Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik heb meerdere landen geprobeerd, maar zag m nergens tevoorschijn komen...10Cage schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:48:
Haha idd, zo lijkt het. als ik vanavond nog wat tijd heb, doe ik het misschien via het NA form: https://kobo.frontlinesvc.com/app/ask_NAform_T Die heeft een chatoptie, dus werkt beter voor mensen zoals ik die ook liever boeken lezen dan met mensen bellen.
Had ik dit maar eerder geweten, zal m hier ook nog even inschieten
*edit*
Die chatters daar schieten ook niet op...
"Thank you for contacting Rakuten Kobo Customer Care."
Rakuten? Ze claimt Rosalina te heten, maar ik heb het vermoeden dat het eerder een Indiase naam is
*edit 2*
Ze claimen het ticket doorgezet te hebben naar de desbetreffende afdeling...
En ik zou een transcript krijgen op de mail met ticketnummer erbij. Heb alleen nog niets ontvangen.
Als iedereen dit nou even gaat doen, dan komen we misschien nog ergens
[ Voor 32% gewijzigd door Ossi op 07-06-2017 14:22 ]
Het bedrijf heet "Rakuten Kobo Inc"Ossi schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:54:
[...]
..
Rakuten? Ze claimt Rosalina te heten, maar ik heb het vermoeden dat het eerder een Indiase naam is
..
Our Company
Founded in December 2009, Toronto-based Rakuten Kobo Inc. is one of the world’s fastest-growing eReading services, offering more than 5 million eBooks and magazines to millions of users across the world.
Zo leer je nog eens wat
Transcript van de chat ondertussen binnen, nu maar wachten en maandelijks contact opnemen om te kijken hoe het er voor staat.
Ziet er goed uit, eens zien of dat ook echt fijner leest
1% achtergrond vond ik ook vaak net iets te fel, en daarbij leek de lichtsterkte te wisselen/knipperen. (Of is gewoon zo..) Op 2% niet, maar dat is weer een stapje feller
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Mijn ogen zijn niet meer zo goed in het donker, als het gaat schemeren krijg ik er last van. Dus ik ben niet echt een goede graadmeter. Ik heb thuis wel de hele tijd gezeur dat mijn vrouw (en ook mijn ouders en schoonouders) vinden dat ik naar de opticien moet, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.Ossi schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:30:
Ik bedoel inderdaad het in het donker. Op stand 100% dan kijk je naar een explosie van een atoombom.
Op 10% is het met zonnebril nog wel te doen en op 1%, wat ik altijd gebruik in bed is het eigenlijk nog steeds te fel.
Ik heb hem gedownload, maar het is voor de ereader niet een goed boek. Het zijn een soort afbeeldingen in een epub en ik krijg niet eens de tekst helemaal in beeldCheewai schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:35:
Nu is mijn vraag of je het lettertype van Kobo Plus boeken op de ereader wel kan vergroten? Wie o wie wil "Heksenkeet" downloaden en dan kijken of je het lettertype kan vergroten?

Ik wil gerust andere boeken proberen, maar bij deze heksenkeet boeken kan ik op de ereader ook geen lettertype aanpassen, volgens mij is het boek gewoon niet goed omgezet naar epub via de uitgever, maar zijn er gewoon jpg's gemaakt van elke pagina en die in een epub geflikkerd.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 19:30 ]
Nu zat ik niet meer achter de computer dus ik kon het niet checken, maar haar advies was om het via die weg te doen, in het Engels. Develop teams zijn Engels-talig natuurlijk. Ze gaf ook aan dat ze het verzoek wel vaker krijgen.
En verdomd, op de mobiele website heb je geen feedback knop, maar toen ik de desktopversie opvroeg zag ik inderdaad een blauw knopje meescrollen. Je kunt dus inderdaad feedback indienen...
Nederlandse. De Engelse heb ik mee gechatVerwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:01:
Heb je de Nederlandse helpdesk aan de lijn gehad of de Engelse?

Voor wie het ook wil proberen:
1. ga naar https://github.com/gtalusan/kobo-nightmode/tree/master/installer
2. download daar de KoboRoot.tgz file (wel de downloadknop gebruiken, RMB->"save link as.." werkte bij mij echt niet)
3. zet dit bestandje in de .kobo folder op je device.
4. ontkoppel je Kobo met "hardware veilig verwijderen" in Windows en ontkoppel 'm fysiek van je PC
5. je Kobo start nu opnieuw op
6. weer koppelen aan je PC
7. in de .kobo folder staat nu een nightmode.ini file, die duidelijk gecomment is. Ik heb deze default settings laten staan:
1
2
3
4
5
6
| ... timeout = 5 11 = toggleNightMode 12 = enableNightMode 13 = disableNightMode ... |
Nightmode activeren: zet de brightness op 11%, wacht vijf seconden en hij schakelt over naar nightmode.
Nightmode deactiveren: zet de brightness op 13% (of naar een willekeurige waarde en dan weer naar 11%) en wacht weer vijf seconden.
Episch.
[ Voor 0% gewijzigd door 10Cage op 07-06-2017 21:08 . Reden: typo ]
Verwijderd
Je hebt zeker niet het nummer van de Nederlandse helpdesk? Die zou ik wel graag in mijn bellerslijst willen opslaan voor als ik ze een keer nodig heb.
Kan je een screenshot maken, ik begrijp helemaal niet wat het is. Ik heb inmiddels hier wel gelezen dat het niet handig is te installeren als je reader geen lichtknop heeft?10Cage schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:01:
Ik heb de nightmode ook aan de praat op mijn Aura V2 (FW4.4.9349) Echt te simpel eigenlijk: Dit bericht typen kostte me meer tijd dan het installerenMet dank aan @Ossi en de rest!
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 22:14 ]
+18003685390Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:13:
[...]
Je hebt zeker niet het nummer van de Nederlandse helpdesk? Die zou ik wel graag in mijn bellerslijst willen opslaan voor als ik ze een keer nodig heb.
[...]
Kan je een screenshot maken, ik begrijp helemaal niet wat het is. Ik heb inmiddels hier wel gelezen dat het niet handig is te installeren als je reader geen lichtknop heeft?
En ja, @10Cage heeft ook geen fysieke knop.
Een echte screenshot heb ik zo niet, maar hier een afbeelding van internet hoe het eruit ziet: http://blog.the-ebook-rea...13/07/kobo-night-mode.jpgKan je een screenshot maken, ik begrijp helemaal niet wat het is.
