Jam0ridin schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:31:
Opeens herkent windows10 mijn kobo glo weer, is er blijkbaar een w10 update geweest die het herkennen als externe schijf heeft gefixed?
Daarvoor werd alleen mijn externe sd kaart herkend, nu ook weer het interne geheugen...
Verwijderd
En?.Gertjan. schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:46:
[...]
Inmiddels een nieuwe besteld on-line. Hopelijk ben ik dus in de loop van de dag eigenaar van een mooie strakke H2O
Ben stiekem wel benieuwd naar het scherm van de nieuwe.
Is deze niet zo gespikkeld als de vorige?
Hoop in ieder geval dat je hier net zo veel lol van gaat krijgen als ik de laatste 1,5 jaar al van mijn H2O heb gehad!
kindle oplaad poort overleden en was er toch al niet zo tevreden over (in spanje gekocht omdat ik op scherm van oude kobo touch ging zitten)
nu maar eens kijken hoe Kobo zich ontwikkeld heeft laatste jaren, want die touch was wel werkbaar maar kon toch stukken beter.
nu maar eens kijken hoe Kobo zich ontwikkeld heeft laatste jaren, want die touch was wel werkbaar maar kon toch stukken beter.
Wat kon beter? Ik heb sinds kort een Kobo Glo HD en ben erg tevreden, maar dat was ik ook al over mijn oude Glo.trekker22 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:20:
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
oude kobo touch was vrij traag en geen verlichting. Dus of een Glo HD, of eentje die tegen water kan of die geheel nieuwe. Al lees ik eigenlijk te weinig om die allerduurste te kopen :-)pven schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:31:
[...]
Wat kon beter? Ik heb sinds kort een Kobo Glo HD en ben erg tevreden, maar dat was ik ook al over mijn oude Glo.
Het verschil in snelheid tussen mijn Glo en GLo HD vind ik echt minimaal. Het is nou eenmaal een traag ding, maar dat hoort eigenlijk ook wel bij e-inkt. De verlichting in de HD is wel merkbaar verbeterd.trekker22 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:33:
[...]
oude kobo touch was vrij traag en geen verlichting. Dus of een Glo HD, of eentje die tegen water kan of die geheel nieuwe. Al lees ik eigenlijk te weinig om die allerduurste te kopen :-)
Waar?BamSlam_ schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:55:
Ziezo, ik heb een pre-order geplaatst voor de Aura One. Ben heel benieuwd.. nog een week wachten!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hmmmmm......BamSlam_ schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:07:
[...]
Mediamarkt. Maar je kunt hem inmiddels ook bestellen bij Wehkamp en Coolblue zag ik net.
Laat ik nou net vandaag toevallig mijn randomreader in mijn tas hebben (geen idee hoe die daar in is gekomen, zal hem per ongeluk gisteren er wel ingedaan hebben...)
Niet wehkamp, want die heeft een levertijd van 3 weken..
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wehkamp heeft altijd een levertijd van 3 weken bij een pre-order staan dus dat zegt niet zoveel.Wailing_Banshee schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:13:
[...]
Hmmmmm......
Laat ik nou net vandaag toevallig mijn randomreader in mijn tas hebben (geen idee hoe die daar in is gekomen, zal hem per ongeluk gisteren er wel ingedaan hebben...)
Niet wehkamp, want die heeft een levertijd van 3 weken..
Edit : staat er zelfs onder 'Verwachte leverdatum: 5 september 2016' ...jammer van de verzendkosten, maar wel een erg makkelijk bedrijf als er kans is dat je iets terug wilt sturen aangezien ze het weer ophalen.
[ Voor 18% gewijzigd door Beakzz op 29-08-2016 12:45 ]
Ach, ophalen heeft bij ons toch geen zin, er is toch nooit iemand thuisBeakzz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:21:
[...]
Wehkamp heeft altijd een levertijd van 3 weken bij een pre-order staan dus dat zegt niet zoveel.
Edit : staat er zelfs onder 'Verwachte leverdatum: 5 september 2016' ...jammer van de verzendkosten, maar wel een erg makkelijk bedrijf als er kans is dat je iets terug wilt sturen aangezien ze het weer ophalen.
Je kan ook de avonden aangeven dus dat werkt bij ons gelukkig wel af en toeWailing_Banshee schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
Ach, ophalen heeft bij ons toch geen zin, er is toch nooit iemand thuis
Helaas hetzelfde euvel. Leek wel iets minder te zijn, maar nog steeds goed zichtbaar. Daarnaast het dit exemplaar een flinke kras op het scherm. Dus die is retour.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:05:
[...]
En?
Ben stiekem wel benieuwd naar het scherm van de nieuwe.
Is deze niet zo gespikkeld als de vorige?
Bij een check van mijn Glo zag ik dat kleine zwarte vlekjes ook daar zichtbaar zijn, maar in zeer kleinere hoeveelheid. Die heeft iig geen last van het sterrenhemel effect.
Zit te twijfelen of ik toch misschien voor de nieuwe serie ga, die is nog een slagje groter en heeft wat nieuwere technieken aan boord. Niet zeker of ik daar 50 euro extra voor neer ga leggen, maar is wel nog in overweging.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Mmmm, je hebt wel "geluk" met die readers...
Zou die nieuwe eerst maar eens gaan bekijken in een winkel of die toevallig ook niet dat "korrel" effect heeft.
Anders misschien nogmaals eentje proberen en kijken of die wel een voor jou acceptabel beeld geeft, krassen sowieso nooit accepteren (en gelijk een mooie case erbij bestellen om hem ook krasvrij te houden)
Zou die nieuwe eerst maar eens gaan bekijken in een winkel of die toevallig ook niet dat "korrel" effect heeft.
Anders misschien nogmaals eentje proberen en kijken of die wel een voor jou acceptabel beeld geeft, krassen sowieso nooit accepteren (en gelijk een mooie case erbij bestellen om hem ook krasvrij te houden)
Kreeg vanochtend een Pricewatch-notificatie dat de Aura te pre-orderen is, dus meteen besteld
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ga ik denk ik ook doen. Het is zuur dat het een cadeautje is, dus had graag genoten van het cadeautje van vrouwlief.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:25:
Mmmm, je hebt wel "geluk" met die readers...![]()
Case had ik er inderdaad ook bij zitten. Inmiddels ook de case teruggebracht binnen de retourtermijn, aangezien ik geen zin heb om met een case te blijven zitten zonder een reader die pastAnders misschien nogmaals eentje proberen en kijken of die wel een voor jou acceptabel beeld geeft, krassen sowieso nooit accepteren (en gelijk een mooie case erbij bestellen om hem ook krasvrij te houden)
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Same hereExirion schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:46:
Kreeg vanochtend een Pricewatch-notificatie dat de Aura te pre-orderen is, dus meteen besteld
Zit alleen te twijfelen over de sleep cover, vind t wel een hoop geld... Nog even aankijken (gebruik hem behalve met vakanties en weekjes/weekendjes weg toch vooral in huis).
