|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Peace is not simply the absence of war.
Hier ook niet. Ik lees overigens sinds een van de laatste updates alleen nog Kepub (omdat ik dan sowieso altijd de lettertypes kan kiezen die ik zelf wil).
ik zit te kijken naar een nieuwe e-reader omdat ik het voor me kaar heb gekregen om de mijne in een hotel te laten liggen.....
Nu zit ik te kijken naar de:
pricewatch: Kobo Aura Zwart
en de
pricewatch: Kobo Glo HD Zwart
zit maar een tientje prijs verschil in, en zo te zien id de Glo HD wat scherper beeld.
Maar heeft iemand van jullie mogelijk nog een alternatief dat ik missien over het hoofd heb gezien?
Ik vind het erg lastig om de e-readers te vergelijken.
ps. Backlight is voor mij een must, Waterdicht hoeft niet.
De gewone Aura heeft dezelfde schermgrootte als de Glo HDbarrymossel schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:14:
Beide zullen afdoende zijn. De Aura is ietsje groter, de Glo HD iets scherper en dat soort zaken. Als je die 0,8 inch niet belangrijk vindt zou ik voor de Glo HD gaan.
Verder zou ik zelf ook voor de Glo HD gaan. Het scherm is beter (ik heb ze ooit vergeleken) met vooral een beter contrast en scherpte.
Het scherm van de Aura is minder scherp en heeft (naar mijn ervaring) soms last van rare reflecties (lijkt op krassen/ruitjespatroon) en een zichtbaar patroon van pixels (bij iedere refresh zie je bijv. lichtgrijze puntjes over het hele scherm; dus niet alleen bij de "volledige" refresh maar ook bij de refresh tussendoor bij paginawisseling).
[ Voor 7% gewijzigd door -Eraser- op 21-01-2016 19:04 ]
Overigens is de Aura bij BCC maar €99
http://www.bcc.nl/compute...eader-aura--zwart-(72404)
Greetz Onedutch
Net even geprobeerd voor je, met dezelfde firmware lukt het bij mij wel om een boek van m'n server te downloaden en die te openen als epub. Via dropbox lukt het mij zelf eigenlijk al best een tijdje niet meer, half jaar ofzo.onedutch schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:32:
Lijkt erop dat de PDF en Ebook download niet meer werkt na de firmware update van 10 Jan 3.19.5613 op een H2O. Middels dropbox voegde ik zo nu en dan boeken toe (geen computer nodig en klepje hoeft niet open). Echter nu gebeurt er niets meer als je op download drukt.. Kan iemand bevestigen of dit nog werkt in de beta internetbrowser op de Kobo H2O met firmware 3.19.5613 ?
Greetz Onedutch
Ik had altijd een openbare map bij dropbox met epubs, maar op een bepaald moment werkte dat niet meer en moest ik bij elk bestand via een tussenpagina de download starten, in plaats van een rechtstreekse download link zeg maar. Vanaf toen kon ik ook geen epubs meer openen vanaf m'n reader uit dropbox.
Als jij het nog wel kon denk ik dat je geluk hebt gehad tot nu toe. Wordt het voor jou toch ook tijd om een http servertje op te zetten.
--edit--
Kreeg na de test ook een update binnen naar 3.19.5761, testje nog een keer gedaan, werkt nog steeds, gelukkig maar want bij mij gaat het klepje ook alleen maar open om de batterij op te laden.
[ Voor 8% gewijzigd door MaffeMaarten op 24-01-2016 13:37 ]
--edit--
Yes heb de Mime Type aangepast zoals op https://forums.iis.net/t/1158023.aspx eBook erop, naar de Kobo h2o , browser starten en voila, druk op de link en de eBook rolt binnen. Ben zo blij dat er nog iets werkt bij KoBo, de servicedesk komt met erg pompeuze grote methodes om te sideloaden. Wellicht dat het mijn partner niet is opgevallen dat het niet meer werkte middels de dropbox.
Heb je wellicht ook nog een tip dat de index.html periodiek wordt bijgewerkt, dat bij 'nieuwe' eBooks die verschijnen als file in een Subdirectory de index.html wordt bijgewerkt? Heb overigens er nog niet zelf op gegoogled.
Groetjes, Onedutch
[ Voor 63% gewijzigd door onedutch op 27-01-2016 13:10 ]
Ik vind het wel raar dat alle firmware (en mn boeken) verdwenen zijn nadat de batterij echt leeg was. Boeken geen probleem, alles staat in Calibre, maar wel alles weer opnieuw installeren.
Bij zoeken op internet kan ik het probleem niet vinden maar is dit normaal? En zijn er meer mensen die dit probleem hebben of is het een foutje in mijn ereader?
Heb ik nog nooit mee gemaakt en hier ook al een aantal keer een lege e-reader aangetroffen.Papillon57 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:22:
Ik gebruik al een paar jaar mn Kobo Aura HD, bevalt uitstekend. Maar hij heeft een poosje in de kast gelegen en de batterij was helemaal leeg en het apparaat uitgeschakeld. Dus opladen en na verloop van tijd het ding aangezet. Helaas moest ik toen opnieuw via Kobodesktop de firmware installeren. Dit is mij al eens eerder gebeurd, nu maar vast ingesteld dat de reader na 60 minuten echt uit moet en niet in slaapstand
Ik vind het wel raar dat alle firmware (en mn boeken) verdwenen zijn nadat de batterij echt leeg was. Boeken geen probleem, alles staat in Calibre, maar wel alles weer opnieuw installeren.
