Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10 10:27

Goner

What can I do you for ?

Beakzz schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:12:
Hoogste tijd om die oude touch van mijn vriendin eens te vervangen
Kobo Touch 2.0 ? :+ (September 2015)

We hebben nog 2 Touches en die doen het nog uitstekend ... enige nadeel is het ontbreken van verlichting ; we hebben ook een (refurbished) Glo en dat licht is toch wel heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:55
Ik heb mijn Sony T2 die kuren kreeg (accu plots op, traag, vastlopers) de Kobe Glo HD aangeschaft. Ik mis de fysieke knoppen nog wel om de pagina om te kunnen slaan. Maar qua instellingen (en er daadwerkelijk iets mee doen) is het wel een vooruitgang. Ook de achtergrond verlichting ervaar ik als erg prettig.

Is het ook mogelijk met de zoekfunctie in de boeken op de e-reader te zoeken?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 11:24
LordSinclair schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:25:
Ik heb mijn Sony T2 die kuren kreeg (accu plots op, traag, vastlopers) de Kobe Glo HD aangeschaft. Ik mis de fysieke knoppen nog wel om de pagina om te kunnen slaan. Maar qua instellingen (en er daadwerkelijk iets mee doen) is het wel een vooruitgang. Ook de achtergrond verlichting ervaar ik als erg prettig.

Is het ook mogelijk met de zoekfunctie in de boeken op de e-reader te zoeken?
Ja, op "shop" klikken naast de zoekfunctie en kiezen voor "bibliotheek" o.i.d. (of bedoel je zoeken in de tekst van de boeken?). https://kbdownload1-a.aka.../koboglo_userguide_en.pdf (pagina 21)

Je kunt ook met een hack ervoor zorgen dat de zoekfunctie standaard in de bibliotheek zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Met het risico om hier een enorme n00b-vraag te stellen, ga ik het toch doen: hoe koppel ik mijn Kobo account aan mijn bol.com account? :?

Ik heb een account op bol.com met daarin een aantal e-books.
Ik heb een kobo account met een e-book.
Voor beide accounts maak ik gebruik van hetzelfde e-mailadres.
Op mijn Kobo HD Glow ben ik ingelogd met mijn kobo account.

Ik probeer de instructies te volgen zoals hier beschreven.

Ik ben succesvol ingelogd op https://store.kobobooks.com en gaan dan via het hamburger-menu linksboven naar 'Mijn Account > Accountinstellingen'. Onder het kopje 'Inlogopties > Mijn bol.com account' druk ik daar op de link 'Dit account verbinden'. Ik krijg dan het inlogscherm 'Inloggen bij bol.com'. Hier vul ik mijn e-mailadres en wachtwoord in die ik gebruik op bol.com. Helaas krijg ik nu steeds de melding: We herkennen het e-mailadres of wachtwoord. niet dat je hebt ingevoerd. Controleer of je ze juist hebt ingevoerd en probeer het opnieuw. Ik weet 100% zeker dat de combinatie klopt, kan er namelijk succesvol mee inloggen op bol.com.

Iemand een suggestie?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Net even geprobeerd en kon zonder problemen m'n Bol account linken.

de link is dan wel veranderd van store naar secure : https://secure.kobobooks.nl/profile?wslang=nl-NL

(snap alleen niet wat je met hamburger-menu bedoelt ?)
EDIT: oh, drie liggende streepjes boven elkaar ... die krijg ik niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 26-06-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Hmm... heb denk ik een bug gevonden in de interface tussen kobo en bol.com

Het wachtwoord dat ik gebruikte, had een &-teken en blijkbaar kan de integratie daar niet goed mee overweg. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Klinkt heel aannemelijk ; & wordt vaak gebruikt als 'delimeter' in script- en programmeertalen ... wel slordig.
Kun je het wachtwoord wel wijzigen on-line bij Kobo en Bol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ruud2001 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:46:
Hmm... heb denk ik een bug gevonden in de interface tussen kobo en bol.com

Het wachtwoord dat ik gebruikte, had een &-teken en blijkbaar kan de integratie daar niet goed mee overweg. |:(
Klopt, ze hebben wel meer problemen daar met rare tekens. Ik ben daarover bezig geweest met een ontwikkelaar, maar dat bloedde ergens dood.

Als je je wachtwoord wijzigt naar iets zonder al te rare tekens dan werkt het wel, maar ja: dat is zo'n ouderwetse oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 27-06-2016 10:26 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb nu inderdaad mijn wachtwoord gewijzigd naar iets zonder al te rare tekens, en nu werkt het wel.

Het zit echt in de integratie tussen kobo en bol.com, want mijn wachtwoord voor kobo bevat namelijk ook een &-teken en intern werkt het dus wel. Heb een melding gemaakt bij hun helpdesk, en hoop dat dit opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-10 16:47
Een collega van mij had een backtick ( ` ) in zijn wifi wachtwoord. Dat teken zit (in ieder geval met zijn firmware toen) niet eens op het on-screen toetsenbord van de kobo. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Reactie van Kobo helpdesk ontvangen...
Kobo helpdesk schreef op dinsdag 28 juni 2016:
Hartelijk dank voor het stellen van uw vraag aan het Rakuten Kobo Team. Wij bieden onze excuses aan voor het ontstane ongemak.

U heeft met ons contact opgenomen over he gebruik van speciale tekens in het wachtwoord. Wij danken u voor de feedback. Wij zijn ervan op de hoogte en ons Webteam is bezig met een oplossing te vinden voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:53:
Een paar dagen terug stond mijn Kobo Glo weer op dezelfde stand, zoals ie ook staat als je hem net uit de verpakking haalt. Kan gebeuren dacht ik, dus aan gezet en hij het opstart-proces werd doorlopen. Daarna een epub erop gezet, een hoofstuk gelezen en geconcludeerd dat het weer werkte. Gisteravond stond ie weer in die stand. Ik heb dus weer hetzelfde gedaan, maar toen bleef ie maar bezig met 'Restoring'. Vandaag dus maar met een paperclip een hardere reset gegeven, alles weer bijgewerkt en hij lijkt het nu weer te doen.

Is ie nu aan het kapot gaan, of kan het wel eens gebeuren dat ie raar doet? :?
En weer ... :(

Het lijkt alsof ie alles wist als ik hem te lang niet aan heb gehad. Raar, want ik zou verwachten dat het geheugen behouden blijft. Is ie stuk aan het raken? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-10 11:38
Ravocs schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:52:
[...]

Beeld verversen kost juist energie bij een ereader, dus hoe lang je ook wacht, het blijft hetzelfde..

