Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mighty schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:04:
Ik heb vandaag een Kobo Aura One ontvangen via bol.com. Levering ging allemaal snel. eReaders zijn helemaal nieuw voor mij dus als iemand nog tips heeft om instellingen aan te passen (booklet font installeren en dergelijke) dan hoor ik die graag. Verder nog weinig indrukken anders dan dat ik het scherm traag vond reageren. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een iPad gewend ben.
http://www.mobileread.com forums en dan Kobo ;) (voor al je instellingen, tweaks en tips)

En zo'n e-ink scherm is gewoon langzamer dan je Ipad.
Je kan het ook niet vergelijken met een tablet, eerder met een analoog boek.
Overigens merk je dat alleen wanneer je zo'n ding net hebt en er mee speelt, tijdens normaal lezen heb je er geen last van, tenzij je je er normaal ook ook aan ergert wanneer je een pagina in 0.6 seconde omslaat in plaats van in 0,4 seconde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:17
En hier is hij ook binnen, als vervanger voor mijn Aura HD...

Eerste indruk, prachtig apparaatje. Het grotere scherm voegt (voor mij) echt wat toe. Qua snelheid merk ik amper verschil, soms reageert de ene wat sneller en soms de ander. Maar prachtig dun en licht!

Enige wat ik misschien wat ga missen is het backlight knopje ;)

Pdfjes lezen gaat an sich best ok, niet snel maar ook niet langzamer dan de Aura HD. Enige wat me blijft storen is dat hij zoom wel onthoudt maar panning niet... Ah well.

Ondertussen maar rustig verder spelen en lezen... Maar eerste indruk is positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

Exirion

Gadgetfetisjist

m0ridin schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:36:
Pdfjes lezen gaat an sich best ok, niet snel maar ook niet langzamer dan de Aura HD. Enige wat me blijft storen is dat hij zoom wel onthoudt maar panning niet... Ah well.
Klopt, dat is ronduit debiel te noemen. Zoals het nu werkt is het een ramp, en daar wordt al sinds 2010 over geklaagd... Verder werkt alles prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Exirion schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:38:
[...]

Klopt, dat is ronduit debiel te noemen. Zoals het nu werkt is het een ramp, en daar wordt al sinds 2010 over geklaagd... Verder werkt alles prima.
Hehe, njah... Een ramp is het niet voor me, maar verre van ideaal. Nu op 115% ingezoomed is alles goed te lezen van deze pdf en blijft alles in beeld bij omslaan vd pagina.

Koreader maar in de gaten houden verder,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ok, overnacht is de batterij (in slaapstand) van 99% naar 37% gegaan... Dit is met de laatste fw (4.0.7523).

Dat gaat wel heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 08:51
Ik heb hem gisteren ook gekregen. Eerst de update gedraaid, toen de wifi uitgezet.

Ik heb nog niet de laatste versie van Calibre, en mijn versie herkende de One nog niet. Dus ik heb er snel maar 1 boek opgezet (het boek wat ik aan het lezen ben).

Toen lezen.

De automatische lichtinstelling: vreselijk. Ik heb nog nooit een apparaat gehad die goed werkte, dus die is gelijk weer uit gegaan (beide instellingen staan uit).
Natural light: heerlijk! je wordt niet meer verblind als je in het donker leest. Het licht is niet helemaal egaal (je ziet onderin een iets duidelijkere oranje vlek) maar ik kan daar goed mee leven, na een paar minuten zag ik het niet meer, totdat ik mijn man erop wees.
Snelheid: ik heb het idee dat hij wat sneller de pagina's omslaat, maar dat kan bedrog zijn.

En toen vielen mijn ogen dicht en kon ik niet meer verder spelen :p

Edit:
Oh, vanmorgen nog even gecontroleerd, maar de batterij was niet noemenswaardig leeggelopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wailing_Banshee op 07-09-2016 08:13 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
m0ridin schreef op woensdag 07 september 2016 @ 07:52:
Ok, overnacht is de batterij (in slaapstand) van 99% naar 37% gegaan... Dit is met de laatste fw (4.0.7523).

Dat gaat wel heel snel.
Bij mij van 49% gisteravond naar 44% nu, en ik heb vannacht nog 45 minuten liggen lezen zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
BamSlam_ schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:56:
[...]

Bij mij van 49% gisteravond naar 44% nu, en ik heb vannacht nog 45 minuten liggen lezen zelfs.
Hmmm, heb je wifi toevallig uit?

Zag dat autosync niet uitgezet kan worden (bekende bug in de fw), maar door deze regel toe te voegen:

PeriodicAutoSync=false

in de \.kobo\Kobo\Kobo eReader.conf file under [ApplicationPreferences]

Is deze nu wel uitgevinkt, ondertussen ook wifi uitgezet maar. Even testen hoe het nu verder gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
m0ridin schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:08:
[...]

Zag dat autosync niet uitgezet kan worden (bekende bug in de fw), maar door deze regel toe te voegen:

PeriodicAutoSync=false

Is deze nu wel uitgevinkt, ondertussen ook wifi uitgezet maar. Even testen hoe het nu verder gaat :)
Geen wifi aan. Zie ook geen reden om hem standaard aan te hebben :p

Ik zag trouwens wel een verschil in de firmware van mijn H2O en mijn One (H2O is al een tijdje niet meer online geweest, dus geen idee welke versie daar precies op staat). Op de One kun je je verlichting per procent aan of uit zetten, ipv enorme stappen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Wailing_Banshee schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:31:
[...]

Ik zag trouwens wel een verschil in de firmware van mijn H2O en mijn One (H2O is al een tijdje niet meer online geweest, dus geen idee welke versie daar precies op staat). Op de One kun je je verlichting per procent aan of uit zetten, ipv enorme stappen...
Thanks :) En in principe hoeft ie niet aan nee, maar zou ook geen kwaad moeten kunnen. Hoe dan ook, voor nu ook maar simpelweg uit gezet en hopelijk is het daar voor nu mee gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:31:
[...]

H2O is d.m.v. zo'n klein tweakregeltje ook prima in procenten in te stellen.
Ben wel tevreden met de optimaal ingestelde en getweakte H2O op zijn huidige firmware, tenzij er echt wereldschokkende zaken toegevoegd gaan worden zie ik dus weinig reden om te gaan updaten.

Overigens is handmatig synchroniseren en de wifi gewoon standaard uit een prima manier om battery drain tijdens slaap te voorkomen.
Ook verhogen van de refresh per zoveel paginaturns is goed voor je batterij en over het algemeen kan je pas na een paar dagen gebruik, wanneer alles zich een beetje gesettled heeft wat zinnigs zeggen over het batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Sure, ik weet dat de batterij ff moet settelen, maar >60% in slaapstand over ~7 uurtjes klopt toch echt niet ;)

Ondertussen trouwens ook KSM08 en Koreader erop gezet, gaat toch een stuk soepeler door pdf-jes heen en werkt prima zo op het eerste gezicht met de handmatige patch voor koreader voor de aura one (aangezien deze officieel nog niet supported wordt door koreader, maar zal vast niet lang duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:00:
[...]

H2O is d.m.v. zo'n klein tweakregeltje ook prima in procenten in te stellen.
Ben wel tevreden met de optimaal ingestelde en getweakte H2O op zijn huidige firmware, tenzij er echt wereldschokkende zaken toegevoegd gaan worden zie ik dus weinig reden om te gaan updaten.

Overigens is handmatig synchroniseren en de wifi gewoon standaard uit een prima manier om battery drain tijdens slaap te voorkomen.
Ook verhogen van de refresh per zoveel paginaturns is goed voor je batterij en over het algemeen kan je pas na een paar dagen gebruik, wanneer alles zich een beetje gesettled heeft wat zinnigs zeggen over het batterijverbruik.
Ik heb geen zin om te tweaken met mijn ereader. Ik heb dat nog wel gedaan met m'n Sony (PRS650), daar draait een custom rom op, maar het enige wat ik toegevoegd heb aan mijn H2O is de nightmode switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
m0ridin schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:08:
[...]
Heb de wifi een tijdje aangehad toen ik door de Kobo store browsde.
PeriodicAutoSync=false

Dat is handig, bedankt voor de tip!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is natuurlijk je goed recht :)
Omdat ik een paar regels toevoegen in Notepad+ een makkelijke manier vond om hem net even wat fijner te laten werken heb ik dat wel gedaan, overigens zijn dat eigenlijk allemaal "comfort" tweaks.
De laatste firmware werkt gewoon stabiel.

Bij een nieuw apparaat als de One (en destijds ook bij de H2O) heb je wel kans dat er binnen afzienbare tijd een firmware update uit komt met wat wijzigingen of fixes voor bugs die niet tijdens het testen naar voren kwamen maar nu met een groot aantal mensen de reader gebruikt pas aan het licht komen.

Die nightmode switch is dat dat inverted screen?
Die heb ik niet gedaan, beviel dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik vond dat hele nightmode gedoe op de iPad en andere apparaten maar een gimmick en een hype, maar ik moet zeggen dat het toch echt wel fijner kijkt in het donker. Ik heb 'm op de Aura op ongeveer 1/3 van de schaal staan, en dat is een vrij neutrale kleur. Als je daarna terug gaat naar 0 dan merk je pas hoe kil de standaard verlichting is. Hoger vind ik te veel oranjezweem geven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nightmode op een H2O is volgens mij iets anders dan die op de One... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:24:
Die nightmode switch is dat dat inverted screen?
Die heb ik niet gedaan, beviel dat een beetje?
Ja, dat is dat inverted screen. Het bevalt mij zeer goed, het kost alleen wel iets meer batterij. Zonder dat kan ik niet met mijn H2O in het donker lezen. Je ziet ook heel goed het verschil: als ik de standaard achtergrond heb, verlicht de ereader ongeveer de hele kamer, met zwarte achtergrond zie je bijna niet dat het ding aan staat.

Maar met die oranje tint van de One heb ik het waarschijnlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:35:
[...]

Ja, dat is dat inverted screen. Het bevalt mij zeer goed, het kost alleen wel iets meer batterij. Zonder dat kan ik niet met mijn H2O in het donker lezen. Je ziet ook heel goed het verschil: als ik de standaard achtergrond heb, verlicht de ereader ongeveer de hele kamer, met zwarte achtergrond zie je bijna niet dat het ding aan staat.

Maar met die oranje tint van de One heb ik het waarschijnlijk niet nodig.
Tnx!
Dat ga ik ook maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MVMAEw6M5k2Z1s7941THDSgg/full.jpg

Printer testpagina op de Aura One ;) Fijne resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Exirion schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:11:
[afbeelding]

Printer testpagina op de Aura One ;) Fijne resolutie.
Kan je eens een verdere close-up maken van het scherm. Ben benieuwd of deze ook de "ruis" heeft die ik had gezien bij de H2O...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
K, weet niet of het de auto-sync fix was, het uitzetten van de wifi, of iets anders... Maar het lijkt dat de battery drain is opgelost (*fingers crossed*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Combinatie van beide waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29

Goner

What can I do you for ?

m0ridin schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:09:
Ondertussen trouwens ook KSM08 en Koreader erop gezet,
Even gekeken, installatie lijkt vrij simpel en risicoloos.
Biedt Koreader nog echt leuke extra's boven de standaard Kobo reader ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Goner schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:43:
[...]

Even gekeken, installatie lijkt vrij simpel en risicoloos.
Biedt Koreader nog echt leuke extra's boven de standaard Kobo reader ??
Vast, maar geen idee welke ;)

Maar even serieus, ik heb het puur gedaan voor de veel soepelere pdf support. Verder heb ik er eigenlijk weinig mee gedaan.

Ik vind de native omgeving mooier en wat meer gestroomlijnd, maar puur voor pdf lezen voldoet koreader ook helemaal prima (en je kunt dus schakelen tussen de 2)

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Stpan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:02:
Mijn Aura H2O is volledig vastgelopen. Het enige leven dat er nog inzit is dat het 'home' icoontje op het scherm af en toe verspringt als je er op drukt.

[knip!]
Inmiddels bericht van bol.com, de Kobo H20 kan niet meer gerepareer worden en het geld is inmiddels teruggestort. Grote vraag is natuurlijk, waarom hebben ze geen nieuwe H2O / refurbished H2O opgestuurd?

Volgens mij omdat bol.com een vergoeding krijgt van Kobo, en vervolgens hoopt dat ik de One bestel met een hogere winstmarge. Prima, de timing had rotter gekund. Is er 1 goede reden om niet over te stappen op de Kobo One (behalve dat ik een nieuw hoesje moet kopen)?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

.Gertjan. schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:00:
Kan je eens een verdere close-up maken van het scherm. Ben benieuwd of deze ook de "ruis" heeft die ik had gezien bij de H2O...
Er is geen ruis of korreligheid. De details zijn gewoon strak.

• Wailing_Banshee
Stpan schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:48:
[...]

