Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 08:39
MeNTaL_TO schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:05:
[...]

Welke reden heb je daarvoor?
Ze hebben op een gegeven moment de interface aangepast. Ik heb geen idee of ze hem daarna nog een keer hebben aangepast, maar mijn redenen toen (2017) om niet over te gaan:

* er was ruimte gereserveerd om aan te geven hoeveel boeken ik op m'n reader had: geen relevante informatie.
* ik koop mijn boeken altijd via de PC (en sideload), dus heb ik geen ruimte nodig om boeken te tonen die ik zou kunnen kopen bij de kobo store (daarnaast staat mijn wifi 100% van de tijd uit, zonde van de batterij)
* Ik gebruikte geen pocket, was ook ruimte voor gereserveerd
* recommended doe ik helemaal al niet aan.

Uiteindelijk was alleen de bovenste regel voor mij relevant, waarbij nu 100% van mijn hoofdscherm relevant is voor mij.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Van de week voor de tweede keer mijn Aura V2 in bad laten vallen. Na de eerste duik had hij af en toe moeite met registreren van touch, maar na de tweede keer lijkt het touchscreen definitief te zijn overleden. Ik baal als een stekker want verder was het ding echt nog puntgaaf en werkte perfect. Ondanks dat ik hem al 4 jaar heb.

Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik weer via de VaraGids actie de Nia aanschaf voor 80 euro.

Of dat ik nu wel iets meer geld investeer en ga voor een waterdichte versie. De nieuwe Libra 2 lijkt mij wel wat, mede ook door de USB-C aansluiting. Ik vind alleen het feit dat hij niet symmetrisch is door de knoppen aan de zijkant erg jammer. Ook weet ik niet of ik het 110 euro extra waard vind.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 07-10-2021 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
rens-br schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:12:
Of dat ik nu wel iets meer geld investeer en ga voor een waterdichte versie.
Waterdichte versies zijn voor mij de moeite waard. Sinds dat ik die H2O heb gehad, wil ik niets anders meer. Juist omdat ik ook in bad lees (of in en bij het zwembad!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28
Ik heb met mijn oude Kobo Glo nog wel eens dat een gedeelte van het scherm minder goed of niet reageert maar ik kwam er achter dat schoonmaken met een schone, droge doek dan helpt. Geen idee waarom, misschien blijft er stof of vettigheid achter, maar het houd mijn Kobo werkend. De techniek is natuurlijk anders dan de gemiddelde telefoon. Na een zwemsessie kan er natuurlijk veel meer mis zijn, maar ik dacht ik gooi het er toch even in.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:29:
[...]
Uiteindelijk was alleen de bovenste regel voor mij relevant, waarbij nu 100% van mijn hoofdscherm relevant is voor mij.
Het is niet zo dat al die dingen die je noemt constant zichtbaar zijn. Bij mij zijn op de tweede regel boeken te zien die ik er net op heb gezet en boeken uit dezelfde reeks als welke ik aan het lezen ben. Het lijkt er op dat de groepjes onder de eerste regel soms wisselen. Omdat ik ook nooit Wifi aan heb staan op mijn Kobo heb ik niet constant de store/pocket opties daar zichtbaar. Ik weet even niet meer wat er wel op de onderste regel staat, dat geeft ook al aan dat ik die niet steeds gebruik... 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 10:52
rens-br schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:12:
Van de week voor de tweede keer mijn Aura V2 in bad laten vallen. [...]

Of dat ik nu wel iets meer geld investeer en ga voor een waterdichte versie. [...]
Als ik dit zo lees: investeer in een waterdichte versie! :*)

Ik lees al tijden met een waterdichte versie, en dat leest met een veilig gevoel in bad moet ik zeggen. ;) Heb hem nog nooit erin laten vallen overigens, maar een beetje water komt er allicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

sparow schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Als ik dit zo lees: ivesteer in een waterdichte versie! :*)
Ja, daar neig ik ook heel erg aan. Aan de andere kant, ruim twee keer zoveel betalen puur voor waterdichtheid...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28
Een keer laten plonzen en je hebt het er uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:52

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

rens-br schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Ja, daar neig ik ook heel erg aan. Aan de andere kant, ruim twee keer zoveel betalen puur voor waterdichtheid...
Het feit dat je je huidige/vorige tot twee keer toe hebt laten zwemmen zou toch een indicatie moeten zijn dat een derde keer alsnog mogelijk is.

Dus.. ik zou niet besparen voor die paar tientjes. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

RavonsDaro schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:24:
Het feit dat je je huidige/vorige tot twee keer toe hebt laten zwemmen zou toch een indicatie moeten zijn dat een derde keer alsnog mogelijk is.

Dus.. ik zou niet besparen voor die paar tientjes. ;-)
Goed punt. Ik had eigenlijk 4 jaar geleden een waterdichte moeten kopen, dat was het goedkoopste geweest. :P Ik twijfel nog even verder. De Libre2 is toch pas over +/- 2 weken verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 15:49

page404

Website says no

Ik was net in de markt voor een nieuwe en had niet zo'n zin een 5 jaar oud model te kopen. Mijn Sony PRST1 is al een tijdje kapot en ik miste toch wel een e-reader. Blij om te zien dat nu de Libra 2 is aangekondigd. Best een hoop geld maar ik hoop er dan ook wel weer vele jaren mee te doen.
Er lijkt niet zoveel concurrentie meer te zijn of wel? Ik zie alleen PocketBook als alternatief maar verder is er weinig keuze volgens mij.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 19:42

Denko

|{ing Øf ßlitz

page404 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:52:
Ik was net in de markt voor een nieuwe en had niet zo'n zin een 5 jaar oud model te kopen. Mijn Sony PRST1 is al een tijdje kapot en ik miste toch wel een e-reader. Blij om te zien dat nu de Libra 2 is aangekondigd. Best een hoop geld maar ik hoop er dan ook wel weer vele jaren mee te doen.
Er lijkt niet zoveel concurrentie meer te zijn of wel? Ik zie alleen PocketBook als alternatief maar verder is er weinig keuze volgens mij.
Ach, boox, kindle etc zijn er ook nog gewoon.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 15:49

page404

Website says no

Denko schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:46:
[...]