Hoe je je problemen kan oplossen weet ik niet, misschien batterij er nu weer in en kijken of dingen weer reageren? Even goed opladen?
nog even feedback na vakantie, op gestuurd naar bol.com. (eigenlijk zelf afgegeven bij zes, ivm zit bij mij in de stad)
binnen 2 dagen bericht, overleden, geld wordt terug gestort.
op zich goed en jammer, op naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, wel weer een Kobo hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De Aura H2O is in de aanbieding bij de MediaMarkt: http://www.mediamarkt.nl/...ra-h2o-zwart-1345987.html voor € 159,-. De grote concurrenten (BCC, Bol.com, CoolBlue) zijn allemaal mee met de prijs.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 10-07-2016 10:53 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel een aanrader, ben blij dat ik destijds die H2O gekozen heb aangezien ik het best ontspannend vind om in bad wat te lezen :)
Ook op vakantie op een strand of een naast een zwembad is het een geruststellende gedachte dat rondvliegende druppels geen schade kunnen aanrichten.
Wifi gebruik ik alleen om het watersportmaandblad "Zilt" in pdf vorm te downloaden, voor de rest van de tijd staat de wifi gewoon uit.
PDF bestanden lezen gaat... en daar is het dan wel zo'n beetje mee gezegd, bladeren is daarin echt traag maar zolang je je daarbij neer kan leggen voldoet het.
Grote voordeel van Kobo ten opzichte van een Kindle vind ik dat je niet aan het Amazon ecosysteem vast zit en dat je vrij makkelijk zaken zoals bijvoorbeeld de Bol.com branding kan verwijderen.
Beheren gaat prima met Calibre en ik lees voornamelijk .epub bestanden op de reader.
Enige minpunt vond ik destijds de prijs maar na een lange periode van gebruik blijkt dat apparaat iedere cent waard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik dacht dat het mogelijk zo zou kunnen zijn dat Kobo met een nieuwe e-reader zou kunnen komen op basis van het nieuwe e-inkscherm en een nieuwe chip die dit jaar gepresenteerd zou worden. ( * grote slag om de arm * )

Is daar nog nieuws over? Ik zag op ereaders.nl nog wel wat vaags over een 7,8" Kobo, maar niks concreets. Anders wordt die aanbieding die ik hierboven al noemde toch wel erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37
€20 korting haalt mij niet over de streep iig voor een apparaat van "ruim 1,5 jaar oud"

Zit zelf ook te kijken naar een nieuwe reader voor mijn vriendin, maar verwacht nog wel een nieuw model dit jaar en ik betaal liever meer voor iets wat net uit is en misschien wat nieuwe dan wel verbeterde technieken bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het ligt er maar aan hoe lang het nog duurt. Als het nog 2 jaar duurt, dan wordt het toch wel leuk om hem alsnog te kopen. 't Is toch een van de beste e-readers van dit moment, zover ik begrepen heb. Als er in oktober iets beters in de winkel ligt, is het nog even geduldig wachten. Ik heb hem in de vakantieperiode in elk geval niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grote koopmomenten voor een e-reader zijn inderdaad zo vlak voor de zomervakantie en voor de kerstperiode en er gaan geruchten dat er een nieuwe/vernieuwde e-reader van Kobo aan zit te komen tegen het einde van het jaar.
Dit kan een positief effect hebben op de prijzen van de huidige readers die over het algemeen behoorlijk stabiel blijven

Er zijn niet echt specifieke zaken die ik mis, een electrowetting kleurenscherm zou een vernieuwing kunnen zijn maar dat is vooral een uitkomst voor comic- en tijdschriftliefhebbers en is waarschijnlijk flink prijzig.
Boeken lezen gaat overigens prima in zwart wit (inclusief een aantal tinten grijs).
De hoge resolutie en goed regelbare verlichting maken dat ik met mijn zo af en toe gammele ogen onder alle omstandigheden prima lees, zowel 's nachts in bed als in de volle zon wat met een tablet onmogelijk is.
Zo af en toe lees ik nog wel eens een analoog boek maar merk dat het comfort van een e-reader waarbij je de lettergrootte aan kan passen prefereer.
De interface is op alle Kobo's gelijk waarbij de wifi modellen een vrij basale webbrowser hebben.
Vraag mij af wat er behalve kleur en de grootte van het scherm nog gaat veranderen, de e-ink schermen hebben een behoorlijk trage refresh maar zo lang je ze gebruikt om op te lezen is het snel genoeg, voor het overige voldoen tablets/telefoons imho prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 02:53:
De grote koopmomenten voor een e-reader zijn inderdaad zo vlak voor de zomervakantie en voor de kerstperiode en er gaan geruchten dat er een nieuwe/vernieuwde e-reader van Kobo aan zit te komen tegen het einde van het jaar.
Dit kan een positief effect hebben op de prijzen van de huidige readers die over het algemeen behoorlijk stabiel blijven

Er zijn niet echt specifieke zaken die ik mis, een electrowetting kleurenscherm zou een vernieuwing kunnen zijn maar dat is vooral een uitkomst voor comic- en tijdschriftliefhebbers en is waarschijnlijk flink prijzig.
Boeken lezen gaat overigens prima in zwart wit (inclusief een aantal tinten grijs).
De hoge resolutie en goed regelbare verlichting maken dat ik met mijn zo af en toe gammele ogen onder alle omstandigheden prima lees, zowel 's nachts in bed als in de volle zon wat met een tablet onmogelijk is.
Zo af en toe lees ik nog wel eens een analoog boek maar merk dat het comfort van een e-reader waarbij je de lettergrootte aan kan passen prefereer.
De interface is op alle Kobo's gelijk waarbij de wifi modellen een vrij basale webbrowser hebben.
Vraag mij af wat er behalve kleur en de grootte van het scherm nog gaat veranderen, de e-ink schermen hebben een behoorlijk trage refresh maar zo lang je ze gebruikt om op te lezen is het snel genoeg, voor het overige voldoen tablets/telefoons imho prima.
En dat is het volgens mij precies: met e-ink of iets in die trant ga je volgens mij nooit het scherm van een tablet evenaren en vice versa. Beiden hebben voordelen voor het doel waarvoor ze gebruikt worden.
Kleur zou voor mij dan ook niet nodig zijn (ik lees geen comics, maar ik zie wel dat het daarvoor een toevoeging kan zijn). Interface en snelheid zijn wel verbeterpunten denk ik, maar vooralsnog stoor ik me daar ook niet aan. M.a.w. ik ben erg blij met mijn H2O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 14:08
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:18:
Dat is wel een aanrader, ben blij dat ik destijds die H2O gekozen heb aangezien ik het best ontspannend vind om in bad wat te lezen :)
Ook op vakantie op een strand of een naast een zwembad is het een geruststellende gedachte dat rondvliegende druppels geen schade kunnen aanrichten.
Mijn moeder even de ogen uitgestoken in de vakantie. Lekker in het zwembad lezen, dobberend op het water :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37
Jorgen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:47:
Het ligt er maar aan hoe lang het nog duurt. Als het nog 2 jaar duurt, dan wordt het toch wel leuk om hem alsnog te kopen. 't Is toch een van de beste e-readers van dit moment, zover ik begrepen heb. Als er in oktober iets beters in de winkel ligt, is het nog even geduldig wachten. Ik heb hem in de vakantieperiode in elk geval niet perse nodig.
Ja absoluut...Ik ben ook echt fan van het merk en heb zelf het eerste model gehad en nu de Touch. Alleen mijn vriendin heeft nog de eerste. Op zich niks mis mee, maar ze mag nu wel iets met een lampje.

