Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Shabbaman schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 08:27:
Volgens mij is m'n Kobo Aura gebricked. Ik kreeg een melding dat de batterij bijna leeg was, en na het inschakelen kreeg ik de melding "herstellen". En vervolgens was de batterij leeg. Het enige wat er gebeurt is dat het powerlampje oranje blijft knipperen. Nu probeer ik een factory reset, maar er gebeurt niets... al vind ik de instructie ook niet heel duidelijk:

[...]

"Een paar keer"? 100? 2? Weet iemand hoe je een factory reset doet of is dat ding gewoon kapot?
Nog aan de praat gekregen? ;(

lol+lol=hihi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05
3.17.3 wordt automatisch gepushed naar mijn Glo HD.

Het brengt o.a. ENG-NL woordenboek met zich mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:00

Shabbaman

Got love?

Nee, ik heb 'm nog wel aan de praat gekregen. Er gebeurt wel wat, maar het scherm blijft blanco.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10 08:41
Shabbaman schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:01:
Nee, ik heb 'm nog wel aan de praat gekregen. Er gebeurt wel wat, maar het scherm blijft blanco.
Wordt ie herkend als je em aan je pc hangt? Misschien kan je dan de meest recente firmware downloaden en op het geheugen plaatsen.

Firmware voor de Aura.
Instructies:

• Get a zip file.
• Unzip the zip file. This may not be necessary on more modern versions of Windows, as you can access the contents of a zip file without unzipping it.
• If going to a previous version, you may want to do a Factory Reset.
• If you have any patches installed, you may want to uninstall them. Please refer to any documentation for the patch for more information.
• Make sure that the Kobo Desktop is NOT running.
• Connect your device to the computer and select Connect on the device (if asked).
• Copy the entire contents of the zip file to the .kobo directory on the device. Do not copy the original zip file itself to the device.
• Safely remove the device from Windows (or your operating system of choice).
• Disconnect the device from your computer.
• The device will now install the new software.
Meer info: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Outlandos schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:48:
3.17.3 wordt automatisch gepushed naar mijn Glo HD.

Het brengt o.a. ENG-NL woordenboek met zich mee!
Ik zag hem gister ook ineens staan door de release notes op mijn scherm.
De release notes gaven niet echt iets boeiends weer geloof ik. Als ik het zo snel goed gezien heb alleen maar aanpassingen aan de winkel. :?

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:00

Shabbaman

Got love?

Sebastiaannn schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:40:
[...]

Wordt ie herkend als je em aan je pc hangt? Misschien kan je dan de meest recente firmware downloaden en op het geheugen plaatsen.
Goede suggestie, heb ik ook even gecheckt: nada, helaas.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:30
.SnifraM schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:50:
[...]

De release notes gaven niet echt iets boeiends weer geloof ik. Als ik het zo snel goed gezien heb alleen maar aanpassingen aan de winkel. :?
Heb gisteren ook geupdate (op mijn H2o) en in de release notes stond idd alleen iets over de winkel. Ik heb toch nog voor de zekerheid gecheckt of er een eng-nl woordenboek was en deze was er.
Ik ben dus heel blij met mijn update. (ik ben er ook achter gekomen dat ik nu de helderheid kan aanpassen door aan de linkerkant naar verticaal te swipen, maar misschien was dat ook al in een vorige update beschikbaar en liep ik iets achter met updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
avec_style schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Heb gisteren ook geupdate (op mijn H2o) en in de release notes stond idd alleen iets over de winkel. Ik heb toch nog voor de zekerheid gecheckt of er een eng-nl woordenboek was en deze was er.
Ik ben dus heel blij met mijn update. (ik ben er ook achter gekomen dat ik nu de helderheid kan aanpassen door aan de linkerkant naar verticaal te swipen, maar misschien was dat ook al in een vorige update beschikbaar en liep ik iets achter met updates)
De background light kon je op die manier inderdaad al bedienen ;) Is mij erg vaak overkomen dat ik 's avonds per ongeluk een soort van swipe maakte waardoor het licht ineens uit ging :+

lol+lol=hihi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
.SnifraM schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:50:
[...]

http://www.mobileread.com...hp?p=3154719&postcount=17

• Marjoko
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 10:54
Shabbaman schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:46:
[...]

Goede suggestie, heb ik ook even gecheckt: nada, helaas.
Ongeveer hetzelfde gehad, bij mij deed de schermverlichting het als enige nog. Aan het scherm was niets te zien, maar na het ding opengemaakt te hebben bleek het scherm wel gebroken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:10
heeft iemand hier er al een andere reader opgezet?
paar voordelen die ik zo snel zag: wireless boeken erop pompen, meer settings en opties.

alleen weet ik niet hoe het zit met stabiliteit en dergelijke, ervaring?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
remcoXP schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:32:
heeft iemand hier er al een andere reader opgezet?
paar voordelen die ik zo snel zag: wireless boeken erop pompen, meer settings en opties.

alleen weet ik niet hoe het zit met stabiliteit en dergelijke, ervaring?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja. Heb zelf nog niet echt een reden om een andere reader te proberen, maar dat kan ook komen omdat ik niet weet wat de voordelen zijn 8)7

Wie o wie? :9

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:10

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Ik heb het eens gedaan (gepatched en Koreader erbij gezet) maar ik zit terug op stock, ik zag geen voordelen en ben vrij tevreden van standaard firmware (behalve de bug dat je pinch-to-zoom niet kan afzetten - al weet ik dat er een fix voor is, ik ben alleen te lui om 'm te implementeren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Ik zie ook nog steeds niet echt reden om over te stappen naar een andere reader. Features als export to evernote vind ik dan wel weer gaaf, maar kan weer geen situatie bedenken waarin ik het zelf actief zou gaan gebruiken. Voor mij dus niet echt weggelegd tot nu toe.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
.SnifraM schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:14:
Ik zie ook nog steeds niet echt reden om over te stappen naar een andere reader. Features als export to evernote vind ik dan wel weer gaaf, maar kan weer geen situatie bedenken waarin ik het zelf actief zou gaan gebruiken. Voor mij dus niet echt weggelegd tot nu toe.
Ik patch redelijk veel, maar hou het altijd bij de officiele ereader Nickel. Zie ook echt de voordelen niet van een andere ereader, dit terwijl het een hit qua stabiliteit is.

Dus ben het helemaal met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Enige waar ik mij tot nu toe aan stoor met de kobo glo HD is dat hij best vaak (denk minimaal 1x per lees sessie dat ik hem gebruik) een pagina achteruit gaat in plaats van vooruit, terwijl ik dan toch echt in het uiterste rechtse van het scherm druk. Vervolgens druk je nog een keer en gaat hij weer achteruit. En dan springt hij weer vooruit bij de 2e of 3e keer. Moet een of andere bug zijn .

