Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

iBurger schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:51:
Ik zou graag zowel met de right edge als de left edge naar de next page willen gaan.
Blader jij nooit terug dan ??
MaffeMaarten schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:59:
[...]
Volgens mij is dat wel in te stellen in KoReader, en ook in de standaard firmware kan je uit een aantal instellingen kiezen wat betreft taps:
[afbeelding]
heb je maar 3 opties ? ik heb er 4, zoals hier :
https://crbechervaise.fil...o-hd-reading-settings.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Goner op 11-05-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 09:02
Ahh, dat denk ik wel hoor, is zelfs een hele goeie optie die ik daar weglaat.
Ik wist het niet meer zeker en had m'n ereader niet bij de hand, mijn plaatje kwam van internet. Waarschijnlijk van een oude review die een net zo oude firmware gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik heb vandaag de Kobo Aura 2, en de Auro One getest. En de standaard software werkt inderdaad goed. @Goner, ik dacht dat je misschien in het midden of boven zou kunnen terug bladeren. Maar de engineers hebben gelukkig al een goede oplossing bedacht voor mijn use-case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zag vanochtend in de Metro een reclame voor een e-reader (ben merk even kwijt) waarop je kunt bladeren door op de achterkant te tikken ... heb je een hand vrij voor je biertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik snap geen fluit meer van al die Kobo modellen. Heeft iemand goede raad in welke de voorkeur heeft? Iets anders misschien? Die H2O vind ik net even te duur, dus eigenlijk blijven de Glo en Aura 2nd over. Iemand die daar wat nuttigs over weet te vertellen? Sta voor de mediamarkt, moet even gewoon zo'n ding hebben nu zegmaar. :p

Aura 2nd Edition
1024x758
99e
6" 4GB

Glo Refurbished.
1024x768
79
6" 2GB

Aura H20
1430x1080
4Gb
180e

[ Voor 29% gewijzigd door Oyster op 13-05-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483173

Oyster schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:35:
Ik snap geen fluit meer van al die Kobo modellen. Heeft iemand goede raad in welke de voorkeur heeft? Iets anders misschien? Die H2O vind ik net even te duur, dus eigenlijk blijven de Glo en Aura 2nd over. Iemand die daar wat nuttigs over weet te vertellen? Sta voor de mediamarkt, moet even gewoon zo'n ding hebben nu zegmaar. :p

Aura 2nd Edition
1024x758
99e
6" 4GB

Glo Refurbished.
1024x768
79
6" 2GB

Aura H20
1430x1080
4Gb
180e
Volgens mij zijn de Aura 2nd Edition en de Glo Refurbished precies hetzelfde op het aantal GB na. Allebei goed. Ik zou dan zelf voor de Glo gaan, dat kunnen al heel veel boeken op.
De H2O vind ik niet zo fijn in de hand en veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik heb een Glo (ook refurbished), gewoon een goede e-reader.
Geheugen is volledig oninteressant, in 2Gb kun je 500 tot 600 meer dan 1000 epubs kwijt, duurt wel even voor je daardoor heen bent. Ervan uitgaande dat je er gewoon een selectie op zet van wat je echt wilt lezen en niet een of andere dump van internet plukt waar je van z'n leven niet doorheen komt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 08:39
@Goner Is die 2Gb ook echt 2Gb? Van de 4Gb van m'n H2O had ik zo'n 3Gb voor mezelf (het OS moet ook ergens op staan).

@Oyster Die H2O is misschien wel wat duurder, maar is ook wat luxer dan de Aura 2nd Edition. Voor welke ben je uiteindelijk gegaan?

@Anoniem: 483173 Ik vond de H2O juist heerlijk als reader!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Oyster schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:35:
Ik zou in jouw geval de aura 2nd edition kopen en een leuke hoes erbij, ben je voor 130 euro klaar en heb je een mooie ereader. En als alternatief de kobo glo hd als je die via marktplaats kan vinden, die heeft een erg fijn scherm. De glo hd is het nieuwere model van de glo en de glo die je nu op het oog hebt is refurbished en ik zie niet echt een reden om voor 20 euro minder een 2e hands / gerepareerd model te kopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 16-05-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

@Anoniem: 483173 @Goner @Anoniem: 738905 @Anoniem: 738905 Bedankt allemaal voor de informatie! Erg welkom. Het is uiteindelijk de Aura 2nd ed. geworden. Voornamelijk doordat de behuizing daarvan mij wat beter beviel in vergelijking met de Glo. Maar daar zal je met een cover minder last van hebben. Daarbij vond ik het zoals @Anoniem: 738905 zegt niet waard om een refurb te kopen voor 20e minder. De One lag op dit moment even buiten mijn eisen lijstje en budget. Dank! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb net de aura 2nd gevuld met wat boeken voor een vriend die zaterdag 50 wordt. Echt een mooie ereader. Even een tip: zet er gelijk de nieuwe update op. Die is werkelijk fantastisch, je kan nu eindelijk sorteren op auteur (voor / achternaam etc.), heerlijk.

Je kan de nieuwe firmware zo downloaden en installeren (je hebt de mark 6 versie nodig): https://rsnijders.info/va...software-update-4-4-kobo/

Met deze update die ook straks wel een keer via wifi beschikbaar komt (maar waarom zou je daarop wachten als hij zoveel beter is) heb je echt een leuke ereader. Hij wordt weggezet als beginners ereader, maar dat gaat nergens over. Ik vind dit formaat trouwens fijner dan de iets grotere ereaders, vooral als je in bed leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:02:
(maar waarom zou je daarop wachten als hij zoveel beter is)
Dat is relatief. Ik wil die nieuwe firmware voor geen goud. Ik vind het nieuwe homescreen echt vreselijk. 3/4e van het scherm is voor mij onbruikbaar. Ik blijf daarom gewoon bij mijn firmware versie (iets met 3 geloof ik)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mijn aura H2o wilde 2/3 van mijn boeken niet meer openen.
Ook niet na een software en daarna een hardware reset.
Op me laptop kon ik de boeken wel gewoon openen en die waren dus eigenlijk gewoon goed.
Ik heb nu dus een One gekocht en kan ze na het overzetten dus weer gewoon lezen.
Heb geen last van de verlichting wat niet goed werkt of vlekken heeft.
Ik ben er dus heel tevreden mee vooral omdat ie ook wat groter beeld heeft. (ben dan ook een ouwe lul ;))
Enigste waar ik last van heb is dat de wifi niet al te best is.
Waar ik met de oude gewoon op de 2de verdieping gewoon verbinding had heeft de one al problemen aan de andere kant van de kamer waar de ap staat.
Maar ik gebruik toch maar 1x per maand de wifi dus zo erg is dat niet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Anoniem: 738905 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:02:
Met deze update die ook straks wel een keer via wifi beschikbaar komt
Zette m'n Glo net even op wifi en kreeg nog de 4.3.8945 (8 maart) binnen. Deze liet gelukkig wél m'n collections met rust ...

volgens dat artikel is de laatste versie 4.4.9298, maar er lijkt ook al een 4.4.9344 te zijn ?
https://geek1011.github.io/KoboStuff/kobofirmware.html

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 19-05-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 15:09
Goner schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Zette m'n Glo net even op wifi en kreeg nog de 4.3.8945 (8 maart) binnen. Deze liet gelukkig wél m'n collections met rust ...

volgens dat artikel is de laatste versie 4.4.9298, maar er lijkt ook al een 4.4.9344 te zijn ?
https://geek1011.github.io/KoboStuff/kobofirmware.html
De 4.4.9344 brickte mijn Kobo Aura One, blijkt een verkeerde fw te zijn oid? Iets met het feit dat alles zwart op zwart is waardoor je niets meer ziet.

Blijkt bekend te zijn zo lezend in de mobileread thread, wees dus gewaarschuwd (volgens mij wel alleen een issue met de aura one)

Heb gelukkig zelf KSM erop staan dus kon terugflashen en heb er nu 4.4.9298 op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:14
Ik heb zojuist de 4.4.9344 (6f700792a0, 5/16/17) firmware via WiFi binnen gekregen op de Kobo Glo.

Deze werkt bij mij gewoon dus niet de problemen met een zwart scherm zoals bij de hierboven genoemde Aura One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MortalPiso schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:32:
Ik heb zojuist de 4.4.9344 (6f700792a0, 5/16/17) firmware via WiFi binnen gekregen op de Kobo Glo.

Deze werkt bij mij gewoon dus niet de problemen met een zwart scherm zoals bij de hierboven genoemde Aura One.
Kobo had per ongeluk een firmware voor de one online gezet die de ereader brickte. Heel handig :(
Maar alles is nu opgelost. Er is een update gekomen en het moet nu goed gaan.

Voordelen van de nieuwe firmware zijn vooral dat je nu op auteur kan sorteren (bizar dat dat voorheen niet kon, ik had een oplossing door per auteur een plank aan te maken). Planken heten nu collecties en werken verder hetzelfde (info hier: https://rsnijders.info/va...ns-verzamelingen-calibre/)

Maar het mooiste: je kan nu kepub aanmaken met Calibre door epubs naar de kobo over te zetten met de juiste plugin (info hier: https://rsnijders.info/va...bo-ebooks-calibre-plugin/ ), als je dan met de metadata plugbord zorgt dat de series in de titel komen (info hier: https://rsnijders.info/va...books-op-je-kobo-ereader/ en https://rsnijders.info/va...eader-zetten-mbv-calibre/) heb je in mijn ogen een ereader die na jaren proberen een betere firmware heeft dan de Kindle. Ja, het komt bijna mijn mond niet uit, maar deze firmware update maakt hem voor mij als ik een review zou schrijven een aanrader, van een 7,5 naar een 10. Echt top werk, er is iemand bij dat team van kobo gekomen die verstand van zaken heeft.

Het is nu zo goed dat ik zelfs overweeg mijn kindle om te ruilen voor een kobo. Op mijn kindle moet ik nog collecties handmatig aanmaken op de ereader en dat is prut. De integratie met Calibre mits je hem goed kan instellen is echt goud waard.
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:41:
[...]

Dat is relatief. Ik wil die nieuwe firmware voor geen goud. Ik vind het nieuwe homescreen echt vreselijk. 3/4e van het scherm is voor mij onbruikbaar. Ik blijf daarom gewoon bij mijn firmware versie (iets met 3 geloof ik)
Die homescreen (en de vorige) voegt inderdaad weinig toe. Ja, boeken proberen te verkopen. Bedenk me net dat dit bij de Kindle net wat beter is, daar kan je de homescreen redelijk goed skippen namelijk en zie je hem nooit meer. Maar dan zet ik daar de bol.com kobo ereader dienst van 10 euro per maand tegenover en dan heb je wel een homescreen met toegang daartoe en dat is wel weer meer dan prima.

