Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21
Ossi schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:12:
Ik heb al heel wat jaren een Kobo Glo, direct in de eerste week nadat ie uitkwam gekocht. Vanaf het begin stoorde ik mij al aan het felle licht dat ie uitstraalt in het donker. Ik lees eigenlijk altijd wanneer ik in bed lig en zodra mijn vriendin het licht uitdoet begint het geklaag over het licht dat van de e-reader afkomt :-(

Vorige week eens wat gezocht op internet of er echt niets aan te doen is, persoonlijk vind ik m ook te fel verlichting in het pikdonker, dus van mij mag hij ook wel iets minder. Tot nu toe eigenlijk twee oplossingen gevonden. 1 Is om de boeken te inverten met een plug-in, dus zwarte achtergrond en witte tekst. Dit is de meest veilige manier. De minder veilige manier en vraag me niet waarom, maar deze heeft mijn voorkeur :') is een extra weerstandje solderen, zoals te zien is in deze link: https://www.mobileread.co...hp?p=2517671&postcount=94

Iemand ervaring met deze operatie? Of misschien toch nog andere tips?
Ik had hetzelfde probleem op mijn H2O. Daar heb ik die plug-in geinstalleerd om het wit op zwart te maken. Werkte fantastisch. De hoeveelheid licht is
Ik heb nu de One en ik heb veel minder last van het licht omdat ik het heel erg oranje heb staan (valt vooral op als ik hem naast de Kindle van m'n partner leg, dat ding geeft me dan toch een blauw licht!).
Jerie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:43:
[...]
Yep, (ik ben meer benieuwd naar andere bronnen) vind ik een wassen neus. Wat mij betreft is dat gewoon false advertising. Men moet zeggen X uur effectief gebruik, zoals bijvoorbeeld Apple (en zeer zeker niet enkel Apple) ook doet. Dan kunnen we ook met elkaar vergelijken. Op deze manier niet. Iemand die 30 minuten per dag leest, is niet met mij te vergelijken. Ik heb geen idee hoeveel ik precies lees. Heb ook zo m'n periodes. Ik zat gisteravond op 11 uur sinds donderdagmiddag dus inderdaad een kleine 3 uur p/dag tot nu toe.
Iemand die veel whatsapped, facebook, twittert, internet, en belt op zijn telefoon kan ook zijn verbruik niet vergelijken met iemand die die telefoon alleen als noodzaak ziet. Ik heb een Lumia telefoon, er zijn mensen met een identieke telefoon, identieke versie, nauwelijks een werkdag volhouden. Mijn telefoon kan 2 dagen zonder stroom.

Als je batterijduur van een ereader wilt vergelijken moet je weten hoe veel uur iemand werkelijk leest, hoe groot zijn lettergrootte is, (laten we wifi en licht maar even uit de vergelijking laten), zelfs hoe snel die persoon leest. Want elke pagina overslag kost energie. Als ik een miniem font heb, en heel langzaam lees, sla ik misschien 1 pagina per minuut om. Als jij een groot font hebt, en heel veel leest, sla je misschien wel 10 pagina's per minuut om. Dan zal jouw reader zo'n 10 keer sneller leeg zijn dan die van mij.
Ik meende dat Kobo ook altijd de batterij duur in pagina omslagen weergaf, maar dat kan ik niet meer terugvinden.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Ossi schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:12:
Ik heb al heel wat jaren een Kobo Glo, direct in de eerste week nadat ie uitkwam gekocht. Vanaf het begin stoorde ik mij al aan het felle licht dat ie uitstraalt in het donker. Ik lees eigenlijk altijd wanneer ik in bed lig en zodra mijn vriendin het licht uitdoet begint het geklaag over het licht dat van de e-reader afkomt :-(

Vorige week eens wat gezocht op internet of er echt niets aan te doen is, persoonlijk vind ik m ook te fel verlichting in het pikdonker, dus van mij mag hij ook wel iets minder. Tot nu toe eigenlijk twee oplossingen gevonden. 1 Is om de boeken te inverten met een plug-in, dus zwarte achtergrond en witte tekst. Dit is de meest veilige manier. De minder veilige manier en vraag me niet waarom, maar deze heeft mijn voorkeur :') is een extra weerstandje solderen, zoals te zien is in deze link: https://www.mobileread.co...hp?p=2517671&postcount=94

Iemand ervaring met deze operatie? Of misschien toch nog andere tips?
Je kunt ook softwarematig wat aanpassen zodat je witte tekst op zwarte achtergrond krijgt wanneer je de backlight op een bepaalde percentage zet.

http://blog.the-ebook-rea...kground-on-kobo-ereaders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Biggg schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Ik heb dit weekend over precies dit zitten wikken en wegen haha. Inderdaad alle berichten (en negatieve klant reviews) over de accu-duur van de One brachten me wel aan het twijfelen. Uiteindelijk ben ik ook voor de Aura One gegaan (net zoals jij).

Kan jij misschien je ervaringen delen. Wat is je ervaring met accuduur? Geen spijt tov de H2O?
Ik lees zo in de avond als ik ga slapen een half uur hier en een half uur daar. Ik heb hem nu een week of 7? en draai nog steeds op zn eerste accubeurt.

Ik vind het overigens top! Hij wordt langzaam geler en geler als je lees wat het lekker rustig maak voor je je ogen sluit om te gaan slapen. Werkt goed. Ik ben er happy mee. Ik heb nog geen jasje gekocht voor de Kobo. Ik denk dat ik het ook niet gaat doen. hij ligt op mn nachtkastje. 8)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:10

Banballa

(>'_')>

barrymossel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:06:
[...]

Je kunt ook softwarematig wat aanpassen zodat je witte tekst op zwarte achtergrond krijgt wanneer je de backlight op een bepaalde percentage zet.

Ik heb dit gisteren geprobeerd. De eerste keer ging het mis en werd mijn Kobo Glo (non hd) gewiped :'( . Vervolgens nadat alles opnieuw ingesteld + geupdatet was, heb ik het weer geprobeerd en toen werkte het prima.

Ik kan nu door de lichtknop 1 seconde in te drukken switchen tussen normal en inverted mode en het scheelt best een bak licht 's nachts. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Banballa schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:43:
[...]

Ik heb dit gisteren geprobeerd. De eerste keer ging het mis en werd mijn Kobo Glo (non hd) gewiped :'( . Vervolgens nadat alles opnieuw ingesteld + geupdatet was, heb ik het weer geprobeerd en toen werkte het prima.

Ik kan nu door de lichtknop 1 seconde in te drukken switchen tussen normal en inverted mode en het scheelt best een bak licht 's nachts. _/-\o_
Ik vind het zelf niet echt fijn lezen op die manier. Ook vind ik de verlichte rand niet echt fijn (soort backlight bleeding). Gelukkig ervaar ik geen problemen met de backligt té fel (staat denk ik op 10-20% bij mijn H2O). Maar ik heb sowieso ook nog een bedlampje branden en heb mijn vrouw nog nooit horen klagen (daarover).

Maar ben blij dat het voor je opgelost is. Zo'n weerstand erin solderen lijkt me ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
RoyK schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:01:
[...]

