http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Je hoeft niet twee keer te uploaden, 1x uploaden en dan loskoppelen en nog eens aankoppelen zou voldoende moeten zijn.Serena schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 03:03:
Iemand een oplossing voor het feit dat ik mijn boeken altijd 2 x vanuit Calibre naar mijn Kobo moet uploaden om de naam van de serie met bijbehorend nummer in beeld te krijgen?
Had dat al met mijn Glo HD, maar op de Libra 2 blijk ik nog steeds hetzelfde te moeten doen.
Beter kan helaas niet, dit komt door de manier waarop Calibre de serie-info in de kobo-database moet schrijven. De reader moet eerst het boek in de database hebben gezet voordat Calibre er extra data bij kan schrijven.
Volgens mij is de Libra 2 een goede opvolger. Groter hoeft van mij niet. Kleiner zeker niet.
Mis ik nog een andere variant?
Zie hier voor een overzicht.
Die zijn toch weer een stukje duurder zo te zien. En juist de dikke rand aan de zijkant bij Kobo lijkt me handig.Of-Aaargh schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:40:
Pocketbook heeft ook aardige e-readers, in prijs en kwaliteit vergelijkbaar met Kobo.
De Libra 2 is t/m morgen ook nog in de aanbieding bij bol.com, wanneer je Select hebt (20 euro korting). En dat heb ik!
Volgens mij een no-brainer voor 169 euro...
---edit---
Volgens mij is de Libra 2 het beste te vergelijken met de Pocketbook InkPad 3 Pro en die kost momenteel 100 euro extra. Is het me niet waard.
[ Voor 9% gewijzigd door barrymossel op 14-05-2022 11:57 ]
Even een weetje ivm dit overzicht. Tolino ereaders zijn technisch exact hetzelfde als Kobo ereaders. Alleen prijs en de naam is anders. ;-)Of-Aaargh schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:40:
Pocketbook heeft ook aardige e-readers, in prijs en kwaliteit vergelijkbaar met Kobo.
Mijn vriendin heeft een Kobo Libra H2O icm met Kobo Plus, kan ik daar ook het Nickelmenu opzetten?barrymossel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:12:
Zojuist de Libra 2 ontvangen en even lekker mee gespeeld. Nickelmenu erop. Calibre-web als store. FTP voor snel via wifi een boek erop zetten (of instellingen aanpassen). Echt fijn dat er zoveel dingen zijn aan te passen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens mij wel. Is afhankelijk van de firmware en die is (als je volledige geüpdatet bent) van de Libra H2O hoog genoeg.Pierre schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:21:
[...]
Mijn vriendin heeft een Kobo Libra H2O icm met Kobo Plus, kan ik daar ook het Nickelmenu opzetten?
Kende dat hele NickelMenu nog niet. Dank voor de tip.barrymossel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:12:
Zojuist de Libra 2 ontvangen en even lekker mee gespeeld. Nickelmenu erop. Calibre-web als store. FTP voor snel via wifi een boek erop zetten (of instellingen aanpassen). Echt fijn dat er zoveel dingen zijn aan te passen.
Calibre-web als store? Is dat ook iets wat je instelt binnen NickelMenu?
Nope, dat is het volgende: https://github.com/janecz...web/wiki/Kobo-Integration en https://github-wiki-see.p...web/wiki/Kobo-Integrationbvsteyn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:51:
[...]
Kende dat hele NickelMenu nog niet. Dank voor de tip.
Calibre-web als store? Is dat ook iets wat je instelt binnen NickelMenu?
Je krijgt dan bij "Mijn boeken" je boeken uit Calibre te zien, welke je vervolgens kunt downloaden. Is nog erg experimenteel schijnbaar, maar hier werkt het vooralsnog prima.
Installeer NickelMenu en voeg het volgende aan je config file toe:
1
| menu_item:main:Dropbox:nickel_open:library:dropbox |
Zorg dat de volgende regel in je Kobo eReader.conf staat:
1
2
| dropbox_link_account_poll= https://authorize.kobo.com/{region}/{language}/LinkDropbox |
Herstart je Kobo en je zult een knopje Dropbox in je NickelMenu hebben. Van daaruit kun je dan de Dropbox-integratie instellen.
Dit werkt bij mij ook stabiel met een Kobo Forma, sinds begin april in gebruik. Ook fijn trouwens dat je per shelf kan aangeven of je deze wilt laten syncen met de Kobo. Ik gebruik bijvoorbeeld een "Kobo" shelf om een selectie van boeken te syncen (zie ook deze issue over het syncen van een grote bibliotheek).barrymossel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:56:
[...]
Nope, dat is het volgende: https://github.com/janecz...web/wiki/Kobo-Integration en https://github-wiki-see.p...web/wiki/Kobo-Integration
Je krijgt dan bij "Mijn boeken" je boeken uit Calibre te zien, welke je vervolgens kunt downloaden. Is nog erg experimenteel schijnbaar, maar hier werkt het vooralsnog prima.
Ik heb het zelfde probleem, ik heb echter wel een snellere manier gevonden. Bij plugin de Kobo Utilities installeren. Wanneer je de boeken op de e-reader hebt gezet, ontkoppel je deze en koppel je 'm weer selecteer de boeken die je er net opgezet hebt en klik dan op het pijltje van Kobo Utilities en selecteer update metadata in device library Dit gaat sneller, vooral wanneer je veel boeken tegelijk op de e-reader zet.Serena schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 03:03:
Iemand een oplossing voor het feit dat ik mijn boeken altijd 2 x vanuit Calibre naar mijn Kobo moet uploaden om de naam van de serie met bijbehorend nummer in beeld te krijgen?
Had dat al met mijn Glo HD, maar op de Libra 2 blijk ik nog steeds hetzelfde te moeten doen.
:strip_exif()/f/image/1OUjW9fKQVManWWSKM8qx2bC.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qGGPz2qctspmEZN3uIdBDQwO.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/bwvC9GBeSFoNgf25kjvHMRXD.jpg?f=fotoalbum_large)
1x uploaden en de 2e keer alleen aankoppelen? En wat doe je dan? Meteen weer loskoppelen neem ik aan, maar wat is er dan gebeurd? Volgens mij niets. Heb het even uitgeprobeerd, e-reader gekoppeld, boek naar e-reader gestuurd, deze ontkoppeld, en weer gekoppeld en meteen weer ontkoppeld, er is geen serie bijgeschreven.Sabbi schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 07:51:
[...]
Je hoeft niet twee keer te uploaden, 1x uploaden en dan loskoppelen en nog eens aankoppelen zou voldoende moeten zijn.
Beter kan helaas niet, dit komt door de manier waarop Calibre de serie-info in de kobo-database moet schrijven. De reader moet eerst het boek in de database hebben gezet voordat Calibre er extra data bij kan schrijven.