Inmiddels bericht van bol.com, de Kobo H20 kan niet meer gerepareer worden en het geld is inmiddels teruggestort. Grote vraag is natuurlijk, waarom hebben ze geen nieuwe H2O / refurbished H2O opgestuurd?

Volgens mij omdat bol.com een vergoeding krijgt van Kobo, en vervolgens hoopt dat ik de One bestel met een hogere winstmarge. Prima, de timing had rotter gekund. Is er 1 goede reden om niet over te stappen op de Kobo One (behalve dat ik een nieuw hoesje moet kopen)?
Hij is te groot?
Hij is te licht?
Hij is te dun? (vind ik trouwens persoonlijk wel een nadeel, ik hou er wel van als iets iets meer dikte heeft...)
Het natuurlijke licht geeft bij hogere helderheid een wat oneven verdeling over het scherm (onderin wat meer dan bovenin)?
Er zijn nog geen gecko covers voor?

Hmmm, kan ik nog meer verzinnen?

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Op mijn nas heb ik zowel COPS als BigBucStriim draaien. Prima applicaties om boeken centraal te bewaren en via ereaders te benaderen, maar ik zoek een alternatief naast Calibre om boeken toe te voegen. In het bijzonder vanaf een mobile device. Ondanks het nodige speurwerk heb ik geen applicatie gevonden die deze functionaliteit heeft. Weten jullie of iets dergelijks bestaat?

• Stpan
Oftewel, doen.

Op basis van de specs lijken mij de voordelen tov de H2O:
- Groter scherm (altijd beter)
- USB ingang ligt 'open', zonder klepje en is toch waterdicht (H2O klepje ging snel kapot, en je moet toch af en toe opladen)
- Geavanceerdere backlight met de oranje gloed. (hoewel ik met de H2O ook prima in slaap val met zacht licht)

Nadelen:
- Geen SD ingang (gebruikte ik al niet in de H2O)
- Kortere accu-duur (van heel erg lang naar erg lang)

Morgenavond ligt er als het goed is een pakketje klaar.

• Wailing_Banshee
Ben ik het natuurlijk ook helemaal mee eens :D
Op basis van de specs lijken mij de voordelen tov de H2O:
- Groter scherm (altijd beter)
- USB ingang ligt 'open', zonder klepje en is toch waterdicht (H2O klepje ging snel kapot, en je moet toch af en toe opladen)
- Geavanceerdere backlight met de oranje gloed. (hoewel ik met de H2O ook prima in slaap val met zacht licht)

Nadelen:
- Geen SD ingang (gebruikte ik al niet in de H2O)
- Kortere accu-duur (van heel erg lang naar erg lang)

Morgenavond ligt er als het goed is een pakketje klaar.
Ik heb nog nooit problemen gehad met dat klepje van mijn H2O, maar ik ben wel blij dat hij nu weg is.
Die oranje goed (natural light) is een tweede optie, dus je stelt je helderheid in (of laat het instellen natuurljk) en dan pas je de kleur aan. Het is echt veel prettiger. Het heeft trouwens wel een bijwerking... (kwam ik vannacht achter). Ik had een uur of wat gelezen (donkere slaapkamer) en deed mijn reader uit. Het licht wat de kamer inviel was ineens veel blauwer dan dat het eigenlijk is! (licht komt van een lantaarnpaal achter een boom een stukje verder in de straat).

SD ingang heb ik met mijn H2O ook nog niet gebruikt, dus dit is mijn eerste reader die geen SD ingang heeft.
Kortere accu duur: dat is altijd maar afwachten hoe lang iets doorgaat want het is heel persoonsafhankelijk.

Qua grootte: ik zat er gisteren nog even naar te kijken naar de One. En naar mijn H2O (stond er naast). En weer naar de One. Dat ding is eigenlijk maar klein! (vergeleken met de H2O en met in het achterhoofd wetende dat hij toch echt een inch groter is in de diagonaal...)

• gwystyl
  • Laatst online: 19:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Opi schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:20:
Op mijn nas heb ik zowel COPS als BigBucStriim draaien. Prima applicaties om boeken centraal te bewaren en via ereaders te benaderen, maar ik zoek een alternatief naast Calibre om boeken toe te voegen. In het bijzonder vanaf een mobile device. Ondanks het nodige speurwerk heb ik geen applicatie gevonden die deze functionaliteit heeft. Weten jullie of iets dergelijks bestaat?
Ik heb ook beide, maar kan met de browser geen boeken downloaden naar de e-reader. Hoe doe jij dat?

Toevoegen van een boek vanaf de e-reader op je NAS lijkt me erg lastig, omdat je browser niet echt lekker toegang heeft tot het bestandsysteem. Je zou een FTP server of Dropbox-achtige kunnen gebruiken, maar dat wordt dan niet lekker in de Calibre database toegevoegd verwacht ik, en daar halen zowel COPS als BBS hun data uit.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

gwystyl schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:04:
[...]

Ik heb ook beide, maar kan met de browser geen boeken downloaden naar de e-reader. Hoe doe jij dat?

Toevoegen van een boek vanaf de e-reader op je NAS lijkt me erg lastig, omdat je browser niet echt lekker toegang heeft tot het bestandsysteem. Je zou een FTP server of Dropbox-achtige kunnen gebruiken, maar dat wordt dan niet lekker in de Calibre database toegevoegd verwacht ik, en daar halen zowel COPS als BBS hun data uit.
Via de webbrowser op de e-reader kan ik via http:\\<ip_van_nas>\bbs de bibliotheek benaderen. Voor wat betreft het toevoegen, concentreert mijn vraag zich niet zozeer op het toevoegen vanaf de e-reader, maar meer op het toevoegen vanaf een tablet of een smartphone.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

[...]
Met COPS

Afbeeldingslocatie: https://i109.photobucket.com/albums/n63/GonerNL/COPS.png

en dan klik op EPUB om te openen of opslaan ....

De versie die ik gebruik is beveiligd met account/password (.htaccess) en helaas heeft de Kobo browser daar problemen mee. Zal eens kijken of er een nieuwe versie is ...

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 08-09-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Goner schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:57:
[...]

Met COPS

[afbeelding]

en dan klik op EPUB om te openen of opslaan ....

De versie die ik gebruik is beveiligd met account/password (.htaccess) en helaas heeft de Kobo browser daar problemen mee. Zal eens kijken of er een nieuwe versie is ...
Dat werkt inderdaad wel op mijn telefoon, maar niet op de Glo HD. Aangezien het wel werkt op mijn telefoon verwacht ik dat de rechten op de bestanden gewoon goed staan, maar blijkbaar heeft de Kobo browser er een beetje moeite mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 13:24
Ik gebruik 'gewoon' de calibre inbgebouwde server die ik benader met de Kobo reader. Dit werkt prima, alleen de Kobo browser kan inderdaad niet met wachtwoorden om gaan. Wachtwoord heb ik er dus vanaf gehaald. Groot nadeel is dan aleen dat iedereen erop kan als de url bekend is...

Wat zou het voordeel zijn om COPS of BBS te gebruiken tov de Calibre functionaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Gebruik je ook .htaccess om toegang te beperken ?
zie : http://www.synology-forum...s/cops/msg69576/#msg69576

de Kobo browser kan blijkbaar geen 'basic authorization' aan ...
http://www.mobileread.com...p?p=2533861&postcount=456
sparow schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:42:
Wat zou het voordeel zijn om COPS of BBS te gebruiken tov de Calibre functionaliteit?
In mijn geval dat de Calibre library op m'n NAS staat en COPS/BBS ook en m'n NAS staat bijna 24/7 aan en m'n PC met Calibre niet ...
[...]
Bedoel je dat je wel in COPS komt maar dat alleen downloaden op je Glo niet lukt ??
zie : https://github.com/seblucas/cops/wiki/FAQ
I use COPS with a Kobo e-reader and I can't download any books
You have to enable URL rewriting ($config['cops_use_url_rewriting']) to make it work.

https://github.com/sebluc...i/Url-Rewriting-with-COPS

[ Voor 68% gewijzigd door Goner op 09-09-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Laatst online: 14-10 13:24
Goner schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:03:
In mijn geval dat de Calibre library op m'n NAS staat en COPS/BBS ook en m'n NAS staat bijna 24/7 aan en m'n PC met Calibre niet ...
Ah en ik heb Calibre op een Windows Server draaien, dus dan zou COPS/BBS geen voordeel opleveren.

Het zou mooi zijn als de Kobo browser in de toekomst wel authenticatie gaat ondersteunen, zodat de toegang voor anderen dicht gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

effe nagevraagd op COPS forum en kreeg snel antwoord :

When connecting to cops protected by <username>/<password> use this format:
http://<password>:<username>@<url_or_ IP>/<cops>
A bit cumbersome, but it works.

kan niet testen, ik gebruik een andere poort dan 80 en kom met Kobo Glo (wifi) niet op NAS vanaf werk :(
volgens mij moet het<username>:<password>:@ zijn ...

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 09-09-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Goner schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:03:

[...]

Bedoel je dat je wel in COPS komt maar dat alleen downloaden op je Glo niet lukt ??
zie : https://github.com/seblucas/cops/wiki/FAQ
I use COPS with a Kobo e-reader and I can't download any books
You have to enable URL rewriting ($config['cops_use_url_rewriting']) to make it work.

https://github.com/sebluc...i/Url-Rewriting-with-COPS
Dat was het, thx! Ik heb bij regel 23 van /volume1/web/cops/config_local.php
PHP:
1
    $config['cops_use_url_rewriting'] = "1";

de 0 veranderd in een 1 en het bestand opgeslagen. In eerste instantie wilde hij niet opslaan, dus heb ik tijdelijk de rechten veranderd, en na het opslaan teruggezet zoals ze stonden

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 07:52
kon het toch niet laten... meevallertje van 250 euro, dus die kindle bij het grof vuil en de aura one opgepikt!

vanavond lekker boekjes lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Eindelijk de 'FullScreenReading' optie ontdekt en aangezet. Grote verbetering! Toen ik m'n Glo kocht had ik aanvankelijk een prima schermindeling, totdat Kobo het bij een firmware update in z'n hoofd had gehaald om lompe loze headers/footers te introduceren. Ondanks klachten zijn die nooit verdwenen. Vreemd, want op een 6" scherm sloeg die ruimteverspilling al helemaal nergens op. Nu heb ik deze optie op m'n Aura One aangezet en kan ik PDF's gewoon schermvullend lezen, wat behoorlijk in lettergrootte scheelt. Top zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Ik heb vanmorgen een Kobo Aura One gekocht bij Mediamarkt. Helaas was daar de sleepcover/beschermhoes voor de One niet te koop. Ik heb deze maar besteld bij bol.com. Volgens Bol wordt deze rond 24/9 (pas) geleverd. Tot nu toe heel tevreden met de Aura One!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17-10 16:47

sjaool

Every life should have 9 cats

Op Aliexpress staan een paar interessante covers voor de mensen die een cover zoeken voor de Kobo Aura One. Of de PU leren versie de sleepfunctie ondersteunt is mij niet geheel duidelijk. Bovendien is het ook een presell dus je moet wel even geduld hebben.

Ik sla deze over omdat ik ze niet echt mooi vind.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ik wacht wel tot Gecko met een cover komt.

• Stpan
Ik ben nog voornemens om een uitgebreide review te schrijven.

Maar de upgrade van H2O naar One bevalt uitstekend. Het grotere scherm zorgt voor een prettiger leeservaring. Ook is de verbeterde backlight een fijne verbetering.

Ik heb geupgrade omdat mijn H2O kapot ging en niet meer te repareren was, dus de upgrade was prijstechnisch best prima (60 euro extra). Of ik 230 neer zou tellen met een nog prima functionerende H2O, nee dat dan ook weer niet.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:29:
Eindelijk de 'FullScreenReading' optie ontdekt en aangezet. Grote verbetering! Toen ik m'n Glo kocht had ik aanvankelijk een prima schermindeling, totdat Kobo het bij een firmware update in z'n hoofd had gehaald om lompe loze headers/footers te introduceren. Ondanks klachten zijn die nooit verdwenen. Vreemd, want op een 6" scherm sloeg die ruimteverspilling al helemaal nergens op. Nu heb ik deze optie op m'n Aura One aangezet en kan ik PDF's gewoon schermvullend lezen, wat behoorlijk in lettergrootte scheelt. Top zo :)
Welke headers/footers bedoel je precies? Ik heb mijn Glo even niet bij de hand, maar volgens mij lees ik full screen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pven schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:11:
Welke headers/footers bedoel je precies? Ik heb mijn Glo even niet bij de hand, maar volgens mij lees ik full screen.
De header zoals ie was (met de boektitel boven in beeld) is bij latere firmwareversies gesneuveld, maar de footer is het stuk waarin het paginanummer wordt getoond. Al met al zijn er marges die je niet wil hebben. Ter illustratie hieronder een PDF-pagina.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UTgTPWf0tPDTGhWy9jR9GtPL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/okcBmRlUNJEmqd1vzRammVKv/full.jpg

De documenten die ik lees bevatten alle informatie die ik wil hebben. Meer wil ik niet beeld zien, of ik wil in ieder geval de keuze hebben om het uit te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 14-09-2016 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Ondertussen veel aan het klooien met Koreader Aura One en het wordt allemaal steeds fijner...

Ondertussen LIJKT suspend vanuit Koreader ook goed te werken en heb ik de auto-sleep aangepast naar 4 minuten (stond op een uur als default blijkbaar). Pdf's lezen is nu ineens geen enkel probleem (papers blijven lastig icm zoomen door de aparte layout, maar an sich te doen).

Volgens mij is onderstaande compleet, mocht ik nog dingen hebben gemist zal ik het aanvullen (en alles op eigen risico natuurlijk).

!!!Onderstaande is allemaal op eigen risico, ik ben niet verantwoordelijk voor kapotte aura ones!!!

Welke aanpassingen ik ondertussen heb gedaan:

* Auto-sync fix:

De laatste fw heeft een bug waarbij je auto-sync niet uit kan vinken, als in... je kan dit doen maar als je teruggaat naar de settings staat deze weer aan. Wanneer je je kobo aansluit op de pc kun je in de schijf het volgende bestand vinden:

\.kobo\Kobo\Kobo eReader.conf

Vervolgens voeg je de volgende regel toe onder [ApplicationPreferences]:

code:
1
PeriodicAutoSync=false

Even opnieuw opstarten voor de zekerheid en voila. Autosync kan uit.

* Headers en Footers:

Voeg het volgende stukje aan de Kobo eReader.conf toe:

code:
1
2
[FeatureSettings]
FullScreenReading=true

Je krijgt nu bij reader settings een extra optie om headers en footers aan of uit te zetten (en dus meer content op je ereader).

* KoReader:

Dan is er nog de pdf support... Voor Kobo (en vele andere ereaders) is daar een prachtig alternatief voor met de naam Koreader.

In eerste instantie werkte installatie met KSM (Kobo Start Menu) niet, wifi deed het daarna niet meer in nickel. Om die reden heb ik de filemonitor manier gebruikt, hoewel KSM nu gefixt lijkt te zijn vind ik het ook prettig dat ik Koreader gewoon vanuit Nickel kan opstarten en eenvoudig terug kan. Ik hou het voor nu, zolang ik de nadelen niet zie, hier nog even bij dus.
  1. Download de laatste versie van KoReader en pak deze uit: https://github.com/koreader/koreader/releases
  2. Kopieer Koreader.png naar de root van je kobo
  3. 'Veilig verwijder' en koppel de kobo los
  4. Open de koreader.png op je ereader (wordt fullscreen getoond) en ga terug naar het home screen
  5. Reboot
  6. Installeer FileMonitor. Ik heb het als volgt gedaan (originele filemon.zip was niet meer geldig).
  7. [list=a]
  8. Download pbchess voor de kobo: http://pbchess.vlasovsoft.net/files/pbchess-2016.03_kobo.zip
  9. Pak de zip uit en kopieer de KoboRoot.tgz file naar de .kobo map op je ereader
  10. Veilig verwijderen en loskoppelen. FileMonitor zal nu geinstalleerd worden (ik heb voor de zekerheid hierna weer even gereboot).
  11. [/list]
  12. Kopieer de Koreader map en Koboroot.tgz file naar de .kobo map op je ereader
  13. Veilig verwijderen en loskoppelen. Koreader zal geinstalleerd worden (reboot, just in case)
Vanaf nu kun je koreader openen door de koreader.png te openen (FileMonitor koppelt namelijk het opstart script aan de png)

Echter is de Aura One in eerste instantie nog niet supported. Zie: https://github.com/koreader/koreader/issues/2235

Om het toch goed werkend te krijgen moet er dus een bestand aangepast worden van koreader. Open dus het volgende bestand van de koreader source:

/koreader/frontend/device/kobo/device.lua

Voeg de volgende stukken toe, het handigste is te zoeken op het keyword "dahlia" om de juiste stukken (en voorbeelden) te vinden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
-- Kobo Aura One:
local KoboDaylight = Kobo:new{
model = "Kobo_daylight",
hasFrontlight = yes,
touch_probe_ev_epoch_time = true,
touch_phoenix_protocol = true,
display_dpi = 300,
viewport = Geom:new{x=4, y=3, w=1396, h=1866},
}

en

code:
1
2
3
4
if codename == "daylight" then
return KoboDaylight
elseif codename == "dahlia" then
return KoboDahlia

En sla op...

*Sleep/Suspend in koreader
Verder waren/zijn er problemen met de suspend/slaapstand vanuit koreader, volgende fix lijkt voor mij te werken (gevonden via https://www.tapatalk.com/topic/270306-50705 )

Er werd namelijk geopperd dat (met de H2O) de standaard wachttijd van 10sec niet voldoende was om achtergrond taken af te ronden voor sleep werd aangeroepen. Daar leek een aanpassing naar 12 seconden voldoende te zijn, maar ik ging voor een nog veiligere 15 seconden.

Pas de volgende regel aan in: koreader\frontend\device\generic\device.lua

code:
1
UIManager:scheduleIn(10, self.suspend)

naar

code:
1
UIManager:scheduleIn(15, self.suspend)

Dit uitgevoerd hebbende heb ik ook geen drain meer in KoReader...

* Autosleep in koreader
Verder staat de standaard auto-sleep in Koreader blijkbaar op een uur, dit kan weer aangepast worden in de file: settings.reader.lua (in de koreader map)

code:
1
["auto_suspend_timeout_seconds"] = 240

De waarde is in seconden, ik heb hem dus op 4 minuten gezet.

Nu heb ik een aura one waar ook nog eens prima pdfjes op te lezen zijn :) Koreader kan echt veel sneller en beter met pdf omgaan dan de standaard kobo software.

Even een filmpje van hoe snel het bladeren nu gaat:

PDF bladeren in Koreader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:39:
[...]

De header zoals ie was (met de boektitel boven in beeld) is bij latere firmwareversies gesneuveld, maar de footer is het stuk waarin het paginanummer wordt getoond. Al met al zijn er marges die je niet wil hebben. Ter illustratie hieronder een PDF-pagina.

[afbeelding]

[afbeelding]

De documenten die ik lees bevatten alle informatie die ik wil hebben. Meer wil ik niet beeld zien, of ik wil in ieder geval de keuze hebben om het uit te zetten.
Zo, dat scheelt nogal. Ik ga ook naar die optie kijken. Dank!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

m0ridin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:40:
Nu heb ik een aura one waar ook nog eens prima pdfjes op te lezen zijn :) Koreader kan echt veel sneller en beter met pdf omgaan dan de standaard kobo software.
Met de 6" schermen met lagere resolutie was PDF een ergenis, maar ik moet zeggen dat ik nu echt dik tevreden ben met hoe PDF in de praktijk leest. Het grotere scherm met hogere pixeldichtheid zorgt er voor dat ik geen behoefte meer heb aan zoomen. Sommige details kunnen misschien klein zijn, maar dan is m'n neus dichter op het scherm drukken nog altijd makkelijker dan klooien met zoomfuncties ;) Verder gaat het omslaan van een bladzijde snel zat. Hacks zijn mij de moeite niet waard in ieder geval.

• m0ridin
Exirion schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:50:
[...]

Met de 6" schermen met lagere resolutie was PDF een ergenis, maar ik moet zeggen dat ik nu echt dik tevreden ben met hoe PDF in de praktijk leest. Het grotere scherm met hogere pixeldichtheid zorgt er voor dat ik geen behoefte meer heb aan zoomen. Sommige details kunnen misschien klein zijn, maar dan is m'n neus dichter op het scherm drukken nog altijd makkelijker dan klooien met zoomfuncties ;) Verder gaat het omslaan van een bladzijde snel zat. Hacks zijn mij de moeite niet waard in ieder geval.
Dat kan :)

Ik vond pdf's echt erg langzaam (qua paginas omslaan ed). Daarnaast is het an sich best te doen op dit scherm ja, maar met koreader en inzoomen op content bijvoorbeeld veel prettiger voor mij.

Nu kon je met nickel ook wel redelijk inzoomen, alleen werd de panning dan weer niet onthouden waardoor je per bladzijde je pagina opnieuw goed moest plaatsen.

Smaken verschillen natuurlijk, maar van wat ik lees vinden 9 vd 10 mensen pdf's lezen op de kobo een ramp dus altijd handig om alternatieven te hebben toch.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

m0ridin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:00:
Nu kon je met nickel ook wel redelijk inzoomen, alleen werd de panning dan weer niet onthouden waardoor je per bladzijde je pagina opnieuw goed moest plaatsen.
Kobo heeft duidelijk ontwikkelaars in dienst zonder inzicht in user interaction aspecten. Dit is een van de meest kromme dingen in hun software, al jaren.
Smaken verschillen natuurlijk, maar van wat ik lees vinden 9 vd 10 mensen pdf's lezen op de kobo een ramp dus altijd handig om alternatieven te hebben toch.
Dat is zeker waar, en we zitten immers op Tweakers ;)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

m0ridin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:40:
Voeg het volgende stukje aan de Kobo eReader.conf toe:

code:
1
2
[FeatureSettings]
FullScreenReading=true
Die had ik al eerder gezien ... toch maar 's aangepast en inderdaad, dat scheelt aanzienlijk. En dan nog margins op laagste stand.

• m0ridin
Exirion schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:11:
[...]

Kobo heeft duidelijk ontwikkelaars in dienst zonder inzicht in user interaction aspecten. Dit is een van de meest kromme dingen in hun software, al jaren.

[...]

Dat is zeker waar, en we zitten immers op Tweakers ;)
Maar om even een indruk te geven van hoe snel het nu gaat:

PDF bladeren in koreader

En dit is met een ~20mb pdf.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

m0ridin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:45:
Maar om even een indruk te geven van hoe snel het nu gaat:

PDF bladeren in koreader

En dit is met een ~20mb pdf.
Scheelt inderdaad flink. Bij het gewoon lezen van een boek niet zo boeiend, maar wel als je door documentatie heen wil bladeren. En eigenlijk zou het ook gewoon zo snel moeten zijn op een Cortex A9 1GHz...

Verwijderd

Kobo verkoopt in de store wel .kepub's maar geen PDF's, dat maakt wel duidelijk waar de prioriteiten liggen wat betreft het functioneren van Nickel met betrekking tot beide bestandsformaten.

Bovenstaand filmpje met Koreader ziet er prima werkbaar uit, dat is echt een enorm verschil in performance.

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 16:59

bebopper

I'm an absolute beginner...

Voor andere gelukkig eigenaren van een nieuwe Kobo Aura One misschien een tip. De sleepcover kost bij Paradigit 39,95 terwijl ik deze op bijna alle andere plaatsen voor 49,95 zie staan. Is nog niet leverbaar (net als op andere plaatsen), maar kan al wel besteld worden.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bebopper schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:44:
Voor andere gelukkig eigenaren van een nieuwe Kobo Aura One misschien een tip. De sleepcover kost bij Paradigit 39,95 terwijl ik deze op bijna alle andere plaatsen voor 49,95 zie staan. Is nog niet leverbaar (net als op andere plaatsen), maar kan al wel besteld worden.
BamSlam_ schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:14:
Paradigit verwacht de Aura One sleepcover morgen en rekent 39,99 ipv 49,99. Heb hem daar maar besteld.
;)

• BamSlam_
  • Niet online
Tsja, maar ondertussen kunnen ze hem niet leveren (geen enkele winkel kan hem leveren trouwens). Eerder vanmiddag stond bij Paradigit nog vermeld "verwacht over 8 dagen". Inmiddels is dat opgelopen naar 20 dagen... Wie weet zijn de Chinese covers wel eerder leverbaar dan die van Kobo...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

BamSlam_ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:05:
Wie weet zijn de Chinese covers wel eerder leverbaar dan die van Kobo...
https://www.aliexpress.co...hText=kobo+aura+one+cover

• BamSlam_
  • Niet online
Wow, een Kobo iPad? ;-)

Hoezo een Kobo cover?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10 14:30

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Sinds een paar dagen de Kobo Aura H2O in huis. Wat een verdomd fijn apparaatje is dat! Rap ook, en ook donald duck cbr's openen in no-time! En dust/sand/water proof, ideaal voor op vakantie!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:25
NeFoRcE schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:53:
Sinds een paar dagen de Kobo Aura H2O in huis. Wat een verdomd fijn apparaatje is dat! Rap ook, en ook donald duck cbr's openen in no-time! En dust/sand/water proof, ideaal voor op vakantie!
Maar alles in grijstinten dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Trichoglossus schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 00:02:
[...]

Maar alles in grijstinten dan..?
Wat denk je zelf? De Aura H2O heeft geen kleurenscherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
NeFoRcE schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:53:
Hmm, de Donald Ducks in CBR formaat... Misschien kom ik dan ooit nog wel eens bijgelezen (heb nu een stapel van bijna 2 jaar in de inbox liggen, ik pak sneller mijn ereader dan de DD...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:38:
[...]

Hmm, de Donald Ducks in CBR formaat... Misschien kom ik dan ooit nog wel eens bijgelezen (heb nu een stapel van bijna 2 jaar in de inbox liggen, ik pak sneller mijn ereader dan de DD...)
Jeps, ideaal! En idd grijstinten. Maar heb al zoveel dd's gelezen, mn brein tekent de boel wel in kleur 😁 Welke dd's heb je liggen dan? Wil je er van af? Misschien heb ik er wel belang bij. Spaar ook fysieke dd's namelijk :) je mag me pm'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
NeFoRcE schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:42:
[...]

Jeps, ideaal! En idd grijstinten. Maar heb al zoveel dd's gelezen, mn brein tekent de boel wel in kleur 😁 Welke dd's heb je liggen dan? Wil je er van af? Misschien heb ik er wel belang bij. Spaar ook fysieke dd's namelijk :) je mag me pm'en
Nee, want wij sparen ze ook :D Het zijn dd DD's van de afgelopen 2 jaar (ik zit nu ergens in 2014). Maar je mag mij wel een PM sturen om aan te geven waar je die CBR's vandaan gehaald hebt... (De One is natuurlijk nog meer geschikt voor dit soort dingen dan de H2O!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:46:
[...]

Nee, want wij sparen ze ook :D Het zijn dd DD's van de afgelopen 2 jaar (ik zit nu ergens in 2014). Maar je mag mij wel een PM sturen om aan te geven waar je die CBR's vandaan gehaald hebt... (De One is natuurlijk nog meer geschikt voor dit soort dingen dan de H2O!)
Zal ik straks even doen :)

En hoezo dan? Heeft de One een kleurenscherm? Maar is dat wel e-ink dan? Dat was voor ons wel een eis namelijk. Al lees de vrouw er een pak meer boeken op dan ik een DD. Zwartwit vind ik dus niet erg om de DD te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Nah, geen kleurenscherm... Maar wel weer een stapje groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

NeFoRcE schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:55:
[...]

Zal ik straks even doen :)

En hoezo dan? Heeft de One een kleurenscherm? Maar is dat wel e-ink dan? Dat was voor ons wel een eis namelijk. Al lees de vrouw er een pak meer boeken op dan ik een DD. Zwartwit vind ik dus niet erg om de DD te lezen. :)
Hij bedoelt omdat de One iets groter is dan de H20.
Heb zelf de H20 maar zit wel te kijken naar de One.
Iets groter scherm is toch wel fijn , wordt al wat ouder ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:25
NeFoRcE schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:42:
[...]

Het lijkt mij minder om alle strips in grijstinten te gaan lezen. Zou ik het eerder op een tablet doen. Laptop is weer onhandiger en pc is ook geen lolletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

chucky666 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:06:
[...]

Hij bedoelt omdat de One iets groter is dan de H20.
Heb zelf de H20 maar zit wel te kijken naar de One.
Iets groter scherm is toch wel fijn , wordt al wat ouder ;)
Ah, ja we zagen de One wel liggen, maar voor wat je extra krijgt, en wat dat voor ons van waarde was, hebben we toch besloten de h2o te nemen. Mede door die waterproofmeuk enzo. En we zijn eind 20, wat kleiner scherm is (nog) niet zo'n issue 😊

*edit, hebben als tablet een Surface Pro 2, die is nog enigszins aan de zware kant, dan pak ik liever de kleine h2o erbij :) en besides leest het een stuk fijner dan lcd.

[ Voor 13% gewijzigd door NeFoRcE op 16-09-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 19:07
NeFoRcE schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:08:
[...]

Ah, ja we zagen de One wel liggen, maar voor wat je extra krijgt, en wat dat voor ons van waarde was, hebben we toch besloten de h2o te nemen. Mede door die waterproofmeuk enzo. En we zijn eind 20, wat kleiner scherm is (nog) niet zo'n issue 😊
De One is ook waterdicht hoor!

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
NeFoRcE schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:08:
[...]

*edit, hebben als tablet een Surface Pro 2, die is nog enigszins aan de zware kant, dan pak ik liever de kleine h2o erbij :) en besides leest het een stuk fijner dan lcd.
Ik zit eraan te denken om de H2O aan mijn moeder te geven. Kan zij in haar zwembad lekker lezen! Maar de One is inderdaad net iets groter.

En ik heb als tablet een SP2, een Asus VivoTab Note 8 en een Galaxy Note 8 (mijn man vindt dan ook dat ik genoeg meuk heb :p), maar ik vind de ereaders toch net wat prettiger om mee te lezen. En ja, kleuren zou ik wel leuk vinden, maar is voor mij ook geen bezwaar als ze er niet zijn. En anders hebben we altijd nog die fysieke kopieen (netjes ingebonden!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:46:
[...]

Je PM staat uit :) Kan het niet doen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
NeFoRcE schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:57:
[...]

Je PM staat uit :) Kan het niet doen dus..
dacht dat ik het aan had staan, maar blijkbaar niet, nu wel!

Ik zat net de update notes van mijn telefoon te lezen en die hadden het erover dat er een update was om crashes te fixen als je een ereader had aangesloten. Toch maar eens kijken wat hij doet als ik die van mij op m'n telefoon aansluit! (nadat ik een converter heb gekocht, aangezien de One helaas geen USB-C heeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:20
BamSlam_ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:05:
Tsja, maar ondertussen kunnen ze hem niet leveren (geen enkele winkel kan hem leveren trouwens). Eerder vanmiddag stond bij Paradigit nog vermeld "verwacht over 8 dagen". Inmiddels is dat opgelopen naar 20 dagen... Wie weet zijn de Chinese covers wel eerder leverbaar dan die van Kobo...
De sleepcover is nu op voorraad bij Coolblue. Zojuist besteld en inmiddels verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Bitbull schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:31:
De sleepcover is nu op voorraad bij Coolblue. Zojuist besteld en inmiddels verzonden.
Kreeg net een mailtje van Paradigit dat ze hem ook verstuurd hebben! *O*

• sjaool

sjaool

Gecko Covers heeft ook een cover voor de Kobo Aura One aangekondigd. Op voorraad vanaf vrijdag 7 oktober.

• Wailing_Banshee
sjaool schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 07:58:
Gecko Covers heeft ook een cover voor de Kobo Aura One aangekondigd. Op voorraad vanaf vrijdag 7 oktober.
Ja, ik had het ze al gevraagd. Ga gelijk pre-orderen!

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik wil een Kobo Glo HD kopen maar zie dat deze bij veel winkels is uitverkocht. Gaat deze versie er uit of zal dit een marketingtrucje zijn om meer van de Aura ONE te verkopen?

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Weet niet of ze echt uitverkocht zijn.
MM had een tijdje terug bakken vol refurbished Glo's. Nu zijn het bakken vol Aura's en H2O's ... maar net wat voor actie ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:54
NIEKler schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:40:
Ik wil een Kobo Glo HD kopen maar zie dat deze bij veel winkels is uitverkocht. Gaat deze versie er uit of zal dit een marketingtrucje zijn om meer van de Aura ONE te verkopen?
Er is volgens mij nog wel een nieuw model uitgebracht: pricewatch: Kobo Aura (v2) Zwart

Deze is echter qua specificaties minder (lagere resolutie bijv.) dan de Glo HD, dus het lijkt niet waarschijnlijk dat die gaat verdwijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mijn 'one' is amper een week oud en ik heb allemaal kleine haarscheurtjes aan de onderkant van de behuizing, het valt nu amper op maar ben bang dat het erger gaat worden. Iemand anders dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Jay-v schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:16:
Mijn 'one' is amper een week oud en ik heb allemaal kleine haarscheurtjes aan de onderkant van de behuizing, het valt nu amper op maar ben bang dat het erger gaat worden. Iemand anders dit ook opgevallen?
Bij mijn One zie ik niets bijzonders.. kun je een foto plaatsen van die haarscheurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

BamSlam_ schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:21:
[...]

Bij mijn One zie ik niets bijzonders.. kun je een foto plaatsen van die haarscheurtjes?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/981hsl6.jpg

Moeilijk vast te leggen met iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-10 02:34
Jay-v schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:34:
[...]

[afbeelding]

Lijkt wel of de lak aan het afbladderen is. Ik zal daar persoonlijk zeker een ander exemplaar voor terug willen dat is niet normaal bij regulier gebruik voor een product van 1 week oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
[...]

[afbeelding]

Ouch, dat klopt echt niet... Kun je prima een andere voor 'eisen'.

Hier nog helemaal in perfecte staat na 2 weken gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
[afbeelding]
Goed te zien hoor. Balen zeg. Gelukkig bij mijn exemplaar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 16-10 23:04
NIEKler schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:40:
Heb hetzelfde probleem. Had er een gekocht voor mijn vriendin's verjaardag en 4 dagen later heeft ze hem uit haar handen laten donderen. Scherm kapot en de rand beschadigd. Dus paar dagen terug een nieuwe besteld bij 4launch. Kort daarna zag ik dat de prijs ineens 20eur duurder is geworden op de website tov mijn bestelling en dat hij ook niet bij de leverancier op voorraad is. Ben benieuwd of ze hem mij dan nog wel snel kunnen leveren omdat de status toen was dat er nog bij de leverancier op voorraad lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
In Groningen bij de grote rode elektronicaketen hadden ze gister nog een bak vol Glo HD's liggen. Eén van de verkopers zei dat er mensen vanuit heel Nederland daarheen komen omdat deze versie verder overal is uitverkocht.

Op een aantal andere fora heb ik berichten gelezen dat men verwacht dat de Glo HD uit de line-up gaat. Dit vanwege de nieuwe e-readers die onlangs zijn uitgebracht. Dit ondanks dat de Glo HD qua prijs-kwaliteit een stuk interessanter is dan bijvoorbeeld de Aura v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 23:03
NIEKler schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:50:
In Groningen bij de grote rode elektronicaketen hadden ze gister nog een bak vol Glo HD's liggen. Eén van de verkopers zei dat er mensen vanuit heel Nederland daarheen komen omdat deze versie verder overal is uitverkocht.

Op een aantal andere fora heb ik berichten gelezen dat men verwacht dat de Glo HD uit de line-up gaat. Dit vanwege de nieuwe e-readers die onlangs zijn uitgebracht. Dit ondanks dat de Glo HD qua prijs-kwaliteit een stuk interessanter is dan bijvoorbeeld de Aura v2.
Welke van de 2? In de stad of de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
RobinFoot schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:41:
[...]

Welke van de 2? In de stad of de nieuwste?
Je bedoelt: die in de stad of die voormalige andere? (ik vergeet altijd dat er een in de stad is, die op het Sontplein is veel makkelijker :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wow, wat een topic zeg, 150 pagina's!
Dacht even bij te lezen, aangezien ik gisteren mijn Aura v2 binnen heb gekregen.
Gaan we nog wel even uitstellen vrees ik, eerst maar even wat boeken lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mn Aura HD is helemaal stuk. Resetten doet die volgens het ledje wel, maar het scherm laat gewoon "Uitgeschakeld" zien en vernieuwt niet.

Dus nu maar de kans gegrepen om een waterdichte Aura te kopen :+

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:46:
Gaan we nog wel even uitstellen vrees ik, eerst maar even wat boeken lezen.
Heb je meer aan denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb m'n oude Nook v1 vervangen door een Aura v2 aangezien de Glo HD niet op voorraad was. Ik ben we benieuwd of de aura v2 nog mogelijkheden heeft om de interne storage te vergroten, zoals bij de Glo HD mogelijk was. Iemand al een teardown gevonden?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Wat me opvalt aan de One, is dat de meegeleverde 'book art' (kaft) soms een lagere resolutie heeft dan het scherm aankan.

Ik vond van dat de foto op het boek 'Augustus' (gekocht via bol.com, in kepub formaat) er wat vaagjes uitzag. De geprinte tekst oogde niet scherp. Toen ik het boek 'De Officier' opende (epub formaat) zag het er wel scherp uit op de One.

Of ben ik nu te kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

TMoose schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:05:
of de aura v2 nog mogelijkheden heeft om de interne storage te vergroten,
Je wilt er voor meer dan 4GB aan e-pubs op zetten ?
NIEKler schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:50:
Echt ?! Ik dacht dat ze in Den Haag gewoon de bak Glo's door Aura's hadden vervangen ivm een actie ... maar allemaal verkocht ?

[ Voor 49% gewijzigd door Goner op 20-09-2016 14:20 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 71 Laatste