Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb een vraagje, ik wil een Kobo Aura One gaan kopen van de week, maar nu vroeg ik mij af of het dan ook mogelijk is om via de ONE vanaf mijn STACK opslag Ebooks te kunnen halen, heeft iemand daar toevallig ervaring mee ?

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 03-06-2018 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Ik had vrijdag de kobo besteld bij bol.com maar toen jij zei aanbieding ben ik gaan kijken en de huidige geannuleerd en nu de aanbieding besteld. Qua levering zelfde dag.

Goeie deal dus.
Arjan90 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:16:
[...]

Heb je de aanbieding bij Bol.com gezien en verwijs je daarnaar? 100 euro en 3 maanden Kobo Plus. Alleen vandaag!

Heeft geen Comfortlight Pro (blauwlicht filter) en een aantal verschillen die hierboven worden genoemd :)

Ik heb gisteren de Clara HD besteld, ben heel benieuwd! Heb nu een Glo maar sinds de nieuwe interface is die traag.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

EJSEJS schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:21:
Ik heb een vraagje, ik wil een Kobo Aura One gaan kopen van de week, maar nu vroeg ik mij af of het dan ook mogelijk is om via de ONE vanaf mijn STACK opslag Ebooks te kunnen halen, heeft iemand daar toevallig ervaring mee ?
Als je het via http kan benaderen wel, maar zo te zien heb je een app nodig. Ik heb een interne server (soort inttanet) en daarvan kan je boeken downloaden.
Anoniem: 613510 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:06:
Vraag betreft mijn eigen Kobo Aura 2, is er een mogelijkheid om paginanummering compleet uit te zetten?
Ja met kobo hacks, zie het mobileread forum

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 03-06-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Anoniem: 738905 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:10:
[...]

Als je het via http kan benaderen wel, maar zo te zien heb je een app nodig. Ik heb een interne server (soort inttanet) en daarvan kan je boeken downloaden.

[...]

Ja met kobo hacks, zie het mobileread forum
Bedankt _/-\o_ Fullscreen "hack", kwestie van een lijntje toevoegen aan je config file :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:51:
Bedankt _/-\o_ Fullscreen "hack", kwestie van een lijntje toevoegen aan je config file :+
Lastig is het niet, ze hebben ook hacks van de firmwares zelf, zitten ook leuke dingen in, maar die zijn wat lastiger omdat je na elke update weer een nieuwe firmware moet nemen. Ik ben daarmee gestopt omdat ik sinds ik kobo plus heb ook af en toe een tussenupdate krijg (vermoedelijk vanwege de drm ofzo), dus dat vertrouw ik niet zo, heb geen in een gebrickte ereader omdat ik iets wilde aanpassen.

De config file aanpassen is fijn, deed ik ook bij de kindle die ik in het verleden had om zelf fonts toe te kunnen voegen e.d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56

DON PAPA

Tweaker-fan

Anoniem: 738905 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:10:
[...]

Ja ik kan mijn stack ook via http benaderen dus dat moet dan wel goedkomen, bedankt voor de info _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:33
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:49:
[...]

Je kan denk ik beter bij bol.com bestellen, dan kan je op de kobo app met jouw bol.com account inloggen en heb je wel een goede klantenservice (heb twee keer iets vergelijkbaars gehad en de klantenservice heeft het verholpen en ook een keer geld terug gehad zo).

Maar daarmee ben je natuurlijk nu niet geholpen...
Bedankt voor de tip. Ik zag al instructies staan over hoe je kobo en bol.com accounts kan samenvoegen. Dat biedt al perspectief. Op moment nog steeds geen reactie van Kobo. Ik denk dat ik het boek maar via de bol.com methode bestel en in het ticket bij Kobo mijn geld terug vraag voor de eerste bestelling.

Edit: Boek is besteld bij bol.com, werkt als een trein.

[ Voor 3% gewijzigd door MainframeX op 03-06-2018 22:52 ]

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gisteren besteld, vandaag geleverd: de nieuwe Kobo Clara HD. Ter vervanging van mijn Kobo Touch uit 2011 ofzo. Ik miste de schermverlichting en de hogere resolutie van de Clara is ook erg prettig. Eerste indruk: prachtig scherm, reageert erg vlot. Plaats van de power button wordt even wennen. Ben er erg blij mee. Binnenkort maar eens een sleep cover ritselen (ik houd me aanbevolen voor tips).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pxAA74tnIkNgiFYo6M5hHq7R/full.jpg

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik heb dus de Kobo aura h2o 1e editie. En als je daar de powerknop van indrukt gaat ie in slaapstand. Maar krijgt ook een screen van een boek te zien. Kan het scherm niet gewoon helemaal uit? Lukt me niet echt.

Zo maar eens boeken opzetten en lezen maar

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@rhos Waarom zou je het scherm helemaal uit willen hebben? Een statisch plaatje zichtbaar houden kost geen batterijcapaciteit. Het scherm zwart maken ofzo heeft geen voordeel bij een e-ink scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
SnoeiKoei schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:47:
@rhos Waarom zou je het scherm helemaal uit willen hebben? Een statisch plaatje zichtbaar houden kost geen batterijcapaciteit. Het scherm zwart maken ofzo heeft geen voordeel bij een e-ink scherm.
Ow haha dacht dat niks op het scherm dan handiger was. Moet ook gewoon nog een hoes omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
rhos schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:50:
[...]

Ow haha dacht dat niks op het scherm dan handiger was. Moet ook gewoon nog een hoes omheen.
En er is volgens mij gewoon een optie bij screensaver waarmee je het tonen van het boek uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

barrymossel schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:51:
[...]

En er is volgens mij gewoon een optie bij screensaver waarmee je het tonen van het boek uitzet.
Oh dat wist ik niet eens (nooit naar gezocht aangezien het geen nut heeft om de cover uit te schakelen) maar inderdaad, het kan: Instellingen --> Energie besparen en privacy --> Huidig boek tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:39:
Gisteren besteld, vandaag geleverd: de nieuwe Kobo Clara HD. Ter vervanging van mijn Kobo Touch uit 2011 ofzo. Ik miste de schermverlichting en de hogere resolutie van de Clara is ook erg prettig. Eerste indruk: prachtig scherm, reageert erg vlot. Plaats van de power button wordt even wennen. Ben er erg blij mee. Binnenkort maar eens een sleep cover ritselen (ik houd me aanbevolen voor tips).

[afbeelding]
Nice _/-\o_

Het is dat ik mijn e-reader net 2 jaar heb :+
SnoeiKoei schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:47:
Dat niet, maar de refresh wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 613510 op 05-06-2018 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Die bookcover is leuk en aardig, maar heeft iemand ooit een transparante hoes gezien? Daar zou ik wel interesse in hebben eigenlijk, maar zonder hoes vind ik het niet lekker lezen in bed (heb mijn hand tussen de hoes zeg maar als ik lees).

Of zijn er wel transparante hoezen te vinden?
SnoeiKoei schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:39:
Gisteren besteld, vandaag geleverd: de nieuwe Kobo Clara HD.
Mooi ding wel, the martian er ook op, toch jammer dat ik die al gelezen heb. Tip: na het lezen moet je op youtube de google talk van de auteur opzoeken, vooral het stuk over het computermodel dat hij zelf geschreven heeft om alles uit te rekenen wat hij in het boek schrijft is werkelijk fantastisch als tweaker.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 05-06-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 17:32
Momenteel ben ik in de markt voor een e-reader en mijn oog is gevallen op de Kobo Aura H2O edition 2. Vervolgens heb ik de e-reader in de mediamarkt bekeken, echter viel mij op dat de Kobo Aura One een veel helderder beeld heeft! Scherpere letters en het wit is écht wit, in plaats van de vrij gelige achtergrond van de H2O, zelfs met het nachtlicht uit. Ook het design is erg mooi van de One, zeker doordat het geen indeukende bezels heeft. De enige reden waarom ik niet voor de One zou gaan, is omdat hij een beetje te groot is en dit volgens mij vrij onhandig is.

