Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Manke schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:26:
Dat is zo, maar het doet niks af aan de cycle.
Ook waar, maar als ze vaak in november nieuwe devices aankondigen en dat om de drie jaar doen...
Dan kan ik nog wel even wachten zeg maar.
Zou dat abonnement nemen, tenzij je opgelicht wil worden, dan marktplaats proberen. :P
Haha true wel... Mja 'even proberen'... Ik bestel morgen wel, ben benieuwd.
Ook nog even inlezen qua boeken downloaden, overzetten, bronnen, 'hacks' enzovoort. Dank!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-07 23:07
CLB schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

Ja, mensen met klachten verenigen zich altijd sneller op internet dan mensen zonder issues... Hmm
daar heb je helemaal gelijk in, maar het zijn er wel HEEL erg veel waar dat ding bij is bevroren. In principe 2 jaar garantie, dus dan krijg je wel weer een nieuwe, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-08 11:41
CLB schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:45:
Iemand die iets weet over de cycle van Kobo-apparaten? Ik wil misschien ook eens instappen in de wereld van e-readers en dan kom je al snel bij bijvoorbeeld de Kobo Clara HD uit. Het staat me echter wat tegen om een apparaat te kopen wat 2,5 jaar geleden al werd gepresenteerd, ook al zal dat natuurlijk prima werken. :)
De Nia is toch het meest recente model?

Werd afgelopen zomer gepresenteerd maar in dit topic heb ik er nog niemand over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja, maar dat is een echte instapper, de Clara HD is qua resolutie al iets fijner denk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-08 11:41
CLB schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:12:
Ja, maar dat is een echte instapper, de Clara HD is qua resolutie al iets fijner denk.
Ik heb ze laatst in een winkel naast elkaar gehouden. Qua resolutie maakte het voor mij niet veel uit. Het grote zichtbare verschil is dat de Clara een meer oranje getinte achtergrondverlichting heeft terwijl die van de Nia helder wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:58
@CLB Het enige wat me opvalt is dat de Clara HD de afgelopen maanden al een paar keer in de aanbieding gaat, oa in de acties die jij noemt. De prijs is gunstig, mogelijk juist om voorraad kwijt te raken en een opvolger aan te kondigen. Ik lees dagelijks met de Clara HD en zou hem zo kopen voor het geld waar hij nu voor te koop staat. Een nieuw model zal, verwacht ik, niet veel meer bieden qua functionaliteit of kwaliteit van bijv het scherm. Dan gaat hij teveel in het vaarwater van bijv. de H2O varen, denk ik. Maar goed, het is niet uitgesloten natuurlijk.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Thanks weer, heb 'm vanochtend besteld, voor 9 tientjes kun je vast geen buil vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-08-2022
Aan allen, we hebben in de familie 2 Kobo Libra H2O readers, tot nu toe via de PC (kabeltje, files overzetten..) boeken erop gezet. Nu wil ik via bol een e-book kopen en op de reader zetten. Bol zegt: via de bol.com kobo app kun je het ebook overzetten/synchroniseren. De Bol chat bot zegt: installeer de app op de reader, en synchroniseer.. OK, maar hoe krijg ik die app op de reader? hoe kan ik ueberhaupt browsen met de reader?
De gebruiksaanwijzing praat alleen over het instellen van de Wifi, verder niets. Of kan iemand me vertellen hoe het binnenhalen van ebooks in z'n werk gaat?
Via het bol account op de PC en dan overzetten?
Of zie ik het te complex?
Is het alleen kopen, op PC inloggen bij Bol, binnenhalen en via kabeltje overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 15:12
Jimjim123 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:46:
Aan allen, we hebben in de familie 2 Kobo Libra H2O readers, tot nu toe via de PC (kabeltje, files overzetten..) boeken erop gezet. Nu wil ik via bol een e-book kopen en op de reader zetten. Bol zegt: via de bol.com kobo app kun je het ebook overzetten/synchroniseren. De Bol chat bot zegt: installeer de app op de reader, en synchroniseer.. OK, maar hoe krijg ik die app op de reader? hoe kan ik ueberhaupt browsen met de reader?
De gebruiksaanwijzing praat alleen over het instellen van de Wifi, verder niets. Of kan iemand me vertellen hoe het binnenhalen van ebooks in z'n werk gaat?
Is het alleen kopen, op PC inloggen bij Bol, binnenhalen en via kabeltje overzetten?
Bij Bol kan je gewoon je boeken downloaden en zoals je gewend bent via de PC uploaden, staat op hun help pagina: Link
De chat van Bol (robot?) zal er vanuit gegaan zijn dat de reader bij Bol gekocht is denk ik, dan is via Wifi synchroniseren voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door WaterFire op 04-11-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jimjim123 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:46:
Of kan iemand me vertellen hoe het binnenhalen van ebooks in z'n werk gaat?
Je kan je Kobo account koppelen aan je Bol account en dan gaat het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
@Waterfire: als ik de boeken download, komen ze in mijn download-map. Hoe weet de reader waar ie moet synchroniseren? Bol bot zegt: app op reader downloaden. daarna synchroniseren. Hoe? De app op de pag van Bol is bedoeld voor tablets en phones, niet voor de PC.
Bol zegt: Ebooks en luisterboeken die je bij bol.com koopt kun je eenvoudig naar je e-reader of de bol.com Kobo ebook app overzetten door in te loggen met je bol.com account en vervolgens te synchroniseren. Na synchronisatie kun je meteen beginnen met lezen.
Mijn vraag: moet dat inloggen op de ereader? hoe surf je daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Jimjim123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:27:
@Waterfire: als ik de boeken download, komen ze in mijn download-map. Hoe weet de reader waar ie moet synchroniseren?
Op de pagina waar ik naar gelinked had:
Heb je geen Kobo e-reader of wil je je ebooks downloaden? Ga dan via je je account op bol.com naar Mijn Digitale Producten. Daar kun je je ebook downloaden naar je computer.
Aangezien je eerste uitleg begon met
tot nu toe via de PC (kabeltje, files overzetten..) Nu wil ik via bol een e-book kopen en op de reader zetten.
Ging ik er vanuit dat je dit dus gewoon kan blijven doen? Of wil je perse via de Kobo app downloaden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Jimjim123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:27:
@Waterfire: als ik de boeken download, komen ze in mijn download-map. Hoe weet de reader waar ie moet synchroniseren? Bol bot zegt: app op reader downloaden. daarna synchroniseren. Hoe? De app op de pag van Bol is bedoeld voor tablets en phones, niet voor de PC.
Bol zegt: Ebooks en luisterboeken die je bij bol.com koopt kun je eenvoudig naar je e-reader of de bol.com Kobo ebook app overzetten door in te loggen met je bol.com account en vervolgens te synchroniseren. Na synchronisatie kun je meteen beginnen met lezen.
Mijn vraag: moet dat inloggen op de ereader? hoe surf je daarop?
Heb je mijn eerdere bericht wel gelezen?!
Als je je Kobo- en Bol-account koppelt dan komen de boeken automatisch op je e-reader na synchroniseren. Bij het synchroniseren maak je via je eigen wifi-verbinding contact met de server. Die app is bedoelt voor je telefoon, niet voor je e-reader. De info van Bol is niet helder.

[ Voor 4% gewijzigd door ElisabethM op 06-11-2020 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
ElisabethM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:31:
[...]

