Probleem: het licht van mijn Kobo H2O edition2 blijft branden in sleep mode.
Kobo kennende zal het wel een firmware bug zijn (versie 4.4.9344). Enorm ergerlijk.
Ik had gisteravond dat het licht van m'n Kobo H2O (1st e) juist niet meer aan ging. Na wat gepruts zonder dat ik echt goed kon zien wat ik deed op het scherm toch maar m'n reader uitgeschakeld en weer aan gezet en toen deed ie het weer. Van sleep naar wake was niet genoeg.
Verwijderd
Dit is een valse tegenstellingpelt schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:15:
Hoe wil je überhaupt boeken kopen zonder account ergens aan te maken?
Of zet je je dan makkelijk over je principes heen en download je ze gewoon illegaal?
Daarnaast, als ik een boek online wil kopen waarvoor een account nodig is, dan is dat een keuze. Hier moet ik voor een apparaat een account aanmaken voor geen enkele andere reden dan dat men wil dat ik een account heb. Voor de werking van het apparaat is het niet nodig,al begrijp ik dat ze me graag boeken verkopen.
Ik heb hetzelfde probleem. Als je het weet kan je het ding zelf uitzetten en valt er zonder veel problemen mee te leven. De eerste keer was ik inderdaad opeens veel batterijlading kwijt.Marjoko schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:09:
Probleem: het licht van mijn Kobo H2O edition2 blijft branden in sleep mode.Kobo kennende zal het wel een firmware bug zijn (versie 4.4.9344). Enorm ergerlijk.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2017 22:59 ]
Geen account nodig, en toch meer dan 54000 legale ebooks voor joupelt schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:15:
Of zet je je dan makkelijk over je principes heen en download je ze gewoon illegaal?
http://www.gutenberg.org/
Het gaat over een account op je e-reader. En dat is inderdaad niet nodig.pelt schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:15:
Boeken van ECI, Bol, Google en weet ik veel kun je eenvoudig op je e-reader zetten. Met of zonder DRM ...
Verwijderd
Op die en soortgelijke sites vind je zo'n beetje iedere klassieker en standaardwerk. Je zult de laatste van Grunberg er niet tegenkomen, maar kunt wel een aantal levens lezen. Veruit het grootste deel van de werken van waarde en invloed bevinden zich in het publieke domein.Fireshade schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:39:
Geen account nodig, en toch meer dan 54000 legale ebooks voor jou
http://www.gutenberg.org/
Daarnaast zijn er tal van andere bronnen gratis en ter leering ende vermeack. Zo vond ik zelf de eBook-sectie van Nasa wel de moeite waard. Microsoft wil nog weleens een bibliotheek aan boeken gratis aanbieden en zo is er genoeg te vinden dat de moeite waard is en geen geld of accounts behoeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 02:10 ]
Het probleem is Nederlandse boeken vaak in oude spelling geschreven is, en dat ik gek ben van fantasy en sci-fi en die vind je daar niet zo heel erg veel.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 01:42:
[...]
Op die en soortgelijke sites vind je zo'n beetje iedere klassieker en standaardwerk. Je zult de laatste van Grunberg er niet tegenkomen, maar kunt wel een aantal levens lezen. Veruit het grootste deel van de werken van waarde en invloed bevinden zich in het publieke domein.
(geen idee wie die Grunberg is, zal wel zo'n Nederlandse schrijven zijn die of horror of drama of depresieve zwartgallige boeken schrijft....)
* Wailing_Banshee kent eigenlijk maar heel weinig Nederlandse schrijvers die ze leuk vind...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Probeer deze eens: Ik en mijn speelman (1927) – Aart van der LeeuwWailing_Banshee schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:06:
[...]
Het probleem is Nederlandse boeken vaak in oude spelling geschreven is, en dat ik gek ben van fantasy en sci-fi en die vind je daar niet zo heel erg veel.
(geen idee wie die Grunberg is, zal wel zo'n Nederlandse schrijven zijn die of horror of drama of depresieve zwartgallige boeken schrijft....)
* Wailing_Banshee kent eigenlijk maar heel weinig Nederlandse schrijvers die ze leuk vind...
http://www.dbnl.org/tekst...leeu003iken01_01_0001.php
Voor lezen op de ereader, print je em uit als PDF bijvoorbeeld
[ Voor 8% gewijzigd door Fireshade op 27-06-2017 15:22 ]
Waarom zou ik hem willen uit willen printen om het te lezen op een ereader? Je kunt bij die site gewoon epubs downloaden...Fireshade schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:21:
[...]
Probeer deze eens: Ik en mijn speelman (1927) – Aart van der Leeuw
http://www.dbnl.org/tekst...leeu003iken01_01_0001.php
Voor lezen op de ereader, print je em uit als PDF bijvoorbeeld
Maar spelling van voor de jaren 40 leest gewoon niet lekker.
Dingen als:
enEen oogenblik later stond ik op straat naast den speelman. Mijn draagstoel was er nog niet. Geen ster ontbrak er aan den stralenden hemel.
leiden mij vreselijk af.Daarvoor zong hij met een heesch geluid de gebruikelijke liedjes
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
Juist veel van de klassieke sci-fi is inmiddels publiek domeinWailing_Banshee schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:06:
Het probleem is Nederlandse boeken vaak in oude spelling geschreven is, en dat ik gek ben van fantasy en sci-fi en die vind je daar niet zo heel erg veel.

Overigens is er in het Nederland ook een hoop te vinden dat niet oubollig is, te meer omdat het spul vroeger sneller in het publieke domein terecht kwam dan nu.
Dit beh ik ook met mijn Kobo Glo sinds de laatste update.Marjoko schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:09:
Probleem: het licht van mijn Kobo H2O edition2 blijft branden in sleep mode.Kobo kennende zal het wel een firmware bug zijn (versie 4.4.9344). Enorm ergerlijk.
Verwijderd
de h2o's blijven hier nog niet hangen, hoop dat dat zo blijft 
We gebruiken trouwens geen oranje licht, misschien lost dat het op (tot een update er is)?

We gebruiken trouwens geen oranje licht, misschien lost dat het op (tot een update er is)?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 19:37 ]
Ik lees 99,9% van de tijd Engels (ik vind Nederlandse schrijvers over het algemeen absoluut niets en vertaalde beoeken kan ik net zo goed gelijk in het Engels lezen) maar de sci-fi boeken die ik graag lees (ik omschrijf het graag als realistische space opera's) kan ik niet vinden in het publieke domein. Dus kijk ik wel bij Amazon en koop daar m'n boeken.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:12:
[...]
Juist veel van de klassieke sci-fi is inmiddels publiek domeinVoor sci-fi kan je uiteraard het beste naar het Engels gaat kijken.
Ik heb een Glo (4.4.9344 16/5/2017) en die werkt normaal. Als ik met licht aan in sleep mode ga, gloeit het blokje met 'sleeping' een seconde of 3 na en dan gaat licht uit.TVL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:18:
[...]
Dit beh ik ook met mijn Kobo Glo sinds de laatste update.
Ik heb zins een week de Kobo H20 2nd edition. Heb de laaste firmware en ik heb geen last van licht, dat aan blijft in de slaap stand.
