Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Die aliexpress hoes is inderdaad goed, zelf heb ik nu die van gecko covers om die van mij (omdat mijn vrouw die ook had gekocht, maar de voorkeur aan die van alie gaf), dat is deze:
https://www.bol.com/nl/p/...ura-one/9200000065756207/

Die is wel 30 euro, die van alie is ook nog eens beter naar ons idee. Ik ga daar ook nog een hoes bestellen en ook nog eentje voor onze H2O, mijn dochter moet nog even uitzoeken, maar deze zijn mooi (voor de dames): https://nl.aliexpress.com...on-2-6-8/32819900413.html

De cover voor de one hadden we heel snel, maar ik heb nog wat meer zaken besteld zoals een andere cover en die is al 5 weken onderweg... dus als je hem voor de vakantie nodig hebt zou ik een andere kiezen die vanuit Nederland verzonden wordt.

Wellicht zijn de hoezen ook niet zo duur in Turkije? Zelf ben ik niet zo tevreden over de originele hoezen, de kwaliteit van kobo's hoezen is niet meer zo goed als jaren terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 26-06-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-05 11:26
SnoeiKoei schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:33:
[...]

Geen ervaring met de Sony maar ik vind het juist ideaal dat je geen knoppen nodig hebt. Touchscreen werkt intuïtief en hoe je je e-reader ook in je hand hebt.

[...]

Ik heb mijn Clara nu een paar weken, lees bijna iedere avond een half uur tot een uur en heb 'm tot nu toe slechts 1x opgeladen... toen ik hem binnenkreeg. Tot nu toe valt het niet tegen dus. Heb de verlichting niet fel staan want ik lees meestal pas als ik in bed lig, met de gordijnen dicht.

[...]

Ja dat werkt prima! Doe ik ook. De voorkant klapt omhoog en naar achter, de lip klapt omlaag en naar achter en dan klikken ze weer aan elkaar vast.
Ik heb diezelfde Sony gehad. Fysieke knoppen hebben hun charme, maar ik was snel gewend. Je kunt in de Kobo ook kiezen waar in het scherm je moet tikken om de bladzijde om te slaan. Sowieso is een e-reader zonder fysieke knoppen veel mooier en je hebt een grotere screen to body ratio.

Van de batterij heb ik een hele positieve indruk in vergelijking met mijn Kobo Aura. Na ca. vijf uur lezen met licht aan en automatisch synchroniseren nog op 90%.

De cover heb ik nog niet binnen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:02
Wellicht off-topic in een Kobo draadje......
Als tijdelijke oplossing heb ik een Kindle gekocht, staat dus om de haverklap reclame op het scherm. Niet tijdens het lezen, maar wel in hoofdscherm en bij ontgrendelen. Een belletje met de klantenservice van Amazon, netjes je verhaal doen en ze halen de reclame eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:08
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:55:
Die aliexpress hoes is inderdaad goed, zelf heb ik nu die van gecko covers om die van mij (omdat mijn vrouw die ook had gekocht, maar de voorkeur aan die van alie gaf), dat is deze:
https://www.bol.com/nl/p/...ura-one/9200000065756207/

Die is wel 30 euro, die van alie is ook nog eens beter naar ons idee. Ik ga daar ook nog een hoes bestellen en ook nog eentje voor onze H2O, mijn dochter moet nog even uitzoeken, maar deze zijn mooi (voor de dames): https://nl.aliexpress.com...on-2-6-8/32819900413.html

De cover voor de one hadden we heel snel, maar ik heb nog wat meer zaken besteld zoals een andere cover en die is al 5 weken onderweg... dus als je hem voor de vakantie nodig hebt zou ik een andere kiezen die vanuit Nederland verzonden wordt.

Wellicht zijn de hoezen ook niet zo duur in Turkije? Zelf ben ik niet zo tevreden over de originele hoezen, de kwaliteit van kobo's hoezen is niet meer zo goed als jaren terug.
Mijn hoes van alie (nav jouw tip) is net binnengekomen. Zo op het eerste gezicht is de kwaliteit top! Netjes afgewerkt in ieder geval. Straks eens om de One leggen. Vooralsnog zeer tevreden en zeker gezien de prijs van alie. :*)

Edit; past perfect!! De sleepcover functionaliteit werkt ook top. Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet eens op gelet had, maar dat werkt echt ideaal! Kortom een echte aanrader deze cover! :)

[ Voor 6% gewijzigd door bvsteyn op 26-06-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe lang duurde het na bestellen voordat je die hoes had? Twee weken ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:08
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:22:
Hoe lang duurde het na bestellen voordat je die hoes had? Twee weken ofzo?
Op 14 juni besteld en vanmiddag ontvangen in de bus. Erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Gisteren de Kobo Auro H2O edition 2 binnengekregen. Wat me opvalt is dat deze behoorlijk last heeft van backlight bleeding. Voornamelijk links onder in de hoek, rechtsonder in de hoek en helemaal onderaan het scherm.

Is dit gebruikelijk? Ik lees wel meer over deze klachten maar niet specifiek bij dit model.

Twijfel of ik deze retour ga sturen of dat ik hem toch maar hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 12:50
Willianv schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:35:
Gisteren de Kobo Auro H2O edition 2 binnengekregen. Wat me opvalt is dat deze behoorlijk last heeft van backlight bleeding. Voornamelijk links onder in de hoek, rechtsonder in de hoek en helemaal onderaan het scherm.

Is dit gebruikelijk? Ik lees wel meer over deze klachten maar niet specifiek bij dit model.

Ik heb eigenlijk nergens last van met de H2O 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91901

Bij mijn H2O v2 ook geen last van. Ik kan me ook niet herinneren dat dit een issue was met dit model.
Ik zou hem omruilen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De H2O en de One moeten absoluut geen bleeding hebben aan de zijkanten, ze worden verlicht vanaf de onderkant en je kan wel een beetje zien waar de ledjes zijn, maar bleeding hoort er niet te zijn. Ik zou ook omruilen zoals @Anoniem: 91901 aangeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 27-06-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
oke, dan gaat deze terug. Thx voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Dit filmpje lijkt de indruk te wekken dat er ook versies in omloop zijn waar de bleeding bij de kobo clara hd niet voorkomt.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 100505

3x3 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:52:
[...]

Vanaf 9:00 in dit filmpje
YouTube: Kobo Clara Review & Fix
[video]

Legt Karin Nelson uit dat ze ook last heeft van de bleeding vanaf de zijkant.

Ze legt uit hoe het probleem ontstaat

Ze legt uit hoe je als 'tweaker' dit probleem kan oplossen. Wel ten koste van je garantie.

Ik hoop dat dat filmpje nuttig voor jou en anderen is. Maar vooral ook dat kobo op dit punt de Clara verbeterd.
En ik zie een micro SD zitten. In theorie is het geheugen te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100505 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 18:46:
[...]

En ik zie een micro SD zitten. In theorie is het geheugen te upgraden.
Met een disk image tool is dat volgens mij simpel te doen, ik vraag me alleen af waarom je dat zou doen, er is nog iets van 6 GB aan ruimte vrij begrijp ik van haar. Je leest gedurende de levensduur van dat apparaat vast niet eens 6 GB aan boeken. Ik meen trouwens ook een keer gelezen te hebben dat hij wel trager gaat worden als je er meer boeken opzet. Gelukkig indexeert de kobo niet zoals de kindle alle boeken voor de zoekfunctie, anders kan je hem een week apart leggen als je bijv. 20 GB aan boeken erop zou zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 28-06-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:14:
[...]