Bij zoeken op internet kan ik het probleem niet vinden maar is dit normaal? En zijn er meer mensen die dit probleem hebben of is het een foutje in mijn ereader?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Bedankt voor jullie reacties
Update 21/2
Inmiddels een reactie van Kobo, zij kwamen niet verder dan dat ik vooral mn wifi uit moest zetten dan kreeg ik geen updates. Zelfs 3x opnieuw uitgelegd dat de hele reader niets meer deed maar dat was te hoog gegrepen. Kortom daar hebben we niets aan
Heb in het forum van mobileread.com een thread gevonden om handmatig vanuit een zipbestand de firmware te installeren. Dat is altijd handig dus die staat nu op mijn laptop voor als het tijdens de vakantie misgaat en er geen internetverbinding is.
[ Voor 74% gewijzigd door Papillon57 op 21-02-2016 14:18 ]
Nog ideeën om via wifi epubs erop te krijgen? Dropbox via de browser doet niks als je op download drukt.
Weten jullie hoe je de titel bovenin tijdens het lezen kan weghalen?
Edit
De titel laat hij niet bij elk boek zien zo te zien.
[ Voor 27% gewijzigd door Manke op 16-02-2016 16:34 ]
Zou kunnen zijn dat het alleen bij .kepub's weergegeven wordt. Kan iemand dat bevestigen?Manke schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:05:
Ik heb er sinds kort 1, ik had al een sony prs-650, maar ik wou de verlichting.
Nog ideeën om via wifi epubs erop te krijgen? Dropbox via de browser doet niks als je op download drukt.
Weten jullie hoe je de titel bovenin tijdens het lezen kan weghalen?
Edit
De titel laat hij niet bij elk boek zien zo te zien.
Check - J.W. - in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura" onder het kopje Full Screen Mode om het helemaal weg te halen. Let wel, dan verdwijnt de paginanummering onderin het scherm ook.
Ik heb een kobo glo hd en het beeld is redelijk geel met achtergrondverlichting aan, ook zijn alle randen wat donkerder. Is dit normaal?
Edit
Net zoals links op deze footo

[ Voor 40% gewijzigd door Manke op 16-02-2016 19:00 ]
Goeie tip van Dropbox trouwens. Heb het zelf ook wel eens geprobeerd (Calibre-bibliotheek staat sowieso al in Dropbox), maar dat lukte me toen niet. Zat blijkbaar op de mobiele site!
Is intussen een tientje duurder geworden, maar vind €79 ook nog een mooie prijs.PuDy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:04:
Deze week is er een aanbieding bij de MM, een KOBO Glo voor €69,- (http://www.mediamarkt.nl/...refurbished--1398847.html)
Net opgestart en geregistreerd, werkt als een tierelier.
We hebben al 2 Touches, maar de BeBook Club (ouwetje) begint kuren te vertonen, dus ook maar 's een verlichte Kobo gekocht.
Ben benieuwd ...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Maar ik moet zeggen: hoewel ik de H2O prima vind vasthouden heeft de achterkant van de Glo wel de prettigste grip van allemaal.
Zelf heb ik een H2O met Gecko cover. Prima grip, want (kunst)leer. Hiervoor een Kobo Touch gehad en dat ruitjespatroon vond ik niet speciaal (ik weet niet hoe dat bij de Glo is), maar het net iets kleinere formaat vond ik juist net wat fijn voor wat betreft het vasthouden. Het net iets grotere beeld van de H2O vond ik daarentegen ook weer fijn bij het lezen...Exirion schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:49:
Ik heb nu 3 jaar een Kobo Glo en die bevalt op zich nog prima. Wel vind ik het iets grotere en scherpere beeld van de Aura H2O verleidelijk, maar aan de andere kant vind ik de afwerking wat cheaper overkomen dan die van de Glo. Ook vind ik het ruitjespatroon op de Glo wel fijn voor de grip. Wie heeft er praktische ervaring met de Aura H2O en heeft zelf ook een Glo gehad?
Misschien gewoon eens vasthouden in de winkel?
Zo ziet mijn H2O scherm er ook ongeveer uit. Dan lijkt het rechterbeeld wel mooier. Maar goed, ik vind het niet storend.Manke schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:36:
Ok, bedankt.
Ik heb een kobo glo hd en het beeld is redelijk geel met achtergrondverlichting aan, ook zijn alle randen wat donkerder. Is dit normaal?
Edit
Net zoals links op deze footo
[afbeelding]
[ Voor 25% gewijzigd door barrymossel op 09-03-2016 15:58 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Maar waarom dan geen Glo HD?Exirion schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:58:
Hmm... ik denk dat ik maar gewoon wacht op een opvolger van de Aura H2OHeb 'm al een keer in de winkel in m'n handen gehad, vandaar ook de opmerking over de in mijn ogen wat cheape afwerking. Ik vind de Glo gewoon een beter ontworpen apparaatje.
Omdat ik, als ik overstap, een groter scherm wilbarrymossel schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:59:
Maar waarom dan geen Glo HD?