Heb je mijn eerdere bericht wel gelezen?!
Als je je Kobo- en Bol-account koppelt dan komen de boeken automatisch op je e-reader na synchroniseren. Bij het synchroniseren maak je via je eigen wifi-verbinding contact met de server. Die app is bedoelt voor je telefoon, niet voor je e-reader. De info van Bol is niet helder.
Jazeker heb ik dat gelezen. Maar we praten langs elkaar heen denk ik.
Er staat op hun pagina:
Zodra je je e-reader of de gratis app via Wifi met Kobo koppelt, worden al je boeken automatisch op je apparaat opgeslagen. Wil je je ebook toch downloaden, lees dan verderop hoe je dat doet.
Dus je reader OF de gratis app met Kobo koppelen. Je bedoelt toch gewoon het eerste, koppel je reader met Kobo? Ik vind het helder.
Wil je je ebook toch downloaden, lees dan verderop hoe je dat doet.
Dit is ook op een Libra een normale mogelijkheid, en aangezien JimJim123 aangaf gewend te zijn via de PC en kabel te uploaden, gaf ik dat als mogelijkheid.

Maar goed, genoeg goede bedoelingen voor vandaag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjim123
Dank aan beiden voor de uitleg, ik ben veel wijzer geworden. ik blijf het maar via de PC doen.
Uitleg van Bol is erg verwarrend.
nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:10:
Thanks weer, heb 'm vanochtend besteld, voor 9 tientjes kun je vast geen buil vallen :)
Duurde wat lang, maar;
Kobo Clara HD

Leuk, blij, mooi direct aan de slag, wat gratis .epubs klaarstaan om eens te testen met synchroniseren enzo. Maar ik loop tegen een probleempje aan met de 'album covers' die niet altijd 'beeldvullend' worden getoond. Ook wil ik bij sommige van die oudere gratis titels gewoon een eigen fotootje tonen ipv zo'n ouderwetse tekening, maar ook dat lukt ook niet. Daarvoor heb ik onder andere Calibre en Sigil gedownload, tig handleidingen bekeken, van alles aangepast, opnieuw geconverteerd en op meerdere manieren gesynct.

Ik wil het liefst wel een zo groot mogelijk plaatje tonen als het apparaat in slaapstand of uitgeschakeld is...
Iemand nog een gouden tip? Ik ben serieus al uren aan het kloten en tutorials checken, grrr :9

EDIT: Gaat me dus om die bovenste regel enzo, sommige plaatjes zijn maar een kwart groot hier :X

Afbeeldingslocatie: https://blog.bestbuy.ca/wp-content/uploads/2018/06/Kobo-Clara-HD-main.jpg

EDIT: Nieuwe actie; Varagids + Kobo Nia e-reader voor totaal 69,95 euro

EDIT II: Aangepaste e-books werden blijkbaar in een andere map geplaatst dan ik de hele tijd dacht :F

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 07-11-2020 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
WaterFire schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:41:
[...]

Jazeker heb ik dat gelezen. Maar we praten langs elkaar heen denk ik.
Excuses voor de verwarring, maar reactie was niet op jou gericht (jouw oplossing is ook ok) maar op @Jimjim123 die mijn tip niet probeert

[ Voor 6% gewijzigd door ElisabethM op 07-11-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
@ElisabethM
Haha je hebt helemaal gelijk zie ik nu, ik zag @waterfire staan maar dat zat in de quote van de quote :)
Dus mijn reaktie was overbodig.. Maar het is opgelost lees ik in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wat voor cases gebruiken jullie icm jullie Kobo Clara HD? Ik twijfel tussen de originele van Kobo, een bookcover van AliExpress en ben eigenlijk ook op zoek naar een simpele tpu-cover voor alleen de achterkant.

Die laatste variant lijkt maar schaars te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CLB schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:55:
Wat voor cases gebruiken jullie icm jullie Kobo Clara HD? Ik twijfel tussen de originele van Kobo, een bookcover van AliExpress en ben eigenlijk ook op zoek naar een simpele tpu-cover voor alleen de achterkant.

Die laatste variant lijkt maar schaars te zijn...
Toch is zo'n e-ink scherm erg kwetsbaar, een bookcover kan ik persoonlijk van harte aanbevelen.
Ben blij dat ik destijds bij de Aura H2O gelijk voor een bijpassende Gecko slimfit bookcover gegaan ben, ideaal om je reader net zo te kunnen behandelen als een hardcover boek. Meenemen in je tas, jaszak, koffer etc. allemaal geen probleem.

Ipv een tpu-cover om de achterkant gebruiken de meeste mensen zo'n ding gewoon "naked" wanneer schermbescherming geen rol speelt.

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 10-11-2020 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Leek me wel leuk met een kek design'tje, minder bulky.
De originele Kobo-cover heb ik net opgepikt met 25% korting.

Prima voor nu, kijk vandeweek nog wel op wat Chinese websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 23:53

JT

VETAK y0

Ben even aan het kijken naar een nieuwe e-reader en hoe het werkt met bibliotheek. Klopt het nu serieus dat ik in 2020 de boeken moet binnenhalen op de laptop en dat ze na 3 weken niet meer te lezen zijn en ik het boek er weer opnieuw op moet zetten :? Of kan dat bij andere merken anders?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Geen idee wat je precies bedoelt...
Je hebt namelijk tig opties en manieren om boeken 'binnen te halen' en syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

CLB schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:53:
Geen idee wat je precies bedoelt...
Je hebt namelijk tig opties en manieren om boeken 'binnen te halen' en syncen.
Zoals ik het begrijp gebruikt de bieb alleen dat Adobe DRM en moet je per definitie de boeken op een computer binnen halen en dan op je e-reader zetten. En ook dat dat DRM ervoor zorgt dat de boeken na 3 weken niet meer te openen zijn. Ik vraag mij dus af of mijn conclusie dat dit de enige manier is van boeken lenen van die bieb voor je e-reader. Ik weet niet hoe ik het anders dan dit zou moeten uitleggen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
JT schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:12:
[...]

Zoals ik het begrijp gebruikt de bieb alleen dat Adobe DRM en moet je per definitie de boeken op een computer binnen halen en dan op je e-reader zetten. En ook dat dat DRM ervoor zorgt dat de boeken na 3 weken niet meer te openen zijn. Ik vraag mij dus af of mijn conclusie dat dit de enige manier is van boeken lenen van die bieb voor je e-reader. Ik weet niet hoe ik het anders dan dit zou moeten uitleggen.
Ik denk dat de verwarring was dat je daadwerkelijk de fysieke 'ouderwetse' bibliotheek bedoelde en niet een 'bibliotheek' in software op je PC.

Ik heb verder geen ervaring met het lenen van e-books van de bibliotheek, maar kan mij best voorstellen dat dit juridisch zo geëist is door de uitgever. Op eenzelfde manier als dat je fysieke boeken binnen drie weken moest terugbrengen (eh, zo ging het in elk geval 30 jaar geleden toen ik voor het laatst daar boeken leende...).

Dus, zou mij niet verbazen dat dit de enige legale manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

vanaalten schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:32:
[...]

Ik denk dat de verwarring was dat je daadwerkelijk de fysieke 'ouderwetse' bibliotheek bedoelde en niet een 'bibliotheek' in software op je PC.

