die van mobilereads werkt prima, volgens mij is hij nog niet uit in Nederland en alleen in Canada en wellicht Amerika.gyedema schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:57:
Via Kobo Desktop krijg ik 3.8 niet binnen..?? Meer mensen dit? Of iedereen altijd de firmware van Mobilereads erop?
Ik heb 3.8 gisteren binnen gekregen (Kobo Touch), firmware uitrol is altijd gefaseerd bij Kobo.
[ Voor 8% gewijzigd door - J.W. - op 02-09-2014 19:54 ]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar op Mobilereads staan alleen links naar de officiële Kobo firmware. Het is geen andere/aparte firmware ...gyedema schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:57:
Of iedereen altijd de firmware van Mobilereads erop?
Via 'sync' ... als er nieuwe firmware is en je regio en/of device is door Kobo 'aangewezen' voor uitrol gaat het automagisch.Dacuuu schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:58:
Is de kobo ook te updaten via de wifi en zo ja, hoe?
[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 03-09-2014 14:18 ]
We bedoelen hetzelfde..Goner schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:14:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar op Mobilereads staan alleen links naar de officiële Kobo firmware. Het is geen andere/aparte firmware ...
Mijn vraag was dan beter geweest als ik had gevraagd: wacht je op de firmware via Desktop of installeer je em zelf rechstreeks..
Verwijderd
maakt niets uit, ze doen het om de downloadservers wat te ontlasten. Die van mobileread werkt prima en je krijgt gewoon de Nederlandse taal etc.gyedema schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:55:
wacht je op de firmware via Desktop of installeer je em zelf rechstreeks..
Ook gisteravond via wifi en kobo desktop nog geen nieuwe versie. Ik zal em maar eens van mobilereads af gaan plukken.
Heb op m'n Touch (eerst onder 3.2 en sinds een paar dagen 3.3) nog steeds het probleem dat de batterij snel leeg loopt in slaapstand, terwijl wi-fi en sync standaard uit staan. Als ik 'm automatisch uitschakel gaat de batterij weeeeken mee bij regelmatig gebruik.4POX schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:40:
Bij mij was het batterij leeg probleem opgelost door de automatisch sync uit te zetten.
Ik heb WiFi altijd uit staan maar automatische sync stond wel aan gevinkt. Heb deze nu ook uitgezet en dit verbeterd bij mij zo te zien wel het batterijverbruik in de slaapstand. Heb trouwens ook de 3.8.0 versie.4POX schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:23:
[...]
Wifi heb ik aanstaan. Als ik naar Pocket ga dan kan gaat die wel automatisch synchroniseren. Dan zal de Kobo pas de wifi verbinding opzetten.
Ik krijg waarschijnlijk dit weeken mijn Kobo Aura.
Helaas geen genoeg geld voor de HD, maar ik denk niet dat ik erg veel mis. Kan ik eindelijk de boeken gaan lezen zonder zo'n dikke pil onder mijn armen.
Verwijderd
Oh, dat is tricky. Ik zal het ook even bekijken, dat hele syncen is toch ook alleen voor boeken die je bij de kobo store koopt?TVL schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:13:
[...]
Ik heb WiFi altijd uit staan maar automatische sync stond wel aan gevinkt. Heb deze nu ook uitgezet en dit verbeterd bij mij zo te zien wel het batterijverbruik in de slaapstand. Heb trouwens ook de 3.8.0 versie.
Nee, synch werkt ook voor epubs die ergens anders vandaan komen.
Readings Stats & Awards enzo worden normaal bijgewerkt ...
Sinds wanneer werkt synchronisatie nou ook voor epubs die je zelf erop gezet?Goner schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:44:
Ik heb het nu nog net geprobeerd maar het werkt niet voor mij hoor.
Wat wordt er gesynched dan voor Kobo epubs ?
Ik bedoel de statistieken en awards en zo, dus wat je gelezen hebt en wanneer en hoelang. Is er meer ?
Ik bedoel de statistieken en awards en zo, dus wat je gelezen hebt en wanneer en hoelang. Is er meer ?
Ik zit (nog) op 3.3. maar dat viel mij ook op; in reading life staat 0% gelezen. Overigens, op mijn Touch werd het wél bijgehouden maar daar zit ik nog op een oudere firmware.Xepos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:39:
[...]
Sinds wanneer werkt synchronisatie nou ook voor epubs die je zelf erop gezet?
Ik heb het nu nog net geprobeerd maar het werkt niet voor mij hoor.
Het boek zelf natuurlijk, en de bladzijde waarop je bent, in ieder geval. Dus als je thuis een reader hebt en je opent in de trein de app op je telefoon kan je meteen door waar je gebleven was.Goner schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:10:
Verwijderd
bij ons duurt het syncen zo lang, vorige keer 1,5 uur? Duurt het bij jou ook zo lang?Goner schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:44:
Ik meen dat ik ingesteld had dat hij het automatisch deed tijdens de nacht, maar dat kan ik mis hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2014 15:20 ]
Nee, net even gedaan en duurt een paar minuten ... maar ik heb nooit boeken gekocht bij Kobo (wel andere stores), gebruik ook geen andere devices/apps en dan valt er niet veel te syncen als ik het goed begrijp.
[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 04-09-2014 15:31 ]
Verwijderd
ik koop ook geen boeken bij kobo. Ik zal nog eens testen vanavond. Misschien deed hij er zo lang over omdat ik er net boeken op had gezet.Goner schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:30:
[...]
Nee, net even gedaan en duurt een paar minuten ... maar ik heb nooit boeken gekocht bij Kobo (wel andere stores), gebruik ook geen andere devices/apps en dan valt er niet veel te syncen als ik het goed begrijp.
Heb net de 3.8 erop gezet. Maar de één-vinger methode om de schermverlichting te bedienen lukt op de een of andere manier bij mij niet; ik moet nog steeds met twee vingers op of neer swipen. Links langs de bezel met één vinger op en neer doet niets. Moet daar eerst nog iets voor ingesteld worden? Ik kan niks vinden..
Verwijderd
De truuk is om het redelijk snel te doen, een langzame swipe werkt niet.gyedema schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:59:
Moet daar eerst nog iets voor ingesteld worden? Ik kan niks vinden..
Ook dat lukt niet. Uitzetten van"twee vingers" bij multi-touch instellingen helpt ook niet. Staat die functie bij iedereen nog in het menu?
Verwijderd
ik heb hem niet bij de hand, maar ik heb daar nooit iets op aangepast, staat bij ons nog als hij was zoals je hem kocht.gyedema schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:00:
Ook dat lukt niet. Uitzetten van"twee vingers" bij multi-touch instellingen helpt ook niet. Staat die functie bij iedereen nog in het menu?
Hmm. Ik lees op Mobileread dat die éénvinger-swipe niet voor Aura geldt; alleen Aura HD en Glo... weird..
Verwijderd
heel super is het ook niet hoor, je mist echt niks. Het is mijn inziens fijner in te stellen op de oude manier (die gelukkig op de aura hd ook nog werkt). Maar ik lees ook meestal met dat ding in mijn rechterhand en je moet met de linkerhand swipen, dus tja, leuke gimmick, verder niets.gyedema schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:34:
Hmm. Ik lees op Mobileread dat die éénvinger-swipe niet voor Aura geldt; alleen Aura HD en Glo... weird..
Nog bedankt namens schoonzus!Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:47:
[...]
4) U houdt de menu knop aan de voorzijde ingedrukt terwijl u de aan/uit schakelaar naar de uiterste stand beweegt. u houdt de knop 10 seconden vast. Dit zal zorgen voor een harde reset.
