Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25
Heb momenteel twee One's in huis, geleverd via twee verschillende shops.

Opvallend is dat de weergave van beide behoorlijk verschillend is. De een heeft een iets minder helder scherm met de verlichting maximaal en de 'Natural Light' weergave is veel roder dan de andere welke meer naar oranje gaat met de stand op maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie hier vrij weinig vermeld worden over de mogelijkheid om binnen je bibliotheek abonnement ebooks te 'lenen'. Lijkt mij eigenlijk een ideale oplossing. Alleen jammer dat er geen engelstalige boeken beschikbaar zijn. Heeft wel mijn voorkeur om de onvertaalde boeken te lezen.

http://www.bibliotheek.nl/e-books.html

Het lijkt erop dat je kunt kiezen voor een 'onbeperkt' ebook abonnement voor 42 euro per jaar.
De lokale bibliotheek biedt ook een 3sterren abonnement aan voor 27,95 per jaar. Voor boeken moet je dan 0,55 per boek betalen. Maar ik heb het idee dat hiermee de ebooks ook gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:13:
Het lijkt erop dat je kunt kiezen voor een 'onbeperkt' ebook abonnement voor 42 euro per jaar.
De lokale bibliotheek biedt ook een 3sterren abonnement aan voor 27,95 per jaar. Voor boeken moet je dan 0,55 per boek betalen. Maar ik heb het idee dat hiermee de ebooks ook gratis zijn.
Ja, daarmee zijn ebooks gratis. Wat ook werkt als je kinderen hebt: dat pasnummer gebruiken. Bij de normale bibliotheek krijg je dan geen volwassen boeken mee, maar die check zit er niet op digitale boeken 8)

Ik heb zelf het meest uitgebreide abonnement (had een instellingsabonnement als particulier omdat ik weleens curssen gaf aan het bibliotheekpersoneel, maar die hebben ze helaas afgepakt). De bieb heeft wel alle recente boeken op papier, het digitale aanbod gebruik ik niet zo vaak. Ik lees toch in het Engels en haal alleen Nederlandse papieren boeken bij de bieb en ik bestel gewoon alles wat uitgekomen is in mijn genres. Ik kan alles 12 weken lenen, geen boetes, gratis reserveren etc. Wel ideaal,, maar digitaal vind ik het nog niet echt 42 euro of 28 euro waard.
benchMarc schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:41:
Heb hetzelfde probleem. Had er een gekocht voor mijn vriendin's verjaardag en 4 dagen later heeft ze hem uit haar handen laten donderen. Scherm kapot en de rand beschadigd. Dus paar dagen terug een nieuwe besteld bij 4launch. Kort daarna zag ik dat de prijs ineens 20eur duurder is geworden op de website tov mijn bestelling en dat hij ook niet bij de leverancier op voorraad is. Ben benieuwd of ze hem mij dan nog wel snel kunnen leveren omdat de status toen was dat er nog bij de leverancier op voorraad lagen.
Heeft je vriendin de inboedelverzekering al op de hoogte gesteld? Mijn vrouw liet na 7 maand gebruik haar kobo vallen, kapot. We hebben het volledige aankoopbedrag van 169 euro teruggekregen (zonder eigen risico of wat dan ook). We moesten hem wel laten keuren door een bedrijf (bewijs wat de reperatiekosten waren). Dat lukte alleen nergens, elk bedrijf dat ik kende vroeg minimaal 40 euro voor een taxatie 8)7
Dus toen gebeld met mijn verzekeringsmaatschappij en mocht ik hem opsturen en gingen zij taxeren en een paar dagen later 169 euro op de rekening. Wij hadden ondertussen al een kobo glo hd gekocht voor ik meen 129 euro, dus een gratis hoes erbij. Wel zo fijn. Volgens mij hielden we zelfs iets van 15 euro over omdat ze hem liet vallen 8)7

Geen idee welke inboedelverzekering zij heeft, maar ik zou er zeker contact mee opnemen, dit is namelijk gewoon verzekerd (maar wellicht is het eigen riscio hoger dan de waarde, dus vraag even na).

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, ik zou graag bijdragen in de auteursrechten. Maar zoals met veel dingen, lijkt het weer niet echt ideaal geregeld. Dit lijkt me dan een kleine stap in de goede richting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:20:
Nouja, ik zou graag bijdragen in de auteursrechten. Maar zoals met veel dingen, lijkt het weer niet echt ideaal geregeld. Dit lijkt me dan een kleine stap in de goede richting.
Helemaal mooi natuurlijk!

Ik zou je dan aanraden voor 40 euro het basisabonnement te nemen, kan je ook tijdschriften op papier lenen en andere zaken. 13 euro meer, maar je zit niet elke keer met 0,55 cent als je iets op papier leent. Je kan dan ook waarschijnlijk gratis reserveren e.d.

Nog een tip: de prijs en de voorwaarden verschillen per bibliotheek. Je moet even kijken onder welke regio de bibliotheek valt, ik heb een paar jaar een abonnement gehad van de bibliotheek 20 km verderop, dat was 10 euro goedkoper en daar kon ik boeken 3 maand lenen ipv de 4 weken die een normaal abonnement toendertijd had. Helaas hebben ze hier nu alles rechtgetrokken en kan je niet meer van die slimmigheidjes gebruik maken.

Onze bibliotheek heeft trouwens een digitaal abonnement, Ook een kennismakingsabonnement, Zie http://www.ontdekdebieb.nl/klantenservice/abonnementen.html

Het stomme is wel dat als je voor 2016 een abonnement had voor 5 euro per jaar je wel digitale boeken mocht lenen , maar dat hebben ze helaas voor nieuwe klanten eruit gesloopt.

Ik kom trouwens uit de bibliotheekwereld, dus ik ken alle eigenaardigheidjes en dergelijke wel, ik heb ook mijn eigen zoekopdrachten gemaakt zodat ik kan inzien wat er besteld wordt en zodoende het al bestellen voordat een normale klant erbij kan, maar daarover krijg ik weleens gezeur met de directeur, die had het op een gegeven moment door dat ik elk nieuw boek kreeg nadat er een barcode op geplakt was. Maar ze kan er niks aan doen omdat ze niet weten hoe de software aangepast moet worden (het kan wel, maar ik vertel het ze niet :P ). Genoeg lol te beleven in de bieb, maar man man man, het is wel een netwerk vol met ouderen die niet willen vernieuwen. Daarom werk ik nu ook niet meer in die sector. Al was de bibliotheeksoftware (ik was o.a. applicatiebeheerder) erg leuk om mee te stoeien.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 08:51
Zie hier vrij weinig vermeld worden over de mogelijkheid om binnen je bibliotheek abonnement ebooks te 'lenen'. Lijkt mij eigenlijk een ideale oplossing. Alleen jammer dat er geen engelstalige boeken beschikbaar zijn. Heeft wel mijn voorkeur om de onvertaalde boeken te lezen.

http://www.bibliotheek.nl/e-books.html

Ik heb de bibliotheek al jaren geleden opgegeven. Ze hadden nooit de boeken die ik wilde hebben.