Er komt dit jaar ook nieuwe technologie voor e-ink had ik begrepen, zoals zuinigere cpu met 2 cores waarvan 1 hele trage. (of zoietsExirion schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:58:
Hmm... ik denk dat ik maar gewoon wacht op een opvolger van de Aura H2OHeb 'm al een keer in de winkel in m'n handen gehad, vandaar ook de opmerking over de in mijn ogen wat cheape afwerking. Ik vind de Glo gewoon een beter ontworpen apparaatje.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Dit is vragen om een dooddoener: wij kunnen niet in je portemonnee kijken en dus geen keuze maken of het 40 euro voor jou waard is. Een H2O is weer een klap duurder en dat vinden veel mensen dat geld extra ook waard.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:02:
De Kobo Glo momenteel refurbished: 79 euro vs. Kobo Glo HD voor 119 euro. Wat zouden jullie doen? Het liefs zou ik onder de 100 euro blijven namelijk. Is de HD het de 40 meer waard? Hoor graag of iemand advies heeft
Ja het scherm is "beter" bij een HD, maar ook met de oude Glo kun je prima lezen.
Exirion schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:58:
Is er al iets concreets van Kobo gepland dan?Manke schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:23:
[...]
Er komt dit jaar ook nieuwe technologie voor e-ink had ik begrepen, zoals zuinigere cpu met 2 cores waarvan 1 hele trage. (of zoiets)
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nee.Jorgen schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:37:
[...]
[...]
Is er al iets concreets van Kobo gepland dan?
Dit bedoelde ik: http://goodereader.com/bl...ure-of-e-readers-is-imx-7
Er is een exacte kloon van de glo hd welke op Android draait, die image kan je werkend op de glo krijgen.outlandos schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:46:
Sowieso is mijn Glo HD al zoooooo zuinig. Laat ze eerst maar eens software matig wat verbeteringen doorvoeren.
Misschien dat ik dan toch nog even ga wachten met de aanschaf van een e-reader, totdat ik zie wat Kobo uit gaat brengen dit jaar. De IMX-7 is volgens dat artikel nu beschikbaar, dus 4 maanden later zou nieuws over nieuwe e-readers niet gek zijn.Manke schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 00:03:
[...]
Nee.
Dit bedoelde ik: http://goodereader.com/bl...ure-of-e-readers-is-imx-7
Je moet echt wel haviksogen hebben, wil je je storen aan de "lagere"resolutie van de gewone glo.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:02:
De Kobo Glo momenteel refurbished: 79 euro vs. Kobo Glo HD voor 119 euro. Wat zouden jullie doen? Het liefs zou ik onder de 100 euro blijven namelijk. Is de HD het de 40 meer waard? Hoor graag of iemand advies heeft
Ik heb zelf de PRS-T1 en ook nog de PRS-350 van Sony en daar lees ik prima boeken op. En die hebben een nog lagere resolutie, maar ik erger me er absoluut niet aan. Zelf niet in een 1 op 1 vergelijk. Dan zie je het wel, maar is het niet storend IMO
Hop,hop,hop!
HD is mooi meegenomen, maar inderdaad geen must. Wat wel een must is is de backlight en die heeft de oude Glo geloof ik niet.basset schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:37:
[...]
Je moet echt wel haviksogen hebben, wil je je storen aan de "lagere"resolutie van de gewone glo.
Ik heb zelf de PRS-T1 en ook nog de PRS-350 van Sony en daar lees ik prima boeken op. En die hebben een nog lagere resolutie, maar ik erger me er absoluut niet aan. Zelf niet in een 1 op 1 vergelijk. Dan zie je het wel, maar is het niet storend IMO
Daarom heet hij de Glooutlandos schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:50:
[...]
HD is mooi meegenomen, maar inderdaad geen must. Wat wel een must is is de backlight en die heeft de oude Glo geloof ik niet.
Hop,hop,hop!
Ohw logischbasset schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:58:
[...]
Daarom heet hij de GloDus hij heeft wel degelijk backlight
Excuses!
Ik heb een prs-t1 en een H2O, het verschil tussen de resolutie is inderdaad niet zo spannend volgens mij. Het hogere contrast is wat mij betreft een belangrijker verschil tussen de schermen, vooral als je je batterijen wil sparen door de verlichting niet aan te zetten.outlandos schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:50:
[...]
HD is mooi meegenomen, maar inderdaad geen must. Wat wel een must is is de backlight en die heeft de oude Glo geloof ik niet.
[ Voor 15% gewijzigd door MaffeMaarten op 21-03-2016 18:25 ]
Volgens mij is de wifi een grotere stroomslurper dan de ledverlichting. Ik heb de verlichting bijna altijd aan staan, en ik kan weken lezen zonder op te laden. Ik spaar bovendien liever mijn ogen dan mijn batterijen....MaffeMaarten schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:24:
[...]
Ik heb een prs-t1 en een H2O, het verschil tussen de resolutie is inderdaad niet zo spannend volgens mij. Het hogere contrast is wat mij betreft een belangrijker verschil tussen de schermen, vooral als je je batterijen wil sparen door de verlichting niet aan te zetten.
Eens. We hebben hier ook een PRS-T1 en 2 'oude' Kobo Touches (en nog oudere Icarus en BeBook). Onlangs ook een refurbished Glo gekocht, maar de resolutie is in mijn ogen hetzelfde.basset schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:37:
[...]
Ik heb zelf de PRS-T1 en ook nog de PRS-350 van Sony en daar lees ik prima boeken op. En die hebben een nog lagere resolutie, maar ik erger me er absoluut niet aan.
Maar ja, waar vergelijk je mee, met echte pocketboeken ? Dan vind ik HD een beetje overdreven.
Backlight is wel heel fijn.
De hogere resolutie is volgens mij ook een non-issue. Ik heb nog een PRS-T1 en een oudere Kobo met beide lagere resolutie en het valt niet eens op.
