toe aan vervanging, of wil je iets anders, zet dan de meerprijs van de kleuren versie af tegen de prijs van de zwart wit versie, en vergelijk die twee met elkaar.
Helaas heb ik nog geen benchmarks gezien, dus of de 2Ghz processor in de kleurenversie het beter of slechter doet dan de 1Ghz versie in de B/W versie, is onbekent. Net zoals hoe de accuduur zich verhoud tot elkaar.
Ga ik stom redeneren, dan verwacht ik dat de kleuren versie de extra rekenkracht nodig heeft vanwege de kleuren, en dat kan dan ook invloed hebben op de accuduur. De vraag is dan of het kleurenscherm zuiniger is of niet versus het B/W scherm want dat is het andere verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
CLB schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:14:
[...]

En dat baseer jij weer op een hele video die je hebt gevonden op YouTube?
Ja, dat is ook wat ik schreef, het is de interpretatie van wat ik zie op één video. Mag dat niet dan? Ik vond het interessant omdat er nog maar weinig 1 op 1 vergelijkingen zijn met de oudere Kobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
Ik heb een Sage en hoop voor nieuwe kopers dat de nieuwe modellen wel sneller reageren met het aanklikken van tekst en dan iets opzoeken in het woordenboek. Dat vindt ik langzaam gaan op een model uit 2022 of 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
Mijn libra color bevalt vooralsnog erg goed, de kleuren zijn een beetje een gimmick al heeft mijn huidige boek wat kleur accenten en illustraties en dan is het zeker een leuke aanvulling. Binnen vind ik het prettig om de backlight zo rond de 30 a 40 te zetten, zal vast batterij kosten maar dat kan me niet heel veel schelen en wist ik van te voren.

Op Reddit is wel een interessante discussie van iemand met 2 colour libra’s die qua kleur nogal van elkaar verschillen. Op ifixit is kennelijk een guide te vinden om het scherm te calibreren alleen moet je daarvoor wel ook je libra openmaken.

https://www.reddit.com/r/kobo/s/Mjd9LAzYwh

Edit: Kennelijk kun je de VCOM waarde manipuleren en daarmee het scherm calibreren. Deze waarde kun je vinden in je firmware informatie en zou moeten matchen met de waarde in je device, waarvoor je hem zou moeten open maken. Zijn nu wat mensen die de waarde hebben aangepast op basis van hun 2de device en daardoor ogen ze nu wel identiek.

Edit 2: Mijn eigen kobo (Bol.com) geeft -1411mv en op Reddit kom ik 3 andere waardes tegen -1538, -1313 en -1294, zijn nogal wat varianten in omloop kennelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door tipex op 03-05-2024 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:08:
Ja, dat is ook wat ik schreef, het is de interpretatie van wat ik zie op één video. Mag dat niet dan? Ik vond het interessant omdat er nog maar weinig 1 op 1 vergelijkingen zijn met de oudere Kobo's.
Alles mag natuurlijk, fijn juist, maar ik vind je posts wat 'stellig' en negatief overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
CLB schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Alles mag natuurlijk, fijn juist, maar ik vind je posts wat 'stellig' en negatief overkomen.
Het is niet mijn bedoeling om negatief te zijn. Misschien komt het omdat ik eigenlijk een beetje teleurgesteld ben dat de nieuwe kleuren-Kobo's hooguit marginaal beter zijn dan andere kleuren e-readers die al jaren op de markt zijn. Ik vind het een beetje gemakzuchtig om je kleurenscherm als gloednieuw te verkopen terwijl een al jaren oude technologie wordt gebruikt. Ik begrijp natuurlijk wel dat Rakuten ook geheel afhankelijk is van de technologische ontwikkelingen in de markt, maar ik vind het jammer dat die ontwikkeling zo langzaam gaat, ik heb het gevoel dat e-Ink het wel goed vindt zo. De toepassingen zijn natuurlijker ook beperkter dan voor andere soorten schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja klopt, het bestaat natuurlijk al jaren en het is 'groot' nieuws omdat Kobo het implementeert. Jaren terug vroeg ik in ditzelfde topic of het nog loonde om een toen al drie jaar daarvoor gelanceerde ereader te kopen, maar die markt vernieuwd zich zo traag inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Zelf ook een nieuwe ereader aan het overwegen en kwam deze vergelijkingsvideo tegen die de verschillen van het scherm tussen de twee Libra’s goed toont:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

De settings die zij aangeeft komen ook wel overeen met mijn ervaringen, natural light op ongeveer 30% en dan de brightness al naar gelang de condities en de Libra Colour ziet er perfect uit.

