Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 20:03
Nee ik bedoel de mogelijkheden voor pdf's te lezen voornamelijk. De standaard kobo functies voor pdf's zijn heel beperkt. Dat deed Sony toch een stuk beter. Maar dat is dus met het installeren van koreader geen probleem meer. Ik studeer en lees wekelijks een paar honderd bladzijdes aan pdf's, dus voor mij is dat een belangrijk onderdeel van een ereader

Het viel mij laatst op dat de sleepfunctie van de sleepcover vaak niet goed werkt. Soms gaat de h2o niet in slaapstand bij het dicht doen en vaak gaat hij uit slaapstand terwijl ik de sleepcover niet open heb gemaakt.

Is mijn cover niet goed of werkt dit nooit helemaal vlekkeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Had hem donderdag al geinstalleerd op mijn Aura HD, maar ik heb het idee dat hij met 3.11 als een krankzinnige door mijn batterij heen gaat.... donderdag, na de update, stond hij op 75 procent, sindsdien heb ik misschien net 5 uurtjes gelezen, en nu staat hij nog maar op 20 procent, en elk uur lijkt er 2 procent ofzo af te gaan...

Met 3.8 (en oudere versies) deed ik rustig 4 weken met 1 batterijlading, maar als het zo doorgaat ben ik in 5-6 dagen door mijn batterij heen met 3.11...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:50
Ik heb mijn epub bestanden op mijn NAS staan. Is er een makkelijke manier om die via wifi op mijn Kobo Aura te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:32
pacificocean schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:10:
Ik heb mijn epub bestanden op mijn NAS staan. Is er een makkelijke manier om die via wifi op mijn Kobo Aura te krijgen?
Makkelijk gaat het niet, maar je kan wel via de Calibre webserver, boeken op je kobo plaatsen.

http://www.mobileread.com...php?p=1955694&postcount=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Dacuuu schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:37:
[...]

Makkelijk gaat het niet, maar je kan wel via de Calibre webserver, boeken op je kobo plaatsen.

http://www.mobileread.com...php?p=1955694&postcount=5
Thx, is er iemand die dit aan de praat heeft op een Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:45
Ik weet dat Calibre2Opds kan werken op een Synology.

Calibre zelf wordt lastig, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:20:
Ik weet dat Calibre2Opds kan werken op een Synology.

Calibre zelf wordt lastig, denk ik.
Calibre op een synology is erg lastig. Cops is een alternatief voor calibre2opds. Zelf geef ik de voorkeur aan calibre2opds, maar je moet wel handmatig de bestanden aanmaken. Dus nieuwe boeken = calibre2opds draaien.

Cops houdt actief jouw calibre collectie bij, maar vind ik er minder mooi uitzien (al heb ik het een jaar terug geprobeerd, wellicht is het visueel aantrekkelijker geworden).

Calibre2opds heeft in iedergeval fijne koppelingen naar wikipedia, goodreads etc. en dat werkt echt fijn met de browser van je ereader. Verder kan je lekker veel instellen en die instellingen beheer je op een computer en blijven ook behouden. Updaten gaat dus best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Dr. Ego schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:54:
Nee ik bedoel de mogelijkheden voor pdf's te lezen voornamelijk. De standaard kobo functies voor pdf's zijn heel beperkt. Dat deed Sony toch een stuk beter. Maar dat is dus met het installeren van koreader geen probleem meer. Ik studeer en lees wekelijks een paar honderd bladzijdes aan pdf's, dus voor mij is dat een belangrijk onderdeel van een ereader

Het viel mij laatst op dat de sleepfunctie van de sleepcover vaak niet goed werkt. Soms gaat de h2o niet in slaapstand bij het dicht doen en vaak gaat hij uit slaapstand terwijl ik de sleepcover niet open heb gemaakt.

Is mijn cover niet goed of werkt dit nooit helemaal vlekkeloos?
Heb je de originele van Kobo? Of gewoon een ebay versie? Ik heb er zelf nooit problemen mee, maar had het idee dat mijn batterij door de functie minder lang mee ging. Dus uitgeschakeld. Ben nu gewend om het apparaat zelf uit te zetten voor ik dichtklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
erikjannemann schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:37:
[...]

Heb je de originele van Kobo? Of gewoon een ebay versie? Ik heb er zelf nooit problemen mee, maar had het idee dat mijn batterij door de functie minder lang mee ging. Dus uitgeschakeld. Ben nu gewend om het apparaat zelf uit te zetten voor ik dichtklap.
Ja ik heb de originele van Kobo. Voor 40 euro verwacht je toch wel dat zo iets goed werkt, dus ik denk dat ik er maar mee terug ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb gisteren mijn Aura HD laten vallen, niet heel hard. Helaas is sindsdien mijn beeld bevroren in slaapstand met een afbeelding van een boek, terwijl het onderliggende systeem gewoon nog werkt. (aan/uit, verlichting aan/uit, resetten etc.) Het beeld wordt echter dus niet ververst.
Ik heb hem vandaag uit elkaar gehaald en alle connectoren zitten gewoon vast.
Iemand enig idee of ik hier nog iets aan kan doen?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:44

orejas

Omelette du Fromage

Potverdrie! Ik ben nu al de hele avond bezig om ebooks die ik wil lenen van bibliotheek.nl op de nieuwe Aura HD van mijn vriendin te zetten. Ook na zesendertig keer herinstalleren en alle stappen nalopen, loop ik vast op de volgende foutmelding;
Dit bestand kon niet worden geopend
Dit document is beschermd door Adobe Digital Rights Management (DRM) en is momenteel niet toegankelijk met je Adobe ID. Meld je aan met het geautoriseerde Asobe ID en probeer het opnieuw. www.kobo.com/help
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
orejas schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:18:
Potverdrie! Ik ben nu al de hele avond bezig om ebooks die ik wil lenen van bibliotheek.nl op de nieuwe Aura HD van mijn vriendin te zetten. Ook na zesendertig keer herinstalleren en alle stappen nalopen, loop ik vast op de volgende foutmelding;

[...]