... en gaat over tot de orde van de dag
Dat is wel een dingetje. Ik dacht er aan om om die reden de glo refurbished te halen, maar als je in het donker tranende ogen van het felle licht krijgtP_Tingen schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:29:
Ik kan ze niet vergelijken want ik heb alleen een Glo en geen HD, maar als je graag in het pikkedonker leest, dan is de verlichting van de Glo wel erg fel, ook al staat hij op de laagste stand. Ik lees steeds dat de verlichting op de HD lager kan.
De hogere resolutie is volgens mij ook een non-issue. Ik heb nog een PRS-T1 en een oudere Kobo met beide lagere resolutie en het valt niet eens op.

Hop,hop,hop!
De backlight van de H2O kan ook erg donker, maar nog vind ik het niet prettig lezen in het donker: het contrast is dan te laag.basset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:30:
[...]
Dat is wel een dingetje. Ik dacht er aan om om die reden de glo refurbished te halen, maar als je in het donker tranende ogen van het felle licht krijgt
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Zeker weten dat wifi een nog grotere stroomslurper is. Mijn verlichting staat ook vrijwel altijd aan, ook al zie ik er overdag weinig van als het nog licht is. Het is meer zodat ik niet in het donker hoef te pielen om de verlichting op m'n favoriete stand (1 of 2 %) te krijgen.Marjoko schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:52:
[...]
Volgens mij is de wifi een grotere stroomslurper dan de ledverlichting. Ik heb de verlichting bijna altijd aan staan, en ik kan weken lezen zonder op te laden. Ik spaar bovendien liever mijn ogen dan mijn batterijen....
Verlichting uit om batterij te sparen is meer iets voor op vakantie zonder stopcontacten in de buurt, of in de trein en "shit, ik had 'm gister echt even aan de stroom moeten hangen".
Ik heb een kobo-hack dingetje erop staan waardoor je de kleuren kan omdraaien. Je leest dan witte letters op een zwarte achtergrond. Dan is het nog niet optimaal (want zwart is niet zwart maar donkergrijs) maar wel een stuk beter. Je moet alleen dan de hacks willen installeren.basset schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:30:
[...]
Dat is wel een dingetje. Ik dacht er aan om om die reden de glo refurbished te halen, maar als je in het donker tranende ogen van het felle licht krijgt
Edit: hier meer info
[ Voor 8% gewijzigd door P_Tingen op 22-03-2016 08:47 ]
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Een ander voorbeeld is de Neverending Story van Michael Ende. Geen rare dingen met de tekst, behalve dat het boek in 2 kleuren is geschreven, om de 2 verschillende werelden duidelijk van elkaar te laten verschillen voor de lezer. Een e-reader die dit perfect kan weergeven, zou voor mij een grote pré hebben t.o.v. concurrende e-readers.
En comics? Stel ik wil wat dingen van Marvel gaan lezen? Of Kirkman's The Walking Dead, bijvoorbeeld?
Momenteel denk ik aan de Glo HD, of de Aura H20.
kleuren-epaper-readers komen nog wel, daarvoor zal je het dan toch moeten doen met tablet-achtigen of tft/oled ereaders. Of eventueel genoegen nemen met verschillende grijswaarden of lettertypeverschillen.
Ook bij comics/graphic novels kan kleur eventueel van belang zijn, daarbij zou ik dan vooralsnog ook op papier of op tft-readers terugvallen. 'Typografiche spelletjes' komen niet altijd even goed uit, maar dat is technisch op zich wel mogelijk, of een uitgave of reader dat dan ook helemaal goed implementeert is een tweede.
[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 23-03-2016 22:24 ]
Nah, heb ik net even geprobeerd, maar 6 of 7 inch is echt te klein.Jorgen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:11:
En comics? Stel ik wil wat dingen van Marvel gaan lezen? Of Kirkman's The Walking Dead, bijvoorbeeld?
Ik heb Walking Dead graphic novels (grijstinten) en die zijn bijna 3 keer zo groot als m'n Glo. Het is net te lezen, maar lang houd ik het niet vol ... je kunt inzoomen en dan schuiven, maar dat ziet er niet uit.
Die typografische spelletjes zijn bij Pratchett over het algemeen wel een zeer wezenlijk onderdeel van het verhaal, evenals de voetnoten. Kan je in bijv. Calibre zien hoe het er op een e-reader uit zou zien, of zijn dat 2 danig verschillende manieren van kijken?begintmeta schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:22:
Bij 'Die unendliche Geschichte' Zou je eigenlijk ook de hoofdstukinitialen door Roswitha Quadflieg moeten hebben natuurlijk, en eigenlijk ook een leren omslag met parelmoer en messingknopen... Maar goed dat is minder 'zinvol' dan de twee drukkleuren natuurlijk.
kleuren-epaper-readers komen nog wel, daarvoor zal je het dan toch moeten doen met tablet-achtigen of tft/oled ereaders. Of eventueel genoegen nemen met verschillende grijswaarden of lettertypeverschillen.
Ook bij comics/graphic novels kan kleur eventueel van belang zijn, daarbij zou ik dan vooralsnog ook op papier of op tft-readers terugvallen. 'Typografiche spelletjes' komen niet altijd even goed uit, maar dat is technisch op zich wel mogelijk, of een uitgave of reader dat dan ook helemaal goed implementeert is een tweede.
Bedankt voor het proberen.Goner schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 23:26:
[...]
Nah, heb ik net even geprobeerd, maar 6 of 7 inch is echt te klein.
Ik heb Walking Dead graphic novels (grijstinten) en die zijn bijna 3 keer zo groot als m'n Glo. Het is net te lezen, maar lang houd ik het niet vol ... je kunt inzoomen en dan schuiven, maar dat ziet er niet uit.
