Ik denk inderdaad dat er verschillende rivisies van de Glo HD zijn en dat de Mediamarkt de oude nog verkoopt.
Ik heb er hier in huis twee, mijn Glo HD van direct na launch kraakt inderdaad een beetje rechtsonder in de behuizing, er zit wat speling in, de nieuwe van een maandje oud heeft dat niet. Je moet wel echt op een specifiek punt in de behuizing druk zetten, maar toch viel het me in begin direct op en het duurde eerlijk gezegd wel even voordat ik me eroverheen kon zetten en dat plekje met rust kon laten. Maar inmiddels heb ik er tijdens het lezen totaal geen last meer van.
Ik heb de behuizingen heel goed vergeleken en er zit een klein beetje verschil in, die nieuwere is qua kleur een tintje lichter en het materiaal voelt ook iets anders aan. Die nieuwe lijkt iets plakkeriger, meer rubberachtig. Die oudere voelt wat gladder, als een harder plastic, aan.
Ook de schermen zijn een beetje verschillend, die nieuwere heeft een iets geliger/warmer scherm (met de frontlight aan) en die oudere een iets blauwer/koeler scherm. Als ik heel goed kijk lijken de letters op de nieuwere ook een tikje zwarter/strakker. Die nieuwere heeft wel meer bol.com branding, zo staat er een Bol-logo boven de cover in slaapstand die niet uit te schakelen is onder de slaapstand-instellingen, daar mist de "Omslag op volledig scherm" instelling. Dat kan trouwens ook komen omdat ik voor de oude een keer een update rechtstreeks van de Kobo site heb geplukt, al herinner ik me niet dat te hebben toen ik hem uit de verpakking haalde.
Links de nieuwe, rechts de oude.
Qua snelheid zijn de twee readers wel volledig identiek. Uiteindelijk denk ik dat de nieuwe revisie een klein beetje beter is, vooral als je die bol.com onzin weg weet te halen, maar de verschillen zijn behoorlijk minimaal. Wat mij betreft zit er als je eenmaal aan het lezen bent geen verschil in, maar ik kan me goed voorstellen dat je als je een duur nieuw apparaat aanschaft je het liefst de beste variant hebt zonder kleine ergernissen als een krakende behuizing.
[
Voor 3% gewijzigd door
Sebastiaannn op 18-07-2016 22:04
]