Met een disk image tool is dat volgens mij simpel te doen, ik vraag me alleen af waarom je dat zou doen, er is nog iets van 6 GB aan ruimte vrij begrijp ik van haar. Je leest gedurende de levensduur van dat apparaat vast niet eens 6 GB aan boeken. Ik meen trouwens ook een keer gelezen te hebben dat hij wel trager gaat worden als je er meer boeken opzet. Gelukkig indexeert de kobo niet zoals de kindle alle boeken voor de zoekfunctie, anders kan je hem een week apart leggen als je bijv. 20 GB aan boeken erop zou zetten.
'Omdat het kan' is een prima argument. :P Al ben ik het met je eens dat het hoe dan ook compleet zinloos is. Zelfs als er een paar afbeeldingen in staan is een epub hooguit een paar mb groot. Daarmee krijg je die 6 GB niet gevuld. Dus ik snap best dat ereaders tegenwoordig geen externe SD-lezer meer hebben en die interne is vast een goedkope oplossing in productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 08:52
Ik heb van mijn broer een kobe glo gekregen waarvan de voedingsusb is afgebroken. Tweakers als we zijn heb ik gekeken om hier een nieuwe op te solderen maar dat is voor mij teveel priegelwerk.

Optie 2 was om (nadat de achterkant) er af was gehaald gewoon de batterij op te laden via een 'externe' lader.
Dit werkt gewoon, batterij loshalen, lader erop, batterij vol. Alleen heb ik nu iets lomps gedaan. Ik heb hem gerest, en nu vraagt hij om hem op de pc aan te sluiten (wat dus niet meer gaat)

Wie heeft er voor mij de de juiste inhoud van de sd kaart die hij gebruikt als 'interne hd' ?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/be1kp6yzgymb502/Knipsel.JPG?dl=0
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ux8dnrvdk7bflqh/2018-06-30%2020.30.29.jpg?dl=0

www.weitjerock.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Klein_Kipje doe hier even een verzoekje, dan heb je hem zo te pakken:
https://www.mobileread.co...read.php?t=210006&page=70

davidfor heeft vast voor jou dan ook een image, is wel een image uit Australie, maar dat zal wel weinig uitmaken schat ik in.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 30-06-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 16:03
Is er soms ergens een partij aura one's "verdwenen" ?
Ben aan 't kijken voor deze reader en op MP worden er regelmatig aangeboden, nieuw in gesealde doos, voor tussen de 130~150 euro, alleen ophalen.
Sommigen geen bon erbij, anderen bieden wel een bon aan maar dan alleen digitaal (vals na er één ontvangen te hebben overigens)
Kan verder weinig vinden over verdwenen of gestolen aura one's maar t viel mij gewoon op.
Ik wil er best één via MP kopen maar dan wel eerlijk, en blijkbaar is dat zo goed als onmogelijk.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 08:52
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:32:
@Klein_Kipje doe hier even een verzoekje, dan heb je hem zo te pakken:
https://www.mobileread.co...read.php?t=210006&page=70

davidfor heeft vast voor jou dan ook een image, is wel een image uit Australie, maar dat zal wel weinig uitmaken schat ik in.
Ik heb een request gedaan, ik laat de uitkomst nog weten.
iig bedankt voor de tip
EDIT:
Werkt, volgens mij had ik niet het juiste type voor die firmware want de aan en uit knop doet het niet echt, maar verder werkt het, boeken op de externe sd.
bedankt!.

[ Voor 15% gewijzigd door Klein_Kipje op 02-07-2018 10:27 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Gisteren mijn PocketBook Inkpad 3 opgehaald. SDßkaart erin geprikt en aan de slag. Smartlight (extra oranje leds) is erg prettig maar jammer dat er voor de automatische setting een tijdtabel gebruikt wordt en geen lichtsensor. Daardoor was het gisteravond in bed lastig lezen want veel te donker. Gelukkig is er wel een slidefunctie op het scherm waarmee je helderheid en smartlight makkelijk kunt aanpassen.
Zoals verwacht is de Inkpad een stuk vlotter dan de Tolino Epos. Op die laatste kon ik (2 verschillende apparaten) geen pagina´s rap doorklikken door snel op `volgende` te drukken en bij de Inkpad gaat dat wel. Ook de reactiesnelheid in menu´s is veel beter.
Tevens fysieke toetsen wat zeker prettig is. Tsja, niet waterdicht maar ook papieren boeken zijn geen fan van water. Ik heb er echter nog nooit last van gehad dat het ding watergevoelig is, en voor sauna-zwembad gebruikt ik de simpele Kindle wel. Nadeel van zo´n mooi groot apparaat is ook dat je het niet onbeheerd naast je handdoek wil laten liggen.

Bedankt voor je ervaringen, maar dit topic gaat over Kobo e-readers, dus het is wel een beetje offtopic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 02-07-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 17:32
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van nieuwe woordenboeken? Het standaard Nederlandse woordenboek kent een groot deel van de woorden niet, zodat ik alsnog later de definities moet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Belecthor schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:02:
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van nieuwe woordenboeken? Het standaard Nederlandse woordenboek kent een groot deel van de woorden niet, zodat ik alsnog later de definities moet opzoeken.
Ik heb op de kindle daar ervaring mee, had ik een woordenboek gekocht en dat kon ik zo in de vaste lijst van de kindle zetten (woordenboekenlijst), ik weet alleen niet of het op de kobo ook zo werkt, ik vermoed van wel, maarja, je wilt natuurlijk zekerheid en die kan ik niet geven.
Ramon 73 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:20:
en voor sauna-zwembad gebruikt ik de simpele Kindle wel. Nadeel van zo´n mooi groot apparaat is ook dat je het niet onbeheerd naast je handdoek wil laten liggen.
Ik denk dat in de gemiddelde sauna niet zoveel gestolen wordt, waar laat je immers de kindle als je hem steelt :D

Ik geef af en toe spul af aan het baliepersoneel om later weer op te halen, maar hier in de buurt is helaas niet meer een sauna waar een ereader mee naar toe mag, ik krijg elke keer het verhaal te horen dat het een tablet is en met een tablet kan je foto's maken... uitleggen heeft niet zoveel zin...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 01-07-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Ah bedankt voor je antwoord. Ik zal even flink doorzoeken dan.

Nog een vraagje: ik heb een aantal .kepub bestanden via Calibre op mijn kobo geladen; hoe kan ik er voor zorgen dat de notities en comments die ik in mijn boeken gesynchroniseerd worden met calibre? Of staan die alleen lokaal op de kobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91901

Belecthor schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:02:
Onder "Settings" heb je de optie "Language and dictionaries" daar staat bij dictionary een link "edit" .
Daar kan je allerlei woordenboeken toevoegen.
Bij het opzoeken van een woord kan je dan kiezen welke dictionary je wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Anoniem: 91901 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:29:
[...]

Onder "Settings" heb je de optie "Language and dictionaries" daar staat bij dictionary een link "edit" .
Daar kan je allerlei woordenboeken toevoegen.
Bij het opzoeken van een woord kan je dan kiezen welke dictionary je wil gebruiken.
Ik ken deze optie. Er is echter maar één Nederlands standaard woordenboek (pocketwoordenboek Van Dale) en die kent niet veel woorden. Ik vroeg me af of je externe woordenboeken kunt invoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Je kunt blijkbaar wel woordenboeken van externe bronnen gebruiken of zelf maken:
https://the-digital-reade...ies-on-your-kobo-ereader/

[ Voor 27% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-07-2018 19:27 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Anoniem: 738905 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:21:
[...]

Ik denk dat in de gemiddelde sauna niet zoveel gestolen wordt, waar laat je immers de kindle als je hem steelt :D

Ik geef af en toe spul af aan het baliepersoneel om later weer op te halen, maar hier in de buurt is helaas niet meer een sauna waar een ereader mee naar toe mag, ik krijg elke keer het verhaal te horen dat het een tablet is en met een tablet kan je foto's maken... uitleggen heeft niet zoveel zin...
Vooral in Duitsland (voor mij dichtbij) nemen de meeste mensen een tas met handdoekje, drinkfles, boek etc mee naar binnen (niet ín de sauna zelf uiteraard) en dan kun je heus wel Kindle verstoppen.
En een goedkope Kindle van €60 is het risico van betrappen minder waard dan een van €200+
Zelf pas 1x commentaar op gehad in Middelburg, jonge medewerkster kwam vertellen dat ik geen tablet mee binnen mocht nemen. Uitleg dat het een e-reader was zonder camera was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ramon 73 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:10:
[...]

Vooral in Duitsland (voor mij dichtbij) nemen de meeste mensen een tas met handdoekje, drinkfles, boek etc mee naar binnen (niet ín de sauna zelf uiteraard) en dan kun je heus wel Kindle verstoppen.
En een goedkope Kindle van €60 is het risico van betrappen minder waard dan een van €200+
Zelf pas 1x commentaar op gehad in Middelburg, jonge medewerkster kwam vertellen dat ik geen tablet mee binnen mocht nemen. Uitleg dat het een e-reader was zonder camera was voldoende.
Mijn H2O past inclusief Gecko cover gelukkig precies in een zak van mijn badjas maar in principe ligt hij gewoon in m'n locker in een tas bij saunabezoek.
Een keer of 2 a 3 per saunadag haal ik hem even uit de locker en neem hem in mijn badjas mee naar een rustig plekje voor een ontspannen leesmoment en daarna gewoon weer in de kast.
Die locker daar haal ik dan gelijk mijn bril uit, voor mij is sauna iets vaags; hard zijn stenen, nat het zwembad, warm is sauna, warm-nat is stoombad, (pratende/bewegende) schimmen zijn mensen en keiharde stenen randjes leer ik na 1x raken wel ontwijken.
Brillen zijn (beslagen) ondingen in een sauna en hoewel er altijd wel een plankje buiten de sauna zelf zit om op te leggen bewaar ik deze ook liever in de locker, omdat ik het merendeel van de bezoekers vaak liever niet dan wel scherp zie vind ik incidenteel kleedruimtebezoek dus niet erg, pijnlijke tenen blijven echter wel een dingetje.

Wel meld ik vaak even bij de aankomst/kassa dat ik een ereader bij mij heb zonder camera en of ze hem misschien even willen zien, dat is nog nooit een probleem geweest.
In principe hebben mensen die een boek o.i.d. meenemen dit altijd in een doorzichtig plastic zakje van de sauna zelf.
Wat dat betreft is een waterproof ereader comfortabeler dan een boek proberen droog te houden op zo'n warm en vochtige plek.
Inclusief hoes is deze altijd nog flink dunner dan het gemiddelde hardcover boek.
Ik ben er iig blij mee, een van de hoogstgewaardeerde aankopen van de afgelopen paar jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door PalingDrone op 03-07-2018 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een toilettas, daar heb ik een warmte en vocht isolerende binnenkant ingemaakt. Daar stop ik mijn ereader in en neem hem dan ook echt de sauna en stoombad mee in. Dit doe ik nu al 8 jaar, eerst gebruikte ik hem voor mijn mobiel. interne thermometer gebruikt om te kijken of het werkte maar hij werd nooit warmer dan een graad of 38, Dat werd die ook bij gebruik, kwam er op neer dat hij gewoon niet snel afkoelde meer dus.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Belecthor schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:44:
Ah bedankt voor je antwoord. Ik zal even flink doorzoeken dan.

Nog een vraagje: ik heb een aantal .kepub bestanden via Calibre op mijn kobo geladen; hoe kan ik er voor zorgen dat de notities en comments die ik in mijn boeken gesynchroniseerd worden met calibre? Of staan die alleen lokaal op de kobo?
die notities worden volgens mij een los bestand op de kobo die je met de windows verkenner kan benaderen, volgens mij heet het bestandje notes en je ziet het alleen als er notities zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Bedankt!

Ik ben de mensen in dit topic flink aan het uitvragen, maar ik nog een vraag :)

Welke externe fonts vinden jullie het prettigste voor de Kobo? Ik heb recent Bookerly gedownload van Amazon en dit is érg prettig. Ik vind vaak de uitgever vond wisselend qua kwaliteit en de meegeleverd fonts vind ik ook niet allemaal zo prettig lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:16
Bookerly is inderdaad erg prettig. Verder vind ik Literata van Google ook wel lekker lezen en heb ook een tijdje Lexia DaMa gebruikt.

...Maar moet eerlijk zeggen dat ik nu gewoon Georgia gebruik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Belecthor schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:15:
Bedankt!

Ik ben de mensen in dit topic flink aan het uitvragen, maar ik nog een vraag :)

Welke externe fonts vinden jullie het prettigste voor de Kobo? Ik heb recent Bookerly gedownload van Amazon en dit is érg prettig. Ik vind vaak de uitgever vond wisselend qua kwaliteit en de meegeleverd fonts vind ik ook niet allemaal zo prettig lezen.
Ik ben een grote fan van CharisSILModifiedLarger van Jwolf (John) is by far mijn meest favoriete lettertype. Ik ken John persoonlijk, hij heeft hem voor mij nog wat aangepast naar mijn wensen. Als je hem niet kan vinden kan je mij een DM sturen en dan upload ik hem voor je.

Het is dit font: https://www.1001fonts.com/charis-sil-font.html
Maar dan dus aangepast door John voor e-ink schermen.

Leest echt superprettig, ik lees er nu al een paar jaar mee en ik vind hem fijner dan Bookerly (hij lijkt er wel wat op trouwens). Georgia is trouwens ook een goede keuze. Maar CharisSILModifiedLarger vind ik wel een stukje beter nog. Maar je zal het zelf even moeten testen, mijn vrouw heeft weer een andere voorkeur dan ik bijvoorbeeld. Het verschilt wat per persoon wat je het lekkerste vind lezen.

De Bookerly die je trouwens zo vrij kan downloaden is een versie voor LCD schermen en niet voor e-ink. Ik had ook een aangepaste versie van John, maar die heb ik kennelijk een jaar of wat geleden gewist toen ik besloten had dat die niet helemaal fijn voor mij was. Ik zit verder niet zo in de fonts, maar John bleef maar vertellen dat ik een lcd scherm lettertype had en dat is kennelijk wat anders dan e-ink lettertypes. Nouja, ik vond het beiden op zich wel prima, de e-ink versie was iets zwaarder. Je zou ook als je dat wilt het zelf aan kunnen passen met een font editor.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 04-07-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Dat is inderdaad een mooie font! Ik heb 'm gevonden via deze link op Mobileread. Klopt het dat het deze is? Het zijn trouwens twee fonts, waarvan er bij eentje staat 'SmCp', weet jij wat dit betekent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Belecthor schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:45:
Dat is inderdaad een mooie font! Ik heb 'm gevonden via deze link op Mobileread. Klopt het dat het deze is? Het zijn trouwens twee fonts, waarvan er bij eentje staat 'SmCp', weet jij wat dit betekent?
small caps

Ik weet niet of hij gelijk is, John had voor mij een speciale gemaakt naar mijn wensen, ik stuur hem je wel even via een DM bericht (ik kan hier wel een link posten, maar dan is hij over een paar dagen weer offline omdat ik we transfer gebruik en dat is ook niet zo nuttig). Zelf zie ik nooit echt veel verschil, maar John is nogal autistisch en heel erg nauwkeurig en ziet elke pixel. Dat is bij het maken en aanpassen van fonts wel handig. Maar als je niet zo nauwkeurig kijkt zie je misschien amper verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
@Anoniem: 738905 ,Ook wel benieuwd! :w

Wat voor wensen had je dan nog extra aan het font?
Ik meende dat ik de e-ink versie van Bookerly ooit had gevonden, maar ben 'm nu in ieder geval (weer) kwijt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik stuur hem je zo toe. Ik wilde hem wat dikker hebben, dus iets dikkere letters zodat je bij kleinere letters het wat beter kon lezen. Ik kreeg toen iets van 20 versies van hem, veel te veel, maar die ik nu heb beviel me het beste. Ik ben er toen een paar weken met hem mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ziet er goed uit! Ga 'm binnenkort eens proberen :)

Edit:
Gisteravond in bed mee liggen lezen. Dikke prima! Aanvankelijk vond ik het te dik ogen, maar na 5 minuten wennen is het eigenlijk wel ideaal. Lijkt ook een stuk meer op de gedrukte versie van het boek wat ik aan het lezen* ben, toen ik terugschakelde naar andere fonts waren ze ineens wat iel. Deze ga ik een langere tijd proberen :)