Ik heb verder geen ervaring met het lenen van e-books van de bibliotheek, maar kan mij best voorstellen dat dit juridisch zo geëist is door de uitgever. Op eenzelfde manier als dat je fysieke boeken binnen drie weken moest terugbrengen (eh, zo ging het in elk geval 30 jaar geleden toen ik voor het laatst daar boeken leende...).

Dus, zou mij niet verbazen dat dit de enige legale manier is.
Ah zo, ja, e-books lenen van de bibliotheek ja.

Ik kan het me haast niet voorstellen dat je in 2020 dit nog moet doen met een e-reader terwijl er al jaren marketplaces zijn waar je je boeken direct op je e-reader kan kopen. Het is echt niet moeilijk om op de e-reader een applicatie te maken waar je je biebnummer invoert, waarna je op elk gegeven moment max 10 boeken kan hebben (wat nu kan via Adobe) en als je een nieuwe wil lenen en je hebt er al 10 in leen je er eerst eentje uit moet tiefen. Als dat het te makkelijk maakt om boeken te wisselen dan kun je daar ook gemakkelijk limitaties voor inbouwen zoals max x boeken per dag wisselen of max x keer verlengen ofzo.

En omdat ik het mij niet kan voorstellen dat je serieus elke 3 weken een boek opnieuw erop moet zetten en nieuwe boeken ook met de computer vroeg ik mij af of dat klopt. Zo ja, dan verkeert het hele gebeuren een beetje in hetzelfde tijdperk als mp3 vóór de streamingdiensten, waarbij is gebleken dat mensen best willen betalen maar als je het ze maar moeilijk genoeg maakt men voor de illegale download gaat. Dan hoef je in ieder geval niet elke 3 weken het boek opnieuw met de computer erop te zetten.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dan haal je je boeken toch via een andere source, bijvoorbeeld een Kobo Plus-abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

CLB schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:29:
Dan haal je je boeken toch via een andere source, bijvoorbeeld een Kobo Plus-abbo?
Dat is inderdaad een optie. Wel een heel stuk duurder en ik laat mijn geld liever achter bij de bibliotheek dan zo een grote multinational :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het aanbod bij Kobo Plus is echt vele malen groter. En het gemak...

ik koop zelf liever gewoon boeken, maar als ik iemand echt een veellezer is zou ik echt kobo plus aanraden, en zeker niet de bibliotheek.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanQuipers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:47
Het is inderdaad zo dat boeken maar 3 weken op je boekenplank in Adobe Digital Editions blijven staan. Je koopt de boeken niet, maar leent ze. Daar is de prijs van het abonnement ook naar (42 euro per jaar, max 10 tegelijk, onbeperkt totaal)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bph3-6JaIBKtCLQhPhNZHvi7Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5wcoAqofefCIKmsbEHEhHTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik vind het aanbod nog steeds niet voldoende bij Kobo plus. Naar mijn mening moet ik nog te lang wachten voordat sommige boeken beschikbaar zijn. ALS ze überhaupt beschikbaar komen, zoals stephen king - dodelijk dilemma (2017). Nog steeds niet beschikbaar.

Al lang gekocht, maar ik vind het jammer dat niet alle boeken beschikbaar komen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ArthurMorgan schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:37:
Het aanbod bij Kobo Plus is echt vele malen groter. En het gemak...

ik koop zelf liever gewoon boeken, maar als ik iemand echt een veellezer is zou ik echt kobo plus aanraden, en zeker niet de bibliotheek.
Het gemak en aanbod is wel een dingetje ja. Wist niet dat er zóveel verschil in zit trouwens.
JeanQuipers schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:57:
Het is inderdaad zo dat boeken maar 3 weken op je boekenplank in Adobe Digital Editions blijven staan. Je koopt de boeken niet, maar leent ze. Daar is de prijs van het abonnement ook naar (42 euro per jaar, max 10 tegelijk, onbeperkt totaal)

[Afbeelding]
Je gewone boeken kun je toch ook verlengen? Snap niet dat het hier dan niet kan. Technisch is dat echt peanuts. De max van 10 tegelijk snap ik. Vind dat zelfs al wel veel :P
streamnl schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:32:
Ik vind het aanbod nog steeds niet voldoende bij Kobo plus. Naar mijn mening moet ik nog te lang wachten voordat sommige boeken beschikbaar zijn. ALS ze überhaupt beschikbaar komen, zoals stephen king - dodelijk dilemma (2017). Nog steeds niet beschikbaar.

Al lang gekocht, maar ik vind het jammer dat niet alle boeken beschikbaar komen.
Goed om te weten. Proefmaandje pakken en boeken zoeken die nu fysiek gekocht worden dus :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@JT Er is inderdaad helaas geen andere manier met de Online Bibliotheek. Voor ons ook een nadeel, maar het werkt gelukkig wel vlot. Vergelijkbaar met Calibre wat we al langer gebruikten. Kobo Plus is natuurlijk veel gebruiksvriendelijker vanaf je ereader, maar ook een stuk langzamer. Wat dat betreft "browse" ik liever op Online Bibliotheek en dan sluit ik de ereader gewoon even aan.

Als alternatief kom je uit op een Android ereader met E-ink scherm, dan kun je de app gewoon van Online Bibliotheek gewoon gebruiken. Dan kom je echter uit op een apparaat van bijv. Onyx en die zijn vrij prijzig.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Arjan90 schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:11:
@JT Er is inderdaad helaas geen andere manier met de Online Bibliotheek. Voor ons ook een nadeel, maar het werkt gelukkig wel vlot. Vergelijkbaar met Calibre wat we al langer gebruikten. Kobo Plus is natuurlijk veel gebruiksvriendelijker vanaf je ereader, maar ook een stuk langzamer. Wat dat betreft "browse" ik liever op Online Bibliotheek en dan sluit ik de ereader gewoon even aan.

Als alternatief kom je uit op een Android ereader met E-ink scherm, dan kun je de app gewoon van Online Bibliotheek gewoon gebruiken. Dan kom je echter uit op een apparaat van bijv. Onyx en die zijn vrij prijzig.
Het is niet voor mezelf maar voor iemand die misschien 1 keer per maand op de laptop zit en dan al moeite heeft om het ding aan te zetten :+ Ze zal snel afhaken denk ik als ze het allemaal via de laptop moet doen. Maar ze kan in ieder geval kiezen.

Ecodan warmtepomp

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-07 18:22
V&A promotie hoort niet in dit topic thuis

[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 10-12-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kobo Clara HD: originele sleepcover vs China-bookcover:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVdudVMo0Ew94O5QNi5WbIRrRJ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rHs9YEY9BQvYwA9Y8QzsZGTq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsMSyq4Lw2E47KMxoRpsrp6WH84=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pPiLYaUbY0fpPUN8mh7fBenY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5I-p8lmT-rCfeCGkdWBndEOFkl4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N9nFhNYsZj5Ss96Ts5pHoEqw.jpg?f=user_large

Die laatste gaat weer in de verkoop, ik vind een bookcover toch wel stukje fijner :)
Jammer wel, want de kwaliteit van de originele sleepcover is wel echt heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 07:23
Iemand enig idee wanneer de opvolger van de Kobo Clara HD op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:02
Alexji schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:18:
[...]