Ach, boox, kindle etc zijn er ook nog gewoon.
boox? hebben die e-readers in de prijsklasse 100-200€ dan?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 08:05
page404 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

boox? hebben die e-readers in de prijsklasse 100-200€ dan?
Ja, de Poke 3 kost 190 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
page404 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:52:
Zelfde situatie hier, ik wacht tot de nieuwe kindles beschikbaar komen.

nieuws: Nieuwe Kindle Paperwhite met aanpasbare kleurtemperatuur verscheen bi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 18:22
Ik wacht ook nog even af. 8GB lijkt me voldoende, dus dan voldoet de gewone Paperwhite en spaar ik €50 uit.

Moest ik toch extra geheugen willen biedt de Paperwhite Signature automatische helderheid en draadloos laden (niet zo interessant) voor dezelfde prijs als de Libra 2.

Maar ergens ben ik toch meer fan van de Kobo. Moest de H2O USB-C hebben nam ik sowieso deze.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
ZorbaR schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 07:12:
Ik wacht ook nog even af. 8GB lijkt me voldoende, dus dan voldoet de gewone Paperwhite en spaar ik €50 uit.

Moest ik toch extra geheugen willen biedt de Paperwhite Signature automatische helderheid en draadloos laden (niet zo interessant) voor dezelfde prijs als de Libra 2.

Maar ergens ben ik toch meer fan van de Kobo. Moest de H2O USB-C hebben nam ik sowieso deze.
Dat draadloos laden zou ik echt fantastisch vinden. In een kobo reader :D

Die automatische helderheid is iets wat voor mij niet veel toevoegt. Het aantal keren dat ik mijn helderheid heb aangepast, sinds dat ik m'n One heb (en die heb ik redelijk snel na introductie gekocht), kan ik op 2 handen tellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 06:11
1½ week geleden liep mijn bijna 2 jaar oude Libra opeens heel snel leeg, na wat gehakketak met Expert, al waar ik deze in okt 2019 had gekocht, deze om kunnen ruilen tegen een nieuwe. Vlak daarna kwam het bericht dat er nieuwe Kobo's aan kwamen. De splikslpinter nieuwe Libra 1 op MP gezet, maar mijn buurvrouw gaf aan dat zij 'm wel wilde overkopen. Paar tientjes korting en ik kan nu voor €40,00 de Libra2 aanschaffen, of misschien wel de Sage. Even wachten tot ze in de winkel liggen, zodat ik ze in m'n handen kan houden om te zien welke het prettigst is. De stylus en het aantekeningen maken heeft voor mij geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:45
Libra 2 gelijk besteld vorige week om mijn oude Touch te vervangen, maar heeft iemand de covers al gespot?

Ga een week na de release op vakantie dus wil die cover ook graag zo snel mogelijk hebben.

Edit : Ok moet nog wakker worden geloof ik. Heb ze al gevonden 😅

[ Voor 15% gewijzigd door Beakzz op 11-10-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 14:52

Boy

www.byoscoop.nl

Hilliebillie schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:44:
1½ week geleden liep mijn bijna 2 jaar oude Libra opeens heel snel leeg, na wat gehakketak met Expert, al waar ik deze in okt 2019 had gekocht, deze om kunnen ruilen tegen een nieuwe. Vlak daarna kwam het bericht dat er nieuwe Kobo's aan kwamen. De splikslpinter nieuwe Libra 1 op MP gezet, maar mijn buurvrouw gaf aan dat zij 'm wel wilde overkopen. Paar tientjes korting en ik kan nu voor €40,00 de Libra2 aanschaffen, of misschien wel de Sage. Even wachten tot ze in de winkel liggen, zodat ik ze in m'n handen kan houden om te zien welke het prettigst is. De stylus en het aantekeningen maken heeft voor mij geen meerwaarde.
Ik zou de Elipsa (en Sage) graag eens willen uitproberen. Welke winkel zou jij ze gaan bekijken? Media Markt heeft de Elipsa bijv niet liggen ergens

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
Boy schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:36:
[...]

Ik zou de Elipsa (en Sage) graag eens willen uitproberen. Welke winkel zou jij ze gaan bekijken? Media Markt heeft de Elipsa bijv niet liggen ergens
Ik ga de Elipsa niet bekijken, die is me sowieso te groot en te duur. Maar Expert heeft deze er wel liggen, Sommige EP winkels ook

[ Voor 51% gewijzigd door Hilliebillie op 12-10-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Hilliebillie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:26:
[...]

Ik ga de Elipsa niet bekijken, die is me sowieso te groot en te duur. Maar Expert heeft deze er wel liggen, Sommige EP winkels ook
Cool, ga ik dat eens doen.

Ik wil graag notities kunnen maken, vandaar Sage of Elipsa, en dan is de Elipsa niet zo duur, want die komt inclusief cover en stylus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Boy schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

Cool, ga ik dat eens doen.

Ik wil graag notities kunnen maken, vandaar Sage of Elipsa, en dan is de Elipsa niet zo duur, want die komt inclusief cover en stylus
Ik zou voor de Sage gaan, ik vind de Elipsa ook te groot. Of iets te duur is, is voor mij heel relatief, dat staat dus pas op de tweede plaats (als iets perfect aansluit op mijn wensen, ben ik best bereid daar iets meer voor te betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Ik zou voor de Sage gaan, ik vind de Elipsa ook te groot. Of iets te duur is, is voor mij heel relatief, dat staat dus pas op de tweede plaats (als iets perfect aansluit op mijn wensen, ben ik best bereid daar iets meer voor te betalen).
Ik begin ook steeds meer te neigen naar de Sage; makkelijk in de hand houden, 's avonds in bed makkelijker om te lezen, minder ruimte kwijt op m'n bureau waar ik altijd m'n notitieboek nu heb liggen om snel iets op te kunnen schrijven/op te kunnen zoeken.

Denk dat ik 'm ga kopen inderdaad, erg benieuwd hoe die bevalt. Er is ook eigenlijk geen concurrentie voor dit formaat waar je notities kunt maken volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 09:01

TVL

Boy schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:49:
[...]
Er is ook eigenlijk geen concurrentie voor dit formaat waar je notities kunt maken volgens mij
Op E-reader gebied is er (helaas) sowieso weinig concurrentie. Kobo is zo'n beetje wat de klok slaat. Dat zie je dan ook met de prijzen, geen concurrentie,. Lijkt wel of er sprake is van prijsafspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
TVL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:27:
[...]

Op E-reader gebied is er (helaas) sowieso weinig concurrentie. Kobo is zo'n beetje wat de klok slaat. Dat zie je dan ook met de prijzen, geen concurrentie,. Lijkt wel of er sprake is van prijsafspraken.
Valt wel mee. Het grootste probleem is dat mensen eigenlijk alleen Kobo en Kindle kennen (die was toch van Amazon, maar dat is alleen maar Engels!)

Er zijn ook nog wel wat kleinere bedrijven die ereaders maken, alleen onbekend maakt onbemind. En dan worden dat soort merken als Z merk weggezet.

Dat gezegd, ik blijf gewoon voorlopig nog bij Kobo en mijn partner bij zijn Kindle :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 08:05
Dat zie je dan ook met de prijzen, geen concurrentie,. Lijkt wel of er sprake is van prijsafspraken.
Dat kan niet. Als je geen concurrent hebt is er niemand om een afspraak mee te maken >:)
Ik heb sinds 2009 snel tellend een stuk of negen readers gehad (en geen enkele omdat de vorige versleten of stuk was maar een ander verzamelt nu eenmaal treinen..). Volgens mij is dit een apparaat dat nooit gevoelig is geweest voor prijsdalingen. Misschien als de opvolger eenmaal verkrijgbaar is, vanwege oude voorraad, maar verder ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Valt wel mee. Het grootste probleem is dat mensen eigenlijk alleen Kobo en Kindle kennen (die was toch van Amazon, maar dat is alleen maar Engels!)

Er zijn ook nog wel wat kleinere bedrijven die ereaders maken, alleen onbekend maakt onbemind. En dan worden dat soort merken als Z merk weggezet.

Dat gezegd, ik blijf gewoon voorlopig nog bij Kobo en mijn partner bij zijn Kindle :D
Ik gebruik nu al jaren (heb 'm sinds 2013 of zo van m'n vorige werkgever gekregen) een Icarus Essence: https://www.softshellwebs...sence_6_inch_e-reader.png

wat vlekken op het scherm en zo, maar hij werkt nog prima, maar volgens mij wel best traag (ik ben niets anders gewend dan deze, dus ga vanuit dat een nieuwe stuk sneller zal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Boy schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Ik gebruik nu al jaren (heb 'm sinds 2013 of zo van m'n vorige werkgever gekregen) een Icarus Essence: https://www.softshellwebs...sence_6_inch_e-reader.png

wat vlekken op het scherm en zo, maar hij werkt nog prima, maar volgens mij wel best traag (ik ben niets anders gewend dan deze, dus ga vanuit dat een nieuwe stuk sneller zal zijn)
Ik ben overgestapt van Sony naar Kobo met de komst van de H2O. Dat licht vond ik toch wel prettig (ik lees met name 's avonds in bed en vind een leeslampje vreselijk) en het feit dat de H2O waterdicht was. Ik ben daarna overgestapt naar de Aura One omdat die dat ComfortLight Pro had. Wat zeer handig is als je in een zeer donkere kamer leest... (op m'n H2O gebruikte ik inverted colours via een plugin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 16:35

4POX

Everybody is wired

TVL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:27:
[...]

Denk dat het ook heeft te maken dat alle panelen bij 1 fabrikant wegkomen. Alle e-reader merken gebruiken hetzelfde merk. Als telefoon fabrikant kan je nog onderhandelen met LG, Samsung of een andere producent als je panelen wilt hebben.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

4POX schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:39:
[...]

Denk dat het ook heeft te maken dat alle panelen bij 1 fabrikant wegkomen. Alle e-reader merken gebruiken hetzelfde merk. Als telefoon fabrikant kan je nog onderhandelen met LG, Samsung of een andere producent als je panelen wilt hebben.
Op dit moment heb je alleen E-Ink ja, maar LG schijnt ook bezig te zijn met het ontwikkelen van dit soort schermen.

Vroeger had je natuurlijk ook nog SiPix als producent, maar die zijn in 2012 al door E-Ink overgenomen -

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:44
Hier een nuttige video over alle e-ink scherm fabrikanten: https://youtu.be/fkvoJBJpX5g

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 16:35

4POX

Everybody is wired

wildhagen schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:07:
[...]
Op dit moment heb je alleen E-Ink ja, maar LG schijnt ook bezig te zijn met het ontwikkelen van dit soort schermen.

Vroeger had je natuurlijk ook nog SiPix als producent, maar die zijn in 2012 al door E-Ink overgenomen -
Ik had een Pebble horloge. Tegenwoordig draag ik een Garmin Instict. Dit twee horloges hebben een andere techniek. Zou ook leuk zijn om dat in een e-reader te zien.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 22:11
Kobo Libra 2 net binnen gekregen. Eerste indrukken:
- hoesje van de Libra H2O past niet meer (was te verwachten)
- scherm is een stuk egaler qua verlichting
- scherm ververst sneller (bladeren loopt lekkerder)
- USB-C, hendig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-06 22:05
ook binnen, ziet er goed uit ivm mijn originele H2O uit 2015Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1144MN-rldzD4NKbAhp8wKBfiDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZRHKdebJlrpl3730PBrgqlo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OXsMmMji1MuVxtm8QjOLvuZ3nM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hoYsJ9idW1Zf0NXfx0uAP2jD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znKAxOBp8_dXU7QhSdcZ1e_NWds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZJcJbPOJ6BVWeJjnDNEoeF6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2MPd0ADFnQByzXQrrSGxothX3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpudkgLjHAifmSQBK7wbCEbi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 00:11
*jaloers

Ik heb ook nog een originele H2O. Hij doet het nog perfect en ben er ook blij mee. Maar het kriebelt soms wel als ik de nieuwe modellen zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 01:46

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Mooi apparaat, dank voor de foto's. Ik zat te overwegen m'n Aura te vervangen, maar ik vind hem zo heerlijk handzaam en als ik de afmetingen van die Libra 2 zo zie ga ik daar niet blij van worden. Dus toch nog maar even wachten of binnenkort een kleinere, waterdichte, HD variant met USB-C uitkomt ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
matthijst schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:42:
Kobo Libra 2 net binnen gekregen. Eerste indrukken:
- hoesje van de Libra H2O past niet meer (was te verwachten)
- scherm is een stuk egaler qua verlichting
- scherm ververst sneller (bladeren loopt lekkerder)
- USB-C, hendig
Waar besteld? Bij mij staat er vandaag bezorgd bij Bol.com maar de post weet van niks (geen track & trace gekregen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Coolblue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Ook daar maar besteld dan, want Bol heeft de datum ineens aangepast naar de 26e op de productpagina en de klantenservice bleef volhouden dat het product niet eerder uit komt (gisteren stond het nog anders). Ja dan niet hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
avec_style schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:42:
*jaloers

Ik heb ook nog een originele H2O. Hij doet het nog perfect en ben er ook blij mee. Maar het kriebelt soms wel als ik de nieuwe modellen zie.
Daarom was ik blij dat ik een goede bestemming had voor mijn H2O toen ik de Aura One wilde kopen :p (hij is naar m'n moeder gegaan als vervanging voor haar oude Sony)

Maar mijn One doet het nog perfect en hoewel het bij mij ook kriebelt bij het zien van de Sage, is het nog niet zo erg dat ik moet krabben :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-06 22:05
Ervaringen na avondje lezen in vergelijk met originele h2o:
- e-ink 10x beter, vooral met dark mode
- landscape lezen is top
- knopjes maken teveel lawaai voor bedlezen
- reageert lekker snel

Hieronder nog vergelijkingsmateriaal met zelfde cover (beide dark mode, maar libra laat cover zien in normale modus)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGAGePgu_JT7th6JksdyDwfshdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSO4tj3IZl7xhzLeZcWfjWn7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zHIVMAR6lzbBSko5KTzuqp-Lzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOUbdLS5rbB50HDPTS3LB2go.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Net gehaald bij MediaMarkt. Ik zat te twijfelen tussen een Sage en de Libra 2.0. De Sage hadden ze nog niet maar wel de 8" pocketbook en deze stond naast de Libra2.0 Ze even bij elkaar gehouden en 8"is me echt te groot om nog lekker in de hand te houden. Ben de 2.0 nu aan het laden met boeken. Ben benieuwd naar het verschil met de Libra H20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Eerste echte video (wel Japans) gevonden dat iemand de Sage gebruikt. Misschien heeft hij wel kleine handen, maar het lijkt nog mee te vallen hoe klein het scherm is om notities te kunnen maken.

YouTube: Rakuten kobo sage & kobo stylus レビュー 新発売!楽天の電子書籍リーダー 116

Ik twijfel nog, zou het jammer vinden zo'n prijzig apparaat aan te schaffen en vervolgens toch liever een Elipsa gehad te hebben of andersom (of zelfs een Remarkable 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 23:44
Iemand ervaring met battery drain bij de Kobo Clara HD? Ik heb al een paar keer gehad dat de ereader opeens leeg is, waardoor ik niet kan lezen. Terwijl hij een paar dagen daarvoor nog 34% was en ik maximaal een half uur had gelezen.

Heb wel van alles op internet gezien maar daar kom ik niet echt een oplossing tegen. Epub bestanden zou kunnen, maar dat is niet te herleiden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Handig als je een Nas hebt: Calibre Web in docker.
Kan je vanaf elk device boeken toevoegen aan je library en vervolgens syncen met je Kobo d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:59
Calibre Web heb ik, geloof ik, vorig jaar eens geprobeerd. Maar het probleem wat ik toen had was dat *alle* boeken vanuit Calibre naar de Kobo worden gesynced. Er was toen dus geen selectie van over te sturen boeken mogelijk. Is dat nog steeds het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 15:42
Daftz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:22:
Calibre Web heb ik, geloof ik, vorig jaar eens geprobeerd. Maar het probleem wat ik toen had was dat *alle* boeken vanuit Calibre naar de Kobo worden gesynced. Er was toen dus geen selectie van over te sturen boeken mogelijk. Is dat nog steeds het geval?
Niet heel fraai, maar ik gebruik dan de beta-features van m'n reader om de webbrowser te starten en die naar de calibre-web pagina te sturen. Dan met de browser het juiste boek downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 14:44
matthijst schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:27:
Handig als je een Nas hebt: Calibre Web in docker.
Kan je vanaf elk device boeken toevoegen aan je library en vervolgens syncen met je Kobo d:)b
Probleem wat ik hiermee heb is dat de metadata van een boek niet altijd goed overkomt waardoor een serie bijvoorbeeld niet herkent wordt.

Om die reden doe ik het nog handmatig met een usb kabel.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 14:44
Arjan90 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:26:
Iemand ervaring met battery drain bij de Kobo Clara HD? Ik heb al een paar keer gehad dat de ereader opeens leeg is, waardoor ik niet kan lezen. Terwijl hij een paar dagen daarvoor nog 34% was en ik maximaal een half uur had gelezen.

Heb wel van alles op internet gezien maar daar kom ik niet echt een oplossing tegen. Epub bestanden zou kunnen, maar dat is niet te herleiden.
Staat je WiFi aan? Ik heb dat bewust uit staan en ding gaat weken mee. Zet ik dat aan gaat het rap.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Boeken uit een cloud halen zonder wifi gaat niet volgens mij, hierop heb ik het volgende gevonden, verbind je e-reader met je mobiel (als je een mobiel met een c-usb hebt, heeft Action handige adapters om van een kabel met usb 2 aan de ene kant en een usb micro aan de andere kant, van een usb 2.0 een usb C te maken) Open op je mobiel bijv one-drive, selecteer het boek, download deze, selecteer deze in de downloadmap en vink kopieer aan, kies dan daarna voor 'andere locatie', klik Linux aan en je boek word naar je e-reader gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Zelf ook te kijken naar de libra2 helaas is mijn oude kobo er klaar mee (wil niet meer opladen) helaas had ooit een sony reader prima ding alleen geen backlight die had de kobo glo wel.

Ben opzich tevreden met kobo maar zijn er nu al betere / andere merken die goed zijn . Zie wel wat lang komen maar het lijkt dat de grote delen gewoon kobo of amazon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 15:09
Hier toch maar de Kobo Sage besteld, heb nu nog de Aura one en an sich nog tevreden maar ach...Zie dat ik hem al ruim 5 jaar geleden gekocht heb dus tijd voor wat nieuws. Hoop vooral een iets soepelere ervaring qua interface, misschien betere kwaliteit scherm, etc.

Komt als het goed is vanmiddag binnen dus ben benieuwd!

*edit*

Binnen en so far so good, backlight ziet er veel netter uit, uniformer, en inderdaad een stuk betere responsiveness. Alles reageert soepeler en sneller.

Dus de lees en gebruikservaring is een stuk beter, precies waar ik hem voor gekocht heb. Nu eens zien hoe de batterij is, daar mindere dingen over gelezen. Maar heb wifi en bluetooth standaard toch uit staan en ook helderheid vrij minimaal altijd (nu 8%).