Hoe is de consensus op Tweakers over de verhouding tussen de H2O en de One? Wat zijn de ervaringen van de eigenaren van deze e-readers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb de H20 gehad en heb daarna de ONE gekocht toen die uitkwam.
Ik vindt de ONE lekkerder lezen dan de H20 en vindt het fijner dat hij groter is.
Qua scherm heb ik eigenlijk niet zoveel verschil gemerkt.
Alleen de ONE is wel sneller leeg dan de H20.
Daar deed ik een maand mee met iedere avond lezen en met de ONE maar 2 weken.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:08
Belecthor schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:54:
echter viel mij op dat de Kobo Aura One een veel helderder beeld heeft! Scherpere letters en het wit is écht wit, in plaats van de vrij gelige achtergrond van de H2O, zelfs met het nachtlicht uit. Ook het design is erg mooi van de One, zeker doordat het geen indeukende bezels heeft.
Een geliger licht komt natuurlijker over dan witte licht. Dat is voornamelijk veel prettiger voor je ogen als je in het donker leest. (tegenwoordig hebben ook veel telefoons de optie om de kleuren van je telefoon in de avond aan te passen zodat deze wat geliger wordt)

Ik heb zelf ook de H2O, maar wel de eerste generatie waardoor die van mij wit licht geeft. Op zich niet zo een probleem aangezien ik in het donker er ook nog goed mee kan lezen, maar geel licht zou wel beter zijn.

Ik kan zelf helaas verder niets zeggen over het verschil tussen de H2O en de One aangezien ik de One nooit gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Als je een klein scherm prima vindt en geen waarde hecht aan waterdichtheid dan zou ik ook de nieuwe Clara HD overwegen. Ongelofelijk scherp en helder scherm, met erg fijne verlichting. Ik weet nog niet hoe de batterijduur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:08
Belecthor schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:54:
Vervolgens heb ik de e-reader in de mediamarkt bekeken, echter viel mij op dat de Kobo Aura One een veel helderder beeld heeft! Scherpere letters en het wit is écht wit, in plaats van de vrij gelige achtergrond van de H2O, zelfs met het nachtlicht uit.
...je weet dat een echt ouderwets papieren boek ook geen echt wit papier heeft, maar eerder vrij gelig? Ofwel, is dit echt iets om je aan te storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En het lijkt te verschillen per apparaat. De Aura One van mijn vader is een stuk witter dan die van mij. (en meer oranje bij minder blauw, de mijne blijft meer geel-achtig.)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onze H2O editie 2 is even wit als onze One. Ik vind de One wel 100 keer mooier. Groter scherm is ook erg erg fijn in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:57:
Onze H2O editie 2 is even wit als onze One. Ik vind de One wel 100 keer mooier. Groter scherm is ook erg erg fijn in de praktijk.
Dus je prefereert de Aura One?

Voor de andere reacties: bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Belecthor schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:41:
Dus je prefereert de Aura One?
Ja, we hebben hier bijna alle kobo's in huis of in huis gehad, maar de one is wel ultiem. De prijs is alleen wel hoog en je moet hem om de 2 weken opladen en de andere ereaders kan je wel 1 keer in de maand opladen, dat is wel een nadeel(tje).

In bed leest hij prima, de one heeft wel als nadeel dat ik zo 123 niet een flipcover kon vinden zoals bij de H2O er wel is en dan kon ik hem neerzetten in bed als ik op mijn rechterzij lag.

Het beeld vind ik mooier op de one, groter scherm is echt heerlijk, maar de vormgeving is gewoon een pareltje, dat scherm gaat naadloos over in de rand en het ziet er gewoon perfect uit.

Als je hem kan betalen zou ik de one nemen, maar met de H2O editie 2 heb je ook een heel goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-05 14:54

Mach

[END]Avengers

Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:37:
[...]

Ja, we hebben hier bijna alle kobo's in huis of in huis gehad, maar de one is wel ultiem. De prijs is alleen wel hoog en je moet hem om de 2 weken opladen en de andere ereaders kan je wel 1 keer in de maand opladen, dat is wel een nadeel(tje).

In bed leest hij prima, de one heeft wel als nadeel dat ik zo 123 niet een flipcover kon vinden zoals bij de H2O er wel is en dan kon ik hem neerzetten in bed als ik op mijn rechterzij lag.

Het beeld vind ik mooier op de one, groter scherm is echt heerlijk, maar de vormgeving is gewoon een pareltje, dat scherm gaat naadloos over in de rand en het ziet er gewoon perfect uit.

Als je hem kan betalen zou ik de one nemen, maar met de H2O editie 2 heb je ook een heel goede keuze.
Ik kan deze recensie met volle overgave beamen. Sinds 2 weken ook een Auro One in huis. Ooit eens een Sony 6 inch gehad maar dat kleine scherm vond ik een crime. Jarenlang op mijn ipad mini gelezen. Maar de Aura One met zijn grote scherm heeft mijn ipad tamelijk overbodig gemaakt. Groot en scherp scherm. Niet te zwaar en uitstekend om vast te houden.

Enige “nadeel”. Kobo spamt meerdere keren per dag met aanbiedingen voor nieuwe boeken per email. Prima hoor een beetje up- en cross selling maar kobo is wel heel enthousiast

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:08
Mach schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:05:
Enige “nadeel”. Kobo spamt meerdere keren per dag met aanbiedingen voor nieuwe boeken per email. Prima hoor een beetje up- en cross selling maar kobo is wel heel enthousiast
Da's wel vreemd. Kobo spamt mij totaal NIET. Nou heb ik slechts 1 keer een boek van Kobo ('rakuten kobo') gekocht, rest via Bol, maar toch: nul e-mail van Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:44
Hmm, nu er een nieuwe ereader van Kobo is aangekondigd begin ik toch weer te twijfelen om ook eens zo'n ding te gaan kopen :). Ik wil eigenlijk mijn telefoon wat minder gebruiken, en het lezen van meer boeken lijkt mij een goede vervanger! Iemand anders die er ook een heeft gekocht met ongeveer dezelfde redenen en daadwerkelijk meer is gaan lezen? Ik ben bang dat ie na een paar maanden in de kast belandt vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evanraalte schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:16:
Hmm, nu er een nieuwe ereader van Kobo is aangekondigd begin ik toch weer te twijfelen om ook eens zo'n ding te gaan kopen :). Ik wil eigenlijk mijn telefoon wat minder gebruiken, en het lezen van meer boeken lijkt mij een goede vervanger! Iemand anders die er ook een heeft gekocht met ongeveer dezelfde redenen en daadwerkelijk meer is gaan lezen? Ik ben bang dat ie na een paar maanden in de kast belandt vandaar :P
Ik. Maar ik heb wel zo snel mogelijk een lijst gemaakt van boeken die ik nog wil lezen, en die lijst groeit vrijwel dagelijks. :+ Elke avond een uurtje voor het slapen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb jaren amper gelezen. Boeken te zwaar, telefoon/tablet niet fijn genoeg. 1 zomer een paar jaar terug een sony ereader gehad, dat ging in de zomer wel prettig in de tuin, maar binnen vond ik het niet helder genoeg.
Nu al bijna een jaar de kobo Aura One... en ik lees nu echt weer meerdere uren per week. Als hij kapot gaat heb ik binnen 2 dagen een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

13art

Moderator Mobile
Mach schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:05:
[...]

Heb je niet een kobo account dan? Kan me zo voorstellen dat je ergens in je profiel dan in kan stellen hoeveel, hoe vaak en welke mail je wil ontvangen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb in mijn kobo profiel dit staan:

EMAIL UPDATES
Get info on the latest eBooks, offers, and app updates.

en dan uiteraard: "no thanks"

dus ik krijg ook nooit spammailtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je kan de mailtjes wel uitschakelen, maar dan krijg je nooit meer mail. Er is niet echt een tussenweg. Als ik het wil uitschakelen krijg ik een waarschuwing dat ik ook geen bijzondere aanbiedingen etc. meer krijg en dan ga ik twijfelen, dus ik laat het maar zo voor nu.