Inmiddels 9,5 maand en bijna 33 boeken verder sinds aanschaf en de Kobo Forma begint wat mankementen te tonen :'(

[Afbeelding: kobo stats]

Na 640 uur gebruik gaat de accu steeds sneller leeg en heb ik nu al een aantal keer gehad dat hij zichzelf afsluit (met méér dan 10% batterij) en niet meer aan wil totdat ik hem via de usb op de computer aansluit.

Andere mensen misschien bekend mee?

Staat nooit hoger dan 1% brightness en "natuurlijk" licht staat altijd op standje nachtlezen.
Quote op een zeer oude post. Echter heb ik nu 2x een forma nieuw gehad en in beide is de standby knop lastig in te duwen om responsive te krijgen. Hiernaast is het in het scherm aan de rechterkant een streep te zien aan verkleuring. Ik vind dit vrij storend, zeker in het donker. Als ik het vergelijk met mijn libra die geheel dezelfde helderheid heeft is dat een verademing.
Andere die dit herkennen met een forma? Ik quote het bericht omdat ik het op de foto ook vrij duidelijk zie, alhoewel de poster hier geen opmerking over maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:20
balarina schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:05:
[...]

Quote op een zeer oude post. Echter heb ik nu 2x een forma nieuw gehad en in beide is de standby knop lastig in te duwen om responsive te krijgen. Hiernaast is het in het scherm aan de rechterkant een streep te zien aan verkleuring. Ik vind dit vrij storend, zeker in het donker. Als ik het vergelijk met mijn libra die geheel dezelfde helderheid heeft is dat een verademing.
Andere die dit herkennen met een forma? Ik quote het bericht omdat ik het op de foto ook vrij duidelijk zie, alhoewel de poster hier geen opmerking over maakt.
Die streep is inderdaad duidelijk zichtbaar, alleen heb ik mij er nooit echt aan geërgerd.

Ik heb nog steeds die betreffende Kobo Forma. Na een aantal firmware updates zijn de rariteiten met crashes of afsluiten rondom 10% batterij verdwenen en doet hij 't probleemloos.

Inmiddels op +- 1100 gebruiksuren en 75+ boeken gelezen en ben er nog steeds zeer tevreden mee, dit was/is mijn eerste e-reader ooit en met gemiddeld €5 besparing per e-book tegenover de printversie heb ik de aanschafkosten er technisch gezien uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Inmiddels op +- 1100 gebruiksuren en 75+ boeken gelezen en ben er nog steeds zeer tevreden mee, dit was/is mijn eerste e-reader ooit en met gemiddeld €5 besparing per e-book tegenover de printversie heb ik de aanschafkosten er technisch gezien uit
Altijd mooi om dat 'omslagpunt' (pun intended) te bereiken en in dit geval ruim te passeren! Ik koop te vaak een nieuwe reader om dat te bereiken ;).
Ik weet niet hoe het werkt, maar ik hoop dat de schrijvers niet mee hoeven te betalen aan de lagere prijs van e-books en het echt gecompenseerd wordt door het productieproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:03
Momenteel lees ik boeken via mijn ipad en dat gaat eigenlijk best prima. Echter voorzie ik wat problemen richting de zomer wanneer de zon goed gaat schijnen.

Nu heb ik eens de kobo aura van mijn vriendin gebruikt, maar vind dit zo enorm traag. De bediening en omslaan van bladzijdes is in vergelijking met een ipad enorm traag.
Nu is deze auro niet meer de nieuwste, dus ben benieuwd of een nieuwe kobo wonderen verricht of dat het echt net zo traag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
crimby schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:56:
Momenteel lees ik boeken via mijn ipad en dat gaat eigenlijk best prima. Echter voorzie ik wat problemen richting de zomer wanneer de zon goed gaat schijnen.

Nu heb ik eens de kobo aura van mijn vriendin gebruikt, maar vind dit zo enorm traag. De bediening en omslaan van bladzijdes is in vergelijking met een ipad enorm traag.
Nu is deze auro niet meer de nieuwste, dus ben benieuwd of een nieuwe kobo wonderen verricht of dat het echt net zo traag is?
Geen vergelijk met een Aura maar ik denk dat je dat wel kan aannemen (uiteraard geen wonderen overigens).
Zoek eens op youtube, zat reviews te zien met de snelheid in beeld.
Ik vind goodereader wel een goed kanaal. Die reviewen bijna alles in detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Een e-reader heeft een heel ander type scherm, dat is vrij logisch. Een boekje lezen mag wel relax zijn toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ik lees nu ook vaker artikelen op de Kobo in plaats van op m'n laptop/telefoon, zo veel prettiger voor de ogen. Enige wat ik jammer vind is dat mijne geen, zoals de nieuwere, warm licht geeft, maar zo zijn er altijd dingen beter op nieuwere modellen. Baalde ook dat er geen USB C op zit, maar achteraf maakt het toch niet zo heel veel uit omdat het een aantal weken mee gaat (Internet is uit, want dat is wel echt killing voor de batterij).

... na de zomer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 12:45

4POX

Everybody is wired

ereaders zijjn misschien traag. Maar het scherm is zo fijn als je leest.

Als ik op mijn telefoon lees ben ik na 2 uren nog wakker.

Als ik op mijn Kobo lees dan wil ik na 15 minuten slapen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
WaterFire schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:12:
[...]

Geen vergelijk met een Aura maar ik denk dat je dat wel kan aannemen (uiteraard geen wonderen overigens).
Zoek eens op youtube, zat reviews te zien met de snelheid in beeld.
Ik vind goodereader wel een goed kanaal. Die reviewen bijna alles in detail.
Thanks! Ga ik dat eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
4POX schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 05:06:

Ja wel fijn en rustig inderdaad. Nu lees ik bijna nooit vlak voor het slapen, ik lees eigenlijk alleen informatieve boeken. Als ik dat voor het slapen lees, slaap ik hoe dan ook 2 uur daarna niet hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-08 12:59
Weten jullie welke verschillen er zijn tussen Kobo Plus via Bol.com en Kobo Plus via Kobo zelf? Via Bol is het 12,99 euro, 3 euro duurder dan via kobo zelf...

Ik heb eens wat gezocht en kan het zijn dat het aanbod van kobo plus op bol groter is dan op kobo zelf? Heb enkele stripts opgezocht en bij bol kon ik ze lezen met kobo plus maar bij kobo zelf niet. Ik vind de zoekfunctie bij bol ook veel aangenamer en gemakkelijker dan bij kobo zelf. Verschrikkelijk gewoon.

zijn hier mensen die een goede manier weten om epubs/pdfs e.d. draadloos op mijn kobo te zetten? Ik vind het zo absurd dat we in 2021 nog altijd die kabel moeten insteken. Ik weet dat de Forma een dropbox sync heeft, maar ik heb geen forma. KO Reader, Plato en Kobocloud ken ik wel. Laatstgenoemde is beste maar werkt niet stabiel op mijn Clara.

Ben wel aan het denken aan een Libra want vind mijn Clara wel te klein voor strips/comics of manga’s. Forma is heel goed, maar lijkt mij net wat te groot van formaat. Libra is dan maar 1” groter dan Clara, dus weet niet goed of dat de moeite loont...