Bij elke Kobo tot nu toe een goedkope sleep cover vanuit China (denk ik) laten komen en zie echt niet in waarom dat duur zou moeten zijn.m0ridin schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:23:
[...]
Same here
Zit alleen te twijfelen over de sleep cover, vind t wel een hoop geld... Nog even aankijken (gebruik hem behalve met vakanties en weekjes/weekendjes weg toch vooral in huis).
Verwijderd
Ik vond destijds zo'n watervaste Gecko cover ook belachelijk duur terwijl er ook China spul was voor de helft van dat geld.Beakzz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:32:
[...]
Bij elke Kobo tot nu toe een goedkope sleep cover vanuit China (denk ik) laten komen en zie echt niet in waarom dat duur zou moeten zijn.
Ben toch blij dat ik die wat duurdere Gecko gekocht heb als ik zo hier en daar verhalen lees over slecht sluiten en loslatende of doorslijtende "leer" lagen.
De watervaste slimfit Gecko cover ziet er nog steeds uit als nieuw en krijgt het redelijk voor zijn kiezen met badgebruik en dagelijks overal mee naartoe zwervend in een vak van mijn tas.
Ook totaal geen last van problemen met de magnetische sleep-cover functie wat bij veel goedkopere knock-offs regelmatig voor komt.
Overigens heeft Bol wel 3x een andere mogen opsturen omdat die cases handgemaakt zijn en ik voor dat bedrag geen lijmresten of scheef afgesneden of opgeplakt leer bliefde maar na 3x had ik er eindelijk eentje die er na dik 1,5 jaar nog net zo uitziet als toen hij uit de verpakking kwam.
De originele Kobo covers schijnen ook van prima kwaliteit te zijn en net als Gecko covers zijn die best aan de prijs maar draagt het materiaalgebruik en afwerkingsniveau wel bij aan de premium uitstraling wanneer je dat ding vast hebt of op tafel ziet liggen.
Tja mijn Kobo komt alleen maar buiten het huis met vakanties en daagjes strand/park dus ik heb de cover nooit kunnen stres testen, maar ik ken weer genoeg mensen die al jaren met een goedkope cover doen. Ligt er denk ik een beetje aan welke je neemt en wat je er mee van plan bent. En ik heb er 2 jaar geleden €13 voor betaald en hij is nog als nieuw dus voor mij was elke euro meer onzin geweest blijkbaar.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:09:
[...]
Ik vond destijds zo'n watervaste Gecko cover ook belachelijk duur terwijl er ook China spul was voor de helft van dat geld.
Ben toch blij dat ik die wat duurdere Gecko gekocht heb als ik zo hier en daar verhalen lees over slecht sluiten en loslatende of doorslijtende "leer" lagen.
De watervaste slimfit Gecko cover ziet er nog steeds uit als nieuw en krijgt het redelijk voor zijn kiezen met badgebruik en dagelijks overal mee naartoe zwervend in een vak van mijn tas.
Ook totaal geen last van problemen met de magnetische sleep-cover functie wat bij veel goedkopere knock-offs regelmatig voor komt.
Overigens heeft Bol wel 3x een andere mogen opsturen omdat die cases handgemaakt zijn en ik voor dat bedrag geen lijmresten of scheef afgesneden of opgeplakt leer bliefde maar na 3x had ik er eindelijk eentje die er na dik 1,5 jaar nog net zo uitziet als toen hij uit de verpakking kwam.
De originele Kobo covers schijnen ook van prima kwaliteit te zijn en net als Gecko covers zijn die best aan de prijs maar draagt het materiaalgebruik en afwerkingsniveau wel bij aan de premium uitstraling wanneer je dat ding vast hebt of op tafel ziet liggen.
Verder ben juist iemand die geen probleem heeft om te betalen voor kwaliteit dus ik heb zo maar het idee dat die Gecko toen nog niet leverbaar was (Kobo was net uit) of niet aangeraden werd op de forums.
Ik heb zo'n soort Chinese cover voor mijn Glo HD gehaald, maar die begint in alle hoeken uit te scheuren. Hij houdt de reader nu nog wel op zijn plek, maar ik verwacht dat hij er binnenkort wel uit gaat vallen.

Ik heb ook een Gecko covers universele e-reader sleeve in vilt/spijkerstof

Mooi ding en erg stevig, maar daardoor voelt hij ten opzichte van de e-reader ook stug en groot aan. Ik merkte ook dat ik de sleeve steeds ergens liet liggen en de reader alsnog zonder bescherming in de tas stopte.
Ik ben dus nu een beetje aan het twijfelen wat ik voor soort hoesje ga halen. Ik wil een zo dun mogelijke cover die aan de e-reader vast zit, liefst met auto-sleep functie. Ik neig wel weer naar zo'n Chinees hoesje, maar aan de andere kant doe ik waarschijnlijk zo lang met de reader, dat het ook wel de moeite is om een goed hoesje te halen ipv elk jaar een nieuw Chinees hoesje (deze heeft het een jaar volgehouden)
Zijn er trouwens nog maatverschillen tussen de Glo en Glo HD of kan ik ook gewoon een hoesje voor de Glo halen? Als ik ze naast elkaar zet op de site van Kobo zie ik dat de Glo 157 x 114 x 10 mm en de Glo HD 157 x 115 x 9,2 mm is, maar ik weet niet of dat uitmaakt voor een cover.
Ik wil hem niet in een hoes met een soort window voor het scherm, maar één die rondom klemt. Deze van Gecko is wel mooi. Hier staat echter bij dat hij alleen geschikt is voor de Glo HD 2015. Hoe zie ik of ik die heb of een andere (oudere?) versie? Ik heb hem wel ergens in 2015 gekocht maar weet niet of dat een oude of nieuwe revisie was

Ik heb ook een Gecko covers universele e-reader sleeve in vilt/spijkerstof

Mooi ding en erg stevig, maar daardoor voelt hij ten opzichte van de e-reader ook stug en groot aan. Ik merkte ook dat ik de sleeve steeds ergens liet liggen en de reader alsnog zonder bescherming in de tas stopte.
Ik ben dus nu een beetje aan het twijfelen wat ik voor soort hoesje ga halen. Ik wil een zo dun mogelijke cover die aan de e-reader vast zit, liefst met auto-sleep functie. Ik neig wel weer naar zo'n Chinees hoesje, maar aan de andere kant doe ik waarschijnlijk zo lang met de reader, dat het ook wel de moeite is om een goed hoesje te halen ipv elk jaar een nieuw Chinees hoesje (deze heeft het een jaar volgehouden)
Zijn er trouwens nog maatverschillen tussen de Glo en Glo HD of kan ik ook gewoon een hoesje voor de Glo halen? Als ik ze naast elkaar zet op de site van Kobo zie ik dat de Glo 157 x 114 x 10 mm en de Glo HD 157 x 115 x 9,2 mm is, maar ik weet niet of dat uitmaakt voor een cover.