* Ik lees vaak een aantal versies tegelijk, Kobo in bed, verder op papier en audiobook in de auto. En op het werk soms een stukje tussendoor op de telefoon. Ik ben bijna net zoveel tijd bezig met bladeren als lezen :+

[ Voor 84% gewijzigd door Melkunie op 05-07-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Melkunie schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:10:
Ziet er goed uit! Ga 'm binnenkort eens proberen :)

Edit:
Gisteravond in bed mee liggen lezen. Dikke prima! Aanvankelijk vond ik het te dik ogen, maar na 5 minuten wennen is het eigenlijk wel ideaal. Lijkt ook een stuk meer op de gedrukte versie van het boek wat ik aan het lezen* ben, toen ik terugschakelde naar andere fonts waren ze ineens wat iel. Deze ga ik een langere tijd proberen :)

* Ik lees vaak een aantal versies tegelijk, Kobo in bed, verder op papier en audiobook in de auto. En op het werk soms een stukje tussendoor op de telefoon. Ik ben bijna net zoveel tijd bezig met bladeren als lezen :+
Waar je zin in hebt :X Papieren boeken lees ik nauwelijks nog en al helemaal niet als ik ze op mijn Kobo heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Kobo Aura edition 2 ereader. Vanochtend heb ik 'm geconfigureerd en volledig opgeladen en even als test uit de onlinebibliothteek via Adobe Digital Editions een drm beveilig boek er op gezet. Dat was ook mijn voornaamste doel. Tzt zal ik ongetwijfeld ook wel eens ebook (uit de aanbieding) echt aanschaffen.

Of misschien even kijken of bookchoice wat is (via ING rentepunten maar 2 euro p/m). Zo op het eerste gezicht lijken me het veel vrouwen boeken.

Nu vraag ik me af welke bescherming jullie aanraden voor de Kobo Aura ed.2. Een sleeve? Of een case met klep? Via Ali bestellen of toch in NL?
Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...a4fb227&priceBeautifyAB=0
https://nl.aliexpress.com...a4fb227&priceBeautifyAB=0
https://nl.aliexpress.com...a4fb227&priceBeautifyAB=0

[ Voor 61% gewijzigd door meesje op 06-07-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-05 23:30
@meesje

Heb zelf de variant van je eerste (danwel 3e) link en die bevalt me prima! Vind het vooral fijn dat ze zo compact zijn, vaak voegen die leren hoezen nogal wat bulk toe... Slaapstand werkt ook best.

Heb wel een extra hoesje besteld omdat de hoekjes bij mij vrij snel lijken af te brokkelen, ding zit nog prima vast en het valt amper op maar just in case...

Heb zelf gewoon via ali besteld, goedkoop, had geen haast en paste door de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:34

Denko

|{ing Øf ßlitz

@meesje
Ik ben zelf heel tevreden over over deze covers. zijn zo'n 12 euro oid op amazon geloof ik. Die 3e die jij hebt gelinkt had ik op mijn kindle. Ook zeer goed hoor.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@m0ridin @Denko Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik dan voor de derde ga. 2 euro goedkoper dan de eerste. ;)

Edit: besteld! 6,66 euro is geen geld. Voor zo'n bedrag zou het heel erg zijn als je bespaard op een beetje bescherming.
Nu voor een leuke prijs (50 euro voor de Kobo Aura ed.2, nieuw in doos, van een tweaker overgenomen) om af en toe een ebook te gaan lezen. Vnl. voor de gratis ebooks van de online bibliotheek.

[ Voor 56% gewijzigd door meesje op 06-07-2018 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

meesje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:55:
Of misschien even kijken of bookchoice wat is (via ING rentepunten maar 2 euro p/m). Zo op het eerste gezicht lijken me het veel vrouwen boeken.
Is wel goedkoop, 200 punten en 2 euro, maar het aanbod is echt niet leuk voor een man. Heb een jaar abonnement gehad op de voorloper, nooit een boek ervan gelezen. Dat is dus de deur weer uit.

Je kan beter acties gebruiken zoals geregeld op bol.com, dan ben je ook best goedkoop uit met goede boeken die je bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05 21:48
Tja, ik lees maximaal een boek per maand. In de vakantie wellicht iets meer. Die abo's kunnen voor mij dus nooit uit. Heb proef op Kobo plus nu, maar die heb ik al opgezegd. Dat geld lees ik er never nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Door het gratis bibliotheek abonnement van mijn zoontje werd ik getriggerd om weer eens een ereader aan te schaffen. In de bibliotheek zelf zou ik alleen kinderboeken kunnen lenen, echter in de online bibliotheek ook boeken voor volwassenen. Het aanbod online is volgens mij wel kleiner dan fysiek. Ook is het jammer dat sommige boeken alleen via een app op tablet kunt lezen (b.v. Ma van Hugo Borst). Gelukkig kun je het grootste deel van de epubs wel (via Adobe) op je ereader zetten. Als test vandaag Bitcoins voor Dummies er op gezet. ;)

Kobo plus is vrij duur, ten minste voor mij. Ik zal normaal gesproken nooit voor 120 euro per jaar aan boeken uitgeven. En bookchoice is wel zeer betaalbaar (via ING 24 euro p/j) maar heeft, zoals eerder aangegeven, een te hoog vrouwen gehalte. Volgens mij kon je bij de voorganger nog kiezen tussen een mannen of vrouwen pakket met boeken. Helaas nu niet meer.

Al met al ben ik erg blij met het gratis abo van mijn zoontje. Het aanbod is niet super groot en ook niet de allernieuwste boeken, maar voor mij meer dan genoeg aanbod. Daarnaast zijn er, zoals Hobbykok aangeeft, regelmatig goede aanbiedingen van courantere boeken via bol.com. B.v. 5 euro voor boek, wat m.i. erg goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meesje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:56:
En bookchoice is wel zeer betaalbaar (via ING 24 euro p/j) maar heeft, zoals eerder aangegeven, een te hoog vrouwen gehalte. Volgens mij kon je bij de voorganger nog kiezen tussen een mannen of vrouwen pakket met boeken. Helaas nu niet meer.
Er is inderdaad een korte periode een mannenpakket geweest, maar dat sloeg niet aan. Daarna is Elly's choice zoals het toendertijd heette veranderd van naam. Voorheen had je ook 10 boeken en nu 8. Eigenlijk is het nooit heel boeiend geweest. Ik meende trouwens dat ik 8 euro per jaar betaalde voor elly's choice, 24 euro per jaar is wel te doen, maar mijn vrouw heeft het aanbod bekeken van de afgelopen 2 maand en 1 boek dat haar wat leek had ze van een vriendin op haar ereader gekregen en de rest vond ze niks, zelf zie ik ook niks leuks staan.

Ik heb zelf nu nog boeken die ik vorig jaar gekocht heb op mijn to-read-lijst staan, ben nu bezig met een boek dat ik voor vaderdag 2017 kreeg, dat zegt genoeg. Ik heb nu wel een verlanglijstje gemaakt voor wat ik de komende tijd ga kopen:

N.K. Jemisin - Het vijfde seizoen 13 juli
Star Wars - The last Jedi 17 juli
Star Wars - Aftermath 14 augustus
Terry Goodkind - De sluier 20 september
Star Wars - laatste kans 16 oktober
Star WArs - Aftermath levensschuld 12 november

Die koop ik gewoon gelijk als ze uitkomen en dan betaal je meestal ook iets van 10 euro, als ik over elk boek een maand doe ben ik zo beter uit, dan lees ik ook gewoon wat ik leuk vind en doe ik geen concessies. Ik heb vorige maand het star wars boek over de eerste drie films gekocht voor de kobo, die was ook mooi geprijsd voor een paar euro.

Ik koop de boeken trouwens wel op bol.com, dan kan ik ze eenvoudig downloaden en in Calibre zetten, ik weet niet zeker of ik uit de kobo store ze zelf kan downloaden en ben daar wat huiverig voor. Als de boekwinkel weg is wil ik wel mijn boeken bewaard hebben en ik weet niet of de kobo store drm heeft, bol.com heeft dat in iedergeval niet (alleen een watermerk). Als ik ooit van kobo weer naar een kindle ga kan ik zo alles meenemen.