Ik lees zo in de avond als ik ga slapen een half uur hier en een half uur daar. Ik heb hem nu een week of 7? en draai nog steeds op zn eerste accubeurt.

Ik vind het overigens top! Hij wordt langzaam geler en geler als je lees wat het lekker rustig maak voor je je ogen sluit om te gaan slapen. Werkt goed. Ik ben er happy mee. Ik heb nog geen jasje gekocht voor de Kobo. Ik denk dat ik het ook niet gaat doen. hij ligt op mn nachtkastje. 8)
Thanks! Dat klinkt niet slecht. Waarschijnlijk zal ik hem op dezelfde manier gaan gebruiken, dus dan komt het wel goed met die accu lading. Hij is gister binnen gekomen, maar ik heb nog geen tijd gehad om hem te gebruiken. Ik moet ook nog even checken of de laatste firmware erop zit, want die zou nog iets fixen wat de accu duur ook ten goede komt.

Wel is mijn eerste indruk dat het scherm formaat van de One precies goed lijkt. Ik heb geen eerdere ervaring met ereaders, maar kleiner lijkt me net een beetje behelpen, groter hoeft ook niet perse. Dit lijkt het meest op een echt boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:40
Banballa schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:43:
[...]

Misschien dat ik dit inderdaad maar eerst moet proberen. Inverted lijkt mij alleen minder fijn lezen, maar het is wel een stuk minder risicovol natuurlijk. Vanavond maar eens mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:10

Banballa

(>'_')>

Ossi schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:21:
[...]

Misschien dat ik dit inderdaad maar eerst moet proberen. Inverted lijkt mij alleen minder fijn lezen, maar het is wel een stuk minder risicovol natuurlijk. Vanavond maar eens mee aan de slag :)
Ik kan je in ieder geval aanraden om eerst al je boeken op je reader te backuppen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Ossi schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:02:
[...]

Op de allerlaagste stand, helaas geeft de Glo dan nog steeds een flinke bak licht.
Wat je kunt proberen is het volgende: op je buik liggen, en je ereader aan de zijkant van het bed (buitenkant bed) naast het kussen leggen zodat het kussen en jij het ligt tegenhouden. Vervolgens op je zij liggen, of op je buik. Moet ik wel bijzeggen dat wij twee kussens gebruiken (1 gaat weg als we gaan slapen), en ik een Aura ONE gebruik welke al weinig ligt geeft bij 2%. Er komt trouwens wel wat ligt tegen het plafond, maar ook dat is miniem. In ons geval kan zij hoe dan ook alle kanten op liggen en geen last hebben van het licht. Er komt dus geen licht in haar gezicht.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Jerie schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:48:
[...]
Wat je kunt proberen is het volgende: op je buik liggen, en je ereader aan de zijkant van het bed (buitenkant bed) naast het kussen leggen zodat het kussen en jij het ligt tegenhouden. Vervolgens op je zij liggen, of op je buik. Moet ik wel bijzeggen dat wij twee kussens gebruiken (1 gaat weg als we gaan slapen), en ik een Aura ONE gebruik welke al weinig ligt geeft bij 2%. Er komt trouwens wel wat ligt tegen het plafond, maar ook dat is miniem. In ons geval kan zij hoe dan ook alle kanten op liggen en geen last hebben van het licht. Er komt dus geen licht in haar gezicht.
Hehehe, work-arounds :)
Ik lig gewoon op mijn rug en hou m onder het dekbed en creëer ik een soort tunnel van mijn dekbed.

Nadeel is een beetje dat we verduisterende gordijnen hebben, dus onze kamer is gewoon erg donker. Elk lichtpuntje kan dan al vervelend zijn. First world problems ;)

Ik ga vanavond waarschijnlijk eerst eens de inverter proberen, mocht dat toch nog niet genoeg zijn dan ga ik wel solderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ossi schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:03:
[...]

Hehehe, work-arounds :)
Ik lig gewoon op mijn rug en hou m onder het dekbed en creëer ik een soort tunnel van mijn dekbed.

Nadeel is een beetje dat we verduisterende gordijnen hebben, dus onze kamer is gewoon erg donker. Elk lichtpuntje kan dan al vervelend zijn. First world problems ;)

Ik ga vanavond waarschijnlijk eerst eens de inverter proberen, mocht dat toch nog niet genoeg zijn dan ga ik wel solderen.
Juist geen first-world problems! Onze slaapkamer is pikkedonker zelfs zonder gordijnen :D

En als laatste redmiddel:
Afbeeldingslocatie: http://www.festivalking.com/media/catalog/product/cache/8/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/t/r/tra007.jpg

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:17:
[...]

Juist geen first-world problems! Onze slaapkamer is pikkedonker zelfs zonder gordijnen :D

En als laatste redmiddel:
[afbeelding]
Heerlijk, ik ben jaloers! Veel te veel lichtvervuiling in de wereld :(
barrymossel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:06:
[...]

Zojuist deze "plug-in" geïnstalleerd en het werkt :)
Zal het alleen nog uit moeten testen of het ook als vervelend wordt ervaren. Fingers crossed! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Biggg schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:50:
[...]

Thanks! Dat klinkt niet slecht. Waarschijnlijk zal ik hem op dezelfde manier gaan gebruiken, dus dan komt het wel goed met die accu lading. Hij is gister binnen gekomen, maar ik heb nog geen tijd gehad om hem te gebruiken. Ik moet ook nog even checken of de laatste firmware erop zit, want die zou nog iets fixen wat de accu duur ook ten goede komt.

Wel is mijn eerste indruk dat het scherm formaat van de One precies goed lijkt. Ik heb geen eerdere ervaring met ereaders, maar kleiner lijkt me net een beetje behelpen, groter hoeft ook niet perse. Dit lijkt het meest op een echt boek.
Ik heb nog een kleine tweak gedaan ergens in een config file (via internet opgezocht) die ervoor zorgt dat de header en footer verdwijnt. Dan heb je gewoon een beeld vol tekst ipv 20% wat met die onzin in beslag wordt genomen!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Nu online
RoyK schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:43:
[...]

Ik heb nog een kleine tweak gedaan ergens in een config file (via internet opgezocht) die ervoor zorgt dat de header en footer verdwijnt. Dan heb je gewoon een beeld vol tekst ipv 20% wat met die onzin in beslag wordt genomen!
Goede tip! Ik ga er eens mee spelen. De header is echt onnodig.

De footer vind ik eigenlijk wel handig (bij gewone boeken kijk ik ook altijd hoeveel pagina's ik nog moet tot het einde van het hoofdstuk). Volgens mij zet je ze met de hack allebei uit, maar misschien is daar ook nog wel iets op te vinden.

Overigens, het boek wat ik aan het lezen was, ben ik verder gaan lezen op de aura one. Zelfs zonder de hack kreeg ik met precies dezelfde lettergrootte en regelafstand als het boek precies evenveel tekst op het scherm als de pagina's in het echte boek hebben. Ik vind het schermformaat in ieder geval super :) .

[ Voor 5% gewijzigd door Biggg op 26-01-2017 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Biggg schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:00:
[...]

Goede tip! Ik ga er eens mee spelen. De header is echt onnodig.

