Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905

nino_070 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:20:
[...]

Oh wauw. 10€ voor 5 apparaten is niet duur zeg. Maar er staat “duizenden boeken”, en als ik dan doorklik ongeveer 20.000 Nederlandse en 80000 engelstalige boeken. Dat is wel veel zeg. Bedankt _/-\o_
Ik heb een abonnement gehad, op zich is het best ok als je thrillers e.d. leest (fantasy en sf was wel matig aanwezig in het Nederlands in iedergeval).

Echter, als je Engels leest is kopen bijna altijd goedkoper of je moet echt meer dan 3 boeken per maand lezen, dan kan het wel uit.

Nadeel van kobo plus is trouwens wel dat elke device op jouw account moet zitten en dat ding gaat dan ook synchroniseren waar je bent, dus als je samen met bijv. je vrouw een abonnement neemt heb je gedoe. Gedoe omdat kobo planken gaat synchroniseren (dus je krijgt boeken van de ander op jouw planken) en je kan niet tegelijk 1 boek lezen, dat vind ik zo jammer. En 2 abonnementen wel gehad een maand, maar dat stoorde me weer omdat dat eigenlijk bizar is, 20 euro betalen ipv 10 omdat je je irriteert aan een dienst.

edit: kijk net en het aanbod is wel weer beter geworden in tegenstelling tot paar maand terug, ik ga het nog eens verder uitdiepen. Persoonlijk vind ik kobo plus wel beter dan de bibliotheek (heb daar een plus abonnement van 70 euro per jaar, maar ik lees eigenlijk niet op papier en haal er alleen kookboeken).
nino_070 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:15:
Ik zat ook te denken, je kan een Kobo zeker niet rechtstreeks aan je Nas of aan Onedrive oid. hangen om pdf’s makkelijk te openen.
pdf's kan je beter op een tablet lezen, dat werkt vind ik niet zo fijn op een ereader.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-01-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:13
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:29:
pdf's kan je beter op een tablet lezen, dat werkt vind ik niet zo fijn op een ereader.
Hangt een beetje van je ereader en de PDF's af. Het werkt wel aardig op mijn One, maar die heeft dan ook formaat tablet.

Ik heb wel gekeken naar die Kobo Plus, uiteindelijk niet gedaan. Soms lees ik wel 4 of 5 boeken per maand uit en soms 0.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:41
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:29:
[...]

Nadeel van kobo plus is trouwens wel dat elke device op jouw account moet zitten en dat ding gaat dan ook synchroniseren waar je bent, dus als je samen met bijv. je vrouw een abonnement neemt heb je gedoe. Gedoe omdat kobo planken gaat synchroniseren (dus je krijgt boeken van de ander op jouw planken) en je kan niet tegelijk 1 boek lezen, dat vind ik zo jammer. En 2 abonnementen wel gehad een maand, maar dat stoorde me weer omdat dat eigenlijk bizar is, 20 euro betalen ipv 10 omdat je je irriteert aan een dienst.

[...]
Kun je als workaround niet tijdelijk de wifi uitzetten? Dan synchroniseert hij niet meer tot je je boek uit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 11:14
Ah verdorie, de tweede e-reader in een paar jaar tijd kapot. De eerste is overleden in de kontzak van m'n spijkerbroek toen ik er op ging zitten. Dat is natuurlijk gewoon dom, daar leer je van en dat doe je dan ook niet nog een keer.
Nu wil ik net voor de vakantie de H2O2 nog even aan de lader leggen en zie even later dat er een paar rare streepjes op het scherm staan. De blauwe led doet het nog wel, dus het scherm zal wel gewoon overleden zijn. Net waar ik op zat te wachten een paar uur voor vertrek.

Falende electronica heb ik nooit zo'n probleem mee, zolang ik maar weet waardoor het komt. Deze keer heb ik geen flauw idee hoe, wanneer en waarom het scherm stuk is gegaan. Na m'n vakantie maar eens kijken of men mij er garantie op wil geven.

Edit: hoe reset ik een werkende H2O2 zonder het scherm te gebruiken? Ik wil 'm eigenlijk graag resetten voordat ik 'm op stuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Raling op 27-01-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Raling schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:06:
Falende electronica heb ik nooit zo'n probleem mee, zolang ik maar weet waardoor het komt. Deze keer heb ik geen flauw idee hoe, wanneer en waarom het scherm stuk is gegaan. Na m'n vakantie maar eens kijken of men mij er garantie op wil geven.
Dat hebben wij een keer gehad met een Kindle. 's morgens was hij normaal, en 's avonds zat er een barst in. Er moet op de een of andere manier toch ergens iets tegenaan gekomen zijn (hij zat in een vouwkratje, op z'n kant, met het scherm tegen de zijkant van het kratje aan, en dat kratje stond op een tafel in een ruimte waar we niet echt kwamen...)
Edit: hoe reset ik een werkende H2O2 zonder het scherm te gebruiken? Ik wil 'm eigenlijk graag resetten voordat ik 'm op stuur.
De boeken kun je er natuurlijk gewoon afhalen via de USB verbinding. Anders misschien een firmware update via USB?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
Wailing_Banshee schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:47:
[...]

De boeken kun je er natuurlijk gewoon afhalen via de USB verbinding. Anders misschien een firmware update via USB?
hmm is dat zo? Je moet toch op het scherm een knop induwen voor de reader effectief verbinding maakt met de pc?

[ Voor 33% gewijzigd door Dryhte op 29-01-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Dryhte schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:38:
[...]

hmm is dat zo? Je moet toch op het scherm een knop induwen voor de reader effectief verbinding maakt met de pc?
Hmm, kun je best nog wel eens gelijk in hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:15
Er zit een gaatje waar je een paperclip in kunt drukken voor een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 11:14
- J.W. - schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:54:
Er zit een gaatje waar je een paperclip in kunt drukken voor een reset.
Helaas, de H2O2 heeft geen gaatje meer.
Wailing_Banshee schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:47:
[...]

Dat hebben wij een keer gehad met een Kindle. 's morgens was hij normaal, en 's avonds zat er een barst in. Er moet op de een of andere manier toch ergens iets tegenaan gekomen zijn (hij zat in een vouwkratje, op z'n kant, met het scherm tegen de zijkant van het kratje aan, en dat kratje stond op een tafel in een ruimte waar we niet echt kwamen...)
Hij lag gewoon op het nachtkastje. Denk ik. Geen idee, wist ik het maar.
Het gaat mij niet om de boeken, maar om m'n Kobo-accountgegevens. Ik zal 'm eens aan Kobo Desktop hangen en kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik ben in het bezit van de Kobo Glo HD en was gisteren Oorsprong - Dan Brown aan het lezen. Hierin worden soms "plaatjes" getoond van symbolen die de hoofdrolspeler ziet (bv een tattoo). Probleem is dat deze plaatjes heel klein zijn, en niet groter worden als je de font size vergroot. Iets soortgelijks had ik laatst in Wat verborgen is (Bergmankronieken 1) - Hjorth Rosenfeldt . Op het einde maakt de hoofdrolspeler aantekeningen op een bloknoot, maar dit wordt ook weergegeven als een plaatje, alleen zo klein dat je het niet meer kunt lezen.

Herkent iemand dit? En is er wellicht een manier om die plaatjes groter te krijgen?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
op de kobo one moet ik bij plaatjes snel dubbel tikken op het plaatje voor een volledige weergave. Misschien dat dit bij de jouwe ook werkt.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Raling schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 06:48:
[...]