Ik heb ook nog een luxe abonnement bij de bibliotheek van 75 euro per jaar, maar dat heb ik nu ook opgezegd. Ze gaan mij niet snel genoeg over naar volledig digitaal en ze hebben daar in de fysieke collectie wel gelijk het nieuwe materiaal hier in Friesland zoals Dan Brown op de dag van uitkomst en dan gelijk 50 delen te leen, maar toch... ik weet het niet, ik wil eigenlijk gewoon op mijn kobo lezen in bed in het donker met het licht van de ereader aan en niet een zwaar boek op mijn buik met een nachtlampje. En als ik die 75 euro van de bibliotheek verdeel over 12 maanden kom ik al op 6 euro per maand wat ik aan boeken kan besteden.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 06-07-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@Anoniem: 738905 Bedankt voor de tip om boeken via bol.com te kopen niet via kobo. Je houdt dan inderdaad de flexibiliteit.
De bieb is nu nog gratis, maar bij 75 euro p/j zou ik inderdaad ook gewoon af en toe een boek kopen. Natuurlijk is dat allemaal heel persoonlijk, de een leest (veel) meer dan de ander. Maar voetbal, netflix, formule1, etc. vind ik ook leuk. En natuurlijk het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:18
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:29:
Als de boekwinkel weg is wil ik wel mijn boeken bewaard hebben en ik weet niet of de kobo store drm heeft, bol.com heeft dat in iedergeval niet (alleen een watermerk).
Eh... m'n laatste 14 aankopen bij Bol.com gecontroleerd: 3 onbeveiligde epub's en 11 voorzien van Adobe kopieerbeveiliging, dus openen met Adobe digital editions.

Nou is die beveiliging gelukkig niet zo'n groot probleem, dus het eerste wat ik hier doe is die er af halen en het boek op een centrale plek bewaren, maar zeggen dat bol.com geen drm heeft... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:41:
Nou is die beveiliging gelukkig niet zo'n groot probleem, dus het eerste wat ik hier doe is die er af halen en het boek op een centrale plek bewaren, maar zeggen dat bol.com geen drm heeft... :X
Boeken met drm bij bol.com ? Misschien studieboeken? Ik koop toch geregeld boeken, maar het dat gelukkig nooit gezien. En anders inderdaad even een plugin in calibre zetten die het er gelijk afhaalt bij het inladen van het boek. Triest dat ze dat nog kennelijk bij een aantal boeken wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:12:
[...]
Boeken met drm bij bol.com ? Misschien studieboeken? Ik koop toch geregeld boeken, maar het dat gelukkig nooit gezien. En anders inderdaad even een plugin in calibre zetten die het er gelijk afhaalt bij het inladen van het boek. Triest dat ze dat nog kennelijk bij een aantal boeken wel doen.
Allemaal engelstalige thrillers. Om er een paar te noemen:
  • Grisham, John - The Rooster Bar
  • Connelly, Michael - Two Kinds of Truth
  • Berry, Steve - The Lost Order
En inderdaad, plugin in Calibre haalt het er wel af. Maar goed, moet je nog steeds wel Adobe-meuk op je PC installeren, da's wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie het, de boeken die ik lees zijnvaak voor een euro of wat meer te koop zomder drm (bijvoorbeeld de boeken van terry goodkind in het engels), maar dat verschil dus per uitgever. Komen de boeken met drm wle gelijk goed op de kobo via wifi of moet je ze dan ook met adobe drm overzetten als je de drm niet zou willen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:01:
Komen de boeken met drm wle gelijk goed op de kobo via wifi of moet je ze dan ook met adobe drm overzetten als je de drm niet zou willen verwijderen?
Kan ik je niet vertellen, geen ervaring mee. Maar volgens bol.com kan ik gewoon inloggen op m'n reader met mijn bol.com account en synchroniseren, dus het antwoord zou 'ja' moeten zijn. :)

Maar ik ben niet zo van de makkelijke oplossingen. Eerst boek downloaden, DRM er af en via een draadje kopieeren naar de reader. Ik lees toch niet zo veel dat ik die makkelijke oplossingen echt nodig heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Op 1 dag voor het einde van de garantie heeft mijn Aura H2O het begeven. Netjes mijn geld terug gekregen van de mediagigant en net een Clara HD gekocht als vervanger (bedacht dat ik toch nooit in bad lees e.d. en net iets kleiner is ook net iets makkelijker meenemen).

Voordat ik hem online slinger wil ik even het hosts bestand patchen zoals ik ook bij de Aura gedaan had, om Google analytics te blokkeren. Maar nu vroeg ik mij af, mogen ze dat eigenlijk er nog wel standaard op hebben staan tegenwoordig? Voor zover ik weet vragen ze je niet expliciet om toestemming, wat wel zou moeten van de AVG? Of zouden ze de data geanonimiseerd doorgeven? (als het laatst blok van een ipadres verwijderd wordt mag het wel van de AP)

Misschien interessant eens te kijken in hoeverre deze post over GA op de Kobo nog actueel is.

edit:
Via de chat Kobo/Rakuten maar gewoon gevraagd welke informatie ze delen met o.a. Google. Na een lange periode "informatie verzamelen" kreeg ik een copy paste terug van iets wat op hun algemene voorwaarden / privacy policy leek. Nu maar aangegeven dat ze wel even de tijd mogen nemen om echte antwoorden te formuleren en die te mailen.
Aangezien de boeken die je leest heel persoonlijk (kunnen) zijn vind ik het toch best een relevante vraag om te weten wat ze precies delen met andere "services and partners".

(Weet niet hoe goed deze vraag in dit topic gaat, maar voor mij zijn dit soort dingen toch ook belangrijk bij de aanschaf van een apparaat zoals een Kobo.)

[ Voor 29% gewijzigd door Heedless op 09-07-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:22
Ik heb een verdomd irritant probleem met mijn Kobo Clara HD... Ik heb net een boek via bol.com aangeschaft en probeer deze nu op mijn tablet te krijgen.

Echter, dat ding wil maar niet verbinden met wifi. Ik heb meerdere wifi's geprobeerd. Wachtwoord gecheckt... Alles werkt en klopt, maar Kobo geeft aan "Kan niet verbinden met "XXX". Probeer het opnieuw." Iemand ervaring hiermee? Op internet kon ik het nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:36

Reptile209

- gers -

@Slabbysl: staan datum en tijd op je kobo goed? Geen mac-filters ed op je wifi?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:22
Reptile209 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:23:
@Slabbysl: staan datum en tijd op je kobo goed? Geen mac-filters ed op je wifi?
Thanks voor snelle reply. Si, tijd staat goed. Geen gekke filters in router (heb ook meerdere geprobeerd). Overigs, zondag had ik 'm net nieuw en toen heb ik wel met een netwerk kunnen verbinden.

Ik ga nog even verder op onderzoek uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 22:38
Heb je toevallig een spatie in je SSID('s)?
Mijn Kobo Aura kreeg pas verbinding met mijn wifi toen ik de spatie uit mijn SSID gehaald had.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik herken dit probleem wel, met mijn netgear 3700 kan ik ook nooit verbinden met de kobo, maar met mijn goedkopere wifi routertjes in de rest van het huis wel, zelfde instellingen, zelfde SSID etc.

Ik weet het niet, als ik een boek via wifi wil hebben moet ik in het trapgat gaan staan en daar doet hij het wel, is met meerdere kobo's het geval op de kobo one na, die doet het wel met mijn netgear, maar de glo hd, de normale aura en ga zo maar door geeft ellende.