Zolang ik niks zeg vraagt ze ook niet om iets nieuws (als het aan haar lag had ze nog cassettebandjes in haar auto:+) dus ik wacht nog even rustig af. Kan altijd nog deze kopen en dan maakt die €20 meer ook niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:32:
[...]

Mijn moeder even de ogen uitgestoken in de vakantie. Lekker in het zwembad lezen, dobberend op het water :p
Dan heeft je moeder sinds deze vakantie toch niks meer aan een e-reader? :+
Misschien is een Kobo braille editie wat voor haar in de volgende vakantie... als jij nog mee mag... ;)

Maar even zonder gekheid, ik denk dat die 20 euro korting een leuke "zomervakantie" aanbieding is, wanneer er een nieuw toestel uit komt vermoed ik dat er nog wel wat meer af gaat, in de uitverkoop zal zo'n H2O voorlopig niet komen maar een definitieve prijsverlaging verwacht ik dan wel.
Het is natuurlijk ook niet uitgesloten dat er bijvoorbeeld een H2O mini aankomt en in dat geval denk ik niet dat dat veel invloed gaat hebben op de H2O prijs, maar alles is nog gissen, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 02:49:
[...]

Dan heeft je moeder sinds deze vakantie toch niks meer aan een e-reader? :+
Misschien is een Kobo braille editie wat voor haar in de volgende vakantie... als jij nog mee mag... ;)
Het zwembad is van mijn moeder (waar zij woont is het wel zomer...) dus het is eerder de vraag of ik nog mag komen.

Maar ze reageerde geschokt toen ze mij met m'n reader in het zwembad zag liggen en vond me nogal een waaghals :D Dus ik even mijn reader in het water dippen, gewoon omdat het kon...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha :)
Met de huidige weersomstandigheden in Nederland zijn waterdichte devices ook niet zo verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Beakzz schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 02:09:
[...]
maar ze mag nu wel iets met een lampje.
Refurbished Kobo Glo, spotgoedkoop en uitstekend apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Refurbished Kobo Glo, spotgoedkoop en uitstekend apparaat.
helaas niet meer zo goedkoop.
Ze waren een tijdje € 67 bij BCC, tijdje terug 79, nu 89.
Ik denk dat de refurbished voorraad ver op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:47:
[...]

En weer ... :(

Het lijkt alsof ie alles wist als ik hem te lang niet aan heb gehad. Raar, want ik zou verwachten dat het geheugen behouden blijft. Is ie stuk aan het raken? ;(
En weer. Hij stond nu een dag of vier uit. :(

Zijn er bedrijfjes die dit voor je kunnen repareren? Lijkt alsof er een nieuwe batterij (ofzo) in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:21:
[...]

En weer. Hij stond nu een dag of vier uit. :(

Zijn er bedrijfjes die dit voor je kunnen repareren? Lijkt alsof er een nieuwe batterij (ofzo) in moet.
Kijk eens op mobileread.com en dan het Kobo forum gedeelte, daar heb ik wel eens plaatjes van een opengesloopte reader gezien, wie weet kom je daar wat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:31:
[...]

Kijk eens op mobileread.com en dan het Kobo forum gedeelte, daar heb ik wel eens plaatjes van een opengesloopte reader gezien, wie weet kom je daar wat verder.
Ga ik doen. Dank!

Ik heb overigens nog contact gehad met Kobo. De korte versie: is stuk, geen garantie, jammer voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer inderdaad :(
Dan kan je met een gerust hart zelf proberen een accutje te vervangen, dat zal echt geen hogere wiskunde zijn, in het ongunstigste geval gaat ie stuk... maar aangezien hij dat al is loop je vrij weinig risico :)
Ik denk dat je nog wel wat profijt kan hebben van dat mobileread, hou ons op de hoogte en succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Als het inderdaad de accu is, lijkt me vervangen niet zo heel moeilijk.
Afbeeldingslocatie: https://s.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/11/kobo2012-11-0106-16-06800.jpg
achterkantje los wrikken. en stekkertje los.
Accu zit als het goed is wel met iets van dubbelzijdige tape ofzo vastgeplakt. anders rammelt hij in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
M a r c o schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:31:
Als het inderdaad de accu is, lijkt me vervangen niet zo heel moeilijk.
[afbeelding]
achterkantje los wrikken. en stekkertje los.
Accu zit als het goed is wel met iets van dubbelzijdige tape ofzo vastgeplakt. anders rammelt hij in de behuizing.
Interessant, dank! Ik zal eens op youtube zoeken hoe je een Glo netjes opent.

Toevallig een idee waar die batterij te krijgen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:45:
[...]

Interessant, dank! Ik zal eens op youtube zoeken hoe je een Glo netjes opent.

Toevallig een idee waar die batterij te krijgen is?
volgens deze site:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=206111

is het typenummer: H384355

misschien dat je daar wat mee kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25
Ik heb vandaag voor mijn vrouw en mij een Kobo Glo HD gekocht met een klein probleem....

ik krijg het apparaat niet zichtbaar in de windows verkenner... hoe ik het ook probeer andere kabel geen kobo

ook andere pc zelfde probleem met 3 kabels.

op internet lees je dat als je je kobo op een pc aansluit je de optie verder lezen of manage library moet krijgen helaas heb ik die nog nooit gezien.

iemand de gouden tip? driver toch ergens vandaan toveren of hoeft dat normaal niet

gaat om Win10 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wognummer schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:18:
op internet lees je dat als je je kobo op een pc aansluit je de optie verder lezen of manage library moet krijgen helaas heb ik die nog nooit gezien.
Waar zou je dat moeten krijgen ? Op de Kobo of de PC ?
Zodra ik een Touch of Glo aansluit krijg ik op de reader een popup met : Computer detected. En de keuze Cancel of Connect ..
Drivers heb je niet nodig.
Misschien de Kobo software installeren en kijken of die 'm ziet ? https://nl.kobo.com/desktop

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 16-07-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Goner schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:40:
[...]