Wat me wel een klein beetje stoort is dat de mails niet gepersonaliseerd zijn, ik krijg echt mails over boeken waarvan ik denk: dat ga ik nooit lezen. Ze weten toch wat ik lees? Althans dat neem ik aan omdat ik de boeken via die store op mijn ereader zet.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 09-06-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:59:
Je kan de mailtjes wel uitschakelen, maar dan krijg je nooit meer mail. Er is niet echt een tussenweg. Als ik het wil uitschakelen krijg ik een waarschuwing dat ik ook geen bijzondere aanbiedingen etc. meer krijg en dan ga ik twijfelen, dus ik laat het maar zo voor nu.

Wat me wel een klein beetje stoort is dat de mails niet gepersonaliseerd zijn, ik krijg echt mails over boeken waarvan ik denk: dat ga ik nooit lezen. Ze weten toch wat ik lees? Althans dat neem ik aan omdat ik de boeken via die store op mijn ereader zet.
Tja de speciale aanbiedingen zijn niet speciaal voor iedereen ;) Maar gevoelig voor dit soort reclame 'dreigingen' of heb je echt al regelmatig gebruik gemaakt van zo'n speciale aanbieding?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

l3art schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:29:
[...]

Tja de speciale aanbiedingen zijn niet speciaal voor iedereen ;) Maar gevoelig voor dit soort reclame 'dreigingen' of heb je echt al regelmatig gebruik gemaakt van zo'n speciale aanbieding?
Kobo meen ik nog niet, maar bij bol.com en van Luitingh-Sijthoff krijg ik wel af en toe mails met aanbiedingen waarvan ik iets koop, maar die mails gaan ook over boeken die ik lees.

De AH geeft mij ook elke week persoonlijke bonus aanbiedingen, maar van kobo krijg ik aanbiedingen voor romantische boeken terwijl ik alleen fantasy en sf lees.

Meestal zijn de aanbiedingen ook echt goed, 70% korting enzo. Bij kobo had je meen ik wel de dagdeal, maar ik weet niet of die nog bestaat. Dan had je 1 dag meen ik 80% korting op een boek. Kijk, als het boek dan op je verlanglijst staat is dat mooi meegenomen.

Naarmater ik ouder wordt gebruik ik wel meer aanbiedingen, 15 jaar terug was ik daar niet gevoelig voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 09-06-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-05 14:54

Mach

[END]Avengers

Ooh. Ik laat het voorlopig gewoon aan staan. Stoor me er nog niet heel erg aan. Daarom had ik het woord nadeel ook tussen haakjes staan. Ik heb er ook al wel een paar boeken gescoord met korting. Waaronder “All the birds in the sky”. Een soort cross-over scifi, fantasy, young adult, dystopisch verhaal. Beetje vreemd maar wel lekker

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 13:37
avec_style schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:21:
[...]
Een geliger licht komt natuurlijker over dan witte licht. Dat is voornamelijk veel prettiger voor je ogen als je in het donker leest. (tegenwoordig hebben ook veel telefoons de optie om de kleuren van je telefoon in de avond aan te passen zodat deze wat geliger wordt)

Ik heb zelf ook de H2O, maar wel de eerste generatie waardoor die van mij wit licht geeft. Op zich niet zo een probleem aangezien ik in het donker er ook nog goed mee kan lezen, maar geel licht zou wel beter zijn.
Ik heb een One (en heb m'n oranje best hoog staan, overdag zie je het niet en 's nachts is het prettiger). En als ik die met de Kindle van m'n man vergelijk, is die van hem heel blauw en ijskoud. En die van mij heel oranje en warm :D

Ik kom ook van de oorspronkelijke H2O. En vind de One tot nu toe de prettigste reader die ik heb gehad. Het grotere scherm van de H2O was al prettig, maar het nog grotere scherm en de comfort light van de One maken hem echt The One for me...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 09:40
Gebruik zelf dagelijks een Kobo Aura (1e editie). Kids gebruiken hem nu ook dagelijks dus mooie reden voor papa om een nieuwe te kopen zodat de kids deze kunnen gebruiken.
Zat te wachten op de Kobo Clara en wilde die bestellen, maar zag nu ook de Tolino Vision 4 HD. Tolino is een tijdje terug overgenomen door Kobo.

Koop allang niet meer mijn boeken alleen bij bol.com. Bij uitkomen van (Engelse) boeken blijven de prijzen best lang veel hoger dan bij andere boekwinkels. Tegen die tijd heb ik ze al elders gekocht.

De voordelen van de Tolino tov de Kobo Clara lijken mij:
- Waterdicht.
- Tolino Cloud, kan je ook je eigen boeken uploaden vs Kobo WiFi alleen nuttig voor bol.com/Kobo

Rest redelijk gelijk. Heeft iemand ervaringen met de Tolino Vision 4 HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Even gekeken naar de Kobo Clara en ik moet zeggen dat ik dit wel een bizar klein apparaat vindt! De bladzijden zijn zelfs kleiner dan een pocket boekje, hoe werkt dat precies? De Aura One is bijvoorbeeld al flink klein, mar daar zijn de bladzijden enigszins vergelijkbaar met een regulier boek.

Ik begrijp dat 6 inch een beetje de marktstandaard is, maar wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Belecthor schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 01:06:
Even gekeken naar de Kobo Clara en ik moet zeggen dat ik dit wel een bizar klein apparaat vindt! De bladzijden zijn zelfs kleiner dan een pocket boekje, hoe werkt dat precies? De Aura One is bijvoorbeeld al flink klein, mar daar zijn de bladzijden enigszins vergelijkbaar met een regulier boek.

Ik begrijp dat 6 inch een beetje de marktstandaard is, maar wat vinden jullie daarvan?
Het is wat je gewend bent. Van een mass market pocket naar een 6" scherm is niet zo'n grote stap. Maar als je daarna overstapt op 6.8" (H2O) en daarna op 7.8" (One), is dat 6" scherm ineens wel erg klein! (verbaas me er elke keer weer over als ik die Kindle van m'n man zie :p) Maar je went er snel genoeg weer aan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
En dan te bedenken dat een van mijn eerste ereaders een 5 inch was ;)

Maar ook hier erg blij met mijn huidige 7,8. Ook ik kijk toch wat vreemd als ik mijn zus met haar 6 inch zie nu :D

[ Voor 46% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-06-2018 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mij boeit de grootte niet zo eigenlijk, de Clara is wel lekker makkelijk overal naar toe mee te nemen zo klein is 'ie. Ik vind dat een voordeel. Dan maar wat vaker de pagina omslaan. Ik heb totaal geen behoefte aan een grotere reader.

Heb overigens ook de cover gekocht voor de Clara. Nette, goed stevige cover met een mooie afwerking. Je klikt de reader er zo in en dan heb je aan de onderkant gewoon nog toegang tot de knop en micro-USB-aansluiting. Je kunt 'm dicht of als stand gebruiken of helemaal omklappen. Dankzij de magnetische "tong" kun je de cover in alle 3 standen "vastklikken" en dat werkt prima.

[ Voor 49% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-06-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
SnoeiKoei schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:41:
Mij boeit de grootte niet zo eigenlijk, de Clara is wel lekker makkelijk overal naar toe mee te nemen zo klein is 'ie. Ik vind dat een voordeel. Dan maar wat vaker de pagina omslaan. Ik heb totaal geen behoefte aan een grotere reader.
Het voordeel van een grotere reader is dat je die leesbril even kunt uitstellen zonder dat je nog maar een paar woorden op een regel ziet :D

Ik kan nog steeds lezen van die 5" die ik nog heb, maar het wordt wel lastiger, vooral als ik moe ben. Maar met die 7.8" kan ik gewoon het lettertype wat groter maken, en dezelfde hoeveelheid op het scherm zien als dat ik op de 5" had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100505

Ik heb mijn Aura (eerste generatie) geüpgrade met de Clara HD. Ik lees de laatste tijd steeds meer en de hogere resolutie en beter contrast/verlichting zagen er toch wel prettig uit.