Geen idee waar het aan ligt, heb alles al geprobeerd, verder met geen enkel andere device dit probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 10-07-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Als ik op mijn Aura ed.2 navigeer naar Home > Mijn Boeken kan ik onderaan de pagina door de verschillende pagina's met boeken bladeren. Ik moet echter elke keer op 'Ga naar pagina' klikken. Dit voelt een beetje omslachtig. Kan dit niet makkelijker? B.v. met een druk op het scherm elke keer een pagina verder (of terug)? Ik kan me niet voorstellen dat dat niet kan. Ik zie vast en zeker iets simpels over het hoofd. ;)

Edit: stommerd die ik ben, een veeg beweging doet wonderen....

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 16-07-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meesje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:47:
Edit: stommerd die ik ben, een veeg beweging doet wonderen....
Vegen werkt inderdaad beter, maar je kan ook veel met de planken functie, zo heb ik het volgende onder andere:

star wars - nederlands
star wars - engels
horror - nederlands
horror - engels

En in die folders/planken zitten een paar boeken

Als je zoiets neemt in combi met vegen ben je snel waar je wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:14

LankHoar

Langharig tuig

Hier kan ik mijn vraag hopelijk kwijt (en een antwoord krijgen):

Ik gebruik mijn Kobo Aura HD al jaren met plezier, echter mis ik een subscription service. Alle bekende zoals Scribd, Oyster, Entitle en Amazon Unlimited zijn of failliet of ondersteunen geen Kobo. Kobo Plus heb ik overwogen, maar ik lees vooral Engelse boeken en staan veel titels die ik wil lezen er niet tussen.

Zijn er alternatieven? Mijn favoriete zoekmachine gebruiken heeft me nog geen succes opgeleverd.

Ojah, en nu ik toch al post, waar vind ik een goede how to om boeken van Amazon op mijn Kobo te krijgen? :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05 21:48
LankHoar schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:03:
Hier kan ik mijn vraag hopelijk kwijt (en een antwoord krijgen):

Ik gebruik mijn Kobo Aura HD al jaren met plezier, echter mis ik een subscription service. Alle bekende zoals Scribd, Oyster, Entitle en Amazon Unlimited zijn of failliet of ondersteunen geen Kobo. Kobo Plus heb ik overwogen, maar ik lees vooral Engelse boeken en staan veel titels die ik wil lezen er niet tussen.

Zijn er alternatieven? Mijn favoriete zoekmachine gebruiken heeft me nog geen succes opgeleverd.
Ik koop of download boeken per stuk, aangezien ik niet zo heel snel lees (ik lees in bed en val vaak na een X-aantal bladzijdes al in slaap). De prijs komt voor mij dus nooit uit. Kobo Plus heb ik de proefmaand gedaan en dat is voor Nederlandse boeken best fijn. Voor Engelse boeken zou ik het echt niet weten, behalve een illegaal alternatief.
Ojah, en nu ik toch al post, waar vind ik een goede how to om boeken van Amazon op mijn Kobo te krijgen? :+
https://rsnijders.info/va.../29/backup-kindle-ebooks/
Daarna converteren naar ePub of Kepub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Op mijn Kobo lijken de paginanummers nooit echt te kloppen. Soms moet ik drie keer omslaan voordat het huidige nummer 1 omhoog gaat. Het lijkt er op dat er maar 1/3 van een pagina per keer op het scherm past o.i.d.
Je zou denken dat het toch niet zo heel lastig is voor de software om uit te rekenen hoeveel woorden er ongeveer op een scherm passen, hoeveel er in het boek staan en hoe veel 'pagina's' dat dan dus zijn, ipv het officiële aantal pagina's te gebruiken.
Kent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Er zijn 2 systemen, het systeem per boek. Dan krijg je het bovenstaande en wordt de bladzijde van papier aangehouden. Zo kun je makkelijker aangeven op welke pagina je bent en waar iemand anders iets kan vinden. Dan is er de versie per hoofdstuk, die volgt je eigen instellingen en een pagina is een pagina op jouw beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dat, en als het geconverteerde boeken zijn kan er ook nog vanalles mee 'gebeurd' zijn qua pagina indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pagina probleem is wel eenvoudig op te lossen met de count pages plugin die je voor calibre kan downloaden, zoek die ff met google op, pak gelijk de resize cover plugin mee zodat al je covers ook gelijk zijn. Beiden een must have voor de kobo.

Count pages laat ik het berekenen, maar hij kan ook de data van goodreads gebruiken meen ik, werkt zelfs met de vele vage opmaak boeken die je op internet kan vinden :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 19-07-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:55:
Pagina probleem is wel eenvoudig op te lossen met de count pages plugin die je voor calibre kan downloaden
Geïnstalleerd en voor het boek dat ik nu lees het aantal pagina's berekend. Dat getal komt lager uit dan het werkelijke aantal (wat vreemd is), maar hoe kan ik het getal überhaupt laten zien op m'n kobo? Daar kan ik alleen wisselen tussen hun eigen paginanummer, percentage en tijd.

Je tip voor de cover resizer heb ik ook opgevolgd, maar alle covers worden nogal lelijke dikkertjes omdat ze wat breder gemaakt worden. Die heb ik maar weer snel weg gedaan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Heedless op 20-07-2018 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan beide plugins naar wens instellen, je kan dus aangeven hoveel woorden op een pagina horen en ook hoe breed de covers worden. Zet adobe pagina nummermg vervolgens uit in de instellingen van de kobo.

Lukt het zo? Anders werk ik het wat duidelijker uit voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Ik heb Adobe pagina nummers nooit aan gehad. Net voor de zekerheid even aan en weer uit gezet.
Er is nu in calibre een 'pages' en 'words' kolom met nieuwe waardes, maar de ereader weet niet dat hij die moet gebruiken lijkt mij? Of past de plugin nog iets aan bij het boek waarmee hij de andere paginanummers overschrijft? Misschien moet ik het boek even van m'n device halen en er opnieuw opzetten (had nu alleen de send to device optie gebruikt, leek mij dat hij het boek dan overschrijft).

Ik kijk later wel nog een keer wat beter.

[ Voor 54% gewijzigd door Heedless op 20-07-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, sorry, je moet inderdaad even een kolom aanmaken in Calibre, het is niet heel lastig, zie https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=134000 en kijk daar bij installation steps. Ik vergat die stap omdat ik het in al mijn calibre bilbiotheken heb toegepast en op een nieuwe pc of wat dan ook het niet opnieuw hoef aan te maken.

Je maakt dus een kolom in Calibre voor de pagina nummering, die plugin gebruikt die kolom en het wordt dan automatisch verwerkt als jouw boek naar de kobo verzonden wordt.

Als het niet lukt werk ik het wel even helemaal goed voor je uit, het is namelijk superhandig en eenmalig instellen en je hebt er jaren plezier van en ik vind het een echte must have voor de kobo lezers, het werkt namelijk erg erg goed. Ik doe het standaard bij al mijn boeken omdat zelfs gekochte boeken vaak foutieve info bevatten en ik pagina nummering heel fijn vind en veel gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 20-07-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 19-05 21:23

kevin33

Welkom in Utopia.

Anoniem: 738905 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:55:
Pagina probleem is wel eenvoudig op te lossen met de count pages plugin die je voor calibre kan downloaden, zoek die ff met google op, pak gelijk de resize cover plugin mee zodat al je covers ook gelijk zijn. Beiden een must have voor de kobo.

Count pages laat ik het berekenen, maar hij kan ook de data van goodreads gebruiken meen ik, werkt zelfs met de vele vage opmaak boeken die je op internet kan vinden :*)
Dat is een goede tip! Thanks!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Dat is ook precies wat ik gedaan heb, en de plugin vult die kolom ook netjes in. Ik zie het alleen nog niet terug op de kobo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Cover vraagje: heeft iemand ooit covers als deze gezien voor de kobo?

https://www.oberondesign.com/collections/kindle-e-readers

Ik zoek eigenlijk een vrij luxe cover met een fantasy thema en het liefst handgemaakt van leer, maar de twee bedrijven die ik ken die hiermee ervaring hebben kennen de kobo's niet (zal wel komen omdat het Amerikanen zijn). Ik laat wel vaker leerproducten op wens maken in Amerika (bijvoorbeeld mijn portemonnee), maar ze vragen me nu mijn kobo op te sturen en tja, dat vind ik toch een minder idee omdat ik een cover zoek voor mijn aura one.

