Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is van kunstleer. Dat is wel een verschil met echt leer. Ik denk dat hij een echt leren cover zoekt.
Het is wel een heel fijne cover, die van Gecko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
MaffeMaarten schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:28:
Ik heb gisteren de H2O gekocht. Ik kom van een sony prs-t1 (die doet het nog prima hoor, gaat nu naar m'n vriendin). Erg mooi ding, grote vooruitgang. Ik denk wel dat ik m'n hardware-knoppen ga missen af en toe, maar de extra schermruimte, de nieuwe schermtechniek (meer contrast), en natuurlijk het lampje zijn heel fijn.

Wat ik nog niet eens wist toen ik hem ging kopen is dat je hem kan koppelen met Pocket. Dit is voor mij eigenlijk een van de features die mij heeft overtuigd om hem te kopen (naast het lampje natuurlijk).
Ik heb voor m'n prs-t1 zelf nog een keer iets opgezet via iftt dat pocket werd gekoppeld naat instapaper, die dan weer wel soort van werkte in de browser van m'n eReader, maar dat was nooit ideaal. Daarom ben ik nu zo blij met de echt ondersteunde feature.
(Dit kan natuurlijk met vrijwel alle Kobo readers, maar toen ik eenmaal in de markt was voor een nieuwe eReader wou ik natuurlijk nog veel meer...)

Ik ga vanavond eens even spelen met koreader, eens kijken wat de beste manier daarvoor is, het lijkt erop dat er 3 veel gebruikte manieren zijn waarop mensen extra spullen instaleren, via pngs die je vanuit de normale software kan aanklikken, vis Kobo Start menu, of via AdvBoot.
Heeft emand hier al een mening over wat het beste/makkelijkste is op de H2O?

Ik ben nu op zoek naar een cover. Gecko heeft alleen nog maar plastic covers ervoor (want waterbestendig) maar ik wil toch wel graag een leren. Ik hoop dat gecko daar nog mee komt. Als de Aura HD covers hadden gepast op de Aura H2O had gecko dat wel op hun site gezet he?
Aura HD covers passen inderdaad niet op een Aura H2O.

Ik switch vaak tussen koreader en kobo's eigen leessoftware. Zelf vind ik Kobo Start Menu de fijnste methode om koreader te starten. AdvBoot werkt volgens het zelfde principe als KSM, alleen heeft ksm meer opties en wordt het ook beter geupdate. De methode met de png'tjes gebruikt iets meer batterij en omdat je koreader in nickel opent, hou je minder geheugen over. Daarnaast werkte wifi vaak niet meer als ik terugkeerde uit koreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:26

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Wat zijn nou de voordelen van Koreader t.o.v. de kobo native readersoftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:18
ik kan het niet vinden in dit topic, waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoekwoorden: kan ik op een kobo glo ergens instellen dat deze opstart met de laatst gelezen pagina? i.p.v. gewoon het startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:21
Voor zover ik weet kan dat alleen maar vanuit de slaapstand. Als je em helemaal uit zet gaat hij altijd terug naar het startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Melkunie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:30:
Voor zover ik weet kan dat alleen maar vanuit de slaapstand. Als je em helemaal uit zet gaat hij altijd terug naar het startscherm.
Dat is het hem nu net, gebruik juist de slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Oh, dat is vreemd dan. Staat bij de instellingen 'slaapstand en energie' wel goed? Bij slaapstand kun je een tijd kiezen, maar bij Energie moet je dan 'nooit' kiezen. Anders schakelt de Kobo zich vanuit de slaapstand na een tijd toch helemaal uit.

Zo heb ik Slaapstand op 15 minuten staan en Energie op 60 minuten. Als ik Energie op Nooit zou staan zou ik altijd rechtstreeks teruggaan naar de pagina waar ik was gebleven. Nu moet ik echter meestal het boek aanklikken vanuit het startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 16:46
Correct, op mijn Aura HD als ik aan het lezen ben en de e-reader in slaapstand zet (maw mijn cover dicht-klap) gaat hij netjes verder. Zet ik hem uit en start ik hem opnieuw op dan kom ik wel in het hoofd menu.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Melkunie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:24:
Oh, dat is vreemd dan. Staat bij de instellingen 'slaapstand en energie' wel goed? Bij slaapstand kun je een tijd kiezen, maar bij Energie moet je dan 'nooit' kiezen. Anders schakelt de Kobo zich vanuit de slaapstand na een tijd toch helemaal uit.

Zo heb ik Slaapstand op 15 minuten staan en Energie op 60 minuten. Als ik Energie op Nooit zou staan zou ik altijd rechtstreeks teruggaan naar de pagina waar ik was gebleven. Nu moet ik echter meestal het boek aanklikken vanuit het startscherm.
aha, het automatisch uitschakelen op nooit gezet, en nu gaat ie aan met de laatst gelezen pagina. Zou mooi zijn als je dat toch apart kan instellen. Bedankt voor de aanwijzing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 17:56
Overstap gedaan van de sony PRS-t1 naar de Kobo Aura. Vooral vanwege het frontlight (prettig lezen in de bus naar huis savonds) en weer een goede accu. Bijkomend voordeel; de Aura kan tekst "uitvullen", en die optie heb ik nooit (goed) in de PRS-T1 (originele firmware) kunnen vinden.
Het is even wennen qua gebruik (mn. het gemis aan "echte" knoppen) Maar leest meteen al veel prettiger. Ik gebruik overdag de frontlight op een heel lage stand waardoor het grauwe wit net iets prettiger wordt.

Wel 2 kleine vraagjes;

- Is het echt onmogelijk de eReader te installeren (eerste installatie) zonder je meteen te registreren via Internet bij Kobo, met e-mail adres en wachtwoord? Vind ik erg consument onvriendelijk. waarom moeten zij mijn gegevens hebben?

- Bij aankoop zit er een bescherm folie over het scherm, met een lipje om die er af te trekken.
Deze zit er zo netjes op, dat ik er eigenlijk geen behoefte aan heb om die er af te halen en vervolgens een schermfolie te kopen om te scherm weer te beschermen tegen krassen.
Maar: in vergelijking met de Sony PRS-T1 vind ik dat het scherm nogal licht reflecteert. Weet iemand of dit minder is als het folie eraf is? Of reflecteert deze Kobo gewoon iets meer dan de Sony PRS-T1?

[ Voor 10% gewijzigd door LessRam op 10-12-2014 12:23 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Antwoord 1:
Kobo wil zijn geld voornamelijk verdienen met hun boekenwinkel, en daarvoor hebben ze nou eenmaal je gegevens nodig. Mocht je daar verder niets mee willen kun je gewoon een nep-account aanmaken, betaalgegevens hoef je niet toe te voegen dus het valt allemaal wel mee dan. Ook heb je geen netwerkverbinding nodig. Ik was zelfs al vergeten dat ik er een account heb, zo weinig merk je er van.

