Die is van kunstleer. Dat is wel een verschil met echt leer. Ik denk dat hij een echt leren cover zoekt.avec_style schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:33:
Deze is gewoon van leer.
Het is wel een heel fijne cover, die van Gecko.
Verwijderd
Die is van kunstleer. Dat is wel een verschil met echt leer. Ik denk dat hij een echt leren cover zoekt.avec_style schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:33:
Deze is gewoon van leer.
Aura HD covers passen inderdaad niet op een Aura H2O.MaffeMaarten schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:28:
Ik heb gisteren de H2O gekocht. Ik kom van een sony prs-t1 (die doet het nog prima hoor, gaat nu naar m'n vriendin). Erg mooi ding, grote vooruitgang. Ik denk wel dat ik m'n hardware-knoppen ga missen af en toe, maar de extra schermruimte, de nieuwe schermtechniek (meer contrast), en natuurlijk het lampje zijn heel fijn.
Wat ik nog niet eens wist toen ik hem ging kopen is dat je hem kan koppelen met Pocket. Dit is voor mij eigenlijk een van de features die mij heeft overtuigd om hem te kopen (naast het lampje natuurlijk).
Ik heb voor m'n prs-t1 zelf nog een keer iets opgezet via iftt dat pocket werd gekoppeld naat instapaper, die dan weer wel soort van werkte in de browser van m'n eReader, maar dat was nooit ideaal. Daarom ben ik nu zo blij met de echt ondersteunde feature.
(Dit kan natuurlijk met vrijwel alle Kobo readers, maar toen ik eenmaal in de markt was voor een nieuwe eReader wou ik natuurlijk nog veel meer...)
Ik ga vanavond eens even spelen met koreader, eens kijken wat de beste manier daarvoor is, het lijkt erop dat er 3 veel gebruikte manieren zijn waarop mensen extra spullen instaleren, via pngs die je vanuit de normale software kan aanklikken, vis Kobo Start menu, of via AdvBoot.
Heeft emand hier al een mening over wat het beste/makkelijkste is op de H2O?
Ik ben nu op zoek naar een cover. Gecko heeft alleen nog maar plastic covers ervoor (want waterbestendig) maar ik wil toch wel graag een leren. Ik hoop dat gecko daar nog mee komt. Als de Aura HD covers hadden gepast op de Aura H2O had gecko dat wel op hun site gezet he?
Dat is het hem nu net, gebruik juist de slaapstand.Melkunie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:30:
Voor zover ik weet kan dat alleen maar vanuit de slaapstand. Als je em helemaal uit zet gaat hij altijd terug naar het startscherm.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
aha, het automatisch uitschakelen op nooit gezet, en nu gaat ie aan met de laatst gelezen pagina. Zou mooi zijn als je dat toch apart kan instellen. Bedankt voor de aanwijzing.Melkunie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:24:
Oh, dat is vreemd dan. Staat bij de instellingen 'slaapstand en energie' wel goed? Bij slaapstand kun je een tijd kiezen, maar bij Energie moet je dan 'nooit' kiezen. Anders schakelt de Kobo zich vanuit de slaapstand na een tijd toch helemaal uit.
Zo heb ik Slaapstand op 15 minuten staan en Energie op 60 minuten. Als ik Energie op Nooit zou staan zou ik altijd rechtstreeks teruggaan naar de pagina waar ik was gebleven. Nu moet ik echter meestal het boek aanklikken vanuit het startscherm.
[ Voor 10% gewijzigd door LessRam op 10-12-2014 12:23 ]
Don't rely on their truth alone
[ Voor 4% gewijzigd door Melkunie op 10-12-2014 13:03 ]
[ Voor 74% gewijzigd door LessRam op 12-12-2014 12:59 ]
Don't rely on their truth alone
Bij mijn aanschaf van de Aura HD probeerde de verkoper van klein.nl (geheel overeenkomstig hun reputatie) mij nog een andere e-reader aan te smeren, omdat het scherm van de Aura zo zou spiegelen... Waanzin, natuurlijk. Waardeloze "service" daar, bovendien...Melkunie schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:02:
Antwoord 2:
Die spiegeling komt van het plastic folie, niet van het scherm dat er onder zit![]()
Ik heb zelf geen ervaring met schermfolies, maar ik kan me voorstellen dat folies die er speciaal voor gemaakt zijn minder reflecteren.
