Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 16:47
barrymossel schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:45:
[...]
Nee, maar ben wel benieuwd naar die oude workaround!
Ik was hier een half jaar geleden naar op zoek en toen kwam ik dit tegen:
MaffeMaarten schreef op dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:05:
[...]
Je hebt me wel aan het denken en zoeken gezet.
Het eerste wat ik zo tegenkwam was https://github.com/wernerb/kobo-wget-sync
Dit lijkt te doen wat we willen (en zelfs automatisch syncen bij wifi-verbinding), maar is zo te zien al een jaar of 3 niet meer onderhouden of getest.

Wie weet, heb ik (of iemand anders) binnenkort wel een keer tijd om hier in te duiken.
edit: Iemand had wget in ieder geval nog werkend in 2016, maar via KSM.
[...]
Dat zou wel eens kunnen zijn wat RobinFoot bedoelt. Robin?
Ik ben er zelf toen niet meer mee aan de slag gegaan trouwens. In mijn geval heb ik nooit een uitgebreide collectie op m'n reader staan, download het boek pas van m'n server als ik het wil gaan lezen. Koop trouwens ook steeds vaker boeken via kobo/bol, blijft toch het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 23:03
MaffeMaarten schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:55:
[...]

Ik was hier een half jaar geleden naar op zoek en toen kwam ik dit tegen:

[...]

Dat zou wel eens kunnen zijn wat RobinFoot bedoelt. Robin?
Ik ben er zelf toen niet meer mee aan de slag gegaan trouwens. In mijn geval heb ik nooit een uitgebreide collectie op m'n reader staan, download het boek pas van m'n server als ik het wil gaan lezen. Koop trouwens ook steeds vaker boeken via kobo/bol, blijft toch het makkelijkst.
Ik bedoelde deze: http://blog.timmybankers....ing-Kobo-And-Google-Drive

Ik heb namelijk mijn collectie op Drive staan, en merk dat met Pocket de automatische synchronisatie erg fijn werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door RobinFoot op 22-03-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:39

Polycom

Poes van goud

Leuk Kobo. Wilde vandaag een boek uitlezen en kreeg ik een systemrestore melding. Nu blijkt dus alles weg te zijn. Vooral kwaad om m'n highlights, had een aardige woordenlijst opgebouwd.

Gelijk de neiging om deze e-reader tegen de muur te gooien en een andere te halen.

Hoe kan ik er in de toekomst voor zorgen dat ik dit soort problemen niet meer heb?

[ Voor 11% gewijzigd door Polycom op 24-03-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kindle kopen...

Mijn vrouw heeft een kobo, ik een kimdle. Ik heb nooit, maar dan ook nooit ellende. Mijn vrouw haar kobo echter... stabiel is het af en toe niet.

Verder beide prima apparaten, maar de software van kobo is ondanks vele verbeteringen nog af en toe raar instabiel.

Als je de boeken in een aparte calibre bibliotheek laat staan als backup van de kobo is het meestal wel snel te herstellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21
@Polycom Meer geluk hebben? Dit is mij nog nooit overkomen... Ik heb één keer een systemrestore nodig gehad, en dat was m'n eigen fout: de USB kabel eruit trekken terwijl hij nog bezig is met schrijven (trok de verkeerde kabel uit m'n PC...) Voor de rest heb ik nog nooit onverwachte reboots gehad, geen fouten in de database, niets.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:39

Polycom

Poes van goud

Wailing_Banshee schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:37:
@Polycom Meer geluk hebben? Dit is mij nog nooit overkomen... Ik heb één keer een systemrestore nodig gehad, en dat was m'n eigen fout: de USB kabel eruit trekken terwijl hij nog bezig is met schrijven (trok de verkeerde kabel uit m'n PC...) Voor de rest heb ik nog nooit onverwachte reboots gehad, geen fouten in de database, niets.
Ik heb het een jaar volgehouden, dat maakt het zo zuur. Ik heb wel al mijn boeken kunnen terugzetten via calibre.Life goes on :) Vanavond maar eens beginnen aan 'Do androids dream about electric sheep?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zitten jullie al met smart te wachten op de H2O versie 2 (hierover heb ik gelezen), of een Aura Two (mijn aanname)? Of is een H2O of One nog steeds de beste keuze? Ik las berichten dat april en september de maanden zijn dat Kobo nieuwe producten op de markt brengt. April is natuurlijk al snel.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Jorgen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:37:
Zitten jullie al met smart te wachten op de H2O versie 2 (hierover heb ik gelezen), of een Aura Two (mijn aanname)? Of is een H2O of One nog steeds de beste keuze? Ik las berichten dat april en september de maanden zijn dat Kobo nieuwe producten op de markt brengt. April is natuurlijk al snel.
Ik heb vorig jaar de One gekocht, dus nee, ik zit niet met smart te wachten. Ik ben wel benieuwd of er een nieuwe H2O uit gaat komen en zo ja, hoe die er dan uit gaat zien.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Jorgen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:37:
Aura 2 bestaat toch al?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daar kon in nog niks over vinden. De One is toch de laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Jorgen schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:20:
Daar kon in nog niks over vinden. De One is toch de laatste?
Nee, de Aura One en de Aura 2 zijn tegelijk uitgekomen. De ene is een 7.8" premium en de andere is een 6" "standaard" reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ah, kijk, dat wist ik niet. Dan bedoel ik dus of er een One-opvolger reeds gepland /bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Jorgen schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:33:
Ah, kijk, dat wist ik niet. Dan bedoel ik dus of er een One-opvolger reeds gepland /bekend is.
De One is nog geen jaar oud, ik verwacht zeker niet in april/mei al een nieuwe daarvoor. Als er al een opvolger komt, vermoed ik dat die voor de H2O is, als tussenmaat. Dat model is al wat ouder.

Aura 2 als 6", H2O 2 als 6,8", waterdicht en de One als 7.8", ook waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb de One gekozen. Wat is de handigste manier van aanmelden? Gevonden. Aangemeld met Kobo en daarna Bol.com en FB eraan gekoppeld.

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 03-04-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Is er een andere manier dan Calibre om epubs aan een Calibre-library toe te voegen? De library staat op mijn nas, maar ik vind het omslachtig om telkens een laptop aan te slingeren om een nieuw boek toe te voegen. Alhoewel ik wat research heb gedaan, gebruik ik ofwel de verkeerde zoektermen, of bestaat de optie niet, of zoek ik op de verkeerde plek.

[ Voor 24% gewijzigd door Opi op 07-04-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Opi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:30:
Is er een andere manier dan Calibre om epubs aan een Calibre-library toe te voegen? De library staat op mijn nas, maar ik vind het omslachtig om telkens een laptop aan te slingeren om een nieuw boek toe te voegen. Alhoewel ik wat research heb gedaan, gebruik ik ofwel de verkeerde zoektermen, of bestaat de optie niet, of zoek ik op de verkeerde plek.
Ja en nee. De Calibre bibliotheek is een database waar de metadata in staat en het filesysteem waar de bestanden in staan.