Waarom niet? Voor zover ik weet gaat de Kobo 's nachts aan om te zien of er een update is. Daarnaast staat hij volgens mij ook niet helemaal uit, als in uit-uit, maar meer in een soort standby. Dus dat zal uiteindelijk stroom gebruiken.Manke schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:29:
Na het laden tot 100% en zonder het verder aangeraakt te hebben, was het de volgende dag 97%, volgens mij klopt dat niet.
Ik heb deze, ondanks dat ik zo'n cover heb, uitgezet.
Dat zou heel goed kunnen. Als je de dag daarna op 94% zou zitten zou het wel heel snel gaan. Maar de eerste percentages gaan over het algemeen erg snel (wear-and-tear van de batterij).Manke schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:29:
Na het laden tot 100% en zonder het verder aangeraakt te hebben, was het de volgende dag 97%, volgens mij klopt dat niet.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Klinkt alsof de interne SD-kaart met het besturingssysteem corrupt/defect is geraakt. Je kan proberen om de reader open te maken en de SD-kaart te vervangen door een nieuwe. Hier een guide, maar daarin kopiëren ze de oude kaart, wat misschien niet mogelijk is met een corrupte.robvanderhelm schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:31:
Heeft er iemand een werkende oplossing voor als de Kobo Glo na het aanzetten telkens op restoring springt en dan na een paar minuten het scherm weergeeft dat hij op een PC moet worden aangesloten? Het aansluiten op een PC doet niets en de desktop software ziet hem ook niet. Dit gebeurde nadat de batterij helemaal leeg is geweest en ik hem heb aangesloten op de pc waarna de desktopsoftware onaangekondigd een update ging installeren.
Voordat je kaartjes gaat vervangen zou ik eerst eens kijken of je nog garantie hebtrobvanderhelm schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:31:
Heeft er iemand een werkende oplossing voor als de Kobo Glo na het aanzetten telkens op restoring springt en dan na een paar minuten het scherm weergeeft dat hij op een PC moet worden aangesloten? Het aansluiten op een PC doet niets en de desktop software ziet hem ook niet. Dit gebeurde nadat de batterij helemaal leeg is geweest en ik hem heb aangesloten op de pc waarna de desktopsoftware onaangekondigd een update ging installeren.
Accu weer helemaal laten leeglopen werkte, daarna weer helemaal herinstalleren en nu doet hij het. Batterij loopt nu in 3 dagen leeg.
Afgeschreven dus!
Op de Glo zit een knop die het ComfortLight aan of uit zet, terwijl ik bij de Aura h20 helemaal nergens een optie zie om de verlichting uit te zien?
Zie ik iets over het hoofd?
Links van het scherm op en neer vegen, waarschijnlijk, net zoals bij de glo hd.Sjoan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:49:
Ik heb mijn Kobo Glo verkocht, en heb nu een Kobo Aura h2o gekocht.
Op de Glo zit een knop die het ComfortLight aan of uit zet, terwijl ik bij de Aura h20 helemaal nergens een optie zie om de verlichting uit te zien?
Zie ik iets over het hoofd?
Dat had ik gezien, inderdaad. Deze functie werkte op mijn Glo niet, dus ik ben er aan gewend geraakt om dat via een knopje te regelenManke schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:54:
[...]
Links van het scherm op en neer vegen, waarschijnlijk, net zoals bij de glo hd.
Is het mijn herinnering of mis ik een trucje?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ander lettertype of spacing misschien waardoor het 'zwarter' lijkt?gambieter schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:43:
Ik heb een Aura die recent helemaal vastliep, en alleen een reset to factory defaults kreeg hem weer aan. Maar nu heb ik het idee dat het font niet meer zo zwart is, dwz te weinig contrast. Ik kan me alleen niet herinneren vroeger iets speciaals te hebben gedaan.
Is het mijn herinnering of mis ik een trucje?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Is ie nu aan het kapot gaan, of kan het wel eens gebeuren dat ie raar doet?
Zelf nooit zoiets gehad en het lijkt me ook niet iets dat "zomaar" zou moeten kunnen gebeuren. Enige wat ik zou kunnen bedenken is óf iets met de accu (stroom er volledig af of iets van kortsluiting) óf softwarematig iets.pven schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:53:
Een paar dagen terug stond mijn Kobo Glo weer op dezelfde stand, zoals ie ook staat als je hem net uit de verpakking haalt. Kan gebeuren dacht ik, dus aan gezet en hij het opstart-proces werd doorlopen. Daarna een epub erop gezet, een hoofstuk gelezen en geconcludeerd dat het weer werkte. Gisteravond stond ie weer in die stand. Ik heb dus weer hetzelfde gedaan, maar toen bleef ie maar bezig met 'Restoring'. Vandaag dus maar met een paperclip een hardere reset gegeven, alles weer bijgewerkt en hij lijkt het nu weer te doen.
Is ie nu aan het kapot gaan, of kan het wel eens gebeuren dat ie raar doet?
Dus ik zou even de software volledig updaten (heb je denk ik al gedaan nu) en afwachten. Anders gevalletje garantie ben ik bang.
Voor zover ik weet is er niets mee gebeurd, het was ook niet rondom een oplaad-moment.barrymossel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:33:
[...]
Zelf nooit zoiets gehad en het lijkt me ook niet iets dat "zomaar" zou moeten kunnen gebeuren. Enige wat ik zou kunnen bedenken is óf iets met de accu (stroom er volledig af of iets van kortsluiting) óf softwarematig iets.
