Ah ja idd, en dat is echt iets waar ik me snel aan erger. Dus ik ga zeker een uurtje het (iets) kleinere lettertype proberen. An sich is het niet eens klein te noemen, only in comparison.Melkunie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:55:
Het grote witte stuk op je eerste foto, boven de paginanummering.
Literata ziet er op m'n Touch wel heel anders uit

Ja inderdaad, ik zou niet weten hoe dat komt..Goner schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:06:
[...]
Literata ziet er op m'n Touch wel heel anders uit(sorry voor kwaliteit foto)
[afbeelding]
Dat ziet er uit als Literata-italic inplaats van Literata-regular, misschien is er ergens iets misgegaan met de naamgeving van de bestanden? Als je de Kobo aan de computer hangt en het otf-bestand opent zie je waarschijnlijk de linker:Goner schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:06:
[...]
Literata ziet er op m'n Touch wel heel anders uit(sorry voor kwaliteit foto)
[afbeelding]

Nee, de bestanden zijn OK.Melkunie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:26:
[...]
Dat ziet er uit als Literata-italic inplaats van Literata-regular, misschien is er ergens iets misgegaan met de naamgeving van de bestanden?
Maar het lijkt wel alsof de Touch automatisch (bold-)italic pakt ipv regular
Geldt dat voor al je boeken?Goner schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:22:
[...]
Nee, de bestanden zijn OK.
Hmm, ik heb een Aura H20 gekregen, een mooi ding en mooi cadeau, maar uiteraard werd mijn oog getrokken naar een groepje 'geinverteerde' (wit op zwart scherm, zwart op wit scherm) 'pixels'. Natuurlijk zit het hele scherm vol met kleine onregelmatigheden, en ik heb gelukkig geen last van eruitspringende bright pixels etc, maar het groepje is vrij vervelend.
Is zoiets te verwachten of zou laten ruilen zinvol kunnen zijn?
Hm raar. En als je de rest van de family er af haalt en alleen regular er op laat staan? Dan zou het toch goed moeten gaan lijkt meGoner schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:22:
[...]
Nee, de bestanden zijn OK.
Kun je er een foto van posten? Klinkt in ieder geval wel iets waarvoor je em zou kunnen omruilen.begintmeta schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:26:
Hmm, ik heb een Aura H20 gekregen, een mooi ding en mooi cadeau, maar uiteraard werd mijn oog getrokken naar een groepje 'geinverteerde' (wit op zwart scherm, zwart op wit scherm) pixels. Natuurlijk zit het hele scherm vol met kleine onregelmatigheden, en ik heb gelukkig geen last van eruitspringende bright pixels etc, maar het groepje is vrij vervelend.
[ Voor 46% gewijzigd door Melkunie op 27-07-2015 11:30 ]
Heb even gekeken, maar bij het eerste beste boek dat ik probeerde kon ik font zo te zien helemaal niet veranderen ?! Na 'changing font' ziet het er precies hetzelfde uit ... eens wat mee experimenteren.
Vast wel, maar als er dan tekst italic of bold is, krijg ik dat niet te zien ...Melkunie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:29:
[...]
Hm raar. En als je de rest van de family er af haalt en alleen regular er op laat staan? Dan zou het toch goed moeten gaan lijkt me
[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 27-07-2015 11:57 ]
Een foto maken is nogal lastig moet ik zeggen, in ieder geval met een telefoon zonder statief. Het resultaat van de poging:Melkunie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:29:
...
Kun je er een foto van posten? Klinkt in ieder geval wel iets waarvoor je em zou kunnen omruilen.

(schermverlichting uit)
Oja, dat is waar, even niet aan gedachtGoner schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:55:
[...]
Heb even gekeken, maar bij het eerste beste boek dat ik probeerde kon ik font zo te zien helemaal niet veranderen ?! Na 'changing font' ziet het er precies hetzelfde uit ... eens wat mee experimenteren.
[...]
Vast wel, maar als er dan tekst italic of bold is, krijg ik dat niet te zien ...
Dat het font niet veranderd zou kunnen liggen aan de epub die je gebruikt, soms zit er namelijk font-informatie in opgeslagen. Als het daaraan licht zou die je er eventueel met een Calibre conversie uit kunnen halen.
Oh, dat valt nog wel mee, ik verwachtte meer iets als de e-ink-vlek die mijn Touch na 4 jaar heeft opgelopen (Net boven de laatsteregel, boven quickly)begintmeta schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:09:
[...]
Een foto maken is nogal lastig moet ik zeggen, in ieder geval met een telefoon zonder statief. Het resultaat van de poging:
[afbeelding]
(schermverlichting uit)
Maargoed, je nieuwe apparaatje wil je natuurlijk zo perfect mogelijk hebben. Als ze je opvallen zou ik sowieso even gaan bekijken wat de inruilmogelijkheden zijn. Genoeg voorbeelden in dit topic van winkels die Kobo's zonder morren ruilen voor een ander exemplaar. Succes
[ Voor 4% gewijzigd door Melkunie op 27-07-2015 12:26 ]
Het is natuurlijk inderdaad maar een klein wit/zwart vlekje. En redelijk aan de rand geplaatst. Bij papieren exemplaren accepteer ik ook bij wat duurdere boeken wel een inktspatje hier en daar, maar in dit geval is de vlek natuurlijk op elke pagina aanwezig. Helaas ben ik gevoelig voor dergelijke zaken.... Dat het een cadeau is maakt het retourneren wat complexer.Melkunie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:24:
...
Oh, dat valt nog wel mee, ik verwachtte meer iets als de e-ink-vlek die mijn Touch na 4 jaar heeft opgelopen (Net boven de laatsteregel, boven quickly)
Maargoed, je nieuwe apparaatje wil je natuurlijk zo perfect mogelijk hebben. Als ze je opvallen zou ik sowieso even gaan bekijken wat de inruilmogelijkheden zijn. Genoeg voorbeelden in dit topic van winkels die Kobo's zonder morren ruilen voor een ander exemplaar. Succes
(Hoe werkt zo'n inversiefout eigenlijk technisch gezien?)
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 27-07-2015 12:40 ]
Even serieus, als je je afmeldt uit je kobo account op je e-reader ben je gelijk al je leesstatistieken etc kwijt? Wat een zeer matige OS is het toch
Als je per abuis je e-reader reset, ben je ook alles kwijt. Ook na opnieuw aanmelden. Blijkbaar wordt alles lokaal bewaard en niet in je Kobo account account in de cloud of zo.
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 28-07-2015 10:36 ]
Jep... Na een paar keer alles kwijt te zijn geweest heb ik dat maar uitgeschakeld. Beetje brakke functie zolang het niet online wordt opgeslagen
Ja inderdaad, wat lachwekkend dat zoiets niet in de cloud staat.Melkunie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:06:
Jep... Na een paar keer alles kwijt te zijn geweest heb ik dat maar uitgeschakeld. Beetje brakke functie zolang het niet online wordt opgeslagen
Ik heb vandaag wat zitten knutselen met de patcher voor 3.16 en heb ermee o.a. full screen mode weten te fixen. Zoals je weet is er een bug waardoor bij fullscreen mode aan de rechterkant letters worden afgesneden. Met de patcher kun je dit vrij simpel fixen, het resultaat:

Zelf ben ik voorstander van margins, zowel links als rechts als aan de boven- en benedenkant. Echter, beneden vond ik de margin te groot, ook dit is aan te passen, met als resultaat:
Oud:

Nieuw (let op: ander lettertype):

Verder heb ik ook de refresh rate aan te passen waardoor je nu in het menu een value kunt kiezen > 6:

What: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=260100
How: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=261623
[ Voor 40% gewijzigd door outlandos op 28-07-2015 16:15 . Reden: links aangepast ]
Mooi forum hier met een berg informatie en tweaks! Heb alles vanaf een maand of twee geleden teruggelezen en zojuist mij eerste e-reader, een Kobo Glo HD, besteld! Al een hele 'stapel' boeken verzameld en zo alvast maar eens Kobo Desktop en Calibre installeren. Ben benieuwd.
Ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn Kobo Touch, maar dit was voor mij ook een dikke tegenvaller toen ik een keer moest in- en uitloggen nadat ik synchroniseerprobleem had (ik zou twee verschillende accounts hebben met hetzelfde mailadres). Ik vind het onbegrijpelijk dat statistieken niet in de Kobo-cloud worden bewaard.Outlandos schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:47:
Even serieus, als je je afmeldt uit je kobo account op je e-reader ben je gelijk al je leesstatistieken etc kwijt? Wat een zeer matige OS is het toch
Inmiddels heb ik een ruilappapparaat, bij dat exemplaar zijn nog een aantal wat grotere zwarte puntjes te zien en er lijken een tweetal onregelmatigheden in de lichtverdelingslaag te zitten/twee 'bright spots'. Ik denk dat ik die maar zo laat, nog eens ruilen is niet direct iets waar ik toe neig.begintmeta schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:39:
[...]
Het is natuurlijk inderdaad maar een klein wit/zwart vlekje. En redelijk aan de rand geplaatst. Bij papieren exemplaren accepteer ik ook bij wat duurdere boeken wel een inktspatje hier en daar, maar in dit geval is de vlek natuurlijk op elke pagina aanwezig. Helaas ben ik gevoelig voor dergelijke zaken.... Dat het een cadeau is maakt het retourneren wat complexer.
(Hoe werkt zo'n inversiefout eigenlijk technisch gezien?)
Veel plezier ermee, het is een mooi apparaat!EeePC schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:49:
Mooi forum hier met een berg informatie en tweaks! Heb alles vanaf een maand of twee geleden teruggelezen en zojuist mij eerste e-reader, een Kobo Glo HD, besteld! Al een hele 'stapel' boeken verzameld en zo alvast maar eens Kobo Desktop en Calibre installeren. Ben benieuwd.
Ja het is echt onbegrijpelijk. Tegenwoordig is ALLES in de cloud, en dan zoiets waarvan je het verwacht (zal in aantal MB's ook meevallen) is dan opeens ergens verborgen op het apparaat zelf. Keertje in en uitloggen en al je statistieken foetsieElisabethM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:19:
[...]
Ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn Kobo Touch, maar dit was voor mij ook een dikke tegenvaller toen ik een keer moest in- en uitloggen nadat ik synchroniseerprobleem had (ik zou twee verschillende accounts hebben met hetzelfde mailadres). Ik vind het onbegrijpelijk dat statistieken niet in de Kobo-cloud worden bewaard.
Ondanks de kleine imperfecties in het scherm bevalt de Aura H2O me wel goed moet ik zeggen, ebooks lezen gaat prima en met eigen fonts is de 'typografische kwaliteit' in van ebooks nog enigszins te verbeteren, ik ben benieuwd of Kobo in navolging van Amazon en Google ook een het standaardlettertype gaat updaten. PDFs zijn soms erg klein en als er teveel ingezoomd moet worden wordt navigeren toch wat onconfortabel, maar omdat ik redelijk god tegen kleine lettertjes bestand ben en de resolutie van het scherm acceptabel is, is het meestal wel te doen.begintmeta schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:01:
[...]
Inmiddels heb ik een ruilappapparaat, bij dat exemplaar zijn nog een aantal wat grotere zwarte puntjes te zien en er lijken een tweetal onregelmatigheden in de lichtverdelingslaag te zitten/twee 'bright spots'. Ik denk dat ik die maar zo laat, nog eens ruilen is niet direct iets waar ik toe neig.
Ik ben verder benieuwd of men weet waarom het schaakspel is verwijderd. In de juridische informatie op het apparaat kwam ik nog wel de licentie voor stockfish tegen, maar toen ik naar aanleiding daarvan ging zoeken naar een schaakspel vond ik uiteindelijk dat dat in firmware 3.15 is verwijderd (maar eventueel wel door een workaround weer beschikbaar wordt).
Kan je op de HD ook door een boek scrollen in plaats van tikken of van de zijkant vegen
Ik wil gewoon oneindig van onder naar boven scrollen
nee, dat kan helaas niet. Volgens mij is dit ook geen feature die je zult tegenkomen op e-readers (op basis van e-ink) omdat het scherm dan wel heel vaak refreshed moet worden.
Trust me; dat wil je niet met de huidige e-readers.Zjemm schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:23:
Hmmm balen
Weet iemand waar op de Kobo device de lezersstatistieken staan opgeslagen? Ben er nu eigenlijk wel benieuwd naar.
In de browser op mijn Glo open ik Cops wel eens (dat is de webinterface naar mijn Calibre-library). Daar moet ik noodgedwongen wel eens scrolen, maar dat is eigenljk niet te doen. Het gaat enorm hakkerig, en doordat het scherm niet altijd volledig ververst is het soms onleesbaar.Zjemm schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:52:
Kan je op de HD ook door een boek scrollen in plaats van tikken of van de zijkant vegen
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
.kobo/KoboReader.sqliteOutlandos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:02:
Weet iemand waar op de Kobo device de lezersstatistieken staan opgeslagen? Ben er nu eigenlijk wel benieuwd naar.
Schijn in ieder geval te werken om mee te importeren (dus ook backups maken, neem ik aan). Ben zelf totaal niet bekend met het bestandsformaat dus of je er ook makkelijk dingen mee kunt editten, geen idee. Laat maar weten als het je lukt
Bij deze bevestigd! Mevrouw Melkunie had een boek besteld bij Bol.com, maar er vielen direct wat bladzijden uit de band, dus die mocht weer terug, of ik dat wilde regelen want ze had er geen zin in. Was ze even vergeten dat ik daarvoor in haar bestelgeschiedenis moest zijn waar de nieuwe Glo HD al in stond. Note bene in dezelfde bestellingMelkunie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:19:
Helaas, ik moet nog even wachten op mijn verjaardag, eind augustus. Dan gaat mijn oude Touch naar m'n vriendin, en zij geeft mij een nieuwe Glo HD![]()
Denk ik...
Zij:

Ik:

Ik zat nog even de eerste pagina van dit topic te lezen en mistte een linkje naar deze website
http://rsnijders.info/vak...pgave/ebooks-en-ereaders/
Kan je ook veel info vergaren
http://rsnijders.info/vak...pgave/ebooks-en-ereaders/
Kan je ook veel info vergaren
kobo glo HD ontvangen. Bol.com verstuurde hem gewoon met de normale post, in alleen een papieren enveloppe.... Beetje raar voor zo'n duur en kwetsbaar apparaat, maargoed alleen de doos was beetje gedeukt, verder prima.
Wat een mooi apparaat zeg! Super scherp scherm en licht en compact. Ook de bijbehorende sleepcover aangeschaft, prima hoesje met automatisch ontwaken en sluimeren en maakt het geheel absoluut niet dik en lomp.
Hij lijkt wel bol.com 'branded', in slaapstand staat het bol.com logo bovenaan het scherm.
Verder Calibre geïnstalleerd en wat tweaks zoals in de topicstart staat toegepast om de epubs naar kepubs om te zetten.
Tot nu toe super tevreden.
Wat een mooi apparaat zeg! Super scherp scherm en licht en compact. Ook de bijbehorende sleepcover aangeschaft, prima hoesje met automatisch ontwaken en sluimeren en maakt het geheel absoluut niet dik en lomp.
Hij lijkt wel bol.com 'branded', in slaapstand staat het bol.com logo bovenaan het scherm.
Verder Calibre geïnstalleerd en wat tweaks zoals in de topicstart staat toegepast om de epubs naar kepubs om te zetten.
Tot nu toe super tevreden.
Volgens mij kan daaraan worden gesleuteld door het bestand 'affiliate.conf' te modificeren. Wat zijn de voordelen van omzetting naar 'kepubs' eigenlijk en is er inmiddels weer iemand die die Calibre-plugin daarvoor onderhoudt?EeePC schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:20:
...
...
Dat truukje waarmee je eng-nl woordenboek werkend krijgt heeft wel een flaw: als je gaat syncen (in het device zelf) werkt het niet meer.
Heb sinds kort een Glo HD, bevalt erg goed! Kom van een Sony PRS T1, en de achtergrond verlichting is top! Wel heb ik een kort vraagje daarover, hoe krijg je de verlichting aan in het donker?
I.t.t. de Glo van mijn vriendin is er geen apart knopje voor, dus nu moet ik in het donker als nog het licht aan doen om via het menu de achtergrondverlichting aan te doen... Is hier geen trucje voor?
I.t.t. de Glo van mijn vriendin is er geen apart knopje voor, dus nu moet ik in het donker als nog het licht aan doen om via het menu de achtergrondverlichting aan te doen... Is hier geen trucje voor?
Je hebt normaal gesproken de verlichting op 0???
Ik wil er ook 1 aanschaffen voor mevrouw. Ik kijk naar de Kobo Aura. Of beter de Kobo Glo HD? Voor die 29,.- euro meer?
Ik weet niet zeker of het voor de Glo HD werkt, maar bij de Aura H20 (ook geen apart knopje voor verlichting) kan je met je vinger aan de linkerkant van je scherm omhoog en omlaag vegen om de verlichting aan te passen.DRAFTER86 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:53:
Heb sinds kort een Glo HD, bevalt erg goed! Kom van een Sony PRS T1, en de achtergrond verlichting is top! Wel heb ik een kort vraagje daarover, hoe krijg je de verlichting aan in het donker?
Zat er trouwens bij de oorspronkelijke firmware niet op, dus kijk wel of je de laatste updates hebt geinstalleerd (zou ie automatisch moeten doen hoor, dus dat zal wel goed zitten).
Aan de linker kant van je scherm omhoog vegen, als je in de 'leesmodus' zit. Met omhoog/omlaag vegen stel je de helderheid van de verlichting in. Hoewel het niet altijd feilloos werkt, heb in 't begin ook af en toe m'n lamp aan moeten doen als ik per ongeluk de verlichting uitzette.DRAFTER86 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:53:
Ah top, zal daar eens naar kijken. Niet dat het me echt stoort, maar toch.begintmeta schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:28:
[...]
Volgens mij kan daaraan worden gesleuteld door het bestand 'affiliate.conf' te modificeren. Wat zijn de voordelen van omzetting naar 'kepubs' eigenlijk en is er inmiddels weer iemand die die Calibre-plugin daarvoor onderhoudt?
Wat betreft dat omzetten naar kepubs, ik weet niet echt wat de voordelen zijn, maar volgens mij onder meer dat je dan zeker het lettertype en grootte kan aanpassen naar je eigen wens en marge's en dergelijke optimaal voor de kobo zijn. Of het nog wordt bijgehouden, geen idee. Heb 't gedaan omdat het aangeraden werd in de topicstart
Er is zo ongerveer iedere vrijdag een update van Calibre en ook regelmatig van plug-ins. Dan zie je als je Calibre opstart rechtsonderin het scherm staan "... bijgewerkte plug-ins"Wat betreft dat omzetten naar kepubs, ik weet niet echt wat de voordelen zijn, maar volgens mij onder meer dat je dan zeker het lettertype en grootte kan aanpassen naar je eigen wens en marge's en dergelijke optimaal voor de kobo zijn. Of het nog wordt bijgehouden, geen idee. Heb 't gedaan omdat het aangeraden werd in de topicstart
Ook kan je zelf in Calibre bij Voorkeuren, Geavanceerd, Plug-ins, Controleer op nieuwere versies van plug-ins kijken of er nieuwere versies zijn.
Ik heb vandaag ook een Kobo Glo HD besteld! Inclusief Gecko beschermhoes, samen voor € 133,- inclusief verzendkosten. Mijn budget was eigenlijk € 100,- (exclusief hoes), dus ik zat al een tijdje naar de Kobo Aura te kijken. Eigenlijk vond ik die wat achterhaald, maar de Glo HD vond ik weer te duur... Behalve als je hem als afstudeerkado krijgt! Ik ben benieuwd, het wordt mijn eerste e-reader
@DUBWiSE, waar heb je die besteld? Is een mooie deal!
@GurbY{nl}: Bij wehkamp, met de kortingscode 'nieuw' (€ 10,- korting op je eerste bestelling). Hoesje is deze.
Ah.. Kijken of ie dat pakt. Ben nl niet nieuw bij wehkamp.. Tnx anyway!
Ik ben eindelijk (of eigenlijk sinds een week) helemaal tevreden met de layout en instellingen. Nu pas kan ik rustig lezen
Ok, ben wel benieuwd hoe het eruit zietOutlandos schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:40:
Ik ben eindelijk (of eigenlijk sinds een week) helemaal tevreden met de layout en instellingen. Nu pas kan ik rustig lezen
Heb het zelf op het moment zo (dit is met verlichting uit):

Ik heb zelf niet zoveel veranderd: alleen de tips uit de TS voor Calibre gebruikt en de header/footer uit.
ik heb afgelopen zondag voor mijn verjaardag een kobo glo hd gekregen.
Nu viel mij op dat er een horizontale lijn onder in de scherm zit, die er blijft zitten. Tijdens het lezen wordt deze zwart. Als het scherm ververst wordt juist wit
Ik denk dat het een defect is.
Ik overweeg het apparaat terug te sturen. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn en wat ik het best kan doen?
Nu viel mij op dat er een horizontale lijn onder in de scherm zit, die er blijft zitten. Tijdens het lezen wordt deze zwart. Als het scherm ververst wordt juist wit
Ik denk dat het een defect is.
Ik overweeg het apparaat terug te sturen. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn en wat ik het best kan doen?
Als ik het zo lees klinkt dat inderdaad als een defect, heb je misschien een foto? Ik heb het zelf in ieder geval nog niet eerder gelezen; vaste pixels zie je af en toe wel voorbij komen.
Je zou kunnen proberen de reader terug te zetten naar fabrieksinstellingen of een software-update te doen, maar ik denk niet dat dat het probleem oplost.
Als je nog binnen de bedenktermijn van een webshop zit kun je hem sowieso terugsturen en anders RMA of terug naar de winkel gaan.
Je zou kunnen proberen de reader terug te zetten naar fabrieksinstellingen of een software-update te doen, maar ik denk niet dat dat het probleem oplost.
Als je nog binnen de bedenktermijn van een webshop zit kun je hem sowieso terugsturen en anders RMA of terug naar de winkel gaan.
@ Eraser,
dank voor je reactie. Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft helaas niet geholpen. Ik had al de laatste software erop staan en deze werd weer gedownload nadat ik de e-reader had teruggezet naar fabrieksinstellingen.
ik zit nog ruim binnen de bedenktermijn van de webshop. Ik heb inmiddels besloten om de e-reader te retourneren, ik heb gekozen voor de optie ruilen, aangezien ik verder bewust gekozen had voor de Kobo Glo HD. Hoop dat het volgende exemplaar dit 'euvel' niet heeft.
Ik wilde overigens nog foto's toevoegen, maar ik weet niet hoe dat moet.
dank voor je reactie. Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft helaas niet geholpen. Ik had al de laatste software erop staan en deze werd weer gedownload nadat ik de e-reader had teruggezet naar fabrieksinstellingen.
ik zit nog ruim binnen de bedenktermijn van de webshop. Ik heb inmiddels besloten om de e-reader te retourneren, ik heb gekozen voor de optie ruilen, aangezien ik verder bewust gekozen had voor de Kobo Glo HD. Hoop dat het volgende exemplaar dit 'euvel' niet heeft.
Foto met je mobiel maken en hier posten?Bibosjakie schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:53:
@ Eraser,
Maar kun je een gebruikte ereader zo maar ruilen dan? Ik bedoel, in dit geval wel want er mankeert iets aan, maar stel nou dat ie volledig goed gefunctioneerd had?
De foto's zijn te bekijken in mijn foto album van Tweakers. Volgens mij kan een ieder het inzien.
De e-reader is gekocht bij bol.com.
Daar kun je binnen 30 dagen retourneren. Vervolgens moet je de reden aangeven. Ik heb aangegeven; defect. Je kan daarna kiezen voor geld terug, of vervangend exemplaar.
Ik heb dus voor een vervangend exemplaar gekozen.
Daar kun je binnen 30 dagen retourneren. Vervolgens moet je de reden aangeven. Ik heb aangegeven; defect. Je kan daarna kiezen voor geld terug, of vervangend exemplaar.
Ik heb dus voor een vervangend exemplaar gekozen.
Outlandos schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:12:
[...]
Foto met je mobiel maken en hier posten?
Maar kun je een gebruikte ereader zo maar ruilen dan? Ik bedoel, in dit geval wel want er mankeert iets aan, maar stel nou dat ie volledig goed gefunctioneerd had?
Ja dit kanOutlandos schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:12:
[...]
Foto met je mobiel maken en hier posten?
Ik heb dit bijvoorbeeld met een Aura gedaan omdat ik toch liever een Glo HD had (bij een andere winkel gekocht), dit was geen probleem.
@Bibosjakie
Ik heb even naar de foto's gekeken, ziet er inderdaad uit als een defect.

offtopic:
Klik op "bekijk" om te zien hoe de afbeelding is geplaatst, ook staan er in het fotoboek standaard links met img-tags om in je forumbericht te plakken
Klik op "bekijk" om te zien hoe de afbeelding is geplaatst, ook staan er in het fotoboek standaard links met img-tags om in je forumbericht te plakken
[ Voor 24% gewijzigd door -Eraser- op 08-08-2015 14:03 ]
Ik zie dat ze op Aliexpress refurbished Kobo Touch (N905) hebben voor 45 dollar (free shipping). Is dit een verstandige koop? Ze zijn nu niet heel veel meer te koop, maar die nog te koop zijn kosten 94,- euro. En verder is de Aura de goedkoopste kobo op dit moment met een prijs van 93,- euro.
Ik weet dat de garantie maar erg beperkt zal zijn via Aliexpress.
Of is dat model dusdanig oud dat ik beter kan kijken voor wat anders. Ik weet niet of de reader veel gebruikt zal worden. Daarom ben ik opzoek naar een goedkoop E-ink apparaat.
Ik weet dat de garantie maar erg beperkt zal zijn via Aliexpress.
Of is dat model dusdanig oud dat ik beter kan kijken voor wat anders. Ik weet niet of de reader veel gebruikt zal worden. Daarom ben ik opzoek naar een goedkoop E-ink apparaat.
Je zal jezelf dat af moeten vragen. 
Ik persoonlijk zou het niet doen. Een refurbished item via een Chinese shop? Nah ...
Ik persoonlijk zou het niet doen. Een refurbished item via een Chinese shop? Nah ...
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik zag em toevallig van de week ook op Aliexpress!
Garantie zal inderdaad problematisch zijn, en vergeet niet dat je met wat pech ook nog bijna 20 euro mag betalen aan de postbode. Dan wordt het in totaal een euro of 60. Dan is het verschil met een Touch die je hier koopt weer niet zo enorm meer, en hier heb je dan een nieuwe in plaats van een refurbished exemplaar.
En inderdaad, de Touch is een oud exemplaar, hij wordt niet eens meer gemaakt geloof ik. Ik gebruik er nog een van bijna 4 jaar oud, maar binnenkort upgrade ik toch naar de Glo HD. Ik zou iedereen afraden om op dit moment nog een Touch te kopen. Het blijft een prima apparaat en leest perfect, maar voor een paar euro meer heb je iets wat een grote sprong vooruit is.
En als je niet zeker weet of je em veel gaat gebruiken, probeer het gewoon. Als je bij Bol.com een Kobo bestelt heb je, in plaats van de wettelijke 14 dagen, 30 dagen bedenktijd. Zou genoeg moeten genoeg zijn om uitgebreid te testen of het wat voor je is
En inderdaad, de Touch is een oud exemplaar, hij wordt niet eens meer gemaakt geloof ik. Ik gebruik er nog een van bijna 4 jaar oud, maar binnenkort upgrade ik toch naar de Glo HD. Ik zou iedereen afraden om op dit moment nog een Touch te kopen. Het blijft een prima apparaat en leest perfect, maar voor een paar euro meer heb je iets wat een grote sprong vooruit is.
En als je niet zeker weet of je em veel gaat gebruiken, probeer het gewoon. Als je bij Bol.com een Kobo bestelt heb je, in plaats van de wettelijke 14 dagen, 30 dagen bedenktijd. Zou genoeg moeten genoeg zijn om uitgebreid te testen of het wat voor je is
Hier ook nog een Touch. Leest prima op wat snelheid en verlichting na.
Is de Glo HD ook sneller dan de touch?
En tijd niet meer gebruikt en nieuwe firmware, kun je ineens niet meer in eigen bibliotheek zoeken???
En tijd niet meer gebruikt en nieuwe firmware, kun je ineens niet meer in eigen bibliotheek zoeken???
Sneller weet ik niet, ga ik over twee weken vergelijken.trekker22 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:44:
Hier ook nog een Touch. Leest prima op wat snelheid en verlichting na.
Zoeken in je bibliotheek kan nog wel, maar is weer een stukje omslachtiger nu. Vanuit hoofdscherm:
Bibliotheek > Boeken > Bovenste menuknop > [In Kobo zoeken]
benieuwd dan of het de overstap waard is. bij iemand de oude glo gezien en die verlichting is echt wel fijn!Melkunie schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:03:
[...]
Sneller weet ik niet, ga ik over twee weken vergelijken.
Zoeken in je bibliotheek kan nog wel, maar is weer een stukje omslachtiger nu. Vanuit hoofdscherm:
Bibliotheek > Boeken > Bovenste menuknop > [In Kobo zoeken]
dat zoeken hebben ze denk ik gedaan om meer via de Shop te doen zeker... dacht het niet he
Ik zie dat je op de Kobo Glo HD (waarschijnlijk op alle versies) de verschillende blokken op het dashboard kunt 'verwijderen' door het blok ingedrukt te houden en te kiezen voor 'Blok Negeren'.
Vervolgens verschijnt er gelijk weer een ander blok voor in de plaats. Is er een mogelijkheid om het dashboard zelf in te dellen? Ik zie namelijk geen mogelijkheid om zelf blokken toe te voegen. Is dit instelbaar via de ereader of moet je daar bijvoorbeeld de desktop app voor gebruiken?
Vervolgens verschijnt er gelijk weer een ander blok voor in de plaats. Is er een mogelijkheid om het dashboard zelf in te dellen? Ik zie namelijk geen mogelijkheid om zelf blokken toe te voegen. Is dit instelbaar via de ereader of moet je daar bijvoorbeeld de desktop app voor gebruiken?
lol+lol=hihi
Nope, daar is helaas niet echt iets in mogelijk. Het enige wat je kunt doen is inderdaad blokken 'negeren' waarna de ruimte weer wordt opgevuld met iets anders. Je kunt blokken blijven negeren, maar als de blokken op zijn hou je simpelweg witte ruimte over:marviins schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:35:
Ik zie dat je op de Kobo Glo HD (waarschijnlijk op alle versies) de verschillende blokken op het dashboard kunt 'verwijderen' door het blok ingedrukt te houden en te kiezen voor 'Blok Negeren'.

Mijn goede voornemen om tijdens de vakantie de Kobo H2o te gebruiken is niet geslaagd. Ding is volledig in beslag genomen. Hij is ook van haar, maar goed; denk dat het wijs is dat we nog een Kobo kopen. Ik hoef zelf geen H2o dus dan zou een HD versie volstaan; de resolutie van de H2o is erg prettig dus wil daar niet op inboeten. Vd week even shoppen
hmm..dat is wel jammer. Laat ik dan maar stoppen met negeren, want straks houd ik een wit scherm over.Melkunie schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 23:27:
[...]
Nope, daar is helaas niet echt iets in mogelijk. Het enige wat je kunt doen is inderdaad blokken 'negeren' waarna de ruimte weer wordt opgevuld met iets anders. Je kunt blokken blijven negeren, maar als de blokken op zijn hou je simpelweg witte ruimte over:
[afbeelding]
Kun je wel een soort reset doen dat hij de originele/factory indeling weer terugzet?
Het enige verschil met de h2o is toch de waterdichtheid? Kan mij zo voorstellen dat het handig is op vakantie (op de rand van het zwembad). Maarja voor mij was dat het verschil van (toen) €50,- niet waard. Als je een beetje voorzichtig bent hoeft de Glo HD niet in aanraking te komen met waterMijn goede voornemen om tijdens de vakantie de Kobo H2o te gebruiken is niet geslaagd. Ding is volledig in beslag genomen. Hij is ook van haar, maar goed; denk dat het wijs is dat we nog een Kobo kopen. Ik hoef zelf geen H2o dus dan zou een HD versie volstaan; de resolutie van de H2o is erg prettig dus wil daar niet op inboeten. Vd week even shoppen
[ Voor 15% gewijzigd door .SnifraM op 11-08-2015 14:15 . Reden: typo ]
lol+lol=hihi
Een spatje kunnen ze wel hebben hoormarviins schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:15:
Het enige verschil met de h2o is toch de waterdichtheid? Kan mij zo voorstellen dat het handig is op vakantie (op de rand van het zwembad). Maarja voor mij was dat het verschil van (toen) €50,- niet waard. Als je een beetje voorzichtig bent hoeft de Glo HD niet in aanraking te komen met water
Op vakantie heb ik er zelfs mee in het zwembad gezeten (in het ondiepe deel), gaat prima
[ Voor 5% gewijzigd door .Gertjan. op 11-08-2015 15:25 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Klopt. Maar..m'n vrouw was me voor. Kwam net met een cadeautje aanzetten, een Kobo Glo HDmarviins schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:15:
[...]
[...]
Het enige verschil met de h2o is toch de waterdichtheid? Kan mij zo voorstellen dat het handig is op vakantie (op de rand van het zwembad). Maarja voor mij was dat het verschil van (toen) €50,- niet waard. Als je een beetje voorzichtig bent hoeft de Glo HD niet in aanraking te komen met water
Kan nu dus mijn eigen E-reader vullen en gebruiken
En als ik wil lezen onder de douche pak ik mijn telefoon wel
Wut, lezen onder de douche?Exorcist schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:06:
[...]
Klopt. Maar..m'n vrouw was me voor. Kwam net met een cadeautje aanzetten, een Kobo Glo HD
Kan nu dus mijn eigen E-reader vullen en gebruiken
En als ik wil lezen onder de douche pak ik mijn telefoon wel

Mijn moeder heeft een Aura. Maar binnen een paar minuten irriteert het scherm haar, ze heeft toch liever papier.
Dus nu heb ik een Aura
Mooi ding, iets sneller en gelikter dan de Glo. Belangrijk pluspunt: de laagste helderheid is lager dan van de Glo dus in absolute duisternis leest het veel fijner. Belangrijk minpunt: hij is iets kleiner dan de Glo dus ik kan weer een paar tientjes neerleggen voor een nieuwe slim cover.
Dus nu heb ik een Aura
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Heel vreemd, al mijn categorieen zijn ineens verdwenen (H2O, 3.15), daar ga ik dus voorlopig ook niets meer mee doen.
Verder: heeft iemand firmware 3.17 al binnengekregen (of gedownload)? Er schijnen wat problemen te zijn met de automatische herstartfunctie, het kepub-formaat zou ook zijn veranderd. ik ben benieuwd...
Verder: heeft iemand firmware 3.17 al binnengekregen (of gedownload)? Er schijnen wat problemen te zijn met de automatische herstartfunctie, het kepub-formaat zou ook zijn veranderd. ik ben benieuwd...
[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 14-08-2015 12:58 ]
Ik heb toevallig eergisteren deze cover voor de Touch binnen gekregen. Bevalt prima, en niet duur. Is er ook in een Aura-variantkenneth schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:02:
Belangrijk minpunt: hij is iets kleiner dan de Glo dus ik kan weer een paar tientjes neerleggen voor een nieuwe slim cover.
Bedankt voor de tip! Die gaat hem wel worden, denk ik
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik ben zelf bijzonder tevreden van de Gecko cover (ik heb zo'n lederen ding). Oogt mooi en is erg handig en stevig.
Dat hoesje van ebay is prima, heeft mijn vrouw ook voor de aura. Magneetwerking is top met automatisch aan en uit.
Nadeel van de gecko (naast de prijs) is dat deze over de rand valt. Juist bij de aura die een vlakke bovenkant heeft is dat juist zo jammer. Dat maakt er meteen zo'n lomp geval van. Misschien wel iets steviger dan de slimcover van ebay, maar die houdt hem juist zo mooi klein en biedt meer dan voldoende bescherming.
Edit: zie dat gecko ook een slimfit heeft tegenwoordig. Prijsverschil blijft wel erg groot, gewoon kunstleer en ook maar keus uit twee kleuren
Nadeel van de gecko (naast de prijs) is dat deze over de rand valt. Juist bij de aura die een vlakke bovenkant heeft is dat juist zo jammer. Dat maakt er meteen zo'n lomp geval van. Misschien wel iets steviger dan de slimcover van ebay, maar die houdt hem juist zo mooi klein en biedt meer dan voldoende bescherming.
Edit: zie dat gecko ook een slimfit heeft tegenwoordig. Prijsverschil blijft wel erg groot, gewoon kunstleer en ook maar keus uit twee kleuren
[ Voor 15% gewijzigd door Vandaahl op 14-08-2015 19:39 ]
Wat gebeurt er als je de klap naar achterkant klapt, ook naar slaapstand door magneet?
Melkunie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:36:
[...]
Ik heb toevallig eergisteren deze cover voor de Touch binnen gekregen. Bevalt prima, en niet duur. Is er ook in een Aura-variant
Verwijderd
[quote]ajvs schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:30:
Wat gebeurt er als je de klap naar achterkant klapt, ook naar slaapstand door magneet
Nee, dan kun je gewoon lezen.
Maar ik heb de automatische slaapstand eraf gehaald, want de batterij gaat wel veel eerder leeg.
Ik heb het idee dat hij niet altijd goed sluit.
Wat gebeurt er als je de klap naar achterkant klapt, ook naar slaapstand door magneet
Nee, dan kun je gewoon lezen.
Maar ik heb de automatische slaapstand eraf gehaald, want de batterij gaat wel veel eerder leeg.
Ik heb het idee dat hij niet altijd goed sluit.
Ik heb em zelf voor de Touch, die heeft geen magnetische slaapstand, dus ik heb geen ideeajvs schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:30:
Wat gebeurt er als je de klap naar achterkant klapt, ook naar slaapstand door magneet?
[...]
Maar zoals Jeanette zegt, zal geen probleem zijn. Ze zijn er ten slotte op gemaakt. En mocht het openklappen toch de slaapstand activeren, ik kan me een topic van een paar jaar geleden herinneren op MobileReads waarbij mensen een dergelijk probleem hadden (met oudere modellen) en het oploste door een velletje aluminium tussen de case en de e-reader te plaatsen. Zag je niets van, werkte prima
Er is een plugin voor Calibre, nl. 'Kobo Utilities'. Met deze plugin kun je bepaalde blokken definitief uit of aan zetten. Je kunt niet bepalen waar de blokken op het scherm komen. Naast deze functionaliteit kan de plugin nog meer, maar daar heb ik me niet zo in verdiept.marviins schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:35:
Oke, ik zal er eerdaags eens naar kijken! Thanks!Marjoko schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:36:
[...]
Er is een plugin voor Calibre, nl. 'Kobo Utilities'. Met deze plugin kun je bepaalde blokken definitief uit of aan zetten. Je kunt niet bepalen waar de blokken op het scherm komen. Naast deze functionaliteit kan de plugin nog meer, maar daar heb ik me niet zo in verdiept.
lol+lol=hihi
Daar kan ook ik wat mee! Dank voor deze tip.Marjoko schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:36:
[...]
Er is een plugin voor Calibre, nl. 'Kobo Utilities'. Met deze plugin kun je bepaalde blokken definitief uit of aan zetten. Je kunt niet bepalen waar de blokken op het scherm komen. Naast deze functionaliteit kan de plugin nog meer, maar daar heb ik me niet zo in verdiept.
Seriously? Ik vond mijn Kobo Aura HD wat traag worden, al ik er maar 500 boeken op heb staan. Besloten om hem zojuist even leeg te gooien en up te daten. Na het automatisch opnieuw opstarten moest ik opnieuw inloggen. Ok, vreemd. Maar alle statistieken zijn ook gewoon verdwenen! Niet dat je daar dagelijks naar zit te kijken, maar ik vond het wel geinig om te zien hoelang ik had gelezen en hoeveel boeken. Nou, alles is er dus uit. Aan de positieve kant: hij is wel weer een stuk sneller.
[ Voor 35% gewijzigd door Plato1989 op 15-08-2015 20:35 ]
Oeps, sorry
[ Voor 96% gewijzigd door Plato1989 op 15-08-2015 20:35 . Reden: Dubbel ]
Vreemd, klinkt alsof ie per ongeluk een complete factory reset heeft gedaan..
Er is eindelijk een patch voor de manier waarop woorden worden afgebroken in het Nederlands. Zie daarvoor de tweede post in dit topic:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=263995
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=263995
Ik heb het gevonden, nogmaals bedankt!marviins schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:08:
[...]
Oke, ik zal er eerdaags eens naar kijken! Thanks!
Wat ik ook wel handig vind is dat je daarmee je bookmarks vanuit je kobo kan overzetten naar Calibre. Door die waarde in Calibre in een nieuwe kolom te zetten zie je in 1 oogopslag of je een boek al gelezen hebt of dat je ergens al in begonnen bent.

Zie hier:

Op dit blog kwam ik ook nog allerlei leuke Calibre/Kobo blogposts tegen. Zoals het automatisch aanmaken van boekenplanken op de kobo bijvoorbeeld:
http://rsnijders.info/vak.../15/kobo-shelves-calibre/
[ Voor 13% gewijzigd door .SnifraM op 17-08-2015 20:15 . Reden: URL ]
lol+lol=hihi
Mijn kobo gloeibougies lijkt overleden te zijn zonder duidelijk aanwijsbare reden. Hij was leeg en Ik wilde hem gisteren opladen. Het lampje in de aan/uit knop ging wel knipperen maar verder gebeurde er niks.
Vandaag zo'n 4 uur aan een lader gehangen maar nog steeds gebeurde er niks. Een reset geprobeerd met een paperclip maar er veranderd bar weinig, wel gaat het lampje dan weer even knipperen maar het scherm blijft op zwart. Een manuele factory reset geprobeerd maar toen ging het lampje snel wit knipperen maar wederom verder niks.
Ook nog andere laders geprobeerd maar ook dat haalt niks uit.
Ben dus bang dat ik op zoek moet naar een andere ereader want garantie zit er al lang niet meer op. Zo te lezen hier ben ik ook niet de enige met dit probleem. Wel gek zo zonder aanwijsbare reden. Denk dat ik maar ga proberen de ereader zelf uit elkaar te halen. Ook wel eens leuk.
Vandaag zo'n 4 uur aan een lader gehangen maar nog steeds gebeurde er niks. Een reset geprobeerd met een paperclip maar er veranderd bar weinig, wel gaat het lampje dan weer even knipperen maar het scherm blijft op zwart. Een manuele factory reset geprobeerd maar toen ging het lampje snel wit knipperen maar wederom verder niks.
Ben dus bang dat ik op zoek moet naar een andere ereader want garantie zit er al lang niet meer op. Zo te lezen hier ben ik ook niet de enige met dit probleem. Wel gek zo zonder aanwijsbare reden. Denk dat ik maar ga proberen de ereader zelf uit elkaar te halen. Ook wel eens leuk.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Heb je dit ook al geprobeerd?l3art schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:22:
Mijn kobo gloeibougies lijkt overleden te zijn zonder duidelijk aanwijsbare reden. Hij was leeg en Ik wilde hem gisteren opladen. Het lampje in de aan/uit knop ging wel knipperen maar verder gebeurde er niks.
Slide the power button the the right and hold it for 15 seconds to be sure the device is off.
Hold down the Light button and power on the device while still holding the Light button.
lol+lol=hihi
Doet helaas ook niks.marviins schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:33:
[...]
Heb je dit ook al geprobeerd?
Slide the power button the the right and hold it for 15 seconds to be sure the device is off.
Hold down the Light button and power on the device while still holding the Light button.
Grappig weetje trouwens. Het ding heeft 4gb geheugen maar dat is gewoon een microsd kaartje dat in de kobo zit. Die er dus maar uit gehaald. Hopelijk kan ik zo nog wel mijn boeken redden.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik had deze laatst ook gezien ja. Ik dacht op het forum van mobileread.com gelezen te hebben dat je hem zelf kan vervangen door een groter exemplaar. Met een truukje kun je de kleine SD kaart clonen naar een grotere.
edit: al zegt die knaap in het filmpje dat het hem niet lukt
[ Voor 10% gewijzigd door .SnifraM op 17-08-2015 20:54 . Reden: edit ]
lol+lol=hihi
Graag gedaan .SnifraM! Ik vind Kobo Utilities ook een erg handige plugin. Ik maak ook met deze plugin backups van de database, altijd handig..SnifraM schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:53:
[video]
Ik had deze laatst ook gezien ja. Ik dacht op het forum van mobileread.com gelezen te hebben dat je hem zelf kan vervangen door een groter exemplaar. Met een truukje kun je de kleine SD kaart clonen naar een grotere.
edit: al zegt die knaap in het filmpje dat het hem niet lukt
Overigens heb ik zelf inmiddels 2 Kobo Glo HD's voorzien van meer intern geheugen. 1 heeft een 32Gb micro sd kaart, de andere 16Gb. Werken beide prima. Handleiding met foto's en linkjes naar tooltjes staat op Mobileread forum. Het is een kwestie van: behuizing voorzichtig openmaken met een oud pasje. Het 4Gb kaartje er voorzichtig uithalen. In een kaartlezer doen en kaartje klonen met een kloon tooltje (en niet per ongeluk formatteren
Als je garantie claimt en men merkt dat je 'm opengesloopt hebt dan heb je natuurlijk pech. Vooral de tweede e-reader ging heel soepel open en bij beide zie je er aan de buitenkant helemaal niets van. Maar misschien kan een verkoper dat wel zien en in dat geval heb je pech met je garantieclaim.
Tuurlijk, 3Gb die je standaard hebt is best leuk, maar Glo HD heeft geen sd kaartslot en als je grotere bestanden hebt is het snel vol. En ik heb het ook gedaan omdat het kan. Als bonus heb ik nu dus 2 backup sd kaartjes in de la liggen voor als de huidige onherstelbaar gebrickt raakt.
Ik las trouwens op Mobileread dat iemand problemen ondervond met een nieuw intern micro sd kaartje van 128 Gb in combinatie met de nieuwe firmware versie 3.17. Dus ik zou 'm voor de zekerheid niet teveel opvoeren.
bedankt voor je omschrijving..Klinkt goed..
Hoeveel boeken heb jij er gemiddeld op staan? Op die van mij staan nu 20 boeken dus dat stelt nog weinig voor haha.
Hoeveel boeken heb jij er gemiddeld op staan? Op die van mij staan nu 20 boeken dus dat stelt nog weinig voor haha.
lol+lol=hihi
Het gaat eigenlijk niet om de hoeveelheid maar het bestandsformaat. Met .epub / .kepub of .mobi kun je heel veel boeken kwijt op de standaard 3GB van de Glo HD. Maar heb je een paar goede pdf's of .cbr dan is het geheugen zo vol.
Ja dat is zo. Ik heb zelf ook wel wat PDF's klaar liggen die 100MB+ zijn, maar zelf vind ik PDF's lezen niet echt fijn op mijn Glo HD omdat het scrollen niet echt vloeiend gaat (refresh na elke veeg die je doet).Marjoko schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:06:
Het gaat eigenlijk niet om de hoeveelheid maar het bestandsformaat. Met .epub / .kepub of .mobi kun je heel veel boeken kwijt op de standaard 3GB van de Glo HD. Maar heb je een paar goede pdf's of .cbr dan is het geheugen zo vol.
lol+lol=hihi
Al een tijdje heb ik de Aura HD waar ik erg blij mee ben. Tot een paar maanden geleden ging het simpel om met Dropbox een boek op mn ereader te downloaden. Deze functie werkt nu niet meer, ik kan slechts een 'link' downloaden. Weet iemand een oplossing??
Volgens mij is m'n Kobo Aura gebricked. Ik kreeg een melding dat de batterij bijna leeg was, en na het inschakelen kreeg ik de melding "herstellen". En vervolgens was de batterij leeg. Het enige wat er gebeurt is dat het powerlampje oranje blijft knipperen. Nu probeer ik een factory reset, maar er gebeurt niets... al vind ik de instructie ook niet heel duidelijk:
"Een paar keer"? 100? 2? Weet iemand hoe je een factory reset doet of is dat ding gewoon kapot?Terwijl je het lichtknopje ingedrukt houdt, schuif je de aan/uit-knop een paar keer naar rechts om je eReader in te schakelen.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Verwijderd
Dit heb ik erover gevonden, in ieder geval het proberen waard, succes!!!Shabbaman schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 08:27:
Volgens mij is m'n Kobo Aura gebricked. Ik kreeg een melding dat de batterij bijna leeg was, en na het inschakelen kreeg ik de melding "herstellen". En vervolgens was de batterij leeg. Het enige wat er gebeurt is dat het powerlampje oranje blijft knipperen. Nu probeer ik een factory reset, maar er gebeurt niets... al vind ik de instructie ook niet heel duidelijk:
[...]
"Een paar keer"? 100? 2? Weet iemand hoe je een factory reset doet of is dat ding gewoon kapot?
De Kobo Touch e-reader is vastgelopen in het opstartscherm?
1) Zorg dat de Kobo Touch stroom heeft. U hangt hem via de USB kabel aan de PC of aan de USB stopcontact lader en laadt deze minimaal 1 uur. U start de reader via de aan/uit knop. Indien geen reactie dan stap 2. U laat de e-reader aan de stroom hangen.
2) U schuift de aan/uit knop in de uiterste stand en houdt deze 10 seconden vast. Indien geen reactie dan stap 3.
3) U gebruikt een paperclip om via het reset gaatje aan de achterzijde het rest knopje in te drukken; u voelt een klikje. Indien geen reactie dan stap 4.
4) U houdt de menu knop aan de voorzijde ingedrukt terwijl u de aan/uit schakelaar naar de uiterste stand beweegt. u houdt de knop 10 seconden vast. Dit zal zorgen voor een harde reset.
Indien geen van deze stappen helpt dan neemt u contact op met uw leverancier.
Bij mij werkt het nog steeds prima. Ik selecteer een .epub die in een dropboxfolder staat, er verschijnt een popup die vraagt of ik het bestand wil downloaden, en het verschijnt op het homescreen.roosjevos schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:37:
Al een tijdje heb ik de Aura HD waar ik erg blij mee ben. Tot een paar maanden geleden ging het simpel om met Dropbox een boek op mn ereader te downloaden. Deze functie werkt nu niet meer, ik kan slechts een 'link' downloaden. Weet iemand een oplossing??
Je drukt het lichtknopje in en schuift de aan/uit schakelaar naar rechts en dit hou je net zo lang vast tot de e-reader opnieuw opstart.Shabbaman schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 08:27:
[...]
"Een paar keer"? 100? 2? Weet iemand hoe je een factory reset doet of is dat ding gewoon kapot?
Het is wel aan te bevelen de e-ereader eerst een paar uur (±8uur) aan het stroom op te laden. Via de pc/laptop krijgt de e-reader op de een of andere manier net niet genoeg voeding en houdt ie er mee op.
Naar rechts schuiven en vasthouden of naar rechts schuiven, loslaten en weer naar rechts schuiven (en nog eens en nog eens en nog eens...)?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Verwijderd
[quote]Shabbaman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:22:
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2015 10:00 ]
Vasthouden tot de e-ereader opnieuw opstart
[ Voor 64% gewijzigd door Hilliebillie op 24-08-2015 09:55 ]