[ Voor 24% gewijzigd door pina op 07-01-2021 23:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
pina schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:05:
zijn hier mensen die een goede manier weten om epubs/pdfs e.d. draadloos op mijn kobo te zetten? Ik vind het zo absurd dat we in 2021 nog altijd die kabel moeten insteken. Ik weet dat de Forma een dropbox sync heeft, maar ik heb geen forma. KO Reader, Plato en Kobocloud ken ik wel. Laatstgenoemde is beste maar werkt niet stabiel op mijn Clara.
Meest gebruikelijk is volgens mij een Kobo-account, dan de boeken kopen op de Kobo/Bol site op laptop/telefoon/whatever en dan draadloos syncen op de e-reader.

Mijn methode is vast ongebruikelijker: Calibre-server draaien op m'n meterkast-server, daar alle epub-boeken in plaatsen en via de webbrowser op de Kobo surfen naar de lokale Calibre-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-08 12:59
vanaalten schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:46:
[...]

Meest gebruikelijk is volgens mij een Kobo-account, dan de boeken kopen op de Kobo/Bol site op laptop/telefoon/whatever en dan draadloos syncen op de e-reader.

Mijn methode is vast ongebruikelijker: Calibre-server draaien op m'n meterkast-server, daar alle epub-boeken in plaatsen en via de webbrowser op de Kobo surfen naar de lokale Calibre-server.
Ik heb een Kobo account maar mijn Kobo plus is via Kobo aangeschaft en niet via Bol. Daarom kan ik via Bol zelf geen Kobo plus boeken selecteren om te lezen. Ik zoek ze dan op via Bol omdat de filters daar veel duidelijker zijn en zoek het daarna op via de Kobo-webshop om het dan zo toe te voegen.

Maar als je zelf boeken/pdfs hebt, zoek ik ook een goede manier om het draadloos te syncen. Ben ook op Calibre terechtgekomen omdat ik lang geleden eens enkele boeken op Kindle heb gekocht en ik we nu naar de Kobo wil overzetten. Heb wel al gelezen dat het iets moeilijker is bij kindle. Maar was ook aan het denken om de Calibre server te gebruiken icm mijn NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:56
Ik wilde net hier melden dat de Forma voor €225,- verkrijgbaar is bij Amazon, maar de voorraad is op. Ik heb er net eentje besteld, volgens mij een erg goede prijs. Ik kom van een Aura (v2) en hoop vooral dat het wat scherper is en dat het formaat me iets beter bevalt. Verder al erg tevreden met Kobo. Heb net Calibre in Docker op de NAS gezet, kijken of dat wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claraJosko58
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-01-2021
Hallo, ik heb een Kobo ereader Clara gekocht en ben er mee aan de slag gegaan. Kobo account aangemaakt met e-mailadres in iCloud omdat ik ook een iPad heb met boeken daarop die ik wil overzetten naar ereader.
Via ereader boek gekocht met creditcard en boek staat op ereader,maar kan ik niet openen. Al van alles geprobeerd, maar lukt niet. Ook ereader naar fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw opgestart. Als ik in Kobo.com e-mail adres wil wijzigen, krijg ik de melding dat dit ongeldig is, ook als ik mijn mailadres invul en opsla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

Rhapsody

In Metal We Trust

claraJosko58 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:57:
Hallo, ik heb een Kobo ereader Clara gekocht en ben er mee aan de slag gegaan. Kobo account aangemaakt met e-mailadres in iCloud omdat ik ook een iPad heb met boeken daarop die ik wil overzetten naar ereader.
Via ereader boek gekocht met creditcard en boek staat op ereader,maar kan ik niet openen. Al van alles geprobeerd, maar lukt niet. Ook ereader naar fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw opgestart. Als ik in Kobo.com e-mail adres wil wijzigen, krijg ik de melding dat dit ongeldig is, ook als ik mijn mailadres invul en opsla.
Krijg je een foutmeldng als je het boek opent? Zo ja wat is die dan? Wat voor file is het?

Dat stukje over e-mailadres wijzigen is een los probleem? of heeft het met die boeken te maken?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arctos
  • Laatst online: 12-06 15:54
Ik heb een "interessant" probleem met Kobo e-readers, speelt op zowel een nieuwe Forma als op een oudere Aura HD, dus lijkt niet specifiek aan het apparaat zelf te liggen maar aan de Kobo accounts die gebruikt worden.

Zolang deze apparaten gekoppeld zijn aan een actief Kobo Plus abonnement werken deze perfect. Echter zodra het Kobo Plus abonnement beeindigd wordt, werken ze niet meer naar behoren. Het duurt dan een eeuwigheid voordat de apparaten uit slaapstand komen. Eea getest met een ander account met een wel actief Kobo Plus abonnement en ze werken weer perfect, daarna weer met een account zonder actief abonnement en dan weer terug hetzelfde probleem.

Ik ben benieuwd of er meer mensen dit probleem hebben ervaren en er wellicht een oplossing voor hebben - probleem is weken geleden al bij Kobo Support aangemeld, maar tot op heden geen oplossing geboden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09-2022
Momenteel heb ik een Pocketbook Touch die ik van de hand doe omdat ik toch liever een Clara HD wil met Pocket integratie. Nu zit ik eens de voorgaande discussie te lezen over de Online Bibliotheek. Bij mijn huidige e-reader download ik de .acsm files naar mijn telefoon, upload ze naar Dropbox en sync vervolgens mij e-reader met Dropbox. De Pocketbook pikt de .acsm files op en maakt er leesbare boeken van. Iemand dit al eens bij een Kobo geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@thijmk ik wil voor het eerst een e-reader aanschaffen. Ik snap dus nog niets van ebooks kopen en abonnementen.
Ik begrijp dat het enige uitgebreide abonnement een kobo abonnement is en dat je daarvoor een kobo e-reader nodig hebt. Of kun je via het Kobo abonnement ook je boeken op de pocketbook zetten?

Kortom wat is een makkelijke manier om aan ebooks te komen? De online bibliotheek lijkt me ook interessant, maar het assortiment lijkt aardig beperkt. Zeker als je een specifiek genre graag leest (tweede wereld oorlog romans).

Edit: Ik was eigenlijk in de markt voor de pocketbook lux 5, maar uiteindelijk toch de Kobo Libra H2O aangeschaft. Ik ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door NIMIC op 02-02-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arctos
  • Laatst online: 12-06 15:54
Een Kobo e-reader is geen vereiste om gebruik te maken het Kobo Plus abonnement, het werkt ook icm de Kobo app op een tablet, laptop, telefoon, etc. Je kunt volgens mij gratis 1 maand gebruik maken van zo'n abonnement, dus kun je uitproberen hoe het werkt en of het wat is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonny8
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05-2021
Wat ik me afvraag he een E-reader is bijna even duur als een tablet. Waarom bijvoorbeeld geen lenevo tablet i.p.v. een E-reader?

Ik heb wat boeken gekregen van een kennis in pdf formaat. Maakt dat wat uit als je dat wil gebruiken in een E-reader of een tablet?

Zou je daarvoor nog een aparte app moeten downloaden, ik heb er verder helemaal geen verstand van maar het lijkt me super interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-07 09:26
Tonny8 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:43:
Wat ik me afvraag he een E-reader is bijna even duur als een tablet. Waarom bijvoorbeeld geen lenevo tablet i.p.v. een E-reader?

Ik heb wat boeken gekregen van een kennis in pdf formaat. Maakt dat wat uit als je dat wil gebruiken in een E-reader of een tablet?