KloptDus ik zou even de software volledig updaten (heb je denk ik al gedaan nu) en afwachten.
Hij is 3,5 jaar oud, dat is geen garantieAnders gevalletje garantie ben ik bang.
Tsja zou kunnen dat iets los zit van binnen.pven schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:36:
[...]
Voor zover ik weet is er niets mee gebeurd, het was ook niet rondom een oplaad-moment.
Da's wel klote. Misschien als het blijft gebeuren eens openmaken...[...]
Hij is 3,5 jaar oud, dat is geen garantie
'k heb het met twee readers gehad, vrij kort na elkaar. De eerste gaf korte tijd later finaal de geest (gebroken scherm, dus waarschijnlijk geen verband), de andere werkt nu 1,5 jaar later nog steeds prima.barrymossel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:20:
[...]
Tsja zou kunnen dat iets los zit van binnen.
[...]
Da's wel klote. Misschien als het blijft gebeuren eens openmaken...
Maar wel bizar, zo zonder aanwijsbare reden hard gereset en alle boeken kwijt
Op het moment kost de refurbished Glo nog maar €67 ... HD ligt er voor €129Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:02:
De Kobo Glo momenteel refurbished: 79 euro vs. Kobo Glo HD voor 119 euro.
[ Voor 93% gewijzigd door 13art op 06-06-2016 08:07 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
In eerste instantie zou je zeggen: kapotte drivers. Maar als het op een andere computer ook niet werkt, dan ligt het (zeer) waarschijnlijk aan de Kobo. En na een factory reset lijkt het me dat je een fout in de firmware ook kunt uitsluiten. Je zou nog een upgrade of downgrade kunnen proberen, maar ik ben bang dat het hardware is. Als je een nieuwe/andere kabel hebt geprobeerd en het werkt nog niet, dan zou ik terug gaan naar de winkel idd.ikJaap schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:02:
Ik heb een GLO HD. Sinds kort krijg ik bij het aansluiten op mijn computer een foutmelding in Windows: USB-apparaat wordt niet herkend. Apparaat is vervolgens niet zichtbaar in Windows, terwijl op het scherm van de e-reader stat dat 'ie verbonden is. Ook op een andere computer krijg ik deze melding, op elke USB-poort, en ook wanneer ik andere USB-kabels gebruik. Een factory reset hielp ook niet. Iemand anders nog ideeën, of terug naar de winkel ermee?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
op het scherm staat uitgeschakeld en 1% gelezen plus voorkant boek.
tijdens het laden wil ik even kijken of 1 bepaald boek er op staat maar noppes nada, geen leven meer in te krijgen. aan uit knop reageert die niet op, reset knopje reageert die niet op.
iemand nog advies of een tip?
nou, met een beetje google werk, kwam ik er 1 tegen die had de batterij los gehaald en toen werkte die weer.
oke, dus ook batterij los gehaald, nu ligt die al een uur en je kunt nog steeds perfect het scherm lezen..
batterij compleet uit de kobo gehaald, ik denk 2e aansluiting. nope

ik laat hem maar een poosje liggen beeld zal toch wel een keer uit gaan en dan maar weer batterij aan sluiten en kijken of die wil opstarten..
[ Voor 37% gewijzigd door gunnie_nl op 12-06-2016 15:49 ]
Beeld verversen kost juist energie bij een ereader, dus hoe lang je ook wacht, het blijft hetzelfde..gunnie_nl schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:24:
morgen, op vakantie dus ik denk even men touch 2.0 aan de lader gooien.
op het scherm staat uitgeschakeld en 1% gelezen plus voorkant boek.
tijdens het laden wil ik even kijken of 1 bepaald boek er op staat maar noppes nada, geen leven meer in te krijgen. aan uit knop reageert die niet op, reset knopje reageert die niet op.
iemand nog advies of een tip?
nou, met een beetje google werk, kwam ik er 1 tegen die had de batterij los gehaald en toen werkte die weer.
oke, dus ook batterij los gehaald, nu ligt die al een uur en je kunt nog steeds perfect het scherm lezen..
batterij compleet uit de kobo gehaald, ik denk 2e aansluiting. nope
ik laat hem maar een poosje liggen beeld zal toch wel een keer uit gaan en dan maar weer batterij aan sluiten en kijken of die wil opstarten..
Hoe je je problemen kan oplossen weet ik niet, misschien batterij er nu weer in en kijken of dingen weer reageren? Even goed opladen?
Ik ben sinds kort geïnteresseerd geraakt in een e-reader, ik zoek gewoon iets basics van max 100 euro, geen browsers en gedoe, dus ik dacht ik neem iets goedkoops. Daar viel me op dat het hele scherm een keer negatief ging en dat zag er nogal irritant uit. Dus laat ik maar eens naar de wat duurdere kijken en zelfs die hadden het ook.
Nu heb ik al gevonden dat dat komt omdat er anders een blur ontstaat, alleen is het nog wel een beetje vervelend. Zijn er ook e-readers op de markt die het al beter doen? Dus zonder knipperen? Of went het wel heel snel?
en wat is een goede als je echt basic wil, wel scherp, voor max 100 euro?
Je hebt het over het verversen van de pagina? Dat gebeurt sowieso bij een e-ink scherm. Je kunt instellen om de hoeveel pagina's dat gebeurt. En ik lees iedere dag met een e-reader en ik moest eerst goed nadenken wat je bedoelde, dus ja het went heel snel.Heilige Kaas schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:41:
Er is helaas geen algemeen e-reader topic meer over, dus stel ik mijn vraag maar even hier.