Deze leverde een lege maar werkende Touch op
Woordenboeken, firmware, en bij mij bleef ie net heel lang hangen op "prijzen".Goner schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:10:
Volgens mij gaat voor syncen automatisch wifi aan- en daarna weer uit. En als ie dan een keer ergens te lang op blijft steken, dan trekt ie wel je batterij leeg ja.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Tipje om te zorgen dat je vooraan staat bij de gefaseerde uitrol:- J.W. - schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:54:
Ik heb 3.8 gisteren binnen gekregen (Kobo Touch), firmware uitrol is altijd gefaseerd bij Kobo.
http://www.mobileread.com...hp?p=2907905&postcount=10
Net gedaan, via Calibre gecheckt en kreeg meteen een updatemelding in tegenstelling tot gisterSeatRider schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 08:14:
[...]
Tipje om te zorgen dat je vooraan staat bij de gefaseerde uitrol:
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Heb dat nu even veranderd, straks als de Aura weer 100% vol is even zien hoe het gaat..SeatRider schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 08:14:
[...]
Verwijderd
Perfect, mooi om te horen. Ik ken het gevoel, zelf hier 2 keer een sony ereader gehad die niets meer deed, de stappen daarvan waren redelijk vergelijkbaar als met de kobo.
Zit er nog iets leuks in voor de Touch ??- J.W. - schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:54:
Ik heb 3.8 gisteren binnen gekregen (Kobo Touch),
Ik zag bij de change log niet echt iets Touch specifieks staan ...
Ja, maar dat is standaard. Ik vroeg me af of er iets speciaals voor kepubs (boeken uit de Kobo store) gebeurde ? Blijkbaar als je dezelfde boeken ook op andere devices leest (als ik Sabbi's post goed begrijp)SeatRider schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 07:49:
[...]
Woordenboeken, firmware, en bij mij bleef ie net heel lang hangen op "prijzen".
[ Voor 57% gewijzigd door Goner op 06-09-2014 21:48 ]
Verwijderd
Toch zie ik een groot verschil tussen een Sony en een Kobo en dat verschil heb ik afgelopen zomer aan den lijve ondervonden. Een e-reader, waarvan de boeken op een losse SD-kaart staan, opgeladen wordt door een zonnecel en verlichting heeft, zou de ideale reisgenoot moeten zijn van een outdoor-beoefenaar.Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:14:
[...]
Perfect, mooi om te horen. Ik ken het gevoel, zelf hier 2 keer een sony ereader gehad die niets meer deed, de stappen daarvan waren redelijk vergelijkbaar als met de kobo.
Echter, na een noodzakelijke harde reset wordt de Kobo, in tegenstelling tot een Sony, onbruikbaar. Om een Kobo te activeren heb je namelijk een internetverbinding nodig. Zonder initiële internetverbinding is het apparaat niet op te starten dus alle veiligheidsmaatregelen die je hebt getroffen, SD-kaart, zonnecel, zijn voor niets geweest bij een weigerende Kobo. En dat alleen maar omdat je blijkbaar met de boekenwinkel van Kobo verbonden moet worden en ik mijn leesstatistieken met de gehele wereld zou moeten willen delen. Dat wil ik niet en dat hoef ik ook niet. Ik wil alleen een apparaat waarop ik kan lezen.
Overigens vind ik de term firmware in deze misplaatst. Firmware is een stukje software wat vastligt in de hardware en ongevoelig zou moeten zijn voor resets. De term firmware, waar Kobo aan refereert, is eigenlijk een update van het OS. Als ik van Windows 7 naar Windows 8 ga praten we ook niet van een firmware-update. En dat bleek ook bij thuiskomst. Na een harde reset valt de Kobo terug naar zijn oorspronkelijke firmware die daadwerkelijk ingebakken zit. Alle andere updates zijn OS-updates die verdwijnen na een rest.
Zal het navragen, maar die indruk kreeg ik niet ... hij was leeg en terug naar fabrieksinstellingen, maar zeker niet onbruikbaar.Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 10:34:
[...]
Echter, na een noodzakelijke harde reset wordt de Kobo, in tegenstelling tot een Sony, onbruikbaar.
Nou, moeten ??En dat alleen maar omdat je blijkbaar met de boekenwinkel van Kobo verbonden moet worden en ik mijn leesstatistieken met de gehele wereld zou moeten willen delen.
Heb op eBay een Touch gekocht voor m'n dochter, boeken erop gezet en nooit gesynched. Alleen lezen kan ook ...
[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 07-09-2014 13:36 ]
Verwijderd
Het is sowieso raadzaam de boeken ook in calibre te beheren , vind het wel wat apart dat ze verdwijnen als je de kobo reset, een opmerkelijke keuze is dat. Ik snap ook niet zo de reden daartoe. Het zijn toch gewoon bestanden die erop staan. Als je Windows opnieuw installeert na een crash ben je ook niet je persoonlijke bestanden kwijt (althans als je ze niet op de C schrijf parkeert waar Windows ook staat).
Boeken lijken sneller te openen, ze fixen iig meer dan in de changelog staatGoner schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:44:
[...]
Zit er nog iets leuks in voor de Touch ??
Ik zag bij de change log niet echt iets Touch specifieks staan ...
InteressantSeatRider schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 08:14:
[...]
Verwijderd
Ik zeg ook ik niet dat ik dat doe maar dat het de reden is dat je bij het initieel in gebruik nemen van de Kobo, dus ook na een harde reset, een internetverbinding noodzakelijk is. Kobo wil een gebruikersaccount hebben ook al doe je er niets mee (Ja, ja, ik weet dat je de interne database kunt editten en zelf een regeltje kunt toevoegen maar daar heb je weinig aan als je hoog in de bergen zit en je Kobo moet worden gereset).Goner schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:23:
Nou, moeten ??
Heb op eBay een Touch gekocht voor m'n dochter, boeken erop gezet en nooit gesynched. Alleen lezen kan ook ...
Als je door deze fase heen bent kun je inderdaad zonder internetverbinding goed lezen op de Kobo. Ook ik synchroniseer nooit en zet nieuwe "firmware" en boeken er zelf op.
Toch weet ik 100% zeker dat ik mijn Touch (meerdere maken) een hard reset heb gegeven, maar daarna nooit en verbinding met internet heb gemaakt. Aan de PC, en boeken erop klaar. Geen account etc gebruikt. Mogelijk dus een software update issue? I.C. dat het met een oudere firmware gewoon zou moeten lukken? (Natuurlijk los van het feit dat je hoog in de Himalaya uiteraard je boeken er niet meer op krijgt tenzij je zo slim was de boel op sdcard te zetten...:D)
Verwijderd
Voegt niets toe, dus weg.
[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 08-09-2014 09:15 ]
Verwijderd
Voor dat jullie allemaal rare dingen gaan roepen moeten jullie begrijpen wat het verschil is tussen een harde en een zachte reset. Waar jullie aan refereren is een zachte reset. Bij een Aura HD is dat bijvoorbeeld 10 seconden lang de rode knop naar rechts drukken of een paperclip in het reset-gaatje duwen. Hierdoor wordt de Aura opnieuw gestart met behoud van de firmware en de aanwezige boeken. Dit soort resets heeft natuurlijk de voorkeur maar soms is dit onvoldoende om de Kobo weer aan de praat te krijgen.