Ik merk alleen dat aan de rechterzijde van het scherm letters worden afgesneden, da's best irritant lezen. Soms is het een halve letter die verdwijnt, soms blijven er slechts maar een paar pixels zichtbaar. Beetje spelen met marges en lettergrootte wil nog wel helpen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 100505 op 15-06-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 100505 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:06:
Ik merk alleen dat aan de rechterzijde van het scherm letters worden afgesneden
Dat probleem herken ik helemaal niet! Bij mij zit er rechts een normale marge. Waar komen de boeken vandaan die dat probleem hebben? Ik koop vrijwel al mijn boeken in de Kobo-store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het bij zowel boeken die ik via Calibre erop heb gezet als boeken die direct vanuit mijn Bol.com account over WiFi binnen zijn gekomen.

Ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jkb8Zd/IMG_20180615_164603.jpg

Toevoeging: ik heb wat gespeeld met lettertype, grootte, marges en uitvullen, maar dat verplaatst het probleem slechts.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 100505 op 15-06-2018 17:07 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Deze week i.v.m. voorraad MM bonnen een Clara HD gekocht. Ben eigenlijk helemaal niet zo'n lezer (meer) maar hoop dit weer een beetje op te pakken.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 100505 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:52:
Ik heb het bij zowel boeken die ik via Calibre erop heb gezet als boeken die direct vanuit mijn Bol.com account over WiFi binnen zijn gekomen.

Ziet er zo uit:
[afbeelding]

Toevoeging: ik heb wat gespeeld met lettertype, grootte, marges en uitvullen, maar dat verplaatst het probleem slechts.
Raar. Bij mij ziet het er netjes uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ax3yQtzGNxjGghfhouD1uSuZ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vermoed dat dat scherm defect is, ik zou naar de winkel teruggaan, heb dit ook nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat was ook mijn eerste idee, maar als het fysieke scherm defect is, de laatste 10 kolommen pixels of zo, dan zou marges vergroten moeten helpen. Echter verschuift het probleem zich gewoon naar links als ik de marges (veel) groter maak. Het is ook niet in ieder boek, dus ik ga uit van een software issue ergens in de rendering engine.

Ik heb het gemeld bij Kobo zelf, zij gaan nu op onderzoek uit. Ik wacht nog even af voor ik ermee terug ga naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:24:
De glo hd is nu weer te koop (refurbished) bij de wehkamp voor 100 euro, zou die zeker aanraden boven een andere kobo tot die prijs.
Was vet blij met deze tip, alleen helemaal niet blij met de Glo HD, dus heb hem retour gestuurd. Vond mijn oude Sony PRST1 ereader van heel veel jaar oud 100 keer beter.

Maar die vind ik ook niet chill, want het is simpelweg te klein. Ik vind het echt niet lekker lezen, dus sleep ik nu telkens maar 100 boeken mee op vakantie of 2 boeken per dag mee in mijn tas omdat ik niet kan kiezen waar ik verder in wil lezen.
Echt niet handig, misschien moet ik toch maar voor de Kobo Aura ONE gaan, maar ik vind hem zo duur, normaal ben ik echt een marktplaatsert maar daar is hij echt niet te krijgen (en er zitten mega veel oplichters onder de ereader advertenties trouwens, echt niet te doen) en ik vind hem ook een beetje onhandig vasthouden en er zit geen fysieke bladerknop op :( Maar het is bijna de enige die zo'n formaat scherm heeft..

Zucht.. luxeprobleem, wat moet ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is ophalen geen optie bij marktplaats? Ik zie daar wel mooie prijzen voor de one. Opsturen zou ik ook niet vertrouwens, maar ophalen... daar kan denk ik weinig mis mee gaan (zou wel even een laptop meenemen om er boeken op te kunnen zetten als test en ik zou hem daar ter plekke even verbinden met wifi om in te stellen zodat je zeker weet dat hij goed is).

Zie gewoon prijzen van 130 euro voor nieuwe kobo ones in de verpakking, dat zijn mooie prijzen. Maar zonder een auto is het wel riskant inderdaad.

Ik lees zelf op de H2O editie 2, dat is wellicht een voordeligere keuze die je wel bevalt (groter scherm etc.)

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 16-06-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 23:37:
Is ophalen geen optie bij marktplaats? Ik zie daar wel mooie prijzen voor de one. Opsturen zou ik ook niet vertrouwens, maar ophalen... daar kan denk ik weinig mis mee gaan (zou wel even een laptop meenemen om er boeken op te kunnen zetten als test en ik zou hem daar ter plekke even verbinden met wifi om in te stellen zodat je zeker weet dat hij goed is).

Zie gewoon prijzen van 130 euro voor nieuwe kobo ones in de verpakking, dat zijn mooie prijzen. Maar zonder een auto is het wel riskant inderdaad.

Ik lees zelf op de H2O editie 2, dat is wellicht een voordeligere keuze die je wel bevalt (groter scherm etc.)
Lang verhaal kort, elke advertentie binnen 75km al geprobeerd, kreeg allemaal binnen paar uur berichtje dat het frauduleuze advertentie was, die ene met die lage prijs staat er al een eeuw op en reageert niet. Verder alleen een die 220 vraagt met sleepcover. Geen interesse in sleepcover en ga geen 60km rijden voor tientje korting ;) Ben al weken in de gaten houden en geen succes.

Dus.. dat wordt een nieuwe denk ik.

Waar kun je het beste kopen met betrekking tot service? (Ik lees dat heul veul mensen telkens terugsturen i.v.m. verkeerde belichting of plots kapot na X aantal tijd) bol.com of coolblue?

Nog steeds tevreden over die cover van aliexpress die je aanraadde trouwens?

Edit: Helemaal niemand heeft het op heel tweakers over de Pocketbook Inkpad 3. Dat lijkt me een super interessante e-reader. Jammer dat er zo weinig over te lezen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Poumelie op 17-06-2018 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bol is fijner met garantie dan coolblue, zeker na een oaar maand is coolblue echt lastig en gooien ze het op valschade vaak. Online kopen is zekerheid dat je kan terugsturen na testen als,je de doos netjes open maakt, de alie cover vind mijn vrouw nog steeds het beste en de andere covers gebruikt ze niet.

Ik zou dus zeggen bol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 100505 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:25:
Dat was ook mijn eerste idee, maar als het fysieke scherm defect is, de laatste 10 kolommen pixels of zo, dan zou marges vergroten moeten helpen. Echter verschuift het probleem zich gewoon naar links als ik de marges (veel) groter maak. Het is ook niet in ieder boek, dus ik ga uit van een software issue ergens in de rendering engine.
Even schaamteloze zelfquote voor context.

Ik heb nog wat verder gezocht en als je googled naar dit probleem zonder Clara HD in je zoekopdracht blijkt het dat dit issue al een aantal generaties Kobofirmware bestaat. Het is een combinatie van de full screen hack (kop- en voettekst verwijderen) en margeinstellingen in de CSS van de epub.

Ik heb van de bewuste boeken in Calbre de margeinfo uit de CSS verwijderd en ik zie weer hele letters aan de rechterkant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 100505 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:07:
[...]

Even schaamteloze zelfquote voor context.

Ik heb nog wat verder gezocht en als je googled naar dit probleem zonder Clara HD in je zoekopdracht blijkt het dat dit issue al een aantal generaties Kobofirmware bestaat. Het is een combinatie van de full screen hack (kop- en voettekst verwijderen) en margeinstellingen in de CSS van de epub.