Ik ben sinds kort geïnteresseerd geraakt in een e-reader, ik zoek gewoon iets basics van max 100 euro, geen browsers en gedoe, dus ik dacht ik neem iets goedkoops. Daar viel me op dat het hele scherm een keer negatief ging en dat zag er nogal irritant uit. Dus laat ik maar eens naar de wat duurdere kijken en zelfs die hadden het ook.
Nu heb ik al gevonden dat dat komt omdat er anders een blur ontstaat, alleen is het nog wel een beetje vervelend. Zijn er ook e-readers op de markt die het al beter doen? Dus zonder knipperen? Of went het wel heel snel?
en wat is een goede als je echt basic wil, wel scherp, voor max 100 euro?
Je kunt ook voor een LCD scherm gaan, maar dat is toch wel anders lezen en benadert imo bij lange na niet het lezen in een boek.
Basic zou ik gaan voor een Kobo Glo of Kobo Glo HD (zie een paar posts boven je).
Dank voor je antwoord. Ja in bedoel inderdaad dat verversen. Als je het kan instellen dan is dat misschien wel de moeite om uit te proberen. Ik wil idd sowieso een e-ink scherm.barrymossel schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:04:
[...]
Je hebt het over het verversen van de pagina? Dat gebeurt sowieso bij een e-ink scherm. Je kunt instellen om de hoeveel pagina's dat gebeurt. En ik lees iedere dag met een e-reader en ik moest eerst goed nadenken wat je bedoelde, dus ja het went heel snel.
Je kunt ook voor een LCD scherm gaan, maar dat is toch wel anders lezen en benadert imo bij lange na niet het lezen in een boek.
Basic zou ik gaan voor een Kobo Glo of Kobo Glo HD (zie een paar posts boven je).
Hoe stevig zijn ze? Stevig genoeg om zonder hoes in een backpack te gooien en x weken mee te lopen?
Zelf heb ik hem geloof ik ingesteld staan om te verversen na iedere 6 pagina's ofzo. Werkt perfect.Heilige Kaas schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:06:
[...]
Dank voor je antwoord. Ja in bedoel inderdaad dat verversen. Als je het kan instellen dan is dat misschien wel de moeite om uit te proberen. Ik wil idd sowieso een e-ink scherm.
Hoe stevig zijn ze? Stevig genoeg om zonder hoes in een backpack te gooien en x weken mee te lopen?
De Kobo's zijn stevig zat (althans degene die ik heb gehad). Daarentegen gebruik ik wel een flipcover om krassen op het scherm tegen te gaan. Het blijft een scherm en die kunnen krassen. Als je daar niets om geeft, kun je hem best los in je backpack doen.
Overigens heb ik mijn Pocketbook Touch Lux 2 ingesteld op nooit verversen. Gaat prima. Heel af en toe ververs ik de pagina handmatig, maar dan ben ik toch zeker alweer 50 of 100 pagina's verder.
En zoals anderen hier al aangeven, een hoes is absoluut aan te raden
[ Voor 19% gewijzigd door Melkunie op 16-06-2016 00:39 ]
Verwijderd
Dat knipperen merk je echt niet als je leest en lezen is wel even wat anders dan zo'n ding proberen en er mee spelen. Alleen dan merk je hoe langzaam dat scherm ververst, bij normaal lezen sla je ook een bladzijde om en dan zie je ook eventjes niks.
Die verversingsinterval is, net als veel andere instellingen, vrij gemakkelijk te veranderen bij een Kobo.
De grootte van de letters, het lettertype, de uitlijning allemaal naar je eigen wensen in te stellen en hij gaat, afhankelijk van je gebruik, makkelijk een maand mee op 1 acculading.
Die Kobo voor mij een van de beste aankopen ooit geweest, zeker voor op reis is hij ideaal. Een boek neemt als je het uit hebt nog net zoveel ruimte van je bagage in en het tikt ook qua gewicht aardig aan wanneer je er een paar meezeult.
Reken ook de prijs van een paar kilo boekenbagage op bijvoorbeeld een vliegticket mee en je budget heeft opeens ruimte voor een mooie stevige cover
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 03:03 ]
Ik heb op mijn BBMini wel alleen een cover zitten, dat ding zit al jaren in mijn tas, maar die cover is opgevuld. Hij is ook (voor een cover) loeizwaar. Als ik mijn H2O regelmatig in een rugtas zou meenemen, zou ik een case kopen. En niet een cover.
Over het verversen. Mijn eerste e-ink was mijn BeBook Mini (uit 2009). Ik heb toen ook best lang lopen twijfelen, vanwege die scherm verversing. Totdat we in 2009 naar de CeBit gingen. Daar stond een stand van Endless Ideas, die de verkoper waren van de BeBook (een 6" e-ink apparaat). Toen heb ik voor het eerst een e-ink apparaat in het eggie gezien. En zelfs toen was ik er al na 5 minuten achter dat dat verversen voor mij geen enkel probleem zou zijn.
Als je er echt over twijfelt, ga dan eens naar de Mediamarkt. Daar hebben ze over het algemeen wel meerdere e-readers liggen, waar je kunt kijken hoe het er in het echt uit ziet en of die flash stoort of niet.