Helaas, de H2O2 heeft geen gaatje meer.
[...]
Ik zie het inderdaad, de V2 heeft dat niet meer..
Dit geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Trevor schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:59:
op de kobo one moet ik bij plaatjes snel dubbel tikken op het plaatje voor een volledige weergave. Misschien dat dit bij de jouwe ook werkt.
Check, dit is inderdaad de truc, snel dubbel tikken. Ik was in mijn eerdere pogingen blijkbaar niet snel genoeg :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Mmm, jammer ; werkt op de gewone Glo niet. Tenminste niet met zo snel als wat ik kan tikken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

plaatjes kan je ook groter maken met de book editor optie van calibre, maarja, daar zit je ook niet echt op te wachten (zeker niet als er meer plaatjes zijn).

Zelf gebruik ik die book editor optie wel om plaatjes (van landkaarten van fantasy boeken die ik lees) gewoon te printen op mijn old school printer. Dat werkt fijner dan een bookmark maken en daarna terug te gaan elke keer als ik een plek op de kaart moet zoeken. Ook niet echt handig, in het verleden ging ik ze weleens klein uitprinten en plakte ik ze met plakband aan de binnenkant van de hoes van de ereader, maarja, het blijft wat prutsen met kaarten en een digitaal apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Laatst online: 21:43
Ik kreeg mijn Kobo Aura maar niet verbonden met met WiFi thuis. Ik de router en de e-reader herstart, wachtwoord aangepast, firmware 4.7.10413 geïnstalleerd op de e-reader, allemaal zonder succes. |:(
Pas toen ik de spatie in de SSID had vervangen door een koppelteken lukte het de e-reader te verbinden. :|

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 22:17

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb sinds deze week ook een Aura V2 met een Vara abonnement. En ik ben er blij mee.

Ik heb thuis een collectie Forgotten Realms boeken (+/- 250, mijn vrouw wil er vanaf, dus de gelezen series gaan op MP). Nu heb ik deze boeken ook in epub dus kan ze makkelijk meenemen.

Maar de meeste boeken zijn een rommeltje. Het zijn allemaal zelfgemaakte epubs, want de meeste boeken zijn nooit als ebook verschenen. Ik heb er denk ik een nieuwe hobby bij want ik kan me zeer vermaken met hoofdstukken en indexen toevoegen , metadata corrigeren en sorteren.

Het is een leuke klus, voorheen heb ik heel wat uren in een database gestoken om van alle boeken te noteren wat het publicatiejaar, de series waartoe het boek behoort (vaak 2), jaar waarin het boek zich afspeelt enz. Nu zit ik in Calibre te vogelen om de boeken in de juiste serie te zetten, want de boeken die in verschillende series zijn uitgebracht hebben verschillende covers en moeten dus twee keer in de database bestaan.

Al met al een nieuwe hobby erbij. Heeft er iemand ervaring met oudere boeken die bij Amazon als e-book te krijgen zijn? Hebben die een nette layout?

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkamer
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-07-2018
Wanneer komt de ONE met een vernieuwde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jkamer schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:27:
Wanneer komt de ONE met een vernieuwde versie?
Rond moederdag vermoed ik, dan komen er altijd nieuwe modellen bij kobo

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 13-02-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11
Positieve ervaring met de Kobo klantenservice gehad. Aura One die zwarte strepen op het scherm had (alsof de connector half los zat). Afspraak gemaakt dat hij door Post NL opgepikt werd en 3 dagen later een nieuwe in huis. Waarschijnlijk is repareren niet eens een optie door het waterdichte aspect, Anyway, Vriendin blij en ik dus ook ;)

Nu maar hopen dat het niet een design fout is en het buiten de garantie nogmaals gebeurt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

TerraGuy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:52:
Hm, m'n mooie Aura H20 heeft de geest gegeven :/ Scherm blijft hangen. Soms doet hij het na het opladen nog eventjes, maar al gauw blijft hij weer hangen. Factory reset doet ook niks. Batterij loopt ook als een gek leeg, zelf bij de 'uit'-stand. Altijd netjes behandeld, ziet er nog goed uit, geen aanwijsbare oorzaak (niet laten vallen ofzo). En precies midden in mijn vakantie, hij ging kapot op de laatste dag van de garantie zag ik later toen ik de bon gevonden had, dus ik kon er niet op tijd mee terug.

Dus ik naar de MediaMarkt: tja meneer, de garantie is net twee weken geleden verlopen, we kunnen hem niet meer aan Kobo aanbieden. Staat specifiek hier bij Kobo zei de dame achter de balie: na 2 jaar valt er niks meer te doen, repareren doen ze niet. Ze konden me 15% korting bieden op een H20 v2, that's all.

Iemand ervaring met dit soort gevallen? Dat ik geen volledige garantie heb ok. Maar volgens het consumentenrecht mag ik er vanuit gaan dat een apparaat een bepaalde levensduur heeft, en al dan niet gedeeltelijk garantie mag verwachten ná de 2 jaar. Helemaal als er slechts een paar weken daarna is lijkt me. 15% korting op een nieuwe is wel erg karig.. :(
Even een update: ik heb Kobo gemaild hierover, en die gaven aan dat ze hem wilden omruilen voor een refurbished exemplaar. Uiteindelijk binnen een week de oude opgestuurd en de refurbished ontvangen. Kudo's voor Kobo! _/-\o_

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-02 10:51

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Op vakantie is mijn e-reader (Kobo Glo) helaas overleden. Het scherm vond het niet zo leuk toen ik er per ongeluk op ben gaan zitten.

Het enige wat ik graag nog wil doen, is de notities exporteren die ik in veel boeken heb gemaakt. Op andere sites heb ik al wel gevonden hoe ik de notities kan exporteren, maar hiervoor moet ik de ereader eerst aan een PC zien te koppelen.

Dit gaat echter niet, omdat ik bij het verbinden niet op de ereader kan aangeven dat ik de PC vertrouw en daadwerkelijk wil verbinden.
Kortom: is er een manier om toch bij de data op de ereader te komen om mijn notities veilig te stellen als mijn scherm niet meer werkt?

Alvast bedankt voor het meedenken!

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • +1 Henk 'm!

het werkt meestal door op de plek te drukken waar de knop in het verleden zat, met wat geluk gaat dat werken en denkt hij dat je de knop hebt ingedrukt.

Ik meen ook dat je als alternatief hem open kan maken en de sd kaart eruit kan halen en in jouw pc kan mounten (zie http://erkinson.altervist...ontaggio-aumento-memoria/ ). Zie hier waar alles staat (1 van de comments): https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=272063

Ik meen trouwens dat je wel een los scherm kan kopen, misschien zijn die niet zo duur (in China ofzo), als je hem toch open moet maken voor die sd kaart is dat misschien een optie. Maar ik heb het zelf nooit gedaan. Ik zou je adviseren voordat je hem open maakt eerst even met je verzekering te bellen, wij moesten die van ons opsturen en als je hem dan openmaakt heb je misschien een extra probleem... bij ons werd hij volledig vergoed via de inboedel (mijn vrouw liet hem van haar nachtkastje vallen).

