Ik had hetzelfde probleem op mijn H2O. Daar heb ik die plug-in geinstalleerd om het wit op zwart te maken. Werkte fantastisch. De hoeveelheid licht isOssi schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:12:
Ik heb al heel wat jaren een Kobo Glo, direct in de eerste week nadat ie uitkwam gekocht. Vanaf het begin stoorde ik mij al aan het felle licht dat ie uitstraalt in het donker. Ik lees eigenlijk altijd wanneer ik in bed lig en zodra mijn vriendin het licht uitdoet begint het geklaag over het licht dat van de e-reader afkomt![]()
Vorige week eens wat gezocht op internet of er echt niets aan te doen is, persoonlijk vind ik m ook te fel verlichting in het pikdonker, dus van mij mag hij ook wel iets minder. Tot nu toe eigenlijk twee oplossingen gevonden. 1 Is om de boeken te inverten met een plug-in, dus zwarte achtergrond en witte tekst. Dit is de meest veilige manier. De minder veilige manier en vraag me niet waarom, maar deze heeft mijn voorkeuris een extra weerstandje solderen, zoals te zien is in deze link: https://www.mobileread.co...hp?p=2517671&postcount=94
Iemand ervaring met deze operatie? Of misschien toch nog andere tips?
Ik heb nu de One en ik heb veel minder last van het licht omdat ik het heel erg oranje heb staan (valt vooral op als ik hem naast de Kindle van m'n partner leg, dat ding geeft me dan toch een blauw licht!).
Iemand die veel whatsapped, facebook, twittert, internet, en belt op zijn telefoon kan ook zijn verbruik niet vergelijken met iemand die die telefoon alleen als noodzaak ziet. Ik heb een Lumia telefoon, er zijn mensen met een identieke telefoon, identieke versie, nauwelijks een werkdag volhouden. Mijn telefoon kan 2 dagen zonder stroom.Jerie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:43:
[...]
Yep, (ik ben meer benieuwd naar andere bronnen) vind ik een wassen neus. Wat mij betreft is dat gewoon false advertising. Men moet zeggen X uur effectief gebruik, zoals bijvoorbeeld Apple (en zeer zeker niet enkel Apple) ook doet. Dan kunnen we ook met elkaar vergelijken. Op deze manier niet. Iemand die 30 minuten per dag leest, is niet met mij te vergelijken. Ik heb geen idee hoeveel ik precies lees. Heb ook zo m'n periodes. Ik zat gisteravond op 11 uur sinds donderdagmiddag dus inderdaad een kleine 3 uur p/dag tot nu toe.
Als je batterijduur van een ereader wilt vergelijken moet je weten hoe veel uur iemand werkelijk leest, hoe groot zijn lettergrootte is, (laten we wifi en licht maar even uit de vergelijking laten), zelfs hoe snel die persoon leest. Want elke pagina overslag kost energie. Als ik een miniem font heb, en heel langzaam lees, sla ik misschien 1 pagina per minuut om. Als jij een groot font hebt, en heel veel leest, sla je misschien wel 10 pagina's per minuut om. Dan zal jouw reader zo'n 10 keer sneller leeg zijn dan die van mij.
Ik meende dat Kobo ook altijd de batterij duur in pagina omslagen weergaf, maar dat kan ik niet meer terugvinden.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.