Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:40
B4rN4cLE schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 04:20:
Afgelopen vrijdag de Libra 2 besteld en wat een heerlijk apparaat is het zeg! Eindelijk weer lekker lezen voor het slapen gaan zonder dat de vrouw haar hoeft te storen aan het licht.

Wel vroeg ik me af of het van enige toegevoegde waarde is nog tweaks (lees: welke dan?) te installeren aangezien de meeste die ik online vind inmiddels al ingebakken zitten in de settings.
NickelMenu misschien. Kun je bijvoorbeeld ook dropbox integratie activeren of ftp aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:25

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik denk: ik ga dat Nickelmenu eens proberen. Blijkt dat mijn Aura de laatste firmware uit 2018 heeft, dus aan mijn kobo account gehangen, gesynchroniseerd en de nieuwste firmware kwam er automatisch op (4.38...).

Nu hang ik em weer aan mijn laptop, maar alles wat er ook verschijnt: geen vraag of ik met de gedetecteerde pc wil verbinden...???
Vanochtend met hetzelfde kabeltje nog boeken erop gezet, vanmiddag er nog wat afgehaald, nu na de firmware update ziet ie gewoon de pc niet meer (of de pc de kobo..)

Iemand een tip? Google maakt me niet veel wijzer..

**edit** aan de pc ziet ie em wel... Maar blijft heel gek dat ie het met dezelfde kabel aan de laptop altijd deed, na de firmware upgrade niet meer, en met dezelfde kabel daarna aan de pc weer wél wordt herkend... Mysterieus...

[ Voor 16% gewijzigd door GurbY{nl} op 28-11-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
andere kabel gebruiken, mijn kobo's zijn supergevoelig wat betreft de kabel die ik gebruik. Ik moest laatst ook iets via de PC doen en pas kabel 4 of zo pakte hem goed. (op alle 3 mijn e-readers die we hier in huis hebben speelt dat.)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Uiteindelijk ook gelukt om Nickelmenu én de Dropbox functie erop te krijgen, alleen krijg ik na indrukken van de Dropbox menu knop een blank scherm en dat was het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4rN4cLE
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-06 23:46
barrymossel schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:22:
[...]

NickelMenu misschien. Kun je bijvoorbeeld ook dropbox integratie activeren of ftp aanzetten.
Dat ziet er interessant uit. Had al een hoop van de functies die het toevoegt gevonden in de instellingen, maar zeker die inverteer functie is toch prettig onder een 'sneltoets' te hebben. Bedankt voor de tip!

c:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
GurbY{nl} schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:46:
Uiteindelijk ook gelukt om Nickelmenu én de Dropbox functie erop te krijgen, alleen krijg ik na indrukken van de Dropbox menu knop een blank scherm en dat was het..
Heb je in Kobo Reader.conf onderstaande staan?

code:
1
2
kobo_dropbox_link_account_enabled=True
dropbox_link_account_poll=https://authorize.kobo.com/{region}/{language}/LinkDropbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

barrymossel schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:25:
[...]

Heb je in Kobo Reader.conf onderstaande staan?

code:
1
2
dropbox_link_account_poll=https://authorize.kobo.com/{region}/{language}/LinkDropbox
G*dsamme... waar heb ik dat nou weer gemist??? Hij doet het; dank!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B4rN4cLE
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-06 23:46
barrymossel schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:22:
[...]

Na wat friemelen en peuteren in de config toch erg blij met het extra menu'tje. Wilde je nog eens extra bedanken! Nog heel even uitzoeken hoe het precies met dropbox/ftp werkt, maar ben al erg blij met een snellere manier om donkere modus aan te zetten tijdens het lezen. ;)

c:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

B4rN4cLE schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:13:
[...]

Na wat friemelen en peuteren in de config toch erg blij met het extra menu'tje. Wilde je nog eens extra bedanken! Nog heel even uitzoeken hoe het precies met dropbox/ftp werkt, maar ben al erg blij met een snellere manier om donkere modus aan te zetten tijdens het lezen. ;)
Helemaal eens, @barrymossel zeker dank voor deze tip, errug blij met de Dropbox integratie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:54
Whohoo! *O* op mijn 9 jaar oude Aura H2O nu ook dropbox integratie _/-\o_

Ik zit maar zelden (als ik niet aan het werk ben) achter de laptop, dus wil boeken downloaden en managen graag via m'n telefoon doen.
Hiervoor deed ik altijd via de browser naar een http-server die ik dan op m'n telefoon tijdelijk op kon zetten met https://play.google.com/s...slowscript.httpfileserver werkte ook wel, maar dit is wel een heel stuk makkelijker.

Wat vooral lekker is, is dat ik m'n ereader nu dus niet eens meer nodig heb op het moment dat ik er een boek op wil zetten, zeg maar.

Ik had ooit wel eens eerder koreader en nickelmenu gehad, maar die ben ik een keer met een update kwijtgeraakt en nooit echt gemist, maar nu dus weer helemaal blij.

Dit lijkt ook al wel even te werken, die reddit posts zijn ook al weer twee jaar oud, dus de kans dat we dit weer snel kwijtraken schat ik niet zo groot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:42

P_Tingen

omdat het KAN

Ik hang mijn ereader 2 á 3 keer per jaar aan de pc en zet er dan met Total Commander een zooi boeken op waar ik weer een tijdje mee vooruit kan. Probleem is alleen dat mijn nieuwe win11 pc de kobo niet ziet. Dezelfde kobo hangt met dezelfde kabel aan mijn win10-laptop en daar gaat het prima.

Nou kan ik ze voor die 2 á 3 keer per jaar wel via de laptop doen, maar het knaagt toch dat dat niet werkt.
Ik dacht eerst dat ik perse de Kobo desktop moest hebben, maar ook na installatie daarvan werd het niet beter.

Suggesties?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:19
P_Tingen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:04:
Ik hang mijn ereader 2 á 3 keer per jaar aan de pc en zet er dan met Total Commander een zooi boeken op waar ik weer een tijdje mee vooruit kan. Probleem is alleen dat mijn nieuwe win11 pc de kobo niet ziet. Dezelfde kobo hangt met dezelfde kabel aan mijn win10-laptop en daar gaat het prima.

Nou kan ik ze voor die 2 á 3 keer per jaar wel via de laptop doen, maar het knaagt toch dat dat niet werkt.
Ik dacht eerst dat ik perse de Kobo desktop moest hebben, maar ook na installatie daarvan werd het niet beter.

Suggesties?
Probleem zal in de driver zitten voor de Kobo die anders is onder W10 vs W11. Je zou dat handmatig kunnen proberen op W11 op te lossen door de W10 driver te proberen gebruiken.

Alternatief natuurlijk de hierboven benoemde Dropbox integratie. Dan hoeft de sync niet meer rechtstreeks via de computer via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 21:31
Bij mijn desktop (Windows 11) wil het alleen lukken om mijn oude h2o aaan te sluiten als ik de originele kobo usb kabel gebruik.
Moet je die nog wel hebben....

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Hoe zit dat dan met nieuw verkochte Kobo's, doen die het ook niet onder Win11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:32:
andere kabel gebruiken, mijn kobo's zijn supergevoelig wat betreft de kabel die ik gebruik. Ik moest laatst ook iets via de PC doen en pas kabel 4 of zo pakte hem goed. (op alle 3 mijn e-readers die we hier in huis hebben speelt dat.)
dito met de Libra (USB-C). Laadt prima met alle USB-C kabels die ik heb maar sync met de computer werkt alleen mijn Thunderbolt kabel. De vorige Glo HD slikte alle kabels die ik had.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Naja, wat ik hierboven ook al ergens neerzette: ik heb de kobo (Aura) A.L.T.I.J.D. met hetzelfde kabeltje aan de laptop. Installeer Kobo Desktop, nieuwste firmware (inderdaad: via datzelfde kabeltje...) erop, en even later: nope, niks. Ziet em niet meer. Zelfde kabeltje aan pc ipv laptop: daar is ie weer. Zeg het maar. Volgens mij verstiert de Kobo Desktop qua drivers het één en ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 06:11
P_Tingen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:04:

Suggesties?
Is je e-reader wel up to date? Wel eens een ander snoertje geprobeerd? Dat ie het in je andere pc wel doet is geen garantie dat deze het in de laptop ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ja meerdere snoertjes geprobeerd en ereader zou up to date moeten zijn want is aangesloten op wifi en auto-update staat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:16
Het valt me op dat mijn Kobo Sage tegenwoordig niet meer zo snel leegloopt. Hoe ervaren anderen dit?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
P_Tingen schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:34:
Ja meerdere snoertjes geprobeerd en ereader zou up to date moeten zijn want is aangesloten op wifi en auto-update staat aan
Dat zegt niet alles, want je moet immers toestemming geven om te updaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:59
StopEcocide schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:46:
Het valt me op dat mijn Kobo Sage tegenwoordig niet meer zo snel leegloopt. Hoe ervaren anderen dit?
Ik merk geen verschil. Kan me ook niet herinneren recent een firmware update gekregen te hebben?
Ik zal vanavond eens de FW versie opzoeken, mocht je hetzelfde kunnen doen ter vergelijk, graag.

Zit er verder aan te denken eens een factory reset te doen om wat oude notebooks kwijt te raken uit de tijd dat ik probeerde aantekeningen te maken er op, maar ga op vakantie, en if it ain't broken..

[ Voor 19% gewijzigd door WaterFire op 11-12-2023 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 15:39
Je kunt eens proberen Windows het USB-apparaat te laten vergeten. Geen idee of dit werkt echter:
  • De e-reader niet aansluiten.
  • USBDeview installeren uitpakken en starten (x64-versie onderaan de pagina hier te downloaden), waarschijnlijk met beheerdersrechten.
  • In menu Opties de keuze 'Niet-actieve apparaten tonen' aanzetten (kan ook met Ctrl+F8).
  • Zoeken naar het apparaat 'Linux File-Stor Gadget USB Device'. In de kolom Leverancier staat Kobo Inc. Als dit apparaat al niet in de lijst staat, dan weet ik het ook niet...
  • Rechtsklikken en dan kiezen voor 'Geselecteerde apparaten de-installeren'. Eventueel nu daarna je computer herstarten, maar ik denk niet dat dat per se nodig is.
  • De e-reader nu wel aansluiten, op de fysieke USB-poort die je gewoonlijk wenst te gebruiken, en wachten totdat het apparaat gedetecteerd en klaar voor gebruik is.
Ik ben benieuwd of dit helpt.

[ Voor 16% gewijzigd door Eegee op 12-12-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Eegee schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:29:
[...]
Je kunt eens proberen Windows het USB-apparaat te laten vergeten. Geen idee of dit werkt echter:
  • De e-reader niet aansluiten.
  • USBDeview installeren en starten, waarschijnlijk met beheerdersrechten.
  • In menu Opties de keuze 'Niet-actieve apparaten tonen' aanzetten (kan ook met Ctrl+F8).
  • Zoeken naar het apparaat 'Linux File-Stor Gadget USB Device'. In de kolom Leverancier staat Kobo Inc. Als dit apparaat al niet in de lijst staat, dan weet ik het ook niet...
  • Rechtsklikken en dan kiezen voor 'Geselecteerde apparaten de-installeren'. Eventueel nu daarna je computer herstarten, maar ik denk niet dat dat per se nodig is.
  • De e-reader nu wel aansluiten, op de fysieke USB-poort die je gewoonlijk wenst te gebruiken, en wachten totdat het apparaat gedetecteerd en klaar voor gebruik is.
Ik ben benieuwd of dit helpt.
Dank, ik ga het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
StopEcocide schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:46:
Firmware is al van augustus zie ik (4.38.21908), dus daar zal het niet in zitten.
Dan zou het wellicht toch aan de inhoud van de boeken of notebooks kunnen/moeten liggen als er 'opeens' verschil optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
WaterFire schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:18:
[...]

Firmware is al van augustus zie ik (4.38.21908), dus daar zal het niet in zitten.
Dan zou het wellicht toch aan de inhoud van de boeken of notebooks kunnen/moeten liggen als er 'opeens' verschil optreedt?
Ach ja, ik kan het ook mis hebben he.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

• Veggiewalker
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb een Kobo Clara HD, en lees meestal boeken van de bibliotheek. Dit werkt via adobe digital editions op mijn pc. Nu werkt dus mijn usb aansluiting op mijn kobo-reader niet meer en kan ik dus geen eboeken meer op mijn reader zetten. Zou fijn zijn als dat via wifi zou kunnen zoals nickelmenu alleen zie ik niet hoe. Iemand een idee.

• swhnld
Veggiewalker schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:44:
Ik heb een Kobo Clara HD, en lees meestal boeken van de bibliotheek. Dit werkt via adobe digital editions op mijn pc. Nu werkt dus mijn usb aansluiting op mijn kobo-reader niet meer en kan ik dus geen eboeken meer op mijn reader zetten. Zou fijn zijn als dat via wifi zou kunnen zoals nickelmenu alleen zie ik niet hoe. Iemand een idee.
En via Dropbox integratie al overwogen?

Heb je overigens enig idee wat er veranderd is dat de PC koppeling niet meer werkt?

• Veggiewalker
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-10-2024
Het usb kabeltje hapert de hele tijd, meerdere kabels geprobeerd. Hoe zou ik dropbox integratie kunnen gebruiken in combinatie met ADE?

• StopEcocide
Zoals op de afbeeldingen te zien is, is het me voorheen wel gelukt om de boeken in Kobo Epub formaat op de Sage te krijgen. Ik dacht dat ik dit moest doen door de KoboTouchExtended plugin te installeren in Calibre. Of doe ik het verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-3OlXkpdSAbi2SjhuuyVw78xxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asZq4uP7NBJjlDteauZxTmWG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Veggiewalker schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:45:
Het usb kabeltje hapert de hele tijd, meerdere kabels geprobeerd. Hoe zou ik dropbox integratie kunnen gebruiken in combinatie met ADE?
Even teruglezen, is recent in dit topic voorbij gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaterFire
StopEcocide schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:49:
Zoals op de afbeeldingen te zien is, is het me voorheen wel gelukt om de boeken in Kobo Epub formaat op de Sage te krijgen. Ik dacht dat ik dit moest doen door de KoboTouchExtended plugin te installeren in Calibre. Of doe ik het verkeerd?

[Afbeelding]
Vandaag nog een paar EPUB bestanden in Calibre gezet en naar hoofdgeheugen van de Sage gestuurd, zonder enige plugin in Calibre te hebben geinstalleerd.
De laatste posts gaan over wel of niet werkende kabels, ook hier was pas de tweede raak, de eerste reageerde simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Iemand enig idee wat er aan de hand is als ik onderstaande melding in Calibre krijg? Voor mij is het algebra. Ik heb dit bij veel van mijn boeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaukZNKvVo_aRNQGMIl1v5nzKps=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OA6BECUECwXREX6PTbOVkl9K.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

StopEcocide schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:32:
Iemand enig idee wat er aan de hand is als ik onderstaande melding in Calibre krijg? Voor mij is het algebra. Ik heb dit bij veel van mijn boeken.

[Afbeelding]
moet je Kobo plugin misschien bijgewerkt worden?

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Rhapsody schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:45:
[...]
moet je Kobo plugin misschien bijgewerkt worden?
Meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstallleerd. Helaas lag daar de oplossing niet. Toch bedankt voor de tip! De pluginversie is trouwens 3.6.7 van 1 december 2023. Lijkt me redelijk recent.

[ Voor 12% gewijzigd door StopEcocide op 23-12-2023 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
StopEcocide schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:32:

[Afbeelding]
Wat ik vaak dan doe is het boek selecteren en dan bij converteren de foutopsporing
doen en als dat niet helpt het boek van van epub naar epub converteren (invoer Epub, uitvoer Epub)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
Hilliebillie schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:26:
[...]

Wat ik vaak dan doe is het boek selecteren en dan bij converteren de foutopsporing
doen en als dat niet helpt het boek van van epub naar epub converteren (invoer Epub, uitvoer Epub)
Het werkt! Dankjewel! Foutopsporing was volgens mij voldoende _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door StopEcocide op 23-12-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:11

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb sinds de kerst een Kobo Clara 2E. Het is mijn eerste e-reader en ik weet niet waarom ik zo lang gewacht heb :p Ik heb ook maar gelijk calibre-web aangezwengeld met een 6 boeken om te testen. Werkt echt prima met de automatische conversie naar kepub en de sync. Ik ben nog aan het frunniken om Traefik als reverse proxy werkend te krijgen, tot die tijd is het maar even via HTTP…
Ik mis een optie om in calibre-web bulk edits te doen. Moet ik daarvoor Calibre zelf hebben of heb ik iets gemist?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:09
The GUI schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:47:
Ik heb sinds de kerst een Kobo Clara 2E. Het is mijn eerste e-reader en ik weet niet waarom ik zo lang gewacht heb :p Ik heb ook maar gelijk calibre-web aangezwengeld met een 6 boeken om te testen. Werkt echt prima met de automatische conversie naar kepub en de sync. Ik ben nog aan het frunniken om Traefik als reverse proxy werkend te krijgen, tot die tijd is het maar even via HTTP…
Ik mis een optie om in calibre-web bulk edits te doen. Moet ik daarvoor Calibre zelf hebben of heb ik iets gemist?
Ik heb al een jaar of zes een Kobo H2O en vanwege een brakke USB aansluiting kon ik nog wel probleem laden, maar een dataverbinding werd steeds moeizamer. Dus toevallig ben ik afgelopen week ook bezig geweest met Calibre-web, vooral om dus eenvoudig draadloos boeken te kunnen overzetten.
Mijn ervaring - met zo'n 140 boeken in de bibliotheek - is dat je zo min mogelijk in calibre-web zelf moet doen. Ik had als probleem bijvoorbeeld dat zo'n 30 boeken niet wilden syncen en dus niet op de Kobo kwamen en ik denk dat dat kwam door het toevoegen aan de bibliotheek via calibre-web ipv direct in Calibre. Ook ging het een beetje mis bij het toevoegen van een cover aan een paar boeken via calibre-web - gaf een beetje database corruptie. En algemeen gezien mis ik best wel wat handige edit-mogelijkheden in calibre-web.

Dus mijn oplossing hier is om toevoegen, bewerken en alles enkel in Calibre te doen, dan in calibre-web enkel boeken aan een shelf toewijzen voor het syncen naar Kobo.

Maar goed, ik ben hier ook nog bepaald een amateur in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:35
The GUI schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:47:
Als je daar hulp bij nodig hebt, stuur mij gerust een DM!
Toevallig net afgelopen maand zelf een zo'n setup gemaakt, en werkt als een trein.
Calibre-web gehost op een goedkope VPS in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
Ronnie N schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:48:
[...]

Als je daar hulp bij nodig hebt, stuur mij gerust een DM!
Toevallig net afgelopen maand zelf een zo'n setup gemaakt, en werkt als een trein.
Calibre-web gehost op een goedkope VPS in Duitsland.
Kun je ook boeken naar je Kobo sturen? Ik heb Calibre-web al een tijdje draaiend, maar de epub naar de ereader sturen krijg ik nog niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:35
Daftz schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:11:
[...]

Kun je ook boeken naar je Kobo sturen? Ik heb Calibre-web al een tijdje draaiend, maar de epub naar de ereader sturen krijg ik nog niet voor elkaar.
Ja dat werkt zeer goed voor mij. Ook een gedeelde boekenplank die ik deel met mijn vriendin.

(Ik help je graag verder! Maar misschien beetje off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
Ronnie N schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Ja dat werkt zeer goed voor mij. Ook een gedeelde boekenplank die ik deel met mijn vriendin.

Ik draai 'm in een docker op Synology. Laatste keer zat ik te klooien met de reverse proxy, daar is het toen op gestrand. Dus als je daar ervaring mee hebt stuur ik je graag een DM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Daftz schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:14:
[...]

Ik draai 'm in een docker op Synology. Laatste keer zat ik te klooien met de reverse proxy, daar is het toen op gestrand. Dus als je daar ervaring mee hebt stuur ik je graag een DM :)
Ronnie N schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Misschien de communicatie in een apart topic zetten? Ik denk dat dit voor veel Kobo gebruikers interessant is! Zelf ook met veel plezier gebruik van gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

barrymossel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:34:
[...]

[...]

Misschien de communicatie in een apart topic zetten? Ik denk dat dit voor veel Kobo gebruikers interessant is! Zelf ook met veel plezier gebruik van gemaakt...
Zeker interessant! Net als bv de tip vwb Dropbox integratie; was ik meer dan bijzonder blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Kun je met de Kobo Sage ook een woordenlijst maken van opgezochte woorden (aangeklikte vertaaltde woorden)?

Ik kan via Google wel vinden hoe je woordenboeken toevoegd aan de Sage, maar niet hoe je de betekenis van woorden opslaat in een geïntegreerde woordenlijst.

[ Voor 42% gewijzigd door StopEcocide op 07-01-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 17:59
barrymossel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:34:
[...]

[...]

Ja, ik ben ook benieuwd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

YES! DropBox integratie aan de praat gekregen.
Het was een beetje zoeken in dit forum, dus voor wie het ook bij elkaar zoekt:

NickelMenu installeren
- Volg instructies op https://pgaskin.net/NickelMenu

Aanpassen file ".adds\nm\config"
code:
1
menu_item:main:Dropbox:nickel_open:library:dropbox

Aanpassen file ".kobo\Kobo\Kobo eReader.conf" in sectie [OneStoreServices]
code:
1
2

Aanvankelijk kreeg ik bij het aanklikken van de DropBox optie een blanko scherm, maar dat kwam omdat ik de config file niet goed had aangepast; ik had een ENTER na het "=" teken staan.

Voorbeeld van menu
Het standaard menu is niet erg zinvol, met FTP en telnet opties, dus hier een handigere versie:
https://codeyarns.com/tec...nickelmenu.html#gsc.tab=0

Op een of andere manier heb ik het overigens wel voor elkaar gekregen dat ik nu op mijn laptop ook geen toegang meer heb tot de Kobo, daar waar het een kwartier geleden nog prima lukte, dus enige voorzichtigheid is geboden. Maar goed: DropBox integratie werkt nu dus via die manier kan ik er boeken op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 06:18

Pierre

Van nature lui!

Mijn vriendin heeft een Kobo Aura H2O Edition 2 (in combinatie met een Bol Abonnement) is er een manier om die boeken via Calibre te exporteren naar bv een ssd als backup?
En backup mag ook als csv bestand dan weet ze welke opnieuw moet downloaden via Bol.com

[ Voor 20% gewijzigd door Pierre op 14-01-2024 10:27 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Pierre schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:22:
Mijn vriendin heeft een Kobo Aura H2O Edition 2 (in combinatie met een Bol Abonnement) is er een manier om die boeken via Calibre te exporteren naar bv een ssd als backup?
En backup mag ook als csv bestand dan weet ze welke opnieuw moet downloaden via Bol.com
Heeft Bol niet zelf het overzicht welke boeken geleend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

swhnld schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:21:
[...]

Heeft Bol niet zelf het overzicht welke boeken geleend zijn?
Helaas niet, anders zou ik het hier niet vragen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38

13art

Moderator Mobile
Pierre schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:22:
Aangezien het om orgineel gekochte boeken gaat, zullen het DRM beveilgide boeken zijn en daar een backup van maken is dus niet iets wat we hier op Tweakers kunnen bespreken. Hiervoor ben je dan opjezelf aangewezen i.c.m. Google oid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Vraag verkeerd gelezen, nvm

[ Voor 100% gewijzigd door WaterFire op 14-01-2024 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:59
13art schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:36:
[...]

[mbr]Aangezien het om orgineel gekochte boeken gaat, zullen het DRM beveilgide boeken zijn en daar een backup van maken is dus niet iets wat we hier op Tweakers kunnen bespreken. Hiervoor ben je dan opjezelf aangewezen i.c.m. Google oid. [/]
Klopt dit wel? Er is toch niks mis met het maken van een backup van een bestand waar (DRM)beveiliging op zit? Zolang we maar niet bespreken hoe je de DRM ervan afhaalt moet het kunnen denk ik.
(waarom je een back-up zou willen maken is een aparte vraag, want je zou het natuurlijk ook opnieuw kunnen downloaden via Bol dus het lijkt overbodig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
avec_style schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:15:
[...]

Klopt dit wel? Er is toch niks mis met het maken van een backup van een bestand waar (DRM)beveiliging op zit? Zolang we maar niet bespreken hoe je de DRM ervan afhaalt moet het kunnen denk ik.
(waarom je een back-up zou willen maken is een aparte vraag, want je zou het natuurlijk ook opnieuw kunnen downloaden via Bol dus het lijkt overbodig)
De vraag was eigenlijk over een Bol Kobo Plus abonnement, dus geleende boeken als je terugleest, geen gekochte boeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
En - zoals ik het lees - het gaat niet eens zozeer om een backup van de boeken, maar meer dat de vriendin van @Pierre graag een lijst van alle ooit geleende boeken wil bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

swhnld schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:29:
[...]

De vraag was eigenlijk over een Bol Kobo Plus abonnement, dus geleende boeken als je terugleest, geen gekochte boeken.....
Misschien even voor de duidelijkheid het zijn gekochte boeken (met een Kobo Plus account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

vanaalten schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:42:
En - zoals ik het lees - het gaat niet eens zozeer om een backup van de boeken, maar meer dat de vriendin van @Pierre graag een lijst van alle ooit geleende boeken wil bijhouden.
En inderdaad ze wil alleen een CSV lijst zodat ze weet welke ze ooit gekocht heeft bij Bol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hilliebillie
Pierre schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:56:
[...]

Misschien even voor de duidelijkheid het zijn gekochte boeken (met een Kobo Plus account)
Als je naar je Bol account gaat (het account van je vriendin dus) en dan naar digitale producten krijg je een prachtige boekenplank met daarop alle aangeschafte boeken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1L77epc1q0Ld_wSAL8Tmioubzpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABy58vMrpF67f4kXsa57vI28.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyqyejRfvI2VWdMP__CxT7eJENA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iAjOE1TT27Y1IbGU2gU52My.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hilliebillie schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 07:40:
[...]

Als je naar je Bol account gaat (het account van je vriendin dus) en dan naar digitale producten krijg je een prachtige boekenplank met daarop alle aangeschafte boeken.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt, maar daar staan alleen de laatste aankopen in, dus in haar geval de laatste 10 aankopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
Dat is raar, bij mij staan alle boeken er (51)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Pierre schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:18:
[...]

Bedankt, maar daar staan alleen de laatste aankopen in, dus in haar geval de laatste 10 aankopen.
Neem contact op met bol.com klantenservice, alle gekochte boeken horen daar te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

swhnld schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:53:
[...]

Neem contact op met bol.com klantenservice, alle gekochte boeken horen daar te staan.
Daar ben ik mee bezig inderdaad, ook een :? die snapt het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
Pierre schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:04:
[...]

Daar ben ik mee bezig inderdaad, ook een :? die snapt het ook niet.
en de Kobo site? Daar kan je met je BOL account inloggen en die heeft ook historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Nou heb net onderweg een telefoontje gehad van iemand bij Bol, die kunnen blijkbaar wat verder kijken het account. Die konden sowieso zien dat er meer dan 10 boeken in het overzicht staan.
Mijn vriendin moet een keer uitloggen op haar Kobo en dan zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

WaterFire schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:54:
[...]

en de Kobo site? Daar kan je met je BOL account inloggen en die heeft ook historie.
Dat wist ik niet, ze heeft net gekeken en daar staat ze allemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
WaterFire schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Dat is raar, daar bij mij juist maar 12 of zo, en dan ook nog een groot aantal die ik niet gekocht heb, maar die er op basis van de gekochte boeken bij staan.

Oohhh toch wel, bij archieven _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Hilliebillie op 17-01-2024 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Pierre schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:56:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Kobo Plus is een abonnement. Dus in principe zijn dat geen gekochte of geleende boeken, maar gehuurde. Of begrijp ik nu iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

barrymossel schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:17:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Kobo Plus is een abonnement. Dus in principe zijn dat geen gekochte of geleende boeken, maar gehuurde. Of begrijp ik nu iets verkeerd?
Je hebt gelijk, je "leent" ze inderdaad, als je het abonnement stopt zijn ook je boeken weg. In het Bol account op Kobo.com staan alle boeken die ze op dit moment op haar ereader heeft staan. Dus "probleem" opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Pierre schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:46:
[...]

Je hebt gelijk, je "leent" ze inderdaad, als je het abonnement stopt zijn ook je boeken weg. In het Bol account op Kobo.com staan alle boeken die ze op dit moment op haar ereader heeft staan. Dus "probleem" opgelost.
Nou weet ik niet hoe ze het overzicht precies wil gebruiken, maar stel dat je dus je abonnement even stopt en een maand/jaar/whatever weer start, dan ben je dus kwijt wat je allemaal al gelezen hebt. Dus wellicht wil je zelf de discipline hebben om in een excel/word/tekstbestand bij te houden wat je al gelezen hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:22
mocht iemand een eigen epub op zn kobo willen zetten van ieder device zonder dat je calibre in de buurt hebt of een kabel, dan werkt send.djazz.se vrij goed. Je upload een bestand (kan bijv. ook vanaf een telefoon), dan open je send.djazz.se op de kobo in de browser en dan krijg je een code van 4 characters. die vul je in op het device waarvandaan je verstuurt, dan verschijnt er een linkje op de kobo die je kan aanklikken.

niet een makkelijke vervanger van calibre om het grote werk te doen, maar eventjes tussendoor werkt het fantastisch.

zie ook: https://medium.com/@kevin...o-and-kindle-3ce12d5b14e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Ik heb in de Bol app een aantal boeken op een wishlist staan voor later of als ze een keer in de aanbieding zijn. Ik zie dat de meeste in prijs gestegen zijn, van 4.99 of 5.99 naar 7.99. dat is +60 en +33 procent!
Zien anderen dit ook bij 'hun' boeken of heb ik net pech met mijn favo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Waarschijnlijk is de vraag al hier voorbij gekomen, maar op mijn Kobo Clara 2E kan ik sommige boeken niet lezen. De weergave klopt voor geen meter. Als ik de letters wil vergroten, vergroten de bladzijdenummers alleen. Wat kan ik doen? Heeft er iemand hier nog de gouden tip voor? Of heb ik gewoon pech?

En comics lezen gaat moeizaam. Die krijg ik dan weer niet aangepast aan het formaat van de E-reader, omdat die te groot zijn. Volgens bol.com zou het moeten passen, maar in de werkelijkheid valt dat vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
4Br0k3n3rr0r schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:39:
Waarschijnlijk is de vraag al hier voorbij gekomen, maar op mijn Kobo Clara 2E kan ik sommige boeken niet lezen. De weergave klopt voor geen meter. Als ik de letters wil vergroten, vergroten de bladzijdenummers alleen. Wat kan ik doen? Heeft er iemand hier nog de gouden tip voor? Of heb ik gewoon pech?

En comics lezen gaat moeizaam. Die krijg ik dan weer niet aangepast aan het formaat van de E-reader, omdat die te groot zijn. Volgens bol.com zou het moeten passen, maar in de werkelijkheid valt dat vies tegen.
Hangt mogelijk van de bron af. Als je ze bij Kobo koopt, zijn de documenten dan wel goed leesbaar? Zo nee, zoek contact met Kobo.
Zo ja, dan moet je kijken naar de software waarmee je zelf de eboeken maakt, of naar de alternatieve webwinkel waar je ze koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Dubbel.

[ Voor 99% gewijzigd door swhnld op 06-02-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
4Br0k3n3rr0r schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:39:

Wat je zou kunnen proberen is je boeken in Calibre te zetten en ze daar te converteren. Je kan uit diverse opties kiezen, fout opsporing of converteren van epub naar epub, vaak is het probleem dan opgelost

Calibre is een gratis programma die je vanaf het internet kan downloaden. Het is een soort boekenkast met heel veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 20:46
Ik heb net een Kobo Clara 2E voor mijn vrouw gekocht, als opvolger van de Aura. Ze luister boeken via Kobo Plus, en dat kan met dit model. Ze kan hem dan ook meenemen naar de (rustruimte van) sauna. Daar zijn om verschillende begrijpelijke redenen telefoons niet toegestaan.

Ze koppelt hem aan Rolfstone Mila oortjes, omdat je daar ook prima mee kan slapen en het geluid van mijn gesnurk een beetje weghalen. Nu doet zich het probleem voor dat afwisselend het rechter dan wel het linker oortje uitvalt. Deze oortjes doen het prima op haar telefoon. Volgens de fabrikant van Rolfstone heeft dit met het Bluetooth protocol van de Kobo te maken. Overigens doet een draadloze Cult hoofdtelefoon het prima en ook mijn JBL Life Pro 2 oortjes lijken het goed te doen.

Kent iemand dit probleem en of een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-03 23:15
Hallo!

heeft iemand zicht op nieuwe ontwikkelingen?

Ik ben heel veel met m'n smartphone bezig en ik zou heel graag m'n ogen sparen.
Vandaar denk ik eraan om een Kobo Libra 2 aan te schaffen.

Heeft dit nog zin om dit toestel aan te kopen?
Ik heb tig boeken en tijdschriften op m'n smartphone staan maar die wil ik dus via de e-reader lezen. Als ik op het www zoek kom ik steeds uit bij de Kobo Libra 2. Alleen is het toestel op zich toch al wat ouder. Dus ik denk dan dat er allicht een geoptimaliseerde versie zou kunnen uitkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
JonasV91 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:17:
Hallo!

Ik heb tig boeken en tijdschriften op m'n smartphone staan maar die wil ik dus via de e-reader lezen. Als ik op het www zoek kom ik steeds uit bij de Kobo Libra 2. Alleen is het toestel op zich toch al wat ouder. Dus ik denk dan dat er allicht een geoptimaliseerde versie zou kunnen uitkomen?
Mijn ervaring door de jaren heen, en ik heb al heel wat e-readers van Kobo gehad, is dat de veranderingen altijd minimaal zijn. De grootste veranderingen zijn denk ik bij de Kobo Glo, dat deze verlichting had en ik geloof de Clara dat deze comfortlight kreeg. Verder waren in mijn ogen alle veranderingen minimaal of niet de moeite waard als je er alleen maar mee leest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Hallo!

Voor boeken is elke kobo prima. Voor tijdschriften eigenlijk geen een als je het mij vraagt. Bij boeken geen probleem om 1 "echte" pagina over meer te verspreiden, dat werkt bij een tijdschrift denk ik anders (ivm opmaak, plaatjes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:52
nietorigineel schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:14:
[...]

Voor boeken is elke kobo prima. Voor tijdschriften eigenlijk geen een als je het mij vraagt. Bij boeken geen probleem om 1 "echte" pagina over meer te verspreiden, dat werkt bij een tijdschrift denk ik anders (ivm opmaak, plaatjes).
ja, dat is mijn ervaring ook. Ik lees al zo'n 20 jaar van een dedicated ebook device (begonnen met de Franklin ebookman!), maar tijdschriften lees ik alleen van een computerscherm of een tablet van minimaal 10".

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Ik heb tig boeken en tijdschriften op m'n smartphone staan maar die wil ik dus via de e-reader lezen.
De vraag is hoe en in welk formaat je tijdschriften komen? Als ze een specifieke app nodig hebben, of in ePub formaat geleverd kunnen worden is nogal een verschil. Beste test je het eerst met een twedehands apparaat (wat je daarna gelijk weer voor ongeveer dezelfde prijs van de hand kunt doen)?
nietorigineel schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:14:
[...]
Misschien is de Kobo Elipsa 2E iets? Die is een stuk groter. met tablet formaat scherm van 10,3 inch. Dat helpt wel met meer content kunnen tonen, al is het geen 14 inch scherm zo groot als een tijdschrift.
review: Kobo Elipsa review - Grote e-reader met schrijfaspiraties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:32
Ik had bedacht dit weekend een Kobo Clara 2E te bestellen, maar ze zijn overal uitverkocht of ver boven de adviesprijs van €149 te koop.
Iemand enig idee of ze nog terug op voorraad komen? Dit model leek me een prima instapper namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
Ja, die had ik ook gezien maar is niet op voorraad en wordt pas over 9 dagen verwacht. Dus deze tel ik ook mee als niet leverbaar :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse- op 09-03-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Jesse- schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:44:
Ik had bedacht dit weekend een Kobo Clara 2E te bestellen, maar ze zijn overal uitverkocht of ver boven de adviesprijs van €149 te koop.
Iemand enig idee of ze nog terug op voorraad komen? Dit model leek me een prima instapper namelijk.
Dit zie ik vaker de laatste tijd, strategie om prijzen te verhogen als electronica producent schaars worden. Als kan geduld hebben of iets anders of de hoofdprijs betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse-
swhnld schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:30:
[...]

Dit zie ik vaker de laatste tijd, strategie om prijzen te verhogen als electronica producent schaars worden. Als kan geduld hebben of iets anders of de hoofdprijs betalen.
Ik ben helaas gezwicht en heb de hoofdprijs betaald, die twee tientjes ben ik over een week hopelijk weer vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22

TVL

Jesse- schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:17:
[...]

Ja, die had ik ook gezien maar is niet op voorraad en wordt pas over 9 dagen verwacht. Dus deze tel ik ook mee als niet leverbaar :)
Zou op dit moment de Kindle kopen als instap ereader. Die is goedkoper als een Kobo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hallo!

Joh, e-readers hebben in de laatste 15ish jaar eigenlijk bar weinig vooruitgang geboekt. Er is frontlight bij gekomen, de schermen zijn ietsje scherper en iets meer contrast. Maar voor de rest is het echt niet heel veel vooruit gegaan. Wat verwacht je dat er nog bij komt?

Ik persoonlijk wacht tot 1 van de grote merken kleur (goed) implementeerd. Maar voor de rest zal het allemaal wel. 9 weken ipv 7 weken accutijd, 1.3 seconde ipv 1.7 seconde laadtijd per boek, het zal me allemaal best zijn. De enige reden waarom ik naar de libra 2 uberhaupt ben gegaan is omdat ik geen zin meer had in micro USB.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-03 23:15
Denko schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Joh, e-readers hebben in de laatste 15ish jaar eigenlijk bar weinig vooruitgang geboekt. Er is frontlight bij gekomen, de schermen zijn ietsje scherper en iets meer contrast. Maar voor de rest is het echt niet heel veel vooruit gegaan. Wat verwacht je dat er nog bij komt?

Ik persoonlijk wacht tot 1 van de grote merken kleur (goed) implementeerd. Maar voor de rest zal het allemaal wel. 9 weken ipv 7 weken accutijd, 1.3 seconde ipv 1.7 seconde laadtijd per boek, het zal me allemaal best zijn. De enige reden waarom ik naar de libra 2 uberhaupt ben gegaan is omdat ik geen zin meer had in micro USB.
Misschien wacht ik best tot het kleurenscherm er komt.

Ik heb eigenlijk nog een heel oud toestel van Sony liggen en het werkt wel nog moet ik toegeven.
Ik ken het type niet vanbuiten maar dit lijkt verdacht goed op het toestel.
https://www.bol.com/be/nl...i-model/9200000012106695/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

JonasV91 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Ik heb eigenlijk nog een heel oud toestel van Sony liggen en het werkt wel nog moet ik toegeven.
Joh, lekker die gebruiken. Je komt vanzelf erachter waar je tegenaanloopt en dan kan je kijken welk model die functies heeft. Hoe erg ze het willen laten lijken: e-ink readers zijn gewoon niet een heel spannend of snel evoluerend product. Heb 3 kindle's en 2 kobo's gehad. Gebruik ook dagelijks de remarkable 2. Allemaal erg fijn, maar ik kreeg precies wat ik verwacht had.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
TVL schreef op maandag 11 maart 2024 @ 07:35:
[...]

Zou op dit moment de Kindle kopen als instap ereader. Die is goedkoper als een Kobo.
Ik zou nooit een Kindle kopen, te beperkt in wat je ermee kunt lezen...
JonasV91 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Mijn Sony vond ik een van de meest prettige om te gebruiken. Ik heb die toen alleen vervangen omdat ik die verlichting erin wilde..
Denko schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:59:
[...]
De enige reden waarom ik naar de libra 2 uberhaupt ben gegaan is omdat ik geen zin meer had in micro USB.
Was voor mij (naast de batterij die echt slecht begon te worden, van mijn One) ook een heel belangrijk ding :p Mijn Aura One was het enige micro USB apparaat wat ik nog had!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:50:
[...]

Ik zou nooit een Kindle kopen, te beperkt in wat je ermee kunt lezen...
Op welke manier beperkt? Ik kan elke epub zonder problemen (juist met groot gemak) op mijn Kindle lezen. Dat gaat nog makkelijker dan voorheen bij mijn Kobo want aansluiten op een pc is nooit nodig, gaat allemaal draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Homeland schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:58:
[...]

Op welke manier beperkt? Ik kan elke epub zonder problemen (juist met groot gemak) op mijn Kindle lezen. Dat gaat nog makkelijker dan voorheen bij mijn Kobo want aansluiten op een pc is nooit nodig, gaat allemaal draadloos.
It depends. Als je sideloading gebruikt zal Kindle en Kobo elkaar niet veel ontlopen. Wil je gewoon kopen in de bijbehorende store (Amazon vs Kobo/BOL e.a.) dan heeft Kobo de voorkeur omdat Amazon je tot hun eigen store beperkt en Kobo niet.

Ik heb daarnaast het idee dat Kindle boeken vaak kwalitatief onder de maat zijn. Op Amazon zie je veel klachten over Kindle boeken die een rommeltje maken van de layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
downtime schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:19:
[...]

It depends. Als je sideloading gebruikt zal Kindle en Kobo elkaar niet veel ontlopen. Wil je gewoon kopen in de bijbehorende store (Amazon vs Kobo/BOL e.a.) dan heeft Kobo de voorkeur omdat Amazon je tot hun eigen store beperkt en Kobo niet.

Ik heb daarnaast het idee dat Kindle boeken vaak kwalitatief onder de maat zijn. Op Amazon zie je veel klachten over Kindle boeken die een rommeltje maken van de layout.
Over de officiele route weet ik eigenlijk niets, ik sideload alles wat ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Homeland schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:58:
[...]

Dan zul je echt iets met je epubs moeten doen, want Kindle ondersteunt standaard geen epubs.

Tenzij je natuurlijk met name Engels leest, dan zou ik zeker een Kindle kopen, want kopen op Amazon werkt fantastisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:24:
[...]

Dan zul je echt iets met je epubs moeten doen, want Kindle ondersteunt standaard geen epubs.

Tenzij je natuurlijk met name Engels leest, dan zou ik zeker een Kindle kopen, want kopen op Amazon werkt fantastisch.
Jawel hoor, ik kan elke epub gewoon naar mijn kindle mailen of uploaden via de Amazon website.

https://www.amazon.com/gp...l?nodeId=G5WYD9SAF7PGXRNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
downtime schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:19:
[...]
Dat is niet mijn ervaring, ik lees veel officiële boeken via Amazon op mijn Kindle, en ik had er een met problemen in de layout in alle jaren dat ik lees, en mijn gemiddelde ligt op 20 boeken per maand.

En zolang ePubs zonder (Adobe) DRM gekocht worden kun je die sinds 2022 ook gewoon op een Kindle lezen.

Echter voor bibliotheek eboeken zit je wel vast aan DRM, dus dan geen Kindle kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

swhnld schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:46:
[...]

Dat is niet mijn ervaring, ik lees veel officiële boeken via Amazon op mijn Kindle, en ik had er een met problemen in de layout in alle jaren dat ik lees, en mijn gemiddelde ligt op 20 boeken per maand.
Ik denk dat het afhankelijk is van het soort boeken wat je leest en hoe oud ze zijn. Nieuwe boeken worden gewoon door de uitgever in digitale vorm aangeleverd en die zorgt wel dat de opmaak (meestal) in orde is.
Het probleem lijkt vooral te zijn bij oudere boeken die Amazon zelf inscant. Zolang het platte tekst is, zoals een roman, dan gaat dat ook goed. Maar complexe opmaak met veel plaatjes, tabellen en grafieken is te complex voor hun software.

Bovenstaande onder voorbehoud. Ik heb niet uitgezocht hoe het precies zit maar dit is de indruk die ik van de klachten op Amazon krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22

TVL

Kindle (2022) ondersteund gewoon het EPUB formaat.

Ondersteunde bestandsformaten
Van Amazon.nl
Kindle Format 8 (AZW3), Kindle (AZW), TXT, PDF, onbeveiligde MOBI, EPUB, PRC, HTML DOC, DOCX, JPEG, GIF, PNG en geconverteerde PMP.

Vroeger was het zo dat de Kindle geen EPUB ondersteunde. Daarnaast kan je bij Bol boeken kopen en op je Kindle zetten. Gebruik daar Calibre voor.

[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 11-03-2024 16:40 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 69 Laatste