Ik heb van de bewuste boeken in Calbre de margeinfo uit de CSS verwijderd en ik zie weer hele letters aan de rechterkant. :)
Fijn dat het opgelost is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 12:31
Net bij de lokale electronicagigant even met de Clara gespeeld. Er zat een halve kolom inverse pixels in het scherm van het demomodel. Wit als de rest zwart was en omgekeerd.

Wat mij ook opviel: in mijn Kobo Mini kan ik schaken en sudoku's oplossen. Bij de Clara kon ik dat niet terugvinden. Is dat uit de firmware gesloopt?

Verder een superieur scherm vergeleken met de vijf jaar oude Mini en natuurlijk backlight. Maar ik ben toch wel gehecht aan het kleine formaat en ik zou de sudoku's te veel missen. Blijft een leuke afwisseling met lezen.

[ Voor 0% gewijzigd door Maloney op 21-06-2018 00:20 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja die games zijn eruit gesloopt, al meen ik dat schaken terug was, maar die heb ik niet kunnen vinden en volgens mij niemand hier.

Heeft iemand schaken weer gevonden? Of heb ik dat nu mis?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 20-06-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
Nope, ook hier geen schaken. Maar weet zo uit m'n hoofd ook niet of ik wel op de recentste firmware zit.
Niet dat ik het ooit gebruikte, maar vind het toch een vreemde keuze van Kobo om dat er weer uit te halen. Kon nauwelijks ruimte innemen en kan me niet voorstellen dat het zó brak was dat het niet makkelijk te fixen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-05 15:36
Op de nieuwe Kobo's geen schaken, geen sudoku. Maar mijn oude Kobo Aura HD die voorzien is van een van de meest recente firmware versies geeft nog steeds solitaire, schaken en sudoku etc. onder de beta functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Laatst online: 22-05 12:31
Jammer inderdaad. Ik heb mijn Mini al minstens vier jaar niet meer geupdate. Het ding werkt goed en ik ga geen risico lopen dat er dingen verdwijnen met een nieuwe firmware.

Enige nadeel, ik weet niet of nieuwere Kobo's dat ook hebben, is dat hij vastloopt na een te lange tijd in de volle zon. Moet hem dan een uurtje laten afkoelen voor hij het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:08
Hier sinds enkele dagen een Clara HD. De Aura (ed.1) doet het nog uitstekend, maar had een tweede toestel nodig en de keuze was tussen een Clara en en Aura ed. 2, en ik las dat de Clara die 10 Euro meer waard was.

Veel verschil merk ik niet bij het lezen, maar omdat de ene thuis ligt, en de andere op mijn werkplaats kon ik ze nog niet naast elkaar leggen. Beide bieden een aangename leeservaring, en het is wel handig om de bij Kobo aangekochte boeken probleemloos op beide kobo's te kunnen lezen.

De Clara heeft geen schaakspel of sudoku meer, en vanmorgen zag ik een firmware update die wellicht de (verminderde) functionaliteiten van de Clara naar de Aura brengt.

Ben niet zo'n fan van het boven moeten klikken (ipv beneden) om naar de instellingen te moeten gaan, maar ik neem aan dat het wel went.

De Clara heeft ook wat last van lightbleeding in de linkeronderhoek, maar storen doet het niet.

Wat mij wel opvalt is dat wanneer ik het boek uitzet, er niet de cover verschijnt van het boek dat ik aan het lezen ben, maar wel die van het laatste boek dat ik er op zette (met Calibre). Een slordigheidje bij kobo neem ik aan?

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Edwin_VH schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:36:

Wat mij wel opvalt is dat wanneer ik het boek uitzet, er niet de cover verschijnt van het boek dat ik aan het lezen ben, maar wel die van het laatste boek dat ik er op zette (met Calibre). Een slordigheidje bij kobo neem ik aan?
Dat is een bekend euvel van Kobo; dan staat de datum/tijd van je Kobo niet correct. Even aanpassen in je instellingen en het klopt weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik zit er over na te denken om mijn Aura v2 te koop te zetten, en de nieuwe Clara te kopen, tof ding. Vraag: heeft iemand hier succesvol zijn/haar leesstatistieken en gelezen gemarkeerde boeken overgezet tussen twee verschillende Kobo modellen? Met name welke boeken ik gelezen heb is belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

10Cage schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:29:
Ik zit er over na te denken om mijn Aura v2 te koop te zetten, en de nieuwe Clara te kopen, tof ding. Vraag: heeft iemand hier succesvol zijn/haar leesstatistieken en gelezen gemarkeerde boeken overgezet tussen twee verschillende Kobo modellen? Met name welke boeken ik gelezen heb is belangrijk.
Ik kom niet van de Aura V2 maar van de Kobo Touch uit 2011. Die heb ik netjes gesynct voor ik de Clara in gebruik nam en op de Clara staan nu netjes alle gelezen boeken als zodanig gemarkeerd. Boeken die deels zijn gelezen -> klopt allemaal. Ik denk niet dat het bij de nieuwere Aura V2 naar Clara anders zal zijn.
Leesstatistieken en 'achievements' heb ik niet gecontroleerd, als je wil kan ik vanavond wel even kijken of dat ook is meegenomen naar de nieuwe reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
SnoeiKoei schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:57:. Die heb ik netjes gesynct voor ik de Clara in gebruik nam en op de Clara staan nu netjes alle gelezen boeken als zodanig gemarkeerd. Boeken die deels zijn gelezen -> klopt allemaal.
Thanks, dat geeft hoop ;) nog even dubbelcheck: je bedoelt de sync in je Kobo account op je reader zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

10Cage schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:24:
[...]

Thanks, dat geeft hoop ;) nog even dubbelcheck: je bedoelt de sync in je Kobo account op je reader zelf?
Ja, ik koop al mijn boeken uit de Kobo store, wellicht is dat van belang? Ik sync inderdaad met het Kobo-account, via wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
Inmiddels de Kobo Clara HD aangeschaft! :) Mooi apparaat en ik gebruik dat Kobo case er bij, werkt allemaal prima. Hij is erg scherp en ik twijfelde eerst over de grootte, maar bij nader inzien is het perfect voor onderweg.

Edit: bij nacht zie ik dat het scherm een beetje backlight bleeding heeft aan de onderkant van het scherm. Is dit normaal of heb ik een maandagmorgen model? Het is een klein beetje irritant. Ik weet dat backlight bleeding soms een loterij is, daarom ben ik enigszins terughoudend om te starten met retourneren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/95C0eUv.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Belecthor op 23-06-2018 00:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bij mijn exemplaar is iets van bleeding zichtbaar maar je moet er echt naar zoeken.

@10Cage ik heb nog even voor je gekeken of de reading awards enzo ook worden gesynchroniseerd tussen oude en nieuwe Kobo's (via het Kobo account dus) maar dat is niet het geval. Maar boeken die ik op mijn ouwe Touch heb gelezen staan correct als gelezen gemarkeerd op de Clara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
Nogmaals super bedankt! Gelezen boeken was idd het belangrijkste.

Zometeen even naar de mediamarkt om de Clara te bekijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De bleeding op de foto is extreem zeg, zou voor mij niet acceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:49:
De bleeding op de foto is extreem zeg, zou voor mij niet acceptabel zijn.
Jij hebt als ik het goed begrijp veel ervaring met e-readers, dus ik ga uit van jouw expertise. Ik ruil 'm in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Belecthor schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:00:
[...]

Jij hebt als ik het goed begrijp veel ervaring met e-readers, dus ik ga uit van jouw expertise. Ik ruil 'm in!
Zou ik doen, dit probleem kan namelijk over een jaar of wat erger worden en dan heb je gedoe. Rechtsonder is te extreem, linksonder is nog wel acceptabel (maar ook wta teveel). Lijkt of de behuizing niet helemaal strak zit.