Wat ik bedoel met een harde reset is, in geval van een Aura HD, de lichtknop ingedrukt houden en gelijktijdig de rode knop 10 seconden naar rechts duwen. Hierdoor wordt de Kobo opnieuw geïnitieerd. Dit proces duurt ongeveer vijf minuten en het scherm meldt 'Herstellen'.
Na vijf minuten toont de Kobo een tekening van de Kobo en een laptop die verbonden moeten worden met een USB-kabel. De enige mogelijkheid om voorbij dit scherm te komen is door de Kobo te herstarten.
Nu verschijnt de taalkeuze-lijst met direct daarna het scherm 'Welkom bij Kobo' en twee opties:
* Configureren via WiFi
* Configureren via computer
Zonder internetverbinding, kabel of WiFi, kom je niet voorbij dit scherm.
Nadat je verbinding gemaakt hebt met een WiFi-netwerk begint het apparaat vanzelf te updaten. De echte firmware in het apparaat is namelijk erg oud en moet softwarematig bijgewerkt worden.
Vervolgens komt de Kobo met een scherm om een account aan te maken. Hier kun je een nieuw account aanmaken of inloggen met een bestaand Kobo-account of met een Facebook-account. Zonder account kom je niet verder.
Nu is je Kobo leesklaar en kun je opnieuw boeken er op zetten of de SD-kaart met boeken er in stoppen.
Wat ik bedoel met een harde reset is, in geval van een Aura HD, de lichtknop ingedrukt houden en gelijktijdig de rode knop 10 seconden naar rechts duwen. Hierdoor wordt de Kobo opnieuw geïnitieerd. Dit proces duurt ongeveer vijf minuten en het scherm meldt 'Herstellen'.
Na vijf minuten toont de Kobo een tekening van de Kobo en een laptop die verbonden moeten worden met een USB-kabel. De enige mogelijkheid om voorbij dit scherm te komen is door de Kobo te herstarten.
Nu verschijnt de taalkeuze-lijst met direct daarna het scherm 'Welkom bij Kobo' en twee opties:
* Configureren via WiFi
* Configureren via computer
Zonder internetverbinding, kabel of WiFi, kom je niet voorbij dit scherm.
Nadat je verbinding gemaakt hebt met een WiFi-netwerk begint het apparaat vanzelf te updaten. De echte firmware in het apparaat is namelijk erg oud en moet softwarematig bijgewerkt worden.
Vervolgens komt de Kobo met een scherm om een account aan te maken. Hier kun je een nieuw account aanmaken of inloggen met een bestaand Kobo-account of met een Facebook-account. Zonder account kom je niet verder.
Nu is je Kobo leesklaar en kun je opnieuw boeken er op zetten of de SD-kaart met boeken er in stoppen.
Kobo Aura H2O hands-on: http://www.engadget.com/2014/09/05/kobo-aura-h20-hands-on/
Ziet er wel goed uit. Niet dat ik gelijk in oktober naar de winkel ren, maar met een volgende vakantie wordt dit denk toch wel m'n nieuwe reisgenoot. (Tot zolang doen we thuis nog samen met de Glo
)
Ziet er wel goed uit. Niet dat ik gelijk in oktober naar de winkel ren, maar met een volgende vakantie wordt dit denk toch wel m'n nieuwe reisgenoot. (Tot zolang doen we thuis nog samen met de Glo
Net een lading boeken op de Kobo Aura gezet, stuk of 40. Had de plug in aangezet om ze als KEPUB op de kobo te zetten, Het verwerken van nieuwe boeken na ontkoppelen van de pc ging echt rete snel. Seconden of 10 zeg maar. Heb nu die boeken er af gehaald, en heb ze er nu als EPUB er opgezet, En dat is VEEL langzamer met het opbouwen van de database..
Verwijderd
Ik zet ze er als epub op, nu las ik dat het omzetten naar kepub ook voordelen had. Heb jij die misschien kunnen ontdekken, het klinkt wel interessant, maar ik kan volgens mij alles met de epub bestanden.Dacuuu schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:23:
Net een lading boeken op de Kobo Aura gezet, stuk of 40. Had de plug in aangezet om ze als KEPUB op de kobo te zetten, Het verwerken van nieuwe boeken na ontkoppelen van de pc ging echt rete snel. Seconden of 10 zeg maar. Heb nu die boeken er af gehaald, en heb ze er nu als EPUB er opgezet, En dat is VEEL langzamer met het opbouwen van de database..
Ik denk dat als je ze als epub sideload, de Kobo zelf een (rudimentaire) conversie doet naar kepub. Als je een beetje normale PC hebt, kun je dat dus beter door Calibre laten doen ivm performance. Ik vind kepub's ook netter ogen (ik had epubs waarin ik het font niet kon wijzigen, hetzelfde boek als kepub lukt het wel). De onderverdeling in pagina's en hoofdstukken gaat ook beter.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:03:
[...]
Ik zet ze er als epub op, nu las ik dat het omzetten naar kepub ook voordelen had. Heb jij die misschien kunnen ontdekken, het klinkt wel interessant, maar ik kan volgens mij alles met de epub bestanden.
Heb op mobileread wel is een topic gelezen over epub vs Kepub. Daar kwam uit dat epub beter was, omdat Kepub vaak de layout van het boek verkrachte.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:03:
[...]
Ik zet ze er als epub op, nu las ik dat het omzetten naar kepub ook voordelen had. Heb jij die misschien kunnen ontdekken, het klinkt wel interessant, maar ik kan volgens mij alles met de epub bestanden.
Voordeel van kepub
- Dat het veranderen van font,regelafstand etc beter gaat dan bij epub.
- Boek stats worden beter bijgehouden. Je kan zien hoelang het nog duurt voordat je een boek uitgelezen hebt.
- Page verversing bij hoofdstuk wissel. (het zwart wit flashen van het scherm) Dit werkt hier niet zo goed bij epubs.
- Snellere database verwerking.
- Layout van boeken gaat soms weg, en denk dan aan bijvoorbeeld dat een boek personage een brief vind, en dan zie je bijvoorbeeld de brieftekst in schuingedrukt. Je snapt het wel
- Op elke bladzijde bovenaan, de boektitel ziet. En dat gaat ten koste van een regel of 2 normale tekst.
[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 08-09-2014 16:10 ]
Verwijderd
Net een nieuwe Kobo Glo gekregen met laatste updates etc, oude was overleden. Na syncen met Calibre zijn mijn epub boeken echter niet terug te vinden op het apparaat?
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
Wat bedoel je precies met syncen met Calibre? Bedoel je daarmee dat je boeken hebt geselecteerd in Calibre en ze naar het apparaat hebt gestuurd?
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg! Ik ga eens flink experimenteren, maar zo op het oog blijf ik denk ik bij epub omdat deze ereader eigenlijk van mijn vrouw is en de nadelen wegen voor haar wel zwaar.Dacuuu schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:07:
Heb op mobileread wel is een topic gelezen over epub vs Kepub. Daar kwam uit dat epub beter was, omdat Kepub vaak de layout van het boek verkrachte.
Verwijderd
Dat bedoel ik inderdaadMelkunie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:53:
Wat bedoel je precies met syncen met Calibre? Bedoel je daarmee dat je boeken hebt geselecteerd in Calibre en ze naar het apparaat hebt gestuurd?
Ik heb enkele vragen met betrekking tot de Kobo Aura HD waarop ik geen of geen duidelijk antwoord kan vinden. Een aantal vragen zijn subjectief. Het betreft de volgende vragen:
- Uit welk materiaal bestaat de toplaag van het Pearl-scherm?
- Hoe gevoelig is het scherm voor krassen?