Stam + t
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ja, dat heb ik sowieso maar ik dacht voor € 4,50 loop ik geen risico meer als er per ongeluk een zandkorreltje in blijft zitten na een dagje strand (wat nu niet aan de orde is)Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 10:37:
Voor krassen op een ereader hoef je niet bang te zijn (even aangenomen dat je een cover eromheen hebt).
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Ik gebruik het al maanden en had eerder nooit ergens last van. Enige wat er nieuw is, staat al in mijn eerdere post.Smultie schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:08:
Autosleep killt je batterij.
Hier geen last met de nieuwste firmware. Kijk eens of het licht, als je dat aan hebt staan, echt uit staat. Ik zag 1 keer dat bij het dichtdoen van de cover, het licht niet uit ging. En dat is natuurlijk nadelig voor je batterij.Trouble schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:41:
Met de nieuwe firmware gaat mijn Kobo Aura nog geen week mee. Ik ga een rollback doen, eens zien of het dan beter wordt. Heb namelijk ook een nieuwe Geckocover, met autosleepfunctie. Maar lijkt me bijzonder als het daardoor komt, want ik had eerst een slimcover en nooit ergens last van.
Valt niet te zien, maar het zou best kunnen dat dat het issue is. Ik ga sowieso nu handmatig het licht uitzetten als ik 'm dichtdoeDacuuu schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:17:
[...]
Hier geen last met de nieuwste firmware. Kijk eens of het licht, als je dat aan hebt staan, echt uit staat. Ik zag 1 keer dat bij het dichtdoen van de cover, het licht niet uit ging. En dat is natuurlijk nadelig voor je batterij.
Als ik lees doe ik dit vooral 'savonds in bed. Dan zie je het licht tussen de cover heen komenTrouble schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:53:
[...]
Valt niet te zien, maar het zou best kunnen dat dat het issue is. Ik ga sowieso nu handmatig het licht uitzetten als ik 'm dichtdoeHeb ook de rollback gedaan, als dit goed gaat nog weer eens poging tot updaten doen denk ik.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Hier werkt KSM eigenlijk heel goed. Als ik op Nickel druk start ie gewoon Nickel.birdibird schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:55:
Hoe doen jullie dat met KSM?
Ik heb die geinstalleerd met Koreader en vlasovsoftlauncher.
Echter als ik nu Nickel wil laden doet ie het niet en komt ie terug in KSM terecht.
Ik moet dan een reboot doen, dan komt ie wel in Nickel.
Gecheckt, en het lichtje gaat uitDacuuu schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:10:
[...]
Als ik lees doe ik dit vooral 'savonds in bed. Dan zie je het licht tussen de cover heen komen
Prachtig toestel toch? Ik heb mijn wederhelft voor kerstdag een Aura kado gedaan (om 's avonds te kunnen lezen zonder het licht aan te doen, ze had eerst mijn oude Kobo Touch). Ik ben stiekem een beetje jaloers, ik vind de Aura een mooie upgrade op de Glo en Touch... Maar goed, mijn Glo kan zeker nog jaren mee...LessRam schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:20:
Overstap gedaan van de sony PRS-t1 naar de Kobo Aura. Vooral vanwege het frontlight (prettig lezen in de bus naar huis savonds) en weer een goede accu. Bijkomend voordeel; de Aura kan tekst "uitvullen", en die optie heb ik nooit (goed) in de PRS-T1 (originele firmware) kunnen vinden.
Het is even wennen qua gebruik (mn. het gemis aan "echte" knoppen) Maar leest meteen al veel prettiger. Ik gebruik overdag de frontlight op een heel lage stand waardoor het grauwe wit net iets prettiger wordt.
...
Wat bedoel je met batterij problemen? Die van mij loopt leeg naar ongeveer 45 procent. En daarna valt die uit met een lege batterij. Als ik hem aan de lader hangt is die binnen 5 minuten weer voorbij de 45 procent.Trouble schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:51:
Die nieuwe firmware had zich weer gemeld op mijn Aura, nu via wifi geïnstalleerd in plaats van via de pc en het gaat weer goed, geen accuproblemen meer. Ik ga niet weer een firmware via pc installeren!
Geen idee wat er is gebeurd, misschien komt het door de sync die ik in Nickel heb gedaan, maar sinds 2 dagen kan ik wel gewoon Nickel starten vanuit KSM.MaffeMaarten schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:12:
[...]
Hier werkt KSM eigenlijk heel goed. Als ik op Nickel druk start ie gewoon Nickel.