Als je fotos van die van mij wilt zien, laat het dan even weten. Ik heb hier momenteel de glo hd, de h2o en de one liggen

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 23-06-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

10Cage schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:09:
[...]

Nogmaals super bedankt! Gelezen boeken was idd het belangrijkste.

Zometeen even naar de mediamarkt om de Clara te bekijken :)
Waar haal je je boeken vandaan? Ook uit de Kobo shop? Ik weet niet of de status van boeken uit andere winkels enzo ook gesynct kan worden hoor! Iig is er anders altijd nog de mogelijkheid boeken handmatig als gelezen te markeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:07:
[...]

Zou ik doen, dit probleem kan namelijk over een jaar of wat erger worden en dan heb je gedoe. Rechtsonder is te extreem, linksonder is nog wel acceptabel (maar ook wta teveel). Lijkt of de behuizing niet helemaal strak zit.

Als je fotos van die van mij wilt zien, laat het dan even weten. Ik heb hier momenteel de glo hd, de h2o en de one liggen
Ik moet zeggen dat het wel blijvend minder wordt aan de zijkanten als ik de behuizing daar indruk, maar ik weet niet wat dit doet op de lange termijn. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de mediamarkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 10Cage
SnoeiKoei schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:48:
[...]
Waar haal je je boeken vandaan? Ook uit de Kobo shop? Ik weet niet of de status van boeken uit andere winkels enzo ook gesynct kan worden hoor!
Ik heb een bibliotheek.nl abbo en mijn eigen boeken als partijtje epubs in calibre. Van mijn eigen boeken filter ik in mijn ereader op ongelezen met daarnaast de wikipedia pagina van de schrijver op mijn telefoon om zo chronologisch mogelijk te lezen :X

Anyway, ik ga de gok gewoon wagen: stel dat ik alles handmatig als gelezen moet markeren, meer dan een uurtje werk kan het ook niet zijn.

Heb even de Clara bekeken, het is een mooi ding en de scherpte en het oranje licht maken het een mooie opvolger van mijn Aura 2. Backlight bleeding van het demo exemplaar viel mij mee, alhoewel het er wel was. Ik las het ook in de comments bij een Engelse review. Productieissue misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

10Cage schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:00:
Van mijn eigen boeken filter ik in mijn ereader op ongelezen met daarnaast de wikipedia pagina van de schrijver op mijn telefoon om zo chronologisch mogelijk te lezen :X
als je in calibre een kolom serie maakt, dan kan je ze daarin op volgorde zetten, stel vervolgens in calibre bij voorkeuren - metadata adapters dit in (any format any device) en bij bestemmingsveld title.

{series}{series_index:0>2s| – | – }{title}

een wat extremere variant is deze (gebruikte ik voor de kindle van amazon):

{authors} - {series:|[| }{series_index:0>2s||] - }{title}

Dan krijg je in de titel de serie en het nummer en als je dan op auteur sorteert heb je alles op de kobo goed staan zonder dat je het nog daarna hoeft op te zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-06-2018 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:07:
[...]

Inmiddels heb ik de Clara bij de Mediamarkt ingeruild voor een nieuw model. Ik mocht een aantal versies in de winkel proberen en eigenlijk hebben alle versies van de Clara hier op een manier wel last van, dus er is iets loos bij de kwaliteitscontrole van Kobo.

De nieuwe Clara die ik heb meegekregen heeft er gelukkig een stuk minder last van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 10:56
Belecthor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:55:
[...]

Inmiddels heb ik de Clara bij de Mediamarkt ingeruild voor een nieuw model. Ik mocht een aantal versies in de winkel proberen en eigenlijk hebben alle versies van de Clara hier op een manier wel last van, dus er is iets loos bij de kwaliteitscontrole van Kobo.

De nieuwe Clara die ik heb meegekregen heeft er gelukkig een stuk minder last van :)
Ik heb toevallig hetzelfde probleem. Eerste Clara teruggestuurd vanwege backlight bleed vergelijkbaar met jouw foto. Nu heeft het nieuwe exemplaar ook backlight bleed, wel lichter.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/krriKo/IMG_20180624_221258.jpg
Ik ben benieuwd hoe jullie dit beoordelen. Is het de moeite waard om deze ook terug te sturen? Of is het niet realistisch om een exemplaar met minder backlight bleed te verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verdorie, mijn trouwe kobo H2O is na een bezoek aan mijn ouders in een volle tas met andere ereaders en ipads kennelijk ergens intern beschadigd, ik krijg hem niet meer goed aan de praat, i/o error op de schijf en nu kan ik dat ding wel open maken, maar dan is hij niet meer waterdicht.

Ik heb dus voor mijzelf ook maar een kobo aura one aangeschaft net, dat lag niet in de planning, maar zonder ereader wil ik de vakantie niet ingaan en dan maar gelijk goed nu.

Ik weet wel 1 ding: ik neem hem niet meer mee behalve op vakantie, ben het nu wel redelijk zat, heb al 2 ereaders die kapot zijn gegaan door vervoer in de afgelopen 15 jaar. Nu is dat ook weer niet extreem veel, maar echt veel voordeel haal ik niet uit een ereader ondanks dat de digitale boeken goedkoper zijn. Ze gaan kapot of ik wil een nieuw model.

Nou ach, ik eet er ook geen boterham minder om, maar ik baal wel, dat trouwe ding deed het prima, gisteren nog 3 uur op gelezen :-(

Edit: kobo one besteld, komt hier zo aan. Ondertussen vanochtend met de laptop de kobo H2O die defect was toch via schijfreparatie kunnen herstellen, vanavond even zien op mijn eigen windows 10 pc die ik vannacht hersteld hebt omdat daar ook wat gedonder mee was. We hebben besloten dat we de H2O doorschuiven in het gezin en dan hebben we de Glo HD over en hopelijk gaat onze zoon ooks eens boeken lezen en anders gewoon als backup voor het geval er weer eens iets kapot gaat.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-06-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hoe vervoer je je e-reader dan? Zonder cover in een tas?

Maar ik ben dus op vakantie en ik weet dat ik er een keer op mijn H2O ben gaan zitten (zat in een gesloten cover). Daarna deed hij het volgens mij nog. Even later leek hij in slaapstand te blijven, maar bij reset gingen wel lichtjes knipperen. Conclusie: scherm werkt niet meer. Uiteindelijk toch de bezel losgehaald (gaat best eenvoudig) in de hoop dat een kabeltje los is gegaan. Helaas, scherm gebroken.

Dus wil ik hier in Turkije eigenlijk een One gaan halen. Maar is de Kobo eenvoudig op een andere taal te zetten? En dus ook het woordenboek aan te passen. Lijkt me wel, maar even wat zekerheid is ook wel fijn bij een aankoop van bijna 200 euro in een land als dit...

---edit---

Ja dus: https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=280870

[ Voor 6% gewijzigd door barrymossel op 25-06-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03
Mijn E-reader is ook gesneuveld, tijdens vakantie in Oostenrijk. Nu wilde ik toch al een betere, met hogere dpi (had een Pocketbook Touch 3) en hier is het vooral Tolino wat de klok slaat, en Pocketbook.
Nu kan ik ook op mijn telefoon lezen, dus het komt wel goed. Zaterdag ben ik weer thuis en kan ik iets nieuws halen.

Maar ik ben nog niet uit de keuze:
- Pocketbook Inkpad 3
- Kobo Aura H2O
- Tolino Epos

De Inkpad en Epos zijn grotendeels gelijk, zelfde schermgrootte en dpi, alleen is de Epos ook waterdicht, de Inkpad heeft dan wel weer SD slot. Prijs is ongeveer gelijk.

De Kobo is een stuk goedkoper maar wel weer kleiner, ook waterdicht en zonder SD-slot.

Van Kobo lees ik hier wel wat issues met backlight bleeding en dat ziet er niet uit. Pocketbook heeft dat wel op orde. Kobo is volgens mij ook verplicht om via hun ecosysteem te werken, dat is bij Pocketbook niet aan de orde (Tolino open systeem, wel eigen winkel aanwezig).

Wat zouden jullie adviseren? Goedkopere reader met kleiner (6") scherm of toch kiezen voor leescomfort tegen hogere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:22
Ramon 73 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:05:
Mijn E-reader is ook gesneuveld, tijdens vakantie in Oostenrijk. Nu wilde ik toch al een betere, met hogere dpi (had een Pocketbook Touch 3) en hier is het vooral Tolino wat de klok slaat, en Pocketbook.
Nu kan ik ook op mijn telefoon lezen, dus het komt wel goed. Zaterdag ben ik weer thuis en kan ik iets nieuws halen.

Maar ik ben nog niet uit de keuze:
- Pocketbook Inkpad 3
- Kobo Aura H2O
- Tolino Epos

De Inkpad en Epos zijn grotendeels gelijk, zelfde schermgrootte en dpi, alleen is de Epos ook waterdicht, de Inkpad heeft dan wel weer SD slot. Prijs is ongeveer gelijk.

De Kobo is een stuk goedkoper maar wel weer kleiner, ook waterdicht en zonder SD-slot.

Van Kobo lees ik hier wel wat issues met backlight bleeding en dat ziet er niet uit. Pocketbook heeft dat wel op orde. Kobo is volgens mij ook verplicht om via hun ecosysteem te werken, dat is bij Pocketbook niet aan de orde (Tolino open systeem, wel eigen winkel aanwezig).

Wat zouden jullie adviseren? Goedkopere reader met kleiner (6") scherm of toch kiezen voor leescomfort tegen hogere prijs?
Waarom zit de Kobo Aura One eigenlijk niet tussen je keuzes? Mijn vriendin is daar super happy mee. Zelf zou ik altijd voor de grotere optie gaan, maar geen idee wat je aan dat advies hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:08
Kobo heeft ook een open systeem. Je kunt er allerlei bestanden op zetten. Volgens mij kan het alleen niet omgaan met AZW bestanden omgaan. (kindle format)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Beakzz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:23:
[...]

Waarom zit de Kobo Aura One eigenlijk niet tussen je keuzes? Mijn vriendin is daar super happy mee. Zelf zou ik altijd voor de grotere optie gaan, maar geen idee wat je aan dat advies hebt.
Geen idee waarom de One er niet tussen zit. Ik heb in de Pricewatch filters gezet en daar rolden de H2O en Epos uit. Nou heb ik wél voorkeur voor PocketBook (had ik voorheen) omdat je gewoon uit Finder/Verkenner boeken erop kunt gooien. Kobo moet je met dedicated software aan de slag, dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Ramon 73 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:34:
[...]

Geen idee waarom de One er niet tussen zit. Ik heb in de Pricewatch filters gezet en daar rolden de H2O en Epos uit. Nou heb ik wél voorkeur voor PocketBook (had ik voorheen) omdat je gewoon uit Finder/Verkenner boeken erop kunt gooien. Kobo moet je met dedicated software aan de slag, dacht ik.
Nee hoor. Je kunt alles er zo opgooien en het wordt herkend. Of je kunt zoiets als Calibre gebruiken, maar dat hoeft zeker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barrymossel schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:51:
Hoe vervoer je je e-reader dan? Zonder cover in een tas?
In een tas met 6 ipads en 3 andere ereaders, maar ik heb hem weer aan de praat inmiddels, zal voor de vakantie even een opbergsysteem zoeken waarin elk apparaat niet op het andere apparaat ligt, zo'n stapel is veel te zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Grrrr, per ongeluk een H2O gekocht haha. Kom ik pas in het hotel achter. 165 euro is geen slechte prijs, maar de One kost hier 175. Denk dat ik morgen toch even terug ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barrymossel schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:59:
Grrrr, per ongeluk een H2O gekocht haha. Kom ik pas in het hotel achter. 165 euro is geen slechte prijs, maar de One kost hier 175. Denk dat ik morgen toch even terug ga.
:o

waar kan je de one trouwens voor 175 vinden? Ik heb hem net bij de wehkamp gekocht voor 229 euro (scheelde een euro met bol.com :+ ), had liever 175 betaald natuurlijk...

Turkije dus. Dan rijd ik niet even op en neer om 50 euro te besparen.

Mijn H2O gaat door mijn pc deels kapot, krijg melding schijf herstellen, maar als ik dat niet doet werkt het wel, als ik schijf herstellen ga doen loopt pc vast. Ik heb windows al teruggezet naar standaardinstellingen, geen oplossing. Vreemd genoeg doet hij het prima op de game pc van mijn zoon en op de laptop van mijn vrouw, soms zijn computers echt ondingen. Heb ik de halve avond gisteren lopen prullen, een nieuwe kobo one gekocht en ligt het kennelijk aan mijn pc met zijn brakke usbpoorten 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-06-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 738905 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:05:
[...]

:o

waar kan je de one trouwens voor 175 vinden? Ik heb hem net bij de wehkamp gekocht voor 229 euro (scheelde een euro met bol.com :+ ), had liever 175 betaald natuurlijk...

Turkije dus. Dan rijd ik niet even op en neer om 50 euro te besparen.
Ja idd. 180 is het misschien, maar een stuk goedkoper dan in NL.
Mijn H2O gaat door mijn pc deels kapot, krijg melding schijf herstellen, maar als ik dat niet doet werkt het wel, als ik schijf herstellen ga doen loopt pc vast. Ik heb windows al teruggezet naar standaardinstellingen, geen oplossing. Vreemd genoeg doet hij het prima op de game pc van mijn zoon en op de laptop van mijn vrouw, soms zijn computers echt ondingen. Heb ik de halve avond gisteren lopen prullen, een nieuwe kobo one gekocht en ligt het kennelijk aan mijn pc met zijn brakke usbpoorten 8)7
Haha, wel fijn dat je morgen een One hebt. Volgens mij toch wel weer een upgrade met wat ik zojuist zag (ja, ik zag hem wel, maar pakte daarna een dichte H2O). Mooi ook dat het scherm gelijk met de bezel ligt.
Hopen dat die Turken morgen niet moeilijk doen...
---edit---
Ik heb de winkel even gebeld en als ze me daadwerkelijk begrepen kan ik hem omruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door barrymossel op 25-06-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Vandaag maar even een goedkope Kindle gekocht, hier in Oostenrijk. Sukkel dat ik ben, had de keuze tussen een Tolino of Kindle en neem de Kindle....die begrijpt geen ePub, dus even de must reads omzetten.
Vandaag uitgebreid kunnen testen met de Tolino Epos. Ontzettend mooi scherm, erg fijne Backlight. Heel gebruiksvriendelijk, vind de UI erg veel op pocketbook lijken. Maar toch besloten om thuis de inkpad 3 te bestellen. De Epos vond ik relatief traag, pagina omdraaien zat een beetje lag in. Dat kon ik bij een Tolino page (€59) niet reproduceren... Maar de Epos heeft een singlecore 1 GHz processor met 512MB Ram, en dat is voor dergelijke schermgrootte wellicht wat krap.
De Inkpad 3 heeft een dual-core processor ook van 1 GHz maar wel 1 GB Ram, dus die zal ietsje vlotter zijn.
Voor nu even lekker lezen op de Kindle, totdat betere tijden aanbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Laatst online: 20-05 17:17
Enkele vraagjes voor Kobo Clara bezitters:

- Heb nu nog Sony T1 van reeds vele jaren oud. Die heeft fysieke knoppen. Ik begrijp dat de kobo dat niet heeft. Iemand ervaring met de omschakeling naar telkens scherm te moeten aanraken om te bladeren ipv knopje?

- Iemand ook al idee naar batterijduur van Clara ? Vond het top bij de sony dat je weken kon lezen zonder laden...Ik vermoed dat als je bij kobo Clara de verlichting gebruikt dat die pak sneller leeg is ?