Misschien heeft iemand ooit wat gezien en denk je: ik weet nog waar dat was? Prijsrange 50 tot 150 euro max. ongeveer.
Heedless schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:50:
Dat is ook precies wat ik gedaan heb, en de plugin vult die kolom ook netjes in. Ik zie het alleen nog niet terug op de kobo.
Ok, ik maak de komende week een handleiding van alles wat ik met calibre doe voor de kobo, heb net een nieuwe laptop en daarop nog geen calibre, dan ga ik die even helemaal instellen zoals ik hem gebruik en wellicht hebben jullie er wat aan. Het zal vast iets kleins zijn, zo heel lastig was het meen ik niet.

Ik heb denk ik wel wat fijne tips en truuks die van pas kunnen komen als jullie ze nog niet kennen, dat calibre en wat je ermee kan is een kleine hobby van mij (ben voormalig bibliothecaris).

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 20-07-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:59:
Cover vraagje: heeft iemand ooit covers als deze gezien voor de kobo?

https://www.oberondesign.com/collections/kindle-e-readers

Ik zoek eigenlijk een vrij luxe cover met een fantasy thema en het liefst handgemaakt van leer, maar de twee bedrijven die ik ken die hiermee ervaring hebben kennen de kobo's niet (zal wel komen omdat het Amerikanen zijn). Ik laat wel vaker leerproducten op wens maken in Amerika (bijvoorbeeld mijn portemonnee), maar ze vragen me nu mijn kobo op te sturen en tja, dat vind ik toch een minder idee omdat ik een cover zoek voor mijn aura one.

Misschien heeft iemand ooit wat gezien en denk je: ik weet nog waar dat was? Prijsrange 50 tot 150 euro max. ongeveer.
Dit bedrijf misschien?
En heb je al eens rondgekeken op etsy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde nog even dit delen, erg interessant nieuw item over de ebooks in Nederland: https://rsnijders.info/va...oks-in-nederland-q2-2018/
dragon2 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:14:
[...]

Dit bedrijf misschien?
En heb je al eens rondgekeken op etsy?
Oh boy, ik zit net aan een lekkere bier en ben niet 100% helder meer :+ , maar dit ziet er zeer interessant uit, ik ga ermee aan de slag, ben in oktober jarig, volgens mij heb ik al gevonden wat ik voor mijn verjaardag ga vragen :D :9~

Ik zal ze morgen even mailen, ik vermoed dat ik geen importheffing betaal over leer wat ik in Frankrijk bestel, in Amerika komt er best een dikke "bijdrage" bij voor leerproducten namelijk en dat vind ik zo zonde.

Heb jij toevallig zo'n hoes?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 20-07-2018 23:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Mmm, ben nu al een paar uur bezig met mijn pagina nummering, maar ik ben volgens mij in de war geraakt in het verleden en zie nu dat het toch iets anders werkt.

Je hebt 2 soorten pagina nummering op de kobo, de eerste is per hoofdstuk (kan je in de leesinstellingen activeren) en die past zich aan aan jouw lettertype e.d., dus realtime het goede aantal pagina's per hoofdstuk. De andere soort is voor het gehele boek en dat berekend de kobo zelf, nu was ik van mening dat je die kon aanpassen, maar dat kan alleen met de Kindle en hiervoor had ik een Kindle, dus ik denk dat ik daarmee in de war ben geweest.

De page count plugin kan je voor de kobo wel gebruiken om het aantal pagina's in de titel van het boek te zetten, maar dat vind ik niet handig. Dit kan je doen met het meta data plugin board.

Excuses, ik zat hier iets te verkondigen dat niet waar was :X
Werkt de pagina nummering bij jou nog niet, dan gebruik je vermoedelijk geen kepub bestanden, dat is wel eenvoudig op te lossen door dit te doen:

https://rsnijders.info/va...bo-ebooks-calibre-plugin/

Nou, tot zover mijn goede idee om een handleiding te maken... zucht. Hoop in iedergeval dat zo iedereen een werkende pagina nummering krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had dit weekend problemen met het downloaden van een boek gekocht bij Bol. Verscheen automatisch op mijn Clara, maar het bestand kon niet worden geopend. Nagevraagd bij de BOL klantenservice en kreeg als oplossing afmelden en opnieuw aanmelden op de e-reader. Ze zeiden er alleen niet bij dat opnieuw aanmelden gelijkstaat aan een reset: aangepaste instellingen in de conferentie file en eigen lettertypes waren verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
@Anoniem: 738905 Je reactie is niet helemaal duidelijk. Kan je nou wel of niet live het juiste aantal pagina's zien op een Kobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Ik vraag me oprecht af wat het zien van paginanummers toevoegt op een e-reader.

EDIT:
Het paginanummer is afhankelijk van je lettertype en lettergrootte, dus dat zegt sowieso helemaal niets.

[ Voor 42% gewijzigd door FrankRicard op 23-07-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
FrankRicard schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:32:

EDIT:
Het paginanummer is afhankelijk van je lettertype en lettergrootte, dus dat zegt sowieso helemaal niets.
Ik vind het fijn om te zien hoe ver ik ben in het boek, plus dat ik het gewoon irritant vind dat als je een pagina verder gaat het nummer vaak niet mee gaat. Je kan niet zien hoe ver je bent aan de stapel papier voor en achter de huidige pagina.

Als je terug leest zie je dat het probleem nou juist is dat de nummers standaard niet kloppen. De vraag is dus ook, hoe fixen we dat? Verschillende lettertypes en lettergroottes zouden niets uit moeten maken en kan je gewoon meepakken in je berekening.

[ Voor 32% gewijzigd door Heedless op 23-07-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heedless schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:00:
@Anoniem: 738905 Je reactie is niet helemaal duidelijk. Kan je nou wel of niet live het juiste aantal pagina's zien op een Kobo?
Er zijn 2 opties waarbij het wel werkt, maar je moet een keuze maken.

Optie 1 is pagina nummering per hoofdstuk
Deze pagina nummering past zich aan naar het gekozen font, uitlijning etc. Dit werkt alleen per hoofdstuk en mits het boek een beetje redelijke opmaak heeft.

Optie 2 is pagina nummering per boek
Dit doet de kobo op basis van een berekening van het aantal letters / woorden etc. in het boek. Het nadeel van deze methode is dat als je een groot font hebt je soms meerdere pagina's hetzelfde nummer hebt of dat je soms een paginanummer overslaat.

Ik had het idee dat er nog een optie 3 was: ik kan zelf het aantal pagina's vastzetten met Calibre, maar dit bleek niet te kloppen.

EDIT:
Er is altijd wel een discussie of ze werken met een elektronisch boek, voor studieboeken e.d. is het niet nuttig omdat je niet kan verwijzen. Kobo staat er zelf met een half been in, dus wel wat opties hiervoor in de laatste firmwares.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 23-07-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Ok, jammer, standaard alleen die opties dus.

Het lijkt mij dat het niet al te moeilijk moet zijn om te berekenen hoeveel woorden / letters / regels er op een pagina passen, en zo uit te rekenen waar je zit. Dat zal wel een beetje scheef lopen doordat je soms aan het begin of eind van een hoofdstuk meer witruimte hebt, maar lijkt mij op een heel boek toch niet zo veel te schelen.

