Contrast is meer dan prima, het oranje licht is wel wennen, hij kan helaas niet zo wit als de kindle paperwhite, het scherm is ook niet zo heel wit te krijgen als bij de kobo glo hd, het blijft op zijn felst nog wat recycled papier, maar ach, dat leest ook prima en hoe vaak heb je de verlichting nu op 100% , ik eigenlijk alleen in de felle zon als ik het wil proberen, maar dan kan de verlichting eigenlijk ook wel op 0 %.
Accuduur is een stuk beter dan de kobo glo hd die we hiervoor hadden, meer dan prima. Het is wat lastig testen omdat we een paar keer dus accountproblemen hadden en alles opnieuw moesten instellen, maar hij is nog niet aan de stroom geweest de afgelopen (ik meen) twee weken en accuduur lijkt erg goed.
Er valt verder eigenlijk niks tegen, er zit 8GB geheugen in wat meer dan prima is. Oh wacht, ik krijg hem niet zo lekker op de wifi op mijn netgear router, maar op de andere routers werkt hij meer dan prima. Met de kobo glo hd en paperwhite kon ik wel op de netgear. Ik denk dat de netgear lastig doet, ik heb met een ander apparaat daar ook gedonder mee. Hij ziet mijn router ook niet als ik ernaast sta, dan ziet hij alleen de andere routers in huis. Beetje raar. Maar boven en op zolder nooit problemen, dus tja, zal wel aan de netgear liggen omdat ik die ook elke week al moet resetten. Tijd voor een upgrade...
De glo hd is redelijk vergelijkbaar, maar die heeft "maar" 4GB opslag en het scherm is kleiner. Je merkt vooral in het hoofdmenu dat een groter scherm echt mooier is. Maar bij het lezen merk ik het op een gegeven moment niet meer. De glo HD heeft wel leukerer hoezen, voor de H20 is er nog niet echt een leuke hoes behalve de blauwe of zwarte originele (die wel van heel goede kwaliteit zijn, maar dat mag ook wel voor die prijs).
Qua snelheid is de H20 wel iets sneller dan de glo, dat merk je als je veel collecties met veel boeken hebt, maar bij het lezen etc. merk je geen verschil.
Kortom, het grotere scherm is wellicht fijner en het oranje licht (dat je ook kan uitschakelen) is voor mij een toevoeging, maar mijn vrouw vind het niks en gebruikt dat oranje licht niet. We lezen er verder niet mee onder de douche, maar laatst zagen we in de tuin en waren de kinderen in het zwembadje aan het spelen met waterpistolen en toen kwam er dus een straal water op de nieuwe H20 en toen was ik wel blij dat hij waterdicht was
Maar of het een upgrade waard is? Eigenlijk niet, vind het sowieso jammer dat een iets groter scherm zoveel duurder moet zijn. Zie je bij alle ereaders. Er passen misschien 3 zinnen extra op het scherm, maar het is allemaal net wat prettiger dan de glo hd. Als je nu een niet HD reader had was de keuze makkelijker, maar de glo HD is eigenlijk al een heel goed ding. Jammer dat die uit het assoritment is gehaald, die is toch een stuk beter dan de goedkooopste kobo die nu in de winkel ligt.
Ohja, scherm is geheel egaal verlicht, vergelijkbaar aan de glo hd en het contrast is dus ook prima mits je niet verwacht dat het echt wit papier lijkt zoals op de kindle mogelijk is. Eigenlijk ook vergelijkbaar met de glo hd.
Als je iemand blij kan maken met de glo hd zou ik overstappen, maar echt een reden ervoor kan ik zo 123 niet bedenken. Maar ik lees ook niet in bad of aan het strand, daar zou het echt meerwaarde hebben en eigenlijk de prijs pas rechtvaardigen. Bij ons liepen we er toevallig tegenaan en het was lekker weer en we waren vrolijk, dan doe je soms een impuls aankoop terwijl je al beiden een goede reader hebt. Maar spijt hebben we er niet van. Maar zonder was ook niet erg geweest. Ik ben vooral blij dat ik nu een boekenabonnement heb. Ik zou een ereader die waterdicht is met een groot scherm zo inruilen voor een kleinere ereader met niet hd scherm als daarop wel een boekenabonnement zat, dus tja, echt veel redenen om hem te rechtvaardigen kan ik je niet geven
[
Voor 14% gewijzigd door
Anoniem: 738905 op 06-06-2017 23:06
]