Ik wil hem niet in een hoes met een soort window voor het scherm, maar één die rondom klemt. Deze van Gecko is wel mooi. Hier staat echter bij dat hij alleen geschikt is voor de Glo HD 2015. Hoe zie ik of ik die heb of een andere (oudere?) versie? Ik heb hem wel ergens in 2015 gekocht maar weet niet of dat een oude of nieuwe revisie was
[ Voor 33% gewijzigd door gwystyl op 30-08-2016 09:54 ]
Afgezien van het feit dat de Gecko's er inderdaad heel mooi uitzien, vind ik belangrijker dat het lekkerder vasthoudt bij lezen en bescherming biedt. Mijn Glo en daarvoor Touch gingen elke dag in 'n rugzak mee voor onderweg (trein) en op vakantie en cover en reader zien er na jaren nog prachtig uit.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:09:
[...]
De omvang is hetzelfde, maar de knoppen zitten net iets anders waardoor een hoesje voor de Glo niet echt bruikbaar is bij een Glo HD.gwystyl schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:00:
Ik heb overigens deze besteld. Voornamelijk omdat daar niet dat gekke ijzeren dingetje aanzit wat je bij al die andere Chinese hoesjes wel ziet.
Verwijderd
Even een tip totdat je wellicht een keer een andere gaat kopen: met secondelijm kan je dit redelijk goed oplossen. Ik heb knijpers gebruikt om de randjes even op elkaar te drukken (bij een vergelijkbare hoes).gwystyl schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:00:
Ik heb zo'n soort Chinese cover voor mijn Glo HD gehaald, maar die begint in alle hoeken uit te scheuren. Hij houdt de reader nu nog wel op zijn plek, maar ik verwacht dat hij er binnenkort wel uit gaat vallen.
De kindles zijn ietsjespietsje sneller dan de kobo's, zowel in het werken ermee als in het geval je er boeken op gaat zetten (dit omdat de kobo zijn bibliotheek moet updaten).trekker22 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:20:
kindle oplaad poort overleden en was er toch al niet zo tevreden over (in spanje gekocht omdat ik op scherm van oude kobo touch ging zitten)
Heb je geen garantie op de kindle trouwens? Ik zou even een chat opstarten, wellicht krijg je een nieuwe en kan je die verkopen (als inruil voor een kobo) of gebruiken of wat dan ook.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 09:45 ]
Goede tip, ga ik proberen. Ik zal vanavond ff een fotootje posten van hoe het er nu uit ziet, want ik weet niet meer zeker of die van mijn nou ook zo'n metalen stripje heeft als pven aanhaalt of juist niet.....Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:40:
[...]
Even een tip totdat je wellicht een keer een andere gaat kopen: met secondelijm kan je dit redelijk goed oplossen. Ik heb knijpers gebruikt om de randjes even op elkaar te drukken (bij een vergelijkbare hoes).
Ik zie daar anders ook een ijzeren stripje opzitten ?pven schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:34:
[...]
De omvang is hetzelfde, maar de knoppen zitten net iets anders waardoor een hoesje voor de Glo niet echt bruikbaar is bij een Glo HD.
Ik heb overigens deze besteld. Voornamelijk omdat daar niet dat gekke ijzeren dingetje aanzit wat je bij al die andere Chinese hoesjes wel ziet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Omg, volledig gemistchucky666 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:52:
[...]
Ik zie daar anders ook een ijzeren stripje opzitten ?
Ach, voor die 4,80 euro ...
Ik heb ook zo'n chinees hoesje voor mijn Glo.
Nu al jaren oud en ziet er nog prima uit.
En zeer stevig.
Hij is echter wel behoorlijk bulky. (maar daarom ook zo stevig.)
Nu al jaren oud en ziet er nog prima uit.
En zeer stevig.
Hij is echter wel behoorlijk bulky. (maar daarom ook zo stevig.)
Mijn Aura H2O is volledig vastgelopen. Het enige leven dat er nog inzit is dat het 'home' icoontje op het scherm af en toe verspringt als je er op drukt.
Geprobeerd:
- aan en uitknop 10 seconden ingedrukt houden
- basis reset met een paperclip
- factory reset, maar mijn H2O wordt op geen enkele laptop waar ik hem op aansluit meer herkent
Voordat ik hem terugstuur naar bol.com, zijn er nog andere tips en truuks om dit apparaat weer leven in te blazen?
Sowieso merk ik dat ik de laatste tijd regelmatig mijn e-reader even een schopje moet geven na een vastloper.
Ik ben ingelogd met een bol.com account, lees de bij bol.com gekochte 'Ik ben Pelgrim', en vooral bij dit boek liep het vast als de boek'cover' werd geladen.
En nu zit ik dus helemaal vast. Een flinke domper op een verder fijn apparaat.
Geprobeerd:
- factory reset, maar mijn H2O wordt op geen enkele laptop waar ik hem op aansluit meer herkent
Voordat ik hem terugstuur naar bol.com, zijn er nog andere tips en truuks om dit apparaat weer leven in te blazen?
Sowieso merk ik dat ik de laatste tijd regelmatig mijn e-reader even een schopje moet geven na een vastloper.
Ik ben ingelogd met een bol.com account, lees de bij bol.com gekochte 'Ik ben Pelgrim', en vooral bij dit boek liep het vast als de boek'cover' werd geladen.
En nu zit ik dus helemaal vast. Een flinke domper op een verder fijn apparaat.
Zo te zien alleen in de webshop, want bij geen enkel filiaal is hij op voorraad... Tempting...
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
In de webshop zijn ze ook niet duidelijk, bij het plaatje en de tekst staat "pre-order" terwijl hij wel op voorraad staat...Gugger schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:33:
Zo te zien alleen in de webshop, want bij geen enkel filiaal is hij op voorraad... Tempting...
Zojuist bericht van Mediamarkt n.a.v. mijn pre-order. Nou hoe ongelukkig kun je als grote shop communiceren?
"Beste ontvanger,
Onlangs heeft u een bericht naar onze klantenservice gestuurd. Hieronder vindt u uw bericht met onze reactie daarop. U kunt uw vraag bijwerken met aanvullende informatie door middel van een reply op deze e-mail.
(mijn bestelnummer)/orderstatus/PostNL
Reactie 01/09/2016 13:24
Geachte mevrouw (mijn naam),
U ontvangt dit bericht naar aanleiding van uw bestelling bij Media Markt.
Tot onze spijt kunnen wij uw KOBO Aura One met artikelnummer 1466323 in de loop van week 37 leveren. Graag zouden wij dan ook het volgende artikel, zonder meerprijs, ter vervanging aan willen bieden:
KINDLE Voyage WiFi
Artikelnummer: 1363242
Meer informatie kunt u vinden op de betreffende productpagina van onze website:
http://www.mediamarkt.nl/...242.html?ga_query=1363242
Indien u met dit alternatief akkoord gaat, dan vernemen wij dat graag middels een reactie op dit bericht. Tevens vernemen wij graag van u uw bestelnummer. Zodra wij uw reactie hebben verwerkt ontvangt u van ons automatisch een terugkoppeling. Mocht u naar aanleiding hiervan echter van uw bestelling af wensen te zien, dan is dat mogelijk. Wij kunnen deze voor u annuleren. Indien u uw bestelling wenst te annuleren zien wij dat graag in een reactie. Zodra uw bestelling geannuleerd is kunt u uw geld binnen 5 tot 7 werkdagen op uw rekening verwachten.