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-02-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik was van plan mezelf eens een cadeautje te geven, een nieuwe e-reader. Nu mag het wel iets groter als wat ik nu heb (een Aura), maar het moet wel handzaam blijven. Dus dan kom je uit op de Aura H2O2. Prima keuze, maar had nog niet heel veel haast. Verbaasde me alleen dat bol.com hem niet had, maar goed. Dan kijk ik nu in de pricewatch: pricewatch: Kobo Aura H2O (edition 2) Zwart, en hij is niet meer verkrijgbaar. Sommige mediamarkt vestigingen hebben hem nog wel, dus ik kan hem daar in principe nog wel ophalen. Maar om nou iets te kopen wat op dit moment uitgefaseerd wordt vind ik ook zo wat. Echter lijkt me dit wel weer erg snel voor een device wat nog geen jaar op de markt is, en gezien de pricewatch een populaire optie is.

Ik heb niks kunnen vinden behalve dat 1st gen nu officieel zijn einde heeft (http://blog.the-ebook-rea...en-discontinued/#comments). Weet iemand anders meer? Of hebben ze gewoon voorraad problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In mei (rond moederdag) komen er altijd nieuwe versies uit, dus ik denk dat dit betekend dat er een opvolger van de H2O komt, ik zou dus even afwachten en je bent straks een van de eersten met de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat zou wel behoorlijk snel zijn. Ik heb zelf nog wat verder gezocht, en zowel Coolblue als Bol.com zeggen hem weer eind deze maand op voorraad te hebben, dus vermoed dan toch gewoon voorraad problemen.

Wel apart dat Bol.com hem al een redelijke tijd niet op voorraad heeft, ik zou denken als Kobo partner dat die ze als eerste krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wij hebben zelf ook de H2O versie 2 en ik zou ook niet weten wat er beter aan kan en hij is inderdaad zoals je terecht aangeeft ook nog niet zo heel oud, topding trouwens. Ook leuke orginele hoes vind ik, blijft echt goed en stevig na veelvuldig gebruik. Ik denk zelf inderdaad nu ik het wat meer denkwerk geef dan waar ik begon met het typen van dit bericht dat ze eerder het topmodel gaan updaten en een mini uitbrengen , de aura 2 en de H2O 2 zullen wel in 2019 vervangen worden.

er gaan wel veel geruchten dat er een mini 2 aankomt van 50 euro , dat zou wel leuk zijn. Eigenlijk wil ik die ook erbij, maarja voor wat :P

Maar zo'n kleintje is wel handig in je broekzak. Als ik geen auto had en in de bus of trein zat elke dag had ik hem gelijk erbij gekocht als die uit gaat komen.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 15-03-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:19
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:17:
wij hebben zelf ook de H2O versie 2 en ik zou ook niet weten wat er beter aan kan en hij is inderdaad zoals je terecht aangeeft ook nog niet zo heel oud, topding trouwens. Ook leuke orginele hoes vind ik, blijft echt goed en stevig na veelvuldig gebruik. Ik denk zelf inderdaad nu ik het wat meer denkwerk geef dan waar ik begon met het typen van dit bericht dat ze eerder het topmodel gaan updaten en een mini uitbrengen , de aura 2 en de H2O 2 zullen wel in 2019 vervangen worden.

er gaan wel veel geruchten dat er een mini 2 aankomt van 50 euro , dat zou wel leuk zijn. Eigenlijk wil ik die ook erbij, maarja voor wat :P

Maar zo'n kleintje is wel handig in je broekzak. Als ik geen auto had en in de bus of trein zat elke dag had ik hem gelijk erbij gekocht als die uit gaat komen.
Het is heel leuk voor boeken zo’n e-reader maar voor professioneel gebruik schiet het toch tekort. Te lage resolutie icm. het kleine scherm maakt het ongeschikt om pdf’s goed te lezen erop, erg jammer. Dus ik kijk reikhalzend uit naar technologische ontwikkelingen in die dingen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:17:
wij hebben zelf ook de H2O versie 2 en ik zou ook niet weten wat er beter aan kan en hij is inderdaad zoals je terecht aangeeft ook nog niet zo heel oud, topding trouwens.
Heb hem bij de mediamarkt gehaald. Originele hoes daar ook uitgeprobeerd, maar het gaat toch eerst eentje van ebay worden (wel met magneten voor sleep functies).

Was even wennen met lezen, het grotere formaat (tov boeken is hij niet groot, maar heb nu al zo lang op een 6" e-reader gelezen), maar het bevalt goed. Scherm is lekker snel, alleen zou je willen dat ze uiteindelijk het totale verversen van een pagina uit e-ink kunnen halen, want dat is toch jammer vergeleken met hoe snel een pagina gaat als hij dat niet doet. Alsnog een stuk sneller overigens tov mijn oude e-reader.

Ik heb toch voor mij twee minpunten gevonden: Eerste is een hele kleine, knop op de achterkant. Als hij tijdje ligt en in slaapstand gaat, moet ik hem optillen om verder te kunnen lezen ;).
Tweede is wat groter, het gebrek aan een knop voor de verlichting. Nu moet je via het verlichtings menu steeds aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kent de veeg functie niet voor de verlichting? Ik meen dat je hem in het menu moet aanzetten, maar dan kan je aan de linkerkant van het scherm omhoog of omlaag swipen om de verlichting aan te passen, werkt heerlijk.

Edit: kennelijk kan het ook midden in het scherm, zie https://www.kobo.com/help...omfortlight-while-reading

Ik doe het altijd met 1 vinger

Kan je als de hoes bevalt hem hier even kort bespreken?

Edit 2: in het midden schuiven werkt op mijn kobo niet als ik een boek lees, links aan de rand wel.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 19-03-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nu je het zegt, kon mijn oude inderdaad ook met vegen, maar daar gebruikte ik altijd gewoon de knop, vandaar dat ik de hele functie vergeten was. Vanavond eens proberen.

Hoes duurt nog wel even. Specifiek uit de EU besteld, maar niet goed opgelet en hij heeft nog steeds een levertijd alsof hij uit China komt. Maar ik zal mijn bevindingen delen als hij er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik gebruik zelf https://www.amazon.co.uk/dp/B073SCLHRL/ ervoor.

Heerlijk hoesje, niet Pleather maar gewoon plasticky. Maar wel het lekker groffe plastic. Kleine 15 piek, met smart magneet en redelijk waterdicht zover ik door heb. Droogt gewoon netjes (1x in bad laten vallen).

Het hele vouwen gebruik ik niet echt, maar het is mooi dat het erop zit. En dat voor 15 piek oid.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Denko schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:08:
Ik gebruik zelf https://www.amazon.co.uk/dp/B073SCLHRL/ ervoor.

Heerlijk hoesje, niet Pleather maar gewoon plasticky. Maar wel het lekker groffe plastic. Kleine 15 piek, met smart magneet en redelijk waterdicht zover ik door heb. Droogt gewoon netjes (1x in bad laten vallen).

Het hele vouwen gebruik ik niet echt, maar het is mooi dat het erop zit. En dat voor 15 piek oid.
zo eentje heb ik voor m'n Tolino. Best handig. Ik gebruik het vouwen trouwens wel, leuk om de reader gewoon schuin op tafel te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Degene die ik besteld hebt heeft dat niet, voor mij is naast het rustigere lezen het voordeel van een e-reader tov een tablet dat ze veel lichter zijn, en je ze prima zelf vast kan houden. Dit is degene die over aantal weken zou moeten aankomen: https://www.ebay.co.uk/it...m:mKi1z2vdascb5gKBpdS333Q

Even vegen geprobeerd voor helderheid: Dat werkt inderdaad. Enige moeilijke gedeelte, is dat ik normaal rond 2% hem heb staan (mijn oude had aan 1% genoeg, maar deze kan denk ik nog wat minder fel). En het is verdomd lastig hem naar 2% te vegen.