Ik heb er nog wel eens naar gekeken voor electronische boeken, maar dan moet ik gaan loperen emmeren met Adobe, waar ik echt alleen maar problemen mee heb gehad (had ik een boek gekocht, met DRM, kon ik hem weer niet downloaden omdat mijn account weer herkend werd, ik geloof dat ik zo'n 10 accounts heb, voor 10 boeken, en toen heb ik het opgegeven... ik koop mijn boeken wel bij Amazon of DRM vrij)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
RobinFoot schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:41:
[...]

Welke van de 2? In de stad of de nieuwste?
Die in de stad. Wanneer je naar 'de nieuwste' rijdt kun je ook naar de koelblauwe winkel daar vlakbij gaan. Daar stond gister nog wel een Glo HD, of ze er veel op voorraad hebben weet ik niet.
In de Kobo store staat ook een behoorlijke collectie gratis boeken: https://nl.kobo.com/free-ebooks/
Ook kun je nog eens bij Project Guthenberg kijken, die verzamelen boeken waarvan het copyright is verlopen: http://www.gutenberg.org/.

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 23:03
NIEKler schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:14:
[...]

Die in de stad. Wanneer je naar 'de nieuwste' rijdt kun je ook naar de koelblauwe winkel daar vlakbij gaan. Daar stond gister nog wel een Glo HD, of ze er veel op voorraad hebben weet ik niet.

[...]

In de Kobo store staat ook een behoorlijke collectie gratis boeken: https://nl.kobo.com/free-ebooks/
Ook kun je nog eens bij Project Guthenberg kijken, die verzamelen boeken waarvan het copyright is verlopen: http://www.gutenberg.org/.
Alleen een bak met nieuwe, of zijn er ook nog refurbished te verkrijgen?

• NIEKler
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb alleen nieuwe gezien maar ik heb niet naar de refurbished gevraagd. Het zou dus kunnen dat ze die wel hebben liggen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 september 2016 @ 07:53:
[...]

Ik heb de bibliotheek al jaren geleden opgegeven. Ze hadden nooit de boeken die ik wilde hebben.

Ik heb er nog wel eens naar gekeken voor electronische boeken, maar dan moet ik gaan loperen emmeren met Adobe, waar ik echt alleen maar problemen mee heb gehad (had ik een boek gekocht, met DRM, kon ik hem weer niet downloaden omdat mijn account weer herkend werd, ik geloof dat ik zo'n 10 accounts heb, voor 10 boeken, en toen heb ik het opgegeven... ik koop mijn boeken wel bij Amazon of DRM vrij)
Zo ver was ik er inderdaad nog niet in gedoken. Best een barriere.
Dacht met de Kobo browser aan de slag te kunnen om e.e.a. te downloaden, maar dat zat er niet in dus.

Overigens; wat doen jullie binnen calibre met combinaties van engels en nederlandse boeken? Als ik metadata zoek, wil ie er maar steeds een nederlandse titel aan geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
MikeyMan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:52:
[...]

Zo ver was ik er inderdaad nog niet in gedoken. Best een barriere.
Dacht met de Kobo browser aan de slag te kunnen om e.e.a. te downloaden, maar dat zat er niet in dus.

Overigens; wat doen jullie binnen calibre met combinaties van engels en nederlandse boeken? Als ik metadata zoek, wil ie er maar steeds een nederlandse titel aan geven :?
Ik zoek eigenlijk nooit metadata via Calibre, maar die paar keer dat ik het gedaan heb, ging het gewoon goed. Staat de taal van het boek goed ingesteld (misschien dat dat de oorzaak is?)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Goner schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:17:
[...]

Je wilt er voor meer dan 4GB aan e-pubs op zetten ?
Ik had me ook al bedacht dat ik op m'n nook wel 8 gig ruimte had, maar nog nooit meer dan 1 Gig in gebruik heb gehad. Alleen als ik er comics op wil zetten, dan moet ik een beetje op letten.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07
Iemand hier op zoek naar het officiele hoesje van Kobo voor de Glo HD? Verkeerd nog in perfecte staat. PM bij interesse.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik stond vandaag bij de MediaMarkt de One te bekijken toen er een stel mij aansprak en zei deze ab-so-luut nog niet te moeten kopen. Zij kwamen hun 3e One terugbrengen en gaven aan dat Kobo haar klanten momenteel afraadt nu te kopen en adviseert nog te wachten. Klinkt iemand dat bekend in de oren?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:28
Jorgen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:00:
Ik stond vandaag bij de MediaMarkt de One te bekijken toen er een stel mij aansprak en zei deze ab-so-luut nog niet te moeten kopen. Zij kwamen hun 3e One terugbrengen en gaven aan dat Kobo haar klanten momenteel afraadt nu te kopen en adviseert nog te wachten. Klinkt iemand dat bekend in de oren?
Waarna zij er met het laatste exemplaar vandoor gingen?

Maar nope, zelf sowieso zeer happy met de One en verder niks van gehoord. Lijkt me ook zeer sterk allemaal.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Jorgen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:00:
en gaven aan dat Kobo haar klanten momenteel afraadt nu te kopen en adviseert nog te wachten.
Als ik dit soort onzin hoor loop ik meteen weg. Als Kobo klanten afraadt om hun produkt te kopen, dan zouden die dingen niet in de winkel liggen en teruggehaald worden. Bullshit dus 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

m0ridin schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:15:
[...]

Waarna zij er met het laatste exemplaar vandoor gingen?

Maar nope, zelf sowieso zeer happy met de One en verder niks van gehoord. Lijkt me ook zeer sterk allemaal.
Nee, ze gingen naar de smartbar/klantenservice om hun 3e One terug te geven.
Exirion schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:33:
[...]

Als ik dit soort onzin hoor loop ik meteen weg. Als Kobo klanten afraadt om hun produkt te kopen, dan zouden die dingen niet in de winkel liggen en teruggehaald worden. Bullshit dus 8)7
Vond het ook bijzonder, maar goed, het klonk goed bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Jorgen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:46:
Vond het ook bijzonder, maar goed, het klonk goed bedoeld.
Ik vind dit soort gesprekken in een winkel meestal ruiken naar interessantdoenerij. De One zal echt niet foutloos zijn, zoals veel nieuwe produkten, maar als er serieuze problemen met een produkt zijn dan lees je dat vrijwel meteen op fora zoals GoT. De mijne doet het helemaal perfect, en ik geloof dat iedereen hier er tevreden mee is :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is goed om te weten. Ik had er namelijk ook verder niks over gehoord en dacht het daarom even te checken. Fijn dat het allemaal gewoon in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ik ben ook nog zeer gelukkig met mijn One. Beeld is goed, batterij is goed, natural light had iets beter gekund, maar dat is dan ook nog maar een versie 1 (en versie 1 vertoont altijd gebreken) en ik kan er zeer goed mee leven (een iets oranjerder stuk onderin, maar alleen als ik een beetje perifeer kijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:57:
Ik ben ook nog zeer gelukkig met mijn One. Beeld is goed, batterij is goed, natural light had iets beter gekund, maar dat is dan ook nog maar een versie 1 (en versie 1 vertoont altijd gebreken) en ik kan er zeer goed mee leven (een iets oranjerder stuk onderin, maar alleen als ik een beetje perifeer kijk...)
Njah, hier is het natural light ook niet helemaal ideaal/perfect. Onderin juist een wat lichtere vlek, stoorde me wel iets (en is bijvoorbeeld niet op volle stand, maar bij auto vaak wel) maar weet/wist eigenlijk ook niet helemaal wat ik er nou van kon verwachten.

Hoe dan ook, same here. In het begin waren er wat batterij issues, maar daar ook al geen last meer van en helemaal icm Koreader eigenlijk wel alles wat ik zou kunnen wensen (hoewel ik een fysiek lichtknopje nog steeds wel mis :p Vooral door communicatie mbt lichtsterkte tussen koreader en nickel, waardoor heel soms het licht in het donker niet automatisch aanslaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

m0ridin schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:10:
In het begin waren er wat batterij issues, maar daar ook al geen last meer van
Wat voor issues dan? Ik heb 1 keer gehad dat de accu sneller leeg liep, maar dat was nadat ik de (beta) browser had gebruikt. Een softwareprobleem dat waarschijnlijk CPU load veroorzaakt ofzo. Als ik de browser heb gebruikt om boeken vanaf m'n NAS te downloaden, herstart ik de One maar gewoon. Zal bij nieuwe firmware wel opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Exirion schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:41:
[...]

Wat voor issues dan? Ik heb 1 keer gehad dat de accu sneller leeg liep, maar dat was nadat ik de (beta) browser had gebruikt. Een softwareprobleem dat waarschijnlijk CPU load veroorzaakt ofzo. Als ik de browser heb gebruikt om boeken vanaf m'n NAS te downloaden, herstart ik de One maar gewoon. Zal bij nieuwe firmware wel opgelost zijn.
Volgens mij was er een synchronisatie issue oid... Had in ieder geval dat mijn batterij erg snel leeggetrokken werd. (Sowieso de bug dat auto-sync niet uitgezet kon worden en daarnaast was er toen een puntje daarmee icm wifi aan of juist uit. Iets leed tot heel veel retries wat nogal een drain veroorzaakte).

Tenminste, dat is wat ik er toen van begrepen heb ;) Ondertussen nergens last meer van (autosync issue was een fix voor en volgens mij sindsdien geen problemen meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
m0ridin schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:48:
[...]

Volgens mij was er een synchronisatie issue oid... Had in ieder geval dat mijn batterij erg snel leeggetrokken werd. (Sowieso de bug dat auto-sync niet uitgezet kon worden en daarnaast was er toen een puntje daarmee icm wifi aan of juist uit. Iets leed tot heel veel retries wat nogal een drain veroorzaakte).

Tenminste, dat is wat ik er toen van begrepen heb ;) Ondertussen nergens last meer van (autosync issue was een fix voor en volgens mij sindsdien geen problemen meer).
Ik heb nooit dat probleem van die autosync gehad... ik heb de wifi even aangehad aan het begin en daarna nooit meer. Ik side-load mijn boeken altijd via Calibre (ik koop toch 99.9% van mijn boeken bij Amazon :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:50:
[...]

Ik heb nooit dat probleem van die autosync gehad... ik heb de wifi even aangehad aan het begin en daarna nooit meer. Ik side-load mijn boeken altijd via Calibre (ik koop toch 99.9% van mijn boeken bij Amazon :p)
Hehe, nou ja... Het probleem was dat je autosync niet uit kon vinken (of je het nou gebruikte of niet). Je kon het wel uitvinken maar als je weer keek stond het gewoon weer aan.

Ik gooi alles er altijd via usb op dus syncen doe ik alleen voor een fw-check. Maar dat is altijd het lastige met batterij issues, nooit echt heel duidelijk te achterhalen waar het aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-10 21:18
Mijn verjaardag komt eraan en zit eraan te denken om een e-reader te vragen (geld daarvoor). Ben alleen huiverig om er eentje aan te schaffen. De goedkope, rond de 100 euro lijken soms erg matig. Maar eentje van 200 euro is dan weer te duur.

Zijn er wel goede voor een redelijke prijs? Wat zouden jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08

Goner

What can I do you for ?

Waarom lijken die van rond de €100 matig :?
We hebben hier 2 Touches en 1 Glo en die waren ruim onder de €100 en voldoen gewoon goed. Wat zoek je precies in een e-reader ? Ik vergelijk ze maar met een stapeltje pockets, die zijn ook geen HD en backlit, maar ik kan er perfect in/mee lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-10 10:54
E2max schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:53:
Mijn verjaardag komt eraan en zit eraan te denken om een e-reader te vragen (geld daarvoor). Ben alleen huiverig om er eentje aan te schaffen. De goedkope, rond de 100 euro lijken soms erg matig. Maar eentje van 200 euro is dan weer te duur.

Ik denk dat je met een Kobo Aura v2 wel erg blij zal zijn. Voor zover ik heb gelezen een prima apparaat voor een redelijke prijs. Ik zou persoonlijk echt niet zonder ingebouwde verlichting in de ereader kunnen, is de meerprijs ten opzichte van een Touch 2.0 wel waard.

De Kindles van Amazon zijn ook wel mooi (je kan naar een Paperwhite 2015 kijken) maar die zijn hier wat moeilijker verkrijgbaar en het ecosysteem is wat meer gesloten, je kan via het programma Calibre wel boeken uit verschillende bronnen op de reader zetten maar het systeem is wat meer gericht op je boeken kopen via de Amazon winkel. Ook biedt Kobo wat meer vrijheid qua leesinstellingen.
Van andere merken zoals PocketBook en Icarus weet ik niet veel maar daar lijken inderdaad in de ~€100 categorie weinig aanraders tussen te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebastiaannn op 30-09-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

E2max schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:53:

Ik zou voor de Glo HD gaan als dat je budget is. Ik heb zelf een Glo en een Aura One, en de Glo HD is echt wel een mooi ding voor de prijs. Beter dan de nieuwe Aura v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Exirion schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:50:
[...]

Ik zou voor de Glo HD gaan als dat je budget is. Ik heb zelf een Glo en een Aura One, en de Glo HD is echt wel een mooi ding voor de prijs. Beter dan de nieuwe Aura v2.
Klopt maar de Glo HD is uit de handel gehaald |:( Ik vind het ook een vreemde beslissing want volgens mij kan er wel ruimte voor zijn in de line-up maar hij is helemaal vervangen door de Aura v2. Te weinig concurrentie in deze markt :| .

[ Voor 4% gewijzigd door Sebastiaannn op 01-10-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
Ik zag een keer wat goedkopere e reader en die waren naar mijn idee niet al te best. Maar dat is al een tijdje terug.

Bedankt voor alle suggesties. Die Aura V2 ziet er goed uit. Hoe is zo een verlicht scherm voor jullie? Ik krijg snel last als ik bijv. in het donker naar een computer scherm kijk. Heeft de e reader ook zulk licht?

Ik zit te denken aan een e reader om niet zo veel boeken meer fysiek te hebben. Ben ook benieuwd of je gewoon vrij bestanden op de e reader kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
E2max schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:15:
Ik krijg snel last als ik bijv. in het donker naar een computer scherm kijk. Heeft de e reader ook zulk licht?
Dat is dé reden om voor een reader met een e-ink scherm te kiezen, zo'n scherm is veel rustiger voor je ogen. De verlichting schijnt niet zoals bij een LCD-scherm (backlight) van achter het scherm richting je ogen maar wordt over het scherm verdeeld door een frontlight en leest alsof alleen de weerkaatsing van het licht richting je ogen schijnt, erg prettig. Ik kan in het donker met de verlichting op laag prima lezen zonder last van m'n ogen te krijgen, al lees ik liever met een klein lampje aan. Ook dan is de verlichting fijn om te hebben, want om zonder verlichting te lezen moet je in een goed verlichte kamer zitten.

En ja een Kobo kan je aansluiten op je computer en dan kan je je digitale boeken er gewoon heen slepen, werkt erg gemakkelijk. Ook andere bestanden kan je erop zetten en dan heb je een behoorlijk onhandige USB-stick.

[ Voor 11% gewijzigd door Sebastiaannn op 01-10-2016 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:37

M-ThijZ

Riding on Rails

Staples heeft nog een aantal Kobo Glo HD 6" voor € 131,89.

Op basis van de reacties in dit topic ga ik er vanmiddag een halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Sebastiaannn schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:04:
[...]

Klopt maar de Glo HD is uit de handel gehaald |:( Ik vind het ook een vreemde beslissing want volgens mij kan er wel ruimte voor zijn in de line-up maar hij is helemaal vervangen door de Aura v2. Te weinig concurrentie in deze markt :| .
Ik neem aan dat Kobo wel met 300ppi 6" vervanger zal komen (Glo HD v2 ? :+ ), anders lopen ze ineens achter op Kindle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:32
Ik ben op zich wel geinteresseerd in een kobo, maar lees bij een hoop reviews het cryptische "matige pdf ondersteuning" of iets in dit geest.
Kan iemand iets meer duiding geven wat er dan mis is bij PDF's ?
(bij o'reilly boeken vind ik het nogal zonde om de altijd uitstekende opmaak van de uitgever te niet te doen door het in epub te gaan lezen.)

Volgend ding om me af te vragen is vervolgens wel of 6" genoeg is om pdf's te bekijken (met opmaak op meestal A5 formaat) of dat het dan toch minimaal het grotere formaat van de aura one zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gekkie schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:50:
Ik ben op zich wel geinteresseerd in een kobo, maar lees bij een hoop reviews het cryptische "matige pdf ondersteuning" of iets in dit geest.
Kan iemand iets meer duiding geven wat er dan mis is bij PDF's ?
Zoek even op "PDF" in dit topic en je zult vinden wat je zoekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:32
BamSlam_ schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:11:
[...]

Zoek even op "PDF" in dit topic en je zult vinden wat je zoekt. ;)
Ah ik ben net ff langs de Mediamarkt en de BCC gegaan, de eerste had z'n bewakingsknol voor de SD kaart ingang van de aura H2O zitten, de BCC niet. Al kwam daar uiteindelijk wel een verkoper vragen wat ik allemaal aan het doen was :+
Ahwel kwam zo ongeveer wel tegen wat er in het filmpje van de kindle-kobo vergelijking met de pdf's ook ter sprake kwam, gedoe met 200% gezoomd. En hij was verder best wel traag eigenlijk.
Maar ansich was een o'reilly pdf op 100% nog precies leesbaar.

Lastige en ontestbare vraag (want de one heeft geen sd-kaart) is nu of de aura one (en eventueel koreader) daar een beetje verandering in brengen. Als ik hier boven zo lees wel, dus misschien de gok maar wagen. Maar hopen dat het illustere duo S.N. en Z.P. niet overal afgeschaft worden :+

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 01-10-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
Sebastiaannn schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:30:
[...]

Dat is dé reden om voor een reader met een e-ink scherm te kiezen, zo'n scherm is veel rustiger voor je ogen. De verlichting schijnt niet zoals bij een LCD-scherm (backlight) van achter het scherm richting je ogen maar wordt over het scherm verdeeld door een frontlight en leest alsof alleen de weerkaatsing van het licht richting je ogen schijnt, erg prettig. Ik kan in het donker met de verlichting op laag prima lezen zonder last van m'n ogen te krijgen, al lees ik liever met een klein lampje aan. Ook dan is de verlichting fijn om te hebben, want om zonder verlichting te lezen moet je in een goed verlichte kamer zitten.

En ja een Kobo kan je aansluiten op je computer en dan kan je je digitale boeken er gewoon heen slepen, werkt erg gemakkelijk. Ook andere bestanden kan je erop zetten en dan heb je een behoorlijk onhandige USB-stick.
Ok dus houdt niet in dat je gelimiteerd bent aan een bepaalde shop? Je kan gewoon alle bestanden die het apparaat ondersteunt erop zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

E2max schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 23:55:
Ok dus houdt niet in dat je gelimiteerd bent aan een bepaalde shop? Je kan gewoon alle bestanden die het apparaat ondersteunt erop zetten?
Als je geen zin hebt om zelf even wat Google-werk te doen, lees dan op z'n minst de antwoorden op je vragen:
Sebastiaannn schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:30:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
Ik moest hem anders stellen. Zit er op e books ook DRM ofzo? Ik bedoel kun je er alleen gekochte boeken op zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

E2max schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:56:
Ik moest hem anders stellen. Zit er op e books ook DRM ofzo? Ik bedoel kun je er alleen gekochte boeken op zetten?
Op de meeste boeken zit DRM, maar je kunt er ook onversleutelde EPUBs op zetten. Of uiteraard PDFs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:48
En je kan uiteraard ook de DRM uit je zelf aangekochte epubs strippen ;) google even op epubee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
Hartelijk dank voor alle reacties. Ik ben overtuigd dat dit wel een leuk cadeau is! Nu kijken hoeveel erin de pot komt en dan zoeken.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05

TVL

Exirion schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:53:
[...]

Op de meeste boeken zit DRM, maar je kunt er ook onversleutelde EPUBs op zetten. Of uiteraard PDFs.
Volgens mij was dat vroeger. Tegenwoordig zit er steeds meer een digitaal watermerk in als beveiliging. Bij Bol.com zijn bijna alle boeken in ieder geval met een digitaal watermerk. Hier nog een leuk stukje:

Over de gevaren van digitale watermerken:
http://ictoblog.nl/2013/0...met-watermerk-zijn-slecht
http://rsnijders.info/vak.../09/ebooks-met-watermerk/

Over het verwijderen van een digitaalwatermerk:
http://www.ereaders.nl/20...e_verwijderen_uit_ebooks/

[ Voor 31% gewijzigd door TVL op 04-10-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

TVL schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:18:
Volgens mij was dat vroeger. Tegenwoordig zit er steeds meer een digitaal watermerk in als beveiliging. Bij Bol.com zijn bijna alle boeken in ieder geval met een digitaal watermerk.
Zou kunnen. Ik heb inderdaad een boek met watermerk 'prepared for <naam>', maar verder EPUBs met DRM die ik er van af gesloopt heb om het op andere apparaten en met andere software te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Laatst online: 13-10 13:16
Bij epubs is de drm er altijd heel gemakkelijk af te slopen. Maar bij pdf's kan het soms een stuk lastiger zijn. Ik heb wel eens een pdf gehuurd voor twee weken, met het idee dat ik de drm er wel vanaf kon slopen en zo goedkoper aan het boek kon geraken. Maar dat kreeg ik niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Trouwens, zag toevallig dat via ebay nu ook heel goedkoop (sleep)covers voor de One te krijgen zijn, zojuist een besteld en misschien ook interessant voor anderen :)

http://www.ebay.nl/itm/Ma...Pen-HD-Film-/361751767551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Ik zoek eigenlijk nog zo'n cover voor de Aura 2nd edition. 30 euro voor de originele cover vindt ik wel wat veel. Voor mijn glo heb ik zo'n case van ebay voor een paar euro en die bevalt prima!

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-10 10:54
Vandaahl schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:03:
Ik zoek eigenlijk nog zo'n cover voor de Aura 2nd edition. 30 euro voor de originele cover vindt ik wel wat veel. Voor mijn glo heb ik zo'n case van ebay voor een paar euro en die bevalt prima!

Iemand een tip?
Aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

m0ridin schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:16:
Trouwens, zag toevallig dat via ebay nu ook heel goedkoop (sleep)covers voor de One te krijgen zijn, zojuist een besteld en misschien ook interessant voor anderen :)

http://www.ebay.nl/itm/Ma...Pen-HD-Film-/361751767551
Als ik al een cover neem, dan wil ik wel een goeie. Het scherm van de Aura is kunststof in tegenstelling tot het glazen scherm van de meeste tablets, en dat is heel kras-/slijtgevoelig als iets er vaak langs schuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

Ik heb overigens deze besteld. Voornamelijk omdat daar niet dat gekke ijzeren dingetje aanzit wat je bij al die andere Chinese hoesjes wel ziet.
Hij begint in de plastic hoekjes al op twee plekken te scheuren ... :( .. eens kijken of ik iets van garantie kan claimen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

pven schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:10:
Hij begint in de plastic hoekjes al op twee plekken te scheuren ... :( .. eens kijken of ik iets van garantie kan claimen.
Ik bestel die goedkope Chinese rommel niet. M'n vriendin heeft in een paar jaar tijd al heel wat iPad-covers gehad, en ze vindt dat ook niet erg omdat ze af en toe een nieuwe gewoon leuk vindt, maar ze zijn binnen een paar maanden echt niet heel mooi meer. Na minder dan een jaar zijn ze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:15:
[...]

Ik bestel die goedkope Chinese rommel niet. M'n vriendin heeft in een paar jaar tijd al heel wat iPad-covers gehad, en ze vindt dat ook niet erg omdat ze af en toe een nieuwe gewoon leuk vindt, maar ze zijn binnen een paar maanden echt niet heel mooi meer. Na minder dan een jaar zijn ze op.
Voor mijn vorige Kobo had ik er eentje van Gecko, maar die ging ook na een paar maanden stuk. Overigens wel een nieuwe gekregen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 14:48
Ik kan Gecko ook aanraden. Ik heb zo'n lederen cover om mijn Aura (1st edition) en ben er super blij mee. Bestaat helaas niet meer voor recentere readers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Exirion schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:47:
[...]

Als ik al een cover neem, dan wil ik wel een goeie. Het scherm van de Aura is kunststof in tegenstelling tot het glazen scherm van de meeste tablets, en dat is heel kras-/slijtgevoelig als iets er vaak langs schuurt.
Mjah, ik ga geen ~50 euro aan een cover uitgeven...

Voor mij is het gewoon net een beetje extra bescherming wanneer ik hem in mijn tas meeneem, als het past past het en beschermt het (iig meer dan zonder). Lijkt me nou niet bepaald een enorm punt...

Wel vaker goedkope covers gehad en nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

m0ridin schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:02:
[...]
Voor mij is het gewoon net een beetje extra bescherming wanneer ik hem in mijn tas meeneem,
Tsja, het is maar net wat je in een cover zoekt. Ik vind behalve voor bescherming, een cover ook heel belangrijk voor het vasthouden, zo'n dun plaatje kunststof is lastig ... moet wel een beetje als boek voelen/vasthouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Goner schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:32:
[...]

Tsja, het is maar net wat je in een cover zoekt. Ik vind behalve voor bescherming, een cover ook heel belangrijk voor het vasthouden, zo'n dun plaatje kunststof is lastig ... moet wel een beetje als boek voelen/vasthouden :+
Is ook, het is maar net wat je erin zoekt...

Voor mijn GloHD had ik een Gecko cover, ging redelijk lang mee maar ook los laten
Voor mijn Aura HD de officiele van Kobo, daar laat de hoek ook van los.

Het hoeft voor mij allemaal niet super en prachtig te zijn, als het maar een beetje beschermt en ik hem zo in mn tas kan gooien (oh, en zo dun mogelijk... heb liever niet dat mn ereader ineens 3x zo dik is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

M-ThijZ schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:07:
Staples heeft nog een aantal Kobo Glo HD 6" voor € 131,89.

Op basis van de reacties in dit topic ga ik er vanmiddag een halen.
Gemist. :( Ik ga hem denk ik maar van Rakuten / eBay afhalen. Daar zijn ze rond de 100e 85 en voor een paar knaken meer een sleepcover erbij. Zonder importheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Oyster schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:24:
[...]

Gemist. :( Ik ga hem denk ik maar van Rakuten / eBay afhalen. Daar zijn ze rond de 100e en voor een paar knaken meer een sleepcover erbij. Zonder importheffing.
Heb je misschien nog een zooi airmiles? Die kan je bij bol.com inwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Deze heeft zo'n rand bovenop naast het scherm. Dat is niet fijn. Zo één waar je de reader in het kunstof klikt (ja met zo'n metalen randje) vind ik zelf heel prettig. Ik doe al jaren met die andere voor de Glo. Werkt ook prima met de sleep functie.
pven schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:31:
[...]

Dat is ook een goed idee. Daar doe ik toch niet veel mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Vandaahl op 07-10-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

pven schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:31:
[...]

Nee helaas niet. Ik ontwijk altijd alle klantenkaarten, spaarzegels, tegoedbonnen, kristalzegels, belminuten en wat al niet meer. Ben echt klaar met die troep van 100 verschillende winkels. :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 17:47

Janar

Geen

Ik ben momenteel ook in de markt voor een nieuwe E-reader.

Mijn oude e-reader (Sony PRS-T1) heb ik helaas verloren in het vliegtuig afgelopen week.

De H2O is 179 euro en de One is 229. Best prijzige apparaten, maar ik ben nog aan het oriënteren naar alternatieven. Maar ik zie maar weinig.

Die nieuwe moet scherper zijn, meer contrast en natuurlijk ingebouwd licht. Ik vind de optie van comfort licht wel aantrekkelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Janar op 09-10-2016 23:25 ]

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Janar schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:22:

Mijn oude e-reader (Sony PRS-T1) heb ik helaas verloren in het vliegtuig afgelopen week.

De H2O is 179 euro en de One is 229. Best prijzige apparaten, maar ik ben nog aan het oriënteren naar alternatieven. Maar ik zie maar weinig.

Die nieuwe moet scherper zijn, meer contrast en natuurlijk ingebouwd licht. Ik vind de optie van comfort licht wel aantrekkelijk.
Als je er geen bezwaar tegen hebt om je epubs op te schonen van die DRM infectie, zou je ook naar de Kindles kunnen kijken. Gezien je een Sony had ga ik ervan uit dat het gros van je boeken in epub is, dan zou je Calibre nodig hebben om je Kindle te vullen.
Hoewel mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar een Kobo: meer instel mogelijkheden dan een Kindle. En dan de H2O of de One. Ik zou niet meer terug willen naar 6" voor mijn hoofd ereader. En dat waterdichte geeft mij toch een heel goed gevoel als ik lekker in bad wil lezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Ik heb nog veel te leren over DRM want tot nu heb ik er geen aandacht aan gegeven. Ook heb ik nooit back-ups gemaakt van boeken omdat ik dacht dat ze wel opnieuw te downloaden zijn van bijv. Bol.com. Alleen de boeken die ik direct bij een uitgever heb aangeschaft, heb ik op de computer staan.

Ik zie dat epubs eerst moet omgezet worden naar ander formaat bij Kindle, dus ik moet even zien of ik die extra taak wil gaan doen of niet. Af en toe direct downloaden vanaf bol.com werkt toch ook erg lekker. Maar daarentegen dat kan ook vanaf Amazon.

6 Inch is op zich best voldoende voor mij, maar meer zou wel prettig zijn. Waterdicht is prettig vanwege zorgeloos lezen, maar ik ben geen bad-liefhebber.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05

TVL

Als er nog iemand de Vara gids wil hebben voor 79,95 dan krijg je daar een gratis Kobo Aura 2e generatie bij.
Zo ben ik een tijdje geleden aan een Kobo Glo HD gekomen.
https://redir.vara.nl/lan...ragids_najaar_ereader.php

Goekoopste prijs op de pricewatch is toch 119 Euro
pricewatch: Kobo Aura (v2) Zwart

[ Voor 44% gewijzigd door TVL op 10-10-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17-10 16:47

sjaool

Every life should have 9 cats

Ze moet wat bij de papieren media. :P Tegenwoordig is een programmagids echt niet meer nodig met de uitgebreide EPG die in de meeste apparatuur ingebouwd is. ;)

Hecht je daar verder geen waarde aan dan is een voordeeltje van €40,- natuurlijk nooit weg. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Janar schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:22:

Ik heb kort de H2O in het bezit gehad (ging kapot) en zou bij twijfel tussen de H2O en de One toch aanraden voor de meerprijs van 50 euro. Bigger, better, faster, stronger. Check anders mijn review waarin ik de One vergelijk met mijn 'oude' H2O.

productreview: Kobo Aura ONE Zwart review door Stpan

Andere merken heb ik nooit in bezit gehad of ook maar vastgehouden, dus wat een goede keuze is in een ander merk of prijscategorie weet ik helaas niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Stpan op 10-10-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Stpan schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:06:
[...]

Ik heb kort de H2O in het bezit gehad (ging kapot) en zou bij twijfel tussen de H2O en de One toch aanraden voor de meerprijs van 50 euro. Bigger, better, faster, stronger. Check anders mijn review waarin ik de One vergelijk met mijn 'oude' H2O.

productreview: Kobo Aura ONE Zwart review door Stpan

Andere merken heb ik nooit in bezit gehad of ook maar vastgehouden, dus wat een goede keuze is in een ander merk of prijscategorie weet ik helaas niet.
Ik heb je review gelezen en vond het een prima review. Maar helaas is er geen vergelijk met een Kindle of mogelijk heel ver gezocht een Icarus.

Ik heb maar even de Kobo Aura One besteld. Als deze niet bevalt, kan ik deze retourneren en kan ik altijd nog een Kindle proberen. Het zal hoe dan ook een sterke verbetering zijn tov mijn oude maar geliefde Sony PRS-T1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-10 19:47
Nieuwe firmware voor de kobo aura one

http://download.kobobooks.../kobo-update-4.1.7729.zip

open the .zip file and kopieer alleen de file KoboRoot.tgz naar de .kobo directory

Na veilig ontkoppelen wordt de firmware automatisch geupdate

Changes that are included in this release are:
Sync issues causing high battery drainage seem to be fixed.
OverDrive changes. I can't comment more on this as I don't have a device with OverDrive enabled.
Turning off the auto-sync now works.
Automatic sync won't happen if you are using the device at the time it should be triggered.
Finished books are recorded.
Cleanup of some menus where options didn't work (e.g. Remove annotations option when book type didn't support annotations).
Added "View details" to in-book menu.
Fixed some problems with connecting to hidden SSIDs.
New book filter "Downloaded". Selecting this shows all books that are on the device whether they were purchased, from OverDrive or sideloaded.
Performance of processing sideloaded books has been much improved. During the beta, I did a sign out and 2912 books took 25 minutes. This might have been in the previous firmware, but I hadn't checked it.

[ Voor 70% gewijzigd door krotwijk op 12-10-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janar schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:48:
[...]

Ik heb je review gelezen en vond het een prima review. Maar helaas is er geen vergelijk met een Kindle of mogelijk heel ver gezocht een Icarus.

Ik heb maar even de Kobo Aura One besteld. Als deze niet bevalt, kan ik deze retourneren en kan ik altijd nog een Kindle proberen. Het zal hoe dan ook een sterke verbetering zijn tov mijn oude maar geliefde Sony PRS-T1.
De kobo en kindle zijn beiden goed, ik prefereer de kindle en mijn vrouw de kobo. Mijn vrouw komt toevallig ook van de prs t1 af, dus ik denk dat de kobo voor jou wel een goede keuze is qua software. Net zo als de sony, maar meer opties. En makelijk overstappen door epub formaat.