[ Voor 4% gewijzigd door Games op 01-07-2017 18:10 ]
Verwijderd
Ik kan niet wachten totdat kobo met deze beauty gaat komen:
http://www.ereaders.nl/e-ink-komt-met-vouwbare-e-reader/
Hoop wel dat hij wat dunner wordt, want dit is wel een beetje te dik, maar voor de rest: super zeg. Gaat heel mooi worden, de toekomst van ereaden.
Hoop wel dat hij wat dunner wordt, want dit is wel een beetje te dik, maar voor de rest: super zeg. Gaat heel mooi worden, de toekomst van ereaden.
Verwijderd
Wat zijn de ervaringen met Koreader? Ik lees veel dat het een significante verbetering zou moeten opleveren, maar ik kan verrassend clips of uitgebreide reviews eigenlijk niet vinden. Hoe bevalt het in gebruik en, vooral, waar ligt de concrete winst?
Wellicht ligt het aan het gebruik van de Sleep Cover.Games schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:09:
Ik heb zins een week de Kobo H20 2nd edition. Heb de laaste firmware en ik heb geen last van licht, dat aan blijft in de slaap stand.
In het verleden zijn tal van vouw- en rolbare schermen getoond, maar ik heb er nooit eentje op de markt gezien. Ik ben benieuwd of we dit keer positief verrast wordenVerwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:04:
Ik kan niet wachten totdat kobo met deze beauty gaat komen
@Verwijderd Dat is wel een leuk ding, maar deelt wel één nadeel met het papieren boek. Als je veel op je zij leest in bed, zijn twee pagina's vervelend, omdat je soms die bovenste pagina ook wilt lezen
(het nadeel van vooral een hardcover deelt hij niet, op een gegeven moment is de ene helft veel zwaarder dan de andere helft
)
Verwijderd
Misschien kan je hem wel zo dubbelklappen dat zowel je partner als jezelf op de zij kan liggen naar het boek toe en dan kan je op 1 ereader twee boeken tegelijk lezenWailing_Banshee schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:44:
@Verwijderd Dat is wel een leuk ding, maar deelt wel één nadeel met het papieren boek. Als je veel op je zij leest in bed, zijn twee pagina's vervelend, omdat je soms die bovenste pagina ook wilt lezen(het nadeel van vooral een hardcover deelt hij niet, op een gegeven moment is de ene helft veel zwaarder dan de andere helft
)
Ik heb het zonder de sleepcover getest, gewoon d.m.v. het knopje achter indrukken. Ik zal het vandaag eens testen met het dicht doen van de sleepcover.Wellicht ligt het aan het gebruik van de Sleep Cover.
Grappige gimmick, maar ik zie er nog niet direct het grote voordeel van. Tenminste bij het lezen van boeken. Je kan nog steeds niet bladeren en het is eerder onhandelbaarder door die dubbele pagina.Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:04:
Ik kan niet wachten totdat kobo met deze beauty gaat komen:
Daarnaast ziet het er nogal glimmend uit (lijkt me niet fijn in de zon) en buigt het allemaal niet heel lekker. Om dat dun te krijgen moet je toch echt een vouw hebben in het midden lijkt me...?
Ik heb het getest en zelf met sleep cover (voor de edition 2) gaat het licht uit van mijn Kobo H20 edition2.
Nee, dat is het niet. Ik heb de Sleep Cover er nu overigens wel af gehaald. Dan kan ik tenminste zien of het licht uit is of niet.Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:23:
[...]
Wellicht ligt het aan het gebruik van de Sleep Cover.
[...]
Ik wil misschien toch een e-reader aanschaffen met name omdat het beter voor je ogen schijnt te zijn dan een ipad (lees graag voordat ik ga slapen nog wat).
Mijn vraag mbt de Kobo is of sideloaded ebooks ook syncen op mijn iphone. Dus als ik sideloaded ebooks heb op zowel mijn iphone als mijn kobo ereader (beide in de kobo app) zien ze dan waar ik gebleven ben of geldt dat alleen voor boeken die aangeschaft zijn in de kobo store?
Mijn vraag mbt de Kobo is of sideloaded ebooks ook syncen op mijn iphone. Dus als ik sideloaded ebooks heb op zowel mijn iphone als mijn kobo ereader (beide in de kobo app) zien ze dan waar ik gebleven ben of geldt dat alleen voor boeken die aangeschaft zijn in de kobo store?
Helaas geldt dat alleen voor boeken die zijn aangeschaf in de kobo store.StephaN900 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:25:
Ik wil misschien toch een e-reader aanschaffen met name omdat het beter voor je ogen schijnt te zijn dan een ipad (lees graag voordat ik ga slapen nog wat).
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik heb een Kobo Aura H2O gekocht en er zit een USB kabeltje bij met aansluiting op de e-reader.
Ik kan dus de ereader opladen door middel van aansluiting op de computer. Mijn vraag is of ik de e-reader ook kan opladen als ik de kabel aansluit (aan de USB zijde) door deze in een iPad oplader te steken (dus wit kabeltje van de iPad uit de stekker en het Kobo kabeltje erin). Qua aansluiting kan het - alleen qua stroom die er gaat lopen: kan dit?
Dankjewel!
Ik heb een Kobo Aura H2O gekocht en er zit een USB kabeltje bij met aansluiting op de e-reader.
Ik kan dus de ereader opladen door middel van aansluiting op de computer. Mijn vraag is of ik de e-reader ook kan opladen als ik de kabel aansluit (aan de USB zijde) door deze in een iPad oplader te steken (dus wit kabeltje van de iPad uit de stekker en het Kobo kabeltje erin). Qua aansluiting kan het - alleen qua stroom die er gaat lopen: kan dit?
Dankjewel!
Dit is geen probleem. Kan met alle USB laders (ook bijvoorbeeld die van je telefoon)Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:11:
Hallo mensen,
Dankjewel!
Kobo Aura 2.0 is bij Makro Duivendrecht in de aanbieding (€79 ex btw), wat ongeveer €95,59 is inc btw.
pricewatch: Kobo Aura (v2) Zwart
Geen idee hoe lang de aanbieding duurt en of ie ook bij alle andere Makro's in de aanbieding is. Zijn er nog wel enkele op voorraad.
pricewatch: Kobo Aura (v2) Zwart
Geen idee hoe lang de aanbieding duurt en of ie ook bij alle andere Makro's in de aanbieding is. Zijn er nog wel enkele op voorraad.
Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC
Dan is de Vara aanbieding nog iets goedkoper + een jaar lang gratis de Vara-gids.
https://abonneren.varagids.nl/e-reader-kobo-aura2
Poos terug hetzelfde abonnement genomen met de Kobo Aura V2, was toen zelfs maar 59,95.
https://abonneren.varagids.nl/e-reader-kobo-aura2
Poos terug hetzelfde abonnement genomen met de Kobo Aura V2, was toen zelfs maar 59,95.
Ik had van me ereader het licht nog op 1% staan, maar wel met de sleepcover dicht. van 100% naar 51% batterij. Dit over een periode van 12 uur, dus helaas heb ik toch ook hetzelfde probleem.
Er is een nieuwe versie van de firmware uit: versie 4.5.9587. Het leeglopen van de batterij door het ingeschakeld blijven van de verlichting bij dichtgeklapte sleepcover zou zijn opgelost.Games schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:09:
Ik had van me ereader het licht nog op 1% staan, maar wel met de sleepcover dicht. van 100% naar 51% batterij. Dit over een periode van 12 uur, dus helaas heb ik toch ook hetzelfde probleem.
Helaas krijg ik hem niet binnen op mijn Kobo H2O 2nd edition. Meerdere keren gesynchroniseerd maar hij download geen nieuwe firmware. Nog even geduld denk ik.
Verwijderd
Zal ik even helpen?Games schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:07:
Helaas krijg ik hem niet binnen op mijn Kobo H2O 2nd edition. Meerdere keren gesynchroniseerd maar hij download geen nieuwe firmware. Nog even geduld denk ik.
Allereerst moet je even zien welke mark versie je hebt, ik post ze even voor iedereen:
Mark 3 Hardware: De oorspronkelijke Kobo Touch met modelnummers N905 en N905B
Mark 4 Hardware: De Glo/Aura HD en het budgetmodel van de Touch met modelnummer N905C
Mark 5 Hardware: De 6,8″ Aura H2O en eerste 6″ Aura
Mark 6 Hardware: De Glo HD, de nieuwe budgetversie van de Touch 2.0, Aura ONE, Aura Edition 2 en Aura H2O Edition 2.
Bron: https://rsnijders.info/va...software-update-4-4-kobo/ (hier staat onderaan ook hoe te installeren, in principe gewoon de zip die je download uitpakken en de inhoud van die zipfile in zijn geheel in de .kobo map zetten en dan gaat hij zodra je de usb loskoppelt updaten)
En dan hier de update:
Mark 3: http://download.kobobooks.../kobo-update-4.5.9587.zip
Mark 4: http://download.kobobooks.../kobo-update-4.5.9587.zip
Mark 5: http://download.kobobooks.../kobo-update-4.5.9587.zip
Mark 6: http://download.kobobooks.../kobo-update-4.5.9587.zip
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 18:19 ]
Super bedankt voor je zeer informatieve post die geheel compleet is met de benodigde links!
Ik heb hem net met succes geupdated en ben benieuwd of het probleem is verholpen. ik laat hem nu op 1% licht staan en dan met de sleepcover dicht.
Ik heb hem net met succes geupdated en ben benieuwd of het probleem is verholpen. ik laat hem nu op 1% licht staan en dan met de sleepcover dicht.

Verwijderd
Kan je hem niet beter testen met 100% licht? Dan valt het denk ik eerder op als hij opeens half leeg is?Games schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:01:
ik laat hem nu op 1% licht staan en dan met de sleepcover dicht.
Bij mijn sleepcover zie je nog een randje licht doorkomen als je 'm in het pikkedonker dicht hebt. Zo ga ik 'm even testen als ik de nieuwe FW binnen heb.Games schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:01:
Ik laat hem nu op 1% licht staan en dan met de sleepcover dicht.
Is er redelijk recent iets aan de browser van Kobo gewijzigd? 'vroeger' kon ik via de browser bestanden downloaden door in de pagina op de link te klikken, tegenwoordig lijkt dat nergens meer op te reageren. (Beetje duidelijk zo?)
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik heb bij Mediamarkt de Kobo Aura v2 en de (refurbished) Kobo Glo HD vergeleken. De Aura v2 leek wel een wat hoger contrast te hebben dan de Glo HD. Ik had bij beiden de verlichting uit staan. Ik dacht dat ze allebei een Carta e-ink scherm hadden, met als enige verschil de resolutie.
Heb ik me dat verschil in contrast nou ingebeeld of niet?
Aura V2Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:11:
[...]
Zal ik even helpen?
Allereerst moet je even zien welke mark versie je hebt, ik post ze even voor iedereen:
Mark 3 Hardware: De oorspronkelijke Kobo Touch met modelnummers N905 en N905B
Mark 4 Hardware: De Glo/Aura HD en het budgetmodel van de Touch met modelnummer N905C
Mark 5 Hardware: De 6,8″ Aura H2O en eerste 6″ Aura
Mark 6 Hardware: De Glo HD, de nieuwe budgetversie van de Touch 2.0, Aura ONE, Aura Edition 2 en Aura H2O Edition 2.
Bron: https://rsnijders.info/va...software-update-4-4-kobo/ (hier staat onderaan ook hoe te installeren, in principe gewoon de zip die je download uitpakken en de inhoud van die zipfile in zijn geheel in de .kobo map zetten en dan gaat hij zodra je de usb loskoppelt updaten)
En dan hier de update:
Mark 3: http://download.kobobooks.../kobo-update-4.5.9587.zip
Mark 4: http://download.kobobooks.../kobo-update-4.5.9587.zip
Mark 5: http://download.kobobooks.../kobo-update-4.5.9587.zip
Mark 6: http://download.kobobooks.../kobo-update-4.5.9587.zip
Raar. Als ik nu met mijn vinger aan de linkerkant het licht wil regelen gaat die ook de pagina's omslaan. Raar apparaat.
Verwijderd
Werkt dat niet meer? Zal binnenkort eens mijn calibre server starten en testen. Een jaar of wat terug werkte het wel. Ik kom er over een maand of wat op terug. Ik kan nu niet bij mijn server omdat die op het werk ligt en het pand is gesloten ivm vakantie.pven schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:25:
Is er redelijk recent iets aan de browser van Kobo gewijzigd? 'vroeger' kon ik via de browser bestanden downloaden door in de pagina op de link te klikken, tegenwoordig lijkt dat nergens meer op te reageren. (Beetje duidelijk zo?)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 21:53 ]
Ik heb er een maandje geleden ofzo nog wel gewoon gebruik van gemaakt. Was wel even zoeken waar ze de webbrowser hadden verstopt, maar dat had ik altijd als hij van m'n homescreen af was gevallen. Downloaden van epubs ging gewoon goed.
Het kan zijn dat de aura net full page refresh heeft gehad en de glow niet. Om de 6 pagina's(instelbaar) wordt het scherm helemaal zwart en dan is het contrast weer beter, minder ghosting. Dus bij allebei gewoon aantal pagina's omslaan en dan weer vergelijken.Sphandor schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:46:
Ik heb bij Mediamarkt de Kobo Aura v2 en de (refurbished) Kobo Glo HD vergeleken. De Aura v2 leek wel een wat hoger contrast te hebben dan de Glo HD. Ik had bij beiden de verlichting uit staan. Ik dacht dat ze allebei een Carta e-ink scherm hadden, met als enige verschil de resolutie.
[ Voor 5% gewijzigd door M_a_r_k op 25-07-2017 10:14 ]
Ik zeg maar zoo, want dierentuin is zo lang
Ik liep er vandaag langs en ben nog even wezen kijken. Ik denk dat je gelijk hebt, want ik kon nu geen verschil in contrast meer ontdekken.M_a_r_k schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:13:
[...]