Hoe hebben jullie je natuurlijke licht trouwens staan? Ik heb hem maar handmatig ingesteld op ongeveer 1/3de. Dat het wat minder blauw is vind ik prima, maar ik vind het al heel snel wel erg oranje worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 20-03-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik veeg hem naar 0 en dan 1 tikje omhoog en dan kom ik op 4% uit meestal en dan druk ik maar 2 keer op dat knopje bovenaan het scherm om hem naar 2% te krijgen. Ik lees bijna altijd op 2%, dus als ik niet per ongeluk een swipe maakt staat hij wel goed.

Oranje heb ik op 1/3e of 1/4e staan ongeveer (wil hem ook niet te oranje), het went wel, ik heb met de ipad ook dat hij om 22.00 naar een oranje stand gaat, als je het apparaat met lichten aan gebruikt is het wat irritant, maar als je in het donker leest is het erg fijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Sissors schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:37:
Degene die ik besteld hebt heeft dat niet, voor mij is naast het rustigere lezen het voordeel van een e-reader tov een tablet dat ze veel lichter zijn, en je ze prima zelf vast kan houden. Dit is degene die over aantal weken zou moeten aankomen: https://www.ebay.co.uk/it...m:mKi1z2vdascb5gKBpdS333Q

Even vegen geprobeerd voor helderheid: Dat werkt inderdaad. Enige moeilijke gedeelte, is dat ik normaal rond 2% hem heb staan (mijn oude had aan 1% genoeg, maar deze kan denk ik nog wat minder fel). En het is verdomd lastig hem naar 2% te vegen.

Hoe hebben jullie je natuurlijke licht trouwens staan? Ik heb hem maar handmatig ingesteld op ongeveer 1/3de. Dat het wat minder blauw is vind ik prima, maar ik vind het al heel snel wel erg oranje worden.
Ik heb m'n normale licht (van de One) op 1% staan (gebruik dat schuiven nooit...) en m'n daglicht op iets van 80%. Ik vind dat oranje licht zelf zeer prettig lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb juist altijd graag wat meer achtergrond licht, ongeveer 22% geloof ik, daglicht staat ook op zoiets. Zelfs in normaal licht dus net wat meer achtergrond. Alleen bij echt vol licht (die instelling in de settings) gaat de achtergrond uit.

Wat ik wel merkte is dat het zelfs per model verschilt hoe het beeld is. Ik heb voor mijn vader ook een one gekocht en die was uit zichzelf al minder wit dan die van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Trevor schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:32:
Ik heb juist altijd graag wat meer achtergrond licht, ongeveer 22% geloof ik, daglicht staat ook op zoiets. Zelfs in normaal licht dus net wat meer achtergrond. Alleen bij echt vol licht (die instelling in de settings) gaat de achtergrond uit.
Ik zet hem nooit uit... 's nachts in bed is 1% meer dan genoeg en in vol daglicht merk je het niet eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 16:54
Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:05:
[...]

Ik zet hem nooit uit... 's nachts in bed is 1% meer dan genoeg en in vol daglicht merk je het niet eens :D
Is precies mijn tactiek. De enige keer dat ik er dan toch aan moet prutsen is als ik in in het donker zit, maar wel veel tegenlicht heb. Gebeurt in de dagelijkse routine eigenlijk nooit. Zit helaas niet wekelijks op het strand te lezen met een zonsondergang op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:05:
[...]

#metoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik vraag me wel af dan of die 1-2% nog significante invloed heeft op accuverbruik, daarom zet ik hem overdag uit. (Hoeweel 1% is zal een beetje per e-reader verschillen, mijn oude was dat dus voldoende, maar mijn nieuwe vind ik dat wel erg weinig worden).

Alleen recent een keertje toen ik in de auto aan het lezen was 's nachts, hem significant hoger gezet. Doordat lantarenpalen er soms wel en soms niet op schijnen was het anders niet meer leesbaar. Al was het toen ook nog naar een 20% ofzo, op 100% is het een niet bepaald ergonomische zaklamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het weinig invloed heeft, bij de meeste ereaders kan hij niet eens uit (bij kobo wel). Misschien een klein verschil, zal geen dagen meer lezen zijn schat ik in. Inschakelen kost denk ik meer accupower dan als je 1 uur per dag leest met hem op 1%.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 22-03-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Die pwm gedimde ledjes verbruiken nauwelijks stroom, de meeste energie gaat zitten in het omslaan van pagina's waarbij de volgende pagina door de processor 'gerenderd' moet worden.
Het scherm zelf gebruikt geen stroom om een statische pagina weer te geven, dat is juist het mooie van zo'n e-ink display in tegenstelling tot een normale lcd, nog afgezien van de achtergrondverlichting die in een lcd scherm altijd bijzonder fel moet zijn om ook maar iets zichtbaar te krijgen.

Wil je echt stroom besparen dan zorg je voor zoveel mogelijk tekst per pagina dus een klein lettertype, geen loze ruimte boven en onder en een zo klein mogelijke regelafstand.
Dat heeft een veel groter effect op de batterijduur dan de verlichting van 20 naar 2 procent terugschroeven.

[ Voor 23% gewijzigd door PalingDrone op 22-03-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Sissors schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:45:
Ik vraag me wel af dan of die 1-2% nog significante invloed heeft op accuverbruik, daarom zet ik hem overdag uit. (Hoeweel 1% is zal een beetje per e-reader verschillen, mijn oude was dat dus voldoende, maar mijn nieuwe vind ik dat wel erg weinig worden).

Alleen recent een keertje toen ik in de auto aan het lezen was 's nachts, hem significant hoger gezet. Doordat lantarenpalen er soms wel en soms niet op schijnen was het anders niet meer leesbaar. Al was het toen ook nog naar een 20% ofzo, op 100% is het een niet bepaald ergonomische zaklamp.
Ik doe er ruim een week mee met zeer intensief gebruik (en dan staat het licht dus nooit uit). En zeer intensief gebruik was zo'n 6 tot 10 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:11

4POX

Everybody is wired

Soms wil ik mijn Kobo met een grote boog uit het raam gooien.

Er is altijd wel iets aan de hand met het touchscreen. De ene keer kan ik niet de licht helderheid aanpassen. De andere keer wil ik naar een andere pagina swippen en selecteert het apparaat tekst. Wil ik een ander boek kiezen in de library. Dan opent die spontaan een boek als ik naar een andere pagina wil swippen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
@Anoniem: 738905, hoesje is binnen, gelukkig sneller dan aangekondigd, maar dat was ook idioot lang voor iets uit Ierland. Voor de volledigheid, dit is hem: https://www.ebay.co.uk/it...m:mKi1z2vdascb5gKBpdS333Q, en ik heb de donkerblauwe.

Hij was simpel, maar afdoende verpakt (ik ga niet als een Tweakers review hier nu 5 foto's van de verpakking erbij plaatsen hoor :P). Cover weegt 120 gram, dat is behoorlijk wat vind ik vergeleken met de e-reader zelf, maar het is wel redelijk normaal. Van wat ik kon vinden weegt de officiele cover een 135 gram.

Het erin duwen van de e-reader geeft geen duidelijke klik dat hij erin vastgeklemd is, maar hij lijkt nergens naartoe te gaan, dus dat is afdoende. Hij heeft twee magneetjes om dicht te blijven en voor automatisch aan/uit natuurlijk. Ze zijn niet erg sterk, maar goed hij moet ook eenvoudig open kunnen weer. Ze zijn sterk genoeg dat als ik hem oppak en wat schud aan de bovenkant, dat hij niet openklapt. Automatisch aan/uit werkt vooralsnog feilloos.

Wat een beetje apart is, is dat de zijkanten van de bovenkant de laatste 2mm dunner zijn en wat uitsteken. (Zie foto). Dus dat is wat flexibel, en ik vraag me af waarom, en of dat niet relatief snel zal slijten. Iets wat we gaan zien. Daarnaast als ik de foto's van de officiele sleep cover bekijk, denk ik dat er over de knop nog een knop zit in de cover. Dat is hier niet het geval, dus je hebt een redelijk diep gat waar je je vinger in moet steken (al zal je normaal gesproken gewoon de automatische functionaliteit gebruiken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ADtsbKWsOdjErKGvLPXv770R/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8KxVUx1cfsusjx3e33lTS1hf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K78wYpR0WboDNISHX1M25bpF/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt! Ziet er goed uit zeg. Die speling zit ook op de originele cover trouwens, ik denk dat dat is zodat hij bij het dubbelklappen gelijk zit met de achterkant (als je begrijpt wat ik probeer te zeggen).

Die knop aan de achterkant heb ik maar 1 keer nodig gehad in een paar maand tijd, dus dat is geen probleem. De kleuren zijn veel mooier dan de originele, ik ga hem binnenkort ook aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat is een mooie, heb er gelijk een besteld voor de aura one. Heb nu een wat dikkere inschuifcover. Daardoor wel iets meer boek uitstraling. Maar dit ziet er wel echt handzamer uit.

Dat uitsteken is dat niet gewoon dat je hem makkelijk en snel kunt openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat zou inderdaad ook een reden kunnen zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenziefrenz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-05 22:24
iBurger schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:10:
Ik ben op zoek naar iets wat goed koreader draait. Ik wil hem graag helemaal hacken en rooten. Mijn plan is om academische PDF-jes te gaan lezen met koreader.
Dr. Ego schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:04:
Ik heb zelf vroeger pdf's op een 6 inch e-reader gelezen en nu lees ik ze op een 6.8 inch e-reader (kobo h2o). Daar zaten ook veel artikelen met 2 columns tussen zoals die van springer. Op de 6-inch waren die niet goed te doen, behalve als je ze in landschapsmodus leest, wat met pdf's die 2 columbs bevatten niet echt praktisch is.
Het is waarschijnlijk een maand te laat en ik sluit me aan bij groter is beter, maar ik wou even toevoegen dat KOReader tegenwoordig ook "zoom to column" heeft, wat in de praktijk best goed werkt voor pdf's met twee kolommen. (Al geef ik meestal de voorkeur aan zoom to content width).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ben heel benieuwd naar de Kobo Clara die binnenkort komt, veel interessant materiaal komt de laatste 3 weken erover beschikbaar. Ik gok er nog steeds op dat hij over een maand beschikbaar komt, benieuwd of de wehkamp site hem weer per ongeluk uitlekt zoals vorig jaar :P

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 14-04-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 06:43
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:47:
Ben heel benieuwd naar de Kobo Clara die binnenkort komt, veel interessant materiaal komt de laatste 3 weken erover beschikbaar. Ik gok er nog steeds op dat hij over een maand beschikbaar komt, benieuwd of de wehkamp site hem weer per ongeluk uitlekt zoals vorig jaar :P
Nog weinig over bekend toch? Geruchten zijn dat het een budget reader wordt vanwege de samenwerking met Walmart ofwel een nieuwe Mini 5" reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pelt schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:56:
Nog weinig over bekend toch? Geruchten zijn dat het een budget reader wordt vanwege de samenwerking met Walmart ofwel een nieuwe Mini 5" reader.
Dat heb ik ook gelezen, maar dat klopt niet helemaal met de echt grote batterij die erin komt, een min zou anders 6+ maand accuduur hebben. Op zich is dat natuurlijk ook niet verkeerd.

Zijn helaas niet zoveel spannende ontwikkelingen meer op ereader gebied, had gehoopt nu al een e-ink scherm te hebben met kleur, maar daar hoor je helaas ook niets meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661777

Kobo ondersteunt geen complexe wachtwoorden/leestekens. In ieder geval wordt het & (ampersand) niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 16:29
Weet iemand eigenlijk waarom de Glo HD eigenlijk zo snel weer verdwenen was?
Ik heb het idee dat ze toentertijd (2015) veel te goedkoop in de markt hebben gezet voor nog geen €130.
300dpi op 6 inch, heerlijk ding.
Dat mis ik toch wel in de huidige line-up. https://tweakers.net/pric...803;575203;773045;579647/

Edit:
De Consumentenbond deelde destijds blijkbaar mijn mening :P

[ Voor 18% gewijzigd door Melkunie op 24-04-2018 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De glo hd is nu weer te koop (refurbished) bij de wehkamp voor 100 euro, zou die zeker aanraden boven een andere kobo tot die prijs.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 24-04-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:24:
De glo hd is nu weer te koop (refurbished) bij de wehkamp voor 100 euro, zou die zeker aanraden boven een andere kobo tot die prijs.
Op zich wel, maar 100 e voor een refurbished model is nog best aan de prijs. Hoewel ik denk dat het eigenlijk om eol modellen gaat, moet je maar hopen dat er nog nieuwe firmware voor blijft uitkomen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pelt schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:37:
Op zich wel, maar 100 e voor een refurbished model is nog best aan de prijs. Hoewel ik denk dat het eigenlijk om eol modellen gaat, moet je maar hopen dat er nog nieuwe firmware voor blijft uitkomen etc.
Ik denk ook dat het een eol modellenpartij gaat.

Firmware zit trouwens echt goed bij deze glo hd, het heeft de kobo6 hardware vergelijkbaar met alle huidige modellen. Dus ik ga er vanuit dat de ondersteuning er nog minmaal net zo lang is als het meest recente Kobo Aura H2O Edition 2 model.

Daarom een interessante optie voor wie nog een ereader zoekt die dat schermformaat heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• - J.W. -
Het verleden biedt geen garanties voor de toekomst, maar zelfs mijn Kobo Touch uit 2011 krijgt nog steeds firmware updates.. :)

Ook schat ik zo in dat Kobo het meeste verdient via de verkoop van boeken, al dan niet via partners, dus devices zo lang mogelijk ondersteunen zodat alles goed werkt/ blijft werken klinkt dan logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
https://rsnijders.info/va...software-update-4-8-kobo/

belangrijkste dingen kort:
de leesstatistieken weer hersteld
snel voor- en achteruit bladeren door links- en rechtsonder aan te blijven raken (bij Kepubs)
beter selecteren van tekst

Zelf heb ik hem nog niet binnen, uit het verleden blijkt dat dat nog wel eens een week of wat zou kunnen gaan duren.

/edit: hij is binnen. Vooral dat snel bladeren is erg fijn vind ik.

[ Voor 11% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-04-2018 06:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb net een refurbished kobo glo hd bij de wehkamp gekocht, komt morgen aan. Ik ga hem aan mijn dochter geven omdat zij nu leest op die van mij.

Gekozen voor de glo hd omdat ik daar nog 3 hoezen voor had liggen en het is een fijn ding, stuk fijner dan de aura die 20 euro meest kost en minder goede specs heeft vreemd genoeg (1448x1072 met 300 dpi vs 1024x768 met 213dpi).

Ik zal morgen een kleine impressie posten over dat refurbished gedeelte.

Bol.com heeft nu trouwens een H20 1e editie refurbished te koop voor 129 euro 149 euro (kennelijk foutje op de site), linkjes naar refurbished pagina's van grote aanbieders is hier te vinden: https://allesrefurbished.nl/e-readers/ , bcc is een beetje triest in refurbished, gaat er 4 euro van de nieuwprijs af 8)7

Edit: zucht: Door een fout ligt je pakket bij het verkeerde DHL-punt. We bezorgen je pakket binnen 2 dagen.
Edit 2: zucht: na 2 dagen is hij kennelijk wat kwijt, ze gaan hem nu zoeken. Ik ga de koop annuleren en heb inmiddels een kobo aura one gekocht voor mijn vrouw en we schuiven de ereaders zo wat door. Mijn vrouw leest toch het meest en die krijgt de grootste, ik blijf dan bij de H20 editie 2 en mijn dochter krijgt de glo hd die we nog hadden en mijn zoon de aura editie 2. Zo belonen we ook de beste lezers in ons huis met de mooiste ereader en heeft iedereen er eentje.

Edit3: damn, die aura one, dat is wel een apparaat zeg, daar ga je toch van likkebaarden. Heerlijk snel, echt een heel mooi scherm, wat een fijn apparaat. Ik vind hem nogal prijzig (zeker met hoes erbij kom je snel op 240 tot 250 euro), maar mijn vrouw zegt dat je hem moet vergelijken met een telefoon en dan is hij goedkoop. Ja, zo kan ik ook lullen als ik een nieuwe auto wil kopen :D

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 01-05-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 564379

Ik heb een kobo glo. Hij geeft aan bij ongelezen boeken voltooid, als ik ze wil openen blijft de pagina wit.
Stel ik in ongelezen..
Klik ik er nog een keer op verdwijnt het boek en is terug te vinden bij mijn boeken.
Hij is ook heel traag.
Ik heb reset geprobeerd, terug naar fabrieksinstellingen, opnieuw instaleren.. hele nacht laten opladen.
Contact met klantenservice gehad..
Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 564379 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:14:
Ik heb een kobo glo. Hij geeft aan bij ongelezen boeken voltooid, als ik ze wil openen blijft de pagina wit.
Stel ik in ongelezen..
Heb je al geprobeerd om naar instellingen te gaan en dan naar informatie over het apparaat en daar te kiezen voor herstel je kobo accont?

Heb je dit probleem ook met boeken die je met calibre erop zet?
Ik zou anders dit proberen: https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=171874
Mobileread is trouwens denk ik een handigere site om deze vraag te stellen dan op tweakers, de echte kenners zitten daar namelijk en het lijkt me sterk dat ze daar geen oplossing voor je weten. De meest vreemde dingen lossen ze daar op, je kan er ook images krijgen van je sd kaart als die ooit kapot gaat in je ereader, ze passen firmware aan etc. Als je er zo niet uitkomt zou ik daar een goede post maken met alle informatie die je kan geven (ik mis nu bijvoorbeeld hoe je aan de boeken komt; gekocht of niet etc.) en dan komt er vast een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Ik heb een kobo glo HD. Als ik deze met een usb kabel verbindt met mijn android telefoon kan ik wel pdf bestanden kopiëren naar de ereader, maar geen epub bestanden. Ik krijg een foutmelding: Kopiëren niet gelukt. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 15:11
Ik heb al ruime tijd een Kobo Aura v1. De laatste tijd heb ik weer wat nieuwe boeken gedownload, alleen zijn de boektitels niet zo netjes als de rest van mijn collectie. Weet iemand hoe ik de titel van de boeken, zoals ze worden weergegeven in de bibliotheek, kan aanpassen?
Ik kan er geen mogelijkheid voor vinden op de eReader zelf en ook door de .epub's via de PC te benaderen en dan rechtsklik > eigenschappen levert geen mogelijkheden op.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

Patrick_6369 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:06:
Ik heb al ruime tijd een Kobo Aura v1. De laatste tijd heb ik weer wat nieuwe boeken gedownload, alleen zijn de boektitels niet zo netjes als de rest van mijn collectie. Weet iemand hoe ik de titel van de boeken, zoals ze worden weergegeven in de bibliotheek, kan aanpassen?
Ik kan er geen mogelijkheid voor vinden op de eReader zelf en ook door de .epub's via de PC te benaderen en dan rechtsklik > eigenschappen levert geen mogelijkheden op.
Voor zulke dingen kan je het beste Calibre gebruiken

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 17-06 16:54
kielkiel schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:55:
Ik heb een kobo glo HD. Als ik deze met een usb kabel verbindt met mijn android telefoon kan ik wel pdf bestanden kopiëren naar de ereader, maar geen epub bestanden. Ik krijg een foutmelding: Kopiëren niet gelukt. Weet iemand hoe dit kan?
Hmm, ligt eerder aan de android-telefoon dan aan de ereader denk ik. Vanaf PC gaat het wel gewoon goed?

Op android kan je misschien eens een andere file-manager proberen. Ik ben erg blij met Total Commander, hoewel de interface misschien een beetje wennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
MaffeMaarten schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:08:
[...]

Hmm, ligt eerder aan de android-telefoon dan aan de ereader denk ik. Vanaf PC gaat het wel gewoon goed?

Op android kan je misschien eens een andere file-manager proberen. Ik ben erg blij met Total Commander, hoewel de interface misschien een beetje wennen is.
Ik ken Totalcommander van de PC. Het lukte inderdaad wel met dit programma. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:33
Mijn Kobo Glo heeft de geest gegeven, alleen de batterij in dit geval.
Batterij simpelweg vervangen is niet mogelijk en zal je moeten knutselen, heeft iemand dit eerder gedaan? Ik heb een handleiding gevonden, enkel van een ander model. Maar voor ik allerlei spullen aanschaf wil ik het weten of het haalbaar is, of dat het simpelweg een andere ereader wordt.
http://www.instructables....acing-Kobo-Touch-Battery/

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is wel haalbaar, maar zelf ben ik altijd wat voorzichtig met batterijen uit China e.d. , een originele kan je volgens mij niet zo kopen namelijk. Als je het gaat doen, dan zou ik je aanraden ook het SD kaartje te upgraden. Amazon heeft wel kobo batterijen, maar dan zit je vaak met verzendkosten (en komt het heel aan, dat is denk ik wel wat riskant met zoiets smals en kwetsbaars).

Misschien is een 2e hands kobo glo een idee? Op marktplaats staan er wel een paar met een defect scherm zoals deze: https://link.marktplaats.nl/m1289591404
Ik zou trouwens wel wat afdingen, 27 euro voor een defecte ereader is wel wat hoog, als je die voor 20 euro ofzo kan overnemen ben je redelijk goedkoop uit.

en dat sd kaartje als je hem toch open hebt, dat is wel een aanrader.
Persoonlijk zou ik trouwens upgraden, een beter scherm is wel fijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 28-05-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Anoniem: 738905 Upgrades laat ik achterwege, en een tweedehands kan ik hetzelfde probleem krijgen met de accu.