Wat je zou kunnen proberen is een nieuw boek toevoegen (aan een bestaande auteur, weet niet of het werkt voor een nieuwe auteur) aan de folder en dan als je Calibre weer eens wel opstart deze laten scannen naar missende boeken in z'n database. Dan zal hij deze toegevoegde boeken alsnog toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Hmmm, dat betekent dat ik dan alsnog mijn laptop aan zal moeten slingeren. Ik zal eens kijken in hoeverre COPS of BBS dit ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Opi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:09:
Hmmm, dat betekent dat ik dan alsnog mijn laptop aan zal moeten slingeren. Ik zal eens kijken in hoeverre COPS of BBS dit ook doen.
Waarom gebruik je Calibre dan? Alleen om boeken over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Ik gebruik het inderdaad om boeken over te zetten en daarnaast af en toe om de metadata aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48

Pierre

Van nature lui!

Mijn vriendin is ook toe aan een ereader, kan je met een Kobo de gelezen boeken zelf verwijderen. Ik heb zelf een Nook en daar kan dat dan weer niet bij.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Opi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:22:
Ik gebruik het inderdaad om boeken over te zetten en daarnaast af en toe om de metadata aan te passen.
Dan zou ik gewoon een folder structuur op je NAS zetten, en Calibre alleen als editor gebruiken. Het aangepaste bestand zet je daarna weer op je NAS. Overzetten kan ook zonder Calibre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:47
Pierre schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:24:
Mijn vriendin is ook toe aan een ereader, kan je met een Kobo de gelezen boeken zelf verwijderen. Ik heb zelf een Nook en daar kan dat dan weer niet bij.
Ja dit is mogelijk vanaf mijn ereader. (aura one)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:39:
[...]

Dan zou ik gewoon een folder structuur op je NAS zetten, en Calibre alleen als editor gebruiken. Het aangepaste bestand zet je daarna weer op je NAS. Overzetten kan ook zonder Calibre.
Dank je. Ik ga daar eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook om en wil toch maar eens een e-reader proberen. Het formaat t.o.v. een boek is toch wel erg handig als je veel reist. Nu heb ik er wat in de winkel bekeken en de Aura 2 lijkt me wel te bevallen. Ik twijfel nog een beetje om te 'upgraden' naar een H2O.

Hoe is de ervaring in het dagelijks gebruik? is de H2O zoveel beter / niet te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 08:17:
Ik ben ook om en wil toch maar eens een e-reader proberen. Het formaat t.o.v. een boek is toch wel erg handig als je veel reist. Nu heb ik er wat in de winkel bekeken en de Aura 2 lijkt me wel te bevallen. Ik twijfel nog een beetje om te 'upgraden' naar een H2O.

Hoe is de ervaring in het dagelijks gebruik? is de H2O zoveel beter / niet te groot?
Ik bezit een Aura one, die is net iets groter. Het valt me echt enorm mee hoe groot dit nu eigenlij is. Als je op reis ben zou je de H20 denk ik erg goed kunnen waarderen omdat dit net een tikje kleiner is en misschien nog net even makkelijker mee gaat. Ik heb mn eerste boeken afgelopen maanden gelezen op de e-reader en ik zou het niet anders meer willen. :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 08:17:

Ik heb een 5", 6", 6.8" en een 7.8" gebruikt/in gebruik. 6" is een mooi maatje, werkte altijd perfect. Totdat ik de H2O kocht met z'n 6.8". Sindsdien wil ik niet meer kleiner. De One (7.8") is helemaal lekker groot natuurlijk, maar als ik zou moeten kiezen tussen 6" en 6.8" zou ik altijd voor die 6.8" gaan, ook al is hij duurder.

En de waterdichtheid van de H2O (en One) zijn in mijn ogen een heel groot voordeel. Je hoeft niet bang te zijn voor elke druppel water die erop valt (of dat glas cola/bier/wijn op de camping) dus zelfs als je er niet mee in het zwembad gaat liggen (been there, done that! die blik van m'n moeder was onbetaalbaar :D) is waterdichtheid een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Polycom schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:39:
Leuk Kobo. Wilde vandaag een boek uitlezen en kreeg ik een systemrestore melding. Nu blijkt dus alles weg te zijn. Vooral kwaad om m'n highlights, had een aardige woordenlijst opgebouwd.

Gelijk de neiging om deze e-reader tegen de muur te gooien en een andere te halen.

Hoe kan ik er in de toekomst voor zorgen dat ik dit soort problemen niet meer heb?
Welk model heb je?

Ik vond mijn H2O ook instabiel, liep een aantal keer vast. Totdat ook een systemrestore niet meer hielp en ik mijn geld terugkreeg. Met de Aura One heb ik nooit een software probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Ik heb mijn mijn H2O maar 1 keer een probleem gehad, (gekocht boek werd niet beschikbaar) maar dat was opgelost nadat ik ksm en koreader er weer (tijdelijk) af had gehaald met een reset. Kan dus best m'n eigen schuld zijn geweest.

Waterdichtheid was vooral voor het lezen in bad voor mij. Nu heb ik tegenwoordig helaas geen badkuip meer tot m'n beschikking, maar ook op vakantie zit ik inderdaad wat rustiger met m'n kobo bij miezerbuitjes, kinderen met waterpistolen, of op het strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:11
Mijn vriendin is helemaal blij met haar Aura One en als ik die zie dan voelt mijn touch wel een beetje erg klein aan. Dacht eigenlijk dat een waterdichte versie niet veel zou toevoegen, maar ze heeft op de laatste vakantie best vaak in en om het zwembad gelezen.

Ze vond het bijvoorbeeld heerlijk om met ondergaande zon aan de rand van een infinity pool te lezen Op het strand hoef je ook niet zo bang te zijn dat aan het einde van de dag overal zandkorrels in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Beakzz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:36:
Mijn vriendin is helemaal blij met haar Aura One en als ik die zie dan voelt mijn touch wel een beetje erg klein aan.
Dat heb ik elke keer als ik die Paperwhite van m'n echtgenoot zie.. Wat een miniem klein ding, kun je toch niet op lezen!?!?! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Toch ben ik ook wel eens jaloers als ik iemand in de trein een kleine kobo of kindle in één vloeiende beweging uit haar jaszak/binnenzak zie pakken. Als ik vaak met de trein bus of metro zou gaan zou ik serieus overwegen om een kleine ereader erbij te kopen voor OV/jaszak gebruik, en dan de grote lekker voor op de bank en op vakantie houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
MaffeMaarten schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:06:
Toch ben ik ook wel eens jaloers als ik iemand in de trein een kleine kobo of kindle in één vloeiende beweging uit haar jaszak/binnenzak zie pakken. Als ik vaak met de trein bus of metro zou gaan zou ik serieus overwegen om een kleine ereader erbij te kopen voor OV/jaszak gebruik, en dan de grote lekker voor op de bank en op vakantie houden.
Hangt van je jaszak af. Persoonlijk zou ik m'n reader nooit in een binnenzak bewaren, te grote kans op breken. En hij past gewoon in m'n jaszak hoor! Maar meestal heb ik hem in m'n tas en daar haal ik hem net zo makkelijk uit.