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
.SnifraM schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:56:
Enige waar ik mij tot nu toe aan stoor met de kobo glo HD is dat hij best vaak (denk minimaal 1x per lees sessie dat ik hem gebruik) een pagina achteruit gaat in plaats van vooruit, terwijl ik dan toch echt in het uiterste rechtse van het scherm druk. Vervolgens druk je nog een keer en gaat hij weer achteruit. En dan springt hij weer vooruit bij de 2e of 3e keer. Moet een of andere bug zijn .
Vreemd: ik heb ook de Glo HD maar deze bug nog nooit ervaren. Welke firmware versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Outlandos schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:05:
[...]

Vreemd: ik heb ook de Glo HD maar deze bug nog nooit ervaren. Welke firmware versie heb je?
Sinds een paar dagen de laatste (auto update 3.17.x), maar ook al in de voorgaande versies gehad. Het gebeurd redelijk vaak waardoor ik bij de eerste mislukte aanraakpoging ook 'de tijd heb' om extra goed op te letten of ik de tweede keer wel echt het scherm op de goede plek aanraak zeg maar 8)7 :P en die 2e keer mislukt dan wederom (niet altijd maar vaak wel).

Ik lees alleen, via Calibre geconverteerde, kepub files.. Zou dat ermee te maken kunnen hebben (denk het zelf eigenlijk niet)?

[ Voor 4% gewijzigd door .SnifraM op 28-08-2015 19:13 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Misschien swipe je net iets teveel? Ik geloof dat dat ook werkt. Dus naar links swipen is pagina verder, naar rechts eentje terug.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
.SnifraM schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:12:
[...]

Sinds een paar dagen de laatste (auto update 3.17.x), maar ook al in de voorgaande versies gehad. Het gebeurd redelijk vaak waardoor ik bij de eerste mislukte aanraakpoging ook 'de tijd heb' om extra goed op te letten of ik de tweede keer wel echt het scherm op de goede plek aanraak zeg maar 8)7 :P en die 2e keer mislukt dan wederom (niet altijd maar vaak wel).

Ik lees alleen, via Calibre geconverteerde, kepub files.. Zou dat ermee te maken kunnen hebben (denk het zelf eigenlijk niet)?
Ik draai zelf ook op 3.17.3. En ook ik lees uitsluitend boeken die erop zijn gezet via Calibre (en ook KePubs). Vreemd hoor, heb je al eens een factory reset gedaan?
bartvl schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:46:
Misschien swipe je net iets teveel? Ik geloof dat dat ook werkt. Dus naar links swipen is pagina verder, naar rechts eentje terug.
Je kunt ook gewoon 1 keer drukken aan de rechterkant.

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 28-08-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dat weet ik, maar als je per ongeluk swiped in plaats van drukt kan dat het tegenovergestelde effect hebben.

Ik ben ook nog op zoek naar dit punt. Bij mij gebeurt het ook soms dat er teruggebladerd wordt.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10 08:41
Ik heb dat ook wel eens hoor, het lijkt alsof ie een tap als een swipe registreert.
Misschien is het dat je duim een klein beetje naar rechts afwikkelt tijdens de aanraking, daar is maar weinig voor nodig.
Of misschien voelt ie een beetje druk op het midden van het scherm en als je dan op rechts tikt denkt ie dat je van links naar rechts hebt geswiped.
Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehad dat een mug tegen het scherm vloog en dat ie van pagina wisselde, er is maar heel weinig voor nodig om als aanraking te tellen voor de Glo HD. Misschien is een beetje stof of vettigheid van je vingers al genoeg. Of misschien komt het door hoe dat ding is gebouwd, staat er een beetje spanning op het midden. Het voelt voor mij meer als een hardware-dingetje dan een software bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
-Eraser- schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:02:
[...]
Ok, ben wel benieuwd hoe het eruit ziet ;)

Heb het zelf op het moment zo (dit is met verlichting uit):

[afbeelding]

Ik heb zelf niet zoveel veranderd: alleen de tips uit de TS voor Calibre gebruikt en de header/footer uit.
Beetje late reactie, maar hier alsnog:

Kobo homepage

(ik heb mijn device vele malen terug naar fabrieksinstellingen gezet, waardoor het aantal gelezen uur - wat dus niet in de cloud wordt opgeslagen - niet klopt: dat moet eerder rond de 60 uur zitten. Het aantal uitgelezen boeken klopt overigens wel. Het laatste voltooide boek is overigens een knop om de nightmodus mee aan of uit te zetten)

Kobo layout01

Kobo layout02

(wat me nu trouwens opvalt is dat ik rechtsonderin een nieuw icoontje heb, geen idee waarvoor het dient - en aangezien ik op werk ben heb ik mijn ereader niet bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUBWiSE
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-10 22:05

DUBWiSE

Feeling irie

Ik heb de Glo HD nu een maandje in gebruik, en hij bevalt prima! Ik vroeg me nog wel een aantal dingen af:
  • Kan ik hem ook zonder een (Kobo) account gebruiken? En verlies ik dan zaken zoals reading stats?
  • Kan ik woorden automatisch af laten breken? In het (nederlandstalige) boek dat ik nu aan het lezen ben gebeurt dit namelijk niet.
  • Kan ik met Calibre ook draadloos syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
DUBWiSE schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:27:
Ik heb de Glo HD nu een maandje in gebruik, en hij bevalt prima! Ik vroeg me nog wel een aantal dingen af:
  • Kan ik hem ook zonder een (Kobo) account gebruiken? En verlies ik dan zaken zoals reading stats?
  • Kan ik woorden automatisch af laten breken? In het (nederlandstalige) boek dat ik nu aan het lezen ben gebeurt dit namelijk niet.
1) niet dat ik weet, waarom zou je dat willen?
2) staat genoeg over hierboven
3) volgens mij is dit niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:58
Outlandos schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:02:
(wat me nu trouwens opvalt is dat ik rechtsonderin een nieuw icoontje heb, geen idee waarvoor het dient - en aangezien ik op werk ben heb ik mijn ereader niet bij de hand)
Je bedoelt het icoontje naast reading stats? Dat is voor aanbevelingen uit de store. Ik heb de update ook sindskort, alleen zie ik het icoontje nu vreemd genoeg niet (heb het dus wel eerder gezien).
DUBWiSE schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:27:
Over de account, ik weet wel dat je met een andere account dan Kobo kan synchroniseren, alleen niet of het echt zonder kan. Iemand anders misschien die dit weet?