Het kan zijn dat de aura net full page refresh heeft gehad en de glow niet. Om de 6 pagina's(instelbaar) wordt het scherm helemaal zwart en dan is het contrast weer beter, minder ghosting. Dus bij allebei gewoon aantal pagina's omslaan en dan weer vergelijken.
Hmz, wat zou er dan zijn met mijn Kobo. Ik zal hem vanavond eens herstarten, wie weet. Als ik overigens op bv mijn telefoon dezelfde pagina open dan werkt het downloaden wel goed.MaffeMaarten schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:36:
Ik heb er een maandje geleden ofzo nog wel gewoon gebruik van gemaakt. Was wel even zoeken waar ze de webbrowser hadden verstopt, maar dat had ik altijd als hij van m'n homescreen af was gevallen. Downloaden van epubs ging gewoon goed.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Als je (eventueel via DM) laat weten waar je iets wilde downloaden met je Kobo, dan wil ik vanavond wel even kijken of het mij wel lukt hoor.pven schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:25:
[...]
Hmz, wat zou er dan zijn met mijn Kobo. Ik zal hem vanavond eens herstarten, wie weet. Als ik overigens op bv mijn telefoon dezelfde pagina open dan werkt het downloaden wel goed.
Als je een eigen servertje hebt opgezet is het belangrijk dat je het MIME-type voor epubs hebt toegevoegd.
En als de download pagina een rare forward of JavaScript gebruikt om je file te serveren, wil het ook wel eens moeilijk gaan. Ik weet niet hoe het nu zit, maar een tijdje terug lukte het mij in ieder geval niet meer om epubs vanuit Dropbox bijvoorbeeld te downloaden.
[ Voor 19% gewijzigd door MaffeMaarten op 27-07-2017 17:52 ]
Ik zit nog op een fw van anderhalf jaar oud. Dat was toen een stabiele versie met goede batterij duur (Glo HD). Zelf behoorlijk getweaked en zo ingesteld dat ik geen firmware meldingen meer krijg.
Ik er inmiddels iets veranderd dat echt veel beter is geworden?
Verwijderd
Het menu is anders geworden, dat vind ik zelf wel mooier eruit zien en er is nu in te loggen met je bol.com account, voor de rest niets spannends. Dus weinig reden om te upgraden voor jou schat ik in.outlandos schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:09:
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2017 20:55 ]
Het nieuwe startscherm is minder handig wat mij betreft, hier valt niets meer aan of uit te zetten. Voor het synchroniseren met een Bol.com account is de nieuwe firmware nodig, anders lekker bij de oude versie blijven. Oh, via linker zijde van het scherm de helderheid snel aanpassen kan volgens mij ook niet meer.
Wat zou je willen dat er verbeterd is? Als je het nu werkt zoals je wilt (en je daarvoor zoveel moeite hebt gedaan - behoorlijk tweaken) dan zou ik eerst nagaan wat je anders zou willen zien. (En daar specifiek naar vragen.)outlandos schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:09:
Ik zit nog op een fw van anderhalf jaar oud. Dat was toen een stabiele versie met goede batterij duur (Glo HD). Zelf behoorlijk getweaked en zo ingesteld dat ik geen firmware meldingen meer krijg.
Een hele nieuwe UI zou fijn zijn. Eentje van deze tijd. Maar aan de andere kant: ook dat is een bijzaak.barrymossel schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:52:
[...]
Wat zou je willen dat er verbeterd is? Als je het nu werkt zoals je wilt (en je daarvoor zoveel moeite hebt gedaan - behoorlijk tweaken) dan zou ik eerst nagaan wat je anders zou willen zien. (En daar specifiek naar vragen.)
@outlandos er is een nieuwe UI, of hij van deze tijd is weet ik niet, ik weet alleen dat ik hem niet hoef! En inloggen met bol.com doe ik per definitie niet (alles gaat alleen via Calibre naar mijn reader), dus ik zit nog op de oorspronkelijke firmware van m'n One.
Verwijderd
Helderheid werkt ook in de nieuwe firmware. Althans tijdens het lezen van boeken, in de browser werkt het niet.tweak_dude schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:52:
Het nieuwe startscherm is minder handig wat mij betreft, hier valt niets meer aan of uit te zetten. Voor het synchroniseren met een Bol.com account is de nieuwe firmware nodig, anders lekker bij de oude versie blijven. Oh, via linker zijde van het scherm de helderheid snel aanpassen kan volgens mij ook niet meer.
Je hebt gelijk. Op mijn Glo HD werkt het wel veel slechter, het reageert vrijwel niet.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:37:
[...]
Helderheid werkt ook in de nieuwe firmware. Althans tijdens het lezen van boeken, in de browser werkt het niet.
Nog even over het downloaden van EPUB bestanden via de webbrowser, dat werkt nu opeens bij mij ook niet meer. (4.5.9587)
Dat is toch wel een domper, ik had mijn Ereader eigenlijk singles als nooit aan de computer hangen en deed alles via m'n server en de browser.
edit:
Bij het firmware-update topic op mobileread staat dit ook als known issue, ik heb nog geen workaround ofzo gevonden. Wordt waarschijnlijk wachten op de volgende firmware
Dat is toch wel een domper, ik had mijn Ereader eigenlijk singles als nooit aan de computer hangen en deed alles via m'n server en de browser.
edit:
Bij het firmware-update topic op mobileread staat dit ook als known issue, ik heb nog geen workaround ofzo gevonden. Wordt waarschijnlijk wachten op de volgende firmware
Known problems:
The following are the problems with this firmware. Most are discussed later in this thread.
- Double screen refresh after selecting a word and dismissing the annotations menu.
- Downloading books using the browser doesn't work. It starts, but doesn't complete.
- Any kepubs on an external SD card are reprocessed each time the card is seen.
[ Voor 53% gewijzigd door MaffeMaarten op 29-07-2017 09:40 ]
Wat ik me het meest aan ergerde is dat woorden aan het einde van de regel vaak verkeerd (lees: random) eindigen met een koppelteken op de verkeerde plaats. Voorbeeld: de vis zwom al enige tijd doelloos rondjes in zijn gloedn-ieuwe vissenkom.barrymossel schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:52:
[...]
Wat zou je willen dat er verbeterd is? Als je het nu werkt zoals je wilt (en je daarvoor zoveel moeite hebt gedaan - behoorlijk tweaken) dan zou ik eerst nagaan wat je anders zou willen zien. (En daar specifiek naar vragen.)
Net even sinds tijden een nieuw boek aangeschaft via de Kobo store maar nog steeds staan die koppeltekens gewoon helemaal aan het einde van de regel, ongeacht de plaats in het woord.
Is dat met de nieuwste firmware inmiddels opgelost? Ik kan het zelf wel oplossen maar dat kost me gewoon veel tijd.
PS: ik heb het zo ingesteld dat de regels aan zowel de linkerkant als aan de rechterkant recht aflopen. Vandaar de regelmatige koppeltekens aan het eind van regels.
Edit: dit gebeurt trouwens uitsluitend bij ebooks in het formaat 'kepubs'.