- Nog vraagje over officiële hoes voor die kobo. Die klapt zo van boven naar onder open of zoiets. kan je die dan met de magneten aan achterkant ook terug beide delen vast klippen zodat je niet die beide delen moet vast houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Leffunk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:24:

- Heb nu nog Sony T1 van reeds vele jaren oud. Die heeft fysieke knoppen. Ik begrijp dat de kobo dat niet heeft. Iemand ervaring met de omschakeling naar telkens scherm te moeten aanraken om te bladeren ipv knopje?
Ik ben destijds ook van PRS-T1 gewisseld naar PocketBook Touch Lux 3 vanwege backlight. De PB heeft ook hardware toetsen én touchbediening. Ik gebruik echter meestal de touchbediening omdat het veel prettiger bladert dan met hardwaretoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

Ik had vroeger ook een Sony. Was een prima reader voor die tijd, zelfs met hoesje met lampje.
De touch bediening van de Kobo vind ik prima werken. Je kunt deze zelf aanpassen aan jouw voorkeur en ik was er snel aan gewend. Eerst had ik een Kobo Glo gevolgd door een Glo HD en H20. De Glo-HD heeft het snel begeven, de overige twee readers worden nog steeds door mijn vrouw en ikzelf veelvuldig gebruikt.
Nu ik gewend ben aan de touch bediening zou ik niet meer anders willen hebben. Het enige nadeel is dat als er een waterdruppel op valt hij dit als een touch kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Nova163 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:23:
[...]

Ik heb toevallig hetzelfde probleem. Eerste Clara teruggestuurd vanwege backlight bleed vergelijkbaar met jouw foto. Nu heeft het nieuwe exemplaar ook backlight bleed, wel lichter.
[afbeelding]
Ik ben benieuwd hoe jullie dit beoordelen. Is het de moeite waard om deze ook terug te sturen? Of is het niet realistisch om een exemplaar met minder backlight bleed te verwachten?
Vanaf 9:00 in dit filmpje
YouTube: Kobo Clara Review & Fix

Legt Karin Nelson uit dat ze ook last heeft van de bleeding vanaf de zijkant.

Ze legt uit hoe het probleem ontstaat

Ze legt uit hoe je als 'tweaker' dit probleem kan oplossen. Wel ten koste van je garantie.

Ik hoop dat dat filmpje nuttig voor jou en anderen is. Maar vooral ook dat kobo op dit punt de Clara verbeterd.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 10:56
3x3 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:52:
[...]

Vanaf 9:00 in dit filmpje
YouTube: Kobo Clara Review & Fix
[video]

Legt Karin Nelson uit dat ze ook last heeft van de bleeding vanaf de zijkant.

Ze legt uit hoe het probleem ontstaat

Ze legt uit hoe je als 'tweaker' dit probleem kan oplossen. Wel ten koste van je garantie.

Ik hoop dat dat filmpje nuttig voor jou en anderen is. Maar vooral ook dat kobo op dit punt de Clara verbeterd.
Bedankt, dat is helder. Treurig dat het blijkbaar bij bijna elk apparaat mis is. Ik kijk wel even aan hoe irritant ik het vind en anders probeer ik die oplossing.

Blackout tape is in het Nederlands isolatietape, neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Nova163 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:20:
Blackout tape is in het Nederlands isolatietape, neem ik aan?
Nee, ze zegt electrical tape, deze moet je hebben:

https://www.gamma.nl/asso...-10-meter-zwart/p/B257781

Volgens mij is dit gelijk aan de Amerikaanse blackout tape, de tape moet niet te dik zijn, ik denk dat je met bovenstaande een goede mix hebt, een huismerk is dunner en werkt minder goed. Ik zou die tesa kopen. Voor 2,50 euro is het opgelost.

Ik denk dat het geen garantieproblemen geeft als je het er maar even afhaalt voordat je hem gaat opsturen als hij ooit kapot zou gaan.

Ik vind het ook treurig, kobo krijgt het toch steeds niet echt voor elkaar gewoon een echt goed product te leveren, nu is het dit, vorige keer was het een firmware probleem. Er gaat daar iets mis met de kwaliteitscontrole of geld verdienen is belangrijker, daarin vind ik Amazon wel beter.

Moet wel zeggen dat de one die ik nu heb en waarop ik net 3 uur gelezen heb de beste ereader is die ik ooit gehad heb en ik heb echt veel soorten en merken gehad (heb een tijd voor mijn dagelijkse werk ze onder handen gehad om te testen). Maar ik vind het jammer dat ze de clara zo op de markt gezet hebben, maak hem dan 2 euro duurder en had dit opgelost.

Als ik hem zelf had, dan was ik morgen gelijk naar de gamma gegaan voor een rolletje tape. Wel toffe meid, de droomvrouw van elke tweaker, ze haalt gewoon een ereader uit elkaar en lost het op en ze wil alle nieuwe techspullen hebben :D _/-\o_

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-06-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Beakzz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:23:
[...]

Na nog wat reviews gelezen te hebben, blijkt dat de Tolino Epos en de Aura One hetzelfde apparaat zou moeten zijn. Alleen de firmware is specifiek voor het merk.
Omdat ik vandaag lang heb kunnen stoeien met een Epos, weer ik dat dit het niet gaat worden voor mij. Te traag voor een e-reader van die prijs. Op zich valt het reuze mee, die zogenaamde traagheid maar voor een flagship van +€200 verwacht ik meer.
Tel daarbij de oneffenheden in de "Backlight" van Kobo erbij op, dan valt de keuze toch op Pocketbook. Immers kom ik daar vanaf en is de UI bekend voor mij. Wel minpunt voor de inkpad en dat is geen waterdicht apparaat. Ik heb dat nog nooit nodig gehad, dus dat is geen punt van overweging.
Daarbij heb ik vandaag als noodoplossing een hele goedkope Kindle gekocht en gebruik ik die wél voor bezoekjes aan sauna en zwembad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Geen ervaring met de Sony maar ik vind het juist ideaal dat je geen knoppen nodig hebt. Touchscreen werkt intuïtief en hoe je je e-reader ook in je hand hebt.
- Iemand ook al idee naar batterijduur van Clara ? Vond het top bij de sony dat je weken kon lezen zonder laden...Ik vermoed dat als je bij kobo Clara de verlichting gebruikt dat die pak sneller leeg is ?
Ik heb mijn Clara nu een paar weken, lees bijna iedere avond een half uur tot een uur en heb 'm tot nu toe slechts 1x opgeladen... toen ik hem binnenkreeg. Tot nu toe valt het niet tegen dus. Heb de verlichting niet fel staan want ik lees meestal pas als ik in bed lig, met de gordijnen dicht.
- Nog vraagje over officiële hoes voor die kobo. Die klapt zo van boven naar onder open of zoiets. kan je die dan met de magneten aan achterkant ook terug beide delen vast klippen zodat je niet die beide delen moet vast houden ?
Ja dat werkt prima! Doe ik ook. De voorkant klapt omhoog en naar achter, de lip klapt omlaag en naar achter en dan klikken ze weer aan elkaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Na veel moeite nu toch een One. Mooi ding, net wat groter en bezel en scherm op dezelfde hoogte. Nu nog even een hoes bestellen. @Anoniem: 738905 had jij niet nog ergens een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37
barrymossel schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:53:
Na veel moeite nu toch een One. Mooi ding, net wat groter en bezel en scherm op dezelfde hoogte. Nu nog even een hoes bestellen. @Anoniem: 738905 had jij niet nog ergens een tip?
Hij kwam met deze link:

https://nl.aliexpress.com...aura-een/32833182927.html

Ik heb nav de tip van @Anoniem: 738905 daar een exemplaar besteld en verwacht 'm deze week ergens!
Pagina: 1 ... 49 ... 69 Laatste