Waar zou je dat moeten krijgen ? Op de Kobo of de PC ?
Zodra ik een Touch of Glo aansluit krijg ik op de reader een popup met : Computer detected. En de keuze Cancel of Connect ..
Drivers heb je niet nodig.
Misschien de Kobo software installeren en kijken of die 'm ziet ? https://nl.kobo.com/desktop
op de kobo srry ik krijg hem niet op beide pc's nu de de desktop app geinstalleerd echter geen enkele popup
op de Glo HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Je zou bijna denken dat de USB poort op je reader kaduuk is .. 3 kabels op 2 PC's en geen connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Goner schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:57:
Je zou bijna denken dat de USB poort op je reader kaduuk is .. 3 kabels op 2 PC's en geen connectie.
Wel connectie want opladen gaat prima......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdorpers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 18:10
Hebben meerdere mensen hier 'last' van een krakende behuizing van de Kobo Glo HD? Heb er 1 bij de MM gekocht, en vooral rechtsonder voel je speling en hoor je het kraken. Niet normaal dacht ik dus geruild, nieuwe had precies hetzelfde euvel. Maar op internet kan ik geen gelijk ervaringen vinden. Ben ik te kritisch of hebben meerdere mensen hier problemen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:37
Heeft die van mij inderdaad ook, maar het valt me eerlijk gezegd pas op nu jij er mee komt. Stoort me blijkbaar dus niet.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

mcdorpers schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:09:
Hebben meerdere mensen hier 'last' van een krakende behuizing van de Kobo Glo HD? Heb er 1 bij de MM gekocht, en vooral rechtsonder voel je speling en hoor je het kraken. Niet normaal dacht ik dus geruild, nieuwe had precies hetzelfde euvel. Maar op internet kan ik geen gelijk ervaringen vinden. Ben ik te kritisch of hebben meerdere mensen hier problemen mee?
Ik heb de eerste Glo en die voelt heel star en stevig aan. Geen kraakje te horen als je 'm probeert te torderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik denk dat ik erachter ben wat er gaande is met mijn Kobo Glo ...

Ik heb hem open gemaakt, ben wat aan het klooien geweest, en toen viel mij op dat de aan/uit-knop niet goed werkt. Bij normaal gebruik zet ik hem uit, en kijk ik eigenlijk niet of ik hem echt uit heb gezet. Wat ik nu vermoed is dat hij altijd aan stond (al die rare slaap-opties zet ik standaard uit), en dat ie dus de batterij leeg trekt waardoor hij dit rare gedrag ging vertonen.

Damn, heb ik toch iets nieuws nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdorpers
Exirion schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:06:
[...]

Ik heb de eerste Glo en die voelt heel star en stevig aan. Geen kraakje te horen als je 'm probeert te torderen.
Ik heb dus ook een Glo gehad en die behuizing voelde inderdaad zeer degelijk aan zonder kraakje. Nu de HD en dan valt het me gelijk op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de MM een partijtje b-keus ingekocht en in de aanbieding gegooid? Dat zou wel erg evil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:03:
Heeft de MM een partijtje b-keus ingekocht en in de aanbieding gegooid? Dat zou wel erg evil zijn.
Ik wist niet dat er verschillende soorten HD's op de markt waren ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niet maar wanneer er eentje kraakt en je ruilt hem om voor eentje die hetzelfde doet lijkt het wel of er met die hele partij wat mis is. Zou vreemd zijn want de quality control bij Kobo staat niet als slecht bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nog nooit iets gemerkt van kraken - 2 Touch en 1 (refurbished) Glo - maar we stoppen onze readers altijd gelijk in een (Gecko) cover met zo'n harde shell, geen beweging in te krijgen.
Overigens, bij normaal gebruik denk ik niet dat er dergelijke krachten op een reader uitgeoefend worden :?

[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 18-07-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdorpers
Heb ter vergelijk maar een Glo HD online bij Coolblue besteld. Deze heeft het euvel niet, lijkt dus toch dat de MM een slechte levering heeft? Geld dus terug gekregen.. Ze liggen daar ook met 200 stuks in een bak gedropt, maar ok..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:43
Ik denk inderdaad dat er verschillende rivisies van de Glo HD zijn en dat de Mediamarkt de oude nog verkoopt.

Ik heb er hier in huis twee, mijn Glo HD van direct na launch kraakt inderdaad een beetje rechtsonder in de behuizing, er zit wat speling in, de nieuwe van een maandje oud heeft dat niet. Je moet wel echt op een specifiek punt in de behuizing druk zetten, maar toch viel het me in begin direct op en het duurde eerlijk gezegd wel even voordat ik me eroverheen kon zetten en dat plekje met rust kon laten. Maar inmiddels heb ik er tijdens het lezen totaal geen last meer van.

Ik heb de behuizingen heel goed vergeleken en er zit een klein beetje verschil in, die nieuwere is qua kleur een tintje lichter en het materiaal voelt ook iets anders aan. Die nieuwe lijkt iets plakkeriger, meer rubberachtig. Die oudere voelt wat gladder, als een harder plastic, aan.

Ook de schermen zijn een beetje verschillend, die nieuwere heeft een iets geliger/warmer scherm (met de frontlight aan) en die oudere een iets blauwer/koeler scherm. Als ik heel goed kijk lijken de letters op de nieuwere ook een tikje zwarter/strakker. Die nieuwere heeft wel meer bol.com branding, zo staat er een Bol-logo boven de cover in slaapstand die niet uit te schakelen is onder de slaapstand-instellingen, daar mist de "Omslag op volledig scherm" instelling. Dat kan trouwens ook komen omdat ik voor de oude een keer een update rechtstreeks van de Kobo site heb geplukt, al herinner ik me niet dat te hebben toen ik hem uit de verpakking haalde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j6uBhiZ.jpg?1 Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j2GtpPe.jpg?1
Links de nieuwe, rechts de oude.

Qua snelheid zijn de twee readers wel volledig identiek. Uiteindelijk denk ik dat de nieuwe revisie een klein beetje beter is, vooral als je die bol.com onzin weg weet te halen, maar de verschillen zijn behoorlijk minimaal. Wat mij betreft zit er als je eenmaal aan het lezen bent geen verschil in, maar ik kan me goed voorstellen dat je als je een duur nieuw apparaat aanschaft je het liefst de beste variant hebt zonder kleine ergernissen als een krakende behuizing.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebastiaannn op 18-07-2016 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
Sebastiaannn schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:55:
Die nieuwere heeft wel meer bol.com branding, zo staat er een Bol-logo boven de cover in slaapstand die niet uit te schakelen is onder de slaapstand-instellingen, daar mist de "Omslag op volledig scherm" instelling. Dat kan trouwens ook komen omdat ik voor de oude een keer een update rechtstreeks van de Kobo site heb geplukt, al herinner ik me niet dat te hebben toen ik hem uit de verpakking haalde.
Ik heb er eentje van een jaar geleden van Bol.com, en van 2 maanden. Beide hadden de logo's standaard.
Op de kobo, ga naar de map .kobo. Open het bestand affiliate.conf en verander de regel 'affiliate=BOL' naar 'affiliate=kobo'. Opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:43
Melkunie schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:30:
[...]

Ik heb er eentje van een jaar geleden van Bol.com, en van 2 maanden. Beide hadden de logo's standaard.
Op de kobo, ga naar de map .kobo. Open het bestand affiliate.conf en verander de regel 'affiliate=BOL' naar 'affiliate=kobo'. Opgelost ;)
Heuj dat was makkelijk, dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:18:
Ik ook niet maar wanneer er eentje kraakt en je ruilt hem om voor eentje die hetzelfde doet lijkt het wel of er met die hele partij wat mis is. Zou vreemd zijn want de quality control bij Kobo staat niet als slecht bekend
De Glo HD van direct na launch kraken inderdaad als je op bepaalde plekken druk zet. Heb er zelf ook eentje en veel gelezen op het forum. In het begin best vervelend, maar op een gegeven moment merk je het niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zijn we er dus uit, de MM is oude partijen aan het dumpen...
Aan te raden deze bij de concurrent te kopen uit een nieuwere batch, mede omdat zij vaak mee gaan met de MM aanbiedingsprijs.

Zou hierdoor ook duidelijk zijn welke e-reader ververst of vervangen gaat worden in het najaar?
Glo H2O misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:06

4POX

Everybody is wired

Na jaren een KOBO te hebben met een originele hoes heb ik nog 1 ergernis niet opgelost. Als ik lees dan wil ik de flap van de hoes achter de e-reader vouwen. Het gebeurt nog te vaak dat de magneet aan de achterkant toch de sensor weet te vinden waardoor de reader gaat slapen.

Kan ik zoiets hacken? Ik dacht aan een metalen plaatje. Maar magneten en metaal kunnen magnetische overbrengen. Iemand hier een oplossing voor?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 10:54
4POX schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:47:
Na jaren een KOBO te hebben met een originele hoes heb ik nog 1 ergernis niet opgelost. Als ik lees dan wil ik de flap van de hoes achter de e-reader vouwen. Het gebeurt nog te vaak dat de magneet aan de achterkant toch de sensor weet te vinden waardoor de reader gaat slapen.

Kan ik zoiets hacken? Ik dacht aan een metalen plaatje. Maar magneten en metaal kunnen magnetische overbrengen. Iemand hier een oplossing voor?
De optie uitschakelen in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 03:45:
Dan zijn we er dus uit, de MM is oude partijen aan het dumpen...
Aan te raden deze bij de concurrent te kopen uit een nieuwere batch,
Vind je het erg als ik je advies niet ga opvolgen ?
Heb al eerder een refurbished Glo gekocht bij ze en heb niks te klagen. Maar ik ga dan ook niet aan de behuizing zitten wrikken, ik gebruik 'm gewoon om te lezen ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
4POX schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:47:

Nieuwe kopen? Ik heb een Gecko cover en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Net ook even geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar om de Kobo in slaap te krijgen met de cover achter de reader gevouwen ... ik heb een Gecko hoes (was destijds wel goedkoper, zeker een actie)

volgens dit artikel zit de 'sensor' rechtsonderin achter het scherm :
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=198477
http://custom.ultramini.n...reate-custom-sleep-cover/

moet wel een heel sterke magneet zijn als hij de sleep-functie triggert door de Kobo en de achterkant v/d hoes heen ?!

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 19-07-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb je wel naar je instellingen gekeken? Op mijn Aura moet je een optie aanzetten om een sleep cover te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zoek een gewone goede hoes voor mijn HD. Slaapstand enzo is niet nodig, ik zet hem toch altijd volledig uit. Iemand tips voor een goede hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10 06:54
Na 5 maanden gebruik gaf mijn Kobo Glo HD de geest. Wilde niet meer opstarten en reset haalt ook niks uit. Omgeruild onder garantie. Nu heb ik een nieuwe en die vertoont nog voordat ik hem in gebruik heb genomen hetzelfde mankement. Dat is echt bizar. Ik vermoed nu dat het mogelijk komt omdat ik mijn Samsung fast charger heb gebruikt? Heeft 1 van jullie die weleens gebruikt zodat ik dat kan uitsluiten?

In principe zou het niet moeten uitmaken want ook de fast charger laadt gewoon met 5V en max 2A als het een regulier apparaat is, maar ik kan geen andere reden bedenken dat het apparaat binnen 2 uur kapot is (scherm is vast blijven zitten en reset met de knop onderaan haalt niks uit).

Hebben jullie weleens een Samsung fast charger (van de S6/S7) gebruikt om je e-reader op te laden? Er wordt immers enkel een USB kabel bijgeleverd en mijn charger zit altijd in de muur dus laad bijna al mijn USB apparaten daarmee op.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innuendo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 09:00
Boobybandit schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:34:
Na 5 maanden gebruik gaf mijn Kobo Glo HD de geest. Wilde niet meer opstarten en reset haalt ook niks uit. Omgeruild onder garantie. Nu heb ik een nieuwe en die vertoont nog voordat ik hem in gebruik heb genomen hetzelfde mankement. Dat is echt bizar. Ik vermoed nu dat het mogelijk komt omdat ik mijn Samsung fast charger heb gebruikt? Heeft 1 van jullie die weleens gebruikt zodat ik dat kan uitsluiten?

In principe zou het niet moeten uitmaken want ook de fast charger laadt gewoon met 5V en max 2A als het een regulier apparaat is, maar ik kan geen andere reden bedenken dat het apparaat binnen 2 uur kapot is (scherm is vast blijven zitten en reset met de knop onderaan haalt niks uit).

Hebben jullie weleens een Samsung fast charger (van de S6/S7) gebruikt om je e-reader op te laden? Er wordt immers enkel een USB kabel bijgeleverd en mijn charger zit altijd in de muur dus laad bijna al mijn USB apparaten daarmee op.
Grappig, ik vroeg mij precies hetzelfde af. Ik heb vorige week mijn bijna 1 jaar oude Glo HD omgeruild bij de Mediamarkt, onder garantie. Deed helemaal niets meer; kon niet meer resetten of wat dan ook. Continu "Batterij leeg"-melding in beeld. Dat gebeurde meteen nadat ik hem had aangesloten aan mijn originele Samsung S6 lader (accu was toen leeg). Daarvoor die lader nooit gebruikt, en nooit problemen gehad, maar daarna was het dus foute boel.

Ik gokte op toeval, maar nu ik jouw bericht zo lees.... Ik gebruik in ieder geval niet meer deze oplader voor mijn Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
innuendo schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:03:
[...]

Grappig, ik vroeg mij precies hetzelfde af. Ik heb vorige week mijn bijna 1 jaar oude Glo HD omgeruild bij de Mediamarkt, onder garantie. Deed helemaal niets meer; kon niet meer resetten of wat dan ook. Continu "Batterij leeg"-melding in beeld. Dat gebeurde meteen nadat ik hem had aangesloten aan mijn originele Samsung S6 lader (accu was toen leeg). Daarvoor die lader nooit gebruikt, en nooit problemen gehad, maar daarna was het dus foute boel.

Ik gokte op toeval, maar nu ik jouw bericht zo lees.... Ik gebruik in ieder geval niet meer deze oplader voor mijn Kobo.
Dan ben jij voor mij nummer 3! Dat lijkt mij geen toeval meer. Exact de zelfde melding en problemen zoals jij omschrijft. Balen, maar wel fijn om te weten ja. Ik zal voortaan deze lader ook mijden. Hopen dat ze in de winkel niet moeilijk zullen doen dat ik binnen een week 2x kom omruilen. Aan de andere kant, Kobo levert zelf geen lader mee, dus kunnen ze het je ook nooit verwijten dat je die van je telefoon gebruikt.

Bizar, want mijn S6 lader hangt standaard in het stopcontact en ik laad er van alles mee op, inclusief mijn oudere Kobo e-reader, PS4 controllers, speakers en wat nog meer op micro-usb loopt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Doet die Samsung lader misschien nog iets anders dan alleen laden met een hoge maximale stroom? Want ik laad mijn Kobo (wel een H2O) zonder problemen met een iPad lader die ook maximaal 2.1A aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
pven schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:20:
Ik zoek een gewone goede hoes voor mijn HD. Slaapstand enzo is niet nodig, ik zet hem toch altijd volledig uit. Iemand tips voor een goede hoes?
Waarom zet je um volledig uit? Mijn Glo HD gaat letterlijk maanden mee op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
barrymossel schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:27:
Doet die Samsung lader misschien nog iets anders dan alleen laden met een hoge maximale stroom? Want ik laad mijn Kobo (wel een H2O) zonder problemen met een iPad lader die ook maximaal 2.1A aankan.
Normale laders laden met 5V op bij een doorvoerstroom tussen de 0,5 en 2 Ampere. Sommige gaan zelfs nog hoger (iPad 2.1 dan). De Samsung lader van de S6 ondersteunt quick charge 2.0. Op het moment dat hij een supported device detecteert gaat er 9V doorheen. In principe kan het echt niet dat er 9V doorheen gaat zonder dat de QC2.0 handshake plaats heeft gevonden, immers dat zou onveilig zijn...

Vandaar dat ik het ook hoogst ongebruikelijk vind dat dit de ereader "kapot" zou maken. Maar goed, na 2 kapotte ereaders van mijn kant en een vergelijkbare situatie bij innuendo kan ik niet anders concluderen dan dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:23

Gotez

42

Een vraagje over de Glo HD, wellicht kan iemand mij helpen. Ik heb regelmatig (50% van de keren) dat de Glo 2 pagina's verder gaat als ik op het scherm tik, ipv een pagina. Hebben jullie dit ook? Tik/touch ik dan te zwaar? Of kan ik de gevoeligheid instellen? Het maakt het lezen irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gotez schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:18:
Een vraagje over de Glo HD, wellicht kan iemand mij helpen. Ik heb regelmatig (50% van de keren) dat de Glo 2 pagina's verder gaat als ik op het scherm tik, ipv een pagina. Hebben jullie dit ook? Tik/touch ik dan te zwaar? Of kan ik de gevoeligheid instellen? Het maakt het lezen irritant.
Dat had ik ook regelmatig bij de vorige software versie op mijn H2O.
Na de laatste update heb ik hier totaal geen last meer van.
Er valt mbt de gevoeligheid van het touchscreen niets in te stellen op een Kobo, heb je de meest recente versie er op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:23

Gotez

42

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:55:
[...]

Dat had ik ook regelmatig bij de vorige software versie op mijn H2O.
Na de laatste update heb ik hier totaal geen last meer van.
Er valt mbt de gevoeligheid van het touchscreen niets in te stellen op een Kobo, heb je de meest recente versie er op staan?
Dank voor je reactie, ik weet eerlijk gezegd niet welke versie ik heb, zal vanavond ff kijken. Heb bijna altijd de wifi uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:54
Iemand hier problemen met de glo hd na de Anniversary Update van win 10.
Windows wil de glo formateren,dus de sd is niet te benaderen.
toeval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Mijn H2O wordt zelfs helemaal niet gezien door mijn Windows 10... (heb ik met meerdere apparaten last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
jejeh schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:23:
Iemand hier problemen met de glo hd na de Anniversary Update van win 10.
Windows wil de glo formateren,dus de sd is niet te benaderen.
toeval ?
Geen toeval: Tortelli in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ok dan maar wachten op een fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kobo glo hd doet het ook al niet meer met windows 10 au, heb helaas alle pc's hier geupdate en mijn laptop voor het werk ligt op mijn werk omdat ik vakantie heb... afschuwelijk.

wat is dit nu voor onzin? De kindle van mij werkt prima.

edit: ok, was redelijk eenvoudig om die ua eraf te flikkeren via windows zelf, nu werkt het weer. Gelijk aangevinkt dat hij geen nieuwe updates gaat installeren zodat ik het kan aankijken (beveiligingsupdates gaan wel door) , zit allemaal bij de update instellingen van windows 10.

Edit: ik denk dat ik een oplossing heb gevonden, straks meer, eerst weer windows 10 au installeren ...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ik heb er maar eens een tweet naar kobohelp gedaan,ze geven het door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oplossingen die ik gevonden had werken allemaal niet, dus ik ben er voor nu wel klaar mee, maar even terug naar vorige versie van windows 10 en alles werkt weer. Gelukkig dat je zo handig terugkan zonder alles te moeten installeren, dan kan je het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Tja helaas windows .old verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ik heb er niet zo heel veel problemen mee, aangezien ik alleen Windows 10 heb draaien op mijn tablet. Mijn PC is nog Windows 7 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Je kunt ook je epub/kepub even naar jezelf mailen en downloaden via de ingebouwde Kobo browser. (Tijdelijke oplossing om je boeken op je e-reader te zetten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las op mobileread dat als je de kobo formateerd naar fat32, hem daarna loskoppelt en via wifi instelt dat het weer moet werken. Maar dat vind ik geen goede oplossing, ik heb veel op dat ding staan en raak dan ook bookmarks etc. kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een nachtje slapen toch een backup van de kobo gemaakt, vervolgens windows 10 anniversary erop en daarna kobo geformateerd naar fat32, kobo daarna opgestart en ingesteld en daarna backup teruggezet (let op de volgorde, hier niet van afwijken). Nu werkt hij weer als vanouds met elke versie van windows en ook windows 10 anniversary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:29:
na een nachtje slapen toch een backup van de kobo gemaakt, vervolgens windows 10 anniversary erop en daarna kobo geformateerd naar fat32, kobo daarna opgestart en ingesteld en daarna backup teruggezet (let op de volgorde, hier niet van afwijken). Nu werkt hij weer als vanouds met elke versie van windows en ook windows 10 anniversary.
Wat is de beste manier om een backup te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel apart dat je een door Windows 10 ontstaan probleem moet oplossen door aan een goed werkende Kobo te gaan klooien.

Hoewel het even een steile leercurve is gebruik ik sinds ik een ereader heb Calibre voor het beheer van dat apparaat.
Zowel vroeger met Windows als tegenwoordig met Linux Mint werkt dat gewoon prima om boeken toe te voegen, omslagen te importeren en ontbrekende "achterflappen" te fixen, ook een veilig idee is dat je een complete backup van de database in je reader kan maken.
Volledig te configureren met plugins en er word zeer actief aan ontwikkeld, bijna wekelijks zijn er fixes, updates en verbeteringen, het werkt op zo'n beetje alle gangbare besturingssystemen en met nagenoeg alle soorten en merken ereaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb er even goed ingedoken.

Als je windows 10 nog niet geupdate hebt naar de anniversary editie kan je een backup van je kobo maken door de bestanden gewoon te kopiëren.

Daarna kan je windows 10 anniversary update installeren, de kobo naar fat32 formateren en de backup terugzetten.

Echter, zodra je de kobo naar fabrieksinstellingen terugzet moet alles weer opnieuw, de anniversary editie herkent hem dan niet meer. Andere versies van windows trouwens wel. De andere twee methoden om te resetten (door de knop 8 seconden in te drukken of door de paperclip) zorgen dat de kobo blijft werken voor de anniversary editie. Dus zolang je geen factory reset doet....

Dus het is een tijdelijke oplossing, het lijkt me raadzamer gewoon de anniversary editie niet te installeren. Gezien de reacties van kobo hebben ze het gewoon helemaal niet getest en doen ze net alsof er nu niet zoveel aan de hand is. Dat gaat wel veranderen als meer mensen updaten en de druk groter wordt en het in de pers komt. Tot die tijd... tja...
outlandos schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 08:30:
Wat is de beste manier om een backup te maken?
Gewoon met de windows verkenner alles kopiëren, vrij simpel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je al op de Anniversary Edition zitten en iets met je Kobo willen doen zoals kopieren/backuppen of formatteren dan zou je eventueel ook de boel nog kunnen benaderen door tijdelijk je pc op te starten met een rescue/boot cd/usbstick.

Voor dat soort irritante situaties zwerft er hier altijd wel een image voor op een simpel usbstickje rond.
Zo zijn in ieder geval je bestanden nog te bereiken en eventueel naar je pc te halen.

Wanneer meer mensen er last van krijgen (lees : na de zomervakantie) zal Microsoft neem ik aan snel met een werkende driver/bugfix komen. Voorlopig klinkt het als een irritant probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:43:
Mocht je al op de Anniversary Edition zitten en iets met je Kobo willen doen zoals kopieren/backuppen of formatteren dan zou je eventueel ook de boel nog kunnen benaderen door tijdelijk je pc op te starten met een rescue/boot cd/usbstick.
zeker, net even getest. Ik adviseer een linux dvd te maken, als je linux mint pakt en dan de cinnamon editie dowonload (iso bestand) van hier: https://www.linuxmint.com/download.php

Dan kan je deze branden en dan de computer booten met die cd erin, als hij om een user vraagt admin gebruiken (gevolgd door een enter), daarna kom je vanzelf op een soort windows achtige desktop, kobo aansluiten en dan kan je alles backuppen naar de harde schrijven in je computer (ook die van windows kan je gewoon benaderen).

En voor wie er boeken op wil zetten en niet wil formateren, je kan de sd kaart optie gebruiken (mits je een sd card readertje hebt) en daarop boeken zetten en dan het kaartje in de kobo of je kan met calibre een boekenservertje draaien intern om even boeken op de kobo te zetten, zie http://rsnijders.info/vak...29/calibre-inhoudsserver/

wel de server na het uploaden van de boeken uitzetten. Je kan de server dan benaderen met de browser van de kobo.

Inderdaad een irritant probleem, we twijfelen nu of we bij kobo blijven omdat ik dit wel ernstig vind. Mijn vrouw wil een grotere ereader en het liefst epub, maar haar grootste wens is kleuren e-ink en er gaan veel geuchten dat amazon met een kleuren ereader komt in het najaar, aan de andere kant komt kobo met een grotere ereader in het najaar volgens de geruchten. Dus even zien, maar als kobo dit niet oplost ga ik niet nog een keer voor kobo kiezen. We hebben de kobo glo hd nog niet eens zo heel lang.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Inderdaad een irritant probleem, we twijfelen nu of we bij kobo blijven omdat ik dit wel ernstig vind. Mijn vrouw wil een grotere ereader en het liefst epub, maar haar grootste wens is kleuren e-ink en er gaan veel geuchten dat amazon met een kleuren ereader komt in het najaar, aan de andere kant komt kobo met een grotere ereader in het najaar volgens de geruchten. Dus even zien, maar als kobo dit niet oplost ga ik niet nog een keer voor kobo kiezen. We hebben de kobo glo hd nog niet eens zo heel lang.
Ligt het aan Kobo dan? Volgens mij gaat er iets niet goed bij de Windows update? Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:10:
Ligt het aan Kobo dan? Volgens mij gaat er iets niet goed bij de Windows update? Correct me if I'm wrong.
Het kan beiden, feit blijft wel dat kobo niet getest heeft of wel getest, maar geen oplossing weet. Mijn kindle ereader werkt gewoon probleemloos met de update.

Als het probleem bij kobo ligt is het wel riskant voor het bedrijf, aangezien een firmware reset het probleem na een format (en dus werkende onder windows anniversary) laat terugkeren laat vermoedelijk zien dat kobo dit probleem niet kan oplossen met een toekomstige firware update.

Het zou voor ons als kobo bezitters trouwens het beste werken als windows het oplost, het werkt immers onder de vorige editie van windows 10 wel gewoon, dus daar is iets veranderd. En die zie ik het sneller oplossen dan kobo.

Kijk, wij als tweakers krijgen het wel voor elkaar om calibre te draaien en dan de webserver van calibre te starten en met de browser in de kobo boeken erop te zetten, maar de meesten met een ereader weten denk ik amper hoe een pc goed werkt, dus dan zit je gelijk met een probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

Het kan beiden, feit blijft wel dat kobo niet getest heeft of wel getest, maar geen oplossing weet. Mijn kindle ereader werkt gewoon probleemloos met de update.

Als het probleem bij kobo ligt is het wel riskant voor het bedrijf, aangezien een firmware reset het probleem na een format (en dus werkende onder windows anniversary) laat terugkeren laat vermoedelijk zien dat kobo dit probleem niet kan oplossen met een toekomstige firware update.

Het zou voor ons als kobo bezitters trouwens het beste werken als windows het oplost, het werkt immers onder de vorige editie van windows 10 wel gewoon, dus daar is iets veranderd. En die zie ik het sneller oplossen dan kobo.

Kijk, wij als tweakers krijgen het wel voor elkaar om calibre te draaien en dan de webserver van calibre te starten en met de browser in de kobo boeken erop te zetten, maar de meesten met een ereader weten denk ik amper hoe een pc goed werkt, dus dan zit je gelijk met een probleem.
Ik vind dat je iets te makkelijk wijst naar Kobo, maar goed.
De Kobo hoeft zover ik weet alleen te werken als usb-schijf, toch? Dat dat (wat redelijk standaard is) nu niet werkt is vreemd. Het kan zijn dat Kobo iets niet goed heeft geïmplementeerd (en zich niet aan bepaalde standaarden heeft gehouden). Zou heel erg zijn, maar dat is vast heel eenvoudig op te lossen.
Grote kans ook is dat Windows bepaalde standaarden heeft aangepast, of net iets anders is gaan intepreteren. Dan kun je volgens mij Kobo weinig kwalijk nemen. En moet in deze situatie bij elke update van een OS testen? Of moeten de makers van zo'n OS ervoor zorgen dat gewoon alles blijft werken. Zeker zoiets standaards als dit...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine aanvulling voor diegenen die geen optische drives meer in hun pc/laptop hebben, Linux Mint draait ook prima van een USB stick :)

En wil toch even wat verduidelijken aan jouw Windows/Kobo verhaal: Wanneer Windows opeens de boel omgooit ligt de verantwoording dat alles blijft werken bij Microsoft, niet bij Kobo, met die Kobo was en is blijkbaar niks mis daarom vond ik het in mijn eerdere reactie al vreemd dat je aan je reader moet sleutelen om een Windows probleem op te lossen.
Vandaar dat ik denk dat je je verontwaardiging beter de Microsoft kant op kan richten.

Na jarenlang de diverse Windows gedraaid te hebben ben ik inmiddels helemaal gelukkig met Linux Mint Cinnamon editie, Calibre draait er ook geweldig op alleen die webserver configureren heb ik nog geen zin in gehad en betwijfel of ik mij daar in ga verdiepen, misschien als ik van de winter ooit eens insneeuw. Ik red het prima met het USB kabeltje zo af en toe eens inpluggen, heb een berg boeken op mijn H2O staan waarmee ik de eerstkomende jaren nog wel zoet ben en desnoods steek ik er een micro sd kaartje bij, die optie heeft de H2O ook nog.

--edit--
Precies wat @barrymossel zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik het duidelijk heb: kobo heeft een vorm van (vermoedelijk) drm in de hardware die een stukje code in de fat32 tabel aanpast en microsoft is strenger gaan toezien op de fat32 tabellen en ziet het nu als een defecte schrijf omdat de code niet volgens de standaard is.

ik weet niet precies wie hierin schuldig is, maar feit blijft wel dat kobo wel een probleem heeft als het niet snel wordt opgelost. Als straks iedereen over is op de nieuwe update van windows en erachter komt dat de kobo niet meer werkt...

edit: de kobo webserver start je trouwens met 1 knop, hoef je niets voor in te stellen. Zit standaard in Calibre. Zie url die ik gaf van Raymond Snijders. Maar aangezien je linux draait is het in jouw situatie niet nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk eerder dat Microsoft een probleem heeft als ze met hun updates spontaan apparaten niet meer gaan ondersteunen en ik vrees dat dat dan dus met meer randapparatuur/drivers zal zijn.

En gaat Microsoft zich opeens aan standaarden houden? Hmm dat zou wel erg goed nieuws zijn, hun reputatie is anders (denk onder andere aan IE jarenlang hun eigen wil doordrammen en W3C negeren)

Of zouden ze van plan zijn zelf een e-reader op de markt te zetten? ;) En nu de concurrentie alvast gaan uitschakelen?

Ik houd het op een bug en vermoed dat het vlot opgelost gaat worden aangezien je wanneer je een Kobo op zo ongeveer alles en zijn moeder kan aansluiten als ordinaire USB storage ik het heel vreemd vind dat het op alle Windows(op de nieuwste na), Linux en OSXen van deze wereld wel gewoon werkt.

Happy Anniversary ;)

Tnx voor de tip :)
Maar idd niet nodig, die site die je gaf staat trouwens vol met handige tips met betrekking tot e-readen en kende hem al maar voor ieder andere enthousiate ebook verslinder een aanrader om eens rond in te klikken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:22:
Denk eerder dat Microsoft een probleem heeft als ze met hun updates spontaan apparaten niet meer gaan ondersteunen en ik vrees dat dat dan dus met meer randapparatuur/drivers zal zijn.
Is ook mogelijk , ik heb wel meer berichten gelezen de afgelopen dagen over onder andere iphones die niet meer werkten en nog wat andere usb apparaten.

Boel ellende in iedergeval, te meer omdat microsoft besloten heeft updates verplicht te stellen. Ik hoop ook dat microsoft het oplost, lijkt me de handigste weg en aangezien het in de vorige versie van windows 10 wel werkt...

Hoop in iedergeval dat het snel wordt opgelost, ik ben liever op zoek naar info over de wellicht grotere kobo die eraan zit te komen dan dit soort gedoe voor mijn vrouw haar kobo uit te zoeken in de vakantie. Ik had gisteren enthousiast anniversary update op haar laptop gezet, die kon er dus mooi weer af.... boel werk allemaal en zonde van je tijd.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:31:
[...]

Is ook mogelijk , ik heb wel meer berichten gelezen de afgelopen dagen over onder andere iphones die niet meer werkten en nog wat andere usb apparaten.

Boel ellende in iedergeval, te meer omdat microsoft besloten heeft updates verplicht te stellen.
Ben bang dat die ellende een consequentie van "gratis" Windows 10 is. Je zit er helemaal aan vast, het voelde voor mij als een drugsdealers truuk ;) "Hier heb je wat lekkers voor niks" en als je er aan vast zit mag je betalen (met contanten of je data...)

De reden dat ik voor Kobo i.p.v. Kindle gekozen heb zat ook in de vrije keuze waarin ik zelf bepaal wat goed of fout voor mij is en dat ik zelf graag beslis wat ik met mijn spulletjes doe in plaats van een bedrijf wat zegt dat ik verplicht ben bij hun te kopen.
Ander voorbeeld is de mogelijkheid om de "Bol branding" er af te halen en eventueel iets als KO reader er op te zetten.
Daarom ook Mint :) en als dat niet bevalt poot ik er een andere Linux variant op maar ben er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook hier hadden we last van het W10 AU-probleem. Mijn vrouw en ik hebben allebei vorige week een H2O gekocht, net voor de AU-update uitkwam. Het rare is wel dat de beide readers het probleem vertoonden op mijn Win10 laptop met AU, maar niet op de laptop van mijn vrouw, die ook WIN10 AU draait. Beide laptops zijn geïnstalleerd met WIN10 vanaf dezelfde installatie usb-stick.

Maar goed, ik heb dus beide readers opnieuw geformatteerd. Gelukkig hadden we de readers net aangeschaft en hebben we er nog niet veel e-books opstaan.

Stappen:
1) Met win32diskimager een image gemaakt als backup.
2) De stappen zoals beschreven op http://www.mobileread.com...hp?p=3365366&postcount=46 uitgevoerd (let wel op dat je na het formatteren eerst "USB-apparaat veilig verwijderen uit Windows selecteert in je taakbalk voor je de USB-kabel eruit trekt!)
3) E-books opnieuw naar de reader gekopieerd en laten scannen door de reader.
4) Opnieuw met win32diskimager een backupimage gemaakt.

Op beide laptops kunnen beide readers nu weer probleemloos worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Voorlopig houd ik mijn Glo HD maar even van mijn W10 PC vandaan. Ik heb er toch nog genoeg boeken op staan voor de komende jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 08-08-2016 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:29

Pierre

Van nature lui!

Het is zwaar off topic maar ik heb een andere e-reader (Nook) maar heb het nog niet geprobeerd na mijn upgrade naar W10 AU, vanavond eens even checken

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Ik wacht wel totdat er een echte oplossing is, aangezien ook mijn Garmin niet herkend wordt. Ik heb er ook niet zoveel haast mee, aangezien mijn hoofd PC Windows 7 draait.

Pagina: 1 ... 34 ... 71 Laatste