Voor vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice:
0800-0366
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ester van Schijndel
Uw Media Markt-Team"
Nee, ik heb geen bericht naar de klantenservice gestuurd. "Tot onze spijt kunnen we leveren"? Goh, woordje vergeten. Het gevraagde bestelnummer staat in hun eigen mail (heb ik hierboven vervangen door "(mijn bestelnummer)".
En dat in 4 verschillende lettertypes en lettergroottes.
De cover is ook vertraagd, die krijg ik in week 38.
En nee, ik wil die Kindle niet.
"Beste ontvanger,
Onlangs heeft u een bericht naar onze klantenservice gestuurd. Hieronder vindt u uw bericht met onze reactie daarop. U kunt uw vraag bijwerken met aanvullende informatie door middel van een reply op deze e-mail.
(mijn bestelnummer)/orderstatus/PostNL
Reactie 01/09/2016 13:24
Geachte mevrouw (mijn naam),
U ontvangt dit bericht naar aanleiding van uw bestelling bij Media Markt.
Tot onze spijt kunnen wij uw KOBO Aura One met artikelnummer 1466323 in de loop van week 37 leveren. Graag zouden wij dan ook het volgende artikel, zonder meerprijs, ter vervanging aan willen bieden:
KINDLE Voyage WiFi
Artikelnummer: 1363242
Meer informatie kunt u vinden op de betreffende productpagina van onze website:
http://www.mediamarkt.nl/...242.html?ga_query=1363242
Indien u met dit alternatief akkoord gaat, dan vernemen wij dat graag middels een reactie op dit bericht. Tevens vernemen wij graag van u uw bestelnummer. Zodra wij uw reactie hebben verwerkt ontvangt u van ons automatisch een terugkoppeling. Mocht u naar aanleiding hiervan echter van uw bestelling af wensen te zien, dan is dat mogelijk. Wij kunnen deze voor u annuleren. Indien u uw bestelling wenst te annuleren zien wij dat graag in een reactie. Zodra uw bestelling geannuleerd is kunt u uw geld binnen 5 tot 7 werkdagen op uw rekening verwachten.
Voor vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice:
0800-0366
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ester van Schijndel
Uw Media Markt-Team"
Nee, ik heb geen bericht naar de klantenservice gestuurd. "Tot onze spijt kunnen we leveren"? Goh, woordje vergeten. Het gevraagde bestelnummer staat in hun eigen mail (heb ik hierboven vervangen door "(mijn bestelnummer)".
En dat in 4 verschillende lettertypes en lettergroottes.
De cover is ook vertraagd, die krijg ik in week 38.
En nee, ik wil die Kindle niet.
Die mail heb ik afgelopen maandagavond ook gehad. Met het aanbod om voor hetzelfde geld de Kindle te kopen, die in de webshop 6 Euro goedkoper is dan de Aura One... Ik heb daarop mijn pre-order geannuleerd en een pre-order bij CoolBlue geplaatst.
En nu komt 'ie: Mediamarkt bevestigt per e-mail dat ze mijn order annuleren, maar vervolgens gaat wel de status van hun bedrag op mijn creditcard van reservering naar definitief en mag ik gaan wachten tot ze het weer terugstorten...
En nu komt 'ie: Mediamarkt bevestigt per e-mail dat ze mijn order annuleren, maar vervolgens gaat wel de status van hun bedrag op mijn creditcard van reservering naar definitief en mag ik gaan wachten tot ze het weer terugstorten...

Ze kunnen 'm onmogelijk in voorraad hebben, en dat 'pre-order' zegt natuurlijk wel genoeg. Laat je niet lekker makenWailing_Banshee schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:37:
In de webshop zijn ze ook niet duidelijk, bij het plaatje en de tekst staat "pre-order" terwijl hij wel op voorraad staat...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb die van mij al gepreorderd bij CBExirion schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:20:
[...]
Ze kunnen 'm onmogelijk in voorraad hebben, en dat 'pre-order' zegt natuurlijk wel genoeg. Laat je niet lekker maken
Ik ookWailing_Banshee schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:22:
Ik heb die van mij al gepreorderd bij CB
Voor een keiharde reset moet je zo te lezen de paperclip-reset meerdere keren doen :Stpan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:02:
Geprobeerd:
https://www.kobo.com/help...?products=Kobo%20Glo%20HD
en blijkbaar zijn er nog meer methodes ?
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=264206
[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 01-09-2016 15:30 ]
Verzendbevestiging bcc binnen. Wordt morgen geleverd. Kobo aura one
[ Voor 11% gewijzigd door krotwijk op 01-09-2016 16:36 . Reden: Type vergeten ]
Ik heb anders netjes de verzendbevestiging binnen en wordt morgen geleverd.Exirion schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:20:
[...]
Ze kunnen 'm onmogelijk in voorraad hebben, en dat 'pre-order' zegt natuurlijk wel genoeg. Laat je niet lekker maken
Netjes met een medewerker gechat en hadden er vandaag 5 ontvangen en de andere 400 komen volgende week.
Goh, netjes
Nu maar afwachten of het echt klopt.
Denk je zelf niet dat het wel heel knullig zou zijn als het na een verzendbevestiging en een chat met een medewerker niet klopt?

Die link in die e-mail verwijst naar een Kindle Voyage. Ben benieuwd wat er geleverd wordt
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nogmaals, officieel is ie nog helemaal niet geleverd. Hij wordt wereldwijd pas op 6 september leverbaar.BamSlam_ schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:24:
Denk je zelf niet dat het wel heel knullig zou zijn als het na een verzendbevestiging en een chat met een medewerker niet klopt?
Nou, wie weet.....
http://deutsche-wirtschaf...eien-meldet-insolvenz-an/
"Zahlreiche Schiffe mit Container-Ladungen sind infolge der Insolvenz gestrandet. Viele Elektronik-Hersteller müssen nun auf Teile warten. LG hat angekündigt, sich umgehend nach Alternativen umsehen zu wollen. Lieferverzögerungen und Produktionsunterbrechungen sind möglich."
En die bootjes hebben echt niet alleen maar onderdelen voor producenten aan boord.
http://deutsche-wirtschaf...eien-meldet-insolvenz-an/
"Zahlreiche Schiffe mit Container-Ladungen sind infolge der Insolvenz gestrandet. Viele Elektronik-Hersteller müssen nun auf Teile warten. LG hat angekündigt, sich umgehend nach Alternativen umsehen zu wollen. Lieferverzögerungen und Produktionsunterbrechungen sind möglich."
