Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:42
Dat zou het inderdaad moeten zijn.. op mijn Kobo Touch met opgeschoonde EPUBs werkt het prima.

Even kijken:
* Is het ook bij de volgende pagina's? (de 1e pagina van een hoofdstuk heeft soms aparte opmaak)
* Gebruik je KEPUB of EPUB?
* Is het bij ook zo bij andere boeken?
* Heb je de .css opgeschoond met Calibre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 10:54
- J.W. - schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:11:
Dat zou het inderdaad moeten zijn.. op mijn Kobo Touch met opgeschoonde EPUBs werkt het prima.

Even kijken:
* Is het ook bij de volgende pagina's? (de 1e pagina van een hoofdstuk heeft soms aparte opmaak)
* Gebruik je KEPUB of EPUB?
* Is het bij ook zo bij andere boeken?
* Heb je de .css opgeschoond met Calibre?
Zou je een foto willen posten hoe het er bij jou uit ziet?

Op de volgende pagina's staan zelfs minder woorden als ik headers uit heb!

Ik gebruik kepub
Het is ook bij andere boeken
Geen idee, maar ik heb het apparaat pas een paar dagen dus kan dat zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Misschien dat het ligt aan KEPUB ondersteuning hiervan. Probeer het eens met een EPUB -- je kunt KEPUB omzetten naar EPUB met Calibre. Zie tips and tricks hoe EPUB op te schonen met Calibre, zo nodig.

Plaatje met en zonder

@Outlandos hieronder: Dit is inderdaad een EPUB

[ Voor 51% gewijzigd door - J.W. - op 14-06-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
- J.W. - schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:16:
Misschien dat het ligt aan KEPUB ondersteuning hiervan. Probeer het eens met een EPUB -- je kunt KEPUB omzetten naar EPUB met Calibre. Zie tips and tricks hoe EPUB op te schonen met Calibre, zo nodig.

Plaatje met en zonder
Is dat een kebub file of een gewone epub?

Want bij die laatste werkt fullscreen reader bij mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, wat stom. De hele ochtend (vergeefs) zitten klooien met Calibre om die bottom margin weg te krijgen, lees ik nu hier dat dat gewoon een optie is bij de nieuwe firmware >:) Jammer dat mijn Glo HD de update nog niet wil downloaden, maar het zal wel snel mogelijk zijn.

... Anderzijds heeft het ebook waarin ik aan het lezen was nu wel een STUK betere opmaak (helaas nog steeds met bottom margin...).

Wat me wel opviel is dat elk ebook gebruik lijkt te maken van een totaal andere opmaak/naam van de alineacodering, wat nogal verwarrend/tijdrovend is om een mooie/betere/nette indeling te maken. Iemand tips? Ik heb echt 0 ervaring hiermee dus elk advies is welkom.

Dit bleek bijvoorbeeld de gouden tip om die irritante spatiëring tussen alinearegels weg te krijgen, zonder meteen de complete witregels weg te doen:

.ALINEANAAM{ margin-bottom: 0; margin-left: 0; margin-right: 0; margin-top: 0
}

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 10:59

Goner

What can I do you for ?

- J.W. - schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:46:
Er is een nieuwe firmware voor een aantal Kobo types (versie 3.16), inclusief voor de Touch & Glo HD. De Touch krijgt eindelijk ook de nieuwe interface.
Bedankt voor de tip!
Kreeg 'm op de Touch (N905C) niet binnen met synch, dus maar handmatig gedaan. Zie geen verandering op hoofdmenu, maar de settings zien er wat strakker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb een book gekocht in de officiele kobo store op mijn Glo HD, maar nu heb ik de Glo HD aan mijn PC verbonden en wil ik graag het bestand slepen op mijn desktop van mijn PC, zodat ik het boek ook op the Kobo van mijn vader kan zetten, maar waar in hemelsnaam slaat kobo je boek op?

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 15-06-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 20:23
Kan je dit niet met Calibre van je kobo halen?

[ Voor 4% gewijzigd door DonPr0n op 15-06-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:30
Zojuist even geprobeerd met Calibre. Dat werkt prima met side-loaded epubs, maar met de boeken die ik bij Kobo zelf gekocht heb krijg ik bestanden als "12fe8d10-38d2-48ee-8243-b4e0c8950e61", zonder extensie. Zullen wel versleuteld zijn. Als je op de site van Kobo inlogt krijg je ook alleen maar Adobe DRM Epubs.

Edit:
Waarschijnlijk heb je er niets aan, maar even voor de zekerheid:
Heeft je vader zijn eigen Kobo-account op zijn Kobo staan? Zo niet, als jij er die van jou op gebruikt kun je natuurlijk gewoon de boeken nogmaals downloaden op het andere apparaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Melkunie op 15-06-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 13:16
Ik gebruik altijd de patch van mobileread http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=247
Hiermee kun je bijvoorbeeld het standaard formaat van je footer en reader aanpassen, de optie voor het aanpassen van dikte ook van je eigen lettertypes terug brengen en nog wat meer dingen. Niet per boek maar gewoon standaard op je e-reader zelf.
Ik vind een e-reader echt niet fijn lezen helemaal zonder marges, een normaal boek heeft ook altijd toch wel flinke marges, niet voor niks.
PDF's lees ik sowieso niet met het kobo besturingssysteem, dat werkt echt voor geen meter. Met koreader op je kobo geinstalleerd kun je daarintegen wel heel fatsoenlijk PDF's lezen, echt de moeite waard!

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Ego op 15-06-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Melkunie schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:40:
Zojuist even geprobeerd met Calibre. Dat werkt prima met side-loaded epubs, maar met de boeken die ik bij Kobo zelf gekocht heb krijg ik bestanden als "12fe8d10-38d2-48ee-8243-b4e0c8950e61", zonder extensie. Zullen wel versleuteld zijn. Als je op de site van Kobo inlogt krijg je ook alleen maar Adobe DRM Epubs.

Edit:
Waarschijnlijk heb je er niets aan, maar even voor de zekerheid:
Heeft je vader zijn eigen Kobo-account op zijn Kobo staan? Zo niet, als jij er die van jou op gebruikt kun je natuurlijk gewoon de boeken nogmaals downloaden op het andere apparaat.
We hebben ieder ons eigen account, helaas. Ik kan op google ook geen manier vinden om die bestanden zonder extensie tot normale epub bestanden te krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Misschien heb je hier nog wat aan dan, heb het zelf niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48
Outlandos schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:19:
[...]

We hebben ieder ons eigen account, helaas. Ik kan op google ook geen manier vinden op die bestanden zonder extensie tot normale epub bestanden te krijgen. |:(
Als je ieder je eigen account hebt, zul je sowieso de drm eraf moeten halen om het op zijn reader te zetten.

Hier zijn gelukkig wel calibre plugins voor.

http://www.epubor.com/con...-epub-and-remove-drm.html

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Melkunie schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:24:
Misschien heb je hier nog wat aan dan, heb het zelf niet geprobeerd.
Wailing_Banshee schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:24:
[...]

Als je ieder je eigen account hebt, zul je sowieso de drm eraf moeten halen om het op zijn reader te zetten.

Hier zijn gelukkig wel calibre plugins voor.

http://www.epubor.com/con...-epub-and-remove-drm.html
Dank jullie, ik ga vanavond uit mijn werk hier eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Het is gelukt, mijn pa heeft het boek nu ook op zijn Kobo staan, dank.

Zelf zit ik nog wel met een ding wat me niet wil lukken (zie ook de tijd van deze post..):

In Calibre heb ik netjes alle boeken staan, op één uitgezonderd, en dat is het book (Leven & lot) wat ik in de officiële Kobo store gekocht heb:

Kobo01

Zoals je ziet staat Leven & lot helemaal niet in deze lijst.

Als ik dan op 'Apparaat' druk, bovenaan in het menu van Calibre, dan zie ik de titel wel verschijnen, maar wanneer ik hem dan wil toevoegen aan de bibliotheek van Calibre dan krijg ik de volgende foutmelding:

kobo02

Je moet toch gekochte boeken ook netjes in de Calibre bibliotheek kunnen krijgen, of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 22:35

Trouble

Everything is awesome

Outlandos schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 02:53:

Zelf zit ik nog wel met een ding wat me niet wil lukken (zie ook de tijd van deze post..):

In Calibre heb ik netjes alle boeken staan, op één uitgezonderd, en dat is het book (Leven & lot) wat ik in de officiële Kobo store gekocht heb:

[afbeelding]

Als ik dan op 'Apparaat' druk, bovenaan in het menu van Calibre, dan zie ik de titel wel verschijnen, maar wanneer ik hem dan wil toevoegen aan de bibliotheek van Calibre dan krijg ik de volgende foutmelding:

[afbeelding]

Je moet toch gekochte boeken ook netjes in de Calibre bibliotheek kunnen krijgen, of ben ik nou gek?
En als je naar de site van Kobo gaat, daar het boek gewoon download en dán in Calibre zet? Dat heb ik al een aantal malen gedaan.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Outlandos schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 02:53:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is toch die ene die versleuteld is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dr. Ego schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:05:
Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit van een Kobo Aura H2o. Schrok toch wel toen ik merkte dat mijn Sony T1 in sommige opzichten nog geavanceerder was dan de Kobo. Maar met Koreader op de H2o zijn pdf's goed te doen.
Echt geweldig dat reflow en het woordenboek werken met zelfs gescande pdfs!
Als ik je goed begrijp zijn PDFs dus prima werkbaar op een h20? Misschien wordt het dan tijd dat ik ook eens zo'n ding haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Trouble schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:32:
[...]

En als je naar de site van Kobo gaat, daar het boek gewoon download en dán in Calibre zet? Dat heb ik al een aantal malen gedaan.
Shoot me, zo simpel was het dus :+ dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 22:35

Trouble

Everything is awesome

Outlandos schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:41:
[...]

Shoot me, zo simpel was het dus :+ dank :D
:D d:)b Het kan soms zo simpel zijn ;)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Laatst online: 13-10 13:16
begintmeta schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:34:
[...]

Als ik je goed begrijp zijn PDFs dus prima werkbaar op een h20? Misschien wordt het dan tijd dat ik ook eens zo'n ding haal.
Ja dat vind ik in ieder geval wel. Ik lees voornamelijk pdf's voor mijn studie. Dat zijn meestal wetenschappelijke artikelen van j-stor en dergelijke, een hoop gescande pdf's en af en toe een boek in pdf formaat. De reflow functie van koreader werkt goed en er zit zelfs een ingebouwde ocr functie in die een fatsoenlijk gescande pdf kan reflowen en een woord kan opzoeken in het woordenboek door er op te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 22:01
Helaas had ik ook zwarte strepen op het scherm van mijn Kobo Aura van net iets meer dan een jaar oud. Heb al vaker gelezen dat mensen dit probleem hadden. Lijkt een 'drukprobleem'. Maar (ook?) in mijn geval ligt de Kobo keurig op het nachtkastje in een hard cover.

Vandaag met de Kobo en bon naar de BCC. Constateerden 'waarschijnlijk een drukprobleem' Gevallen? Nee, echt niet. Dan opsturen naar Kobo. Medewerker was net aan het invoeren toen een signaal van zijn leidinggevende kwam: Het duurt waarschijnlijk 4 weken voordat het apparaat terug is van Kobo en dan met de constatering 'gebruikersfout, geen garantie'. En daarom heb ik een spiksplinternieuwe gekregen met nog 2 jaar gratis verlengde garantie. Coulance van BCC. Chapeau, BCC, jullie weten hoe je aan klantenbinding doet, Ik ben voortaan fan van BCC en kan straks met een nieuwe ereader aan mijn vakantie beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 21:22
Hallo mensen. Heb vandaag een Kobo Glo HD gekocht en ben bezig mijn bibliotheek aan technisch materiaal om te zetten. Ik loop echter wel tegen een (voor mij dan) showstopper aan.

De Kobo lijkt geen monospaced fonts te renderen. Hij pleurt er gewoon de default neer. Nou ben ik compleet nieuw op de 'scene' en weet niet eens het verschil tussen EPUB en MOBI, dus kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan fixen?

Ik heb al via de fonts folder Consolas en Courier New op het apparaat weten te plaatsen, maar hij gebruikt deze niet. Als ik het materiaal lees via Calibre rendert hij het wel met een monospace family font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 10:54
Cilph schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:26:
Hallo mensen. Heb vandaag een Kobo Glo HD gekocht en ben bezig mijn bibliotheek aan technisch materiaal om te zetten. Ik loop echter wel tegen een (voor mij dan) showstopper aan.

De Kobo lijkt geen monospaced fonts te renderen. Hij pleurt er gewoon de default neer. Nou ben ik compleet nieuw op de 'scene' en weet niet eens het verschil tussen EPUB en MOBI, dus kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan fixen?

Ik heb al via de fonts folder Consolas en Courier New op het apparaat weten te plaatsen, maar hij gebruikt deze niet. Als ik het materiaal lees via Calibre rendert hij het wel met een monospace family font.
Zelf geen ervaring met monospaced fonts. Ik zou hier even lezen, misschien heb je er iets aan. In ieder geval moeten de fonts die je op je Kobo plaatst voldoen aan een bepaalde naam-conventie, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:47
coenox schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:52:
Helaas had ik ook zwarte strepen op het scherm van mijn Kobo Aura van net iets meer dan een jaar oud. Heb al vaker gelezen dat mensen dit probleem hadden. Lijkt een 'drukprobleem'. Maar (ook?) in mijn geval ligt de Kobo keurig op het nachtkastje in een hard cover.

Vandaag met de Kobo en bon naar de BCC. Constateerden 'waarschijnlijk een drukprobleem' Gevallen? Nee, echt niet. Dan opsturen naar Kobo. Medewerker was net aan het invoeren toen een signaal van zijn leidinggevende kwam: Het duurt waarschijnlijk 4 weken voordat het apparaat terug is van Kobo en dan met de constatering 'gebruikersfout, geen garantie'. En daarom heb ik een spiksplinternieuwe gekregen met nog 2 jaar gratis verlengde garantie. Coulance van BCC. Chapeau, BCC, jullie weten hoe je aan klantenbinding doet, Ik ben voortaan fan van BCC en kan straks met een nieuwe ereader aan mijn vakantie beginnen.
Heb nu exact hetzelfde als jij had. Gehaald via Bol.com. Nu ter reparatie opgestuurd. Kon helaas niet een andere regelen. Dus we wachten af...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:12
Sinds gisteren in het bezit van een Kobo Aura, maar sinds het updaten doet hij niks meer. Hij bleef maar op verwerken staan tijdens het updaten en nu heb ik alleen maar 5 blokjes in het midden van het scherm. Dit van zwart naar wit verspringen net of hij aan het opladen is. Wanneer ik hem van de stroom af haal staan de blokjes stil. De aan-/uitknop veranderd niets en een reset ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Gait schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:16:
Sinds gisteren in het bezit van een Kobo Aura, maar sinds het updaten doet hij niks meer. Hij bleef maar op verwerken staan tijdens het updaten en nu heb ik alleen maar 5 blokjes in het midden van het scherm. Dit van zwart naar wit verspringen net of hij aan het opladen is. Wanneer ik hem van de stroom af haal staan de blokjes stil. De aan-/uitknop veranderd niets en een reset ook niet.
Als een reset niet werkt dan terug brengen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10 08:41
Gait schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:16:
Wordt je Aura herkend als je em aan de pc hangt?
Dan kan je misschien hier de firmware downloaden en op de SD plaatsen:
http://download.kobobooks...15/kobo-update-3.15.0.zip
Instructies:
  1. Get a zip file.
  2. Unzip the zip file. This may not be necessary on more modern versions of Windows, as you can access the contents of a zip file without unzipping it.
  3. If going to a previous version, you may want to do a Factory Reset.
  4. If you have any patches installed, you may want to uninstall them. Please refer to any documentation for the patch for more information.
  5. Make sure that the Kobo Desktop is NOT running.
  6. Connect your device to the computer and select Connect on the device (if asked).
  7. Copy the entire contents of the zip file to the .kobo directory on the device. Do not copy the original zip file itself to the device.
  8. Safely remove the device from Windows (or your operating system of choice).
  9. Disconnect the device from your computer.
  10. The device will now install the new software.
Meer informatie: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=185660
(Hier staat ook een link naar de 3.16 firmware voor de mensen met een Glo HD die niet willen wachten op de update)

Als dat niet werkt zal je em moeten omruilen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 14:45
Hier een linkje hoe je een dag/nachtmodus op je e-reader kan zetten. (wel op eigen risico). Ik heb ‘m op mijn Aura gezet werkt perfect. Vooral als je in het donker leest en je zet de verlichting op z'n felst krijg je een grijze achtergrond, veel prettiger aan je ogen. Schijnt overigens niet bij de H2O te werken omdat deze geen fysieke licht of homeknop heeft. Maar misschien heeft iemand daar een oplossing voor.
http://blog.the-ebook-rea...kground-on-kobo-ereaders/

[ Voor 15% gewijzigd door Hilliebillie op 13-07-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 13:03
Hilliebillie schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:43:
Hier een linkje hoe je een dag/nachtmodus op je e-reader kan zetten.
Dank is een mooie toevoeging voor mijn aura hd .
Mogen ze bij kobo wel standaard maken :)

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Absoluut, van mij ook. En dan nog een wekkertje inbouwen zodat je je niet verslaapt als je tijdens het lezen in slaap valt :)

[ Voor 71% gewijzigd door Hilliebillie op 13-07-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ewivis schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:29:
[...]

Heb nu exact hetzelfde als jij had. Gehaald via Bol.com. Nu ter reparatie opgestuurd. Kon helaas niet een andere regelen. Dus we wachten af...
Reactie van Bol.com: We kunnen hem niet meer repareren. Je krijgt je geld terug. Nu is mijn vraag, is het wel verstandig om weer die GLO HD te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier een linkje hoe je een dag/nachtmodus op je e-reader kan zetten. (wel op eigen risico). Ik heb ‘m op mijn Aura gezet werkt perfect. Vooral als je in het donker leest en je zet de verlichting op z'n felst krijg je een grijze achtergrond, veel prettiger aan je ogen. Schijnt overigens niet bij de H2O te werken omdat deze geen fysieke licht of homeknop heeft. Maar misschien heeft iemand daar een oplossing voor.
Ik heb nu standaard mijn verlichting op de laagste stand staan omdat de batterij anders (in verhouding) merkbaar hard gaat. Gaat hij dat ook als je deze dag/nachtmode-hack gebruikt?

Update: meteen erop gezet. Wow, dat leest prettig. Dank! _O_

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 17-07-2015 10:08 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 14-10 13:55
Ewivis schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:04:
[...]

Reactie van Bol.com: We kunnen hem niet meer repareren. Je krijgt je geld terug. Nu is mijn vraag, is het wel verstandig om weer die GLO HD te halen?
Ik zou denken van wel.

Ik heb zelf twee slechte Aura's gehad, en kunnen omruilen (Fnac online); mijn huidige Aura is perfect. Die van 't vrouwtje was meteen goed. Ik denk dat er gewoon iets scheelt aan de QC - wat dan ook de reden zal zijn dat verkopers niet echt moeilijk doen met omruilen - maar eens je een goeie hebt, heb je wel een geweldige reader :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 17-07-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Dryhte schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:22:
[...]

Ik zou denken van wel.

Ik heb zelf twee slechte Aura's gehad, en kunnen omruilen (Fnac online); mijn huidige Aura is perfect. Die van 't vrouwtje was meteen goed. Ik denk dat er gewoon iets scheelt aan de QC - wat dan ook de reden zal zijn dat verkopers niet echt moeilijk doen met omruilen - maar eens je een goeie hebt, heb je wel een geweldige reader :)
Toch maar weer besteld dan, vandaag afhalen bij AH. Vrouwtje verrassen! :)
Wel handig dat achteraf betalen bij bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

pven schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:19:
[...]
Heb je de build8 uit het artikel gebruikt of de nieuwe build13 voor firmware 3.3 (en hoger?) ?

EDIT: die build13 zou het moeten doen op de Touch, maar helaas ; ik heb nu een prachtig lege e-reader :(

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 17-07-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:34:
[...]

Heb je de build8 uit het artikel gebruikt of de nieuwe build13 voor firmware 3.3 (en hoger?) ?

EDIT: die build13 zou het moeten doen op de Touch, maar helaas ; ik heb nu een prachtig lege e-reader :(
Build 13, op mijn Glo overigens.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:10
Mijn Aura is overleden en heb volledige bedrag (€ 99.-) teruggekregen van de MediaMarkt. Ik lees wisselende verhalen over de Glo HD. Firmware schijnt nog steeds langzamer te werken en refresh rate teruggeschroefd naar 6 pagina's (ipv per hoofdstuk) zijn voor mij de dingen die er dan negatief uitspringen.

Iemand ervaring met zowel de Glo HD als de Aura? En is het de 29,- extra waard die ik in dit geval moet bijlappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik zou voor de Glo HD gaan. Het scherm is echt een wereld van verschil. Ik geloof dat elke Kobo standaard om de 6 page turns een volledige refresh doet, nog nooit gehoord dat er eentje dit per hoofdstuk doet. Zou ook een hele rare maatstaf zijn, het ene boek heeft hoofdstukken van 5, het andere van 100 omslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Melkunie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:06:
Ik zou voor de Glo HD gaan. Het scherm is echt een wereld van verschil. Ik geloof dat elke Kobo standaard om de 6 page turns een volledige refresh doet, nog nooit gehoord dat er eentje dit per hoofdstuk doet. Zou ook een hele rare maatstaf zijn, het ene boek heeft hoofdstukken van 5, het andere van 100 omslagen...
dit.

Ik ben zelf in ieder geval zeer tevreden met mijn Glo HD. Er staat op tweakers trouwens een erg nette userreview die onlangs op de FP is gecovered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
pven schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:19:
[...]

Ik heb nu standaard mijn verlichting op de laagste stand staan omdat de batterij anders (in verhouding) merkbaar hard gaat. Gaat hij dat ook als je deze dag/nachtmode-hack gebruikt?

Hoe vaak ververs je de pagina's, dat schijnt namelijk batterij te vreten Bij de Aura kan je dit ieder hoofdstuk doen, dit scheelt bij mij merkbaar (had 'm eerst op iedere blz staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
Enigszins nieuwsgierig naar alle aanpassingen aan de firmware die mogelijk zijn (vooral de mogelijkheid om fatsoenlijk pdf-s te lezen), heb ik The Kobo Start Menu geïnstalleerd, maar eerlijk gezegd begrijp ik er niet veel van. Je krijgt wat links in je boekenoverzicht naar een aantal onduidelijke zaken, waarbij blijkbaar 'nickel ' de belangrijkste is, maar binnen nickel is er de mogelijkheid allerlei zaken op true of false kunnen worden te zetten maar hier kan ik echt geen wijs uit :? . Bovendien kan ik nu alleen nog maar "exit nickel" kiezen en is nickel zelf nergens meer te bekennen. 8)7

Heeft iemand een tutorial oid?

[ Voor 22% gewijzigd door dirkjesdirk op 18-07-2015 13:40 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
Melkunie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:06:
De Kobo Aura kan per hoofdstuk verversen, heb 'm deze week hier net op ingesteld en het scheelt aanzienlijk batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10 08:41
pelt schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:41:
Mijn Aura is overleden en heb volledige bedrag (€ 99.-) teruggekregen van de MediaMarkt. Ik lees wisselende verhalen over de Glo HD. Firmware schijnt nog steeds langzamer te werken en refresh rate teruggeschroefd naar 6 pagina's (ipv per hoofdstuk) zijn voor mij de dingen die er dan negatief uitspringen.

Iemand ervaring met zowel de Glo HD als de Aura? En is het de 29,- extra waard die ik in dit geval moet bijlappen?
In deze post wordt beschreven hoe je de refresh-rate kan aanpassen naar meer dan 6 pagina's.
Marjoko in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Top tip. Dit leest veel fijner in het donker. _/-\o_
Ik snap niet waarom dit niet in de standaard software zit.

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 18-07-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
dirkjesdirk schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:37:
Enigszins nieuwsgierig naar alle aanpassingen aan de firmware die mogelijk zijn (vooral de mogelijkheid om fatsoenlijk pdf-s te lezen), heb ik The Kobo Start Menu geïnstalleerd, maar eerlijk gezegd begrijp ik er niet veel van. Je krijgt wat links in je boekenoverzicht naar een aantal onduidelijke zaken, waarbij blijkbaar 'nickel ' de belangrijkste is, maar binnen nickel is er de mogelijkheid allerlei zaken op true of false kunnen worden te zetten maar hier kan ik echt geen wijs uit :? . Bovendien kan ik nu alleen nog maar "exit nickel" kiezen en is nickel zelf nergens meer te bekennen. 8)7

Heeft iemand een tutorial oid?
Je wilt koreader installeren voor PDF neem ik aan?
Zo ja, hier staat het uitgelegd (zelf niet geprobeerd).
Toegevoegd aan de startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Marjoko schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:59:
Verbind de Kobo met de PC, zoek de .kobo folder op de kobo. In die folder zit de file Kobo eReader.conf
(Maak eerst een backup van die file)
Open de file met Notepad++ of iets dergelijks. Onder het kopje 'Reading' heb ik oa staan:
numPartialUpdatePageTurns=30

Gebruik exact dezelfde kleine letters en hoofdletters.

Waarschijnlijk hoef je alleen de waarde te veranderen van 6 naar een getal groter dan 6.
Je kunt voor 30 geloof ik een waarde invullen tot 90. (Google maar op "numPartialUpdatePageTurns=" )
Opslaan en klaar.
Wat vreemd, ik heb deze setting helemaal niet in dat bestand.

Er staat nauwelijks iets onder Reading... zie hieronder.

Iemand hetzelfde met de Glo HD?
[PowerOptions]
FrontLightLevel=15

[Reading]
libraryBuilderBlueprint=filterByMine()\nremoveReadingStatusFilter()\nviewBy5List()
readingMenuState=

[ReadingLife]
LastReadingLifeSyncTime=@Variant(\0\0\0\x10\0%~s\x4s\xa8g\x2)

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 18-07-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Op mijn Touch had ik het er ook niet bij staat, maar toen ik die regel onder [Reading] toevoegde deed ie het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Melkunie schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:46:
Op mijn Touch had ik het er ook niet bij staat, maar toen ik die regel onder [Reading] toevoegde deed ie het gewoon :)
Zou je jouw Reading hier even willen plakken voor het gemak? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik heb het op dit moment niet meer in gebruik, maar zo zou het er uit zien bij mij als ik dat wel had:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[Reading]
fullScreenReading=true
libraryBuilderBlueprint=filterByMine()\nremoveReadingStatusFilter()\nviewBy5List()
libraryShowOnlyDownloaded=true
pageTurningOption=option1
readingAdobeShowPageNumbers=false
readingAlignment=justify
readingFontFamily=Georgia
readingFontSize=18
readingLeftMargin=0
readingLineHeight=1.2
readingMenuState=
readingRightMargin=0

Ook al die andere regels hoeven er bij jou niet per se bij te staan. Ik heb de laatste regel er dus gewoon onder geplakt, en het cijfer 30 kun je zelf nog kiezen. Ik heb het laatst eens getest met 90 en zelfs dat was nog best te doen, maar je moet maar even zoeken wat voor jou het prettigst werkt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 20:28
Outlandos schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:52:
[...]

Wat vreemd, ik heb deze setting helemaal niet in dat bestand.

Er staat nauwelijks iets onder Reading... zie hieronder.

Iemand hetzelfde met de Glo HD?

[...]
Het staat er bij mij ook niet bij (Glo HD), maar wellicht kun je het zelf toevoegen zoals Melkunie zegt? Dit werkt ook met bijv. toevoegen van full screen reading (geen headers/footers).

Ziet er zo uit bij mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[Reading]
fullScreenReading=true
readingAdobeShowPageNumbers=false
readingFontFamily=Georgia
readingFontSharpness\Caecilia=0
readingFontSize=26
readingFontWeight\Caecilia=0.2
readingLeftMargin=4
readingLineHeight=1.1
readingMenuState=
readingRightMargin=4

[ Voor 29% gewijzigd door -Eraser- op 19-07-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dank jullie, ik ga het vanavond gelijk proberen.

Over dat fullscreenreading, is dat fijner lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Je krijgt dan een aantal regels extra op het scherm. Standaard heb je boven wat ruimte met de boektitel, en onder de paginanummering. Deze vervallen dan en de ruimte wordt gebruikt om extra regels weer te geven. Ik vind het een stuk prettiger, en het is zo makkelijk te activeren dat ik het gewoon even zou proberen. Als je die regel toevoegt krijg je bij de leesinstellingen een extra optie om aan of uit te vinken, dus als je het toch niets vindt hoef je het niet niet eens via de computer te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 20:28
Melkunie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:33:
Je krijgt dan een aantal regels extra op het scherm. Standaard heb je boven wat ruimte met de boektitel, en onder de paginanummering. Deze vervallen dan en de ruimte wordt gebruikt om extra regels weer te geven. Ik vind het een stuk prettiger, en het is zo makkelijk te activeren dat ik het gewoon even zou proberen. Als je die regel toevoegt krijg je bij de leesinstellingen een extra optie om aan of uit te vinken, dus als je het toch niets vindt hoef je het niet niet eens via de computer te verwijderen.
Dit klopt inderdaad, nog een kleine toevoeging: het werkt ook goed voor pdf's. Standaard worden deze kleiner en met een footer weergegeven en met deze optie zijn ze full screen te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Krijg hetzelfde als gisteren. Wanneer ik numPartialUpdatePageTurns=60 helemaal onderaan [Reading] toevoeg, dan krijg ik bij elk boek wat ik aanklik deze melding:

Kobo11

edit: de Glo HD uit en aan zetten hielp! :)

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 19-07-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Da's apart, had ik geen last van. Werkt het verder wel? Heb je ook OH THE HUMANITY bij de leesinstellingen staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Melkunie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:20:
Da's apart, had ik geen last van. Werkt het verder wel? Heb je ook OH THE HUMANITY bij de leesinstellingen staan? :)
Ja, ref. naar Seinfeld, erg grappig :D

Werkt verder goed hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:25:
Met de meest recente firmware van amazon waar nu ook Nederlands in zit als taal en woordenboeken (engels - nederlands en dergelijke) vind ik de kindle weer fijner dan de kobo.
Beetje late raectie, maar ik ontdek net dat je op de Kobo ook met een trucje EN-NL en NL-EN woordenboeken kunt gebruiken ;
http://www.mobileread.com...php?p=2755188&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kobo heeft in het Nederlands foutive woordafbakening, dat vind ik wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-10 21:35
Goner schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:12:
[...]

Beetje late raectie, maar ik ontdek net dat je op de Kobo ook met een trucje EN-NL en NL-EN woordenboeken kunt gebruiken ;
http://www.mobileread.com...php?p=2755188&postcount=1
Heeft iemand toevallig NL-EN en EN-NL woordenboeken gemaakt? En zou je die kunnen delen? (het maken van de woordenboeken is toch net iets te technisch voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:18
Outlandos schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:43:
Kobo heeft in het Nederlands foutive woordafbakening, dat vind ik wel jammer.
Wat bedoel je precies met afbakening? Afbreking op het einde van de zin? Want dat heb ik volgens mij nog niet meegemaakt... Kan het niet iets met instellingen te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
barrymossel schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:18:
[...]

Wat bedoel je precies met afbakening? Afbreking op het einde van de zin? Want dat heb ik volgens mij nog niet meegemaakt... Kan het niet iets met instellingen te maken hebben?
Zie:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=261705

Het lijkt nu opgelost door de fix genoemd aan het eind van het topic.

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 22-07-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik zie het. Zelf echt nooit gezien (misschien staat afbreken bij mij uit dan) en normaal ben ik erg snel geïrriteerd door dit soort foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

avec_style schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:54:
[...]
Heeft iemand toevallig NL-EN en EN-NL woordenboeken gemaakt?
Eh, heb je gekeken naar de link in m'n post ?? Daar staat alle info + links naar woordenboeken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-10 21:35
Goner schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:28:
[...]

Eh, heb je gekeken naar de link in m'n post ?? Daar staat alle info + links naar woordenboeken ...
Dus die zip files zijn dan al de woordenboeken die je op je kobo kunt installeren? Ik dacht dat je deze eerst zelf moest bewerken met dat programma van hem voordat je deze op je kobo kon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Die zip files zijn al klaar om op de Kobo te zetten, in de .kobo/dict folder.
Bijv. English-Dutch heet dicthtml-en-nl.zip.

Het vervelende is dat Kobo alleen hun eigen bestaande woordenboeken ondersteunt en daar zit en-nl niet bij. De truc is dus om bijv. English-German te activeren op je Kobo en dan dat woordenboek te vervangen met je NL woordenboek onder de bestandsnaam dicthtml-en-de.zip
Als je dan in een boek een woord selecteert, kun je met English - Deutsch de NL vertaling ophalen ;-)

zie : https://github.com/pettarin/penelope#kobo-devices

Outlandos schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:13:
[...]
Ja, ref. naar Seinfeld, erg grappig :D
Die kreet komt origineel niet uit Seinfeld overigens, is al ouder :

"Oh, the humanity!" - the phrase used by Newman after his U.S. Postal Service truck catches fire while he is driving at night. Newman is repeating the famous radio call of the Hindenberg disaster by Herb Morrison.

By the way, wat doet die setting ? Ik zie 'm op mijn Touch niet staan.

[ Voor 55% gewijzigd door Goner op 22-07-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Goner schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:06:
By the way, wat doe die setting ? Ik zie 'm op mijn Touch niet staan.
Staat er ook niet standaard bij. Dan moet je eerst dit doen:
Marjoko schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:59:
Verbind de Kobo met de PC, zoek de .kobo folder op de kobo. In die folder zit de file Kobo eReader.conf
(Maak eerst een backup van die file)
Open de file met Notepad++ of iets dergelijks. Onder het kopje 'Reading' heb ik oa staan:

Gebruik exact dezelfde kleine letters en hoofdletters.

Waarschijnlijk hoef je alleen de waarde te veranderen van 6 naar een getal groter dan 6.
Je kunt voor 30 geloof ik een waarde invullen tot 90. (Google maar op "numPartialUpdatePageTurns=" )
Opslaan en klaar.
Zorgt er voor dat je scherm minder vaak een volledige refresh doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ah, wordt er blijkbaar ingezet als je een foute waarde invult in je settings ...
http://www.mobileread.com...ight=humanity#post2515634
http://www.mobileread.com...ight=humanity#post2514330

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 22-07-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
barrymossel schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:24:
Ik zie het. Zelf echt nooit gezien (misschien staat afbreken bij mij uit dan) en normaal ben ik erg snel geïrriteerd door dit soort foutjes.
Je weet toch wel of je het aan hebt staan?

Hier een voorbeeld van een fout bij woordafbreking:

onderwerp
Goner schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:06:
Die zip files zijn al klaar om op de Kobo te zetten, in de .kobo/dict folder.
Bijv. English-Dutch heet dicthtml-en-nl.zip.

Het vervelende is dat Kobo alleen hun eigen bestaande woordenboeken ondersteunt en daar zit en-nl niet bij. De truc is dus om bijv. English-German te activeren op je Kobo en dan dat woordenboek te vervangen met je NL woordenboek onder de bestandsnaam dicthtml-en-de.zip
Als je dan in een boek een woord selecteert, kun je met English - Deutsch de NL vertaling ophalen ;-)

zie : https://github.com/pettarin/penelope#kobo-devices

[...]
Thanks, werkt als een trein! _/-\o_ evenals dank voor de tip (van wie dat ook maar geweest is) waarmee de refresh rate omhoog kan: heb um nu op een stabiele 12 draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door outlandos op 23-07-2015 13:39 . Reden: alles in 1 post gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Outlandos schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Je weet toch wel of je het aan hebt staan?

Hier een voorbeeld van een fout bij woordafbreking:

[afbeelding]
Ehm, nee. Zolang ik er geen problemen mee heb... Maar schijnbaar staat het niet aan, want dit soort dingen valt mij zeker op. Overigens staat hij op uitvullen en dat werkt blijkbaar ook perfect zonder afbreking.

Maar ik zie nu ook dat je het over kepubs hebt. Die lees ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
barrymossel schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Ehm, nee. Zolang ik er geen problemen mee heb... Maar schijnbaar staat het niet aan, want dit soort dingen valt mij zeker op. Overigens staat hij op uitvullen en dat werkt blijkbaar ook perfect zonder afbreking.

Maar ik zie nu ook dat je het over kepubs hebt. Die lees ik niet.
Wat ik bedoelde is dat je het zelf wel weet of er bij jou weleens woorden worden afgebroken aan het eind van zinnen. Je kan het ook helemaal uit zetten namelijk. Maar dan krijg je uiteraard niet dat aan de rechterkant de zinnen gelijk aflopen.

De 'bug' dat sommige woorden foutief worden afgebroken (zoals te zien op de foto) is trouwens enkel bij (Nederlandse) kepubs aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Onze Kobo H20 is een prima ding. Leest echt enorm prettig (had ik nooit verwacht), accuduur is subliem en de mogelijkheden prima. Vind hem alleen wat traag. Ik weet niet of het aan mij ligt (eerste e-reader, met name voor m'n vrouw) maar het indexeren e.d. had ik simpelweg sneller verwacht. Heb er tot nog toe maar een boek of 25 op staan.

's kijken of ik dat kan versnellen..een 1GHz CPU en 512MB RAM moet toch tot meer in staat zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hier nog een link naar uitleg hoe je Amazons speciaal voor e-readers ontwikkelde font op je kobo krijgt:

http://rsnijders.info/vak...-lettertype-kobo-ereader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Exorcist schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:13:
Onze Kobo H20 is een prima ding. Leest echt enorm prettig (had ik nooit verwacht), accuduur is subliem en de mogelijkheden prima. Vind hem alleen wat traag. Ik weet niet of het aan mij ligt (eerste e-reader, met name voor m'n vrouw) maar het indexeren e.d. had ik simpelweg sneller verwacht. Heb er tot nog toe maar een boek of 25 op staan.

's kijken of ik dat kan versnellen..een 1GHz CPU en 512MB RAM moet toch tot meer in staat zijn :+
Maar hoe vaak ben je aan het indexeren? Mijn Sony PRS650 is daar ook erg traag in, maar ik liet hem gewoon even liggen als ik er nieuwe boeken op had gezet en daarna had ik daar geen last meer van. Totdat ik er natuurlijk weer nieuwe boeken opzette maar dat gebeurde niet dagelijks.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:33:
[...]

Maar hoe vaak ben je aan het indexeren? Mijn Sony PRS650 is daar ook erg traag in, maar ik liet hem gewoon even liggen als ik er nieuwe boeken op had gezet en daarna had ik daar geen last meer van. Totdat ik er natuurlijk weer nieuwe boeken opzette maar dat gebeurde niet dagelijks.
Ja, weinig dus. Sporadisch heen paar boeken erbij en die ik/we bewust hebben uitgekozen. Ken mensen die er meer dan 10.000 boeken op hebben gezet. Lijkt me erg onoverzichtelijk en bovenal onnodig.

Misschien dat ik nog wel voor mezelf apart nog een e-reader koop, wordt dan in ieder geval weer een Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Exorcist schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:31:
[...]

Ken mensen die er meer dan 10.000 boeken op hebben gezet. Lijkt me erg onoverzichtelijk en bovenal onnodig.
<.<
>.>

Ik heb al mijn boeken erop staan (ok, ik heb er dan wel geen 10.000, maar wel een paar honderd) en dat vind ik wel nodig! Als ik een boek uit heb, weet ik meestal nog niet welk boek ik daarna ga lezen. Dus ga ik dan lekker grasduinen in mijn bibliotheek :D (elk apparaat wat ik heb, heeft elk boek wat ik heb erop staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:38:
[...]

<.<
>.>

Ik heb al mijn boeken erop staan (ok, ik heb er dan wel geen 10.000, maar wel een paar honderd) en dat vind ik wel nodig! Als ik een boek uit heb, weet ik meestal nog niet welk boek ik daarna ga lezen. Dus ga ik dan lekker grasduinen in mijn bibliotheek :D (elk apparaat wat ik heb, heeft elk boek wat ik heb erop staan)
Dat vind ik nog niet zo heel spannend. Veel, maar niet belachelijk veel. Als je er echt duizenden op hebt staan dan ben je vrij besluiteloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Exorcist schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Dat vind ik nog niet zo heel spannend. Veel, maar niet belachelijk veel. Als je er echt duizenden op hebt staan dan ben je vrij besluiteloos :P
Als ik duizenden boeken zou hebben, zouden ze er ook altijd allemaal op staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Outlandos schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 01:55:
Hier nog een link naar uitleg hoe je Amazons speciaal voor e-readers ontwikkelde font op je kobo krijgt:

http://rsnijders.info/vak...-lettertype-kobo-ereader/
Heb Bookerly al een tijdje in gebruik hier op de Touch. Google heeft onlangs ook een nieuw font gepresenteerd voor de Google Books app, Literata. Zelfde methode, font kun je hier downloaden: https://drive.google.com/...12oE8OFY1SGNUeWdEMzg/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Melkunie schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Heb Bookerly al een tijdje in gebruik hier op de Touch. Google heeft onlangs ook een nieuw font gepresenteerd voor de Google Books app, Literata. Zelfde methode, font kun je hier downloaden: https://drive.google.com/...12oE8OFY1SGNUeWdEMzg/view
Nice, welke heeft jouw voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ze lijken ontzettend veel op elkaar, maar Literata heb ik nog niet op de Kobo geprobeerd. Literata ziet er wel een tikkeltje verfijnder uit moet ik zeggen, Bookerly is dan toch een beetje aan de grovere kant. Maar dat verschil is misschien ergens ook wel logisch: Bookerly is primair bedoeld voor e-ink schermen terwijl Literata voornamelijk op tablets met lcd schermen gebruikt wordt. Toch maar eens kijken of ik m'n Kobo terug kan pikken van mevrouw Melkunie om ze eens te vergelijken, heb het ding alweer twee weken niet meer gezien :9

Klik voor groot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JClz05ql.png

Nu ik ze naast elkaar aan het vergelijken ben stoor ik me vooral aan de T van Bookerly. Bij Literata zijn de schreefjes bovenin mooi symetrisch, bij Bookerly zijn ze links en rechts nét een tikje anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Terwijl Literata juist verfijnder lijkt, kunnen er toch meer regels op een pagina met Bookerly en dat vind ik toch wel een voordeel, zie hier:

Bookerly: font

Literata: font2

Ik ben ook nog een beetje de font sizes aan het uitproberen. Heb goede ogen en hd display dus kan wel iets kleiner denk.

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 24-07-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Hm toch vind ik Literata bij jou wel een stuk mooier ogen, ondanks de regels. Je ziet in mijn screenshot ook dat Bookerly bij een zelfde puntgrootte kleinere letters heeft, dus die zou je dan eventueel ook aan kunnen passen. De resolutie heb je met de Glo HD wel, ik ga dat met mijn Touch een stuk meer merken :P

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik heb een stuk kleinere marges, minder regelafstand en de full screen-mod, dan krijg je sowieso meteen een stuk meer regels op je scherm. Zelfs hoe Bookerly bij jou uitkomt zou ik persoonlijk al te weinig vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Melkunie schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:40:
Hm toch vind ik Literata bij jou wel een stuk mooier ogen, ondanks de regels. Je ziet in mijn screenshot ook dat Bookerly bij een zelfde puntgrootte kleinere letters heeft, dus die zou je dan eventueel ook aan kunnen passen. De resolutie heb je met de Glo HD wel, ik ga dat met mijn Touch een stuk meer merken :P

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik heb een stuk kleinere marges, minder regelafstand en de full screen-mod, dan krijg je sowieso meteen een stuk meer regels op je scherm. Zelfs hoe Bookerly bij jou uitkomt zou ik persoonlijk al te weinig vinden :P
Ja ik ben vannacht een beetje aan het knutselen geweest, want wat meer woorden per pagina is wel fijn.

Zou ik jullie 'layout' eens mogen zien, met details als het even kan (welk lettertype, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Outlandos schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:14:
[...]
Ja ik ben vannacht een beetje aan het knutselen geweest, want wat meer woorden per pagina is wel fijn.

Zou ik jullie 'layout' eens mogen zien, met details als het even kan (welk lettertype, etc.)?
Sure, alsjeblieft:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pRSQaF3m.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VxwXenXm.jpg
Klik voor groot

Ik zie dat ik ineens problemen heb met de rechter marge :S Je ziet het bij deze pagina gelukkig alleen maar aan de twee-na-laatste regel, daar wordt de 'a' flink afgesneden. Probleem valt hier nog mee, maar bij andere boeken is het een stuk ernstiger. Eens even kijken wat ik er aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik ben persoonlijk erg tevreden van Ubuntu (schreefloos) als font voor kobo. Lees er alles op, erg rustig voor de ogen. Ik probeer vanavond een fotootje te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Melkunie schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:58:
[...]

Sure, alsjeblieft:

[afbeelding] [afbeelding]
Klik voor groot

Ik zie dat ik ineens problemen heb met de rechter marge :S Je ziet het bij deze pagina gelukkig alleen maar aan de twee-na-laatste regel, daar wordt de 'a' flink afgesneden. Probleem valt hier nog mee, maar bij andere boeken is het een stuk ernstiger. Eens even kijken wat ik er aan kan doen.
Als ik fullscreen activeer heb ik ook flink veel last van afgesneden woorden, vandaar dat ik het er niet meer gebruik.
Dryhte schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:13:
Ik ben persoonlijk erg tevreden van Ubuntu (schreefloos) als font voor kobo. Lees er alles op, erg rustig voor de ogen. Ik probeer vanavond een fotootje te posten.
Oke, ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Outlandos schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:17:
[...]

Als ik fullscreen activeer heb ik ook flink veel last van afgesneden woorden, vandaar dat ik het er niet meer gebruik.
Ah, thanks, dat lost het inderdaad op! Dan maar weer koppen er bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Melkunie schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:58:
[...]
Google heeft onlangs ook een nieuw font gepresenteerd voor de Google Books app, Literata.
Heb die net op m'n Touch gezet, maar dat ziet er wel apart uit ..

zoals 'literata latin italic' in 2e plaatje hier :
http://www.type-together.com/literata
het zijn ook .otf bestanden en geen .ttf ?

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 25-07-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Klopt, maar otf zou over het algemeen (mits goed gebruikt) een beter formaat moeten zijn dan ttf. Maar op mijn Touch ben ik er ook niet zo kapot van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik moet zeggen dat Literata mij eigenlijk best goed bevalt op m'n Glo HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Op mijn Touch is de resolutie ook een flink stuk lager, zou een boel kunnen schelen. Op mijn telefoon lees ik er namelijk wél erg prettig mee, met een 5 inch-scherm met 1080*1920.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kzrXueDm.png
Klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:13:
Bij deze (klik door voor hogere resolutie): Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85552259/Kobo_Aura_Ubuntu_thumb.jpg

Kan natuurlijk kleiner gezet worden maar zo vind ik het comfortabel.

edit: kleine plug voor het boek in kwestie: The Slow Regard of Silent Things, van Patrick Rothfuss.

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 25-07-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Dryhte schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:23:
edit: kleine plug voor het boek in kwestie: The Slow Regard of Silent Things, van Patrick Rothfuss.
Haha toevallig, zie net boven je: http://i.imgur.com/kzrXueD.png
Kingkiller Chronicle 1, The Name of the Wind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dryhte schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:23:
[...]

Bij deze (klik door voor hogere resolutie): [afbeelding]

Kan natuurlijk kleiner gezet worden maar zo vind ik het comfortabel.

Nice, full screen werkt wel goed bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Melkunie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:55:
[...]

Haha toevallig, zie net boven je: http://i.imgur.com/kzrXueD.png
Kingkiller Chronicle 1, The Name of the Wind :P
Sorry maar da's American Gods ;)http://www.neilgaiman.com/works/Books/American+Gods/in/181/
Outlandos schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:11:
[...]

Nice, full screen werkt wel goed bij jou?
'k Weet 't niet, heb daar nergens een setting voor? Firmware 3.15.0 let wel, het is een sideloaded boek (al mijn boeken trouwens)

[ Voor 30% gewijzigd door Dryhte op 26-07-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Zie hier de layout op mijn Glo HD:

L1

L2

Het enige wat ik nog zou willen veranderen is dat er nog makkelijk plaats is voor 1 regel aan de onderkant, maar denk niet dat dat te wijzigen valt :?

edit: de enige manier waarop ik de open ruimte boven en beneden gelijk krijg is door het lettertype nog 1 standje kleiner te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G6RIu5DlrSLx70zqqRtwDfD4/medium.jpg

Maar vrees dat het nu wat te klein wordt om comfortabel te lezen.. Al moet ik wel zeggen dat er op deze manier een fijne hoeveelheid tekst per pagina staat. Wat vinden jullie?

[ Voor 47% gewijzigd door outlandos op 26-07-2015 19:26 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Outlandos schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:13:
Maar vrees dat het nu wat te klein wordt om comfortabel te lezen.. Al moet ik wel zeggen dat er op deze manier een fijne hoeveelheid tekst per pagina staat. Wat vinden jullie?
Voor mij zou het prima zijn, maar dat is heel persoonlijk. Je kunt het met een uurtje lezen wat uitproberen om te kijken of het went, maar als je het dan nog steeds net te klein vind zou ik em toch weer groter zetten. Het is wel een erg ruime marge, maar het moet wel prettig te lezen blijven voor je natuurlijk.
Oeps, ik zat te slapen. Ik dacht echt dat ik die had geopend voor m'n screenshot, maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Staan allebei op m'n telefoon op het moment :+
Rectificatie!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ngiBLRzm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Melkunie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:27:
[...]

Voor mij zou het prima zijn, maar dat is heel persoonlijk. Je kunt het met een uurtje lezen wat uitproberen om te kijken of het went, maar als je het dan nog steeds net te klein vind zou ik em toch weer groter zetten. Het is wel een erg ruime marge, maar het moet wel prettig te lezen blijven voor je natuurlijk.
Wat bedoel je precies met het is wel een erg ruime marge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Het grote witte stuk op je eerste foto, boven de paginanummering.
Pagina: 1 ... 28 ... 71 Laatste