Ik heb geprobeerd dat nickelmenu op mijn Libra 2 te zetten pfhhh kreeg een heel klein menuutje op mijn scherm te zien, even groter dan een postzegel en kon helemaal niks meer, touch scherm werkte niet meer, kon dus dat bestand niet meer van de e-reader verwijderen, omdat ik deze niet aan de laptop gekoppeld kreeg (kon verbinden niet activeren). Uiteindelijk de e-reader naar fabrieksinstelling terug moeten zetten om deze weer op orde te krijgen.barrymossel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:12:
[ Voor 26% gewijzigd door Hilliebillie op 17-05-2022 09:52 ]
Oeh, vervelend! Was je wel naar de laatste firmware geüpdatet? Anders wellicht even een issue aanmaken hier: https://github.com/pgaskin/NickelMenu/issuesHilliebillie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:04:
[...]
Ik heb geprobeerd dat nickelmenu op mijn Libra 2 te zetten pfhhh kreeg een heel klein menuutje op mijn scherm te zien, even groter dan een postzegel en kon helemaal niks meer, touch scherm werkte niet meer, kon dus dat bestand niet meer van de e-reader verwijderen, omdat ik deze niet aan de laptop gekoppeld kreeg (kon verbinden niet activeren). Uiteindelijk de e-reader naar fabrieksinstelling terug moeten zetten om deze weer op orde te krijgen.
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: STOP ECOCIDE 💚🌍💚
Controleer even of 'Set Series information' wel aangevinkt staat in de kobo plugin. (zowel de standaard als de extended kunnen het) Als je de reader aansluit zie je dan in Calibre bij de jobs als het goed is de job 'Set Library Information' en/of 'Send Metadata' draaien.Hilliebillie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 06:33:
[...]
1x uploaden en de 2e keer alleen aankoppelen? En wat doe je dan? Meteen weer loskoppelen neem ik aan, maar wat is er dan gebeurd? Volgens mij niets. Heb het even uitgeprobeerd, e-reader gekoppeld, boek naar e-reader gestuurd, deze ontkoppeld, en weer gekoppeld en meteen weer ontkoppeld, er is geen serie bijgeschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door Sabbi op 17-05-2022 19:06 ]
Ja, dit staat bij mij allemaal aangevinkt. Maar jij schrijft dat je 1x boeken moet uploaden en dat je de 2e keer alleen de e-reader maar hoeft te verbinden, dat werkt bij mij niet. Ik zie wel wanneer ik de e-reader voor de 2e keer aansluit, dat in de taken lijst dat bibliotheek informatie wordt bijgewerkt, maar dat maakt niet dat de boeken dan in een serie of een verzameling terecht komen. Of ik moet de boeken nog een keer uploaden, of ik stuur via kobo utilities de metadata met daarin de serie informatie mee.Sabbi schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:01:
[...]
Controleer even of 'Set Series information' wel aangevinkt staat in de kobo plugin. (zowel de standaard als de extended kunnen het) Als je de reader aansluit zie je dan in Calibre bij de jobs als het goed is de job 'Set Library Information' en/of 'Send Metadata' draaien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door Hilliebillie op 18-05-2022 06:02 ]
Ik had een bestandje uit 2020, blijkbaar ooit een keer gedownload, toen ik deze naar de e-reader sleepte werd het bestandje uitgepakt en veroorzaakte dus dat minischerm. Ik heb de nieuwste gedownload, als ik deze naar de e-reader sleep, gebeurd er helemaal niets. Ik heb de nieuwste software op de e-reader staan 4.32.19501barrymossel schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:16:
[...]
Oeh, vervelend! Was je wel naar de laatste firmware geüpdatet? Anders wellicht even een issue aanmaken hier: https://github.com/pgaskin/NickelMenu/issues
[ Voor 3% gewijzigd door Hilliebillie op 18-05-2022 06:27 ]
Staat in de normale kobo preferences automatic management aan?Hilliebillie schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 05:54:
[...]
Ja, dit staat bij mij allemaal aangevinkt. Maar jij schrijft dat je 1x boeken moet uploaden en dat je de 2e keer alleen de e-reader maar hoeft te verbinden, dat werkt bij mij niet. Ik zie wel wanneer ik de e-reader voor de 2e keer aansluit, dat in de taken lijst dat bibliotheek informatie wordt bijgewerkt, maar dat maakt niet dat de boeken dan in een serie of een verzameling terecht komen. Of ik moet de boeken nog een keer uploaden, of ik stuur via kobo utilities de metadata met daarin de serie informatie mee.

Nee dat had ik niet, jeetje ik ben echt blij, het werkt gewoon. Bedankt voor deze tip!!Sabbi schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:55:
[...]
Staat in de normale kobo preferences automatic management aan?
[Afbeelding]
Vorige week vakantiegeld gehad, gisteren kwam de Kobo Libra 2 binnen. Nu al superblij mee. Dankzij de integratie met bol is het nul moeite om er boeken op te zetten, de backlight is heel precies in te stellen, en het blauw licht filter is ook ideaal. Zelf kunnen kiezen welke knop "volgende" is, is ook prettig, en de details in de leesinstellingen (marges, lettertype, lettergrootte, etc) zijn verrassend prettig. Maar bovenal: SNEL!
Bij de Sony tikte ik door, even wachten, dan flikkerde het hele scherm, en vervolgens kwam de nieuwe pagina in beeld. Bij de Kobo tik ik door, en vervolgens dacht ik in 't begin dat 'ie niet reageerde, want er gebeurde ogenschijnlijk niks. Was 'ie allang op de volgende pagina. Heerlijk, dat maakt het lezen een stuk prettiger. Hij is misschien zelfs iets té snel; het roteren van de pagina had wel iets trager gemogen van mij. Als ik 'm helemaal op de kop draai, reageert 'ie zo snel dat 'ie twee keer kantelt. Die snelle respons is wel heerlijk als ik van vasthoudhand wissel in de trein, meteen doorlezen.
Wel ook nog een paar vragen.
1.- Ik heb één boek toch met de pc moeten overzetten, omdat dat een DRM vrij ebook betreft, rechtstreeks bij de uitgever gekocht. Dat ging na wat proberen wel goed met de Linux laptop, maar de cover art van de epub klopte niet; hij liet de cover art zien van een ander boek uit m'n collectie. Bij de Mobi file pakt 'ie de titelpagina als cover art. Ik weet dat de cover art van de epub wel gewoon klopte toen ik dit boek op de Sony zette. Is dit op te lossen zonder Calibre?
2.- Er is een mapje "dropbox" aanwezig in de Kobo reader drive (aan de pc verbonden). Op de Kobo site kan ik echter alleen dropbox ondersteuning vinden voor andere ereaders dan de mijne, en in instellingen van de Libra2 kan ik ook geen dropbox account toevoegen. Is er inmiddels wel dropbox ondersteuning voor de Libra2? En zo ja, hoe kan ik m'n account dan koppelen? Zo nee, is dan de Kobo Cloud github nog steeds de beste optie om het toe te voegen?