Ik zou je wel aanraden over te gaan vanwege de auteursortering opties, die zijn bij een wat grotere collectie op je ereader wel een must.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 22-05-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 738905 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:33:
[...]

Ik zou je wel aanraden over te gaan vanwege de auteursortering opties, die zijn bij een wat grotere collectie op je ereader wel een must.
Mwa je kan via calibre gewoon zo overzetten dat alle boeken van dezelfde schrijfer in 1 map komen.
Als je dan naar collections gaat staan ze ook mooi appart.
Dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:33:
[...]

Kobo had per ongeluk een firmware voor de one online gezet die de ereader brickte. Heel handig :(
Maar alles is nu opgelost. Er is een update gekomen en het moet nu goed gaan.

Voordelen van de nieuwe firmware zijn vooral dat je nu op auteur kan sorteren (bizar dat dat voorheen niet kon, ik had een oplossing door per auteur een plank aan te maken). Planken heten nu collecties en werken verder hetzelfde (info hier: https://rsnijders.info/va...ns-verzamelingen-calibre/)
Ik kan mijn boeken al op auteur sorteren en ik heb nog de originele firmware... Ik weet dus niet precies wat je hier mee bedoeld?

En collecties heb ik ook al vanaf m'n H2O: per serie een collection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38
Je haalt allerlei (third party) zaken aan die de nieuwe firmware van een 7,5 naar een 10 halen en vind 'm nu beter dan Kindle, maar heb je de datums van die artikelen in de gaten? ;)
Deze is van augustus 2016, en is een geüpdatete versie van dit artikel uit augustus 2013. Ook .kepubs maken doe ik met een plugin toch echt al vanaf m'n eerste Kobo Touch in 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Melkunie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:10:
Je haalt allerlei (third party) zaken aan die de nieuwe firmware van een 7,5 naar een 10 halen en vind 'm nu beter dan Kindle, maar heb je de datums van die artikelen in de gaten? ;)
Deze is van augustus 2016, en is een geüpdatete versie van dit artikel uit augustus 2013. Ook .kepubs maken doe ik met een plugin toch echt al vanaf m'n eerste Kobo Touch in 2013.
Het kon zeker allemaal al, maar de integratie is nu af. Je hebt nu eindelijk titel van een boek bovenin als je je eigen kepub maakt, eerst kon dat alleen met boeken die je kocht uit de kobo store. Voorheen had je alles wel, maar het was niet een geheel. Er werkte steeds iets niet. Maar ik ben ook een pietlul daarin, ben 10 jaar applicatiebeheerder voor een groot bibliotheeksysteem geweest en maakte daar zelf plugins e.d. voor, Calibre is ook een beetje een hobby en ik zie misschien dingen die anderen niet eens opvallen. Ik verbeter bijvoorbeeld boeken die ik koop omdat ik me stoor aan css fouten in een epub die je niet eens ziet. Dat is een afwijking van mij :P
Wailing_Banshee schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:56:
Ik kan mijn boeken al op auteur sorteren en ik heb nog de originele firmware... Ik weet dus niet precies wat je hier mee bedoeld?
Ja sorry, ik moet het wat verduidelijken, ik bedoelde dat je niet op verschillende manieren kon sorteren (ik wil ze graag op voornaam gesorteerd hebben en dat kon nooit). Met de nieuwe firmware kan je op diverse manieren met de auteurs sorteren, zelf welke auteur de meeste boeken heeft, dat vind ik heerlijk. Maar het zal wel een beroepsafwijking zijn die ik heb opgelopen :D

Maar de nieuwe firmware vind ik echt tof en hij is stabiel (afkloppen!). Als dat zo blijft ga ik van de Kindle naar een kobo als er een kobo komt die mij bevalt. Neem aan dat er binnen nu en een jaar wel weer eens nieuwe modellen komen. Jammer dat de glo hd nu niet meer te koop is, dat vond ik echt een leuk ding (heeft mijn vrouw ook), nu is het een kleine reader met een wat minder scherm of een grotere ereader met alles erop en eraan (maar ik vind dat formaat niet zo fijn om in bed te lezen). Dus even afwachten wat gaat komen in het najaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 22-05-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Anoniem: 738905 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:58:
[...]

Het kon zeker allemaal al, maar de integratie is nu af. Je hebt nu eindelijk titel van een boek bovenin als je je eigen kepub maakt, eerst kon dat alleen met boeken die je kocht uit de kobo store. [...]
Tja, weet niet waar het dan precies is misgegaan, maar zie hier mijn firmware 3.19.5761, van 29 december 2015, op mijn huidige GloHD met een zelfgemaakte kepub. Kan me eigenlijk ook niet anders heugen dan dat dit al jaren mogelijk is met Calibre plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:58:
[...]
Je hebt nu eindelijk titel van een boek bovenin als je je eigen kepub maakt,
Eén van de redenen dat ik absoluut geen kepub wil gebruiken :p
Ja sorry, ik moet het wat verduidelijken, ik bedoelde dat je niet op verschillende manieren kon sorteren (ik wil ze graag op voornaam gesorteerd hebben en dat kon nooit).
Ah, ik wil alleen op achternaam sorteren.

Die nieuwe firmware klinkt allemaal wel mooi, maar aangezien het start scherm voor mij 100% onbruikbaar wordt, zal ik niet overgaan. Ik zou niet meer kunnen zien welke boeken ik gelezen heb, welke ik aan het lezen ben en welke nog annotaties bevatten (ik highlight altijd fouten in boeken zodat ik ze later kan aanpassen in Calibre).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Melkunie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:45:
Tja, weet niet waar het dan precies is misgegaan, maar zie hier mijn firmware 3.19.5761, van 29 december 2015, op mijn huidige GloHD met een zelfgemaakte kepub. Kan me eigenlijk ook niet anders heugen dan dat dit al jaren mogelijk is met Calibre plugins.
Wellicht heb ik een jaar lang onder een steen geleefd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:30
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:37:
[...]
Die nieuwe firmware klinkt allemaal wel mooi, maar aangezien het start scherm voor mij 100% onbruikbaar wordt, zal ik niet overgaan. Ik zou niet meer kunnen zien welke boeken ik gelezen heb, welke ik aan het lezen ben en welke nog annotaties bevatten (ik highlight altijd fouten in boeken zodat ik ze later kan aanpassen in Calibre).
Ik kan me nu dus al niet meer herinneren hoe het homescreen er vóór de update uitzag (ik keek alleen naar het boek linksboven - het huidige boek dat ik aan het lezen was), maar hier kun je toch zien welke boeken je als laatste hebt gelezen?
Afbeeldingslocatie: https://rsnijders.info/vakblog/wp-content/uploads/2017/05/kobosoftware44_001.jpg

Voor mijn gevoel was dat hiervoor minder duidelijk. Grote en kleine blokjes, reclame richting de shop, etc.? Ik vond altijd het homescreen al bagger. Ik wil alleen mijn eigen boeken zien. En voor mijn gevoel is dat nu (ietsje) beter. Maar kan het mis hebben hoor.

---edit---

Even een plaatje erbij gezocht:
  • Twee huidige boeken (minder dan in het nieuwe homescreen, terwijl ik dat juist enigszins interessant vind).
  • Sync + last sync: boeit me echt niets, dat staat bij mij geautomatiseerd en ik zet boeken er handmatig op.
  • Web browser: bagger, dus onnodig op homescreen (zag op sommige screenshots ook Chess staan - ook daar heb ik mijn e-reader niet voor).
  • Top 50 books: spam?
  • New: spam?
  • Library: ik weet ook wel dat ik net of laatst er zoveel boeken aan heb toegevoegd. Een directe verwijzing is dan wel weer fijn, maar dat is in de nieuwe situatie ook het geval.
  • Quick tour???
  • New releases: spam?
Ik vind het als ik het zo naast elkaar leg een zeer grote verbetering eerlijk gezegd. Ik zou alleen nog een goede interne zoekfunctie op het homescreen willen hebben. Dus zoals bij de oude versie, maar dan direct zoeken in de eigen bibliotheek (zonder hack).

Afbeeldingslocatie: https://www.computershopper.com/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/kobo-aura-h2o-home-screen/1167741-2-eng-US/kobo-aura-h2o-home-screen.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door barrymossel op 24-05-2017 09:31 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
barrymossel schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Even een plaatje erbij gezocht:
  • Twee huidige boeken (minder dan in het nieuwe homescreen, terwijl ik dat juist enigszins interessant vind).
  • Sync + last sync: boeit me echt niets, dat staat bij mij geautomatiseerd en ik zet boeken er handmatig op.
  • Web browser: bagger, dus onnodig op homescreen (zag op sommige screenshots ook Chess staan - ook daar heb ik mijn e-reader niet voor).
  • Top 50 books: spam?
  • New: spam?
  • Library: ik weet ook wel dat ik net of laatst er zoveel boeken aan heb toegevoegd. Een directe verwijzing is dan wel weer fijn, maar dat is in de nieuwe situatie ook het geval.
  • Quick tour???
  • New releases: spam?
Ik vind het als ik het zo naast elkaar leg een zeer grote verbetering eerlijk gezegd. Ik zou alleen nog een goede interne zoekfunctie op het homescreen willen hebben. Dus zoals bij de oude versie, maar dan direct zoeken in de eigen bibliotheek (zonder hack).

[afbeelding]
Mijn homescreen ziet er toch echt heel anders uit!

Het voordeel van het oorsponkelijke scherm is dat je blokken kunt verwijderen. De blokken "Library", "New Releases" en "Top 50 Books" heb ik bijvoorbeeld niet. Dat "webbrowser" blok is handmatig toegevoegd, staat er niet standaard op. Op het oorspronkelijke scherm kun jij namelijk zelf blokken toevoegen. Wil je daar 10 collections laten zien? Zolang het op 1 scherm past, geen probleem. Wil je geen collections laten zien, ook geen probleem.

Op mijn scherm staan alleen boeken die ik aan het lezen ben en boeken die ik gelezen heb, met een indicatie of er annotaties zijn. En op het nieuwe scherm krijg je geen boeken te zien die je uit hebt en ook de indicatie of er annotaties zijn, zijn niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Mijn homescreen ziet er toch echt heel anders uit!

Het voordeel van het oorsponkelijke scherm is dat je blokken kunt verwijderen. De blokken "Library", "New Releases" en "Top 50 Books" heb ik bijvoorbeeld niet. Dat "webbrowser" blok is handmatig toegevoegd, staat er niet standaard op. Op het oorspronkelijke scherm kun jij namelijk zelf blokken toevoegen. Wil je daar 10 collections laten zien? Zolang het op 1 scherm past, geen probleem. Wil je geen collections laten zien, ook geen probleem.