[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 29-07-2017 14:45 ]
Verwijderd
Met de meest recente firware hebben we opeens dat de accu gewoon leegloopt, per dag gaat er 25% af... ik ga er binnenkort mee bezig en zet hem naar fabrieksinstellingen terug en update nooit meer.
Net 100%, twee uur laten liggen en dan 5 minuten lezen en dan is hij 95%. Licht gaat wel gewoon uit. Hij is ook net nieuw, had dit nooit tot deze firmware. Er is iets brak in deze firmware met de nieuwe H2O
Net maar even paar keer uit en aangedaan, even zien hoe het nu gaat, anders eerst maar account herstellen proberen.
Edit volgende dag: hij loopt niet meer leeg na twee herstarten. Gisteren ging er 5% accu per uur af als hij gewoon in slaapstand stond. Nu gelukkig niet meer.
Net 100%, twee uur laten liggen en dan 5 minuten lezen en dan is hij 95%. Licht gaat wel gewoon uit. Hij is ook net nieuw, had dit nooit tot deze firmware. Er is iets brak in deze firmware met de nieuwe H2O
Net maar even paar keer uit en aangedaan, even zien hoe het nu gaat, anders eerst maar account herstellen proberen.
Edit volgende dag: hij loopt niet meer leeg na twee herstarten. Gisteren ging er 5% accu per uur af als hij gewoon in slaapstand stond. Nu gelukkig niet meer.
[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2017 09:37 ]
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar. Het draadloos syncen met Calibre en de betere support van andere fileformats lijken de grootste winstpakkers.Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:23:
Wat zijn de ervaringen met Koreader? Ik lees veel dat het een significante verbetering zou moeten opleveren, maar ik kan verrassend clips of uitgebreide reviews eigenlijk niet vinden. Hoe bevalt het in gebruik en, vooral, waar ligt de concrete winst?
Volgens de github wiki worden alle e-readers gesupport en moet je installeren via Kobo Start Menu. Helaas werkt KSM 08 nog niet voor de Kobo Aura H2O 2nd, dus ik zal het nog niet kunnen testen voor je. Ik blijf het wel in de gaten houden in ieder geval. Mocht de H2O 2nd ondersteuning krijgen, dan zal ik het zeker proberen!
Hoe bevalt de H2O Second edition?Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:30:
Met de meest recente firware hebben we opeens dat de accu gewoon leegloopt, per dag gaat er 25% af... ik ga er binnenkort mee bezig en zet hem naar fabrieksinstellingen terug en update nooit meer.
Mij bevalt 'ie goed. Ik ergerde me heel erg aan de light bug in de vorige firmware, maar met de nieuwste firmware werkt alles (vooralsnog) vlekkeloos. Ik had een Glo HD die het ook prima doet, ik vind het contrast van de Glo HD eigenlijk beter, dwz met het licht uit is het scherm van de Glo HD witter dan het scherm van de H2O. Ik vind de Glo HD ook makkelijker mee te nemen omdat hij beter in een kleine tas past. Maar nu sleep ik toch de H2O overal mee naar toe. Gisteren nog totaal onverwacht compleet verregend geraakt en ik bedacht me dat al mijn spullen in de rugzak langzaam doorweekt raakten.

Maar afgezien van de waterdichtheid zie ik eigenlijk weinig reden om een H2O 2 te kopen als je al een Glo HD of H2O 1 hebt.
Verwijderd
Hij bevalt erg goed, vooral het iets grotere scherm (we komen vanaf een kindle paperwhite 2016 en een kobo glo hd) is top. De oranje verlichting vinden we na een tijdje gebruiken niet zo heel nuttig, hij is niet merkbaar sneller dan de glo hd, maar voor de rest prima.outlandos schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:58:
Hoe bevalt de H2O Second edition?
Voor de 170 euro een mooi apparaat waar je jarenlang plezier mee kan hebben en de accu is erg goed, nu op vakantie lezen we echt veel en meer dan 4% per dag gaat er niet af als je uren leest.
Maar verder is er niet veel over te vertellen, heel vernieuwend is hij ook weer niet natuurlijk. Maar dat waterdichte was wel fijn op het strand vorige week. Ik schrok eerst toen onze kinderen water gooiden naar ons, maar toen bedacht ik dat hij waterdicht was en dat was wel even fijn, nu is zout water natuurlijk nog steeds niet goed, maar je maakt je toch minder zorgen als je hem niet alleen thuis gebruikt.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2017 22:27 ]
@Verwijderd als je wat zout water erover hebt gekregen, thuis (of op de camping of waar je ook moge zijn
) even heel goed afspoelen onder stromend water.
En dat waterdichte kun je ook heel goed gebruiken om anderen mee te laten schikken (lezen op een luchtbed in een zwembad
)
Maar dat grotere scherm heeft mij verpest voor alle 6" readers op de markt
Ik zou nog wel terug kunnen naar 6.8" (vanaf m'n 7.8"), maar niet meer naar 6"! Als ik dat minieme scherm van die Kindle zie...
En dat waterdichte kun je ook heel goed gebruiken om anderen mee te laten schikken (lezen op een luchtbed in een zwembad
Maar dat grotere scherm heeft mij verpest voor alle 6" readers op de markt
Verwijderd
Ik heb hem even afgespoeld, thanks voor de tip.
Vandaag in een zwembad geweest en hem niet meegenomen omdat ik bang was dat hij nat zou worden. Moet wel wennen dat hij waterdicht is, ik vergeet het steeds
Vandaag in een zwembad geweest en hem niet meegenomen omdat ik bang was dat hij nat zou worden. Moet wel wennen dat hij waterdicht is, ik vergeet het steeds

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2017 15:38 ]
Ik kwam gisteren achter iets doms...
Als je een preview downloadt via Kobo pakt ie blijkbaar een x-percentage (ipv een vast aantal bladzijden) van het boek dat je gratis als preview mag lezen.
Maar bij boxsets is dat dus een groot aantal bladzijden. Bij de Boxset van Game of Thrones is dat dus het eerste boek en een groot gedeelte van het tweede boek...
Als je een preview downloadt via Kobo pakt ie blijkbaar een x-percentage (ipv een vast aantal bladzijden) van het boek dat je gratis als preview mag lezen.
Maar bij boxsets is dat dus een groot aantal bladzijden. Bij de Boxset van Game of Thrones is dat dus het eerste boek en een groot gedeelte van het tweede boek...
Ik heb deze week mijn email ingevuld op de website van de politie om te contoleren of inloggegevens gestolen zijn.
Vervolgens kreeg ik een mailtje dat mijn gegevens aangetroffen zijn voor de volgende sites
kobobooks.com
kobobooks.nl
Verder krijg ik geen mail over andere sites.
Heeft iemand toevallig al gecheckt bij politie.nl? (Ik heb een Aura HD en een H2O)
Vervolgens kreeg ik een mailtje dat mijn gegevens aangetroffen zijn voor de volgende sites
kobobooks.com
kobobooks.nl
Heeft iemand toevallig al gecheckt bij politie.nl? (Ik heb een Aura HD en een H2O)
Ik heb vorige week geloof ik gecheckt, maar geen resultaten. Ook niet van Kobo dus.Caballeros schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:17:
Ik heb deze week mijn email ingevuld op de website van de politie om te contoleren of inloggegevens gestolen zijn.
kobobooks.com
kobobooks.nl
Maar wat betekent dat nou precies ?Caballeros schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:17:
kobobooks.com
kobobooks.nl
Is jouw PC besmet en heeft iemand die inloggegevens onderschept ? Of komt het van je e-reader ?