Tsja, je hebt erin gooien en erin leggen. Zelf met mijn oude Kobo Touch vaak genoeg gedaan in een volle backpack ergens middenin tussen kleding en nooit problemen gehad. Maar idd n=1.zetmolm schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:57:
Los in een backpack? Niet doen!!! Ik heb meer dan genoeg berichten gelezen van mensen die hun reader stuk hebben gekregen door 'm los in een backpack of tas te gooien. Het scherm is nu eenmaal erg breekbaar. Met name torsie schijnt funest te zijn. Dus ook al komt er niks tegen je scherm aan maar zit je reader klem tussen andere spullen en die bewegen wat, dan is het laagje glas in het scherm zo kapot. Je wilt niet weten hoe dun dat laagje glas is... Als je niet het risico wilt lopen dat je halverwege je tocht niks meer te lezen hebt, zou ik toch maar op zoek gaan naar een lichte doch stevige hoes. Dat beetje extra gewicht moet dan maar.
Overigens heb ik mijn Pocketbook Touch Lux 2 ingesteld op nooit verversen. Gaat prima. Heel af en toe ververs ik de pagina handmatig, maar dan ben ik toch zeker alweer 50 of 100 pagina's verder.
Die moet je me even uitleggen. Voor mij zijn cover en case synoniemenWailing_Banshee schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:47:
Als ik mijn H2O regelmatig in een rugtas zou meenemen, zou ik een case kopen. En niet een cover.
Het maakt trouwens ook wel uit hoe je em in een rugzag 'gooit' natuurlijk. Ik zou em er zelf nooit zomaar in gooien, maar heb altijd gezorgd dat ie er op een goede manier in zit. Meestal hield dat in dat de schermkant vlak tegen een ander stevig vlak oppervlak aanzat, zoals een laptop, map of boek. Zo heb ik mijn Kobo Touch bijna 4 jaar in nieuwstaat gehouden.
En toen kreeg ik m'n huidige Glo HD en ging m'n Touch naar m'n vriendin

Hij is trouwens zonder touchscreen, is hij daardoor steviger of maakt dat niets uit?
[ Voor 12% gewijzigd door Heilige Kaas op 16-06-2016 08:34 ]
Cover: https://s.s-bol.com/imgba.../1/4/9200000045314176.jpgMelkunie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:26:
[...]
Die moet je me even uitleggen. Voor mij zijn cover en case synoniemen![]()
Het maakt trouwens ook wel uit hoe je em in een rugzag 'gooit' natuurlijk. Ik zou em er zelf nooit zomaar in gooien, maar heb altijd gezorgd dat ie er op een goede manier in zit. Meestal hield dat in dat de schermkant vlak tegen een ander stevig vlak oppervlak aanzat, zoals een laptop, map of boek. Zo heb ik mijn Kobo Touch bijna 4 jaar in nieuwstaat gehouden.
En toen kreeg ik m'n huidige Glo HD en ging m'n Touch naar m'n vriendin
[afbeelding]
Is een (meestal) stevige achterkant met een flap.
Case: http://thumbs.ebaystatic....MAAOSwGYVW-DGq/s-l225.jpg
Is een stevige achterkant met een deksel voor de voorkant van hetzelfde materiaal.
Verwijderd
Maakt denk ik niet veel uit, je kan eventueel een plaatje hard plastic voor het scherm doen met een "postbode" elastiek eromheen wanneer je hem in je backpack stopt.Heilige Kaas schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:32:
Heb ondertussen de pocketbook mini gehaald om het uit te proberen. 35 euro bij de MM. Wel een kleintje dus weet niet of ik m hou maar ik merk nu al dat het lezen prima gaat. Niks geen onscherpte of lage kwaliteit voor die pijs en het enige waar je door merkt dat hij goedkoop is, is de snelheid.
Hij is trouwens zonder touchscreen, is hij daardoor steviger of maakt dat niets uit?
Prima om te proberen toch? Daar kan je je haast geen buil aan vallen voor die prijs.
Mocht het e-lezen je goed bevallen kan je altijd nog een luxere/grotere/met lampje erin kopen en deze als kado weggeven.
Die "slimfit" cover die ik gebruik kost bijna net zoveel als jouw hele e-reader
http://www.geckocovers.nl...s-voor-kobo-aura-h2o.html
Deze heeft een plaat voor het scherm en daarmee is het fragiele e-ink glas echt voldoende beschermd tegen alles wat er in een tas tegenaan kan komen. Die cover weegt bijna net zoveel als die hele reader, maargoed ben er erg blij mee en geeft een veilig gevoel.
Wij hebben ook Gecko covers om onze Kobo's (Touch, Glo). Niet alleen voor bescherming (krassen, stoten, vuil), maar vind het ook stukken prettiger vasthouden. Net als een boek, eigenlijk ...Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:41:
[...]
Die cover weegt bijna net zoveel als die hele reader, maargoed ben er erg blij mee en geeft een veilig gevoel.
[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 16-06-2016 11:46 ]
Verwijderd
Niet om je van Tweakers weg te trekken maar http://www.mobileread.com is een geweldig forum met zo'n beetje alle tips, tricks en tweaks voor diverse merken e-readers...Heilige Kaas schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:32:
Heb ondertussen de pocketbook mini gehaald om het uit te proberen. 35 euro bij de MM. Wel een kleintje dus weet niet of ik m hou maar ik merk nu al dat het lezen prima gaat. Niks geen onscherpte of lage kwaliteit voor die pijs en het enige waar je door merkt dat hij goedkoop is, is de snelheid.
Iets meer dan een jaar en dat is best lang voor Kobo. Normaal releasen ze net voor Moederdag of een paar maandjes voor de kerstmis. Nouja dan maar gewoon afwachten want het zal wel rond oktober worden dan.Melkunie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:27:
De grote nieuwe update was de Glo HD, en die is net een jaar oud