Dit is mijn eerste Kobo na lang Kindle gebruik en ik moet zeggen het valt niet tegen. De snelheid is prima, lekker responsief. En de kleuren zijn gewoon erg prettig. Opvallend wel dat ik het verschil tussen 150 en 300 ppi helemaal niet zie, dat was wel onverwachts, maar komt waarschijnlijk door e-ink, want op een normaal scherm zie ik zoiets meteen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIh9OyQkngwQzt8GvieKk2OM-fE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1ZsIIbtKGbyI1HAnQSEUz5c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Aiii op 05-05-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danysuri
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
Aiii schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:02:
En de kleuren zijn gewoon erg prettig.
Kan je nog wat meer colour en bw manga screenshots plaatsen?

Ziet er goed uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
@Aiii met welke settings op de Libra is die foto gemaakt? Ik verwacht niet dat e-Ink de saturatie van de kleuren 100% repliceert maar het verschil is toch best groot als ik even vergelijk met een scanlation/digitale sample op Amazon.

Aan de andere kant vond ik de kleuren van dat Paw Patrol kinderboek best goed uit de verf komen in de video die ik eerder toonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

danysuri schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:37:
[...]

Kan je nog wat meer colour en bw manga screenshots plaatsen?

Ziet er goed uit zo.
Dit is alles wat er momenteel op staat, maar ik zal later nog eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

JackAvery schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:00:
@Aiii met welke settings op de Libra is die foto gemaakt? Ik verwacht niet dat e-Ink de saturatie van de kleuren 100% repliceert maar het verschil is toch best groot als ik even vergelijk met een scanlation/digitale sample op Amazon.

Aan de andere kant vond ik de kleuren van dat Paw Patrol kinderboek best goed uit de verf komen in de video die ik eerder toonde.
30% natural light, voor de rest is er niet veel in te stellen op een Kobo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Job_04
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:03
Ik had zelf net de Libra 2 besteld, en kwam toen achter dat de dag van bezorging de colour gereleased was. Meteen de colour besteld. Daarom heb ik ze kort naast elkaar gehad, helaas niet over gedacht om foto's te maken, maar ik vond alle ophef over contrast reuze meevallen.

Ben erg blij met de kleuren, het voelt en stuk frisser/moderner aan dat zwart-wit. Verder speelde ik veel kaartspelletjes als tijdverdrijf op mijn telefoon, nu (met wat kleine hacks) op de e-reader. Kaartspelletjes in zwart wit is niet echt een succes, kost erg veel energie om de kaarten van elkaar te onderscheiden. Nu gaat dit prima.

Ook even getest met een stylus van een collega met een windows surface laptop. Dit werkt ook erg fijn en direct, enige is natuurlijk wel dat de refreshrate lager is dan een conventioneel scherm, dus je ziet de lijnen wel af en toe tevoorschijn "springen". Vanuit china zijn stylussen met mpp 2.0 techniek, dat vereist is voor zon 20 euro te krijgen. stuk interessantere prijs dan de stylus van kobo, en voor dat geld het zeker waard is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Speciale 'Kobo Clara Colour'-case besteld, omdat die van de 2E niet lekker paste..
Is 'ie verstuurd kreeg ik berichtje: "Ja foutje bij de fabrieken, wees je ervan bewust dat de usb-poort niet helemaal goed zit qua plaats, maar je kunt 'm gewoon terugsturen", was dus gewoon een 2E-case 8)7

Irritant wel, want wanneer zijn er wel goede Colour-cases beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Op AliExpress zijn inmiddels ook de eerste hoesjes voor de nieuwe kleuren modellen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 08:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uO3-7WWdO9gV7H0HlVkUBYAtuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoiPbdS078zKMZo4jhQiG1OI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-g5K9FwiblfnnWBX8Uh-NBdoD6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVqTlmtUOjmVC1Vs3NyqAcEA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cyg6UbWoKxYM2n7JQe4TEdh5Q78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyDKsIA1B9ZsN3fsFdR89Ucj.jpg?f=fotoalbum_large

Tevreden gebruiker van de libra colour, blauw hoesje gekocht :*)

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdenhaag
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-08 06:49
Goedenavond. Zojuist mijn Libra Colour ontvangen. Ik wil de e-reader vooral gebruiken voor het lenen en lezen van e-books uit de Online Bibliotheek. De handleidingen op de website van de Online Bibliotheek en Kobo gevolgd, maar ik loop vast bij de autorisatie van de e-reader in Adobe Digital Editions. Zie foto. Ik krijg niet de mogelijkheid om op 'apparaat autoriseren...' te klikken. Hebben jullie misschien een idee hoe dit komt? Ik heb de e-reader gesynchroniseerd en opnieuw opgestart, en dat laatste geldt ook voor de laptop. De e-reader geeft nu aan: 'Je e-reader heeft geen toestemming om dit boek te openen'. Alvast bedankt voor jullie reactie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkDtwetFRrZ7PcyTKd_m4oFfF_w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tJx6mE71k32yCgtxmJGgaQHs.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
tipex schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:53:
Op AliExpress zijn inmiddels ook de eerste hoesjes voor de nieuwe kleuren modellen te vinden.
Heb ik (uiteraard) besteld, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
CLB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:58:
[...]

Heb ik (uiteraard) besteld, maar helaas...
Dat is balen, scheelt het veel of kun je de opening een beetje tweaken als tijdelijke fix wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
CLB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:54:
Speciale 'Kobo Clara Colour'-case besteld, omdat die van de 2E niet lekker paste..
Is 'ie verstuurd kreeg ik berichtje: "Ja foutje bij de fabrieken, wees je ervan bewust dat de usb-poort niet helemaal goed zit qua plaats, maar je kunt 'm gewoon terugsturen", was dus gewoon een 2E-case 8)7

Irritant wel, want wanneer zijn er wel goede Colour-cases beschikbaar...
tipex schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:53:
Ik heb contact gehad met enkele Aliexpress verkopers. Ze verwachten volgende week een eerste batch.

De hoesjes die er nu op staan passen volgens de reviews niet (usb cutout) of zijn, verwacht ik, extra uitgesneden om deze te laten passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpCBY2EFIx9e4lSxN2iPzi9u2m0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGuTDDLAd0URaPHnhCFMKS3a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door FastForwardNL op 07-05-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
Rdenhaag schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:50:
Goedenavond. Zojuist mijn Libra Colour ontvangen. Ik wil de e-reader vooral gebruiken voor het lenen en lezen van e-books uit de Online Bibliotheek. De handleidingen op de website van de Online Bibliotheek en Kobo gevolgd, maar ik loop vast bij de autorisatie van de e-reader in Adobe Digital Editions. Zie foto. Ik krijg niet de mogelijkheid om op 'apparaat autoriseren...' te klikken. Hebben jullie misschien een idee hoe dit komt? Ik heb de e-reader gesynchroniseerd en opnieuw opgestart, en dat laatste geldt ook voor de laptop. De e-reader geeft nu aan: 'Je e-reader heeft geen toestemming om dit boek te openen'. Alvast bedankt voor jullie reactie!

[Afbeelding]
Volgens mij moet je eenmalig je pc autoriseren. Zit ergens bovenin in de menubar. Zie stap 3:
https://www.onlinebibliot...-installeren-ereader.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
tipex schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:07:
Dat is balen, scheelt het veel of kun je de opening een beetje tweaken als tijdelijke fix wellicht?
Ik had eerst op de gok een 2E-cover gekocht, maar dat past niet lekker, die gaat retour. Toen dus eentje voor de Clara Colour, maar dat is exact dezelfde blijkt achteraf. Tweaken kan wel, maar dat wordt nooit mooi.
Stuur de tweede dus ook wel terug.
FastForwardNL schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:29:
Ik heb contact gehad met enkele Aliexpress verkopers. Ze verwachten volgende week een eerste batch.

De hoesjes die er nu op staan passen volgens de reviews niet (usb cutout) of zijn, verwacht ik, extra uitgesneden om deze te laten passen.
Nog maar even langer wachten dus, jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rdenhaag
Dank je wel voor je reactie, FastForwardNL. Die stappen volgde ik inderdaad (pc is al geautoriseerd, dat ging goed), maar via het tandwieltje bij apparaten/Kobo e reader kan ik niet op 'apparaat autoriseren' klikken. Die optie staat 'uit'. Zie foto in vorige bericht. Ik zal eens rondneuzen hoe nu verder.