Op mijn scherm staan alleen boeken die ik aan het lezen ben en boeken die ik gelezen heb, met een indicatie of er annotaties zijn. En op het nieuwe scherm krijg je geen boeken te zien die je uit hebt en ook de indicatie of er annotaties zijn, zijn niet aanwezig.
Hahaha, dat wist ik dus niet. Blijkt maar weer hoe weinig ik het homescreen gebruik. En dat ik in this case niet verder keer dan mijn neus lang was... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Idem hier.
@Wailing_Banshee bedankt voor de tip. Ik merk nu pas dat als ik een tegel vasthoudt, er 'dismiss tile' verschijnt :o
Die recommendations maar weggehaald.
Is er trouwens ook een manier om specifieke tiles toe te voegen ? Als je nu iets weghaalt verschijnt er een willekeurige andere tile voor in de plaats ; books added, reading stats ...

[ Voor 45% gewijzigd door Goner op 24-05-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
@Goner De meeste worden bij mij automatisch door Calibre verwijderd (is een onderdeel van de Kobo tools plugin). Dus bij mij worden automatisch de boeken die ik aan het lezen/geleze heb erbij gezet en ik heb ook collections toegevoegd (ik heb series als collections en ik was een serie aan het lezen), maar ik weet even niet meer hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Is er trouwens nu al een mogelijkheid (desnoods vanuit dat gedrocht Calibre) om mijn boeken van mijn PC, NAS, of cloud direct te syncen? Ik vind het nogal een gedoe (ja, ik ben lui) om mijn e-reader van zolder te halen, aan te sluiten op de PC via USB, etc. etc. Ik wil gewoon nieuwe (k)epubs in een map zetten ergens en laten syncen met de e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Synchen zou ik niet weten.
Maar je kunt wel met wi-fi boeken downloaden van je PC via de ingebouwde website van Calibre of van je NAS (Synology in mijn geval) met tools als BicBucStriim of COPS (die de Calibre library gebruiken).
MortalPiso schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:32:
Gewoon via sync ? Ik zit nog op 4.3.8945.
Op deze site zie ik wel dat 4.49344 er voor sommige 'Affiliates' is (see other versions), maar niet voor Kobo zelf en bijv. Bol ... ?

[ Voor 58% gewijzigd door Goner op 24-05-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Goner schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:39:
Synchen zou ik niet weten.
Maar je kunt wel met wi-fi boeken downloaden van je PC via de ingebouwde website van Calibre of van je NAS (Synology in mijn geval) met tools als BicBucStriim of COPS (die de Calibre library gebruiken).
Hmm, dat is inderdaad een optie, alleen werkt die ingebouwde browser zo onwijs beroerd. Maar als syncen niet gaat is het toch handig om op een of andere manier een web-based bibliotheek te maken vanaf de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
barrymossel schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Hmm, dat is inderdaad een optie, alleen werkt die ingebouwde browser zo onwijs beroerd. Maar als syncen niet gaat is het toch handig om op een of andere manier een web-based bibliotheek te maken vanaf de NAS.
Als je die een bookmarkt maakt naar je bibliotheek en daar alles lichtgewicht houdt is het (IMO) best te doen hoor.

Echte sync oplossingen zijn hier een tijdje geleden nog ter sprake gekomen. Ik weet niet of het toen iemand nog succesvol gelukt was. Er is wel wat gehack voor nodig in ieder geval.

Het zou natuurlijk wel niet zo lekker liggen bij de content-providers, die waarschijnlijk de nodige investeringen leveren aan ereader ontwikkeling.
Maar als er toch een fabriekant een goede ereader uit durft te brengen die epubs kan syncen, met bladwijzers, met een sftp- of een ldap server. Dan zou ik die meteen kopen.

Ik zie het al helemaal voor me, standaards bookmarks in de browser naar webshops die drm-vrij verkopen, die dan allemaal een website hebben die geoptimaliseerd is voor trage e-paper schermen.

:z :z :z Ik mag toch dromen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MaffeMaarten schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:28:
[...]

Als je die een bookmarkt maakt naar je bibliotheek en daar alles lichtgewicht houdt is het (IMO) best te doen hoor.

Echte sync oplossingen zijn hier een tijdje geleden nog ter sprake gekomen. Ik weet niet of het toen iemand nog succesvol gelukt was. Er is wel wat gehack voor nodig in ieder geval.

Het zou natuurlijk wel niet zo lekker liggen bij de content-providers, die waarschijnlijk de nodige investeringen leveren aan ereader ontwikkeling.
Maar als er toch een fabrikant een goede ereader uit durft te brengen die epubs kan syncen, met bladwijzers, met een sftp- of een ldap server. Dan zou ik die meteen kopen.

Ik zie het al helemaal voor me, standaards bookmarks in de browser naar webshops die drm-vrij verkopen, die dan allemaal een website hebben die geoptimaliseerd is voor trage e-paper schermen.

:z :z :z Ik mag toch dromen...
Klopt, daar reageerde ik toen ook op, maar zover ik weet geen oplossingen o.i.d.

Tsja, dat contentproviders dit afdwingen is natuurlijk irritant, maar grote kans dat dat het is ja. Ik hoop in ieder geval dat er ooit een oplossing komt om e.e.a. te syncen. Maar zal idd ook wel een droom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:14
Goner schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:39:
Gewoon via sync ? Ik zit nog op 4.3.8945.
Op deze site zie ik wel dat 4.49344 er voor sommige 'Affiliates' is (see other versions), maar niet voor Kobo zelf en bijv. Bol ... ?
Klopt. Ik heb hem destijds aangepast naar BestBuyCA vanwege het sneller uitbrengen van de firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben ...

[General]
affiliate=mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
De illumina readers van Icarus (uit Nederland) draait op android en heeft in sommige gevallen ook een google app store, dan zou je wel een open ereader hebben. Als je een paar goede apps kunt vinden die lekker draaien op een e-paper scherm.

De reviews zijn "wisselend": https://tweakers.net/reviews/zoeken/?keyword=illumina

Misschien dat merk toch maar eens voorzichtig overwegen als ik toe ben aan een nieuwe reader.
Hoewel ik denk dat mijn eisen aan de user experience dan toch wat zwaarder zullen wegen dan mijn principes wat "openheid" betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:31:
[...]

Wellicht heb ik een jaar lang onder een steen geleefd :D
Ik blijkbaar al anderhalf... Moet zeggen dat ik een beetje schrok van m'n eigen laatste update-datum :+
Aan de andere kant, het werkt. Ben meer bezig met het fixen van de opmaak van de boeken in Calibre dan dat ik me nog druk maak over de Kobo zelf. Die doet z'n ding, menu's en dergelijke interesseren me dan niet echt meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Vandaag ben ik even de winkel even in gelopen, maar daar hebben ze alleen nog de oude H2O. Zonder 'm eerst even in mijn handen gehouden te hebben, ga ik 'm toch echt niet kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MaffeMaarten schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:00:
De illumina readers van Icarus (uit Nederland) draait op android en heeft in sommige gevallen ook een google app store, dan zou je wel een open ereader hebben. Als je een paar goede apps kunt vinden die lekker draaien op een e-paper scherm.

De reviews zijn "wisselend": https://tweakers.net/reviews/zoeken/?keyword=illumina

Misschien dat merk toch maar eens voorzichtig overwegen als ik toe ben aan een nieuwe reader.
Hoewel ik denk dat mijn eisen aan de user experience dan toch wat zwaarder zullen wegen dan mijn principes wat "openheid" betreft.
Het blijft een e-reader die gewoon op de beste manier boeken moet tonen en dat zo lang mogelijk zonder aan de lader te liggen (althans voor mij). Die openheid is een tweede, zolang ik tenminste gewoon (al dan niet via een kabel) zelf er boeken op kan zetten (die ik niet bij bedrijf X of Y heb gekocht)...
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:06:
Vandaag ben ik even de winkel even in gelopen, maar daar hebben ze alleen nog de oude H2O. Zonder 'm eerst even in mijn handen gehouden te hebben, ga ik 'm toch echt niet kopen :P
Ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De oplettende lezer zal begrepen hebben dat gepeild werd of iemand anders het ding al in zijn handen heeft gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:06:
Mediamarkt heeft sinds 2 dagen de 2017 versie, ik heb er net 2 gekocht als vervanging van de kobo glo hd en de amazon kindle die we hebben. Ik stap zelf over op kobo aangezien de software mij nu eindelijk (na jaren) bevalt en wij willen graag het kobo bol.com boekenabonnement voor 10 euro per maand nemen.

Een hoes kopen voor de nieuwe h20 is wel een uitdaging, er was nergens wat in de stad. Op bol.com waren er 2 (een blauwe en een zwarte), dus maar die gekocht. Ik hoop dat er in de toekomst wel hardcover hoezen komen.

Voor de rest nog niets te melden, ik ga eerst mijn Calibre even aanpassen en mijn boeken van epub naar kepub omzetten en even zien hoe ik mijn amazon aankopen omzet, maar daar kom ik wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:45:
Mediamarkt heeft sinds 2 dagen de 2017 versie, ik heb er net 2 gekocht als vervanging van de kobo glo hd en de amazon kindle die we hebben.
Welke? De lokale Mediamarkt lag woensdag nog vol met de oude versie.

De Aura One is angstig flexibel. Kan je aangeven hoe dat bij de H2O 2 is? Komt dat in de buurt van de Kindle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

mediamarkt Leeuwarden, er liggen er nog een stuk of 12. De bcc tegenover de mediamarkt leeuarden heeft nog de oude. De mediamarkt Leeuwarden trouwens ook, maar de nieuwe liggen in een box in het gangpad en de oude staan in het schrap. Je moet dus wel even opletten dat er 8GB opslag op de doos staat. Het is de witte doos en achterop staat edition 2. Korting op de oude krijg je nog niet, heb het geprobeerd, ik dacht: als er 100 euro afkan koop ik die wel :D

De achterkant van de nieuwe H20 kan ik wel ietsjes / licht indrukken, maar alleen als ik in het midden druk en dan druk ik harder dan als ik hem vast zou houden. De glo hd en de kindle zijn gewoon keihard aan de achterkant. Maar er komt een hoes omheen morgen, dus ik denk dat dat wel prima is dan. Ik heb de hoes alleen nog niet gezien, maar hij ziet er hetzelfde uit als de nieuwe kobo aura editie v2 die ik afgelopen week voor een vriend kocht die 50 werd, die hoes was erg mooi en stevig.

De zijkanten zijn wel hard, ik kan hem niet buigen ofzo, ik las dat je wel een speling had van 0,5 cm, dat heeft deze absoluut niet, alleen kan je dus als je gaat kijken waar je kan drukken dus in het midden op de achterkant hem ietsjes indrukken, maar lang geen 0,5 cm en volgens mij komt dat omdat die achterkant wat vol is van vorm.

Ik kan hem helaas niet met een aura one vergelijken omdat ik die niet heb en ook nooit in mijn handen heb gehad (stond wel in de winkel, maar ik kwam er eigenlijk met mijn vrouw om de sims 4 te kopen en we rekenden nu al over de 300 euro af, dat was niet helemaal het plan).