3.- En in het verlengde daarvan: als ik de Adobe Digital Editions app download op m'n telefoon, kan ik dan daarmee DRM beschermde ebooks omzetten naar (k)epub formaat, om die vervolgens met dropbox naar m'n Kobo te sturen? Pc-loos, dus?
Waarom geen Calibre? Of gaat bovenstaande over Calibre? In principe zijn er verschillende plugins om cover art op te halen.Infidel666 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:21:
Ik leende al een jaar een Sony PRS-T2. Dat voldeed, maar een aantal dingen maakte dat ik toch naar fysieke boeken greep. Mijn macbook (uit '09) is te oud geworden voor bepaalde software, en te traag om prettig mee te werken, zeker incidenteel. Verder heeft m'n vriend alleen een Linux laptop en hebben we geen Windows pc's in huis. Boeken op de reader zetten was dus vervelend. Daarnaast miste ik toch een vorm van backlight, zeker 's avonds, en was het ding gewoon ontzettend traag. Dus hop, een keer naar de grote rode M gegaan om wat ereaders te bekijken, en eens te zien wat er verbeterd was in de afgelopen tien jaar.
Vorige week vakantiegeld gehad, gisteren kwam de Kobo Libra 2 binnen. Nu al superblij mee. Dankzij de integratie met bol is het nul moeite om er boeken op te zetten, de backlight is heel precies in te stellen, en het blauw licht filter is ook ideaal. Zelf kunnen kiezen welke knop "volgende" is, is ook prettig, en de details in de leesinstellingen (marges, lettertype, lettergrootte, etc) zijn verrassend prettig. Maar bovenal: SNEL!
Bij de Sony tikte ik door, even wachten, dan flikkerde het hele scherm, en vervolgens kwam de nieuwe pagina in beeld. Bij de Kobo tik ik door, en vervolgens dacht ik in 't begin dat 'ie niet reageerde, want er gebeurde ogenschijnlijk niks. Was 'ie allang op de volgende pagina. Heerlijk, dat maakt het lezen een stuk prettiger. Hij is misschien zelfs iets té snel; het roteren van de pagina had wel iets trager gemogen van mij. Als ik 'm helemaal op de kop draai, reageert 'ie zo snel dat 'ie twee keer kantelt. Die snelle respons is wel heerlijk als ik van vasthoudhand wissel in de trein, meteen doorlezen.
Wel ook nog een paar vragen.
1.- Ik heb één boek toch met de pc moeten overzetten, omdat dat een DRM vrij ebook betreft, rechtstreeks bij de uitgever gekocht. Dat ging na wat proberen wel goed met de Linux laptop, maar de cover art van de epub klopte niet; hij liet de cover art zien van een ander boek uit m'n collectie. Bij de Mobi file pakt 'ie de titelpagina als cover art. Ik weet dat de cover art van de epub wel gewoon klopte toen ik dit boek op de Sony zette. Is dit op te lossen zonder Calibre?
En sowieso? DRM vrij is toch goed? Hoef je toch helemaal niet om te zetten??
Je kan eens hier kijken, is wel advanced: barrymossel in "[Kobo e-readers] Ervaringen & Discussie" (voor Nickelmenu: https://github.com/pgaskin/NickelMenu)2.- Er is een mapje "dropbox" aanwezig in de Kobo reader drive (aan de pc verbonden). Op de Kobo site kan ik echter alleen dropbox ondersteuning vinden voor andere ereaders dan de mijne, en in instellingen van de Libra2 kan ik ook geen dropbox account toevoegen. Is er inmiddels wel dropbox ondersteuning voor de Libra2? En zo ja, hoe kan ik m'n account dan koppelen? Zo nee, is dan de Kobo Cloud github nog steeds de beste optie om het toe te voegen?
Kun je via die app überhaupt DRM verwijderen of eBooks omzetten?3.- En in het verlengde daarvan: als ik de Adobe Digital Editions app download op m'n telefoon, kan ik dan daarmee DRM beschermde ebooks omzetten naar (k)epub formaat, om die vervolgens met dropbox naar m'n Kobo te sturen? Pc-loos, dus?
Ik heb ook niks omgezet. Maar hij moet wel OP de ereader komen te staan. Ik wil liever niet afhankelijk zijn van een programma op de laptop van m'n vriend, en op mijn macbook is geen beginnen aan. Daarom liefst iets zonder Calibre.barrymossel schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:43:
[...]
Waarom geen Calibre? Of gaat bovenstaande over Calibre? In principe zijn er verschillende plugins om cover art op te halen.
En sowieso? DRM vrij is toch goed? Hoef je toch helemaal niet om te zetten??
Dat was inderdaad de andere optie die ik intussen tegenkwam, maar dat heeft weer allemaal functies die ik niet wil. Dan zou ik liever de Kobo Cloud way gaan, maar ook dat heeft niet m'n voorkeur. Aangezien de folder wel aanwezig was al, hoopte ik dat het ook zonder mods kon inmiddels.[...]
Je kan eens hier kijken, is wel advanced: barrymossel in "[Kobo e-readers] Ervaringen & Discussie" (voor Nickelmenu: https://github.com/pgaskin/NickelMenu)
Dat vraag ik me dus af. Kan ik met die app de DRM eraf halen zodat ik een gewone (k)epub overhoud, die ik dan als bestandje kan downloaden en in dropbox kan gooien?[...]
Kun je via die app überhaupt DRM verwijderen of eBooks omzetten?
Calibre werkt perfect op de Mac. Ik gebruik namelijk niets anders.Infidel666 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:50:
[...]
Ik heb ook niks omgezet. Maar hij moet wel OP de ereader komen te staan. Ik wil liever niet afhankelijk zijn van een programma op de laptop van m'n vriend, en op mijn macbook is geen beginnen aan. Daarom liefst iets zonder Calibre.
[...]
Dat was inderdaad de andere optie die ik intussen tegenkwam, maar dat heeft weer allemaal functies die ik niet wil. Dan zou ik liever de Kobo Cloud way gaan, maar ook dat heeft niet m'n voorkeur. Aangezien de folder wel aanwezig was al, hoopte ik dat het ook zonder mods kon inmiddels.
[...]
Dat vraag ik me dus af. Kan ik met die app de DRM eraf halen zodat ik een gewone (k)epub overhoud, die ik dan als bestandje kan downloaden en in dropbox kan gooien?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier ook. Gebruik Calibre al jaren op de Mac en heb inmiddels een leuke boekenplank!Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:06:
[...]
Calibre werkt perfect op de Mac. Ik gebruik namelijk niets anders.
