Joel22 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:13:
Uiteindelijk heb ik geen refurbished forma gekocht. Is de Sage een aanrader? Hij is nu in de aanbieding. Ik lees het liefst met wifi uit en zonder licht. Gaat de accu dan alsnog snel leeg? 8 inch lijkt me superfijn voor lezen, maar wie weet is 7 inch ook prima. Heb zelf een kobo glo hd uit 2015! Die liep zijn tijd exht vooruit met 300 ppi. Volgens mij zijn er daarna nog meerdere readers uitgekomen zonder 300 ppi. Draait al 8 jaar la een zonnetje mede omdat de batterij nog goed genoeg is

.
Ik heb de Sage alweer even.
Kwa beeld, scherpte, kleur en snelheid is het een super reader. Het formaat valt me ook erg mee, ik had eerst een Forma, maar die doorgeschoven en toch deze gekocht. Ik ben niet de kleinste en kan het prima met 1 hand bedienen. De twee knoppen hadden iets sensitiever mogen zijn, je moet 'bewust' de knop indrukken. Even aantikken is soms niet voldoende en dat leid af. Maar ik tik gewoon met mijn duim in beeld, een centimeter naast de knop

.
De accu is inderdaad vergeleken met de anderen niet best, maar met een half uurtje lezen per avond kan ik nog steeds wel een week of twee vooruit, dus ik stoor mij er niet aan.
Het is wel een best practice niet de melding af te wachten dat je accu bijna leeg is, want dat staat gelijk aan "je kan nog nét je hoofdstuk uitlezen". Ik merkte niet veel verschil tussen Wifi aan en uit, dus die staat aan. Maar echte metingen heb ik er ook weer niet mee gedaan.
Het schrijven / note-taking is erg slecht. Veel geknipper en vertraging, zelfs af en toe een reboot.
Terwijl de OCR mijn hanenhandschrift wel weer prima herkende. Beetje zonde van de ontwikkeltijd bij Kobo.
Ik had op Amazon er een pen voor gekocht, maar die na een week of twee weer teruggestuurd omdat er voor mij niet op te werken valt. Ik ga sparen voor de Lenovo Smart Paper denk ik om dat goed te kunnen.
[
Voor 9% gewijzigd door
WaterFire op 07-02-2023 14:46
]