Maar ik zit er weer aan te denken om een 4.3" reader te kopen, die heb ik al gehad, alleen is die gebroken (doordat ik hem in een binnenzak van m'n jas had gedaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zit net mijn leesstatistieken te bekijken en daar klopt toch echt niks van. Ik heb sinds de aankoop 2 boeken gelezen en dat 2e boek nadien nog een beetje doorgebladerd. De e-reader denkt dat ik nu 300+ uur gelezen heb en vindt dat ik 3 boeken voltooid heb, terwijl het er maar 2 zijn. Is dat normaal, of moet dat ding nog aan mij wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Jorgen schreef op donderdag 13 april 2017 @ 01:08:
Zit net mijn leesstatistieken te bekijken en daar klopt toch echt niks van. Ik heb sinds de aankoop 2 boeken gelezen en dat 2e boek nadien nog een beetje doorgebladerd. De e-reader denkt dat ik nu 300+ uur gelezen heb en vindt dat ik 3 boeken voltooid heb, terwijl het er maar 2 zijn. Is dat normaal, of moet dat ding nog aan mij wennen?
Ik heb begrepen dat die statistieken een beetje op hol geslagen zijn met één van de laatste firmware updates. Maar zelf zie ik het nut niet in van die statistieken en gebruik ik het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Oh? Ik vind het zelf wel grappig om te zien hoelang ik nog over mijn boek ga doen en wat er gelezen is en zo. Jammer als dit na 2 boeken al volledig de weg kwijt is. Is daar nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:13
FraXon schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:42:
Kobo Glo HD gekocht 3 maanden geleden. Met heel veel plezier elke dag gebruikt.
Hij bleef hangen, alles geprobeerd, maar niets hielp.
Teruggestuurd naar Bol, blijkt dat de reader niet meer te repareren is en heb geld terug gekregen.

Maar nu is deze fijne reader nergens meer te koop! De nieuwe beste reader volgens de consumentengds is die Aura 2nd edition, maar die heeft ongeveer dezelfde prijs en een veel minder scherm.

De One daarentegen is echt een stuk duurder.

Het liefst koop ik gewoon nog een Kobo Glo HD, want daar heb ik ook nog een duur hoesje van thuis liggen, maar waaaar kan ik die nog ergens krijgen. Of zou er echt een fout in de Glo HD zitten, waardoor ze niet meer in de verkoop zijn.

Zijn er nog andere opties?
Bvd
Die van mij was ook niet meer te repareren. Ik ben nu dus ook op zoek naar een nieuwe en loop tegen hetzelfde aan. Waar ben jij uiteindelijk voor gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou graag wat meer boeken kopen voor mijn e-reader en heb me tot nu toe beperkt tot bol.com, gezien het betere aanbod dan de Kobo shop en het gemak van de automatische synchronisatie bij beide. Tot nu toe nog niks stiekem gedownload of met Calibre omgezet.

Zo wilde ik bijv. de complete Kronieken van Narnia in het Nederlands of Engels hebben, evenals Harry Potter in het Engels en bijv. Lord of the Rings in het Engels. De prijzen zijn dan om te huilen. Rustig€ 80! Ik had verwacht de ebooks wat goedkoper zouden zijn en dat een collectie goedkoper zou zijn dan 7 losse boeken. Kom wel van een koude kermis thuis. Of het is niet te krijgen, of zeer duur.

Nu heb ik even gekeken op het mobileread forum voor de kortingcodes maar die lijken vaker niet dan wel te werken. Hoe doen jullie dat? Alles d/l via illegale kanalen, of gewoon kopen? En wat zijn dan gunstige shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Jorgen schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:21:
Nu heb ik even gekeken op het mobileread forum voor de kortingcodes maar die lijken vaker niet dan wel te werken. Hoe doen jullie dat? Alles d/l via illegale kanalen, of gewoon kopen? En wat zijn dan gunstige shops?
Ik koop alles. Soms zijn het boeken van een paar dollar, soms zijn ze meer dan 10. Ik koop heel veel bij Amazon en verwijder de DRM en zet ze om naar epub.
Maar het wordt tijd dat de BTW van electronische boeken ook naar 6% gaat.

De HP collectie is €56,64 (pottermore, drm-vrij), de LOTR collectie is $15,20 (Amazon.com, dus calibre nodig voor DRM verwijdering en conversie) of €29,39 bij kobo.com. Dus waar jij die €80 hebt gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Wailing_Banshee schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:18:
Ik koop heel veel bij Amazon en verwijder de DRM en zet ze om naar epub.
Same here. DRM verwijderen is gelukkig niet moeilijk en omzetten is met Calibre meestal ook zo gepiept. Ik heb 1 boek dat alleen goed te tonen is in PDF, maar dat heeft met het boek zelf te maken omdat de Kindle 'm ook niet goed toont.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12

Goner

What can I do you for ?

Alles d/l via illegale kanalen, of gewoon kopen? En wat zijn dan gunstige shops?
Diverse winkels : ECI, Bol, Amazon ...
Google books heeft vaak leuke prijzen, de Narnia boeken zijn zo'n €5 (de engelse tenminste) p/stuk.
En LotR compleet voor €14,28 zo te zien :
https://books.google.nl/b...q=lord+of+the+rings+ebook

Ik download ze met Acrobat en haal DRM eruit met Calibre. Vind dat als ik ervoor heb betaald, m'n vriendin ze ook moet kunnen lezen op haar e-reader.

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 20-04-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik zou graag wat meer boeken kopen voor mijn e-reader en heb me tot nu toe beperkt tot bol.com, gezien het betere aanbod dan de Kobo shop en het gemak van de automatische synchronisatie bij beide. Tot nu toe nog niks stiekem gedownload of met Calibre omgezet.

Zo wilde ik bijv. de complete Kronieken van Narnia in het Nederlands of Engels hebben, evenals Harry Potter in het Engels en bijv. Lord of the Rings in het Engels. De prijzen zijn dan om te huilen. Rustig€ 80! Ik had verwacht de ebooks wat goedkoper zouden zijn en dat een collectie goedkoper zou zijn dan 7 losse boeken. Kom wel van een koude kermis thuis. Of het is niet te krijgen, of zeer duur.

Ik koop mijn engelse boeken ook meestal via amazon. Wat wel handig is als je adres Amerikaans is. a) blijken er boeken te zijn die je hier anders niet mag kopen en b) scheelt vaak ook nog een paar euro.
WB het verwijderen van de drm... dat doe ik ook altijd. netjes aankopen en dan de drm eraf (al moet ik zeggen dat het de laatste tijd niet echt lukt, maar ben er ook niet meer voor gaan zitten 8) ).