Overigens excuses als ik deze vraag op een andere wijze in Tweakers had moeten stellen, bijvoorbeeld als een vraagtopic. Ben nog niet zo ervaren met Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
Rdenhaag schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:23:
Dank je wel voor je reactie, FastForwardNL. Die stappen volgde ik inderdaad (pc is al geautoriseerd, dat ging goed), maar via het tandwieltje bij apparaten/Kobo e reader kan ik niet op 'apparaat autoriseren' klikken. Die optie staat 'uit'. Zie foto in vorige bericht. Ik zal eens rondneuzen hoe nu verder.

Overigens excuses als ik deze vraag op een andere wijze in Tweakers had moeten stellen, bijvoorbeeld als een vraagtopic. Ben nog niet zo ervaren met Tweakers ;)
Edit, niet goed gelezen..

[ Voor 3% gewijzigd door FastForwardNL op 08-05-2024 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rdenhaag
Het is gelukt, FastForwardNL Ik heb bij instellingen/accounts op de e-reader de autorisatie van ADE geannuleerd (de optie stond daar dus gek genoeg wel op geautoriseerd) en via de pc de e-reader opnieuw geautoriseerd. Toen stond de optie wel gewoon aanklikbaar en kon ik de boeken erna op mijn e-reader lezen. Ach, techniek...soms is het gewoon even wat proberen, nog eens opnieuw of juist eens iets anders. En toch schoot ik even in de 'stress' ;)

Dank je wel voor het meedenken!

Erg tevreden over mijn eerste e-reader! Super praktisch en leuk ding. Heb de pen er ook bij en de blauwe originele cover. De pen gebruik ik vooral voor markeringen/aantekeningen in boeken zelf. Handig!
Iedereen veel plezier met de (nieuwe of vorige) Kobo e-readers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
CLB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Ik had eerst op de gok een 2E-cover gekocht, maar dat past niet lekker, die gaat retour. Toen dus eentje voor de Clara Colour, maar dat is exact dezelfde blijkt achteraf. Tweaken kan wel, maar dat wordt nooit mooi, stuur de tweede dus ook wel terug.
[...]

Nog maar even langer wachten dus, jammer.
Terug van vakantie. Vandaag Clara BW ontvangen. Mooi apparaat, veel sneller dan de HD van mijn vrouw.

Ik heb ook een 2E hoes van ali. USB gat iets groter gemaakt met een mesje. Werkt op zich prima. Ga in de toekomst nog wel een BW case bestellen. Maar dan moet er wel wat keuze zijn.. Apparaat is nu in ieder geval een beetje beschermd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:00:
Ik had eerst op de gok een 2E-cover gekocht, maar dat past niet lekker, die gaat retour. Toen dus eentje voor de Clara Colour, maar dat is exact dezelfde blijkt achteraf. Tweaken kan wel, maar dat wordt nooit mooi, stuur de tweede dus ook wel terug.
Kwam vandaag binnen, was al handmatig vernaggeld door de verkoper, kan toch niet zo:
Kobo Clara 2E-case (modified)

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 13-05-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
CLB schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:19:
[...]

Kwam vandaag binnen, was al handmatig vernaggeld door de verkoper, kan toch niet zo:
[Afbeelding: Kobo Clara-cover]
Refund aanvragen.. zo kan ik het ook..

Ik wacht even tot de reviews zeggen dat ze echt voor de nieuwe modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja komt in orde natuurlijk, maar wat een gehannes.

EDIT: Als iemand er minder om geeft, stuur maar een DM, dan mag je de case hebben tegen verzendkosten.

[ Voor 53% gewijzigd door CLB op 11-05-2024 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Meerdere aanbieders laten weten de juiste hoesjes te hebben...
Worden gelist als cases voor Clara Colour en / of Clara BW. Besteld hierzo, drie keer is scheepsrecht?

Kobo Clara Colour-cases

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 13-05-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
CLB schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:22:
Meerdere aanbieders laten weten de juiste hoesjes te hebben...
Worden gelist als cases voor Clara Colour en / of Clara BW. Besteld hierzo, drie keer is scheepsrecht?

[Afbeelding: Kobo Clara Colour-cases]
Zijn dat hoesjes die kunnen toeklappen? En werken ze dan met de sleep functie? Ik heb mijn vrouw een Kobo Clara BW cadeau gedaan omdat ze al jaren een backlight mist op haar oude Kindle maar een goed hoesje heb ik nog niet kunnen vinden voor een acceptabele prijs. Een kleine hack om de USB poort te laten passen vind ik niet erg maar dan moet de prijs er ook wel naar zijn...
Pagina: 1 ... 65 ... 71 Laatste