- Op welke wijze kan het scherm het beste worden schoon gemaakt wanneer
er vingerafdrukken zichtbaar op zijn? - Via welke touch screen techniek wordt een aanraking geregistreerd? (
ik heb ergens iets gelezen van infra rood ) - Reageert het scherm op druk?
- Is het gebruik van een stylus pen mogelijk? Zo ja, welke typen zijn
dan het beste te gebruiken?
nieuws: Bol.com en Kobo gaan samen e-books aanbieden
Het is me nog niet duidelijk hoe dit werkt. Ik neem aan dat de accounts van Kobo en Bol.com op de een of andere manier gekoppeld moeten worden? Maar hoe?
Het is me nog niet duidelijk hoe dit werkt. Ik neem aan dat de accounts van Kobo en Bol.com op de een of andere manier gekoppeld moeten worden? Maar hoe?
Ik ga niets koppelen zolang niet duidelijk is of je het zonder gevolgen ook weer kunt ontkoppelen. Te veel verhalen gehoord dat je apparaat dan forever vast zit aan 1 winkel.Soultaker schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:31:
nieuws: Bol.com en Kobo gaan samen e-books aanbieden
.
Volgens mij willen ze dát juist niet. Zo lees ik het artikel tenminste.4POX schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:15:
[...]
Ik ga niets koppelen zolang niet duidelijk is of je het zonder gevolgen ook weer kunt ontkoppelen. Te veel verhalen gehoord dat je apparaat dan forever vast zit aan 1 winkel.
.
Bol.com verklaart ondanks de nauwe samenwerking een 'open digitaal leessysteem' na te streven, waarbij gebruikers van hardware van andere merken, zoals de Sony Reader, toegang houden tot e-books.
[ Voor 23% gewijzigd door Trouble op 16-09-2014 09:03 ]
Misschien dat ze LeesID willen gaan gebruiken.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
LeesId integreert niet met Kobo (of welke e-reader dan ook, voor zover ik uit de nogal vage FAQ kan opmaken). Wat me handig lijkt is dat ik op Bol.com een boek koop, ik daarna alleen maar m'n Kobo hoef te syncen. Als ik zelf bestanden moet gaan overzetten via USB zie ik het voordeel van deze "samenwerking" niet in.
Dacuuu schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:07:
[...]
Heb op mobileread wel is een topic gelezen over epub vs Kepub. Daar kwam uit dat epub beter was, omdat Kepub vaak de layout van het boek verkrachte.
Voordeel van kepub<br/>
- Dat het veranderen van font,regelafstand etc beter gaat dan bij epub.
- Boek stats worden beter bijgehouden. Je kan zien hoelang het nog duurt voordat je een boek uitgelezen hebt.
- Page verversing bij hoofdstuk wissel. (het zwart wit flashen van het scherm) Dit werkt hier niet zo goed bij epubs.
- Snellere database verwerking.
Nadeel:
- Layout van boeken gaat soms weg, en denk dan aan bijvoorbeeld dat een boek personage een brief vind, en dan zie je bijvoorbeeld de brieftekst in schuingedrukt. Je snapt het wel
- Op elke bladzijde bovenaan, de boektitel ziet. En dat gaat ten koste van een regel of 2 normale tekst.
- aanpasbare marge, regelafstand, lettergrootte. In principe is er geen verschil tussen kepub en epub voor wat betreft het wijzigen van lettergrootte, regelafstand en paginamarges (lees: linker- en rechtermarge). Dit werkt bij epubs en kepubs evengoed maar de opmaak van de epub moet wel 'flexibel' zijn opgesteld. Hiermee bedoel ik dat elke selector niet hard gecodeerd is m.b.t. lettergrootte, regelafstand en marges. Dan werkt het inderdaad niet.
Vergelijk:
code:1 2
.tekst-inspringen{text-indent:1em;margin:0 1em;line-height:1.28em;} ('hard gecodeerde' linker en rechtermarge en regelafstand) .tekst-niet-inspringen (text-indent:0;margin:0 1em;line-height:1.28em;} ('hard gecodeerde' linker en rechtermarge, en regelafstand)
met
code:1 2
tekst-inspringen{text-indent:1em;} .tekst-niet-inspringen (text-indent:0;}
In het eerste voorbeeld kan een gebruiker de linker- en rechtermarges en de regelafstand niet naar eigen inzicht aanpassen omdat deze selectors hard gecodeerde gegevens bevat.
In het tweede voorbeeld kunnen de marges en regelafstand wel aangepast worden.
De initiële instellingen moet je dan wel ergens anders regelen, bijvoorbeeld in een body-tag. De overige selectors moeten alleen gegevens bevatten die afwijken van de initiële instellingen. Dan is het boek geheel flexibel. - de boekstatistieken zijn inderdaad iets gedetaileerder. Je kunt de statitieken direct vanuit het boek openen wat niet bij gewone epubs kan.
- paginarefreshfrequentie kun je instellen onder de leesinstellingen en er is geen verschil tussen kepub en epub.
- snellere database verwerking. Geen idee, zou best kunnen, maar of je dat in de praktijk ook merkt?
- de layout van een originele kepub (de versie die Kobo automatisch synct met de reader) kan inderdaad afwijken. Voor nieuwe boeken gaat het meestal goed. Kobo heeft een aantal wijzigigen doorgevoerd in de "Kobo Style Hacks" die Kobo standaard toevoegd aan kepubs.
Als vuistregel kun je stellen dat boeken die in 2012 of eerder zijn uitgebracht over het algemeen "fout". Kobo weigert deze boeken opnieuw te converteren om zo de bekende problemen te herstellen door deze te updaten met de laaste Kobo Style Hacks. Maar mocht je zelf een dergelijk boek in je bibilotheek hebben neem dan vooral contact op met Kobo met het verzoek om deze te herstellen.
Voor degene die hiermee niet bekend is of hier geen voorstelling van kan maken geeft ik drie willekeurige voorbeelden.- Gage, Leighton - Bitter Eind
- Cussler, Clive - Trojaanse Odysee
- Quinlan, Patrick - Wraak
En ik ben bang dat hierin geen verbetering komt zolang dit soort bekende problemen niet in reviews aan de orde worden gesteld. - Alternatieve methode: hernoem de bestandsextensie van .epub naar .kepub.epub om het gebruik van de Access NetFront Browser af te dwingen i.p.v. Adobe Reader Mobile.
Meer info hier: Kobo ePub Specifications (onder punt 5). Dit werkt meestal probleemlozer dan de originele Kobo kepubs. De Calibre plugin doet min of meer hetzelfde maar voegt daarnaast ook de Kobo Style Hacks en andere codes aan toe. - kop- en voetteksten. Het nadeel van Kobo readers t.o.v. andere merken is dat deze erg ruim zijn en ook de positionering van de eigenlijke informatieve tekst nogal ver van de schermrand staat. De grootte van de kop- en/of voettekst is door de gebruiker niet te wijzigen. De ruimte die overblijft om tekst weer te geven is
voor kepub 79.785% en voor epub 90.527%.
Andere merken hebben meestal aanzienlijke kleinere kop- en voetteksten op een pagina en de 'leesruimte' bedraagt zelfs dan meer als 90%. Ook ontbreekt een officiele fullscreenmodes op Kobo readers.
One_Gandalf schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:54:
Ik heb enkele vragen met betrekking tot de Kobo Aura HD waarop ik geen of geen duidelijk antwoord kan vinden. Een aantal vragen zijn subjectief. Het betreft de volgende vragen:
- Uit welk materiaal bestaat de toplaag van het Pearl-scherm?