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 26-05-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Mediamarkt heeft ze nu wel liggen, maar geen demomodel. Men wilde er ook geen uitpakken, ik moest maar naar het kleine en grote broertje kijken. Later zou er nog wel een demomodel kunnen komen.

De enige reden om naar een fysieke winkel te gaan is dat ding te bepotelen. Dan maar naar Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 18:28
Ik heb perongeluk het lipje aan de onderkant van mijn h2o eruit getrokken. Iemand die weet hoe ik die er weer in krijg?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 22:24
Ik heb net mijn Glo HD geüpdatet, die kwam automatisch mee toen ik aan het syncen was... En nu kom ik even hier mijn gal spuwen.

Het home scherm is totaal vernaggeld. De drie kwart van de screen real estate is nu met reclame meuk gevuld die niet weg kan en waar ik geen gebruik van maak. Ik lees heel af en toe een boek op de reader omdat ik hem voornamelijk gebruik in combinatie van Pocket. Nou was deze optie al niet heel nadrukkelijk aanwezig maar deze is nu helemaal weg!

Dus nu heb ik een ereader waarvan ik 0 functionaliteit gebruik van het home scherm, ik zit echt te koken hier. Hoe durven ze dit soort meuk onaanpasbaar te maken en andere bestaande geweldige features weg te halen.

Weer iemand of je dit kan reverten ?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een factory reset krijg je meestal een oudere firmware er weer op, in ierdergeval op twee oude kobos die ik getest heb, werkt dat niet dan hier de oplossing: https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=224127

Echter, hoe ga je vermijden dat die update er niet weer opkomt?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 27-05-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een dag of twee getest met de kobo bol.com boekendienst voor 10 euro per maand en ben er best wel enthousiast over. Ik vond net zelfs twee kookbijbels die op mijn verlanglijst stonden : de pizza kookbijbel en de bbq kookbijbel. Werkelijk fantastisch, ik zit nog in mijn gratis maand en heb nu gewoon 2 boeken die elk 10 euro digitaal kosten, dus een besparing van 20 euro.

Verder lees ik nu een boek over de V.O.C. (batavia) en dat bevalt ook erg goed (al zit er een fout in het css bestand van het boek waardoor de marges irritant werken, maar dat kan ik niet repareren omdat ik het boek dus leen via dat abonnement).

Er zijn ook flink wat leuke boeken bijgekomen de afgelopen weken, wie het nog niet kent zou ik aanraden het te bekijken, werkt erg fijn met de kobo ereaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
@Sc0tTy
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:11:
Met een factory reset krijg je meestal een oudere firmware er weer op, in ierdergeval op twee oude kobos die ik getest heb, werkt dat niet dan hier de oplossing: https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=224127

Echter, hoe ga je vermijden dat die update er niet weer opkomt?
Er is een patch waardoor je de automatische firmware update kunt uitzetten:

https://www.mobileread.co...p?p=3521141&postcount=185

Ik gebruik nooit wifi en ook geen patches, dus hoe het precies werkt weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Wel iets waar je op moet letten als je de firmware update uit weet te schakelen:
De laatste keer dat ik een boek had gekocht via de kobo-store was het boek pas beschikbaar om echt te lezen toen ik weer op de meest recente firmware zat.
Dat was voor mij op zich niet zo'n probleem, behalve dat mijn batterij op dat moment te leeg was om up te daten, en het duurde even voordat ik doorhad wat de reden was. 8)7

Als je toch alles via het kabeltje of de browser doet, dan zal je er geen last van hebben, maar als je boeken via de koBol binnen haalt (en waarschijnlijk ook als je boeken leent via bol-boekendienst), moet je dus volgens mij op de laatste firmware zitten.

disclaimer: weet niet 100% zeker of dit zo is, gebaseerd op mijn ervaring met 1 boek en 1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Voor mijn "gevoel" worden de letters snel vaag bij het bladeren. De Kobo stond ingesteld op verversen na 6 pagina's. Ik heb dit verlaagd naar 3 pagina's en dat helpt. Maar kan het kloppen dat dit door de update komt, of is dit waarschijnlijk altijd zo geweest (hij heeft sowieso altijd op 6 pagina's gestaan)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dat effect ken ik al jaren op de Touch en Glo. Vooral in fel zonlicht zie je letters van vorige pagina's een beetje 'na-gloeien' ... heb refresh ook op 2 of 3 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 13:34
Nog kans dat de H2O 2nd nog in aanbieding komt voor 1 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hier tweakers die twee kobo's hebben (1 voor jezelf en 1 voor je partner)? Hoe doen jullie het dan met het inloggen op de kobo?

Mijn vrouw heeft honderden boeken erop en zit op mijn bol.com account, ik heb op mijn kobo 2 boeken en 3 kobo plus boeken en zit ook ingelogd op mijn bol.com account. Dat leek goed te werken, alleen was mijn vrouw vanavond opeens boos. Boos omdat al haar collecties verdwenen waren en ze mijn collectie (met de 2 boeken) alleen nog maar zag. Haar boeken staan nog wel op de kobo , maar ze kan ze nu alleen nog vinden via de auteursoptie of boekenoptie terwijl ze alles in collecties had gestopt.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik dit kan oplossen, maar ik kom er niet helemaal uit wat nu het handigste is. Ik heb inmiddels Calibre voor haar zo ingesteld dat zodra de ereader van mijn vrouw gekoppeld wordt calibre automatisch alle collecties terugzet in een paar seconden zonder dat je iets hoeft te doen.
Verder gebruik ik zelf geen collecties, dus ik heb nu haar collecties erin met 0 boeken, ook prima.

Blijft dit zo werken of gaat mijn ereader op een gegeven moment een keer eerder updaten en komt alles weer door elkaar? Ik denk het toch niet? Ik vermoed dat dit een werkbare oplossing is mits ik a) nadat mijn vrouw boeken op haar ereader zet ze zelf daarna op de sync knop drukt zodat kobo weet welke collecties er horen te zijn. Mijn ereader update hem dan vanzelf wel 's nachts bij.

Als iemand een betere oplossing heeft hoor ik het graag. En als dit niet gaat werken moet ik mijn vrouw overtuigen dat het onzinnig is honderden boeken erop te zetten, we hebben notebene een calibre webserver voor ons interne netwerk en wat al niet meer, maar ze vind het een fijn gevoel als ze al haar boeken bij zich heeft 8)7
trekker22 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:21:
Wellicht de 1e editie, die hebben veel winkels nu naast de 2e editie voor dezelfde prijs liggen.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 29-05-2017 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

trekker22 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:21:
Dat ding is net uit. Tenzij je mazzel hebt met een algemene korting waar deze reader onder valt, zou ik er niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Goner schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:37:
Dat effect ken ik al jaren op de Touch en Glo. Vooral in fel zonlicht zie je letters van vorige pagina's een beetje 'na-gloeien' ... heb refresh ook op 2 of 3 gezet.
Dat nagloeien heb ik wel vaker gezien, maar het is nu bij mij zo dat de zwarte letters stukjes missen en dus wat vaag zijn. Dat had ik volgens mij nog nooit op deze manier meegemaakt.
Zorgt het vaker verversen trouwens ook niet voor een kortere accuduur? Dat zou wel balen zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:44:
Zijn er hier tweakers die twee kobo's hebben (1 voor jezelf en 1 voor je partner)? Hoe doen jullie het dan met het inloggen op de kobo?

<snip>

Als iemand een betere oplossing heeft hoor ik het graag. En als dit niet gaat werken moet ik mijn vrouw overtuigen dat het onzinnig is honderden boeken erop te zetten, we hebben notebene een calibre webserver voor ons interne netwerk en wat al niet meer, maar ze vind het een fijn gevoel als ze al haar boeken bij zich heeft 8)7
Misschien denk ik te simpel, maar waarom laat je Kobo/Bol niet links liggen? Haal al je boeken naar Calibre, en haal je boeken vanaf je content server ipv rechtstreeks van Kobo/Bol?
En je vrouw is niet onzinnig met het hebben van al haar boeken op de ereader! Het browsed toch makkelijker wanneer je alles offline hebt voor het zoeken naar een volgend boek dan wanneer je weer online moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

barrymossel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:38:
[...]
Zorgt het vaker verversen trouwens ook niet voor een kortere accuduur?
Nooit wat van gemerkt, met refresh op 3. Zal wel íets schelen, maar bladeren kost heel weinig 'stroom' ...
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:49:
[...]
Haal al je boeken naar Calibre, en haal je boeken vanaf je content server ...
Eens.
Wij kopen ook regelmatig boeken die we allebei willen lezen. Downloaden met Digital Editions, binnenhalen in Calibre en DRM eraf. Zou wel heel onpraktisch zijn als je je boek maar op 1 e-reader kan zetten. Ben teveel gehecht aan m'n Glo en zie me niet snel haar PRS-T1 gebruiken ...

[ Voor 45% gewijzigd door Goner op 30-05-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:49:
Misschien denk ik te simpel, maar waarom laat je Kobo/Bol niet links liggen? Haal al je boeken naar Calibre, en haal je boeken vanaf je content server ipv rechtstreeks van Kobo/Bol?
De kobo plus boeken kan ik niet naar calibre halen, heb ik wel geprobeerd, maar het zijn heel rare bestanden zonder extensies met alleen maar vreemde tekens in de bestandsnamen, ik kan niet achterhalen wat het boek nu precies is.

Bij boeken die ik op bol.com koop kan ik een epub zonder drm downloaden, maar bij deze leenboeken werkt dat niet zo helaas. Anders was het eenvoudig geweest inderdaad. Ik lees wel wat zaken over adobe's drm dienst in samenwerking met kobo plus, dus ik ga dat nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
@Anoniem: 738905 ik dacht dus te simpel :D Ik ken dat Kobo plus niet, dus kan daar ook niets zinnigs over zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan het een maand gratis nemen, ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk van het aanbod ben, ik zie in iedergeval dingen staan die ik wil lezen en dat is erg mooi.

voor wie een kijkje wil nemen,

Alle Nederlandse boeken: https://www.kobo.com/nl/n...es=nl&changeLanguage=True

Alle Engelse boeken: https://www.kobo.com/nl/n...guage=True&fclanguages=en

En dus de 1e maand gratis en daarna 10 euro per maand. En 15 boeken mag je tegelijk open hebben staan, als je een 16e toevoegt moet je er 1 eraf gooien (die je later weer kan downloaden natuurlijk). En 1 keer in de maand moet je verplicht verbinden met kobo om te checken of je nog betaald hebt.