En wat de hoezen discussie hier betreft, ik doe alleen nog maar originele hoezen. De chinese zijn lekker goedkoop, maar binnen een jaar op. Chinese kan wel, maar bestel er dan gelijk 3 zodat je een voorraadje hebt. Ze werken allemaal prima, alleen de chinese slijten sneller.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
krotwijk schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:10:
Nieuwe firmware voor de kobo aura one

http://download.kobobooks.../kobo-update-4.1.7729.zip

open the .zip file and kopieer alleen de file KoboRoot.tgz naar de .kobo directory

Na veilig ontkoppelen wordt de firmware automatisch geupdate

Changes that are included in this release are:
Sync issues causing high battery drainage seem to be fixed.
OverDrive changes. I can't comment more on this as I don't have a device with OverDrive enabled.
Turning off the auto-sync now works.
Automatic sync won't happen if you are using the device at the time it should be triggered.
Finished books are recorded.
Cleanup of some menus where options didn't work (e.g. Remove annotations option when book type didn't support annotations).
Added "View details" to in-book menu.
Fixed some problems with connecting to hidden SSIDs.
New book filter "Downloaded". Selecting this shows all books that are on the device whether they were purchased, from OverDrive or sideloaded.
Performance of processing sideloaded books has been much improved. During the beta, I did a sign out and 2912 books took 25 minutes. This might have been in the previous firmware, but I hadn't checked it.
Ik wacht wel tot ik hem via wifi kan binnen halen (gisteren nog niet in ieder geval, als ik ze tenminste via sync moet binnen halen, want een andere optie heb ik niet gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
Kobo Aura H2O Zwart of Kobo Aura (v2) Zwart
Twijfel tussen deze twee. Iemand nog advies? Qua prijs verschilt het niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

H20 heeft een beter scherm.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:31

4POX

Everybody is wired

sjaool schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:14:
Ze moet wat bij de papieren media. :P Tegenwoordig is een programmagids echt niet meer nodig met de uitgebreide EPG die in de meeste apparatuur ingebouwd is. ;)

Hecht je daar verder geen waarde aan dan is een voordeeltje van €40,- natuurlijk nooit weg. :)
Het is een tikje erger. Het gaat de VARA niet om de programmagids. Maar jij bent dan lid van de VARA. Meer leden betekent meer geld uit Den-Haag.

De e-reader wordt gesubsidieerd met jouw belastinggeld uit Den-Haag zodat de VARA ook de salarissen van Matthijs, Giel en Paul kan betalen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb de afgelopen weken op vakantie erg veel plezier gehad van m'n aura. Valt me alleen wel op dat hoewel ik een boek of acht heb uitgelezen er toch '0 boeken uitgelezen' staat in het scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heb je bij 'Reading Settings' (op 2e scherm) een vinkje bij 'track reading activity' onder 'stats and awards' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yup, staat aan. De 'prijzen' worden ook wel gevuld, maar de gelezen boeken blijven gewoon op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
MikeyMan schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:49:
Heb de afgelopen weken op vakantie erg veel plezier gehad van m'n aura. Valt me alleen wel op dat hoewel ik een boek of acht heb uitgelezen er toch '0 boeken uitgelezen' staat in het scherm :?
Dat is een bug in de firmware, update die ik gepost heb installeren en vanaf dan worden ze wel geteld als je boek uit is. Heb zelf mijn gelezen boeken daarna even geopend, naar het einde van boek gegaan en pagina omslaan zodat boek afsluit en telde ze netjes op met nieuwe firmware. Inmiddels 1 boek uitgelezen na nieuwe firmware en telde nu wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, ik zie het staan. Denk dat die binnenkort vanzelf binnenkomt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
MikeyMan schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:47:
Ah, ik zie het staan. Denk dat die binnenkort vanzelf binnenkomt toch?
Dat lijkt me wel ja, maar ik kon niet wachten en wilde graag de gelezen boeken goed hebben en het WiFi/sync probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik, voor het eerst sinds ik mijn kobo glo heb, hem terug gezet naar fabrieksinstelling. Hij was namelijk erg langzaam en recent gelezen boeken werd niet meer geupdate. Mijn kobo is ongeveer 4 jaar oud. Dus ik dacht het kan geen kwijt om hem terug te zetten en opnieuw te configureren. Het terug zetten naar fabrieksinstellingen is goed gegaan. Daarna begon het probleem. Het configureren van de ereader lukt niet. Eerst geprobeerd via de ps met de kobo desktop. Maar iedere keer krijg ik de melding dat er geen internet verbinding is. De laptop heeft gewoon verbinding met internet. Daarna via wifi geprobeerd. Dit leek goed te gaan. Eerst werd de ereader geupdate. Daarna ging hij door met configureren. Hier krijg ik de melding: Er ging is fout probeer opnieuw. Dit een paar keer geprobeerd maar het lukt niet. Daarna nog een keer geprobeerd via een pc maar ook daar weer de melding dat er geen verbinding is met internet. Tijdens het updaten deed het beeld wel vreemd. hij sprong steeds van het update scherm naar het opstartscherm. met witte en zwarte balken in beeld. Iemand enige idee wat het probleem kan zijn en hoe ik mijn ereader weer aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

krotwijk schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:42:
[...]

Dat lijkt me wel ja, maar ik kon niet wachten en wilde graag de gelezen boeken goed hebben en het WiFi/sync probleem
Handmatig geinstalleerd, en het lijkt nu inderdaad te werken.
Maar je moet alsnog alles opnieuw doorbladeren om ze op gelezen te krijgen. Dat gaan we ff niet doen.
Als ik hem op voltooid zet, moet ie hem ook meetellen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Was het nou mogelijk om via wifi de glo met calibre te verbinden?
Dacht dat gelezen te hebben, maar kan het ff niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
Toch voor de Aura 2 gegaan. Had de prijzen niet goed gezien (H2O was toch -+ 60 euro duurder)

Vandaag binnen, na wat gedoe ging hij goed aan. Alleen zag ik links onder iets van het midden gelijk een erg witte pixel. Ik baal als een stekker. Maar wat kan ik hier aan doen?
Houdt het in dat die pixel stuk is? Moet je hem terug sturen?

EDIT: ik zie de witte pixel alleen als ik de verlichting aan heb van de kobo.

[ Voor 10% gewijzigd door E2max op 15-10-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Manke schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:44:
Was het nou mogelijk om via wifi de glo met calibre te verbinden?
Dacht dat gelezen te hebben, maar kan het ff niet terugvinden.
Kan inderdaad, Calibre heeft/had een webserver gedeelte waarmee je dus vanaf je Kobo je boeken kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

E2max schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:55:
Toch voor de Aura 2 gegaan. Had de prijzen niet goed gezien (H2O was toch -+ 60 euro duurder)

Vandaag binnen, na wat gedoe ging hij goed aan. Alleen zag ik links onder iets van het midden gelijk een erg witte pixel. Ik baal als een stekker. Maar wat kan ik hier aan doen?
Houdt het in dat die pixel stuk is? Moet je hem terug sturen?