Misschien de drm er af slopen? Ben je meteen van het gezeik af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:20

Trouble

Everything is awesome

orejas schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:18:

[...]

Heb je wel al een Adobe ID op de eReader ingelogd geauthoriseerd? Kun je zien bij Settings > Account.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:44

orejas

Omelette du Fromage

Trouble schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:23:
[...]

Heb je wel al een Adobe ID op de eReader ingelogd geauthoriseerd? Kun je zien bij Settings > Account.
Jup. Daarom is het ook zo intens frustrerend. Armoedig systeem...

In arren moede - en omdat we haast hebben (het vliegtuig vertrekt over 3 uur....) heb ik de DRM er dan maar afgesloopt. Ging supersimpel met caliber. Dank voor de suggesties!

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:47
Kan je die niet downloaden vanuit de browser op je Kobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orejas schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:57:
[...]

Jup. Daarom is het ook zo intens frustrerend. Armoedig systeem...
Ik snap het probleem niet. Ik leen ook digitale boeken van bibliotheek.nl

Zorg dat je adobe reader 2.0 hebt, daarin de boeken inladen, dan zie je staan: nog 3 weken te leen. Klik met rechtermuisknop erop, kies bestandslocatie openen. Boeken kopieer je naar je bureaublad of naar een folder. Vervolgens in Calibre de dedrm app installeren, daarna boeken inlezen in calibre en beveiliging is eraf en klaar ben je.

Kost 2 seconden per boek, je hoeft niks te doen behalve ze inladen in calibre.

edit: sorry, had niet gelezen dat je de drm eraf had gesloopt ondertussen. Dat werkt inderdaad heel simpel :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

COPS en BicBucSTriim, allebei in php geschreven zijn eenvoudig te installeren onder je Synology WebStation.
Calibre Related Tools
hebben allebei een download functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan wat screenshots van mogelijkheden voor de Synology, user zit trouwens ook op Tweakers (heeft volgens mij ook autosub gemaakt wat ik heel veel gebruik): http://www.synology-forum...t-vraagje-ivm-calibre/15/

Mijn voorkeur blijft toch naar cops gaan, maar je kan gerust alles testen. Feit blijft wel dat het fijner werkt om gewoon boeken via calibre en een usb kabeltje erop te zetten, daar blijf ik toch op terugvallen altijd. Maar het is een leuke bezigheid ze te bekijken en uit te proberen en je kan veel finetunen en aanpassen naar eigen wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt wel heel spammerig over zo.

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 27-10-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Omdat mijn Aura HD dus overleden is, of eigenlijk meer in coma ligt ofzo, ben ik in de markt voor een nieuwe e-reader.
De Aura HD spreekt me alsnog heel erg aan vanwege de hoge resolutie/DPI. Maar ook de gewone Aura ziet er wel heel erg netjes uit. De HD heb ik gekocht toen de gewone Aura nog niet op de markt was.
Weet iemand of er binnenkort nieuwe modellen (van Kobo, of consorten) met nieuwe schermtypen uitkomen? Ik hoef niet perse direct een nieuwe reader namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 16:55
De nieuwste Kobo is de Aura H2O, die heeft een nog hogere pixeldichtheid. Durf niet met zekerheid te zeggen of het de hoogste is van het moment, maar wel de hoogste standaard verkrijgbare in Nederland voor zover ik weet.

[ Voor 10% gewijzigd door Melkunie op 28-10-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:29:
Weet iemand of er binnenkort nieuwe modellen (van Kobo, of consorten) met nieuwe schermtypen uitkomen? Ik hoef niet perse direct een nieuwe reader namelijk.
Die komen er zeker, de nieuwe Amazon Kindle Voyager zou ik zelf nu kiezen boven de H2O, althans als je geen haast hebt (zijn nog lastig leverbaar).

Maar alle ereaders gaan wel mee, denk dat het wel medio 2015 gaat worden voordat de kleinere merken ermee komen, maar dat het gaat gebeuren is zeker. De markt voor goedkopere modellen loopt echter beter, dat is wel nadelig voor jouw wachtperiode.

Ik zou voor nu een keuze maken tussen de nieuwe kobo of de nieuwe kindle. Zijn beiden prima apparaten. Als je wilt bestellen op internet is de kindle zeker ook de moeite waard om te bekijken (en heeft dus mijn voorkeur omdat ik hem fijner vind en de software is stabieler dan van de kobo), maar als je hem in een winkel wilt kopen zit je nu aan kobo vast voor een top model.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
De nieuwe Kindle Voyage heeft de zelfde resolutie als dat de Kobo Aura H2o heeft, maar dan op een 6 inch scherm ipv van een 6,8 scherm. Beiden hebben het zelfde type e-ink scherm, namelijk carta. De Voyage heeft dus een iets grotere pixel dichtheid. Als de Kindle Voyage goedkoper was geweest, was ik daar zelf ook voor gegaan. Maar zoals het er nu naar uit ziet gaat hij duurder dan de Kobo H2o worden en dan vind ik zelf de H2o een betere deal.

Het ligt er dus voornamelijk aan wat voor lezer je bent. Lees je veel in het Engels en wil je boeken bij Amazon kopen? Dan is de Kindle zeker een betere keuze.
Haal je je boeken uit allerlei verschillende bronnen, vind je het belangrijk om je eigen fonts te kunnen gebruiken en zaken zoals marges etc aan te kunnen passen, dan zou ik eerder voor de Kobo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Is het mogelijk om epubs te sideloaden op een kindle (voyager)? Of is dat een hoop gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Die Voyager wordt denk ik inderdaad te duur. En eigenlijk vind ik dat van de H2O nu ook. Ik zit nu toch het meeste te denken aan een Aura, maar ik ben bang dat ik niet blij ga zijn van de scherpte, aangezien ik een HD gewend ben. Iemand hier ervaring met die downgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
erikjannemann schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:58:
Is het mogelijk om epubs te sideloaden op een kindle (voyager)? Of is dat een hoop gedoe?
Nee dat is heel simpel. Als je calibre gebruikt heb je ze zo omgezet naar Amazons formaat.
bartvl schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:59:
Die Voyager wordt denk ik inderdaad te duur. En eigenlijk vind ik dat van de H2O nu ook. Ik zit nu toch het meeste te denken aan een Aura, maar ik ben bang dat ik niet blij ga zijn van de scherpte, aangezien ik een HD gewend ben. Iemand hier ervaring met die downgrade?
Je kunt ook voor een prikkie op zoek gaan naar een tweede hands kobo aura hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Tweedehands nergens te vinden, wel bij Klein nu voor 140,- bij afhalen. Wellicht is dat een mooie optie.
Maar damn, 300,- in twee jaar om wat boeken te lezen... Niet meer laten vallen dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-07 17:14
ik heb de de Kobo Aura, en ik moet zeggen dat ik de resolutie niet tegen vind vallen. Het is misschien niet zo scherp, maar ik stoor me er totaal niet aan.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:05

SeatRider

Hips don't lie

Lanithro schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:51:
ik heb de de Kobo Aura, en ik moet zeggen dat ik de resolutie niet tegen vind vallen. Het is misschien niet zo scherp, maar ik stoor me er totaal niet aan.
+1. Het kiezen van het juiste font kan hier ook nog helpen, sommige fonts (serif met veel fratsen) hebben eerder een hogere resolutie nodig.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Pff, Kobo Aura... Ik lees nog op de Touch en ik heb niet eens klachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:37
Fijn detail voor lezen is ook minder belangrijk, een letter is een letter... :)

e-pixels zijn ook meer organisch, wat zorgt dat het er wat smoother uit ziet imo:

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-101.com/blog/wp-content/uploads/2010/08/kindle_26x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-101.com/blog/wp-content/uploads/2010/08/ipad_26x.jpg

Je ziet dat in een LCD de letters zich moet aanpassen aan het pixelrooster, terwijl de e-inkt druppels 'vrij' zijn en dus wat gratis AA krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door - J.W. - op 02-11-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ben vanmiddag langs de MM geweest om ze eens life te bekijken. De H2O vergeleken met de Aura. Als je eerst de Aura bekijkt, dan denk je: ja, dat valt inderdaad mee.
Maar bekijk je daarna de H2O dan wordt het verschil wel heel erg duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:23:
Hier staan wat screenshots van mogelijkheden voor de Synology, user zit trouwens ook op Tweakers (heeft volgens mij ook autosub gemaakt wat ik heel veel gebruik): http://www.synology-forum...t-vraagje-ivm-calibre/15/

Mijn voorkeur blijft toch naar cops gaan, maar je kan gerust alles testen. Feit blijft wel dat het fijner werkt om gewoon boeken via calibre en een usb kabeltje erop te zetten, daar blijf ik toch op terugvallen altijd. Maar het is een leuke bezigheid ze te bekijken en uit te proberen en je kan veel finetunen en aanpassen naar eigen wensen.
Is het niet mogelijk om die Calibre database op de Synology the draaien ipv te kopieren van je desk/laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:13
Ik krijg vandaag de Kobo Aura H2O en ben mij alvast een beetje aan het inlezen.
Ik zie veel handige info in de startpost. Is het ook niet handig om onderstaande link daarin op te nemen?

http://rsnijders.info/vak...bo-ebooks-calibre-plugin/

ps. mochten jullie nog andere tips hebben, dan hoor ik dat graag.

(ik kwam er net bijv achter dat alleen de boeken die je via kobo koopt ook in de overige apps te zien zijn. Is het mogelijk om epubs van andere aanbieders daar ook in te kunnen zien? En zie je boeken van Bol.com ook daarin terug aangezien Bol.com en Kobo nu samenwerken?)

[ Voor 40% gewijzigd door avec_style op 04-11-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:10:
Is het niet mogelijk om die Calibre database op de Synology the draaien ipv te kopieren van je desk/laptop?
Ik draai de calibre databases op mijn synology. Ik heb alleen Calibre zelf op de pc geinstalleerd, maar die benaderd mooi de shares op de nas.

Enige nadeel van de meer recentere versies van Calibre is wel dat hij mijn shares niet meer actief maakt. Nu zit ik al wat te vogelen met policies op de windows machine zodat de shares eerst actief worden, maar dat werkt momenteel ook maar 1 op de 4 keer ofzo. Heel irritant omdat calibre nu steeds de 1e keer zegt: de share is verwijderd. Maar dat is een Windows probleem en geen calibre probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Melkunie schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:04:
Pff, Kobo Aura... Ik lees nog op de Touch en ik heb niet eens klachten
Snap ook die 'niet zo scherp' verhalen over die nieuwe (dus betere?) modellen niet ... had al een Touch en heb er bij een eBay actie nog eentje gekocht voor m'n dochter gekocht (5 tientjes).
Haarscherp. En tsja, geen verlichting, maar daar zat ik toch niet zo op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai, ai ai, zie dit:

YouTube: Amazon Kindle Voyage vs Kobo Aura H2O

Wat een verschil tussen beide top end ereaders. Voor pdf lijkt me de keuze duidelijk, dat is absoluut geen H2O. Ik zou sowieso iedereen aanraden die veel pdf's leest om een tablet te gebruiken, maar ik schrok wel van deze vergelijkingsvideo.

Wij hebben trouwens zowel een Amazon als een Kobo in huis :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:29:
Ai, ai ai, zie dit:

YouTube: Kindle Voyage vs Kindle Paperwhite 2

Wat een verschil tussen beide top end ereaders. Voor pdf lijkt me de keuze duidelijk, dat is absoluut geen H2O. Ik zou sowieso iedereen aanraden die veel pdf's leest om een tablet te gebruiken, maar ik schrok wel van deze vergelijkingsvideo.

Wij hebben trouwens zowel een Amazon als een Kobo in huis :P
Dat van die pdfs is lariekoek naar mijn mening. De kindle mag dan marginaal beter zijn als kobo met pdf's in sommige opzichten, maar bij een gescande pdf moet je op de Kindle elke keer opnieuw inzoomen. Kobo onthoud tenminste nog je zoom niveau. Maar aangezien pdfs lezen op een ereader pas te doen is met de koreader app, die voor zo wel de kindle als de kobo beschikbaar is, zijn de pdf mogelijkheden in praktijk gelijk.

Het filmpje wat je linkt is trouwens een vergelijking tussen een paperwhite 2 en een voyage, beiden kindles. Misschien verkeerde link of topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Ego schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 23:18:
Misschien verkeerde link of topic?
sorry, deze bedoelde ik:

YouTube: Amazon Kindle Voyage vs Kobo Aura H2O

Dit maakt het denk ik duidelijk wat ik schreef. Ik vind het zelf altijd wat apart dat die site zo ingaat op pdf vergelijkingen, maar kennelijk is dat in Amerika (of onder studenten) een bestandsformaat dat ze veel gebruiken op ereaders.

Er zit trouwens ook een leuke vergelijking op normale boeken in en dat is vrijwel gelijk. De amazon heeft wat betere verlichting (maarja, dat is ook niet heel spannend).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik begrijp eigenlijk niet dat Kobo het scherm met de H2O weer laat verzinken. Vond dat bij de Aura juist zo mooi! Nu heeft de Voyage dat juist weer wel, en ook die nieuwe knoppen op de rand lijken me ook prima werken. Jammer dat die Kindles nergens uit te proberen zijn. PDF's zijn voor mij niet zo belangrijk, maar als ik op dit moment een nieuw apparaat zou halen zou ik de Voyage toch serieus overwegen.
Goner schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:08:
Snap ook die 'niet zo scherp' verhalen over die nieuwe (dus betere?) modellen niet ... had al een Touch en heb er bij een eBay actie nog eentje gekocht voor m'n dochter gekocht (5 tientjes).
Haarscherp. En tsja, geen verlichting, maar daar zat ik toch niet zo op te wachten.
Nou, haarscherp zou ik nou ook weer niet willen zeggen :P Ik heb mijn letters bijvoorbeeld vrij klein ingesteld, maar dat maakt zo toch ook wel wat wazig. Komt niet echt over op een fotootje, maar toch: http://i.imgur.com/bMGaKIf.jpg. De nieuwere doen dat allemaal beter.
Verlichting zou ik er ook wel graag in willen hebben. Vaak lees ik nog een uurtje in bed voor het slapen gaan terwijl mijn vriendin al gaat slapen, en hoewel ze blijft zeggen dat ze het niet erg vind, voel ik me toch altijd een beetje schuldig omdat ik het licht aan heb. Zou minder zijn met verlichting lijkt me.

Verder heb ik op het moment ook gewoon geen geld over voor een nieuwe e-reader, deze volstaat nog. Wel blijf ik de ontwikkelingen volgen, want zodra deze een keer kapot gaat moet er toch direct een nieuwe komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkunie schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:31:
Verder heb ik op het moment ook gewoon geen geld over voor een nieuwe e-reader, deze volstaat nog. Wel blijf ik de ontwikkelingen volgen, want zodra deze een keer kapot gaat moet er toch direct een nieuwe komen :9
Wat goed werkt is een lampje van het merk Mighty Bright, zie http://www.bax-shop.nl/ra...y-bright-extra-flex-zwart

Dan heb je even een tussentijdse oplossing voor het in de avond lezen. Zijn fijne leeslampjes voor je ereader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
Melkunie schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:31:
Ik begrijp eigenlijk niet dat Kobo het scherm met de H2O weer laat verzinken. Vond dat bij de Aura juist zo mooi! Nu heeft de Voyage dat juist weer wel, en ook die nieuwe knoppen op de rand lijken me ook prima werken. Jammer dat die Kindles nergens uit te proberen zijn. PDF's zijn voor mij niet zo belangrijk, maar als ik op dit moment een nieuw apparaat zou halen zou ik de Voyage toch serieus overwegen.
Dat komt omdat de h2o een infrarood touchscreen heeft ivm de waterdichtheid, een verzonken scherm is dus noodzakelijk. Ik vind het verzonken scherm juist prettig, je zit minder gauw per ongeluk met je hand op het touchscreen. Nou ligt het scherm van de h2o toch wel een stuk minder verzonken dan het scherm van mijn sony prs t1. Die knoppen lijken me opzich ook wel een fijne toevoeging. Moet zeggen dat ik soms de knoppen die op de sony zaten toch wel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Kent iemand een site waar je goedkoop (maar kwalitatief toch goede) covers kunt kopen voor de H2O?
Heb al 180 euro uitgegeven en heb niet zo een zin om nog 40 euro uit te geven aan een cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

http://www.geckocovers.nl/

Heeft ze al vanaf 20 euro, en zijn prima hoezen (heb er zelf ook één rondom mijn Aura HD zitten).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36
Eens!
Ik had een Gecko cover om mijn inmiddels gesneuvelde Sony t1 zitten en die beviel uitstekend.

Los daarvan ben ik wel erg te spreken over de"officiële" kobo-cover voor mijn h20

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Eens !!
Heb er 2 voor onze Touches. De mijne gaat al ruim 2 jaar elke dag mee in rugzak voor in de trein. Ook al div. vakanties meegemaakt. Wordt er alleen maar mooier op (lichtbruin leer) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gecko is inderdaad prima, helaas wel weinig modellen en kleuren. Officiele covers van kobo bevallen ons niet. Toch een markt die Kobo wat laat liggen, er zijn ook weinig hoezen van andere leveranciers. Sommige andere merken ereades hebben honderden verschillende hoezen, snap nooit zo waarom kobo dat niet heeft.\

Gecko is wel de beste keuze, ook snel geleverd en volgens mij een Nederlands bedrijfje wat het ook leuker maakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Geckocovers heeft ook goede service: mijn eerste aangeschafte hoes ging binnen een maand stuk, ze hebben om foto's gevraagd en ik kreeg diezelfde week nog een nieuwe hoes toegestuurd.

(het was de slimfit cover, en in de 'rug' daarvan lieten de buitenste randjes van het leer los).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Ego
De slimfit cover van gecko vind ik wel mooi. Zelfde uitgangspunt voor een hoes als kobo's eigen sleepcover, maar dan van betere kwaliteit en ook nog eens goedkoper.
Alleen is de slimfit voor de h2o nog niet beschikbaar, maar die zal er waarschijnlijk wel gauw komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:06:
[...]

Wat goed werkt is een lampje van het merk Mighty Bright, zie http://www.bax-shop.nl/ra...y-bright-extra-flex-zwart

Dan heb je even een tussentijdse oplossing voor het in de avond lezen. Zijn fijne leeslampjes voor je ereader.
Bedankt voor het meedenken :>
Gaat nu echter wel prima, het probleem zit voornamelijk tussen m'n oren. Zij zegt dat ze het geen probleem vind en ik kan dat simpelweg niet bevatten. Ik snap dan ook niet dat ze volledig onder de deken slaapt (vandaar dat ze er geen last van heeft). Ik zou binnen 10 seconden stikken...

Ik gebruik op dit moment dit lampje van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80163192/
Die zit aan het hoofdbord van het bed geklemd, maar geeft van zichzelf nogal een berg licht. Daarom draai ik em zo dat het lampje direct weer op het hoofdbord zit, om het te dempen: http://i.imgur.com/WC8lHsB.png. Wordt niet heet, hooguit warm, dus geen probleem zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wow, er is een hele markt voor lampjes zie ik ... http://www.easereader.nl/e-reader-lampjes.html

heb zelf nog zo'n lampje dat je vaak bij boekwinkels ziet liggen : Afbeeldingslocatie: http://www.libresszo.hu/upload/termekek/e-reader_20web_201(2)_(420x420)_1386972238.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Dr. Ego schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:52:
De slimfit cover van gecko vind ik wel mooi. Zelfde uitgangspunt voor een hoes als kobo's eigen sleepcover, maar dan van betere kwaliteit en ook nog eens goedkoper.
Alleen is de slimfit voor de h2o nog niet beschikbaar, maar die zal er waarschijnlijk wel gauw komen.
De slimfit is inmiddels beschikbaar. Ik heb de foto's van de slimfit en de normale cover met elkaar vergeleken en ik vind de normale toch mooier (luxer) uitzien.
Ik heb dus de normale versie besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkunie schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:49:
Ik gebruik op dit moment dit lampje van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80163192/
Die zit aan het hoofdbord van het bed geklemd, maar geeft van zichzelf nogal een berg licht. Daarom draai ik em zo dat het lampje direct weer op het hoofdbord zit, om het te dempen: http://i.imgur.com/WC8lHsB.png. Wordt niet heet, hooguit warm, dus geen probleem zo :)
Mijn vrouw slaapt ook gewoon met het licht aan en heeft ook geen last van de tv 8)7

Ik heb zelf een normaal bedlampje en daarop een dimmer. Die heb ik bij de Ikea meen ik gekocht. Een algemene stekkerdimmer, dus alle lampjes passen erop, stekker gaat in de dimmer en daaraan kan je draaien (stekkerdoos heb ik onder het bed).

Bij mijn leesstoel (zal binnenkort eens foto's maken van mijn leeshoek) heb ik dit ook gedaan. Enige nadeel is dat ik geen led lampjes meer kan gebruiken bij het lezen (alles in ons huis is led verlichting). Ik kan alleen geen led lampje met 20 tot 25 lumen vinden. Ik heb nu 80 lumen gamma huismerk gloeilampjes en die dim ik tot 20 a 25 lumen.
Eigenlijk zijn het orkest lampjes, voor het lezen van de bladmuziek. Daarvoor zijn bijv. die lampjes met 2 lichtbronnen op 1 statiefje. Ze hebben ze een paar jaar terug opeens in de markt gezet als ereader lampje.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik koop e-book, layout is niet helemaal lekker:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dh6odre.jpg

Zondagavond mail ik Kobo, vraag een oplossing of refund. Autoreply dat ik in 24 tot 48 uur reactie krijg.

Woensdagmiddag mail ik opnieuw: hallo, wanneer krijg ik antwoord?

Vrijdag reply met copypasta over hoe je e-reader te resetten (onderaan de mail staat "Status: Solved")

Gebeld. Kan niet vanaf mobiel. Vanaf vaste telefoon gebeld.

Medewerker: Je moet toch eerst even reset doen.
Ik doe medewerker een plezier en kan tot mijn grote verbazing melden dat het probleem nog niet is opgelost.
Medewerker: blah blah refund winkeltegoed blah blah

DANK JE WEL KOBO VOOR DEZE SOEPELE EN SNELLE OPLOSSING

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:36
Waarom zou je dat boek kopen als je het legaal en gratis kunt downloaden? Is inmiddels rechtenvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Is dat zo? Kon het zo gauw niet vinden en voor die €4 wilde ik er niet al te lang naar zoeken. Maar Hemingway is toch pas 50 jaar dood?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Klopt, in Europa is z'n werk nog niet public domain. Hier is het pas 70 jaar na de dood van een schrijver. Internationale verdragen stellen een minimum van 50 jaar en ik weet toevallig dat Canada dit aanhoudt, maar hier duurt het dus wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
O, ik ging er altijd van uit dat als een boek op MobileRead staat, ik het legaal kan downloaden. Kennelijk iets te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:37
Wie overigens nog een lampje zoekt voor z`n touch of mini.

Kijk even hier:

http://www.scheerenfoppen...iplight-accessoire/p51952

Ik heb een tijdje naar dit ding gezocht maar nu hier kunnen vinden tegen een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 22:37
avec_style schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:52:
[...]
Is het ook niet handig om onderstaande link daarin op te nemen?

http://rsnijders.info/vak...bo-ebooks-calibre-plugin/
[...]
Thanks, heb epub -> kepub link toegevoegd. - update: deze plugin stond er al in... :)

--

Heb 'koreader' toegevoegd voor uitgebreidere PDF support.

[ Voor 11% gewijzigd door - J.W. - op 09-11-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Iemand een idee waarom de prijzen omhoog gegaan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=347169&deliveryCountry=NL

Invloed van de dollar/ 5-12 in aantocht of gewoon duurder geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
MY00 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:10:
Iemand een idee waarom de prijzen omhoog gegaan zijn?

[afbeelding]

Invloed van de dollar/ 5-12 in aantocht of gewoon duurder geworden
Waar hebben we het over hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
De kobo aura zo te zien. Ik kocht hem voor €99. Nu kost hij minimaal €115. Goede investering! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Dacuuu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:03:
[...]

De kobo aura zo te zien. Ik kocht hem voor €99. Nu kost hij minimaal €115. Goede investering! :+
Die waren laatst bij bol.com in de bonus en dan gaat iedereen met de prijs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:49
Mogelijk valt het gelijk met de aankondiging van Sony, dat de productie van Sony E-readers stopte?

• MY00
Het gaat idd om de Kobo Aura. De aankondiging dat Sony zou gaan stoppen was toen ook al een tijdje bekend. Maar het zou idd kunnen zijn dat er iemand aan het stunten was en de rest meeging. Maar als ik naar het overzicht kijk zijn ze in juni/juli ook al een tijdje flink goedkoper geweest.

Verwijderd

voor die prijs van de aura zou ik zeker de aura hd kopen, als het verschil zo klein is...

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:12

• sjaool
  • Laatst online: 15-08 08:51

sjaool

Every life should have 9 cats

Appels > peren. Het is namelijk geen e-reader.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

ik heb wel collega's die gewoon boeken lezen op een tablet, zou er zelf niet voor kiezen, maar als je het wilt, neem dan een iets duurdere tablet. Deze kobo tablet krijg je ook cadeau bij veel kranten e.d. en is niet zo heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:27:
ik heb wel collega's die gewoon boeken lezen op een tablet, zou er zelf niet voor kiezen, maar als je het wilt, neem dan een iets duurdere tablet. Deze kobo tablet krijg je ook cadeau bij veel kranten e.d. en is niet zo heel goed.
De Kobo Aura niet zo heel goed? Ik heb nog geen seconde spijt dat ik die gekocht heb, bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Trouble schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:32:
[...]

De Kobo Aura niet zo heel goed? Ik heb nog geen seconde spijt dat ik die gekocht heb, bevalt uitstekend.
Wie heeft het hier over een Kobo Aura??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

pacificocean schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:26:
[...]

Wie heeft het hier over een Kobo Aura??
Goed punt. Het was mij in elk geval niet duidelijk over welke het nu eigenlijk ging. De Aura is in elk geval in mijn beleving goed genoeg :P

[ Voor 10% gewijzigd door Trouble op 14-11-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Trouble schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:37:
[...]

Goed punt. Het was mij in elk geval niet duidelijk over welke het nu eigenlijk ging. De Aura is in elk geval in mijn beleving goed genoeg :P
Je quote nota bene zelf dat het om een kobo tablet gaat. En een tablet <> e reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een tablet kun je goed lezen, maar als de zon schijnt is een e-inkt ereader toch echt veel fijner :-)
Op de ereader heb je geen weerspiegeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08

Dido

heforshe

kenneth schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:15:
Ik koop e-book, layout is niet helemaal lekker:

[afbeelding]

Zondagavond mail ik Kobo, vraag een oplossing of refund.
offtopic:
Ik heb echt je post zes keer gelezen voordat ik hem doorhad. Eerste 5 keer: je e-book is bagger, dus lever je je e-reader in :?

Goed, ik heb kennelijk koffie nodig...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

pacificocean schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:07:
[...]

Je quote nota bene zelf dat het om een kobo tablet gaat. En een tablet <> e reader.
Voor mij was het niet duidelijk, sorry hoor. Dat geef ik nota bene aan. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dezelfde termologie gebruikt en ereader en tablet door elkaar gebruikt, er werd in die post geen naam van een ereader of tablet genoemd, alleen een merk.

[ Voor 31% gewijzigd door Trouble op 14-11-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Vandaag bij Wehkamp een Kobo Aura besteld voor 91,50 incl. verzenden.
Indien je een nieuwe klant bent krijg je 7,50 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
En vandaag kost ie weer 119 euro bij Wehkamp

• Arachnan
  • Laatst online: 07-08 14:13
Nu de kerst er weer aankomt ben ik toch op zoek naar een geschikt cadeau voor mijn vriendin.
Ik weet dat ze erg veel boeken leest, dus een e-reader kwam al snel in mij op.

Mijn zinnen heb ik nu gezet op een Kobo Glo of Aura, maar waar ik met name benieuwd naar ben is of het digitaal lenen van boeken goed te doen is voor iemand die wat minder technisch aangelegd is.
De eerste opzet (aanmaken van accounts en installeren van software e.d.) kan ik haar natuurlijk mee helpen, maar daarna moet ze het ook wel zelf kunnen bedienen.

Is er iemand die hier iets over kan roepen? Of mij kan door verwijzen?

Thanks!

• avec_style
wellicht heb je hier iets aan.

http://veelgestelde-vragen.bibliotheek.nl/

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:59
Arachnan schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:54:
Nu de kerst er weer aankomt ben ik toch op zoek naar een geschikt cadeau voor mijn vriendin.
Ik weet dat ze erg veel boeken leest, dus een e-reader kwam al snel in mij op.

Mijn zinnen heb ik nu gezet op een Kobo Glo of Aura, maar waar ik met name benieuwd naar ben is of het digitaal lenen van boeken goed te doen is voor iemand die wat minder technisch aangelegd is.
De eerste opzet (aanmaken van accounts en installeren van software e.d.) kan ik haar natuurlijk mee helpen, maar daarna moet ze het ook wel zelf kunnen bedienen.

Is er iemand die hier iets over kan roepen? Of mij kan door verwijzen?

Thanks!
De laatste keer dat ik keek was het aanbod echt belabberd. Wat misschien beter werkt is dat jij eens in de zoveel tijd een zwikkie 'gekochte' boeken voor haar er op zet.

• zetmolm
Het aanbod van de bibliotheek begint na al die jaren zowaar eindelijk ergens op te lijken. Er is de laatste maanden behoorlijk wat toegevoegd. Heb je op de site eenmaal een boek gevonden dan is het lenen een fluitje van een cent (als je alles eenmaal goed hebt ingesteld). De site zelf is echter hopeloos qua zoekmogelijkheden. Waarschijnlijk ontworpen door iemand die nog nooit een database met meer dan 12 records heeft gezien.

Verwijderd

zetmolm schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:18:
De site zelf is echter hopeloos qua zoekmogelijkheden. Waarschijnlijk ontworpen door iemand die nog nooit een database met meer dan 12 records heeft gezien.
Als je alles doorgenomen hebt kijk je waarschijnlijk net als ik 1 keer per 3 dagen ongeveer bij nieuwe aanwinsten.

Ik kan zelf momenteel 30 boeken per keer lenen digitaal, volgens mij staat er iets niet goed op mijn profiel aangezien ik ver boven het maximum zit :+

Zelf sloop ik wel de drm eraf en zet ze in Calibre (ik lees ze op de amazon kindle). Dat gaat ook heel eenvoudig trouwens. Ik plaats ze echter niet online ofzo, puur en alleen voor mijzelf verwijder ik de drm. Maar dan kan je ze dus wel langer dan 30 dagen lenen.

Maar het probleem dat je veel boeken niet als epub kan downloaden speelt daar wel, nu zie ik bijv. 2 boeken die ik wel wil lezen, maar dan kan ik ze alleen downloaden voor een tablet, niet voor mijn ereader... tja...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Ik heb zelf een calibre server draaien welke ik kan benaderen met een browser. Is het ook mogelijk om deze te benaderen met de Kobo Aura en dan direct hiervan boeken te downloaden? Indien dit mogelijk is hoe?

Ik heb al enkele pagina's door gelezen maar alle 96 nog niet. Dus als het antwoord er ergens tussen staat sorry dat ik het nogmaals vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:38:
Ik heb zelf een calibre server draaien welke ik kan benaderen met een browser. Is het ook mogelijk om deze te benaderen met de Kobo Aura en dan direct hiervan boeken te downloaden? Indien dit mogelijk is hoe?
Ik doe het op de amazon ereader via de webbrowser die ingebouwd zit. Nu heb ik de kobo niet bij de hand,maar daarin zit toch ook een webbrowser? Ik kan op de kindle ook boeken dan downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 16:46
Idd, je hebt een Calibre met webserver, start de browser en ga naar je Calibre pagina toe. Soms kan het heel simpel zijn :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Idd soms kan het leven heel simpel zijn. Ik ga het eens proberen, THANKS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb waarschijnlijk een domme vraag, maar aan de andere kant bestaan die niet. :P

Kan ik een boek dat ik op Amazon.nl koop op mijn Kobo lezen? Ze hebben het alleen maar over Kindle, en om teleurstellingen te voorkomen heb ik nog niets gekocht.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
pven schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:26:
Ik heb waarschijnlijk een domme vraag, maar aan de andere kant bestaan die niet. :P

Kan ik een boek dat ik op Amazon.nl koop op mijn Kobo lezen? Ze hebben het alleen maar over Kindle, en om teleurstellingen te voorkomen heb ik nog niets gekocht.
amazon boeken hebben een formaat die geschikt is voor Kindles. Dus je kunt het niet out-of-the-box doen.
Je kunt wel Calbre gebruiken om het boek te converteren naar epub.
Ik weet niet zo goed hoe het met DRM zit, maar ik heb gelezen dat je deze ook kunt verwijderen met een plugin voor Calibre. Er is ongetwijfeld wel iemand anders in deze forum die de details kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Even zoeken op dedrm calibre en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een H2O. Probleem is dat de H2O niet door Calibre herkend wordt (er komt geen reader logo in de bovenbalk) Heb Calibre draaien op MAC en W PC. Een Glow werkt wel perfect samen met Calibre.
De H2O werkt wel goed samen met de Kobo desktop op de MAC (boeken laden en verwijderen)
Heb de H2O weer naar fabrieksinstellingen terug gezet zonder resultaat.
Calibre op de MAC is laatste versie. Op de W PC een oude versie.

Ik neem aan dat de H2O goed moet kunnen werken met Calibre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je wel de nieuwste versie van Calibe? De H2O zou supported moeten zijn in versie 2.10 en hoger (de huidige versie is 2.12).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

pven schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:26:
Kan ik een boek dat ik op Amazon.nl koop op mijn Kobo lezen?
Als je toch gaat kopen (ik doe het ook regelmatig hoor) doe het dan bij bol.com, die werken samen met Kobo. Prijs zal niet veel uitmaken ...
Of bij Google books, die hebben goeie sortering en vaak hele leuke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

bartvl schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:29:
Omdat mijn Aura HD dus overleden is, of eigenlijk meer in coma ligt ofzo, ben ik in de markt voor een nieuwe e-reader.
De Aura HD spreekt me alsnog heel erg aan vanwege de hoge resolutie/DPI. Maar ook de gewone Aura ziet er wel heel erg netjes uit. De HD heb ik gekocht toen de gewone Aura nog niet op de markt was.
Om even op mezelf terug te komen. Vorige week heb ik uiteindelijk toch een gewone Aura gekocht. Tot nu toe bevalt deze me zeer goed. De volledige vlakke voorkant en het handzamere formaat zijn sterke punten. De scherpte van het scherm is duidelijk minder, niet per se storend tijdens het lezen.

Ideaal zou zijn: behuizing van de Aura, pixeldichtheid van de HD of de H2O (of hoger). (en de prijs van de Aura natuurlijk, heb hem voor 93 euro op de kop getikt.)

[ Voor 3% gewijzigd door bartvl op 03-12-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via een omweg lukt het nu om verbinding tussen de H2O en Calibre tot stand te brengen (MAC).
Op de balk het logo "Verbinden + Met map verbinden" geselecteerd. Daarna via de finder de link gemaakt naar de USB aansluiting van de H2O.
Tikje omslachtig ......Ik was gewend bij de Glow dat detectie plus verbinden automatisch ging.
Ja ik gebruik lastste versie op de MAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:53:
Als je toch gaat kopen (ik doe het ook regelmatig hoor) doe het dan bij bol.com, die werken samen met Kobo. Prijs zal niet veel uitmaken ...
Ik vermoed dat hij Engelse boeken wil kopen, dan is er wel een gigantisch prijsverschil tussen bol.com en amazon.nl

Voor Nederlandse boeken voor de kobo is bol.com wel ideaal. Je kan daar zelfs ebooken kopen en gelijk krijgen en dan betalen met een acceptgiro (beetje vaag dat dat kan, maar werkt prima als ideal er weer eens uitligt zoals ik laatst had toen ik een ebook wilde kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Ik heb zojuist een nieuwe firmware (3.12.0) voor mijn Kobo Aura gekregen. Je kunt nu reviews toevoegen bij een boek. (Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk waar :P)

[ Voor 23% gewijzigd door Trouble op 05-12-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:28
Ik heb gisteren de H2O gekocht. Ik kom van een sony prs-t1 (die doet het nog prima hoor, gaat nu naar m'n vriendin). Erg mooi ding, grote vooruitgang. Ik denk wel dat ik m'n hardware-knoppen ga missen af en toe, maar de extra schermruimte, de nieuwe schermtechniek (meer contrast), en natuurlijk het lampje zijn heel fijn.

Wat ik nog niet eens wist toen ik hem ging kopen is dat je hem kan koppelen met Pocket. Dit is voor mij eigenlijk een van de features die mij heeft overtuigd om hem te kopen (naast het lampje natuurlijk).
Ik heb voor m'n prs-t1 zelf nog een keer iets opgezet via iftt dat pocket werd gekoppeld naat instapaper, die dan weer wel soort van werkte in de browser van m'n eReader, maar dat was nooit ideaal. Daarom ben ik nu zo blij met de echt ondersteunde feature.
(Dit kan natuurlijk met vrijwel alle Kobo readers, maar toen ik eenmaal in de markt was voor een nieuwe eReader wou ik natuurlijk nog veel meer...)

Ik ga vanavond eens even spelen met koreader, eens kijken wat de beste manier daarvoor is, het lijkt erop dat er 3 veel gebruikte manieren zijn waarop mensen extra spullen instaleren, via pngs die je vanuit de normale software kan aanklikken, vis Kobo Start menu, of via AdvBoot.
Heeft emand hier al een mening over wat het beste/makkelijkste is op de H2O?

Ik ben nu op zoek naar een cover. Gecko heeft alleen nog maar plastic covers ervoor (want waterbestendig) maar ik wil toch wel graag een leren. Ik hoop dat gecko daar nog mee komt. Als de Aura HD covers hadden gepast op de Aura H2O had gecko dat wel op hun site gezet he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Pagina: 1 ... 24 ... 70 Laatste