Ik zet overigens het adres dan vrijwel direct weer terug op NL. Ik heb 1 keer te lang laten staan en kreeg een mailtje van amazon of ik kon aantonen dat ik ind e VS woonde ivm de aanschaf van een boek dat hier niet uitgegeven mocht worden :F . Sowieso een stupide regel, maar goed, dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 17:47

Perkouw

Moderator General Chat
Sinds gisteren in het bezit van een Kobo Aura One. Gisteravond opgeladen en nadat deze vol was in standby laten liggen. Wil ik vandaag lezen staat er doodleuk 42% in beeld. Wifi uit, verlichting uit.....en na nog geen uurtje lezen gaf hij aan dat hij aan de lader moest.

Mijn oude Sony PRST1 doet het dan toch beter, die doet een aantal weken met twee vingers in zijn neus. Gevalletje pech en omruilen of is er meer aan de hand. Dat laatste lijkt het geval als ik Google op Kobo Aura One i.c.m. battery...dan zie ik dat meer mensen last hebben van een leeglopende batterij.

Meer mensen hier met dezelfde e-reader en ook deze issues?
Edit: kennelijk is er nog een nieuwe update die hij niet ziet, maar eens handmatig erop zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Perkouw op 20-04-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn One heb ik nu ook een aantal dagen was de eerste keer ook na een paar uurtjes leeg. Misschien eerst een paar keer opladen / leeglopen voordat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wailing_Banshee schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:18:
[...]

Ik koop alles. Soms zijn het boeken van een paar dollar, soms zijn ze meer dan 10. Ik koop heel veel bij Amazon en verwijder de DRM en zet ze om naar epub.
Maar het wordt tijd dat de BTW van electronische boeken ook naar 6% gaat.

De HP collectie is €56,64 (pottermore, drm-vrij), de LOTR collectie is $15,20 (Amazon.com, dus calibre nodig voor DRM verwijdering en conversie) of €29,39 bij kobo.com. Dus waar jij die €80 hebt gezien...
Deze bijv: The Chronicles of Narnia:

Bol.com:
https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
Kobo:
https://www.kobo.com/nl/n...dle-with-bonus-book-boxen

Bij beide webshops € 83,72! :X

En dan hier nog eens bij Kobo, wel betaalbaar:
https://www.kobo.com/nl/n...ion-with-bonus-book-boxen

Ik kan zo gauw geen verschil ontdekken, dus wil eigenlijk wel voor de laatste gaan natuurlijk. Bij Kobo hebben beide varianten van hetzelfde boek een ander ISBN-nummer. Dus is er toch een verschil? Wat dan?

@ allen: dankjewel voor de tips van de bookstores. Zal ook eens bij Google Books en ECI kijken. Ik dacht eerst dat Amazon alleen voor de Kindle was, maar dat kan je dus converteren. Handig! :) Wel jammer dat je bij Google perse weer een creditcard moet hebben. Toch maar eens overwegen dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 21-04-2017 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Perkouw schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:02:
Sinds gisteren in het bezit van een Kobo Aura One. Gisteravond opgeladen en nadat deze vol was in standby laten liggen. Wil ik vandaag lezen staat er doodleuk 42% in beeld. Wifi uit, verlichting uit.....en na nog geen uurtje lezen gaf hij aan dat hij aan de lader moest.
Software al geupdate? Er schijnen wat issues met sync geweest te zijn die voor battery drain zorgden. Mijn One is van september vorig jaar en hij kan weken standby liggen. Met lezen gaat ie ook niet snel leeg, dus het kan echt wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Laatst online: 18:47
Ik heb mijn aura one ook gelijk geupdate toen ik hem kreeg en totaal geen last van battery drain heb hem nu al meer meer dan een week niet achter de lader gedaan.

Ben echt blij met deze aankoop, perfect voor het lezen van manga voor het slapen gaan:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Jorgen schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 00:47:
[...]

Deze bijv: The Chronicles of Narnia:

Bol.com:
https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
Kobo:
https://www.kobo.com/nl/n...dle-with-bonus-book-boxen

Bij beide webshops € 83,72! :X

En dan hier nog eens bij Kobo, wel betaalbaar:
https://www.kobo.com/nl/n...ion-with-bonus-book-boxen

Ik kan zo gauw geen verschil ontdekken, dus wil eigenlijk wel voor de laatste gaan natuurlijk. Bij Kobo hebben beide varianten van hetzelfde boek een ander ISBN-nummer. Dus is er toch een verschil? Wat dan?
Het enige verschil wat ik bij de kobo's zie is dat de ene van Harper Collins Children's Book is en de andere van Harper Collins... Maar daarom moet je altijd even verder zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 17:47

Perkouw

Moderator General Chat
Exirion schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 00:58:
[...]

Software al geupdate? Er schijnen wat issues met sync geweest te zijn die voor battery drain zorgden. Mijn One is van september vorig jaar en hij kan weken standby liggen. Met lezen gaat ie ook niet snel leeg, dus het kan echt wel.
Gisteren uiteindelijk handmatig een update kunnen draaien waarna hij ineens zelf een nieuwere update vond. Eerst weigerde hij zelf te updaten. Even zien of het met de accu nu beter gaat.

Dank voor de tip(s)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb net met Kobo gebeld. Het is gewoon hetzelfde boek, maar waarschijnlijk een foutje van de uitgever(s). Advies vanuit Kobo: probeer lekker het goedkope boek te kopen, zolang het deze prijs heeft.

update: bestellen probleemloos gelukt. De complete collectie (7 x Narnia + extra boek "Boxen") voor € 18,50. Dat is wel een mooie deal. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 21-04-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:51
Ik ben erg tevreden met mijn Kobo E-Reader.
Echter ga ik binnenkort alleen gaan wonen en had ik graag een boekenkast aangelegd.
Met een e-Reader lukt dat uiteraard moeilijk.

Hier niemand een creatieve oplossing hiervoor buiten een hybride omgeving opzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Afbeeldingslocatie: https://www.ikeahackers.net/wp-content/uploads/2013/12/image-7-550x412.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Goner Zie ik hier nu enkel boekenruggen? Heb je je favoriete boeken doormidden gezaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik niet.
Komt van Ikeahackers ... nav voorgaande post. E-reader gebruiken en toch een boekenkast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Jorgen schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:04:
Heb net met Kobo gebeld. Het is gewoon hetzelfde boek, maar waarschijnlijk een foutje van de uitgever(s). Advies vanuit Kobo: probeer lekker het goedkope boek te kopen, zolang het deze prijs heeft.