Schijnt echter wel mogelijk te zijn om écht zonder account te werken, als je het 'gedoe' het waard vindt. Moet je even dit topic doorlezen: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=171664
Als je het gaat proberen, succes, en laat je ervaring hier ook even weten :)

Antwoord 2:
Die spiegeling komt van het plastic folie, niet van het scherm dat er onder zit ;)
Ik heb zelf geen ervaring met schermfolies, maar ik kan me voorstellen dat folies die er speciaal voor gemaakt zijn minder reflecteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Melkunie op 10-12-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 17:56
Bedankt!
Heb een fake adres gebruikt om te registreren

[ Voor 74% gewijzigd door LessRam op 12-12-2014 12:59 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08 13:44

orejas

Omelette du Fromage

Melkunie schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:02:
Antwoord 2:
Die spiegeling komt van het plastic folie, niet van het scherm dat er onder zit ;)
Ik heb zelf geen ervaring met schermfolies, maar ik kan me voorstellen dat folies die er speciaal voor gemaakt zijn minder reflecteren.
Bij mijn aanschaf van de Aura HD probeerde de verkoper van klein.nl (geheel overeenkomstig hun reputatie) mij nog een andere e-reader aan te smeren, omdat het scherm van de Aura zo zou spiegelen... Waanzin, natuurlijk. Waardeloze "service" daar, bovendien...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb schermfolie gekocht bij Gecko covers want ik ben altijd bang voor krassen. Het ziet er hetzelfde uit als het scherm zelf, een beetje mat, ik ben er wel blij mee. De ereader reageert ook normaal met de schermfolie erop. Voor het geld hoef je het niet te laten. 2 folies voor € 8,95 incl. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor krassen op een ereader hoef je niet bang te zijn (even aangenomen dat je een cover eromheen hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 10:37:
Voor krassen op een ereader hoef je niet bang te zijn (even aangenomen dat je een cover eromheen hebt).
Ja, dat heb ik sowieso maar ik dacht voor € 4,50 loop ik geen risico meer als er per ongeluk een zandkorreltje in blijft zitten na een dagje strand (wat nu niet aan de orde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Bij mij is er na 3 jaar gebruik van mijn Kobo Touch nog geen krasje te vinden terwijl deze bijna dagelijks gewoon los in de rugzak vervoerd wordt (wel in een cover natuurlijk).
Zelf zou ik het dus niet doen - de beeldkwaliteit (scherpte/spiegeling/contrast) zal er in ieder geval niet van vóóruit op gaan ;)

Bij alle schermen die ik zover heb 'moeten' beplakken, bijv. mijn outdoor GPS toestel, ging het toch wel zichtbaar achteruit (en dat is dan met top-of-the-line folie van 3M..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Met de nieuwe firmware gaat mijn Kobo Aura nog geen week mee. Ik ga een rollback doen, eens zien of het dan beter wordt. Heb namelijk ook een nieuwe Geckocover, met autosleepfunctie. Maar lijkt me bijzonder als het daardoor komt, want ik had eerst een slimcover en nooit ergens last van.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Autosleep killt je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Ik gebruik het al maanden en had eerder nooit ergens last van. Enige wat er nieuw is, staat al in mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-08 19:32
Trouble schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:41:
Met de nieuwe firmware gaat mijn Kobo Aura nog geen week mee. Ik ga een rollback doen, eens zien of het dan beter wordt. Heb namelijk ook een nieuwe Geckocover, met autosleepfunctie. Maar lijkt me bijzonder als het daardoor komt, want ik had eerst een slimcover en nooit ergens last van.
Hier geen last met de nieuwste firmware. Kijk eens of het licht, als je dat aan hebt staan, echt uit staat. Ik zag 1 keer dat bij het dichtdoen van de cover, het licht niet uit ging. En dat is natuurlijk nadelig voor je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Dacuuu schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:17:
[...]

Hier geen last met de nieuwste firmware. Kijk eens of het licht, als je dat aan hebt staan, echt uit staat. Ik zag 1 keer dat bij het dichtdoen van de cover, het licht niet uit ging. En dat is natuurlijk nadelig voor je batterij.
Valt niet te zien, maar het zou best kunnen dat dat het issue is. Ik ga sowieso nu handmatig het licht uitzetten als ik 'm dichtdoe d:)b Heb ook de rollback gedaan, als dit goed gaat nog weer eens poging tot updaten doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-08 19:32
Trouble schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:53:
[...]

Valt niet te zien, maar het zou best kunnen dat dat het issue is. Ik ga sowieso nu handmatig het licht uitzetten als ik 'm dichtdoe d:)b Heb ook de rollback gedaan, als dit goed gaat nog weer eens poging tot updaten doen denk ik.
Als ik lees doe ik dit vooral 'savonds in bed. Dan zie je het licht tussen de cover heen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-08 01:38
Hoe doen jullie dat met KSM?
Ik heb die geinstalleerd met Koreader en vlasovsoftlauncher.
Echter als ik nu Nickel wil laden doet ie het niet en komt ie terug in KSM terecht.
Ik moet dan een reboot doen, dan komt ie wel in Nickel.
:?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-08 11:28
birdibird schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:55:
Hoe doen jullie dat met KSM?
Ik heb die geinstalleerd met Koreader en vlasovsoftlauncher.
Echter als ik nu Nickel wil laden doet ie het niet en komt ie terug in KSM terecht.
Ik moet dan een reboot doen, dan komt ie wel in Nickel.
:?
Hier werkt KSM eigenlijk heel goed. Als ik op Nickel druk start ie gewoon Nickel.
Ik geloof trouwens dat de standaard instelling is dat ie nickel en KSM om en om opstart na een reboot. Dat is waarschijnlijk jouw reddign, anders had je nooit meer in nickel terrecht gekomen zonder moeilijk doen.

Welke reader gebruik je? Op mijn h2o heb ik wel het probleem dat binnen vlasoftlauncher mijn touchscreen niet werkt. De enige manier om eruit te komen is dus een reboot. (standy mode via de knop werkt wel).

Ik geloof dat er op mobileread al wel een draadje loopt met alternatieve drivers voor de h2o, maar ik wacht wel even tot het wat stabieler is. KSM en koreader werken allebei wel zonder problemen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Dacuuu schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:10:
[...]

Als ik lees doe ik dit vooral 'savonds in bed. Dan zie je het licht tussen de cover heen komen ;)
Gecheckt, en het lichtje gaat uit :Y blijf het deze week in de gaten houden, maar heb het idee dat het nu al beter is dan met nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 08-08 18:31
LessRam schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:20:
Overstap gedaan van de sony PRS-t1 naar de Kobo Aura. Vooral vanwege het frontlight (prettig lezen in de bus naar huis savonds) en weer een goede accu. Bijkomend voordeel; de Aura kan tekst "uitvullen", en die optie heb ik nooit (goed) in de PRS-T1 (originele firmware) kunnen vinden.
Het is even wennen qua gebruik (mn. het gemis aan "echte" knoppen) Maar leest meteen al veel prettiger. Ik gebruik overdag de frontlight op een heel lage stand waardoor het grauwe wit net iets prettiger wordt.

...
Prachtig toestel toch? Ik heb mijn wederhelft voor kerstdag een Aura kado gedaan (om 's avonds te kunnen lezen zonder het licht aan te doen, ze had eerst mijn oude Kobo Touch). Ik ben stiekem een beetje jaloers, ik vind de Aura een mooie upgrade op de Glo en Touch... Maar goed, mijn Glo kan zeker nog jaren mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Laatst online: 07-08 20:03
Bij mij werkt KSM op mijn h2o prima. Heb wel even in de config file de grote van de letters verdubbelt, ik zat er eerst altijd naast met die kleine letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Die nieuwe firmware had zich weer gemeld op mijn Aura, nu via wifi geïnstalleerd in plaats van via de pc en het gaat weer goed, geen accuproblemen meer. Ik ga niet weer een firmware via pc installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:53

4POX

Everybody is wired

Trouble schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:51:
Die nieuwe firmware had zich weer gemeld op mijn Aura, nu via wifi geïnstalleerd in plaats van via de pc en het gaat weer goed, geen accuproblemen meer. Ik ga niet weer een firmware via pc installeren!
Wat bedoel je met batterij problemen? Die van mij loopt leeg naar ongeveer 45 procent. En daarna valt die uit met een lege batterij. Als ik hem aan de lader hangt is die binnen 5 minuten weer voorbij de 45 procent.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
MaffeMaarten schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:12:
[...]
Hier werkt KSM eigenlijk heel goed. Als ik op Nickel druk start ie gewoon Nickel.
Ik geloof trouwens dat de standaard instelling is dat ie nickel en KSM om en om opstart na een reboot. Dat is waarschijnlijk jouw reddign, anders had je nooit meer in nickel terrecht gekomen zonder moeilijk doen.

Welke reader gebruik je? Op mijn h2o heb ik wel het probleem dat binnen vlasoftlauncher mijn touchscreen niet werkt. De enige manier om eruit te komen is dus een reboot. (standy mode via de knop werkt wel).

Ik geloof dat er op mobileread al wel een draadje loopt met alternatieve drivers voor de h2o, maar ik wacht wel even tot het wat stabieler is. KSM en koreader werken allebei wel zonder problemen namelijk.
Geen idee wat er is gebeurd, misschien komt het door de sync die ik in Nickel heb gedaan, maar sinds 2 dagen kan ik wel gewoon Nickel starten vanuit KSM.
Vreemd...
Ik heb trouwens de Aura
Vlasoftlauncher werkt bij mij prima.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

4POX schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:47:
[...]

Wat bedoel je met batterij problemen? Die van mij loopt leeg naar ongeveer 45 procent. En daarna valt die uit met een lege batterij. Als ik hem aan de lader hangt is die binnen 5 minuten weer voorbij de 45 procent.
Zo, daar zou ik heel chagrijnig van worden. Ik had 'gewoon' dat de accu wel 5x zo hard leeg ging als normaal, en dat ik 'm keer 's nachts dichtdeed (sleepcover) met ongeveer 30% te gaan en de ochtend er na was hij leeg.

Firmware opnieuw geinstalleerd via wifi en nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Als die van mij weer uitvalt op 45 procent gaat die terug.

Ik heb een paar weken geleden als een factory reset gedaan. Als ze daarover beginnen in de winkel ben ik ze in ieder geval voor.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Mijn Kobo Glo heeft het na jaren trouwe dienst begeven, de linker helft van mijn scherm refresht niet meer. Herstarten, factory reset, niks helpt. ARGH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik maak normaal gesproken gretig gebruik van de kortingscodes die te vinden zijn op http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=115233, maar ik heb nu het probleem dat de codes die er nu staan allemaal niet werken als ik een boek wil kopen. Hebben ze deze mogelijkheid voor Nederlandse accounts geblokkeerd of zou er iets anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 09:34

Sabbi

je denkt aan mij.

Die kortingscodes werken niet op boeken die een vaste boekenprijs meegekregen hebben van de uitgever. Dit zijn meestal de boeken waarvan de prijs eindigt op 99 cent.

Vooral voor wat oudere boeken loont het te zoeken of er meerdere versies van in de shop staan, ik ben er wel eens eentje tegengekomen waarbij er 2 versies waren, waarvan de duurdere wel korting kon krijgen en zo goedkoper werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Heb al jaren een oude kobo maar stoor me vanaf het begin al aan de trage processor. het soms vastlopen en het af en toe erg trage OS. Verder ben ik wel redelijk tevreden en ik weet dat de andere merken ook niet zaligmakend zijn.
Na me wat ingelezen te hebben denk ik dat m'n nieuwe reader een Aura of Aura HD gaat worden. Wellicht heb ik me niet 100% ingelezen maar een thread van 98 pagina's kom ik echt niet doorheen dus bij voorbaat mijn excuses voor misschien dubbele vragen:

-kan ik met de Aura (HD) nog steeds boeken zonder DRM geneuzel via Calibre op m'n PC overzetten?
-Het formaat van de HD staat me bijzonder aan maar het lijkt erop dat de reviews voor de "gewone" Aura positiever zijn op juist de punten die ik belangrijk vind (snelheid OS, betrouwbaarheid). Wat zijn zo de ervaringen met vastlopers, traagheid OS van beide types op dit moment?
-Nieuwe snufjes als via internet dingen doen enzo laten me koud, ik hang'm aan m'n pc en wil dan gewoon lezen zonder problemen. Met al het voorgaande in gedachten, waar zou ik dan voor moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:03
vraag 1: Ja
vraag 2: geen commentaar. Ik heb een aura H20.
vraag 3: Als je simpel boeken wilt lezen en voor de rest niks anders dan zou ik voor de reader gaan die qua formaat en gewicht het beste bij je past. (kleine en lichte readers zijn makkelijker met één hand vast te houden). Mocht je vaak artikelen/boeken/strips lezen met grafische plaatjes, dan kan het toch lonen om de HD versie te nemen vanwege de hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag 1 : ja
vraag 2 : Ik heb zelf de Aura 6" (met Gecko slimfit cover) en die bevalt me prima. Het enige nadeel van de Aura HD vond ik dat de achterkant niet fijn in de hand ligt, erg glad, en met een hoes erom vond ik hem te zwaar, met name in bed. De Aura H2O zou voor mij dan weer beter zijn want de achterkant is weer fijn in de hand net als de andere kobo's (touch, glo, aura)
vraag 3 : Je kunt alle kobo's gewoon via de pc "voeden" Met de vorige beantwoorder eens, kijken waar en waarvoor je hem wil gebruiken.

Ik hoop dat je wat aan de antwoorden hebt.
Succes met kiezen. (vanaf 28 januari BTW korting bij Media markt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:17

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

1: Ja
2: Formaat: Ik heb de Aura HD. Met mijn grote handen is dat prima vasthouden. Hiervoor de Kobo Touch gehad en ik ken ook de Glo. Die zijn kleiner. Aura HD vind ik prettiger vasthouden. Daarbij helpt de extra resolutie ook. Probeer zelf in de winkel een Kobo, leg 'm op je hand en hou ḿ ongeveer in 45 graden vast. Als je vertrouwen hebt dat ie blijft liggen, dan is t goed. Zo werkte t voor mij.
Vergeleken met de H2O scheelt dat weinig. HD en H2O hebben andere achterkant, voor alle twee is wat te zeggen. H2O heeft geen knop voor lampje meer bovenop. HD nog wel. Gebruik het lampje zelden en dan is snel uitzetten prettiger (voor mij) dan via menu opzoeken.
2: OS: De HD is stukken sneller dan Touch en Glo. Bij mij loopt de HD niet vast. Ik kan alle boeken die ik kies lezen. Ik blijf wel bij EPUB en heb weinig ervaring met PDF of andere formaten.
3: Keuze maken: Als het formaat in je handen past is voor mij de HD en H2O prettig. Kleiner dan de Aura. Gebruik je een hoes, dan maakt de achterkant niet uit.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Laatst online: 18-08 20:24
Hartelijk dank voor de antwoorden. Uiteindelijk heb ik de Aura gekocht. Was in de aanbieding bij Foto Klein.

Wel een vreemd verhaal van de verkoper voor m'n kiezen gekregen. Hij vertelde dat sinds kort 70(!)% van de nieuwe kobo's terugkomt omdat ze definitief vastlopen wegens het illegaal boeken eropplaatsen. Nu heb ik dat voor kennisgeving aangenomen want het leek me nogal ongeloofwaardig. Thuisgekomen even oppervlakkig gegoogled en niks tegengekomen dus ik hou het maar op een verkooppraatje om me een model aan te smeren dat ze meer winstmarge oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook heel raar, wij hebben hier alle 4 een Kobo en hebben er nog nooit geen last van gehad.
Wat mij betreft een goeie keuze, veel leesplezier ermee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 19-08 20:17
Ik heb eind November een Kobo Glo gekocht, en heb nog nooit een vastloper gehad, en dat terwijl er alleen boeken uit de grote Usenet bibliotheek opstaan. ;)

Verder ben ik er tevreden over. Goede leesbaarheid in een handzaam formaat, en de accu gaat ook behoorlijk lang mee.

Zeker bij logeerpartijen of vakanties is het erg praktisch om zo'n 100 boeken bij je te hebben zonder dat je je 'n breuk sjouwt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik heb een Kobo Aura en heb er via USB (als externe drive) veel boeken opgezet: in allerlei formaten en van allerlei komaf. Nog nooit problemen mee gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gezien er blijkbaar BTW actie van de mediamarkt aan schijnt te komen, ben ik serieus van plan een Kobo Aura te kopen. Ik heb nu nog een PRS650, en die doet het nog wel in principe prima, dus ik vraag me af of ik er wel redelijk wat op vooruit ga? Sowieso wil ik eigenlijk wel de verlichting, maar is het scherm ook nog significant beter in de praktijk?

Wat ik er dan blijkbaar wel op achteruit ga is de mogelijkheid om een folder structuur te hebben, zo te zien is er helaas geen enkele van de populairdere e-readers die dat aanbieden, ondanks dat het triviaal moet zijn om erin te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
In de KoboReader 'externe drive' map heb ik mijn boeken in losse mapjes gezet op onderwerp ed.
De Kobo Nickel software ziet dat inderdaad niet, je krijgt alle boeken te zien in een lijst. Maar je kan zelf 'verzamelingen' aanmaken waar je de boeken handmatig in zet.
Het zou inderdaad handig zijn als Nickel dat automatisch doet op basis van de mapstructuur, maar ja....

Je kan ook altijd nog Koreader of Coolreader installeren die wel direct de mapstructuur laten zien.
Ik vind Nickel wel fijn werken, dus in praktijk gebruikt ik die 2 andere readers vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:28:
Wat ik er dan blijkbaar wel op achteruit ga is de mogelijkheid om een folder structuur te hebben, zo te zien is er helaas geen enkele van de populairdere e-readers die dat aanbieden, ondanks dat het triviaal moet zijn om erin te maken.
Het went wel moet ik zeggen. Ik heb het liefst ook gewoon folder structuur en dan het liefst ook nog drag en drop vanuit Windows zonder Calibre. Maarja, met Calibre kom je echt een heel eind en het werkt evengoed, maar het kost wat tijd om je Calibre goed vaardig te maken en tags enzo te koppelen aan de boeken omdat je daarmee gaat werken ipv met folders.

Ik zou je wel aanraden voor de aura hd te gaan, dan heb je een echt beter apparaat dan je huidige Sony. De Kindle van Amazon is mijn favoriet, maar mijn vrouw komt van een Sony af en is heel heel blij met haar aura hd en ingebouwde verlichting. Menu opties e.d. zijn even rijk als bij de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Helaas, mijn oude Touch is nu de trotste eigenaar van een permanent vlekje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zoS4iDul.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XK0Exi3l.jpg

Dacht aanvankelijk 'dat valt best mee, geen probleem', maar het irriteert toch na een tijdje. Dus toch maar eens kijken naar een nieuw modelletje. Hij functioneert verder nog prima, dus ik kan rustig een keuze maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:19:
[...]

Ik zou je wel aanraden voor de aura hd te gaan, dan heb je een echt beter apparaat dan je huidige Sony. De Kindle van Amazon is mijn favoriet, maar mijn vrouw komt van een Sony af en is heel heel blij met haar aura hd en ingebouwde verlichting. Menu opties e.d. zijn even rijk als bij de Sony.
Waarom dan voor de HD? Vanwege de hogere resolutie of het grotere scherm?

Ik denk zelf dat ik toch bij 6" blijf, het houdt niet over, maar ik ben het wel gewend, en het is lekker licht en handzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:42:
Waarom dan voor de HD? Vanwege de hogere resolutie of het grotere scherm?

Ik denk zelf dat ik toch bij 6" blijf, het houdt niet over, maar ik ben het wel gewend, en het is lekker licht en handzaam.
hogere resolutie. Grotere scherm is niet zo boeiend, ze zijn beiden lichter dan de Sony volgens mij (al maakt de hoes hem even zwaar zover ik het kan inschatten). Maar als je nu overstapt zou ik gelijk voor de HD gaan, kan je weer jaren vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:48:
[...]

hogere resolutie. Grotere scherm is niet zo boeiend, ze zijn beiden lichter dan de Sony volgens mij (al maakt de hoes hem even zwaar zover ik het kan inschatten). Maar als je nu overstapt zou ik gelijk voor de HD gaan, kan je weer jaren vooruit.
Ik heb eerst de HD gehad, nu de 6". De HD heb ik niet meer omdat deze kapot viel, stom van mezelf. Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik toch voor de 6" kiezen, deze is simpelweg een stuk handzamer. Beduidend lichter en erg mooi compact, terwijl je naar mijn idee niet heel erg veel inschikt wat betreft schermformaat. De resolutie is wel lager, en dat is erg jammer. Helemaal top zou zijn een Aura met de PPI van de HD.
De aura is voor mijn gevoel ook wat vlotter met bladzijden omslaan e.d.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
nodog schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:14:
Hartelijk dank voor de antwoorden. Uiteindelijk heb ik de Aura gekocht. Was in de aanbieding bij Foto Klein.