Edit:
Hierbij een blurry foto van hoe het er bij mij uitziet:

Dat het lastig aan- en uitzetten zou zijn was ik ook bang voor, zoals Ossi zegt heeft de mijne ook geen lichtknop. Maar je activeert de nightmode dus door de slider voor de achtergrondverlichting op een specifieke waarde te zetten en hem daar een voorgedefinieerde tijd op te laten staan. Default is dat 5 seconden op 11%, maar dit is allemaal aan te passen in de .ini file die op je kobo wordt gezet door de installer. Nadat hij is overgeschakeld naar nightmode kun je de verlichting weer op een helderheid instellen die je wilt.Ik heb inmiddels hier wel gelezen dat het niet handig is te installeren als je reader geen lichtknop heeft?
[ Voor 31% gewijzigd door 10Cage op 08-06-2017 09:26 . Reden: foto toegevoegd ]
Super! Fijn om te lezen dat hij goed bevalt. Hoewel het behalve de waterdichtheid misschien weinig toevoegt neig ik er wel naar 'm te bestellen.Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:02:
Contrast is meer dan prima, het oranje licht is wel wennen, hij kan helaas niet zo wit als de kindle paperwhite, het scherm is ook niet zo heel wit te krijgen als bij de kobo glo hd, het blijft op zijn felst nog wat recycled papier, maar ach, dat leest ook prima en hoe vaak heb je de verlichting nu op 100% , ik eigenlijk alleen in de felle zon als ik het wil proberen, maar dan kan de verlichting eigenlijk ook wel op 0 %.
Accuduur is een stuk beter dan de kobo glo hd die we hiervoor hadden, meer dan prima. Het is wat lastig testen omdat we een paar keer dus accountproblemen hadden en alles opnieuw moesten instellen, maar hij is nog niet aan de stroom geweest de afgelopen (ik meen) twee weken en accuduur lijkt erg goed.
Er valt verder eigenlijk niks tegen, er zit 8GB geheugen in wat meer dan prima is. Oh wacht, ik krijg hem niet zo lekker op de wifi op mijn netgear router, maar op de andere routers werkt hij meer dan prima. Met de kobo glo hd en paperwhite kon ik wel op de netgear. Ik denk dat de netgear lastig doet, ik heb met een ander apparaat daar ook gedonder mee. Hij ziet mijn router ook niet als ik ernaast sta, dan ziet hij alleen de andere routers in huis. Beetje raar. Maar boven en op zolder nooit problemen, dus tja, zal wel aan de netgear liggen omdat ik die ook elke week al moet resetten. Tijd voor een upgrade...
De glo hd is redelijk vergelijkbaar, maar die heeft "maar" 4GB opslag en het scherm is kleiner. Je merkt vooral in het hoofdmenu dat een groter scherm echt mooier is. Maar bij het lezen merk ik het op een gegeven moment niet meer. De glo HD heeft wel leukerer hoezen, voor de H20 is er nog niet echt een leuke hoes behalve de blauwe of zwarte originele (die wel van heel goede kwaliteit zijn, maar dat mag ook wel voor die prijs).
Qua snelheid is de H20 wel iets sneller dan de glo, dat merk je als je veel collecties met veel boeken hebt, maar bij het lezen etc. merk je geen verschil.
Kortom, het grotere scherm is wellicht fijner en het oranje licht (dat je ook kan uitschakelen) is voor mij een toevoeging, maar mijn vrouw vind het niks en gebruikt dat oranje licht niet. We lezen er verder niet mee onder de douche, maar laatst zagen we in de tuin en waren de kinderen in het zwembadje aan het spelen met waterpistolen en toen kwam er dus een straal water op de nieuwe H20 en toen was ik wel blij dat hij waterdicht was
Maar of het een upgrade waard is? Eigenlijk niet, vind het sowieso jammer dat een iets groter scherm zoveel duurder moet zijn. Zie je bij alle ereaders. Er passen misschien 3 zinnen extra op het scherm, maar het is allemaal net wat prettiger dan de glo hd. Als je nu een niet HD reader had was de keuze makkelijker, maar de glo HD is eigenlijk al een heel goed ding. Jammer dat die uit het assoritment is gehaald, die is toch een stuk beter dan de goedkooopste kobo die nu in de winkel ligt.
Ohja, scherm is geheel egaal verlicht, vergelijkbaar aan de glo hd en het contrast is dus ook prima mits je niet verwacht dat het echt wit papier lijkt zoals op de kindle mogelijk is. Eigenlijk ook vergelijkbaar met de glo hd.
Als je iemand blij kan maken met de glo hd zou ik overstappen, maar echt een reden ervoor kan ik zo 123 niet bedenken. Maar ik lees ook niet in bad of aan het strand, daar zou het echt meerwaarde hebben en eigenlijk de prijs pas rechtvaardigen. Bij ons liepen we er toevallig tegenaan en het was lekker weer en we waren vrolijk, dan doe je soms een impuls aankoop terwijl je al beiden een goede reader hebt. Maar spijt hebben we er niet van. Maar zonder was ook niet erg geweest. Ik ben vooral blij dat ik nu een boekenabonnement heb. Ik zou een ereader die waterdicht is met een groot scherm zo inruilen voor een kleinere ereader met niet hd scherm als daarop wel een boekenabonnement zat, dus tja, echt veel redenen om hem te rechtvaardigen kan ik je niet geven
Verwijderd
Erg interessant, doet me wat denken trouwens aan het wp 5.1 scherm, blauw met witte letters. Micorsoft Word heeft dat de afgelopen 20 jaar nooit kunnen evenaren10Cage schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 06:50:
Maar je activeert de nightmode dus door de slider voor de achtergrondverlichting op een specifieke waarde te zetten en hem daar een voorgedefinieerde tijd op te laten staan. Default is dat 5 seconden op 11%, maar dit is allemaal aan te passen in de .ini file die op je kobo wordt gezet door de installer. Nadat hij is overgeschakeld naar nightmode kun je de verlichting weer op een helderheid instellen die je wilt.
Op het werk heb ik weleens een zwart scherm met gele letters dat fijner werkt voor collega's die dyslexie hebben, maar als niet dyslect vind ik dat niet zo fijn, dus ik twijfel even of dit voor mij fijn is. Ik ga het gewoon eens proberen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 19:04 ]
Zelf ooit eens op mijn H2O geprobeerd, maar ik was er niet kapot van. Voelde niet echt natuurlijk en aan de zijkanten "lekte" wat licht geloof ik. Sowieso heb ik in bed altijd een lampje op mijn nachtkastje aan en mijn vrouw heeft er nog nooit over geklaagd.Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:02:
[...]
Erg interessant, doet me wat denken trouwens aan het wp 5.1 scherm, blauw met witte letters. Micorsoft Word heeft dat de afgelopen 20 jaar nooit kunnen evenaren
Op het werk heb ik weleens een zwart scherm met gele letters dat fijner werkt voor collega's die dyslexie hebben, maar als niet dyslect vind ik dat niet zo fijn, dus ik twijfel even of dit voor mij fijn is. Ik ga het gewoon eens proberen.