Prima alternatief voor de bibliotheek. Ze hebben onder anderer de bbq kookbijbel, andere koookbijbels en veel leuke andere boeken. Ik deel de account met mijn vrouw, dus zeg maar ieder 5 euro, prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De oude H2O is nu in prijs verlaagd en kost bij Staples nu 141,57, voor wie geïnteresseerd is.

pricewatch: Kobo Aura H2O Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:26:
De oude H2O is nu in prijs verlaagd en kost bij Staples nu 141,57, voor wie geïnteresseerd is.

pricewatch: Kobo Aura H2O Zwart
€ 177,87 incl. BTW

(https://www.staples.nl/e-...5826211.html?price=incvat)

[ Voor 9% gewijzigd door barrymossel op 31-05-2017 09:56 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar, in de Pricewatch is de prijs aanzienlijk lager :) Het is ook geen BTW-verwarring, want dan klopt de prijs alsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Raar, in de Pricewatch is de prijs aanzienlijk lager :) Het is ook geen BTW-verwarring, want dan klopt de prijs alsnog niet.
Klopt, dan staat er 147 euro. Vreemd idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

barrymossel schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:20:
Klopt, dan staat er 147 euro. Vreemd idd.
Jeetje, wat is die knop om foutieve prijzen te melden slecht vindbaar 8)7 Maar goed, dat is inmiddels gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-05 11:37
Anoniem: 738905 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:42:
Ik heb nu een dag of twee getest met de kobo bol.com boekendienst voor 10 euro per maand en ben er best wel enthousiast over. Ik vond net zelfs twee kookbijbels die op mijn verlanglijst stonden : de pizza kookbijbel en de bbq kookbijbel. Werkelijk fantastisch, ik zit nog in mijn gratis maand en heb nu gewoon 2 boeken die elk 10 euro digitaal kosten, dus een besparing van 20 euro.

Verder lees ik nu een boek over de V.O.C. (batavia) en dat bevalt ook erg goed (al zit er een fout in het css bestand van het boek waardoor de marges irritant werken, maar dat kan ik niet repareren omdat ik het boek dus leen via dat abonnement).

Er zijn ook flink wat leuke boeken bijgekomen de afgelopen weken, wie het nog niet kent zou ik aanraden het te bekijken, werkt erg fijn met de kobo ereaders.
Hee, wat grappig. Je bent er nu enthousiast over. :)
Wat is er voor jou veranderd? Want ik las ook deze reactie van je:
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:37:
[...]

Ik heb het genomen en twee uur later weer gestopt, aanbod was echt niks. Er waren maar iets van 6 boeken in het sf genre bijvoorbeeld en allemaal van B en C auteurs. Alle goede boeken waren er gewoon niet voor beschikbaar. Thrillers was iets beter, maar alle boeken kan je ook in het illegale circuit wel vinden, helemaal niets vonden we in twee uur browsen wat we wilden lezen op 1 boek na (biografie van president van Amerika).

Tja, die koop ik dan wel en laat dit voor wat het is. Ik heb nog geprobeerd of ik de kepub bestanden eraf kon halen en de drm weg kon halen zodat ik er misschien iets voor had voor mijn kindle, maar dat ging ook moeizaam en ik was het wel zat. Ik lees zelf in het Engels en dan kosten de boeken amper een paar euro per stuk en mijn vrouw leest op haar kobo in het Nederlands, maar het aanbod was niets voor ons.

Toch jammer, ik was heel enthousiast over dit idee. Maar ik heb liever voor een paar euro per maand dat ik de boeken van luitingh sijthoff mag lezen, daar heb ik wel interesse in.
Is het aanbod inmiddels gewijzigd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:23:
je kan het een maand gratis nemen, ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk van het aanbod ben, ik zie in iedergeval dingen staan die ik wil lezen en dat is erg mooi.

voor wie een kijkje wil nemen,

Alle Nederlandse boeken: https://www.kobo.com/nl/n...es=nl&changeLanguage=True

Alle Engelse boeken: https://www.kobo.com/nl/n...guage=True&fclanguages=en

En dus de 1e maand gratis en daarna 10 euro per maand. En 15 boeken mag je tegelijk open hebben staan, als je een 16e toevoegt moet je er 1 eraf gooien (die je later weer kan downloaden natuurlijk). En 1 keer in de maand moet je verplicht verbinden met kobo om te checken of je nog betaald hebt.

Prima alternatief voor de bibliotheek. Ze hebben onder anderer de bbq kookbijbel, andere koookbijbels en veel leuke andere boeken. Ik deel de account met mijn vrouw, dus zeg maar ieder 5 euro, prima te doen.
Ik heb er niets aan want ik wil dat nieuwe homescreen niet. En ik betwijfel of ik met mijn firmware iets kan lenen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marjoko schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:34:
Is het aanbod inmiddels gewijzigd ofzo?
Ja, het is aanzienlijk beter geworden. Al is fantasy en sf nog steeds maar matig, maar ik heb nu young adult sf en fantasy gevonden en daarin stonden 5 boeken die ik wilde kopen, dus dat scheelde flink wat geld. Verder hebben ze nu ook actuele topboeken erbij wat er eerst niet was en ze hebben ook goede geschiedenis en kookboeken. Er zijn wel veel boeken bijgekomen die mij bevallen, van 16.106 in februari naar 17.849 boeken nu en die nieuwe zijn echt een klasse beter.

In het Engels waren er 21.039 boeken en dat zijn er nu 66.469, een bizar grote stijging. Maar ik heb nog zoveel Engelse military sf en fantasy boeken liggen dat ik die niet hoef te lenen. Die zijn ook niet zo interessant om te lenen omdat ze nieuw ook amper wat kosten (paar euro per boek ipv 15 euro voor een Nederlands boek).
Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:44:
Ik heb er niets aan want ik wil dat nieuwe homescreen niet. En ik betwijfel of ik met mijn firmware iets kan lenen :p
Lenen kan denk ik ook wel met de oudere firmware. Kobo plus was er namelijk al voordat de nieuwe firmware uitkwam.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 31-05-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 13:34
Anoniem: 172410 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:41:
[...]

Dat ding is net uit. Tenzij je mazzel hebt met een algemene korting waar deze reader onder valt, zou ik er niet op rekenen.
Hoop eigenlijk op een mediamarkt achtige actie ergens. Maar zal wel volle mep worden want toch nodig op vakantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

trekker22 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:51:
Hoop eigenlijk op een mediamarkt achtige actie ergens. Maar zal wel volle mep worden want toch nodig op vakantie
Je zou kunnen overwegen in de mediamarkt naar de Essent balie te gaan en dan daar een nieuw energiecontract af te sluiten, dan krijg je een mediamarkt waardebon van 200 euro en heb je de ereader dus feitelijk gratis.

In Leeuwarden vertelden de verkoper en de kassadame mij dit, geen idee of elke mediamarkt dit heeft. Ik heb het zelf trouwens niet gedaan, had geen zin om uit te zoeken of het goedkoper was dan wat ik nu aan energie betaal en het was erg warm die dag, dus ik vond het wel best, maar als jou het wat lijkt is dit een leuke manier om hem gratis te krijgen en heb je 179 euro extra geld voor de vakantie.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 31-05-2017 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:55:
Je zou kunnen overwegen in de mediamarkt naar de Essent balie te gaan en dan daar een nieuw energiecontract af te sluiten, dan krijg je een mediamarkt waardebon van 200 euro en heb je de ereader dus feitelijk gratis.
Ik zou daar wel mee oppassen, straks betaal je je eigen e-reader een aantal keer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:30:
[...]

Ja, het is aanzienlijk beter geworden.

[...]
Okee, cool. Ik vroeg me af waarom je van gedachten was veranderd. :)
Anoniem: 738905 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:44:

[...]
Ja, ik heb er meerdere, ingelogd op dezelfde account. Alle collecties staan op alle readers. Inderdaad vaak leeg. Tja. Ik zoek meestal boeken door gewoon op naam van de auteur te zoeken in het zoekvenster, dus het boeit me niet zo.

Wat ik wel jammer vind: de leesstatistieken van alle readers die met 1 account worden gebruikt worden op 1 hoop gegooid, die heb ik het apparaat dat ik zelf gebruik maar uitgezet. En ook: met het nieuwe home-scherm komen de boeken die op de andere apparaten gelezen worden ook de hele tijd prominent in beeld, en je kunt ze niet wegklikken.

Ook een minder leuke bijkomstigheid van het nieuwe home-scherm: de sudoku-, patience- en schaakspellen zijn in deze firmware volgens mij voorgoed verdwenen. Die gebruik ik niet zelf, maar de gebruikers van de andere apparaten (vnl de kinderen) vonden dat zo nu en dan wel aardig. Als ik die readers nu synchroniseer of andere boeken van Kobo Plus wil ophalen of zelfs maar verbind met internet, dan krijg ik ook ongevraagd die nieuwe firmware binnen en zijn we die spellen dus kwijt. :')

Wat mij verder is opgevallen aan Kobo Plus: het aanbod wordt zo nu en dan gewijzigd. Er was bijvoorbeeld een serie van drie jeugdboeken waarvan alleen deel 2 & 3 als kobo plus boek werden aangeboden. Een week later verdwenen ook deel 2 &3 uit het aanbod, en toen verdwenen ze ook als vanzelf van de e-reader. ;( Echt merkwaardig en niet klantvriendelijk. Al met al neig ik er zelf naar mijn abonnement maar weer 'ns op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de info, ik laat alles dan maar staan met de lege lijsten, ik heb er meestal een kleine handvol boeken op staan die ik zelf van buiten bol.com / kobo heb en die hoeven niet in een collectie, ik negeer die lege collecties dan wel van mijn vrouw.

Ik heb nu een week kobo plus, maar over 3 dagen schrijven ze al 10 euro af. Ik heb bol.com gevraagd hoe dit komt en dat gaan ze nu uitzoeken, maar het was inderdaad niet de bedoeling dat je gelijk na een week in je proefperiode moet gaan betalen. Ik laat het maar even zo, ik hoor wel wat ze melden straks, maar als ik het nu opzeg ben ik een boek kwijt wat ik lees en wat ik wel wil uitlezen.

Het is wel heel matig als ze van de ereader verdwijnen zeg, dan zou ik ook niet blij worden. Aan de andere kant is het kinderaanbod wel erg goed vind ik, dus ik hoop maar dat dit een foutje was.

Voor nu heb ik voor 10 euro wel veel keuze, maar ik moet even zien of ik het er nu echt uithaal. Ik heb bijvoorbeeld net weer een boek gekocht bij bol.com voor 5 euro en daar lees ik wel langer dan een maand in schat ik in. En verder had ik nog 22 gekochte boeken uit 2015 en een stuk of 6 uit 2016 op de to-read-lijst staan, maar voor nu laat ik het even zo om het wat langer te proberen. Hiervoor had ik elly's choice en dat was wel een stuk minder.

Edit: ook een mooie, al mijn gekochte boeken kan ik niet meer inzien, krijg ik foutmelding met oeps! probleem met uw document melding. Kobo plus werkt nog wel. Ik heb kobo maar even een mail gestuurd. Kan ze nog wel sideloaden via bol.com's downloadpagina, maar het zou wel handig zijn als ik mijn gekochte boeken ook mag lezen zonder eerst naar de pc te lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 02-06-2017 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:28:
Bedankt voor de info, ik laat alles dan maar staan met de lege lijsten, ik heb er meestal een kleine handvol boeken op staan die ik zelf van buiten bol.com / kobo heb en die hoeven niet in een collectie, ik negeer die lege collecties dan wel van mijn vrouw.
Net toch even gekeken in 1 van de andere readers, ik zie geen lege boekenplanken. Sorry, ik was dus iets te snel gisteren in mijn antwoord. Ik heb de lege boekenplanken wel gehad, ik denk dat ik ze weggehaald heb met behulp van de Kobo Utilities plugin voor Calibre. Je zou dit eens kunnen proberen.

Over Kobo Plus: Ik hou nu een lijstje bij van welke boeken van Kobo Plus ik lees. Dat blijkt nog net voldoende om nog even te blijven hangen bij ze. Als ik rondkijk in het aanbod zijn er toch nog altijd wel enkele waarvan ik denk: die wil ik best eens lezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ik ga nog eens naar die planken kijken als mijn kobo plus bol.com probleem is verholpen, er zit momenteel iets fout in mijn profiel en de kobo site loopt niet gelijk aan de bol.com site omdat ik probeerde mijn google account eraan te koppelen. Het hoofdkantoor van bol.com gaat het nu verder uitzoeken. Het lijkt er namelijk op dat ik nu 2 abonnementen heb op kobo plus op 1 account wat niet mogelijk moet zijn.

Nou, lastig allemaal, maar ik kan nu wel weer gekochte en geleende boeken lezen doordat ik in- en uitgelogd ben op mijn kobo's. Ik kan gelukkig wel gewoon boeken toevoegen en lezen, dus als het over 4 weken is opgelost is het voor mij/ons prima.

De planken komen hierna dus, eerst even alles aan de praat hebben. De bol.com medewerker (2e lijn) gaf in iedergeval aan dat je niet 2 profielen op 1 kobo/bol account kan hebben, dat zou voor mij wel fijn zijn (zoals bij netflix en spotify). Maar ik denk dat dat vast in de toekomst wel komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 03-06-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 10:55
Gisteravond weer diep teleurgesteld in mijn Kobo Glo :(

Ik was lekker aan het lezen en midden in het hoofdstuk reageerde hij opeens niet meer. Kon niet vooruit bladeren, niet achteruit. Achtergrondverlichting kon niet uit etc.

Aangezien mijn vriendin het licht al uit had kon ik dus ook niet een paperclip pakken om m te resetten. Ik meende dat de paperclip-methode een soort van harde reset was en als je m nog langer ingedrukt had een factory reset deed. Dus ik probeerde het via de slider icm het lichtknopje...
Wat blijkt... dat is dus de factory reset :(

Wie bedenkt het om een normale reset op een onmogelijke plaatst te zetten en een factory reset op een makkelijke plek? Nu ben ik weer alles kwijt natuurlijk :(
Ook mijn extra geïnstalleerde functie om een zwarte achtergrond te krijgen met witte letters is verdwenen.

Eigenlijk ben ik wel schijtziek van de Kobo Glo.
- Instabiel;
- De batterij is soms gewoon opeens leeg (ik leg m halfvol weg en de volgende dag is ie leeg opeens);
- Achtergrondverlichting te fel in het pikkedonker;
- Traag;
- Normale reset niet uit te voeren in het donker;
En hoewel ik het de Kobo Glo niet kan aanrekenen, vind ik het scherm eigenlijk ook wel wat te klein.
Ik vind het heerlijk om te lezen in bed voordat ik ga slapen, maar mijn vriendin heeft last van het licht wat er vanaf komt (al genoeg geruzie over gehad :P), de donkere achtergrond heeft het iets opgelost, maar niet genoeg. Misschien moet ik toch maar die hardware hack uitvoeren waarmee je een weerstand bij de aansturing naar de lampjes plaatst waardoor de lampjes nog minder fel gaan branden...

Soms mis ik gewoon fysieke boeken, lekker makkelijk bladeren etc. Loopt niet vast, behalve tegen je dekbed :')

Genoeg gal gespuwd, moest het even kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ossi schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:52:
<snip>

- Achtergrondverlichting te fel in het pikkedonker;
<snip>

En hoewel ik het de Kobo Glo niet kan aanrekenen, vind ik het scherm eigenlijk ook wel wat te klein.
Ik vind het heerlijk om te lezen in bed voordat ik ga slapen, maar mijn vriendin heeft last van het licht wat er vanaf komt (al genoeg geruzie over gehad :P), de donkere achtergrond heeft het iets opgelost, maar niet genoeg. Misschien moet ik toch maar die hardware hack uitvoeren waarmee je een weerstand bij de aansturing naar de lampjes plaatst waardoor de lampjes nog minder fel gaan branden...
Ik had ditzelfde probleem met mijn H2O. Ja, ik kon het licht helemaal terugzetten naar 1 of 2%, maar dan was het contrast zo laag dat ik alsnog niets kon lezen. Dus ook die nightmodus geinstalleerd. Maar nu met mijn One staat mijn achtergrond licht op 2% en de natural light op iets als 75% en hij schijnt minder de kamer in dan de PW van m'n partner. Het verschil tussen wit licht en oranje licht is behoorlijk! (dus als je toch wat groter wilt, de H2Ov2 is altijd een goede keue :p)
Soms mis ik gewoon fysieke boeken, lekker makkelijk bladeren etc. Loopt niet vast, behalve tegen je dekbed :')
Als ik iets niet mis is dat het lezen van een papieren boek in bed. Jezelf continue omdraaien omdat je de pagina wilt omslaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, kobo plus via bol.com werkt inmiddels na wat hulp van het hoofdkantoor, maar het is kennelijk niet de bedoeling dat je op kobo.com zelf gaat zoeken, dan kan je namelijk geen boeken toevoegen. Via de ereader kobo plus store wel en via bol.com ook.

Dat gaat mij dus irriteren omdat ik 10 keer beter boeken kan vinden op kobo.com , dus nu bij bol.com mijn account gestopt en bij kobo.com op een ander emailadres een nieuwe account genomen en die gekoppeld aan mijn creditcard. Doen we het zo wel. Bol.com vind het een stomme beslissing, moet je een creditcard gebruiken en meer van die verhalen krijg ik van ze, maar ik zie het probleem niet. Ik heb spotify e.d. ook op mijn creditcard en vind dat wel prima. Nu kan ik dus via de ereader en de kobo.com site boeken erop zetten. De boeken die ik bij bol.com koop zet ik wel via calibre op mijn ereadertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ossi schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:52:
Nog minder fel? Dan zie je toch amper nog wat? Ik heb hem altijd op 10%, lager geeft mij ellende omdat ik het dan niet meer goed zie in het donker.

Mijn vrouw is gelukkig makkelijker, ik kan gewoon tv kijken met luid volume en alle lampen aan, zelfs een leeslamp boven haar hoofd vind ze prima, ze valt altijd in slaap.

Moet alleen niet midden in de nacht nootjes of chips gaan eten, dat knagen hoort ze wel 8)7

Maar waarom ik reageer: de nieuwe firmware maakt de kobo wel heel stabiel, de oude firmware liep inderdaad vaak vast. Dus daar heb je wellicht nog wat aan. En zoals Wailing_Banshee hierboven aangeeft, de nieuwe kobo h20 heeft oranje licht, dat stoort een stuk minder in de slaapkamer (als je zelf eraan kan wennen dat het meer oranje is, mijn vrouw kan daar nu weer niet aan wennen en weigert het te gebruiken).

conclusie: vrouwen zijn lastig :+

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 06-06-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:20:
Nou, kobo plus via bol.com werkt inmiddels na wat hulp van het hoofdkantoor, maar het is kennelijk niet de bedoeling dat je op kobo.com zelf gaat zoeken, dan kan je namelijk geen boeken toevoegen. Via de ereader kobo plus store wel en via bol.com ook.

Dat gaat mij dus irriteren omdat ik 10 keer beter boeken kan vinden op kobo.com , dus nu bij bol.com mijn account gestopt en bij kobo.com op een ander emailadres een nieuwe account genomen en die gekoppeld aan mijn creditcard. Doen we het zo wel. Bol.com vind het een stomme beslissing, moet je een creditcard gebruiken en meer van die verhalen krijg ik van ze, maar ik zie het probleem niet. Ik heb spotify e.d. ook op mijn creditcard en vind dat wel prima. Nu kan ik dus via de ereader en de kobo.com site boeken erop zetten. De boeken die ik bij bol.com koop zet ik wel via calibre op mijn ereadertje.
Huh, ik snap dit niet. Ik heb mijn Kobo account gekoppeld aan mijn bol.com account. Ik heb mijn Kobo Plus abonnement afgesloten bij Bol. Als ik nu inlog bij kobo of bij bol dan kan ik bij allebei Kobo Plus boeken kiezen. Ik zie ook bij allebei de websites welke boeken ik nu heb 'geleend'. Het was een heel gedoe hoor, want als je die accounts koppelt dan werkt het niet direct maar een dag later pas. Dus je bent er even mee aan het klooien. Maar nu ik het aan de praat heb werkt het allemaal feilloos. Ik heb dit weekend drie Kobo Plus boeken gelezen. Ben er wel blij mee.

Ik begrijp niet zo goed dat je contact met bol hebt gehad hierover, en dat ze je niet hebben gemeld dat je de accounts kunt koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marjoko schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:00:
Ik begrijp niet zo goed dat je contact met bol hebt gehad hierover, en dat ze je niet hebben gemeld dat je de accounts kunt koppelen?
Ik had de accounts gekoppeld en dat werkte eerst prima meen ik mij (nu ik jouw verhaal lees) te herinneren.

Het zit wat lastig in elkaar. Mijn vrouw leest al jaren op de kobo, ik op de kindle. Ging prima totdat bol samen met kobo dat kobo plus ontwikkelde. Dat leek mij wel wat, maar ik kon het niet lezen op de kobo. Dus ik dacht: dan heb ik pech.

Echter, het ging kriebelen en toen mijn vrouw en ik een keer in de mediamarkt waren laatst was daar opeens onverwacht de H20 2nd editie, die hebben wij toen gekocht.

Nu dacht ik : dan neem ik bij bol.com dat boekenabonnement en dan maak kunnen we die mooi delen met elkaar. Echter, dat ging lastig, dus ik dacht vervolgens: ik maak wel 2 profielen aan. En daar ging ik mee prutsen, dat wilde niet echt en toen bedacht ik: ik koppel mijn google account en mijn vrouw haar facebook etc. eraan. Dat werkte niet, ik kreeg foutmeldingen en mijn kobo profiel was om zeep.

Een dag later werkte alles opeens en toen dacht ik: dan koppel ik ook bol.com eraan en nu had ik een kobo account op mijn emailadres en een bol.com account met exact hetzelfde emailadres en daaraan gekoppeld een gmail account (ander mailadres). Dat was kennelijk helemaal fout en daardoor ontstonden er problemen.

Op kobo ereader 1 was alles goed, op kobo ereader 2 (met dezelfde account) had ik wel kobo plus, maar de factuurtermijn liep 3 maand achter bij de instellingen, op bol.com leek alles goed en op kobo.com had ik op de ene pagina wel een abonnement en op de andere pagina niet.

Nou, ik kan het amper uitleggen, maar ergens tussen bol.com en kobo.com zit er iets fout. Meermaals gemaild, meermaals gebeld, had ik zaterdag eindelijk een tweaker aan de lijn die het helemaal begreep en alles zou regelen, maar vandaag diverse mails van dames van de klantenservice dat ik vragen gesteld had hoe ik mijn abonnement moest opzeggen 8)7 , dus gemaild dat ik niks wil opzeggen en dat ze de rest van mijn vraag moeten lezen en toen kreeg ik te horen dat ze het niet begrepen en of ik het nog een keer wilde uitleggen.

Toen maar gemaild dat het opgelost is en dat de case gesloten kan worden en nu bij kobo.com met de creditcard lid geworden.

Man man man, een boel gedoe, maar nu werkt het prima hoor!

Motto van dit geheel: maak een kobo.com account aan, koppel dan op de site van kobo.com daaraan jouw bol.com account (en niet op een andere manier) en koppel nooit facebook of google's mailaccount eraan en alles blijft werken.

Maar jij had dus ook al gedoe, je moet het maar doorhebben dat het een dag later pas werkt. Ik ben meestal niet zo geduldig en ga rotzooien en ik moet dan gewoon rust nemen, maarja... dan lig ik die avond in bed en denk ik: het zint me niet, ik ga nog wat proberen...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 06-06-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Ik had de accounts gekoppeld en dat werkte eerst prima meen ik mij (nu ik jouw verhaal lees) te herinneren.

Het zit wat lastig in elkaar. Mijn vrouw leest al jaren op de kobo, ik op de kindle. Ging prima totdat bol samen met kobo dat kobo plus ontwikkelde. Dat leek mij wel wat, maar ik kon het niet lezen op de kobo. Dus ik dacht: dan heb ik pech.

Echter, het ging kriebelen en toen mijn vrouw en ik een keer in de mediamarkt waren laatst was daar opeens onverwacht de H20 2nd editie, die hebben wij toen gekocht.

Nu dacht ik : dan neem ik bij bol.com dat boekenabonnement en dan maak kunnen we die mooi delen met elkaar. Echter, dat ging lastig, dus ik dacht vervolgens: ik maak wel 2 profielen aan. En daar ging ik mee prutsen, dat wilde niet echt en toen bedacht ik: ik koppel mijn google account en mijn vrouw haar facebook etc. eraan. Dat werkte niet, ik kreeg foutmeldingen en mijn kobo profiel was om zeep.

[...]
Okee, ik begrijp het. Als er eenmaal iets fout gaat ergens in een proces van die accounts, dan is het heel lastig te herstellen. Ik denk wel dat een nieuwe gebruiker zonder Kobo account die zich vers registreert en dan de bol account eraan koppelt, en dan netjes een dag ofzo wacht, dat die gebruiker nergens last van heeft. In andere gevallen kost het soms iets meer moeite. :/

Andere vraag: hoe bevalt de kobo H2O 2? Is het scherm egaal verlicht? Goed contrast? Kun je al iets zeggen over de accuduur? Wat valt er mee en wat valt er tegen van de H2O 2?

Ik wil 'm eigenlijk kopen :9~ want een waterdichte ereader lijkt me wel handig, maar ik heb 'm eigenlijk niet nodig. Ik weet ook niet of het nou zo'n grote verbetering is ten opzichte van de Glo Hd.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Contrast is meer dan prima, het oranje licht is wel wennen, hij kan helaas niet zo wit als de kindle paperwhite, het scherm is ook niet zo heel wit te krijgen als bij de kobo glo hd, het blijft op zijn felst nog wat recycled papier, maar ach, dat leest ook prima en hoe vaak heb je de verlichting nu op 100% , ik eigenlijk alleen in de felle zon als ik het wil proberen, maar dan kan de verlichting eigenlijk ook wel op 0 %.

Accuduur is een stuk beter dan de kobo glo hd die we hiervoor hadden, meer dan prima. Het is wat lastig testen omdat we een paar keer dus accountproblemen hadden en alles opnieuw moesten instellen, maar hij is nog niet aan de stroom geweest de afgelopen (ik meen) twee weken en accuduur lijkt erg goed.

Er valt verder eigenlijk niks tegen, er zit 8GB geheugen in wat meer dan prima is. Oh wacht, ik krijg hem niet zo lekker op de wifi op mijn netgear router, maar op de andere routers werkt hij meer dan prima. Met de kobo glo hd en paperwhite kon ik wel op de netgear. Ik denk dat de netgear lastig doet, ik heb met een ander apparaat daar ook gedonder mee. Hij ziet mijn router ook niet als ik ernaast sta, dan ziet hij alleen de andere routers in huis. Beetje raar. Maar boven en op zolder nooit problemen, dus tja, zal wel aan de netgear liggen omdat ik die ook elke week al moet resetten. Tijd voor een upgrade...

De glo hd is redelijk vergelijkbaar, maar die heeft "maar" 4GB opslag en het scherm is kleiner. Je merkt vooral in het hoofdmenu dat een groter scherm echt mooier is. Maar bij het lezen merk ik het op een gegeven moment niet meer. De glo HD heeft wel leukerer hoezen, voor de H20 is er nog niet echt een leuke hoes behalve de blauwe of zwarte originele (die wel van heel goede kwaliteit zijn, maar dat mag ook wel voor die prijs).

Qua snelheid is de H20 wel iets sneller dan de glo, dat merk je als je veel collecties met veel boeken hebt, maar bij het lezen etc. merk je geen verschil.

Kortom, het grotere scherm is wellicht fijner en het oranje licht (dat je ook kan uitschakelen) is voor mij een toevoeging, maar mijn vrouw vind het niks en gebruikt dat oranje licht niet. We lezen er verder niet mee onder de douche, maar laatst zagen we in de tuin en waren de kinderen in het zwembadje aan het spelen met waterpistolen en toen kwam er dus een straal water op de nieuwe H20 en toen was ik wel blij dat hij waterdicht was :P

Maar of het een upgrade waard is? Eigenlijk niet, vind het sowieso jammer dat een iets groter scherm zoveel duurder moet zijn. Zie je bij alle ereaders. Er passen misschien 3 zinnen extra op het scherm, maar het is allemaal net wat prettiger dan de glo hd. Als je nu een niet HD reader had was de keuze makkelijker, maar de glo HD is eigenlijk al een heel goed ding. Jammer dat die uit het assoritment is gehaald, die is toch een stuk beter dan de goedkooopste kobo die nu in de winkel ligt.

Ohja, scherm is geheel egaal verlicht, vergelijkbaar aan de glo hd en het contrast is dus ook prima mits je niet verwacht dat het echt wit papier lijkt zoals op de kindle mogelijk is. Eigenlijk ook vergelijkbaar met de glo hd.

Als je iemand blij kan maken met de glo hd zou ik overstappen, maar echt een reden ervoor kan ik zo 123 niet bedenken. Maar ik lees ook niet in bad of aan het strand, daar zou het echt meerwaarde hebben en eigenlijk de prijs pas rechtvaardigen. Bij ons liepen we er toevallig tegenaan en het was lekker weer en we waren vrolijk, dan doe je soms een impuls aankoop terwijl je al beiden een goede reader hebt. Maar spijt hebben we er niet van. Maar zonder was ook niet erg geweest. Ik ben vooral blij dat ik nu een boekenabonnement heb. Ik zou een ereader die waterdicht is met een groot scherm zo inruilen voor een kleinere ereader met niet hd scherm als daarop wel een boekenabonnement zat, dus tja, echt veel redenen om hem te rechtvaardigen kan ik je niet geven 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 06-06-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:35:
[...]
Hé! Mannen zijn lastig!
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:02:
Contrast is meer dan prima, het oranje licht is wel wennen, hij kan helaas niet zo wit als de kindle paperwhite, het scherm is ook niet zo heel wit te krijgen als bij de kobo glo hd, het blijft op zijn felst nog wat recycled papier, maar ach, dat leest ook prima en hoe vaak heb je de verlichting nu op 100% , ik eigenlijk alleen in de felle zon als ik het wil proberen, maar dan kan de verlichting eigenlijk ook wel op 0 %.
Als ik die PW van m'n partner zie, vind ik dat ding alleen maar blauw. Het oranjerer licht van mijn One (en het wat geligere licht van m'n oude H2O) vind ik persoonlijk wat prettiger. Ik heb het licht nooit hoger dan 25% gehad, buiten staat hij op 2% (omdat ik geen zin heb om hem elke keer aan te passen tussen buiten lezen en nacht slaapkamer lezen) en ik zet hem hooguit wat hoger als ik in een gezellig verlichte ruimte zit (denk woonkamer in de winter)
Marjoko schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:51:
[...]
Andere vraag: hoe bevalt de kobo H2O 2? Is het scherm egaal verlicht? Goed contrast? Kun je al iets zeggen over de accuduur? Wat valt er mee en wat valt er tegen van de H2O 2?

Ik wil 'm eigenlijk kopen :9~ want een waterdichte ereader lijkt me wel handig, maar ik heb 'm eigenlijk niet nodig. Ik weet ook niet of het nou zo'n grote verbetering is ten opzichte van de Glo Hd.. ;)
Ik ken de Glo HD niet (de H2O was de eerste Kobo die ik had), maar wetende wat ik nu weet met m'n One (en m'n H2O daarvoor), zou ik overstappen naar de H2O. Groter scherm (ik ben van een Sony PRS650 overgestapt naar de H2O en ik geloof dat de Glo HD ook een 6" reader is) en natural light (ervaringen met m'n One). Het waterdicht zijn is een hele grote pre, vooral handig als je in de zomer in de buurt van water boeken leest (niets leuker dan in het zwembad een boek lezen terwijl er iemand langs komt en zich afvraagt of je niet bang bent dat dat ding nat wordt. En dan natuurlijk even de reader dippen in het water!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:35:
[...]

Nog minder fel? Dan zie je toch amper nog wat? Ik heb hem altijd op 10%, lager geeft mij ellende omdat ik het dan niet meer goed zie in het donker.