Wel een vreemd verhaal van de verkoper voor m'n kiezen gekregen. Hij vertelde dat sinds kort 70(!)% van de nieuwe kobo's terugkomt omdat ze definitief vastlopen wegens het illegaal boeken eropplaatsen. Nu heb ik dat voor kennisgeving aangenomen want het leek me nogal ongeloofwaardig. Thuisgekomen even oppervlakkig gegoogled en niks tegengekomen dus ik hou het maar op een verkooppraatje om me een model aan te smeren dat ze meer winstmarge oplevert.
Mijn zusje had hetzelfde probleem, maar meer omdat ze gelijk 1 gig aan boeken erop had geplaatst :D Uiteindelijk loste het zich wel vanzelf op.

Ik heb wel dat mijn Kobo af en toe vast loopt, maar na een paar minuten herstart hij dan weer. Meestal gebeurt het bij het lezen/laden van een Pocket-artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rost
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-08 18:28
Crap, zit ik in China en koop ik een Kobo Glo blijkt dat de "glo" niet werkt. Geen tijd meer om terug te sturen naar de webshop, aangezien ik vrijdag terug ga naar Nederland. Weet iemand als dit een bekend probleem is? Of gewoon domme pech dat juist deze Kobo de backlight kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:21:
Helemaal top zou zijn een Aura met de PPI van de HD.
De Kindle Paperwhite 2 is dan wat je zoekt. Goede keuze nu hij ook Nederlands is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Jij bedoelt wellicht de Kindle Voyage. Die is echter twee keer zo duur, en ik was vergeten te zeggen dat ik de prijs van de Aura ook wel heel aantrekkelijk vond :P.
De Paperwhite 2014 heeft net als de Aura een scherm met 212 PPI.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:35
Ik stond in de winkel te kijken bij een H2O en het viel me op dat de 6.8" niet erg groot lijkt. Hoop dat dit jaar wat meer grotere ereaders op de markt komen van verschillende partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

nodog schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:14:
Hij vertelde dat sinds kort 70(!)% van de nieuwe kobo's terugkomt omdat ze definitief vastlopen wegens het illegaal boeken eropplaatsen.
Het lijkt meer een probleem van de hoeveelheid boeken en niet het feit dat ze 'illegaal' zijn. Ik lees regelmatig posts van mensen die er ook nog een 16GB kaartje inzetten en dan 10.000-en boeken erop knallen. Dat moet allemaal geïndexeerd worden en de processor/geheugen kan dat waarschijnlijk gewoon niet aan.
Wij hebben er thuis hooguit 10-tallen (ook 'illegale') boeken op staan en nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secretaris
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-08 18:49
Nokia 1 - Kobo 0

Gisteren redelijk voorzichtig, maar helaas toch te onsubtiel mijn telefoon en e-reader tegelijkertijd op mijn bed neergelegd. Blijkbaar een drukconcentratie gecreëerd waardoor de e-ink laag in het scherm gesneuveld is. De glasplaat is nog intact, maar zoals te zien is lezen niet meer fatsoenlijk mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://ybghja-ch3301.files.1drv.com/y2peGpGf4z4gpDIM8KwTWSrQoMnjNDky_f_D4WvIbJ8sXfgy5ZJcqujpSDF55qTpuqctQGQk6kUN3SaVOLMeQROxOvKm8apfGf6L7-9MhWqUyvc9_hov_NSAjCRGFTnEAKYcdgvpbj2dusO9_pcfMbPwQ/WP_20150202_23_45_23_Pro%201.jpg?psid=1

Een rondje googlen leert dat het repareren van het scherm via Kobo (bijna) net zoveel lijkt te kosten als een nieuw exemplaar. Of zijn er hier mensen met ervaring in het goedkoper (laten) repareren van een scherm?

Edit 20-2: Er bleek twee jaar garantie op de Kobo te zitten, dus inmiddels toch onder garantie vervangen door CoolBlue!

[ Voor 7% gewijzigd door Secretaris op 20-02-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Secretaris schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:57:
Nokia 1 - Kobo 0

Gisteren redelijk voorzichtig, maar helaas toch te onsubtiel mijn telefoon en e-reader tegelijkertijd op mijn bed neergelegd. Blijkbaar een drukconcentratie gecreëerd waardoor de e-ink laag in het scherm gesneuveld is. De glasplaat is nog intact, maar zoals te zien is lezen niet meer fatsoenlijk mogelijk.

[afbeelding]

Een rondje googlen leert dat het repareren van het scherm via Kobo (bijna) net zoveel lijkt te kosten als een nieuw exemplaar. Of zijn er hier mensen met ervaring in het goedkoper (laten) repareren van een scherm?
Heb hetzelfde gehad (Aura 6"). Teruggegaan naar de MM en onder garantie een nieuwe gekregen.
Maar als de garantie er al af is gaat dat natuurlijk niet.. Had wel verwacht dat ze iets minder kwetsbaar zouden zijn. Heb nu een cover om het scherm te beschermen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RipCore
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb sinds kort een Kobo Aura, maar heb per ongeluk de Library tile (die meteen je boeken op recently read zet) weggehaald, hoe krijg ik het terug? 8)7 Ik kan via onderin Library>Books>Sort by ... maar datis zo omslachtig. Iemand een idee?

Edit: Overigens heel mobielreads.com afgestruind, niemand heeft hetzelfde probleem of ik zie iets duidelijks over het hoofd heb ik het idee. Ik weet dat Tiles zich vormen op basis van je gebruik en zo, maar deze krijg ik niet weer tevoorschijn. :X

[ Voor 35% gewijzigd door RipCore op 06-02-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RipCore schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:41:
Ik heb sinds kort een Kobo Aura, maar heb per ongeluk de Library tile (die meteen je boeken op recently read zet) weggehaald, hoe krijg ik het terug? Ik kan via onderin Library>Books>Sort by ... maar datis zo omslachtig. Iemand een idee?
die had ik ook weggehaald volgens mij, hij kwam bij mij weer terug toen ik een boek uithad. Dus ik denk even snel door een boek bladeren totdat hij uit is en dan naar het homescreen gaan?

Ik twijfel alleen even of we het over hetzelfde hebben omdat ik hem in het Nederlands heb ingesteld, maar volgens mij is dit wat je nodig hebt om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RipCore
Snel door een boek gebladerd, ik krijg alleen de Finished tile, niet die library shortcut.

Edit: Misschien moet ik ook maar weer alle Tiles aanzetten via Kobo Utilities in Calibre...

Iets met een klepel en een klok :X

[ Voor 42% gewijzigd door RipCore op 06-02-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Mijn e-reader valt op 40 procent weer uit. Ik heb al een factory reset gedaan.

De e-reader maar formateren en langs de winkel brengen. Alleen voel ik nu al een discussie in de winkel (Mediamarkt) opkomen. Garantie claimen is daar altijd een feest.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
4POX schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:15:
Mijn e-reader valt op 40 procent weer uit. Ik heb al een factory reset gedaan.

De e-reader maar formateren en langs de winkel brengen. Alleen voel ik nu al een discussie in de winkel (Mediamarkt) opkomen. Garantie claimen is daar altijd een feest.
Meestal komt het er bij de mediamarkt op neer: neem zelf contact op met de fabrikant. Misschien geen slecht idee om dat sowieso te doen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
RipCore schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:41:
Ik heb sinds kort een Kobo Aura, maar heb per ongeluk de Library tile (die meteen je boeken op recently read zet) weggehaald, hoe krijg ik het terug? 8)7 Ik kan via onderin Library>Books>Sort by ... maar datis zo omslachtig. Iemand een idee?

Edit: Overigens heel mobielreads.com afgestruind, niemand heeft hetzelfde probleem of ik zie iets duidelijks over het hoofd heb ik het idee. Ik weet dat Tiles zich vormen op basis van je gebruik en zo, maar deze krijg ik niet weer tevoorschijn. :X
Heb je geprobeerd een nieuw boek toe te voegen? (ik heb mijn reader nu niet bij, anders probeerde ik het zelf even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RipCore
Ja, dan geeft ie een tile aan met New, maar niet Library. Leuk ding, maar de interface laat te wensen over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RipCore schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:53:
Edit: Misschien moet ik ook maar weer alle Tiles aanzetten via Kobo Utilities in Calibre...
huh? Dit zegt me niks, ik ga die plugin even bekijken.

Ik zat op de kobo van mijn vrouw ook al te kijken, je kan dingen van het hoofdscherm wissen, maar ze terugkrijgen is een heel ander verhaal 8)7

Factory reset zal vast helpen, maarja...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Magic schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:23:
[...]

Meestal komt het er bij de mediamarkt op neer: neem zelf contact op met de fabrikant. Misschien geen slecht idee om dat sowieso te doen.
Ik ging voorbereid naar de mediamarkt. Stuurde ze alvast een tweet. De dame bij de informatiebalie doet ook de sociale media van de vestiging. Zij liet duidelijk merken dat ze niet geamuseerd was door mijn tweet.

https://twitter.com/Rinkel/status/563719088535769088

Ik heb wel een nieuwe Kobo gekregen. Dus van het weekend kan ik weer verder met mijn boek.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RipCore
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:26:
[...]

huh? Dit zegt me niks, ik ga die plugin even bekijken.

Ik zat op de kobo van mijn vrouw ook al te kijken, je kan dingen van het hoofdscherm wissen, maar ze terugkrijgen is een heel ander verhaal 8)7

Factory reset zal vast helpen, maarja...
Zie hier: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=215339 , ik weet nog niet wat de helft van die plugin doet aangezien ik ook nieuw ben bij Kobo, maar geeft iig wat meer controle over zaken en werkt zonder geklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:05:
De dame bij de informatiebalie doet ook de sociale media van de vestiging. Zij liet duidelijk merken dat ze niet geamuseerd was door mijn tweet.
De enige goede gast die daar werkt is die donkere jongen van de computerafdeling. Supergoede gast. Maar al dat andere personeel, ben er niet zo tevreden over.

Van de kobo weten ze daar trouwens echt niks, heb hem daar toevallig ook gekocht, ergens anders in Friesland een ereader kopen in een winkel (wilde hem namelijk even in de hand hebben) is volgens mij onmogelijk. Dus tja, dan maar naar de mediamarkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik heb 2 jaar geleden aan de Nieuwestad gewoond, centrum Leeuwarden. Daar zat toentertijd een grote boekhandel die ook een collectie Kobo's had om mee te spelen. Maar dat is natuurlijk alweer even geleden :+

[ Voor 12% gewijzigd door Melkunie op 07-02-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkunie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:22:
Ik heb 2 jaar geleden aan de Nieuwestad gewoond, centrum Leeuwarden. Daar zat toentertijd een grote boekhandel die ook een collectie Kobo's had om mee te spelen. Maar dat is natuurlijk alweer even geleden :+
Die boekhandel is veranderd, ze keken me met een vieze blik aan toen ik om een kobo hoes vroeg (bij de mediamarkt had je namelijk alleen de standaard zwarte hoes en ik wilde een blauwe). Dat is uiteindelijk alleen online mogelijk gebleken, heb 12 winkels bezocht (wilde hem cadeau geven die avond, had dus gelijk wat nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Melkunie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:22:
Zat 20 euro verschil tussen die winkel op de Nieuwstad en de Mediamarkt. Dan is de keus snel gemaakt. Ik ga pas naar de Mediamarkt als geen andere kleine winkelier het heeft.

Vriendin was gisteren wel verbaasd dat ik voor vier euro een schoenlepel had gekocht bij een kleine winkelier; "Waarom ging je niet naar de Action." Het grappige is dat ze wel anti-primark is ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:30:
Ik ga pas naar de Mediamarkt als geen andere kleine winkelier het heeft.
Kennelijk vind je winkel in en uitgaan leuk of heb je veel tijd over?

Ik ga de binnenstad van Leeuwarden bijv. nooit in omdat ik a) veel parkeergeld kwijt ben en b) niks bij elkaar ligt en ik de hele stad moet doorsjouwen.

Ik ga zelf nog wel eens naar Sneek, 1 euro parkeren op zaterdag voor de hele dag (of als je 5 min. wilt lopen gratis parkeren), winkels veel dichter bij elkaar en meer kleine winkeliers met leuke zaken (zoals twee snoepwinkels waarvan 1 met alleen maar drop). En dan ga ik vaak ook nog even naar het treinen museum.

Maar kleine winkeliers, ik kom er bijna nooit. Ik ga naar van die winkelvoorzieningen zoals dat plein van de mediamarkt (makkelijk bereikbaar, gratis parkeren) of ik koop online.

Net bijv. voor de kids (en voor mijn vrouw) kleren gekocht, maar wel online. Retourpakket geef ik af als ik boodschappen doe (1 keer per week). Maar ik ben ook wel een anti winkel man. Het is wat anders als je het leuk vind (al kan ik me dat niet voorstellen).

Maar kleine boekwinkels in Leeuwarden, die zijn er niet. Enige toffe winkel daar die een bezoek waard is is de tijdschriftenhal, is echt een kleine winkel en geen onderdeel van een keten en dat is superfijn shoppen en leuker dan online. Maar de boekwinkels die ik ken in die straat die hier genoemd wordt heeft geen boeken in mijn smaak (sf / fantasy / horror). Wel veel kunstboeken e.d.

Ik betaal trouwens zelf ook met plezier 4 euro voor iets als ik maar niet naar de Action hoef te gaan. Dat is de grootste horror voor mij, dat publiek dat daar komt weet in iedergeval niet wat een boek lezen is (om maar weer wat ontopic te komen).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:19:
[...]

Kennelijk vind je winkel in en uitgaan leuk of heb je veel tijd over?

Ik ga de binnenstad van Leeuwarden bijv. nooit in omdat ik a) veel parkeergeld kwijt ben en b) niks bij elkaar ligt en ik de hele stad moet doorsjouwen.

Ik ga zelf nog wel eens naar Sneek, 1 euro parkeren op zaterdag voor de hele dag (of als je 5 min. wilt lopen gratis parkeren), winkels veel dichter bij elkaar en meer kleine winkeliers met leuke zaken (zoals twee snoepwinkels waarvan 1 met alleen maar drop). En dan ga ik vaak ook nog even naar het treinen museum.

Maar kleine winkeliers, ik kom er bijna nooit. Ik ga naar van die winkelvoorzieningen zoals dat plein van de mediamarkt (makkelijk bereikbaar, gratis parkeren) of ik koop online.

Net bijv. voor de kids (en voor mijn vrouw) kleren gekocht, maar wel online. Retourpakket geef ik af als ik boodschappen doe (1 keer per week). Maar ik ben ook wel een anti winkel man. Het is wat anders als je het leuk vind (al kan ik me dat niet voorstellen).

Maar kleine boekwinkels in Leeuwarden, die zijn er niet. Enige toffe winkel daar die een bezoek waard is is de tijdschriftenhal, is echt een kleine winkel en geen onderdeel van een keten en dat is superfijn shoppen en leuker dan online. Maar de boekwinkels die ik ken in die straat die hier genoemd wordt heeft geen boeken in mijn smaak (sf / fantasy / horror). Wel veel kunstboeken e.d.

Ik betaal trouwens zelf ook met plezier 4 euro voor iets als ik maar niet naar de Action hoef te gaan. Dat is de grootste horror voor mij, dat publiek dat daar komt weet in iedergeval niet wat een boek lezen is (om maar weer wat ontopic te komen).
Ik woon midden in het centrum van Leeuwarden. Dat is al een groot voordeel. Dus na mijn werk kan ik op de route mijn dingen doen ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik kan me nog wel een winkel herinneren die voor een 'gewone' moderne boekenwinkel was, maar als je doorliep naar achteren was het één en al oude tweedehandse boeken wat er stond. Geen idee meer hoe die zaak heette, maar die is dan ook weg neem ik aan? Was ook aan Nieuwestad geloof ik, noordkant van het water.

Ik woonde er toen een half jaartje voor stage, boven Van Haren :>

[ Voor 9% gewijzigd door Melkunie op 07-02-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Melkunie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:03:
Ik kan me nog wel een winkel herinneren die voor een 'gewone' moderne boekenwinkel was, maar als je doorliep naar achteren was het één en al oude tweedehandse boeken wat er stond.
Klinkt als een winkel van De Slegte ...

Aha : http://www.librarything.com/venue/30583/De-Slegte-Leeuwarden

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 07-02-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Op minder dan een maand tijd twee Kobo's naar de maan... eerst een Glo (ik weet ab-so-luut niet wat ik er mis gedaan mee zou kunnen hebben) en nu een Aura (van een halve meter hoog gevallen, van buiten niks aan te zien)... Beide hadden geen 'uiterlijke' schade maar wel een gebroken substraat (dus duidelijk zichtbare breuklijnen (zichtbaar aan de e-ink, niet aan het glazen scherm).

Zijn die schermpjes echt zo fragiel? Ik versta het niet...

Ik hoop in elk geval de Aura toch in garantie om te wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:02
Dryhte schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:17:
Zijn die schermpjes echt zo fragiel? Ik versta het niet...
Ja. Helaas is dat glas zeer breekbaar. Het wordt ondertussen echt tijd dat de plastic e-ink schermen er komen (wordt al jaren over gesproken...). Er zwerft ergens op internet ook een filmpje rond, van rond de tijd dat de eerste e-ink schermen door consumenten gebruikt werden, over iemand die zo'n scherm probeerde kapot te maken. Wat dus niet wilde (de contact punten waren wel op een gegeven moment gesmolten, dus het scherm kon niet meer refreshed worden...)

(ik meende dat het deze was, kan het hier helaas niet controleren: YouTube: Esquire Magazine E-ink Hack / Destruction)

[ Voor 12% gewijzigd door Wailing_Banshee op 09-02-2015 13:29 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:27:
Er zwerft ergens op internet ook een filmpje rond, van rond de tijd dat de eerste e-ink schermen door consumenten gebruikt werden, over iemand die zo'n scherm probeerde kapot te maken. Wat dus niet wilde
Ik had mijn eerste ereader in 2007 (voor het werk) en die ging kapot toen ik hem in mijn rugzak had en die zachtjes op de grond neerzette (zat ook nog eens in een hoes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dan maar hopen dat een lederen cover (Gecko) mijn nieuwe reader zal behoeden voor schokken...
Toch jammer, voor een e-reader zonder broze onderdelen zou ik direct tekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het blijft natuurlijk allemaal n=1 maar mijn Glo wordt regelmatig mishandeld door mijn dochter (16 maanden, ze gebruikt hem niet om te lezen ;)) als ik hem weer eens binnen haar handbereik heb neergelegd. Hij doet het nog steeds. Hij zit in een Gecko Slimfit, dat is alles.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:02
kenneth schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:08:
Het blijft natuurlijk allemaal n=1 maar mijn Glo wordt regelmatig mishandeld door mijn dochter (16 maanden, ze gebruikt hem niet om te lezen ;)) als ik hem weer eens binnen haar handbereik heb neergelegd. Hij doet het nog steeds. Hij zit in een Gecko Slimfit, dat is alles.
Mijn BeBook Mini zit al jaren in mijn tas die ik dagelijks meeneem naar m'n werk. Ik ben niet echt voorzichtig ermee, maar hij doet het nog steeds... Zit wel in een mooie cover van Stylz (die cover ziet er niet meer uit, maar hij werkt wel goed!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
kenneth schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:08:
Tja daar zeg je weer alles... ik had om de Aura geen cover. 'k Heb nu wel de Gecko leather cover besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat glas is wel een stuk beter dan jaren terug hoor, hier hebben ze ook allemaal covers (Gecko voor de kobo en Amazon huismerk voor de Kindle). En die blijven wel heel. Maarja, het blijft wel glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:59:
Dat glas is wel een stuk beter dan jaren terug hoor, hier hebben ze ook allemaal covers (Gecko voor de kobo en Amazon huismerk voor de Kindle). En die blijven wel heel. Maarja, het blijft wel glas.
Welke Gecko cover heb je gekocht? Slim of leather? Ik heb de leather besteld, hoop dat die wat meevalt (oogt op de website in elk geval erg mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Ik heb de leather cover voor mijn Kobo en dat bevalt mij erg goed. De slimcover was eens gevallen en toen is er wat plastic afgebroken, en daarna werd dat alleen maar erger. Met de leather versie heb ik nog geen enkel issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dryhte schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:46:
Toch jammer, voor een e-reader zonder broze onderdelen zou ik direct tekenen :)
Ik sleep m'n Touch al jaren overal mee naar toe in een (bruine) Gecko cover. In de rugzak, achter op de fiets, in de trein, vakantie ... maar is nog nooit echt gevallen (en zeker niet van een halve meter, probeer dat ook liever maar niet uit).

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 10-02-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Eindelijk weer 'in business' - Aura is vervangen... en de nieuwe wordt vanaf nu beschermd door diezelfde bruine Gecko cover. Mijn vrouw vindt 'm zo mooi dat ze er meteen ook één wil, de donkerrode...

Een tip: ubuntu font (side loaden) leest bijzonder vlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, zodra ik de kobo aan de laptop koppel crashed windows 8.1 , herstelbestand werkt niet, dan maar een image terugzetten. Ik heb meen ik alleen van windows 8 een image, kan dus weer een hele dag updaten :X

Geen idee waar dit nu aan ligt, kobo doet het verder nog wel prima. Maar op mijn andere vaste windows 8.1 machine had ik dit ook en dat heb ik nooit kunnen oplossen zonder kale image terug te zetten. En ik zit nu in wat testen voor een bedrijf met mijn pc, kan pas over 3 weken een nieuwe image erop zetten omdat ik nu nog onder contract sta en dat niet mag doen.

Eens zien hoe ik nu de boeken erop krijg zonder pc en ze staan in mijn calibre 8)7

Edit: opgelost, brakke usb kabel, zal het ook even bekijken op mijn andere pc nu, kennelijk kan een brakke usb kabel windows 8.1 laten vastlopen.
Dryhte schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:52:
Welke Gecko cover heb je gekocht? Slim of leather? Ik heb de leather besteld, hoop dat die wat meevalt (oogt op de website in elk geval erg mooi)
sorry, lees het nu pas, ik heb deze besteld (de luxe ofzo):
www.geckocovers.nl/kobo-aura-hd-beschermhoes-luxe.html

Ik wilde hem namelijk in het blauw. Deze hoes bevalt goed. Bevalt die van jou ook goed? Toen ik hem kocht waren er ook minder keuzes dan nu. Mooi bedrijf dat Gecko, ik had ook voor vorige readers daar een hoes gekocht.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ja hoor bevalt erg goed, mooi en ligt goed in de hand, en de Aura is zo klein en fijn dat hij zelfs met case handzaam blijft. Kan het iedereen aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:09
Iemand ervaring met een Kobo Aura die vastloopt en niet meer wil restoren?

Hij liep telkens vast had m'n vriendin het over. We hebben geprobeerd hem handmatig naar fabrieksinstellingen te zetten (powerknop + light knopje) en er staat wel 'restoring' in het scherm, maar hij blijft hangen op het laatste blokje... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Aan de onderkant zit een heel klein gaatje, rechts van waar je een extra geheugenkaartje erin kunt doen. Steek daar eens een paperclip in en kijk wat er gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:09
Hebben we al gedaan. Hij wil nu in ieder geval weer opstarten, vriendin was bezig om haar boeken er weer op te zetten, maar kreeg ze nog niet zichtbaar op de Kobo. Op deze manier gedaan: ThinkPadd in "\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura"

Als de eReader nu binnenkort weer raar gaat doen dan brengen we hem terug voor garantie (geheugen misschien corrupt ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Mijn Kobo Aura is gisteren hard gecrashed :X ik probeerde via de browser een site te openen en hij reageerde helemaal nergens meer op. Toen maar een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, maar dit moet niet te vaak gebeuren :{

Tevens ruzie met een eBookaankoop van Bol.com, want die had ik geprobeerd te openen via m'n werklaptop, ging niet goed, thuis weer proberen, mocht niet geopend worden in ADE. Gelukkig had ik het boek wel weer op m'n eReader terug toen ik na het resetten inlogde met m'n Bol.com account, maar mén wat een gedoe :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:17

Nakebod

Nope.

Onder bepaalde licht invalshoeken heb ik op mijn Kobo Aura op een (toch wel redelijk) gedeelte van het scherm een ruim aantal kleine miniscule krasjes. Een stuk kleiner dan krassen door bijvoorbeeld zand, welke relatief een grove kras achter laten.
Volgens mij al sinds het begin, maar kwam er vorig jaar pas een paar weken na aanschaf achter toen ik in de zon zat, dus terugsturen was toen geen optie meer.

Daarvoor niet echt gemerkt, en bij normaal lezen ook geen last van. Maar nu ik weer lekker buiten in de zon ga zitten, valt het licht precies op het scherm zodat de krasjes extra zichtbaar zijn.

Iemand een idee of, en zo ja waarmee, je kleine krasjes wat kan bijwerken?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouble schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:17:
Tevens ruzie met een eBookaankoop van Bol.com, want die had ik geprobeerd te openen via m'n werklaptop, ging niet goed, thuis weer proberen, mocht niet geopend worden in ADE. Gelukkig had ik het boek wel weer op m'n eReader terug toen ik na het resetten inlogde met m'n Bol.com account, maar mén wat een gedoe :F
Er zit toch geen drm meer op de boeken van bol.com ? Of zijn ze daar net weer mee begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nakebod schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:43:
Iemand een idee of, en zo ja waarmee, je kleine krasjes wat kan bijwerken?
Is het een idee om een screenprotector aan te brengen?
Het licht valt dan niet meer direct op de krasjes, en je ziet ze dan misschien niet meer of minder.

Moet je nog wel die protector netjes zien aan te brengen, anders gaat dat je weer irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:17

Nakebod

Nope.

Goed aanbrengen gaat het probleem niet zijn :) Dat komt wel goed.
Misschien inderdaad wel een goede tip. Eens ergens een screenprotector vandaan toveren.
Vooral omdat ze zo klein zijn dat ze alleen onder bepaalde hoeken zichtbaar zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:48:
[...]

Er zit toch geen drm meer op de boeken van bol.com ? Of zijn ze daar net weer mee begonnen?
Nou, op deze wel :{ normaal vind ik dat niet zo'n issue want ik strip de DRM eraf wanneer ik de ePub in Calibre importeer, maar nu was het wel wat vervelend.

Pagina: 1 ... 25 ... 70 Laatste