Wat me wel nog steeds tegenvalt is hoe brak pdf ondersteund wordt. Ik verwacht niet al te veel, maar dat je de pagina stand niet kan onthouden na inzoomen is bloedirritant. (Iets inzoomen maakt dat alles net een stukje beter leesbaar is, maar hij gaat dan automatisch naar linksboven op de pagina, niet gecentreerd).

Of dat een probleem is, mwah... gebruik mijn tablet daar wel voor (en uiteindelijk is altijd koreader nog te installeren al is die nu alleen via nightlies ondersteund).

In landscape is het overigens best prima te doen, ook nog een optie dus...

[ Voor 62% gewijzigd door m0ridin op 04-11-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

m0ridin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:51:
Hier toch maar de Kobo Sage besteld, heb nu nog de Aura one en an sich nog tevreden maar ach...Zie dat ik hem al ruim 5 jaar geleden gekocht heb dus tijd voor wat nieuws. Hoop vooral een iets soepelere ervaring qua interface, misschien betere kwaliteit scherm, etc.

Komt als het goed is vanmiddag binnen dus ben benieuwd!

*edit*

Binnen en so far so good, backlight ziet er veel netter uit, uniformer, en inderdaad een stuk betere responsiveness. Alles reageert soepeler en sneller.

Dus de lees en gebruikservaring is een stuk beter, precies waar ik hem voor gekocht heb. Nu eens zien hoe de batterij is, daar mindere dingen over gelezen. Maar heb wifi en bluetooth standaard toch uit staan en ook helderheid vrij minimaal altijd (nu 8%).

Wat me wel nog steeds tegenvalt is hoe brak pdf ondersteund wordt. Ik verwacht niet al te veel, maar dat je de pagina stand niet kan onthouden na inzoomen is bloedirritant. (Iets inzoomen maakt dat alles net een stukje beter leesbaar is, maar hij gaat dan automatisch naar linksboven op de pagina, niet gecentreerd).

Of dat een probleem is, mwah... gebruik mijn tablet daar wel voor (en uiteindelijk is altijd koreader nog te installeren al is die nu alleen via nightlies ondersteund).

In landscape is het overigens best prima te doen, ook nog een optie dus...
Waarom de Sage ipv de Libra 2? Ga je m ook gebruiken voor notities?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Boy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:31:
[...]

Waarom de Sage ipv de Libra 2? Ga je m ook gebruiken voor notities?
Waarschijnlijk niet voor notities nee... Misschien interessant maar was zeker geen doorslaggevende factor.

Maar in eerste instantie vind ik 8" het ideale formaat voor een e-reader, daarnaast heeft de sage ook een snellere cpu (1.8gz quadcore vs 1ghz ?-score in de libra2)

Eigenlijk ook niet heel aandachtig naar de libra 2 gekeken, kom van de aura one welke ook een 8" scherm heeft en dat is eigenlijk waar ik vooral naar keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
m0ridin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:17:
[...]

Waarschijnlijk niet voor notities nee... Misschien interessant maar was zeker geen doorslaggevende factor.

Maar in eerste instantie vind ik 8" het ideale formaat voor een e-reader, daarnaast heeft de sage ook een snellere cpu (1.8gz quadcore vs 1ghz ?-score in de libra2)

Eigenlijk ook niet heel aandachtig naar de libra 2 gekeken, kom van de aura one welke ook een 8" scherm heeft en dat is eigenlijk waar ik vooral naar keek.
De Aura One heeft een 7.8" scherm, maar ik zou precies dezelfde afweging gemaakt hebben :p Als ik mijn One zou vervangen zou dat ook door de Sage zijn, niet per definitie vanwege die pen mogelijkheid, maar vanwege het grotere scherm en snellere processor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mijn Aura V2 was in het water gevallen en het scherm deed het daardoor bijna niet meer. Ik had hem nog opengeschroefd en daarna was het probleem wat minder. Maar het was alsnog irritant genoeg.

Dus toch maar overstag gegaan en een Libra 2 (inclusief hoes) gekocht. Hoewel ik hem niet mooi vind, omdat hij niet symmetrisch is. Vind ik het grotere scherm en de knoppenrand echt een voorruit gang. Het switchen naar een volgende pagina met de knoppen is ook echt een stuk sneller en handiger dan ik gewend was.

Waterdichtheid heb ik ook al getest, want heb deze ook in bad laten vallen, maar bleef gewoon werken.

Al met al was het een flinke som geld, maar echt totaal geen spijt van!

Mochten er nog mensen zijn die graag de 'gelezen status' e.d. willen overzetten van de ene naar de andere kobo, ik heb daarvoor deze stappen gevolgd en dat werkt perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 05-11-2021 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, eens getest met de aura one en sage direct naast elkaar (zelfde ebook open en bladeren, wat boeken openen, door menus, instellingen) en moet zeggen... ik merk eigenlijk amper tot geen verschil in snelheid.

Scherm van de sage is wel iets beter, egaler en waar de aura one elke zoveel paginas compleet moet verversen lijkt de sage dat niet nodig te hebben (of veel beperkter). Het bladeren lijkt ook IETS rustiger voor de ogen oid?

Hooguit dat een boek openen op de sage IETS sneller is, maar vrij verwaarloosbaar.

Waar ik de aura one op 3% helderheid heb is de sage even helder bij ~10%. Niet perse een nadeel trouwens want een veelgehoorde klacht is dat de aura bij lage helderheid alsnog te fel kan zijn.

Maar nog maar even goed testen of dit de upgrade (en vooral de 290 euro) echt waard is :/ Usb-c en wat grotere (en ook snellere zo te zien) opslag is fijn, maar geen dealbreakers. Zelfde voor de fysieke knoppen en hoe hij beethoudt. Fijn, maar niet doorslaggevend.

Mjah, had vooral een groter verschil verwacht met een 5 jaar ouder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
m0ridin schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:49:

Maar nog maar even goed testen of dit de upgrade (en vooral de 290 euro) echt waard is :/ Usb-c en wat grotere (en ook snellere zo te zien) opslag is fijn, maar geen dealbreakers. Zelfde voor de fysieke knoppen en hoe hij beethoudt. Fijn, maar niet doorslaggevend.

Mjah, had vooral een groter verschil verwacht met een 5 jaar ouder model.
Ben erg benieuwd wat je resultaten zijn!

Ik verwacht juist geen groter verschil. Je ziet bij telefoons eigenlijk ook niet meer zo heel veel vooruitgang. Meer geheugen, snellere processor, betere camera en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Maar voor een reader maken die dingen niet zo heel veel uit. Een iets snellere verversingssnelheid en sneller starten, dat is zo ongeveer het enige wat ik verwacht.

De enige reden voor mij om m'n One te vervangen is de batterij. Die wordt gewoon slechter in de loop van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Wailing_Banshee Nou ja, ik had geen lightning speed verwacht maar wel... iets ;)

Zit toch 5 jaar tussen, maar misschien is de e-ink techniek DE vertragende factor en de rest bijzaak. Is kleur eerder de grote stap voorwaarts.

Batterij van de One doet het hier nog prima verder dus dat is voor mij ook het probleem niet.

Maar zie dat ik 30 dagen de tijd heb (coolblue) dus kan wel even goed evalueren, zal nog een review maken als ik hem wat meer gebruikt heb en een beter beeld kan vormen.

[ Voor 46% gewijzigd door m0ridin op 05-11-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 00:11
Zit er wel veel verschil in de opstarttijd?
Dat is iets waar ik mij soms aan kan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Qua device vanuit helemaal uit bedoel je? Zal ik eens testen, heb ze eigenlijk altijd hooguit in slaapstand staan

Mwah, scheelt ~5 seconden (15 voor de sage, 20 voor de aura one)

[ Voor 23% gewijzigd door m0ridin op 05-11-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:12

CasGas

.

Iemand die mij misschien kan helpen met het aan de praat krijgen van een Kobo Clara HD?

Gisteren binnen gekregen als cadeautje voor mijn dochter (morgen) en wik het apparaat alvast voor haar klaar maken. Uit de doos zag ik dit al op het scherm staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXoBa2WtAluUvAhzhvelWGUVy5s=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/NJz8bGWrAMYWOScoGJRgor1o.png?f=fotoalbum_medium

Eerst maar een uurtje aan de lader gehad, maar verder geen gekke dingen in het scherm anders dan op de foto. Daarna het apparaat aangezet en ik zie ook het ledje branden onderin bij de aan/uit knop. Ik ga er vanuit dat die aan gaat, maar het beeld zoals de foto blijft er maar op staan.

Aan/uit knop voor een seconden of 15, 20 en 30 ingehouden maar geen veradering, anders dan dat het ledje wel uit en aan gaat, maar dat was het dan ook. In de handleiding geen dingen gezien wat hiermee te maken zou moeten hebben dus dan toch maar even hier hulp vragen.

Iemand een idee wat ik misschien verkeerd doe?

[ Voor 17% gewijzigd door CasGas op 16-11-2021 11:48 ]

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

CasGas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:48:
Aan/uit knop voor een seconden of 15, 20 en 30 ingehouden maar geen veradering, anders dan dat het ledje wel uit en aan gaat, maar dat was het dan ook. In de handleiding geen dingen gezien wat hiermee te maken zou moeten hebben dus dan toch maar even hier hulp vragen.
Ik zou haast zeggen dat je een DOA hebt ontvangen. Bij de Kobo readers die ik in mijn hand heb gehad hou je de aan/uit-knop in totdat het ledje aangaat en daarna zie je het scherm oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:12

CasGas

.

rens-br schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:50:
[...]

Ik zou haast zeggen dat je een DOA hebt ontvangen. Bij de Kobo readers die ik in mijn hand heb gehad hou je de aan/uit-knop in totdat het ledje aangaat en daarna zie je het scherm oplichten.
hmm.. dat was mijn vermoeden ook al :(
Ook als ik deze aan de lading doe zie ik verder geen accu status of iets anders..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 15:14
Even ter info, wie nog een Kobo Clara wil, momenteel is deze in promotie wegens Black Friday.

Op coolblue €109 ipv €139. Elders nog oude prijs (139) maar ik neem aan dat sommige andere (web-)winkels volgen.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:43
Is iemand bekend met kobo plus?
Want alleen de audio boeken vanaf daar kunnen naar de Libre 2 las ik?
Of kan je ook andere audio boeken erop zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38
@Roos79, volgens dit artikel is het wel mogelijk, maar zien er nog wel wat minpunten en beperkingen aan: https://goodereader.com/b...o-sage-libra-2-and-elipsa

• ech.wel
  • Laatst online: 13-06 12:24
Maduth schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:09:
Beste Mensen,

Maar als ik de e-reader afkoppel van de laptop, blijft de sync datum staat op enkele maanden geleden en zie ik mijn nieuwe boeken niet. Deze staan er wel op [file explorer - check]. Ik heb het formats al gecheckt maar daar zie ik geen verschil met mijn oudere boeken.
Beetje late reactie, maar ik lees dit probleem nu.

Is het niet zo dat op de desktop de kobo-software op de achtergrond draait en op de laptop niet?
Die syncdatum is volgens mij namelijk de datum dat de kobo-software synct, niet Calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Laatst online: 19:44
Verkeerde topic, deze mag weg 🤦‍♂️

[ Voor 86% gewijzigd door tipex op 26-11-2021 20:23 ]

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
Melkunie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:30:
@Roos79, volgens dit artikel is het wel mogelijk, maar zien er nog wel wat minpunten en beperkingen aan: https://goodereader.com/b...o-sage-libra-2-and-elipsa
Werkt perfect, heb net een boek van Karin Slaughter omgezet en luister hier nu naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:11
Roos79 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:58:
Is iemand bekend met kobo plus?
Want alleen de audio boeken vanaf daar kunnen naar de Libre 2 las ik?
Of kan je ook andere audio boeken erop zetten?
Ik heb een tijdje Kobo Plus gehad. Werkt perfect samen met de Libra (of andere Kobo's) - zowel luisterboeken als gewone boeken. Helaas valt de content wel wat tegen ... daarom ook geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-06 12:44
Hallo,
Vandaag wilde mijn vrouw haar nieuwe boeken op de kobo glo zetten. Gekoppeld aan de usb poort, als gewoonlijk. De usb reageerde niet meer. Er was nog wel normaal beeld (start scherm) op de glo. Een aantal keren usb uit en in gedaan. En toen was het gedaan. Op het scherm verscheen een aantal strepen van boven naar beneden. Verder kon er niks meer.
Zie afbeelding.
Zelf ben ik ervan overtuigd dat ie echt overleden is. Maar welke oorzaak.? Ben er wel benieuwd naar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zg3dVqvrxscxGuRKVghTM2h6hR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTPcCmVNAgcOpCgxsZIu83in.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 13:54
Ik heb een Kobo Sage, maar krijg het niet voor elkaar om via Calibre de boeken naar het device te sturen. Die optie blijft grijs. Ik gebruik Ubuntu. Iemand enig idee wat er fout gaat?

Edit: Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft niet mogen baten.
Edit2: Zelfs Ubuntu herinstalleren helpt niet. Ik laat het hierbij.
Edit3: Versie 5.34.0 gedownload, probleem opgelost.

[ Voor 34% gewijzigd door StopEcocide op 14-01-2022 12:27 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Mijn vrouw heeft nu ook een sage. Ze gebruikt calibre niet. De boeken staan in een map op de pc. En zij kopieerd ze naar de sage.Koppeld de sage los En klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door fmrama op 06-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Wat ik doe met mijn Clara is de Calibre content server aanzetten en vervolgens (over wifi) via de de Kobo web browser (vreselijk programma trouwens) de ebooks downloaden.
Hiermee begon ik omdat des tijds mijn laptop niet overweg kon met die micro usb 2.0 van de Clara. (Overigens bizar dat Kobo niet iets moderners gebruikt, maar goed). Inmiddels wel opgelost met een usb hubje, maar via die content server gaat het eigenlijk net zo gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Vreemd genoeg lukt het mij niet meer om mijn Kobo Clara goed aan Calibre te koppelen. Ik krijg wel te zien welke boeken er al op de e-reader staan, als ik een nieuw boek op de Clara zet zie ik deze ook in het hoofdmenu verschijnen, maar zodra ik de e-reader loskoppel en weer aankoppel staan de boeken die ik even daarvoor op de Clara had gezet niet meer in het hoofdgeheugen.
Dit had ik ook met de Libra 2, deze heb afgemeld bij m'n account en weer aangemeld, daar was het probleem toen opgelost, maar bij de Clara werkte dit niet. Ik zet boeken altijd 2x op de e-reader want dan worden ze in verzamelingen gezet met de naam van de serie er bij, wanneer je deze één keer vanuit Calibre op de e-reader zet gebeurd dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
fmrama schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:50:
Hallo,
Vandaag wilde mijn vrouw haar nieuwe boeken op de kobo glo zetten. Gekoppeld aan de usb poort, als gewoonlijk. De usb reageerde niet meer. Er was nog wel normaal beeld (start scherm) op de glo. Een aantal keren usb uit en in gedaan. En toen was het gedaan. Op het scherm verscheen een aantal strepen van boven naar beneden. Verder kon er niks meer.
Zie afbeelding.
Zelf ben ik ervan overtuigd dat ie echt overleden is. Maar welke oorzaak.? Ben er wel benieuwd naar.
[Afbeelding]
Wat dacht je van ouderdom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik denk het ook! Alles houdt een keer op. Het ding ligt al in de recycle container bij de gemeente.
Verder, erg tevreden met de Kobo Sage.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:20
Iemand ervaringen met audioboeken op Kobo? Ben eigenlijk op zoek naar de mogelijkheid om een boek te luisteren, later verder te lezen, en dan weer verder te luisteren. Kan dat met een Kobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Pepper92 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:14:
Iemand ervaringen met audioboeken op Kobo? Ben eigenlijk op zoek naar de mogelijkheid om een boek te luisteren, later verder te lezen, en dan weer verder te luisteren. Kan dat met een Kobo?
Meeste kobo's ondersteunen het niet geloof ik maar de sage volgens mij wel, deze heb ik zelf maar geen ervaring met luisterboeken. Zitten ook geen speakers op dus zou via headset of speakers (bluetooth only?) moeten.

https://help.kobo.com/hc/...bo-Libra-2-of-Kobo-Elipsa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Hilliebillie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:04:
Vreemd genoeg lukt het mij niet meer om mijn Kobo Clara goed aan Calibre te koppelen. Ik krijg wel te zien welke boeken er al op de e-reader staan, als ik een nieuw boek op de Clara zet zie ik deze ook in het hoofdmenu verschijnen, maar zodra ik de e-reader loskoppel en weer aankoppel staan de boeken die ik even daarvoor op de Clara had gezet niet meer in het hoofdgeheugen.
Als work around zou je de Calibre content server aan kunnen zetten en vervolgens via de web browser (dat ding dat nu al jaren in 'beta' staat) de boeken kunnen downloaden over de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 01:25
m0ridin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Meeste kobo's ondersteunen het niet geloof ik maar de sage volgens mij wel, deze heb ik zelf maar geen ervaring met luisterboeken. Zitten ook geen speakers op dus zou via headset of speakers (bluetooth only?) moeten.

https://help.kobo.com/hc/...bo-Libra-2-of-Kobo-Elipsa
Ik zat ook rond te kijken voor een e-reader en had een aantal vragen:

- Als je wel een audio boek luistert op de e-reader, kan je dan ook meelezen tegelijk? Hier zie ik dat luisterboeken enkel in bepaalde landen beschikbaar zijn voor de libra. Valt Nederland daar onder?

- Ook vroeg ik me af of met Kobo plus je ook toegang hebt to engelstalige boeken, of is het enkel / voornamelijk Nederlands?

- Kan je audioboeken van een bibliotheek ook op je e-reader zetten. Ik zag dat het voor de epubs zelf wel kon.

-------------

Zat ook naar een Kindle imc Audible te kijken, maar ook daar is het me niet echt duidelijk of je kan meelezen met een audioboek. Dit lijkt me wel een gewilde functie eigenlijk. Maar ik kan er voor beiden niet veel informatie over vinden.

----

In deze video van kobo zelf heeft de dame een hoofdtelefoon op, en heeft de tekst het over audioboeken terwijl ze ook meeleest.

[ Voor 22% gewijzigd door ZpAz op 03-02-2022 15:04 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Pepper92 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:14:
Heb je hier verdere informatie over gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:20
ZpAz schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Heb je hier verdere informatie over gevonden?
Voor zover ik het tot nu toe heb begrepen werkt dit bij Kobo niet. Of luisteren, óf lezen. Je voortgang wordt niet gesynchroniseerd. Bij Kindle kán het via Audible, maar dan zal je wel zowel het luisterboek als het e-book moeten aanschaffen. 'Immersive reading' (lezen en luisteren gelijktijdig) kan op telefoon en tablet, maar niet op de Kindle zelf. De Kindle wordt wel automatisch gesynchroniseerd naar de juiste pagina.