Zou je daarvoor nog een aparte app moeten downloaden, ik heb er verder helemaal geen verstand van maar het lijkt me super interessant.
Een tablet is veel sneller leeg, na een paar uur al, een e-reader kan je wel 14 dagen mee lezen. Een e-reader heeft "mat glas" een tablet spiegelt. Met een e-reader kan je bijv heel goed buiten lezen, met een tablet is dit bijna niet te doen, moet je steeds van richting veranderen om de schittering te ontwijken
Ik heb op mijn telefoon wel een e-reader app, maar een e-reader leest fijner, rustiger voor je ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilliebillie
NIMIC schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:48:
@thijmk ik wil voor het eerst een e-reader aanschaffen. Ik snap dus nog niets van ebooks kopen en abonnementen.
Ik begrijp dat het enige uitgebreide abonnement een kobo abonnement is en dat je daarvoor een kobo e-reader nodig hebt. Of kun je via het Kobo abonnement ook je boeken op de pocketbook zetten?

Kortom wat is een makkelijke manier om aan ebooks te komen? De online bibliotheek lijkt me ook interessant, maar het assortiment lijkt aardig beperkt. Zeker als je een specifiek genre graag leest (tweede wereld oorlog romans).
Je kan bij Bol boeken kopen, deze komen rechtstreeks op je e-reader, je kan ook bij andere boekwinkels kopen zoals Bruna, deze komen ws eerst op je pc//laptop en kan je ws via Adobe Digital Edition (=gratis te downloaden) op je e-reader zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 15:34
Hilliebillie schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 06:01:
[...]

Een tablet is veel sneller leeg, na een paar uur al, een e-reader kan je wel 14 dagen mee lezen. Een e-reader heeft "mat glas" een tablet spiegelt. Met een e-reader kan je bijv heel goed buiten lezen, met een tablet is dit bijna niet te doen, moet je steeds van richting veranderen om de schittering te ontwijken
Ik heb op mijn telefoon wel een e-reader app, maar een e-reader leest fijner, rustiger voor je ogen.
Je tweede punt is natuurlijk ook met een tablet perfect op te lossen. Mijn tablet spiegelt echt niet. Maar qua buiten lezen: als je meer dan een paar uur buiten wilt kunnen lezen moet je geen tablet nemen, want om buiten te kunnen lezen op een tablet (ook met een ontspiegelend schermfolie) moet je de helderheid helemaal omhoog gooien en dat doet de batterij geen goed..

En vergeet natuurlijk het sschermformaat niet. Een boek is over het algemeen eerder 4:3 dan de 16:9/16:10/21:9 wat de meeste tablets en telefoons tegenwoordig zijn. Persoonlijk vind ik het prettiger om iets meer regellengte te hebben dan iets meer pagina lengte...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
De kobo Libra en de Kobo Forma kan je beide ook in de breedte lezen, heb je iets meer regellengte en minder pagina lengte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
4POX schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 05:06:

Heel herkenbaar 😁. Wat me opvalt qua snelheid is dat bladeren sneller gaat als ik swipe als dan ik op het scherm tik.

Kobo glo hd, 5 jaar, voorzichtige schatting >1000 uur gelezen. Batterij doet 6-8 weken op een lading, WiFi uit.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:57
Wailing_Banshee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:29:
[...]
Je tweede punt is natuurlijk ook met een tablet perfect op te lossen. Mijn tablet spiegelt echt niet. Maar qua buiten lezen: als je meer dan een paar uur buiten wilt kunnen lezen moet je geen tablet nemen, want om buiten te kunnen lezen op een tablet (ook met een ontspiegelend schermfolie) moet je de helderheid helemaal omhoog gooien en dat doet de batterij geen goed..
Maar dan spiegelt ie dus toch wel? Daarom moet je helderheid toch omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
barrymossel schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:58:
[...]

Maar dan spiegelt ie dus toch wel? Daarom moet je helderheid toch omhoog?
Nee, hij spiegelt niet (matte scherm protector). De helderheid moet omhoog omdat de zon anders het scherm "overschijnt". Je ogen raken gewend aan een hoeveelheid licht. En die zon geeft best veel licht....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Wailing_Banshee schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Nee, hij spiegelt niet (matte scherm protector). De helderheid moet omhoog omdat de zon anders het scherm "overschijnt". Je ogen raken gewend aan een hoeveelheid licht. En die zon geeft best veel licht....
Ik betwijfel of het daardoor komt. Dat je jezelf niet ziet in het scherm, betekent niet dat er geen licht wordt gereflecteerd.

https://www.displaymate.com/Tablet_Brightness_ShootOut_1.htm
Tablets and Smartphones are all used under a very wide range of ambient lighting conditions that are frequently much brighter than for other displays – like laptops, desktops, and HDTVs. The screens reflect a considerable amount of the surrounding light, which washes out the images you are trying to see. The differences in display brightness and reflectance between models results in large differences in their screen readability, visibility and picture quality, especially under brighter ambient lighting.
Feit blijft dat een e-ink scherm voor vrijwel iedereen buiten fijner leest dan een tablet- of telefoonscherm. (En voor sommige mensen een boek nog fijner.) En dat komt volgens mij niet door de helderheid van het scherm. Zo hoog kan de helderheid bij de meeste e-readers niet eens (en een boek heeft geen helderheid). De helderheid kan wel zorgen dat het sterke licht door de reflectie heenschijnt, of iets in die trant.

Maar goed we dwalen af. E-readers FTW! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
Sterker nog; de helderheid/verlichting van een e-reader kan buiten gewoon helemaal uit!
Zet je reader in de zon maar eens van 0% naar 100% verlichting, je zal geen of minimaal verschil zien. Bij bewolking zie je dat verschil wel, maar ' uit' is prima leesbaar.

Kindle gebruikt de verlichting binnen wel om een pagina (dus de achtergrond) witter te laten lijken (vandaar hun naam "Paperwhite"), maar een boek is ook niet spierwit.

Verder vind ik de discussie e-reader tegen tablet er eentje waar genoeg argumenten voor te vinden zijn om die te voeren, maar er zal nooit een ' winnaar' uitkomen.
Zolang gebruikers van het ene apparaat de minpunten van dat apparaat geen enkel probleem vinden, zal je die nooit overtuigen dat die andere ' beter' is en andersom. Maar dat geldt natuurlijk voor alles van [A]uto's tot [Z]onnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-08 09:47
Weet iemand waarom je bij bol.com opeens niet meer een ebook aan kan schaffen? Heb hier geen informatie over ontvangen en lees er ook nergens iets over. Nou zou je dus per se naar de kobo shop moeten waar je alleen met creditcard kan betalen... Die heb ik wel, maar via bol ging toch altijd een stuk soepeler

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Lynox schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:34:
Weet iemand waarom je bij bol.com opeens niet meer een ebook aan kan schaffen? Heb hier geen informatie over ontvangen en lees er ook nergens iets over. Nou zou je dus per se naar de kobo shop moeten waar je alleen met creditcard kan betalen... Die heb ik wel, maar via bol ging toch altijd een stuk soepeler
Via de site kan ik gewoon ebooks bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWhnLXG1M-4cAZJXQ92l8cTkBBM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VAGaBKflAF4P5KsOlgNADOXJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Lynox schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:34:
barrymossel schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:48:
[...]