update: bestellen probleemloos gelukt. De complete collectie (7 x Narnia + extra boek "Boxen") voor € 18,50. Dat is wel een mooie deal. :)
Vreemd, want hij staat bij Amazon ook voor zo'n $18... (ik vind persoonlijk de Amazon DRM makkelijker te verwijderen dan de Adobe DRM...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nou ja, met maar 1 e-reader en maar 1 persoon die het gebruikt, maakt die DRM denk ik weinig uit voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Jorgen schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:27:
Nou ja, met maar 1 e-reader en maar 1 persoon die het gebruikt, maakt die DRM denk ik weinig uit voor mij.
Ik wil gewoon niet vast zitten aan een bedrijf voor het lezen van m'n boeken. Ik heb boeken van twee verschillende online boekwinkels die failliet zijn. Dus een nieuw apparaat registreren en het boek opnieuw downloaden is geen optie meer. Ik had de toegang tot die boeken al verloren als ik ze niet offline had staan, zonder DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aha, dan ga ik zeker eens naar de DRM kijken. Bedankt voor de tip. :)
Maar eens even zien hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Eigenlijk ben ik zo erg tegen DRM dat ik het liefst mijn boeken altijd zonder koop, dus of DRM-vrij epub, of op papier. Om dat echt 100% van de tijd te doen ben ik dan weer net niet principieel genoeg voor, maar toch voelt het goed om een boek zonder DRM te kopen.
Gelukkig zijn er een aantal schrijvers (voornamelijk in de Fantasy/Science Fiction hoek) die alles, zelfs als je via kobo koopt, DRM vrij uitbrengen.
To Like the Lightning - Ada Palmer (aanrader!)
The WOOL omnibus eerst ook, maar nu ik net keek zat er toch adobe drm op.
Alles van Cory Doctorrow (maar dat is sowieso een geval apart, alles gratis beschikbaar (craphound.com))
en waarschijnlijk nog wel veel meer, maar dit is wat ik de laatste tijd heb gelezen waarvan ik het zo weet.

Ik ben nog niet tegen een functie aangelopen dat je erop kunt zoeken, iemand anders misschien? (behalve misschien dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
MaffeMaarten schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:05:
Eigenlijk ben ik zo erg tegen DRM dat ik het liefst mijn boeken altijd zonder koop, dus of DRM-vrij epub, of op papier. Om dat echt 100% van de tijd te doen ben ik dan weer net niet principieel genoeg voor, maar toch voelt het goed om een boek zonder DRM te kopen.
Gelukkig zijn er een aantal schrijvers (voornamelijk in de Fantasy/Science Fiction hoek) die alles, zelfs als je via kobo koopt, DRM vrij uitbrengen.
To Like the Lightning - Ada Palmer (aanrader!)
The WOOL omnibus eerst ook, maar nu ik net keek zat er toch adobe drm op.
Alles van Cory Doctorrow (maar dat is sowieso een geval apart, alles gratis beschikbaar (craphound.com))
en waarschijnlijk nog wel veel meer, maar dit is wat ik de laatste tijd heb gelezen waarvan ik het zo weet.

Ik ben nog niet tegen een functie aangelopen dat je erop kunt zoeken, iemand anders misschien? (behalve misschien dit)
Bij kobo koop ik ook alleen DRM-vrij. Als ik boeken met DRM koop is het bij Amazon (geen third-party DRM, dus gewoon inloggen met m'n Amazon account is voldoende) en binnen een paar minuten is die DRM toch ook weer verwijderd en staat het boek veilig in m'n eigen bibliotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:13:
[...]

Bij kobo koop ik ook alleen DRM-vrij. Als ik boeken met DRM koop is het bij Amazon (geen third-party DRM, dus gewoon inloggen met m'n Amazon account is voldoende) en binnen een paar minuten is die DRM toch ook weer verwijderd en staat het boek veilig in m'n eigen bibliotheek.
Het is ook meer principieel dan praktisch bij mij. Ik heb het tooltje en de benodigde key om drm's van mijn epub af te halen in de storage van m'n ereader staan, dus als dat ooit nodig is heb ik het zo gedaan. (hoewel, dat gaat misschien bij kebup niet op, weet niet zeker).
Het gaat er meer om dat ik in de ideale wereld zou laten zien dat boeken zonder DRM beter verkopen, en daardoor meer uitgevers overhaal om dat te overwegen. Vote with your wallet, dat soort gedachten.

Tegen de tijd dat er geruchten rond gaan dat de kobo/bol-servers offline gaan ga ik me er eens in verdiepen hoe ik m'n bestanden veilig hou, voorlopig is alles met DRM via KoBol, dus synced vanzelf bij een nieuwe reader, en alles van andere aanbieders is DRM-vrij, en staat op m'n NAS. Dus zolang kobo/bol niet omvalt kan ik bij m'n boeken als m'n eReader sneuvelt.

Nog een voordeeltje van boeken bij KoBol gekocht, ik heb laatst voor het eerst gebruik gemaakt van lezen via de android app, (m'n boek lag hélemaal op de slaapkamer, en ik zat net zo lekker), en het laatste pagina syncroniseren werkt helemaal zoals je hoopt, fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
MaffeMaarten schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:00:
[...]

Het is ook meer principieel dan praktisch bij mij. Ik heb het tooltje en de benodigde key om drm's van mijn epub af te halen in de storage van m'n ereader staan, dus als dat ooit nodig is heb ik het zo gedaan. (hoewel, dat gaat misschien bij kebup niet op, weet niet zeker).
Nadat ik voor de derde keer in een maand een nieuw adobe account moest aanmaken omdat hij weigerde mij te onthouden, heb ik die adobe helemaal opgegeven (dit is al jaren geleden!). Dus ik ben principieel tegen Adobe DRM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MM (Den Haag) heeft bakken Kobo's ; Aura's (HD, 2nd ed., H2O) nieuw en refurbished, refurbished Kobo Glo (€69) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:45
Begin maart een Kobo Aura V2 gekocht voor mijn vrouw. Na zes weken is deze vastgelopen (ze gebruikt hem enkele uren per dag). Wilde niet meer aan. Lampje ging wel aan als je op het knopje drukte maar verder gebeurde er niets, ook niet na 30 seconden.
Teruggestuurd naar Bol.com en snel bericht gekregen dat ze deze niet konden repareren, geld was ook al gelijk terug gestort (goede service!). We hebben direct weer een nieuwe Aura v2 besteld en ontvangen.

Zou dat vastlopen aan een "foute, Chinese" cover met magneetje gelegen kunnen hebben? Of een "fout" .pub-bestand?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Laatst online: 20-10 10:42
Een 'fout' bestand? Nee. Als een reader al vastloopt op een 'fout' in een epub dan zit er ook iets niet goed in de software: die moet fouten goed afhandelen. Maar normaliter zal een reset dan voldoende zijn, en zal een reader in ieder geval niet onherstelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-10 13:49
Ik heb een Kobo Glo van een paar oud die niet meer reageert op op scherm aanrakingen aan de linkerkant van het beeldscherm van linksboven naar linksonder. Het is een beetje lastig want linksboven zit de Home knop en links onder het menutje lezen>browsen>activiteit en de home knop en lezen knop reageren niet meer. Knop browsen, activiteit reageert nog normaal en de boekafbeeldingen reageren ook gewoon.