Dat is de reden dat ik het hier vraag, ik heb ook geen idee.Goner schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:21:
[...]
Maar wat betekent dat nou precies ?
Is jouw PC besmet en heeft iemand die inloggegevens onderschept ? Of komt het van je e-reader ?
de tekst van de email
Met mijn Aura H2O heeft het niet te maken, omdat ik die toen nog niet had.U heeft onlangs via www.politie.nl gecontroleerd of uw e-mailadres voorkomt in een (door de politie inbeslaggenomen) bestand van gestolen inloggegevens.
Deze gegevens zijn door criminelen verzameld door digitaal in te breken (hacken) in computer en websites.
Het door u opgegeven e-mailadres .... is inderdaad gevonden in de gegevens die wij in beslag hebben genomen. Hierbij is het volgende geregistreerd:
Naam botnet: myfl In beslag genomen op: 07-06-2015
Door dit botnet zijn uw inloggegevens achterhaald voor onderstaande website(s):
kobobooks.com
kobobooks.nl
Ik vraag me af op wat voor manieren een botnet passwords kan achterhalen.
Volgens mij stond er op mijn pc geen rotzooi, maar je weet het nooit.
Mijn twijfel was eigenlijk vooral tussen een gekraakte server van kobo en een botnet op de Aura.
Ik laat mij Aura voorlopig ff niet op internet.
@Caballeros Mijn email adres staat ook niet in de database bij politie.nl. Ik heb dat email adres gebruikt voor mijn H2O en voor m'n Aura One. Maar ik heb, na installatie, nooit meer de wifi aangehad, op beide apparaten.
Thnx, maar had jij wel al een account voor juli 2015?
Ik krijg een beetje het idee dat dit al ver daarvoor gebeurd is.
Ik ken de tool van de Politie niet, maar bij deze kun je zien bij welk 'lek' de gegevens zijn buitgemaakt (dus ook wanneer): https://haveibeenpwned.com/
Verwijderd
ze gebruiken verschillende databases vermoedelijk. Maar feitelijk betekend het dat je wachtwoord bekend is, dus als je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt zou ik het snel overal aanpassen.10Cage schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:14:
Ik ken de tool van de Politie niet, maar bij deze kun je zien bij welk 'lek' de gegevens zijn buitgemaakt (dus ook wanneer): https://haveibeenpwned.com/
Zelf had ik eerst een password manager, maar tegenwoordig heb ik het gewoon in Excel staan (met een wachtwoord op dat Excel bestand) en ik gebruik deze site om per inlognaam een ander wachtwoord te maken, het liefst werk ik met wachtwoorden van 32 tekens): https://identitysafe.norton.com/nl/password-generator#
Het lijkt me sterk dat er een botnet of wat dan ook op een ereader kan draaien trouwens. Bij twijfel zou ik hem gewoon naar fabrieksinstellingen terugzetten, maar je kan er verder prima mee op wifi of wat dan ook.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 17:17 ]
Het is deze site https://www.politie.nl/th...gevens-zijn-gestolen.html10Cage schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:14:
Op have i been pwned krijg ik niks over mijn kobo account (had ik al eens gecheckt nu voor de zekerheid weer gedaan, het zou de politie wel goed staan als ze hun gegevens delen met deze veel bekendere site)
@Verwijderd Er zijn (IoT)botnets die op ip cams en set-top boxes draaien dus waarom niet op een ereader die in dit geval volgens mij Linux draait.
Ik gebruik gelukkig al lange tijd verschillende wachtwoorden voor alles, ik twijfel nu of ik niet ook nog verschillende emails ga gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door Caballeros op 04-08-2017 22:49 ]
Verwijderd
Theoretisch kan het, maar ik vermoed dat hij niet interessant is omdat er niet continu een verbinding met internet is. En het zou zo uitzonderlijk zijn dat een site als www.mobileread.com het gelijk zou oppikken en daar heb ik het nog nooit gelezen (en ik vind deze materie heel interessant, dus ik denk niet dat het daar ooit vermeld is omdat ik het anders vast had gelezen).Caballeros schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:44:
@Verwijderd Er zijn (IoT)botnets die op ip cams en set-top boxes draaien dus waarom niet op een ereader die in dit geval volgens mij Linux draait.
Maar als je hem terugzet naar de fabrieksinstellingen is een eventueel botnet wel weg. Je krijgt namelijk ook gewoon de firmware terug die je had toen je hem kocht. Dus bijvoorbeeld nog met het vorige menu (mits je hem na het terugzetten van de instellingen via een windows computer aanzet en niet via wifi omdat hij dan gelijk gaat updaten).
Dat is op zich wel fijn aan deze apparaten. Wat er ook gebeurd, je kan altijd terug naar de basis.
Nog wat interessante info gevonden waarin iemand het een en ander uitlegt aan mogelijkheden:
https://ebooks.stackexcha...ted-by-some-sort-of-virus
Daarin wordt geopperd dat een pdf het goed zou kunnen veroorzaken, dat zou inderdaad naast de webbrowser wel een mogelijkheid zijn. Maar het lijkt me wel heel bijzonder. Helaas kan ik verder geen info vinden over dat botnet wat in de mail van de politie genoemd wordt. Als iemand wat meer info heeft, ik lees er graag over
Dat is goed mogelijk, maar werkt eigenlijk alleen fijn via gmail of via een eigen domein omdat je dan de mail wel op 1 account kan binnenhalen. Als je elk mailadres af en toe moet nagaan is het veel werk. En het is niet eens meer eenvoudig veel mailadressen aan te maken, voorheen kon dat goed met hotmail of gmail, maar tegenwoordig moet je overal een 06 nummer opgeven ter controle en ik weet niet hoeveel mobiele telefoons je hebt, maar ver kom je dan helaas niet.Caballeros schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:44:
Ik gebruik gelukkig al lange tijd verschillende wachtwoorden voor alles, ik twijfel nu of ik niet ook nog verschillende emails ga gebruiken.
Bij gmail kan je wel verschillende stukken voor een emailadres zetten, maar een eigen domein waarin je mailadressen kan aanmaken is wel de beste keuze. Maar wel een boel moeite, het is net als met verschillende wachtwoorden wel irritant omdat je nooit uit je hoofd even kan inloggen. En dat is soms vervelend (als je bijv. op vakantie bent en niet bij je wachtwoordenboekje kan of als je in een hotel zit voor het werk en iets nodig hebt).
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 23:06 ]
Die moeite valt erg mee, hoor!Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:59:
[...]