Mijn vrouw is gelukkig makkelijker, ik kan gewoon tv kijken met luid volume en alle lampen aan, zelfs een leeslamp boven haar hoofd vind ze prima, ze valt altijd in slaap.

Moet alleen niet midden in de nacht nootjes of chips gaan eten, dat knagen hoort ze wel 8)7

Maar waarom ik reageer: de nieuwe firmware maakt de kobo wel heel stabiel, de oude firmware liep inderdaad vaak vast. Dus daar heb je wellicht nog wat aan. En zoals Wailing_Banshee hierboven aangeeft, de nieuwe kobo h20 heeft oranje licht, dat stoort een stuk minder in de slaapkamer (als je zelf eraan kan wennen dat het meer oranje is, mijn vrouw kan daar nu weer niet aan wennen en weigert het te gebruiken).

Ik ben het eens met je conclusie :+

Heb je daadwerkelijk een Kobo Glo?
Want als die op 10% staat kun je een zonnebril opzetten 8)7
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:25:
[...]

Ik had ditzelfde probleem met mijn H2O. Ja, ik kon het licht helemaal terugzetten naar 1 of 2%, maar dan was het contrast zo laag dat ik alsnog niets kon lezen. Dus ook die nightmodus geinstalleerd. Maar nu met mijn One staat mijn achtergrond licht op 2% en de natural light op iets als 75% en hij schijnt minder de kamer in dan de PW van m'n partner. Het verschil tussen wit licht en oranje licht is behoorlijk! (dus als je toch wat groter wilt, de H2Ov2 is altijd een goede keue :p)
De H2O heeft een ander soort verlichting?
Kan op de site van Kobo daar niet echt wat over terugvinden behalve comfort-lighting. Een nietszeggende term imho.

Daarnaast vind ik ze toch wel erg prijzig :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
@Ossi die comfort light is het oranje licht. Ik vergeet meestal hoe Kobo het noemt en noem het dus natural light :p De oude H2O heeft nog gewoon één setje LED'jes, die nieuwe H2O (de H2Ov2) heeft dat comfort light wat Kobo geintroduceerd heeft bij de Aura One.

En ja, een goedkope kindle PW is goedkoper, maar die heeft ook minder features (geen comfort light, kleiner, minder geheugen en niet waterdicht). Uiteindelijk zul je zelf moeten bepalen wat je noodzakelijk vind en wat opties zijn waar je wel wat extra voor wilt betalen. Persoonlijk zou ik extra betalen voor Comfort Light en 6.8". Hoef je dat comfort light niet, heb je geen behoefte aan een iets groter scherm? Dan zou het inderdaad zonde zijn van het geld als je een duurdere reader koopt met die functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ossi schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:22:
Heb je daadwerkelijk een Kobo Glo?
Want als die op 10% staat kun je een zonnebril opzetten 8)7
Neen we hebben nu 2 kobo H20 2nd editions, 1 kobo glo hd en 1 paperwhite. Maar ik ga er 2 weggeven aan collega's die nu al jaren op mijn oude Sony PRS ereaders lezen, dus straks alleen nog de H20's in huis.

Waarschijnlijk is het licht feller op de kobo glo dan op de glo hd. Maar het hangt ook maar net van af wanneer je kijkt, ik deed het toen de zon heel fel was, als je in de avond in het donker vergelijkt heb je denk ik een betere vergelijking. Op de paperwhite wordt je ook bijna blind op stand 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:13:
[...]

Neen we hebben nu 2 kobo H20 2nd editions, 1 kobo glo hd en 1 paperwhite. Maar ik ga er 2 weggeven aan collega's die nu al jaren op mijn oude Sony PRS ereaders lezen, dus straks alleen nog de H20's in huis.

Waarschijnlijk is het licht feller op de kobo glo dan op de glo hd. Maar het hangt ook maar net van af wanneer je kijkt, ik deed het toen de zon heel fel was, als je in de avond in het donker vergelijkt heb je denk ik een betere vergelijking. Op de paperwhite wordt je ook bijna blind op stand 100%.
Ik bedoel inderdaad het in het donker. Op stand 100% dan kijk je naar een explosie van een atoombom.
Op 10% is het met zonnebril nog wel te doen en op 1%, wat ik altijd gebruik in bed is het eigenlijk nog steeds te fel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:13:
[...]

H2O, niet H2nul... (sorry pet-peeve van mij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheewai
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 08:13
Beste allen,
ik zit er aan te denken om een Kobo ereader met een Kobo boekenabonnement (Kobo Plus) te nemen. Deze wordt voornamelijk gebruikt voor kinderboeken voor mijn dochtertje.

Alleen: in de Kobo app voor Ipad kun je kinderboeken downloaden zoals "Heksenkeet". De layout van dit boek kan ik niet aanpassen terwijl mijn dochter heel graag grote letters wil lezen. De Ipad-app is dan ook heel Spartaans met maar weinig opties.

Nu is mijn vraag of je het lettertype van Kobo Plus boeken op de ereader wel kan vergroten? Wie o wie wil "Heksenkeet" downloaden en dan kijken of je het lettertype kan vergroten?

Thanks bij voorbaat,

Chee-Wai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
Ossi schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:30:
(...)op 1%, wat ik altijd gebruik in bed is het eigenlijk nog steeds te fel.
Vind ik dus ook op mijn Kobo Aura 2, brandende hoornvliezen :| Daarom zou ik heel graag eens die nightmode-hack proberen. Alleen is het de- en activeren van de nightmode volgens mij nogal een gedoe, aangezien de nieuwe lijn Kobo's allemaal geen fysieke lichtknop meer hebben. Nu blijken er wel allerlei .ini file mods en launchers te zijn om de nighmode te activeren, maar ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe dat werkt.

Is er iemand hier die de nightmode werkend heeft met de nieuwste firmware, en me kort kan uitleggen hoe dat werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Zullen we gewoon met z'n allen gaan klagen bij Kobo over het gebrek aan night mode? Ik snap echt niet waarom ze dat niet gewoon implementeren.

@10Cage, je moet een bestandje op je kobo zetten genaamd koboroot.tgz. Daarna ontkoppelen van de pc en dan start hij automatisch opnieuw op. Bij het herstarten pakt hij dat bestandje uit en krijg je nieuwe bestandjes in die map. Sluit weer aan op de pc en open (uit mijn hoofd) "nightmode.ini" Hierin kun je de standaard setting aanpassen naar inverted by startup = yes. Denk dat dat bij jou zou moeten werken.

Bij sommige nightmode mods zitten er extra instellingen om bij een bepaald percentage van verlichting automatisch naar nightmode te gaan.

Voor de duidelijkheid, de oude werkte bij mij op nieuwe firmware niet meer:
http://dbeinder.github.io/kobo-nightmode/

Via:
https://www.mobileread.co...read.php?t=212162&page=46

Ben ik op:
https://github.com/gtalusan/kobo-nightmode
terecht gekomen en deze werkte bij mij wel nog gelukkig.

Ik ga zo even een mailtje sturen naar Kobo en verzoek doen om nightmode eindelijk eens officieel te maken. :-(

[ Voor 24% gewijzigd door Ossi op 07-06-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
Ossi schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:59:
Zullen we gewoon met z'n allen gaan klagen bij Kobo over het gebrek aan night mode? Ik snap echt niet waarom ze dat niet gewoon implementeren.
:) haha idd, moet niet al te moeilijk voor ze zijn denk ik...
@10Cage, je moet een bestandje op je kobo zetten genaamd koboroot.tgz. Daarna ontkoppelen van de pc en dan start hij automatisch opnieuw op. Bij het herstarten pakt hij dat bestandje uit en krijg je nieuwe bestandjes in die map. Sluit weer aan op de pc en open (uit mijn hoofd) "nightmode.ini" Hierin kun je de standaard setting aanpassen naar inverted by startup = yes. Denk dat dat bij jou zou moeten werken.
Thanks! Die had ik inderdaad al gevonden, maar het was me nog niet helemaal duidelijk of je dan een herstart moet doen om de nightmode te toggelen. Hij moet wel weer uitgezet kunnen worden voor overdag.
Bij sommige nightmode mods zitten er extra instellingen om bij een bepaald percentage van verlichting automatisch naar nightmode te gaan.
Die had ik inderdaad ook al gevonden: https://www.mobileread.co...php?p=3155975#post3155975 Dat lijkt me vooralsnog de meest aantrekkelijke optie, maar volgens mij moet je daar dus weer een aparte build voor hebben. Dan nog op zoek naar de juiste versie voor de laatste firmware, de Github pagina is namelijk al een tijdje niet geupdate namelijk...
Ben ik op:
https://github.com/gtalusan/kobo-nightmode
terecht gekomen en deze werkte bij mij wel nog gelukkig.
Thanks, jij hebt 'm dus werkend met deze versie? Welke Kobo heb je dan?

[ Voor 6% gewijzigd door 10Cage op 07-06-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
10Cage schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:13:
[...]
Ik hoop toch nog stiekem op iemand die 'm al succesvol werkend heeft :D
De laatste firmware is nog niet zolang uit, dus goede kans dat de hack voor deze firmware nog niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
barrymossel schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:15:
[...]

De laatste firmware is nog niet zolang uit, dus goede kans dat de hack voor deze firmware nog niet beschikbaar is.
Voor de Kobo Glo werkt het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ossi schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Voor de Kobo Glo werkt het in ieder geval.
Als dat op de laatste firmware is, zal dat ook voor de andere e-readers zijn, lijkt me. Kwestie van zelf even snel testen voor @10Cage dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Grrrrrrr, ik wilde een linkje delen met jullie om een ticket in te schieten:
https://kobo-nl.frontlinesvc.com/app/questionNL

Blijkt dat je het formulier in moet vullen om er daarna achter te komen dat je het niet kan versturen en alleen maar per telefoon kan doen... Waarom heb je dan een formulier waar je een probleem kunt invullen? :(
Prutsers :')

Oh wacht, je moet dan de knop voor de telefoon aanklikken en dan kun je een terugbeloproep aanvragen...
Waarom niet gewoon per mail zodat elke contactgestoorde een verzoek kan indienen :') (ik haat bellen...)

[ Voor 22% gewijzigd door Ossi op 07-06-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
Als dat op de laatste firmware is, zal dat ook voor de andere e-readers zijn, lijkt me. Kwestie van zelf even snel testen voor @10Cage dus.
Helder, dat wordt dus ff een keer een avondje pielen ;)
Blijkt dat je het formulier in moet vullen om er daarna achter te komen dat je het niet kan versturen en alleen maar per telefoon kan doen... Waarom heb je dan een formulier waar je een probleem kunt invullen? :(
Ik zag het ook, nogal kansloos inderdaad. En ik dat hele ding ingevuld omdat er stond dat er na het invullen extra opties zouden verschijnen....
Pagina: 1 ... 43 ... 69 Laatste