Het is zo opeens gebeurd. Een zachte reset heeft ook niet geholpen. De software versie 4.3.8945

Iemand suggesties ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Een nieuwe versie van de H2O is aangekondigd. Kan nog geen Nederlandse pagina vinden, maar hier is de US versie:

https://us.kobobooks.com/products/kobo-aura-h2o-edition-2

Het is een kleinere versie van de One.

HZO waterproofing (dus geen klepjes meer)
8Gb geheugen (externe SD kaart is verwijderd, waarschijnlijk vanwege de HZO behandeling)
Iets lichter, iets korter en iets dunner dan de "oude" H2O.

En het belangrijkst: bevat ook de Comfort Light.
Het bevat niet dat Overdrive systeem wat de One wel heeft (geen idee of dat wel zin heeft in Nederland, gezien ik al jaren niet meer bij een bibliotheek leen).

Beschikbaar 22 mei in Nederland en België

[ Voor 3% gewijzigd door Wailing_Banshee op 02-05-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:45:
Een nieuwe versie van de H2O is aangekondigd. Kan nog geen Nederlandse pagina vinden, maar hier is de US versie:

https://us.kobobooks.com/products/kobo-aura-h2o-edition-2

Het is een kleinere versie van de One.

HZO waterproofing (dus geen klepjes meer)
8Gb geheugen (externe SD kaart is verwijderd, waarschijnlijk vanwege de HZO behandeling)
Iets lichter, iets korter en iets dunner dan de "oude" H2O.
Inderdaad, ze hadden hem beter de Aura One Mini kunnen noemen, of iets dergelijks. Kijk ook naar de behuizing met de standby-knop aan de achterkant en het anti-sliprubber. Het is echt een kleinere Aura One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel blij met kobo, heb ook verschillende gehad.
Maar waarom toch telkens weer dezelfde namen als er een nieuwe komt.
Heeft iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:45:
Een nieuwe versie van de H2O is aangekondigd.
[...]
Ik heb de afgelopen tijd regelmatig naar de H2O zitten kijken, maar dat het ding inmiddels een paar jaar oud was hield me tegen. De nieuwe versie komt wat dat betreft dus als geroepen.

Wel ben ik erg benieuwd hoe de constructie zal blijken te zijn. De oudere Kobo's vielen bij mij in de smaak omdat ze behoorlijk stevig aanvoelden, maar ik schrok van hoe iel de Aura One in het echt is. Het ding tordeert en buigt onder de kleinste krachten. Als zijn kleinere broertje dat ook overneemt, dan is het niets voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:55:
Ik ben heel blij met kobo, heb ook verschillende gehad.
Maar waarom toch telkens weer dezelfde namen als er een nieuwe komt.
Heeft iemand een idee waarom?
Omdat het een verbeterde versie is van de bestaande H2O? Het is geen nieuw apparaat, zoals de One was. Kobo heeft nu een H2O, een 6.8" e-ink, waterdicht, met IR Touch. De nieuwe is ook 6.8", waterdicht en heeft ook IR Touch. Hij is alleen wat nieuwer.
BamSlam_ schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:30:
[...]

Inderdaad, ze hadden hem beter de Aura One Mini kunnen noemen, of iets dergelijks. Kijk ook naar de behuizing met de standby-knop aan de achterkant en het anti-sliprubber. Het is echt een kleinere Aura One.
Nee, het is een nieuwe versie van de H2O. Ze hadden de One ook H2O Maxi kunnen noemen. Ze trekken hun layout gelijk over alle readers: de 6" Aura Edition Two, de 6.8" H2O (misschien gaat die ook Edition Two heten) en de 7.8" One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:31:
[...]

Omdat het een verbeterde versie is van de bestaande H2O? Het is geen nieuw apparaat, zoals de One was. Kobo heeft nu een H2O, een 6.8" e-ink, waterdicht, met IR Touch. De nieuwe is ook 6.8", waterdicht en heeft ook IR Touch. Hij is alleen wat nieuwer.
De nieuwe is ook 6.8", heeft, net als de Aura One geen verzonken scherm meer, net als de Aura One amber nachtverlichting en net als de Aura One geen klepje meer over de USB poort, maar een speciale waterdichte coating, heeft net als de Aura One een blauwe standby/wake knop op de achterkant en net als de Aura One een rubberen grip op de achterkant. Noem hem dan ook gewoon Aura One Minus One, ofzo!
Nee, het is een nieuwe versie van de H2O. Ze hadden de One ook H2O Maxi kunnen noemen. Ze trekken hun layout gelijk over alle readers: de 6" Aura Edition Two, de 6.8" H2O (misschien gaat die ook Edition Two heten) en de 7.8" One.
Ze trekken de lay-out gelijk, nu de benaming nog ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
BamSlam_ schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:37:
[...]

De nieuwe is ook 6.8", heeft, net als de Aura One geen verzonken scherm meer, net als de Aura One amber nachtverlichting en net als de Aura One geen klepje meer over de USB poort, maar een speciale waterdichte coating, heeft net als de Aura One een blauwe standby/wake knop op de achterkant en net als de Aura One een rubberen grip op de achterkant. Noem hem dan ook gewoon Aura One Minus One, ofzo!
Wat ik overal lees is dat hij IR touch heeft, dus een verzonken scherm.

Het verschil tussen de de H2O en de H2O Edition 2 is eigenlijk alleen een andere manier van waterdicht maken (waarom van 2 methodes gebruik maken?) en het toevoegen van de Comfort Light. En natuurlijk het gelijk trekken van de vorm aan de andere twee readers die Kobo nieuw heeft uitgebracht (de Aura Edition 2 en de Aura One)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Laatst online: 04-08 23:05
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Pocket en de Kobo? Werkt dat fijn?

Mijn workflow op het internet, is heel veel dingen bookmarken, en ze dan later nog eens terug lezen met een service zoals Instapaper, of eventueel Pocket. Ik ben benieuwd of dit lekker werkt op de de Kobo.

[ Voor 5% gewijzigd door iBurger op 04-05-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:06
Werkt heel fijn. (werkt natuurlijk alleen maar voor links naar pagina's waar veel tekst op staat en dus geen youtube films) maar ik vind het fijn om voornamelijk lange artikelen op mijn kobo te lezen.

wat wel jammer is dat er steeds meer sites zijn die maar een deel van het artikel tonen en voor de rest moet je op een link klikken (zoiets als read the full story) en dan verschijnt pas de rest van de tekst. Als je zo een pagina opslaat in pocket haalt hij niet het hele artikel op maar alleen de tekst die je in eerste instantie ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:37:
De nieuwe is ook 6.8", heeft, net als de Aura One geen verzonken scherm meer
Het scherm lijkt op de foto's wel degelijk verzonken. Ik hoop dan ook van harte dat dat ook betekent dat de behuizing meer stevigheid biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Wailing_Banshee schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Wat ik overal lees is dat hij IR touch heeft, dus een verzonken scherm.

Het verschil tussen de de H2O en de H2O Edition 2 is eigenlijk alleen een andere manier van waterdicht maken (waarom van 2 methodes gebruik maken?) en het toevoegen van de Comfort Light. En natuurlijk het gelijk trekken van de vorm aan de andere twee readers die Kobo nieuw heeft uitgebracht (de Aura Edition 2 en de Aura One)
Inderdaad gewoon een verzonken scherm: https://us.kobobooks.com/products/kobo-aura-h2o-edition-2 (overduidelijk te zien op de afbeeldingen)

---edit---
Eerst alle reacties lezen, barry...

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 05-05-2017 07:42 . Reden: Gaaaaap... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:16:
Het scherm lijkt op de foto's wel degelijk verzonken. Ik hoop dan ook van harte dat dat ook betekent dat de behuizing meer stevigheid biedt.
De afgelopen dagen ben ik op onderzoek uit geweest. Het lijkt erop dat de Auro H2O 2 wel een metalen (magnesium of misschien aluminium) frame heeft. Daarmee zou de stevigheid beter moeten zijn dan die van de Aura ONE, die voor zover ik kan nagaan geen metalen frame heeft. Teleurstellend genoeg lijkt het er tot nu wel op dat de achterkant van hard plastic is zoals bij de Aura 2, niet van rubber zoals bij de Aura ONE. Tot slot heeft de Aura H2O 2 geen kaartslot, ook niet intern, waardoor 8 GB ook echt 8 GB zal zijn. Dit in verband met een andere vorm van sealing. Niet het hele apparaat is waterdicht, maar de elektronica zelf is met een coating beschermd. Dat zou wel een verbeterde dan wel meer betrouwbare waterdichtheid tot gevolg moeten hebben.

Alles onder voorbehoud, maar ik ben er van overtuigd dat dit strookt met in ieder geval de reviewmodellen die uitgedeeld zijn. Het ontbreken van het kaartslot is jammer, maar daar valt op zich mee te werken. Het harde plastic vind ik wel echt een nadeel, maar helaas heeft alleen de Aura ONE dat niet en dat model is echt geen optie, aangezien je die met kinderlijke eenvoud dubbel kunt vouwen. Van een topmodel of een apparaat met zo'n prijs verwacht ik meer.

Sowieso ben ik persoonlijk meer fan van de oude vormgeving. Simpel, zakelijk en elegant, maar ik ga geen oud en vooral ook trager model voor de volle prijs kopen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2017 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 02:56:
[...]
Het harde plastic vind ik wel echt een nadeel, maar helaas heeft alleen de Aura ONE dat niet en dat model is echt geen optie, aangezien je die met kinderlijke eenvoud dubbel kunt vouwen. Van een topmodel of een apparaat met zo'n prijs verwacht ik meer.
Nou, het is mij nog niet gelukt... En ik ben een One gebruiker van het eerste uur! Maar ik vind hem wel te dun om zonder cover te gebruiken (vind het gewoon niet prettig vasthouden), dus al zou je hem kunnen buigen heb ik er nog geen last van omdat ik hem nooit zonder cover gebruik (die hele dunne dingen hoeven van mij niet, niet voor m'n telefoon, niet voor m'n tablet en niet voor m'n ereader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:46:
Nou, het is mij nog niet gelukt...
Je hoeft maar een heel klein beetje kracht te zetten om 'm zover te buigen dat het scherm denkt dat er op gedrukt wordt. Dat betekent dat er dus zonder veel moeite significante deformatie plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:07:
[...]

Je hoeft maar een heel klein beetje kracht te zetten om 'm zover te buigen dat het scherm denkt dat er op gedrukt wordt. Dat betekent dat er dus zonder veel moeite significante deformatie plaatsvindt.
Nou, ik krijg geen deformatie op m'n scherm als ik hem probeer te buigen. Ook niet als ik achterop druk (iets wat ik bij goedkopere tablets nog wel eens zie). Misschien als ik er echt veel kracht op zou zetten (wat ik natuurlijk niet doe, er zit nog steeds een glazen substraat op, helaas, en ik heb geen zin om m'n One te moeten missen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:14:
Nou, ik krijg geen deformatie op m'n scherm als ik hem probeer te buigen.
Je krijgt ook geen deformatie op je scherm, het hele scherm vervormt. Dat gebeurt met gemak in zo'n mate dat het scherm denkt dat er sprake is van aanrakingen op dat scherm. Dat is nog maar als je een heel klein beetje kracht zet. Je voelt geen toenemende weerstand of dat het alleen het eerste stukje is dat meegeeft.

Jij bedoelt waarschijnlijk deformatie zoals je bij LCD-schermen onder druk ziet, maar dat gebeurt sowieso niet, omdat e-ink dat niet doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Je krijgt ook geen deformatie op je scherm, het hele scherm vervormt. Dat gebeurt met gemak in zo'n mate dat het scherm denkt dat er sprake is van aanrakingen op dat scherm. Dat is nog maar als je een heel klein beetje kracht zet. Je voelt geen toenemende weerstand of dat het alleen het eerste stukje is dat meegeeft.
Ik krijg mijn reader niet zo gebogen dat hij zelf begint aan te raken. Zonder dat ik bang ben het glas te breken dan. Dus als ik jou was, zou ik je One gelijk terug brengen en een nieuwe kopen, want dat lijkt me niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:31:
Ik krijg mijn reader niet zo gebogen dat hij zelf begint aan te raken. Zonder dat ik bang ben het glas te breken dan. Dus als ik jou was, zou ik je One gelijk terug brengen en een nieuwe kopen, want dat lijkt me niet goed.
Ik heb er een aantal in mijn handen gehad en die buigen allemaal even ver door. Het verschilt een beetje per exemplaar of daarmee ook aanrakingen worden geregistreerd, maar in alle gevallen gaat het om een buigen van een halve tot een hele centimeter. Dat is bizar veel en gaat met gemak, meer en gemakkelijker dan ik ooit bij welke telefoon of tablet dan ook gezien heb.

Het is ook logisch dat ze zo ver doorbuigen, want Kobo lijkt de focus volledig op het gewicht en de dikte gelegd te hebben en heeft daarom voor zover ik kan nagaan het metalen frame achterwege gelaten. Je ziet dan ook dat de buiging het scherpste is op de scheiding tussen moederbord en accu, al buigt het op zich wel over de hele lengte. Kobo heeft ooit mijn aandacht getrokken omdat het buiten Amazon eigenlijk de enige partij is die fatsoenlijke e-readers bouwt. Bij de meeste goedkope merken zit er ook geen structuur in het apparaat en daarom verbaast het mij zo dat Kobo dit nu juist met zo'n topmodel gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Als je veel reviews leest op MobileRead.com; dan kom je toch ook vaak tegen dat je gewoon voorzichtig met e-readers moet zijn. Ik heb er persoonlijk nooit last van gehad, maar ze schijnen snel te breken.