[ Voor 3% gewijzigd door -Eraser- op 29-08-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Sebastiaannn schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:06:
Ik heb dat ook wel eens hoor, het lijkt alsof ie een tap als een swipe registreert.
Misschien is het dat je duim een klein beetje naar rechts afwikkelt tijdens de aanraking, daar is maar weinig voor nodig.
Of misschien voelt ie een beetje druk op het midden van het scherm en als je dan op rechts tikt denkt ie dat je van links naar rechts hebt geswiped.
Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehad dat een mug tegen het scherm vloog en dat ie van pagina wisselde, er is maar heel weinig voor nodig om als aanraking te tellen voor de Glo HD. Misschien is een beetje stof of vettigheid van je vingers al genoeg. Of misschien komt het door hoe dat ding is gebouwd, staat er een beetje spanning op het midden. Het voelt voor mij meer als een hardware-dingetje dan een software bug.
Dit klinkt inderdaad wel aannemelijk.. waarschijnlijk schuift je duim net iets (de verkeerde kant) en is het ineens een swipe 8)7 .. als dat inderdaad de oorzaak is zou het niet moeilijk zijn om te patchen zou je zeggen. Dan zou een swipe bijvoorbeeld een beweging van minimaal 1cm moeten worden.. :+

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:26:
Ik heb het eens gedaan (gepatched en Koreader erbij gezet) maar ik zit terug op stock, ik zag geen voordelen en ben vrij tevreden van standaard firmware (behalve de bug dat je pinch-to-zoom niet kan afzetten - al weet ik dat er een fix voor is, ik ben alleen te lui om 'm te implementeren ;) )
Ik heb nu de 3.17.3 gepatched en dat ging erg vlotjes. Wat ik vroeger ooit eens deed was niet een patch maar KSM + Koreader en zo verder. Dit patchen is gewoon originele firmware lichtjes aanpassen en dan opnieuw installeren. Pijnloos en eindelijk verlost van de pinch-to-zoom :) (mijn enige echte punt van frustratie)

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=264271

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 31-08-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
.SnifraM schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:58:
[...]

Dit klinkt inderdaad wel aannemelijk.. waarschijnlijk schuift je duim net iets (de verkeerde kant) en is het ineens een swipe 8)7 .. als dat inderdaad de oorzaak is zou het niet moeilijk zijn om te patchen zou je zeggen. Dan zou een swipe bijvoorbeeld een beweging van minimaal 1cm moeten worden.. :+
Ik heb bovenstaande gister eens een aantal keren geprobeerd en er is nog niet eens een swipe van 1mm nodig om dit te laten gebeuren. Voor mij is het mysterie hier wel mee opgelost _/-\o_

Hopen dat hier ooit wat voor gepatched wordt, want 1mm is toch geen swipe :9 8)7

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:13

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

.SnifraM schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:45:
[...]

Ik heb bovenstaande gister eens een aantal keren geprobeerd en er is nog niet eens een swipe van 1mm nodig om dit te laten gebeuren. Voor mij is het mysterie hier wel mee opgelost _/-\o_

Hopen dat hier ooit wat voor gepatched wordt, want 1mm is toch geen swipe :9 8)7
Ik meen dat je in de settings ergens kunt instellen hoe je pagina's vooruit/achteruit kunt (swipe, tap of beide, standaard staat ie op beide geloof ik). Ik ben dit lang geleden eens tegengekomen dus of het in de huidige firmware nog steeds zit (en waar precies) weet ik niet maar als je bv toch alleen maar tapt kun je swipe net zo goed uitzetten.

(Kobo Touch gebruiker hier maar volgens mij werken dit soort dingen hetzelfde bij alle Kobo modellen toch?)

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-09-2015 09:23 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
SnoeiKoei schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:21:
[...]

Ik meen dat je in de settings ergens kunt instellen hoe je pagina's vooruit/achteruit kunt (swipe, tap of beide, standaard staat ie op beide geloof ik). Ik ben dit lang geleden eens tegengekomen dus of het in de huidige firmware nog steeds zit (en waar precies) weet ik niet maar als je bv toch alleen maar tapt kun je swipe net zo goed uitzetten.

(Kobo Touch gebruiker hier maar volgens mij werken dit soort dingen hetzelfde bij alle Kobo modellen toch?)
Klopt, uit mijn hoofd staat dit onder Leesinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:21:
[...]

Oke thanks, vanavond maar eens kijken of ik hem kan vinden. Ik swipe inderdaad nooit.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

.SnifraM schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:12:
[...]
Oke thanks, vanavond maar eens kijken of ik hem kan vinden. Ik swipe inderdaad nooit.
Swipen is soms wel handig als je Pocket gebruikt. Daar heeft een tap nog wel eens het gevolg dat er een link wordt geopend, ook als deze bovenaan op de volgende bladzijde staat (wat je dus nog niet ziet). Een swipe gaat altijd naar de volgende bladzijde zonder dat er links worden geactiveerd.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Janet_ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:59:
Hallo allemaal,
Ik had een vraagje. Ik heb nu iets meer dan een jaar een kobo Aura, het scherm is alleen uit het niets kapot gegaan (ben er altijd netjes mee, ik lees er alleen in als ik in bed lig en als ik klaar ben ligt hij in mijn nachtkastje) Volgens Kobo is het gebruikersschade en valt dit niet onder de garantie. Nu vind ik het zonde om hem weg te doen en een nieuwe te kopen, dus ik vroeg me af of iemand weet waar ik het scherm kan laten repareren.
Hier heb ik mijn ereader laten maken

• .SnifraM
  • Niet online
.SnifraM schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:12:
[...]

Gisteravond eens zitten zoeken maar kan deze setting echt niet vinden op mijn Glo HD (3.17.x).
Sowieso niet onder Leesinstellingen maar ook nergens anders. ;w

[ Voor 1% gewijzigd door .SnifraM op 03-09-2015 15:56 . Reden: firmwareversie toegevoegd ]

lol+lol=hihi

• P_Tingen
  • Laatst online: 16:26

P_Tingen

omdat het KAN

donderdraak schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:47:
[...]
Hier heb ik mijn ereader laten maken
Thanks, heb hier een offerte aangevraagd voor mijn Sony....

... en gaat over tot de orde van de dag

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

.SnifraM schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:56:
[...]

Gisteravond eens zitten zoeken maar kan deze setting echt niet vinden op mijn Glo HD (3.17.x).
Sowieso niet onder Leesinstellingen maar ook nergens anders. ;w
Ik heb net ook gekeken maar kan het op mijn Glo HD ook niet vinden.

Omdat ik de SleepCover toch nog redelijk dik en zwaar vond heb ik net als MDF in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura" ook de algemene sleeve van Gecko Covers met spijkerstof gekocht om mijn Glo HD in te vervoeren. Tijdens het lezen heb ik dan een lekker klein en licht toestel in mijn handen, en tijdens vervoer is hij goed beschermd. Hij zit er nu nog vrij strak in, maar misschien wordt dat in de loop der tijd wat losser? Ik ben in ieder geval blij met het leren riempje die voorkomt dat de ereader er spontaan uitvalt. Nu moet ik het nog gewoonte maken om het hoesje in de buurt te houden en de ereader er consequent in doen na het lezen, anders liggen ze binnen de kortste keren op verschillende plekken en verdwijnt het hoesje in een la O-)

• .SnifraM
  • Niet online
Ik heb via ebay per ongeluk de verkeerde sleep cover gekocht. Die is namelijk voor de Glo en niet de Glo HD. Sleep cover werkt prima, alleen de aan en uit knop valt nu net weg achter het plastic en kan ik dus helemaal niet meer gebruiken. Aangezien ik die knop toch niet gebruik, er verder geen knoppen op het apparaat zitten & de Glo HD nu veel strakker klemt, ben ik er stiekem toch blij mee haha.

lol+lol=hihi

• outlandos
gwystyl schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:36:
[...]

Ik heb net ook gekeken maar kan het op mijn Glo HD ook niet vinden.

Omdat ik de SleepCover toch nog redelijk dik en zwaar vond heb ik net als MDF in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura" ook de algemene sleeve van Gecko Covers met spijkerstof gekocht om mijn Glo HD in te vervoeren. Tijdens het lezen heb ik dan een lekker klein en licht toestel in mijn handen, en tijdens vervoer is hij goed beschermd. Hij zit er nu nog vrij strak in, maar misschien wordt dat in de loop der tijd wat losser? Ik ben in ieder geval blij met het leren riempje die voorkomt dat de ereader er spontaan uitvalt. Nu moet ik het nog gewoonte maken om het hoesje in de buurt te houden en de ereader er consequent in doen na het lezen, anders liggen ze binnen de kortste keren op verschillende plekken en verdwijnt het hoesje in een la O-)
Ik wil ook die sleeve kopen, maar is de glo hd niet iets te breed?
Issie al wat losser?

http://m.geckocovers.nl/universele-leren-sleeve-ereader.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Outlandos schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:03:
[...]

Ik wil ook die sleeve kopen, maar is de glo hd niet iets te breed?
Issie al wat losser?

http://m.geckocovers.nl/universele-leren-sleeve-ereader.html
Nee hoor dat gaat prima.Het ziet er ongeveer zo uit als het plaatje op de site van Gecko Covers met de spijkerstof buitenkant. Na een paar dagen is hij nog steeds vrij strak, maar ik heb hem er ook pas een paar keer in en uit gedaan :).
Maximale afmetingen volgens de site (L x B x H): 17,2 x 12,0 x 1,0 cm. De Glo HD is 15,7 x 11,2 x 0,92 cm, dus dat past gewoon. Je hebt wel het riempje nodig om hem netjes dicht te zetten, maar de Glo HD valt er niet uit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

P_Tingen schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:50:
[...]
Thanks, heb hier een offerte aangevraagd voor mijn Sony....
De offerte leek best goed; voor €24 zou mijn oude reader gerepareerd kunnen worden. Plus verzendkosten.

Maar toen zag ik de aanbieding van de MediaMarkt: een refurbished Kobo Glo voor €69. Tja, dan toch maar een nieuwe besteld. Vandaag komt hij binnen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
gwystyl schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:48:
[...]

Nee hoor dat gaat prima.Het ziet er ongeveer zo uit als het plaatje op de site van Gecko Covers met de spijkerstof buitenkant. Na een paar dagen is hij nog steeds vrij strak, maar ik heb hem er ook pas een paar keer in en uit gedaan :).
Maximale afmetingen volgens de site (L x B x H): 17,2 x 12,0 x 1,0 cm. De Glo HD is 15,7 x 11,2 x 0,92 cm, dus dat past gewoon. Je hebt wel het riempje nodig om hem netjes dicht te zetten, maar de Glo HD valt er niet uit ofzo.
Afmetingen zijn alsvolgt:

157 x 114 x 1.00 mm Glo
157 x 115 x 0.92 mm Glo HD
172 x 120 x 10.1 mm Maximale afmetingen mogelijk

Ga vandaag het zwart met groene leren hoesje bestellen denk :9

Edit: en besteld; lezen zonder hoesje heeft toch zwaar mijn voorkeur.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 07-09-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:07
Weet iemand of de Glo en de Glo HD inmiddels de optie ondersteunen dat het scherm ververst wordt na elk hoofdstuk ipv x-aantal bladzijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
pelt schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:53:
Weet iemand of de Glo en de Glo HD inmiddels de optie ondersteunen dat het scherm ververst wordt na elk hoofdstuk ipv x-aantal bladzijden?
je kan um gewoon patchen en dan zetten op bijv 16, 32 of 64 pagina's.

At default is de max overigens 6 pagina's.

Per hoofdstuk is nogal subjectief, het ene hoofdstuk telt 5 pagina en de ander 100.

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 07-09-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
De huidige firmware 3.17.3 werkt prima per hoofdstuk, tenminste als de hoofdstukken herkenbaar zijn. Heb daarnet getest: 29 partiële refreshes en dan een volledige bij overgang naar volgend hoofdstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Dryhte schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:48:
De huidige firmware 3.17.3 werkt prima per hoofdstuk, tenminste als de hoofdstukken herkenbaar zijn. Heb daarnet getest: 29 partiële refreshes en dan een volledige bij overgang naar volgend hoofdstuk.
Thanks. Ook bij de Glo HD? Wil eigenlijk de Aura, maar die is uitverkocht bij de MM en ga morgen op vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
pelt schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:57:
[...]

Thanks. Ook bij de Glo HD? Wil eigenlijk de Aura, maar die is uitverkocht bij de MM en ga morgen op vakantie...
Neen. Zie ook niet hoe dat handig is gezien het verschil in grote van hoofdstukken, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
[...]

dat weet ik niet, ik heb de Aura.Ik zou denken van wel? De partiële refreshes van de Aura (zeg maar elke keer als je het blad omslaat) zie je in een flits van hele kleine stipjes (de pixels neem ik aan). Of dit eigen is aan het scherm in de Aura, of ook werkt op andere nieuwere toestellen, weet ik niet.

Ik heb nog een Touch liggen (eveneens op 3.17.3) en daar heb ik die optie niet en werkt het refreshen ook anders (niet met die stipjes). (edit: sorry, ik had niet door dat je het over de glo/hd had. Glo zou ik denken van niet, die refreshte nooit met stipjes; HD heb ik nooit gezien)

[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 07-09-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
[...]

Ik weet niet wat je motivatie is, voor het willen van een Aura, maarre, ik zou het niet doen. :N

Ik heb beide in bezit, het scherm van de Glo HD is echt vele malen beter dan dat van de Aura. Het contrast van de Glo HD is beter, de letters scherper, etc etc etc. Enige voordeel dat de Aura imho heeft is het sd card slot. Ik zou ze in de winkel eens goed vergelijken als ik jou was. En vooral ook als ze aan staan. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Marjoko schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:28:
[...]

Ik weet niet wat je motivatie is, voor het willen van een Aura, maarre, ik zou het niet doen. :N

Ik heb beide in bezit, het scherm van de Glo HD is echt vele malen beter dan dat van de Aura. Het contrast van de Glo HD is beter, de letters scherper, etc etc etc. Enige voordeel dat de Aura imho heeft is het sd card slot. Ik zou ze in de winkel eens goed vergelijken als ik jou was. En vooral ook als ze aan staan. :Y
Ik heb een Aura gehad en was daar tevreden over en dus ook al hoesje. (Echter op in slaap gevallen, en scherm kapot, maar bedrag teruggekregen van MM).

Scherm van de Aura vond ik prima, kwam van de Glo af. Wat ik van de reviews heb begrepen reageert de Aura een stuk sneller en loopt de FW een stuk soepeler. Het verversen van het scherm per hoofdstuk vind ik zelf een pre van de Aura (vooral dus dat er weinig ghosting is als je het scherm lang niet ververst).

Of loopt de Glo HD inmiddels ook gewoon soepel? Is wel weer 30 piek duurder en moet dan weer hoesje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal (de Glo HD is mijn eerste e-reader) maar ik heb me werkelijk nog nooit gestoord aan het verversen van het scherm. Het gaat zo snel dat ik het in ieder geval niet merk tijdens het lezen. Standaard is dat geloof ik elke 6 pagina's maar via een truukje in dit topic schijnt dat op te hogen te zijn naar 30 zonder dat de ghosting te erg wordt. Maar zelf neem ik die moeite niet eens.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marjoko
pelt schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:55:
[...]

Ik heb een Aura gehad en was daar tevreden over en dus ook al hoesje. (Echter op in slaap gevallen, en scherm kapot, maar bedrag teruggekregen van MM).

Scherm van de Aura vond ik prima, kwam van de Glo af. Wat ik van de reviews heb begrepen reageert de Aura een stuk sneller en loopt de FW een stuk soepeler. Het verversen van het scherm per hoofdstuk vind ik zelf een pre van de Aura (vooral dus dat er weinig ghosting is als je het scherm lang niet ververst).

Of loopt de Glo HD inmiddels ook gewoon soepel? Is wel weer 30 piek duurder en moet dan weer hoesje aanschaffen.
Mijn Aura draait firmware 3.8.0, mijn Glo HD 3.16.0. Pagina's omslaan is nagenoeg even snel. Bij de Aura wordt bij omslaan iedere keer het scherm even donker (een flits), en bij de Glo HD niet. Bij de Aura stond het scherm verversen ingesteld op 'hoofdstuk', en de Glo HD staat ingesteld op om de 64 pagina's (gepatchte firmware). Ik heb nooit last van ghosting, of misschien alleen als de glo hd uit de slaapstand komt, en je vaag de kaft nog kan zien. Maar als je 1 keer in het midden van je scherm tikt ververst het scherm toch, dus dan is die ghosting ook weg. Ik stoor me er nooit aan.

Het omslaan van pagina's gaat heel soepel bij beide readers. Maar ik vind het scherm van de Glo HD veel helderder. Dat je al een Aura hoes hebt en dat die niet om de glo hd past is irritant. Je moet uiteindelijk zelf beslissen wat je doorslaggevend vindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Thanks! Voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
pelt schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:41:
Thanks! Voor jullie antwoorden.
Ik ben benieuwd welke het wordt. En fijne vakantie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik zou ook voor de Glo HD gaan, die 3 tientjes extra zorgen voor stuk fijner lezen.

Met een tweak kun je de refresh rate op 16/32/64 zetten, zelf heb ik um op 32 en merk eigenlijk nooit ghosting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de batterij dan veel langer mee? Ik heb hem per bladzijde staan namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:44:
Gaat de batterij dan veel langer mee? Ik heb hem per bladzijde staan namelijk
Langer wel, veel langer geen idee. Maar word je niet gek van dat gerefresh op elke pagina? Lijkt me ook volledig onnodig tenzij je PDF met veel plaatjes leest.

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 14:45
Marjoko schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:29:
[...]Mijn Aura draait firmware 3.8.0, mijn Glo HD 3.16.0.
3.8.0?? Inmiddels is 3.17.3 er al. Deze heeft een vervelende bug, bij mij althans, en dat is wanneer je de wifi hebt uitgeschakeld en je haalt de ereader uit de slaapstand je een schermpje krijgt met daarop de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 14:41
Hilliebillie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:48:.... Inmiddels is 3.17.3 er al. Deze heeft een vervelende bug, bij mij althans, en dat is wanneer je de wifi hebt uitgeschakeld en je haalt de ereader uit de slaapstand je een schermpje krijgt met daarop de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Kobo Glo HD: dit gebeurt soms ook als de WiFi is ingeschakeld, maar soms ook niet.

• outlandos
MariosCube schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:48:
[...]

Kobo Glo HD: dit gebeurt soms ook als de WiFi is ingeschakeld, maar soms ook niet.
Nog niet opgemerkt.

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 14:41
Het kan natuurlijk ook aan de WiFi router/accesspoint liggen en/of de combinatie met de Kobo.

Het lijkt een soort time-out probleem te zijn.

Verwijderd

Ik ga het toch eens proberen met 32 pagina's :P

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
14 dagen geleden heb ik een update van de Aura gehad, daarna bleven de boeken op hetzelfde percentage gelezen staan, ook wanneer ik ze als gelezen markeerde bleef het percentage op bijv 54% staan, kon de boeken niet van het hoofdscherm verwijderen. Zondag een fabrieksherstel gedaan. Toen kreeg ik iedere keer wanneer ik de e-reader uit de slaapstand hield eerst een schermpje met een driehoekje met uitroepteken met daarachter Fout
Kan niet verbinden met (dan volgt mijn modemnaam)
Probeer een ander netwerk
dan een hokje met OK
Wanneer ik daar op klikte (OK)
kreeg ik een volgende scherm
een rondje dat ik kon verschuiven van uit naar aan, de melding dat wifi uitgeschakeld is en de optie wifi instellingen

Omdat ik dit buitengewoon irritant vond maar het me ook niet lukte het uit te zetten Kobo een mail gestuurd, ik werd gebeld en bij Kobo gaven eerlijk toe dat ze geen idee hadden wat het probleem zou kunnen zijn, ze kenden het probleem niet (Ik heb op een ander forum ook al iemand gehoord dit dit probleem sinds de update heeft) maar ze boden mij deze noodoplossing wat ook nog energie zou besparen

Slaapstand en automatisch uitschakelen uitzetten
Slaapstand dmv sleepcover uitzetten
licht bij langere tijd wegleggen (Als je bijv aan het werk gaat of gaat slapen) uitzetten

Iedere keer wanneer je een pagina laad, wordt er stroom verbruikt, op het moment dat de pagina er staat wordt het als het ware bevroren en neemt het geen stroom.

Verder kreeg ik het advies de wifi standaard uit te hebben, maar dat had ik sowieso al.

Edit: Ik kom er zojuist achter, dat wanneer je het wachtwoord opnieuw invoert het probleem van dat schermpje ook opgelost is.
Je gaat naar instellingen, wifi verbindingen, wifi netwerken wijzigen: Bewerk, selecteer je netwerk en klik op verwijderen
Daarna wifi verbinding maken: Verbinden
Je krijgt het schermpje dat je je wachtwoord moet invoeren.

Bij mij is het schermpje wat je steeds kreeg bij het uit de slaapstand halen nu weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Hilliebillie op 11-09-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10 14:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hoe zit dat nou met winkelen bij verschillende boekwinkels? Ik koop eigenlijk al mijn boeken (veelal Engelstalig) via de Kobo Store maar via Bol.com kan zo te zien ook, en die kun je dan syncen door in te loggen op hun systeem. Kun je probleemloos beide boekwinkels en accounts door elkaar gebruiken of is het een "óf het een, óf het ander"-syteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Let op: deze e-reader heeft GEEN ingebouwde schermverlichting!

Dat ze tegenwoordig nog nieuwe uitbrengen zonder verlichting is voor mij onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Outlandos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:32:
[...]

Let op: deze e-reader heeft GEEN ingebouwde schermverlichting!

Dat ze tegenwoordig nog nieuwe uitbrengen zonder verlichting is voor mij onbegrijpelijk.
Ik heb een oude Kobo Touch en ben daar prima tevreden over. Mocht 'ie kapot gaan dan komt er echter wel een Kobo met schermverlichting. Alleen als het prijsverschil groot genoeg is kan ik me voorstellen dat er wel een markt is voor een goede budget e-reader en ik denk dat dat het idee achter dit model is. Prima ding voor wie niet meer wil betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42

Goner

What can I do you for ?

SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:22:
Hoe zit dat nou met winkelen bij verschillende boekwinkels?
Goeie vraag ... ik zet eigenlijk nooit boeken uit shops rechtstreeks op de e-reader, maar haal ze met Adobe binnen op PC en vandaar naar e-reader (evt. via Calibre).
Maar Bol en Kobo hebben nu een samenwerking, dus ik mag hopen dat dat goed geregeld is.
Hier staat iets over samenvoegen van accounts :
http://www.bol.com/nl/m/s...digitaal-lezen/index.html
En hier over andere aanbieders :
http://www.bol.com/nl/m/boeken/leesid/index.html
Overigens kan ik je ook Google aanbevelen, hebben vaak hele leuke prijzen.

Ach, oud ... MM en Bol verkopen 'm nog steeds. Wel duur, zo'n €80.
Heb er vorig jaar op eBay nog eentje gekocht, iets van €45. Waarschijnlijk refurbished, niet in org. verpakking maar wel met lader.

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 11-09-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Goner schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:17:
[...]
Heb er vorig jaar op eBay nog eentje gekocht, iets van €45. Waarschijnlijk refurbished, niet in org. verpakking maar wel met lader.
Bij wijze van spreke hè. Bij mij veroudert zulke apparatuur niet hard en ik ben er voorzichtig mee, voorlopig dus geen reden om een andere te kopen. Heb 'm nu bijna 4 jaar (december 2011) en nog nooit klachten gehad. Maar als ik nu een e-reader zou moeten kopen werd het een Kobo met schermverlichting.

Bedankt voor de tips qua boekenwinkels / samenvoegen accounts. Zo te zien zit de kobo-store niet in die LeesID waar Bol aan meedoet maar wie weet kan het op een andere manier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvermeulen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-10 17:25
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem? Heb een Aura. Wanneer ik hem helemaal probeer uit te schakelen (schuifje naar rechts en vasthouden) crasht het apparaat. Alleen met de resetknop en daarna aan de stroom hangen zorgen dat ie herstart. Via bol.com een nieuwe gekregen maar die heeft hetzelfde probleem. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
krvermeulen schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:42:
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem? Heb een Aura. Wanneer ik hem helemaal probeer uit te schakelen (schuifje naar rechts en vasthouden) crasht het apparaat. Alleen met de resetknop en daarna aan de stroom hangen zorgen dat ie herstart. Via bol.com een nieuwe gekregen maar die heeft hetzelfde probleem. Iemand suggesties?
Dat is erg vreemd.

Doe eens een factory reset en test 'm eens zonder boeken? Misschien is er één van je boeken zodanig corrupt dat hij de database doet crashen? (dit leid ik af uit het feit dat je het bij twee toestellen na elkaar hebt).

Als hij het ook na een factory reset blijft doen, dus terwijl er geen boeken op staan, zou ik 'm weer terugsturen (misschien slechte batch?) - derde keer goeie keer zou ik denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dryhte schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:04:
[...]

Dat is erg vreemd.

Doe eens een factory reset en test 'm eens zonder boeken? Misschien is er één van je boeken zodanig corrupt dat hij de database doet crashen? (dit leid ik af uit het feit dat je het bij twee toestellen na elkaar hebt).

Als hij het ook na een factory reset blijft doen, dus terwijl er geen boeken op staan, zou ik 'm weer terugsturen (misschien slechte batch?) - derde keer goeie keer zou ik denken :)
Dit.

Denk dat het een boek is die ervoor zorgt dat ie crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvermeulen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-10 17:25
Bedankt. Ik was gewend van mijn oude Sony reader dat het scherm helemaal leeg werd als ie uit staat.

Nu ik de bol.com-logo's heb weggehaald door affiliate.conf aan te passen, komt er Uitgeschakeld in beeld te staan met de boekcover, maar dat hoort dus blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
krvermeulen schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:43:
Bedankt. Ik was gewend van mijn oude Sony reader dat het scherm helemaal leeg werd als ie uit staat.

Nu ik de bol.com-logo's heb weggehaald door affiliate.conf aan te passen, komt er Uitgeschakeld in beeld te staan met de boekcover, maar dat hoort dus blijkbaar.
Dus je hebt de vorige ten onrechte als defect terug gebracht? ;)

• Hilliebillie
[b][

Bij MM refurbished Glo's voor €69,00

• Hilliebillie
Heb net een Glo HD gekocht en wil het pagina verversen wat hoger zetten kan echter nergens de optie numPartialUpdatePageTurns vinden. Zit dit niet op de Glo HD?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Hilliebillie schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:24:
[...]

Bij MM refurbished Glo's voor €69,00
Precies. Net binnengekregen vorige week. Doet het prima.

Wel een rariteitje: als je de kobo in de slaapstand zet, zie je op het scherm staan hoever je bent met je boek, maar dat is niet het goede percentage. Hij laat namelijk het percentage zien hoever je was toen je begon met lezen. Dus stel dat mijn kobo in slaapstand staat. Ik ga lezen en ik was de vorige keer op pagina 50 van 200. Ik lees tot bladzijde 150 en zet hem in slaapstand. Op het scherm staat nu "25%". Da's toch raar?

Zet ik hem weer aan en gelijk weer in slaapstand dan is het percentage wel goed. Uiteraard omdat ik dan niet verder lees. Rare bug toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Op de Aura had ik ook dat op het homescherm het percentage gelezen steeds hetzelfde bleef. Zelf als het boek uit was kreeg ik nog dat ik op bijv 54% gelezen zat, ook bleef dit zo als ik aangaf dat het boek voltooid was, kon de boeken ook niet verwijderen, het bleek dat de update niet goed doorgevoerd was na een fabrieksherstel was dit euvel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
P_Tingen schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:50:
[...]

Precies. Net binnengekregen vorige week. Doet het prima.

Wel een rariteitje: als je de kobo in de slaapstand zet, zie je op het scherm staan hoever je bent met je boek, maar dat is niet het goede percentage. Hij laat namelijk het percentage zien hoever je was toen je begon met lezen. Dus stel dat mijn kobo in slaapstand staat. Ik ga lezen en ik was de vorige keer op pagina 50 van 200. Ik lees tot bladzijde 150 en zet hem in slaapstand. Op het scherm staat nu "25%". Da's toch raar?

Zet ik hem weer aan en gelijk weer in slaapstand dan is het percentage wel goed. Uiteraard omdat ik dan niet verder lees. Rare bug toch?
Die bug bestaat sinds 3.17.0 en is er in 3.17.3 helaas nog niet uitgehaald. Maar aangezien de bug veelvuldig is gemeld op het mobile forum verwacht ik in de volgende FW wel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
Hilliebillie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:48:
[...]

3.8.0?? Inmiddels is 3.17.3 er al. Deze heeft een vervelende bug, bij mij althans, en dat is wanneer je de wifi hebt uitgeschakeld en je haalt de ereader uit de slaapstand je een schermpje krijgt met daarop de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Bij mij draait die Aura op firmware 3.8.0 stabiel. En omdat bij Kobo niet iedere nieuwe firmware een verbetering is (integendeel, iedere nieuwe versie komt met z'n eigen nieuwe bugs) zie ik geen enkele reden er nieuwere firmware op te zetten. ;)
Mijn Glo HD laat ik ook net zolang op 3.16.0 totdat er echt een kritieke verbetering is doorgevoerd, maar voor nu werkt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Eraser-
Hilliebillie schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:56:
Heb net een Glo HD gekocht en wil het pagina verversen wat hoger zetten kan echter nergens de optie numPartialUpdatePageTurns vinden. Zit dit niet op de Glo HD?
Goede keuze ;) alvast veel plezier er mee.

Je zal deze optie handmatig toe moeten voegen: open het bestand "Kobo eReader.conf" op de Kobo met een text-editor (iets als Notepad++ werkt het beste). Vervolgens voeg je dan "numPartialUpdatePageTurns=30" toe onder het kopje "Reading"; voor 30 kun je natuurlijk ook een andere waarde invullen (dacht dat 90 het maximum was).

Dit zal er dan ongeveer zo uit zien (gebruik de optie zelf niet):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[Reading]
fullScreenReading=true
libraryBuilderBlueprint=filterByMine()\nremoveReadingStatusFilter()\nviewBy5List()
readingAdobeShowPageNumbers=false
readingFontFamily=Georgia
readingFontSharpness\Caecilia=0
readingFontSize=26
readingFontWeight\Caecilia=0.2
readingLeftMargin=4
readingLineHeight=1.1
readingMenuState=
readingRightMargin=4
numPartialUpdatePageTurns=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Je zal deze optie handmatig toe moeten voegen: open het bestand "Kobo eReader.conf" op de Kobo met een text-editor (iets als Notepad++ werkt het beste). Vervolgens voeg je dan "numPartialUpdatePageTurns=30" toe onder het kopje "Reading"; voor 30 kun je natuurlijk ook een andere waarde invullen (dacht dat 90 het maximum was).

Dit zal er dan ongeveer zo uit zien (gebruik de optie zelf niet):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[Reading]
fullScreenReading=true
libraryBuilderBlueprint=filterByMine()\nremoveReadingStatusFilter()\nviewBy5List()
readingAdobeShowPageNumbers=false
readingFontFamily=Georgia
readingFontSharpness\Caecilia=0
readingFontSize=26
readingFontWeight\Caecilia=0.2
readingLeftMargin=4
readingLineHeight=1.1
readingMenuState=
readingRightMargin=4
numPartialUpdatePageTurns=30
Ik opende steeds in Kladblok en had dan van links naar rechts één lange zin wat bijna niet te lezen was. In Wordpad kreeg ik het zoals ongeveer hier boven.

Op de e-reader heb nu bij leesinstellingen staan "ON THE HUMANITY!" Geen idee wat dit betekend maar daar kom ik ongetwijfeld nog wel achter.
Bedankt voor het voorbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Ik heb nog even wat anders geprobeerd, ik heb er ook nog een Aura liggen, daar heb ik de code van over genomen, ze hebben immers dezelfde software. Daar staat achter numPartialUpdatePageTurns=4294967295
(iedere 1,5,10 blz of hoofdstuk) Als ik deze code in de Glo HD zet krijg ik weer de melding ON THE HUMANITY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Even een heel andere vraag, in de Glo HD zit geen sd slot, je hebt van die usb sticks met aan de ene kant een gewone usb en aan de andere kant een mini usb. Zou je die kunnen gebruiken om boeken op je e-reader te zetten? Ik heb bij de Action een card reader gekocht met een miniusb maar dat ding doet het niet, nergens in overigens ook niet in mijn mobiel en de laptop geeft aan dat het apparaat niet goed werkt. (wat wil je ook voor 2 nogwat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Hilliebillie schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:27:
Even een heel andere vraag, in de Glo HD zit geen sd slot, je hebt van die usb sticks met aan de ene kant een gewone usb en aan de andere kant een mini usb. Zou je die kunnen gebruiken om boeken op je e-reader te zetten? Ik heb bij de Action een card reader gekocht met een miniusb maar dat ding doet het niet, nergens in overigens ook niet in mijn mobiel en de laptop geeft aan dat het apparaat niet goed werkt. (wat wil je ook voor 2 nogwat)
Helaas gaat dit niet werken. Hiervoor zou het apparaat USB on-the-go moeten ondersteunen (oftewel, als USB-host kunnen fungeren), wat het niet kan. Bestanden overzetten kan dus alleen met een kabel ;)
Overigens wel vreemd dat die in je laptop niet werkt; sommige telefoons ondersteunen het ook wel...

Mocht je de capaciteit uit willen breiden kan dit wel, maar dan zul je de ingebouwde SD-kaart moeten vervangen en de inhoud (besturingssysteem etc.) clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
-Eraser- schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:16:
[...]
Mocht je de capaciteit uit willen breiden kan dit wel, maar dan zul je de ingebouwde SD-kaart moeten vervangen en de inhoud (besturingssysteem etc.) clonen.
Nou daar begin ik dan maar niet aan. Lijkt me iet verstandig. Zo handig ben ikook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
-Eraser- schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:16:
[...]

Overigens wel vreemd dat die in je laptop niet werkt; sommige telefoons ondersteunen het ook wel...
Flutdinkje van de Action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
Hilliebillie schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:21:
[...]

Nou daar begin ik dan maar niet aan. Lijkt me iet verstandig. Zo handig ben ikook weer niet :)
Ik heb het wel gedaan, ik ben ook niet handig, maar ik vond het echt niet moeilijk. Er staan handleidingen met foto's op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Ik heb 'm nog maar 3 dagen dus laat ik het nog maar even denk ik. Er staan nu 165 boeken op en er is nog 3105MB beschikbaar van de 3232MB. Voor ik dat gevuld heb kijken we wel eens weer.

Als je een tablet hebt met een usb poort en een SDslot kan je ook boeken overzetten. Handig als je bijv op vakantie gaat en je neemt je laptop niet mee,

[ Voor 29% gewijzigd door Hilliebillie op 15-09-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
3.18.0 is uit, hier alle handige links op een rijtje:

Link naar de firmware: http://www.mobileread.com...?p=3176037&postcount=1470
Beknopte release notes: http://api.kobobooks.com/1.0/ReleaseNotes/45
Discuss: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=265598
Patch: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=265607

Zoals in de Discuss post te lezen valt is er nu een bug: indien je fullscreenmode gebruikt wordt er na elke pagina een refresh uitgevoerd, ongeacht je instellingen. Aangezien ik fullscreenmode niet gebruik heb ik de firmware op mijn Glo HD gezet and so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Outlandos schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:36:
3.18.0 is uit, hier alle handige links op een rijtje:

Link naar de firmware: http://www.mobileread.com...?p=3176037&postcount=1470
Beknopte release notes: http://api.kobobooks.com/1.0/ReleaseNotes/45
Discuss: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=265598
Patch: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=265607

Zoals in de Discuss post te lezen valt is er nu een bug: indien je fullscreenmode gebruikt wordt er na elke pagina een refresh uitgevoerd, ongeacht je instellingen. Aangezien ik fullscreenmode niet gebruik heb ik de firmware op mijn Glo HD gezet and so far so good.
Helaas moet deze firmware nog steeds gepatcht worden om geen last te hebben van de pinch-to-zoom bug (Aura). Ik laat deze beker nog even aan mij voorbijgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48
Gisteravond mijn kobo maar eens uitgeprobeerd in bad. Ik lees al jaren electronisch (jaar of 13 ofzo) en ook in bad, maar ik moet zeggen dat het met een H2O een stuk rustiger leest! Niet altijd ervoor moeten zorgen dat je handen droog zijn, niet bang hoeven zijn dat je reader in het water valt (allemaal dingen die je ook niet moet doen met een papieren boek!)...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenim0
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 14:02
H20 bevalt mij ook reuze goed, waanzinnig mooi scherm wat erg fijn leest, heb em al een keer in de regen laten liggen. De "Nat scherm melding functie" slaat alleen nergens op. Zelfde als een nutteloze "De ketting van je fiets ligt er af meld functie" Alsof je dat zelf niet al ziet... (kan je wel uit zetten gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48
jeroenim0 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:43:
H20 bevalt mij ook reuze goed, waanzinnig mooi scherm wat erg fijn leest, heb em al een keer in de regen laten liggen. De "Nat scherm melding functie" slaat alleen nergens op. Zelfde als een nutteloze "De ketting van je fiets ligt er af meld functie" Alsof je dat zelf niet al ziet... (kan je wel uit zetten gelukkig)
Ik vroeg me ook al af wat het nut van dat scherm was...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 16:47
Het scherm is vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat al die druppels in ieder geval niets anders gaan zitten doen, (bladeren zodat je je plek kwijt bent, instellingen aanpassen, zoomen).
Natuurlijk zou een druppel ook op de "ok, ik heb gezien dat m'n scherm nat is" knop kunnen drukken, maar ik denk dat je daarvoor eerst een hoop druppels weer weggehaald moet hebben.

Ik geloof dat als je de melding uit hebt, dat je dan was multi-touch commando's ontgrendeld om te zoomen enzo, maar ik weet niet of dat in de huidige versies ook nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Zijn er meer die na de laatste update van de Glo HD bij een nieuw hoofdstuk dat het scherm dan even zwartwit wordt, maar op een aparte manier een smalle strook in het midden is zwart en aan de zijkanten wit, alles flikkert even en is dan weer normaal. Beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hilliebillie schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 08:46:
Zijn er meer die na de laatste update van de Glo HD bij een nieuw hoofdstuk dat het scherm dan even zwartwit wordt, maar op een aparte manier een smalle strook in het midden is zwart en aan de zijkanten wit, alles flikkert even en is dan weer normaal. Beetje vreemd
Ja, in de 3.18.0 discussion (zie link in mijn vorige post) wordt dit uitvoering besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Waar kan je zien of je full-screenmode aan hebt staan? Ik zie het niet bij de instellingen. Heb het ook niet zelf geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:39
Als je het zelf niet geactiveerd hebt, dan heb je het niet aan staan ;) Anders staat het bij de Leesinstellingen: "kop- en voettekst tonen: Aan/Uit"

Check de OP onder het kopje Full Screen Mode voor instructies.
Pagina: 1 ... 30 ... 71 Laatste