En p.s. bij de kobo shop kan je met ideal betalen (alleen niet bij aankopen vanaf de e-reader zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Tonny8 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:43:

Mijn kobo kostte 79 euro. Moet ik nog een tablet voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
barrymossel schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:48:
[...]

[Afbeelding]
Heel gek, ik zie namelijk dit overal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLO-44MVtK0NV4JfCUh6MXdunO0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WOIRIoOaNHfIikb7DSjeL0HC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Lynox schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:04:
[...]

Heel gek, ik zie namelijk dit overal:
[Afbeelding]
Ik zou de blauwe melding (boven de blauwe knop) nog eens lezen... ;)

---edit---
Ik zal niet flauw doen, want schijnbaar lees je er overheen, aangezien het ook in de melding onderaan staat. Er staat dat ebooks niet in de app te koop zijn. Wel via de website zelf dus (via je browser naar www.bol.com dus).

[ Voor 22% gewijzigd door barrymossel op 10-02-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
barrymossel schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:09:
[...]

Ik zou de blauwe melding (boven de blauwe knop) nog eens lezen... ;)

---edit---
Ik zal niet flauw doen, want schijnbaar lees je er overheen, aangezien het ook in de melding onderaan staat. Er staat dat ebooks niet in de app te koop zijn. Wel via de website zelf dus (via je browser naar www.bol.com dus).
Ah juist, daar las ik dus inderdaad overheen. Maar waar slaat dit op? Waarom zouden ze het niet in de app verkopen en wel via de website... onnodige misloop van inkomsten lijkt me. Maarja, probleem opgelost. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:13
Best gek. Het lukt mij gewoon om 2 willekeurige ebooks gewoon in mijn winkelwagen te stoppen.

Doet bol misschien aan A/B testen? Of zou het iets anders zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqMt_ggBg9AqHWbhDjkrlbNythw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ermUbJpTDSbyUGEDWRAZ5w0w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barrymossel
Lynox schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:01:
[...]

Ah juist, daar las ik dus inderdaad overheen. Maar waar slaat dit op? Waarom zouden ze het niet in de app verkopen en wel via de website... onnodige misloop van inkomsten lijkt me. Maarja, probleem opgelost. Bedankt!
avec_style schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:02:
Best gek. Het lukt mij gewoon om 2 willekeurige ebooks gewoon in mijn winkelwagen te stoppen.

Doet bol misschien aan A/B testen? Of zou het iets anders zijn?

[Afbeelding]
iOS vs Android?

Misschien mag er geen digitale content verkocht worden via een iOS app zonder dat daar geld voor wordt afgedragen?

---edit---

Ja dus: nieuws: IOS-app van Bol.com laat gebruikers geen e-boeken kopen

[ Voor 30% gewijzigd door barrymossel op 10-02-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Heeft iemand toevallig een Noors woordenboek om te sideloaden op de Kobo. Ik krijg die pyglossary niet zelf voorelkaar 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Woopdedooo op 17-04-2021 21:39 ]

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallq
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik probeer mijn moeder te helpen met een probleem met haar e-reader maar heb zelf niet genoeg kennis om te achterhalen wat het probleem is.. 8)7

Ze heeft een aantal dagen geleden een boek gekocht en gedownload via haar laptop, normaal zet ze het epub bestand simpelweg op haar Kobo Libra H2O door de reader aan de laptop te koppelen. De reader herkent of importeert het boek vervolgens alleen niet, op haar telefoon werkt het boek echter prima. Ik heb zelf even geprobeerd om het bestand te openen via Calibre en dat leek ook zonder problemen te gaan. Iemand enig idee waar het fout gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
Geen idee en ik herken het probleem ook niet, maar wat ik zou proberen (op een kopie van het boek!): hernoem hem van epub naar zip, pak hem uit en maak er vervolgens weer opnieuw een zip van - en hernoem terug naar epub.

Wellicht dat er in het zip-formaat ergens iets krom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallq
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
vanaalten schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:47:
Geen idee en ik herken het probleem ook niet, maar wat ik zou proberen (op een kopie van het boek!): hernoem hem van epub naar zip, pak hem uit en maak er vervolgens weer opnieuw een zip van - en hernoem terug naar epub.

Dit heeft geholpen!! Topper heel erg bedankt _/-\o_ nog wat extra bonus punten behaald op moederdag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-08 13:46
vanaalten schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:47:

Had ook simpeler gekund: in Calibre converteren van epub naar epub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-08 13:24
Elipsa ziet er heel goed uit... en eindelijk USB-C, Kobo is first dus denk dat ik er voor ga gaan als hij te krijgen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Graficon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:33:
Elipsa ziet er heel goed uit... en eindelijk USB-C, Kobo is first dus denk dat ik er voor ga gaan als hij te krijgen is!
Ik zit nog een beetje te twijfelen of het nieuw formaat geschikt is om te reizen. Hij lijkt me echt ideaal voor op de bank.. De Elipsa ga je niet even in je jaszak stoppen. (Mijn Forma ook niet :D)

[edit]
Even ter verduidelijking. Ik haal reizen aan omdat ik aardig wat uurtjes in de trein en bus zit per week.

[ Voor 12% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 20-05-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Graficon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:33:
Ik zit ook heel erg te twijfelen, maar als ik het goed begrijp zit er geen blauwlicht filter in... En dat is iets wat ik zeer veel gebruik op mijn One...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
NinjaTrek2891 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:05:
[...]

Ik zit nog een beetje te twijfelen of het nieuw formaat geschikt is om te reizen. Hij lijkt me echt ideaal voor op de bank.. De Elipsa ga je niet even in je jaszak stoppen. (Mijn Forma ook niet :D)

[edit]
Even ter verduidelijking. Ik haal reizen aan omdat ik aardig wat uurtjes in de trein en bus zit per week.
Als ik reis heb ik altijd een tas bij me (al is het maar voor mijn laptop), dus dat zou me niet echt kunnen boeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 12:45

4POX

Everybody is wired

Ik schreef altijd dat ik problemen had met mijn KOBO. Deze is eind februari er helemaal mee gestopt. Omdat ik KOBO toch het fijnst vind werken (Mijn vrouw heeft een kindle. Raar ding) heb ik toch maar weer een Kobo gekocht.

- Batterij is nu wel goed
- Geen hangers
- Touchscreen werkt bovengewoon goed. Waar ik klik is de actie.
- Als ik de reader met een USB kabel aansluit wordt die meteen gevonden door de computer.

Dit doet mij denken. Mijn vorige Kobo was eigenlijk al stuk van het moment dat ik hem kocht. Ik dacht gewoon dat het Kobo-by-design was. Boeken lezen is weer een plezier.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:39
Ik zou de Elipsa wel willen maar dan hoofdzakelijk voor professioneel gebruik. Nota's nemen, pdf lezen en zo. Om 's avond in mijn bed te lezen of om te reizen is mijn Clara meer geschikt.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Zo vandaag maar de elipsa in de pre order gegooid.
Komt mooi op tijd want me Kobo aura one loopt iedere avond een paar keer vast.
Reset en hard reset gedaan maar mocht niet baten.
Dus nu nog voor een maand iedere avond resetten en dan met de nieuwe spelen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
chucky666 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:20:
Zo vandaag maar de elipsa in de pre order gegooid.
Komt mooi op tijd want me Kobo aura one loopt iedere avond een paar keer vast.
Reset en hard reset gedaan maar mocht niet baten.
Dus nu nog voor een maand iedere avond resetten en dan met de nieuwe spelen.
Ai das niet best. Wat als je hem uit zet 's avonds?

Ik hoop niet dat het een factory reset betreft... dat is erg lastig lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

NinjaTrek2891 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:01:
[...]

Ai das niet best. Wat als je hem uit zet 's avonds?

Ik hoop niet dat het een factory reset betreft... dat is erg lastig lezen.
Als ik hem uitzet en volgende avond weer aan staat ie ook weer binnen het half uur vast.
Factory reset ook gedaan en daarna weer boeken erop gezet ;) maar nog hetzelfde.
Ach heb hem al een paar jaartjes dus loopt op ze laatste beentjes denk ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
chucky666 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:06:
[...]

Als ik hem uitzet en volgende avond weer aan staat ie ook weer binnen het half uur vast.
Factory reset ook gedaan en daarna weer boeken erop gezet ;) maar nog hetzelfde.
Ach heb hem al een paar jaartjes dus loopt op ze laatste beentjes denk ik.
Lijkt me nog steeds erg vervelend. Ik heb de Aura vrij kort gehad en toen ingeruild voor een Libra (inmiddels Forma). Ik kreeg destijds redelijk wat firmware upgrades. Misschien dat daar wat in zit. Maar dat heb je vast en zeker al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ik heb de One al sinds dag 1, heb geen firmware upgrades gedaan (ik vind de oude layout het prettigst werken) en heb daar geen last van... Ik heb dat probleem alleen een keer gehad toen ik er een epub van 100Mb op had gezet (had ik gekocht via Humble Bundle, was als PDF veel beter te lezen :D).

Ik vind die Elipsa wel mooi, maar ben toch bang dat die 10" te groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06
Lees momenteel al m'n boeken op m'n iPad Pro, maar wordt hier ook snel op afgeleid omdat je snel even op internet gaat of Twitter etc. Om die reden wil ik een e-Reader aanschaffen en ben momenteel aan het twijfelen tussen de Kobo Clara HD en Libra H2O.

De Clara HD kan ik momenteel voor € 95,- aanschaffen via het LINDA Magazine abonnement van mijn partner. Dat scheelt dus nogal t.o.v. de € 179,- voor de Libra H2O.

Gisteren heb ik beide modellen vergeleken bij de Mediamarkt en met name de hogere resolutie van de Libra trok toch wel mijn aandacht.

Twijfel nu heel erg of ik het prijsverschil waard vind om voor de Libra te gaan, of toch gewoon voor de kleinere en handzamere Clara HD.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:39
Clara en Libra hebben zelfde resolutie (300 dpi), maar het grotere scherm en de fysieke knoppen van de Libra wordt door de meesten wel op prijs gesteld.

Zelf heb ik de Clara en ik waardeer de compactheid. Als hij vandaag kapot zou gaan kocht ik onmiddellijk een nieuwe.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Rivanov schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:12:
Lees momenteel al m'n boeken op m'n iPad Pro, maar wordt hier ook snel op afgeleid omdat je snel even op internet gaat of Twitter etc. Om die reden wil ik een e-Reader aanschaffen en ben momenteel aan het twijfelen tussen de Kobo Clara HD en Libra H2O.

De Clara HD kan ik momenteel voor € 95,- aanschaffen via het LINDA Magazine abonnement van mijn partner. Dat scheelt dus nogal t.o.v. de € 179,- voor de Libra H2O.

Gisteren heb ik beide modellen vergeleken bij de Mediamarkt en met name de hogere resolutie van de Libra trok toch wel mijn aandacht.

Twijfel nu heel erg of ik het prijsverschil waard vind om voor de Libra te gaan, of toch gewoon voor de kleinere en handzamere Clara HD.
Mijn ervaring is niet dat de Clara handzamer is omdat die kleiner is. De Libra is weer dunner en prima in een hand vast te houden met knoppen aan de zijkant. Je hebt in de Media Markt natuurlijk niet onderuit gelegen alsof je aan het zwembad ligt :)

Maar: Als de resolutie je opviel, dan zou ik dat als hoofd argument nemen om voor de Libra te gaan. Verder blijft het een kwestie van hoeveel lees je en heb je er voor over. Plus eventueel of je het fijn vindt om de knoppen te gebruiken of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door WaterFire op 31-05-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Mijn vrouw heeft de Libra en ik heb de Clara. De Libra zou absoluut de vervanger worden als de Clara stuk gaat, net wat fijner schermformaat voor mij.

Liefst nog een maatje groter, maar de 8" versie (Forma) vind ik in verhouding veel te duur. De nieuwe Elipsa is erg prijzig, maar in verhouding met de Forma valt het mee omdat het als het goed is een moderner apparaat is qua CPU ed en vooral ook omdat hij compleet wordt geleverd met stylus en hoes. Die moet je bij de andere apparaten nog bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07 09:03
Rivanov schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:12:

Mijn vrouw en ik hebben beide een Libra. Vind het echt hele fijne readers. Heb nooit het idee dat het te groot is. Lees ermee in bed maar neem 'm ook regelmatig mee. De clara is dan toch een een stuk kleiner en vind ik minder fijn lezen.

De Libra is regelmatig in de aanbieding voor +- 150 euro. Dus daar zou je ook nog even op kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06
Heb inmiddels de Libra H2O gekocht. Gisteravond voor het eerst ermee gelezen en bevalt echt super! Ook in bed is het geen enkel probleem en wordt zelfs slaperig van het lezen, net als met een echt boek. ;)

Heb tevens binnen Calibre de Goodreads sync en Kobo Utilities geinstalleerd. Dat werkt prima wanneer ik via USB de Kobo verbind.

Zit nu nog wel naar een manier te zoeken om wireless het e.e.a. te synchroniseren.
Heb de Calibre Webserver actief en die kan ik ook benaderen via de browser op de Libra.

Maar zou mooi zijn als ik Reading Progress ook wireless kan syncen naar Calibre / Goodreads.
Dit zou mogelijk moeten zijn met KOReader, die heb ik ook geïnstalleerd maar hiermee krijg ik helaas nog geen connectie met m'n Calibre Library.

Iemand toevallig enige ervaring met KOReader en Wireless Sync? :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Kobo H20 Libra.

Ik wil nu een boek er op zetten dat ik heb in epub format.

Hoe doe ik dat? Ik heb een Kobo account gemaakt maar daar kan ik alleen boeken mee kopen in de kobo store.

Ik heb ook de desktop app gedownload in de hoop dat ik daar mijn eigen bestand in kan laden en dat deze dat worden gesynced maar ook daarvoor zie ik geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nachtschade schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:21:
Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Kobo H20 Libra.

Ik wil nu een boek er op zetten dat ik heb in epub format.

Hoe doe ik dat? Ik heb een Kobo account gemaakt maar daar kan ik alleen boeken mee kopen in de kobo store.

Ik heb ook de desktop app gedownload in de hoop dat ik daar mijn eigen bestand in kan laden en dat deze dat worden gesynced maar ook daarvoor zie ik geen optie.
Deze al geprobeerd? https://help.kobo.com/hc/...et-behulp-van-uw-computer
Pagina: 1 ... 56 ... 70 Laatste