De Glo zojuist open gehaald en de volgende lipro batterij zit erin, alleen staat er geen nummer op waar de afmetingen te refereren zijn. Na opmeten met een schuifmaat kom ik hierop uit; 3mm dikte, 48mm breed, 53mm lang. Geprobeerd om te zoeken op 304853 of andere combinaties kan ik geen batterij vinden met dezelfde afmetingen. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fn420uh.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mijn kobo aura heeft denk ik een val niet overleefd, het lampje doet het wel maar het scherm reageert nergens meer op en toont voor de helft een cover met een wazige overgang naar tekst. Hard reset al geprobeerd. Het oranje lampje knippert wel maar het scherm reageert niet.

@Hari-Bo als een kobo aura batterij past dan wil ik tegen vergoeding verzendkosten deze wel opsturen. Moet je wel zelf even de reader slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Pos2007 Ik stuur je even een PM :)

Ik moet even kijken of dat dezelfde afmetingen zijn. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Hari-Bo op 29-05-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Er zit in : PR-285083 3.7v typ. 1500mAh
+ 575325070595 5.55Wh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 13:14
Pos2007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:07:
Er zit in : PR-285083 3.7v typ. 1500mAh
+ 575325070595 5.55Wh
https://www.ebay.com/itm/...t-Plus-2015-/361637093878

Die de goede?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 06:41
De nieuwe Kobo Clara komt vanaf 5 juni uit in Nederland.

https://techcrunch.com/20...ble-display/?guccounter=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ik denk dat ik een opvolger ga bestellen volgende week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Lijkt me dezelfde qua eigenschappen. Die van mij (de Aura!) is echter wel zilverkleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
Mooie opvolger voor m'n Glo HD?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

outlandos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:07:
Nee, daar schiet je weinig mee op. Tja, wat meer opslag (heb je vast niet nodig) en comfort light (dat is op zich wel een fijne optie, maar niet het geld waard als upgrade).

Als je wilt upgraden voor de langere duur, dan zou ik je de H2O aanraden, die is 50 euro meer dan wat deze nieuwe kobo gaat kosten, maar dan krijg je dezelfde opties + groter scherm en dat is wel erg erg fijn moet ik zeggen.

Als je geen groter scherm wilt zou ik niet upgraden, je geeft dan 130 euro uit voor comfort light en tja, dat is het echt niet waard. De glo HD is eigenlijk te goed voor wat hij gekost heeft, de nieuwe Clara is aan de andere kant eigenlijk weer vrij duur voor wat je krijgt (maar misschien zijn de schermen met 300dpi duurder geworden in de afgelopen 2 jaar).

Het is een leuk beginnersmodel, mooie resolutie en beter dan de goedkoopste versie, maar ik zou 50 euro bijbetalen en voor de H2O gaan of als je het kan betalen het topmodel (wat werkelijk echt een topding is, maar dan betaal je ook 200+ euro). Die 200+ euro is het eigenlijk wel waard, maar we vonden het hier thuis wat zonde om alles te vervangen door dat duurdere model omdat we meerdere ereaders in ons gezin hebben en je komt dan al boven de 600 euro uit 8)7

Kortom, ik adviseer je de H2O 2017 editie. Je hebt met de glo hd wel als nadeel dat hij nu 99 euro kost bij de Wehkamp, dus 2e hands verkopen zal je denk ik niet meer dan 50 euro opleveren als er een hoes bij zit, het wordt dus wel in de buidel tasten. Maar ach, de boeken zijn goedkoper, dus op den duur haal je het er wel weer uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 29-05-2018 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor wie een nieuwe hoes voor de kobo one zoekt, deze is extreem goed en werd binnen 1,5 week geleverd uitstekend verpakt, ik snap niet dat het kan voor minder dan 6 euro, we hadden ook hoezen in Nederland gekocht en zelfs de Gecko hoes was echt van mindere kwaliteit dan dit ding:

https://nl.aliexpress.com...aura-een/32833182927.html

Ik heb nog wat andere ereader hoezen daar net besteld, als die van mindere kwaliteit zijn zal ik het melden hier, maar voor nu zou ik zeggen: dit is het beste adres dat ik ooit gevonden heb voor een hoes.

Volgende keer svp je vorige post wijzigen ipv meerdere berichten onder elkaar te zetten d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 30-05-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:31:
[...]

Nee, daar schiet je weinig mee op. Tja, wat meer opslag (heb je vast niet nodig) en comfort light (dat is op zich wel een fijne optie, maar niet het geld waard als upgrade).

Als je wilt upgraden voor de langere duur, dan zou ik je de H2O aanraden, die is 50 euro meer dan wat deze nieuwe kobo gaat kosten, maar dan krijg je dezelfde opties + groter scherm en dat is wel erg erg fijn moet ik zeggen.

Als je geen groter scherm wilt zou ik niet upgraden, je geeft dan 130 euro uit voor comfort light en tja, dat is het echt niet waard. De glo HD is eigenlijk te goed voor wat hij gekost heeft, de nieuwe Clara is aan de andere kant eigenlijk weer vrij duur voor wat je krijgt (maar misschien zijn de schermen met 300dpi duurder geworden in de afgelopen 2 jaar).

Het is een leuk beginnersmodel, mooie resolutie en beter dan de goedkoopste versie, maar ik zou 50 euro bijbetalen en voor de H2O gaan of als je het kan betalen het topmodel (wat werkelijk echt een topding is, maar dan betaal je ook 200+ euro). Die 200+ euro is het eigenlijk wel waard, maar we vonden het hier thuis wat zonde om alles te vervangen door dat duurdere model omdat we meerdere ereaders in ons gezin hebben en je komt dan al boven de 600 euro uit 8)7

Kortom, ik adviseer je de H2O 2017 editie. Je hebt met de glo hd wel als nadeel dat hij nu 99 euro kost bij de Wehkamp, dus 2e hands verkopen zal je denk ik niet meer dan 50 euro opleveren als er een hoes bij zit, het wordt dus wel in de buidel tasten. Maar ach, de boeken zijn goedkoper, dus op den duur haal je het er wel weer uit.
Met het topmodel bedoel je de One? Die komt uit 2016 en dan ben ik bang dat er een nieuwe versie uitkomt kort nadat ik de One heb gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53

13art

Moderator Mobile
outlandos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:07:
[...]

Ik zie die Clara als potentiele update voor mijn Kobo Aura. Ik vind het licht van de Aura te fel en te blauw op de laagste stand. 6" Vind ik zelf een perfecte groote voor een scherm, voor mij hoeft het niet groter zoals bij de H2O. In bad zit ik zelden tot nooit dus waterdicht hoeft het ding voor mij ook niet te zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ik ben toch overstag gegaan voor de aanbieding van de Vara een Aura 2 voor 99,95 scheelt toch weer een paar tientjes en is qua scherm gelijkwaardig als mijn overleden Kobo dus daar merk ik geen verschil in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

outlandos schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:18:
Met het topmodel bedoel je de One? Die komt uit 2016 en dan ben ik bang dat er een nieuwe versie uitkomt kort nadat ik de One heb gekocht...
Ja, die bedoelde ik. Wij hebben zelf net een one gekocht (maand terug). Ik schat de kans trouwens laag in dat er wat nieuws komt, de clara hd laat zien dat de gehele markt niet meer ontwikkelt, er komt niets nieuws bij aan mogelijkheden, helaas... Ik zou persoonlijk ook niet weten wat ik nog meer zou wensen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:04:
[...]

Ja, die bedoelde ik. Wij hebben zelf net een one gekocht (maand terug). Ik schat de kans trouwens laag in dat er wat nieuws komt, de clara hd laat zien dat de gehele markt niet meer ontwikkelt, er komt niets nieuws bij aan mogelijkheden, helaas... Ik zou persoonlijk ook niet weten wat ik nog meer zou wensen, maar toch...
Maar wat heeft de One dan wat de Clara HD niet heeft? Behalve dan een groter scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
De markt en de marges zijn helaas te klein om significante investeringen te rechtvaardigen. Er zijn een paar panelen op de markt (van E Ink) en die gebruikt nu iedereen.

Er zitten nog een aantal grotere 10,3-inch e-readers in de pijplijn, ongeveer even groot als een iPad of A5-vel. Deze hebben een resolutie van 1872x1404 pixels, ongeveer 227 PPI. Voor de rest is er eigenlijk niks meer wat we nog niet gezien hebben. Dit zijn de panelen waar we het mee moeten doen:

PaneelDiagonaalResolutieDpiE Ink Film
ED060KG16.01072 x 1448300Carta 1.2
ED068TG16.81080 x 1440260Carta 1.2
ED078KC17.81404 x 1872300Carta 1.2
ES103TC110.31404 x 1872226Carta 1.2
ED133UT213.31650 x 2200206Carta 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hari-Bo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:54:
Ik ben toch overstag gegaan voor de aanbieding van de Vara een Aura 2 voor 99,95 scheelt toch weer een paar tientjes en is qua scherm gelijkwaardig als mijn overleden Kobo dus daar merk ik geen verschil in. :)
Ze vragen ook steeds meer bij de Vara voor deze aanbieding. Anderhalf jaar geleden kreeg ik hem voor 60 euro tezamen met de gids....
(ik ben er nog steeds heel blij mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17-06 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

outlandos schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:20:
[...]

Maar wat heeft de One dan wat de Clara HD niet heeft? Behalve dan een groter scherm.
De Kobo Aura One is echt waterdicht en heeft een speciaal tegen vocht behandeld moederbord.
De Clara HD heeft dit allemaal niet. Ook is de resolutie van het scherm van de Clara HD lager dan die van de Aura One.

En persoonlijk gezien vind ik de Aura One ook mooier qua ontwerp.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
ElisabethM schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:02:
[...]

Ze vragen ook steeds meer bij de Vara voor deze aanbieding. Anderhalf jaar geleden kreeg ik hem voor 60 euro tezamen met de gids....
(ik ben er nog steeds heel blij mee)
Klopt hoor, maar nog steeds goedkoper als in de winkel en een tv gids is ook weleens handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had vandaag opeens weer een update? Volgens mij dezelfde als laatst. Ik kreeg de melding dat om te synchroniseren is moest updaten, maar het was een erg kleine update.

Hadden jullie deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56
Hoi ik zocht maar kan niet vinden hoe ik iemand een specifiek boek cadeau kan geven voor op de kobo. Kan dit? Of moet ik inloggen op haar account en van daar het boek aanschaffen?
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
Asprine schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:16:
Hoi ik zocht maar kan niet vinden hoe ik iemand een specifiek boek cadeau kan geven voor op de kobo. Kan dit? Of moet ik inloggen op haar account en van daar het boek aanschaffen?
Thanks
Je kan idd geen boek cadeau doen. Je zou eventueel een bol.com cadeaukaart kunnen geven. Zodat ze zelf het boek kan kopen uit de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Laatst online: 17-06 18:34
Ik heb voor het eerst toch wel een heel vervelende ervaring met Kobo. Op de 28e heb ik een boek bij ze geprobeerd te bestellen via de Android app, dit omdat je op de reader zelf nog steeds alleen maar met creditcard kan betalen. Na de betaling via Ideal gedaan te hebben bleef de app hangen en werd de betaling niet bevestigd. Ik heb direct een support ticket geopend waarbij ze me vroegen om e-mailadres van het account, isbn nummer, laatste vier cijfers van m'n bankrekening, naam en achternaam en een uitdraai van de betaling. Na dit alles verzonden te hebben heb ik tot op heden nog niets van ze gehoord, terwijl ik al twee keer gevraagd om een update in het zendesk portaal bij ze.

Ik heb al jaren Kobo readers en ze werken prima maar hun klantenservice is echt te beroerd voor woorden, jemig wat slecht!

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MainframeX schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:40:
Ik heb al jaren Kobo readers en ze werken prima maar hun klantenservice is echt te beroerd voor woorden, jemig wat slecht!
Je kan denk ik beter bij bol.com bestellen, dan kan je op de kobo app met jouw bol.com account inloggen en heb je wel een goede klantenservice (heb twee keer iets vergelijkbaars gehad en de klantenservice heeft het verholpen en ook een keer geld terug gehad zo).

Maar daarmee ben je natuurlijk nu niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Asprine schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:16:
Thanks
Zelf sideloaden op haar Kobo een optie?
Doe je eigenlijk wat illegaals wanneer je zelf een boek download(koopt), drm eraf sloopt (indien aanwezig), die epub op een kaartje zet en jouw "originele" download ongelezen verwijderd.
Daarna dat kaartje in haar Kobo stopt.
In principe bewerk je de file dan wel maar als er geen andere optie is dan is dit net zoiets als je ereader uitlenen of de dikke kaft van een boek halen om het fysieke boek door de brievenbus van haar huis te krijgen, je bewerkt het kado om het haar te kunnen geven.
Zal officieel wel weer niet mogen, moreel zou ik daar persoonlijk weinig moeite mee hebben op bovenstaande manier.

De uitgever of schrijver benaderen met een mailtje waarin je uitlegt dat je dat boek kado wil doen kan ook een optie zijn.

Een voucher of code voor haar kopen kan natuurlijk ook.
Hier staat duidelijk beschreven hoe dat bij Kobo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Vraagje. Ik kan een refurbished aura h2o versie 1 kopen. Is dat de moeite? Er zit de standaard garantie op en in originele verpakking.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

rhos schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:58:
Vraagje. Ik kan een refurbished aura h2o versie 1 kopen. Is dat de moeite? Er zit de standaard garantie op en in originele verpakking.
Ik zie niet in waarom niet, je hebt immers garantie?

Vraag betreft mijn eigen Kobo Aura 2, is er een mogelijkheid om paginanummering compleet uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het is een prima apparaat. Maar ik zou wel even kijken naar het prijsverschil. De nieuwere versie is meer waterdicht, en heeft ook de usb-poort gewoon open. Bij de refurbished zit er een klepje voor die je steeds open en dicht moet doen voor het laden of side-uploads. De refurbished heeft dan wel weer de mogelijkheid tot extra opslag dmv een SD kaart, maar wel standaar 4 ipv 8GB interne opslag.

Overigens zijn er zoveel zaken die hem hebben dat ik denk dat ze niet echt refurbished zijn, maar vooral oude voorraden. Dus als je hem wil is het gewoon een veilige aankoop.

https://rsnijders.info/va...ura-h2o-edition-2-review/

Edit, die bol.com aanbieding is inderdaad erg mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 03-06-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 23:58
Heb je de aanbieding bij Bol.com gezien en verwijs je daarnaar? 100 euro en 3 maanden Kobo Plus. Alleen vandaag!

Heeft geen Comfortlight Pro (blauwlicht filter) en een aantal verschillen die hierboven worden genoemd :)

Ik heb gisteren de Clara HD besteld, ben heel benieuwd! Heb nu een Glo maar sinds de nieuwe interface is die traag.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1 ... 48 ... 69 Laatste