Ik geloof trouwens dat de standaard instelling is dat ie nickel en KSM om en om opstart na een reboot. Dat is waarschijnlijk jouw reddign, anders had je nooit meer in nickel terrecht gekomen zonder moeilijk doen.
Welke reader gebruik je? Op mijn h2o heb ik wel het probleem dat binnen vlasoftlauncher mijn touchscreen niet werkt. De enige manier om eruit te komen is dus een reboot. (standy mode via de knop werkt wel).
Ik geloof dat er op mobileread al wel een draadje loopt met alternatieve drivers voor de h2o, maar ik wacht wel even tot het wat stabieler is. KSM en koreader werken allebei wel zonder problemen namelijk.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Zo, daar zou ik heel chagrijnig van worden. Ik had 'gewoon' dat de accu wel 5x zo hard leeg ging als normaal, en dat ik 'm keer 's nachts dichtdeed (sleepcover) met ongeveer 30% te gaan en de ochtend er na was hij leeg.4POX schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:47:
[...]
Wat bedoel je met batterij problemen? Die van mij loopt leeg naar ongeveer 45 procent. En daarna valt die uit met een lege batterij. Als ik hem aan de lader hangt is die binnen 5 minuten weer voorbij de 45 procent.
Verwijderd
Verwijderd
Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )
Verwijderd
Verwijderd
Het went wel moet ik zeggen. Ik heb het liefst ook gewoon folder structuur en dan het liefst ook nog drag en drop vanuit Windows zonder Calibre. Maarja, met Calibre kom je echt een heel eind en het werkt evengoed, maar het kost wat tijd om je Calibre goed vaardig te maken en tags enzo te koppelen aan de boeken omdat je daarmee gaat werken ipv met folders.Sissors schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:28:
Wat ik er dan blijkbaar wel op achteruit ga is de mogelijkheid om een folder structuur te hebben, zo te zien is er helaas geen enkele van de populairdere e-readers die dat aanbieden, ondanks dat het triviaal moet zijn om erin te maken.
Waarom dan voor de HD? Vanwege de hogere resolutie of het grotere scherm?Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:19:
[...]
Ik zou je wel aanraden voor de aura hd te gaan, dan heb je een echt beter apparaat dan je huidige Sony. De Kindle van Amazon is mijn favoriet, maar mijn vrouw komt van een Sony af en is heel heel blij met haar aura hd en ingebouwde verlichting. Menu opties e.d. zijn even rijk als bij de Sony.
Verwijderd
hogere resolutie. Grotere scherm is niet zo boeiend, ze zijn beiden lichter dan de Sony volgens mij (al maakt de hoes hem even zwaar zover ik het kan inschatten). Maar als je nu overstapt zou ik gelijk voor de HD gaan, kan je weer jaren vooruit.Sissors schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:42:
Waarom dan voor de HD? Vanwege de hogere resolutie of het grotere scherm?
Ik denk zelf dat ik toch bij 6" blijf, het houdt niet over, maar ik ben het wel gewend, en het is lekker licht en handzaam.
Ik heb eerst de HD gehad, nu de 6". De HD heb ik niet meer omdat deze kapot viel, stom van mezelf. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik toch voor de 6" kiezen, deze is simpelweg een stuk handzamer. Beduidend lichter en erg mooi compact, terwijl je naar mijn idee niet heel erg veel inschikt wat betreft schermformaat. De resolutie is wel lager, en dat is erg jammer. Helemaal top zou zijn een Aura met de PPI van de HD.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:48:
[...]
hogere resolutie. Grotere scherm is niet zo boeiend, ze zijn beiden lichter dan de Sony volgens mij (al maakt de hoes hem even zwaar zover ik het kan inschatten). Maar als je nu overstapt zou ik gelijk voor de HD gaan, kan je weer jaren vooruit.
Life is not about specs, it is about joy!
Mijn zusje had hetzelfde probleem, maar meer omdat ze gelijk 1 gig aan boeken erop had geplaatstnodog schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:14:
Hartelijk dank voor de antwoorden. Uiteindelijk heb ik de Aura gekocht. Was in de aanbieding bij Foto Klein.
Wel een vreemd verhaal van de verkoper voor m'n kiezen gekregen. Hij vertelde dat sinds kort 70(!)% van de nieuwe kobo's terugkomt omdat ze definitief vastlopen wegens het illegaal boeken eropplaatsen. Nu heb ik dat voor kennisgeving aangenomen want het leek me nogal ongeloofwaardig. Thuisgekomen even oppervlakkig gegoogled en niks tegengekomen dus ik hou het maar op een verkooppraatje om me een model aan te smeren dat ze meer winstmarge oplevert.
Verwijderd
De Kindle Paperwhite 2 is dan wat je zoekt. Goede keuze nu hij ook Nederlands isbartvl schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:21:
Helemaal top zou zijn een Aura met de PPI van de HD.
Life is not about specs, it is about joy!
Het lijkt meer een probleem van de hoeveelheid boeken en niet het feit dat ze 'illegaal' zijn. Ik lees regelmatig posts van mensen die er ook nog een 16GB kaartje inzetten en dan 10.000-en boeken erop knallen. Dat moet allemaal geïndexeerd worden en de processor/geheugen kan dat waarschijnlijk gewoon niet aan.nodog schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:14:
Hij vertelde dat sinds kort 70(!)% van de nieuwe kobo's terugkomt omdat ze definitief vastlopen wegens het illegaal boeken eropplaatsen.
[ Voor 7% gewijzigd door Secretaris op 20-02-2015 17:51 ]
Heb hetzelfde gehad (Aura 6"). Teruggegaan naar de MM en onder garantie een nieuwe gekregen.Secretaris schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:57:
Nokia 1 - Kobo 0
Gisteren redelijk voorzichtig, maar helaas toch te onsubtiel mijn telefoon en e-reader tegelijkertijd op mijn bed neergelegd. Blijkbaar een drukconcentratie gecreëerd waardoor de e-ink laag in het scherm gesneuveld is. De glasplaat is nog intact, maar zoals te zien is lezen niet meer fatsoenlijk mogelijk.
[afbeelding]
Een rondje googlen leert dat het repareren van het scherm via Kobo (bijna) net zoveel lijkt te kosten als een nieuw exemplaar. Of zijn er hier mensen met ervaring in het goedkoper (laten) repareren van een scherm?
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
[ Voor 35% gewijzigd door RipCore op 06-02-2015 13:49 ]
Verwijderd
die had ik ook weggehaald volgens mij, hij kwam bij mij weer terug toen ik een boek uithad. Dus ik denk even snel door een boek bladeren totdat hij uit is en dan naar het homescreen gaan?RipCore schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:41:
Ik heb sinds kort een Kobo Aura, maar heb per ongeluk de Library tile (die meteen je boeken op recently read zet) weggehaald, hoe krijg ik het terug? Ik kan via onderin Library>Books>Sort by ... maar datis zo omslachtig. Iemand een idee?
[ Voor 42% gewijzigd door RipCore op 06-02-2015 13:54 ]
Meestal komt het er bij de mediamarkt op neer: neem zelf contact op met de fabrikant. Misschien geen slecht idee om dat sowieso te doen.4POX schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:15:
Mijn e-reader valt op 40 procent weer uit. Ik heb al een factory reset gedaan.
De e-reader maar formateren en langs de winkel brengen. Alleen voel ik nu al een discussie in de winkel (Mediamarkt) opkomen. Garantie claimen is daar altijd een feest.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Heb je geprobeerd een nieuw boek toe te voegen? (ik heb mijn reader nu niet bij, anders probeerde ik het zelf even)RipCore schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:41:
Ik heb sinds kort een Kobo Aura, maar heb per ongeluk de Library tile (die meteen je boeken op recently read zet) weggehaald, hoe krijg ik het terug?Ik kan via onderin Library>Books>Sort by ... maar datis zo omslachtig. Iemand een idee?
Edit: Overigens heel mobielreads.com afgestruind, niemand heeft hetzelfde probleem of ik zie iets duidelijks over het hoofd heb ik het idee. Ik weet dat Tiles zich vormen op basis van je gebruik en zo, maar deze krijg ik niet weer tevoorschijn.
Verwijderd
huh? Dit zegt me niks, ik ga die plugin even bekijken.RipCore schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:53:
Edit: Misschien moet ik ook maar weer alle Tiles aanzetten via Kobo Utilities in Calibre...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 16:27 ]
Ik ging voorbereid naar de mediamarkt. Stuurde ze alvast een tweet. De dame bij de informatiebalie doet ook de sociale media van de vestiging. Zij liet duidelijk merken dat ze niet geamuseerd was door mijn tweet.Magic schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:23:
[...]
Meestal komt het er bij de mediamarkt op neer: neem zelf contact op met de fabrikant. Misschien geen slecht idee om dat sowieso te doen.
Zie hier: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=215339 , ik weet nog niet wat de helft van die plugin doet aangezien ik ook nieuw ben bij Kobo, maar geeft iig wat meer controle over zaken en werkt zonder geklooi.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:26:
[...]
huh? Dit zegt me niks, ik ga die plugin even bekijken.
Ik zat op de kobo van mijn vrouw ook al te kijken, je kan dingen van het hoofdscherm wissen, maar ze terugkrijgen is een heel ander verhaal
Factory reset zal vast helpen, maarja...
Verwijderd
De enige goede gast die daar werkt is die donkere jongen van de computerafdeling. Supergoede gast. Maar al dat andere personeel, ben er niet zo tevreden over.4POX schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:05:
De dame bij de informatiebalie doet ook de sociale media van de vestiging. Zij liet duidelijk merken dat ze niet geamuseerd was door mijn tweet.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 10:01 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Melkunie op 07-02-2015 11:23 ]
Verwijderd
Die boekhandel is veranderd, ze keken me met een vieze blik aan toen ik om een kobo hoes vroeg (bij de mediamarkt had je namelijk alleen de standaard zwarte hoes en ik wilde een blauwe). Dat is uiteindelijk alleen online mogelijk gebleken, heb 12 winkels bezocht (wilde hem cadeau geven die avond, had dus gelijk wat nodig).Melkunie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:22:
Ik heb 2 jaar geleden aan de Nieuwestad gewoond, centrum Leeuwarden. Daar zat toentertijd een grote boekhandel die ook een collectie Kobo's had om mee te spelen. Maar dat is natuurlijk alweer even geleden
Zat 20 euro verschil tussen die winkel op de Nieuwstad en de Mediamarkt. Dan is de keus snel gemaakt. Ik ga pas naar de Mediamarkt als geen andere kleine winkelier het heeft.Melkunie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:22:
Ik heb 2 jaar geleden aan de Nieuwestad gewoond, centrum Leeuwarden. Daar zat toentertijd een grote boekhandel die ook een collectie Kobo's had om mee te spelen. Maar dat is natuurlijk alweer even geleden
Verwijderd
Kennelijk vind je winkel in en uitgaan leuk of heb je veel tijd over?4POX schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:30:
Ik ga pas naar de Mediamarkt als geen andere kleine winkelier het heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 13:23 ]
Ik woon midden in het centrum van Leeuwarden. Dat is al een groot voordeel. Dus na mijn werk kan ik op de route mijn dingen doenVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:19:
[...]
Kennelijk vind je winkel in en uitgaan leuk of heb je veel tijd over?
Ik ga de binnenstad van Leeuwarden bijv. nooit in omdat ik a) veel parkeergeld kwijt ben en b) niks bij elkaar ligt en ik de hele stad moet doorsjouwen.
Ik ga zelf nog wel eens naar Sneek, 1 euro parkeren op zaterdag voor de hele dag (of als je 5 min. wilt lopen gratis parkeren), winkels veel dichter bij elkaar en meer kleine winkeliers met leuke zaken (zoals twee snoepwinkels waarvan 1 met alleen maar drop). En dan ga ik vaak ook nog even naar het treinen museum.
Maar kleine winkeliers, ik kom er bijna nooit. Ik ga naar van die winkelvoorzieningen zoals dat plein van de mediamarkt (makkelijk bereikbaar, gratis parkeren) of ik koop online.
Net bijv. voor de kids (en voor mijn vrouw) kleren gekocht, maar wel online. Retourpakket geef ik af als ik boodschappen doe (1 keer per week). Maar ik ben ook wel een anti winkel man. Het is wat anders als je het leuk vind (al kan ik me dat niet voorstellen).
Maar kleine boekwinkels in Leeuwarden, die zijn er niet. Enige toffe winkel daar die een bezoek waard is is de tijdschriftenhal, is echt een kleine winkel en geen onderdeel van een keten en dat is superfijn shoppen en leuker dan online. Maar de boekwinkels die ik ken in die straat die hier genoemd wordt heeft geen boeken in mijn smaak (sf / fantasy / horror). Wel veel kunstboeken e.d.
Ik betaal trouwens zelf ook met plezier 4 euro voor iets als ik maar niet naar de Action hoef te gaan. Dat is de grootste horror voor mij, dat publiek dat daar komt weet in iedergeval niet wat een boek lezen is (om maar weer wat ontopic te komen).
[ Voor 9% gewijzigd door Melkunie op 07-02-2015 14:03 ]
Klinkt als een winkel van De Slegte ...Melkunie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:03:
Ik kan me nog wel een winkel herinneren die voor een 'gewone' moderne boekenwinkel was, maar als je doorliep naar achteren was het één en al oude tweedehandse boeken wat er stond.
[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 07-02-2015 22:33 ]
Ja. Helaas is dat glas zeer breekbaar. Het wordt ondertussen echt tijd dat de plastic e-ink schermen er komen (wordt al jaren over gesproken...). Er zwerft ergens op internet ook een filmpje rond, van rond de tijd dat de eerste e-ink schermen door consumenten gebruikt werden, over iemand die zo'n scherm probeerde kapot te maken. Wat dus niet wilde (de contact punten waren wel op een gegeven moment gesmolten, dus het scherm kon niet meer refreshed worden...)Dryhte schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:17:
Zijn die schermpjes echt zo fragiel? Ik versta het niet...
[ Voor 12% gewijzigd door Wailing_Banshee op 09-02-2015 13:29 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
Ik had mijn eerste ereader in 2007 (voor het werk) en die ging kapot toen ik hem in mijn rugzak had en die zachtjes op de grond neerzette (zat ook nog eens in een hoes).Wailing_Banshee schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:27:
Er zwerft ergens op internet ook een filmpje rond, van rond de tijd dat de eerste e-ink schermen door consumenten gebruikt werden, over iemand die zo'n scherm probeerde kapot te maken. Wat dus niet wilde
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Mijn BeBook Mini zit al jaren in mijn tas die ik dagelijks meeneem naar m'n werk. Ik ben niet echt voorzichtig ermee, maar hij doet het nog steeds... Zit wel in een mooie cover van Stylz (die cover ziet er niet meer uit, maar hij werkt wel goed!)kenneth schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:08:
Het blijft natuurlijk allemaal n=1 maar mijn Glo wordt regelmatig mishandeld door mijn dochter (16 maanden, ze gebruikt hem niet om te lezen) als ik hem weer eens binnen haar handbereik heb neergelegd. Hij doet het nog steeds. Hij zit in een Gecko Slimfit, dat is alles.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Tja daar zeg je weer alles... ik had om de Aura geen cover. 'k Heb nu wel de Gecko leather cover besteld...kenneth schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:08:
Het blijft natuurlijk allemaal n=1 maar mijn Glo wordt regelmatig mishandeld door mijn dochter (16 maanden, ze gebruikt hem niet om te lezen) als ik hem weer eens binnen haar handbereik heb neergelegd. Hij doet het nog steeds. Hij zit in een Gecko Slimfit, dat is alles.
Verwijderd
Welke Gecko cover heb je gekocht? Slim of leather? Ik heb de leather besteld, hoop dat die wat meevalt (oogt op de website in elk geval erg mooi)Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:59:
Dat glas is wel een stuk beter dan jaren terug hoor, hier hebben ze ook allemaal covers (Gecko voor de kobo en Amazon huismerk voor de Kindle). En die blijven wel heel. Maarja, het blijft wel glas.
Ik sleep m'n Touch al jaren overal mee naar toe in een (bruine) Gecko cover. In de rugzak, achter op de fiets, in de trein, vakantie ... maar is nog nooit echt gevallen (en zeker niet van een halve meter, probeer dat ook liever maar niet uit).Dryhte schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:46:
Toch jammer, voor een e-reader zonder broze onderdelen zou ik direct tekenen
[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 10-02-2015 16:34 ]
Verwijderd
sorry, lees het nu pas, ik heb deze besteld (de luxe ofzo):Dryhte schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:52:
Welke Gecko cover heb je gekocht? Slim of leather? Ik heb de leather besteld, hoop dat die wat meevalt (oogt op de website in elk geval erg mooi)
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 09:11 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Er zit toch geen drm meer op de boeken van bol.com ? Of zijn ze daar net weer mee begonnen?Trouble schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:17:
Tevens ruzie met een eBookaankoop van Bol.com, want die had ik geprobeerd te openen via m'n werklaptop, ging niet goed, thuis weer proberen, mocht niet geopend worden in ADE. Gelukkig had ik het boek wel weer op m'n eReader terug toen ik na het resetten inlogde met m'n Bol.com account, maar mén wat een gedoe
Is het een idee om een screenprotector aan te brengen?Nakebod schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:43:
Iemand een idee of, en zo ja waarmee, je kleine krasjes wat kan bijwerken?
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Nou, op deze welVerwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:48:
[...]
Er zit toch geen drm meer op de boeken van bol.com ? Of zijn ze daar net weer mee begonnen?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq