Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:36
outlandos schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:32:
Voorlopig houd ik mijn Glo HD maar even van mijn W10 PC vandaan. Ik heb er toch nog genoeg boeken op staan voor de komende jaren.
Same here. Het is een zure situatie voor de meeste, maar ik had toevallig de dag van tevoren nog een lading nieuwe boeken op de Kobo gezet. Zitten er een paar bij die ik liever nog wat had willen editten, maar dat laat ik deze keer dan maar even zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:45:
Het is zwaar off topic maar ik heb een andere e-reader (Nook) maar heb het nog niet geprobeerd na mijn upgrade naar W10 AU, vanavond eens even checken
Je kan wel eenvoudig de update van anniversary editie terugdraaien, werkt hier uitmuntend op de pc, gewoon via de instellingen van windows. Mits je niet windows.old hebt verwijderd.

Voor wie wel geupdate heeft en er een boek op wil zetten, hier een artikel in het Duits met de mogelijkheden die ik ook beschreef en ook op mobileread in diverse topics te vinden zijn:

https://papierlos-lesen.d...0-erkannt-was-ist-zu-tun/

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:49

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Je kan wel eenvoudig de update van anniversary editie terugdraaien, werkt hier uitmuntend op de pc, gewoon via de instellingen van windows. Mits je niet windows.old hebt verwijderd.
Dat ga ik zo wie zo niet doen, ik heb Windows 10 AU opnieuw kaal op mijn machine gezet. Ik hang gewoon mijn Nook aan mijn pc, heb wel een back-up van dat ding. Kijken wat er gebeurt vanavond :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 16:47
Zit nog een beetje te twijfelen. Ik wil wel de "Bash op Ubuntu op Windows" feature proberen, maar wil ook m'n h2o niet resetten.
Waarschijnlijk ga ik wel de update draaien, ik heb m'n h2o sowieso al in geen tijden meer aan m'n computer gehad, doe alles via de wifi (Ofwel de kobo-winkel, ofwel drm-vrije epubs vanaf m'n eigen server halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaffeMaarten schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:57:
(Ofwel de kobo-winkel, ofwel drm-vrije epubs vanaf m'n eigen server halen).
heb je misschien een methode ontdekt om meerdere boeken tegelijk naar de kobo te halen? Ik kan alleen boek per boek vanaf mijn server doen en het zou fijn zijn als ik een batch boeken in 1 keer kan overzetten via mijn servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:27
Vraag aan jullie experts.
Ik dacht dat het heel normaal was dat e-reader ook muziek zouden afspelen, net als smartphones.
Het lijkt me zo logisch om tijdens het lezen oordopjes in te hebben.
Met simpele bediening via scherm.

Maar ik kan er niks over vinden! Terwijl bijv. de Auro H2O toch stevig geprijsd is.

Vergis ik me? Kennen jullie varianten die dat wel hebben?

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-10 10:54
SCS2 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:49:
Ik dacht dat het heel normaal was dat e-reader ook muziek zouden afspelen, net als smartphones.

Maar ik kan er niks over vinden! Terwijl bijv. de Auro H2O toch stevig geprijsd is.

Bron: http://www.techradar.com/...aura-h2o-1268281/review/3
It's impressive that virtually every photo file type we know is handled (JPEG, GIF, PNG, BMP and even TIFF), albeit in mono only, however, there's no option to play MP3 music or to download audiobooks.
Er bestaan er wel hoor: https://goo.gl/XpAIat

[ Voor 3% gewijzigd door barrymossel op 08-08-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:47

sjaool

Every life should have 9 cats

De enige e-reader waarvan ik weet dat die dit kan is de Sony PRS-T1 maar deze is al uit productie. De Kobo's kunnen dit sowieso geen van allen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 11:35

De PocketBook Ultra heeft een audio-uitgang en bovendien een camera.

Of kijk eens naar de Onyx Boox C67ML Carta 2. Dan heb je niet alleen een audio-uitgang maar ook nog eens een 300 DPI scherm en Android.

Een paar jaar geleden was het veel gebruikelijker dat ereaders een audio-uitgang hadden. Handig bijv. voor Text-to-Speech als je een boek leest in een vreemde taal die je wilt leren. Maar in het kader van de prijzenslag is de audio-support bij de 'grote merken' verdwenen. Dat maakt de reader weer een stukje goedkoper, en kennelijk was er toch niet zo heel veel vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 08:51
zetmolm schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:56:
[...]

De PocketBook Ultra heeft een audio-uitgang en bovendien een camera.

Of kijk eens naar de Onyx Boox C67ML Carta 2. Dan heb je niet alleen een audio-uitgang maar ook nog eens een 300 DPI scherm en Android.

Een paar jaar geleden was het veel gebruikelijker dat ereaders een audio-uitgang hadden. Handig bijv. voor Text-to-Speech als je een boek leest in een vreemde taal die je wilt leren. Maar in het kader van de prijzenslag is de audio-support bij de 'grote merken' verdwenen. Dat maakt de reader weer een stukje goedkoper, en kennelijk was er toch niet zo heel veel vraag naar.
Ik denk dat het idee is dat de meeste mensen toch ook wel een smartphone hebben en daar dan de audio op luisteren. Ik vind het persoonlijk jammer, nu moet ik ook een mp3 speler (lees: vorige smartphone) meenemen als ik ook audioboeken wil luisteren op vakantie.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 16:47
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:13:
[...]

heb je misschien een methode ontdekt om meerdere boeken tegelijk naar de kobo te halen? Ik kan alleen boek per boek vanaf mijn server doen en het zou fijn zijn als ik een batch boeken in 1 keer kan overzetten via mijn servertje.
Nee, ik ben zelf redelijk tevreden met één boek tegelijk, ik gebruik m'n server (i.p.v. de reader zelf) als boekenkast. Alleen voor de vakantie als ik een handjevol boeken tegelijk erop wil zetten duurt het wel eens lang, (of pak ik stiekem toch een kabeltje).

Je hebt me wel aan het denken en zoeken gezet.
Het eerste wat ik zo tegenkwam was https://github.com/wernerb/kobo-wget-sync
Dit lijkt te doen wat we willen (en zelfs automatisch syncen bij wifi-verbinding), maar is zo te zien al een jaar of 3 niet meer onderhouden of getest.

Wie weet, heb ik (of iemand anders) binnenkort wel een keer tijd om hier in te duiken.
edit: Iemand had wget in ieder geval nog werkend in 2016, maar via KSM.
zetmolm schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:56:
[...]
Maar in het kader van de prijzenslag is de audio-support bij de 'grote merken' verdwenen. Dat maakt de reader weer een stukje goedkoper, en kennelijk was er toch niet zo heel veel vraag naar.
Ik had hiervoor de sony PRS-T1, en ik heb de audio functie precies nul keer gebruikt. De reader is nu nog steeds in gebruik bij m'n vriendin, dus hij gaat al heel wat jaartjes mee, en als de audio-uitgang sinds het begin kapot had geweest had ik dat nu nog niet doorgehad.

Voor audioboeken gebruik ik meestal m'n telefoon, of -op vakantie vooral- een klein standalone mp3-spelertje. Zitten waarschijnlijk ook veel fijnere audioboek-functies op. (bookmarks multiple books, auto rewind 20s on stop)

[ Voor 33% gewijzigd door MaffeMaarten op 09-08-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaffeMaarten schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:05:
edit: Iemand had wget in ieder geval nog werkend in 2016, maar via KSM.
Heel interessant, maar de kobo is van mijn vrouw en die gaat niet akkoord als ik ga knutselen helaas.

Doet me denken aan mijn Hanlin v3 (met audio uitgang :P ), daarop had ik op een gegeven moment een Russische firmware erop en toen las ik dat je een woordeboek kon toevoegen. Een woordenboek was jaren terug heel vernieuwend, ik wilde dat wel. Ik had alleen wel de codes, maar je moest zelf je woordenboek schrijven 8)7 Na veel zoekwerk en proberen had ik ontdekt dat ik uit een open ofice achtig programma het woordenboek kon slopen, dat heb ik vervolgens op mijn ereader gekregen en het werkte nog ook :o

Ook had ik op een gegeven moment het voor elkaar om een bordspelletje erop te zetten, echt tof. Kwam dat ding laatst nog tegen op zolder. Goude tijden waren dat, stuk leuker dan dat gesloten spul van tegenwoordig.

De Hanlin v3 had ik via mijn werk ontvangen om te testen, later is deze ook op de Nederlandse markt gekomen, elk land had ook zijn eigen firmware en het was allemaal redelijk open, erg vermakelijk.

Oh nu ik post, het kobo / windows 10 probleem is helemaal uitgezocht op mobilread, leuk om te lezen voor de tweakers, zie posts van user frostschutz daar:

http://www.mobileread.com...hread.php?t=276349&page=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 11:02

TVL

Het is toch eigenljk te gek voor woorden dat WIndows 10 probleem. Er zijn een hele hoop mensen die niet technisch onderlegt zijn die dit probleem gaan ondervinden en dit niet gaan/kunnen oplossen. Dit probleem dient in mijn ogen direct aangepakt te worden door of een update in Windows 10 of een firmware update van de Kobo. Kobo zou in ieder geval hiervan melding moeten maken op hun website lijkt me. Verder laat ik voorlopig de Windows 10 Anniversary Updat links liggen tot dat er oplossingen zijn. Als je zoekt op internet zijn er behoorlijk wat mensen die problemen ondervinden met deze update.

[ Voor 29% gewijzigd door TVL op 09-08-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de update doet het hier redelijk, maar ik heb er wel last van dat als ik een folder open met meer dan 100 bestanden hij eerst leeg lijkt, als ik dan de folder weer open is hij 5 seconden leeg en dan opeens gevuld en dat gewoon van de ssd schrijf in mijn pc. En nu las ik dat je na een dag of 6 niet meer terug kan draaien, dus ik denk dat ik de twee pc's die ik geupgrade had terugdraai, de pc draait hier minder fijn dan een paar dagen terug zonder de update 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-10 02:34
http://www.wehkamp.nl/ele...eader/C26_6FJ_F4D_791195/

Schijnbaar heeft wehkamp al de nieuwe specs van de aura one. Voor het eerst dat ik dit zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

230 euro, niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Is zeker geen verkeerde prijs voor een reader van dit formaat. Even wachten tot er meer info van kobo zelf komt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Bartosy schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:03:
http://www.wehkamp.nl/ele...eader/C26_6FJ_F4D_791195/

Schijnbaar heeft wehkamp al de nieuwe specs van de aura one. Voor het eerst dat ik dit zie.
Helaas offline gehaald :(

Maar wel: nieuws: Kobo brengt waterdichte e-reader met 7,8"-scherm uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09
Hmm ik zat te wachten op een nieuwe Kobo voor mijn vriendin, maar vraag me af of ze de grootte als een voordeel of nadeel zal zien. Dit zal wel behoorlijk wat zwaarder aanvoelen in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nog altijd geen kleur zover ik begrijp. Dat zou mij over de streep trekken; dan kan je ook heerlijk koffietafelboeken en het National Geographic Magazine gaan bekijken.

Ik hoop dat die nieuwe chip en het nieuwe e-inkscherm erin zitten. € 229 is best duur, maar voor een grote reader lijkt het me toch wel weer redelijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Jorgen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:32:
Nog altijd geen kleur zover ik begrijp. Dat zou mij over de streep trekken; dan kan je ook heerlijk koffietafelboeken en het National Geographic Magazine gaan bekijken.
Is die laatste er dan in PDF? (epub lijkt me helemaal niets voor dat soort dingen!)
Ik hoop dat die nieuwe chip en het nieuwe e-inkscherm erin zitten. € 229 is best duur, maar voor een grote reader lijkt het me toch wel weer redelijk.
Ik vind het niet duur, het is wel veel geld. Ben benieuwd wanneer hij uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 16:20
Groot lijkt me toch eerder aan nadeel dan een voordeel, maar dat is persoonlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:18:
Hmm ik zat te wachten op een nieuwe Kobo voor mijn vriendin, maar vraag me af of ze de grootte als een voordeel of nadeel zal zien. Dit zal wel behoorlijk wat zwaarder aanvoelen in de hand.
Hij is 5 gram zwaarder dan de kleinere kobo aura hd als ik het goed begrijp, wel wat raar aangezien hij niet eens een jaartje jonger is en wel een stuk groter.
Er gaan geruchten dat Amazon binnenkort met een kleurenscherm in e-ink gaat komen, als dat al waar is zal de prijs echter ook wel richting de 400 euro gaan vermoed ik.
hier heb je hem:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2wqd89t.jpg
outlandos schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:50:
Groot lijkt me toch eerder aan nadeel dan een voordeel, maar dat is persoonlijk!
De afmetingen van een ereader zijn denk ik niet eens zo interessant. Ik lees nu wel heel veel reacties van mensen die groter willen, maar toen ik nog papieren boeken las had ik evenveel genot van een groot hardcover boek als van een kleine pocketuitvoering. Ik lees meestal in bed en dan is groter niet beter, maar ik denk dat als ik op de bank zou lezen of aan een tafel het wel fijner zou zijn. Persoonlijk had ik liever fysieke knoppen, dat mis ik wel in mijn huidige ereader.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet niet of NGmagazine er in pdf is. Het was meer de wens die ik uitsprak. L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Jorgen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:17:
[...]

Ik weet niet of NGmagazine er in pdf is. Het was meer de wens die ik uitsprak. L)
He, jammer, hoopte dat je iets wist wat ik niet wist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

haha, dat had ik je graag verteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

He, jammer, hoopte dat je iets wist wat ik niet wist :D
offtopic:
Zijn (als je wat zoekt in Google) wel te downloaden (al dan niet legaal)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spotnet heeft ook het nodige, wellicht zit het legaal in die bruna onbeperkt lezen app?

Wat betreft kobo en windows anniversary update:

Het is inmiddels duidelijk dat kobo zich niet helemaal aan de fat32 regels heeft gehouden (al is windows daar nu opeens wel heel kritisch in wat ik niet begrijp). Hier de regels voor fat32 van microsoft uit 2005 (zie sectie 3.3): http://read.pudn.com/down...0(SDA%20Contribution).pdf

En kobo past dit aan wat dus tegen de regels is:
http://www.mobileread.com...p?p=3367492&postcount=110

frostschutz van mobileread heeft wel een tooltje gemaakt om het op te lossen, maar echt heel handig is dat ook niet omdat je het tooltje er alleen op kan zetten als je een pc zonder anniversary update hebt, dus het is nog even wachten op de oplossing van Kobo (wat duurt dat lang...), het is in iedergeval wel op te lossen stelt frostschutz. Ik hoop dat er snel een oplossing komt zodat ik wellicht de nieuwe kobo op de verlanglijst kan plaatsen (ik laat het even afhangen wat Amazon gaat leveren in het najaar aan nieuwe ereaders en hoe dit probleem opgelost gaat worden).

Wel grappig dat ik frostschutz ken, is een collega van een vriend van mij die in Stuttgart woont en ik heb een paar maand terug nog bier met hem zitten drinken in zijn stamkroeg (een wonder dat ik dat nog kan herinneren omdat de eigenaar van zijn stamkroeg een Griek is die de hele tijd met flessen zelfgemaakte ouzo langs kwam en dat in combi met bier en 9 uur autorijden ging niet helemaal lekker :D

Nog even een aanvulling, kobo ziet het nu als probleem en geeft onder andere op twitter aan dat ze eraan werken en ze vragen niet meer om extra informatie e.d. wat ze eerst deden:
we are aware of this issue and are working adamantly to resolve it. We appreciate your ongoing patience. Thank you
Ben vooral benieuwd wat voor fix ze gaan bedenken hiervoor, interressante puzzel.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zag hier nog geen update, maar kobo komt begin september met een nieuwe firmware en een fix die via de site te downloaden is en eind september komt hij er automatisch op als je hem nog niet handmatig geinstalleerd hebt.