En die bootjes hebben echt niet alleen maar onderdelen voor producenten aan boord.
Verwijderd
Oops, wanneer er hier en daar zo'n drijvend pakhuis vol afgevulde zeecontainers aan de ketting ligt dan gaat dat wereldwijd veel tranen opleveren en kan nog weleens een behoorlijke impact hebben op retailers die nietmeer aan hun leveringsverplichtingen kunnen voldoen... DHL aandelen die skyrockethigh gaan vanwege wel draaiende luchtpakketjes en vervolgens daar ook vertragingen wegens mega drukte.
Zo'n beetje alles gaat per boot en de capaciteit van zo'n drijvend joekel vang je echt niet op met een paar extra vrachtvliegtuigen (die over het algemeen ook al aardig volgeboekt zijn).
Tipje: De kerstkadootjes maar z.s.m. bestellen.
Niet alleen electronica maar bijvoorbeeld ook auto onderdelen, kleding en zelfs koelcontainers met fruit die stilliggen geeft een serieuze tik aan de wereldeconomie, scheepvaart is enorm belangrijk in de vervoersketen.
Zo'n beetje alles gaat per boot en de capaciteit van zo'n drijvend joekel vang je echt niet op met een paar extra vrachtvliegtuigen (die over het algemeen ook al aardig volgeboekt zijn).
Tipje: De kerstkadootjes maar z.s.m. bestellen.
Niet alleen electronica maar bijvoorbeeld ook auto onderdelen, kleding en zelfs koelcontainers met fruit die stilliggen geeft een serieuze tik aan de wereldeconomie, scheepvaart is enorm belangrijk in de vervoersketen.
Dank voor het meezoeken. De kobo instructies kende ik en hebben niet geholpen. Mijn klachten lijken verdacht veel op in die van de thread, waarbij de eindconclusie is zijn Kobo stuk is.Goner schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:27:
[...]
Voor een keiharde reset moet je zo te lezen de paperclip-reset meerdere keren doen :
https://www.kobo.com/help...?products=Kobo%20Glo%20HD
en blijkbaar zijn er nog meer methodes ?
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=264206
Netjes afgeleverd door DHL daarnet!Exirion schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 00:32:
[...]
Nogmaals, officieel is ie nog helemaal niet geleverd. Hij wordt wereldwijd pas op 6 september leverbaar.
Dus BCC maakt gewoon waar wat ze zeggen.
Apart, maar wel top voor je!krotwijk schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:23:
[...]
Netjes afgeleverd door DHL daarnet!
Ik wacht rustig mn coolblue pre-order af
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je eerste ervaringen.krotwijk schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:23:
Gebeurt toch zo vaak.Exirion schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 00:32:
[...]
Nogmaals, officieel is ie nog helemaal niet geleverd. Hij wordt wereldwijd pas op 6 september leverbaar.
De PS Slim is zelfs al in het wild gespot terwijl die pas 7 september wordt aangekondigd
Ik heb mijn Glo HD zo heavily modified dat ik alleen daarom al de komende jaren hierbij blijf. Ik hoef eigenlijk ook geen updates meer: die er nu op statief is heerlijk stabiel.
Maar anders had ik zeker voor de Aura One gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 02-09-2016 11:44 ]
Welke upgrades heb je allemaal doorgevoerd? Ben eigenlijk wel benieuwd!outlandos schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:43:
Ik heb mijn Glo HD zo heavily modified dat ik alleen daarom al de komende jaren hierbij blijf. Ik hoef eigenlijk ook geen updates meer: die er nu op statief is heerlijk stabiel.
Veel kleine layout dingetjes. Zoals correcte woordafbreking, de ruimte tussen regels kan ik met kleinere stapjes precies zo instellen als ik het wil hebben, zelfde geldt voor de marges links, rechts, boven en beneden. Daarbij ook wat extra fonts (zoals de Kindle font) en nog wat andere kleine dingetjes. Allemaal om zoveel mogelijk tekst op het scherm te krijgen, zonder dat de leesbaarheid er minder van wordt.jens17 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:55:
[...]
Welke upgrades heb je allemaal doorgevoerd? Ben eigenlijk wel benieuwd!
Edit: ook heb ik ingesteld dat firmware updates worden geblokkeerd, tenzij ik handmatig update.
[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 02-09-2016 13:32 ]
Mooi voor joukrotwijk schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:23:
Weer mail van Mediamarkt. Of ik de vorige (zie donderdag 01 september 2016 15:16) met daarin "wil je een Kindle" als niet verzonden wil beschouwen. De One wordt week 36 geleverd. Idem v.w.b. de cover.
Liggen ze dus kennelijk niet op die stilgelegde bootjes ;-)
Eerst zien, dan geloven!
Eerst zien, dan geloven!
Lekker handig van de Mediamarkt.. ik heb mijn bestelling daar n.a.v. die mail geannuleerd en bij Coolblue een nieuwe pre-order geplaatst. Kost MM omzet..
Inmiddels is de Aura One bij BCC helemaal van de site verdwenen en staat BCC ook niet meer als verkoper in de Pricewatch voor de Aura One. Het zou me niet verbazen als men niet blij met deze actie was
Verwijderd
Pff dat komt weer uiterst professioneel over... NOT!MB54 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:22:
Weer mail van Mediamarkt. Of ik de vorige (zie donderdag 01 september 2016 15:16) met daarin "wil je een Kindle" als niet verzonden wil beschouwen. De One wordt week 36 geleverd. Idem v.w.b. de cover.
Eerst zien, dan geloven!
Waar blijven de eerste indrukken van de lucky ones? Ben wel benieuwd of het die €225 uitstraalt eigenlijk voor mijn pre-order deze kant op komt.
Gezien de foto's en lovende reviews, zou ik me daar niet zo druk over makenBeakzz schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:22:
Ben wel benieuwd of het die €225 uitstraalt eigenlijk voor mijn pre-order deze kant op komt.
Zal me er zeker niet druk om maken, maar ik hecht wel meer waarde aan persoonlijke ervaringen, want een review kan ook lichtelijk een advertentie zijn (zelfs onbewust).Exirion schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:25:
[...]
Gezien de foto's en lovende reviews, zou ik me daar niet zo druk over maken
Daar naast hoeven reviewers het bedrag niet te betalen en zijn ze vaak niet met de lange termijn bezig behalve als ze het product zelf blijven gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door Beakzz op 03-09-2016 13:56 ]
Desondanks, denk ik niet dat het apparaat zal tegenvallen als je al tevreden was met een eerdere Kobo reader. We zien het vanzelf 
Geldt voor betalende gebruikers net zo goed. Ten eerste hebben gebruikers van nu het apparaat pas net in bezit, dus over langetermijn-aspecten kunnen ze nog heel weinig zeggen. Bovendien is het een bekend feit dat veel mensen, zeker kort na de koop, hun aanschaf niet al te snel durven bestempelen als tegenvallend. Ze zijn geneigd dingen te verzwijgen of goedpratenBeakzz schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:54:
Daar naast hoeven reviewers het bedrag niet te betalen en zijn ze vaak niet met de lange termijn bezig behalve als ze het product zelf blijven gebruiken.
[ Voor 70% gewijzigd door Exirion op 03-09-2016 14:01 ]
productreview: Kobo Aura ONE Zwart review door krotwijkBeakzz schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:22:
Waar blijven de eerste indrukken van de lucky ones? Ben wel benieuwd of het die €225 uitstraalt eigenlijk voor mijn pre-order deze kant op komt.
t.o.v. Kindle voyage zit er onderin een boek lezen erg veel wit ruimte. Bladzijdenummering erg groot, groter dan het font waarmee ik lees.
Bookerly font van kindle geïnstalleerd omdat ik die prettiger vindt dan de Kobo fonts.
http://rsnijders.info/vak...-lettertype-kobo-ereader/
[ Voor 27% gewijzigd door krotwijk op 03-09-2016 14:12 . Reden: Wat info toegevoegd ]
Je zou gelijk hebben als je niet binnen een bepaalde tijd je E-reader kan terug sturen als het niet bevalt. Zeker met de HD Glo in het achterhoofd hebben mensen een goede reader om op terug te vallen voor bijna €100,- minder als de grootte niet het voordeel geeft wat ze verwachten.Exirion schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:57:
Desondanks, denk ik niet dat het apparaat zal tegenvallen als je al tevreden was met een eerdere Kobo reader. We zien het vanzelf
[...]
Geldt voor betalende gebruikers net zo goed. Ten eerste hebben gebruikers van nu het apparaat pas net in bezit, dus over langetermijn-aspecten kunnen ze nog heel weinig zeggen. Bovendien is het een bekend feit dat veel mensen, zeker kort na de koop, hun aanschaf niet al te snel durven bestempelen als tegenvallend. Ze zijn geneigd dingen te verzwijgen of goedpraten
Maar laten we verder niet verzanden in een discussie over reviewers tegen gebruikerservaringen, want ik zal aan die laatste alsnog meer waarde hechten en ik was gewoon benieuwd naar meningen van degene die hem nu in handen hebben.
De Glo is bij AliExpress te koop voor $85,- , bij nadere bestudering zijn deze niet brand new. Iemand toevallig hier besteld en wat is de status is van deze e-reader bij deze aanbieder.
De 'real estate' kun je via patches aanpassen.krotwijk schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:00:
[...]
productreview: Kobo Aura ONE Zwart review door krotwijk
t.o.v. Kindle voyage zit er onderin een boek lezen erg veel wit ruimte. Bladzijdenummering erg groot, groter dan het font waarmee ik lees.
Bookerly font van kindle geïnstalleerd omdat ik die prettiger vindt dan de Kobo fonts.
http://rsnijders.info/vak...-lettertype-kobo-ereader/
De Glo wordt al een tijdje niet meer gemaakt, dus brand new kan ie zeker niet zijn. Het gaat om de oude Glo, en niet de Glo HD. Maar ook als is ie ongebruikt en/of niet refurbished, dan nog vind ik $85 best duur voor zo'n verouderd apparaat, zeker als je in aanmerking neemt dat er nog een flinke rekening van de douane overheen komt. Het totaalbedrag komt vast in de buurt van de prijs van de Glo HD. Dan kun je beter die hier in NL kopen. Dan hoef je ook nog eens geen 6 weken te wachten.pandit schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:34:
De Glo is bij AliExpress te koop voor $85,- , bij nadere bestudering zijn deze niet brand new. Iemand toevallig hier besteld en wat is de status is van deze e-reader bij deze aanbieder.
Sterker nog, de Media Markt heeft een tijd geleden al refurbished Glo's verkocht voor 59 euro. Deze deal is dus helemaal niet zo geweldig.zetmolm schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:21:
De Glo wordt al een tijdje niet meer gemaakt, dus brand new kan ie zeker niet zijn. Het gaat om de oude Glo, en niet de Glo HD. Maar ook als is ie ongebruikt en/of niet refurbished, dan nog vind ik $85 best duur voor zo'n verouderd apparaat, zeker als je in aanmerking neemt dat er nog een flinke rekening van de douane overheen komt. Het totaalbedrag komt vast in de buurt van de prijs van de Glo HD. Dan kun je beter die hier in NL kopen. Dan hoef je ook nog eens geen 6 weken te wachten.
Not in a 1000 years.pandit schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:34:
In februari heb ik bij de MediaMarkt, tijdens de BTW-dagen, een Kobo Glo HD aangeschaft voor €106,75.
In verband met accu problemen ben ik gisteren terug gegaan naar de MediaMarkt en heb ik mijn geld terug gekregen.
De Kobo Glo HD beviel mij verder goed. Hij is echter momenteel bij de MediaMarkt niet leverbaar. De medewerker had het erover dat er waarschijnlijk een opvolger voor komt.
Ik vermoed dat hij de Kobo Aura v2 (pricewatch: Kobo Aura (v2) Zwart bedoelt. Weet iemand wat de meerwaarde van de Kobo Aura v2 ten opzichte van de Glo HD is? De Aura v2 heeft zo te zien minder PPI en is maar een klein beetje goedkoper (ik heb al een Glo HD hoesje, dus mocht ik voor de Aura v2 kiezen, dan is dit prijsverschil ook weg na de aanschaf van een hoesje). Misschien dat ik wat over het hoofd zie.
In verband met accu problemen ben ik gisteren terug gegaan naar de MediaMarkt en heb ik mijn geld terug gekregen.
De Kobo Glo HD beviel mij verder goed. Hij is echter momenteel bij de MediaMarkt niet leverbaar. De medewerker had het erover dat er waarschijnlijk een opvolger voor komt.
Ik vermoed dat hij de Kobo Aura v2 (pricewatch: Kobo Aura (v2) Zwart bedoelt. Weet iemand wat de meerwaarde van de Kobo Aura v2 ten opzichte van de Glo HD is? De Aura v2 heeft zo te zien minder PPI en is maar een klein beetje goedkoper (ik heb al een Glo HD hoesje, dus mocht ik voor de Aura v2 kiezen, dan is dit prijsverschil ook weg na de aanschaf van een hoesje). Misschien dat ik wat over het hoofd zie.
Wat mij betreft is de 6" Aura Edition 2 een stap achteruit ten opzichte van de Glo HD, dus voor mensen die een 6" reader willen hoop ik niet dat de Aura 6" de Glo HD opvolgt. De Aura 6" heeft gewoon dezelfde resolutie als de oude Glo uit 2012Pazzie schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:59:
De Aura v2 heeft zo te zien minder PPI en is maar een klein beetje goedkoper (ik heb al een Glo HD hoesje, dus mocht ik voor de Aura v2 kiezen, dan is dit prijsverschil ook weg na de aanschaf van een hoesje). Misschien dat ik wat over het hoofd zie.