Andere optie zou zijn om een scriptje het boek eenmaal te doorlopen en elke pagina (intern) even te renderen. Dan zou je binnen een paar seconden precies weten hoeveel pagina's er in totaal zijn met je huidige letter instellingen.
Misschien eens kijken in hoeverre je in kan haken op de scripts van de Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
Sinds een week in het bezit van de Koba Clara HD.
Heb echter om de zoveel pagina’s dat ie pagina terug gaat i.p.v. vooruit. Terwijl ik toch echt naar rechts blader :-) . Iemand ook deze ervaring of tips qua instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
markoh schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:21:
Heb echter om de zoveel pagina’s dat ie pagina terug gaat i.p.v. vooruit. Terwijl ik toch echt naar rechts blader :-) . Iemand ook deze ervaring of tips qua instellingen ?
Weet je zeker dat je in het goede gebied op het scherm drukt? Bij je instellingen kan je een aantal verschillende verdelingen van de bladerknoppen kiezen. Misschien zit je soms net naast de verder knop en raak je de terug knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heedless schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:13:
Het lijkt mij dat het niet al te moeilijk moet zijn om te berekenen hoeveel woorden / letters / regels er op een pagina passen, en zo uit te rekenen waar je zit. Dat zal wel een beetje scheef lopen doordat je soms aan het begin of eind van een hoofdstuk meer witruimte hebt, maar lijkt mij op een heel boek toch niet zo veel te schelen.

Andere optie zou zijn om een scriptje het boek eenmaal te doorlopen en elke pagina (intern) even te renderen. Dan zou je binnen een paar seconden precies weten hoeveel pagina's er in totaal zijn met je huidige letter instellingen.
Misschien eens kijken in hoeverre je in kan haken op de scripts van de Kobo.
Ik heb aardig wat discussies zaterdag gelezen over de pagina nummering op mobileread, maar het zit nogal stevig in de firmware gebakken en niemand kan het eruit halen, ze weten wel welke methode kobo gebruikt. De paginanummering per hoofdstuk die nu dynamisch het uitrekent is wel goed, ik vermoed dat je het wel wat kan omzeilen door van het hele boek 1 hoofdstuk te maken, maar dan mis je weer wat andere opties.

Dus voor nu, ik gebruik ze graag per hoofdstuk omdat ik het iets fijner vind dan een percentage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05 14:46
Is er ergens een optie dat ik kan zien einde tot hoofdstuk EN einde boek?
Vaak wil ik hoofdstuk aflezen maar ook graag zien hoe ver ik in boek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Nee, je moet kiezen helaas.
Je kan wel (in elk geval op mijn Clara) snel wisselen tussen de standen door er op te tikken (hoeft niet via het menu).

[ Voor 69% gewijzigd door Heedless op 24-07-2018 09:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb het aantal bladzijden per hoofdstuk onderaan staan, maar door op het beeld te klikken voor de (snelle) instellingen krijg ik eerst het klokje links boven, maar na enkele seconden het percentage voor het hele boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie

EDIT:
Wat is volgens jou dan het verschil met paginanummers in papieren boeken? Daar zijn ze dan net zo nutteloos in, misschien zelfs nuttelozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik gebruik paginanummers alleen om progressie binnen een hoofdstuk te kunnen tracken (weten of ik nog even door moet lezen of wel kan stoppen), verder heeft het idd weinig nut lijkt me. In een papieren boek heeft het meer nut, als je geen boekenlegger gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Melkunie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:12:
[...]

Wat is volgens jou dan het verschil met paginanummers in papieren boeken? Daar zijn ze dan net zo nutteloos in, misschien zelfs nuttelozer.
Als boekenlegger, referentiepunt of om een zeer grove schatting te doen hoe lang je nog over je boek gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Niet online
Het blijft jammer dat de Kobo's behoorlijk open zijn, maar net niet helemaal.
Het zou echt te gek zijn als je bij de bron van het hoofdprogramma kon om aanpassingen te maken in de layout van het hoofdscherm e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
FrankRicard schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Als boekenlegger, referentiepunt of om een zeer grove schatting te doen hoe lang je nog over je boek gaat doen.
De eerste is inherent onnodig, de andere twee gelden net zo goed voor ereaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2024
Heeft iemand een tip om in Calibre de lettergrootte van al je ebooks gelijk te trekken? Mijn OCD draait overuren omdat ik na het wisselen van boeken van verschillende uitgevers de lettergroottesettings op mijn kobo weer moet gaan wijzigen. Daarentegen heb ik dan ook weer geen zin om alle CSS uit te gaan pluizen...

Ik weet dat het via base font setting moet kunnen, maar er zijn toch ebooks met font-size definities in em die Calibre dan niet lekker meeschaalt. Ik zet trouwens sowieso alle vinkjes aan bij “select styling information you want vompletely removed”. Ondanks bovenstaande maatrgelen krijg ik toch verschillende lettergroottes. Iemand een idee?

Edit: uit frustratie en eigenwijzigheid toch maar eens in de code gedoken. Blijkt dat de epubs die ik de hele tijd aan het vergelijken ben gewoon enorm beroerde html semantics hebben. Calibre snapt er dan niks van en kent verkeerde, en ogenschijnlijk verkeerde classes toe aan de p’s en de div’s. Ik geef het op en ga gewoon lekker lezen 😎

[ Voor 33% gewijzigd door 10Cage op 01-08-2018 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ja lekker lezen, veel boeken hebben origineel gekocht al html codes die niet kloppen... geen beginnen aan.
Al pas ik wel css aan als de kantlijn verkeerd staat, dat stoort me zo erg dat ik niet van het boek kan genieten, gelukkig komt dat niet heel vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 12:16
Ik heb ook nog maar één keer boeken aangepast via calibre, en dat was bij een bundeltje boeken waarbij om één of andere reden de regelafstand negatief was, waardoor de regels dus echt in elkaar overlopen. Was op de epub-reader op m'n pc niet te zien trouwens, dus ben ik best wel even bezig geweest voor ik wist welke vinkjes ik wel en niet aan moest klikken in calibre.

Verder ben ik ook meer van het accepteren, en aanpassen per boek, ik schakel toch niet heel vaak tussen boeken.
Hoewel ik het wel erg jammer vind dat de lettergrootte tussen boeken en Pocket-artikelen zo veel verschilt, schakelen tussen die twee dingen is zonder de tekstgrootte aan te passen echt niet te doen. (Instellingen onafhankelijk bewaren voor boeken en artikelen zou ook prima zijn, maar ik denk niet dat dat te hacken is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
Ik heb sinds 2014 een Kobo Aura, erg tevreden mee. En gebruik Calibre als boekhouding.
Ik heb de Bol.com plugin voor metadata, en had de KoboTouchExtended plugin geïnstalleerd staan, maar die gaf soms wat problemen.

Verder lees ik graag een boekje, maar zit niet diep in de Kobo scene..welke plugins voor calibre zijn echt onmisbaar?

Vraag2:
Ik las in de OP het stukje over een trage library
del X:\.kobo\images\file*N3_FULL.parsed
del X:\.kobo\images\file*N3_LIBRARY_SHELF.parsed
del X:\.kobo\images\file*N3_SOCIAL_CURRENTREAD.parsed

Ik heb die bat niet gebruikt, maar even gezocht op *N3_FULL.parsed, en die files verwijderd.
Hij vond geen N3_LIBRARY_SHELF.parsed of N3_SOCIAL_CURRENTREAD.parsed files.

Alleen bij mij stonden ze in root/.kobo-images, niet in .kobo\images\
Oude info in de OP?

[ Voor 41% gewijzigd door Dacuuu op 02-08-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resize cover vind ik fijn zodat de covers in het hoofdmenu even groot zijn, als je meer dan 1 boek aan het lezen bent stoor,ik me eraan als de ene cover groter is dan de andere.

Verder vind ik de plugin om metadata van fantasy fiction fijn, maar daar heb je alleen wat aan als je fantasy leest.

Er zijn ook wat leuke goodreads plugins, maar die werken bij mij niet altijd heel betrouwbaar.
En de dedrm tools zijn een must have natuurlijk om uit jouw zelfgekochte boeken de drm te slopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 02-08-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:07

Killjoy

Klingon lawn products

markoh schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:21:
Kan het zijn dat je de de reader aan de linkerkant vasthoudt en druk uitoefent op de binnenkant van de linker rand? Als ik bij mijn Aura HD (RIP na onhandige actie) en de H2O te hard druk op die binnenkant, bladert 'ie ook terug of verder.

En ik heb het ook gehad dat er tussen het scherm en de rand een hard stukje brood zat. Daardoor kreeg ik ook dat effect.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Pagina: 1 ... 50 ... 69 Laatste