Het is wel een dilemma in het algemeen. Probeer maar de perfecte laptop of e-reader to vinden. Het is fucking moelijk. Er lijkt altijd wel een nadeel ergens aan te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Een vraag voor Kobo bezitters met een touch screen:

Missen jullie niet de fysieke knopjes voor 'next page'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

iBurger schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:25:

Waarom zou je een fysieke knop missen als tappen op het scherm minstens zo makkelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 20-10 12:52

Missen is een groot woord, maar ik had liever een fysieke button gehad idd (zoals ik ooit had bij mijn Kindle en Sony).

Voor zover ik weet is er echter geen enkele Ereader met knop én backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Laatst online: 20-10 10:42
Ereaders met backlight bestaan sowieso niet. Ze hebben frontlight. Maar als je bedoelt: ereader met knop en verlichting, die bestaan wel degelijk. BIjvoorbeeld diverse modellen van PocketBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 13:16
Iemand hier nog een aanbeveling voor een slimfit cover voor de h2o? Mijn originele kobo cover is ondertussen best wel versleten. Gecko covers maakt geen slimfit cover meer voor de h2o.

[ Voor 84% gewijzigd door Dr. Ego op 09-05-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Ja, soms wel.
Exirion schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:32:
[...]

Waarom zou je een fysieke knop missen als tappen op het scherm minstens zo makkelijk is?
Omdat je, zeker bij een capacitief scherm, niet altijd gebruik kunt maken van het scherm (bijv. als je handschoenen aan hebt).
Dr. Ego schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:04:
Iemand hier nog een aanbeveling voor een slimfit cover voor de h2o? Mijn originele kobo cover is ondertussen best wel versleten. Gecko covers maakt geen slimfit cover meer voor de h2o.
http://www.geckocovers.nl...s-voor-kobo-aura-h2o.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:35:
Omdat je, zeker bij een capacitief scherm, niet altijd gebruik kunt maken van het scherm (bijv. als je handschoenen aan hebt).
Ga jij in de winter met je handschoenen aan lekker buiten zitten om op je e-reader te lezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Exirion schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:52:
[...]

Ga jij in de winter met je handschoenen aan lekker buiten zitten om op je e-reader te lezen? :P
Ja.

Ik carpool. Dus sta wel eens te wachten (altijd) totdat de auto voor m'n neus staat. En dan kan ik wel gaan lopen duimendraaien, maar ik pak liever m'n boek erbij om even te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:04:
[...]

Ja.

Ik carpool. Dus sta wel eens te wachten (altijd) totdat de auto voor m'n neus staat. En dan kan ik wel gaan lopen duimendraaien, maar ik pak liever m'n boek erbij om even te lezen.
De e-readers die ik heb gehad hadden allemaal een verzonken ir-touchscreen (wat ik voor een ereader eigelijk ook wel de fijnste oplossing vind) dus ik heb altijd al m'n bladzijdes omgeslagen met handschoenen, maar ook met balpennen of stukjes aangespoeld hout (op het strand, met zonnebrand-vingers).

Toch mis ik m'n knopjes ook wel eens, het is gewoon net iets luier om je duim op het knopje te laten liggen, dan helemaal je duim op te tillen om naar het scherm te bewegen.

Extra-gratis tip voor capacitieve schermen en handschoenen: sla je pagina om met je neus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
MaffeMaarten schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:45:
[...]
Extra-gratis tip voor capacitieve schermen en handschoenen: sla je pagina om met je neus. :P
Heb ik wel eens geprobeerd (echt!) maar werkte niet lekker :p En ja, dat IR scherm is wat ik echt mis op m'n One. De combinatie capacitive en buttonless vind ik een heel stuk minder. Op m'n H2O had ik er veel minder last van (maar ik vind die 7.8" zo heerlijk!) Het feit dat ze waterdicht zijn is ook een goed gevoel, want het is echt niet altijd helemaal droog als ik sta te wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:35:
[...]

Ah! Zo had ik er nog niet over nagedacht dat daar een verschil in zou zitten (ik lees tegenwoordig alleen thuis of als het warm is buiten, maar vroeger nog wel eens met OV, dus ook buiten wachten). Ik vond dat verzonken scherm juist een miniem minpunt, omdat er wel eens wat "troep" in de randjes blijft zitten. En als je dat weghaalt aan de linkerkant met je nagel, dan bedien je de backlight :+
Maar goed, het is dus eigenlijk duidelijk een pluspunt. Moet ik dus onthouden voor een eventuele nieuwe ereader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
@Wailing_Banshee @pelt :

Het lijkt me trouwens best wel klote dat je alleen op de "right edge" kan touchen, om de "next page" te krijgen. Als je de Kobo met je linkerhand wil vasthouden is dat minder handig.
Tap
the right edge of the screen to see the next page.
the left edge of the screen to see the previous page.
Source

Misschien kan je Koreader wel instellen? Ik zou graag zowel met de right edge als de left edge naar de next page willen gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door iBurger op 11-05-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 20-10 12:52
iBurger schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:51:
@Wailing_Banshee @pelt :

Het lijkt me trouwens best wel klote dat je alleen op de "right edge" kan touchen, om de "next page" te krijgen. Als je de Kobo met je linkerhand wil vasthouden is dat minder handig.

[...]

Source

Misschien kan Koreader wel instellen? Ik zou graag zowel met de right edge als de left edge naar de next page willen gaan.
Dit is gewoon een standaard setting. Ik heb hem idd zo ingesteld dat de linker kant naar de volgende pagina gaat.

Edit: de rechterkant gaat dan wel naar vorige.

[ Voor 3% gewijzigd door pelt op 11-05-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
@Wailing_Banshee @pelt :

[...]

Source

Misschien kan Koreader wel instellen? Ik zou graag zowel met de right edge als de left edge naar de next page willen gaan.
Volgens mij is dat wel in te stellen in KoReader, en ook in de standaard firmware kan je uit een aantal instellingen kiezen wat betreft taps:

tap settings kobo aura hd

Maar wat ik zelf vaak doe als ik de reader vast heb met links is een mini-swipe de goede kant op. Dat werkt prima om met je linkerhand naar de volgende pagina te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door MaffeMaarten op 11-05-2017 12:04 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
@Wailing_Banshee @pelt :

[...]

Source

Je kunt wel instellen waar je kunt klikken om te pagineren, maar je kunt niet instellen dat hij altijd alleen naar de volgende pagina gaat. En edge is het niet helemaal, tenzij je 2/3e van de reader als edge wilt aanwijzien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:45
Ik zal wel een apart geval zijn(ook wat ogen betreft) maar als ik een uur of 2 lees met de aura one zijn mijn ogen behoorlijk van slag. Dit merk ik vooral als ik switch van mijn aura naar mijn ipad. De letters zijn dan amper te lezen en alles is dubbel. Heeft iemand anders daar ook last van ? Ik denk zelf dat het door het natuurlijk licht komt want ik had dat peobleem nooit gehad met mijn aura hd. Zonder belichting heb ik het probleem uiteraard niet.
Pagina: 1 ... 42 ... 71 Laatste