Klopt, dat waardeer ik misschien nog wel het meeste aan Kobo, alles kun je zo'n beetje wel aanpassen via aangepaste firmware, net zoals Android eigenlijk.outlandos schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:07:
[...]
De 'real estate' kun je via patches aanpassen.
Maar zulke standaard dingen mag Kobo wmb onderhand wel een keer in de standaard firmware opnemen, niet iedereen heeft zin in custom patches, is technisch genoeg of weet überhaupt dat het kan
Oké, dan ligt het dus niet aan mij. Vreemde keuze van Kobo inderdaad.Exirion schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:07:
[...]
Wat mij betreft is de 6" Aura Edition 2 een stap achteruit ten opzichte van de Glo HD, dus voor mensen die een 6" reader willen hoop ik niet dat de Aura 6" de Glo HD opvolgt. De Aura 6" heeft gewoon dezelfde resolutie als de oude Glo uit 2012
Dan ga ik waarschijnlijk weer voor de Glo HD.
Klopt helemaal. Ik zou er nu ook geen zin meer in hebben, vandaar dat ik mijn Glo HD lekker zo laat als hij nu is (flink gepatched).- J.W. - schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:51:
[...]
Klopt, dat waardeer ik misschien nog wel het meeste aan Kobo, alles kun je zo'n beetje wel aanpassen via aangepaste firmware, net zoals Android eigenlijk.
Maar zulke standaard dingen mag Kobo wmb onderhand wel een keer in de standaard firmware opnemen, niet iedereen heeft zin in custom patches, is technisch genoeg of weet überhaupt dat het kan
De Aura One is een zeer mooie e-reader, alleen jammer van de hoge prijs.
"When you grow up your heart dies"
Ze hebben hem weer. http://www.bcc.nl/compute...e-reader-aura-one(222021)Exirion schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:46:
Inmiddels is de Aura One bij BCC helemaal van de site verdwenen en staat BCC ook niet meer als verkoper in de Pricewatch voor de Aura One. Het zou me niet verbazen als men niet blij met deze actie was
[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 05-09-2016 12:59 ]
Paradigit verwacht de Aura One sleepcover morgen en rekent 39,99 ipv 49,99. Heb hem daar maar besteld.
Ik heb de verzendbevestiging van Cool Blue net binnen
Verwijderd
JeejExirion schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:23:
Owww, nu duurt het wachten op de bezorger gewoon pijn
Same hereExirion schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:23:
Same, en zag dat KoReader (wil hem ook voor pdfs gaan gebruiken) ook al (soort van) werkend is gekregen op de one... ben zeer benieuwdExirion schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:23:
Hmm soort van jam0ridin schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:41:
[...]
Same, en zag dat KoReader (wil hem ook voor pdfs gaan gebruiken) ook al (soort van) werkend is gekregen op de one... ben zeer benieuwd
Ik zou er graag een meenemen op vakantie. Maar de huidige staat van PDF's lezen maakt het een moeilijke keuze.....
Verwijderd
In Nickel kan je ook wel pdf's lezen, mijn ervaring is alleen op een H2O dat dat niet bijster snel bladert.
Wie weet heeft de One wat meer oompf en dat het daarop wat vlotter gaat, een vakantie ga je er vast wel mee overleven.
Heb zelf KoReader er af gegooid omdat ik weinig met pdf doe en ik het idee had dat het destijds de stabiliteit van het geheel niet echt verhoogde maar misschien is dat inmiddels wel wat verbeterd.
Wie weet heeft de One wat meer oompf en dat het daarop wat vlotter gaat, een vakantie ga je er vast wel mee overleven.
Heb zelf KoReader er af gegooid omdat ik weinig met pdf doe en ik het idee had dat het destijds de stabiliteit van het geheel niet echt verhoogde maar misschien is dat inmiddels wel wat verbeterd.
Ik had voor de vakantie een probleempje dat m'n vers gekochte boeken wel verschenen, maar niet geopend konden worden. Toen heb ik de kobo-account ontkoppeld en opnieuw ingelogd, maar dat is blijkbaar bijna hetzelfde als een "terug naar fabrieksinstellingen".
Zo ben ik KoReader kwijtgeraakt, maar ik heb nog geen reden gevonden om het terug te zetten, gebruikte toch bijna alleen maar Nickel.
Zo ben ik KoReader kwijtgeraakt, maar ik heb nog geen reden gevonden om het terug te zetten, gebruikte toch bijna alleen maar Nickel.
Het ergste is: ik ben niet thuis!Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:48:
[...]
Jeej![]()
Owww, nu duurt het wachten op de bezorger gewoon pijn
Het lijkt op de One zelfs trager dan voorheen. Waarschijnlijk door de hoge resolutie. Heb er zelf geen ervaring mee maar heb het gezien op YouTube. Veel techbooks die ik lees zijn er niet in een ander formaat. Met nieuwe boeken is dat natuurlijk anders...Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 01:47:
In Nickel kan je ook wel pdf's lezen, mijn ervaring is alleen op een H2O dat dat niet bijster snel bladert.
Verwijderd
Wat ik gemerkt heb heeft de snelheid van pdf's nogal veel te maken met wat je precies bekijkt.
Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat PDF vector based is in tegenstelling tot bijvoorbeeld jpg is een pdf ook makkelijk te vergroten met behoud van scherpte.
Wanneer je een hi-res kleurenfoto bekijkt als pdf zit daar veel meer rekenwerk in die plaatjesinformatie om dat geschikt te maken op het display dan wanneer je een zwartwitte lijntekening bekijkt, dat laatste is ook aanmerkelijk sneller.
Dat is ook de reden dat bijvoorbeeld de cover van een boek en de thumbnail daarvan snel op het scherm verschijnen, dat is zo van : plaatje > weergeven
Bij pdf maakt het niet uit of het nou om een letter, een lijntje of een hele tekening gaat, alles moet berekend worden als zijnde het individuele tekeningen die gebaseerd op hun vector informatie zo groot en klein gemaakt kunnen worden als jij dat wil.
Dat is precies de reden dat een cover (jpg/gif) in lage resolutie er op een hi-res scherm niet uitziet, een pdf heeft hier geen last van want die schaalt gewoon mee.
Kortom dat is flink zweten voor een zo energiezuinig mogelijk gebouwde processor in een e-reader.
Dat KoReader daar wat vlotter mee omgaat is waarschijnlijk omdat dat met pdf in het achterhoofd ontwikkeld en geoptimaliseerd is, Nickel is duidelijk prima geschikt als (k)epub weergever, met als bonus dat het ook nog eens PDF kan weergeven, zij het niet echt van harte.
Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat PDF vector based is in tegenstelling tot bijvoorbeeld jpg is een pdf ook makkelijk te vergroten met behoud van scherpte.
Wanneer je een hi-res kleurenfoto bekijkt als pdf zit daar veel meer rekenwerk in die plaatjesinformatie om dat geschikt te maken op het display dan wanneer je een zwartwitte lijntekening bekijkt, dat laatste is ook aanmerkelijk sneller.
Dat is ook de reden dat bijvoorbeeld de cover van een boek en de thumbnail daarvan snel op het scherm verschijnen, dat is zo van : plaatje > weergeven
Bij pdf maakt het niet uit of het nou om een letter, een lijntje of een hele tekening gaat, alles moet berekend worden als zijnde het individuele tekeningen die gebaseerd op hun vector informatie zo groot en klein gemaakt kunnen worden als jij dat wil.
Dat is precies de reden dat een cover (jpg/gif) in lage resolutie er op een hi-res scherm niet uitziet, een pdf heeft hier geen last van want die schaalt gewoon mee.
Kortom dat is flink zweten voor een zo energiezuinig mogelijk gebouwde processor in een e-reader.
Dat KoReader daar wat vlotter mee omgaat is waarschijnlijk omdat dat met pdf in het achterhoofd ontwikkeld en geoptimaliseerd is, Nickel is duidelijk prima geschikt als (k)epub weergever, met als bonus dat het ook nog eens PDF kan weergeven, zij het niet echt van harte.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 08:33 ]
Ja, het blijft bij een eReader natuurlijk moeilijk om een dikke processor in te bouwen terwijl je wil dat hij een paar weken meekan op een acculading. De processoren zijn wel iets sneller geworden. De oudere generaties hadden nog een Freescale iMX507 (een 508 met display controller erbij) en de nieuwere generatie heeft een iMX6 SoloLite. Oud is Cortex A8, nieuw is Cortex A9.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:27:
Wat ik gemerkt heb heeft de snelheid van pdf's nogal veel te maken met wat je precies bekijkt.
centjes van Bol weer terug gekregen en weer een nieuwe touch 2.0 besteld.gunnie_nl schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:11:
[...]
nog even feedback na vakantie, op gestuurd naar bol.com. (eigenlijk zelf afgegeven bij zes, ivm zit bij mij in de stad)
binnen 2 dagen bericht, overleden, geld wordt terug gestort.
op zich goed en jammer, op naar de volgende.
boekenlijst er op en weer maar eens mee genomen op een weekje vakantie
wat denk je na 3 dagen wordt die te warm om eigenlijk lekker vast te houden.
en na een tijdje weer vast reageert nergens meer op..
die kan weer terug, zijn die touch 2.0 nu echt zo slecht?
Ik heb 'm binnen en het is in alles een vooruitgang
Geweldig mooi apparaatje om te zien, ligt lekker in de hand, en het scherm is top. Ook is de minimale helderheid in het donker veel lager in te stellen dan bij de Glo. Bovendien is het scherm veel egaler verlicht. Een 8" reader met de resolutie van een laserprinter, helemaal top 
Ik zie dat je als minpunt het laadlampje noemt. Je kunt de laadindicatie in de settings helemaal uitzetten.
Heeft iemand van de nieuwe gelukkigen met een Aura One misschien ook een H2O? Ik ben wel benieuwd naar wat naast-elkaar foto's.
Ik heb vandaag een Kobo Aura One ontvangen via bol.com. Levering ging allemaal snel. eReaders zijn helemaal nieuw voor mij dus als iemand nog tips heeft om instellingen aan te passen (booklet font installeren en dergelijke) dan hoor ik die graag. Verder nog weinig indrukken anders dan dat ik het scherm traag vond reageren. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een iPad gewend ben.
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Hier is de One ook bezorgd vandaag. Heb mijn H2O vervangen door de One. Het grotere scherm is heerlijk. Ik heb hem geconfigureerd via Wifi. Daarbij werd meteen de firmware bijgewerkt naar versie 4.0.7523 (c213e8a341, 02-09-16). De One identificeert zich bij verbinding met mijn router met "dhcpcd-6.6.6:Linux-3.0.35+:armv7l:Freescale".
Ik merk eigenlijk weinig verschil in snelheid i.v.m. de H2O. Heb de indruk dat de One vaak nog wat sneller reageert, vooral met het omslaan van een bladzijde. Maar het is te verwaarlozen. De automatische helderheidsaanpassing van de backlight van het scherm is ook heerlijk, bij de H2O moest ik het van tijd tot tijd met de hand aanpassen.
Wel valt op dat de One bepaalde dingen die op oudere Kobo-readers wel beschikbaar zijn nog niet ondersteunt, zoals verlanglijsten. In de bèta-sectie is alleen de internetbrowser aanwezig.
Hieronder een foto van de H2O en de Aura One naast elkaar.
Ik merk eigenlijk weinig verschil in snelheid i.v.m. de H2O. Heb de indruk dat de One vaak nog wat sneller reageert, vooral met het omslaan van een bladzijde. Maar het is te verwaarlozen. De automatische helderheidsaanpassing van de backlight van het scherm is ook heerlijk, bij de H2O moest ik het van tijd tot tijd met de hand aanpassen.
Wel valt op dat de One bepaalde dingen die op oudere Kobo-readers wel beschikbaar zijn nog niet ondersteunt, zoals verlanglijsten. In de bèta-sectie is alleen de internetbrowser aanwezig.
Hieronder een foto van de H2O en de Aura One naast elkaar.

[ Voor 56% gewijzigd door BamSlam_ op 06-09-2016 18:02 ]
Ik heb een beetje moeite om in de Kobo weergegeven te krijgen dat een boek deel uitmaakt van een reeks. Ik weet dat het mogelijk is want af en toe staat er wel ineens Titel reeks [1] tussen de titel en de auteur in de bibliotheek maar vaker ook gewoon niet. In Calibre voeg ik de reeks toe in de metadata en die lijkt er goed in te staan maar als ik de boeken dan naar de Kobo stuur zie ik het daar niet meer terug. Meestal dus, want soms ineens wel.
Iemand een idee waarom ik dit niet consequent voor elkaar krijg?
Edit: Wat googlen heeft me geleerd dat Calibre de reeksinformatie pas met een Kobo kan uitwisselen als ik de boeken voor een tweede keer naar de reader stuur, dat werkt inderdaad. Ik heb het wel eens handiger gezien maar ach, dan doe ik dat toch. Ik kan ook met een een metadata plugboard de reeks ín de titel zetten maar dat mot ik niet.
Iemand een idee waarom ik dit niet consequent voor elkaar krijg?
Edit: Wat googlen heeft me geleerd dat Calibre de reeksinformatie pas met een Kobo kan uitwisselen als ik de boeken voor een tweede keer naar de reader stuur, dat werkt inderdaad. Ik heb het wel eens handiger gezien maar ach, dan doe ik dat toch. Ik kan ook met een een metadata plugboard de reeks ín de titel zetten maar dat mot ik niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Sebastiaannn op 06-09-2016 21:27 ]
Je moet een e-ink display zeker niet met een LCD gaan vergelijken neeMighty schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:04:
Verder nog weinig indrukken anders dan dat ik het scherm traag vond reageren. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een iPad gewend ben.