Verwijderd
Het is een wat meer "permanente" oplossing, maar leuk om zo even te checken of het wat voor je is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 22:43 ]
Het is een begin inderdaad, maar lastig om te switchen, dus ik blijf de mod nog wel even gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:41:
Leest Raymond hier mee, zijn vakblog is denk ik wel bekend. Witte letters op een zwarte achtergrond artikel net online gekomen: https://rsnijders.info/va...tte-letters-zwart-scherm/
Het is een wat meer "permanente" oplossing, maar leuk om zo even te checken of het wat voor je is.
[afbeelding]
Tevens heb ik nu bij kobo.com een feedback formulier ingevuld om de inverted feature eindelijk eens te gaan ondersteunen.
@Verwijderd Harstikke bedankt dat je het voor me hebt nagekeken! Nu weet ik dat een ereader voor mijn dochter nog niet het ideale apparaat is als kinderboeken zo slecht zijn geconverteerd.Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:18:
[...]
Ik heb hem gedownload, maar het is voor de ereader niet een goed boek. Het zijn een soort afbeeldingen in een epub en ik krijg niet eens de tekst helemaal in beeld![]()
Ik wil gerust andere boeken proberen, maar bij deze heksenkeet boeken kan ik op de ereader ook geen lettertype aanpassen, volgens mij is het boek gewoon niet goed omgezet naar epub via de uitgever, maar zijn er gewoon jpg's gemaakt van elke pagina en die in een epub geflikkerd.
Het zijn niet alle kinderboeken, maar met name de kinderboeken met veel plaatjes die niet goed worden weergegeven. De serie van 'de waanzinnige boomhut' ziet er ook niet uit op mijn e-reader. Als je kinderen wat ouder zijn dan heb je veel meer aan Kobo Plus. Series als De Grijze Jager die zien er prima uit. En er is voor 10-14 jaar ook veel keuze, vind ik.Cheewai schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:27:
[...]
@Verwijderd Harstikke bedankt dat je het voor me hebt nagekeken! Nu weet ik dat een ereader voor mijn dochter nog niet het ideale apparaat is als kinderboeken zo slecht zijn geconverteerd.
Verwijderd
Voor nu koop ik alle kinderboeken zoals alle delen van de waanzinnige boomhut die papa ook kan waarderen. Ik denk er wel over om te gaan voorlezen uit de kinderboeken die bij kobo plus staan, maar morgen ga ik ook met de kids naar de bibliotheek en daar komt ook altijd wel een volle tas met boeken vandaan.
Maar vanaf 10 hoop ik ook dat ze een ereader willen, al leest mijn zoon van 9 momenteel alleen nog maar donald duck's en hij vind lezen saai en papa en mamma zijn van oorsprong bibliothecarissen, de horror dat onze zoon niet wil lezen

Dochter leest gelukkig voor 3 kinderen, die eet boeken op.
Dan moet je je Glo HD niet weggeven maar nog even bewaren.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:26:
Ik denk zelf ook dat het voor boeken vanaf 10 jaar wel goed gaat.
Voor nu koop ik alle kinderboeken zoals alle delen van de waanzinnige boomhut die papa ook kan waarderen. Ik denk er wel over om te gaan voorlezen uit de kinderboeken die bij kobo plus staan, maar morgen ga ik ook met de kids naar de bibliotheek en daar komt ook altijd wel een volle tas met boeken vandaan.
Maar vanaf 10 hoop ik ook dat ze een ereader willen,

Herkenbaar! Off topic wellicht, maar herkenbaar.al leest mijn zoon van 9 momenteel alleen nog maar donald duck's en hij vind lezen saai en papa en mamma zijn van oorsprong bibliothecarissen, de horror dat onze zoon niet wil lezen
Verwijderd
Nee nee, ik moet toch een reden hebben om om de twee jaar een nieuwe te kopenMarjoko schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:42:
Dan moet je je Glo HD niet weggeven maar nog even bewaren.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 23:14 ]
Verwijderd
Het is in alle opzichten wat ik me ervan voorgesteld had. Ik vind het jammer dat dit apparaat niet de grootte van de Aura One heeft, maar lijkt dan ook het enige nadeel. Dan rest de vraag of die maat genoeg reden is om toch voor de One te gaan
Ik/we zitten hier wat in dubio. Ikzelf gebruik een Glo HD, mijn vrouw een H2O. We willen een gezamenlijk abonnement ergens afnemen om op beide e-readers boeken te kunnen downloaden/lezen. Ik ben geenszins van plan om twee abonnementen aan te schaffen voor het beperkt aantal boeken dat we lezen op jaarbasis.Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:33:
[...]
Man man man, een boel gedoe, maar nu werkt het prima hoor!
Als ik jouw post goed interpreteer had je dus wat moeite om het op twee e-readers actief te krijgen..? Ik twijfel tussen zo'n Kobo/Bol abonnement of het via de bibliotheek te doen; het laatste kost 50 Euro per jaar (is gewoon een abonnement bij de bieb mét mogelijkheid tot "onbeperkt" downloaden/lezen (huren) van boeken). Maar over het laatste kan ik weinig vinden qua ervaringen en (on)mogelijkheden.
Iemand die meer bekend is met een abo via de bibliotheek en of dit een beetje werkt? En dan dus op twee e-readers binnen één gezin?
Verwijderd
De bibliotheek hebben we ook. Heb je kinderen? Die hebben een gratis abonnement en als je op dat account je registreert op bibliotheek.nl kan je daar gratis boeken afhalen. Dan drm verwijderen (wat niet mag eigenlijk) en je kan ze zo met calibre beheren en ze blijven van jou. Ik kijk alleen amper op bibliotheek.nl omdat het aanbod niet zo goed was, ik zal het zo even weer bekijken en ik laat het weten.
Hmm, goede tip! Ja, ik heb kinderen en voor zover ik weet hebben we al een dergelijke bieb-abo (mijn vrouw is er van de week nog geweest en heeft met/voor de kinderen boeken gehuurd). Qua aanbod zijn we relatief snel tevreden met wat boeken van bekende schrijvers (Saskia Noort, van der Vlugt, Kluun etc.). Ik ga 's kijken wat ik kan aanvangenVerwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:42:
Ik heb kobo plus nu prima draaiende, de afgelopen twee weken is 1 keer de collecties bij mijn vrouw verdwenen, maar ik heb calibre zomingesteld met automatisch beheer dat als ze hem aansluit op har laptop en calibre start het in een paar seconden automatisch gefixed is.
De bibliotheek hebben we ook. Heb je kinderen? Die hebben een gratis abonnement en als je op dat account je registreert op bibliotheek.nl kan je daar gratis boeken afhalen. Dan drm verwijderen (wat niet mag eigenlijk) en je kan ze zo met calibre beheren en ze blijven van jou. Ik kijk alleen amper op bibliotheek.nl omdat het aanbod niet zo goed was, ik zal het zo even weer bekijken en ik laat het weten.
Verwijderd
Je hebt wel adobe reader nodig om ze te kunnen downloaden (ivm drm). De drm is er wel af te halen. Het is een tijdje terug, maar vanauit adobe reader (je moet meen ik wel versie 11 hebben, die komt uit 2012) kan je de boeken dan uit de folder halen en als je dan de dedrm plugin in calibre installeerd haalt die automatisch de drm eraf. Althans zo ging het een jaar of wat terug.
Als je adobe reader 11 nodig hebt en je kan hem niet vinden, ik kan hem wel ergens uploaden.
Ik schat in dat kobo plus beter bij jullie past, daar staat heel veel saskia noort, kluun en ook van der Vlugt, daar heb je wel dikke mazzel mee. Dat past dan heel goed bij jullie. Ik wou dat al mijn favoriete auteurs zo ergens te vinden waren bij 1 dienst.
Bij kobo plus dus 1 abonnement afsluiten, op de beide ereaders uitloggen met jullie huidige account en dan inloggen met dit ene kobo account waar de kobo plus aanhangt. Als je bij kobo het afsluit heb je een creditcard nodig, bij bol.com kan je met je bankrekening automatisch betalen elke maand. Nadeel is wel met 1 account dat je beiden ziet wat je leest in het hoofdmenu en je kan lastig tegelijk hetzelfde boek lezen en je krijgt beiden de collecties van 1 erader in de boekenlijst (op de ene ereader gevuld met boeken, als die boeken ontbreken op de andere ereader zijn het lege collecties). Dus 1 van de 2 kan nog maar collecties gebruiken van boeken die je sideload via een usb kabeltje. Maar dat is het enige nadeel.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 10:45 ]
Ik heb beide: een bieb abonnement en kobo plus. Het bieb abonnement valt me eerlijk gezegd tegen. Het ebooks aanbod is niet erg geweldig imho. Ik schreef gisteren nog dat prentenboeken in kobo plus niet goed worden weergegeven, bij de bibliotheek zijn veel boeken alleen voor de bibliotheek app beschikbaar, en dus niet beschikbaar als download voor de ereader. Waarschijnlijk staan uitgevers dat niet toe omdat zij ook wel weten dat de drm eraf te slopen is. Maar wel jammer.Exorcist schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:49:
[...]
Hmm, goede tip! Ja, ik heb kinderen en voor zover ik weet hebben we al een dergelijke bieb-abo (mijn vrouw is er van de week nog geweest en heeft met/voor de kinderen boeken gehuurd). Qua aanbod zijn we relatief snel tevreden met wat boeken van bekende schrijvers (Saskia Noort, van der Vlugt, Kluun etc.). Ik ga 's kijken wat ik kan aanvangen
Ook bij kobo plus is het aanbod niet alles wat je ervan zou hopen. Wat ik wel leuk vind: als ik een boek gelezen heb, en dan op 'verwant' klik dan krijg ik wat verwante boeken te zien waar ik soms al op leuke vondsten ben gestuit. Maar ook bijvoorbeeld op een schrijver van een trilogie waarvan deel 1 en 2 dan wel in kobo plus beschikbaar zijn en deel drie niet.

Ik heb kobo plus nu werkend op 4 e-readers, werkt vlekkeloos. Natuurlijk is het wel zo, dat boeken die je op e-reader 1 aanklikt, ook verschijnen op e-reader 2 wanneer je e-reader 2 daarna synchroniseert. Maar dat lijkt me logisch en dat vind ik ook wel handig. Ik vond het niet moeilijk om het werkend te krijgen. Je moet alleen realiseren dat wanneer je je kobo account koppelt aan je bol account, dat het een dag (24 uur) duurt voordat dat verwerkt is.
Het aanbod van kobo plus is beter dan dat van de bibliotheek. Kluun, Saskia Noort en Simone van der Vlugt zijn in ruime mate beschikbaar. Veel andere nieuwe, populaire boeken helaas niet. Van Kepler bijvoorbeeld alle thrillers, behalve de nieuwste 'Jager'. Ik hou nu een lijstje bij van welke kobo plus boeken ik lees, en zo bekijk ik of het nog rendabel is, en op dit moment is het dat nog wel.
Je kunt, ook zonder kobo plus lidmaatschap, kijken welke boeken beschikbaar zijn in het aanbod, en of het voor jullie nuttig is.
Verwijderd
Maar je moet er wat geluk mee hebben, Kepler Jager kost bijvoorbeeld nu 12 euro. Dat is vervelend. Soms heb je nieuwe boeken wel goedkoop zoals de reeks van A.G. Riddle.
Je kan natuurlijk ook overwegen ze niet te kopen, maar ergens te downloaden. Vooral thrillers zoals Kepler's jager e.d. zijn dan wel makkelijk te vinden. Ik geef er echter zelf de voorkeur aan om te betalen als de prijs wat redelijk is. Maar voor mijn gevoel is alles boven de 10 euro te duur als het een digitaal boek betreft.
Als iemand nog een site weet die aanbiedingen van ebooks in het Nederlands heeft, ik hoor het graag. Op mobileread kan je wel een goed overzicht vinden van Engelse ebookaanbiedingen, maar een soortgelijk iets voor NL boeken zou tof zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 11:58 ]
Google books heeft vaak hele leuke prijzen ...Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:54:
Als iemand nog een site weet die aanbiedingen van ebooks in het Nederlands heeft, ik hoor het graag.
Die Jager helaas niet, maar wel andere boeken :
https://play.google.com/s...%20kepler%20jager&c=books
[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 12-06-2017 11:06 ]
Google books, is dat dan zonder DRM? (en kan je ze zomaar downloaden)?Goner schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:04:
[...]
Google books heeft vaak hele leuke prijzen ...
Die Jager helaas niet, maar wel andere boeken :
https://play.google.com/s...%20kepler%20jager&c=books
Zo zaten mijn ouders ook altijd te zeuren op mijVerwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:26:
Maar vanaf 10 hoop ik ook dat ze een ereader willen, al leest mijn zoon van 9 momenteel alleen nog maar donald duck's en hij vind lezen saai en papa en mamma zijn van oorsprong bibliothecarissen, de horror dat onze zoon niet wil lezen

Ik las alleen maar stripboeken (Donald Duck, Lucky Luke, Asterix en Obelix etc.)
In mijn geval was het, omdat er gewoon geen leuk leesvoer was voor mij. Hoewel sommigen lezen gewoon echt niet leuk vinden, verwacht ik dat het 90% van de gevallen gewoon gaat omdat ze nog geen genre hebben gevonden wat ze daadwerkelijk leuk vinden. Bij mij hoefde je ook echt niet aan te komen met De Kameleon oid, terwijl bijna iedereen ze las toen der tijd.
Bij mij begon lezen pas toen ik Stephen King ontdekte. Uiteindelijk bleek gewoon dat de boeken veel rauwer moesten zijn voordat ik ze pas leuk vond. Niet halve pagina's met uitleg over hoe een tafel gedekt is of waarom er alleen een bepaalde kleur bloemen op een vensterbank mogen staan.
Nu lees ik echt niet alleen meer Stephen King, maar er moet toch wel moord en doodslag in voorkomen om het interessant te houden
Met Adobe Reader epubs openen ?? Dat is nieuw voor me ...Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:40:
Het is een tijdje terug, maar vanauit adobe reader (je moet meen ik wel versie 11 hebben, die komt uit 2012) kan je de boeken dan uit de folder halen en als je dan de dedrm plugin in calibre installeerd haalt die automatisch de drm eraf.
Maar gewoon downloaden met Digital Editions en openen in Calibre/DeDRM werkt ook flitsend.
"Kobo uses Adobe Digital Editions encryption, but it also uses its own application and encryption system, so you might not have already installed Adobe Digital Editions. Version 2.0.1 (download here) is strongly recommended. Version 3.0 and later are capable of utilizing a new encryption scheme which the tools cannot unlock."
Neuh dus ook john saul. Clive barker. Dean r koontz enz...Ossi schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:30:
[...]
Nu lees ik echt niet alleen meer Stephen King, maar er moet toch wel moord en doodslag in voorkomen om het interessant te houden
Ik vindt de ONE toch nog meevallen met de accuduur.
Ik lees ongeveer 2 a 3 uurtjes in bed en na 4 weken moet ik hem weer opladen.
Oke de H2O ging 6 tot 8 weken mee maar zoals ik al zei vindt het nog meevallen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Hier hetzelfde, alleen dan een ander genre. Het feit dat het verplicht was om te lezen op de middelbare school zorgde er juist voor dat ik met de hakken in het zand ging en zo goed als niet las. Om die reden ook geen 9 voor Nederlands, omdat ik weigerde verplicht die saaie boeken van de boekenlijst te lezen. Lezen doe je voor je lol en niet omdat het moet.Ossi schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:30:
[...]
Zo zaten mijn ouders ook altijd te zeuren op mij![]()
Ik las alleen maar stripboeken (Donald Duck, Lucky Luke, Asterix en Obelix etc.)
In mijn geval was het, omdat er gewoon geen leuk leesvoer was voor mij. Hoewel sommigen lezen gewoon echt niet leuk vinden, verwacht ik dat het 90% van de gevallen gewoon gaat omdat ze nog geen genre hebben gevonden wat ze daadwerkelijk leuk vinden. Bij mij hoefde je ook echt niet aan te komen met De Kameleon oid, terwijl bijna iedereen ze las toen der tijd.
Dus @Verwijderd, stimuleer je kinderen zeker, maar verplicht ze niets. Werkt vaak averechts, maar dat wist je vast al
Dat dus, ik ben veel te tegendraads om dat soort dingen opgedragen te krijgen.barrymossel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:49:
[...]
Hier hetzelfde, alleen dan een ander genre. Het feit dat het verplicht was om te lezen op de middelbare school zorgde er juist voor dat ik met de hakken in het zand ging en zo goed als niet las. Om die reden ook geen 9 voor Nederlands, omdat ik weigerde verplicht die saaie boeken van de boekenlijst te lezen. Lezen doe je voor je lol en niet omdat het moet.
Dus @Verwijderd, stimuleer je kinderen zeker, maar verplicht ze niets. Werkt vaak averechts, maar dat wist je vast al

[ Voor 159% gewijzigd door rens-br op 13-06-2017 11:57 ]
Thnx!gysman11 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:53:
Dat is een crosspost. Je hebt in aankoopadvies al een vraag gesteld. Crossposten is niet toegestaan.
Ontopic dan maar.
Een Kobo Glo komt uit 2012 en is nieuw niet meer leverbaar, zijn hier mensen aanwezig die er nog één hebben en wat is hun ervaring daarmee na jaren gebruik? Gaat dat nu jaren later nog steeds prima mee?
Wat mij aanstaat van het model is de backlight en de resolutie die net wat hoger ligt dan de instapmodellen.
Wij hebben zelf de Kobo Auro One en ik ben erg tevreden met het merk Kobo. Werkt goed, was op vakantie echt super!
Dus laatste firmware blijven uitkomen voor oudere modellen?Ossi schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:16:
Voor de Kobo Glo werkt het in ieder geval.
Niet helemaal waar, want na verloop van tijd zal de batterij het begeven. Meestal veel eerder dan na 10 jaar. Als je nu bijvoorbeeld een reader koopt met een batterij erin die uit 2012 stamt, heb je een goede kans dat het een miskoop zal blijken.gysman11 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:15:
Een ereader wordt niet zoals een tablet steeds langzamer vanwege nieuwe apps en nieuwe software versies. Als ie het nu goed doet, doet ie het (mits niet kapot) over 10 jaar ook nog goed. Ik heb een prs-650 en een prs-t2 (beide sony). Vele jaren oud en die functioneren beide nog uitstekend. Wel net een kobo h2o 2nd aangeschaft vanwege resolutie en backlight.
Of Kobo bij het refurbishen batterijen vervangt weet ik niet, maar zou wel nodig zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door zetmolm op 13-06-2017 12:48 ]
Maar die lijken me niet zo moeilijk te vervangen... Mits je de e-reader open krijgt (wat wellicht bij waterdichtheid weer wat lastiger is).zetmolm schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:46:
[...]
Niet helemaal waar, want na verloop van tijd zal de batterij het begeven. Meestal veel eerder dan na 10 jaar. Als je nu bijvoorbeeld een reader koopt met een batterij erin die uit 2012 stamt, heb je een goede kans dat het een miskoop zal blijken.
Of Kobo bij het refurbishen batterijen vervangt weet ik niet, maar zou wel nodig zijn.
Dat is een goede om rekening mee te houden. Maar dit zou je wel binnen 2 jaar moeten merken toch?zetmolm schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:46:
Niet helemaal waar, want na verloop van tijd zal de batterij het begeven. Meestal veel eerder dan na 10 jaar. Als je nu bijvoorbeeld een reader koopt met een batterij erin die uit 2012 stamt, heb je een goede kans dat het een miskoop zal blijken.
Zo lang er garantie op zit, zou ik dat niet zo snel zelf vervangen denk ik...barrymossel schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:58:
Maar die lijken me niet zo moeilijk te vervangen... Mits je de e-reader open krijgt (wat wellicht bij waterdichtheid weer wat lastiger is).
True. Maar daarna uiteraard wel. Heb van twee verschillende e-readers een filmpje gezien waar ze e.e.a. vervangen en dat zag er nou niet moeilijk uit. En een accu zal ook niet veel kosten.dfrenner schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:00:
[...]
Zo lang er garantie op zit, zou ik dat niet zo snel zelf vervangen denk ik...
Ik zou even moeten kijken welke firmware ik nu heb op de Kobo Glo. Maar hij is wel vrij recent.dfrenner schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:09:
[...]
Dus laatste firmware blijven uitkomen voor oudere modellen?
Ik heb al een paar jaar een refurbished Glo en werkt nog uitstekend.dfrenner schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:09:
[...]
Een Kobo Glo komt uit 2012 en is nieuw niet meer leverbaar, zijn hier mensen aanwezig die er nog één hebben en wat is hun ervaring daarmee na jaren gebruik?
Heb 'm pas nog ge-upgrade en er zit weer een nieuwe versie aan te komen, zag ik. Even afwachten, ze rollen niet voor alle 'affiliates' tegelijk uit blijkbaar.Dus laatste firmware blijven uitkomen voor oudere modellen?
EDIT: da's sterk ... zet 'm net aan met wi-fi om even te kijken welke versie ik heb en gelijk loopt 4.4.9344 (16/5/2017) binnen !
EDIT2: 2 upgrades terug verdwenen m'n collections en nu staan er collections bij waarvan de boeken niet eens meer op de Glo staan (factory reset ergens tussendoor) ! Waar haalt-ie dat vandaan ?
Overigens, (refurbished) Glo voor €79 te koop bij MM (Den Haag).
[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 13-06-2017 14:02 ]
Lees mijn berichten in het topic maar terug over de Kobo Glo.dfrenner schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:09:
[...]
Thnx!
Ontopic dan maar.
Een Kobo Glo komt uit 2012 en is nieuw niet meer leverbaar, zijn hier mensen aanwezig die er nog één hebben en wat is hun ervaring daarmee na jaren gebruik? Gaat dat nu jaren later nog steeds prima mee?
Wat mij aanstaat van het model is de backlight en de resolutie die net wat hoger ligt dan de instapmodellen.
Wij hebben zelf de Kobo Auro One en ik ben erg tevreden met het merk Kobo. Werkt goed, was op vakantie echt super!
[...]
Dus laatste firmware blijven uitkomen voor oudere modellen?
Ik ben er niet bijzonder van onder de indruk om eerlijk te zijn, maar ik vind ze te duur om zomaar te vervangen, dus ik blijf m maar gebruiken
Zo blijf je natuurlijk altijd stapjes verder kijken. Toch vind ik de Glo betere papieren in handen hebben dan de touch 2.0 (resolutie en backlight).Ossi schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:40:
[...]
Lees mijn berichten in het topic maar terug over de Kobo Glo.
Ik ben er niet bijzonder van onder de indruk om eerlijk te zijn, maar ik vind ze te duur om zomaar te vervangen, dus ik blijf m maar gebruiken
Backlight is eigenlijk wel een must voor een e-reader inderdaad. Persoonlijk vind ik de backlight van de Glo te fel aan mijn ogen in het donker.dfrenner schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:07:
[...]
Zo blijf je natuurlijk altijd stapjes verder kijken. Toch vind ik de Glo betere papieren in handen hebben dan de touch 2.0 (resolutie en backlight).
Als je wat terugleest dan zie je nog een heel verhaal over inverted screens. Dus zwarte achtergrond en witte tekst. Dat maakt het wel iets beter, maar niet perfect imo.
https://www.mobileread.co...hread.php?t=200706&page=6
In het topic dat ik net linkte kun je een hardwarematige hack vinden om de Glo minder fel te laten branden, door er een weerstand tussen te solderen
Verwijderd
Digital editions ken ik weer niet, maar het is ook alweer 1,5 jaar of langer geleden dat ik bij de bibliotheek online een boek leende, ik ben er wel wekelijks te vinden, maar alleen voor informatieve boeken (en voor de kinderen). Dus misschien is mijn info redelijk verouderd. Maar ach, het werkt.Goner schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:43:
[...]
Met Adobe Reader epubs openen ?? Dat is nieuw voor me ...
Maar gewoon downloaden met Digital Editions en openen in Calibre/DeDRM werkt ook flitsend.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 18:32 ]
Te fel ?Ossi schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:25:
[...]
Persoonlijk vind ik de backlight van de Glo te fel aan mijn ogen in het donker.
Zelfs op 5% of zo ?
Op mijn oude H2O was hij ook te fel, maar als ik hem teveel terugschroefde, werd het contrast te slecht en kon ik het alsnog niet lezen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Geen idee, het enige dat ik ooit gezien heb is een Kobo Glo.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:13:
Zijn die versies dan zoveel feller dan de glo hd of de h2o?
Ik heb hem op mijn H2O rond de 10-15% staan (kan iets meer of minder zijn) en dat is voor mij prima. Ik lees dan ook niet in het volledige donker, maar met een lampje op mijn nachtkastje aan.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:13:
Ik vond de H2O al veel te fel (ik lees wel in een zeer donkere slaapkamer, zonder extra licht).Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:13:
Mee eens. Iets minder licht voor in het complete donker zou fijner zijn. Evenals wat minder blauwig licht. Maar ja, you cant have it all.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Te donker? Op 100% branden je ogen eruit?Wailing_Banshee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:29:
[...]
Ik vond de H2O al veel te donker (ik lees wel in een zeer donkere slaapkamer, zonder extra licht).
Duh.... Te fel bedoel ik natuurlijkbarrymossel schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:00:
[...]
Te donker? Op 100% branden je ogen eruit?
Verwijderd
Zit je dan ook in een zeer donkere kamer (dus zonder extern licht)?Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:37:
Ik kan vanaf 8% het scherm pas goed zien, toch maar eens mijn ogen laten testen als dat bij jullie te fel is...
Ik zou eens naar een oogarts gaan, want zo'n overgevoeligheid voor licht is echt niet normaal.Wailing_Banshee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:04:
Op 5% brandden m'n ogen er al uit...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ben jij wel eens in een zeer donkere kamer gelezen? Zelfs een kleine (witte!) lichtbron kan dan al zeer fel zijn. Geel of rood licht is veel minder verblindend dan wit of blauw licht. Daarom ben ik ook zo blij met m'n One, het licht kan feller zonder te verblinden.Exirion schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:09:
[...]
Ik zou eens naar een oogarts gaan, want zo'n overgevoeligheid voor licht is echt niet normaal.
Ik heb al vele jaren PDA's, telefoons, tablets en e-readers (gehad) die ik vaak in bed gebruik als al het licht uit is. Onze slaapkamer heeft geen lichtinval van buiten, dus is pikdonker. Ik heb een Kobo Glo en ook een Aura One. Ik lees op m'n Aura meestal op 3% helderheid in een donkere ruimte, en de Glo is op z'n donkerst ook prima. De Glo is wat feller, maar je kunt overdrijvenWailing_Banshee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:16:
Ben jij wel eens in een zeer donkere kamer gelezen?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Als ik m'n H2O op 3% zette, vond ik het contrast te laag. Dus het was of feller zetten, of een te laag contrast. Beide zijn niet goed. Op m'n One heb ik daar geen last van, vanwege het oranje licht.Exirion schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:24:
[...]
Ik heb al vele jaren PDA's, telefoons, tablets en e-readers (gehad) die ik vaak in bed gebruik als al het licht uit is. Onze slaapkamer heeft geen lichtinval van buiten, dus is pikdonker. Ik heb een Kobo Glo en ook een Aura One. Ik lees op m'n Aura meestal op 3% helderheid in een donkere ruimte, en de Glo is op z'n donkerst ook prima. De Glo is wat feller, maar je kunt overdrijven
Misschien zijn jouw pupillen wat kleiner dan de mijne in dezelfde omstandigheden. Ik gebruik niet voor niets nightmode op de Glo in het donker en van mij mag de helderheid alsnog wel gehalveerd worden.Exirion schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:52:
Wat je niet moet doen, is je ogen laten wennen aan het warme licht van de One en vervolgens de andere aanzetten. Dan is het verschil inderdaad enorm. Maar zoals gezegd: je ogen zijn heel gevoelig voor gewenning aan witbalans en helderheid. Als je direct met de Glo gaat lezen, dan lijkt het me stug dat je echt ergens last van hebt.
Verwijderd
Een heel donkere kamer lukt niet omdat mijn kinderen een nachtlampje aan willen en de deur willen ze ook vaak een beetje open hebben bij het slapen, dus echt helemaal donker is het bij ons nooit.Wailing_Banshee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:16:
Ben jij wel eens in een zeer donkere kamer gelezen? Zelfs een kleine (witte!) lichtbron kan dan al zeer fel zijn.
Die lege collecties heb ik zoals eerder gezegd niet meer. Ik denk dat ik het heb opgelost op de manier zoals hier wordt beschreven. https://rsnijders.info/va...ns-verzamelingen-calibre/ En dan dus niet vergeten 'Delete empty bookshelves' aan te vinken.Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:40:
Nadeel is wel met 1 account dat je beiden ziet wat je leest in het hoofdmenu en je kan lastig tegelijk hetzelfde boek lezen en je krijgt beiden de collecties van 1 erader in de boekenlijst (op de ene ereader gevuld met boeken, als die boeken ontbreken op de andere ereader zijn het lege collecties). Dus 1 van de 2 kan nog maar collecties gebruiken van boeken die je sideload via een usb kabeltje. Maar dat is het enige nadeel.
Verwijderd
Net geprobeerd met de volgende instellingen:Marjoko schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:56:
[...]
Die lege collecties heb ik zoals eerder gezegd niet meer. Ik denk dat ik het heb opgelost op de manier zoals hier wordt beschreven. https://rsnijders.info/va...ns-verzamelingen-calibre/ En dan dus niet vergeten 'Delete empty bookshelves' aan te vinken.
- beide kobo ereaders op dezelfde account ingelogd
- kobo van mijzelf zonder collecties gekoppeld aan calibre, alle empty bookshelves worden netjes verwijderd
- kobo van mijzelf laten synchroniseren
- kobo van mijn vrouw gecontroleerd voor synchroniseren; alle collecties zijn er
- kobo van mijn vrouw laten synchroniseren
- kobo van mijn vrouw heeft geen collecties meer

Helaas, bij mij werkt het op de een of andere manier niet.
Mijn vrouw heeft net een boel thrillers gekocht (3 voor 15 euro bij bol.com) en heeft nu tientallen nieuwe boeken, dus die is wel even zoet. Ik maak wel een nieuwe kobo account voor haar aan en dan is het ook opgelost. Het is maar even niet anders. Jammer dat ik het niet aan de praat krijg, maar afijn, het is me te warm om er nu verder in te duiken. Ik ga nog eens in de zomervakantie ermee aan de slag op een regenachtige dag, het moet toch mogelijk zijn.
Verwijderd
Hoe gebruik ik mijn e-reader zonder verbinding met het internet of het aanmaken van een account?
Je hebt een account nodig, zonder gaat je niet lukken.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:40:
Ik ben uiteindelijk maar voor de Kobo Aura H2O 2 gegaan. Helaas kan ik met geen mogelijkheid ontdekken hoe ik het apparaat kan gebruiken zonder eerst verbinding met een netwerk te maken. Ik moet of via wifi registreren, of de Kobo Desktop probeert verbinding te maken en weigert verder alle medewerking.
Hoe gebruik ik mijn e-reader zonder verbinding met het internet of het aanmaken van een account?
[ Voor 23% gewijzigd door CoolGamer op 18-06-2017 20:53 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Verwijderd
Als dat zo blijkt te zijn gaat 'ie terug. Overal accounts voor moeten aanmaken is een ziekte die zo snel mogelijk de wereld uit moet.krotwijk schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:49:
Je hebt een account nodig, zonder gaat je niet lukken.
Verwijderd
Prima, succes ermee.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:57:
Als dat zo blijkt te zijn gaat 'ie terug. Overal accounts voor moeten aanmaken is een ziekte die zo snel mogelijk de wereld uit moet.
Mocht je het toch overwegen, de account is puur nodig om updates te ontvangen, je kan overwegen een tijdelijk emailadres te gebruiken, je hoeft ook niks te bevestigen of wat dan ook. Volgens mij kan je zelfs een fictief emailadres opgeven.
Het makkelijkst is het om op www.kobo.com een account aan te maken, ze vragen alleen om een emailadres en wachtwoord, verder geen controle. Dus ik zie echt het probleem niet. Ja, het is wat irritant, maar kobo wil net als bijvooorbeeld Amazon je binden aan de boekstore waar geld mee verdiend wordt en die bookstore is echt meer dan prima. Dus als je het niet wilt, gebruik een fictief of tijdelijk emailadres en je kan verder zonder die account ooit weer te moeten invoeren aan de slag met je ereader.
Terugsturen kan ook, maar of je daar wat mee opschiet. Ik ken weinig ereaders die van deze kwaliteit zijn die geen account willen.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 23:00 ]
Een van de overwegingen is: Past de nieuwe H2O, die volgens mij wat dunner is maar verder dezelfde afmetingen heeft (?) een beetje prettig in een Sleepcover van de "oude" of wiebelt/schuift/weetikveel dat irritant? Iemand die daar wat over kan zeggen? Als ik nl sowieso nog een nieuwe cover moet kopen kan ik de One overwegen maar als ik mijn huidige cover kan gebruiken wordt het prijsverschil tussen H2O v2 en de One met nieuwe cover me te groot.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Als de H2Ov2 dunner is, lijkt het mij dat hij zal gaan wiebelen (ervan uitgaande dat je een slimcase hebt). Misschien dat je dat nog wel kunt oplossen door er een dik stuk stof of karton o.i.d. oner te leggen...Zorro schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:53:
Mijn H2O is overleden, en ik ga nu kiezen tussen de H2O v2 of de Aura One.
Een van de overwegingen is: Past de nieuwe H2O, die volgens mij wat dunner is maar verder dezelfde afmetingen heeft (?) een beetje prettig in een Sleepcover van de "oude" of wiebelt/schuift/weetikveel dat irritant? Iemand die daar wat over kan zeggen? Als ik nl sowieso nog een nieuwe cover moet kopen kan ik de One overwegen maar als ik mijn huidige cover kan gebruiken wordt het prijsverschil tussen H2O v2 en de One met nieuwe cover me te groot.
Verwijderd
Er is een truc waarbij je geen account hoeft aan te maken. Desalniettemin is dat het moet eigenlijk genoeg reden om het ding terug te sturen. Dat je voor iedere tube tandpasta tegenwoordig accounts nodig hebt is een woekerende ziekte die ook niet beter gaat worden als we dat maar blijven accepteren.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:54:
Mocht je het toch overwegen, de account is puur nodig om updates te ontvangen, je kan overwegen een tijdelijk emailadres te gebruiken, je hoeft ook niks te bevestigen of wat dan ook. Volgens mij kan je zelfs een fictief emailadres opgeven.
Dat gezegd ben ik verder wel tevreden met wat ik tot nu toe zie. Het apparaat voelt tamelijk solide - al is er nog wel wat ruimte voor verbetering - en de ervaring is buiten dat account prima in orde. Voor romans lijkt dit ook de ideale maat te zijn; compact zonder te klein te zijn. Het lezen voelt natuurlijk en gaat vlot en de gekleurde backlight is een kleine maar waardevolle toevoeging. De bezel of rand om het scherm ervaar ik als een meerwaarde, omdat dat een natuurlijke plek vormt om je vingers te laten.
Het enige dat ik niet vooraf heb kunnen testen is het lezen van technische documenten en werken die vaak in .pdf-vorm komen en die dus ook niet lekker schalen. Die blijken op dit formaat alsnog wel erg klein te zijn. Het is leesbaar, maar de eerste indruk is dat het wat te klein is om comfortabel te lezen. Van de beruchte traagheid op het vlak van .pdf's merk ik dan weer eigenlijk niets. Soms laadt een pagina iets trager dan bij een epub, maar het irriteert eigenlijk niet.
Ik ga even aanzien in hoeverre de maat went of niet. Wellicht dat de stap naar een Aura One dan toch noodzakelijk is. Kan iemand met de Aura One aangeven hoe je de bezel ervaart? Zit je niet steeds met je vingers op het scherm?
Waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht, een stuk karton...Wailing_Banshee schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Als de H2Ov2 dunner is, lijkt het mij dat hij zal gaan wiebelen (ervan uitgaande dat je een slimcase hebt). Misschien dat je dat nog wel kunt oplossen door er een dik stuk stof of karton o.i.d. oner te leggen...
Thx voor de tip
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Ik heb de H2Ov2 aangeschaft en deze past niet in een oude sleeve. Ik heb de originele H2Ov2 sleeve er bij gekocht. Dit is ook een leren model als boekvorm die je dichtklapt, maar er zit nu ook nog een magnetische flap aan die om de open kant van de case sluit en zich vasthecht, zodat hij niet open kan vallen.Wailing_Banshee schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Als de H2Ov2 dunner is, lijkt het mij dat hij zal gaan wiebelen (ervan uitgaande dat je een slimcase hebt). Misschien dat je dat nog wel kunt oplossen door er een dik stuk stof of karton o.i.d. oner te leggen...
Als je de case opent dan vouw je de flap weer helemaal naar achteren en slaat de flap terug zodat je met een hand kan lezen zonder dat de case weer dicht wil vallen.
Wat ik erg prettig vind is dat de H20v2 achtergrondlicht heeft wat naar mate het later wordt meer en meer oranje kleurt, net als de Night Shift mode bij een iPhone of iPad. Dit leest 's avonds laat prettiger dan het blauw wittige licht wat je alleen kunt dimmen. En het zou ook beter voor je zijn i.v.m. slaapritme.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Verwijderd
Ik geef vandaag mijn kindle weg aan een collega, maar nog even daarop het geprobeerd. Daar is ook een account nodig. Na het inloggen en instellen kan je wel de account verwijderen, maar mag je geen collecties meer aanmaken en kan je geen woordenboek downloaden. Dus tja, veel andere keuze is er niet op bebook denk ik na.Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:15:
Er is een truc waarbij je geen account hoeft aan te maken. Desalniettemin is dat het moet eigenlijk genoeg reden om het ding terug te sturen. Dat je voor iedere tube tandpasta tegenwoordig accounts nodig hebt is een woekerende ziekte die ook niet beter gaat worden als we dat maar blijven accepteren.
ZIen er wel aardig uit. Misschien dat die zonder accounts werken ...
Of zet je je dan makkelijk over je principes heen en download je ze gewoon illegaal?
Readers van PocketBook werken inderdaad zonder account.Goner schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:46:
MM heeft vaak e-readers van PocketBook liggen.
ZIen er wel aardig uit. Misschien dat die zonder accounts werken ...
Als je 'm in gebruik neemt, ga je door een aantal schermen heen waarin je wel allerlei accounts kunt aanmaken. Maar dat kun je ook overslaan. Dat heeft geen enkele negatieve invloed op het functioneren van de reader.
Let wel op dat karton niet waterdicht isZorro schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:01:
[...]
Waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht, een stuk karton...
Thx voor de tip
Ik verwacht dat ik dat financieel wel kan trekken