De footer vind ik eigenlijk wel handig (bij gewone boeken kijk ik ook altijd hoeveel pagina's ik nog moet tot het einde van het hoofdstuk). Volgens mij zet je ze met de hack allebei uit, maar misschien is daar ook nog wel iets op te vinden.

Overigens, het boek wat ik aan het lezen was, ben ik verder gaan lezen op de aura one. Zelfs zonder de hack kreeg ik met precies dezelfde lettergrootte en regelafstand als het boek precies evenveel tekst op het scherm als de pagina's in het echte boek hebben. Ik vind het schermformaat in ieder geval super :) .
Als ik het goed begrijp is het afhankelijk van de uitgang van je boek.

Ik heb gewoon in de standaard opties een selectie voor tonen header en tonen footer. Ik heb mijn header uitgezet en de footer aan (in percentage). Nu lees ik alleen epubs die ik side-load, dus ik heb nog nooit een boek geopend rechtstreeks via de kobo store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-08 23:37
Ik vind het maar lastig om een e-reader te kiezen.

Na het lezen van de lage lichtintensiteit mogelijkheid van de Kobo Aura v2, en de Pocket ondersteuning, lijkt me dat een goeie keuze. Maar ik zie alsnog verhalen van mensen die niet blij zijn met hun keuze en een duurdere kopen. Why? Wat is er dan mis met de Kobo Aura v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:04:
[...]

Als ik het goed begrijp is het afhankelijk van de uitgang van je boek.

Ik heb gewoon in de standaard opties een selectie voor tonen header en tonen footer. Ik heb mijn header uitgezet en de footer aan (in percentage). Nu lees ik alleen epubs die ik side-load, dus ik heb nog nooit een boek geopend rechtstreeks via de kobo store.
Je hebt gelijk! Het hangt inderdaad af van het boek formaat epub vs kepub. Ik kwam onderstaande thread tegen die verschillen beschrijft:
https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=256757

Al met al een kwestie van smaak dus. Ik gebruik zelf nu kepub en dan kan je met een hack dus alleen de header en footer tegelijk weghalen.
Ik heb de hack geprobeerd, maar ik vind de info op de footer belangrijker dan dat ik me stoor aan de header. Dus ik laat het maar zo zonder hack, het scherm is groot zat. Misschien dat een toekomstige firmware upgrade nog een keer fixed dat in kepub books ook alleen de header uitgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
aufbakanleitung schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:36:
Ik vind het maar lastig om een e-reader te kiezen.

Na het lezen van de lage lichtintensiteit mogelijkheid van de Kobo Aura v2, en de Pocket ondersteuning, lijkt me dat een goeie keuze. Maar ik zie alsnog verhalen van mensen die niet blij zijn met hun keuze en een duurdere kopen. Why? Wat is er dan mis met de Kobo Aura v2?
Je bedoelt de aura edition 2? Er is niets mis mee. Misschien was dat bij de eerste batch zo, of lag het aan de software, maar ik heb echt nul problemen. Batterij gaat lang mee en lage lichtintensiteit is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Biggg schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:10:
[...]

Je hebt gelijk! Het hangt inderdaad af van het boek formaat epub vs kepub. Ik kwam onderstaande thread tegen die verschillen beschrijft:
https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=256757

Al met al een kwestie van smaak dus. Ik gebruik zelf nu kepub en dan kan je met een hack dus alleen de header en footer tegelijk weghalen.
Ik heb de hack geprobeerd, maar ik vind de info op de footer belangrijker dan dat ik me stoor aan de header. Dus ik laat het maar zo zonder hack, het scherm is groot zat. Misschien dat een toekomstige firmware upgrade nog een keer fixed dat in kepub books ook alleen de header uitgezet kan worden.
Ik blijf het wel een beetje raar vinden dat ze die optie van header en footer individueel uitzetten alleen voor epubs hebben... Ik zou juist eerder het tegenovergestelde verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:57
Heb m'n vriendin een aura kado gedaan, en ben nu op zoek naar een kobo giftcard om er bij te doen.

Echter vind ik deze nergens te koop, of zijn ze uitverkocht. Ik zou echt zo'n kaartje willen ipv m'n visa aan haar kobo account te koppelen.

Of kennen jullie betere NL ebook shops/sites dan kobo.com, die ook zo'n giftcards aanbieden? Bol.com ken ik al, maar vind de keuze wat beperkt...

Ben me nog volop aan het inwerken in het hele ebook gebeuren, dus sorry als de vraag al meerdere malen is gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
jastas schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:09:
Heb m'n vriendin een aura kado gedaan, en ben nu op zoek naar een kobo giftcard om er bij te doen.

Echter vind ik deze nergens te koop, of zijn ze uitverkocht. Ik zou echt zo'n kaartje willen ipv m'n visa aan haar kobo account te koppelen.

Of kennen jullie betere NL ebook shops/sites dan kobo.com, die ook zo'n giftcards aanbieden? Bol.com ken ik al, maar vind de keuze wat beperkt...

Ben me nog volop aan het inwerken in het hele ebook gebeuren, dus sorry als de vraag al meerdere malen is gesteld!
Wat je ook zou kunnen doen is iets als dit:
https://www.alleszondercreditcard.nl/prepayshopping-com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb afgelopen weekend een Gecko slimfit cover gekregen voor mijn Glo HD. Deze vervangt mijn el cheapo sleep cover van eBay waarvan de hoekjes waren afgebroken. De eerste indruk is dat het wel een stuk hogere kwaliteit is. Het leer voelt prettig aan en is soepeler dan dat van mijn oude cover. Ook zijn de stiksels netjes afgewerkt en is de hele hoes iets dunner. Nou hopen dat hij het ook minimaal drie keer zo lang uithoudt, want dat mag wel voor die prijs ;)

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 30-01-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ze hebben ook enorm goede garantie bij Gecko, tot twee jaar na aankoop geloof ik. Bij mijn eerste Gecko-hoesjes was het stiksel niet goed, deze werd probleemloos vervangen door een nieuwe (oude kon prullenbak in). Ik heb voor mijn Glo HD nu ook zo'n goedkoop ding, maar overweeg om weer een Gecko te nemen. Maar ja, die prijs he ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12

Goner

What can I do you for ?

gwystyl schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:06:
Nou hopen dat hij het ook minimaal drie keer zo lang uithoudt, want dat mag wel voor die prijs ;)
Heb jaaaren een Touch in Gecko cover meegezeuld in rugzak (trein, vakantie) en die werd alleen maar mooier door het verkleuren v/h leer.
Nu alweer een tijdje een Glo, weer met Gecko en wederom geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Goner schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Heb jaaaren een Touch in Gecko cover meegezeuld in rugzak (trein, vakantie) en die werd alleen maar mooier door het verkleuren v/h leer.
Nu alweer een tijdje een Glo, weer met Gecko en wederom geen klachten.
Gecko kwam te laat met de slimfits. Ik wilde geen hoesje waar je hem in moest schuiven. Dus ik heb ergens anders een hoesje gekocht (wel echt leer). Tegen de tijd dat ik die al een tijdje in huis had, kwam Gecko pas met de slimfits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:06

4POX

Everybody is wired

Tijdens de vakantie is mijn KOBO Aura stuk gegaan in bed. Omdat ik erg tevreden was met het apparaat heb ik een KOBO Aura 2.0 gekocht. Deze heeft geen lichtknopje. Hoe doe ik de backlight uit?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
4POX schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:56:
Tijdens de vakantie is mijn KOBO Aura stuk gegaan in bed. Omdat ik erg tevreden was met het apparaat heb ik een KOBO Aura 2.0 gekocht. Deze heeft geen lichtknopje. Hoe doe ik de backlight uit?
Ik heb 'm zelf niet (heb de Aura), maar kan je dat niet doen vanuit de UI? (als je bovenaan op het 'licht' icoontje drukt, krijg je normaal gezien de mogelijkheid om het licht te regelen, en ik zou denken dat je het van daaruit ook kan uit zetten (ik doe het zelf nooit, zet het gewoon op de laagste stand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dryhte schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:39:
[...]

Ik heb 'm zelf niet (heb de Aura), maar kan je dat niet doen vanuit de UI? (als je bovenaan op het 'licht' icoontje drukt, krijg je normaal gezien de mogelijkheid om het licht te regelen, en ik zou denken dat je het van daaruit ook kan uit zetten (ik doe het zelf nooit, zet het gewoon op de laagste stand)
Laagste stand is toch 0? Als in: uit? Volgens mij in ieder geval wel bij de H2O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
barrymossel schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:46:
[...]

Laagste stand is toch 0? Als in: uit? Volgens mij in ieder geval wel bij de H2O.
Bij mij niet (op de Aura, maar ja die heeft een uit-knopje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

zal toch wel in handleiding staan ?

http://download.kobobooks...koboaura_userguide_nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
da's de originele aura, met knopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Je kunt het licht uitzetten met het menu. Ik had even de stille angst dat ik zometeen op een donkere plek het licht niet aan zou krijgen. Je kan het licht aanzetten door in de linkerkant omhoog te swipen. Dus die angst is ook weg ;).

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:43

Daniel36

vernieuwde formule

4POX schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:55:
Je kunt het licht uitzetten met het menu. Ik had even de stille angst dat ik zometeen op een donkere plek het licht niet aan zou krijgen. Je kan het licht aanzetten door in de linkerkant omhoog te swipen. Dus die angst is ook weg ;).
Goede tip!
Ik heb dat probleempje gehad...uiteindelijk met het licht van mijn telefoon het weer aangezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Nu online
Ik heb de Kobo Aura One inmiddels ruim 2 weken. Hij bevalt me erg goed, eigenlijk niks echt aan te merken. Op zo'n groot scherm zijn de header en footer ook helemaal niet storend (voor mij althans).

Voor anderen die hem overwegen en twijfelen door alle verhalen over de accuduur:
Op de eerste acculading kon ik ongeveer 2 boeken van +/- 300 pagina's lezen (daarna nog 15% over). Uiteraard heb ik ook nog een beetje rondgespeeld met de settings.

Ik heb eigenlijk alleen maar zonder de verlichting aan gelezen, dat vond ik toch fijner. Ik denk dat ik de verlichting op de Aura One alleen zal gebruiken als er echt geen alternatieve lichtbron is. Verder had ik de wifi uit.

Voor mij is dit echt meer dan prima. Als ik 1 volledig boek had kunnen lezen op 1 lading, dan had ik het ook nog prima gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 07:52
Waar zit die licht sensor van de One?

Paar maanden oud en doet raar. Scherm sprringt in donkere kamer ineens op gehele verlichting uit.
En als ik bij licht lees lijkt die heel vaak te schommelen tussen diverse sterktes. Terwijl ik hem stil houd en licht even sterk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
trekker22 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:03:
Waar zit die licht sensor van de One?

Paar maanden oud en doet raar. Scherm sprringt in donkere kamer ineens op gehele verlichting uit.
En als ik bij licht lees lijkt die heel vaak te schommelen tussen diverse sterktes. Terwijl ik hem stil houd en licht even sterk blijft.
Geen idee. Ik heb nog geen enkel apparaat gevonden wat de juiste lichtsterkte geeft op automatisch, vooral als je in redelijk tot heel donkere omgevingen leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:30:
[...]

Geen idee. Ik heb nog geen enkel apparaat gevonden wat de juiste lichtsterkte geeft op automatisch, vooral als je in redelijk tot heel donkere omgevingen leest.
nou hij sprong geheel naar uit als ik in het donker aan het lezen was.

Een reboot gegeven en nu lijkt het beter. Maar dat schommelen bij schemer licht, ja ik zet het maar uit denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
trekker22 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:15:
[...]

nou hij sprong geheel naar uit als ik in het donker aan het lezen was.
Lijkt me erg lastig ja :D Ik heb het geloof ik een uur of 2 aan gehad toen ik m'n One net had. Nooit meer geprobeerd daarna :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: laat maar, ik keek verkeerd, opgelost.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb net OTA op mijn H2O een firmwareupdate binnengekregen, 4.2.8432, ben benieuwd of ik praktisch verschil zal opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

begintmeta schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:39:
Ik heb net OTA op mijn H2O een firmwareupdate binnengekregen, 4.2.8432, ben benieuwd of ik praktisch verschil zal opmerken.
Ik ook. Vier resets moeten uitvoeren tijdens het synchroniseren van mijn pockets.

AKA Rinkel weblog

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:06
Mensen al Kobo Plus afgenomen? Zag dat je het na de firmwareupdate op de ereader kon doen. Dan is het best wel makkelijk om legaal boeken binnen te hengelen voor een vast bedrag per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 16:47
jip_86 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:03:
Mensen al Kobo Plus afgenomen? Zag dat je het na de firmwareupdate op de ereader kon doen. Dan is het best wel makkelijk om legaal boeken binnen te hengelen voor een vast bedrag per maand.
Aan de ene kant wel interresant, zeker omdat het ook een goeie integratie met de ereader heeft.
Aan de andere kant wel voor de echte veellezer (tientje per maand), die bovendien niet zo vaak op zoek is naar een specifiek boek.

De laatste drie boeken die ik heb gekocht (via de kobo-shop, dus ook goeie integratie met reader) heb ik opgezocht en die vallen al niet binnen kobo-plus, terwijl dat toch niet echt hele bizarre genres zijn. Het komt best wel eens voor denk dat ik in een jaar €120,- aan boeken uitgeef, maar: niet elk jaar, dan heb ik wel de boeken die ik graag wil, en sommige in hardcover als ik dat graag wil.

Het is meer een alternatief voor de bibliotheek, maar goed, die bestaat zelf ook gewoon, en is nog goedkoper ook. (Wel niet zo'n mooie reader integratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hoe zijn de ervaringen hier kwa formaat?
Ik lees zelf nauwelijks boeken, maar het gaat om een cadeau voor mijn vrouw.

Ik neig erg naar de Kobo One, met 7,8 inch.
6 inch lijkt mij zo klein.

Zijn er mensen die ervaring hebben met beide formaten?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
dfrenner schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:35:

Ik heb geen ervaring met groter dan 6", maar kan me echt niet inbeelden dat ik een grotere e-reader zou willen. 6" is prima (zeker met een goede resolutie - 800x600 was wat te weinig).
Maar ik lees dan ook graag op pocket formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Had een Touch en tegenwoordig een Glo, dus ben gewend aan 6" ... scherm is groot genoeg. Het leesgemak heeft meer met een goed font te maken in een grootte die lekker leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BamSlam_ schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:55:
Ziezo, ik heb een pre-order geplaatst voor de Aura One. Ben heel benieuwd.. nog een week wachten!
Hoe is je ervaring en had je hiervoor al andere formaten gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb een Glo en een One. De Glo is net of je een boek op een notitieblokje aan het lezen bent. De Aura One geeft toch meer een echt boek gevoel omdat de pagina's qua formaat overeen komen met een normaal boek.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
MaffeMaarten schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Aan de ene kant wel interresant, zeker omdat het ook een goeie integratie met de ereader heeft.
Aan de andere kant wel voor de echte veellezer (tientje per maand), die bovendien niet zo vaak op zoek is naar een specifiek boek.

De laatste drie boeken die ik heb gekocht (via de kobo-shop, dus ook goeie integratie met reader) heb ik opgezocht en die vallen al niet binnen kobo-plus, terwijl dat toch niet echt hele bizarre genres zijn. Het komt best wel eens voor denk dat ik in een jaar €120,- aan boeken uitgeef, maar: niet elk jaar, dan heb ik wel de boeken die ik graag wil, en sommige in hardcover als ik dat graag wil.

Het is meer een alternatief voor de bibliotheek, maar goed, die bestaat zelf ook gewoon, en is nog goedkoper ook. (Wel niet zo'n mooie reader integratie)
Ja aan de ene kant is het veel geld, maar fysieke bibliotheek is ook op sterven na dood hier. Ze zijn hier maar een ochtend en een middag open en dan vrijdag ook 'sa vonds. Dus effectief maar een avond dat je zou kunnen :')
Vind het ergens ook wat zinloos om ebooks te kopen, juist omdat je niet een fysiek object hebt om in de kast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
sjaool schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:06:
Ik heb een Glo en een One. De Glo is net of je een boek op een notitieblokje aan het lezen bent. De Aura One geeft toch meer een echt boek gevoel omdat de pagina's qua formaat overeen komen met een normaal boek.
Wat heeft jouw voorkeur?
Ik neig persoonlijk heel erg naar de One, ook als ik de reviews lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

dfrenner schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:51:
[...]

Wat heeft jouw voorkeur?
Ik neig persoonlijk heel erg naar de One, ook als ik de reviews lees...
Ik gebruik de One. Vooral ook omdat deze een hogere resolutie en een betere verlichting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 15-10 16:47
jip_86 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Ja aan de ene kant is het veel geld, maar fysieke bibliotheek is ook op sterven na dood hier. Ze zijn hier maar een ochtend en een middag open en dan vrijdag ook 'sa vonds. Dus effectief maar een avond dat je zou kunnen :')
Vind het ergens ook wat zinloos om ebooks te kopen, juist omdat je niet een fysiek object hebt om in de kast te zetten.
Ik doelde ook meer op de ebooks van de bibliotheek. Wat ik begrepen heb van reacties onder het nieuwsartikel rond de €42,- per jaar voor een assortiment van ~11.000 boeken tegenover 30.000 bij bol/kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
MaffeMaarten schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:27:
[...]

Ik doelde ook meer op de ebooks van de bibliotheek. Wat ik begrepen heb van reacties onder het nieuwsartikel rond de €42,- per jaar voor een assortiment van ~11.000 boeken tegenover 30.000 bij bol/kobo.
Mja, ik heb dat dus met het account van mijn moeder bekeken. Maar dat viel me echt heel erg tegen. Deel daarvan was ook nog eens alleen voor tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

begintmeta schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:39:
Ik heb net OTA op mijn H2O een firmwareupdate binnengekregen, 4.2.8432,
Mijn Glo zit nu op 4.3.8842 (21/2/2017)
What's New zegt alleen Kobo Plus ... is dat alles ?

Oh, m'n Collections zijn weg ... fijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het genomen en twee uur later weer gestopt, aanbod was echt niks. Er waren maar iets van 6 boeken in het sf genre bijvoorbeeld en allemaal van B en C auteurs. Alle goede boeken waren er gewoon niet voor beschikbaar. Thrillers was iets beter, maar alle boeken kan je ook in het illegale circuit wel vinden, helemaal niets vonden we in twee uur browsen wat we wilden lezen op 1 boek na (biografie van president van Amerika).

Tja, die koop ik dan wel en laat dit voor wat het is. Ik heb nog geprobeerd of ik de kepub bestanden eraf kon halen en de drm weg kon halen zodat ik er misschien iets voor had voor mijn kindle, maar dat ging ook moeizaam en ik was het wel zat. Ik lees zelf in het Engels en dan kosten de boeken amper een paar euro per stuk en mijn vrouw leest op haar kobo in het Nederlands, maar het aanbod was niets voor ons.

Toch jammer, ik was heel enthousiast over dit idee. Maar ik heb liever voor een paar euro per maand dat ik de boeken van luitingh sijthoff mag lezen, daar heb ik wel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
het kobo of bol- aanbod is sowieso nogal beperkt, het regionaal gebonden aanbod van de kobo-store is ook al ergerlijk, diverse titels die bijvoorbeeld bij kobo-us verkrijgbaar zijn, zijn bij kobo-nl niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou, Bol.com heeft serieus veel e-books en niet alleen NL.
We kopen regelmatig Engelse boeken en ik heb pas zelfs een boek in Afrikaans (Koors van Deon Meyer) gekocht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Goner schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:20:
Nou, Bol.com heeft serieus veel e-books en niet alleen NL.
We kopen regelmatig Engelse boeken en ik heb pas zelfs een boek in Afrikaans (Koors van Deon Meyer) gekocht !
Ze hebben wel aardig wat boeken inderdaad, maar toevallig nooit dat wat ik zoek :/ Er zijn natuurlijk ook gewoon ongelofelijk veel boeken...

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 24-02-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou, het is de One geworden. Maar ik lees overal op internet dat je bestaande EPUB bestanden in de applicatie van Kobo kunt inlezen om ze zo op de ereader te zetten
Maar dat lukt niet echt, wat doe ik verkeerd?

Het lukt mij dus best wel om ePubs gewoon op de ereader te zetten, maar dan staat alles in de root en heb je gewoon een grote bak met ePubs. Dat moet toch makkelijker kunnen in het kader van vindbaarheid? Wat is de gebruikelijke manier?

[ Voor 36% gewijzigd door BlakHawk op 25-02-2017 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dfrenner schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:41:

Het lukt mij dus best wel om ePubs gewoon op de ereader te zetten, maar dan staat alles in de root en heb je gewoon een grote bak met ePubs. Dat moet toch makkelijker kunnen in het kader van vindbaarheid? Wat is de gebruikelijke manier?
Download Calibre https://calibre-ebook.com/
Geweldig handig programma om je ebooks en je ereader te beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nou, het is de One geworden. Maar ik lees overal op internet dat je bestaande EPUB bestanden in de applicatie van Kobo kunt inlezen om ze zo op de ereader te zetten
Maar dat lukt niet echt, wat doe ik verkeerd?

Vindbaarheid is geen enkel probleem. De e-reader indexeert zelf de boeken en zet ze in het overzicht van bibliotheek. Maar zoals hierboven al gezegd wordt, gewoon Calibre gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

nvm.

wat betreft Kobo en Bliyoo: zij gebruiken hiervoor een android app en blijkbaar gebruikt Icarus dat ook.
Geen Bliyoo op de Kobo dus helaas.

[ Voor 141% gewijzigd door Daniel36 op 26-02-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Het lukt mij dus best wel om ePubs gewoon op de ereader te zetten, maar dan staat alles in de root en heb je gewoon een grote bak met ePubs.
Hoeft niet ; je kunt je Kobo aan je PC hangen, connecten en dan met de verkenner een folder aanmaken, evt. met subfolders per genre of schrijver en de epubs daar in kopiëren ...
Of inderdaad laten doen door Calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Goner schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:58:
[...]

Hoeft niet ; je kunt je Kobo aan je PC hangen, connecten en dan met de verkenner een folder aanmaken, evt. met subfolders per genre of schrijver en de epubs daar in kopiëren ...
Of inderdaad laten doen door Calibre.
Dat was mij niet helemaal duidelijk, dat je dus in de root folders en subfolders kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik gebruik Calibre, zoals velen, en ben heel tevreden daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Laatst online: 04-08 23:05
Was de Kobo Aura one nou echt zo'n 160 euro een paar dagen terug? Ik heb wel een goede actie gemist denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 18:11

sll

Mijn Glo HD heeft ook de update 4.3.8842 gekregen van 21-02-2017. Nu was ik een pdf aan het lezen waarvan de pagina's groter zijn dan het scherm. Dus veel schuiven op een pagina. Dat schuiven is echter serieus veel langzamer geworden sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

iBurger schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:51:
Was de Kobo Aura one nou echt zo'n 160 euro een paar dagen terug? Ik heb wel een goede actie gemist denk ik.
rustig maar dat was een prijsfout.
als je doorklikte was die gewoon 229 ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:54
Volgens mij werkt dat hele Kobo Plus niet lekker op mijn Aura H2O. Iedere keer als ik een boek dat ik via Kobo Plus heb binnengehaald afsluit, verwijdert mijn Aura H2O het boek vrolijk zodat ik het iedere keer opnieuw moet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Ik ben op zoek naar iets wat goed koreader draait. Ik wil hem graag helemaal hacken en rooten. Mijn plan is om academische PDF-jes te gaan lezen met koreader. Ik twijfel tussen de Aura One (229 euro) en de goedkopere Aura v2 (117 euro).

Een voorbeeld van de PDF die wil gaan lezen: https://snag.gy/cYaWlU.jpg

Denken jullie dat de Aura v2 genoeg is voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Laatst online: 13-10 13:16
Ik heb zelf vroeger pdf's op een 6 inch e-reader gelezen en nu lees ik ze op een 6.8 inch e-reader (kobo h2o). Daar zaten ook veel artikelen met 2 columns tussen zoals die van springer. Op de 6-inch waren die niet goed te doen, behalve als je ze in landschapsmodus leest, wat met pdf's die 2 columbs bevatten niet echt praktisch is.

Aangezien de Aura One een nog groter schermformaat en een hogere dpi heeft, is die sowieso een betere keuze voor pdf's. De pdf uit je voorbeeld is niet lekker te lezen op een 6 inch e-reader als de aura v2, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Beetje laat, maar beter laat dan nooit.

Ik ben begonnen met een 5" reader: de BeBook Mini. Klein, handzaam en niet stuk te krijgen (batterij helaas wel, die is echt slecht geworden).
Toen ben ik naar een 6" Sony PRS650 gegaan, iets groter, nog steeds een handzaam formaat, iets meer ruimte op het scherm, dus iets langere regels.
Die heb ik vervangen door een Kobo H2O (6.8"). M'n ogen worden langzaam iets slechter, dus het grotere formaat is wat prettiger. De regel lengte net zo lang als die 6", maar dan met een iets grotere font grootte.
En nu heb ik de Kobo Aura One (7.8"). Heerlijk formaat. Als ik moe ben, en dus slechter kan focussen, kan ik de font grootte nog groter maken zonder dat ik maar 3 of 4 woorden op een regel heb.

Moraal van het verhaal: het is persoonlijk. Ik zou zeggen, ga naar een Mediamarkt, en kijk hoe groot de regellengte is op de verschillende readers die daar altijd wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
@Wailing_Banshee

Heb je niet af en toe dat de Kobo Aura One te groot en te zwaar is? Of is dat geen probleem? Ik vond namelijk zelf mijn iPad Mini nogal een zwaar ding. En de iPad 2 helemaal! Soms donderde de iPad op m'n neus tijdens het lezen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door iBurger op 09-03-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

iBurger schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:37:
Heb je niet af en toe dat de Kobo Aura One te groot en te zwaar is? Of is dat geen probleem? Ik vond namelijk zelf mijn iPad Mini nogal een zwaar ding. En de iPad 2 helemaal! Soms donderde de iPad op m'n neus tijdens het lezen. :)
Hoe kun je een Aura One met 230 gram zwaar vinden? De eerste iPads waren minstens 3 keer zo zwaar. Zelfs de iPad Mini is met grofweg 3 ons nog flink zwaarder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Te zwaar, waarschijnlijk niet. (goed punt). - Maar mogelijk wel te groot om handig vast te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
iBurger schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:37:
@Wailing_Banshee

Tja, ik val niet in slaap met die reader boven m'n neus! :p

Even serieus: ik heb hem nooit boven m'n hoofd. Het liefst lees ik vertikaal: liggend op de bank, in bed (of het beste: in de hangmat!). En het grootste voordeel van een ereader: je hoeft hem niet vast te houden! Ik zet hem dan altijd ergens tegenaan (kat, knieeen, kussen, pot hagelslag op de ontbijttafel...). Soms ondersteun ik hem wel (als hij bijv. tegen m'n opgetrokken knieeen zit), maar dan til je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:39
Goner schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Gisteren een proefmaand genomen bij Bol.com op Kobo.plus. Ik had een Kobo Aura (v1), mijn vrouw las op de iPad of de iPhone. Wij zijn - voorlopig - wel enthousiast over de Kobo Plus optie en het aanbod. Er zitten voor ons veel goede boeken tussen. Misschien zegt dat iets over onze smaak ;) In ieder geval zo enthousiast dat ik gelijk ook een refurbished Kobo Aura HD heb gekocht bij BCC. De normale Aura is doorgeschoven naar mijn vrouw. Updaten/installeren was een fluitje van een cent en ik ben geen collections/verzamelingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 18:20

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ok, hulp gevraagd. Heb een Kobo H2O aangeschaft, en mijn ebooks (500) erop gezet via Calibre
Collections aangemaakt (per author) en dat werkt goed.

Nu wil ik de series ook verwerken in de titel van het boek.
De instellingen gebuikt van deze link

Dus in Calibre ---> metadata plugboards ---> format:ebub, device: KoboTouchextended, en dan source template: {series}{series_index:0>2s| - | - }{title} naar title geschreven

Twee keer geconnect, maar het werkt niet

Als ik bijvoorbeeld

Author - Boek - Serie
David Eddings - De Duistere Gloed - De Tamuli 2 als voorbeeld neem, dan zie ik als title op de Kobo

De duistere Gloed (en dan kleiner lettertype De Tamuli 2 David Eddings, maar hij heeft de serie dus niet verwerkt in de titel......

Wat doe ik fout??? :(

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparhawk schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:26:
Ok, hulp gevraagd. Heb een Kobo H2O aangeschaft, en mijn ebooks (500) erop gezet via Calibre

Dus in Calibre ---> metadata plugboards ---> format:ebub, device: KoboTouchextended, en dan source template: {series}{series_index:0>2s| - | - }{title} naar title geschreven

Als ik bijvoorbeeld

Author - Boek - Serie
David Eddings - De Duistere Gloed - De Tamuli 2 als voorbeeld neem, dan zie ik als title op de Kobo

De duistere Gloed (en dan kleiner lettertype De Tamuli 2 David Eddings, maar hij heeft de serie dus niet verwerkt in de titel......

{series}{series_index:0>2s| – | – }{title}

heb ik en dat werkt (dus grotere - tekens, misschien geeft dat de fout)?

Zie anders https://www.howtogeek.com...-order-your-ebook-series/ , die uitleg heb ik gebruikt (wel voor de Kindle, maar die werkt ook voor de Kobo).

Heb je verder wel de serie titels in het veld Reeksen gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Goner schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Hier zijn ook alle verzamelingen verwijderd na updaten, paar honderd boeken opnieuw indelen op mn trage Aura h20... :F

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je een Aura One koopt heb je helemaal geen koreader nodig. Ik lees dat soort PDF's met gemak met de standaard software (ook al heb ik koreader ook geinstalleerd), en het scherm is dusdanig groot en scherp (300 dpi, printerkwaliteit) dat je niet hoeft te zoomen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Sparhawk schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:26:

Als ik bijvoorbeeld

Author - Boek - Serie

Je hebt alleen maar een Kobo?

Verander de plugboard eens, en maak daar eens "any device" van. Als ik in mijn plugboard kijk, heb ik geen KOBOTOUCHextended staan, alleen KOBOTOUCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 18:20

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:59:
[...]

{series}{series_index:0>2s| – | – }{title}

heb ik en dat werkt (dus grotere - tekens, misschien geeft dat de fout)?

Zie anders https://www.howtogeek.com...-order-your-ebook-series/ , die uitleg heb ik gebruikt (wel voor de Kindle, maar die werkt ook voor de Kobo).

Heb je verder wel de serie titels in het veld Reeksen gezet?
Ik heb series. Ik heb in series in calibre data staan (bijvoorbeeld Lucas Davenpoort 12)
Ik heb jouw input gebruikt, en 2 keer geconnect, en niks
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 07:41:
[...]

Je hebt alleen maar een Kobo?

Verander de plugboard eens, en maak daar eens "any device" van. Als ik in mijn plugboard kijk, heb ik geen KOBOTOUCHextended staan, alleen KOBOTOUCH.
Heb ik veranderd, tezamen met de tips van hierboven. Heb zelfs 12 boeken eraf gegooid, en weer vanuit calibre erop gezet, en niks :(

Ter verduidelijking, ik zie de series wel in een kleiner lettertype staan, onder de titel van het boek, maar hij sorteert er niet op..... :'(

Dank voor het meedenken :*)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Exirion schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:01:
[...]

Als je een Aura One koopt heb je helemaal geen koreader nodig. Ik lees dat soort PDF's met gemak met de standaard software (ook al heb ik koreader ook geinstalleerd), en het scherm is dusdanig groot en scherp (300 dpi, printerkwaliteit) dat je niet hoeft te zoomen.
Beetje offtopic, maar 300dpi als norm is voor het printen van afbeeldingen. Voor het drukken van tekst is een dpi van 600 tot 1200 meer de norm. Een e-reader komt op het gebied van resolutie voorlopig niet in de buurt van een gedrukt boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Ego schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:26:
Beetje offtopic, maar 300dpi als norm is voor het printen van afbeeldingen. Voor het drukken van tekst is een dpi van 600 tot 1200 meer de norm. Een e-reader komt op het gebied van resolutie voorlopig niet in de buurt van een gedrukt boek.
Niet alleen offtopic maar ook irrelevant. Het gaat er niet om dat het exact hetzelfde als op papier is. Het gaat er om dat je alles met voldoende detail en scherpte kunt lezen zonder dat je op stukjes van de pagina hoeft in te zoomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/90HveONPeJ9M1qw3cmh4gFFZ/full.jpg

Ik lees regelmatig papers en zoom nooit in. Alles is goed te lezen, ook met kleine bijschriften en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Ego schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:26:
Beetje offtopic, maar 300dpi als norm is voor het printen van afbeeldingen. Voor het drukken van tekst is een dpi van 600 tot 1200 meer de norm.
ppi is in dit geval de juiste term. Een drukker schaalt 600 of 1200 terug naar 300.

Maar laten we ontopic gaan, aan dit soort reacties heeft niemand wat. Lees eens met een ereader als je die niet kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:19:
[...]

ppi is in dit geval de juiste term. Een drukker schaalt 600 of 1200 terug naar 300.

Maar laten we ontopic gaan, aan dit soort reacties heeft niemand wat. Lees eens met een ereader als je die niet kent :)
offtopic:
En dan zullen we het maar niet hebben over een beeldschermresolutie van 72dpi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Exirion schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Niet alleen offtopic maar ook irrelevant. Het gaat er niet om dat het exact hetzelfde als op papier is. Het gaat er om dat je alles met voldoende detail en scherpte kunt lezen zonder dat je op stukjes van de pagina hoeft in te zoomen.

Ik lees regelmatig papers en zoom nooit in. Alles is goed te lezen, ook met kleine bijschriften en dergelijke.
Dat hangt van de pdf's af. Op de kobo aura one vind ik inderdaad ook dat zonder in te zoomen bijna alle pdf's leesbaar zijn. Pdf's die heel veel witruimte hebben, vind ik toch wel fijner lezen als je in zoomt. Het probleem is dat je met pdf's iedere pagina opnieuw moet inzoomen op een kobo e-reader. Daarnaast werkt het woordenboek niet bij pdf's en kun je geen notities maken. Met koreader is dit allemaal wel mogelijk en zijn er ook vele prettig werkende zoomopties. Stellen dat je op een kobo aura one helemaal geen koboreader nodig hebt, ligt echt aan hoe je pdf's leest en wat voor pdf's je leest.

Overigens een goede tip voor als je vaak scans van boeken op je e-reader leest: https://sourceforge.net/projects/briss/ met dit programma kun je heel makkelijk en snel de pagina's van een pdf opsplitsen. Ook is het handig als je snel een uitsnede van een pdf wilt maken.
sjaool schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:31:
[...]

offtopic:
En dan zullen we het maar niet hebben over een beeldschermresolutie van 72dpi. ;)
Welke beeldschermen hebben tegenwoordig nog een resolutie van 72ppi ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Ego op 17-03-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dr. Ego schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:26:
[...]
Welke beeldschermen hebben tegenwoordig nog een resolutie van 72pdi ;)
Elk beeldscherm, 72dpi houdt iets heel anders in dan het totaal aantal pixels dat een beeldscherm heeft. Je kunt het aantal dpi/ppi wel hoger maken maar dan zal de bestandsgrootte ook gaan toenemen. Enige voordeel van een hogere dpi is dat je de afbeelding ook in een fatsoenlijkere kwaliteit kunt afdrukken.
Mijn eerste deel klopt niet helemaal maar dat komt omdat ik met mijn hoofd bij het grafische deel zat en niet bij de monitorresoluties... niet helemaal wakker meer. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door sjaool op 17-03-2017 11:13 . Reden: Totale onzin van mijn kant. Note to self: niet te snel posten als je niet al te helder meer bent op de late avond... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 12:29
Ben sinds gisteren overgestapt van Kindle PW (2013) naar Kobo Aura 2nd. Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal verkocht ben van de Aura. Met name de bouwkwaliteit, snelheid en de verlichting zijn stukken beter bij de Kindle, ik heb ook het gevoel dat er meer lichtlekkage aan de onderkant zit. Wat me overigens helemaal tegenvalt is de batterijduur, ik heb gisterenavond en vanmorgen een paar uur gelezen en nu is hij al op 70%. Bij de Kindle las ik serieus weken voordat hij een keer aan de stroom moest.

Daar in tegen is hij wel lekker licht, boeken worden mooi uitgelijnd, Bol.com koppeling en Pocket ondersteuning. Met name laatste is echt wel zwaar relaxt voor al die longreads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Katseviool schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:55:
Ben sinds gisteren overgestapt van Kindle PW (2013) naar Kobo Aura 2nd. Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal verkocht ben van de Aura. Met name de bouwkwaliteit, snelheid en de verlichting zijn stukken beter bij de Kindle, ik heb ook het gevoel dat er meer lichtlekkage aan de onderkant zit. Wat me overigens helemaal tegenvalt is de batterijduur, ik heb gisterenavond en vanmorgen een paar uur gelezen en nu is hij al op 70%. Bij de Kindle las ik serieus weken voordat hij een keer aan de stroom moest.

Daar in tegen is hij wel lekker licht, boeken worden mooi uitgelijnd, Bol.com koppeling en Pocket ondersteuning. Met name laatste is echt wel zwaar relaxt voor al die longreads :)
Even over de batterij: nooit een nieuwe batterij vergelijken met een batterij die al tig keer opgeladen is (maar nog niet versleten is, natuurlijk). Een nieuwe batterij moet eerst nog even de statistieken goed opbouwen voordat hij met juiste gegevens kan komen.

En over verlichting: als ik het mobileread forum lees, zijn daar de meningen heel erg over verdeeld. De ene keer is het de Kindle die heel slecht licht heeft, de volgende keer de Kobo. Ik krijg heel erg het idee dat het een heel lastig process is, waarbij heel veel fout gaat. Maar waarbij de Q&A heel relaxed is en de meeste units toch gewoon doorgelaten worden.

Nu heb ik nog nooit een Auro 2nd edition gezien, maar ik vond het licht van m'n H2O prettiger dan die van de PW van mijn partner. Ik vind het licht van de PW te blauw (daarom vind ik de One helemaal fantastich...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
auro one bij mij heeft ook wel slechte batterij heb ik het idee. lees er max 2-3 boeken van 250-300 blz op valt me vrij tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
trekker22 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:42:
auro one bij mij heeft ook wel slechte batterij heb ik het idee. lees er max 2-3 boeken van 250-300 blz op valt me vrij tegen.
Ja, de One heeft eigenlijk een te lichte batterij. Ik denk dat de hele ereader wereld het daar wel mee eens is :p Een groter scherm, een kleinere batterij. Ik snap de redenatie van Kobo daar niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Wailing_Banshee schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Ja, de One heeft eigenlijk een te lichte batterij. Ik denk dat de hele ereader wereld het daar wel mee eens is :p Een groter scherm, een kleinere batterij. Ik snap de redenatie van Kobo daar niet helemaal...
verder wel een prima apparaat en is goed rekening mee te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
trekker22 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:22:
[...]

verder wel een prima apparaat en is goed rekening mee te houden...
Ik zou zeker niet meer zonder m'n One kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Tja, wensen verschillen. Ik vind het juist wel een goede trade-off. Hoe vaak wil je nou meer dan 2 boeken lezen zonder tussendoor de mogelijkheid om je ereader even op te laden. Daarnaast trek je volgens mij uit een simpele cheap ass powerbank al snel 2 volledige kobo one ladingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Biggg schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:24:
[...]

Tja, wensen verschillen. Ik vind het juist wel een goede trade-off. Hoe vaak wil je nou meer dan 2 boeken lezen zonder tussendoor de mogelijkheid om je ereader even op te laden. Daarnaast trek je volgens mij uit een simpele cheap ass powerbank al snel 2 volledige kobo one ladingen.
Elke vakantie? Wij gaan met de auto en tent op vakantie en we hebben maar een beperkte hoeveelheid USB aansluitingen (2 telefoons, 2 tablets, 2 ereaders...).

Zelfs afgelopen vakantie was het lastig, en toen hadden we zelfs 3 stopcontacten tot onze beschikking. Maar er was geen stopcontact bij het bed, dus dan had ik eerst het bed weer uitgemoeten, licht aan doen, stekker zien te vinden en ik het apparaat zien te proppen (na 5 keer proberen lukt het meestal wel, ik wil een reader met USB-C!) en dan weer in bed. Waar je weer wakker ligt zodat je je reader weer moet pakken om in slaap te vallen... (real story!)

Dus moest ik m'n reader opladen als ik eigenlijk wilde lezen. Gelukkig had ik nog m'n tablet, waar ik ook boeken op heb staan, maar die reader leest toch prettiger in het donker.

Maar de plus-plunten van de One vind ik veel belangrijker (o.a. grootte van het scherm), zodat ik dat min-punt maar negeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-10 21:31
Ik beb het idee dat sinds een van de laatste updates de leesstatistieken niet meer werken of bijgehouden wordt op mij Glo HD. Al googlend kwam ik er achter dat dit vanaf het begin al zo is. Sommige boeken wel en sommige niet, zowiezo wel de bij kobo / bol gekochte boeken. Ik heb dit eigenlijk nooit gemerkt. Is het sinds de laatste firmware update helemaal uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 23:03
Heeft er iemand ervaring met het rechtsreek koppelen van GoogleDrive naar de Kobo toe? Heb wel een workaround gevonden, maar die is al wat jaren oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RobinFoot schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 00:20:
Heeft er iemand ervaring met het rechtsreek koppelen van GoogleDrive naar de Kobo toe? Heb wel een workaround gevonden, maar die is al wat jaren oud...
Nee, maar ben wel benieuwd naar die oude workaround!
Pagina: 1 ... 41 ... 71 Laatste