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 24-05-2022 16:30 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het ligt ook niet aan Calibre, maar wel aan het feit dat mijn HDD macbook uit 2009 er al bijna een uur over doet om op te starten. Als er geen andere manier is, is de macbook inderdaad een optie, want het kán wel, maar gezien de snelheid van dat ding en het feit dat ik 'm verder eigenlijk ook nooit gebruik (en dus elke keer speciaal hiervoor zou moeten opstarten), zou ik liever een workaround gebruiken. Vandaar de vraag of er ook een andere optie is.Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:06:
[...]
Calibre werkt perfect op de Mac. Ik gebruik namelijk niets anders.
:strip_exif()/f/image/iKTENBJBQRQlnqU4vvjWDp6O.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ATvQyrPNHOl5GJgX09H3hXkf.jpg?f=user_large)
Toevoegen boeken doe ik het liefst via een cronjob/commandline:
/usr/bin/calibredb add --with-library=/dikkert/Server/Books/ -r /dikkert/Downloads/BOOKS/
[ Voor 78% gewijzigd door Simkin op 09-06-2022 12:07 . Reden: plaatjes ]
Simpel 2e hands SSDtje in de Mac proppen een optie?Infidel666 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:33:
[...]
Het ligt ook niet aan Calibre, maar wel aan het feit dat mijn HDD macbook uit 2009 er al bijna een uur over doet om op te starten. Als er geen andere manier is, is de macbook inderdaad een optie, want het kán wel, maar gezien de snelheid van dat ding en het feit dat ik 'm verder eigenlijk ook nooit gebruik (en dus elke keer speciaal hiervoor zou moeten opstarten), zou ik liever een workaround gebruiken. Vandaar de vraag of er ook een andere optie is.
https://joshmccarty.com/u...9-13-macbook-pro-ssd-ram/
Dan ben je voor 2 tientjes klaar en kan je rustig stukken vlotter je oude Mac gebruiken met Calibre.
In de energie-settings heb ik ingesteld staan dat ie na 15 minuten in slaapstand moet gaan, dus dat kan dan toch de oorzaak niet zijn lijkt me. Compleet uitschakelen na een X periode had ik uitstaan (leek me ook niet nodig), maar heb ik voor nu maar even aangezet.
Herkent iemand dit probleem?
Ik heb dat probleem. Ik los het op door de wifi uit te zetten. Ik meen ooit ergens te hebbben gelezen dat de sync blijft hangen en daardoor loopt de batterij leeg. Ik heb ook geprobeerd om de sync uit te zetten. Maar mijn kobo trekt helemaal niets van die instelling aan. Hij blijft dagelijks syncen. Dus ik zet de wifi uit,posttoast schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:30:
Ik heb nu een paar maanden een Kobo Libra 2 in bezit. Superfijn apparaat. Alleen gebeurt er nu al een paar keer iets vreemds: de batterij is af en toe compleet leeg. Alsof ie wanneer ik hem niet gebruikt van alles aan het doen is. Ik heb een sleep cover (geen officiële, maar eentje van Dutch Shield) en die lijkt het gewoon te doen. Als ik hem dichtklap gaat ie in slaapstand.
In de energie-settings heb ik ingesteld staan dat ie na 15 minuten in slaapstand moet gaan, dus dat kan dan toch de oorzaak niet zijn lijkt me. Compleet uitschakelen na een X periode had ik uitstaan (leek me ook niet nodig), maar heb ik voor nu maar even aangezet.
Herkent iemand dit probleem?
Ik ga het een tijdje proberen. Dank voor jullie tips
Zet ook even de "automatisch sync" functie uit. Hoorde dat die het alsnog probeert ondanks dat de wifi uit is.posttoast schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:09:
WiFi uit dus, eigenlijk wel karig dat het nodig is. Maar goed, als het helpt…
Ik ga het een tijdje proberen. Dank voor jullie tips
PSN & XBL: Denkoyugo
Er zijn zat opties hoor. Kijk even naar nickelmenu voor kobo etc. Maar Calibre is een beetje de heilige graal voor ebooks, met dedrm plugins, metadate update, conversies tussen formaten enzo. Zonder dat programma had ik denk ik niet eens een ereader gekocht.Infidel666 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:33:
[...]
Het ligt ook niet aan Calibre, maar wel aan het feit dat mijn HDD macbook uit 2009 er al bijna een uur over doet om op te starten. Als er geen andere manier is, is de macbook inderdaad een optie, want het kán wel, maar gezien de snelheid van dat ding en het feit dat ik 'm verder eigenlijk ook nooit gebruik (en dus elke keer speciaal hiervoor zou moeten opstarten), zou ik liever een workaround gebruiken. Vandaar de vraag of er ook een andere optie is.
Kwa macbook, zoals hierboven beschreven. Mx500 ssd erin voor 3 tientjes en dat ding knalt weer vooruit. Maar dat is offtopic
Vanmorgen heb ik een calibre-web container opgespint in docker op mijn NAS. Dat werkt allemaal prima, maar ik krijg het syncen van de boeken op een shelve niet voor elkaar. Mijn Clara HD blijft maar zeggen Sync failed. Please try again. In het calibre-web.log zie ik de volgende entries:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| [2022-06-17 21:48:42,989] DEBUG {cps.ub:82} Found stored session: 935bb429aa934863ca5d039336db1583f84b3514a2662163f43cc870aba2f9f02d781fc7357b4de5a1f636a6a5be13661d47fe5c15c459072fb932658f6114ef [2022-06-17 21:48:42,989] INFO {cps.kobo:1054} Init [2022-06-17 21:48:43,224] DEBUG {cps.kobo:975} Unimplemented User Request received: https://www.mijn-url.nl/calibre-web/kobo/hier_staat_mijn_key/v1/user/profile [2022-06-17 21:48:43,358] DEBUG {cps.kobo:1015} Unimplemented Products Request received: https://www.mijn-url.nl/calibre-web/kobo/hier_staat_mijn_key/v1/deals [2022-06-17 21:48:43,542] DEBUG {cps.ub:82} Found stored session: 935bb429aa934863ca5d039336db1583f84b3514a2662163f43cc870aba2f9f02d781fc7357b4de5a1f636a6a5be13661d47fe5c15c459072fb932658f6114ef [2022-06-17 21:48:43,543] INFO {cps.kobo:140} Kobo library sync request received. [2022-06-17 21:48:43,543] DEBUG {cps.kobo:141} SyncToken: 0001-01-01 00:00:00,0001-01-01 00:00:00,0001-01-01 00:00:00,0001-01-01 00:00:00,0001-01-01 00:00:00,[Hier staat een enorm lange key die de leesbaarheid verstoord] [2022-06-17 21:48:43,637] DEBUG {cps.kobo:215} Books to Sync: 3 [2022-06-17 21:48:43,859] DEBUG {cps.kobo:280} Remaining books to Sync: 0 [2022-06-17 21:49:10,932] DEBUG {cps.ub:82} Found stored session: 935bb429aa934863ca5d039336db1583f84b3514a2662163f43cc870aba2f9f02d781fc7357b4de5a1f636a6a5be13661d47fe5c15c459072fb932658f6114ef [2022-06-17 21:49:10,933] INFO {cps.kobo:1054} Init [2022-06-17 21:49:10,972] DEBUG {cps.kobo:975} Unimplemented User Request received: https://www.mijn-url.nl/calibre-web/kobo/hier_staat_mijn_key/v1/user/profile [2022-06-17 21:49:11,058] DEBUG {cps.kobo:1015} Unimplemented Products Request received: https://www.mijn-url.nl/calibre-web/kobo/hier_staat_mijn_key/v1/deals [2022-06-17 21:49:11,240] DEBUG {cps.ub:82} Found stored session: 935bb429aa934863ca5d039336db1583f84b3514a2662163f43cc870aba2f9f02d781fc7357b4de5a1f636a6a5be13661d47fe5c15c459072fb932658f6114ef [2022-06-17 21:49:11,240] INFO {cps.kobo:140} Kobo library sync request received. [2022-06-17 21:49:11,240] DEBUG {cps.kobo:141} SyncToken: 0001-01-01 00:00:00,0001-01-01 00:00:00,0001-01-01 00:00:00,0001-01-01 00:00:00,0001-01-01 00:00:00,[Hier staat een enorm lange key die de leesbaarheid verstoord] [2022-06-17 21:49:11,324] DEBUG {cps.kobo:215} Books to Sync: 0 [2022-06-17 21:49:11,385] DEBUG {cps.kobo:280} Remaining books to Sync: 0 |
En verdere logging kan ik vooralsnog niet vinden.