Een andere oplossing voor de NL markt lijkt de Storytel Reader te zijn, i.c.m. Storytel abonnement, met als grote nadeel dat je niets aan de e-reader hebt zonder Storytel abonnement (€13/maand) en Storytel natuurlijk een relatief beperkte selectie boeken heeft. Verder weet ik niet of gelijktijdig luisteren en lezen op die e-reader kan.

Ik ben er nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Pepper92 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Voor zover ik het tot nu toe heb begrepen werkt dit bij Kobo niet. Of luisteren, óf lezen. Je voortgang wordt niet gesynchroniseerd. Bij Kindle kán het via Audible, maar dan zal je wel zowel het luisterboek als het e-book moeten aanschaffen. 'Immersive reading' (lezen en luisteren gelijktijdig) kan op telefoon en tablet, maar niet op de Kindle zelf. De Kindle wordt wel automatisch gesynchroniseerd naar de juiste pagina.

Een andere oplossing voor de NL markt lijkt de Storytel Reader te zijn, i.c.m. Storytel abonnement, met als grote nadeel dat je niets aan de e-reader hebt zonder Storytel abonnement (€13/maand) en Storytel natuurlijk een relatief beperkte selectie boeken heeft. Verder weet ik niet of gelijktijdig luisteren en lezen op die e-reader kan.

Ik ben er nog niet over uit.
Ik heb de storytell app gedownload en een proefperiode gestart. Maar je kan inderdaad niet tegeljik lezen en luisteren. Althans niet in de app. Je kan wel de tekst selecteren en dan vanaf daar je audioboek starten. Maar tegelijk kan niet.

De website vermeld trouwens ook:
Schakel tussen lezen en luisteren - nu ook met Bluetooth
Dus ik verwacht dat het ook niet kan met de e-reader zelf.

----

I guess dat je je audio-boek op de telefoon kan starten en dan mee kan lezen op een e-reader. Maar that's not great imho.

[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 03-02-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 15:14
Dier storytell reader schijnt trouwens waardeloos te zijn zonder het abonnement, gezien er geen mogelijkheid is om boeken te 'side-loaden'.
Je kan wel eigen boeken op een eigen 'webspace' zetten om dan te lezen op de reader, maar eenmaal abonnent stopgezet kan je daar niet meer bij.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
PrimusIP schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Als work around zou je de Calibre content server aan kunnen zetten en vervolgens via de web browser (dat ding dat nu al jaren in 'beta' staat) de boeken kunnen downloaden over de wifi.
Ik wil graag ook mijn boeken in verzamelingen zetten, dit lukt niet als je dit via de wifi doet, bovendien vindt ik het omslachtig en het zou gewoon moeten werken. De Libra 2 werkt ook.

Heb het even geprobeerd via die content server werkt dus ook niet, laad niet

[ Voor 28% gewijzigd door Hilliebillie op 08-03-2022 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
Het lijkt er op dat het probleem, van het niet meer herkennen van de Kobo Clara in Calibre is opgelost. Ik heb de Clara geformatteerd, (had deze al een keer naar fabrieksinstelling terug gezet, hetgeen geen resultaat had) Als ik nu boeken vanuit Calibre op de Clara zet, zie ik ze weer in in het hoofdgeheugen. Ze komen weer normaal op de e-reader zoals het hoort. Jippie

[ Voor 13% gewijzigd door Hilliebillie op 08-03-2022 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:30
Daftz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:22:
Ik heb het zo ingesteld: https://www.brandonjkessl...kobo-sync-in-calibre-web/

Ik krijg dan gewoon in mijn Kobo te zien welke boeken in Calibre staan. Dus ja allemaal. Maar ze worden pas gedownload als ik op de knop daarvoor druk. Lijkt me prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Allememagies, wat is die batterij van mijn Kobo Sage snel leeg zeg! Zelfs bij nauwelijks gebruik. Ben ik de enige die dit heeft?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Dat ervaart mijn vrouw ook met de sage. Zeker in de avond als je met licht lees. Overdag zet ze het licht op laagste niveau. En heeft ook de energiebesparingsmodes aan,. Maar dan nog is ie sneller leeg dan de kobo glo. Een voordeeltje is dat ie heel snel oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Misschien blijft de bluetooth aan staan? Of staat de wifi nog aan? Is er een update? Wil ook nog wel eens helpen. Automatisch synchroniseren misschien uitzetten? Maar wat ideetjes hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Bekend probleem met de Sage idd... bij mij blijft hij wel lang in standby maar met actief gebruiken gaat het snel... Lijkt erop dat de cpu (te) veel gebruikt en vraag me dan ook af of er echt iets aan gedaan kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:30
Mijn Kobo Aura One (of H2O die ik hiervoor had) liep binnen 1-2 dagen leeg. Toen wifi/sync uitgezet en kon weer weken lezen. Was toen volgens mij een bug, want momenteel staat wifi/sync gewoon aan en heb ik nergens last van.
Dus dat valt te proberen @StopEcocide...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
Ik heb de Wifi uitgezet, kijken of het helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:51
Ik ben ook maar eens voor de bijl gegaan en heb in een leuke aanbieding twee Libra 2's gekocht voor mij en m'n vriendin. M'n vriendin loopt altijd met loodzware boeken te zeulen (old skool Neerlandicus, dus het heeft best even geduurd voor ze überhaupt een ereader overwoog ;) ), en ik wil zelf gewoon weer eens wat meer gaan lezen in plaats van doelloos op Reddit scrollen in bed.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar hoesjes. Ik vind de "echte" sleepcovers van Kobo behoorlijk aan de prijs, dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met goedkopere varianten. Ik lees nogal wisselende recensies namelijk.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:55
@posttoast Ik heb zelf een cover van forefront op Amazon gekocht voor de Forma. Ben zelf tevreden over de kwaliteit. Was geloof ik iets van €10,-

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 19:42

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hier ook een forefront origami. Erg fijn. Is al 4 jaar stevig

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:51
Ik zal nog even goed zoeken, op het eerste oog zie ik alleen Forefront covers voor de H2O en niet voor de Libra 2.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:14
Ik krijg vanavond mijn Kobo Sage binnen en ben mij nu aan het verdiepen in de stylus aangezien ik er ook notities op wil maken... Echter lees ik op veel plekken dat men de standaard Kobo stylus niet prettig vind...
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een alternatieve styles? Bij voorkeur eentje die ook op te laden is met (bijvoorbeeld) USB-C?

De gene die ik gevonden heb is de Renaisser 520C maar mogelijk zijn er nog alternatieven...
Pagina: 1 ... 58 ... 69 Laatste