Verder komt microsoft ook met een update ergens dit jaar dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 13:58
Na gisteren en eergisteren het hele internet af te struinen nu toevallig hier over mij probleem lezen nadat ik de hoop al had opgegeven en maar met mn laptop nieuwe boeken op de kobo had gezet. Fijn om te lezen dat er een oplossing in the works is, jammer van mn zoektijd :)

[ Voor 5% gewijzigd door bermuda1980 op 13-08-2016 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

voor problemen met een ereader (ongeacht het merk) is dit de beste en meest up to date bron: http://www.mobileread.com/

Komen ook vaak gratis boeken voorbij voor o.a. de kobowinkel trouwens (tijdelijk gratis etc.), ideaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 13:58
Die was ik inderdaad tegen gekomen, zal er voortaan op letten. Bedankt voor de tip (zeker gratis boeken zijn natuurlijk nooit weg!)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zit met een dode kobo touch. Denk dat het de accu is (te leeg, wil nu niet meer laden).

Ik weet dat er mensen zijn die hem dan handmatig voorbij het 'dode punt' proberen te laden, maar dat zie ik niet echt zitten.

Vervangen van de battery wil ik nog wel een poging aan wagen. Die accu is alleen erg lastig te vinden. Goedkoopste optie die ik heb kunnen vinden is 35 engelse pond. Zeker omdat ik niet 100% zeker weet dat het de battery is vind ik dat nogal aan de prijs voor een reader van 4 jaar oud. Zijn er hier mensen die die vervanging zelf al eens gedaan hebben, en tips hebben waar de replacement battery goedkoper te krijgen is? Of een ander type accu dat ook compatible is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is wel een stel gasten te vinden die de accu vervangen heeft, zou daar eens rondvragen wat ze precies gekocht hebben: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=102752

goedkoopste wat ik daar genoemd zie is 30 dollar, maar dat was bij een winkeltje in China als ik de post zo snel scan.

Ze geven daar trouwens ook aan dat de meeste batterijen 5 jaar meegaan, ik zou zelf niet meer dan 30 euro investeren in jouw ereader, nieuw is hij namelijk nu 90.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:58:
Hier is wel een stel gasten te vinden die de accu vervangen heeft, zou daar eens rondvragen wat ze precies gekocht hebben: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=102752

goedkoopste wat ik daar genoemd zie is 30 dollar, maar dat was bij een winkeltje in China als ik de post zo snel scan.

Ze geven daar trouwens ook aan dat de meeste batterijen 5 jaar meegaan, ik zou zelf niet meer dan 30 euro investeren in jouw ereader, nieuw is hij namelijk nu 90.
Die thread had ik wel gevonden, maar niet veel nuttigs uit de links (voor zover ze nog werkten) kunnen halen. Heb maar even geregistered en de vraag daar ook uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ík haalde hem even aan omdat er nog vrij recent wat posts gedaan zijn, het probleem met ereaders is dat ze vooral bij lezers goed vallen en dat zijn meestal,geen tweakers. Kapot? Dan verzekering of garantie of nieuwe halen. er zitten op mobileread wel veel tweakers die solderen en wat al niet meer aan de ereaders, denk veel meer nog dan hier. Maar een paar posts hebben het over 30 dollar en china, dat zou beduidend goedkoper zijn dan 35 pond.

Had je al gekeken of je een defecte kan kopen op marktplaats? Met een defect scherm, accu omwisselen en klaar wellicht? Al zie ik daar mensen 45 euro bieden voor een defect exemplaar 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:23:
Ík haalde hem even aan omdat er nog vrij recent wat posts gedaan zijn, het probleem met ereaders is dat ze vooral bij lezers goed vallen en dat zijn meestal,geen tweakers. Kapot? Dan verzekering of garantie of nieuwe halen. er zitten op mobileread wel veel tweakers die solderen en wat al niet meer aan de ereaders, denk veel meer nog dan hier. Maar een paar posts hebben het over 30 dollar en china, dat zou beduidend goedkoper zijn dan 35 pond.

Had je al gekeken of je een defecte kan kopen op marktplaats? Met een defect scherm, accu omwisselen en klaar wellicht? Al zie ik daar mensen 45 euro bieden voor een defect exemplaar 8)7
Die 30$ uit een van de laatste posts gaat volgens mij over een kloon van een Astak EZreader. Veel aanbod aan kobo touch (defect) kan ik op marktplaats niet vinden. Bovendien koop je dan een accu die net zo oud is, dat zou alleen interessant zijn voor een heel beperkt bedrag.

Ik upgrade mijn aura wel naar een glo hd, kan mijn aura de kapotte touch van mijn vriendin vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nietorigineel schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:54:
Ik upgrade mijn aura wel naar een glo hd, kan mijn aura de kapotte touch van mijn vriendin vervangen.
Glo hd is een heel fijn dingetje, iets kleiner scherm dan de aura, maar hij bevalt ons beter (aura was kapotgevallen, verzekering heeft aankooopwaarde vergoed aan mij). Ook mooie hoezen e.d. voor te verkrijgen, vind het een leuk ding en fijner dan de normale touch, je gaat daar zeker van genieten.

Je hebt voor de touch nog wel aanbieders die voor 50 euro of wat minder als je wat praat (vermoed ik) kobo touches, zoals http://link.marktplaats.nl/m1079626113

Kan ook een idee zijn. Al zou ik zelf vanwege de verlichting voor de glo hd gaan. Dat heeft in mijn ogen wel een heel fijne meerwaarde.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nu dus eindelijk officieel,

nieuws: Kobo brengt waterdichte e-reader met 7,8"-scherm 6 september uit in B...

Vraag me echt af of die grootte (op dit gebied :+) in de smaak valt bij mijn vriendin dus zal beide modellen maar in de bestelling zetten zodra dat kan. Kan toch vervelend zwaar worden bij lang lezen lijkt me dus misschien is de kleine toch de betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ga de 7.8" zeker kopen :) Ik snap alleen die 6" niet, want de genoemde resolutie is 1024x768 terwijl de Glo HD al 1448x1072 heeft. Qua pixeldichtheid zijn de nieuwe Aura's echt verschillende modellen dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:06:
Kan toch vervelend zwaar worden bij lang lezen lijkt me dus misschien is de kleine toch de betere optie.
Dat ding is lichter dan de kobo glo hd, geen idee hoe, maar hij is lichter, om het gewicht hoef je het dus niet te laten. Of het iets toevoegt aan het leesplezier betwijfel ik. Ik denk dat je evenveel plezier met de 100 euro goedkopere glo hd hebt.

De aura editie 2 voor 130 euro is bizar duur en echt absurd, scherm van 5 jaar oud erin, wie trapt daarin? Koop dan een veel betere glo hd, dat is een erg leuk ding.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Snap er ook niks van. Lijkt echt een budget variant, maar dan zonder het prijsvoordeel. Hopelijk een foutje in het persbericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n e-ink carta hoge resolutie scherm is zijn geld echt serieus waard, ga alsjeblieft niet een paar tientjes (de prijs van 1 a 2 papieren boek) lopen besparen op een low-res scherm...
Koop een fijne reader met een goede cover er om dan zit je de komende paar jaar gewoon lekker te lezen en weet je dat deze heel blijft.
Check vooral wat de reader inclusief hoes gaat wegen, die stevige covers wegen ook nog best wel wat en hoewel zoiets er prima om- en afgaat merk ik dat ik hem er gewoon om laat zitten thuis, in bad, in bed, op reis, in mijn tas, op tafel, kortom overal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cover van de one is wel heeeeeel tof

https://us.kobobooks.com/.../kobo-aura-one-sleepcover

Verwijderd

Ik kwam heel interessante info tegen, 2 oplossingen voor kobo in samenwerking met windows anniversary, optie 1:

Build 14901.rs_prerelease 160805-1700 (Redstone 2) lost het kobo probleem op, alleen moet je daar wel toegang toe hebben en op de fast ring van microsoft zitten wat ik zelf niet zit.

Ik ga er zo wel even mee aan de slag, hier een handleiding:
http://www.windowscentral...ws-10-build-14901-your-pc

Geen idee of het hier gaat werken, we gaan wel even zien. Eerst een zwembad neerzetten omdat het warm aan het worden is :P

Let wel op: acrobat reader werkt niet met deze update, dus je lost 1 probleem op, maar je krijgt er momenteel nog een ander probleem bij :P

Bron van al deze mooie info: http://www.mobileread.com...read.php?t=276349&page=15

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 11:21 ]

• Rodipo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
kobo glo en windows anniversary update:

Voor mijn kobo glo, die niet meer herkend werd heb ik een omweg gevonden om toch boeken te laden. Heel simpel eigenlijk. SD-card erin en die wordt gewoon gezien en is weer gevuld met nieuwe boeken.
Kan weer lezen. ;)
groeten Rob

[ Voor 4% gewijzigd door Rodipo op 18-08-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb het via de moeilijke manier gedaan: boeken op dropbox zetten en dan met heel veel geduld via de browser van de Glo HD downloaden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 10:54
De nieuwe Aura One ziet er mooi uit, maar ik denk niet dat ik 'm ga kopen. Ik ben wel benieuwd naar hoe de nieuwe scherm verlichting in de praktijk zal zijn. Maar ik ben nog zeer tevreden met mijn Glo Hd, en ik heb een groter scherm niet nodig. En ik vind het erg jammer dat de accu capaciteit van 2 maanden nu halveert naar 1 maand bij normaal gebruik. En ook jammer dat deze reader geen sd-card slot heeft, hoewel de 8gb geheugen natuurlijk wel een verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de windows kobo update komt zeer binnenkort, hij is al uit de fast en slow ring en zit nu in de release preview ring en dat is volgens mij de laatste ring waarin hij zit voordat hij wereldwijd wordt uitgerold.

Ik heb in mijn instellingen van windows 10 aangegeven bij de updates dat ik insider previews wil ontvangen, ik zal als het werkt voor de kobo het hier posten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Marjoko schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:40:
De nieuwe Aura One ziet er mooi uit, maar ik denk niet dat ik 'm ga kopen. Ik ben wel benieuwd naar hoe de nieuwe scherm verlichting in de praktijk zal zijn. Maar ik ben nog zeer tevreden met mijn Glo Hd, en ik heb een groter scherm niet nodig. En ik vind het erg jammer dat de accu capaciteit van 2 maanden nu halveert naar 1 maand bij normaal gebruik. En ook jammer dat deze reader geen sd-card slot heeft, hoewel de 8gb geheugen natuurlijk wel een verbetering is.
8GB en dan wil je nog een SD kaart ook 8)7 . Je kan ong 2000 boeken per 1 GB rekenen dus dat is +/- 16.000 in 8 GB

Er kunnen dus meer boeken op je ereader dan je ooit in je hele leven zou kunnen uitlezen, los van het feit dat je dan helemaal een giga blibliotheek hebt om door heen te moeten op een ereader.

Ik denk dat ik nooit meer dan 20 boeken ofzo er op heb staan en dan af en toe via Calibre weer verwijderen / aanvullen

[ Voor 3% gewijzigd door Miss_80 op 19-08-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
Miss_80 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:11:
[...]

8GB en dan wil je nog een SD kaart ook 8)7 . Je kan ong 2000 boeken per 1 GB rekenen dus dat is +/- 16.000 in 8 GB

Er kunnen dus meer boeken op je ereader dan je ooit in je hele leven zou kunnen uitlezen, los van het feit dat je dan helemaal een giga blibliotheek hebt om door heen te moeten op een ereader.

Ik denk dat ik nooit meer dan 20 boeken ofzo er op heb staan en dan af en toe via Calibre weer verwijderen / aanvullen
Misschien lees ik wetenschappelijke pdf's of stripboeken, van ettelijke mb's per stuk? ;w

Afgezien daarvan, die sd-card slots in ereaders zijn heel handig als tijdens je vakantie (ja, echt meegemaakt) je ereader compleet vastloopt en je die moet resetten naar de fabrieksinstellingen. (Lees: geheel schone lei, zonder boeken). Als je dan je vakantie oeuvre op een micro sd'tje hebt staan dan kun je in ieder geval verder lezen. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss_80 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:11:
2000 boeken per 1024 mb lijkt me wat weinig. Een boek is snel 800KB groot namelijk, de meesten van mij meer dan 1MB omdat ik er (als het lukt, bol.com werkt niet altijd mee) een eigen lettertype inzet. Maar met 8GB is een sd kaart niet nodig, maar ik vond een sd slot altijd wel een pre bij de kobo, de kindles hebben dat niet en zo bereik je wel een stuk van de markt die daar wel behoefte aan heeft.

Verder is een sd slot nu handig aangezien windows anniversary editie niet overweg kan met de kobo's, door boeken op een sd slot te zetten kan je er nu wel verder mee. Dat alleen al is een goede reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Marjoko schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:28:
[...]

Misschien lees ik wetenschappelijke pdf's of stripboeken, van ettelijke mb's per stuk? ;w

Afgezien daarvan, die sd-card slots in ereaders zijn heel handig als tijdens je vakantie (ja, echt meegemaakt) je ereader compleet vastloopt en je die moet resetten naar de fabrieksinstellingen. (Lees: geheel schone lei, zonder boeken). Als je dan je vakantie oeuvre op een micro sd'tje hebt staan dan kun je in ieder geval verder lezen. :w
PDFs lees ik inderdaad niet. Vind ik ook niet echt heel prettig op een ereader moet ik zeggen. En wat betreft de backup... tja, oke. Fairpunt, al heb ik dat nog nooit meegemaakt moet ik eerlijk bekennen
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

2000 boeken per 1024 mb lijkt me wat weinig. Een boek is snel 800KB groot namelijk, de meesten van mij meer dan 1MB omdat ik er (als het lukt, bol.com werkt niet altijd mee) een eigen lettertype inzet. Maar met 8GB is een sd kaart niet nodig, maar ik vond een sd slot altijd wel een pre bij de kobo, de kindles hebben dat niet en zo bereik je wel een stuk van de markt die daar wel behoefte aan heeft.

Verder is een sd slot nu handig aangezien windows anniversary editie niet overweg kan met de kobo's, door boeken op een sd slot te zetten kan je er nu wel verder mee. Dat alleen al is een goede reden.
De 2000 per 1 GB had ik ff snel opgezocht, maar punt was idd wat moet je met zo veel boeken op een ereader. BY the way: wat is windows anniversary editie (ik heb een kindle, geen kobo, dus wellicht mis ik iets hier) ?

[ Voor 38% gewijzigd door Miss_80 op 19-08-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
[...]

Stripboeken? Tom Poes gaat waarschijnlijk nog net. Maar stripverhalen in kleur ga ik echt niet op een zwart/wit schermpje genieten, ook al is dat 7,8 inch.
Dat is wel een interessante use case. Welk merk e-reader was dat trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm persoonlijk vind ik pdf gebruiken op een Kobo H2O echt een verschrikking, ja het gaat en daar is het wel zo'n beetje mee gezegd, wanneer je perongeluk gaat zoomen of doorbladerd naar een pagina met een foto of iets grafisch behalve text dan duurt het laden regelmatig meer dan 10 sec.

Maandelijks zet ik de wifi 1x aan, en met de ingebouwde browser ga ik naar ziltmagazine.nl download de laatste editie als .pdf en open hem om te lezen.

Vind het leuk dat die optie er op zit maar wanneer dit apparaat geen wifi had gehad dan had ik dat zeker niet gemist, nu is het een vrij dure optie voor zo weinig gebruik, maarja het zit er op dus dan maar gewoon gebruiken.

Openen van zo'n pdf gaat nog redelijk vlot maar het probleem komt pas wanneer je merkt dat de processor opeens een berg informatie voor zijn kiezen krijgt in de vorm van schitterende hi-res kleurenfoto's.
Al die info zit wel in het plaatje maar de reader kan er gewoon niks mee behalve een downscaled tig kleuren grijs foto van maken en dan merk je dat dat toch meer processorkracht kost dan waar die reader specifiek voor gemaakt is.
Bladzijden text gaan redelijk vlot tot de halve pagina grafisch wat lastiger wordt, dan is het apparaat unresponsive voor meerdere seconden, soms tientallen.
Geen idee hoe het is bij bijvoorbeeld een zwart-wit pdf, binnenkort maar eens proberen wat werkplaatshandboeken van mijn auto er op te zetten.

Wanneer ik meer pdf's zou verslinden dan was converteren naar grijs misschien een optie of naar epub (indien dat kan)

Nu laat ik het maar zo. het primaire doel, lezen van .epub .txt en .kepub gaat geweldig en zo'n hoge resolutiescherm met ingebouwde verlichting is echt een aanrader mocht je in de markt zijn voor een e-reader.
Aangezien ik geen strip- of manga liefhebber ben weet ik niet of dat problemen geeft met pdf op de huidige readers, die liefhebberij zou een goed argument zijn voor een wat groter scherm omdat je dan een beter overzicht hebt.
Maar net als fotoboeken op mooi glossy dik papier zijn stripboeken imho veel fijner analoog dan digitaal.
Denk niet dat een kleurenscherm daar veel verandering in gaat brengen.
Je zou eventueel ko-reader kunnen installeren als alternatief, die schijnt pdf wel vlot weer te geven, iig stukken sneller dan Kobo nickel.
Mijn ervaring is tot nog toe dat ik het niemand aan kan raden lekker met pdf bestanden te gaan stoeien op zo'n Kobo H2O.
Heb 1 H2O voor intensief eigen gebruik en beheer er 3 die allemaal flink meters maken en die hebben gedurende de afgelopen 1.5 jaar geen vastloper gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss_80 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:52:
BY the way: wat is windows anniversary editie (ik heb een kindle, geen kobo, dus wellicht mis ik iets hier) ?
dat is de meest recente versie van windows 10, daarmee kan je de kobo niet benaderen. Althans, er is nu een oplossing van microsoft gekomen, die probeer ik uit, maar mijn systeem werkt niet helemaal mee. Ik heb nu wel de update en wil lild worden van het insider programma, maar windows blijft maar roepen dat mijn pc niet met internet verbonden is 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
BamSlam_ schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:39:
[...]

Dat is wel een interessante use case. Welk merk e-reader was dat trouwens?
Dit was mijn oude Kobo Glo. Die is inmiddels overleden en vervangen door een Glo HD. Die heeft het de laatste vakantie feilloos gedaan, maar ik had van tevoren wel wat boeken in dropbox gezet voor het geval dat het euvel zich weer zou voordoen.

Ik lees heel veel, en zo nu en dan gaat er 'ns iets mis en moet ik de Kobo even resetten. Terug naar fabrieksinstellingen komt maar zeer zelden voor. Het is nog zeldzamer dat dat zich net voordoet als je op vakantie bent zonder laptop. :/ Maar het is mij inmiddels twee keer gebeurd en ik vind een sd Card slot daarom reuze handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
[...]

Hier ook een vastloper gehad met een Touch (of in ieder geval een reset naar fabrieksinstellingen al dan niet per ongeluk) maar ik krijg er geen boeken op met een sd kaart. De kobo moet je eerst registreren met een pc. Of is er een andere manier? Wij hebben de laptop niet mee...

[ Voor 1% gewijzigd door Pos2007 op 19-08-2016 20:06 . Reden: Type toegevoegd en laptop niet mee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
Pos2007 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:03:
[...]

Hier ook een vastloper gehad met een Touch (of in ieder geval een reset naar fabrieksinstellingen al dan niet per ongeluk) maar ik krijg er geen boeken op met een sd kaart. De kobo moet je eerst registreren met een pc. Of is er een andere manier? Wij hebben de laptop niet mee...
Na een reset naar fabrieksinstellingen heb je helaas in ieder geval wifi nodig voor inloggen bij Kobo. Je logt in, de Kobo haalt de meest recente firmware op en installeert dat. Uiteindelijk heb je dan een werkende maar lege Kobo. Dan het micro SD kaartje erin (die haal ik er wel uit voor de reset, ik weet niet of het kaartje anders ook leeggegooid wordt door Kobo). Als het kaartje goed geplaatst is gaat de Kobo daarna de boeken van het kaartje verwerken en zie je die daarna gewoon in je bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
De vakantie zit er bijna op maar volgens mij kon ik geen wifi netwerk selecteren en ook geen account gegevens invullen. Moest beslist registreren met behulp van pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
Pos2007 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:30:
De vakantie zit er bijna op maar volgens mij kon ik geen wifi netwerk selecteren en ook geen account gegevens invullen. Moest beslist registreren met behulp van pc.
Dat heb ik nooit meegemaakt. Als je een nieuwe Kobo koopt dan kun je -vers uit de doos- ook kiezen om ofwel te installeren mbv pc, ofwel via wifi. Als je teruggaat naar de fabrieksinstellingen dan reset je 'm naar het punt als ware de Kobo vers uit de doos. Dus dat je dan die keuze niet hebt om te installeren via wifi is wel heel merkwaardig. Misschien zag de Kobo geen wifi netwerken?

Het is wel een heel vervelende situatie, echt super vervelend dat het net op vakantie mis gaat. :| Hopelijk heb je nog iets anders kunnen vinden om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij was het bij oudere modellen altijd via de pc en de nieuwe modellen niet meer, maar het blijft een wat onbetrouwbaar ding in dit soort gevallen. Hier ook 2 keer per jaar ongeveer een vastloper, echt 100% stabiel is de software helaas niet, maar het is nu wel beter dan een jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso verdient het aanbeveling om eens te kijken welke software versie je Kobo draait, de huidige is m.i. behoorlijk stabiel.
Meestal komt er bij de introductie van een nieuw model, dus over grofweg een maand, vaak een update met waarschijnlijk wat nieuwe functionaliteit.
Overigens ben je niet verplicht te updaten, ik kijk zelf liever een maandje of 2 aan, waarna je de ervaringen van anderen hoort en dan al dan niet updaten, proefkonijn zijn laat ik wel aan anderen over ;)
Vraag mij af of wij ook op een makkelijke manier gebruik kunnen gaan maken van het bibliotheek boeken (uit)leen systeem wat men in de VS en UK gebruikt.
Deze technologie is door Kobo vorig jaar aangekocht maar weet niet of dat ook in NL gaat werken.
Naar alle waarschijnlijkheid gaat dit wel ingebakken worden in de volgende software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten de bibliotheken wel gaan meewerken en daar zit wel een probleem. Amazon heeft trouwens ook zo'n dienst, heb het liefst dat ze voor elk merk een mogelijkheid inbouwen. Maar ik denk dat het lastig is, het beheer van de boeken moet de bibliotheek dan uitbesteden aan kobo of amazon of bol.com en de bibliotheek is vrij traditioneel (ik heb de hbo bibliotheekopleiding gedaan ooit in een ver verleden en ben wel goed op de hoogte, maar werk nu in het onderwijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VS, UK en nog wat meer landen waar het wel prima schijnt te werken, maar gezien de conservatieve muffe lucht die er hier aan de boekenbeweging hangt denk ik niet dat het hier snel gaat gebeuren idd.
DRM zal wel lastig worden, ik sloop in ieder geval overal uit, en blief geen Adobe verplicht op mijn reader te hebben dus voor mij gaat dat sowieso niet op maar voor anderen die nu de Bol en Kobo store op hun reader hebben kan het best fijn zijn. Boeken via een simpel bibliotheek uitleen systeem kunnen lezen.

Overigens de problemen die met de Anniversary edition van Win10 en een Kobo naar boven kwamen...
Diverse race-stuurtjes en heel veel webcams geven sinds die update ook flinke ellende, heb bij 1 iemand nog een rollback kunnen doen, andere 2 waren te laat.
Het zal mij benieuwen wat er nu men zo'n beetje terugdruppeld van vakantie en de thuis/werk/school pc weer opgestart word nog meer problemen met randapparatuur opduiken.
Dat dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In amerika en veel andere landen gebruikt men overdrive, niet het systeem van kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 19:07
Overdrive is door Kobo overgenomen enige tijd geleden en wordt in de nieuwe firmware geïntegreerd geloof ik.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 07:57:
In amerika en veel andere landen gebruikt men overdrive, niet het systeem van kobo.
Klopt, dat systeem bedoelde ik ook, hoor goede verhalen over overdrive van overzeese kennissen en familie.
Dat is nu dus "het systeem van Kobo" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ik loop achter met de info :P

Dat overdrive wil ik ook wel zeg, man man man als je dat bekijkt. Daar kan je gewoon bij veel bibliotheken boeken lenen die echt net uit zijn, op de dag van uitkomst dus al lenen. Dat lijkt me heerlijk. Hoef je geen boek meer te kopen.

Verklaart ook waarom iedereen met overdrive die ik ken zo pro kobo zijn.

Als iemand mij nu een overdrive account geeft koop ik wel een kobo en ruil ik de kindle in, dan heeft zo'n ereader echt een dikke meerwaarde :9~

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Uitgebreide review van de Aura One: http://rsnijders.info/vak...obo-aura-one-de-praktijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooi uitgebreide review, al moet ik zeggen dat ik de logica van de reviewer soms wat tegenstrijdig vind. Aan de ene kant looft ie de 'Apple-achtige' design en afwerking inclusief de dunne randen, maar klaagt ook weer over die dunne randen. En hij is mooi dun en licht, terwijl ie op het einde van z'n review aangeeft nog altijd te dromen van een 'robuuste' ereader die niet zomaar uit je handen waait bij een stevige wind. Tja, wat wil je nou? Als een fabrikant zo'n apparaat zwaarder maakt zodat ie niet uit je handen waait, dan klaagt iedereen weer dat ze een lamme poot krijgen. Als ik alles zo bekijk lijkt het me een perfect apparaat, precies wat ik zoek :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, na een week prullen is het mij uiteindelijk gelukt windows 10 aan het verstand te brengen dat ik intenet toegang heb en ik ben nu insider lid geworden en heb de update om de kobo onder windows 10 anniversary edition te benaderen binnen en het werkt weer prima (windows was eerst van mening dat ik dat niet had en daardoor kon ik geen beta versies e.d. ontvangen, maar vandaag was mijn lucky day)

Nu nog de laptop van mijn vrouw zover krijgen dat hij dat ook gaat doen, daar werkt ze namelijk op en het is haar kobo.

Boel gedoe, maar er kunnen weer zonder omwegen boeken naar de kobo...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi "Apple" design impliceert niet dat het praktisch is, sterker nog, vaak zijn de mooiste dingen stukken minder praktisch dan de wat minder fraaie variant... :(

Er staat hier een schitterende citruspers van Phillipe Starck mooi te wezen terwijl wij een plastic bakje van van 3 euro van de Action gebruiken om sinasappels te persen want die mooie geeft een enorme klerezooi.

@Hobbykok geeft die "insider" snellere fixes/updates dan aan de normale gebruiker?
Dan maakt dat Windows10 wel weer 50 euro minder gratis als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:56:
@Hobbykok geeft die "insider" snellere fixes/updates dan aan de normale gebruiker?
Dan maakt dat Windows10 wel weer 50 euro minder gratis als ik het goed begrijp?
Die insider is gratis voor iedereen, als je windows anniversary hebt draaien kan je naar het scherm waar je o.a. kan updaten, dan heb je links een menubalk en onderaan de optie om windows insider lid te worden. Als dat gelukt is moet je de pc herstarten en kan je updaten en krijg je nieuwere opties voordat de meeste mensen het krijgen. Ik denk redelijk veilig omdat je niet helemaal vooraan de beta's zit, maar als je heel afhankelijk van de pc bent zou ik het niet doen. Het blijft wel een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik heb het ook zo gedaan,was binnen een paar minuten gefixed.
Momenteel heb ik voor de release preview gekozen,de veiligste manier denk ik zo.
De Kobo werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de info @Hobbykok, ik houd de daily driver voorlopig op Linux Mint met een reserve dual boot mogelijkheid naar Windows 7-64 maar fijn dat je het hebt kunnen fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Mogelijk dat iemand hier er iets meer over kan zeggen. Ik heb vorige week van mijn vrouw een Kobo Aura H2O cadeau gekregen, maar ik had vanaf het begin het idee dat er iets niet helemaal klopte met het scherm. Nu ben ik op dat gebied sowieso een zeikerd, maar dit leek gewoon niet te kloppen. Sowieso kwam de reader uit de doos met een bright-spot die redelijk zichtbaar was als de verlichting redelijk fel aanstond. Nu was dat niet direct storend (mijn Glo had dit ook in een van de hoeken) aangezien ik vaak met het licht op 1% lees was dit niet hinderlijk (was op de Glo ook niet).

Echter viel mij op een gegeven moment op dat als je het scherm licht kantelde met een donkere achtergrond er een patroon van witte puntjes ontstond. Nu was dat op zich geen probleem, tot ik op een gegeven moment zag dat er op een lichte achtergrond wel leek of er stof tussen het scherm zat (wat kan verklaren dat er een puntjes patroon ontstaat als je kantelt).

Nu lijkt mij dat niet echt de bedoeling op een apparaat van 169 euro. Het scherm van mijn Glo is na al die jaren nog "strakker" dan die van de H2O. De H2O was een geschikt cadeau aangezien ik graag in bad lees en ik een reader wilde die een zwempartijtje zou overleven en een wat groter scherm was ook fijn voor de pdf's die ik vaak lees.

Nu is mijn vrouw vandaag teruggegaan naar de winkel, maar die namen het standpunt in dat het komt door de techniek :/ Die ontkenden volledig dat er iets mis was, terwijl zowel mijn vrouw als ik beiden duidelijk stof zagen zitten. Maar volgens de betreffende verkopers lag dit echt aan de gebruikte techniek en is dit volkomen normaal.

Op internet kan ik hier niets over vinden, maar misschien dat iemand hier er iets meer over weet. Ik heb ook wat foto's bijgevoegd waar hopelijk duidelijk te zien is wat ik bedoel. Ben ik nou gek, of klopt er iets niet.

Kobo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RppVk3fkFBqoG6vXSXArcbaj/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ldRL971OsiwsIK0MDJYxJcdJ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zA5aujQLumiLPgwxYv0N1oMx/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3pWb05JN48hJPSvBShzF3DsW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IqrsWQYqFg7HGPUcaflIzC3x/thumb.jpg

De puntjes zijn "fixed" en refreshen van het scherm verhelpt het niet. Ze zijn zichtbaar in de boeken, maar ook in de menu's. De buitenkant van het scherm is stof- en vlekvrij.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
En die winkels maar gek vinden dat iedereen zijn spullen op internet koopt. Je bent duidelijk niet tevreden en dan gaan ze het op de techniek gooien. Op internet kan je tenminste zonder enige reden iets terug sturen.

Heb zelf de H20 niet dus kan je helaas niet verder helpen, maar misschien Kobo zelf een mail sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Beakzz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:35:
En die winkels maar gek vinden dat iedereen zijn spullen op internet koopt. Je bent duidelijk niet tevreden en dan gaan ze het op de techniek gooien. Op internet kan je tenminste zonder enige reden iets terug sturen.
;) Dat is ook hoe ik erin sta. Maar mijn vrouw wilde mij op de dag zelf het cadeau geven. Aangezien de beslissing pas op de dag zelf werd genomen en ze mij echt iets wilde geven is ze naar een "echte" winkel gegaan. Wat dat betreft dus een lief idee :)
Heb zelf de H20 niet dus kan je helaas niet verder helpen, maar misschien Kobo zelf een mail sturen?
Gelukkig wilde de betreffende winkel de aankoop wel retour nemen onder de vlag van "niet voldaan aan verwachting" en hebben we het aankoopbedrag teruggekregen (gelukkig was dat geen probleem door de fijne voorwaarden van de winkel). Had het doosje en alle boekjes nog netjes en de reader zag er nog zo goed als ongebruikt uit. Wat dat betreft dan wel weer lof voor de winkel d:)b

Overigens hebben we wel netjes open kaart gespeeld dat de reader in onze ogen niet correct functioneerde. Je kan in zo'n geval ook doen of je neus bloedt, maar we wilden gewoon eerlijk zijn. Ze gingen niet mee in onze claim dat de reader niet correct is, maar wilde wel meewerken aan retour-name.

Heb inmiddels Kobo om reactie gevraagd. Als dit "normaal" is, dan blijf ik wel bij mijn Glo, want persoonlijk vind ik dit geen vooruitgang en vind ik het zonde om dit bedrag aan deze reader te besteden (of in dit geval te laten besteden ;) ). Zou zonde zijn, want hij is wel een upgrade qua formaat en comfort tov de oude Glo.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
.Gertjan. schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:31:
[...]
Heb inmiddels Kobo om reactie gevraagd. Als dit "normaal" is, dan blijf ik wel bij mijn Glo, want persoonlijk vind ik dit geen vooruitgang en vind ik het zonde om dit bedrag aan deze reader te besteden (of in dit geval te laten besteden ;) ). Zou zonde zijn, want hij is wel een upgrade qua formaat en comfort tov de oude Glo.
Ik heb even mijn H2O bestudeerd, maar zie daar absoluut niet wat jij hier beschrijft!
Beakzz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:35:

Het is H2O (als zijnde de water), niet H20 (dus met een nul). Ik zie veel mensen die fout maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn H2O ziet er zeker niet zo uit als het exemplaar waar de foto's van gemaakt zijn, zo'n e-ink scherm is dan wel geen LCD en in een normaal analoog boek zie je ook wat structuur van het papier maar ik zou ook niet accoord gegaan zijn met bovenstaand beeld.

Doordat er gebruik gemaakt is van infrarood langs de schermranden om de touch te detecteren zie je juist geen "grid" van een extra laag over het scherm dus het verhaal van de verkoper is wat dat betreft op zijn zachtst gezegd nogal dubieus.

Bij de H2O zit de verlichting in de onderkant van de reader en dat is de enige plek waar ik bij de leds iets fellere verlichting zie. Dat is zo bij alle H2O's die ik in handen heb gehad en dat geldt alleen voor de onderste paar millimeter. De rest van het scherm is gewoon egaal verlicht en behoort geen bright spots te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:19
Wellicht overbodig na de laatste 2 reacties, maar ik heb ook een H2O en ik heb geen last van die puntjes op het scherm wat jij zag. Ik denk dus echt dat het ging om een defect exemplaar.
Ik zou als ik jou was een nieuwe kopen bij een andere winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Dank allen voor jullie reacties :)

Weet nu in ieder geval dat ik niet gek ben (tenminste niet op dit vlak :+ ). Ik ga denk on-line ik een vers exemplaar bestellen en hoop daar een exemplaar te krijgen zonder issues.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:35:
Bij de H2O zit de verlichting in de onderkant van de reader en dat is de enige plek waar ik bij de leds iets fellere verlichting zie. Dat is zo bij alle H2O's die ik in handen heb gehad en dat geldt alleen voor de onderste paar millimeter. De rest van het scherm is gewoon egaal verlicht en behoort geen bright spots te hebben.
Klopt, dat zag ik inderdaad ook al op de Glo, en dat heeft mij nooit echt gestoord. Een scherm met een klein foutje kan ik nog wel overheen komen (zoals een brightspot in de hoek), maar dit ging wel erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Zijn er nu al eens ereaders die ik gewoon kan koppelen aan google play books?

Ik heb geen zin om iedere keer met een sd kaartje oid heen en weer te zeuren. Gewoon via wifi connecten met play books en synchen. En ik heb voor de rest alleen een telefoon en tablet dus alles waar een pc voor nodig is valt ook af. :)

Ben nu al een half uur aan het zoeken en het wordt nergens ontkend of bevestigd. Kan ook aan mijn zoekskills liggen uiteraard.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:13
Ik heb de Kobo Glo HD. Deze heeft wifi, waarmee ik gewoon sync met de Kobo store. Nog nooit een sd kaartje nodig gehad

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Flagg schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:32:

Ik heb geen zin om iedere keer met een sd kaartje oid heen en weer te zeuren. Gewoon via wifi connecten met play books en synchen. En ik heb voor de rest alleen een telefoon en tablet dus alles waar een pc voor nodig is valt ook af. :)

Ben nu al een half uur aan het zoeken en het wordt nergens ontkend of bevestigd. Kan ook aan mijn zoekskills liggen uiteraard.
Energy Sistem readers kunnen dat, want die draaien op Android, maar dat is offtopic hier :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:19

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar google heeft mij aan de onderstaande link geholpen.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=202813

Dit lijkt toch iets ingewikkelder te zijn dan een e-book overzetten (indien er sprake is van DRM).

EDIT: link aangepast

[ Voor 12% gewijzigd door avec_style op 23-08-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:24
avec_style schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:25:
[...]

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar google heeft mij aan de onderstaande link geholpen.

*knip link*

Dit lijkt toch iets ingewikkelder te zijn dan een e-book overzetten (indien er sprake is van DRM).
OT: denk dat je een verkeerde link hebt geplakt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door krijn1985 op 23-08-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 12:03

Goner

What can I do you for ?

Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:47:
Deze heeft wifi, waarmee ik gewoon sync met de Kobo store.
Yep, nou je het zegt ; tijdje terug (om iemand hier te helpen dacht ik) m'n Bol account gekoppeld aan Kobo en kreeg gelijk gekochte boeken van Bol binnen ... zou wel handig zijn voor Google ook.

EDIT: hee, ik zie Google account ook staan bij de inlog-opties van m'n Kobo profiel, dus ?
https://www.kobo.com/help...eraccount-linken-met-kobo

EDIT2: mmm, snap niet hoe ik Google aan m'n bestaande Kobo account kan linken. Maar kan ook inloggen bij Kobo met m'n Google account, maar doe het liever op het bestaande account.

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 23-08-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen zin om iedere keer met een sd kaartje oid heen en weer te zeuren.
*knip*.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

1. Waarom Google Play Books, 2. Android e-reader en 3. via wifi op je e-reader inloggen bij Google Play en de ePub downloaden?

---edit---Ah, nr. 3 dus niet bij een Kobo e-reader. Boek dus downloaden uit Google Play en via een kabel + Adboe Digital Editions op je e-reader zetten.
*knip*

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
MijnTouch heeft een gebroken usb connector. Ik heb de Touch uit elkaar gehaald vanwege het niet meer laden en een zo'n goed als dode batterij.

als ik de connector er losjes handmatig op druk dan begint de kobo weer te laden. Voor de toekomst wat onhandig met de kobo zo open. Iemand ervaring met het vervangen van de usb connector?

[ Voor 0% gewijzigd door Pos2007 op 23-08-2016 20:35 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

*knip*. Ga hier niet op in en maak de volgende keer eventjes een TR aan.
barrymossel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:30:
[...]

1. Waarom Google Play Books, 2. Android e-reader en 3. via wifi op je e-reader inloggen bij Google Play en de ePub downloaden?

---edit---Ah, nr. 3 dus niet bij een Kobo e-reader. Boek dus downloaden uit Google Play en via een kabel + Adboe Digital Editions op je e-reader zetten.

[...]

*knip*
*knip*. Ga er niet op in, maar maak een TR aan de volgende keer.

Maar mijn grootste "probleem" (ik wil niet zeuren :P ) is vooral dat ik regelmatig switch van lezen op de tablet en telefoon en eventueel ereader en dus geen zin heb (oei oei glad ijs :+ ) om steeds weer te moeten zoeken waar ik was gebleven. En aangezien ik een boek of 50 gekocht heb in de playstore ik daar min of meer aan vast zit (kudos to google :P )

[ Voor 73% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 14:37 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makie
  • Laatst online: 14-10 14:30
Yes, het Kobo / Windows 10 Anniversary Editie update probleem is opgelost met de nieuwe MS Cumulative Update for Windows 10 Version 1607 for x64-based Systems (KB3176934)) welke ik vandaag heb ontvangen!

Mijn Kobo Glo HD is weer volledig te benaderen via de Windows File Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 19:07
Flagg schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:48:
[...]

Maar mijn grootste "probleem" (ik wil niet zeuren :P ) is vooral dat ik regelmatig switch van lezen op de tablet en telefoon en eventueel ereader en dus geen zin heb (oei oei glad ijs :+ ) om steeds weer te moeten zoeken waar ik was gebleven. En aangezien ik een boek of 50 gekocht heb in de playstore ik daar min of meer aan vast zit (kudos to google :P )
Dan zijn er volgens mij maar 2 opties; een e-reader op Android (off-topic, maar ze zijn er) ofwel een Kindle kopen. Er zijn ook Kindle apps voor bijna elk platform (hoewel Windows zoals gewoonlijk achterblijft), die ook je voortgang synchroniseren. Je moet dan alleen eenmalig je boeken van Play Books downloaden, dmv Calibre converteren naar MOBI en naar je Kindle account sturen (kan Calibre ook via mail).

Met een Kobo gaat je dat in ieder geval niet lukken, die heeft ook wel een app, maar die syncy alleen boeken die in de Kobo store (Bol.com ook, denk ik?) gekocht zijn.
Het lijkt mij ook geweldig als er een Google Play Books ereader zou uitkomen, aangezien ik ook veel boeken bij Google heb gekocht (en misschien nog wel meer naar Google Play Books heb geüpload O-)).
De Android ereaders die er zijn, weten mij echter niet echt te overtuigen...

[ Voor 14% gewijzigd door Gugger op 24-08-2016 11:34 ]

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Makie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:12:
Yes, het Kobo / Windows 10 Anniversary Editie update probleem is opgelost met de nieuwe MS Cumulative Update for Windows 10 Version 1607 for x64-based Systems (KB3176934)) welke ik vandaag heb ontvangen!

Mijn Kobo Glo HD is weer volledig te benaderen via de Windows File Explorer.
Ik liep hier gisteren tegenaan, op de ene PC kreeg ik alleen maar de melding "usb niet in orde - formatteren"
Terwijl in een ubuntulive omgeving de reader gewoon benaderbaar was.

Op mijn backup-pc ging het wel als vanouds ...
( misschien oudere update's, of juist al wel de nieuwste )

Maar blij om te zien dat het weer werkt ...
< nu niet meer nodig, aangezien ik de boekenlijst alweer vervangen heb voor het komende jaar >
Gelijk de softwareupdate op de kobo gezet, aangezien laatste update reader - 10-2014 :+
Gugger schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:34:
De Sony TRS waren mooie apparaten, jammer dat die gestopt zijn, daar zat best potentie in.

* FreshMaker wil ook een Androidbased reader ivm play-books

[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 24-08-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Dan zijn er volgens mij maar 2 opties; een e-reader op Android (off-topic, maar ze zijn er) ofwel een Kindle kopen. Er zijn ook Kindle apps voor bijna elk platform (hoewel Windows zoals gewoonlijk achterblijft), die ook je voortgang synchroniseren. Je moet dan alleen eenmalig je boeken van Play Books downloaden, dmv Calibre converteren naar MOBI en naar je Kindle account sturen (kan Calibre ook via mail).

Met een Kobo gaat je dat in ieder geval niet lukken, die heeft ook wel een app, maar die syncy alleen boeken die in de Kobo store (Bol.com ook, denk ik?) gekocht zijn.
Het lijkt mij ook geweldig als er een Google Play Books ereader zou uitkomen, aangezien ik ook veel boeken bij Google heb gekocht (en misschien nog wel meer naar Google Play Books heb geüpload O-)).
En bijv. die Icarus ondersteunt geen Play Books.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 12:03

Goner

What can I do you for ?

[...]
Klopt.
En behalve bol.com staat er nog een lijstje 'partners' in je Mijn Kobo settings die je kunt linken, waaronder Google. Ik krijg het alleen niet ge-linked, dus gevraagd bij helpdesk.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.Gertjan. schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:57:
Echter viel mij op een gegeven moment op dat als je het scherm licht kantelde met een donkere achtergrond er een patroon van witte puntjes ontstond. Nu was dat op zich geen probleem, tot ik op een gegeven moment zag dat er op een lichte achtergrond wel leek of er stof tussen het scherm zat (wat kan verklaren dat er een puntjes patroon ontstaat als je kantelt).
[...]
De puntjes zijn "fixed" en refreshen van het scherm verhelpt het niet. Ze zijn zichtbaar in de boeken, maar ook in de menu's. De buitenkant van het scherm is stof- en vlekvrij.
Inmiddels ook van Kobo een reactie ontvangen.
Geachte heer/mevrouw G. [xxx],

Hartelijk dank voor uw contactverzoek bij de Rakuten Kobo klantendienst. We helpen u graag verder.

U heeft contact met ons opgenomen over een Kobo Aura H2O waar stof onder leek te zitten. Dit is geen stof maar "dode pixels". Dit is niet normaal en hoort niet aanwezig te zijn, dit is een defect.

Wij hopen dat als uw een nieuwe aanschaft hier geen problemen mee zijn. Onze excuses voor uw ongemak.

Indien u nog vragen heeft, kunt u op deze email antwoorden. U kunt ook de helpfunctie op http://nl.kobo.com/help raadplegen of contact opnemen met het Koboteam: http://kobo-nl.frontlinesvc.com/app/questionNL

Uw referentienummer: [xxx]

Met vriendelijke groeten,
Het Rakuten Koboteam
Fijn dat ze het probleem erkennen.

Inmiddels een nieuwe besteld on-line. Hopelijk ben ik dus in de loop van de dag eigenaar van een mooie strakke H2O :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:08
Opeens herkent windows10 mijn kobo glo weer, is er blijkbaar een w10 update geweest die het herkennen als externe schijf heeft gefixed?

Daarvoor werd alleen mijn externe sd kaart herkend, nu ook weer het interne geheugen...
Pagina: 1 ... 35 ... 71 Laatste