Bij gmail kan je wel verschillende stukken voor een emailadres zetten, maar een eigen domein waarin je mailadressen kan aanmaken is wel de beste keuze. Maar wel een boel moeite, het is net als met verschillende wachtwoorden wel irritant omdat je nooit uit je hoofd even kan inloggen. En dat is soms vervelend (als je bijv. op vakantie bent en niet bij je wachtwoordenboekje kan of als je in een hotel zit voor het werk en iets nodig hebt).
ik gebruik een catch-all adres, dus <alles>@eigendomein.tld wordt geaccepteerd, tenzij blacklisted. Dus geen adressen aanmaken of zo.
En onthouden is simpel: bol@eigendomein.tld, hypotheker@eigendomein.nl...
Het lastige is dat ik dus zoveel verschillende adressen gebruik dat ik moeilijk kan controleren of ik in een hackdatabase sta...
Nog niet aan gedacht eigenlijk, dat is ook niet handig.vanaalten schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:04:
[...]
Het lastige is dat ik dus zoveel verschillende adressen gebruik dat ik moeilijk kan controleren of ik in een hackdatabase sta...
Volgens mij niet, volgens mij heb ik mijn H2O in september 2015 gekocht...Caballeros schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:11:
Thnx, maar had jij wel al een account voor juli 2015?
Slim. Misschien ook maar eens over nadenken. Maar krijg je dan niet veel spam?vanaalten schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:04:
[...]
Die moeite valt erg mee, hoor!
ik gebruik een catch-all adres, dus <alles>@eigendomein.tld wordt geaccepteerd, tenzij blacklisted. Dus geen adressen aanmaken of zo.
En onthouden is simpel: bol@eigendomein.tld, hypotheker@eigendomein.nl...
Ik heb bij een aantal boeken die ik gekocht heb bij de Kobo store wat irritante problemen. Ik heb een Kobo H20 2nd edition met de laaste firmware 4.5.9587
Soms als ik een ongelezen boek wil openen dan crashed en reboot mijn e-reader. Ik heb geprobeerd om het boek te verwijderen en opnieuw te downloaden via me e-reader. Dit hielp niet maar als ik naar eigenschappen gaat van het boek en dan kiest om het te lezen, dan pakt hij hem wel zonder een crash. Als ik eenmaal wat heb gelezen en dan terug naar Home gaat dan crashed bij niet meer bij het openen.
Verder heb ik ook dat ik niet de paginanummer te zien krijg van het totale boek. Het blijft dan na meerdere bladzijdes op hetzelfde paginanummer staan. Het gekke is dat ik wel de paginanummer van het hoofdstuk te zien krijgt. Dat veranderd wel gewoon zoals het hoort.
Soms als ik een ongelezen boek wil openen dan crashed en reboot mijn e-reader. Ik heb geprobeerd om het boek te verwijderen en opnieuw te downloaden via me e-reader. Dit hielp niet maar als ik naar eigenschappen gaat van het boek en dan kiest om het te lezen, dan pakt hij hem wel zonder een crash. Als ik eenmaal wat heb gelezen en dan terug naar Home gaat dan crashed bij niet meer bij het openen.
Verder heb ik ook dat ik niet de paginanummer te zien krijg van het totale boek. Het blijft dan na meerdere bladzijdes op hetzelfde paginanummer staan. Het gekke is dat ik wel de paginanummer van het hoofdstuk te zien krijgt. Dat veranderd wel gewoon zoals het hoort.
Verwijderd
Dit hoort zo. Ik heb het laatst eens zitten uitzoeken hoe kobo het doet. Er zijn twee kampen: mensen die het fijn vinden als op basis van de font size / lettertype / margins de pagina nummering dynamisch aangepast wordt (dit doet de kobo per hoofdstuk) en er is een groep die wil dat de pagina nummering overeenkomt met een papieren boek. Vermoedelijk gebruikt kobo als je per totale boek kijkt en er is een Page-Map of een NCX pageList container deze informatie zodat het met het papieren boek overeenkomt. Is dat er niet, dan gebeurd dit op basis van een vast aantal karakters per standaard pagina (1250 tot 1500 tekens per paragraaf, in veel kobo plugins wordt dit een APNX accurate genoemd) het berekend wil hebben en die zijn van mening dat de font size e.d. niet van invloed zouden moeten zijn (dit doet kobo per totale boek).Games schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:38:
Er is een kleine kans dat kobo in plaats van de APNX gebruik maakt van een gemiddelde van het aantal bytes per x(ht)ml bestand, daar zijn ook wat theorieën over, maar de software is niet open source en je weet dus niet wat er gebeurd.
Wat betreft het vastlopen, ik zou hem eens naar fabrieksinstellingen terugzetten en dan zou dat vermoedelijk opgelost moeten zijn. Het probleem herken ik verder niet, dus ik denk dat er gewoon wat schreef zit bij jou.
Je mag dan hopen dat je exact dezelfde druk hebt, maar dan nog zou ik het nut niet helemaal snappen.Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:49:
...er is een groep die wil dat de pagina nummering overeenkomt met een papieren boek. ..
Het grootste nut van een toewijzing van bepaalde paginanummers aan een bepaalde inhoud is denk ik dat het het maken van referenties vereenvoudigd, je kan dan zoals men gewend is geraakt blijven verwijzen naar een bepaalde pagina, in plaats van [bepaalde pagina op bepaalde device met bepaalde instellingen] of een percentage of een hoofdstuk (+percentage)...
Als ik via calibre epubs op de kobo zet is het dan ook mogelijk om via de Kobo app het boek door te lezen in sync?
Bedankt voor je bericht, ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet. Kijken of het probleem weg blijft.
Jammer dat dus bij sommige boeken het niet mogelijk is om de paginanummer te zien van het totale boek.
Jammer dat dus bij sommige boeken het niet mogelijk is om de paginanummer te zien van het totale boek.
wat is er toch zo interessant aan paginanummers ??
ik heb zelfs headers/footers helemaal weggehaald ...
Ik kan eigenlijk maar een ding bedenken.Goner schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:34:
Verwijderd
nee, dat kan helaas niet. Alleen met gekochte boeken die je via de store erop krijgt / zet.trekker22 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:16:
Als ik via calibre epubs op de kobo zet is het dan ook mogelijk om via de Kobo app het boek door te lezen in sync?
Hoe heb je die weggehaald? Ik meen dat ze weg zijn als je epub leest ipv kepub, maar ik zou graag kepub willen hebben zonder header/footers.Goner schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:34:
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 16:45 ]
Ik vind het prettig als ik weet waar ik ben in het boek, dus bijvoorbeeld bladzijde 224 van 488. Voor mij hoeft het niet overheen te komen met het papieren boek.Goner schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:34:
Op je Home screen en in de statusbalk bovenin zie je je voortgangspercentage. Werkt net zo goed als paginanummers (en je hoeft niet te hoofdrekenen
)
Zo scherp als een voetbal!
Als ik op 37% zit van een boek die bestaat uit 445 of 945 pagina's, dan vind ik paginanummers toch prettiger.
Ik heb paginanummers per hoofdstuk. Meestal probeer ik een heel hoofdstuk in een keer te lezen. Vind het dan fijn om het aantal pagina's te zien. Het percentage is leuk, maar dan moet je ook echt bijhouden hoeveel je al gelezen hebt.