calibre-web is via een swag container (reverse proxy) bereikbaar van buitenaf (middels deze conf) en dat verkeer komt ook duidelijk aan (zie hierboven), maar ik kom er maar niet achter waar het probleem nou zit.
Zelf al geprobeerd:
Force full kobo sync al meerdere keren aangeklikt (dan is de eerste keer books to sync weer 3, daarna gaat die weer naar 0, Calibre-web denkt dus dat de sync wel gelukt is)
Op de kobo handmatig een collection met de zelfde naam als mijn shelve aan gemaakt (in de hoop dat het zou helpen, niet dus)
De Kobo herstart
De Calibre-web container meerdere keren herstart
In Calibre-web de setting "Proxy unknown requests to Kobo Store"eens uit (en later weer aan) gezet
de "Server External Port (for port forwarded API calls)" aangepast van 8083, naar 443 en naar 80.
De Kobo zo geconfigureerd dat deze over het lokale netwerk synchroniseerd, ipv via het internet.
Adguard uitgezet op het netwerk
Needless to say heeft al het bovenstaande niet geholpen. Dus: heeft iemand nog een idee?
[ Voor 39% gewijzigd door Yukkie op 17-06-2022 22:34 . Reden: quote uit log beter leesbaar gemaakt ]
We've got that ring of confidence
Ik heb deze 3 regels toegevoegd/aangepast:
1
2
3
| proxy_buffer_size 128k; proxy_buffers 4 256k; proxy_busy_buffers_size 256k; |
Het syncen werkt nu als een zonnetje!
We've got that ring of confidence
Ik wil een e-ink device voornamelijk om aantekeningen op te maken, maar ben erg in dubio tussen de Sage en de Elipsa. Als je de krant kan lezen, dan is het formaat van de Elipsa weer een enorm groot voordeel.
Edit: Heeft iemand dit project geprobeerd te compilen? Het is wel heel erg oud namelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door zAo op 02-07-2022 15:14 ]
Dank voor deze tip, ik heb de Renaisser 530 besteld en die werkt prima. Beter gevoel op het scherm en ook lichter in de hand. In dit geval wel lekker, van de Kobo-stylus kreeg ik wel last op een gegeven moment met schrijven. Het voordeel van opladen via USC-C is ook top, die van Kobo moet je op zoek naar de rare AAAA-batterij waar lastig oplaadbare van te vinden zijn. Deze blijft ook een stuk beter plakken aan je reader, door sterke magneten en het afgeplatte kantje.Tovenaar schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:53:
Ik krijg vanavond mijn Kobo Sage binnen en ben mij nu aan het verdiepen in de stylus aangezien ik er ook notities op wil maken... Echter lees ik op veel plekken dat men de standaard Kobo stylus niet prettig vind...
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een alternatieve styles? Bij voorkeur eentje die ook op te laden is met (bijvoorbeeld) USB-C?
De gene die ik gevonden heb is de Renaisser 520C maar mogelijk zijn er nog alternatieven...
Si vis pacem, para bellum
Ik heb helaas best vaak dat de Kobo Clara HD vastloopt oid. Dan staat hij op het slaapstand scherm en zit er niks anders op dan knop lang ingedrukt houden. Soms moet ik hem via USB kabel weer reanimeren. Heb dit op twee devices dus misschien een bekend kwaaltje...? Zijn beide uptodate.
Heb je dan niet het verkeerde hoesje?Hilliebillie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 06:23:
Gisteren de Kobo Sage gekocht, incl originele Kobo hoes. Maar nu zag ik dat hierin helemaal geen opening zit voor de aan/uit knop. Is dit een fabrieksfoutje of hoort dit zo.
Hier niet de sage maar de Libra 2 en en het hoesje heeft aan de achterkant een rondje eruit voor de aan en uit knop.
Dat "hoort" zo, had ik inderdaad begrepen. Een beetje raar maarja.Hilliebillie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 06:23:
Gisteren de Kobo Sage gekocht, incl originele Kobo hoes. Maar nu zag ik dat hierin helemaal geen opening zit voor de aan/uit knop. Is dit een fabrieksfoutje of hoort dit zo.
I see,you may consider reaching out to them and see if they will offer you replacement since you just purchased that recently.
Ik heb begrepen dat er in geen een hoes voor de sage en gaat voor de aan uit knop zit
Yes I understand, that is why please contact Media Markt for further assistance since you bought the cover in that store okay.
En dan? Krijg ik een nieuwe hoes, weer een zonder gat voor de aan uit knop
Yes Hilda, please ask them for that.
Hartelijk dank voor deze uitstekende "hulp"
Nee natuurlijk niet, Ik heb een Sage met een originele Sagehoes. Ik heb ook een Libra gehad, die hebben inderdaad een opening achterin. Vandaar ook mijn vraag of het een fabrieksfout of een slordigheid van Kobo is.Roos79 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:05:
[...]
Heb je dan niet het verkeerde hoesje?
Hier niet de sage maar de Libra 2 en en het hoesje heeft aan de achterkant een rondje eruit voor de aan en uit knop.
Dat is ook zo, maar als je de e-reader zo een keer even weg legt zonder de hoes dicht te klappen kon je bij de Libra even achter op het aan/uit knopje drukken, nu moet je de hoes eerst dichtklappen en weer open doen. Geen groot probleem maar ik vind het wel erg slordig die hoes betaal je wel €40,00 voor, voor dat geld mag je wel een kloppend product verwachten.fmrama schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:39:
Mijn vrouw heeft ook een saga incl bijpassende hoes. Combi deal. En idd zij zegt dat de aan uit knop dan niet te bedienen is. Als het hoesje dicht geklapt wordt gaat de saga uit.
En jaren lang irritatiepunt eigenlijk aangepast!
Jammer dat bij de sage door oa landscape mode minder en punt was, maar alsnog
Ok! Alle gekheid op een stokkie…..Je moet doen wat je zelf het prettigst vindt! 👍
Mwah, dat een hardware knop niet bereikbaar is met de eigen cover vind ik ook wel raar/matig hoor (nu heb ik een thirdparty waarmee ikj er wel gewoon bij kan en die ik toch amper tot nooit gebruik... maar blijft vreemd).fmrama schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:28:
Tja, dat is vooruitgang! Automatisch uit als de klep dichtgaat, niks knopje drukken. Laat je klepje open, dan gaat ie in slaapstand. Mooi man!
Ok! Alle gekheid op een stokkie…..Je moet doen wat je zelf het prettigst vindt! 👍
Niet automatisch uit als je de hoes dichtklapt, maar in slaapstand, klep open uit slaapstand. Maar echt aan en uit moet toch echt via het knopje achterop.fmrama schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:28:
Tja, dat is vooruitgang! Automatisch uit als de klep dichtgaat, niks knopje drukken. Laat je klepje open, dan gaat ie in slaapstand. Mooi man!
Laat je de cover open gaat ie ook na een kwartier in slaapstand, bij de Libra tik je dan even achter op het aan/uitknopje en de e-reader komt tot leven, bij de Sage moet de hoes open en dicht doen. Niet onoverkomelijk hoor, helemaal niet, maar voor een hoes van €40,00 mag je toch wel iets verwachten.
Nu is de kobo clara hd alweer van 2018. En dat vind ik dan toch weer een risico. Wil voorkomen dat er bijvoorbeeld in het najaar een opvolger komt en dan na korte tijd de updates uitblijven.
De libra 2 is ook een optie. Usb c is ook een mooie toevoeging.
Iemand advies?
Libra 2 is een fijn ding. Vooral de usb-c vond ik belangrijk.Ronwiel schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:04:
Wat is jullie advies? Ben in de markt voor een ereader. Primair bedoelt voor het lenen van ebooks via de bibliotheek aangevuld met rechtenvrije epubs en kindle boeken via calibre.
Nu is de kobo clara hd alweer van 2018. En dat vind ik dan toch weer een risico. Wil voorkomen dat er bijvoorbeeld in het najaar een opvolger komt en dan na korte tijd de updates uitblijven.
Iemand advies?
Updates boeien me eerlijk gezegd niet, aangezien er toch niet echt veel nieuwe opties uitkomen en de ereader vrijwel nooit aan internet hangt.
Maar ik wil wel altijd het nieuwste op het moment dat ik iets koop. Dus hier is het de Libra 2 geworden.
Ik persoonlijk vind het lenen van ebooks via de bibliotheek een beetje omslachtig (op elke e-reader). En gezien ik voornamelijk engels lees was het voor mij niet interresant. Maar voor jouw omschrijving is de Libra2 wel de beste optie. De updates zou ik mij niet al te veel zorgen over maken. Zo veel features zitten er niet op, dus de firmware is meestal voor 99% klaar.Ronwiel schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:04:
Wat is jullie advies? Ben in de markt voor een ereader. Primair bedoelt voor het lenen van ebooks via de bibliotheek aangevuld met rechtenvrije epubs en kindle boeken via calibre.
Iemand advies?
En idd, USB-C is erg fijn
En idd lenen is wat omslachtig. Maar nu moet ik de boeken in de bieb gaan halen, als deze al niet gereserveerd zijn. En ligt er door het hele huis een stapel. Dus wat dat betreft een upgrade
Net even bij de Mediamarkt geweest. Daar was alleen een demo van de Nia en Libra. Hoewel het gewicht van de Nia prettig is, heb ik het idee dat je veel moet bladeren door de grootte van het scherm. En dat werkt dan weer niet fijn door constant je duim te moeten bewegen en op een te smal randje laten rusten.
De knoppen op de Libra zijn wat dat betreft prettiger. Al kon ik het gewicht van de Libra moeilijk inschatten met anti diefstal module die er aan vastzat.
Ook is 300dpi erg prettig als de letters wat groter zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Ronwiel op 05-08-2022 15:20 ]
Kwa veiligheid, ik weet niet waar ik dan eigenlijk aan moet denken. Het is niet alsof er malware voor gemaakt wordt. Of dat je er überhaupt iets op doet wat interresant zou zijn. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Minder firmware updates zijn bij ereaders meestal zelfs een voordeel zijn. De kindle UI hebben ze met een upgrade iig aardig verknald.Ronwiel schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:15:
@barrymossel @Denko bedankt voor jullie reactie. Firmware gaat het mij met name om veiligheid.
En idd lenen is wat omslachtig. Maar nu moet ik de boeken in de bieb gaan halen, als deze al niet gereserveerd zijn. En ligt er door het hele huis een stapel. Dus wat dat betreft een upgrade. Al is het jammer dat we niet iets zoals overdrive hebben zoals in de vs. Ideaal als de bieb geïntegreerd zou zijn in je kobo.
Wat wellicht interresant is om naar te kijken als je alleen engels leest (zoals ik bijvoorbeeld) is een abbonement op een bieb in de vs. Kan je je overdive van daar gebruiken met je kobo. Precieze hoe en wat kan je op reddit vinden.
Zag inmiddels ook dat Pocketbooks in NL beter integreren met de bieb. Adobe draait blijkbaar op de ereader waardoor je direct vanuit de browser op de ereader geleende boeken kan downloaden. Jammer genoeg mis je dan wel weer de keuze voor kobo plus in de toekomst.
En sowieso dat ding niet constant aan wifi laten hangen. Nergens voor nodig en kost alleen maar onnodig batterij. En zonder aan wifi te hangen is de "veiligheid" een non-issue.Denko schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:32:
[...]
Kwa veiligheid, ik weet niet waar ik dan eigenlijk aan moet denken. Het is niet alsof er malware voor gemaakt wordt. Of dat je er überhaupt iets op doet wat interresant zou zijn. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Minder firmware updates zijn bij ereaders meestal zelfs een voordeel zijn. De kindle UI hebben ze met een upgrade iig aardig verknald.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Ik gebruik kepub output, en dan convert ik ze naar kepub met die plugin. Werkt goed zo ver op de libra 2. Alles op default zo'n beetjerobbinonline schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:48:
Heeft iemand aanbevolen instellingen voor de huidige versie van Calibre icm met een Kobo Libra 2? Als ik nu een epub inlaad zit deze vol met afgebroken regels, wit regels etc.
Perfect dit ziet er een stuk beter uit!Denko schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:30:
[...]
Ik gebruik kepub output, en dan convert ik ze naar kepub met die plugin. Werkt goed zo ver op de libra 2. Alles op default zo'n beetje
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Het is geen telefoon waarmee je continue naar het internet gaat. Ik gebruik firmware uit 2017(?) met mijn One. Ik wil niet eens de laatste updates hebbenRonwiel schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:15:
@barrymossel @Denko bedankt voor jullie reactie. Firmware gaat het mij met name om veiligheid.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik gebruik zelf de KoboUtilities plugin en vervolgens de KoboTouchExtended driver.robbinonline schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:48:
Heeft iemand aanbevolen instellingen voor de huidige versie van Calibre icm met een Kobo Libra 2? Als ik nu een epub inlaad zit deze vol met afgebroken regels, wit regels etc.
Hiermee zet hij ePub bestanden om naar KePub (Kobo ePub).
Verder gebruik ik nog de volgende plugins:
- Goodreads
- Quality Check
- Count Pages
En voor de metadata:
- Amazon.com Multiple Countries
- Kobo Books
- Bol.com
De Libra 2 besteld bij de expert, kreeg alleen een mail dat ie pas 15e binnenkomt terwijl ik dacht dat ie gewoon op voorraad was op de website.. nog even geduld dus maar dan zal ik mijn ervaringen hier posten.
Is het Kobo plus abbo trouwens de moeite waard of mist het veel boeken?
[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 08-08-2022 14:02 ]
Playstation 5
Het mist miljoenen en miljoenen boeken. Maar zolang jouw favoriete boeken er wel tussen zitten is het een prima abo service.Stylze schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:01: eindelijk om en toch maar is besloten om een E-reader aan te schaffen.
Verder altijd afwegen hoe lang je over een boek lezen doet; als je een boek van 10 euro in 6 weken uitleest is het goedkoper om deze gewoon aan te schaffen ten opzichte van het abonnement van 10 euro p.m.
Nouja het idee is om nu meer te lezen ik las ongeveer een boek per maand. Maar met zon ereader waar bijna elk boek op 1 klik van je verwijderd is, hoop ik 2/ 3 boeken per maand te lezen.WaterFire schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:25:
[...]
Het mist miljoenen en miljoenen boeken. Maar zolang jouw favoriete boeken er wel tussen zitten is het een prima abo service.
Verder altijd afwegen hoe lang je over een boek lezen doet; als je een boek van 10 euro in 6 weken uitleest is het goedkoper om deze gewoon aan te schaffen ten opzichte van het abonnement van 10 euro p.m.
Maar ik vind een libary opbouwen ook wel fijn in plaats van zo'n abbonement. Misschien dat ik wel is die trial ga proberen .
[ Voor 11% gewijzigd door Stylze op 08-08-2022 19:27 ]
Playstation 5
Wat @WaterFire zegt klopt helemaal. Ik vond het aanbod zelf altijd maar zo-zo. Toch heb 2 jaar geleden een abonnement genomen, omdat het aanbod voor enkele maanden wel voldoende leek. Vervolgens ben ik nu 2 jaar verder en vind ik elke keer weer nieuwe boeken die ik nog wel eens wil lezen. Voor mij loont het nog steeds wel en dat had ik niet verwacht.Stylze schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:01:
Ik heb het ooit vergeleken. Maar zeker op een kobo e-reader zou ik echt sneller voor kobo+ kiezen dan voor de bibliotheek. de collecties verschillen, maar kobo+ is een stuk groter, helemaal als je engelse boeken meeneemt, maar wat het grootste verschil is is gemak. bij de bibliotheek is het best een gedoe, zo moet je altijd via een computer het op je e-reader zetten, bij kobo+ is het gewoon selecteren, downloaden en klaar. (net als kopen bij bol.com zeg maar.)Hilliebillie schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:17:
Ik denk dat je goedkoper een abonnement bij de bibliotheek kunt nemen, hoewel ik niet weet hoe ruim daar de keuze is, leen er maar zelden een boek.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Het probleem bij mij is dat ik soms heel veel lees en soms heel weinig. Het is voor mij goedkoper om zo nu en dan eens boeken te kopen. Plus dat ik een herlezer ben. En ik 99,9% Engels lees. Dus amazon.com is mijn boekenwinkelbarrymossel schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 06:58:
Hier heb ik nog de mogelijkheid om een gratis maand Kobo Plus af te nemen. Maar voor mij niet relevant. Zelfs in de vakantie kreeg ik nog geen boek uit. Ik ben nogal snel afgeleid en het kleinste geluid zorgt er al voor dat ik een alinea opnieuw moet lezen. En in bed, waar ik meestal lees, val ik na een paar bladzijden in slaap.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Iemand nog een idee, is er storing bij Kobo, dit is wel wat vreemd en irritant

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U3d80j1LVdPgOJwtAxa4Apk5.jpg?f=user_large)
Kan vast en zeker inloggen via Google, maar heb niet voor niets jaren geleden een Kobo-account gemaakt .
[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 11-08-2022 11:21 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Maar ik wil gewoon in kunnen loggen op m'n Kobo-account
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Enige minpuntje is dat lees statistieken voor geen meter lijken te kloppen? Andere mensen hier ook last van?
Had eerst 4.8 uur totaal gelezen en dag later staat ie opeens op 3.9 uur..
Ook bij een boek waar ik op 9% sta geeft hij bij statistieken aan dat ik dat boek 0.0 uur gelezen heb met 0 gem. Min. Sessie etc..
Natuurlijk niet het belangrijkste maar ik vond die statistieken juist wel leuk de eerste dagen toen het nog wel goed leek te werken:) is wel tof om na een paar maanden te zien hoeveel uur je gelezen hebt etc.
[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 14-08-2022 14:05 ]
Playstation 5
Die statistieken is iets wat ze van mij wel mogen laten vallen. Werkelijk nooit begrepen waarom mensen dat interessant vinden...Stylze schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:03:
Enige minpuntje is dat lees statistieken voor geen meter lijken te kloppen? Andere mensen hier ook last van?
Hier hetzelfde, heb er werkelijk nog nooit naar gekeken, ik lees soms dat mensen hun e-reader niet naar fabrieksinstelling terug willen zetten omdat ze hun statistieken dan kwijt zijn.Wailing_Banshee schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:58:
[...]
Die statistieken is iets wat ze van mij wel mogen laten vallen. Werkelijk nooit begrepen waarom mensen dat interessant vinden...
Heb je een up-date gehad? Daar zou het mee te maken kunnen hebben.Stylze schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:03:
Nu een paar dagen in bezit van libra 2, ontzettemd blij mij heel scherp scherm en nachtmodus etc is ook top.
Had eerst 4.8 uur totaal gelezen en dag later staat ie opeens op 3.9 uur..
Ook bij een boek waar ik op 9% sta geeft hij bij statistieken aan dat ik dat boek 0.0 uur gelezen heb met 0 gem. Min. Sessie etc..
Natuurlijk niet het belangrijkste maar ik vond die statistieken juist wel leuk de eerste dagen toen het nog wel goed leek te werken:) is wel tof om na een paar maanden te zien hoeveel uur je gelezen hebt etc.
Ik heb het eens opnieuw proberen downloaden, maar ik bleef hetzelfde krijgen.
Met de moed der wanhoop dan maar richting Kobo support, en ik moet zeggen dat ik snel en goed geholpen werd. Even uitloggen en opnieuw aanmelden (waarbij de e-reader blijkbaar ook een reboot doet) en het was in orde!
:strip_exif()/f/image/8Gm2WmaylsehpHj3KR1mfagS.jpg?f=fotoalbum_large)
Mja het is ook maar een gimmick maar vind het wel leuk om te zien hoeveel uur ik gelezen heb en hoeveel boeken je hebt uitgelezen etc.Wailing_Banshee schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:58:
[...]
Die statistieken is iets wat ze van mij wel mogen laten vallen. Werkelijk nooit begrepen waarom mensen dat interessant vinden...
Playstation 5
Hoeveel boeken ik heb uitgelezen houd ik "sort of" bij in Calibre. Daar houd ik in bij in welke jaren ik een boek uitgelezen heb. Maar dat is meer voor mezelf dat ik een excuus heb om een boek weer te herlezen: oh, dat is alweer 3 jaar geleden dat ik het gelezen heb, het mag nu wel weer!Stylze schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:13:
[...]
Mja het is ook maar een gimmick maar vind het wel leuk om te zien hoeveel uur ik gelezen heb en hoeveel boeken je hebt uitgelezen etc.
En hoeveel uur, dat kan m'n reader niet bijhouden. Want dan gaat hij ook al die uren meerekenen dat ik m'n reader wel aan had, maar m'n ogen dicht
Voila dan snap je misschien wel waarom mensen die statistieken leuk vinden, zelf gebruik je er alleen een ander programma voor.Wailing_Banshee schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Hoeveel boeken ik heb uitgelezen houd ik "sort of" bij in Calibre. Daar houd ik in bij in welke jaren ik een boek uitgelezen heb. Maar dat is meer voor mezelf dat ik een excuus heb om een boek weer te herlezen: oh, dat is alweer 3 jaar geleden dat ik het gelezen heb, het mag nu wel weer!
En hoeveel uur, dat kan m'n reader niet bijhouden. Want dan gaat hij ook al die uren meerekenen dat ik m'n reader wel aan had, maar m'n ogen dicht
Je kan trouwens instellen dat ie na 5 minuten op slaapstand gaat, dan rekent hij in ieder geval niet te veel minuten van je slaap mee
Playstation 5
Nee, ik houd het alleen maar bij omdat ik een herlezer ben en soms mezelf moet "forceren" om nieuwe boeken te lezenStylze schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:13:
[...]
Voila dan snap je misschien wel waarom mensen die statistieken leuk vinden, zelf gebruik je er alleen een ander programma voor.
Stond hij oorspronkelijk ook op, maar heb ik uitgezet om dat ik dan niet zie dat m'n reader niet achter m'n kussen ligt, maar voor m'n neus... (zodra ik m'n ogen weer open doe natuurlijkJe kan trouwens instellen dat ie na 5 minuten op slaapstand gaat, dan rekent hij in ieder geval niet te veel minuten van je slaap meeook gunstig voor je batterij.
ah tja nou mijn uren zijn weer terug gezet vandaag haha, zal het met het synchroniseren te maken hebben ja? zal dat automatisch syncen is uitzetten voor paar dagen.Wailing_Banshee schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:00:
[...]
Nee, ik houd het alleen maar bij omdat ik een herlezer ben en soms mezelf moet "forceren" om nieuwe boeken te lezen
[...]
Stond hij oorspronkelijk ook op, maar heb ik uitgezet om dat ik dan niet zie dat m'n reader niet achter m'n kussen ligt, maar voor m'n neus... (zodra ik m'n ogen weer open doe natuurlijk)
Playstation 5
Weet iemand of ik de notitieblok of notities kan beveiligen?
Niemand?CLB schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:17:
Gisteren liep m'n Kobo Clara HD volledig vast, wat apart, maar het zal allemaal wel. Ding is nu gereset, maar moet weer inloggen met m'n Kobo-account. Dat lukt voor geen meter en ook de reset-optie voor het password werkt niet. Althans krijg de mails wel, maar elk nieuw wachtwoord wat ik invoer wordt niet geaccepteerd... Kan vast en zeker inloggen via Google, maar heb niet voor niets jaren geleden een Kobo-account gemaakt .
Werkt dat een beetje? Ik ben bang dat het traag werkt (ik gebruik nu mijn samung tablet doorvoor).ibeerens schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:52:
Ik heb een Kobo Elipsa en maak aantekeningen hierop.
Al eens geprobeerd om contact op te nemen met Kobo zelf? (ik ben jaren geleden ooit eens ingelogd, maar daarna nooit meer m'n wifi aangehad...)
Ik zou ook de support van Kobo contacteren. Zoals ik hierboven al zei heb ik er zelf een heel goede ervaring mee, op 15min was mijn probleem opgelost.
Het meest wat daar op lijkt is dat je nu je Kobo met de bijgeleverde kabel aan je PC hangt en van daar je boeken rechtstreeks op je e-reader kopieert of downloadt.Zebby schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:47:
Hier ook voor mijn vrouw een eReader gehaald, Kobo Libra2. Wat is nou de meest eenvoudige/efficiënte manier om boeken te kunnen lezen (primair fantasy)? Vroeger kon je alles downloaden op je SD kaart en erin pleuren, maar dat kan zeker niet meer
Ik adviseer om Calibre op je computer te installeren en van daaruit je boeken te beheren en kopiëren naar je Kobo.Zebby schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:47:
Hier ook voor mijn vrouw een eReader gehaald, Kobo Libra2. Wat is nou de meest eenvoudige/efficiënte manier om boeken te kunnen lezen (primair fantasy)? Vroeger kon je alles downloaden op je SD kaart en erin pleuren, maar dat kan zeker niet meer