EDIT: ik zie de witte pixel alleen als ik de verlichting aan heb van de kobo.
Je kunt hem natuurlijk gewoon zonder een reden op te geven terug sturen onder de wet kopen op afstand. Ga je zeggen dat er een pixel stuk is kom je in een reparatie/omruilproces terecht en of je dat wilt is een tweede. Bestel je later gewoon weer een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mn Glo krijgt ook wat kuren nu.
Wanneer hij helemaal leeg is, en ik hem daarna oplaad, blijft hij daarna in het homescreen hangen, en moet ik hem met een paperclip een harde reset geven elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 16:47
Wat voor problemen komen jullie tegen met "kale" epub-bestanden?
Ik lees altijd dat mensen ze via calibre omzetten epub->epub, of epub->kepub.
Ik snap dat een kebup wat extra functionaliteit heeft qua statestieken op je reader, en voortgang per hoofdstuk. Alletwee dingen die ik niet echt interresant vind.
Maar wat mis ik door gewoon mijn epubs van humble-bundle, angryrobotbooks, craphound.com, ect. zelfs uit de illegale bronnen wat dat betreft, heel bot op de ereader te knallen? Ik heb eigenlijk nog bijna nooit problemen met opmaak gehad. En de enkele keer dat ik wel problemen had (al heel wat jaren geleden) kwam dat duidelijk door OCR fouten, en die gaat Calibre ook niet voor me oplossen.

Waarom zou ik Calibre omzetting doen? Wat voor problemen komen jullie tegen als je dat niet doet? Of heb ik gewoon geluk gehad met goeie epubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MaffeMaarten schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:10:
Ik snap dat een kebup wat extra functionaliteit heeft qua statestieken op je reader, en voortgang per hoofdstuk. Alletwee dingen die ik niet echt interresant vind.
Maar wat mis ik door gewoon mijn epubs van humble-bundle, angryrobotbooks, craphound.com, ect. zelfs uit de illegale bronnen wat dat betreft, heel bot op de ereader te knallen? Ik heb eigenlijk nog bijna nooit problemen met opmaak gehad. En de enkele keer dat ik wel problemen had (al heel wat jaren geleden) kwam dat duidelijk door OCR fouten, en die gaat Calibre ook niet voor me oplossen.

Waarom zou ik Calibre omzetting doen? Wat voor problemen komen jullie tegen als je dat niet doet? Of heb ik gewoon geluk gehad met goeie epubs?
Grote epubs werden bij mij soms erg traag. Langzamer van pagina wisselen, hoe verder je in het boek kwam. Dat heb ik bij kepubs niet. Dus vandaar dat ik een hele zooi heb omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin

Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk...Geavanceerde statistieken boeien me niet zoveel. Als ik maar verder kan gaan waar ik gebleven ben en zie welke boeken ik al uit heb enzo vind ik het al best en dat werkt allemaal prima met 'gewone' epubs.

Ook nog geen last gehad van traagheid voor zover ik weet. Ik zie de toegevoegde waarde niet echt dus van Calibre (tenzij de meta info van de epubs bagger is oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 16:47
barrymossel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Grote epubs werden bij mij soms erg traag. Langzamer van pagina wisselen, hoe verder je in het boek kwam. Dat heb ik bij kepubs niet. Dus vandaar dat ik een hele zooi heb omgezet.
Ohwja, nu je het zegt, daar heb ik wel ooit 1 keer last van gehad, was wel een tijd geleden, weet niet eens zeker of dat op m'n prs-t1 was of op m'n kobo. Was alleen bij één specifiek boek, niet eens een heel lang boek, maar dit bestand werd wel steeds langzamer, en zoog ook net zo snel de batterij van m'n e-reader leeg als dat de alien in het boek haar slachtoffers leegzoog.
Wellicht dat ik toen er wat aan had gehad om de file door Calibre te halen, maar eerlijk gezegd vind ik dat de moeite niet waard voor die enkele keer die ik me niet eens meer kon herinneren.

Misschien ook wel dat de epubs beter zijn geworden door de jaren heen, en het nu niet zo meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MaffeMaarten schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Ohwja, nu je het zegt, daar heb ik wel ooit 1 keer last van gehad, was wel een tijd geleden, weet niet eens zeker of dat op m'n prs-t1 was of op m'n kobo. Was alleen bij één specifiek boek, niet eens een heel lang boek, maar dit bestand werd wel steeds langzamer, en zoog ook net zo snel de batterij van m'n e-reader leeg als dat de alien in het boek haar slachtoffers leegzoog.
Wellicht dat ik toen er wat aan had gehad om de file door Calibre te halen, maar eerlijk gezegd vind ik dat de moeite niet waard voor die enkele keer die ik me niet eens meer kon herinneren.

Misschien ook wel dat de epubs beter zijn geworden door de jaren heen, en het nu niet zo meer nodig is.
Geen idee, maar ik heb eenmalig mijn bibliotheek met epubs er doorheen gehaald. Was de moeite niet. En als ik zo nu en dan een boek koop doe ik dat via Kobo zelf, dus dan is het sowieso een kepub geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Ik heb nog nooit een kepub geopend. Ik denk ook niet dat ik er veel aan zou missen, wat ik tot nu toe gehoord en gelezen heb, zou ik me er zelfs aan gaan ergeren. Het gebruikt een andere renderer, waardoor je ineens weer een header regel hebt (ik kan het verkeerd begrepen hebben!) en moet je speciaal weer dingen doen om je boek weer full screen te maken, maar dan verlies je weer je footer regel (die ik dus wel wil hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De eerste slim covers voor de Kobo Aura One beginnen ook op eBay en Aliexpress te verschijnen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/15yalip.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 18-10-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 17:08
Die waren er nog eerder dan de originele/Gecko covers :)

https://www.amazon.de/dp/...e_386171_51767411_TE_dp_1

Die 2 weken geleden besteld. De kleur was niet mijn keuze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 13:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vind die van sjaool mooier. Ik houd meer van de klikhoesjes dan die waar je de reader inschuift.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Beakzz schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Die waren er nog eerder dan de originele/Gecko covers :)

https://www.amazon.de/dp/...e_386171_51767411_TE_dp_1

Die 2 weken geleden besteld. De kleur was niet mijn keuze :+
Dat zijn ook geen slim covers. Dat zijn covers met een PU leren hoes en die waren er inderdaad al eerder.
Ik vind die insteekhoezen niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 17:08
sjaool schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

Dat zijn ook geen slim covers. Dat zijn covers met een PU leren hoes en die waren er inderdaad al eerder.
Ik vind die insteekhoezen niet echt mooi.
Aah had het woordje slim ff gemist. Nee ik vind die van mijn link ook niet mooi, maar mijn vriendin zweert bij dit soort hoesjes aangezien ze volgens haar beter in de hand liggen en na beide vast te hebben gehad moet ik haar daar ook wel gelijk in geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 07:52
Hier hebben we V&A voor

[ Voor 70% gewijzigd door 13art op 20-10-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 23:03