- Hoe gevoelig is het scherm voor krassen?
- Op welke wijze kan het scherm het beste worden schoon gemaakt wanneer
er vingerafdrukken zichtbaar op zijn?- Via welke touch screen techniek wordt een aanraking geregistreerd? (
ik heb ergens iets gelezen van infra rood )- Reageert het scherm op druk?
- Is het gebruik van een stylus pen mogelijk? Zo ja, welke typen zijn
dan het beste te gebruiken?
- een niet gladde plastic toplaag die bovenop het eigenlijke e-inkscherm is geplaatst. De opbouw komt ongeveer hier op neer: het e-inkscherm Pearl of Carta (+ optioneel een laag voor Touch in het geval van een capacitief scherm) + laag voor de verlichting. De Aura HD en H2O hebben geen capacitief touchscreen maar gebruiken inderdaad infraroodtechniek om beweging een aanraking te registreren (deze is in de schermrand verwerkt). De "touchlaag" ontbreekt dus. De Aura 6" heeft een capacitief scherm.
- gevoeligheid voor krassen: minimaal bij normaal gebruik. Het scherm is iets verzonken geplaatst t.o.v. van de behuizing. De Aura 6" is aanzienlijk gevoeliger voor krassen.
- schoonmaken met een droge poetsdoek of brillendoekje. Zelf doe ik het regelmatig met vochtige doekjes en geeft geen problemen.
- reageert het scherm op druk: nee, de HD en H2O maken gebruik van infrarood. De Aura zou vanwege het capacitieve scherm op druk kunnen reageren maar ik weet niet of "drukgevoeligheid" ook daadwerkelijk is geïmplementeerd. Ik vermoed van niet.
- styluspen, vanwege IR in principe niet. Ik zou in ieder geval geen losse styluspen aanschaffen omdat deze zeer waarschijnlijk nutteloos is. Bestel eventueel een goedkope styluspen uit China (bijvoorbeeld bij buyincoins.com).
[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 17-09-2014 00:14 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ik heb LeesID geprobeerd, maar snap er niet heel veel van. Wat ik er nu van begrijp is dat je blijkbaar bij je gekoppelde accounts linkjes ziet naar de boeken die je gekocht hebt. En da's het hele voordeel dan ook denk ik, alle linkjes naar je eBooks op 1 plek.Soultaker schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:35:
LeesId integreert niet met Kobo (of welke e-reader dan ook, voor zover ik uit de nogal vage FAQ kan opmaken). Wat me handig lijkt is dat ik op Bol.com een boek koop, ik daarna alleen maar m'n Kobo hoef te syncen. Als ik zelf bestanden moet gaan overzetten via USB zie ik het voordeel van deze "samenwerking" niet in.
Dan heb ik liever al m'n eBooks op 1 plek (namelijk m'n pc)
Bedankt voor je uitgebreide antwoordenariekanari schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:47:
[...]
- een niet gladde plastic toplaag die bovenop het eigenlijke e-inkscherm is geplaatst. De opbouw komt ongeveer hier op neer: het e-inkscherm Pearl of Carta (+ optioneel een laag voor Touch in het geval van een capacitief scherm) + laag voor de verlichting. De Aura HD en H2O hebben geen capacitief touchscreen maar gebruiken inderdaad infraroodtechniek om beweging een aanraking te registreren (deze is in de schermrand verwerkt). De "touchlaag" ontbreekt dus. De Aura 6" heeft een capacitief scherm.
- gevoeligheid voor krassen: minimaal bij normaal gebruik. Het scherm is iets verzonken geplaatst t.o.v. van de behuizing. De Aura 6" is aanzienlijk gevoeliger voor krassen.
- schoonmaken met een droge poetsdoek of brillendoekje. Zelf doe ik het regelmatig met vochtige doekjes en geeft geen problemen.
- reageert het scherm op druk: nee, de HD en H2O maken gebruik van infrarood. De Aura zou vanwege het capacitieve scherm op druk kunnen reageren maar ik weet niet of "drukgevoeligheid" ook daadwerkelijk is geïmplementeerd. Ik vermoed van niet.
- styluspen, vanwege IR in principe niet. Ik zou in ieder geval geen losse styluspen aanschaffen omdat deze zeer waarschijnlijk nutteloos is. Bestel eventueel een goedkope styluspen uit China (bijvoorbeeld bij buyincoins.com).
Met betrekking tot de styluspen heb ik een toevoeging. Ik heb reeds een styluspen gekocht. Deze pen heeft een brede flexibele kop. Ik heb hier een tijdje mee gelezen en dat is me eigenlijk prima bevallen. Licht drukken aan de zijkant om een pagina om te slaan is genoeg. En dus ook geen vingerafdrukken op het scherm. Ik vermoed dat een styluspen met een smalle harde punt niet zo goed zal werken. Deze styluspen werd op de website aangeraden voor de Kobo Aura HD.
Verwijderd
Ik heb een Aura HD, meer dan 900 uur gebruikt, en geen krasje te zien op het scherm. Ben er zeer tevreden over.
Ik wil nu een ereader kado geven, en ik twijfel tussen Kobo Glo of Kobo Aura. De Aura is nu bij bol.com te koop voor 99€ (met 2 gratis e-books). Maar ik heb van de Aura gelezen dat hij krasgevoelig is. Toch een Glo kopen? Of is de Aura al met al toch een betere e-reader dan de Glo?
Ik wil nu een ereader kado geven, en ik twijfel tussen Kobo Glo of Kobo Aura. De Aura is nu bij bol.com te koop voor 99€ (met 2 gratis e-books). Maar ik heb van de Aura gelezen dat hij krasgevoelig is. Toch een Glo kopen? Of is de Aura al met al toch een betere e-reader dan de Glo?
De tabletachtige Aura is i.d.d. krasgevoeliger dan een Glo of Aura HD omdat deze geen verzonken scherm heeft. Maar het is wel relatief hoor, bij normaal gebruik zal het wel loslopen.
Beter? De Aura is nieuwer. Het belangrijkste verschil is dat de Aura een capacitief scherm heeft en de Glo niet, deze gebruikt infrarood voor de touchbesturing. Door het ontbreken van een touchlaag zal de Glo een iets beter contrast geven maar daar zul je in de praktijk vermoedelijk weinig van merken.
Misschien is deze review iets (Duitstalig): TEST: Kobo Aura
Deze test in niet zaligmakend maar deze site geeft wat vaker een echte handson-ervaring en bevat daarnaast ook meetwaarden. In deze test wordt de Aura wel vergeleken met de Glo.
Ik lees zojuist dat het een cadeau is. Misschien is het verstandiger om gewoon de nieuwere Aura geven.
Beter? De Aura is nieuwer. Het belangrijkste verschil is dat de Aura een capacitief scherm heeft en de Glo niet, deze gebruikt infrarood voor de touchbesturing. Door het ontbreken van een touchlaag zal de Glo een iets beter contrast geven maar daar zul je in de praktijk vermoedelijk weinig van merken.
Misschien is deze review iets (Duitstalig): TEST: Kobo Aura
Deze test in niet zaligmakend maar deze site geeft wat vaker een echte handson-ervaring en bevat daarnaast ook meetwaarden. In deze test wordt de Aura wel vergeleken met de Glo.
Ik lees zojuist dat het een cadeau is. Misschien is het verstandiger om gewoon de nieuwere Aura geven.
Verwijderd
Wij hebben de Glo en de Aura. Ze zijn beiden goed.Ik wil nu een ereader kado geven, en ik twijfel tussen Kobo Glo of Kobo Aura. De Aura is nu bij bol.com te koop voor 99€ (met 2 gratis e-books). Maar ik heb van de Aura gelezen dat hij krasgevoelig is. Toch een Glo kopen? Of is de Aura al met al toch een betere e-reader dan de Glo?
Maar als ik moest kiezen zou ik voor de Aura gaan.
De verlichting is in een donkere kamer net iets fijner aan de ogen en de letters zijn iets scherper.
Krassen heb ik "nog" niet, ik heb er een Gecko slimfit cover omheen (de telefoniste rade deze aan en niet de luxe omdat daar een zandkorreltje achter kan blijven zitten en als je de Aura uit de hoes haalt, heb je juist een kras) Ik ga er wel voorzichtig mee om, als ik lees dat sommigen hem los in de tas gooien dan vraag je ook om krassen.
Ik hoop dat ik een beetje geholpen heb.
Succes met het kiezen.
De Glo leverde voor mij niets dan problemen op (mijn posts zijn ergens in dit topic te vinden) en heb ik daarom iedereen om me heen afgeraden. Toen het bleek dat mijn Glo niet te redden viel werd mij een Aura als vervangend product aangeboden door de webshop waar ik de Glo gekocht had. Omdat ik de verlichting belangrijk vond en er naast Sony en Kobo niet echt veel interessants op de markt is, heb ik dat aanbod geaccepteerd. Ik heb de Aura inmiddels een paar maanden en ik ben een groot fan. Tot zover werkt alles perfect en heb ik dus geen vastlopers gehad (zoals ik met mijn Glo op bijna dagelijks basis had). De Aura durf ik dus, in tegenstelling tot de Glo, absoluut aan te bevelen.Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:01:
Ik heb een Aura HD, meer dan 900 uur gebruikt, en geen krasje te zien op het scherm. Ben er zeer tevreden over.
Tot zover heb ik nog geen krassen opgelopen. Ik denk dat de hoes die ik gebruik (deze: http://www.ebay.nl/itm/PU...&var=&hash=item4acd7e63d7) dat ook wel redelijk afvangt.
Ik raad iedereen om mij heen een Glo aan: prima ding voor een prima prijs! Tenzij je voor de extra's van de Aura wilt gaan, dan zou ik die anaraden.
Ik heb een Glo en een Aura, beide probleemloos en dus aan te raden. De Aura (toen €99,-) was op moment van aanschaf goedkoper dan de Glo (toen €120), dus toen een Aura gekocht ipv een 2e Glo.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb die case ook maar dan van een andere verkoper, ik geloof dat er bij naast de case ook een screenprotector bij zat zelfs. Maar die heb ik er nog niet opgezet...MrMaxedTank schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:22:
Tot zover heb ik nog geen krassen opgelopen. Ik denk dat de hoes die ik gebruik (deze: http://www.ebay.nl/itm/PU...&var=&hash=item4acd7e63d7) dat ook wel redelijk afvangt.
Verwijderd
OK, ik heb een Aura gekocht. Prima ding, op 1 ding na, er zit een bright pixel in. Ik hoorde ten tijde van de verschijning van de Aura HD veel over bright pixeks. Dat ze dat nu nog niet opgelost hebben is wel heel triest.
Het is een klein euvel en alleen zichtbaar onder een bepaalde hoek, maar toch jammer. Ik was van plan om voor eigen gebruik de Kobo H2o aan te schaffen, maar ik denk dat ik daar voorlopig van af zie..
Het is een klein euvel en alleen zichtbaar onder een bepaalde hoek, maar toch jammer. Ik was van plan om voor eigen gebruik de Kobo H2o aan te schaffen, maar ik denk dat ik daar voorlopig van af zie..
Wat bedoel je met een bright pixel? Een pixel die nooit zwart wordt? (een dode pixel dus eigenlijk?)
Dat komt helemaal niet zo heel vaak (meer) voor denk ik, dan zou dat toch wel wat meer naar voren zijn gekomen op het forum hier.
Dat komt helemaal niet zo heel vaak (meer) voor denk ik, dan zou dat toch wel wat meer naar voren zijn gekomen op het forum hier.
Life is not about specs, it is about joy!
Ik heb net mijn Kobo Aura HD retour gestuurd vanwege een 'bright pixel' die alleen zichtbaar is indien het 'front-light' is ingeschakeld. Onder een bepaalde hoek zie je ook een klein vierkant met een afwijkende tint.
Het komt dus nog steeds voor. Ik moet wel zeggen dat ik vanaf het moment van uitpakken het gevoel had dat deze e-reader al door iemand anders was geretourneerd.
Ik heb inmiddels een nieuwe besteld via een andere webshop en daarbij heb ik (nog) geen 'bright pixel' kunnen constateren. Bij het uitpakken had ik ook niet het gevoel dat het een gebruikt exemplaar was.
Het komt dus nog steeds voor. Ik moet wel zeggen dat ik vanaf het moment van uitpakken het gevoel had dat deze e-reader al door iemand anders was geretourneerd.
Ik heb inmiddels een nieuwe besteld via een andere webshop en daarbij heb ik (nog) geen 'bright pixel' kunnen constateren. Bij het uitpakken had ik ook niet het gevoel dat het een gebruikt exemplaar was.
[ Voor 21% gewijzigd door One_Gandalf op 21-09-2014 10:49 ]
Bol.com werkt nu samen met Kobo. Je kan nu op je kobo inloggen met je bol.com account. Ik heb alleen nog nergens gevonden of je je bestaande Kobo account kan samenvoegen met je Bol account.
Moet je daar eerst een firmware-update voor installeren?pelt schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:37:
Bol.com werkt nu samen met Kobo. Je kan nu op je kobo inloggen met je bol.com account. Ik heb alleen nog nergens gevonden of je je bestaande Kobo account kan samenvoegen met je Bol account.
Geen idee. Kan het met niet voorstellen. Denk dat het aan de serverkant gebeurd. Maar ik heb dus zowel op Bol.com als op Kobo boeken gekocht, maar kan deze nu volgens mij alsnog niet mergen.pven schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:09:
[...]
Moet je daar eerst een firmware-update voor installeren?
http://www.bol.com/nl/m/n...ditorials-20140818_B3__1_
Ja, je kan op kobobooks.nl je kobo-account koppelen aan je bol.com account. Ik heb alleen nou nog niet echt door wat je er dan mee kan. Zie nog even geen aanbiedingen bij Bol die ik graag wil hebben.pelt schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:37:
Ga er maar rustig vanuit dat ook de nieuwe H2O (op z'n minst sporadisch) exemplaren heeft metVerwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:50:
Ja een dode pixel. Je ziet het alleen als het front-light is ingeschakeld.
- dode pixels problemen (een pixel die altijd uit of aan staat)
- ongelijkmatige verspreiding van het licht over het schermoppervlak
- verkleuring van het licht (wit wordt bijvoorbeeld geelachtig op sommige delen van het scherm)
- mogelijk een 'lichtere streep' (iets lichtere kleur of feller licht) vlak onder de bovenste schermrand.
- grijze (uitwaaierende) plekken langs de schermranden (voornamelijk langs de onderzijde).
Maar de techniek moet inmiddels dusdanig verbeterd zijn dat genoemde problemen minder vaak voor zouden moeten komen. Alleen de reviewexemplaren kennen deze euvels niet, die zijn uiteraard uit-en-te-na onderzocht voordat ze zijn uitgeleend voor een review.
Als je een dergelijk exemplaar treft dan deze altijd retour zenden en laten vervangen door een nieuwe. Je wilt wel iets goed ontvangen. Zeker als je een vermogen spendeert aan de H2O.
Ik heb mijn Glo twee keer laten vervangen. Het derde exemplaar was goed.
Ik denk dat het voordeel eerder andersom is. Dat Kobo de boeken gekocht bij bol.com als 'kepub' ter beschikking stelt om deze te kunnen laten syncen met je ereader. De vraag is echter of je een überhaupt een kepub wilt lezen of toch liever een gewone epub. Dan valt het voordeel dus ook gelijk weer weg.Sabbi schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:51:
[...]
Ja, je kan op kobobooks.nl je kobo-account koppelen aan je bol.com account. Ik heb alleen nou nog niet echt door wat je er dan mee kan. Zie nog even geen aanbiedingen bij Bol die ik graag wil hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door ariekanari op 22-09-2014 21:20 ]
Van bovenstaande punten heb ik (op de Aura, dus NIET de HD of H2O) wel een iets lichtere streep onder de bovenste rand. Niet storend overigens. Maar als ik jou dan goed begrijp zou dat eigenlijk niet voor moeten komen?
Edit: op het beginplaatje van deze cnet review zie je ook zo'n heel licht lijntje. Zo is het bij mij ook..
Edit: op het beginplaatje van deze cnet review zie je ook zo'n heel licht lijntje. Zo is het bij mij ook..
[ Voor 27% gewijzigd door GurbY{nl} op 23-09-2014 09:08 ]
Mijn Aura HD voor de grap eens een flinke tijd "ongebruikt" laten liggen (wifi uit, sleepcover functie aan). Wel af en toe even kijken naar het batterij percentage.
En ja hoor nog steeds: eind vorige week nog iets van 30~20% en gister -> leeg. Ik denk als ik gewoon aanhoud dat 20% == leeg ik verder geen problemen meer heb
(oh dit is met de 'vorige' firmware, gister pas de 3.8 er op gezet)
En ja hoor nog steeds: eind vorige week nog iets van 30~20% en gister -> leeg. Ik denk als ik gewoon aanhoud dat 20% == leeg ik verder geen problemen meer heb
(oh dit is met de 'vorige' firmware, gister pas de 3.8 er op gezet)
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Firmware 3.8.0 geeft geen verbetering qua gebruiksduur. De batterij loopt nog steeds relatief snel leeg als je alles uitzet WiFi, sleepcover, automatisch syncen. Het verschil tussen uit- en slaapmodus.is gering. (Kobo Glo)
[ Voor 2% gewijzigd door ariekanari op 23-09-2014 10:29 . Reden: Glo ]
Ik heb Bol gemaild met de vraag wat het koppelen van mijn Bol.com-account aan mijn Kobo-account nou precies toevoegt. Als ze antwoorden, dan laat ik het hier uiteraard nog weten.
En antwoord van bol.com:
Beetje vaag: sommigen duiken blijkbaar wel op (niet bij mij overigens), en sommigen niet.Geachte heer Van der Ven,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 23 september 2014.
U heeft contact opgenomen met bol.com Klantenservice omdat niet al uw ebooks zijn gesynchroniseerd naar uw Kobo e-reader.
Op dit moment zijn niet al uw bij bol.com aangeschafte ebooks direct zichtbaar op uw e-reader. Onze excuses hiervoor.
U kunt uw volledige aankoopgeschiedenis terugvinden via ‘mijn ebooks’ op de website. Ontbrekende ebooks kunt u hier downloaden.
Heeft het ebook een watermerkbeveiliging, downloadt het ebook dan en sla het op in uw computer. Zodra u de e-reader aansluit is deze als extra schijf zichtbaar op uw computer. U kunt het ebook vanuit de gekozen map slepen naar de e-reader. Als het ebook is overgezet kunt u de e-reader verwijderen en beginnen met lezen.
Uw ebooks zijn wel beschikbaar en u kunt ze nu handmatig overzetten. U doet dat op de volgende manier:
•Download via de website van Adobe ‘Adobe Digital Editions’.
•Autoriseer uw Adobe ID met Adobe Digital Editions. Dit doet u door linksboven via ‘Help’ op ‘Computer autoriseren’ te klikken. Heeft u nog geen Adobe ID, dan maakt u er één aan na autorisatie.
•Sluit uw Kobo e-reader aan uw computer door middel van de meegeleverde USB-kabel.
•Autoriseer vervolgens uw e-reader door in het linkermenu op het wieltje naast ‘Kobo’ te klikken. Er verschijnen een aantal opties, klik op ‘Autoriseer apparaat’.
•Download het betreffende ebook in de Adobe Digital Editions.
•Sleep het ebook (binnen Adobe Digital Editions) naar uw e-reader.
Ontkoppel uw e-reader van uw pc. Het ebook staat nu op uw e-reader.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
www.bol.com
Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.
Nee, in principe niet. Het licht moet egaal en van dezelfde kleur zijn (wit). In het voorbeeldplaatje is het kleurverschil zeer beperkt. Dan zou ik de reader waarschijnlijk ook niet om laten ruilen.gyedema schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:46:
Van bovenstaande punten heb ik (op de Aura, dus NIET de HD of H2O) wel een iets lichtere streep onder de bovenste rand. Niet storend overigens. Maar als ik jou dan goed begrijp zou dat eigenlijk niet voor moeten komen?
Mijn Kobo Glo had een scherm waarbij de lichtkleur veranderde van wit (2/3-3/4 van het scherm) naar geelachtig (aande bovenzijde ongeveer 1/4-1/3) maar met een fel wit streepje licht langs de bovenrand.
Die verandering van lichtkleur heb ik zeer zeker niet. Ik heb een mooi egaal scherm in overal dezelfde kleur/warmte, op de kleine (zeer) dunne lichte streep bovenaan het scherm na.
Heb net via synch de 3.8.0 op m'n Touch gezet. Zal een tijdje alleen slaapmode proberen.ariekanari schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:28:
Firmware 3.8.0 geeft geen verbetering qua gebruiksduur. De batterij loopt nog steeds relatief snel leeg als je alles uitzet WiFi, sleepcover, automatisch syncen.
Batterij liep in slaapmode (in 3.3 en ouder met wi-fi & synch uit) heel erg snel leeg. Ik zette 'm dan ook automatisch uit na een uur slaap, dan ging de batterij gewoon een vakantie mee.
(Release notes zegt alleen various bugfixes & stability improvements)
Bij mijn Aura zie ik wel een verschil. Bij de vorige FW ging mijn batterij heel snel leeg. Nu nergens last meer van.ariekanari schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:28:
Firmware 3.8.0 geeft geen verbetering qua gebruiksduur. De batterij loopt nog steeds relatief snel leeg als je alles uitzet WiFi, sleepcover, automatisch syncen. Het verschil tussen uit- en slaapmodus.is gering. (Kobo Glo)
Heb trouwens op m'n Touch (N905C) een probleempje met bookmarks/annotations sinds update 3.8 ;
om te beginnen is het gebruik ervan veranderd, je moet nu je vinger op de bookmark houden (long press) in het lijstje en dan krijg je een pop-up menu, in de vorige versie was het gewoon aantikken.
Toen ik daarmee aan het stoeien was, kreeg ik een soort reset, blanco scherm, gevolgd door het gezichtje met de 4 knipperende blokjes en terug naar hoofdscherm.
om te beginnen is het gebruik ervan veranderd, je moet nu je vinger op de bookmark houden (long press) in het lijstje en dan krijg je een pop-up menu, in de vorige versie was het gewoon aantikken.
Toen ik daarmee aan het stoeien was, kreeg ik een soort reset, blanco scherm, gevolgd door het gezichtje met de 4 knipperende blokjes en terug naar hoofdscherm.
De H2O staat sinds een uurtje in de Pricewatch en wordt nu door 6 winkels morgen bezorgt
. Ik ben erg benieuwd of de gebruikersreviews net zo positief zijn, want dan ga ik er zeker een halen!
Wauw, mijn 'BookLover' award is geactiveerd op mijn Kobo, heb er niets bijzonders meegedaan behalve connecten met wifi en syncen
Verwijderd
Ik las dat 1 iemand op een internationaal forum al een H2o thuisbezorgd kreeg met een hele rij dode pixels.... Weinig hoopgevend.Balance schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:34:
De H2O staat sinds een uurtje in de Pricewatch en wordt nu door 6 winkels morgen bezorgt. Ik ben erg benieuwd of de gebruikersreviews net zo positief zijn, want dan ga ik er zeker een halen!
Het lijkt mij afgezien van de dode pixels een geweldig apparaat.
Verwijderd
Die suffe awards zet ik altijd meteen uit. Alsof de veellezers die zoveel lezen dat ze er een dedicated apparaat voor kopen nog awards nodig hebben om het lezen te stimuleren.Trouble schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:17:
Wauw, mijn 'BookLover' award is geactiveerd op mijn Kobo, heb er niets bijzonders meegedaan behalve connecten met wifi en syncen

Zo, zojuist de Kobo Aura HD binnengekregen. Ik had vroeger de Kobo Glo, maar de firmware was toentertijd zo crap dat ik die binnen notime had verkocht. Eerste indruk is dat de firmware een stuk beter geworden is. Het is een mooi apparaat en een erg fijne resolutie. Ik had dit topic natuurlijk even gelezen over deze eReader en was wat huiverig geworden over de verhalen van dode pixels. Gelukkig zit er geeneen in. Wat mij dan wel opvalt is dat ik aan de onderkant een zeker vorm van light bleeding heb. Komt dit bekend voor? Het is niet storend in de zin dat het overduidelijk is, maar je ziet het wel zitten met normaal lezen.
Gisteren mijn Kobo Touch binnengekregen. Refurbished modelletje van Bol.com voor 49 euro
Aangezet, opgeladen, geupdate, alles ging soepel, en hij bevalt tot nu toe goed.
Alleen als ik hem schud (van voor naar achter zeg maar), dan hoor ik iets rammelen. Alsof de batterij niet goed vast zit.
Hebben meer mensen hier last van? Opzich merk je er niets van bij gewoon gebruik, en het maakt mij verder ook niet uit. Ik wil alleen niet dat hij er over een half jaar ineens mee ophoud...

Aangezet, opgeladen, geupdate, alles ging soepel, en hij bevalt tot nu toe goed.
Alleen als ik hem schud (van voor naar achter zeg maar), dan hoor ik iets rammelen. Alsof de batterij niet goed vast zit.
Hebben meer mensen hier last van? Opzich merk je er niets van bij gewoon gebruik, en het maakt mij verder ook niet uit. Ik wil alleen niet dat hij er over een half jaar ineens mee ophoud...
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Ik heb voor mijn moeder een Kobo Aura H20 aangeschaft. Ze leest graag in bad. Nu heb ik zelf een Aura HD en ben er erg tevreden over.
Nu is er met haar apparaat het volgende. Vrij regelmatig lijkt haar scherm nergens meer op te reageren. Hij blijft de huidige pagina tonen. Het licht blijft branden. Maar niets werkt. Dan moet ik de slaapstand knop indrukken om het apparaat in de slaapstand te brengen, en nogmaals om er uit te halen, dan werkt het weer. Ik vind het heel raar (het lijkt me een software probleem?). Zijn er meer mensen met dit probleem?
Nu is er met haar apparaat het volgende. Vrij regelmatig lijkt haar scherm nergens meer op te reageren. Hij blijft de huidige pagina tonen. Het licht blijft branden. Maar niets werkt. Dan moet ik de slaapstand knop indrukken om het apparaat in de slaapstand te brengen, en nogmaals om er uit te halen, dan werkt het weer. Ik vind het heel raar (het lijkt me een software probleem?). Zijn er meer mensen met dit probleem?
Zeker als het vrij regelmatig gebeurt: gelijk naar de winkel ermee. Op MobileRead (toch een vrij groot forum) ben ik dat niet tegengekomen.
Tevens is het model een haa twee oo, geen haa twintig
Tevens is het model een haa twee oo, geen haa twintig
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hmm, ok. Had bol.com er ook over gemaild (waar het ding is aangeschaft) en die sturen een standaard mail terug waarin staat dat ik de e-reader maar moet resetten etc (al geprobeerd). Misschien toch maar retourneren dan...
Ik heb de H20 nu ruim een week en herken jouw problemen niet. Inderdaad retour sturen dus.erikjannemann schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:14:
Hmm, ok. Had bol.com er ook over gemaild (waar het ding is aangeschaft) en die sturen een standaard mail terug waarin staat dat ik de e-reader maar moet resetten etc (al geprobeerd). Misschien toch maar retourneren dan...
You can't be late until you show up
Firmware 3.11 is uit, onofficiele changelog. Kreeg hem al binnen.
Geinstalleerd- J.W. - schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:38:
Geen idee of het er al eerder inzat, maar net een woordzoekerspelletje gedaan bij de beta-opties, wel grappig. En ook de nieuwe lees-instelling aangezet, ik ben benieuwd of dat gaat bevallen of dat ik weer terug ga naar de vorige settings.
[ Voor 30% gewijzigd door Trouble op 25-10-2014 22:46 ]
Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit van een Kobo Aura H2o. Schrok toch wel toen ik merkte dat mijn Sony T1 in sommige opzichten nog geavanceerder was dan de Kobo. Maar met Koreader op de H2o zijn pdf's goed te doen.
Echt geweldig dat reflow en het woordenboek werken met zelfs gescande pdfs!
Echt geweldig dat reflow en het woordenboek werken met zelfs gescande pdfs!
In welk opzicht is een Sony geavanceerder?
Verwijderd
Waarschijnlijk doelt hij op de mp3 speler? Ik vond trouwens wel het homescreen van de Sony T1 fijner dan van de Kobo.
Het is toch jammer dat de T2 en helemaal de T3 van Sony zo slecht waren, anders was mijn vrouw echt bij Sony gebleven. De Amazon Kindle vind ik zelf de beste ereader (maar ik lees in het Engels voornamelijk als ik digitaal lees).
Het is toch jammer dat de T2 en helemaal de T3 van Sony zo slecht waren, anders was mijn vrouw echt bij Sony gebleven. De Amazon Kindle vind ik zelf de beste ereader (maar ik lees in het Engels voornamelijk als ik digitaal lees).
Ook geinstalleerd, dit keer is het eindelijk eens gelukt via mijn Windows 8.1 pc. Eerst liep hij vast bij het aansluiten van de Kobo voor de 1e keer, maar na 2 harde resetten werkte het opeens. Er is denk ik wat mis met de standaard kobo driver in combi met mijn windows, heb al eens eerder gedonder gehad en toen liep mijn pc steeds vast als ik de kobo aansloot. Maar nu werkt het gelukkig. Op de windows 8.1 laptop van mijn vrouw trouwens nooit problemen.- J.W. - schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:38:
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2014 14:44 ]