Als ik dan zie dat het niet gaat lukken zoek ik ook een mooie scène overgang op om te stoppen. En de volgende keer weet ik ook gewoon hoe lang het ongeveer duurt. (Wat nog wel kan, had ik op de telefoon/tablet in moonreader is tijd die ik nog nodig ga hebben voor het hoofdstuk/boek.
Als ik dan zie dat het niet gaat lukken zoek ik ook een mooie scène overgang op om te stoppen. En de volgende keer weet ik ook gewoon hoe lang het ongeveer duurt. (Wat nog wel kan, had ik op de telefoon/tablet in moonreader is tijd die ik nog nodig ga hebben voor het hoofdstuk/boek.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
m0ridin in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura" onder * Headers en Footers:Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:42:
[...]
Hoe heb je die weggehaald? Ik meen dat ze weg zijn als je epub leest ipv kepub, maar ik zou graag kepub willen hebben zonder header/footers.
dat werkt voor epubs, waar ze trouwens normaal wel degelijk getoond worden.
OK. Ik vind het voldoende om te weten op hoeveel % ik zit ... staat gewoon in sleep screen en op home menu.Games schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:00:
[...]
Ik vind het prettig als ik weet waar ik ben in het boek, dus bijvoorbeeld bladzijde 224 van 488. Voor mij hoeft het niet overheen te komen met het papieren boek.
[ Voor 42% gewijzigd door Goner op 09-08-2017 22:51 ]
Er is een hack voor, waarmee je de headers + footers kunt uitzetten in kepub boeken. Nu wil ik geen header, maar wel een footer, dus ik gebruik geen kepub dus ik zou het ook niet zo direct weten hoe je dat moet doen. Zul je even moeten googelen.Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:42:
[...]
Hoe heb je die weggehaald? Ik meen dat ze weg zijn als je epub leest ipv kepub, maar ik zou graag kepub willen hebben zonder header/footers.
Met epubs kun je het via de settings individueel uitzetten.
Ik niet. Pagina nummers zijn relatief, percentage niet (hmm, klinkt domGames schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:55:
Als ik op 37% zit van een boek die bestaat uit 445 of 945 pagina's, dan vind ik paginanummers toch prettiger.
Ik wil met name weten hoeveel tijd er nog is voordat het verhaal afgerond zou moeten zijn (krijgt de schrijver alles nog wel verteld in de rest van het boek!?!?) En het oplopen van het percentage na het "omslaan" van een pagina geeft de grootte van het boek aan (gaat hij gelijk 10% vooruit, of moet ik 10 pagina's omslaan om 1% vooruit te gaan?)
Op mijn kobo glo wordt aangegeven pagina 269 van 764, nog duidelijker dan percentages als je het mij vraagt.Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:09:
Ik niet. Pagina nummers zijn relatief, percentage niet (hmm, klinkt dom) Ik wissel nogal met lettergrootte, als ik moe ben, maak ik de lettergrootte vaak groter. Dan zit ik ineens op pagina 400 van 800, ipv (bij wijs van spreken) 200 van 400. Maar in beide gevallen zit ik op 50%.
Ik wil met name weten hoeveel tijd er nog is voordat het verhaal afgerond zou moeten zijn (krijgt de schrijver alles nog wel verteld in de rest van het boek!?!?) En het oplopen van het percentage na het "omslaan" van een pagina geeft de grootte van het boek aan (gaat hij gelijk 10% vooruit, of moet ik 10 pagina's omslaan om 1% vooruit te gaan?)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
764 pagina's zegt helemaal niets.... Hoe groot zijn je marges, hoe groot is het lettertype, hoe groot is de linespacing. Heck, hoe groet is je scherm? En dan moet ik nog gaan rekenen om te kijken hoe ver ik in het boek ben (met een papieren boek kun je de dikte aan de linkerkant makkelijker afzetten aan de dikte aan de rechterkant...) Als ik 35% zie, is die berekening al voor mij gedaanl3art schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:12:
[...]
Op mijn kobo glo wordt aangegeven pagina 269 van 764, nog duidelijker dan percentages als je het mij vraagt.
Als je midden in het boek zou beginnen heb je gelijk maar dat doen de meeste mensen niet, dus dan weet je de door jou genoemde punten allemaal. Dan is in mijn ogen zo'n weergave van pagina x van zoveel duidelijker dan een x aantal procent.Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:21:
[...]
764 pagina's zegt helemaal niets.... Hoe groot zijn je marges, hoe groot is het lettertype, hoe groot is de linespacing. Heck, hoe groet is je scherm? En dan moet ik nog gaan rekenen om te kijken hoe ver ik in het boek ben (met een papieren boek kun je de dikte aan de linkerkant makkelijker afzetten aan de dikte aan de rechterkant...) Als ik 35% zie, is die berekening al voor mij gedaan
Ach de glo geeft beide aan dus dat maakt het dan ook wel weer makkelijk voor beiden
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik wil nog wel eens al die drie de dingen aanpassen, terwijl ik aan het lezen benl3art schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:24:
[...]
Als je midden in het boek zou beginnen heb je gelijk maar dat doen de meeste mensen niet, dus dan weet je de door jou genoemde punten allemaal. Dan is in mijn ogen zo'n weergave van pagina x van zoveel duidelijker dan een x aantal procent.
Ach de glo geeft beide aan dus dat maakt het dan ook wel weer makkelijk voor beiden
Maar inderdaad, Kobo biedt beide oplossingen (en natuurlijk per hoofdstuk), dus er is voor iedereeen wat wils.
Verwijderd
Ik ga zo eens testen, lees voornamelijk kepub nu omdat de store die aan mij serveert, zal ze zo even zelf downloaden en met calibre in epub erop zetten en ook de hack bekijken.Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:09:
[...]
Er is een hack voor, waarmee je de headers + footers kunt uitzetten in kepub boeken. Nu wil ik geen header, maar wel een footer, dus ik gebruik geen kepub dus ik zou het ook niet zo direct weten hoe je dat moet doen. Zul je even moeten googelen.
Met epubs kun je het via de settings individueel uitzetten.
Die link die ik gaf (in dit topic) is vrij risicoloos, kwestie van stukje code toevoegen aan een bestandje (maak wel een backup).
Verwijderd
Werkt perfect, thanks.Goner schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:42:
[...]
Die link die ik gaf (in dit topic) is vrij risicoloos, kwestie van stukje code toevoegen aan een bestandje (maak wel een backup).
[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2017 17:05 ]
De paginanummers veranderen (iig op mijn H2O v2) niet als je je leesinstellingen aanpast. Met andere dichtheden door andere instellingen moet je vaker of minder vaak omslaan voordat het paginanummer verandert, zowel je huidige pagina als het totaal. Oftewel, als ik midden in een boek plots de lettergrootte maximaal zet blijf ik op pagina x van y in totaal zitten, net als het percentage.Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:09:
[...]
Ik niet. Pagina nummers zijn relatief, percentage niet (hmm, klinkt dom) Ik wissel nogal met lettergrootte, als ik moe ben, maak ik de lettergrootte vaak groter. Dan zit ik ineens op pagina 400 van 800, ipv (bij wijs van spreken) 200 van 400. Maar in beide gevallen zit ik op 50%.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery